Op donderdag 07 maart 2002 10:26 schreef Kees_Mot het volgende:
Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken en het valt me telkens weer op dat de indruk wordt gewekt dat er weinig tot geen inkomsten worden gegenereerd bij T.Net/GOT.
Als het goed is wordt er alleen de indruk gewekt dat er
te weinig omzet gegenereerd wordt. We hebben eenvoudigweg een aantal kosten en een aantal opbrengsten. Als je met de opbrengsten de kosten niet dekt, dan gaat het niet goed, je kan het wat langer uitzingen door een aantal mensen niet te betalen (ik noem een Femme een Daniel en mijzelf), maar het biedt geen verbetering voor de toekomst.
Als ik de postings lees van Otis en/of Raven (en misschien zijn er meer) zijn zij volgens mij modjes geweest en kregen hiervoor betaald. Meerdere malen ben ik tegengekomen dat een hoop mensen dit doen uit een stuk "liefde" voor het "tweaken". Het blijkt dus dat deze mensen wel degelijk betaald worden
Jah, nieuwsposters, nieuwscoordinatoren, reviewers, sysadmins en het MT zijn allemaal mensen die wat geld verdienen. Op zich ook wel logisch, ze steken een berg tijd en moeite in de site, waar ze wat voor terugkrijgen. Het liefst zou ik ook de mods nog een vergoeding doen toekomen, maar dat is eenvoudigweg niet haalbaar... De wil is er iig wel.

Is het overigens niet logisch dat deze mensen een vergoeding krijgen? Een persoon als Kees die minstens 15 uur per week van zijn tijd besteed aan het onderhouden van de servers zou dit echt niet gratis doen. Even mijzelf als voorbeeld nemen maar: Ik werk fulltime voor t.net, zonder salaris zou ik een uitkering moeten hebben, maar tegelijk ook een fulltime baan: goh wat zouden de uitkeringsinstanties daar nou van zeggen?
en via welingelichte bronnen gaat er meer geld in T.Net om dan dat de meeste mensen durven dromen...
ROFL

Oh wat een heerlijke dromen, ik wou dat ik ze had.

De meeste bezoekers hebben een soort medelijden/symphatie met de organisatie, terwijl zij, en daar bedoel ik de bezoekers mee, de aanvoer van content leveren voor T.net en GOT.
T.net is een community, de bezoekers zorgen er voor dat het een community is, maar de bezoekers moeten wel een plekje hebben waar ze hun ei kwijt kunnen, waar ze dus een community kunnen vormen. De bezoeker helpt mee bij het aanvoeren van content, maar zoals Wouter al aangaf: ze zorgen op T.net zeker niet voor de content zelf.
Ik moet wel een beetje lachen als ik lees dat mensen een kledinglijn en dergelijke willen hebben. Wat mij betreft zijn dat mensen die ergens bij willen horen en qua identiteit redelijk op de achtergrond staan. Als ik bijvvorbeeld op de HCC loop dan moet ik altijd weer hard lachen als ik die gasten zie lopen die zichzelf erg interessant vinden vanwege hun "relatie" met één of andere organisatie. Prototypes van echte nerds en geen eigen mening maar meehollen met de rest (no flame intended).
Maar het is wel een flame.
Betalen voor T.Net? Dacht het niet...by the way, misschien een politieke partij oprichten?

Ah een troll kan je er ook nog uitspugen, knap hoor!
Op donderdag 07 maart 2002 12:06 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
tweakers is de enige site waar bijna elke dag wel betaalde banners lopen, zie die grote sky dingen, die gigabyte advertentie enz enz enz dus ja....
Jij surft duidelijk niet over het net.
Neem eens een kijkje bij Anandtech, of bij THG, misschien dat C|Net en ZDnet ook nog wel een stukje verduidelijking kunnen geven. En als je het dan nog niet begrijpt: The king of all... Emerce.nl (13 banners per pagina en gemiddeld zo'n 95% verkocht). Kom daarna nog eens terug om over onze banners te praten.
Daarnaast: Veel campagnes worden verkocht op een uniek bereik, wat wil zeggen dat je als adverteerder zoveel mogelijk unieke bezoekers de banner wilt laten zien. Gigabyte, KPN, Nokia en Oracle doen dat om maar even een voorbeeld te noemen.
De budgetten zijn echt niet zo groot, was dat maar zo, dan hoefden wij niet allemaal lompe kutbanners te laten zien om toch maar een beetje omzet te genereren...
Op woensdag 06 maart 2002 07:27 schreef A3-D het volgende:
Deze complete discussie heb ik geruime tijd geleden al zien aankomen en heb toen een aantal kanttekeningen geplaatst om iedereen een beetje "wakker" te krijgen.
I remember.
Mijns inziens wordt er de indruk gewekt dat een aantal personen ontzettend veel tijd in T.Net steekt en dat compleet belangeloos doet (er geen winst wordt gemaakt).
Goed onthouden, we hebben heel wat vrijwilligers.
Ik ben persoonlijk van mening dat dit niet het geval is, maar wie ben ik...(uitzonderingen daargelaten, er zijn zeer zeker personen die het doen om erbij te horen en hier geen vergoeding voor krijgen).
"Om er bij te horen?" Dat is een nogal denigrerende uitspraak.
Dat jij geen zicht hebt op de organisatie en derhalve geen goed beeld kunt vormen, waarna je maar zelf een halfbakken conclusie trekt, dat is jouw probleem, maar ga ons er alsjeblieft niet mee lastig vallen.
Als er voor T.Net betaald moet gaan worden dan ben ik pleite,
Doei!
en ik denk vele met mij. Ergens anders kan ik ook terecht voor dit soort zaken...just my 2 cents!
Misschien dat je nu eens de tijd moet nemen om het volgende te bedenken:
De site blijft zoals ze is, het nieuws, de reviews, het forum, de shopsurvey, de pricewatch, meuktracker etc. etc. etc. Allemaal helemaal 100% gratis!
Waar je voor
kan kiezen te gaan betalen, dat is een pakket
extra's die sommigen interessant vinden en sommigen niet. Wij hopen dat genoeg mensen het wel interessant vinden omdat het ons een hele grote berg sores scheelt.
<hr> En zo hoop ik dan weer wat kennis in de wereld te brengen. Het is niet zo moeilijk:
Tweakers.net is een bedrijf, een bedrijf heeft omzet nodig om de kosten te dekken, anders gaat het failliet.
Je kan proberen de kosten zo klein mogelijk te maken, maar op een gegeven moment kan je de broekriem ook niet meer strakker aantrekken...