Cistron Maxx

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel line sync, verder nog niks, sta ook in stap 4: KPN porteert uw lijn maar mijn aansluitdatum is pas op 15-03. Dus ik zal nog wel ff moeten wachten. Cistron heeft wel gezegd dat het mogelijk is dat het vervroegd wordt, maar ik moet er niet te veel op rekenen. Ik probeer het elke dag, nog geen verbinding, dus ik ga maar uit van de 15e. Dan moet het gewoon werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56
Op maandag 11 maart 2002 23:36 schreef Pony het volgende:
[..]
Nou ik hen een 'oud' mxstream modem, dat is gecongigureerd voor Cistron en een router van Draytek ik gebruik de kabel die ik bij de router zat, is een 'gewoone' kabel geen cross, verder is de router ook 'goed' gekeurd door Cistron allemaal met hun aan de telefoon ingesteld ..
Mischien dat je het eerst "zonder" die router moet proberen, dus met een kruis kabel tussen je modem en je netwerkkaart. Pas als dat werkt de router er tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer maar helaas geen feest ... ook niet met een cross, het is allemaal wat .. er schijnt een storing te zijn geweest bij bbnet de provision machine (of zo iets) was vast gelopen en daar om is er een achterstand van 3 dagen .. nu was de datum die ik had 8 maart .. + 3 = 11 .. het is nu al 12 maart, maar goed afwachten maar weer, en ik ga elke dag bellen om te vragen hoe het er mee staat.

Wat is provisionen eigenlijk ?! waarom moet dat zo lang duren ? eerst wacht je maanden op de KPN nu weer op BBnet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBNED kan dat ook niet doen.

Gevolg: Cistron kan er niks mee. Ze doen dit zodat cistron er internet over heen aan kan bieden.

Wees blij dat je daar al bent. Ik wacht al 2 maanden tot dat kPN mn lijn sloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laaste nieuws over mijn aanvraag (weet zeker dat jullie dat allemaal willen weten ;)), door een storing bij BBnet (provisioning computer) duurt het nog 3 tot 5 dagen dan zou ik (eindelijk) lekker kunnen maxx'en .. ik laat het weten zodra ik het heb.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op dinsdag 12 maart 2002 18:12 schreef Pony het volgende:
Laaste nieuws over mijn aanvraag (weet zeker dat jullie dat allemaal willen weten ;)), door een storing bij BBnet (provisioning computer) duurt het nog 3 tot 5 dagen dan zou ik (eindelijk) lekker kunnen maxx'en .. ik laat het weten zodra ik het heb.
:)
Jaja en we willen dan meteen weten wat je max download is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 12 maart 2002 18:28 schreef luckyjan het volgende:
Jaja en we willen dan meteen weten wat je max download is ;)
Die post iedere Maxx gebruiker toch? :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op dinsdag 12 maart 2002 19:56 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Die post iedere Maxx gebruiker toch? :P
:) aleen als ie goed is :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 08:39 schreef luckyjan het volgende:

[..]

:) aleen als ie goed is :7
dus iedereen, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb ff bij een nederlandse site een 11mb bestand gedownload.

Snelheid hing tussen 800 en 900kb/sec :9

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Op woensdag 13 maart 2002 12:21 schreef seninha het volgende:
Ik heb ff bij een nederlandse site een 11mb bestand gedownload.

Snelheid hing tussen 800 en 900kb/sec :9
IDD als je met 11 mb een keer moet gapen ben je al te laat om het op het scherm te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Op woensdag 13 maart 2002 12:53 schreef luckyjan het volgende:
IDD als je met 11 mb een keer moet gapen ben je al te laat om het op het scherm te zien :D
:D
ja ziek he :) en een isootje in een kwartiertje (en dat was niet eens op maximale snelheid...). Je wordt er wel door verwend, ik zit nu op m'n werk met 100kb/s en dat is gewoon traag... (terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo rot is want ik haal dan ook wel altijd behoorlijk stabiel 100kb/s...)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( :'( Ik word hier echt niet goed van!!! Het duurt nog zo lang!! Ik zou vandaag worden aangesloten en nu wordt er weer wat anders verteld! Nu moet ik weer rekenen op volgende week!! Waarom zijn ze nou eens duidelijk?

Even voor de duidelijkheid, ik heb al geen ADSL (fast) meer vanaf 05-02, ik zou half februari aangesloten worden, toen weer vandaag en nu zeggen ze weer volgende week! Ik weet dat het voor een groot deel aan de KPN ligt, maar waarom zegt Cistron de ene keer dit en de andere keer dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-08 12:31
Op vrijdag 15 maart 2002 14:38 schreef lucy1981 het volgende:
:'( :'( Ik word hier echt niet goed van!!! Het duurt nog zo lang!! Ik zou vandaag worden aangesloten en nu wordt er weer wat anders verteld! Nu moet ik weer rekenen op volgende week!! Waarom zijn ze nou eens duidelijk?
Wat staat er dan in je statuscheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al anderhalve week sta ik nu in stap 4: KPN porteert uw lijn. Daarvoor ruim een maand op Stap 3: KPN heeft geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Op vrijdag 15 maart 2002 14:52 schreef lucy1981 het volgende:
Al anderhalve week sta ik nu in stap 4: KPN porteert uw lijn. Daarvoor ruim een maand op Stap 3: KPN heeft geaccepteerd
Maar geen berichten van de correspondentie tussen bbned & KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel, het zijn er wel negen, beginnend met 02-02-2002 maar de laatste is van: 06-03-2002. Volgens Cistron is KPN nu bezig om mijn lijn te porteren, maar dat staat er dus al ruim anderhalve week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 22:46
Bij mij zijn ze ook bezig van kpn om de lijn te porteren, maar dat duurd wel gods gruwelijk lang :( Gisteren zou het moeten werken maar ja hoor.. de volgende melding ; kpn -> bbned Antwoord op Porteringsverzoek sip stift adm. bezet SD. Wie weet wat dit precies inhoud ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weer, zit al een week op mijn modem te wachten, PTT heeft een distributieprobleem krijg ik te horen.
Status is nu al 3 weken *4) 2002-03-11 kpn -> bbned Antwoord op Porteringsverzoek JG. HUISNR NIET AANWEZIG.
&*%#%@#^*$(,
Op mijn vraag of het nu weer 7 wkn gaat duren krijg ik te horen: "Helpdesk zet er wel druk achter",....... zeggen ze.

Aaaaaaarghhh :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Op vrijdag 15 maart 2002 19:50 schreef Redleg het volgende:
...
kpn -> bbned Antwoord op Porteringsverzoek sip stift adm. bezet SD.
KPN antwoord op het porteringsverzoek aan bbned:
SIP stift administratief bezet
SD zijn de initialen van de KPN medewerker die dat heeft verstuurd.

Heb jij misschien voorheen een andere ADSL aanbieder gehad? Of heb jij misschien een tikkenteller gehad? Je moet waarschijnlijk CheS of Bazs2000 hebben voor het antwoord, of even cistron.broadband proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de lampjes op mijn modem branden goed, volgens Cistron is mijn lijn omgezet naar BBned, dus hoeft Cistron nog alleen mijn lijn gereed te maken voor ADSL. Duurt nog twee, drie werkdagen geloof ik. Dat hoop ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
Ik heb voorheen adsl gehad van xs4all maar ben overgestapt voor de snelheid, 12 februari ben ik afgesloten van xs4all en mxstream...
Op zaterdag 16 maart 2002 00:07 schreef jochemd het volgende:

[..]

Heb jij misschien voorheen een andere ADSL aanbieder gehad? Of heb jij misschien een tikkenteller gehad? Je moet waarschijnlijk CheS of Bazs2000 hebben voor het antwoord, of even cistron.broadband proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) :) :) :) Ik vond het zo vreemd dat de lampjes goed branden. Toen heb ik eens die instellingen van mijn modem vergeleken en iets veranderd en nou doet ie het!!!!
Zal zo ff mijn snelheid posten, maar oh, wat gaat ie snel!!! :9~ :9~ Het is het wachten en al de frustratie waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Op zaterdag 16 maart 2002 10:35 schreef Redleg het volgende:
Ik heb voorheen adsl gehad van xs4all maar ben overgestapt voor de snelheid, 12 februari ben ik afgesloten van xs4all en mxstream...
Dit geeft mij de indruk dat de afdeling MXStream (nog) niet (goed) heeft doorgegeven aan andere afdelingen dat de MXStream aansluiting is opgeheven. Ik zou echter absoluut niet weten hoe je daar achter zou moeten komen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download NL: 662
Download Internationaal: 117
Upload: 55

Maar ik was ook een filmpje aan het downloaden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het zo typisch, dat jullie het allemaal hebben over je IP-adres. Die heb ik helemaal niet gekregen. Heb em wel gevonden via ipconfig, dat terzijde. En mijn status staat ook nog op KPN porteert uw lijn maar ik denk dat ik al sinds gisteren Maxx heeft, omdat mijn modeminstelling nog niet goed waren. Dat statusoverzicht zal maandag wel bijgewerkt worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Lucy,

Heb jij nou ook een Copperjet modem?
en zo ja, (heb hem net binnen nml.)hoe moeten de lampjes branden als je nog niet geporteerd bent en hoe als je wel geporteerd bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
Ik denk dit zelf dus ook, misschien dat een andere tweaker dit weet ??? Waar ik zou kunnen aankloppen bij kpn omdit na te checken.
Op zaterdag 16 maart 2002 13:14 schreef jochemd het volgende:

[..]

Dit geeft mij de indruk dat de afdeling MXStream (nog) niet (goed) heeft doorgegeven aan andere afdelingen dat de MXStream aansluiting is opgeheven. Ik zou echter absoluut niet weten hoe je daar achter zou moeten komen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 00:07 schreef jochemd het volgende:

[..]

Het kan ook nog zo zijn dat Bbned een SIP stift heeft opgegeven die al eerder uitgegeven is, omdat deze SIP stift toch echt naar de Telco kast van Bbned gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Op zondag 17 maart 2002 10:04 schreef CheS het volgende:

Het kan ook nog zo zijn dat Bbned een SIP stift heeft opgegeven die al eerder uitgegeven is, omdat deze SIP stift toch echt naar de Telco kast van Bbned gaat.
:o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou service Cistron is ook niet super hoor, heb nu eindelijk een connectie is het maar 2 mbit .. Cistron zegt dat het altijd zo is eerst 2mbit dan pas naar maxx .. bellen naar BBnet die zeggen dat het verkeerd is opgegeven door Cistron ... Cistron blijft erbij dat het goed is !

al met al .. het duurt lang je moet overal zelf achteraan gaan en mijn ping naar quake3 servers is ook niet super (daar was het me eigenlijk om te doen) mischien dat ie nog wat beter word als ik maxximale snelheid heb...

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bij mij staat ie nu op 4: Porteren.

Gisteravond bemerkte ik wel dat beide lampjes van mijn modem nu branden.

Maar als ik 'telnet 10.0.0.138' intik (is dat mijn modem?)zoals mij verteld werd, geeft hij direct een 'cannot connect to host'

Doe ik wat fout?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 13:19
Op maandag 18 maart 2002 16:40 schreef FunkyTrip het volgende:
Bij mij staat ie nu op 4: Porteren.

Gisteravond bemerkte ik wel dat beide lampjes van mijn modem nu branden.

Maar als ik 'telnet 10.0.0.138' intik (is dat mijn modem?)zoals mij verteld werd, geeft hij direct een 'cannot connect to host'

Doe ik wat fout?
Dat zou zonder meer moeten werken, ook zonder dat je er een adsl-lijn aan gehangen hebt.

Heeft je PC wel een IP adres ?

Like this yall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij netwerk (eigenschappen ethernetkaart) moet je een ip adres aangeven: 10.0.0.150, dan doet dat telnet het wel. Deed ie bij mij eerst ook niet. Daarna als je het dan getest hebt, weer terug veranderen.
In mijn status staat trouwens ook nog steeds dat ik in Stap 4: KPN porteert uw lijn sta, terwijl ik al vanaf zaterdag verbinding heb. En bij mij gaat het gewoon met volle snelheid, 600 a 700 kb/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 17:22
hoe zit dat met online gamen?? hoe is de ping? zit er ook over te denken om het te nemen maar ik speel veel online, en ben benieuwd hoe de ping is op bv CS of Mohaa servers.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Alcatelmodem, dus ik kan je niet zeggen hoe de lampjes op een Copperjet moeten branden.

Cistron Maxx: Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.21] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.21: bytes=32 time=13ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.21: bytes=32 time=14ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.21: bytes=32 time=14ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.21: bytes=32 time=27ms TTL=251

Pingstatistieken voor 213.239.154.21:
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 13ms, Maximum = 27ms, Gemiddeld = 17ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik vinnet het maar raar. Ik kan nog steeds niet connecten met mijn modem (10.0.0.138), maar als ik het via mijn IE doet lukt het wel. Helpdesk enzo gebeld en na wat uitleg lukte de telnet plots wel, maar het 'atmf' commando zegt ie "unknown command". Ik pc opnieuw opstarten. Doet hij plots weer niet???!!? |:(

Nou ja in ieder geval zag ik dat instellingen volgens mij wel kloppen en ik heb ook internet.

Speedtest geeft echter wat tegenvallende resultaten (zit op 800m van de centrale ongeveer)... 550kb/s nationaal en MAAR 20kb/s INTERNATIONAAL ???

Alle speedtests geven aan dat hij internationaal maar 20-25kb/s haalt. Snap er geen fluit van.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 22:11
Misschien is die server een beetje brak, probeer ns iets van een andere snelle server te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Op woensdag 20 maart 2002 22:53 schreef FunkyTrip het volgende:
550kb/s nationaal en MAAR 20kb/s INTERNATIONAAL ???
De link met Carrier1 is down. (Zou dat te maken hebben met een faillisement van Carrier1?) Probeer het morgen eens opnieuw, waarschijnlijk is de routering momenteel niet optimaal omdat het even duurt voordat routers wereldwijd doorhebben dat een bepaalde link er uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Daar ging maar 10 a 20 mbit over, lijkt me niet waarschijnlijk dat die verbinding de oorzaak is van de problemen, die internationale donwload van speedtest gaat gewoon via level3. Probeer eens een andere server.

edit:
Het totale verkeer is maar heel weinig, ik had toch meer verwacht met al die Cistron MAXX verbindingen. Ik zie maar 2 transit verbindingen: geen level3, abovenet, telia, kpnqwest, globalcrossing etc. alleen infonet is nog over, ik had nog nooit van infonet gehoord, Misschien dat dit toch de problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
www.carrier1.net:
The Carrier1 website is currently down for maintenance.
Apologies for any inconvenience this may cause.

:D Waarschijnlijk zijn ze idd falliet, een bedrijf met een wereldwijd netwerk wat een betrouwbaarheid van >99,9% moet hebben maar niet eens hun website online kan houden lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
netwerk -> core business
website -> overhead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Heb een optimize tweak van speedguide gestart (mijn RWIN bleek verkeerd) en die bracht mijn speedtest.nl resultaat naar 825KB/s. Internationaal verdubbelde naar 40KB/s. Dat vind ik nog steeds veel te laag.

Cistron helpdesk zei dat het nu eenmaal zo was. Dat je afhankelijk bent van de servers. Maar volgens mij is dat niet zo. Van Microsoft.com ofzo moet je toch sneller kunnen downloaden.

Gelukkig heb ik nu het wonder download accelerator ontdekt en mijn file werd ipv 50KB/s, met 500KB/s binnengehaald ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39
Op vrijdag 22 maart 2002 20:15 schreef FunkyTrip het volgende:
Heb een optimize tweak van speedguide gestart (mijn RWIN bleek verkeerd) en die bracht mijn speedtest.nl resultaat naar 825KB/s. Internationaal verdubbelde naar 40KB/s. Dat vind ik nog steeds veel te laag.

Cistron helpdesk zei dat het nu eenmaal zo was. Dat je afhankelijk bent van de servers. Maar volgens mij is dat niet zo. Van Microsoft.com ofzo moet je toch sneller kunnen downloaden.

Gelukkig heb ik nu het wonder download accelerator ontdekt en mijn file werd ipv 50KB/s, met 500KB/s binnengehaald ;)
Jij hebt een prima verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 23:30 schreef Pc123 het volgende:
www.carrier1.net:
The Carrier1 website is currently down for maintenance.
Apologies for any inconvenience this may cause.

:D Waarschijnlijk zijn ze idd falliet, een bedrijf met een wereldwijd netwerk wat een betrouwbaarheid van >99,9% moet hebben maar niet eens hun website online kan houden lijkt me niet zo waarschijnlijk.
ams-ixr-01.carrier1.net [193.148.15.58]
p08-00.lon-bbr-02.carrier1.net [212.4.193.165]
p13-01.sto-bbr-01.carrier1.net [212.4.214.214]

werken hier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Ik zie idd op de Cistron site dat ie het weer doet, maar zelfs met Chello (via het Chellonetwerk naar New York en dan via Level3 naar de downloadserver) gaat ie makkelijk meer dan 100 kb/sec. Wat heb je aan een supersnelle verbinding als ie alleen binnen Nederland snel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb al tegen de helpdeskmedewerker gezegd dat ik terugbel als ik even iemand uit de buurt die ook cistron maxx heeft op het zelfde moment iets van microsoft laat binnenhalen en zijn snelheid is 10x sneller...

Het gaat natuurlijk lekker snel, daar niet van, maar ik betaal niet voor 50KB/s, maar voor 500KB/s!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Op vrijdag 22 maart 2002 22:28 schreef FunkyTrip het volgende:
Ik heb al tegen de helpdeskmedewerker gezegd dat ik terugbel als ik even iemand uit de buurt die ook cistron maxx heeft op het zelfde moment iets van microsoft laat binnenhalen en zijn snelheid is 10x sneller...
En ik heb hier 100 Mbit en als ik ga FTP'en naar ftp.microsoft.com dan haal ik ook maar 110 kbit :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 22 maart 2002 20:15 schreef FunkyTrip het volgende:
Internationaal verdubbelde naar 40KB/s. Dat vind ik nog steeds veel te laag.

Tjah tis idd wel heel traag, maar ja, verbindingen met Amerika zijn bij mij ook heel wisselend (ook Maxx dus, ~1.1 km van de centrale). Ene keer pruttelt een SP-tje met 50kb/s naar binnen, andere keer zoeft ie met 400+. En ook van servers waarvan je weet dat ze echt supersnel moeten zijn (en ook weet omdat het andere keren wel retesnel ging), dus tjah....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22
Hoe weten jullie hoe ver je van de centrale zit? Ik ben nl wel geinteresseerd in Maxx, maar wanneer ik ver van de centrale zit, kost dit wel veel snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

Ik heb nu nog chello maar dat MAXX pakket van Cistron ziet er wel sweet uit.

Na dit topic kwam ik ong op de volgende conclusie

snelheid - Top, downloaden met bijna 800 KB/s
servis - Ook erg goed.

Aansluit tijd - erg lang.

Heb ik dit goed begrepen?

Edit: ow, en redelijk dure aansluit kosten vink zelf.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• dbzdragon
  • Niet online
Ik heb ook een maxx abootje aangevraag en sta nu in status 3 van de 10.
Ik kan niet wachten...Ik heb ook even gekeken waar de centrale precies en dat is ( niet schrikken) aan de overkant! Ik woon tegenover een KPN centrale, dus dat zal wel wat beloven.

• spazmaster
  • Laatst online: 22-10-2020
cistron rules :) alleen jammer dat zo weinig servers eengoeie upload hebben :(

• Crazy D

Crazy D

Hun eigen newsserver :) Alleen helaas staat daar weer niet zo bar veel (binaries iig niet), maar ze zijn bezig met een news3 die ook voor binaries wordt :) Toch leuk om op 600+kb/s een album binnen te zien komen (moet je alleen niet knipperen met je ogen anders issie al binnen :D).

Exact expert nodig?

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Voor degenen die willen checken hoever ze van de dichtstbijzijnde KPN-telefooncentrale af zitten...

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Verwijderd

ik gaat binnenkort MAXX aanvragen.. via linesharing dus dat kost wat meer moeite ( heb geen eigen lijntje :( ) ... ik woon 1 straatje bij de centrale vandaan ( 143 metertjes.. ;) ) maar ik woon wel in een flat :( ) zou dat ook al aveel schelen? 400, 500 en mer down is errug leuk idd.. maar dan up speeds van 50-60k vind ik wel erg mager! hoort dat zo?!?

Verwijderd

Jaja, ook een tevreden MAXX gebruiker...

Zonet ff speedtest gedraait en zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.batboyz.cistron.nl/speedtest020918.jpg

Ik zit hier in Spijkenisse en met maar liefst 2 (geregistreerde) Cistron-gebruikers in heel SpikeCity en waarvan ik de enige in mijn wijk ben... :7 . Maareh, meer is welkom hoor :*)

De afstand tot de centrale is 400 meter... :+

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2002 11:32 . Reden: more info ]

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 10:18:
maar dan up speeds van 50-60k vind ik wel erg mager! hoort dat zo?!?
Mager?? 512 kbit/8 =64 maar deel voor het gemak maar door 10 dan heb je ook meteen de overhead die je altijd hebt te pakken, en dan is 50-55 kb/s echt zo slecht nog niet hoor ! (aangezien je max dus op 64kb/s ligt, beetje overhead er dus afhalen...). Wat had je dan verwacht :? 2mbit up? Kan wel, moet je sdsl nemen :)

PS een vriend van me haalt met z'n mxstream bij mij consequent 51k/s :) (mits ik natuurlijk niet nog meer aan het uploaden ben). nou as toch een strakke upload hoor :) Zeker als je bedenkt dat je download snelheid er wel wat minder van wordt, maar je nog steeds met 200kb/s kunt downloaden dan. Probeer jij met kabel maar eens met je max te uploaden, en dan ook nog een behoorlijke downstream te krijgen ;)

Exact expert nodig?

• -Moondust-
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 10:18:
400, 500 en mer down is errug leuk idd.. maar dan up speeds van 50-60k vind ik wel erg mager! hoort dat zo?!?
MAGER? Man, dat is hartstikke snel joh. Bij de meeste ADSL- en kabelabonnementen kom je niet verder dan 14-15 KB/sec effectief. Met 50 tot 60 KB/sec mag je echt in je handjes knijpen hoor!

• -Moondust-
Crazy_D schreef op 18 september 2002 @ 12:40:
Zeker als je bedenkt dat je download snelheid er wel wat minder van wordt, maar je nog steeds met 200kb/s kunt downloaden dan. Probeer jij met kabel maar eens met je max te uploaden, en dan ook nog een behoorlijke downstream te krijgen ;)
Wow, ik ben blij dat te horen, want met mijn Chello-abo kwam met volle uploadspeed mijn downloadspeed niet hoger dan pakweg 20 KB/sec. Als ik nu nog 200 KB/sec downloadspeedoverhou zou dat echt fantastisch zijn! Ik neem overigens geen MAXX-verbinding maar een 1024/512-verbinding. Ik ben benieuwd!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 08:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:27:

Zonet ff speedtest gedraait en zie:

[afbeelding]

Ik zit hier in Spijkenisse en met maar liefst 2 (geregistreerde) Cistron-gebruikers in heel SpikeCity en waarvan ik de enige in mijn wijk ben... :7 . Maareh, meer is welkom hoor :*)

Fijn te horen dat Cistron goed werkt in Spijkenisse. (Hier ~ 1300 meter van de centrale)
Zit ook aan overgang van mxstream-PI naar Cistron te denken.

Heb je deze aansluiting als eerste genomen of had je een andere hiervoor.
Als je een andere IP hebt gehad hoelang duurde de overgang naar Cistron.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• JeroenT
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

-Moondust- schreef op 18 september 2002 @ 12:58:
[...]

Wow, ik ben blij dat te horen, want met mijn Chello-abo kwam met volle uploadspeed mijn downloadspeed niet hoger dan pakweg 20 KB/sec. Als ik nu nog 200 KB/sec downloadspeedoverhou zou dat echt fantastisch zijn! Ik neem overigens geen MAXX-verbinding maar een 1024/512-verbinding. Ik ben benieuwd!
Jah hallo? :o je zult zowieso geen 200kb/s halen als je 1024/512 hebt ;)

je hebt strax maximaal 128kb/s downloaden en 64kb/s upload.

Verwijderd

KroontjesPen schreef op 18 september 2002 @ 17:26:
[...]
Fijn te horen dat Cistron goed werkt in Spijkenisse. (Hier ~ 1300 meter van de centrale)
Zit ook aan overgang van mxstream-PI naar Cistron te denken.

Heb je deze aansluiting als eerste genomen of had je een andere hiervoor.
Als je een andere IP hebt gehad hoelang duurde de overgang naar Cistron.
Ik had eerst Chello :r . Het duurde in totaal ongeveer 4 weken vanaf de aanvraag voordat alles rond was.
Een overstap van MXStream-IP naar BBNed-Cistron kan wel ff duren omdat (naar wat ik hier op het forum heb gelezen) je eerst compleet van MXStream af moet zijn voordat BBNed je aansluiting kan porteren... Je kunt natuurlijk wel een en ander opzeggen en tegelijkertijd aanvragen rekening houdend met opzegtermijn en mogelijke porteringstijd. Maar vraag het Cistron, ze zijn erg goed zoals je hier kunt lezen :*) .

• -Moondust-
Klubbheads schreef op 18 september 2002 @ 17:54:
[...]

Jah hallo? :o je zult zowieso geen 200kb/s halen als je 1024/512 hebt ;)

je hebt strax maximaal 128kb/s downloaden en 64kb/s upload.
Dat realiseerde ik me wel. Ik doelde dan ook gewoon op het feit dat er een goede download mogelijk is als de upload volledig of bijna volledig wordt benut.

• Crazy D

Crazy D

Nog even getest zit nu met 36kb/s te downuploaden en vanaf de testserver haal ik nu nog dik 275kb/s (sneller nog maar ik had geen zin om de hele file af te wachten), ik schat in dat met max upload mijn downloadsnelheid 1/3 is, dus zou je theoretisch een kb/sje of 35-40 moeten kunnen halen met de 1024/512 verbinding.

edit:
met 36kb/s downloaden is niet echt indrukwekkend, moet uploaden zijn :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:27:

Nou, met die korte afstand tot de centrale en dan nog maar 35,8 kB's up en 391.0 connects zou ik niet zo tevreden mee zijn,
Het enige wat er goed uitziet is je ping van 19 MS
en die geregistreerde gebruikers, zijn dat gebruikers bij cistron of gebruikers bij speedtest?

Afbeeldingslocatie: http://draic.op.het.net/pics/1909kl.JPG

Dit is btw geen fotosoep en geen cache (net nieuwe xp erop)
Afstand tot de centrale Vlaardingen, 1461 mtr.
Nu weten wij natuurlijk dat dit maar een uitschieter is, maar mijn gemiddelde van de down is 820 kB en van de up 45 kB/s, niet slecht.

• -Moondust-
Crazy_D schreef op 19 september 2002 @ 10:19:
Nog even getest zit nu met 36kb/s te downuploaden en vanaf de testserver haal ik nu nog dik 275kb/s (sneller nog maar ik had geen zin om de hele file af te wachten), ik schat in dat met max upload mijn downloadsnelheid 1/3 is, dus zou je theoretisch een kb/sje of 35-40 moeten kunnen halen met de 1024/512 verbinding.

edit:
met 36kb/s downloaden is niet echt indrukwekkend, moet uploaden zijn :)
Ik zal het eens gaan testen als mijn 1024/512-verbinding wordt opgeleverd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 10:32:
[...]

Nou, met die korte afstand tot de centrale en dan nog maar 35,8 kB's up en 391.0 connects zou ik niet zo tevreden mee zijn,
en die geregistreerde gebruikers, zijn dat gebruikers bij cistron of gebruikers bij speedtest?
De mijne is natuurlijk ook een moment opname.
Overigens ben ik zeeeeeeeeeeeer tevreden. Ik ga echt niet klagen hoor! (download 777 kByte, zoveel connecties heb ik niet eens nodig, de upload is meer dan genoeg voor mij en ping is top...). Dus nogmaals... ik ben zeer tevreden :7

Het zijn volgens SpeedTest geregistreerde gebruikers. Ik weet dus niet hoeveel er precies zijn. Of zij moeten de gegevens van Cistron krijgen, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd van niet... ;)

Verwijderd

iemand op de hoogte of linesharing uitmaakt qua snelheid?

Verwijderd

ik heb linesharing, maakt volgens mij geen r%^$^%t uit, men heeft verschillende frequenties dacht ik .

• -Moondust-
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:00:
iemand op de hoogte of linesharing uitmaakt qua snelheid?
Dat maakt niet uit. Het ADSL-protocol (of hoe noem je dat) krijgt een bepaalde bandbreedtefrequentie toebedeelt van de totaal beschikbare bandbreedte van de koperdraad. Hetzelfde geldt voor het voice-gedeelte. Als je een lijn hebt zonder voice (dus zonder linesharing) dan blijft een bepaalt gedeelte van de totale bandbreedte simpelweg ongebruikt.

• dbzdragon
  • Niet online
Vanaf vandaag zit ik stap 6. Nu gaat de tijd eigenlijk in ( 2 tot 6 weken).

• paradoXical
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Waarom niet gewoon @home in een klein dorp :D

Service pack kwam hier gister met een gem. snelheid van 460 kb/s naar binnen, alleen upload is bagger (16kb max)

ik zou geen 50 euro extra over hebben voor sneller...

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
HarrieH schreef op 19 september 2002 @ 22:31:
Waarom niet gewoon @home in een klein dorp :D

Service pack kwam hier gister met een gem. snelheid van 460 kb/s naar binnen, alleen upload is bagger (16kb max)

ik zou geen 50 euro extra over hebben voor sneller...
Ik heb toch liever de up- en download wat dichter bij elkaar liggen. Voor € 63,25 per maand heb ik ongeveer 105 KB/sec down en 52 KB/sec up. Wat kan mij het schelen of ik down met 100 KB/sec of met 400 KB/sec? Het uploadverschil van 16 KB/sec (effectief vaak maar 14 of 15 KB/sec) en 52 KB/sec vind ik wel de moeite waard. Daar lever ik graag wat downspeed voor in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
Ik heb dus ook een maxx verbinding, de specs zal je zien in het plaatje hieronder. Ik wil ook even een klein iets melden ik geloof dat het al wel bekend was maargoed.

Ik heb dus een vigor 2200e router maar deze hebben met een 8 mbit connectie problemen. Ik zelf kwam nooit boven de 600 kB/s uit. Toen heb ik is voor de gein dat ding er tussen uitgehaald en ja hoor! 850 kB/s dat ding houd dus ruim 200 kB/s tegen. Ik ben is gaan zoeken en ik heb draytek gebeld hoe dit nu kon. Ik ben tot de conclusie gekomen dat je je mtu waarde op 1500 moet zetten en het beste firmware versie 2.1e kan hebben. Ik kom met deze instellingen op 700 kB/s wel een vooruitgang dus. Maar ik ben nu toch maar softwarematig gan routeren dus nu 850 kB/s :P

De info over mtu waardes/firmware versie van een vigor router kan je terug vinden op vigor-users.nl.

Afbeeldingslocatie: http://temp.redleg.nl/screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 10:32:
[...]

[afbeelding]

Dit is btw geen fotosoep en geen cache (net nieuwe xp erop)
Afstand tot de centrale Vlaardingen, 1461 mtr.
Nu weten wij natuurlijk dat dit maar een uitschieter is, maar mijn gemiddelde van de down is 820 kB en van de up 45 kB/s, niet slecht.
De test is ook niet goed afgesloten, want er staan overal kruisjes achter.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Redleg schreef op 20 september 2002 @ 10:38:

Ik heb dus een vigor 2200e router maar deze hebben met een 8 mbit connectie problemen. Ik zelf kwam nooit boven de 600 kB/s uit. Toen heb ik is voor de gein dat ding er tussen uitgehaald en ja hoor! 850 kB/s dat ding houd dus ruim 200 kB/s tegen. Ik ben is gaan zoeken en ik heb draytek gebeld hoe dit nu kon. Ik ben tot de conclusie gekomen dat je je mtu waarde op 1500 moet zetten en het beste firmware versie 2.1e kan hebben. Ik kom met deze instellingen op 700 kB/s wel een vooruitgang dus. Maar ik ben nu toch maar softwarematig gan routeren dus nu 850 kB/s :P

De info over mtu waardes/firmware versie van een vigor router kan je terug vinden op vigor-users.nl.
Ik heb juist een vigor 2200e router gekocht voor mijn aankomende maxx-verbinding. Ik zit momenteel in fase 6 en lees ik dit :'(
Ik heb laatst een registry tweak kunnen vinden op het internet. Deze tweak werkt op alle windows en verandert inderdaad ook de mtu-waarde naar 1500. Maar het verandert ook wat andere instellingen in je registry zodat je sneller kunt internetten. Voor windows 2000 moet je service pack 3 hebben!

Kun je deze tweak testen met je vigor 2200e router op je maxx-verbinding en kijken of je je maximale bandbreedte haalt? Ik kan het nog niet testen omdat ik nog niet aangesloten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 22:24
De nieuwe Draytek Vigor 2300 is wel snel zat.. die doet ongeveer 15 mbit/s

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Ik begrijp niet waarom het sommigen wel lukt om een 8mbit verbinding te krijgen met de 2200e en sommigen weer niet.
Zoals gezegd, ik moet eerst wachten op mijn verbinding voordat ik kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
Zoals ik al zij heb ik de mtu waarde naar 1500 gezet inde router maar ook in windows. De Cistron helpdesk kwam hiervoor met deze link :) hier staat dus een compleet progje op. Ik zal morgen nog die link van jou aandachtig doornemen en kijken of dat baat :) Je hoort het morgenavond nog wel.
dbzdragon schreef op 22 september 2002 @ 21:20:
[...]

Ik heb juist een vigor 2200e router gekocht voor mijn aankomende maxx-verbinding. Ik zit momenteel in fase 6 en lees ik dit :'(
Ik heb laatst een registry tweak kunnen vinden op het internet. Deze tweak werkt op alle windows en verandert inderdaad ook de mtu-waarde naar 1500. Maar het verandert ook wat andere instellingen in je registry zodat je sneller kunt internetten. Voor windows 2000 moet je service pack 3 hebben!

Kun je deze tweak testen met je vigor 2200e router op je maxx-verbinding en kijken of je je maximale bandbreedte haalt? Ik kan het nog niet testen omdat ik nog niet aangesloten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
oh relaxed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 31-08 00:40
stel ik neem Cistron Max... 7800kbit lijn ofso 99Euro pm.

Wat voor kosten komen hier allemaal nog bij?

line sharing is beschikbaar ( 4105XC #49 )
zoiezo moet de telefoondienst beschikbaar blijven als de adsl lijn aanstaat.
heb je daarvoor isdn nodig? of kan dat met dat linesharing allebei tegelijk?

verder is die 2mbit 89 euro dat is nog maar 10 euro duurder voor 8mbit dus lijkt me duidelijk 8mbit worden :D

edit:

uiteraard wil ik ook de hoogst mogelijke download snelheid
en adsl op meerder computers aansluiten ( ook Xbox )
kan ik hier beter het volgende voor gebruiken ?

MODEM ---- FREESCO PC ---- SWITCH (100mbit) ------ PC's / XBOX

of hebben jullie andere suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 31-08 00:40
wordt dit topic nog wel gelezen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
een vraagje eigenlijk

ALs je cistron wilt, moet je dan een KPN lijn hebben, omdat ik namelijk niets te maken wilt hebben met KPN, ik ben er namelijk nog niet helemaal uit :) of het nou zonder kan..

Heb wel gewoon telefoonaansluiting, maar niet actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 22:53
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Sep 23 2002 om 20:14:21 UTC+0200)

Download : 7,360.2 KByte/sec
Upload : 395.1 KByte/sec
Connection : 583.0 Conn/min
Ping test Nederland : 3.0 ms

Sorry, kan het even niet laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
lexvis schreef op 23 september 2002 @ 20:18:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Sep 23 2002 om 20:14:21 UTC+0200)

Download : 7,360.2 KByte/sec
Upload : 395.1 KByte/sec
Connection : 583.0 Conn/min
Ping test Nederland : 3.0 ms

Sorry, kan het even niet laten :)
welkom op Got...

verder, welke verbinding is dat dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 22:53
Tja, het is eigenlijk niet eerlijk.

Campusnetwerk TUDelft is echt bloedsnel, maar tja nog een maandje en dan moet ik ook aan ADSL geloven :'(

Laat ze overal maar glas aan leggen :9
In Delft hebben ze dit overigens goed geregeld, er zijn een stuk of wat studentenflats die 1GB glas vanaf de TU backbone hebben liggen. Ik ben een van de gelukkige bewoners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
lexvis schreef op 23 september 2002 @ 20:28:
Laat ze overal maar glas aan leggen :9
In Delft hebben ze dit overigens goed geregeld, er zijn een stuk of wat studentenflats die 1GB glas vanaf de TU backbone hebben liggen. Ik ben een van de gelukkige bewoners...
MIsschien word ik volgend jaar dan wel je medeflatbewoner :D
Ben ook van plan om naar de TU te gaan namelijk. Die 1GB glas geeft me meer reden om wel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Vorkie schreef op 23 september 2002 @ 20:18:
een vraagje eigenlijk

ALs je cistron wilt, moet je dan een KPN lijn hebben, omdat ik namelijk niets te maken wilt hebben met KPN, ik ben er namelijk nog niet helemaal uit :) of het nou zonder kan..

Als het antwoord al niet in de FAQ op de Cistron-site is te vinden kan je ze altijd ff mailen. Doorgaans antwoorden die lui in 1 dag. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vorkie schreef op 23 september 2002 @ 20:18:
een vraagje eigenlijk

KPN vereist bij mijn weten een werkende telefoonaansluiting op het moment van portering. En omdat je er minimaal voor een jaar aan vast zit (tel abbie) is het dus minimaal een jaar :) Het moet wel mogelijk zijn om, als je al een telefoonaansluiting hebt, het spraakgedeelte stop te zetten na portering. Start je newsclient eens en check de berichten in cistron.broadband, daar is dit regelmatig aan de orde geweest.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Crazy_D schreef op 24 september 2002 @ 11:55:
[...]

KPN vereist bij mijn weten een werkende telefoonaansluiting op het moment van portering. En omdat je er minimaal voor een jaar aan vast zit (tel abbie) is het dus minimaal een jaar :) Het moet wel mogelijk zijn om, als je al een telefoonaansluiting hebt, het spraakgedeelte stop te zetten na portering. Start je newsclient eens en check de berichten in cistron.broadband, daar is dit regelmatig aan de orde geweest.
Dan vraag ik me wel af hoe dat nu zit als je SDSL aanvraagt. In dat geval is er niet eens plek voor het voice-gedeelte. Dat valt dan weg, omdat het SDSL-protocol alle bandbreedte van de koperlijn in beslag neemt in geval van 2048kbps down en 2048kbps up. Het lijkt me onzinnig eerst een jaarabo voor je voice-gedeelte bij KPN te moeten nemen om het vervolgens direct af te sluiten in verband met je SDSL-aanvraag. Zou voor de aanvraag van SDSL niet nodig zijn om een werkende KPN-lijn te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tjah das een goeie ja. Dat zou idd wel heel erg zielig als je eerst een jaar moet betalen voor iets wat je dan niet eens kunt gebruiken. Goeie vraag :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb gehoord dat je die MAXx aansluiting bij Eweka voor maar 32,50 + 2,50 voor vast ip adres kan krijgen :) klopt dit :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nou dan zou ik nog maar eens goed luisteren ;) Of even op de site van eweka kijken :)

Exact expert nodig?

• -Moondust-
nero355 schreef op 24 september 2002 @ 15:04:
Ik heb gehoord dat je die MAXx aansluiting bij Eweka voor maar 32,50 + 2,50 voor vast ip adres kan krijgen :) klopt dit :?
Een MAXX-aansluiting kost je toch echt 90 tot 99 euro per maand. Een vast IP-adres is daarbij standaard inbegrepen, dacht ik.
Waar jij op doelt, lijken mij de nieuwe ADSL-abonnementen die Mxstream, Het Net, Wanadoo, etc. momenteel introduceren. Echter, met deze abonnementen heb je een hele beperkte bandbreedte tot je beschikking en je downloadlimiet is ook bijzonder laag, ik meen 750 MB per maand ofzo. De markt die de ADSL-aanbieders naar mijn idee hiermee willen aanboren is die van de gezinnen die veel internetten met zijn vieren (ik noem maar wat), zo af en toe eens een MP3'tje willen luisteren, maar voor de rest niet zoveel bandbreedte nodig hebben.

• Crazy D

Crazy D

-Moondust- schreef op 25 september 2002 @ 09:47:
De markt die de ADSL-aanbieders naar mijn idee hiermee willen aanboren is die van de gezinnen die veel internetten met zijn vieren (ik noem maar wat), zo af en toe eens een MP3'tje willen luisteren, maar voor de rest niet zoveel bandbreedte nodig hebben.
Ik vraag me alleen af of die mensen zich wel realiseren wat breedband is. Ik bedoel, ik heb al regelmatig gehoord van mensen dat ze, voordat ze adsl hadden, zeiden van ach ik download toch zelden wat, ik wil surfen en mailen. Waarop ik zei, ja das leuk, maar jij gaat natuurlijk geen film downloaden met je 56k lijntje. Met adsl ben je altijd online, het enigste wat een uurtje meer internetten kost is de stroom, en verder niets. En je zal zien dat je toch al vrij snel wat mp3s download, eens een filmpje, een keertje wat streamen, misschien gamen, en dan schiet het uiteindelijk toch wel hard op. En idd, al vrij snel kwamen de eerste albums binnen en bleek idd dat 1Gb toch wel heel weinig is ;)
Tuurlijk is er wel een markt voor, er zijn natuurlijk ook mensen die idd zelden of nooit downloaden, maar ik denk dat de meesten zich nogal vergissen. Adsl internet gebruik kun je meestal niet echt vergelijken met hoe je internet gebruikt als je met 56k inbelt....

Exact expert nodig?

• -Moondust-
Crazy_D schreef op 25 september 2002 @ 10:41:
[...]

Ik vraag me alleen af of die mensen zich wel realiseren wat breedband is. Ik bedoel, ik heb al regelmatig gehoord van mensen dat ze, voordat ze adsl hadden, zeiden van ach ik download toch zelden wat, ik wil surfen en mailen. Waarop ik zei, ja das leuk, maar jij gaat natuurlijk geen film downloaden met je 56k lijntje. Met adsl ben je altijd online, het enigste wat een uurtje meer internetten kost is de stroom, en verder niets. En je zal zien dat je toch al vrij snel wat mp3s download, eens een filmpje, een keertje wat streamen, misschien gamen, en dan schiet het uiteindelijk toch wel hard op. En idd, al vrij snel kwamen de eerste albums binnen en bleek idd dat 1Gb toch wel heel weinig is ;)
Tuurlijk is er wel een markt voor, er zijn natuurlijk ook mensen die idd zelden of nooit downloaden, maar ik denk dat de meesten zich nogal vergissen. Adsl internet gebruik kun je meestal niet echt vergelijken met hoe je internet gebruikt als je met 56k inbelt....
Ik vindt dergelijke abonnementen wel een goed idee, alleen zoals jij zegt is die ene GB per maand wat weinig, omdat je al snel meer van een verbinding die 24/7 beschikbaar is gebruik gaat maken. Een downloadmiliet van 5GB zou bijvoorbeeld al een stuk beter zijn. In dat geval zijn er wel degelijk veel gezinnen waarvoor een dergelijk abonnement aantrekkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
ik zit hier nu met een chello abonnement te internetten, en me alvast te verlekkeren aan cistron maxx. Maar wat ik hier mis: hoe is de ping tijdens het gamen? Ik baal er bij chello zo van dat die ping heen en weer springt als een gek.
Vertel me hoe dat is, en laat me waarschijnlijk nog meer balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik game niet, maar noem eens wat servers?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 08:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

-Moondust- schreef op 25 september 2002 @ 11:02:
[...]

Ik vindt dergelijke abonnementen wel een goed idee, alleen zoals jij zegt is die ene GB per maand wat weinig, omdat je al snel meer van een verbinding die 24/7 beschikbaar is gebruik gaat maken. Een downloadmiliet van 5GB zou bijvoorbeeld al een stuk beter zijn. In dat geval zijn er wel degelijk veel gezinnen waarvoor een dergelijk abonnement aantrekkelijk is.
Ben bang dat het weer zo'n verkoop truc wordt.
Gewoon de mensen eerst lekker maken met een bewust te lage limiet.
Als mensen op den duur over hun limiet gaan dan zullen ze eerst misschien bij betalen om daarna waarschijnlijk hun abo op te waarderen naar hoger limiet.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste