[EL] Infrarood-ontvanger zelf maken

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.487 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nee, dat is IrDA, is al vaker in het topic vermeld, dacht ik. Dat werkt iets anders. Moet je ff op Google een ander schema zoeken wat daar wel mee werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:15
Drawer schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:32:
Nee, dat is IrDA, is al vaker in het topic vermeld, dacht ik. Dat werkt iets anders. Moet je ff op Google een ander schema zoeken wat daar wel mee werkt. :)
?! Naar een schema zoeken? Want? Hij zit al ingebouwd hoor, dan hoef je toch niks meer te bouwen of ben ik nou gek? :+

//edit:

ik heb net even in mn bios gekeken, ik kan 2 modus kiezen: IRDA en ASKIR, kan ik niks met die 2e doen?

[ Voor 14% gewijzigd door stevenP op 30-03-2005 21:59 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

stevenP schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:53:
[...]

?! Naar een schema zoeken? Want? Hij zit al ingebouwd hoor, dan hoef je toch niks meer te bouwen of ben ik nou gek? :+

//edit:

ik heb net even in mn bios gekeken, ik kan 2 modus kiezen: IRDA en ASKIR, kan ik niks met die 2e doen?
Nee, hij bedoelt uitbouwen, hij wil em graag van je kopen :P
ALs je even goed zoekt met de search, ik weet dat er een topic is waarin staat hoe je je IRDA poort kan laten detecteren als een IR ontvanger aan de com-poort. DIe zou je even moeten opzoeken, want ondanks het feit dat IRDA wat anders is, is het sommige mensen toch gelukt.

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Gnuitenjong schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:26:
[...]

Nee, hij bedoelt uitbouwen, hij wil em graag van je kopen :P
ALs je even goed zoekt met de search, ik weet dat er een topic is waarin staat hoe je je IRDA poort kan laten detecteren als een IR ontvanger aan de com-poort. DIe zou je even moeten opzoeken, want ondanks het feit dat IRDA wat anders is, is het sommige mensen toch gelukt.
Hmm, ik las ook juist dat winLirc ook onboard IRDA poorten vrat.. Ik ga eens even goed uitvlooien, tnx already!

* 8) yey, mn Duizendste post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
stevenp : op de moederboards waar IRDA op zit heb je eigenlijk altijd alleen de aansluiting, je moet er zelf nog een module op zetten waar het ledje en de ontvanger op zitten.
maar als je ze koopt zijn ze reten duur. een pagina terug heb ik een link gepost naar hoe je er zelf een kan bouwen mocht je intressen hebben.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 gaat vandaag onderdelen ophalen :9 :Y)

Hopelijk krijg ik het ook werkend vandaag nog !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als ik dit zo lees, is er dan ook een mogelijk heid om mijn usb infrarood adaptertje Klik!
te laten communiceren met bijvoorbeeld mijn tv/radio afstandsbediening of tv/radio zelf, heb hem gekocht om met m'n 3200 files te transferen (werkt prima trouwens!) heeft iemand hier ervaring mee, bijvoorbeeld hacked firmware voor je telefoon (maakt niet uit welke, vraag me alleen af of er een mogelijkheid is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Zoals duidelijk vermeld is dat een IrDA poort.. maar StevenP hierboven zegt dat WinLIRC ook IrDA begrijpt. Dán zou het moeten kunnen maar in dit topic is volgens mij nog niemand die het werkend heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 is net terug van onderdelen ophalen :
• Capacitor C1 10 µF, 16 V
^^ Dat gek ding is bij mij 63 Volt en volgens die man zou het niks uit mogen maken : Klopt dat ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Hmm... Weet iemand hoe ik kan zien of mijn "onboard" ir receiver ook echt de hele module is en niet alleen een aansluiting? Even tussendoor, ik zie hem wel bij mn device manager (apparaat beheer) als een ir-receiver, dus ik denk dat het ook de module is... Ook aida32 ziet m maar als ik test met visualIR kan ik alleen com1 kiezen, en dat geeft geen kick...

//edit: ik heb een Abit NF7-S v2.0

[ Voor 7% gewijzigd door stevenP op 31-03-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94949

nero355 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:21:
* nero355 is net terug van onderdelen ophalen :

[...]

^^ Dat gek ding is bij mij 63 Volt en volgens die man zou het niks uit mogen maken : Klopt dat ??
Klopt helemaal, het is gewoon het maximale voltage wat de condensator aan kan, dus hoger is niet erg, alleen als hij lager is kan hij niet werken en kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Laatst online: 14-05 12:24
Is er al een plugin oid voor girder voor het typen van letters doormiddel van de cijfertoetsen.
Het gebruik van SMS taal zeg maar....?
(Maar dan niet de "DiamondkeyDemo")

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139075

Een vriend van mij bedacht zonet dat je in plaats van het dingetje via een molexconnector te voeden, misschien ook wel de voeding uit de USB-poort kan halen. Zou die 200mA genoeg zijn daarvoor?? Iemand enig idee. Want anders moet ik de stroom van molex halen maar dan moet er dus weer een kabel je computer in, dat vink niet handig.

Iemand enig id of dit kan??? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 139075 op 01-04-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Jahoor, zoveel pakt dat ding nou ook weer niet he. ;) 200mA lijkt me meer dan genoeg.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 13:42
Of je pakt de spanning van een parallelle poort of game poort. Ook al hebben veel pc's deze niet meer =(. maar USB moet wel lukken lijkt me idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139075

Ok, ik ga het deze week es proberen, alsk wat tijd over heb :P
De resultaten post ik wel ff, is misschien wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik wil op verschillende plaatsen de computer kunnen bedienen. 1 ontvanger heb ik gemaakt en die werkt perfect. Maar is het mogelijk om er meerdere parralel te zetten? Ik heb namelijk maar 1 serieele poort dus meerdere ontvangers gaat niet lukken. Ik kan het niet testen omdat ik de onderdelen niet heb en die op zijn vroegst pas woensdag kan halen, dus daarom vraag ik me van te voren af of het uberhaupt kan..

Weet iemand of dat kan? Meerdere ontvangers op 1 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ParaDot schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:35:
Ik wil op verschillende plaatsen de computer kunnen bedienen. 1 ontvanger heb ik gemaakt en die werkt perfect. Maar is het mogelijk om er meerdere parralel te zetten? Ik heb namelijk maar 1 serieele poort dus meerdere ontvangers gaat niet lukken. Ik kan het niet testen omdat ik de onderdelen niet heb en die op zijn vroegst pas woensdag kan halen, dus daarom vraag ik me van te voren af of het uberhaupt kan..

Weet iemand of dat kan? Meerdere ontvangers op 1 poort.
Als je identike remote's gebruikt zou het geen probleem moeten vormen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
stevenP schreef op maandag 04 april 2005 @ 07:30:
[...]

Als je identike remote's gebruikt zou het geen probleem moeten vormen!
Nee ik heb maar 1 afstandsbedieing maar ik wil 2 - 3 ontvangers op dezelfde serieele poort! daar gaat het om. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ParaDot schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:56:
[...]

Nee ik heb maar 1 afstandsbedieing maar ik wil 2 - 3 ontvangers op dezelfde serieele poort! daar gaat het om. Kan dit?
hmm ik heb geen idee waarom je dit zou willen maargoed :p Ehm ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen, misschien zagato (topicstarter)?

[ Voor 4% gewijzigd door stevenP op 04-04-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Ik wil namelijk winamp vanaf meerdere plaatsen bedienen. en die plaatsen zijn NIET met 1 ontvanger te doen (er zit een muur tussen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe werken jullie dat zwarte IRontvangertje (edit: lees: TSOPding) weg?
In een 3.5"bay met een stukje plexi ervoor ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Neok_ op 04-04-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Neok88 schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:50:
Ik heb hem gewoon achter in m´n pctje zitten. IR reflecteerd goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 21:47

Atmoz

Techno!!

Ik heb van iemand zo'n USB ir ontvangertje gekregen wat bij een ACER computer wordt geleverd. Maar als ik het installeer met de bijbehorende software cd, dan krijg ik een meldig:

"only acer machine allows to run this application"

Met andere woorden: ik kan/mag geen gebruik maken van hun software.
De vraag is dan ook: hoe kan ik deze USB ontvanger toch gebruiken op een andere PC?
De computer ziet het deveice als een HiD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Probeer eens de software voor zo'n sweex ding te installeren.
Maar kan hij alleen de software, of ook de drivers neit installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 22:11

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Neok88 schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:50:
Ik vind wegwerken niet echt nodig, ik heb gewoon een rechthoekig gat in de een 5.25" paneeltje (waar de knoppen van mijn fanbus al in zaten) gemaakt dat de grootte heeft van de TSOP, de onderkant van de TSOP recht gevijld (is/was beetje hol van vorm) en vastgelijmd zodat het vlakke gedeelte van de ontvanger samenvalt met de oppervlakte van het paneel...

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/duracell/img/irfanbus.jpg

Owja, ik heb het hele topic niet nagelezen, dus misschien is dit al veel vaker gezegd, maar als je de ir ontvanger inbouwt binnen in de pc kan het schema nog een stukje simpeler, de 7805 en diode mogen weg, want je kan de 5 V voedingsspanning van de TSOP rechtstreeks van de molex halen, en de pull-up weerstand van RTS naar DCD kan vervangen worden door een weerstand van +12V van op een molex naar DCD. En GND mag ook naar de 0V van de molex. Dan blijft er maar 1 draadje over dat naar de seriele connector moet (DCD/pin 1).

[ Voor 30% gewijzigd door The Bad Seed op 05-04-2005 20:10 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Nou, ik ga het dit weekend (als het goed is) ook proberen, ik post mijn resultaten wel!
Nog 1 vraagje, ik wil hem verlengen, nou dat moet dan tussen ALLE hardware en de connector, dat weet ik. Maar houd alles elkaar dan nog "vast" of moet ik er zo'n groen gaatjesbord onderdoen? Want ik denk dat ik later nog een houte blokje voor ga maken... Want wat ik van plan ben, is in mijn eigen kamer dit ding hoog in het plafond te hangen zodat ik uit alle hoeken en gaten erbij kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 21:47

Atmoz

Techno!!

Neok88 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:49:
Probeer eens de software voor zo'n sweex ding te installeren.
Maar kan hij alleen de software, of ook de drivers neit installeren?
Hij installeerd de drivers zelf. Ofja Windows XP ziet er netjes een USB HiD (human interface deveice) ofzoiets bijkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Aangezien bij conrad de 1N4148-diode op was, heb ik bij deze aardige mensen er eentje besteld:

www.gamestar.nl --> *product* (dit omdat zij het voor een euro wilden opsturen :))

De diode heeft alleen als eigenschappen:
Diode 1N4148-MBR (si-d 75v 0.15a/0.5ap 4ns)
Hoewel er hier ergens op GoT wordt gezegt dat je een 100volt 150mA nodig hebt.
Kan deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
0.15A == 150mA
en die 75V zit ook wel goed hoor..geen enkel probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
HyperioN. schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:11:
0.15A == 150mA
en die 75V zit ook wel goed hoor..geen enkel probleem :-)
dat van dat amperage was ik ook al achter gekomen hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Nou, ik heb vanmiddag de onderdelen voor de tutorial die in de ST staat vermeld. Ik ga zaterdag eraan werken, zal wel updateje posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 15:07
stevenP schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:35:
Nou, ik heb vanmiddag de onderdelen voor de tutorial die in de ST staat vermeld. Ik ga zaterdag eraan werken, zal wel updateje posten!
bij mij werkte ie perfect enkele jaren geleden.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
<offtopic geblaat>

[ Voor 91% gewijzigd door stevenP op 10-04-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ok, ik heb mijn ontvanger in elkaar gefietst, werkt perfect! Met VisualIR even lopen testen, en daarna met winLirc ook een aantal knoppen gelearned, zonder problemen!

1 Vraagje, als ik dingen met WinLirc geleerd heb, hoe kan ik er dan een "actie" aan hangen? Dus dat als ik op nr 1 druk van mijn afstandbedining dat het firefox moet starten ofzo (om maar wat te noemen)

Foto's volgen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb een kant en klare ontvanger op usb, winlirc ziet Error reading signal; please try again, wat voor afstands bediening gebruiken jullie dan? en moet ik hem anders ipv usb op compoort instaleren?

verder doet hij het prima met me mobiel samen, moet ik anders verder nog wat instaleren?

[ Voor 45% gewijzigd door GoldenSample op 10-04-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
GoldenSample schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:05:
ik heb een kant en klare ontvanger op usb, winlirc ziet Error reading signal; please try again, wat voor afstands bediening gebruiken jullie dan? en moet ik hem anders ipv usb op compoort instaleren?

verder doet hij het prima met me mobiel samen, moet ik anders verder nog wat instaleren?
Ik citeer van http://winlirc.sf.net:
Any serial hardware that works with the original LIRC will also work with WinLIRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bestaan er uperhaupt verloopstukjes usb => seriel? kan namelijk niets vinden
en nu heb ik nog steeds geen andwoord op andere vrage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:01
GoldenSample schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:05:
[...]

Bestaat wel, maar ONGELOOFLIJK duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129093

Hallo mensen,

Sinds eergister ben ik ook wat aan het sneupen voor een ir-ontvanger zodat ik mijn htpc kan "aansturen"

Ik wil het eigelijk zo hebben dat ik mijn muziek kan aansturen met een afstandbediening, en films kan opstarte/doorspoelen/stoppen ect.

Uiteindelijk wil ik het zo hebben dat ik op mijn lcd kan aflezen wat hij op dat moment draaid (dus of muziek en dan nummer, duur blabla. of een film en dan de naam, duur..)

Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik wil het opmijn compoort doen die op mijn moederbord zit (ik bedoel die je moet verlengen vanaf je moederbord naar de achterkant van je pc ect.) omdat ik dan geen stekker achteruit mijn htpc heb hangen.

http://freek.lam-lan.org/forum/topic.php?topic=4 (dit is het forum waar mijn htpc log op staat (even voor de duidelijkheid, dit is alleen ter indicatie van mijn project geen reclame voor het forum)

als iemand wat weet, graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 13:44

oshiro

Chill, dude.

GoldenSample schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:05:
[...]
heb er net een gekregen :)

dus dat je een seriele kabel in een USB-poort kan proppen.

Heb net toevallig een IR-controller gemaakt, en werkt als een kanon. Check www.infraredport.com.
Ben em nu aan het wegwerken in een coolermaster musketeer, mail voor pics. Echt ubersimpel, en heel klein, om aan te sluiten op de IRDA header van je mobo. Die gast zit in Duitsland, is al eens een IA van geweest.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 11:56

Stronkie

Where wind is Trouble

weet iemand toevallig een programma waarmee je een vritueel com poort aan je IR kunt geven. Ik heb er nl 1 in mijn laptop zitten en het programma dat ik wil gaan gebruiken wil graag een com pooer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

oshiro schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:23:

[...]

heb er net een gekregen :)

dus dat je een seriele kabel in een USB-poort kan proppen.

Heb net toevallig een IR-controller gemaakt, en werkt als een kanon. Check www.infraredport.com.
Ben em nu aan het wegwerken in een coolermaster musketeer, mail voor pics. Echt ubersimpel, en heel klein, om aan te sluiten op de IRDA header van je mobo. Die gast zit in Duitsland, is al eens een IA van geweest.
Hmm, werkt met winlirc niet zo gladjes als met de rest van die progsels :|

Weet iemand hoe dit werkt met de IRDA header op een moederbord?

Het is het zelfde als die actisys en asus IR transceivers.

[ Voor 6% gewijzigd door oshiro op 12-04-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Stronkie schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:46:
weet iemand toevallig een programma waarmee je een vritueel com poort aan je IR kunt geven. Ik heb er nl 1 in mijn laptop zitten en het programma dat ik wil gaan gebruiken wil graag een com pooer hebben.
Neus eens rond bij device manager (apperaat beheer) daar zie je welke COM dingen je ltp/com poorten zijn. Meestal is dat COM1 compoort, COM2 parallel. COM3 is dat de overige dingen (zoals IR) probeer dat eens met VisualIR te bekijken of dat kan en of je er ontvangst uit kan sleuren!

Maar even wat anders, hoe kan ik met WinLirc acties aan bepaalde IR signalen hangen? want hij herkend nu wel mooi de remote enzo, maar verder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

stevenP schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:47:
[...]

Neus eens rond bij device manager (apperaat beheer) daar zie je welke COM dingen je ltp/com poorten zijn. Meestal is dat COM1 compoort, COM2 parallel. COM3 is dat de overige dingen (zoals IR) probeer dat eens met VisualIR te bekijken of dat kan en of je er ontvangst uit kan sleuren!
Hmm, ik ben eruit welke poort het is (com3) maar ik kan geen reactie uit visualIR persen, terwijl het poortje het gewoon doet, want via zo'n samsung programma kan ik wel interfacen met mn telefoon. WInlirc zegt ook 'failed to initialise. would you like to change the configuration and try again?'
geen idee wat ik dan moet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
oshiro schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:57:
[...]

Hmm, ik ben eruit welke poort het is (com3) maar ik kan geen reactie uit visualIR persen, terwijl het poortje het gewoon doet, want via zo'n samsung programma kan ik wel interfacen met mn telefoon. WInlirc zegt ook 'failed to initialise. would you like to change the configuration and try again?'
geen idee wat ik dan moet doen :?
Dan heb je waarscheinlijk een ander soort IR poort dan dat er nodig is... Eentje die transmit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Klopt, het is een transceiver, ik kan er nl ook foto's van mn mobiel mee halen. Ontvangen kan dus ook.
Maar maakt dat uit? Het zou toch gewoon moeten kunnen?
Ik heb er een gemaakt met de TDFS4500 chip van Vishay Telefunken.

[ Voor 20% gewijzigd door oshiro op 12-04-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
hoe kan ik met WinLirc acties aan bepaalde IR signalen hangen? want hij herkend nu wel mooi de remote enzo, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

K-Jay

Klaas Jan

stevenP schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:41:
hoe kan ik met WinLirc acties aan bepaalde IR signalen hangen? want hij herkend nu wel mooi de remote enzo, maar verder?
Volgens mij is het antwoord wel ergens in dit topic te vinden. Ik gebruik iig Girder.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
K-Jay schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:24:
[...]

Volgens mij is het antwoord wel ergens in dit topic te vinden. Ik gebruik iig Girder.
_/-\o_! Werkt perfectico! Alleen is hij wel betaald...

Is er ergens nog zo'n soort app maar dan freeware? Want ik draai nu de 30day trial...

[ Voor 7% gewijzigd door stevenP op 17-04-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

stevenP schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:15:
[...]
Is er ergens nog zo'n soort app maar dan freeware? Want ik draai nu de 30day trial...
Er zijn ook nog UICE en IRAssistant, maar ik weet eigenlijk niet of die wel freeware zijn. Persoonlijk vind ik Girder het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129210

Ik heb een tijdje terug bij de conrad het complete setje met de TFDS4500 besteld, om gebruik te kunnen maken van de irda connector op m'n moederbord.

En wat denk je? Ik krijg alles thuis, behalve de TFDS4500, omdat die "niet meer leverbaar" is :(

Maargoed, de lokale/regionale elektroboer heeft alleen maar een paar van die TSOP's en verder niets.
Conrad zegt op hun website de TFDS4500 wel te hebben :{ maar ook de TFDU4100 die toch aardig overeen lijkt te komen met de TFDS4500.
Nadeel: de verzendkosten zijn dan nog meer dan de module zelf kost..

Mijn vraag dus, of ik niet 2 van die TSOP's kan gebruiken i.c.m. die moederbord aansluiting?

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 129210 op 10-05-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Anoniem: 129210 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:18:
En wat denk je? Ik krijg alles thuis, behalve de TFDS4500, omdat die "niet meer leverbaar" is :(
?
heb je conrad al gemaild, en weet je zeker dat ze het niet nasturen? Normaal als ze een product niet hebben dan sturen ze het, zodra ze het wel hebben, gratis na.

Ga anders lopen zeuren om kostenvrije verzending omdat je d8 dat je het inclusief dat ding had besteld...
offtopic:
linken naar conradpagina's werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Is het mogelijk om meerdere ontvangers parallel te zetten op 1 seriele poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 14:17
ParaDot schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:49:
Is het mogelijk om meerdere ontvangers parallel te zetten op 1 seriele poort?
Nou,
Als je seriele poort genoeg stroom kan leveren (wat ik niet zeker weet) dan moet je er in ieder geval voor zorgen dat die twee ontvangers niet tegelijkertijd een signaal ontvangen, want dan wordt het erg moeilijk of onmogelijk voor de computer om het signaal te begrijpen.

Ik denk dat afgezien daarvan dat het wel kan (maar ik ben niet 100% zeker)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Anoniem: 129093 schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:08:
Hallo mensen,

Sinds eergister ben ik ook wat aan het sneupen voor een ir-ontvanger zodat ik mijn htpc kan "aansturen"

Ik wil het eigelijk zo hebben dat ik mijn muziek kan aansturen met een afstandbediening, en films kan opstarte/doorspoelen/stoppen ect.

Uiteindelijk wil ik het zo hebben dat ik op mijn lcd kan aflezen wat hij op dat moment draaid (dus of muziek en dan nummer, duur blabla. of een film en dan de naam, duur..)

Weet iemand of dit mogelijk is?
Dit klinkt als iets dat prima uitvoerbaar is, de hardware is er al, misschien dat je wat programmeren moet.

(Ik zou voor zoiets mplayer proberen aan te passen, misschien waarschijnlijk in combinatie met die library van lirc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wirf schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 07:48:
[...]

Dit klinkt als iets dat prima uitvoerbaar is, de hardware is er al, misschien dat je wat programmeren moet.

(Ik zou voor zoiets mplayer proberen aan te passen, misschien waarschijnlijk in combinatie met die library van lirc)
MythTV heeft hier toch mogelijkheden voor?
Als ik bij google zoek op MythTV +lirc zijn daar genoeg resultaten. Ook liep er hier een topic over geloof ik.

En als je geen MythTV gebruikt, zou ik toch zoeken op google want het lijkt mij dat ondertussen alle logische mediaplayer-lirc combinaties wel online te vinden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:03

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Als ik in dit topic zoek op zender zie ik met name vragen van mensen die het over IrDa hebben of die denken dat het ledje in het schema van Lirc.org nodig is en vervolgens opgelucht tot de ontdekking komen dat het ledje de zender is en weer een paar cent goedkoper uit zijn ;)
Maar ik wil nu juist wel een zender maken, en tot nu toe met weinig succes. Is er iemand die het schema van lirc MET zender heeft gemaakt en dat ook werkend heeft gekregen? En zo ja, met welke onderdelen / volgens welk schema?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Anoniem: 129210 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:25:
[...]

MythTV heeft hier toch mogelijkheden voor?
Als ik bij google zoek op MythTV +lirc zijn daar genoeg resultaten. Ook liep er hier een topic over geloof ik.

En als je geen MythTV gebruikt, zou ik toch zoeken op google want het lijkt mij dat ondertussen alle logische mediaplayer-lirc combinaties wel online te vinden zijn. :)
De tijd gaat snel, toen wist ik nog niets van MythTV, nu wel.

en inderdaad ondersteund MythTV wel LCD + films + lirc

(het is alleen wel erg lastig om op te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wirf schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:25:
[...]

De tijd gaat snel, toen wist ik nog niets van MythTV, nu wel.

en inderdaad ondersteund MythTV wel LCD + films + lirc

(het is alleen wel erg lastig om op te zetten)
Maarja, nou weet ik nog niet of ik 2 van die TSOP's kan gebruiken i.c.m. die moederbord aansluiting.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hertog schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:17:
Als ik in dit topic zoek op zender zie ik met name vragen van mensen die het over IrDa hebben of die denken dat het ledje in het schema van Lirc.org nodig is en vervolgens opgelucht tot de ontdekking komen dat het ledje de zender is en weer een paar cent goedkoper uit zijn ;)
Maar ik wil nu juist wel een zender maken, en tot nu toe met weinig succes. Is er iemand die het schema van lirc MET zender heeft gemaakt en dat ook werkend heeft gekregen? En zo ja, met welke onderdelen / volgens welk schema?
Iemand? :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
Hertog schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:05[/message]:
Iemand? :)
Hertog, ik heb ooit een test gedaan met de simpele IR transmitter die je vindt op de LIRC homepage.
Afbeeldingslocatie: http://www.lirc.org/images/simple_transmitter.gif
Bij mij werkte hij, maar ik heb hem sinds die test niet meer gebruikt.
Ik gebruik nu enkel nog de ontvanger met Girder.

Rafke P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

RafkeP schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:44:
[...]

Hertog, ik heb ooit een test gedaan met de simpele IR transmitter die je vindt op de LIRC homepage.
[afbeelding]
Bij mij werkte hij, maar ik heb hem sinds die test niet meer gebruikt.
Ik gebruik nu enkel nog de ontvanger met Girder.

Rafke P.
Deze werkte bij ons niet. Weet je toevallig nog welke weerstand en wat voor ledje je gebruikt had? En waar stuurde je het mee aan, gewoon WinLirc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Anoniem: 129210 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:18:
Maargoed, de lokale/regionale elektroboer heeft alleen maar een paar van die TSOP's en verder niets.
Conrad zegt op hun website de TFDS4500 wel te hebben :{ maar ook de TFDU4100 die toch aardig overeen lijkt te komen met de TFDS4500.
Nadeel: de verzendkosten zijn dan nog meer dan de module zelf kost..
Op www.voti.nl hebben ze een module (IBM31T1100A) die compatible is met de TFDS4500 en TFDS6000, ik geloof zelfs een high-speed versie. Module kost € 2,25 maar komt wel van dumpstore of iets soortgelijks (hoewel in goede staat volgens de site). Verzendkosten zijn maar € 3,00, bij elkaar dus nog goedkoper dan die hele module bij conrad.

Zie http://www.voti.nl/winkel/p/IR-IRDA-1.html

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

madwizard schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:54:
[...]

Op www.voti.nl hebben ze een module (IBM31T1100A) die compatible is met de TFDS4500 en TFDS6000, ik geloof zelfs een high-speed versie. Module kost € 2,25 maar komt wel van dumpstore of iets soortgelijks (hoewel in goede staat volgens de site). Verzendkosten zijn maar € 3,00, bij elkaar dus nog goedkoper dan die hele module bij conrad.

Zie http://www.voti.nl/winkel/p/IR-IRDA-1.html
Ziet er goed uit, en nog goede snelheid ook dus.
Maar ik kan geen schema vinden online, en deze module heeft wel meer aansluitingen en heeft ook een ander schema (dan het TFDS4500 verhaal) nodig lijkt mij.

Weet je toevallig ook hoe het aan te sluiten?

P.P. Mijn vraag over de TSOP's blijft open he.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Anoniem: 129210 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:44:
Ziet er goed uit, en nog goede snelheid ook dus.
Maar ik kan geen schema vinden online, en deze module heeft wel meer aansluitingen en heeft ook een ander schema (dan het TFDS4500 verhaal) nodig lijkt mij.
Volgens mij heeft hij precies evenveel aansluitingen, 8 pootjes om te verbinden en 2 extra voor de stevigheid vermoed ik. Verder is ie voorzover ik kan zien compatible met de 4500 dus kun je dit welbekende schema gebruiken.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
@ Hertog > Sorry voor de vertraging maar bij het openmaken van mijn transmitter/receiver waren er wat draadjes afgebroken (blijkbaar waren mijn soldering skills niet wat het moet zijn en ben ik echt te low budget gegaan :) )

Ik heb het nu weer in detail onderzocht en ik moet mijn vorig antwoord enigszinds nuanceren:
Blijkbaar ben ik gaan freestylen met componentjes : ik ben toen gewoon naar de electronicaboer geweest voor een "IR led" en heb er een 220ohm weerstand achter geplaatst zoals ik doe met normale ledjes. Dat alles heb ik aan de DTR gehangen.
Of dit verstandig en veilig is weet ik niet, maar het heeft in de tijd toch gewerkt.

Rafke P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Om dit topic even nieuw leven in te blazen: bij mij heeft het zwikje altijd prima gewerkt, met Winlirc en Girder. Maar sinds ik een nieuw moederbord heb (Asus a7n8x-e deluxe), ontvang Winlirc geen signalen meer. Com-poort en alle settings kloppen, maar geen raw data. Ik heb al wat met de Com-poort instellingen zitten klooien in het configuratiescherm, maar dat bood geen soelaas.
Huisgenoot heeft overigens hetzelfde probleem, ook met een Asus moederbord.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 17-07 12:30
K-Jay schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:09:
Om dit topic even nieuw leven in te blazen: bij mij heeft het zwikje altijd prima gewerkt, met Winlirc en Girder. Maar sinds ik een nieuw moederbord heb (Asus a7n8x-e deluxe), ontvang Winlirc geen signalen meer. Com-poort en alle settings kloppen, maar geen raw data. Ik heb al wat met de Com-poort instellingen zitten klooien in het configuratiescherm, maar dat bood geen soelaas.
Huisgenoot heeft overigens hetzelfde probleem, ook met een Asus moederbord.
Iemand een oplossing?
Probeer Miriam eens, ik heb ook veel programma's en afstandsbedieningen geprobeerd, en Miriam is volgens mij nog steeds de beste in detecteren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

naftebakje schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:16:
[...]

Probeer Miriam eens, ik heb ook veel programma's en afstandsbedieningen geprobeerd, en Miriam is volgens mij nog steeds de beste in detecteren.
Ik gebruik nog steeds Winlirc, na een beetje proberen werkt dit echt goed, maar ik hoor van meerdere nmensen dat het niet geweldig werkt. Ik heb het al met verschillende merken afstandsbedieningen geprobeerd, en Winlirc samen met Irex werkt echt het best. ( op uICE na dan, maar dat kost geld)

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

heeft iemand de usb versie al zelf gemaakt ?
http://www.cesko.host.sk/...4fdb#Programova%20podpora

Afbeeldingslocatie: http://uniper.ru/shems/2313usb.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 51195 op 14-07-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 14:30
k heb hem ook gemaakt, leuk voor op vakantie muziek zappen enzo
edit : dat schema van usb is veel meer werk

[ Voor 27% gewijzigd door roelke op 14-07-2005 21:56 ]

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roelke schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:54:
k heb hem ook gemaakt, leuk voor op vakantie muziek zappen enzo
edit : dat schema van usb is veel meer werk
ik heb de serieele versie ook , via dcd , maar de meeste software werkt niet goed , behalve winlirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Anoniem: 51195 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:37:
heeft iemand de usb versie al zelf gemaakt ?
[..]
Oh great! Ga ik gelijk proberen. Ik krijg mijn seriële namelijk niet meer aan de praat (zie een paar posts terug). Ik laat wel weten of 't wat is.

Edit: ik snap er nog niet veel van. Die site is erg rommelig. Er staan twee schema's op, die allebei werken :? Verder kan ik nergens een onderdelenlijst vinden en die microcontrollerchips die je nodig hebt , hoe kom je daaraan? Conrad kent ze niet...
Zijn hier nog meer mensen mee bezig?

[ Voor 33% gewijzigd door K-Jay op 15-07-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

Ik heb op mijn moederbord (aopen AK77-400GN) een IRDA aansluiting gevonden. (5 pins). Kan ik daar hetzelfde mee? Anders ga ik namelijk dit schema ook bouwen ,maar misschien is het via het moederbord dan (nog) makkelijker. Het gaat me er voornamelijk om dat ik met mijn afstandsbediening powerdvd en winamp kan besturen. Alvast bedankt

Edit: uit de handleiding ben ik inmiddels wijzer dat bestandsoverdracht op deze manier zou gaan. De 5 pins zijn als volgt:

NC . KEY
+5V . . GND
IR_TX . . IRRX

Zou bijvoorbeeld Winlirc dit ook als afstandsbedieningsensor kunnen gebruiken?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 110703 op 15-07-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 17-07 12:30
Moet je die µC niet programmeren? Zo ja ben je niet veel met dat schema.
Dan kan je beter een usb naar RS232 convertor kopen/in elkaar solderen (moeten wel standaardschips voor bestaan), die is compatibel met alle seriële programma's.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K-Jay schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:48:
[...]

Oh great! Ga ik gelijk proberen. Ik krijg mijn seriële namelijk niet meer aan de praat (zie een paar posts terug). Ik laat wel weten of 't wat is.

Edit: ik snap er nog niet veel van. Die site is erg rommelig. Er staan twee schema's op, die allebei werken :? Verder kan ik nergens een onderdelenlijst vinden en die microcontrollerchips die je nodig hebt , hoe kom je daaraan? Conrad kent ze niet...
Zijn hier nog meer mensen mee bezig?
de microcontroller moet je programeren . de sourcecode en de hex code staan online.
ook het oersimpel schema om je ic te programeren via de parr. poort.

het nadeel is wel de prijs van het ic.
in de electrochop kosten ze 12.4euro per stuk.

ik heb em besteld bij farnell.com ( via een vriend die daar al klant is) @8.6euro/st.

de produktie van de at90s2313 zal waarschijnlijk niet lang meer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Anoniem: 110703 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:49:
Ik heb op mijn moederbord (aopen AK77-400GN) een IRDA aansluiting gevonden. (5 pins). Kan ik daar hetzelfde mee? Anders ga ik namelijk dit schema ook bouwen ,maar misschien is het via het moederbord dan (nog) makkelijker. Het gaat me er voornamelijk om dat ik met mijn afstandsbediening powerdvd en winamp kan besturen. Alvast bedankt
Neem even de moeite dit topic door te lezen. Die vraag is al tig keer gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K-Jay schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:48:
[...]

Neem even de moeite dit topic door te lezen. Die vraag is al tig keer gesteld :)
Woeps sorry 8)7 ,maar toch bedankt dat je me op weg helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KLOTE farnell

in plaats van een atmel microcontroller
lerveren ze een OTP pic

die goedkoper is , en die ik niet kan gebruiken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Op deze site kun je de receiver compleet kopen. Of, als je wil, de (al voorgeprogrammeerde) controller en zelfs het pcb'tje. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het ziet er wel betrouwbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K-Jay schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:07:
Op deze site kun je de receiver compleet kopen. Of, als je wil, de (al voorgeprogrammeerde) controller en zelfs het pcb'tje. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het ziet er wel betrouwbaar uit.
waw !! lekker goedkoop!!!

maar is de post wel betrouwbaar in tjechie ??

BTW , farnel zendt per courier de juiste µC op , en ik mag de verkeerdelijke meegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Volgens mij is het wel betrouwbaar. Site ziet er goed uit, die kerel is geen prutser. En voor 20 euro kun je je natuurlijk geen buil vallen. Overigens loopt er op inkoopacties.net een inkoopactie voor seriële ontvangers en een animocheck voor de usb-versie. Maar dat zal qua prijs weinig verschillen met die vent uit Tsjechië denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/UPLOAD/DSCN3284.JPG

de usb versie in aantocht..

de at90s2313 is binnen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:36:
[afbeelding]

de usb versie in aantocht..

de at90s2313 is binnen !
en het werkt

nu nog girder instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146267

Ok, het is dus mogelijk om dit via een seriële poort te doen en (ietsje moeilijker) via usb.
Maar ik vind nergens duidelijk in deze topic (of in een andere) of dit nu toch mogelijk is via een parallelle ook?
Voor mijn laptop zonder seriële is dat misschien wel handig, aangezien ik die constant gebruik voor muziek op mijn studentenkamer en als student natuurlijk liever niet ga voor een pre-made (dure) oplossing. Die usb versie zelf knutselen gaat echter mijn petje te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Anoniem: 146267 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:14:
Ok, het is dus mogelijk om dit via een seriële poort te doen en (ietsje moeilijker) via usb.
Maar ik vind nergens duidelijk in deze topic (of in een andere) of dit nu toch mogelijk is via een parallelle ook?
Voor mijn laptop zonder seriële is dat misschien wel handig, aangezien ik die constant gebruik voor muziek op mijn studentenkamer en als student natuurlijk liever niet ga voor een pre-made (dure) oplossing. Die usb versie zelf knutselen gaat echter mijn petje te boven.
Aangezien je led van je afstandsbediening zijn signaal serieel uitzendt is het logisch dat de ontvanger ook serieel werkt. Er bestaan ic's die parallel naar serieel omzetten, en vast ook wel andersom. Dan moet je deze ontvanger wel aan kunnen sluiten.
Er zijn trouwens ook serieel>usb omzet ic's. Dat is ook behoorlijk makkelijk zelf maken dan. Of misschien geeft Anthrax zijn source wel vrij, hoef je de ic's alleen nog maar te proggen ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07 12:10

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

K-Jay schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:25:
Volgens mij is het wel betrouwbaar. Site ziet er goed uit, die kerel is geen prutser. En voor 20 euro kun je je natuurlijk geen buil vallen. Overigens loopt er op inkoopacties.net een inkoopactie voor seriële ontvangers en een animocheck voor de usb-versie. Maar dat zal qua prijs weinig verschillen met die vent uit Tsjechië denk ik.
Via inkoopacties heb ik zo'n serieel ding, even in elkaar gesoldeert en je bent voor 5euro klaar (bedankt broertje ;)). Werkt prima, bereik over hele zolder via mijn pda...via girder + plugin erg simpel in te stellen, kan winamp nu al prima ermee bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de source staat online

en zeg nu zelf , de usb versie maken is even moeilijk als de serieele of eventueel een parralelle versie

het enige wat je moet kunnen , is je microcontroller laten programeren.
de hardware (programmer) moet je dus hebben .
Maar op de site van igorplug usb staat werkelijk ALLES uitgelegd
zelfs het maken van een programer en brandsoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146267

Ja, ik heb die site nog eens goed gelezen en ik denk dat ik het er eens op waag na mijn herexamens. Als ik samenwerk met een vriend lukt het ons misschien nog dit jaar :+
En anders zoek ik me een slavin die manueel mijn muziek moet regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 51195 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:47:
de source staat online

en zeg nu zelf , de usb versie maken is even moeilijk als de serieele of eventueel een parralelle versie

het enige wat je moet kunnen , is je microcontroller laten programeren.
de hardware (programmer) moet je dus hebben .
Maar op de site van igorplug usb staat werkelijk ALLES uitgelegd
zelfs het maken van een programer en brandsoftware.
Als je niet betaald voor de software verschijnt er een popup iedere keer wanneer je de driver inlaadt en uitlaadt. (Als je Girder opstart en afsluit, dus vaak als je de PC aanzet/ uitzet.) Voor €4,- krijg je de volledige versie. Het is vrij gemakkelijk weg te halen, maar dat mag niet.

Als we dan toch gaan pimpen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mghvl404/bin/fotos/got/igor_got.jpg
Dit zijn twee USB ir ontvangers. (Door mij gemaakt uiteraard.)

[ Voor 17% gewijzigd door -DarkShadow- op 31-07-2005 13:39 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 09:40

Elektronicanet

Leds do it!

Die inkoopactie houd ik dus, leuk om de positieve reacties ook hier te lezen :D
De animocheck van USB ontvangers loopt niet erg hard, maar op zich is die Cesko gast wel een idee voor de aankoop van USB ontvangers (duur is ie niet).

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Er is nog een oplossing!
Mijn gamepad begaf het gisteren. Omdat ik graag een draadloos exemplaar wilde, viel mijn oog op de Logitech Cordless Rumblepad 2. Toch maar even stiekem op www.girder.nl gekeken of er heel toevallig een plugin bestond waarmee je je Rumblepad als afstandsbediening kan gebruiken. Je raadt het al... :) En het werkt als een trein! Een gamepad is wel niet zo elegant als een echte AB, maar het is wel grappig. Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft te richten op de ontvanger omdat hij niet met IR werkt. Deze jongen is voorlopig weer tevreden :)

Trouwens, bijna tijd voor deeltje twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K-Jay schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:57:
Er is nog een oplossing!
Mijn gamepad begaf het gisteren. Omdat ik graag een draadloos exemplaar wilde, viel mijn oog op de Logitech Cordless Rumblepad 2. Toch maar even stiekem op www.girder.nl gekeken of er heel toevallig een plugin bestond waarmee je je Rumblepad als afstandsbediening kan gebruiken. Je raadt het al... :) En het werkt als een trein! Een gamepad is wel niet zo elegant als een echte AB, maar het is wel grappig. Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft te richten op de ontvanger omdat hij niet met IR werkt. Deze jongen is voorlopig weer tevreden :)

Trouwens, bijna tijd voor deeltje twee?
Leuk dat je er over begint ,ik zit al een tijdje met dit idee voor mijn pc... Ik gebruik de pc in kwestie namelijk veel met tvout ,en game tot nu toe met toetsenbord op tv.. Ik zit alleen wat te twijfelen door de batterijduur van de gamepad ,kun jij ongeveer inschatten hoeveel deze in het echt bedraagd? Logitech beweert 100 uur ,dat lijkt me veel.. Zeker met vibration aan. Voor de rest ben ik heel benieuwd of je in mediaportal (gebruik ik voor htpc doeleinden) ook een gamepad kan gebruiken ,maar de kans dat jij dat weet is natuurlijk niet groot ,dus als iemand dat weet post het alsjeblieft ff ,je zou me er veel mee helpen (gamepad is even duur als MCE remote :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Kijk, als je een AB nodig hebt voor een mediacenter kun je beter een echte kopen, daar kun je meer mee dan met een gamepad. Als dat echter geen probleem is, is het wel handig, twee apparaten in een.
Over de batterijduur kan ik nog niet zo veel zeggen, ik heb hem pas een dag :X. De handleiding geeft 100 uur als de vibratiefunctie niet gebruikt wordt, en 50 uur als je wel trilt.
De Rumblepad is wel erg zwaar, misschien ga ik de trilmotors er wel gewoon uitslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien wel beide ,maar ik vind het voordeel van die gamepad dat je niet hoeft te mikken. En ik speel nog steeds emulator spellen (dan vanuit me bed op me tv ,en wel legaal.. Ben nogal arcade fan aan het worden O+ ),dus dat is natuurlijk helemaal lachen >:) Als iemand weet of mediaportal ook werkt met de rumblepad 2 ,graag :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 110703 op 04-08-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136526

@K-Jay: Me de link die jij geeft.. Is dat een ontvanger via USB en een afstandsbediening?
En kan ik daarmee mijn winamp vanuit mijn bed besturen? :D :D

Dat zoek ik al tijden!
En is zoiets ook gewoon in Nederland te koop, en wat is de
precieze naam hiervan?

Bedankt!
Wessel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie-wortel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 17:19
Modbreak:Lees a.u.b. even de algemene faq: geen spam.

Hier kun je je producten plaatsen: http://www.tweakers.net/pricewatch

[ Voor 92% gewijzigd door AcouSE op 08-08-2005 11:27 ]

Open source FanX RF Dongle bij vraag en aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Anoniem: 136526 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:00:
@K-Jay: Me de link die jij geeft.. Is dat een ontvanger via USB en een afstandsbediening?
En kan ik daarmee mijn winamp vanuit mijn bed besturen? :D :D

Dat zoek ik al tijden!
En is zoiets ook gewoon in Nederland te koop, en wat is de
precieze naam hiervan?

Bedankt!
Wessel.
Dit hele topic gaat over "Winamp vanuit je bed besturen". De USB-versie is voor zover ik weet niet in NL te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 08:25

AcouSE

Swedish Chef

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.