Hou een poll, weet ik zeker dat er gelijk een heleboel mensen weggaan!!
5 euro per maand ofzo?!
ps: dit is goed!
5 euro per maand ofzo?!
ps: dit is goed!
"Is your mother proud of you ?"
|_____vakje______|
We zullen wel eerst met TrueServer overleggen of zij akkoord gaan met het webspace idee. Ik denk dat we ook beperkingen moeten stellen, bijv. max 200KB per file.[/quote]Op zaterdag 02 maart 2002 11:19 schreef WaarAnders het volgende:
Traffic wordt gesponsord
Zoiets is wel de bedoeling als onderdeel van het optiepakket voor abo's.Mijn vraag: zit een eigen schuif-design erin?
dus alles zelf ordenen en wegklikken, de [x] rechtsboven.
Een abonnement is in feite hetzelfde als een donatie, alleen krijg je er zelf ook wat concreets voor terug* SONiCB00M vind een donatie-systeem handiger dan vaste abbo's.
Als er een abonnement komt met een bannervrij site dan zal toch het duurdere abonnement moeten zijn. Anders is het gewoon niet rendabel.Volgens mij is het overduidelijk dat een Lite-abo voor alleen een banner-vrije site absoluut niet gaat werken.
Slashdot begint betaalde, bannervrije versie
De site Slashdot begint maandag met het plaatsen van grotere banners. Tegen betaling komt een bannervrije versie beschikbaar
De introductie van grotere banners is onvermijdelijk geworden, zo verklaarde Slashdots mede-oprichter Rob Malda onder zijn alias CmdrTaco vrijdag in een verklaring op de site.
Talloze andere online publicaties hebben het afgelopen jaar adverteerders al meer ruimte en mogelijkheden op hun site gegeven, in een poging de ingezette daling van de reclameinkomsten een halt toe te roepen.
Slashdot kan niet langer achterblijven, zo schreef Jeff Bates ('Hemos'), directeur van de site, in een toelichting op het bericht van Malda. "Adverteerders willen het, en als wij ze (de grotere banners, red.) niet leveren, zullen we niet veel langer blijven bestaan", aldus Bates.
Tegelijk introduceert Slashdot een betalingssysteem om de site zonder banners te kunnen bekijken. Hiermee volgt de site het voorbeeld van Salon.com, het online magazine dat veel lof heeft ontvangen voor zijn berichtgeving maar nog nooit winst heeft gemaakt.
Anders dan Salon komt Slashdot echter niet met een abonnement per maand of per jaar, maar met betaling per aantal bekeken pagina's. Voor 5 dollar kan een bezoeker duizend pagina's op de site bekijken zonder advertenties.
Een abonnement voor een vast bedrag is volgens Slashdot niet wenselijk omdat bezoekers de site op te sterk uiteenlopende manieren gebruiken. Met het ingestelde tarief zou 82 procent van de bezoekers een jaar lang Slashdot bannervrij kunnen lezen.
Het incasseren van de abonnementsgelden zal verlopen via het online betalingssysteem van PayPal, het bedrijf dat onlangs een in de internetsector inmiddels zeldzame gang naar de beurs maakte.
IBM wordt volgens Bates een van de eerste adverteerders die van de nieuwe reclamemogelijkheden gebruik zal maken. Slashdot trekt naar eigen zeggen dagelijks zo'n 330.000 bezoekers.
De plannen voor grotere banners en een betaalde versie waren in oktober vorig jaar al aangekondigd.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Verwijderd
You can't have everything. Where would you put it?
Je ziet ff wat over het hoofd. Laat ik de school er maar weer eens als voorbeeld bijpakken. Modjes/adjes zijn de leraren. Zonder leraren wordt het niks, zonder modjes/adjes zouden t.net en GoT niet zo geworden zijn en beter worden. T.net moet net als een school geld hebben om te blijven bestaan. Snap jeOp maandag 04 maart 2002 16:57 schreef -KOD- het volgende:
C) 0 Euro, gewoon laten zoals het is...
Tweakers is alleen groot door ons... de tweakers, bijna alle info die er is komt van ons... en ik ga toch echt niet betalen voor iets wat ik zelf zeg of mijn medebuurman
De eerste (poll) resultaten:Op maandag 04 maart 2002 14:35 schreef RobzQ het volgende:
ff /. afw88 :
[..]
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Powered by KPN
Verwijderd
Het komt inderdaad vreemd over maar waarom wel betalen voor een tijdschrift en niet voor een on-line dienst?Op maandag 04 maart 2002 19:48 schreef Packardhell het volgende:
[..]
Vrugger (5 jaar geleden) was alles zowat nog gratis op het internet en nu neemt dat snel af. Ik begrijp het wel, maar vind het erg jammer.
Verwijderd
Verwijderd
Dat begrijp ik ook wel.Op maandag 04 maart 2002 16:57 schreef -KOD- het volgende:
C) 0 Euro, gewoon laten zoals het is...
Tweakers is alleen groot door ons... de tweakers, bijna alle info die er is komt van ons... en ik ga toch echt niet betalen voor iets wat ik zelf zeg of mijn medebuurman
omdat WIJ als bezoekers deze site maken. Eigelijk levert tweakers alleen de servers en pagina's bijna alle content is van bezoekers. daar ga je toch niet voor betalen???Op maandag 04 maart 2002 19:51 schreef René vd Veen het volgende:
[..]
Het komt inderdaad vreemd over maar waarom wel betalen voor een tijdschrift en niet voor een on-line dienst?
Op maandag 04 maart 2002 21:01 schreef xxxMaverick het volgende:
omdat WIJ als bezoekers deze site maken. Eigelijk levert tweakers alleen de servers en pagina's bijna alle content is van bezoekers. daar ga je toch niet voor betalen???
Op maandag 04 maart 2002 20:16 schreef Hielko het volgende:
Tweakers.net is meer dan het forum hoor...
Professioneel Hyves-weigeraar
oh ja?? en wat dan?? door ONS gesubmit nieuws?? nieuws van ANDERE sites?? door ONS onderhouden pricewatch?? matige revieuws van soms 3 bladzijden zonder een redelijke conclusie???Op maandag 04 maart 2002 21:03 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
[..]
Ik reageer niet als je zo'n toon aanslaatOp maandag 04 maart 2002 21:08 schreef xxxMaverick het volgende:
oh ja?? en wat dan?? door ONS gesubmit nieuws?? nieuws van ANDERE sites?? door ONS onderhouden pricewatch?? matige revieuws van soms 3 bladzijden zonder een redelijke conclusie???
stond al een editOp maandag 04 maart 2002 21:12 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
Ik reageer niet als je zo'n toon aanslaat. Let jij maar eens op hoe snel deze site tenonder gaat als je crew geen poot meer uitsteekt
.
Ik heb precies één tegenargument.Op maandag 04 maart 2002 21:14 schreef xxxMaverick het volgende:
of heb je geen tegenargumenten???
zucht, je reactie zegt al genoeg......jullie OVERSCHATTEN jullie aanhang ontzettend!Op maandag 04 maart 2002 21:17 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
Ik heb precies één tegenargument.
Lees de draad voor je blaat!
Hoe vaak is er nou al gezegd dat er no way is dat er geld gevraagd wordt voor de huidige features/mogelijkheden?
Linkjes submitten kunnen we zelf ook wel, kost nauwelijks tijd in vergelijking met het werk dat gaat zitten in het schrijven van de nieuwsberichten. Een groot deel van de prijzen in de pricewatch wordt door de bedrijven zelf ingevoerd of door medewerkers van Tweakers.net die productkoppelingen maken naar de databases van bedrijven. Reviews moet je niet langer maken dan noodzakelijk. De Zalman review van Hielko vind ik voor een cooler review perfect van lengte.Op maandag 04 maart 2002 21:08 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
oh ja?? en wat dan?? door ONS gesubmit nieuws?? nieuws van ANDERE sites?? door ONS onderhouden pricewatch?? matige revieuws van soms 3 bladzijden zonder een redelijke conclusie???
Waarom dan? Als we casebadges laten maken sturen we ze ook niet gratis naar iedereen op, dat moet jij ook logisch vinden. Maar als Femme een maand lang programmeert aan een nieuwe feature, waarvoor misschien wel een extra server van een paar duizend euro nodig is, moet iedereen het wel automatisch gratis kunnen gebruiken?Op maandag 04 maart 2002 21:21 schreef xxxMaverick het volgende:
een betalend tweakers wordt een ramp.....
Tja, zonder lullig te willen doen:Op maandag 04 maart 2002 21:26 schreef Femme het volgende:
[..]
Linkjes submitten kunnen we zelf ook wel, kost nauwelijks tijd in vergelijking met het werk dat gaat zitten in het schrijven van de nieuwsberichten. Een groot deel van de prijzen in de pricewatch wordt door de bedrijven zelf ingevoerd of door medewerkers van Tweakers.net die productkoppelingen maken naar de databases van bedrijven. Reviews moet je niet langer maken dan noodzakelijk. De Zalman review van Hielko vind ik voor een cooler review perfect van lengte.
Zonder de inzet van de crew wordt Tweakers.net een lege site, evenals er zonder de inzet van veel bezoekers een leegte ontstaat. Het is onzin om te beweren dat alles door de bezoekers gedaan wordt.
tja, maar dan krijgen ze er iets fysieks voor terug. En je gaat me toch niet vertellen dat het verkopen van die badges een goudmijn is of wel?? ik denk (herhaling IK denk) dat de groep die wil betalen veeeel te klein is, en als ze het al doen een laag bedrag. Daar verdien je gewoon bijna niks aan. En dan kost het alleen maar geld.Op maandag 04 maart 2002 21:32 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
Waarom dan? Als we casebadges laten maken sturen we ze ook niet gratis naar iedereen op, dat moet jij ook logisch vinden. Maar als Femme een maand lang programmeert aan een nieuwe feature, waarvoor misschien wel een extra server van een paar duizend euro nodig is, moet iedereen het wel automatisch gratis kunnen gebruiken?
Zou iedereen kwaad weglopen omdat mensen die een donatie aan de site doen beloond/bedankt worden met wat extra speeltjes? Lijkt me stug.
Verwijderd
Komt er niet.Op maandag 04 maart 2002 23:20 schreef wicher het volgende:
moet sowieso een tweakers.net-mailadres bij
*zucht* lees nou eens voor je post, voor nieuws wordt geen, ik herhaal, geen geld gevraagd.maar verder: ik kijk alleen op T.net omdat er het een-en-ander aan nieuws bij elkaar staat
zodra het ook maar IETS gaat kosten ga ik zelf wel wat nieuwssites langs, dan weet ik alles ook nog eens 3 dagen eerder...
Nou, zo'n skyscraper hebben we al twee keer gehad, dus wat doe je hier nogZodra T.net geld gaat kosten en/of in een gratis variant zoveel reclame (een skyscraper bijvoorbeeld...........) gaat zetten om iedereen naar een betaald abo te pesten ben ik hier weg
Verwijderd
Op maandag 04 maart 2002 23:38 schreef Wouter Tinus het volgende:
[snip]
Nou, zo'n skyscraper hebben we al twee keer gehad, dus wat doe je hier nog.
Die komt er, maar zal door iedereen gebruikt kunnen worden.*specs page (al is de huidige voor GoT door een Tweaker gemaakt. Draait ie al op een server?)
Korting op TweakGear is wel mogelijk.*tweakbadges als welkomstcadeau.
Dat kost teveel.*geen verzendkosten tweakshop?
Uploads door users zijn niet safe. De meukers kunnen wel de uploads doen. Dit kan geautomatiseerd worden zodat het niet veel tijd kost (dit gebeurt nu ook al via een shell scriptje).*driver-database.
Voorstel: FTP-directory (/incoming) waar men drivers upload en iemand gaat controleren en dan verplaatsen naar een eind-directory. (/public).
Dan moet de user wel een textfile met de URL naar de exacte drive bij de fabrikant in een textfile stoppen. Driver-ZIP's /EXE's mogen niet gewijzigd worden (zelf bestanden aan zipfile toevoegen etc..).
Het is de bedoeling dat de userbases van GoT en Tweakers.net samengevoegd gaan worden.Kan ik ook zo'n abonnement krijgen met een GoT account? Op t.net log ik eens per halfjaar in om een enkele reactie te posten, en modereren heb ik vrij moeilijk en nutteloos gevonden.
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Dat worden hele dure harde schijven. Zeker in het begin als de investering nog niet wordt terugverdient dmv betalende gebruikers.Op dinsdag 05 maart 2002 03:55 schreef brammus het volgende:
Of wordt dat te duur...
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
Ik meen dat iemand v/d crew (geloof zelfs Femme) in dit topic al zei, dat schijfruimte niet zo zeer het probleem zou zijn...Op dinsdag 05 maart 2002 04:04 schreef MAZZA het volgende:
[..]
Dat worden hele dure harde schijven. Zeker in het begin als de investering nog niet wordt terugverdient dmv betalende gebruikers.
PC-Specs
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
De content hebben we altijd al zelf verzorgd.Op dinsdag 05 maart 2002 09:17 schreef ErectionJackson het volgende:
Voor abonnementen is veel content nodig. En Tweakers.net moet die zelf gaan regelen. Dus als ik betaal voor T.net, wil ik niet ook nog eens voor de content moeten zorgen. Daar moet rekening mee gehouden worden en de mensen die wel meehelpen met het regelen van content zijn mooi meegenomen.
Zo duur is een harddisk niet. Als er een 15MB limiet komt en gemiddeld gebruikt een user niet meer dan 8MB, dan kun je op een 40GB schijfje al ongeveer 5000 users parkeren.Dat worden hele dure harde schijven. Zeker in het begin als de investering nog niet wordt terugverdient dmv betalende gebruikers.
ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680
Klopt, je hebt gelijk, mijn opmerking daarover slaat eigenlijk nergens op, want ik liep met de gedachte rond dat de bezoekers het grootste deel verzorgen, maar dat is natuurlijk niet zoOp dinsdag 05 maart 2002 12:07 schreef Femme het volgende:
[..]
De content hebben we altijd al zelf verzorgd.
[..]
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Hoe moet ik me dit precies voorstellen? Wordt het T.net account dan gebruikt voor GoT, of andersom? En worden het aantal posts samengevoegd, of blijft dat apart?Op dinsdag 05 maart 2002 02:32 schreef Femme het volgende:
Het is de bedoeling dat de userbases van GoT en Tweakers.net samengevoegd gaan worden.
They made me do it.
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
Een pro versie van Tweakers.net die gericht is op professionals (developers, server/netwerk beheerders, IT managers enz.) vind ik ook zeker een goed idee. Op dit moment zijn we er alleen nog niet klaar voor om twee sites van content te voorzien, maar het is wel iets waar we naartoe kunnen groeien (meer nieuws zoals er nu is, meer nieuws gericht op pro's, meer en betere reviews).Op dinsdag 05 maart 2002 18:30 schreef ErectionJackson het volgende:
Ik denk dat Tweakers.net bij betaalde diensten zich duidelijk op de zakelijke markt moet richten. En dan dus niet een paar leuke opties waarvoor betaald moet worden, maar echt een business variant van Tweakers.net, een soort Tweakers.biz. Dan kun je de originele doelgroep (de echte tweakers) bedienen (via Tweakers.net) en daarnaast een serieuzere groep (via Tweakers.biz). Ik merk ook op GoT dat er van beide groepen veel aanwezigheid is. Je merkt het ook in de reacties op nieuwsberichten.
Dan wordt de drempel voor bezoekers (van de business-versie dus) om te betalen ook lager. Je zou dan ook kunnen kiezen om een gedeelte van het nieuws op beide sites elkaar te laten overlappen. Op de business-versie van de site voeg je extra nieuws en diensten toe die voor zakelijke gebruikers nuttig zijn en op de tweakers-versie kun je tweak-guides en tweak-nieuws plaatsen.
Tweakers.net heeft een grote doelgroep en ik denk dat er zeker wel een markt is voor een meer business-georienteerde Tweakers.net. Veel bezoekers werken in de IT-branche en kunnen dan misschien via de zaak een abo nemen op hun no. nieuws resource: Tweakers.biz.
Hier heb ik ook al over nagedacht. Als we weten wat voor systeem een user heeft en welke interesses kunnen we de bezoekers indelen naar bepaalde profielen, zoals 'netwerkbeheerder', 'internet developer', 'gamer' enz. Hier zou heel specifiek op gebannerd kunnen worden. De privacy hoeft niet in gevaar te komen. De informatie uit de database blijft binnen Tweakers.net en de adverteerder weet niet wie hij bereikt, alleen maar dat er een doelgroep wordt bereikt die aan een bepaald profiel voldoet. Privacy gevoelige, individuele informatie doorverkopen van onze users is wel het laatste wat we willen.Tweakers.net users zouden de mogelijkheid geboden moeten worden om een gedetailleerd gebruikersprofiel op te geven, inclusief een lijstje van produkten/diensten waarin zij geinteresseerd zijn.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
precies, alleen met die banners enz komt er al aardig wat geld binnen ( femme?)Op woensdag 06 maart 2002 07:27 schreef A3-D het volgende:
Deze complete discussie heb ik geruime tijd geleden al zien aankomen en heb toen een aantal kanttekeningen geplaatst om iedereen een beetje "wakker" te krijgen. Mijns inziens wordt er de indruk gewekt dat een aantal personen ontzettend veel tijd in T.Net steekt en dat compleet belangeloos doet (er geen winst wordt gemaakt).
Ik ben persoonlijk van mening dat dit niet het geval is, maar wie ben ik...(uitzonderingen daargelaten, er zijn zeer zeker personen die het doen om erbij te horen en hier geen vergoeding voor krijgen).
Als er voor T.Net betaald moet gaan worden dan ben ik pleite, en ik denk vele met mij. Ergens anders kan ik ook terecht voor dit soort zaken...just my 2 cents!
Fijn om te horen want naar zo'n site ben ik nou net op zoekOp dinsdag 05 maart 2002 23:14 schreef Femme het volgende:
[..]
Een pro versie van Tweakers.net die gericht is op professionals (developers, server/netwerk beheerders, IT managers enz.) vind ik ook zeker een goed idee. Op dit moment zijn we er alleen nog niet klaar voor om twee sites van content te voorzien, maar het is wel iets waar we naartoe kunnen groeien (meer nieuws zoals er nu is, meer nieuws gericht op pro's, meer en betere reviews).
[..]
Heb je geen printer ofzo? gedrukte versies maken en vooral versturen is *erg* duur.Op woensdag 27 februari 2002 19:09 schreef RobzQ het volgende:
[..]
PDF is een ernstig rot formaat, veel te traag en altijd plugin nodig. Kan ik nog steeds niet op de Wc, bad of in bed lezen terwijl dat nou zo lekker is. Gewoon kleuren kaftje drukken en zwartwit de artikelen (oid) (binnenkant) als het goed loopt kun je later altijd nog naar full color gaan.
Verwijderd
helemaal mee eens. Ze gebruiken het excuus dat de advertentie markt is ingestort. Nou, tweakers is 1 van de weinige sites die nog vrachtladingen betaalde banners plaatst. Hier gaat nog veel geld in om.Op donderdag 07 maart 2002 10:26 schreef Kees_Mot het volgende:
Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken en het valt me telkens weer op dat de indruk wordt gewekt dat er weinig tot geen inkomsten worden gegenereerd bij T.Net/GOT. Als ik de postings lees van Otis en/of Raven (en misschien zijn er meer) zijn zij volgens mij modjes geweest en kregen hiervoor betaald. Meerdere malen ben ik tegengekomen dat een hoop mensen dit doen uit een stuk "liefde" voor het "tweaken". Het blijkt dus dat deze mensen wel degelijk betaald worden en via welingelichte bronnen gaat er meer geld in T.Net om dan dat de meeste mensen durven dromen...
De meeste bezoekers hebben een soort medelijden/symphatie met de organisatie, terwijl <i>zij</i>, en daar bedoel ik de bezoekers mee, de aanvoer van content leveren voor T.net en GOT.
Ik moet wel een beetje lachen als ik lees dat mensen een kledinglijn en dergelijke willen hebben. Wat mij betreft zijn dat mensen die ergens bij willen horen en qua identiteit redelijk op de achtergrond staan. Als ik bijvvorbeeld op de HCC loop dan moet ik altijd weer hard lachen als ik die gasten zie lopen die zichzelf erg interessant vinden vanwege hun "relatie" met één of andere organisatie. Prototypes van echte nerds en geen eigen mening maar meehollen met de rest (no flame intended).
Betalen voor T.Net? Dacht het niet...by the way, misschien een politieke partij oprichten?
Moderators krijgen niet betaald. Nieuwsposters wel, serverbeheerders en developers ook, redactie ook, coördinatie/MT ook. Nou en?. Koop jij alleen bij bedrijven die draaien op vrijwilligers ofzo?Op donderdag 07 maart 2002 10:26 schreef Kees_Mot het volgende:
Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken en het valt me telkens weer op dat de indruk wordt gewekt dat er weinig tot geen inkomsten worden gegenereerd bij T.Net/GOT. Als ik de postings lees van Otis en/of Raven (en misschien zijn er meer) zijn zij volgens mij modjes geweest en kregen hiervoor betaald. Meerdere malen ben ik tegengekomen dat een hoop mensen dit doen uit een stuk "liefde" voor het "tweaken". Het blijkt dus dat deze mensen wel degelijk betaald worden en via welingelichte bronnen gaat er meer geld in T.Net om dan dat de meeste mensen durven dromen...
Er zijn meer dan 70 mensen die zich als crew inzetten voor Tweakers.net en GoT. Zonder hen is de site net zo goed niets waard. Dit is trouwens helemaal geen vreemde situatie. Vergelijk het met een café. De bezoekers maken het gezellig, maar het personeel houdt de tent draaiende. Ze zijn van elkaar afhankelijk voor het voortbestaan van het café, en toch maakt het de bezoekers niet uit dat er winst gemaakt wordt, ze hebben het immers naar hun zin.De meeste bezoekers hebben een soort medelijden/symphatie met de organisatie, terwijl zij, en daar bedoel ik de bezoekers mee, de aanvoer van content leveren voor T.net en GOT.
Dit zijn gewoon flames (en ja ik heb dat zielige disclaimertje gezien, maar dat spreekt je niet vrij!) en daar zijn er nu wel genoeg van voorbij gekomen.Ik moet wel een beetje lachen als ik lees dat mensen een kledinglijn en dergelijke willen hebben. Wat mij betreft zijn dat mensen die ergens bij willen horen en qua identiteit redelijk op de achtergrond staan. Als ik bijvvorbeeld op de HCC loop dan moet ik altijd weer hard lachen als ik die gasten zie lopen die zichzelf erg interessant vinden vanwege hun "relatie" met één of andere organisatie. Prototypes van echte nerds en geen eigen mening maar meehollen met de rest (no flame intended).
Betalen voor T.Net? Dacht het niet...by the way, misschien een politieke partij oprichten?
Dat is geen excuus, dat is een feit. En ja er wordt nog steeds geld verdiend aan advertenties, maar guess what? De site wordt groter en groter en toch blijven die inkomsten gelijk. Probleem? JA! Dat begrijpt iedereen die één les economie heeft gehad.helemaal mee eens. Ze gebruiken het excuus dat de advertentie markt is ingestort. Nou, tweakers is 1 van de weinige sites die nog vrachtladingen betaalde banners plaatst. Hier gaat nog veel geld in om.
Verwijderd
Vrachtladingen?Op donderdag 07 maart 2002 11:17 schreef xxxMaverick het volgende:
..die nog vrachtladingen betaalde banners plaatst. Hier gaat nog veel geld in om. [..]
tweakers is de enige site waar bijna elke dag wel betaalde banners lopen, zie die grote sky dingen, die gigabyte advertentie enz enz enz dus ja....Op donderdag 07 maart 2002 12:04 schreef René vd Veen het volgende:
[..]
Vrachtladingen?
Verwijderd
En wat denk je dat die banners opleveren?Op donderdag 07 maart 2002 12:06 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
tweakers is de enige site waar bijna elke dag wel betaalde banners lopen, zie die grote sky dingen, die gigabyte advertentie enz enz enz dus ja....
Verwijderd
Of ik alleen bij bedrijven koop die draaien op vrijwilligers? Nee, maar het afnemen van een product bij een bepaald bedrijf heeft voor mij een toegevoegde waarde, met andere woorden ik krijg er iets bruikbaars voor terug. Als ik dit vergelijk met T.net dan zie ik dat het een vergaarbak is van nieuws die de bezoekers submitten (en waar je dankbaar voor moet zijn als het daadwerkelijk geplaatst wordt) en ik zie de toegevoegde waarde niet zozeer (kan ik op WebWereld ook voor terecht om maar een zijstraat te noemen).Moderators krijgen niet betaald. Nieuwsposters wel, serverbeheerders en developers ook, redactie ook, coördinatie/MT ook. Nou en?. Koop jij alleen bij bedrijven die draaien op vrijwilligers ofzo?
Als de site groter wordt moeten je inkomsten ook groter worden, lijkt me duidelijk. Een adverteerder zal dus mee moeten groeien omdat door het groter worden van de site dhij/zij dus waarschijnlijk ook meeprofiteert. Schijnbaar loopt dit niet in de pas of is er een verkeerd beleid gevoerd ten aanzien van sponsors en/of donateurs.Dat is geen excuus, dat is een feit. En ja er wordt nog steeds geld verdiend aan advertenties, maar guess what? De site wordt groter en groter en toch blijven die inkomsten gelijk. Probleem? JA! Dat begrijpt iedereen die één les economie heeft gehad.
Je hebt de draad overduidelijk niet gelezen. Ik ga hier niet eens meer op inOp donderdag 07 maart 2002 13:33 schreef Kees_Mot het volgende:
Of ik alleen bij bedrijven koop die draaien op vrijwilligers? Nee, maar het afnemen van een product bij een bepaald bedrijf heeft voor mij een toegevoegde waarde, met andere woorden ik krijg er iets bruikbaars voor terug. Als ik dit vergelijk met T.net dan zie ik dat het een vergaarbak is van nieuws die de bezoekers submitten (en waar je dankbaar voor moet zijn als het daadwerkelijk geplaatst wordt) en ik zie de toegevoegde waarde niet zozeer (kan ik op WebWereld ook voor terecht om maar een zijstraat te noemen).
Tuurlijk, het is onze schuld als de economie door een recessie gaat en bedrijven bezuinigen op (online)reclame. Natuurlijk is een grotere site aantrekkelijker om op te adverteren, maar dat wil niet zeggen dat mensen ineens vier keer zoveel betalen, of dat er ineens meer adverteerders zijn.Als de site groter wordt moeten je inkomsten ook groter worden, lijkt me duidelijk. Een adverteerder zal dus mee moeten groeien omdat door het groter worden van de site hij/zij dus waarschijnlijk ook meeprofiteert. Schijnbaar loopt dit niet in de pas of is er een verkeerd beleid gevoerd ten aanzien van sponsors en/of donateurs.
Voor de deel van de crew is dat ook zo.De uitspraak dat er wel betaald wordt is trouwens een andere dan die ik voorheen wel eens gelezen heb, toen kwam het er min of meer op neer dat iedereen het uit een soort hobby deed en er niets aan financiele vergoeding tegenover stond.
Verwijderd
Op donderdag 07 maart 2002 10:26 schreef Kees_Mot het volgende:
Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken...
Wie heeft nu de draad niet gelezen????Je hebt de draad overduidelijk niet gelezen. Ik ga hier niet eens meer op in
Jij niet, ik wel. Zeggen dat je de draad hebt gelezen is niet hetzelfde als de draad lezen.Op donderdag 07 maart 2002 14:15 schreef Kees_Mot het volgende:
Wie heeft nu de draad niet gelezen????
Verwijderd
Ik heb niet gezegd dat ik de draad heb gelezen...toch beter lezen WT!Op donderdag 07 maart 2002 14:17 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
Jij niet, ik wel. Zeggen dat je de draad hebt gelezen is niet hetzelfde als de draad lezen.
Laat maar...zinloze discussie, en offtopic.Op donderdag 07 maart 2002 10:26 schreef Kees_Mot het volgende:
Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken
Als het goed is wordt er alleen de indruk gewekt dat er te weinig omzet gegenereerd wordt. We hebben eenvoudigweg een aantal kosten en een aantal opbrengsten. Als je met de opbrengsten de kosten niet dekt, dan gaat het niet goed, je kan het wat langer uitzingen door een aantal mensen niet te betalen (ik noem een Femme een Daniel en mijzelf), maar het biedt geen verbetering voor de toekomst.Op donderdag 07 maart 2002 10:26 schreef Kees_Mot het volgende:
Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken en het valt me telkens weer op dat de indruk wordt gewekt dat er weinig tot geen inkomsten worden gegenereerd bij T.Net/GOT.
Jah, nieuwsposters, nieuwscoordinatoren, reviewers, sysadmins en het MT zijn allemaal mensen die wat geld verdienen. Op zich ook wel logisch, ze steken een berg tijd en moeite in de site, waar ze wat voor terugkrijgen. Het liefst zou ik ook de mods nog een vergoeding doen toekomen, maar dat is eenvoudigweg niet haalbaar... De wil is er iig wel.Als ik de postings lees van Otis en/of Raven (en misschien zijn er meer) zijn zij volgens mij modjes geweest en kregen hiervoor betaald. Meerdere malen ben ik tegengekomen dat een hoop mensen dit doen uit een stuk "liefde" voor het "tweaken". Het blijkt dus dat deze mensen wel degelijk betaald worden
ROFLen via welingelichte bronnen gaat er meer geld in T.Net om dan dat de meeste mensen durven dromen...
T.net is een community, de bezoekers zorgen er voor dat het een community is, maar de bezoekers moeten wel een plekje hebben waar ze hun ei kwijt kunnen, waar ze dus een community kunnen vormen. De bezoeker helpt mee bij het aanvoeren van content, maar zoals Wouter al aangaf: ze zorgen op T.net zeker niet voor de content zelf.De meeste bezoekers hebben een soort medelijden/symphatie met de organisatie, terwijl zij, en daar bedoel ik de bezoekers mee, de aanvoer van content leveren voor T.net en GOT.
Maar het is wel een flame.Ik moet wel een beetje lachen als ik lees dat mensen een kledinglijn en dergelijke willen hebben. Wat mij betreft zijn dat mensen die ergens bij willen horen en qua identiteit redelijk op de achtergrond staan. Als ik bijvvorbeeld op de HCC loop dan moet ik altijd weer hard lachen als ik die gasten zie lopen die zichzelf erg interessant vinden vanwege hun "relatie" met één of andere organisatie. Prototypes van echte nerds en geen eigen mening maar meehollen met de rest (no flame intended).
Ah een troll kan je er ook nog uitspugen, knap hoor!Betalen voor T.Net? Dacht het niet...by the way, misschien een politieke partij oprichten?
Jij surft duidelijk niet over het net.Op donderdag 07 maart 2002 12:06 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
tweakers is de enige site waar bijna elke dag wel betaalde banners lopen, zie die grote sky dingen, die gigabyte advertentie enz enz enz dus ja....
I remember.Op woensdag 06 maart 2002 07:27 schreef A3-D het volgende:
Deze complete discussie heb ik geruime tijd geleden al zien aankomen en heb toen een aantal kanttekeningen geplaatst om iedereen een beetje "wakker" te krijgen.
Goed onthouden, we hebben heel wat vrijwilligers.Mijns inziens wordt er de indruk gewekt dat een aantal personen ontzettend veel tijd in T.Net steekt en dat compleet belangeloos doet (er geen winst wordt gemaakt).
"Om er bij te horen?" Dat is een nogal denigrerende uitspraak.Ik ben persoonlijk van mening dat dit niet het geval is, maar wie ben ik...(uitzonderingen daargelaten, er zijn zeer zeker personen die het doen om erbij te horen en hier geen vergoeding voor krijgen).
Doei!Als er voor T.Net betaald moet gaan worden dan ben ik pleite,
Misschien dat je nu eens de tijd moet nemen om het volgende te bedenken:en ik denk vele met mij. Ergens anders kan ik ook terecht voor dit soort zaken...just my 2 cents!
Bericht hierboven
Dat kan natuurlijk ookOp donderdag 07 maart 2002 17:27 schreef DinoRaptor het volgende:
Ik heb wel wat over voor t.net.
Skins, kiezen wat je op de frontpage wil hebben, en gewoon het gevoel hebben dat je iets doet voor een van je hobbieis mij wel wat geld waard. De banners hoeven voor mij niet eens weg; die vullen toch wat loze ruimte.
Nee helaas, dat kan ik niet.Kan je nog wel wat meer vertellen over de t.net LAN? Die zou vorig jaar komen, en Bulldog en Mark (en nog iemand?) zijn ermee bezig, maar ik wil meer weten
Bericht hierboven
Ik niet hoor, ik studeer ook nog enzo. Ik ben wel meer dan fulltime aanwezig, maar krijg bij lange na geen fulltime salaris (helaasOp donderdag 07 maart 2002 17:34 schreef Plague het volgende:
er zijn naar mijn weten MINSTENS 4 mensen COMPLEET afhankelijk van deze site (Femme, Floris, Wouter en nog iemand toch? (Kees een beetje)).
reactie Floris:Als er voor T.Net betaald moet gaan worden dan ben ik pleite
Wat een domme en onprofessionele houding voor iemand die notabene in het managementteam zit! Zo hou je je bezoekers vast en kom je er zeker wel.....not!Doei!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Sommige mensen ben je liever kwijt dan rijkOp donderdag 07 maart 2002 17:48 schreef A3-D het volgende:
[..]
reactie Floris:
[..]
Wat een domme en onprofessionele houding voor iemand die notabene in het managementteam zit! Zo hou je je bezoekers vast en kom je er zeker wel.....not!
Als iedereen die dan zo'n grote mond heeft over het wel willen betalen aan T.Net dan eens begint met vrijwillige donaties en niet zo lopen te grootmuilen dat ze wel willen betalen, er komt dan geld binnen en kunnen "de jongens" meer van dit soort uittingen plaatsen...nare reactie Floris, jammer....
Ben ik ookOp donderdag 07 maart 2002 17:56 schreef Wouter Tinus het volgende:
Onze gebruikers zijn, maar een aantal mensen draagt niets anders bij dan ongefundeerde kritiek. Dat werkt ontzettend veel frustratie op bij de crew, dus ik kan me zo'n uitspraak heel goed voorstellen.
Verwijderd
Tja... Je had liever gezien dat Floris op zijn knieën was gaan zitten en de persoon in kwestie had gesmeekt om maar te blijven? Lompe opmerkingen vragen in dit geval om een ietwat lomp antwoord.Op donderdag 07 maart 2002 17:48 schreef A3-D het volgende:
Wat een domme en onprofessionele houding voor iemand die notabene in het managementteam zit! Zo hou je je bezoekers vast en kom je er zeker wel.....not!
Als iedereen die dan zo'n grote mond heeft over het wel willen betalen aan T.Net dan eens begint met vrijwillige donaties en niet zo lopen te grootmuilen dat ze wel willen betalen, er komt dan geld binnen en kunnen "de jongens" meer van dit soort uittingen plaatsen...nare reactie Floris, jammer....
Bericht hierboven
uh, dit is nou echt niet proffesioneel......wil jij dat men over 5 jaar zegt: ah floris van dat failliete tweakers??? |:(Op donderdag 07 maart 2002 18:20 schreef Floris het volgende:
Beste A3-D (voormalig medewerker van het inmiddels ten gronde gegane nedcool).
duh dat wil ik niet, want Tweakers.net moet niet failliet gaan, als ik dat zou willen, dan had ik beter deurwaarder ofzo kunnen wordenOp donderdag 07 maart 2002 18:31 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
uh, dit is nou echt niet proffesioneel......wil jij dat men over 5 jaar zegt: ah floris van dat failliete tweakers??? |:(maw je reactie slaat nergens op
Je eerste positieve puntje in deze thread! Kudosoverigens zijn de overige verhalen wel goed, alleen denk ik dat minder mensen zullen betalen dan nodig is.
Bericht hierboven
ja duh, en bovenstaande wilde wel dat het bedrijf failliet ging |:(Op donderdag 07 maart 2002 18:35 schreef Floris het volgende:
[..]
duh dat wil ik niet, want Tweakers.net moet niet failliet gaan, als ik dat zou willen, dan had ik beter deurwaarder ofzo kunnen worden![]()
Conclusie: domme vergelijking
[..]
Op donderdag 07 maart 2002 18:45 schreef J.L.Bolder het volgende:
Doei allemaal...
Was dus ook mijn reactieOp donderdag 07 maart 2002 18:46 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
Inderdaad niet erg proffesioneel, jullie lopen te mekkeren dat wij niet in jullie achtertuin kunnen kijken, maar wel komen met opmerkingen als het ten gronde gegane Nedcool. Alsof jij weet wat zich daar heeft afgespeeld. Jullie laten je, als zogenaamd bedrijf wel kennen hoor.Op donderdag 07 maart 2002 18:35 schreef Floris het volgende:
[..]
duh dat wil ik niet, want Tweakers.net moet niet failliet gaan, als ik dat zou willen, dan had ik beter deurwaarder ofzo kunnen worden![]()
Conclusie: domme vergelijking
[..]
Je eerste positieve puntje in deze thread! Kudos
Op donderdag 07 maart 2002 19:34 schreef Azrael het volgende:
0
Nee dat weet ik inderdaad niet precies, daarom heb ik me er ook niet mee bemoeid. Ik mag het echter wel vreemd en vervelend vinden als jullie je met onze bedrijfsvoering gaan bemoeien.Op donderdag 07 maart 2002 18:51 schreef R2 het volgende:
[..]
Inderdaad niet erg proffesioneel, jullie lopen te mekkeren dat wij niet in jullie achtertuin kunnen kijken, maar wel komen met opmerkingen als het ten gronde gegane Nedcool. Alsof jij weet wat zich daar heeft afgespeeld.
Hoi ik ben FlorisJullie laten je, als zogenaamd bedrijf wel kennen hoor.
Bericht hierboven
Verwijderd
Op donderdag 07 maart 2002 18:50 schreef Plague het volgende:
[..]
Was dus ook mijn reactie...
Ook wel Jan Bolder, als in aandeelhouder. Hij zwaait even de gebruikers uit welke besloten hebben om t.net te laten voor wat het is denk ik.Op donderdag 07 maart 2002 18:45 schreef J.L.Bolder het volgende:
Doei allemaal...
Niet mee bemoeid nee, maar om dan een posting met zo'n zin te beginnen vind ik heel zwak hoor, zelfs kinderachtig. Ik heb me verder helemaal niet met jullie bedrijfsvoering bemoeid, jullie gaan je gang maar, ik vind het alleen jammer dat er nix zinnigs meer uit je vingers kan komen, zeker gezien je laatste reactie. Zoals ik al eerder vermelde, niet echt proffesioneel.Op donderdag 07 maart 2002 19:47 schreef Floris het volgende:
[..]
Nee dat weet ik inderdaad niet precies, daarom heb ik me er ook niet mee bemoeid. Ik mag het echter wel vreemd en vervelend vinden als jullie je met onze bedrijfsvoering gaan bemoeien.
[..]
Hoi ik ben Floris
inderdaad, erg arrogant. zo van 'wij gaan tenminste niet failliet' jaja, bewijs dat eerst maar eens.....Op donderdag 07 maart 2002 20:08 schreef R2 het volgende:
[..]
Niet mee bemoeid nee, maar om dan een posting met zo'n zin te beginnen vind ik heel zwak hoor, zelfs kinderachtig. Ik heb me verder helemaal niet met jullie bedrijfsvoering bemoeid, jullie gaan je gang maar, ik vind het alleen jammer dat er nix zinnigs meer uit je vingers kan komen, zeker gezien je laatste reactie. Zoals ik al eerder vermelde, niet echt proffesioneel.
goed dat je erbij zegt 'over en weer' want zo is het......Op donderdag 07 maart 2002 20:23 schreef DinoRaptor het volgende:
Misschien vinden een aantal mensen dit niet leuk, maar volgens mij kan dit draadje 't best dicht.
De laatste bladzijde is alleen maar herhaling van de vorigen, geflame en getroll, over en weer.
Juist, dit is nu de meest zinnige posting die ik de afgelopen 10 postings langs zie komen. Gooi 'm inderdaad maar dicht voordat er dingen gebeuren waar we spijt van gaan krijgen....Op donderdag 07 maart 2002 20:23 schreef DinoRaptor het volgende:
Misschien vinden een aantal mensen dit niet leuk, maar volgens mij kan dit draadje 't best dicht.
De laatste bladzijde is alleen maar herhaling van de vorigen, geflame en getroll, over en weer.
Op donderdag 07 maart 2002 19:36 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk zo geheimzinnig over de tweakers.net boekhouding? Uit verschillende postings in deze thread blijkt dat er een hoop misverstanden ontstaan doordat er geen enkele informatie wordt vrijgegeven over de precieze financiele situatie van tweakers.net.Op donderdag 28 februari 2002 18:15 schreef Wouter Tinus het volgende:
..Personeel kost geld, simple as that. Als je wil dat mensen voor je werken moet je ze geld geven. Hoeveel er aan verschillende personen betaald wordt gaat niemand natuurlijk een snars aan,...
PC-Specs
Waarom zou het dan nu moeten en kan er niet op het echte jaarverslag gewacht worden?Op vrijdag 08 maart 2002 16:15 schreef wiho het volgende:
Maar wat wel zou helpen is een totaalplaatje, inderdaad in de geest van een financieel jaarverslag zoals BV's dat publiceren. Gewoon iets waarin de inkomsten en uitgaven als totaalbedrag per categorie vermeld staan.
Maar waar hebben ze dat voor nodig? Om zich ervan te overtuigen dat betaalaccounts nodig zijn? Als mensen dat niet willen vanwege d'r principes; prima. Dat is niet ons probleem, het is ook helemaal niet de bedoeling om iedereen om te praten door zielig te doen.Op die manier krijgen de gebruikers een enigszins redelijk beeld van de financiele situatie, zonder dat de privacy van werknemers in het geding komt.
Ik suggereer niets. Misschien gaat het om een fractie van die bedragen, misschien om een veelvoud ervan. Misschien liggen de verhoudingen ook heel anders. Ik geef een voorbeeld. In bedrijven gaat nu eenmaal veel geld om, maar dat wil niet zeggen dat het financieel goed met ze gaat.Als de bedragen inderdaad zo bescheiden zijn als nu wordt gesuggereed, dan zal geen enkele tweaker daar problemen mee hebben. Je kweekt er eerder begrip mee dan met het huidige gesloten beleid.
Argwaan bij wie? Bij mensen die hier schreeuwen dat ze nooit in hun leven zullen betalen? Die gaan toch niet over de schreef. De mensen die voor de features zouden betalen interesseert het geen biet, al koopt Femme morgen z'n 4e BMW, ze krijgen toch wat ze willen?Bovendien, juist door deze cijfers zo angstvallig geheim te houden, wek je argwaan op.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq