Ik download me de klere, verder FXP ik alles alleen, dus het lijkt veel voor mijn gevoel maar die 100 GB zit ik toch net niet aan denk ik.
Ok het wordt binnenkort toch mogelijk te betalen met factuur voor cistron maxx maar daar ga je dan wel iets meer voor betalen. Dus ik blijf igg nog een jaartje langer bij cistronMagicTempest schreef op 01 februari 2003 @ 16:13:
ik zou zeggen stap ermee naar danny toe. Ik kan hier natuurlijk ook nix mee.
In uw geval willen wij nog een keer een uitzondering maken, in die zin
dat wij u vanzelfsprekend graag als klant houden, en dat wij pas bij de
volgende factuur (dus in 2004) de opslag zullen doorberekenen.
Wij hopen hiermee te hebben aangetoond dat wij een flexibelere
organisatie zijn dan u wellicht dacht, en hopen dat u diensten bij ons
wilt blijven afnemen.
Anoniem: 6352
Nu je vanavond de discussie op Usenet helemaal gevolgd hebt (voor wie neit op de hoogte is: cistron.broadband, thread "dataverkeer per maand") is het wel zo netjes om die vrij naïeve veronderstelling terug te nemen, denk je niet? Of denk je nog steeds dat bij Demon en Xs4all alle gebruikers 150gb p/m kunnen trekken en tegelijk hun maximumsnelheid behouden + de gamers een stabiele latency? Je moet gewoon geen contract ondertekenen en achteraf gaan huilen.Anoniem: 18627 schreef op 03 February 2003 @ 18:11:
Dat Cistron nu blijkbaar moeilijk gaat doen over de limiet is voor mij al reden genoeg om over te stappen naar Demon ADSL waar ze niet moeilijk doen over 150 GB (Heb confirmatie mailtje gekregen van hun)
Waarschijnlijk heeft dit alles te maken met hun besluit om de prijzen van de abbo's naar beneden te gooien. Omdat ze wellicht veel geld kwijtwaren aan dataverkeer van MAXX gebruikers konden ze de prijzen niet verlagen.
Gooi MAXX gebruikers uit het systeem die veel dataverkeer doen uit het systeem en je houd zo geld over om de prijs te verlagen.
De fair use policy zoals vele providers die hebben is voor hen een zeer makkelijk middeltje. De klant weet niet wat zijn downloadlimiet is, en kan dus op die manier altijd beperkt worden. Bij cistron staat gewoon een vaste downloadlimiet, en dat schept duidelijkheid voor de klanten. Want wat is fair use?
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
----> Magic Tempest <-------
Ik wil graag de 1024/512 variant aanvragen en heb hier nu ISDN liggen, dus ik moet ook de ISDN variant aanvragen.
Nu weet ik dat ik binnen een jaar het huis uitga en daar waarschijnlijk geen ISDN meer zal hebben.
Kan ik nu de ISDN variant aanvragen, maar dan met de GRATIS USB (analoog) modem.
En dat ik dan nu zelf op zoek ga naar een isdn modem??
Zodat wanneer ik uit huis ga mijn gratis usb modem kan gebruiken (analoog)
Zijn er meer mensen die geen modem erbij hebben besteld en zelf op zoek zijn gegaan?? Scheelt dit kwa prijs?? (200 euro)
Sander
Ik wil graag de 1024/512 variant aanvragen en heb hier nu ISDN liggen, dus ik moet ook de ISDN variant aanvragen.
Nu weet ik dat ik binnen een jaar het huis uitga en daar waarschijnlijk geen ISDN meer zal hebben.
Kan ik nu de ISDN variant aanvragen, maar dan met de GRATIS USB (analoog) modem.
En dat ik dan nu zelf op zoek ga naar een isdn modem??
Zodat wanneer ik uit huis ga mijn gratis usb modem kan gebruiken (analoog)
Zijn er meer mensen die geen modem erbij hebben besteld en zelf op zoek zijn gegaan?? Scheelt dit kwa prijs?? (200 euro)
Sander
The "real" Champ will always be The Champ
He Sander,
Je weet zelf het antwoord al he? Je hebt namelijk al een emailtje naar de helpdesk gestuurd met dezelfde vraag, welke beantwoord is door mijn collega. Wij doen dit soort dingen niet vanwege het feit dat wanneer dat uit zou lekken er gewoon zwaar misbruik van gemaakt zou worden.
Ikzelf geef hier dus ook geen ander antwoord op, het antwoord is nee, dat kan niet. Sorry
Je weet zelf het antwoord al he? Je hebt namelijk al een emailtje naar de helpdesk gestuurd met dezelfde vraag, welke beantwoord is door mijn collega. Wij doen dit soort dingen niet vanwege het feit dat wanneer dat uit zou lekken er gewoon zwaar misbruik van gemaakt zou worden.
Ikzelf geef hier dus ook geen ander antwoord op, het antwoord is nee, dat kan niet. Sorry
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Ik kan het maar beter aan 2 personen vragen, dan aan 1 denk ik zo maar. Het wil nog wel eens zo zijn dat je 2 verschillende antwoorden terug krijgt. Maar het is me nu geheel duidelijk:P
Zit er nu nog ff over te denken of ik met of zonder Modem zal aanvragen
Zit er nu nog ff over te denken of ik met of zonder Modem zal aanvragen
Ik heb er geen modem bij besteld, maar een losse E-tech modem/router/switch analoog bijgekocht via routershop.nl.The Champ schreef op 06 februari 2003 @ 12:21:
Sander
Werkt heerlijk
Helaas verkoopt Cistron niet de analoge versie van de e-tech..
Ik stap binnenkort ook zelf over op cistron (ja, ik heb het nog niet eens). Maar ik moet me vader nu wel zover krijgen dat hij bereid is 3 weken zonder internet te zitten.
3 weken??? Hoelang gaat het dan bij jou duren?? Wordt je voor getrokken dan?? Zal haast wel
Het is gemiddeld 3 tot 6 weken aansluiten. En het wil ook wel eens gebeuren dat iemand binnen 2 weken aangesloten is.
mijne was inderdaad na 26 dagen aangesloten.. (mxstream naar cistron)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Of dat het veel langer duurtMagicTempest schreef op 07 februari 2003 @ 20:52:
Het is gemiddeld 3 tot 6 weken aansluiten. En het wil ook wel eens gebeuren dat iemand binnen 2 weken aangesloten is.
Ik zit zelf te wachten op m'n Demon DSL lijn, ook via BBNed.
Maar sinds 31-12 is BBNed al aan het linetesten volgens Demon.
Terwijl ik laatst even een modem gescored had, en ik gewoon al line-sync kreeg (640/128). Geen IP enz, maar wel een link..
Dus ergens klopt iets niet: Of BBNed loopt te kutten, of Demon lult..
ik krijg zelf erg het gevoel dat ik allang op BBNed zit.. wrom brand anders m'n linesync lampje al netjes enz?
http://djsmiley.com/adsl/status_01_02_2003.jpg
Op m'n werk Cistron Maxx liggen, en dat ging wel vrij snel.. Nu wil ik thuis ook een brede pijp, heb ik weer gezeik.. had ik beter cistron kunnen nemen (duurder
Kun je eik zelf bij BBNed informeren over je status?? ik wil alleen ff weten of mn lijn al geporteerd is
[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 07-02-2003 23:23 ]
Dat kan zijn dat er een fout in je provisionering zit.
Ik woon 180 meter van de telefooncentrale af. Wat zullen ongeveer mijn snelheden zijn als ik MaXX aanvraag hier in Leeuwarden.
Ik heb nu Cistron 2048 en ook dat heeft hele leuke snelheden hoor, maar ja geduld is er nooit genoeg ! toch??
Ik heb nu Cistron 2048 en ook dat heeft hele leuke snelheden hoor, maar ja geduld is er nooit genoeg ! toch??
Voor leuk en niet nep thuiswerk: http://bit.ly/1DlUL
Oef die vraag is al heel vaak gesteldr_buren schreef op 08 February 2003 @ 11:16:
Ik woon 180 meter van de telefooncentrale af. Wat zullen ongeveer mijn snelheden zijn als ik MaXX aanvraag hier in Leeuwarden.
Exact expert nodig?
Anoniem: 40008
ok, hier dan een echte vraag: ik heb cistron maxx en ik vind het erg tof.. Maar sinds ongeveer een week ofzo merk ik behoorlijke vertragingen als ik naar sites in usa ga.
Een tracert toont aan dat level3 de vertragende factor is..
Een site als www.atomfilms.com is onbruikbaar.
Heeft iedereen hier last van? Gaat level3 het oplossen of kan cistron via een andere manier in usa komen??
Een tracert toont aan dat level3 de vertragende factor is..
Een site als www.atomfilms.com is onbruikbaar.
Heeft iedereen hier last van? Gaat level3 het oplossen of kan cistron via een andere manier in usa komen??
Hoe vertragend is "vertragend"? Een tracert naar die betreffende site geeft bij so-1-0-0.mp2.NewYork1.Level3.net een repsonse van 91ms, daarna is alles rond de 167ms.
Een trace naar microsoft.com loopt via telia.net en wordt bij nyk-bb2-pos2-3-0.telia.net 100ms, en daarna ook rond de 160ms. nyk klinkt als New York, wat mij als leek het idee geeft dat er daar wat mis is. Een trace naar google.com loopt lekker (minder dan 30ms), tot het hopje "p4-1-0-0.r80.nycmny01.us.bb.verio.net" vanaf dan zit het rond de 100ms. En ook dat klinkt weer als new york
Maar onbruikbaar zou ik het niet willen noemen, alle sites die ik ff heb getracert, kan ik gewoon op een normale manier bezoeken, en is ook niet merkbaar trager dan andere sites, zoals GoT.
Een trace naar microsoft.com loopt via telia.net en wordt bij nyk-bb2-pos2-3-0.telia.net 100ms, en daarna ook rond de 160ms. nyk klinkt als New York, wat mij als leek het idee geeft dat er daar wat mis is. Een trace naar google.com loopt lekker (minder dan 30ms), tot het hopje "p4-1-0-0.r80.nycmny01.us.bb.verio.net" vanaf dan zit het rond de 100ms. En ook dat klinkt weer als new york
Maar onbruikbaar zou ik het niet willen noemen, alle sites die ik ff heb getracert, kan ik gewoon op een normale manier bezoeken, en is ook niet merkbaar trager dan andere sites, zoals GoT.
Exact expert nodig?
Met onbruikbaar van atomfilms bedoelde ik: er zitten daar veel streaming videos. Als ik zelfs op de laagste quality setting nog niet zonder ernstig haperen kan kijken vind ik het onbruikbaar..
Ik heb nu hetzelfde als jij: rond de 170ms na die newyork. Ik heb wel een paar timeouts overigens.
Tracert naar microsoft geeft me 1 uitschieter van 500 ms op de eerste telia hop. Vervolgens gaat het naar de 180 en daarna krijg ik time outs.
Google doet het prima met 104 als hoogste.
Ik denk eigenlijk dat de pings het probleem niet zijn. Een ping van 180ms vind ik prima naar een usa site. Maar ik heb behoorlijk wat pl. En dat is vrij vervelend.
Ik heb nu hetzelfde als jij: rond de 170ms na die newyork. Ik heb wel een paar timeouts overigens.
Tracert naar microsoft geeft me 1 uitschieter van 500 ms op de eerste telia hop. Vervolgens gaat het naar de 180 en daarna krijg ik time outs.
Google doet het prima met 104 als hoogste.
Ik denk eigenlijk dat de pings het probleem niet zijn. Een ping van 180ms vind ik prima naar een usa site. Maar ik heb behoorlijk wat pl. En dat is vrij vervelend.
hehe toevalllig, ik klik willekeurig op een filmpje, en tis van The Getaway (PS2). Gister nog zitten spelen
Leuk 
Maar hier vandaan is het gewoon prima te bekijken (ok tis nu wel vroeg in de morgen
, maar de tracerts zijn zo goed als hetzelfde als gisteren). Ik denk dat je het beste support even kunt bellen, misschien kunnen zij wat beter zien/bedenken wat er mis kan zijn. Hier vandaan (R'dam, 3083xx) is het prima bruikbaar.
Maar hier vandaan is het gewoon prima te bekijken (ok tis nu wel vroeg in de morgen
Exact expert nodig?
nopes.. ik zit 3011xx ook Rotterdam. Heb vanmiddag expres er wat gekeken en het ging echt PRIMA! ;-)
Nu net (19:04) nog eentje geprobeerd te bekijken en de hele tijd aan het bufferen en haperen. Mijn conclusie: tegen de avond trekt level 3 het gewoon niet helemaal meer....
Nu net (19:04) nog eentje geprobeerd te bekijken en de hele tijd aan het bufferen en haperen. Mijn conclusie: tegen de avond trekt level 3 het gewoon niet helemaal meer....
Dan heb je mzzl gehad, het duurde bij mij precies 8 wknKarreMania schreef op 07 februari 2003 @ 23:05:
mijne was inderdaad na 26 dagen aangesloten.. (mxstream naar cistron)
Ik kreeg helemaal ontwenningsverschijnselen
Inmiddels eindelijk m'n MAXX aansluiting
Heerlijk!
FF uppen.
Tot nu toe gaat alles goed
.
IEmand al last van "teveel" dataverkeer ?
Tot nu toe gaat alles goed
IEmand al last van "teveel" dataverkeer ?
Als je Cistron Maxx aanvraagt, moet de naam die je invult dan overeenkomen met de naam op de telefoonrekening?
Ik wil ook overstappen op Cistron MAXX maar ik heb nog de volgende vragen:
1) Is het toegestaan een eigen webserver en DNS server (i.v.m. meerdere domeinnamen) te draaien?
En zoja, is 512kbit up daar voldoende voor? (4000 bezoekers per dag).
2) Hoe zijn de newsservers?
Ik zit nu bij Xs4all (FAST ADSL) omdat die gewoon een geweldige newsserver hebben, maar Xs4all kost bij een vergelijkbaar abbo 119 euro per maand en 214 euro aansluitkosten (overstappen van Mxstream naar BBned).
Ik wil alle binarygroepen kunnen downloaden en dat berichten lang bewaard worden op de lokale newsserver van de provider.
Newszilla is de grootste newsserver van Europa, is Cistron ook erg groot?
1) Is het toegestaan een eigen webserver en DNS server (i.v.m. meerdere domeinnamen) te draaien?
2) Hoe zijn de newsservers?
Ik zit nu bij Xs4all (FAST ADSL) omdat die gewoon een geweldige newsserver hebben, maar Xs4all kost bij een vergelijkbaar abbo 119 euro per maand en 214 euro aansluitkosten (overstappen van Mxstream naar BBned).
Ik wil alle binarygroepen kunnen downloaden en dat berichten lang bewaard worden op de lokale newsserver van de provider.
Newszilla is de grootste newsserver van Europa, is Cistron ook erg groot?
De naam die je invult op de aanmelding van cistron hoeft dacht ik niet hetzelfde te zijn als die op je telefoonrekening, zolang het adres maar hetzelfde is. Stuur voor de zekerheid even een emailtje naar helpdesk@cistron.nl
De nieuweserver van cistron verwijdert de berichten vrij snel, ik weet niet precies hoe lang het duurt, maar zo worden iig sneller vervangen als op de servers van xs4all
De nieuweserver van cistron verwijdert de berichten vrij snel, ik weet niet precies hoe lang het duurt, maar zo worden iig sneller vervangen als op de servers van xs4all
Zolang je maar niet over je datalimiet heen gaatKarlMarX schreef op 14 February 2003 @ 14:11:
En of 512 daar genoeg voor is.. afhankelijk van wat je op je site aanbiedt, hoeveel plaatjes, bezoeken ze de site gespreidt per dag, of allemaal rond de lunchpauze? Met 512 kun je op zich wel aardig een site draaien (zolang er niet te veel plaatjes staan).
Uhh brak. Binaries hoef je je niet op te verheugen, daar kun je beter een xs4all inbel accountje voor aanhouden2) Hoe zijn de newsservers?
Exact expert nodig?
Done, maar ik had geen zin weer weken te wachten op antwoord, dus heb ik ook maar meteen aangevraagd.MagicTempest schreef op 14 February 2003 @ 14:42:
De naam die je invult op de aanmelding van cistron hoeft dacht ik niet hetzelfde te zijn als die op je telefoonrekening, zolang het adres maar hetzelfde is. Stuur voor de zekerheid even een emailtje naar helpdesk@cistron.nl
> "Ik zie af van mijn 7 werkdagen bedenktijd. Indien u niet afziet van uw 7 dagen bedenktijd kunnen wij uw aanmelding niet direct in behandeling nemen. "
Is dat rechtsgeldig?
Volgens mij is die 7 dagen bedenktijd verplicht bij internetaankopen.
Wat doen Cistron eigenlijk als er iets niet klopt in de gegevens? Wordt de hele order dan naar /dev/null verhuisd of wordt de klant benaderd met het verzoek de gegevens te corrigeren?
Hoe komt het eigenlijk dat ik nog steeds de status kan bekijken van orders die al lang 'uit het systeem zijn verwijderd'?
[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-02-2003 17:21 ]
Anoniem: 6352
Niet voor commerciele doeleinden.KarlMarX schreef op 14 februari 2003 @ 14:11:
In de meeste gevallen wordt er idd een verzoek gedaan om de aanvraag in orde te maken, bijvoorbeeld handtekening vergeten, of geen kpn factuur meegestuurd. Met andere gevallen heb ik eerlijk gezegd niet veel ervaring (meeste mensen doen het gewoon goed), dus daar kan ik je niets over vertellen.
Ik heb een e-tech isdn router, ingesteld als bridge. Cistron Maxx werkt dan perfect.
Ik krijg hem echter met geen enkele mogelijkheid op router. Ik heb alles exact ingesteld zoals het is aangegeven in de (karige) handleiding, en hij pakt zelfs ip 192.168.1.100 maar absoluut geen connectie naar buiten te maken ;-(
Hoe krijg ik dit voor elkaar?!!
Ik krijg hem echter met geen enkele mogelijkheid op router. Ik heb alles exact ingesteld zoals het is aangegeven in de (karige) handleiding, en hij pakt zelfs ip 192.168.1.100 maar absoluut geen connectie naar buiten te maken ;-(
Hoe krijg ik dit voor elkaar?!!
Anoniem: 73648
E-tech als router configgen, router uitzetten en 1 uur wachten en daarna weer aanzetten.
DigitalMe, dit probleem heeft niets te maken met de dhcp lease (waar jouw antwoord over ging als ik dat goed inschat.) De dhcp lease helpt alleen als het ook een andere modem zou zijn.
The Shark, kan je ons meer informatie geven over hoe je je modem hebt ingesteld? (als router zijnde)
The Shark, kan je ons meer informatie geven over hoe je je modem hebt ingesteld? (als router zijnde)
ik volg de handleiding.. dus
wan/isp: protocol RFC1483, vpi: 0, vci: 35, nat: enable: encap: llc-bridged, ipadress: obtained automatically...
dan wan/dns: de opgegeven dns'en..
en alle firewall opties uit..
okay.. dan ga ik naar quick configuration en zet ik use dns op 'enabled'. Let op dat dan de wan/dns niet meer op 'use the following dns adresses' staat.. maar op obtain.. Ik heb met beide opties geprobeerd overigens..
Okay, dan nu voor de andere opties.
lan-dhcp server: niks bijzonders.. staat op enable, dns en wins op auto
wan-adsl line code: adsl line code staat op 'auto' (heb ook met g.dmt geprobeerd)
voor de rest zie ik nauwelijks andere dingen die het vermelden waard zijn.
Status device info: boot firmware version: 2.00
application firmware version: 1.02m
Bsp version: U56-0507b12 (annex b legacy)
Flash info: 2mbx1
okkkaayyyy.. Verder weet ik niet wat ik je moet vertellen?
Vervolgens heb ik uiteraard 'obtain ip en obtain dns' aangezet bij mijn lan-kaart.
Een ipconfig wijst uit:
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254
Een ping naar bv. www.cistron.nl: Ping request could not find host www.cistron.nl. Please check the name and try again.
Wat nu?
wan/isp: protocol RFC1483, vpi: 0, vci: 35, nat: enable: encap: llc-bridged, ipadress: obtained automatically...
dan wan/dns: de opgegeven dns'en..
en alle firewall opties uit..
okay.. dan ga ik naar quick configuration en zet ik use dns op 'enabled'. Let op dat dan de wan/dns niet meer op 'use the following dns adresses' staat.. maar op obtain.. Ik heb met beide opties geprobeerd overigens..
Okay, dan nu voor de andere opties.
lan-dhcp server: niks bijzonders.. staat op enable, dns en wins op auto
wan-adsl line code: adsl line code staat op 'auto' (heb ook met g.dmt geprobeerd)
voor de rest zie ik nauwelijks andere dingen die het vermelden waard zijn.
Status device info: boot firmware version: 2.00
application firmware version: 1.02m
Bsp version: U56-0507b12 (annex b legacy)
Flash info: 2mbx1
okkkaayyyy.. Verder weet ik niet wat ik je moet vertellen?
Vervolgens heb ik uiteraard 'obtain ip en obtain dns' aangezet bij mijn lan-kaart.
Een ipconfig wijst uit:
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254
Een ping naar bv. www.cistron.nl: Ping request could not find host www.cistron.nl. Please check the name and try again.
Wat nu?
doe eens een ping 62.216.30.254
werkt dat wel?
en je etech router heeft als LAN adres wel 192.168.1.254?
werkt dat wel?
en je etech router heeft als LAN adres wel 192.168.1.254?
[ Voor 40% gewijzigd door twiekert op 17-02-2003 09:52 ]
Anoniem: 3725
ik weet niet of het helpt maar ik heb DNS in moeten stellen op mijn netwerkkaart met de routerconfig:
62.216.30.50
62.216.30.60
62.216.30.50
62.216.30.60
lazer: dat zal ik nog even proberen.. Ik snap dat alleen niet helemaal... je router doet toch de dns afhandeling... die wordt ook de gateway... als ik nu zelf weer dns'en instel, lijkt me zo vreemd.. Anyway, ook ip's pingen buiten de 192... reeks werkt niet.
twiekert: nee, dat pingen lukt ook niet.. de etech heeft wel 192..254
twiekert: nee, dat pingen lukt ook niet.. de etech heeft wel 192..254
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 40008 op 17-02-2003 11:09 ]
Lazer, de dns adressen die je opgeeft kloppen niet, dat moet zijn:
62.216.31.50
62.216.31.60
Klein foutje
62.216.31.50
62.216.31.60
Klein foutje
okay, dit issue is opgelost met een (langdurig) telefoontje naar de helpdesk. Het bleek dat mijn modem de dhcp offerings in router mode gewoon niet oppakte!! Ik heb hem nu ingesteld met vast ip en dat werkt uitstekend.
Hierbij overigens lof voor de helpdesk van cistron: geen 0900 nr. en ik ben echt uitstekend geholpen door de eerste persoon die ik aan de lijn kreeg.. Hij wist echt waar hij het over had, en dit beviel me dus ook prima!!!
Hierbij overigens lof voor de helpdesk van cistron: geen 0900 nr. en ik ben echt uitstekend geholpen door de eerste persoon die ik aan de lijn kreeg.. Hij wist echt waar hij het over had, en dit beviel me dus ook prima!!!
Zeer waarschijnlijk heb je mij dan net aan de lijn gehad, ik kan me wel een geval zoals dit herinneren van vandaag, maar het kan ook goed zijn dat je net me collega had.
BTW, cistron maakt geen gebruik van het 'level' principe (eerste mensen aan de lijn zijn alleen voor standaard problemen, als het probleem te moeilijk is voor die mensen een level omhoog) Bij ons zijn de mensen die je als eerste aan de lijn krijgt ook de enige mensen op de helpdesk, level 0 tot 10 dus zegmaar.
BTW, cistron maakt geen gebruik van het 'level' principe (eerste mensen aan de lijn zijn alleen voor standaard problemen, als het probleem te moeilijk is voor die mensen een level omhoog) Bij ons zijn de mensen die je als eerste aan de lijn krijgt ook de enige mensen op de helpdesk, level 0 tot 10 dus zegmaar.
[ Voor 49% gewijzigd door MagicTempest op 17-02-2003 19:24 ]
Jah, ik bleek ook wat achter te lopen met betalen toen, meer dan ik dacht iig
. Maar even besproken, naar het postkantoor gerend, en met het betalingsbewijs op de fax werkte de ADSL alweer toen ik thuis kwam. Heel fijn
.
Wat is de status van de nieuwsserver trouwens? Er staat op de site een verhaal over, dat er op de lange termijn toch iets anders moet komen, wanneer gaan we daar iets van zien
?
Wat is de status van de nieuwsserver trouwens? Er staat op de site een verhaal over, dat er op de lange termijn toch iets anders moet komen, wanneer gaan we daar iets van zien

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Zoals je zelf al zegt, op de lange termijn. Dat betekent dat het niet erg hoog in de planning staat. Momenteel is de tool om online je datagegevens te kunnen bekijken het belangrijkst.
en meerdere publieke IP adressen gaat dat er ooit nog van komen ? staat toch ook al een jaar of 1.5 in de FAQ dat ze daar mee bezig zijn
EDIT: probleem opgelost door dns'en hard erin te zetten.. De router deed dat fout..
--------------------------------------
kan het zijn dat door mijn modem als router in te stellen dat ie langzamer gaat??
Als bridge had ik altijd 850kb/sec vanaf utwente... en nu (paar dagen later) is dat 600kb/sec.
Ik heb ook een fresh install moeten doen van xp. Heb wel de mtu waarden redelijk goed gezet dacht ik..
Maar werkelijk, ik heb het gevoel alsof sites er langer over doen voordat ze beginnen te laden en vaak krijg ik ook 404's.. effe refreshen en dan is het weer goed...
kan dat?

--------------------------------------
kan het zijn dat door mijn modem als router in te stellen dat ie langzamer gaat??
Als bridge had ik altijd 850kb/sec vanaf utwente... en nu (paar dagen later) is dat 600kb/sec.
Ik heb ook een fresh install moeten doen van xp. Heb wel de mtu waarden redelijk goed gezet dacht ik..
Maar werkelijk, ik heb het gevoel alsof sites er langer over doen voordat ze beginnen te laden en vaak krijg ik ook 404's.. effe refreshen en dan is het weer goed...
kan dat?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 40008 op 19-02-2003 19:49 . Reden: hoeft niet meer op gereplied te worden ]
Is er ergens een tijdschema beschikbaar van hoe lang iedere stap duurt?
De gemiddelde aansluitingstijd is 2 tot 5 weken
[ Voor 58% gewijzigd door MagicTempest op 26-02-2003 14:02 ]
Download : 793.2 KByte/sec
Upload : 51.3 KByte/sec
Connection : 939.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms
1.8 KM van de centrale
Upload : 51.3 KByte/sec
Connection : 939.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms
1.8 KM van de centrale
Ik heb de zwarte e-tech adsl firewall router.. Er zijn net firmware updates gekomen die een voor mij nogal groot probeem oplossen: passive ftp..
Op de e-tech page staat echter: white/beige.. http://www.e-tech.nu/support/netwerk_files/downloads.htm
Wordt mijn zwart als 'beige' gezien?? want het lijkt me wel zeker dat ik die moet hebben..
Update: nee, het gaat daar om een firewall product, terwijl het mijne echt de isdn router is (met ingebouwde firewall). Daar zijn ook wel firmwares voor, maar die lossen nergens de passive ftp shit op..
Op de e-tech page staat echter: white/beige.. http://www.e-tech.nu/support/netwerk_files/downloads.htm
Wordt mijn zwart als 'beige' gezien?? want het lijkt me wel zeker dat ik die moet hebben..
Update: nee, het gaat daar om een firewall product, terwijl het mijne echt de isdn router is (met ingebouwde firewall). Daar zijn ook wel firmwares voor, maar die lossen nergens de passive ftp shit op..
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 40008 op 27-02-2003 17:19 . Reden: beter gezocht ]
Hmm, je kan de topic niet eens via search vinden.... erg raar.
Vraagje: voor degene die cistron maxx hebben op meerdere pc's. Hoe hebben jullie dit ? via een hub en dan splitsen of een pc met twee netwerkkaarten ??
Vraagje: voor degene die cistron maxx hebben op meerdere pc's. Hoe hebben jullie dit ? via een hub en dan splitsen of een pc met twee netwerkkaarten ??
Ja, maar dat zegt niet veel over hoelang elke stap nou duurt.MagicTempest schreef op 25 februari 2003 @ 23:34:
De gemiddelde aansluitingstijd is 2 tot 5 weken
Cistron maxx mag je op zoveel pc's gooien als dat je maar wil, zolang het maar voor jezelf is, en het dus niet aan de buurman gaat doorgeven.
Cistron levert er zelf modem/routers bij, dus als je dat bestelt bij cistron kan je het in 1x op meerdere pc's aansluiten, verder totaal geen problemen.
Cistron levert er zelf modem/routers bij, dus als je dat bestelt bij cistron kan je het in 1x op meerdere pc's aansluiten, verder totaal geen problemen.
Tja.. mooi antwoo... huh... verhaal.
Ik weet dat magic, ik heb zelf maxx, dus ik heb ook een modem/router gekregen van jullie (SMC Barricade).
Nogmaals mijn vraag:voor degene die cistron maxx hebben op meerdere pc's. Hoe hebben jullie dit ? via een hub en dan splitsen of een pc met twee netwerkkaarten ??
Ik weet dat magic, ik heb zelf maxx, dus ik heb ook een modem/router gekregen van jullie (SMC Barricade).
Nogmaals mijn vraag:voor degene die cistron maxx hebben op meerdere pc's. Hoe hebben jullie dit ? via een hub en dan splitsen of een pc met twee netwerkkaarten ??
jij hebt de smc 7401bra (1 poorts smc)?
Daar is het gewoon te doen door je modem in te stellen als een router en er dan een hub achter te hangen.
Of je stelt hem in als een bridge en hangt er nog een router bij. Maar ik denk dat de eerste optie goedkoper is.
Daar is het gewoon te doen door je modem in te stellen als een router en er dan een hub achter te hangen.
Of je stelt hem in als een bridge en hangt er nog een router bij. Maar ik denk dat de eerste optie goedkoper is.
[ Voor 3% gewijzigd door MagicTempest op 02-03-2003 20:18 ]
Anoniem: 7516
ik wordt sinds een paar dagen steeds gedisconnect
(linesync lamp knippert om de haverklap) 
ik heb zo'n analoge smc modem
wat zou er aan de hand kunnen zijn? iemand met hetzelfde IP-adres ofzo? ik heb werkelijk geen idee
alvast bedankt
wat extra info: WinXP, SMC modem met firmware v1.11 (die ergens op de cistron site staat) en ik woon in Breda...
verder nog nooit last van gehad (heb 't nu al een paar maanden) het is afgelopen zaterdag begonnen

ik heb zo'n analoge smc modem
wat zou er aan de hand kunnen zijn? iemand met hetzelfde IP-adres ofzo? ik heb werkelijk geen idee

alvast bedankt
wat extra info: WinXP, SMC modem met firmware v1.11 (die ergens op de cistron site staat) en ik woon in Breda...
verder nog nooit last van gehad (heb 't nu al een paar maanden) het is afgelopen zaterdag begonnen
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 7516 op 03-03-2003 11:35 ]
Als je linesynch knipperd lijkt me dat een probleem met de verbinding zelf (dus geen dubbel ip oid). Cistron bellen en als storing aanmelden...
Exact expert nodig?
Anoniem: 7516
het stomme is dus dat ie het nou weer prima doet... een aantal momenten op de dag doet ie 't dan weer nietCrazy D schreef op 03 March 2003 @ 12:00:
Als je linesynch knipperd lijkt me dat een probleem met de verbinding zelf (dus geen dubbel ip oid). Cistron bellen en als storing aanmelden...
FF een ander vraagje over Maxx. Sinds zondag lijkt de verbinding (vooral internationaal) een stuk trager. Iemand met hetzelfde probleem?
Klopt, is ook netjes gemeld:HimmelHund schreef op 04 maart 2003 @ 15:50:
FF een ander vraagje over Maxx. Sinds zondag lijkt de verbinding (vooral internationaal) een stuk trager. Iemand met hetzelfde probleem?
De komende tijd zal er vooral 's avonds wat vertraging
op internationale lijnen kunnen optreden. (transit verkeer)
Reden is de vervanging van 1 toeleverancier door een andere
(betere) maar de fysieke verbinding laat nog even op zich wachten.
Van beide kanten wordt daar hard aan gewerkt, en naar het
zich laat aanzien zal dat geen weken gaan duren.
We hebben besloten om gelijk op gigabit ethernet te gaan koppelen
zodat we voorlopig kunnen gaan uitbreiden in de toekomst.
Excuses voor de eventuele overlast mocht u die constateren.
Dan zou ik juist bellenAnoniem: 7516 schreef op 03 maart 2003 @ 12:08:
het stomme is dus dat ie het nou weer prima doet... een aantal momenten op de dag doet ie 't dan weer niet
Volgens mij gaat alleen de line synch knipperen als er "iets" met de verbinding is. Ik heb het zelf eigenlijk maar 1 keer gehad, en dat was ook meteen voor ander halve week oid, maar als ie af en toe knipperd, klopt er toch iets niet. Sowieso bellen en het melden, misschien kunnen ze wat doormeten ook al heb je wel verbinding, en op het moment dat ie knipperd zeker bellen.
Exact expert nodig?
Ok thx Diablo3Diablo3 schreef op 04 maart 2003 @ 16:12:
[...]
Klopt, is ook netjes gemeld:
De komende tijd zal er vooral 's avonds wat vertraging
op internationale lijnen kunnen optreden. (transit verkeer)
Reden is de vervanging van 1 toeleverancier door een andere
(betere) maar de fysieke verbinding laat nog even op zich wachten.
Van beide kanten wordt daar hard aan gewerkt, en naar het
zich laat aanzien zal dat geen weken gaan duren.
We hebben besloten om gelijk op gigabit ethernet te gaan koppelen
zodat we voorlopig kunnen gaan uitbreiden in de toekomst.
Excuses voor de eventuele overlast mocht u die constateren.
Heb dit bericht niet gezien. Waar staat dit ?
Anoniem: 5792
in de cistron newsgroepen uiteraard..
sowieso een betere plek om met cistron vragen te komen dan hier...
sowieso een betere plek om met cistron vragen te komen dan hier...
Anoniem: 26410
Hey Ik wil ADSL aanvragen bij Cistron.. is dat een goeie move of kan ik beter XS4ALL nemen? Ben namelijk heel erg aan het twijfelen en de een zegt Cistron en de ander weer XS4ALL..
Welk abbo praat je over? 't max abbo? Da's de enige van XS4all via bbned.Anoniem: 26410 schreef op 05 March 2003 @ 11:26:
Hey Ik wil ADSL aanvragen bij Cistron.. is dat een goeie move of kan ik beter XS4ALL nemen? Ben namelijk heel erg aan het twijfelen en de een zegt Cistron en de ander weer XS4ALL..
voordelen xs4all: Erg goeie isp, goeie newsserver
Uit m'n hoofd heb je bij xs4all ook meer mogelijkheden met mailboxen (aantallen/aliassen)
Maar daar betaal je dan ook meer voor (119 eur vs 99 geloof ik)
Als toen ik Cistron aanvroeg, xs4all ook die snelheid had, had ik voor xs4all gekozen, vanwege de newsserver (heb nu een los inbel accountje en bel dus per saldo bijna net zoveel kwijt, alleen minder datalimiet). Kwaliteit en service van zowel Cistron als Xs4all zijn naar mijn mening erg goed, dus voor mij zou het puur om de newsserver gaan.
Als dat niet belangrijk is voor je, tjah, dan is het volgens mij een keuze tussen de datalimiet en de kosten.
Als dat niet belangrijk is voor je, tjah, dan is het volgens mij een keuze tussen de datalimiet en de kosten.
Exact expert nodig?
nee gewoon basis account.. is nu 1024/512 voor 59 euro.Welk abbo praat je over? 't max abbo? Da's de enige van XS4all via bbned.
Bij XS4ALL krijg je 768/128 voor 51 euro.
Maar ik heb verschillende dingen over Cistron gelezen.. maar weet nu echt niet of ze goed zijn of niet.
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1,144.9 KByte/sec
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 112.1 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 524.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 17.0 ms
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 112.1 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 524.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 17.0 ms
dit is ook wel een goede test (lijkt mij beter , omdat het de snelheid bekijkt over een bestand van 1 mb
http://www.bandwidthplace...http%3A%2F%2Fvgeek.ath.cx
3.2 megabits per second
Discuss in the forum
Details
Your raw speed was 3185777.78 bits per second which is the same as:
Communications
3.2 megabits per second
How communication devices are rated. Kilo means 1,000 and mega means 1,000,000. Examples include 56k modem and 10Mbit Ethernet
Storage
388.9 kilobytes per second
The way data is measured on your hard drive and how file sharing and FTP programs measure transfer speeds. Kilo is 1,024 and mega is 1,048,576.
1MB file download
2.6 seconds
The time it would take you to download a 1 megabyte file at this speed.
Remote server
disclaimer
The accuracy of a speed test is highly dependent on the test server and the image size specified being correct. Please keep in mind that with this test both of those are out of the control of Bandwidth Place.
test type
(1001 KB type)
test was run
7:13CST Mar 5, 2003
uni lijn
http://www.bandwidthplace...http%3A%2F%2Fvgeek.ath.cx
Discuss in the forum
Details
Your raw speed was 3185777.78 bits per second which is the same as:
Communications
3.2 megabits per second
How communication devices are rated. Kilo means 1,000 and mega means 1,000,000. Examples include 56k modem and 10Mbit Ethernet
Storage
388.9 kilobytes per second
The way data is measured on your hard drive and how file sharing and FTP programs measure transfer speeds. Kilo is 1,024 and mega is 1,048,576.
1MB file download
2.6 seconds
Remote server
disclaimer
The accuracy of a speed test is highly dependent on the test server and the image size specified being correct. Please keep in mind that with this test both of those are out of the control of Bandwidth Place.
test type
(1001 KB type)
test was run
7:13CST Mar 5, 2003
uni lijn
2 megabits per second
Your raw speed was 1956636.4 bits per second which is the same as:
Communications
2 megabits per second
Storage
238.8 kilobytes per second
1MB file download
4.3 seconds
Ook lekker..
Your raw speed was 1956636.4 bits per second which is the same as:
Communications
2 megabits per second
Storage
238.8 kilobytes per second
1MB file download
4.3 seconds
Ook lekker..
Gaan we nou met download snelheden patsen? (dan heb ik pech want we hebben maar een 1,5mbit lijntje van xs4all
). Zet er dan op z'n minst bij wat voor verbinding je hebt, anders zegt het nog niks....
PinoPolio:
er zit nogal een verschil tussen die 2 abbies. Download is iets sneller bij Cistron, maar vooral je upload scheelt nogal veel... hoe belangrijk is uploaden voor je? (Peer2peer proggies?).
Ik ging er een beetje vanuit dat je de snelste abbies bedoelde.... voor mij is de upload wel belangrijk (en met 50kb/s uploaden is toch wel leuk) dus dan kom je bij Cistron uit. Groot voordeel van xs4all blijft echter de newsserver, die bij Cistron gewoon bedroevend is. Wil je een beetje leuk downloaden uit newsgroepen zou ik voor xs4all gaan, als dat je niet zo boeit voor Cistron... iets snellere download en vooral snellere upload (wat weer handig is als je druk aan het downloaden bent).
En anders kun je nog altijd de beproefde iene-miene-mutte methode uitvoeren
PinoPolio:
er zit nogal een verschil tussen die 2 abbies. Download is iets sneller bij Cistron, maar vooral je upload scheelt nogal veel... hoe belangrijk is uploaden voor je? (Peer2peer proggies?).
Ik ging er een beetje vanuit dat je de snelste abbies bedoelde.... voor mij is de upload wel belangrijk (en met 50kb/s uploaden is toch wel leuk) dus dan kom je bij Cistron uit. Groot voordeel van xs4all blijft echter de newsserver, die bij Cistron gewoon bedroevend is. Wil je een beetje leuk downloaden uit newsgroepen zou ik voor xs4all gaan, als dat je niet zo boeit voor Cistron... iets snellere download en vooral snellere upload (wat weer handig is als je druk aan het downloaden bent).
En anders kun je nog altijd de beproefde iene-miene-mutte methode uitvoeren
Exact expert nodig?
Dank je Crazy D.
Newsgroups zijn op zich niet zo belangrijk. Downloaden doe ik weinig en als dan via IRC. Ik wil wel een server neer zetten dus dan is de upload idd wel belangrijk. Ik denk idd dat ik voor Cistron ga. Heb ik ten minste een mooie down en upload voor een redelijk goeie prijs.
Newsgroups zijn op zich niet zo belangrijk. Downloaden doe ik weinig en als dan via IRC. Ik wil wel een server neer zetten dus dan is de upload idd wel belangrijk. Ik denk idd dat ik voor Cistron ga. Heb ik ten minste een mooie down en upload voor een redelijk goeie prijs.
Weet iemand al wat de toekomst plannen zijn van Cistron ? Komen er eind van het jaar/begin 2004 snellere lijnen (hopelijk zonder data limiet
) of is dat toch een beetje te vroeg voor ?
Wat voor snellere lijnen had je in gedachten? Ik denk niet dat we zeer binnenkort betaalbare lijnen kunnen verwachten die boven de 8mbit uitgaan. Upstream zou leuk zijn, maar daar heb je sdsl voor (wat bij mijn weten tot 2mbit gaat).Choller schreef op 05 March 2003 @ 16:11:
Weet iemand al wat de toekomst plannen zijn van Cistron ? Komen er eind van het jaar/begin 2004 snellere lijnen (hopelijk zonder data limiet) of is dat toch een beetje te vroeg voor ?
Exact expert nodig?
De huidige adsl technieken gaan toch niet hoger als wat er nu is? Pas als er nieuwe technieken komen denk ik dat er ook providers zullen zijn die hogere snelheden aan gaan bieden, maar ergens denk ik dat je daar ook best wel pittig voor zal gaan betalen dan.
Anoniem: 26288
Zonder limietCholler schreef op 05 March 2003 @ 16:11:
Weet iemand al wat de toekomst plannen zijn van Cistron ? Komen er eind van het jaar/begin 2004 snellere lijnen (hopelijk zonder data limiet) of is dat toch een beetje te vroeg voor ?
Blijkbaar weet je niet waarom die limieten er zijn.
Lees de nieuwsgroep cistron.broadband eens voor meer info hierover. Als het niet meer op de nieuwsserver van jouw ISP aanwezig is, kijk dan op http://groups.google.com
Anoniem: 26288
Maak je daarover maar geen zorgenAnoniem: 26410 schreef op 05 March 2003 @ 13:38:
[...]
Maar ik heb verschillende dingen over Cistron gelezen.. maar weet nu echt niet of ze goed zijn of niet.
De verbindingen via Cistron zijn fantastisch
Ik heb nu 2,5 maand ADSL via Cistron en er is in die tijd geen enkel probleem geweest met een van de servers
Als er een probleem is met wat dan ook, dan wordt er serieus naar gekeken. De helpdesk is goed (soms een beetje overbelast).
Er is sinds kort een nieuwe binary nieuwsserver (ook al is news niet bedoelt voor binaries). Er zijn wat problemen met berichten die niet op de server aankomen. Het probleem is bekend en de oorzaak ook. De berichten die de server mist zijn nooit aangeboden aan de newsfeeder. Dat is een server die berichten van buitenaf naar de newsserver van Cistron stuurt en die berichten die zijn gepost via de newsserver van Cistron naar buiten stuurt. Een oplossing is er nog niet
http://speedtest.cistron.nl. Leuk testje
DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department
Geinige test idd, hoewel niet helemaal een echte test, tis binnen het Cistron netwerk (als Cistron gebruiker dan). Een tracert is 3 hops, waarbij de 1e mijn server is... maar wel snel, 6510.38 kbps en ik zit tegelijkertijd nog met +- 100kb/s te downloaden, dat zou dan zo'n beetje full speed zijn bij elkaar. Mjah dan nog klopt het volgens mij niet helemaal, bij tests op de server van marcoh (weet natuurlijk de url ff niet meer...) kwam ik nooit boven de 750kb/s uit, en met iso's van de uunet ftp (linux mirror) downloaden kwam ik nooit verder dan zo'n 650kb/s. Nog steeds erg lekker natuurlijk 
Ah de javascript tester komt op 681kb/s uit.
Maar het geeft natuurlijk een aardige indicatie iig.
Ah de javascript tester komt op 681kb/s uit.
Maar het geeft natuurlijk een aardige indicatie iig.
Exact expert nodig?
de link daarvan is www.marcoh.mbit.nl
Dit was afgelopen week:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Apr 12 2003 om 12:30:47 UTC+0200)
Download : 920.0 KByte/sec
Upload : 48.3 KByte/sec
Connection : 717.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms
Netjes of wat ?!!
(Overgenomen op Sat Apr 12 2003 om 12:30:47 UTC+0200)
Download : 920.0 KByte/sec
Upload : 48.3 KByte/sec
Connection : 717.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms
Netjes of wat ?!!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Hier maar even mijn ervaring melden. Ik heb op 25 maart me aangemeld voor de toen nog lopende actie. Op 10 april had ik mijn modem binnen en werkte de lijn al. Inmiddels netjes een factuur gekregen voor alleen het modem (actieprijs, geen aansluitkosten). Maandag viel mijn verbinding even weg, maar dat heeft de helpdesk redelijk snel voor me kunnen oplossen.
Ik zit hemelsbreed op ongeveer een kilometer van de centrale en haal ongeveer:
Down: 848 KB maximaal
Up: 54 KB/s
ping naar www.cistron.nl: 16 ms
Omdat ik niet op de drempel van de centrale woon, had ik verwacht dat mijn topsnelheid wel lager zou liggen. Met 4 a 500 KB/s was ik al blij geweest, maar dit is natuurlijk helemaal geweldig. Ik kom van een Casema Premium abonnement (had geen zin om te wachten op de 'verdubbeling' van de snelheid daar
) en dan is dit toch wel een wereld van verschil.
Omdat ik niet op de drempel van de centrale woon, had ik verwacht dat mijn topsnelheid wel lager zou liggen. Met 4 a 500 KB/s was ik al blij geweest, maar dit is natuurlijk helemaal geweldig. Ik kom van een Casema Premium abonnement (had geen zin om te wachten op de 'verdubbeling' van de snelheid daar
Mijn verbinding lag er afgelopen maandag ook even uit! Toeval ? Woonplaats: Ede (Gld)Marger schreef op 16 April 2003 @ 09:57:
Hier maar even mijn ervaring melden. Ik heb op 25 maart me aangemeld voor de toen nog lopende actie. Op 10 april had ik mijn modem binnen en werkte de lijn al. Inmiddels netjes een factuur gekregen voor alleen het modem (actieprijs, geen aansluitkosten). Maandag viel mijn verbinding even weg, maar dat heeft de helpdesk redelijk snel voor me kunnen oplossen.
Omdat ik niet op de drempel van de centrale woon, had ik verwacht dat mijn topsnelheid wel lager zou liggen. Met 4 a 500 KB/s was ik al blij geweest, maar dit is natuurlijk helemaal geweldig. Ik kom van een Casema Premium abonnement (had geen zin om te wachten op de 'verdubbeling' van de snelheid daar) en dan is dit toch wel een wereld van verschil.
Dan ga ik de helpdesk ook maar weer eens bellen. 17 februari al aangevraagd en nog steeds niks binnen.Marger schreef op 16 april 2003 @ 09:57:
En ga je nu al bellen ?!?!OlafvdSpek schreef op 16 april 2003 @ 12:19:
Dan ga ik de helpdesk ook maar weer eens bellen. 17 februari al aangevraagd en nog steeds niks binnen.
Volgens mij is er iets gigantisch misgegaan. Ben je via email op de hoogte gehouden d.m.v. het zgn. 10-stappenplan ?
Ik ga weer bellen. Vorige keer was er iets mis met de KPN aansluiting, maar daar zou iets aan gedaan worden.Smarron schreef op 16 April 2003 @ 12:30:
En ga je nu al bellen ?!?!
Volgens mij is er iets gigantisch misgegaan. Ben je via email op de hoogte gehouden d.m.v. het zgn. 10-stappenplan ?
Ja, heb mail gehad dat ik in stap 3 zit, maar dat schiet niet op natuurlijk.
Ik heb ook al wat email richting Cistron gestuurd, maar erg vlot wordt daar niet op gereageerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-04-2003 13:21 ]
Olaf, heb je al gebeld? Wat was de reden dat je nog niet aangesloten bent op dit moment dan?
Op dit moment is het niet zo heel snel, helaas 
En ik heb op speedtest.nl ook allemaal Kruisjes bij de testen staan, dat had ik voorheen nooit.
(Overgenomen op Wed Apr 16 2003 om 23:03:44 UTC+0200)
Download : 578.9 KByte/sec
Upload : 49.6 KByte/sec
Connection : 806.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms
En ik heb op speedtest.nl ook allemaal Kruisjes bij de testen staan, dat had ik voorheen nooit.
(Overgenomen op Wed Apr 16 2003 om 23:03:44 UTC+0200)
Download : 578.9 KByte/sec
Upload : 49.6 KByte/sec
Connection : 806.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms
Even inloggen misschien?SandeR schreef op 16 April 2003 @ 23:04:
[ Voor 11% gewijzigd door Br@m op 16-04-2003 23:09 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Nog niet voor de tweede keer. De vorige keer kon KPN onze telefoonaansluiting niet vinden (of zo, had niet zelf gebeld).MagicTempest schreef op 16 April 2003 @ 22:51:
Olaf, heb je al gebeld? Wat was de reden dat je nog niet aangesloten bent op dit moment dan?
Zal vandaag of morgen weer bellen.
Op mn werk een Cistron lijntje laten aanschaffen, omdat ie lekker snel is, en we chello zat waren.
Op mijn advies dus Cistron maxx neergemikt. Ging prima, tot vorige week: Weg verbinding...
Wat blijkt? Automatische incasso was mislukt, en lijn was afgesloten... Volgens mn baas geen herinnering gezien, ook geen mail hierover. Toch zo ineens, bam, weg verbinding.
Toen heeft ie maar alsnog betaald, volgende dag pas weer internet.
Was wel pissig: " Jij met je goeie ideen, stelletje klootzakken daar blabla, is niet klantvriendelijk, hadden wel mogen bellen blabla"
Kregen we vandaag een rekeing voor heraansluitkosten, 12.50 EUR. Ging ie weer flippen
Naja, hij doet het nu weer, telefoontje of mail zou idd netjes zijn, maar aan de andere kant.... je WEET dat de enige mogelijkheid automatische incasso is, en als dat gewoon niet kan, is t logisch dat dat niet werkt
Ben benieuwd hoe lang ie nu weer blijft werken, of dat we binnenkort weer zonder zitten, ik ken mn baas...
Als t goed is zou t nu van een andere rekening meoten gaan, en dus geen probleem meer....
Positief: als t werkt, dan werkt t ook monster hier, dus da's wel ok
Op mijn advies dus Cistron maxx neergemikt. Ging prima, tot vorige week: Weg verbinding...
Wat blijkt? Automatische incasso was mislukt, en lijn was afgesloten... Volgens mn baas geen herinnering gezien, ook geen mail hierover. Toch zo ineens, bam, weg verbinding.
Was wel pissig: " Jij met je goeie ideen, stelletje klootzakken daar blabla, is niet klantvriendelijk, hadden wel mogen bellen blabla"
Kregen we vandaag een rekeing voor heraansluitkosten, 12.50 EUR. Ging ie weer flippen
Naja, hij doet het nu weer, telefoontje of mail zou idd netjes zijn, maar aan de andere kant.... je WEET dat de enige mogelijkheid automatische incasso is, en als dat gewoon niet kan, is t logisch dat dat niet werkt
Ben benieuwd hoe lang ie nu weer blijft werken, of dat we binnenkort weer zonder zitten, ik ken mn baas...
Als t goed is zou t nu van een andere rekening meoten gaan, en dus geen probleem meer....
Dat je afgesloten kan worden als er een factuur niet is betaald, vind ik opzich wel goed. Maar de service die Cistron dan zou kunnen verlenen vind ik persoonlijk erg slecht. Ze kunnen tenminste bellen, of meteen een acceptgiro sturen.DJSmiley schreef op 17 April 2003 @ 13:09:
Op mn werk een Cistron lijntje laten aanschaffen, omdat ie lekker snel is, en we chello zat waren.
Ik heb een paar keer gebeld met de helpdesk en ik moet zeggen dat ze niet erg vriendelijk zijn. Ze helpen je wel goed, alleen het lijkt net alsof ze daar voor € 1,- p/uur moeten werken. Weinig enthousiasme in ieder geval.
Maar op het product zelf is niets aan te merken! Ik ben dan ook tot nu toe een tevreden gebruiker.
Het nummer is toch 0172-467900? Zowel vanmorgen als nu krijg ik een rare toon en geen verbinding.MagicTempest schreef op 16 April 2003 @ 22:51:
Het was schijnbaar tijdelijk van aard, de laatste poging lukte wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-04-2003 17:06 ]
Voor zover ik het weet krijg je gewoon altijd een herinnering wanneer een factuur niet betaald is. Ook als je klachten hebt over de vriendelijkheid van de helpdesk kan je een klacht indienen. Met deze klachten wordt echt serieus om gegaan, maar over het algemeen krijgen we veel positieve reacties op de helpdesk.
[ Voor 13% gewijzigd door MagicTempest op 17-04-2003 23:00 ]
Anoniem: 81982
Er staat op de site van Cistron dat als je over de 100 gig ga je adsl word gedowngrade naar 64K 
Denken jullie dat ze zulke maatregelen ook echt zullen treffen of alleen waarschuwen.

Denken jullie dat ze zulke maatregelen ook echt zullen treffen of alleen waarschuwen.
Anoniem: 13609
Ik ken mensen die al 'genieten' van hun sdsl verbindingAnoniem: 81982 schreef op 18 april 2003 @ 09:54:
Er staat op de site van Cistron dat als je over de 100 gig ga je adsl word gedowngrade naar 64K
Anoniem: 13609 schreef op 18 April 2003 @ 10:09:
[...]
Ik ken mensen die al 'genieten' van hun sdsl verbinding
Maar ik had even een andere vraag, die misschien al eerder is gesteld, maar ik kon zo ff niks vinden.
Wat bedoelen ze met ATM nivo
Ik kan dus het verkeer bekijken via de site, en daar staat dus bij dat het op ATM nivo wordt gemeten.
Wat moet ik me daarbij voorstellen
Thnx alvast
[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 19-04-2003 23:54 ]