[EL] Infrarood-ontvanger zelf maken

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.540 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Op dinsdag 26 maart 2002 23:22 schreef C.44 het volgende:

[..]

D'r is hier inderdaad een electrotoko, maar die geven 30 piek aan voor dat ding... en dan nog es 2 tot 3 weken levertijd, als de leverancier em al op voorraad hebben heet dat...

M'n vriendin heeft nog gekeken bij een elektro toko in maastricht, maar die hadden em ook al niet, en ga morgenvroeg nog even snel naar een andere electro toko in sittard, als die er nog zit heet dat... (ben al een hele tijd niet meer in sittard wezen shoppen - vriendin zit in maastricht ;))
Hey C, is die toko die jij bedoelt tevalleg de Regenboog :r ? Ik wil zelf ook es met zo'n ir-ontvangertje aan de gang voor m'n divx-bak, maar als het de Rb is, dan bespaar ik me mooi een tripje... Scheelt toch weer een half uurtje van me pauze... :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb hier nog een oude philips tv (kapot), kan ik daar de IR ontvanger uitslopen??? (ik heb de bijbehorende AB, dus dat is gewoon goed, maar kan de software er mee overweg?)

de rest van de componenten heb ik al, ben ik nu aan het solderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb hem inmiddels ook aan de praat.
WinLirc + IRAssistant, kan hele PC nu vanaf bedje bedienen :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35
Bij mij doet hij het ook prima maar ben er nu eentje op een p120 aan het zetten maar die heeft er weinig zin in.

Zegt elke keer dat het geen constant signaal is. Weet iemand nog meer programma'tjes behalve winlirc, die dus wat minder hoge systmeeeisen nodig hebben??

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik ben ook ff aan het solderen geweest maar ook bij mij wil het ding niet veel doen... :(

Capacitor C1(10uf 63V is die van mij) moet volgens de bescrijving een + en een min hebben , bij die van mij staat er alleen aan een kant een streep op (helemaal rondom) kan dit de - kant zijn?

verder heb ik de diode er eerst verkeerd op gesoldeerd, kan hij hier kapot van gaan? en hoe snel gaat een diode kapot als je hem te warm maakt? mij soldeerbout wordt nl erg warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik wil ook IR, maar op mijn laptop zit geen com-poort en ook geen ir.
ik heb wel:
usb
parallel
ps2
iemand een oplossing?
volgens mij werkt zo'n omzetter van bijv. ps2 naar com niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat ik me nu afvraag al die poorten zitten aan de achterkant van de computer.
Kan de sensor het signaal wel ontvangen?? :?

Of moet je die ontvanger dan dmv een kabel naar de voorkant van de kast halen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Hij doet het! ik had ic1 omgedraaid |:(

maar nu kom ik bij het volgende probleem. IRassistant herkent helemaal niets, als ik learn kies krijg ik zo'n balk en "press a button on the remote"(of zoiets) maar als ik op een toets druk gebeurd er dus helemaal niets.

Ik heb ook pc remote control 4 gebruikt maar als ik hier learn gebruik (dan moet je dus 4x op de zelfde toets drukken) wordt het eerste hokje groen en de rest rood.

Ik heb ook WinLIRC gebruikt maar die snap ik niet echt, je kan hem laten learnen, dat gaat ook goed, maar hoe verbind je nou een actie aan een knop?? ik krijg aleen dat groene lanpje rechtsonder in beeld...

(mischien dat dit al lang gevraagd is maar ik heb niet het hele topic doorgelezen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Op vrijdag 03 mei 2002 16:04 schreef AtlonXP1800 het volgende:
(mischien dat dit al lang gevraagd is maar ik heb niet het hele topic doorgelezen...)
Is inderdaad allang gevraagd, dus even doorlezen had een ander weer moeite bespaard... Maar goed.

Je moet winlirc EN ir-assistant gebruiken. Je leert alle knoppen in winlirc in en gebruikt dat IRassistant (met de WinLirc plugin) om je remote-knoppen aan acties te te kennen.
Als je even de search of google had geprobeerd had je het ook zo gevonden trouwens, zo heb ik het ook geleerd...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

badankt , het werkt!

alweer te snel gevraagd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Ik heb geen zin om de hele topic door te lezen ;) dus misschien een tip die al eerder te lezen was...

Op http://users.skynet.be/sky50985/ kun je de schema's vinden van UIRT2 (Universal Infrared Receiver Transmitter), een generieke infrarood ontvanger en zender. Er zijn 2 varianten:
* de A variant voor buiten je systeemkast
* de B variant die in je systeemkast past als een normale kaart

Inmiddels heb ik zelf de B variant gebouwd en ik moet zeggen dat het geweldig werkt :9~

Verder kun je op http://www.girder.nl een programma vinden waarmee je akties kunt definieren die uitgevoerd worden op het moment dat je een knop op je afstandsbediening indrukt. Ik gebruik dit om bv. mijn DivX player aan te sturen.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Op vrijdag 03 mei 2002 12:11 schreef robje het volgende:
Bij mij doet hij het ook prima maar ben er nu eentje op een p120 aan het zetten maar die heeft er weinig zin in.

Zegt elke keer dat het geen constant signaal is. Weet iemand nog meer programma'tjes behalve winlirc, die dus wat minder hoge systmeeeisen nodig hebben??
De schakeling zorgt zelf voor de hoge systeemeisen. De pc moet de hele tijd op de seriële poort letten, dat kost kracht. Een betere schakeling is daarom universal infrared reciever. Deze heeft zelf een processortje in zich wat ervoor zorgt dat de informatie in hapklare brokken aangelevert wordt aan de seriele poort wat zorgt voor lagere systeemeisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op zaterdag 04 mei 2002 10:15 schreef arjandijk het volgende:

[..]

De schakeling zorgt zelf voor de hoge systeemeisen. De pc moet de hele tijd op de seriële poort letten, dat kost kracht. Een betere schakeling is daarom universal infrared reciever. Deze heeft zelf een processortje in zich wat ervoor zorgt dat de informatie in hapklare brokken aangelevert wordt aan de seriele poort wat zorgt voor lagere systeemeisen
Ja klopt maar is er iemand die weet of het wel kan werken op een p120. Ik heb weinig zin om een ontvanger te maken met een ingebouwd cpu'tje.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op vrijdag 03 mei 2002 10:36 schreef Brabo-Joossie het volgende:

[..]

Hey C, is die toko die jij bedoelt tevalleg de Regenboog :r ? Ik wil zelf ook es met zo'n ir-ontvangertje aan de gang voor m'n divx-bak, maar als het de Rb is, dan bespaar ik me mooi een tripje... Scheelt toch weer een half uurtje van me pauze... :)
Hehehe, sorry voor de late reply check dit topic niet meer zo vaak, maar tis inderdaad de Regenboog, ik heb em bij Grootaers in maastricht besteld, die hebben die dingen niet op voorraad, maar bestellen kost je geen reet extra en die mensen weten tenminste waar ze over praten, iets waar ik bij de regenboog nogal es mijn twijfels over heb

NOFI

edit:

Als je em aan de praat krijgt laat me dan even wat weten, dan mag je mij ook even helpen, krijg em namelijk niet werkend :(

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op vrijdag 03 mei 2002 11:43 schreef RonnieB82 het volgende:
ik heb hier nog een oude philips tv (kapot), kan ik daar de IR ontvanger uitslopen??? (ik heb de bijbehorende AB, dus dat is gewoon goed, maar kan de software er mee overweg?)

de rest van de componenten heb ik al, ben ik nu aan het solderen...
weet iemand hier al iets over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Vraagje, ik heb dus de ir ontvanger gebouwd, maar windows 2000 detecteert hem niet,ik krijg alleen winlirc aan de praat, dat werkt op zich goed, alleen reageert dat allemaal heel langzaam.

als ik in winamp de plugin gebruik, dan duurt het soms echt lang voor er op de ir gereageert word, terwijl het taakbalk buttontje van winlirc wel groen wordt ?

Ik heb een kant en klare config voor winlirc voor mijn afstandsbediening gedownload, alle knoppen reageren netjes daarmee.

iemand nog suggesties ?
grider lijkt mijn remote niet te herkennen ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:42

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb nu al 2x volgens het schema deze interface gebouwd. Ik krijg hem zowel op mijn laptop & PC niet aan de praat met WinLIRC (beiden XP) Ik weet nu 100% zeker dat ik de interface goed gebouwd heb, wat is een manier om te trouble-shooten?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op zaterdag 04 mei 2002 14:29 schreef Richard het volgende:
Ik heb nu al 2x volgens het schema deze interface gebouwd. Ik krijg hem zowel op mijn laptop & PC niet aan de praat met WinLIRC (beiden XP) Ik weet nu 100% zeker dat ik de interface goed gebouwd heb, wat is een manier om te trouble-shooten?
ik heb presies t zelfde probleem :(

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook,
maar ik denk dat ik een verkeerde receiver heb,
verkoper zei nogthans dat het een soortgelijk receiver was als op het schema, maar ik vertrouw het toch niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

kewl, hij werkt :) De eerste keer dat ik zoiets van een stroomschema maak :)

Is er alleen geen betere software als winLirc ??
Dat winLirc is ook niet alls :?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Hmm, paar vage dingen over WinLirc.

Ik kan maar een paar knoppen van me afstandsbediening instellen, stuk of 4 maar ipv van ze all 20ofzo en dat is met alle afstandasbedieningen die ik maar in huis kan vinden. Terwijl hij in Raw-mode op alle knoppen reageerd.

Als ik WinLirc dan heb draaien dan werkt alles goed, maar als ik hem afgesloten heb en ik start hem opnieuw, dan krijg ik in een keer de foutmelding: Failed To Initialize.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

hmm, het probleem is niet dat ik niet snap hoe de software werkt, dat wijzigde zichzelf wel na een paar keer proberen, maar het wil gewoon niet lukken :|

Maar iig bedankt, er was ook nog geen cfg file voor mijn afstandsbediening een sharp rrmcg0151awsa, misschien dat een van de tweakers hier toevallig een cfgtje ervoor heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kan iemand me alsjeblieft even helpen met troubleshooting, ik heb nu al 2x met nieuwe onderdelen er één op een goede manier in elkaar gesoldeerd. Ik ben echt géén soldeer leek, maar ik krijg het echt niet ge-trouble-shoot.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Als je winLirc gebruitk en je klikt op RAW Codes en je klikt dan op de afstandsbediening, reageerd hij dan?

Heb je anders ook al een andere afstandsbediening geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 05 mei 2002 13:36 schreef BlackBurn het volgende:
Als je winLirc gebruitk en je klikt op RAW Codes en je klikt dan op de afstandsbediening, reageerd hij dan?

Heb je anders ook al een andere afstandsbediening geprobeerd?
Yep, allemaal al gedaan. Ik heb bij beide interfaces die ik heb gebouwd het 2x voor elkaar gekregen dat ie iets ging doen met raw-codes, maar die begonnen al te lopen zonder dat ik ergens op gedrukt had ;(

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op zondag 05 mei 2002 13:48 schreef Richard het volgende:

[..]

Yep, allemaal al gedaan. Ik heb bij beide interfaces die ik heb gebouwd het 2x voor elkaar gekregen dat ie iets ging doen met raw-codes, maar die begonnen al te lopen zonder dat ik ergens op gedrukt had ;(
ik had presies tzelfde !!

maar nu doet ie helemaal niks meer, zelfs geen raw codes spuien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

dat de raw codes vanzelf gaan lopen klopt, hij pikt allerlij storing op. Bij mij gaan ze harder lopen als ik op een knop van de ab druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 05 mei 2002 13:49 schreef Atgast het volgende:

[..]

ik had presies tzelfde !!

maar nu doet ie helemaal niks meer, zelfs geen raw codes spuien :(
Inderdaad, de raw-codes zijn bij mij ook voetsie ;(

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:37
gebruik gewoon girder (http://www.girder.nl) ipv winlirc met irassistant. Is veel handiger als dat gekloot met winlirc! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

toch girder maar eens proberen, alleen een handleiding is wel handig, kom er geloof ik niet echt uit :?

btw, hoeft voor girder dan geen winlirc (server) te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

BOEHOEHOE, mijn hele bevrijdingsdag vern##kt aan die IR-ontvanger, ook nog eens 2x € 7,50 en uiteindelijk nog helemaal niets. Als ik ontvanger in compoort steek, pakt ie géén RAW :( De spanningsomvormer werkt netjes op 3 bij 5 volt. De Diode geeft 647 aan met mijn metertje. Er is duidelijk "iets" naar de gaar, want anders weet ik het ook niet meer. Het is zowel op laptop als gewone PC getest.

Ik heb er nu 2 gebouwd, en zowel de eerste als 2e hebben 1x RAW-codes uitgek#tst, maar daarna géén teken van leven meer ;( Nog tips?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op zondag 05 mei 2002 17:09 schreef Richard het volgende:
BOEHOEHOE, mijn hele bevrijdingsdag vern##kt aan die IR-ontvanger, ook nog eens 2x € 7,50 en uiteindelijk nog helemaal niets. Als ik ontvanger in compoort steek, pakt ie géén RAW :( De spanningsomvormer werkt netjes op 3 bij 5 volt. De Diode geeft 647 aan met mijn metertje. Er is duidelijk "iets" naar de gaar, want anders weet ik het ook niet meer. Het is zowel op laptop als gewone PC getest.

Ik heb er nu 2 gebouwd, en zowel de eerste als 2e hebben 1x RAW-codes uitgek#tst, maar daarna géén teken van leven meer ;( Nog tips?
Het is beangstigend om te zien hoe jij PRECIES mijn situatie doormaakt... sterkte :(

helaas heb ik t nog niet opgelost, maar het geeft hoop dat ik niet de enigste ben met dit probleem :)
ik MOET weten waar dit aan ligt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Op zondag 05 mei 2002 17:09 schreef Richard het volgende:

Idd erg vaag, heb je hem al op je 2de compoort in je pc geprobeerd? Bij mij gaf hij op compoort1 ook problemen, maar daar werkt hij overigens nu wel, was een bios instelling, dus controleer die ook even.

Over die laptop, ik meen ergens gelezen te hebben, dat zo'n ding niet werkt op een laptop, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 05 mei 2002 17:11 schreef Atgast het volgende:

[..]

Het is beangstigend om te zien hoe jij PRECIES mijn situatie doormaakt... sterkte :(

helaas heb ik t nog niet opgelost, maar het geeft hoop dat ik niet de enigste ben met dit probleem :)
ik MOET weten waar dit aan ligt :(
Ik ook, en aangezien ik nooit opgeef, en er toch nog andere dingen te doen zijn, blijven die dingen liggen, en dat gaat weer duidelijk ten koste van mijn school :(

Zou er misschien iemand zo aardig willen zijn om een "troubleshooting" te schrijven, en voltage door kunnen geven die op bepaalde punten gemeten zijn met een werkende interface.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op zondag 05 mei 2002 17:19 schreef Richard het volgende:

[..]

Ik ook, en aangezien ik nooit opgeef, en er toch nog andere dingen te doen zijn, blijven die dingen liggen, en dat gaat weer duidelijk ten koste van mijn school :(

Zou er misschien iemand zo aardig willen zijn om een "troubleshooting" te schrijven, en voltage door kunnen geven die op bepaalde punten gemeten zijn met een werkende interface.
dat zou idd erg handig zijn, de spanning enzo op verschillende punten, effe vergelijken enzo, ken je tenminste kijken wat het kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
ik wil nog steeds iets dat op ps2/parallel/usb werkt!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Op zaterdag 04 mei 2002 12:44 schreef C.44 het volgende:

[..]

Hehehe, sorry voor de late reply check dit topic niet meer zo vaak, maar tis inderdaad de Regenboog, ik heb em bij Grootaers in maastricht besteld, die hebben die dingen niet op voorraad, maar bestellen kost je geen reet extra en die mensen weten tenminste waar ze over praten, iets waar ik bij de regenboog nogal es mijn twijfels over heb

NOFI

edit:

Als je em aan de praat krijgt laat me dan even wat weten, dan mag je mij ook even helpen, krijg em namelijk niet werkend :(
Te laat... Ben al bij de RB geweest, stond een of andere joepie achter de toonbank, maar wist volgens mij wel ongeveer wat ik bedoelde... :) Alles gekregen behalve de ontvanger zelf, moet ik twee weken op wachten :( Als ik m heb en, Godwillend, m ook nog es aan de praat krijg, zal ik je (proberen) te helpen!

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
ok ik heb een schematje gevonden bij girder.
maar dat gebruikt een externe 5V voeding, kan ik die ook uit de printerpoort halen?
hoeveel mA kan dat ding leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleh ben al dik lang zoeken op conrad maar weet niet wat de goede spulletjes zijn de IR-Receiver modul (Tsop1738)
heb ik al wel de rest niet kan iemand me helpen :)?
p.s. onze elektroboer zuigt 10 gulden nog wat voor de IR receiver bleh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Op zaterdag 04 mei 2002 10:24 schreef robje het volgende:

[..]

Ja klopt maar is er iemand die weet of het wel kan werken op een p120. Ik heb weinig zin om een ontvanger te maken met een ingebouwd cpu'tje.
dan kun je niets met je 120 mhz, zo'n ontvanger met cpu is +/- 10 euro maar wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er nu 1 en dat flut progamma start niet op hij kan hem niet vinden bleh wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik kijk later nog wel effe op me nieuwe computer, maar ik koop denk toch draadloos toetsenbord n muis, ken ik ook gewoon de knoppies van me toetsenbord gebruiken, scheelt weer 1 poort, en 1 afstandsbedieningen weer 1 dag gekloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op dinsdag 07 mei 2002 02:53 schreef arjandijk het volgende:

[..]

dan kun je niets met je 120 mhz, zo'n ontvanger met cpu is +/- 10 euro maar wel een stuk beter.
Als dat zo is maak ik die maar weet er iemand die een mooi schema daarvoor heeft en dat even kan posten??

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook zojuist zo'n dingetje gemaakt. alleen de volgende problemen.

-in girder doet hij het in winME goed maar in WIN2k lijkt hij wel gewoon willekeurige codes te ontvangen.
-in IRassistent doet hij het niet.
-in WINLirc geeft hij geen RAW-codes en werkt hij niet.

ik heb het hele bouwseltje doorgemeten en alle waardes zijn goed. ik weet (bijna) zeker dat het aan de instellingen van de COM-poort moet liggen. in het bios heb ik 4 instellingen: normal,1.6uS,3/16baud en ASKIR. welke moet ik hebben en moet er in windows nog iets speciaals ingesteld hebben? ik heb nu 9600bps, 8databits, geen pariteit, 1 stopbit en geen datatransportbesturing.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Op vrijdag 10 mei 2002 18:35 schreef Darkmagic het volgende:
Ik heb ook zojuist zo'n dingetje gemaakt. alleen de volgende problemen.

-in girder doet hij het in winME goed maar in WIN2k lijkt hij wel gewoon willekeurige codes te ontvangen.
-in IRassistent doet hij het niet.
-in WINLirc geeft hij geen RAW-codes en werkt hij niet.

ik heb het hele bouwseltje doorgemeten en alle waardes zijn goed. ik weet (bijna) zeker dat het aan de instellingen van de COM-poort moet liggen. in het bios heb ik 4 instellingen: normal,1.6uS,3/16baud en ASKIR. welke moet ik hebben en moet er in windows nog iets speciaals ingesteld hebben? ik heb nu 9600bps, 8databits, geen pariteit, 1 stopbit en geen datatransportbesturing.
hmm vaag, ik wou dat ik juist girder aan de gang kreeg ;(, Winlirc werkt bij mij wel, maar girder kan meer, zo te zien, heb het dus nog niet mogen proberen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 19:09 schreef BlackBurn het volgende:

[..]

hmm vaag, ik wou dat ik juist girder aan de gang kreeg ;(, Winlirc werkt bij mij wel, maar girder kan meer, zo te zien, heb het dus nog niet mogen proberen ;(
girder is echt het vaagste programma dat ik ooit gezien heb. het is een onduidelijke brei van knoppen, pulldownboxes en checkboxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Op vrijdag 10 mei 2002 19:55 schreef Darkmagic het volgende:

[..]

girder is echt het vaagste programma dat ik ooit gezien heb. het is een onduidelijke brei van knoppen, pulldownboxes en checkboxes.
Inderdaad, dat is dan misschien ook de reden dat ik het niet aan de gang krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Heb ook nog zo'n ding liggen uit een packard-bell pc. Krijg hem alleen voor geen meter aan de gang..........
Pleaze help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 20:31
weet er iemand hoe lang de kabel maximaal mag zijn tussen het infrarood oog en de compoort? ik wil het infrarood namelijk in een andere kamer maken maar de computer staat hier 15 meter vanaf.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 19:10 schreef Driek het volgende:
weet er iemand hoe lang de kabel maximaal mag zijn tussen het infrarood oog en de compoort? ik wil het infrarood namelijk in een andere kamer maken maar de computer staat hier 15 meter vanaf.
ik denk niet dat het iets uitmaakt de weerstand in een beetje kabel is te verwaarlozen. ik heb er nu 1.5 meter UTP aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
1.5 meter en 15 meter is wel 15 keer zo lang
ik zal ut wel een keer uitproberen met de kabel op rol

werkt trouwens bij iedereen elke afstandsbediening?
ik heb er 1 waar hij hele de tijd foutmeldingen geeft

en heeft er iemand winlirc en irassistant al goed ingesteld zodat je je computer uit kan zetten?
ben nu al ff aan t klooien maar t wil nie echt lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 00:00 schreef Driek het volgende:
1.5 meter en 15 meter is wel 15 keer zo lang
ik zal ut wel een keer uitproberen met de kabel op rol

werkt trouwens bij iedereen elke afstandsbediening?
ik heb er 1 waar hij hele de tijd foutmeldingen geeft

en heeft er iemand winlirc en irassistant al goed ingesteld zodat je je computer uit kan zetten?
ben nu al ff aan t klooien maar t wil nie echt lukken
1.5 en 15 is 10 keer zo lang. niet elke afstandbediening werkt optimaal. maar elke afstandbediening zou je kunnen gebruiken, soms is de afstand wat korter. hoeveel weerstand zou er in een 15 meter kabel zitten. mijn 1.5 meter kabel heeft een weerstand van nog geen 0.1 ohm duz *10 is 1 ohm. te verwaarlozen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt winlirc niet onder XP ofzo???
Is ie klaar met leren dan geeft winlirc een error en gooit ie um eruit en als ik hem wil afsluiten dan loopt pc vast... ik heb versie WINLIRC 0.6.2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:29
Afbeeldingslocatie: http://www.expack.nl/images/hpc4103a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/members/dennis/zooi/foto's/got/floriadenight/dummy.gif

Kan ik hier nog wat mee? Ik vond wel een guide hoe dit apparaat te verbinden aan een Asus mobo.

Type: HP C4103A FIR 4Mbps

Wordt gebruikt om HP printers van IR functionaliteit te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op zondag 12 mei 2002 13:22 schreef Plank het volgende:
werkt winlirc niet onder XP ofzo???
Is ie klaar met leren dan geeft winlirc een error en gooit ie um eruit en als ik hem wil afsluiten dan loopt pc vast... ik heb versie WINLIRC 0.6.2....
Geen idee of het winXP ondersteunt maar ik heb het ook maar mijn kompjoeter loopt niet vast. het programma sluit zich af en ik start het weer opnieuw op :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
het werkt wel in xp
maar na het leren sluit ie af
ff opnieuw opstarten
analysen
sluit weer af
en klaar

ff via omweggetje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op zondag 12 mei 2002 15:24 schreef Driek het volgende:
het werkt wel in xp
maar na het leren sluit ie af
ff opnieuw opstarten
analysen
sluit weer af
en klaar

ff via omweggetje dus
Ja ok maar tis niet zoals het hoort te gaan

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Op zondag 05 mei 2002 23:49 schreef tijsco het volgende:
ik wil nog steeds iets dat op ps2/parallel/usb werkt!!!!!!!!!
Hey Tijsco, kun je niet iets met deze: http://www.standalonemp3.tk ? Ik ben zelf niet zo sterk, electronisch gezien Met dank aan Robje, post hierboven (zie zijn sig).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 10:47 schreef Brabo-Joossie het volgende:

[..]

Hey Tijsco, kun je niet iets met deze: http://www.standalonemp3.tk ? Ik ben zelf niet zo sterk, electronisch gezien Met dank aan Robje, post hierboven (zie zijn sig).
ziet er zinnig uit ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Das van mij ja :)

Die site is nog helemaal niet af maar heb het momenteel nogal druk met school. Ik probeer er volgende week weer mee verder te gaan als je vragen hebt hoor ik het wel.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij sommigen werkte heel dat ding niet..
dat kan kloppen als je het schema van tweakhardware gebruikt hebt
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakhardware.com/images/guide/remote/schaltplan.gif
kijk maar eens goed dan zie je dat pin 1 (IN) op de GND zit en pin 2 (GND) op de transistor die dus de IN levert en helemaal geen ground is

dat schema is dus gewoon *PIEP* *PIEP*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Uhm ik heb die van mij een poos geleden ook gebouwd volgens dit schema en werkte als een tierelier :?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 16:05 schreef robje het volgende:
Uhm ik heb die van mij een poos geleden ook gebouwd volgens dit schema en werkte als een tierelier :?
dan heb je veel geluk gehad denk ik met je ir module dat ide daar omgedraaid op zitten want denk maar eens na dan kan dat op die manier nooit werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.heatseekerz.net/images/articles/Remote%20Control/Schematics/Schema1.jpg
Deze werkte bij mij goed en daar zie je ook hoe het met de IR module aangesloten hoort te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb dit schema ook meerdere malen gebouwd voor mij en m'n collega's werkt tot nu toe nog steeds als een tierelier. Kan misschien te maken hebben dat de IN en de GND middels een condensator gescheiden wordt ???? (Ben zelf niet een op en top electronica techneut)

Trouwens dat HP IR geval heb ik ook en ik heb ook een ASUS moederbord maar dat schema heb ik niet kunnen wij iets regelen MetHod

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 16:13 schreef Cobra_Lup het volgende:
Ik heb dit schema ook meerdere malen gebouwd voor mij en m'n collega's werkt tot nu toe nog steeds als een tierelier. Kan misschien te maken hebben dat de IN en de GND middels een condensator gescheiden wordt ???? (Ben zelf niet een op en top electronica techneut)

Trouwens dat HP IR geval heb ik ook en ik heb ook een ASUS moederbord maar dat schema heb ik niet kunnen wij iets regelen MetHod
en hadden jullie dan ook precies dezelfde ir module als er besproken wordt?

ik heb net bij die van mij gekeken en GND en IN omgedraaid en dan werkt hij niet..

maar normaal gesproken als je met ic's werkt maakt dat namelijk heel veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk eens goed naar je schema, de legenda zegt iets over IC2 en niet over IC1. De aansluiting van IC1 (IR Module) kan je afleiden aan de hand van de afstand van de pinnen.

Tussen pin 1 & 2 zit minder ruimte als tussen pin 2 & 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 16:22 schreef Cobra_Lup het volgende:
Kijk eens goed naar je schema, de legenda zegt iets over IC2 en niet over IC1. De aansluiting van IC1 (IR Module) kan je afleiden aan de hand van de afstand van de pinnen.

Tussen pin 1 & 2 zit minder ruimte als tussen pin 2 & 3
oeps mijn fout ja.. ik heb die 2 perongelijk door elkaar gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 16:51

nexhil

BAM!

ik ben niet zo handig, kan ik niet ergens een kant en klare kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand ff voltages en weerstanden op verschillende punten meten, dat zou wel veel schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ben wel ergens een site tegengekomen waar ze de IR ontvanger van bovenstaand schema verkopen. Weet niet meer waar maar weet nog wel dat ze 5x de onderdelenprijs er voor vragen. Als je bij de praxis in de 5 guldenbak (Weet niet hoe het tegenwoordig heet met de euro) kijkt vindt je ongetwijfeld wel een bakstaaf (soldeerbout) en deze paar onderdeeltjes bak je als newbie zo aan elkaar.

Ben je al met al nog goedkoper uit dan dat je hem ergens op het web bij een afzetter koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog zon ding voor hp printers met ir te voorzien
kan ik die ombouwen ofzo om hem met een AB te bedienen??

hier staan paar pics...

Afbeeldingslocatie: http://www.regulars.dhs.org/voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.regulars.dhs.org/zij.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.regulars.dhs.org/achter.jpg
de code die erop staat is :model: c3277a en daarna het s/n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:29
Op zondag 12 mei 2002 15:11 schreef MetHod het volgende:
Kan ik hier nog wat mee? Ik vond wel een guide hoe dit apparaat te verbinden aan een Asus mobo.

Type: HP C4103A FIR 4Mbps
ff een quote van mezelf, merkte via ICQ dat er vraag was naar de guide. :)

http://www.infrarotport.de/mobo/asus_hp-c4103a.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan zo een infra rood ding maken voor me op een com poort evt met een stuk verlenging ertussen,
email mij dan.

TheLegend@cd-raiser.com

uiteraard betaal ik gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op dinsdag 14 mei 2002 17:23 schreef TheLegend het volgende:
wie kan zo een infra rood ding maken voor me op een com poort evt met een stuk verlenging ertussen,
email mij dan.

TheLegend@cd-raiser.com

uiteraard betaal ik gewoon ;)
Valt altijd te regelen natuurlijk en ook met draad. maar moet dan ook de ontvanger in een mooi kastje zitten of doe je dat zelf ik kan bijv de schakeling op een printplaat maken en een kabel naar lengte op wens eraan maken, U zegt het maar?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het effe getest met infrarood van mijn creative dvd kit, het werkt perfect er mee :)

ik heb nog een defecte infrarood toch effe fixen en dan gebruiken voor mijn flaptop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Op dinsdag 14 mei 2002 16:53 schreef MetHod het volgende:

[..]

ff een quote van mezelf, merkte via ICQ dat er vraag was naar de guide. :)

http://www.infrarotport.de/mobo/asus_hp-c4103a.htm
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 20-09 16:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 16 mei 2002 12:59 schreef Cobra_Lup het volgende:

[..]

Bedankt voor de info.
ja maar is dat dinkie te tweaken voor de afstandsbediening via een compoort :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ik geloof het niet, maar ik had nog een IR poort nodig voor mijn Mobieltje, daar is ie wel voor te gebruiken. Zit n.l. een send en receive in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben de infrarood ontvanger weer eens niet in Utrecht.
Nu heb ik nog wel een e-tech tv-kaartje liggen met infrarood oogje.
Iemand deze gemod voor gebuik met afstandsbediening via COM?
Kann iks vinden via search en/of google..
Anders wordt het 2 a 3 weken wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie-wortel
  • Laatst online: 19:44
Voor alle info over de infrarood ontvanger zoals: pinaansluitingen, foto`s, downloads en informatie.
Ga naar:

http://home.wanadoo.nl/mhoefsmit

Voor de wat mindere technische mensen onder ons; je kan op deze site een al een ontvanger bestellen voor 9 euro!!!

*D

Open source FanX RF Dongle bij vraag en aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op maandag 27 mei 2002 18:41 schreef Willie-wortel het volgende:
Voor alle info over de infrarood ontvanger zoals: pinaansluitingen, foto`s, downloads en informatie.
Ga naar:

http://home.wanadoo.nl/mhoefsmit

Voor de wat mindere technische mensen onder ons; je kan op deze site een al een ontvanger bestellen voor 9 euro!!!

*D
ik ben technisch genoeg om t ding te solderen, maar op de een of andere manier doet ie t niet :(

binnekort komt mijn divx bak af, dan moet ik er wel een hebben, kom ik toch nog kopen aant overwegen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 19:59
werkt dit eigenlijk ook met mpxplay??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Mjah, heeft een goede vriend van me ( eL_Jee, die zwerft hier vast ookal rond in dit draadje ) ook gedaan, en ik ga er morgen de onderdelen voor kopen denkik :)

Tíz idd zeer l€€t om winamp ermee te bedienen, je furby gek te maken ( jah, ik heb er 1 :+ ) of om m'n Lego Mindstorms kit te bedienen ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op maandag 27 mei 2002 22:01 schreef DrNizeGuy het volgende:
Nee zover ik weet niet, ik heb dit al geprobeerd maar er zijn geen dos progjes die die schakeling ondersteunen. Ik heb er zelf een andere voor gemaakt die wel prima werkt.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 19:35
ben der voor de moment ook mee bezig, moet gewoon ne tsop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 22:01 schreef DrNizeGuy het volgende:
Voor mpxplay kun je ISRemote for DOS gebruiken, wat hier te vinden is. Dit is een TSR programma, wat dus uitgevoerd wordt en dan in de achtergrond blijft draaien. Het vangt de signalen van de IR-ontvanger op en geeft ze door als toetsen van je toetsenbord.
Op die manier simuleer je dus eigenlijk het bedienen van een willekeurig DOS programma (zoals mpxplay) met je toetsenbord, door het indrukken van knoppen op je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 15:44 schreef Squall-sX het volgende:
ben der voor de moment ook mee bezig, moet gewoon ne tsop vinden.
Wij, 5731N en edwinv, kopen al heel lang al onze spulletjes bij Stuut & Bruin in Den Haag.
Als je niet in de buurt van Den Haag woont kun je via onze site een kant en klare IR-ontvanger kopen.
Als je het toch leuker (en goedkoper) vindt om zelf te knutselen, kun je ons ook even mailen, dan kunnen we je eventueel een losse TSOP opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op donderdag 30 mei 2002 03:22 schreef edwinv het volgende:

[..]

Voor mpxplay kun je ISRemote for DOS gebruiken, wat hier te vinden is. Dit is een TSR programma, wat dus uitgevoerd wordt en dan in de achtergrond blijft draaien. Het vangt de signalen van de IR-ontvanger op en geeft ze door als toetsen van je toetsenbord.
Op die manier simuleer je dus eigenlijk het bedienen van een willekeurig DOS programma (zoals mpxplay) met je toetsenbord, door het indrukken van knoppen op je afstandsbediening.
En die ontvanger heb ik dus gemaakt en werkt prima. Het kost namelijk ook geen hoge cpu kracht.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat veel mensen problemen hebben met WinLIRC & IRAssistant en het goed configgen daarvan.
Je zou eens hier kunnen kijken bij Handleidingen. Daar staan uitgebreide handleidingen met veel screenshots ed van WinLIRC IRAssistant en IRex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:26
dus als ik die zender/ontvanger maak dan kan ik die ook gebruiken voor m'n telefoon?

dan ga ik die rechtstreeks op mn moederbord aansluiten want ik weet niet of die via de com poort geschakeld kan worden.
als iemand een schakelschema heeft da zou dat mooi zijn anders probeer ik het wel ofzo :)

als ik hem maar op mn telefoon aan kan sluiten zodat logomanager onder XP werkt met mn 6310 want dat gaat niet via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
en als ik dan zo'n ontvangertje maak enkel ontvangen moet hij dan in de bios op IR staan of kan hij op com blijven staan?

en hoe zit dat bij de zender/ontvanger?? die ik ook ga maken??

tenminste als iemand mij kan vertellen of mijn telefoon kan communiceren met de zender/ontvanger (nokia6310) voor het synchroniseren en logomanager.

die enkel ontvanger die moet voor een afstandsbediening worden voor mn winamp enzo. :) bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen
  • Laatst online: 16-12-2021
werkt da nu al voor xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
ik las hier pas ergens dat de software nu wel werkt voor win XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Op donderdag 30 mei 2002 07:26 schreef robje het volgende:

[..]

En die ontvanger heb ik dus gemaakt en werkt prima. Het kost namelijk ook geen hoge cpu kracht.
wat voor afstands bediening gebruik je dan bijv? want als ik die van mij probeer krijg ik alleen maar --pulse-- (wat niet goed schijnt te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op maandag 17 juni 2002 00:54 schreef DrNizeGuy het volgende:

[..]

wat voor afstands bediening gebruik je dan bijv? want als ik die van mij probeer krijg ik alleen maar --pulse-- (wat niet goed schijnt te zijn).
Ik gebruik gewoon een normale afstandsbediening met een frequentie van 38 kHz. Maar wat bedoel je met pulse want als jij codes ontvangt op je kompjoeter dan betekent dat dat je schakeling werkt....

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Op maandag 17 juni 2002 09:30 schreef robje het volgende:

[..]

Ik gebruik gewoon een normale afstandsbediening met een frequentie van 38 kHz. Maar wat bedoel je met pulse want als jij codes ontvangt op je kompjoeter dan betekent dat dat je schakeling werkt....
nou kijk:
Hij doet t ook wel goed met winlirc enzo, maar onder dos met isremote, kan je ook kijken of ie t doet door ctrl intedrukken en dan op je AB ook wat in te drukken zodat je wat zend.
in de readme staat (als ik t goed begrijp) dat er dan linksboven een hexadecimaal getal tevoorschijn moet komen. Als er --pulse-- staat is je AB niet NECIR compatible en moet je dus een andere AB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Voor diegenen die een aansluiting op het mobo zelf hebben, heb ik het volgende :P

http://www.infraredport.com/ir-modul_en.HTML

het werkt bij mij perfect, heb er dan me nokia aan hangen en dat is :9~

dit geldt dus alleen voor mensen die een irda aansluiting op het mobo hebben

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Op maandag 17 juni 2002 12:06 schreef DrNizeGuy het volgende:

[..]

nou kijk:
Hij doet t ook wel goed met winlirc enzo, maar onder dos met isremote, kan je ook kijken of ie t doet door ctrl intedrukken en dan op je AB ook wat in te drukken zodat je wat zend.
in de readme staat (als ik t goed begrijp) dat er dan linksboven een hexadecimaal getal tevoorschijn moet komen. Als er --pulse-- staat is je AB niet NECIR compatible en moet je dus een andere AB gebruiken.
Ah dat zou kunnen dat heb ik nog nooit gebruikt maar wtf is NECIR :?

Leeg

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.