Cistron Maxx

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08-2021
Wie heeft er het MAXX pakket van Cistron. En hoe is de ervaring met dit pakket ???.
Ik zelf vind het een mooie pakket, en met een snelheid van 543 kb/s ??? gemeten door http://www.mordax.nl, is ook nog een van de snelste verbinding die je nu kunt krijgen :).
Alleen de prijs is wel hoog (99 euro's) :r , maar goed je kan niet altijd voor een dubbeltje (10 eurocent) op de eerste rang zitten.

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 08:03
In de loop van deze week hoop ik je er meer over te kunnen zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb het maxx abbo pakket bij Citron en ik ben er erg tevreden over gigantische downstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:06
Ik heb ook Cistron Broadband MAXX

Afgelopen week heb ik op dit forum een plaatje gepost van mijn snelheid

[plaatje down]
Afbeeldingslocatie: http://unlimitedf1.multimania.com/got/pics/snelheid.jpg

Oftewel ik ben DIK tevreden!

(795,1 Kbyte/sec stond op het plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 13:19
Hi

Hier ook een tevreden MAXX gebruiker:

kijk maar op http://vriesge.www.cistron.nl/cool.jpg

Groeten!

Like this yall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11056

Op dinsdag 05 maart 2002 22:21 schreef luckyjan het volgende:
In de loop van deze week hoop ik je er meer over te kunnen zeggen :)
Me 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17285

@DraiC
hey there, hehe...hoop voor je dat je eindelijk kan gaan ervaren hoe lekker die snelheid is!

ONGELOOFLIJK tevreden MAXX klant hier.
snelheid is werkelijk optimaal

realtime:

down 750 k/sec GEMIDDELD op een download van 150 mb (pieken van over de 800 k/sec) met dap5
up continu 52 k/sec (file zenden via ICQ)

ik zit ± 1 km v/d centrale...als ik de info mag geloven

had maxx binnen 4 weken draaiende :P

en trouwens de service is ook optimaal vind ik. ik krijg binnen 24 uur antwoorden op mijn vragen, gesteld via email

Cistron (maxx) is TOPPIE *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 06 maart 2002 11:59 schreef godcha het volgende:Cistron (maxx) is TOPPIE *D
Hey Godcha, ook hier..

Ik sta momenteel op status :
4) KPN porteert lijn
KPN is nu bezig uw lijn te porteren naar bbned......
(hoe lang duurde het bij jou vanaf deze status ? )

Heb alleen nog geen modem mogen ontvangen, maar daar heb ik gisteren voor gebeld en als ik hun mag geloven, heb ik die deze week nog.
Terwijl ik waarschijnlijk allang verbinding heb :?

edit:

Helpdesk Cistron is uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34159

Als je qua prijs kijkt, eweka adsl loopt ook over BBNED en is 92,50 ipv 99 van cistron. Service is alleen iets slechter wat ik zo heb begrepen (heb een aanvraag bij hun lopen sinds 28 januari en zij hebben nog geen flikker uitgevoerd voor mijn uiteindelijke aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48970

Whèèh!! :'( :'( Ik sta nog steeds op KPN heeft geaccepteerd! DraiC, was het bij jou ook niet zo, dat jij als eerste aansluitdatum 21-02 had? Waarom heb ik nog niets doorgekregen??? :( :( Ik wacht nu al bijna 2 maanden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Heeft iemand van jullie een getweaked alcatel modem ?
En zo ja hoe heb je die ingesteld zodat je gewoon als router kan gebruiken.?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Ik heb ook die Copperjet configurator geinstalleerd zat bij het adsl maxx abbo installatie pakket,maar ben er nog niet achter waar dit nou precies voor dient.Je kan zeg maar profiles maken en eventueel uploaden of zoiets.Ik weet het eerlijk gezegd niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6352

met die configurator stel je het modem in (protocol e.d.) zoals je dat bij een alcatel doet via de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Is het ook noodzakelijk dat dat gebeurt dat instellen van die modem aan de hand van die configurator?

Ik heb er eigenlijk nog niks meegedaan en mijn verbinding loopt als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34159

Op woensdag 06 maart 2002 12:47 schreef NEWBIE het volgende:
Is het ook noodzakelijk dat dat gebeurt dat instellen van die modem aan de hand van die configurator?

Ik heb er eigenlijk nog niks meegedaan en mijn verbinding loopt als een speer.
nou geen probleem dan toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6352

dat modem is al geconfigged op 't moment dat je em binnenkrijgt. en er valt niks aan de tweaken/optimaliseren ofzo, het enige wat in die config staat is het protocol dat ie moet gebruiken en 'waar ie cistron moet zoeken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
nou geen probleem dan toch? :D
Inderdaad dan geen probleem ,maar ik dacht misschien nog wat meer te kunnen optimaliseren ,maar zoals "plop" al zei valt er niks aan te tweaken of optimaliseren. :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 05-06 13:31
ik ga liever voor Eweka is stukkie goedkoper.
Voor kwaliteit moet betaald worden....
Heb et toch liever goedkoper *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 06 maart 2002 12:25 schreef lucy1981 het volgende:
Whèèh!! :'( :'( Ik sta nog steeds op KPN heeft geaccepteerd! DraiC, was het bij jou ook niet zo, dat jij als eerste aansluitdatum 21-02 had? Waarom heb ik nog niets doorgekregen??? :( :( Ik wacht nu al bijna 2 maanden!!!
Dat klopt, maar is later veranderd(door extreme drukte met die Januari-aanbieding) in 07-03-02 en toen weer in 05-03-02.
Heb om 12:14 een mail gestuurd aan Cistron wanneer mijn modem zou komen en om 12:23 krijg ik er een terug met de mededeling dat ze hem vandaag de deur uit doen, kan hem dus morgen verwachten ( Hulde
aan de Helpdesk)
:9~
Een schrale troost Lucy, ik heb het 13-01-02 aangevraagd, heeft al met al dus ook zo'n beetje 2 maanden geduurd.
Ik neem aan dat ze jou niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het 11-01 aangevraagd :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) :) :) :) :) :) Jippie!!! Eindelijk heeft elke dag bellen met Cistron zijn vruchten afgeworpen. Ik heb een aansluitdatum!!! 15-03-2002, dus ik moet nog 9 daagjes wachten. Cistron, here I come :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 06 maart 2002 14:54 schreef DraiC het volgende:

[..]

Dat klopt, maar is later veranderd(door extreme drukte met die Januari-aanbieding) in 07-03-02 en toen weer in 05-03-02.
Heb om 12:14 een mail gestuurd aan Cistron wanneer mijn modem zou komen en om 12:23 krijg ik er een terug met de mededeling dat ze hem vandaag de deur uit doen, kan hem dus morgen verwachten ( Hulde
aan de Helpdesk)
:9~
Een schrale troost Lucy, ik heb het 13-01-02 aangevraagd, heeft al met al dus ook zo'n beetje 2 maanden geduurd.
Ik neem aan dat ze jou niet vergeten.
die helpdesk is idd geweldig.
wat een verbetring op chello in ALLE opzichten, maar ok das niet zo moeilijk, lol!!

bij mij werkte de adsl verbinding terwijl ik nog op status 4 stond (porteren v/d lijn). ik denk, en hoop voor je DraiC, dat je gewoon connectie hebt het moment dat je je adsl modempie aansluit...zo was het bij mij tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kicke, ik kan niet wachten.
Net een mail gehad van Cis, tante pos was al de deur uit, modem wordt morgen pas opgestuurd.
Vind ik helemaal geen probleem, ze nemen tenminste even de moeite om mij dat mede te delen (dagje meer maakt nu ook niet meer uit).
Zit als het gaat zoals jij zegt Godcha, nog dit weekend op fullspeed :9~ .

Lucy, gefeliciteerd en hou ons op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deiktisch1
  • Laatst online: 22-08-2021
Ik ga me meteen aanmelden jullie hebben mij overtuigd :)

Bedankt voor jullie reactie's

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik zit ook op status 4 bij cistron maar had mijn modem al binnen, meteen aangesloten en toen waren er 2 ledjes aan het branden geel/oranje en het powerledje maar verder niets. Gisteren ging ook het lampje ADSL branden (toen ik hem een keertje aan en uit gezet had)maar verder nog niets, dus ik HOOP dat ie het vandaag of morgen doet :D Nouja als ie het deze week nog doet heeft het alles bij elkaar nog geen 3 weken geduurd en daar mag ik toch zekers niet over klagen ;) Ik heb nog de tijd aangezien je bij chello als je opzegd de huidige en volgende maand er nog aan vast zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op woensdag 06 maart 2002 17:46 schreef Klaveren het volgende:
Ik ga me meteen aanmelden jullie hebben mij overtuigd :)
Bedankt voor jullie reactie's
Hmmmz volgens mij ben ik niet goed bezig om te vertellen hoe goed cistron het doet want daardoor gaan meer mensen cistron nemen en gaat dat ten koste van de helpdesk en de totale cistron verbinding. Volgens www.speedtest.nl ben ik straks de enige in Eindhoven met Maxx en das wel Relaxx :D Dus mensen Cistron SUCKS, NIET DOEN ;) ga maar naar de KPN >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 06 maart 2002 17:56 schreef luckyjan het volgende:

Dus mensen Cistron SUCKS, NIET DOEN ;) ga maar naar de KPN >:)
driewerf LOL >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruikte trouwens eerst de utp kabel die ik gebruikte voor mijn kabelmodem. toen had ik geen connectie, alles brandde wel maar geen down/up...daarna de rooie bijgeleverde cross kabel van cistron gebruikt en klaar, het vlamde...ik nam aan dat het geen verschil zou uitmaken maar wel dus...misschien een op zichzelf staand iets, het boeit me ook nie...het werkt allemaal nu

bij mij brandt continu:

power - Eth - ADSL - 8 M - G.DMT

TxD - RxD branden/knipperen bij down & up gebruik

power ledje is groen - rest amber
Allied Data CopperJet 810 ADSL Bridge/Router
ethernet/usb modem dus maar in gebruik via ethernet uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 06 maart 2002 17:56 schreef luckyjan het volgende:

[..]

Hmmmz volgens mij ben ik niet goed bezig om te vertellen hoe goed cistron het doet want daardoor gaan meer mensen cistron nemen en gaat dat ten koste van de helpdesk en de totale cistron verbinding. Volgens www.speedtest.nl ben ik straks de enige in Eindhoven met Maxx en das wel Relaxx :D Dus mensen Cistron SUCKS, NIET DOEN ;) ga maar naar de KPN >:)
tja maar Cistron heeft wel klanten/geld nodig dus....
ik hoop dat VEEL mensen gebruik gaan maken van Cistron EN dat het geen invloed heeft op de snelheid/service niveau...hopen maar 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op woensdag 06 maart 2002 19:40 schreef godcha het volgende:
bij mij brandt continu:
power - Eth - ADSL - 8 M - G.DMT
TxD - RxD branden/knipperen bij down & up gebruik
power ledje is groen - rest amber
Allied Data CopperJet 810 ADSL Bridge/Router
ethernet/usb modem dus maar in gebruik via ethernet uiteraard
Ik heb nu hetzelfde alleen TXD knippert af en toe maar RXD niet ;( ik hoop dat dat wil zeggen dat bbnet hem nog geschikt moet gaan maken voor cistron en dat het nu ieder moment klaar kan zijn :9~ op de pc heb ik nog ff een ipconfig /release en /renew gegeven maar dat hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
OMG das echt erg die service van cistron :) bijna griezelig gewoon *D Ik had dezelfde vraag over die ledjes na deze posting ook naar cistron gestuurd en 10 min later antwoord. Dit was het antwoord :P

> Willen die ledjes nu zeggen dat de KPN de lijn nu geschikt gemaakt heeft
> voor ADSL

Ja

> en dat ie door bbnet nog geschikt gemaakt moet worden voor Cistron?

Ja

> en zo ja hoelang duurt het dan meestal nog?

0.5-2 dagen (meestal)

met groet,

--
Danny ter Haar | Cistron Group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeker weten, Cistron is ok!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik wil ook Cistron!!!!!!!!!!!!!!

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op donderdag 07 maart 2002 19:05 schreef Flyduck het volgende:
Neeeeeeeeeee niet doen!!! KNP is veel beter of anders casema das nog beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 10:13

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cistron...brrrrr >:)

Bel ik hun helpdesk. Krijg ik METEEN iemand aan de lijn.

Bel ik ze nog een keer. ALWEER METEEN !!!! Bij KPN werd ik naar 5 verschillende nummers door verstuurd en moest ik een kwartier ofzo wachten (altijd!).

Stuur ik een fax... krijg ik een dag later al iemand aan de lijn, dat mijn e-mail niet werkt en of ik een ander wel werkende e-mail heb!!!!

En niet vergeten dat je MAXX ook per jaar kunt betalen, wat de kosten terugbrengt tot 90.75 euro. En aangezien je toch een jaar contract moet afsluiten...

Mooi dat ik maar 90.75 betaal voor MAXX ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

15-03 word ik aangesloten!! En dan ben ik de enige in Breda plus ik zit ongeveer 100 a 200 meter van de centrale af :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op mijn status staat nu dat KPN mijn lijn aan het porteren is :) :) :) :) Ga ff bellen, want nu ben ik benieuwd hoelang het nu nog gaat duren!
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Net gebeld met cistron waarom mijn verbinding 't nog niet doet terwijl het adsl lampje en de 8M :9~ het al 2 dagen wel doet op mijn modem. Helaas :'( ze zitten nu met een bug in hun dhcp server waardoor nieuwe gebruikers boven de 1000 range (of zoiets :? ) waardoor die geen nummer kunnen krijgen (me to dus :( ) ze zijn keihard bezig het zo snel mogelijk op te lossen een stukje software updaten gisterenavond had nog niet geholpen. Dus ik hoop dat ze dat snel hebben opgelost. Ik had nog ff een helder idee om een vast ip nummer te vragen (tijdelijk) en nog een keer gebeld (hee de helpdesk was in een keer ingesprek maar na 30 sec kwam ik er toch door ;) ) maar dat was helaas niet mogelijk ;( Maar ff geduld hebben dan ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Op donderdag 07 maart 2002 19:05 schreef Flyduck het volgende:
Ik wil het 'nog' niet !!!!!!!!!!!!!!!!

eerst ff afwachten een paar maandjes of het goed gaat en de bugs eruit zijn ed.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb net de helpdesk gebeld. Er zijn twee dingen mogelijk, dat ik al vanavond kan internetten, maar het kan dus ook pas volgende week zijn. Als ik straks thuis ben, zet ik mijn modempje aan en dan gaan we wel ff kijken wat ie doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Nou ja.. ze hadden ook kunnen zeggen 't ligt aan kpn of Bbnet aangezien ik nog in stap 5 sta bij hun status. Ze zijn wel zo eerlijk om te zeggen dat de fout bij hun ligt en dat kan ik wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50422

Is het waar wat er op die site staat over de snelheden ??
DAT WIL IK OOK !!!!!
JOEEEEEEEEEEEPPIEEEEEEEEEEEEEEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Snelheden zijn afhankelijk van de afstand tot de centrale, ik zit op 2.5 km zodra ie 't bij mij doet zal ik hier ff mijn snelheid posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:42
Op vrijdag 08 maart 2002 16:10 schreef luckyjan het volgende:
Snelheden zijn afhankelijk van de afstand tot de centrale, ik zit op 2.5 km zodra ie 't bij mij doet zal ik hier ff mijn snelheid posten :)
dezelfde afstand heb ik ook, 'k ben benieuwd wat je haalt :)
Kun je mij mischien ook vertellen wat de dikte van je kabel is? 0.5 of 0.4 mm ?
(staat in je KPN formulieren)

thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 08 maart 2002 14:26 schreef Emperor_Meppel het volgende:
Is het waar wat er op die site staat over de snelheden ??
DAT WIL IK OOK !!!!!
JOEEEEEEEEEEEPPIEEEEEEEEEEEEEEE
Snap ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie weet er trouwens hoelang het duurt om zo'n modem op te sturen?
Er zou er gisteren 07-03-02 een de deur uit gaan bij Cistron, maar die knakker van tnt/post is nog niet geweest.

Bezorgen ze ook 's avonds btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij bezorgen ze ook 's avonds en anders krijg je het toch morgen? Hou ons wel op de hoogte hoe het bevalt. Kan bijna niet meer wachten totdat het in orde is voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op vrijdag 08 maart 2002 16:23 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
dezelfde afstand heb ik ook, 'k ben benieuwd wat je haalt :)
Kun je mij mischien ook vertellen wat de dikte van je kabel is? 0.5 of 0.4 mm ?
(staat in je KPN formulieren)
thnx :)
Pfff geen idee :) en waar die formulieren liggen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op vrijdag 08 maart 2002 19:02 schreef luckyjan het volgende:

[..]

Pfff geen idee :) en waar die formulieren liggen?? :?
nouja, laat maar hangen dan :D

Maar 'k zou het erg waarderen als je je snelheid ff post als je je verbinding hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op vrijdag 08 maart 2002 20:15 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Maar 'k zou het erg waarderen als je je snelheid ff post als je je verbinding hebt :)
Das goed en hopelijk zo snel mogelijk dan kan die F@#k chello modem de deur uit, 5 GB download limiet ze zijn gek geworden bij chello!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11509

Op vrijdag 08 maart 2002 20:32 schreef luckyjan het volgende:

[..]

Das goed en hopelijk zo snel mogelijk dan kan die F@#k chello modem de deur uit, 5 GB download limiet ze zijn gek geworden bij chello!!!!
Helaas is ADSL nog niet beschikbaar in mijn regio :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ja daar is chello denk ik mee aan het rekenen maar er worden steeds meer centrales geschikt gemaakt voor adsl dus hoe ze op juist dit moment denken hun monopoly te kunnen uitbuiten.... moet wel zijn omdat upc bijna ten gronde is!! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op vrijdag 08 maart 2002 23:40 schreef luckyjan het volgende:
Ja daar is chello denk ik mee aan het rekenen maar er worden steeds meer centrales geschikt gemaakt voor adsl dus hoe ze op juist dit moment denken hun monopoly te kunnen uitbuiten.... moet wel zijn omdat upc bijna ten gronde is!! :r
Als UPC failliet is, wordt het direct toch weer opgekocht door de grootste aandeelhouder, en je zult er weinig van merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 08 maart 2002 20:15 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

mocht je geinteresseerd zijn:

vlgs info 1 km v/d centrale - maxx cistron abbo - rotterdam

down 750 k/sec GEMIDDELD met fg
(schommelt dus tussen de 700-800 k/sec - heb reeds sneller gedownload dan 750 k/sec GEMIDDELD maar daar heb ik geen stats van; deze 750 k/sec was gemeten op een 140 mb file via fg)

up 52 k/sec steady (icq file zenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hhhmmm..... :P 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 08:55

mark9534

Ondertitel ?

Ik wil CISTRON MAXXXXXX want dat is gewoon :9

helaas geen linesharing mogelijk in u regio :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 13:10 schreef lucy1981 het volgende:
15-03 word ik aangesloten!! En dan ben ik de enige in Breda plus ik zit ongeveer 100 a 200 meter van de centrale af :) :)
waar zijn in breda de adsl centrales nou :? :)

* veldmuis ook in breda woont :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48573

Ik zat aangeloten op de centrale in het centrum...ik woon in Heuvel. Maar nu op dit moment geen adsl meer voor mij :'(

Misschien na de verhuizing ook maar Cistron Maxx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 22:17
* Redleg Krijgt 14/15 Maart Cistron Broadband maxx dus hopen dat het dan ook daadwerkelijk zo is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zaterdag 09 maart 2002 10:28 schreef veldmuis het volgende:

[..]

waar zijn in breda de adsl centrales nou :? :)

* veldmuis ook in breda woont :P
code:
1
2
3
4
Breda-Burgst Paardeweide    1    4824EH
Breda-Centrum Oude Vest     4    4811HT
Breda-Doornbos Klaverweide  8    4816JV 
Breda-IJpelaar Croystraat   8    4834JK

Om te kijken op welke centrale je bent aangesloten:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1ch3lb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07-2022
hmmmm,

toch mijn vader eens lief aankijken!
Scheelt het nu ook nog hoever je van de centrale woont want dat is bij mij ongeveer 400 m. Is er dan verschil met iemand die op 4 km. woont?

Aansluitkosten hoe hoog zij die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Yes yes yes yes eindelijk :)
Heb sinds 5 minuten MAXX verbinding.
Gelijk even bij www.mordax.nl gekeken en m'n download snelheid was 655kb/s :P

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11509

Op zaterdag 09 maart 2002 20:25 schreef seninha het volgende:
Yes yes yes yes eindelijk :)
Heb sinds 5 minuten MAXX verbinding.
Gelijk even bij www.mordax.nl gekeken en m'n download snelheid was 655kb/s :P
felici :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ik haal daar altijd iets van 500, maar van andere sites kan ik gerust met 700KB downen :P
cistron maxx rules

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zaterdag 09 maart 2002 22:34 schreef Hubert het volgende:
ik haal daar altijd iets van 500, maar van andere sites kan ik gerust met 700KB downen :P
cistron maxx rules
oftwel: de servers van Mordax zijn niet snel genoeg --> alleen gescjikt voor de "tragere" pakketten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20624

even een vraag halen jullie ook zulke snelheden buiten die test sites dus bv van tweakers of download.com ect..
want kunnen die jullie snelheid wel aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13-06 19:58

Crazy D

I think we should take a look.

Via download.com willekeurig wat progjes:
ICQ 275kb/s en ging nog steeds sneller en toen was de file al binnen... :)

Opera 400 kb/s en ging nog steeds sneller en ook toen was de file al binnen...

NASCAR Racing 2002 Season 1.0 (wat moet ik er mee :?) 325 kb/s (erg stabiel)

Coffeecup 300kb/s en ging nog steeds sneller en toen was de file binnen...

Allemaal trouwens gewoon met Mozilla, geen download accelerators oid.

Dit zijn ook wel redelijke gemiddeldes. Vanmiddag een Red Hat iso van 1 of andere tu ftp gehaald met 700kb/s, maar er zijn ook genoeg downloads van 'maar' 100kb/s. Ik vind het iig errug aangenaam :) Ook omdat je zonder problemen 2 x 350 kb/s naar binnen kan halen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 02:32 schreef Crazy_D het volgende:
geen download accelerators oid.
waarom in hemelsnaam niet? d/l managers optimaliseren het gebruik van je beschikbare bandbreedte. waar je 100 k/sec haalt zonder d/l manager kan je met evt. 700 k/sec halen...

als je trouwens b.v. dumeter gebruikt kan je dmv de stopwatch een download van wat stats voorzien. tevens bv de d/l manager FG houdt intern stats bij...

ik d8 laat ik het maar ff vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20624

Ah kijk dat is nou leuk om te weten ! . trouwens ik moest ff kwijt dat ik +- 75 meter van de telefoon centrale af lig dus dat word wel mooi voor me 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50588

Heb het in December aangevraagd maar nog niks .. als status sta ik nog steeds bij het porteren heb nu wel 'sync' enzo .. het duurt zoooooooooooooo lang !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Op zondag 10 maart 2002 02:53 schreef godcha het volgende:
waarom in hemelsnaam niet? d/l managers optimaliseren het gebruik van je beschikbare bandbreedte. waar je 100 k/sec haalt zonder d/l manager kan je met evt. 700 k/sec halen...
Omdat in mijn ervaring d/l managers _al_ m'n bandbreedte opslokken, en ik download liever met maar 500kb/s en dat ik nog gewoon wat kan met m'n pc dan met 800kb/s en dat ik t.net nauwelijks op kan komen.... en daarnaast download ik niet zoveel waar dat nodig voor is.. newsgroepen vind ik hard zat gaan met 600kb/s, en de ftp waar ik veel vanaf trek gaat toch niet harder dan 50kb/s max.
En daarnaast ben ik een oude Quicknet/Sonera/Chello klant met een pechverbinding, dus alles boven de 100kb/s vind ik al machtig mooi :P :D
als je trouwens b.v. dumeter gebruikt kan je dmv de stopwatch een download van wat stats voorzien. tevens bv de d/l manager FG houdt intern stats bij...
Ik ben nooit zo geintresseerd in zulke details. 500kb/s en misschien dat als je gaat klokken het eigenlijk 520 of 490 is, naja boeiuh, tis rete snel :) En er werd om wat meer snelheden gevraagt dus ik dacht, ik klik gewoon ff wat terwijl ik een blowtje zit te draaien :)
DU meter heb ik trouwens wel, beetje zien hoeveel ik nou eigenlijk download in een maand...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 08:55

mark9534

Ondertitel ?

Als je met 50 KB/s aan het uploaden beinvloedt dat dan ook je download snelheid net zoals bij kabel ??
Ik zelf dacht van niet omdat ADSl Asymetrisch is.
Maar weet het niet zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 13:36 schreef Crazy_D het volgende:
een blowtje zit te draaien :)
ok *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Geduld is een schone zaak, de bug in die accessrouter van hun wordt pas na het weekend opgelost (i.s.m de leverancier van 't ding), toch af en toe 't modem aansluiten op mijn pc om te kijken of ie stiekem toch niet doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 08-06 13:57
Op zondag 10 maart 2002 18:15 schreef mark9534 het volgende:
Als je met 50 KB/s aan het uploaden beinvloedt dat dan ook je download snelheid net zoals bij kabel ??
Ik zelf dacht van niet omdat ADSl Asymetrisch is.
Maar weet het niet zeker :)
Het probleem is dat elke keer als de PC een TCP/IP pakketje ontvangt met informatie er een bevestiging van ontvangst (ACK) terug moet. Als deze ACK niet binnen een bepaalde tijd is aangekomen op het verzendende station zal die het originele pakketje opnieuw versturen.
Als jij dan je upload vol zet is de kans dat die ACKs niet op tijd aankomen erg hoog. En dus wordt data opnieuw verstuurd. En dus stort je download in.

Mogelijkheden om dit te voorkomen zijn het limiteren van een upload. Als je 1/20 van je download vrijhoudt voor je upload komt het wel goed. Of anders middels traffic shaping er voor zorgen dat ACKs een hogere prioriteit krijgen dan normale upload pakketjes.
Bij een verbinding met een 512 kbit upload is dit probleem natuurlijk kleiner dan bij een verbinding met een 64 kbit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luckyjan .. dus bij jou doet ook het sync lampje het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Op zondag 10 maart 2002 18:15 schreef mark9534 het volgende:
Ik heb geen vette stats of zow :P Maar heb wel een keer getest dat als ik niet zat te uppen, kwam een file met 450kb/s binnen. Zette ik de upload aan (50kb/s) zakte de download terug naar rond de 200 of zo, en zodra ik de upload weer uitzette ging ie weer terug naar de 450.
Nou zal het wel niet '50% van je download inleveren als je upload' zijn maar het beinvloed elkaar dus wel degelijk (iets wat ik niet echt gemerkt had in de maand dat ik via scarlet een 2mbit verbinding had).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op zondag 10 maart 2002 19:16 schreef Pony het volgende:
Luckyjan .. dus bij jou doet ook het sync lampje het ?
Bij mij brand het 8M lampje en het ADSL lampje, als ik hem op de netwerkkaart in de computer aansluit zie je dat het TxD lampje af en toe knippert maar het RxD lampje helemaal niet (dus ik ontvang nog niks) verder als ik bij windows ipconfig intype staat er dan 169.254.223.60 als ipnummer en das een nummer dat windows je geeft als ie niks binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 21:01 schreef luckyjan het volgende:

[..]

Bij mij brand het 8M lampje en het ADSL lampje, als ik hem op de netwerkkaart in de computer aansluit zie je dat het TxD lampje af en toe knippert maar het RxD lampje helemaal niet (dus ik ontvang nog niks) verder als ik bij windows ipconfig intype staat er dan 169.254.223.60 als ipnummer en das een nummer dat windows je geeft als ie niks binnenkrijgt.
Dat heb ik ook, ik heb een 'oud' mxstream modem en een draytek router allemaal geinstalled met die aardige cistron help desk dude's, het power lampje brand sync brand TxD en LAN ook maar niet RxD...

Nou hopen dat we het allebij morgen hebben ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou mooi niks .. ;(

Heb naar Cistron gebeld en kreeg een code daar mee naar BBnet gebeld maar die konden me nix vertellen want ik zat in het systeem .. afwachten maar .. het duurt zo lang !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 09:10

JeroenT

hoi!

kun je dan op het cistron MAXX 7800 / 512 een cs server hosten voor 12 man ? lijkt me wel mooi om eens te doen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op maandag 11 maart 2002 11:42 schreef Pony het volgende:
Nou mooi niks .. ;(
Heb naar Cistron gebeld en kreeg een code daar mee naar BBnet gebeld maar die konden me nix vertellen want ik zat in het systeem .. afwachten maar .. het duurt zo lang !!!
Net ook ff gebeld, ze zijn er hard mee bezig om die software aan de gang te krijgen op hun accessrouter maar ze konden er verder nog niks over zeggen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Van dit soort berichten wordt je trouwens ook niet vrolijk :(

http://www.webwereld.nl/nieuws/10541.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 08-06 13:57
Op maandag 11 maart 2002 13:43 schreef luckyjan het volgende:
Van dit soort berichten wordt je trouwens ook niet vrolijk :(
Weer die webwereld ellende. Dat is dus precies waar het hele nieuwsitem van gisteren over ging. Als je wil weten wat er aan de hand is kan je beter cistron.broadband gaan lezen.

Maar voor alle duidelijkheid: dit betreft Cistron Internet Services, niet Cistron Broadband. In Cistron Internet Services zaten de contracten (maar niet de hardware en netwerken) met klanten op het gebied van hosting en inbellen. Naar verluid is dat klantenbestand verkocht aan Concepts. Of naast het klantenbestand ook de contracten zijn verkocht is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 11 maart 2002 12:26 schreef luckyjan het volgende:

[..]

Net ook ff gebeld, ze zijn er hard mee bezig om die software aan de gang te krijgen op hun accessrouter maar ze konden er verder nog niks over zeggen :'(
hoe kan dat nou zo lang duren !? - dus ze kunnen helemaal geen nieuwe mensen aansluiten ? ... mogen ze wel heel erg opschieten, het schijnt al een tijdje te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Op maandag 11 maart 2002 14:30 schreef jochemd het volgende:
Weer die webwereld ellende. Dat is dus precies waar het hele nieuwsitem van gisteren over ging. Als je wil weten wat er aan de hand is kan je beter cistron.broadband gaan lezen.
Inderdaad fijn dat ff de info nagecheckt wordt. Het schijnt dat Danny Verhaar niet eens om commentaar gevraagt is...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op maandag 11 maart 2002 14:48 schreef Pony het volgende:
[..]
hoe kan dat nou zo lang duren !? - dus ze kunnen helemaal geen nieuwe mensen aansluiten ? ... mogen ze wel heel erg opschieten, het schijnt al een tijdje te lopen.
Wat ik weet is dat ze vorige donderdag avond de software hebben geprobeert te updaten maar dat dat alleen nog meer ellende veroorzaakte, nu moet de leverancier van die software het oplossen en waarschijnlijk een nieuw stukje programma schrijven. Maar wanneer dat nu eindelijk gebeurt???.... En het is niet "alle" nieuwe gebruikers maar gebruikers uit een bepaalde range (wat dat dan ook mogen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 11:57
Volgens ng cistron.broadband is het probleem sinds 16.00 uur opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op maandag 11 maart 2002 16:48 schreef drmbs het volgende:
Volgens ng cistron.broadband is het probleem sinds 16.00 uur opgelost :D
Wh00t, meteen kijken als ik thuis ben *D Maar wat voor bericht zie je dan want ik zie het niet in die nieuwsgroep?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 11:57
Bericht van Danny ter Haar dat vanaf vandaag 16.00 uur de problemen met de VIC's boven de 1000 zijn opgelost...

Schijnt een configuratie probleem geweest te zijn waar iedereen overheen keek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Aaah ik ga meteen naar huis :D

Geachte klant,
Vrijdag heb ik u een mailtje gestuurd met daarin de melding dat wij een probleem hadden met een van onze routers. Daardoor kon u geen ip-adres krijgen.
Vandaag kunnen wij u melden dat dat probleem is opgelost. En gelukkig zien we al een aantal klanten binnen komen.
Vanaf dit moment zou niets u dus nog in de weg staan om gebruik te maken van uw ADSL-verbinding.
Onze excuses voor het feit dat het nog niet werkte. Mocht het nog steeds niet werken, kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk (0172419445). We zullen dan proberen om alle problemen uit de weg te helpen.
Rest mij u nog veel plezier te wensen met uw verbinding!
Met vriendelijke groeten,
Mark Schouten
Cistron Helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 11 maart 2002 18:00 schreef luckyjan het volgende:
Aaah ik ga meteen naar huis :D

Geachte klant,
Vrijdag heb ik u een mailtje gestuurd met daarin de melding dat wij een probleem hadden met een van onze routers. Daardoor kon u geen ip-adres krijgen.
Vandaag kunnen wij u melden dat dat probleem is opgelost. En gelukkig zien we al een aantal klanten binnen komen.
Vanaf dit moment zou niets u dus nog in de weg staan om gebruik te maken van uw ADSL-verbinding.
Onze excuses voor het feit dat het nog niet werkte. Mocht het nog steeds niet werken, kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk (0172419445). We zullen dan proberen om alle problemen uit de weg te helpen.
Rest mij u nog veel plezier te wensen met uw verbinding!
Met vriendelijke groeten,
Mark Schouten
Cistron Helpdesk
Raar dat IP verhaal want dat IP adres hebbik al een paar dagen ... maar dat werkt niet, Cistron zegt dat me lijn nog geprovisiond moet worden ... BBnet afdeling provisioning zegt weer dat er een probleem is dat daar nix mee te maken heeft .. ik snap het allemaal niet meer .. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Jippiee :P bij mij doet ie het nu ;)
Afbeeldingslocatie: http://lukkenj.www.cistron.nl/cistest.jpg
Nog sneller dan ik had gedacht voor 2.5 - 3 km van de centrale :7 Hopen dat 't bij jou ook werk, maar aangezien je wel een ipnummer hebt snap ik het niet helemaal. Heb je al proberen te pingen naar bijv. 213.239.154.21 (tweakers) of een tracert daar naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D gefeliciteerd !!!

nee bij mij nog steeds nix :'(

ik hoop morgen dan maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op maandag 11 maart 2002 19:15 schreef Pony het volgende:
:D gefeliciteerd !!!
nee bij mij nog steeds nix :'(
ik hoop morgen dan maar ...
Welke status sta je dan want bij mij stond er dus status 6 proficiat enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 11 maart 2002 20:27 schreef luckyjan het volgende:

[..]

Welke status sta je dan want bij mij stond er dus status 6 proficiat enz.
1) In de wachtrij

2) Geaccepteerd

3) KPN Geaccepteerd

4) KPN porteert lijn
KPN is nu bezig uw lijn te porteren naar bbned. Tijdens dit proces zal uw lijn op de bbned apparatuur 'afgekoppeld' worden. Hierna wordt de lijn 'geprovisioned', waarbij de eigenlijke ADSL dienst geactiveerd wordt. Op uw modem zal dit te zien zijn door een brandend 'sync' lampje, of (in geval van een Lucent modem), een constant brandend 'wan' lampje.
5) bbned maakt lijn klaar voor Cistron-adsl

6) Lijn gereed en ADSL geactiveerd

ik ben nog steeds in status 4) maar ik heb wel al sync en ze zeggen dat het alles het 'moet' doen, dus ook al een IP enzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op maandag 11 maart 2002 21:38 schreef Pony het volgende:
ik ben nog steeds in status 4) maar ik heb wel al sync en ze zeggen dat het alles het 'moet' doen, dus ook al een IP enzo ...
Het nummer lijkt toch niet errug veel hier op hé 169.254.223.60 want dat is een nummer dat windows je standaard geeft als ie geen connectie kan krijgen. Mijn cistron nummer begint met 195. ook de standaard gateway begint daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik kreeg em over de telefoon van Cistron en inderdaad met 195. als ik nix invul krijg ik ook geen IP automatisch toegewezen. Wat ik vreemd vind is dat jij op je IP moest wachten en ik die al heb .. maar het doet het nog niet waar het fout zit weet ik niet maar ik ben er niet blij mee, het loopt nu al vanaf december .. eerst gezeur met KPN nu zeggen alle partijen dat het goed moet zijn .. *snif* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op maandag 11 maart 2002 22:28 schreef Pony het volgende:
Nou ik kreeg em over de telefoon van Cistron en inderdaad met 195. als ik nix invul krijg ik ook geen IP automatisch toegewezen. Wat ik vreemd vind is dat jij op je IP moest wachten en ik die al heb .. maar het doet het nog niet waar het fout zit weet ik niet maar ik ben er niet blij mee, het loopt nu al vanaf december .. eerst gezeur met KPN nu zeggen alle partijen dat het goed moet zijn .. *snif* ;(
Ik heb niks hoeven in te vullen. Bij netwerk en dan tcp/ip staat alles op automatisch toewijzen. Welke windows os heb je en heb je ook een copperjet? zit er een "cross" cable tussen je netwerkkaart en je modem? Branden de lampjes 8M en adsl en eth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 11 maart 2002 22:59 schreef luckyjan het volgende:

[..]

Ik heb niks hoeven in te vullen. Bij netwerk en dan tcp/ip staat alles op automatisch toewijzen. Welke windows os heb je en heb je ook een copperjet? zit er een "cross" cable tussen je netwerkkaart en je modem? Branden de lampjes 8M en adsl en eth?
Nou ik hen een 'oud' mxstream modem, dat is gecongigureerd voor Cistron en een router van Draytek ik gebruik de kabel die ik bij de router zat, is een 'gewoone' kabel geen cross, verder is de router ook 'goed' gekeurd door Cistron allemaal met hun aan de telefoon ingesteld ..
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste