[EL] Infrarood-ontvanger zelf maken

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.542 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Na 2 mislukte pogingen ga ik het nog een maal proberen :)

welk schema advisren jullie me ? dat van heatseakers had fouten hè ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb m'n ding hier dus ook ff in elkaar geflanst maar het wil niet werken. Ik heb het schema van www.heatseekerz.net gebruikt en daarbij heb ik pin 1 en 2 van de IR-ontvanger omgewisseld (omdat iemand dit zei).

Ik heb winlirc geinstalleerd maar wil niet configureren.

Weet iemand raad? want ik zit mezelf hier zowat op te vreten l:(

Greetz Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Op zaterdag 06 juli 2002 22:26 schreef Soul_Assassin het volgende:
Nou, ik heb m'n ding hier dus ook ff in elkaar geflanst maar het wil niet werken. Ik heb het schema van www.heatseekerz.net gebruikt en daarbij heb ik pin 1 en 2 van de IR-ontvanger omgewisseld (omdat iemand dit zei).

Ik heb winlirc geinstalleerd maar wil niet configureren.

Weet iemand raad? want ik zit mezelf hier zowat op te vreten l:(

Greetz Paul
verwissel 1 en 2 dan gewoon niet...... Mensen die het geheel in hun computer inbouwen kunnen trouwens ic2 weglaten, omdat dat alleen maar een soort 7805 id. (Spanningsregelaar) Als je pen 2 van IC1 (ontvanger) direct op de 5v aansluit werkt het ook perfect. Vergeet alleen de pull-up weerstand niet van de uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, thx m8,

dan wissel ik pin 1 + 2 weer om, en maak ik hem zoals ie in onderstaand schema staat:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pvancraen/schaltplan.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alles omgedraaid van IC2 (de IR-receiver), dus 1=3, 2=2 en 3=1, kan dit kwaad? ik bedoel dus of alles nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Is het mogelijk om een ledje langs de tsop 1738 receiver te plaatsen dat bij ieder keer dat er een signaal ontvangen wordt het ledje blinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 16:41 schreef Mad_Manic het volgende:
Is het mogelijk om een ledje langs de tsop 1738 receiver te plaatsen dat bij ieder keer dat er een signaal ontvangen wordt het ledje blinkt?
Als je hem gewoon tussen de TSOP1738 en je COM-poort doet, brandt hij permanent en gaat heeel even flikkeren als er gezapt wordt.
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe je een LED-je kunt plaatsen wat doet wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Na al die duizenden tips doet ie van mij het nog steeds niet.
Kan iemand heir effe het overzicht van de ab's posten die wel werken?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrijwel alle tv ab doen het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb een Nokia 6510 gekocht...
en daar zit een infrarood op...
maar welk schema moet ik daar voor gebruiken dan???
kan ik hem dan ook nog gebruiken voor besturing van allerlei proggie's op me pc??? zoals winamp???
er zit een programma bij voor mijn 6510...
heeft iemand enig idee???
want ik wil het liefst voor me 6510 gaan gebruiken, want ik wil plaatjes en toontjes zenden naar me telefoon...

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Laatst online: 21:43
Op vrijdag 12 juli 2002 03:00 schreef mydogisgone het volgende:
ik heb een Nokia 6510 gekocht...
en daar zit een infrarood op...
maar welk schema moet ik daar voor gebruiken dan???
kan ik hem dan ook nog gebruiken voor besturing van allerlei proggie's op me pc??? zoals winamp???
er zit een programma bij voor mijn 6510...
heeft iemand enig idee???
want ik wil het liefst voor me 6510 gaan gebruiken, want ik wil plaatjes en toontjes zenden naar me telefoon...
Ten eerste is dit schema van een IR-ontvanger dus ringtones en plaatjes zenden naar je telefoon kun je vergeten. En verder weet ik niet of de IR van telefoons op 38 mhz werken. Het schema is bedoeld voor AB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Fok man, jullie maken me gek! Ik wil zo'n ding bouwen, maar kan nergens de onderdelen halen! Ennnuh... ja: ik woon in een gat, want hier hebben we geen 'elctroboer' :( Ik woon in Bodegraven, maar als ik ergens in R'dam kan halen doe ik dat wel. Alleen waar? :X

Weet iemand waar ik die rommel online kan bestellen? Conrad is duur en verder weet ik het ook niet. Als iemand het op kan sturen, zou ik dat zeeer relax vinden. Contact me ff via MSN/mail plz:
jsteenhoven@hotmail.com _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.stuutenbruin.com/

Heb ik ze ook besteld. Is niet duur en je kan achteraf 't geld overmaken. Gewoon effe een lijstje mailen wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Voor 4,95 bij de Okaphone alles in huis gehaald. Voor ik begin: kunnen we hier geen grote valkuilen lijstje neerzetten!?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb Tweakhardware schema gebruikt! Hij werkt in een keer, echter 2 dingen: Het ziet er niet uit, alles heb ik als een hangend geheel aan elkaar haha
Het tricky is waar iedereen de fout in gaat dat je op een geven momemt het ding om moet draaien dan wordt left right en vice versa, dat is het punt! Let daar dus op. Mijn serialwatcher (thanx voor de tip ergens hier boven) leest keurig dingen uit. Als ik hem learn in WinLirc dan gaat het fout, maar daar kom ik wel uit!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Werkt perfect hier. Ik heb het schema van http://remote-controlled.org/tech.htm gebruikt met de stap-voor-stap-bouwwijze van http://www.heatseekerz.ne...page=articles&articleid=4. Als je goed oplet zie je vanzelf dat de IR-ontvanger van laatstgenoemde anders is en dat je dus pootje 1 en 2 moet omdraaien. Daarna gaf hij in WinLIRC weinig problemen en ik stuur nu via IRassistant PowerDVD aan. Precies wat ik wilde! Helemaal goed! :)
De remote is van Sony (RM-U306) en ik heb de 36KHz-ontvanger-versie. Werkt perfect!
Oja, totale kosten €6,95 bij Westerveld; Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mja na deze twee positieve posts ga ik er morgen ook aan beginnen :)
nog mensen die geinteresseerd zijn in foto's tijdens het solderen, ik denk dat ik wel even 'n digicam kan regelen namelijk

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:21

BaRF

bijna kerst

ModmaN schreef op 17 juni 2002 @ 12:26:
Voor diegenen die een aansluiting op het mobo zelf hebben, heb ik het volgende :P

[url="http://www.infraredport.com/ir-modul_en.HTML"]http://www.infraredport.com/ir-modul_en.HTML[/url]

het werkt bij mij perfect, heb er dan me nokia aan hangen en dat is :9~

dit geldt dus alleen voor mensen die een irda aansluiting op het mobo hebben
hey dat is wel leuk :) ik wil dr ook 1 voor mn nokia 6210, maar werkt het met XP?

6euro valt wel mee natuurlijk :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

ja dat werkt met xp ALS je een irda aansluiting hebt op je mobo anders niet

Verwijderd

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en ik ben van plan om hem ook te maken volgens dit schema: http://ap0001.virtualave....a%20rood%20schematics.gif
Is dit een goed schema of moet ik die van Tweakhardware.com maken? Ik wil hem op een oude pentium 166mmx maken maar die heeft maar 1 com-poort en daar zit de muis in hoe kan ik dan die ir-receiver maken?

Verwijderd

kik... meteen maar ff maken

maar zoiets werkt met elke afstandsbediening?

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

in principe wel ja.

Specs van mijn bak Hier!

• jfeelders

jfeelders

Dievenbaker: als je de stappen volgt zoals ik hem heb gemaakt (zie mijn vorige post hierboven) dan kan t niet fout gaan.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
BaRF schreef op 28 september 2002 @ 11:46:
[...]

hey dat is wel leuk :) ik wil dr ook 1 voor mn nokia 6210, maar werkt het met XP?

6euro valt wel mee natuurlijk :D
Dat is idd wel leuk :)

Ga jij dat ding bij hem bestellen? Of weet je een winkel waar ze die IR receiver verkopen? (site van conrad is hier behoorlijk dood :/)

Ik wil ook graag m'n 6510 kunnen aansluiten op m'n pc :)

Verwijderd

Ik heb maar een com-poort hoe kan ik dit oplossen? (word al bezet door muis) Heeft iemand hem trouwens al in een muis gemod? Misschien kan ik dat ook doen of niet?

Ik wil hem gaan gebruiken voor een pentium 166mmx kan ik daar winlirc op installeren met de patch voor Winamp? of is girder beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:32
Hm, zou dit ook gaan werken met een USB -> RS232 converter ertussen?

Zou wel leuk zijn (dan kan ik een USB HUB, Audio device en IR ding in 1 klein blokje bouwen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat is te kijken in 2 muizen en toen zag ik dat er maar 4/5 draadjes werden gebruikt en in de stekker ook dus. Ik heb dus 1 com-poort hoe kan ik het dan het beste oplossen? Zou ik draadjes vanaf het mobo kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Terminator187
  • Laatst online: 28-05 12:41

X-Terminator187

"Astalavista"

Weet iemand of de IR-ontvanger die op tweakhardware.com staat ook werkt op een laptop? Op die site staat namelijk van niet omdat een laptop met andere voltages werkt.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 15:35
X-Terminator schreef op 29 september 2002 @ 19:20:
Weet iemand of de IR-ontvanger die op tweakhardware.com staat ook werkt op een laptop? Op die site staat namelijk van niet omdat een laptop met andere voltages werkt.
Idd dat klopt en volgens mij werkt dat niet maar je kan het allicht proberen natuurlijk. Of even je compoort opmeten.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 18:42:
Ik zat is te kijken in 2 muizen en toen zag ik dat er maar 4/5 draadjes werden gebruikt en in de stekker ook dus. Ik heb dus 1 com-poort hoe kan ik het dan het beste oplossen? Zou ik draadjes vanaf het mobo kunnen maken?
Nee dat kan niet omdat je anders in de war komt met je geheugenadressen op je mobo. Wat je kan doen is een extra com poort erbij maken in de vorm van een PCI kaart, deze staan wel in de pricewatch maar weet niet zo uit mijn hoofd wat ze kosten.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar moet ik kijken bij die pricewatch want ik zoek me gek maar ik vind niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ludo schreef op 28 september 2002 @ 18:16:
[...]
Dat is idd wel leuk :)

Ga jij dat ding bij hem bestellen? Of weet je een winkel waar ze die IR receiver verkopen? (site van conrad is hier behoorlijk dood :/)

Ik wil ook graag m'n 6510 kunnen aansluiten op m'n pc :)
ik wil dat idd wel hebben eigenlijk :D

het móet werken op mn asus k7v :P (i know...)

maar dus ff voor de zekerheid: die ir module van http://www.infrarotport.de/ir-modul.HTML is dus het enige dat je nodig hebt om bv je nokia aan te sluiten op je pc? Maar is dat daarnaast dan óók te gebruiken met een afstandsbediening?

ff een quote (met dank aan de worldlingo translator >:))
Aan deze kant die ik heb beschreven, hoe men bouwt een verenigbaar infrarood toevluchtsoord IrDA met twee bouweenheden. Dit dient voor gegevenscommunicatie met mobiele telefoons, bijvoorbeeld Organizern of andere computers en perifere apparaten zoals printers. De verbinding, waaraan deze kring in bijlage is, om de meeste Hoofdraad (meer details op het aan de Hoofdraad kant) te hebben. De noodzakelijke bouweenheden, een TFDS4500 von Vishay Telefunken en een 15-ohm-widerstand kunnen met me worden bevolen.
Aan TFDS 4500 heb ik het gegevens blad en de verwijzingsimplementatie in het Acrobat lezersformaat. Ik gebruik de voorbeeldkring, behalve me nochtans het gladmaken van leveringsvoltage. Dit is noodzakelijk met slechts combinatie weinig Hoofdraad met slechte de macht van PC pakken of met een zeer lange uitgebreide kabel (aan het meer aan de het Problemen oplossen kant).
Onderaan aan deze kant heb ik die voor die, niet wijnoogsten, maar onmiddellijk te bouwen willen de mogelijke opties met verbindingsdiagram samenvattend. Daar toon ik ook, hoe men een andere leiden als optische controle kan nog opnemen. Dit altijd op vlamt als welke wordt verzonden.
mmm, updateje: ik lees net
IrDA wordt niet gebruikt bij afstandsbedieningen. Daar gebruiken ze ASKIR (ASK=Amplitude Shift Keying). Dus je moet in je BIOS de IR poort op omzetten. Heb zelf wel progjes gezien die een ab na kunnen doen, zal editten met een linkt als ik ze gevonden heb.
(FuzzyFocus in "IrDA besturing van TV, Video, DVD etc.")

...dus? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

mm, anyways, ik heb contact opgenomen met die duitsers en ze verzenden ook naar nederland. Bij grotere orders willen ze nog korting geven ook :)
For 5+ pcs. You get 5% off, for 10+ pcs. You get 8% off.
dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom reageert er niemand meer op dit topic? Want het is nog steeds een leuk onderwerp toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:59:
Waarom reageert er niemand meer op dit topic? Want het is nog steeds een leuk onderwerp toch?
offtopic:
Hier een reaktie

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:59:
ik zat er net aan te denken ja... :/ Niemand die zon IrDA ding wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
BaRF schreef op 30 september 2002 @ 19:29:
[...]

ik zat er net aan te denken ja... :/ Niemand die zon IrDA ding wil hebben?
Ikke! Ikke! :D

Ik heb zeker interesse :)
Heb ook nog ff gezocht of je er ook winamp mee kan bedienen, kan dus soms wel, soms niet...
werkt laptop met afstandsbediening?
IRDA werkt alleen als je een seriele IRDA poort hebt.

In moderne laptop's is het een high speed IRDA poort en dat zijn pci apparaten.. Dan werkt het niet meer...
Dan is het dus de vraag of dit een modern high-speed ding is...
http://www.girder.nl/help/faq.php#202
Will my onboard motherboard ( IrDA, CIR, FIR, Actisys, Tekram IRMate ) receiver work with Girder ?

Generally speaking these onboard IR modules are IrDA devices. IrDA Devices are not suitable for remote control purposes. They use a different frequency of light and where never designed to decode remote control signals. There is a slim chance that your IrDA device will work with Girder, if so then this Unsupported IrDA driver for Girder 3.0 plugin might be it. If you feel that you can improve this driver feel free to contact me otherwise do not ask questions about it in the forum nor send an email to Ron.
Hmmm... daar worden we niet vrolijk van...

Het lijkt er dus toch op dat als we ook winamp ed willen bedienen, dat we dan toch op een COM-poort infrarood ontvanger zijn aangewezen :/ Maar dan ben ik nog steeds geïnteresseerd in dit IRda ding, aangezien zo'n ding als echt 'product' zo'n 20 euro kost :) Dan is dit toch een stuk goedkoper... En ik wil graag mijn Nokia agenda/adresboek kunnen backuppen/synchroniseren met m'n PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ludo schreef op 30 september 2002 @ 19:49:
[...]
Ikke! Ikke! :D

Ik heb zeker interesse :)
Heb ook nog ff gezocht of je er ook winamp mee kan bedienen, kan dus soms wel, soms niet...

[...]
Dan is het dus de vraag of dit een modern high-speed ding is...

[...]
Hmmm... daar worden we niet vrolijk van...

Het lijkt er dus toch op dat als we ook winamp ed willen bedienen, dat we dan toch op een COM-poort infrarood ontvanger zijn aangewezen :/ Maar dan ben ik nog steeds geïnteresseerd in dit IRda ding, aangezien zo'n ding als echt 'product' zo'n 20 euro kost :) Dan is dit toch een stuk goedkoper... En ik wil graag mijn Nokia agenda/adresboek kunnen backuppen/synchroniseren met m'n PC.
Nou idd, voor mn nokia en pda wil ik zon ding hebben :) Als we nu ff 10 mensen bij elkaar zoeken dan kan ik een aanvraagje indienen voor een InkoopActie >:)

ff checklist:

----

Leuk & practisch Artikel - /me

Speciaal genoeg voor IA - /me

Leverancier gevonden - /me
(misschien 1 dichter bij huis, morgen email terug?)

Positief antwoord op korting-vraag - /me

Genoeg animo - * BaRF

Toestemming - * BaRF

----

we zitten op de goede weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nokia 5210 dan kan ik hem toch ook gebruike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 20-09 16:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mijn Ir ontvanger voor de COM poort werkt immer nog niet... Ik denk dat ik dadelijk eens ga prutsen eraan, kijken of er nog leven uit komt!

Want zo'n afstandsbediening is wel erg 1337!

Wat ook wel 1337 is, om je PALM als remote te gebruiken, stond in de PCM afgelopen maand... met een remote proggy kon je je Palm laten leren van je afstandsbediening en je kon er zo'n 10 in zetten... Wel erg 1337 'tuurlijk!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

zwahiel schreef op 30 september 2002 @ 20:20:
Mijn Ir ontvanger voor de COM poort werkt immer nog niet... Ik denk dat ik dadelijk eens ga prutsen eraan, kijken of er nog leven uit komt!

Want zo'n afstandsbediening is wel erg 1337!

Wat ook wel 1337 is, om je PALM als remote te gebruiken, stond in de PCM afgelopen maand... met een remote proggy kon je je Palm laten leren van je afstandsbediening en je kon er zo'n 10 in zetten... Wel erg 1337 'tuurlijk!
werkt idd leuk ja, Omni Remote is een goede, en het werkt echt met alles dat ik tot nu toe heb geprobeerd :) Zelfs de remote van ons alarm systeem >:)

Wat ook leuk is: op school even snel de remote van de tv in het lokaal aan je pal 'leren' en dan kun je je leraar echt hélemaal gek krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
BaRF schreef op 30 september 2002 @ 20:08:
[...]

Nou idd, voor mn nokia en pda wil ik zon ding hebben :) Als we nu ff 10 mensen bij elkaar zoeken dan kan ik een aanvraagje indienen voor een InkoopActie >:)

ff checklist:

----

Leuk & practisch Artikel - /me

Speciaal genoeg voor IA - /me

Leverancier gevonden - /me
(misschien 1 dichter bij huis, morgen email terug?)

Positief antwoord op korting-vraag - /me

Genoeg animo - * ludo

Toestemming - * ludo

----

we zitten op de goede weg :)
Misschien Phreak ff toestemming vragen voor een animo check? In dit topic zien mensen het denk ik niet zo snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ludo schreef op 30 september 2002 @ 20:58:
[...]
Misschien Phreak ff toestemming vragen voor een animo check? In dit topic zien mensen het denk ik niet zo snel...
zal ik idd ff doen :)
update: done :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44
Kan iemand mij vertellen hoe belangrijk die ELCO condensator is, kan ik kijken of tie het doet zonder die condensator???

Aha ben er inmiddels achter dat ze mij een 30 khz infrarood receiver hebbe meegeve en andere verkopen ze niet. Is er een tweaker hier uit omgeving waalwijk/oosterhout/breda die een winkel weet die ze zou kunnen hebben. Of iemand die misschien zo'n ding naar mij wil opsturen?? mail me naar eliminator@home.nl of reageer even in deze topic.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen! ik vind het zonde om voor 1 vraag een nieuw topic te openen dus ik vraag het hier.
Ik heb dit ding gekregen.
Nu zit er een 8 pins aansluiting op maar op het moederbord maar 5.
ik heb al een klein aantal dingetjes gevonden (in het duits en daar ben ik niet echt goed in) maar ik kom er niet uit.. Die duitse site is hier. Dit gaat over een asus moederbord. ik heb een MSI K7T266a Pro2-ru maar daar kan ik niets voor vinden.
Kan iemand me helpen?
hier staat ook nog wat maar dat kan ik niet lezen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon een Irda infrarood tranceiver en moet hij dus met een beetje modden wel op je moederbord te krijgen zijn......
Zoek maar ff naar een IA van die dingen, daar staat ook wel wat info over die zut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met een asus mboard hp ir zender ontvanger werkend gekregen
moet ergens nog schema hebben als je echt wil wil ik zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk die onderdeeltjes gaa hem vanmiddag in elkaar prutsen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb hem in elkaar maar ik krijg hem niet aan de praat.... Bij punt 1 en 2 staat 4.9 volt en bij 1 en 3 staat 3 volt. Die software snap ik niet precies en ik wil alleen maar winamp er mee aansturen wie kan me helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik hier eens voor een zend en ontvanger voor een prikkie
http://www.infraredport.com/ir-modul_en.HTML
heeft hier wel eens eerder gestaan geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij punt 1 en 2 staat 4.2 volt en dat moet 5 volt zijn waar kan dat aan liggen??? En kan iemand mij even uitleggen hoe ik met winlirc winamp kan besturen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

schop!!
iemand enig idee hoe dit zit:

vanmiddag heb ik dus een reciever gemaakt, en die werkt naar mijn mening goed.
ik hang em aan mijn com2 en IRAssistant detecteerd een ontvanger.

maar als ik nu groepen enzo aanmaken, en ik wil dmv. 'learn' een knop aan een functie koppelen werkt het niet, ik kan klikken wat ik wil maar het werkt niet.

iemand enig idee waar mijn probleem zit of wat ik fout doe. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

alweer shop :)
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

* Heb je de WinLIRC configuratie goed staan? COM2 - 115200 - Autodetect - DCD device - DTR
* Zie je Raw Codes in WinLIRC binnenkomen als je op knoppen op je remote drukt?
* Heb je WinLIRC wel aan als je IRAssistant gebruikt?
* Gebruik je een firewall? WinLIRC gebruikt poort 8765 op je lokale netwerk (127.0.0.1) om te communiceren met o.a. IRAssistant. IRAssistant gebruikt poort 1775 om te communiceren.
* Gebruik je in IRAssistant met de muis of met de snelkoppelingen (CTRL+...). Het laatste werkt bij mij beter.
* Heb je bij de settings van IRAssistant de LIRC-driver geinstalleerd? Te downloaden vanaf de IRAssistant-site.
* Heb je al bepaalde groepen in IRAssistant geimporteerd (bijv. PowerDVD; te downloaden vanaf de IRAssistant-site) of ben je zelf een groep aan het aanmaken? In geval van het laatste emuleer je dus de toets/muis-combinaties die voor het programma dat je op afstand wilt bedienen.
* Heb je de goede toets-combinatie geprogrammeerd?

Overigens, op http://remote-controlled.org kan je meer vinden over het configureren van WinLIRC en IRAssistant...

Hmmm, meer kan ik ff niet verzinnen... Geef wat meer info over je gebruikte programma's en instellingen als het nog steeds niet lukt.

[ Voor 6% gewijzigd door jfeelders op 24-01-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
kan er ook iets kapot gaan als je ergens de verkeerde draadjes op aansluit :S, is 5 volt mischien teveel voor het een of ander ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Nou, het schema is duidelijk (zie mijn eerdere post hier). Wat kan je daar nou verkeerd aan doen zou je bijna denken. :) Maar 5 volt is niet genoeg om iets op te blazen dacht ik. Maar werken zal het niet...

[ Voor 16% gewijzigd door jfeelders op 24-01-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
ik heb hem nu ook gemaakt maar krijg steeds signalen door zonder dat ik op een knop druk, en als ik op een knop van de afstandsbediening druk komen er onregelmatige codes op het scherm. kent iemand dit probleem, die weet hoe je dit op kan lossen?

[ Voor 85% gewijzigd door El_Hefe op 25-01-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

El_Hefe schreef op 25 januari 2003 @ 17:37:
ik heb hem nu ook gemaakt maar krijg steeds signalen door zonder dat ik op een knop druk, en als ik op een knop van de afstandsbediening druk komen er onregelmatige codes op het scherm. kent iemand dit probleem, die weet hoe je dit op kan lossen?
Je hebt het waarschijnlijk over WinLIRC? Heb je hem goed geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
Bedankt! ik wist niet dat je config files kon downloaden voor afstandsbediningen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
Nu nog 2 dingetjes.. hij doet het alleen als mn bureaulamp aanstaat :P, en hoe kan je je computer van een afstand aan doen, je hebt winlirc immers niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik gooi deze topic weer ff omhoog: Weet iemand wat er met http://remote-controlled.org is gebeurd? De site is niet meer te bereiken en het domein is in de aanbieding. De site was toch van 2 Tweakers? Is hij verhuisd? :?
...
Ik heb net de site weer teruggevonden op http://home.wanadoo.nl/novh! :)

[ Voor 19% gewijzigd door jfeelders op 08-04-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01

Dr C

met C en CK

weet iemand of je het snoer van een muis kan gebruiken. ik meende es gehoord te hebben dat daar niet alle draadjes in zitten

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je idd niks aan of je hebt veel geluk..
daar zitten idd niet alle draadjes in tenminste bij die 20 muizen die ik gesloopt heb daarvoor niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnen hier een hoop mensen te denken dat IrDA e.d. hetzelfde kan als die afstandsbedieningontvanger, maar dat is dus _NIET_ zo. IrDA is voor 'snelle' data-overdracht, en het ding dat hier beschreven wordt is voor het ontvangen voor slome afstandsbedieningsignaaltjes.

Correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dat afstandsbedieningding ook aan een IrDa ding op het moederbord hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 12:07:
Kun je dat afstandsbedieningding ook aan een IrDa ding op het moederbord hangen?
Nee, daar heb je het schema van de volgende site voor nodig: http://www.infrarotport.de
Dat is een IrDA zender/ontvanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 01:53:
Er schijnen hier een hoop mensen te denken dat IrDA e.d. hetzelfde kan als die afstandsbedieningontvanger, maar dat is dus _NIET_ zo. IrDA is voor 'snelle' data-overdracht, en het ding dat hier beschreven wordt is voor het ontvangen voor slome afstandsbedieningsignaaltjes.

Correct me if i'm wrong ;)
Het kán wel met IrDA. Maar dan kun je hem niet tegelijkertijd ook gebruiken voor data-overdracht. Zie dit topic: [rml][ IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2002 @ 17:23:
[...]
Ik heb alles bij van Essen gehaald in Apeldoorn voor €4,15
Ze zeggen dat van Essen duur is. Vanmiddag even de spulletjes gehaald... €5,40! Die van Essen wordt ook steeds duurder!

Dat ding moet ik nog ff in elkaar solderen, maar kheb nog geen soldeerbout, ff ergens lenen dus.

Nog een vraagje: Als ik die ontvanger in een stekkertje maak en dat stekkertje achterin mijn computer plug, werkt ie dan nog als ik met de afstandsbediening een eind vooraan de computer sta?

Ik denk ut wel, maar je weet nooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op 08 April 2003 @ 03:37:
Ik gooi deze topic weer ff omhoog: Weet iemand wat er met http://remote-controlled.org is gebeurd? De site is niet meer te bereiken en het domein is in de aanbieding. De site was toch van 2 Tweakers? Is hij verhuisd? :?
...
Ik heb net de site weer teruggevonden op http://home.wanadoo.nl/novh! :)
Ik kijk dus op die site en volgens mij maken deze dezelfde als die op www.tweakhardware.com

Alleen staat op hun site:

Kan ik hem ook gebruiken voor data communicatie tussen mijn pc en mobiele telefoon/laptop?
Nee.

Ik wou dus zo'n ding maken om foto's die ik met m'n T68i+MCA-20 maak naar de PC te sturen. Is dit dan niet mogelijk? en zo nee, wat moet ik dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
ik heb een ACTiSYS irda ding op me mobo aangesloten nu heb ik winlirc maar heb geen flauw idee hoe dat daar moet instellen. kan iemand mij daarbij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Stoney187 schreef op 22 April 2003 @ 17:34:
ik heb een ACTiSYS irda ding op me mobo aangesloten nu heb ik winlirc maar heb geen flauw idee hoe dat daar moet instellen. kan iemand mij daarbij helpen ?
Op http://home.wanadoo.nl/novh kan je stappenplannen voor alle infrarood-software vinden, waaronder ook WinLIRC... Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar.... ik wil hem nu solderen, maar nu heb ik de diode 14N4148.... welke kant is plus en welke min? Hji ziet eruit als een kleine weerstand, met aan een kant een zwart streepje. Is dat de plus of de min?

Bij de condensators is de lange plus toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 16:37:
[...]

Ik kijk dus op die site en volgens mij maken deze dezelfde als die op www.tweakhardware.com

Alleen staat op hun site:

Kan ik hem ook gebruiken voor data communicatie tussen mijn pc en mobiele telefoon/laptop?
Nee.

Ik wou dus zo'n ding maken om foto's die ik met m'n T68i+MCA-20 maak naar de PC te sturen. Is dit dan niet mogelijk? en zo nee, wat moet ik dan doen?
Heb er ff apart topic over gemaakt: Tweakhardware-zelf-maak-infarood module met SE T68i? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

de kant met het zwarte streepje is de min. zowel bij de diode als de condensator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BEDANKT ik ga beginnen!! De korte is dus de min... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh..... vol vertrouwen ga ik aan de slag, blijkt dat de condensators een beetje verkeerd zijn. Tenminste, dat denk ik als electronicanoob. In plaats van:

- Condensator 10 µFarad, 16 Volt
- Condenstaor 100 nFarad

Geeft die kerel bij van Essen dit:

- Condensator 100 µFarad, 16 V
- Condensator 10 µFarad, 100 V

Misschien dat dit wel goed is, dus zeg het please als het wel kan, en welke ik dan in de plaats van welke moet gebruiken. Het zou me nix verbazen als die kerel het verkeerd gedaan heeft. Das zo'n ouwe kerel, de vorige keer gaf ik het lijstje van onderdelen voor m'n looplicht, vergeet hij de 10 ledjes. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 20:47:
Aargh..... vol vertrouwen ga ik aan de slag, blijkt dat de condensators een beetje verkeerd zijn. Tenminste, dat denk ik als electronicanoob. In plaats van:

- Condensator 10 µFarad, 16 Volt
- Condenstaor 100 nFarad

Geeft die kerel bij van Essen dit:

- Condensator 100 µFarad, 16 V
- Condensator 10 µFarad, 100 V

Misschien dat dit wel goed is, dus zeg het please als het wel kan, en welke ik dan in de plaats van welke moet gebruiken. Het zou me nix verbazen als die kerel het verkeerd gedaan heeft. Das zo'n ouwe kerel, de vorige keer gaf ik het lijstje van onderdelen voor m'n looplicht, vergeet hij de 10 ledjes. 8)7
Volgens mij is dit geen probleem. Je 10 µFarad condensator heeft een hogere tolerantie dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit echt geen probleem ga ik dat morgen ff proberen.. eerst ff de reacties van anderen horen, dan weet ik het zeker. Ben iemand die altijd alles zeker wil weten namelijk... :o Éen reactie is bij mij niet genoeg. ;) Maar welke moet dan welke vervangen? Let ook op dat de ene nFarad is en de andere µFarad is. Of maakt dit niet uit? Het verschil tussen µ en nFarad weet ik nl. niet.. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 16:10

BJD

ahhh, een apeldoorner zo te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 21:37:
Als dit echt geen probleem ga ik dat morgen ff proberen.. eerst ff de reacties van anderen horen, dan weet ik het zeker. Ben iemand die altijd alles zeker wil weten namelijk... :o Éen reactie is bij mij niet genoeg. ;) Maar welke moet dan welke vervangen? Let ook op dat de ene nFarad is en de andere µFarad is. Of maakt dit niet uit? Het verschil tussen µ en nFarad weet ik nl. niet.. :?
Ik heb het idd alleen over die van 10 µFarad, die kan je gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
oke ik heb een probleem met winlirc ik heb nu dus alles goed ingesteld en als ik dan op "Raw Codes" druk zou krijg ik een mooie schermpje. volgens de handleiding zou ik nu als ik met een afstandbediening op een knopje druk er een output code tevoorschijn moeten komken alleen deze komt niet heb 3 veschillende afstandbedieningen geprobeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 21:37:
Let ook op dat de ene nFarad is en de andere µFarad is. Of maakt dit niet uit? Het verschil tussen µ en nFarad weet ik nl. niet.. :?
1nF = 0,000000001 F (1x10^-9)
1uF = 0,000001 F (1x10^-6).
Scheelt een factor 1000 dus.

Verder is de spanning die er achter staat de max spanning die de condensator aankan voor hij gekke dingen gaat doen. Dus als je 16 max nodig hebt en je krijgt max 100v is dat geen probleem.

Kijk trouwens wel uit dat je de + en de - niet omdraait als het een condensator is met polen (staat er dus een + en een - op). Anders ontploft de condensator bij een flinke spanning. Das best leuk om te zien hoor, daar niet van :P.

[ Voor 41% gewijzigd door dr snuggles op 22-04-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BJDI schreef op 22 April 2003 @ 21:51:
ahhh, een apeldoorner zo te horen
Een Uddelse, 15 km van Apeldoorn... In Uddel heb je geen electronicazaak. :|

Op die polen van die condensators let ik wel hoor! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus kan ik die 100µ 16V gebruiken ipv de 100n?

Dat denk ik niet....

Grrr... :( Moet ik nog eens naar die van Essen toe! :(

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Stoney187 schreef op 22 April 2003 @ 22:13:
oke ik heb een probleem met winlirc ik heb nu dus alles goed ingesteld en als ik dan op "Raw Codes" druk zou krijg ik een mooie schermpje. volgens de handleiding zou ik nu als ik met een afstandbediening op een knopje druk er een output code tevoorschijn moeten komken alleen deze komt niet heb 3 veschillende afstandbedieningen geprobeerd :(
Heb je de pootjes van de ontvanger wel goed aangesloten? In een eerdere post had ik dat al aangehaald:
jfeelders schreef op 27 August 2002 @ 15:15:
Werkt perfect hier. Ik heb het schema van http://home.wanadoo.nl/novh/tech.htm gebruikt met de stap-voor-stap-bouwwijze van http://www.heatseekerz.ne...page=articles&articleid=4. Als je goed oplet zie je vanzelf dat de IR-ontvanger van laatstgenoemde anders is en dat je dus pootje 1 en 2 moet omdraaien. Daarna gaf hij in WinLIRC weinig problemen en ik stuur nu via IRassistant PowerDVD aan. Precies wat ik wilde! Helemaal goed! :)
De remote is van Sony (RM-U306) en ik heb de 36KHz-ontvanger-versie. Werkt perfect!
Oja, totale kosten €6,95 bij Westerveld; Den Haag
Voor de zekerheid toch nog maar eens kijken... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jfeelders op 23-04-2003 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
jfeelders schreef op 23 April 2003 @ 08:25:
[...]
Heb je de pootjes van de ontvanger wel goed aangesloten? In een eerdere post had ik dat al aangehaald:
[...]
Voor de zekerheid toch nog maar eens kijken... ;)
ik heb toevallig dezelfde afstandbediening zou je de file kunnen sturen ?

ik kan niets verkeerd heben gedaan met de pootjes want ik heb een ACTiSYS irda op me mobo aangesloten.

alleen bij config heb ik COM1 ingesteld dit was de enige poort die werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Laatst online: 14-09 13:42

Struis

Tis wat he.....

Ik heb thuis nog een ontvanger en afstandbediening van een tvkaart alleen die kaart heb ik niet meer zou ik die ook op een bepaalde manier kunnen gebruiken zonder dat ik die ontvanger sloop want die zit helemaal ingegoten en aan een serieel kabeltje vast.

[ Voor 25% gewijzigd door Struis op 23-04-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

potverdikke, hier stond onzin! :P

1 hit op google (googlewhack?) en toch gevonden :D

[ Voor 82% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 23-04-2003 13:15 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel de aansluitingen van die ronde plug zijn eigenlijk de pootjes van de ontvanger dus je kan perfect die gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
heeft iemand hier ook een ACTiSYS ir adapter voor op het moederbord ? zo ja kan deze dan ff een plaatje van de settings posten of mailen naar : d.boomgaardt@hccnet.nl ? want het programma reageert niet op de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01

Dr C

met C en CK

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 00:48:
heb je idd niks aan of je hebt veel geluk..
daar zitten idd niet alle draadjes in tenminste bij die 20 muizen die ik gesloopt heb daarvoor niet
Ook geen oude microsoft muis? heb hem wel uit elkaar gehaald, maar nog niet de draadjes gecheckt.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet gewoon het draadje van de muis halen en onthouden of opschrijven waar wat hoort, daarna een nieuw stekkertje eraan met de 3 draadjes erbij voor je IR-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, even helemaal offtopic

Zagato:
Lees eens -> [rml]KingOfDos in "[ W2K+IrDA] Infrarood werkt niet met PDA."[/rml]

Mischien dat jij kan helpen, of iemand anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook mijn eige IR remote ontvanger gemaakt!!

http://members.home.nl/woldemans/ir/Image1.jpg
http://members.home.nl/woldemans/ir/image2.jpg
http://members.home.nl/woldemans/ir/image3.jpg
http://members.home.nl/woldemans/ir/image4.jpg

werkt perfect totdat Uice trail afgelope was

wat is het handigste (lees: met de meeste funkties) programma?
Uice is handig maar ik zoek freeware

ps: sorry plaatjes werken mischien niet... brake server

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Welk schema heb je gebruikt Willum? En je plaatjes doen het niet (meer)..

edit; grote pics doen het wel, en ik zie dat je een heel ander schema/opzet hebt.

Hoeveel heeft het jouwe ong. gekost?

Ik ben nu exact 5 euro kwijt, optocoupler was 2.50 maarliefst..de rest kostte geen drol.

[ Voor 60% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 25-04-2003 01:19 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het hele ding heeft me nog geen 5€ gekost!! ik heb het schema van lirc
een
- Tsop1738
- lm340ts
- diode
- 1 condensator 4.7uF
- 1 weerstand 4,7Kohm