Je moet het ongeveer zo zien: je internetverkeer op ATM-niveau, is het internetverkeer op IP-niveau PLUS nog het een en ander aan overhead. Zo wordt een pakketje van X bytes op IP-niveau vergroot met een paar bytes om het op ATM-niveau te kunnen transporteren, waardoor het ietsje meer dataverkeer kost. Jij meet thuis echter altijd op IP-niveau, dus zullen de Cistron-metingen wat hoger uitvallen. M.a.w.: volgens het Cistron-tellertje zou je dan sneller aan de 100 GB komen. Hoeveel sneller weet ik echter niet.
Anoniem: 35970
wat verschilt de zakelijke versie Cistron Office Maxx 7800/512 nou van de particuliere MAXX?DJSmiley schreef op 17 April 2003 @ 13:09:
over adsl op zijn werk
Anoniem: 48970
Zelf krijg ik elke maand een brief, dat er niet geïncasseerd had kunnen worden en dan wordt er gevraagd of ik het voor een bepaalde datum wil overmaken. Ze proberen namelijk elke maand (nog van een andere rekening waar geen salaris op gestort wordt) te incasseren. Ligt ook eigenlijk aan mij, ik moet gewoon mijn nieuwe rekeningnummer doorgeven, maar ben een beetje luiSmarron schreef op 17 April 2003 @ 13:30:
[...]
Dat je afgesloten kan worden als er een factuur niet is betaald, vind ik opzich wel goed. Maar de service die Cistron dan zou kunnen verlenen vind ik persoonlijk erg slecht. Ze kunnen tenminste bellen, of meteen een acceptgiro sturen.
Ik heb een paar keer gebeld met de helpdesk en ik moet zeggen dat ze niet erg vriendelijk zijn. Ze helpen je wel goed, alleen het lijkt net alsof ze daar voor € 1,- p/uur moeten werken. Weinig enthousiasme in ieder geval.
Maar op het product zelf is niets aan te merken! Ik ben dan ook tot nu toe een tevreden gebruiker.

Verder werkt het prima bij mij, één keer pas een goede storing gehad, had wel verbinding maar een stuk lager. Maar dit was bij iedereen zowat het geval en we werden (via de newsgroepen en www.cistron.nl) goed voorgelicht, over wat er aan de hand was en wanneer het opgelost kon zijn en wat er nog aan gedaan moest worden. Dat vind ik nou service!
Het zakelijke abonnement krijgt wat meer services aangeboden zoals een domeinnaam. Voor de details kan je gewoon op de Cistron site kijken of contact opnemen met sales (sales@cistron.nl)
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Misschien een hele domme vraag, maar hoe benader ik mijn homepage 
Ik heb er al een site opgezet, maar de oplossingen die Cistron geeft lijken niet erg te kloppen.
Opgelost. Ik had de map WWW per ongeluk verwijderd en toen de hele site in de root gezet, wat niet werkte.
Ik heb er al een site opgezet, maar de oplossingen die Cistron geeft lijken niet erg te kloppen.
Opgelost. Ik had de map WWW per ongeluk verwijderd en toen de hele site in de root gezet, wat niet werkte.
[ Voor 21% gewijzigd door Smarron op 28-04-2003 18:46 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
www opnieuw aanmaken, dan http://www.jenaam.cistron.nl
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Thnx, dat had ik inderdaad al gedaan.
vraagje, mijn vriendin zit hier vaak op neopets.com (leuk he? :-P) maar veel spelen die javascript/html based zijn zijn echt traag (bezig met openen, 3-5 secs later pagina ofzo), echter bij haar thuis met chello ofzo gaat et echt stukkie sneller. Qua bandbreedte is er nix aan de hand, vaak volledig vrij. Ook andere us sites zijn soms behoorlijk traag. Zijn hier andere die hier last van hebben? (of ligt het dan toch aan mn vigor 2200e:-()
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat is het gevolg als je de encapsulation fout zet?
Bijvoorbeeld 1483 Routed IP LLC in plaats van 1483 Bridged IP LLC?
Bijvoorbeeld 1483 Routed IP LLC in plaats van 1483 Bridged IP LLC?
Het gevolg is dat de lijn dichtklapt en je niet meer kan internetten. Je moet dan contact opnemen met de helpdesk en die kunnen de lijn resetten.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Magic weet je misschien of Cistron momenteel echt actie aan het ondernemen is om
de Usenet service te verbeteren? Momenteel zijn de (binary) nieuwsgroepen bij Cistron echt om te huilen hoor; veel groepen worden niet gevoerd, veel groepen zijn niet compleet, retention time van nul komma nul
Een oplossing is om nu een apart inbelaccountje te nemen op XS4ALL (1 van de grootste/beste Usenet diensten van Europa) maar als ik dat bij de 99 euro optel kan ik net zo goed meteen overstappen en dan heb ik ook meteen een 150 GB datalimiet i.p.v. 100.
Als hier geen verbetering in komt binnen afzienbare tijd ga ik toch echt overstappen op XS4ALL, ook al ben ik voor de rest zeer tevreden over Cistron. Ik ben toch niet de enige die hier zo over denkt?
de Usenet service te verbeteren? Momenteel zijn de (binary) nieuwsgroepen bij Cistron echt om te huilen hoor; veel groepen worden niet gevoerd, veel groepen zijn niet compleet, retention time van nul komma nul
Een oplossing is om nu een apart inbelaccountje te nemen op XS4ALL (1 van de grootste/beste Usenet diensten van Europa) maar als ik dat bij de 99 euro optel kan ik net zo goed meteen overstappen en dan heb ik ook meteen een 150 GB datalimiet i.p.v. 100.
Als hier geen verbetering in komt binnen afzienbare tijd ga ik toch echt overstappen op XS4ALL, ook al ben ik voor de rest zeer tevreden over Cistron. Ik ben toch niet de enige die hier zo over denkt?
Danny al diverse malen gezegt dat dat niet veel beter zal worden.DOOMer schreef op 30 April 2003 @ 12:43:
Magic weet je misschien of Cistron momenteel echt actie aan het ondernemen is om
de Usenet service te verbeteren?
Zo denderend is het ondertussen niet meer hoor. Bij vlagen is het goed, en bij vlagen brak.Een oplossing is om nu een apart inbelaccountje te nemen op XS4ALL (1 van de grootste/beste Usenet diensten van Europa)
Als retentie niet zo belangrijk is (een paar dagen), kijk eens naar usenetserver.com. Snel, tot nu toe (heb t 1 maand) erg compleet, en retesnel (600+kb/s is geen uitzondering). (En voor 15 dollar per maand onbeperkt leechen).
Ik heb er aan zitten denken, maar ik heb niet zoveel zin om een paar weken (of langer) zonder verbinding te zittenAls hier geen verbetering in komt binnen afzienbare tijd ga ik toch echt overstappen op XS4ALL, ook al ben ik voor de rest zeer tevreden over Cistron. Ik ben toch niet de enige die hier zo over denkt?
Exact expert nodig?
Ik wacht al 2 weken op een spitter.
Rekening is er binnen 2 dagen maar de spullen later zeer alng op zich wachten.
Dan sluit je het toch aan zonder splitter. Elke modem heeft een Highpassfilter (advies van adsl forum) onboard, je kunt dan niet bellen tegelijktijd, maar ja dat boeit niet zo.Flexx schreef op 30 april 2003 @ 12:57:
Wat je stelt is correct. en voor de mensen die van details houden (scheelt opzich best veel). De payload van een ATM packet is 48bytes en heeft een header van 5bytes. Dus in totaal 53bytes is 1 atm pakketjes, de primary reden waarom er toch voor ATM is gekozen is de excelente QoS eigenschappen ervan.Marger schreef op 21 April 2003 @ 00:56:
Je moet het ongeveer zo zien: je internetverkeer op ATM-niveau, is het internetverkeer op IP-niveau PLUS nog het een en ander aan overhead. Zo wordt een pakketje van X bytes op IP-niveau vergroot met een paar bytes om het op ATM-niveau te kunnen transporteren, waardoor het ietsje meer dataverkeer kost. Jij meet thuis echter altijd op IP-niveau, dus zullen de Cistron-metingen wat hoger uitvallen. M.a.w.: volgens het Cistron-tellertje zou je dan sneller aan de 100 GB komen. Hoeveel sneller weet ik echter niet.
Dus hun tellertje zal 10% hoger ligger dan het tellertje dat je thuis zelf gebruikt. Dit is natuurlijk wel terecht want dit is het verkeer dat hun (bbned) werkelijk vervoeren.
Dit is ook exact de reden waarom ik vaak mensen aan de lijn krijg die boos/verward zijn dat ze met hun light abo geen 256/8=32kb's halen maar 27/28 (dat is dus die 10% overhead van het ATM protocol). Babyxl lost dit keurig op door de klant teverbinden op 280kbits.
Maar wel respect voor Cistron dat ze hun eigen ATM verkeer terminaten!
[ Voor 4% gewijzigd door HermeS op 30-04-2003 17:10 ]
Ik had in eerste instantie ook geen splitter gekregen, even gebeld met Cistron en de volgende dag al binnen!Flexx schreef op 30 April 2003 @ 12:57:
Ik zou nog even bellen, want er klopt denk ik iets niet.
Nou je het zegt ja, ik zie het absoluut niet zitten om wekenlang zonder Internetconnectie te zitten. En dan kan ik inderdaad gewoon bij Cistron blijven want voor de rest is het een hele goede ISP. Het wordt toch maar een commercieel usenet account wat ik erbij neem dan ja. Heb mijn keuze al beperkt want wat zijn er veel zeg.Crazy D schreef op 30 April 2003 @ 12:54:
[...]
Danny al diverse malen gezegt dat dat niet veel beter zal worden.
[...]
Zo denderend is het ondertussen niet meer hoor. Bij vlagen is het goed, en bij vlagen brak.
Als retentie niet zo belangrijk is (een paar dagen), kijk eens naar usenetserver.com. Snel, tot nu toe (heb t 1 maand) erg compleet, en retesnel (600+kb/s is geen uitzondering). (En voor 15 dollar per maand onbeperkt leechen).
Ik heb er aan zitten denken, maar ik heb niet zoveel zin om een paar weken (of langer) zonder verbinding te zittenAls er ondertussen een eenvoudigere manier is om over te stappen ('t is tenslotte beide Bbned...) wordt t misschien intressant.
Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen die Usenetserver.com (zo goed als alle groepen, snel, mindere retentiontime, geen download limiet, 15$) en Easynews (voert ook bijna alle groepen, wat ik lees istie ook snel, zeer goede retentiontime, maar heeft een 6GB limiet, 10$). Hmm, moeilijk. Ik check nog effe verder.
[ Voor 6% gewijzigd door remotehost op 30-04-2003 23:37 ]
Neem je usenetserver voor het normale gebruik, en een abonnementje ergens waar je geen tijdslimiet hebt om je dataverkeer te verbruiken...
Exact expert nodig?
Wat moet er precies gereset worden dan?MagicTempest schreef op 29 April 2003 @ 20:38:
Het gevolg is dat de lijn dichtklapt en je niet meer kan internetten. Je moet dan contact opnemen met de helpdesk en die kunnen de lijn resetten.
En waarom wordt het niet automatisch gecorrigeerd?
Zo terecht vind ik het niet. De user kan het toch weinig schelen hoeveel protocol overhead er is? Waarom dan niet gewoon teller en limiet ATM data - ATM header laten tellen?HermeS schreef op 30 April 2003 @ 17:08:
Dus hun tellertje zal 10% hoger ligger dan het tellertje dat je thuis zelf gebruikt. Dit is natuurlijk wel terecht want dit is het verkeer dat hun (bbned) werkelijk vervoeren.
De complete lijn moet gereset worden. En het is niet handig dat dat automatisch zou gebeuren, want als iemand dan ze router instelt op rfc 1483 routed ip dan zou die lijn zicht constant blijven resetten omdat de klant in het begin toch ook niet door heeft dat dat een probleem is. Op die manier belast je het netwerk dus ontzettend
Nu is het zo, als wij zien dat de lijn op routed ip staat laten we de klant het eerst weer op bridged zetten voordat we die lijn resetten, anders kunnen we het nog een keer doen.
Voor die overhead moet ook betaald worden hoor olaf, het is niet meer dan logisch om dat ook (enigzins) door te berekenen aan je klanten
Nu is het zo, als wij zien dat de lijn op routed ip staat laten we de klant het eerst weer op bridged zetten voordat we die lijn resetten, anders kunnen we het nog een keer doen.
Voor die overhead moet ook betaald worden hoor olaf, het is niet meer dan logisch om dat ook (enigzins) door te berekenen aan je klanten
[ Voor 13% gewijzigd door MagicTempest op 01-05-2003 20:16 ]
Kost een reset dan zoveel netwerk bandbreedte?MagicTempest schreef op 01 May 2003 @ 20:15:
De complete lijn moet gereset worden. En het is niet handig dat dat automatisch zou gebeuren, want als iemand dan ze router instelt op rfc 1483 routed ip dan zou die lijn zicht constant blijven resetten omdat de klant in het begin toch ook niet door heeft dat dat een probleem is. Op die manier belast je het netwerk dus ontzettend
Tuurlijk moet het doorberekend worden, maar dan nog kun je de tellers en de limiet toch baseren op user data exclusief ATM headers?Nu is het zo, als wij zien dat de lijn op routed ip staat laten we de klant het eerst weer op bridged zetten voordat we die lijn resetten, anders kunnen we het nog een keer doen.
Een reset op zich niet, maar wat denk je dat er gebeurt als een klant dus niet zijn rfc1483 routing weer terug zet in rfc1483 bridging? dan blijft dat ding dus resetten en krijg je een soort van loop die door blijft gaan totdat hij handmatig onderbroken wordt (de user zijn protocol op bridging zet) Dat lijkt mij toch wel voor een onnodige serverload te zorgen.
Volgens mij duurt het 10 secs voor het modem weer een poging waagt om online te komen, dus zo hoog zal die load niet zijn. Je kunt ook een delay inbouwen (minuut of kwartier ofzo), dan hoeft de helpdesk zelf niet in te grijpen.MagicTempest schreef op 02 May 2003 @ 21:01:
Een reset op zich niet, maar wat denk je dat er gebeurt als een klant dus niet zijn rfc1483 routing weer terug zet in rfc1483 bridging? dan blijft dat ding dus resetten en krijg je een soort van loop die door blijft gaan totdat hij handmatig onderbroken wordt (de user zijn protocol op bridging zet) Dat lijkt mij toch wel voor een onnodige serverload te zorgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-05-2003 11:21 ]
Uit de nieuwsgroepen begrijp ik dat er wel wat marge zit? Ik las dingen van een overhead van dik 10%, best wel veel. Maar ik begrijp dat daar wel rekening mee wordt gehouden, en de stricte limiet dus ook geen 100Gb is maar 110Gb ?MagicTempest schreef op 01 May 2003 @ 20:15:
Het is aan de ene kant wel logisch om het door te berekenen, maar aan de andere kant.. er is mij nooit verteld dat ik rekening moet houden met overhead. En als ik een bestand van 1Gb download, verwacht ik dan ook niet dat dit eigenlijk tussen de 1 en 1.1Gb aan data is (helemaal niet omdat DU meter gewoon 1Gb aangeeft). Wel een klein beetje misleidend dus.
Exact expert nodig?
Anoniem: 50792
Bijvoorbeeld:Anoniem: 35970 schreef op 21 april 2003 @ 01:11:
[...]
wat verschilt de zakelijke versie Cistron Office Maxx 7800/512 nou van de particuliere MAXX?
Stukken duurder
lagere overboekingsfactor (normaal BBned = 1:25, bij zakelijk bv 1:10 of lager)
Extra services zoals snelle hulp bij storingen, extra ip's, enz enz.
uit de faq:
particuliere dienst:
http://www.cistron.nl/node.php?id=73#sec3.5.
http://www.cistron.nl/node.php?id=188
Het grootste verschil bij een zakelijk abonnement is dat je een domein er standaard bij krijgt, ip adressen kan kopen en nog een paar extra services.
particuliere dienst:
van de info site voor zakelijke aansluitingen:3.5. Welke overboekingfactor hanteert Cistron?
De overboekingfactor is het aantal mensen waarmee u een deel van het netwerk deelt. De aansluitlijn naar de telefooncentrale wordt natuurlijk niet gedeeld. Daarachter komt u op het netwerk van onze DSL leverancier, en daar en wordt de bandbreedte wel met anderen gedeeld. Normaliter is de overboekingsfactor 1:25, dus u deelt de totaal beschikbare bandbreedte daar met 24 anderen. Voor normaal gebruik zult u geen of nauwelijks beperkingen in de beschikbare bandbreedte ondervinden door de overboekingsfactor. Indien u voor een bepaalde toepassing (zoals koppeling van 2 locaties via een VPN) een lagere overboekingsfactor nodig heeft, kunt u het best zakelijke ADSL-diensten bij ons af te nemen.
even de links ook ernaartoe:Cistron Office Maxx: 7800/512(****)
Kwaliteitsfactor Datalimiet(**) Prijs per maand (*)
Nickel 1:25 115GB(**) €129
http://www.cistron.nl/node.php?id=73#sec3.5.
http://www.cistron.nl/node.php?id=188
Het grootste verschil bij een zakelijk abonnement is dat je een domein er standaard bij krijgt, ip adressen kan kopen en nog een paar extra services.
Ik heb nu MAXX (Annex A) i.s.m een Draytek Vigor 2600 Firmware v2.3.6_H.
Wat ik ook probeer het lukt maar niet om een verbinding te krijgen.
Als ik bij "Online Status" bij de ADSL Status kij dan staat daar bij state "Ready" verder is alles 0.
Ik weet ook niet of ik de hardware kant goed heb aangesloten,
ik woon nog in een oud huis en bij de telefoon aansluiting komen 4 draadjes uit de muur een Rode, Blauwe, Witte en Oranje.
Als ik de Rode en Blauwe aansluit op de telefoon krijg ik een kiestoon.
Dus heb ik de splitter daar aangesloten op "Phone" en de kabel naar de Vigor2600 op DSL en de telefoon op Line.
Nu zou het Line lampje op de Vigor2600 constant moeten branden, maar dat doet deze neit, ook als ik de Vigor2600 direct op de aansluiting in de muur prik gaat deze niet branden.
Weet iemand hoe ik deze goed krijg ? En dan bedoel ik Hardware en software matig.
Wat ik ook probeer het lukt maar niet om een verbinding te krijgen.
Als ik bij "Online Status" bij de ADSL Status kij dan staat daar bij state "Ready" verder is alles 0.
Ik weet ook niet of ik de hardware kant goed heb aangesloten,
ik woon nog in een oud huis en bij de telefoon aansluiting komen 4 draadjes uit de muur een Rode, Blauwe, Witte en Oranje.
Als ik de Rode en Blauwe aansluit op de telefoon krijg ik een kiestoon.
Dus heb ik de splitter daar aangesloten op "Phone" en de kabel naar de Vigor2600 op DSL en de telefoon op Line.
Nu zou het Line lampje op de Vigor2600 constant moeten branden, maar dat doet deze neit, ook als ik de Vigor2600 direct op de aansluiting in de muur prik gaat deze niet branden.
Weet iemand hoe ik deze goed krijg ? En dan bedoel ik Hardware en software matig.
klinkt alsof je geen linesync hebt; ff Cistron helpdesk emailen/bellen.
kun je zelf verder niets aandoen.
kun je zelf verder niets aandoen.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Hij werkt, maar nu doet hij het weer niet als ik de splitter er tussen zet
Anoniem: 82588
Splitter verkeerd om?Flexx schreef op 17 May 2003 @ 16:23:
Hij werkt, maar nu doet hij het weer niet als ik de splitter er tussen zet
Lijn uit de grond in de -LINE-
Telefoon in PHONE
dsl -> naar je adsl modem
Anoniem: 58255
hmmz me cistron maxxx verbinding is wat dood. woensdag 5 uur gegeld. hebben storingsmelding gemaakt voor BBned maarja iedereen is vrij waarschijnlijk wachten tot maandag voordat er iets gebeurd. ben blij dat ik nog me @home als backup heb 
Ben overigens wel supertevreden met me cistron
Ben overigens wel supertevreden met me cistron
Vrijdag om 23.00 uur, me Cistron MAXX verbinding weg 
Nu is het Maandag, nog steeds is me verbinding er nog niet.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
Ik zit hier in Emmen, waar de meesten @home hebben, dus ik kan niet bij iemand andere kijken of het een storing betreft bij mij alleen.
De website van Cistron meld nix bijzonders.
Bij me Modem/Routerinstellingen zie ik een IP 0.0.0.0 en LineSpeed = ook allemaal 0 Kbps.
Subnet is 255.0.0.0.
Ik krijg dus geen ip door ofzo van Cistron. Er is nix gewijzigd aan de routerinstellingen, de verbinding lag er zo ineens uit.
Het betreft een E-tech ADSL/Modem/Router/Switch. De switch werkt nog wel, alsmede de telefoon. Ik zit nu via Dialup.
Morgen dus maar ff bellen wat het kan wezen.
Zeer irritant om vanaf Vrijdag tot heden geen Internet te hebben
Ik zit hier in Emmen, waar de meesten @home hebben, dus ik kan niet bij iemand andere kijken of het een storing betreft bij mij alleen.
Bij me Modem/Routerinstellingen zie ik een IP 0.0.0.0 en LineSpeed = ook allemaal 0 Kbps.
Subnet is 255.0.0.0.
Ik krijg dus geen ip door ofzo van Cistron. Er is nix gewijzigd aan de routerinstellingen, de verbinding lag er zo ineens uit.
Het betreft een E-tech ADSL/Modem/Router/Switch. De switch werkt nog wel, alsmede de telefoon. Ik zit nu via Dialup.

In dit soort gevallen zijn de nieuwsgroepen wel handig. Bij mij viel ook vrijdag om 23.00 uur de boel weg, en toen ik in cistron.broadband keek, bleek ik niet de enige te zijn met dit probleem. Het werd ook snel opgepikt door cistron en ongeveer 4 uur later werkte het voor iedereen in die groep in elk geval weer. Waarom het bij jou niet werkt weet ik niet, maar ongetwijfeld kan de helpdesk het morgen voor je uitzoeken.
De oorzaak was trouwens vervroegd onderhoud door BBned, dus het zou inmiddels zeker al weer in orde moeten zijn normaal gesproken.
De oorzaak was trouwens vervroegd onderhoud door BBned, dus het zou inmiddels zeker al weer in orde moeten zijn normaal gesproken.
[ Voor 14% gewijzigd door Marger op 09-06-2003 18:46 ]
Hoe staat het eigenlijk met de newsserver van Cistron? Is deze nou zo brak? Ik probeer veel te zoeken, maar de servers laten erg weinig zien, en veelal hetzelfde. 
Ik heb verschillende programma's geprobeerd, maar het schiet niet op. Als newsserver adres gebruik ik enterprise.cistron.net want die anderen doen het niet.
Ik heb verschillende programma's geprobeerd, maar het schiet niet op. Als newsserver adres gebruik ik enterprise.cistron.net want die anderen doen het niet.
newbin.cistron.nl toch nog wel? moet eerst dat hele newserver gebeuren maar es leren, snap er de ballen niet vaN
Lees voortaan effe wat beter de thread door.Smarron schreef op 11 juni 2003 @ 23:09:
Hoe staat het eigenlijk met de newsserver van Cistron? Is deze nou zo brak? Ik probeer veel te zoeken, maar de servers laten erg weinig zien, en veelal hetzelfde.

Ik gebruik www.usenetserver.com samen met NewsBIN Pro 4.12, met deze newsreader kan je maximaal 6 concurrent connecties naar hun newsservers maken. 'k Zit nu regelmatig met snelheden tussen de 600 en 800 KByte/s te leechen.
CrazyD nog bedankt voor de usenetserver tip trouwens!
[ Voor 19% gewijzigd door remotehost op 11-06-2003 23:53 ]
Ik weet niej of je al gebeld hebt met de helpdesk, maar gezien het feit dat je (denk ik) een analoge etech hebt kan het zijn dat je een dslam poort reset nodig hebt. DIt is 5 minuten werk (kan voor jou iets langer gaan duren voordat het weer werkt) Maar je moet hiervoor dus echt even met de helpdesk bellen, en dan tussen 9 en 5, want na 5'en kunnen ze zo'n reset niet meer uit laten voeren.SandeR schreef op 09 June 2003 @ 13:09:
Vrijdag om 23.00 uur, me Cistron MAXX verbinding weg
Subnet is 255.0.0.0.
Mja, had er niet zoveel trek in, sorry. Ik heb dan maar pech, ik betaal me al scheel aan Cistron MaXX en om er dan nog een extra account bij te nemen wordt me wat teveel.DOOMer schreef op 11 June 2003 @ 23:46:
Lees voortaan effe wat beter de thread door.Anyway, ja Usenet bij Cistron is goed klote, stelt niet veel voor en wat ik heb begrepen blijft dat ook zo. Ik heb daarom inmiddels een commercieel account voor Usenet erbij genomen en dat bevalt erg goed ja.
Ik gebruik www.usenetserver.com samen met NewsBIN Pro 4.12, met deze newsreader kan je maximaal 6 concurrent connecties naar hun newsservers maken. 'k Zit nu regelmatig met snelheden tussen de 600 en 800 KByte/s te leechen.
CrazyD nog bedankt voor de usenetserver tip trouwens!
Wat me wel opvalt is dat er bepaalde personen die wat posten vaak terugkomen op verschillende nieuwsgroepen en heel veel dus nooit. Hoe zit dat precies ?
Gelukkig heb ik al wel een zooitje films weg kunnen kapen met 860kb/sec.
wat bedoel je met vaak terugkomen?
Kijk of je family/vrienden hebt die een XS4all account hebben dan kun je vanaf newszilla leechen, die heeft 3.5 Terrabyte.
Opzich kan ik goed begrijpen waarom cistron geen (goede) binarie news server host ivm de nodige aanschaf prijs (kost al gauw een leuk autotje), maar waarom geen deal voor al hun klanten om bijv via een profesionele newsserver the connecten oid.
Dat zal voor een hoop mensen de overstap van xs4all/home.nl makelijker maken (or like ME, vanaf tiscali, YEAH
, ik heb begrepen dat hun bezig zijn met een newserver in elkaar tebakken die bestaat uit 7 dikke dell bakken oid, ik ben benieuwd dat kan natuurlijk veel goedkoper, maar goed), en zal uiteindelijk ook een hoop geld besparen aan dataverkeer.
Opzich kan ik goed begrijpen waarom cistron geen (goede) binarie news server host ivm de nodige aanschaf prijs (kost al gauw een leuk autotje), maar waarom geen deal voor al hun klanten om bijv via een profesionele newsserver the connecten oid.
Dat zal voor een hoop mensen de overstap van xs4all/home.nl makelijker maken (or like ME, vanaf tiscali, YEAH
Dat is helemaal correctMagicTempest schreef op 11 June 2003 @ 23:51:
[...]
Ik weet niej of je al gebeld hebt met de helpdesk, maar gezien het feit dat je (denk ik) een analoge etech hebt kan het zijn dat je een dslam poort reset nodig hebt. DIt is 5 minuten werk (kan voor jou iets langer gaan duren voordat het weer werkt) Maar je moet hiervoor dus echt even met de helpdesk bellen, en dan tussen 9 en 5, want na 5'en kunnen ze zo'n reset niet meer uit laten voeren.
Ik heb inmiddels een "patch" van E-tech gekregen die de problemen icm de Cisco apparatuur zou moeten doen oplossen. (tijdelijk tot de nieuwe firmware van Cisco oid)
Tot op heden nog geen problemen weer gehad.
Me snelheid is alleen iets gedaald van 8192 naar 7616 down.
Up is nog hetzelde. Maar dit kan kloppen, zo stond er in een stukkie tekst bij de patch.
Het was dus niet de Fout van Cistron.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 29-06-2003 23:12 ]
Users die wat posten. Ik zie er een paar wel constant verschijnen, een heleboel anderen niet. De users die ik zie, komen keer op keer terug.MagicTempest schreef op 29 juni 2003 @ 22:32:
wat bedoel je met vaak terugkomen?
Ik zal eens rondkijken, zo uit mijn hoofd weet ik niemand, alleen iemand met Planet, de rest ChelloHermeS schreef op 29 juni 2003 @ 23:08:
Kijk of je family/vrienden hebt die een XS4all account hebben dan kun je vanaf newszilla leechen, die heeft 3.5 Terrabyte.

Dat zijn gewoon de users die veel posten daar, daar is toch geen probleem mee (of iig, ik zie het niet.)
Ik gebruik FTD om te kijken wat er allemaal waar wordt gepost. Ontzettend veel in ieder geval door veel verschillende mensen.MagicTempest schreef op 30 June 2003 @ 09:56:
Dat zijn gewoon de users die veel posten daar, daar is toch geen probleem mee (of iig, ik zie het niet.)
Als ik dan in die groepen ga kijken is daar niks van te vinden, anderen kunnen wel gewoon downloaden.
Het vreemde is dus dat ik van een paar users (die steeds terugkomen met nieuwe files) wel files zie, maar van veel mensen (die ook redelijk vaak posten) dus helemaal niks.
Voor een hoop mensen zijn nieuwsgroepen totaal niet intressant, of ze zijn alleen geinstresseerd in de text-only groepen, en die zijn er ruimschoots en behoorlijk groot ook.HermeS schreef op 29 June 2003 @ 23:08:
Exact expert nodig?
Wat is FTD? Dat zegt mij niets en waarschijnlijk snap ik daarom de rest van je bericht ook niet. In elk geval is newsbin.cistron.nl verre van compleet en ook nog eens in de testfase. Sinds afgelopen donderdag of zo is er het een en ander veranderd, het schijnt dat er nu een aantal groepen beter doorkomen. Ik weet niet of je daar wat aan hebt, aangezien ik niet snap wat je probleem precies isSmarron schreef op 30 June 2003 @ 10:46:
[...]
Ik gebruik FTD om te kijken wat er allemaal waar wordt gepost. Ontzettend veel in ieder geval door veel verschillende mensen.
Als ik dan in die groepen ga kijken is daar niks van te vinden, anderen kunnen wel gewoon downloaden.
Het vreemde is dus dat ik van een paar users (die steeds terugkomen met nieuwe files) wel files zie, maar van veel mensen (die ook redelijk vaak posten) dus helemaal niks.
http://www.tutorialbase.net/
En dan FTD. Dit is een programma waar mensen berichtjes posten als die personen films, muziek, software, games etc. hebben gepost in nieuwsgroepen. Zij laten dan de naam van de nieuwsgroep achter, zodat iedereen het kan downloaden. Erg handig. Ook krijgt de poster vaak reacties van anderen dat het is gelukt en waarderingen etc. Dus iedereen daar kan de bestanden downloaden, maar zodra ik in de betreffende nieuwsgroep ga kijken zie ik de bestanden niet
En dan FTD. Dit is een programma waar mensen berichtjes posten als die personen films, muziek, software, games etc. hebben gepost in nieuwsgroepen. Zij laten dan de naam van de nieuwsgroep achter, zodat iedereen het kan downloaden. Erg handig. Ook krijgt de poster vaak reacties van anderen dat het is gelukt en waarderingen etc. Dus iedereen daar kan de bestanden downloaden, maar zodra ik in de betreffende nieuwsgroep ga kijken zie ik de bestanden niet
Ahhhh, nu snap ik het
Dan lijkt het me toeval dat je van de ene user wel alles en van de andere user niet alles kunt terugvinden, te wijten aan het feit dat de feed op newsbin nou eenmaal niet compleet is.
Als je je verveelt
kun je nog uitzoeken via welke servers er wordt gepost wat je wel doorkrijgt, en vragen via welke servers er wordt gepost bij de dingen je niet bij cistron terecht komen. Misschien worden posts via bepaalde providers (of commerciele newsservers) niet altijd doorgegeven aan Cistron.
Feit is nou eenmaal dat de binaries bij Cistron verre (maar dan wel heel ver) van compleet zijn, hopelijk verandert dat iets met de nieuwe servers, maar ik verwacht niet dat ze binnen redelijke tijd een gigantische server hebben. Daarvoor zul je een xs4all inbel-accountje kunnen afsluiten (hoewel Newszilla regelmatig incomplete binaries heeft), of een accountje bij een commerciele aanbieder.
Feit is nou eenmaal dat de binaries bij Cistron verre (maar dan wel heel ver) van compleet zijn, hopelijk verandert dat iets met de nieuwe servers, maar ik verwacht niet dat ze binnen redelijke tijd een gigantische server hebben. Daarvoor zul je een xs4all inbel-accountje kunnen afsluiten (hoewel Newszilla regelmatig incomplete binaries heeft), of een accountje bij een commerciele aanbieder.
Exact expert nodig?
Klopt. De gemiddelde persoon weet niet eens wat een newsgroup is. En zelfs op GOT heeft volgens mij een groot deel nog nooit goed kennis gemaakt met de wondere wereld van nieuwsgroepen.Crazy D schreef op 30 June 2003 @ 10:49:
[...]
Voor een hoop mensen zijn nieuwsgroepen totaal niet intressant, of ze zijn alleen geinstresseerd in de text-only groepen, en die zijn er ruimschoots en behoorlijk groot ook.
Maar als je kijkt naar het klanten bestand van Cistron zijn dat niet doorsnee mensen/gebruikers. Waarschijnlijk vind een kwart van de klanten van cistron een goede binary newsserver weldegelijk belangrijk. Ik heb echter geen idee hoeveel Dsl klanten Cistron nu heeft dus of het wel zinnig is om er een tebouwen. Maar bijna alle profesionele NNTP hosters bieden hun diensten ook aan isp's aan, zou zeggen sluit daar een deal mee.
Het ziet ernamelijk naar uit dat ik binnen kort moet overstappen van ISP. mijn voorkeur gaat uit naar Cistron en Demon. Als een van beide nou een goede (binary) newsserver had draaien was de keus makkelijker geweest.
Er zijn vorig jaar wat discussies over geweest, en de reacties waren voornamelijk negatief ("zet maar een FTP server niet, dat is om Files te Transferren", "gebruik p2p", "usenet is voor text" + nog een uitleg over hoeveel extra dataverkeer het kost omdat de binary feitelijk naar text omgezet moet worden). Het was geen 25%, hooguit 2,5% van de reacties die positief warenHermeS schreef op 01 July 2003 @ 14:00:
Maar als je kijkt naar het klanten bestand van Cistron zijn dat niet doorsnee mensen/gebruikers. Waarschijnlijk vind een kwart van de klanten van cistron een goede binary newsserver weldegelijk belangrijk.
Exact expert nodig?
Demon geeft toegang tot de newsdienst "Supernews". Dat is een zeer goede newsserver. Compleet, lange retentie enz. Demon.nl beheert zelf geen newsserver meer.HermeS schreef op 01 July 2003 @ 14:00:
Het ziet ernamelijk naar uit dat ik binnen kort moet overstappen van ISP. mijn voorkeur gaat uit naar Cistron en Demon. Als een van beide nou een goede (binary) newsserver had draaien was de keus makkelijker geweest.
Anoniem: 26288
Wat is er dan zo 'goed klote' aan de nieuwsserver van Cistron ?DOOMer schreef op 11 June 2003 @ 23:46:
[...]
Lees voortaan effe wat beter de thread door.Anyway, ja Usenet bij Cistron is goed klote, stelt niet veel voor en wat ik heb begrepen blijft dat ook zo. I
news.cistron.nl werkt prima !!
Dat de binaries niet helemaal compleet zijn wil niet zeggen dat de text groepen niet compleet zijn.
Binaries zijn sowieso niet iets om via usenet te verspreiden.
1) Is er al enig hoop dat de datalimiet van 100GB verhoogd of weggescharpt wordt (vergeleken met de andere isp's op bbned) ?
2) Als ik van b.v. cistron naar concepts verhuisd (ze zitten beide op bbned) moet ik dan nog steeds 6 weken wachten en hopen dat alles goed gaat ?
2) Als ik van b.v. cistron naar concepts verhuisd (ze zitten beide op bbned) moet ik dan nog steeds 6 weken wachten en hopen dat alles goed gaat ?
Nee, en zolang de dienst van BBned 1 op 25 overgeboekt blijft, mag ik hopen dat het ook niet gaat gebeuren. Dat zou namelijk per definitie een verslechtering van de snelheid betekenen en daar zit ik niet op te wachten. Als je aan 100 GB per maand niet genoeg hebt en constante hoge snelheid ondergeschikt vindt aan veel meer dataverkeer, moet je niet naar Cistron gaan. Bedenk dat de 8 mbit-dienst een overboekte (1:25) 2 mbit-dienst is. Je deelt bij BBned dan dus altijd een 2 mbit-lijn met 24 anderen (eigenlijk deel je als het ware een 8 mbit-lijn met 99 anderen). Als je 24/7 een 2 mbit-lijn voltrekt, zou je per maand 633 GB kunnen downloaden. Maar omdat je er met zijn 25-en op zit zou je per persoon dus ongeveer 25 GB per maand kunnen downloaden *ALS* iedereen er op volle kracht aan trekt. De snelheid zou dan overigens ook maar 1/25e zijn van die 2 mbit. Reken zelf maar uit hoe snel jouw lijn dan wordt. Als je het zo bekijkt, is die 100 GB nog best hoog genomen, omdat als iedereen het probeert te halen, niemand het zal halen en iedereen een dramatische snelheid krijgt. Een nog hogere datalimiet betekent alleen maar dat iedereen meer MAG downloaden en dat dus gaat proberen, dus nog veel eerder een slechte snelheid.Choller schreef op 02 September 2003 @ 19:32:
1) Is er al enig hoop dat de datalimiet van 100GB verhoogd of weggescharpt wordt (vergeleken met de andere isp's op bbned) ?