Toon posts:

[poll] wat wil je betalen voor bannervrij T.net?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Hou een poll, weet ik zeker dat er gelijk een heleboel mensen weggaan!!

5 euro per maand ofzo?!

ps: dit is goed!

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
€ 5 zou ik er wel voor over hebben. Ideetje. Ga weer eens wat van die casebages verkopen. Er is veel vraag naar. Die kpn banner, of iets anders wat het beeld ernstig verkort, moeten jullie maar niet meer doen. Beter zou dan een popup schermpje zijn. Kan je gelijk wegkliken. Bannerloos betaalde diens. Ach wie irriteerd zich nou aan zou bannertje boven. Is bijna de normaalste zaak van de wereld op het i-net. Leukere services. Kom maar op. Ik doe wel mee. Extra formus, toppie, ook al is/wordt het betaald en waarom niet diensten aanbieden die niet direct bij t.net hoordt. Maak toch niks uit. Beetje poen er bij en de gratis service die jullie bieden wordt er alleen beter van.

"Is your mother proud of you ?"

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
/me vind een donatie-systeem handiger dan vaste abbo's.

Beiden mag natuurlijk ook :P

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

[hk-modus]
Ik wordt wel aandeelhouder van de Tweakers.net N.V. Krijg ik vast wel een password voor een banner-free site, en de waarde kan (t.o.v. dit moment) alleen maar stijgen toch?
[/hk-modus]

Volgens mij is het overduidelijk dat een Lite-abo voor alleen een banner-vrije site absoluut niet gaat werken.

|_____vakje______|

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zaterdag 02 maart 2002 11:19 schreef WaarAnders het volgende:

Traffic wordt gesponsord ;)
We zullen wel eerst met TrueServer overleggen of zij akkoord gaan met het webspace idee. Ik denk dat we ook beperkingen moeten stellen, bijv. max 200KB per file.[/quote]
Mijn vraag: zit een eigen schuif-design erin?
dus alles zelf ordenen en wegklikken, de [x] rechtsboven.
Zoiets is wel de bedoeling als onderdeel van het optiepakket voor abo's.
* SONiCB00M vind een donatie-systeem handiger dan vaste abbo's.
Een abonnement is in feite hetzelfde als een donatie, alleen krijg je er zelf ook wat concreets voor terug :) .
Volgens mij is het overduidelijk dat een Lite-abo voor alleen een banner-vrije site absoluut niet gaat werken.
Als er een abonnement komt met een bannervrij site dan zal toch het duurdere abonnement moeten zijn. Anders is het gewoon niet rendabel.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

ff /. afw88 :
Slashdot begint betaalde, bannervrije versie
De site Slashdot begint maandag met het plaatsen van grotere banners. Tegen betaling komt een bannervrije versie beschikbaar
De introductie van grotere banners is onvermijdelijk geworden, zo verklaarde Slashdots mede-oprichter Rob Malda onder zijn alias CmdrTaco vrijdag in een verklaring op de site.

Talloze andere online publicaties hebben het afgelopen jaar adverteerders al meer ruimte en mogelijkheden op hun site gegeven, in een poging de ingezette daling van de reclameinkomsten een halt toe te roepen.

Slashdot kan niet langer achterblijven, zo schreef Jeff Bates ('Hemos'), directeur van de site, in een toelichting op het bericht van Malda. "Adverteerders willen het, en als wij ze (de grotere banners, red.) niet leveren, zullen we niet veel langer blijven bestaan", aldus Bates.

Tegelijk introduceert Slashdot een betalingssysteem om de site zonder banners te kunnen bekijken. Hiermee volgt de site het voorbeeld van Salon.com, het online magazine dat veel lof heeft ontvangen voor zijn berichtgeving maar nog nooit winst heeft gemaakt.

Anders dan Salon komt Slashdot echter niet met een abonnement per maand of per jaar, maar met betaling per aantal bekeken pagina's. Voor 5 dollar kan een bezoeker duizend pagina's op de site bekijken zonder advertenties.

Een abonnement voor een vast bedrag is volgens Slashdot niet wenselijk omdat bezoekers de site op te sterk uiteenlopende manieren gebruiken. Met het ingestelde tarief zou 82 procent van de bezoekers een jaar lang Slashdot bannervrij kunnen lezen.

Het incasseren van de abonnementsgelden zal verlopen via het online betalingssysteem van PayPal, het bedrijf dat onlangs een in de internetsector inmiddels zeldzame gang naar de beurs maakte.

IBM wordt volgens Bates een van de eerste adverteerders die van de nieuwe reclamemogelijkheden gebruik zal maken. Slashdot trekt naar eigen zeggen dagelijks zo'n 330.000 bezoekers.

De plannen voor grotere banners en een betaalde versie waren in oktober vorig jaar al aangekondigd.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Zolang er ook een optie is om gratis met banners te netten lijkt me. Anders komen er geen nieuwe leden bij en bij je in een jaar failliet.

Verwijderd

C) 0 Euro, gewoon laten zoals het is...

Tweakers is alleen groot door ons... de tweakers, bijna alle info die er is komt van ons... en ik ga toch echt niet betalen voor iets wat ik zelf zeg of mijn medebuurman

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:02

tweakerbee

dus..?

Ideetje van mijn kant voor betalend lid:

- driver database (op tweakers.net servers)
- evt. ala windrivers.com -> heeft ook abbo

Dat lijkt mij redelijk handig. Gewoon alles bij elkaar gesorteerd op product. Nadeel is dat het eigenlijk gecontroleerd moet worden (lastig).
Is iig iets waar ik misschien voor zou willen betalen.

You can't have everything. Where would you put it?

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49
Ik klik nu misschien een beetje vreemd. Maar ik zou ook gewoon 1 euro per maand willen betalen zonder verder iets te krijgen. Keep Tweakers.net ALIVE.

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Op maandag 04 maart 2002 16:57 schreef -KOD- het volgende:

Tweakers is alleen groot door ons... de tweakers, bijna alle info die er is komt van ons... en ik ga toch echt niet betalen voor iets wat ik zelf zeg of mijn medebuurman
Je ziet ff wat over het hoofd. Laat ik de school er maar weer eens als voorbeeld bijpakken. Modjes/adjes zijn de leraren. Zonder leraren wordt het niks, zonder modjes/adjes zouden t.net en GoT niet zo geworden zijn en beter worden. T.net moet net als een school geld hebben om te blijven bestaan. Snap je ;)

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op maandag 04 maart 2002 14:35 schreef RobzQ het volgende:
ff /. afw88 :
[..]
De eerste (poll) resultaten:

- Already Subscribed 794 / 2%
- May Subscribe, if big ads get on my nerves 6214 / 22%
- Will never subscribe 13533 / 49%
- I hate slashdot every hour I visit it, so no money for you, taco! 3070 / 11%
- CowboyNeal is kooky 3539 / 13%

In eerste instantie lijkt 98% niet bereid te gaan betalen, 22 procent alleen maar als de banners erg irritant worden.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:15
De banners zullen mij een worst zijn. Het wendt wel dus ik heb er geen problemen mee.
Ik zal eerlijk zijn: Ik ga zo wie zo niet betalen voor Tweakers.net zolang ik student ben. Na mijn studenteperiode zou ik misschien voor willen betalen.

Vrugger (5 jaar geleden) was alles zowat nog gratis op het internet en nu neemt dat snel af. Ik begrijp het wel, maar vind het erg jammer.

Powered by KPN

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 19:48 schreef Packardhell het volgende:
[..]

Vrugger (5 jaar geleden) was alles zowat nog gratis op het internet en nu neemt dat snel af. Ik begrijp het wel, maar vind het erg jammer.
Het komt inderdaad vreemd over maar waarom wel betalen voor een tijdschrift en niet voor een on-line dienst?

Verwijderd

Idee:
maak een aantal opties en hang er per optie een prijskaartje aan. Zo kan iedereen zijn eigen abbo samenstellen en bepalen hoeveel hij betaald.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 16:57 schreef -KOD- het volgende:

Dat begrijp ik ook wel.

Maar er zijn zat mensen die dit graag doen als een hobby en als je genoeg modjes hebt is er no problemo met de tijd indeling

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Tweakers.net is meer dan het forum hoor...

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op maandag 04 maart 2002 19:51 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

Het komt inderdaad vreemd over maar waarom wel betalen voor een tijdschrift en niet voor een on-line dienst?
omdat WIJ als bezoekers deze site maken. Eigelijk levert tweakers alleen de servers en pagina's bijna alle content is van bezoekers. daar ga je toch niet voor betalen???

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 04 maart 2002 21:01 schreef xxxMaverick het volgende:
omdat WIJ als bezoekers deze site maken. Eigelijk levert tweakers alleen de servers en pagina's bijna alle content is van bezoekers. daar ga je toch niet voor betalen???
Op maandag 04 maart 2002 20:16 schreef Hielko het volgende:
Tweakers.net is meer dan het forum hoor...

Professioneel Hyves-weigeraar

• xxxMaverick
Op maandag 04 maart 2002 21:03 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

[..]
oh ja?? en wat dan?? door ONS gesubmit nieuws?? nieuws van ANDERE sites?? door ONS onderhouden pricewatch?? matige revieuws van soms 3 bladzijden zonder een redelijke conclusie???

/edit

was te negatief. Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat tweakers eigelijk alleen een paar servers zijn met bezoekers

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 04 maart 2002 21:08 schreef xxxMaverick het volgende:
oh ja?? en wat dan?? door ONS gesubmit nieuws?? nieuws van ANDERE sites?? door ONS onderhouden pricewatch?? matige revieuws van soms 3 bladzijden zonder een redelijke conclusie???
Ik reageer niet als je zo'n toon aanslaat :Z. Let jij maar eens op hoe snel deze site tenonder gaat als je crew geen poot meer uitsteekt |:(.

• xxxMaverick
Op maandag 04 maart 2002 21:12 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Ik reageer niet als je zo'n toon aanslaat :Z. Let jij maar eens op hoe snel deze site tenonder gaat als je crew geen poot meer uitsteekt |:(.
stond al een edit :)

of heb je geen tegenargumenten??? :?

/edit

en tuurlijk gaat DEZE site tenonder, maar er zijn er zoveel?? als je op internet voor elke site moet gaan betalen gaat iedereen failliet......zo lang als er alternatieven zijn betalen mensen niet, simpel.

En tweakers is lang niet de beste site op dit gebied, misschien wel de grootste. Maar moet je eens zien hoe hard hardware.info zou groeien als dit betaald zou worden

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 04 maart 2002 21:14 schreef xxxMaverick het volgende:
of heb je geen tegenargumenten??? :?
Ik heb precies één tegenargument.

Lees de draad voor je blaat!

Hoe vaak is er nou al gezegd dat er no way is dat er geld gevraagd wordt voor de huidige features/mogelijkheden?

• xxxMaverick
Op maandag 04 maart 2002 21:17 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Ik heb precies één tegenargument.

Lees de draad voor je blaat!

Hoe vaak is er nou al gezegd dat er no way is dat er geld gevraagd wordt voor de huidige features/mogelijkheden?
zucht, je reactie zegt al genoeg......jullie OVERSCHATTEN jullie aanhang ontzettend!

een betalend tweakers wordt een ramp.....

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op maandag 04 maart 2002 21:08 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Linkjes submitten kunnen we zelf ook wel, kost nauwelijks tijd in vergelijking met het werk dat gaat zitten in het schrijven van de nieuwsberichten. Een groot deel van de prijzen in de pricewatch wordt door de bedrijven zelf ingevoerd of door medewerkers van Tweakers.net die productkoppelingen maken naar de databases van bedrijven. Reviews moet je niet langer maken dan noodzakelijk. De Zalman review van Hielko vind ik voor een cooler review perfect van lengte.

Zonder de inzet van de crew wordt Tweakers.net een lege site, evenals er zonder de inzet van veel bezoekers een leegte ontstaat. Het is onzin om te beweren dat alles door de bezoekers gedaan wordt.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 04 maart 2002 21:21 schreef xxxMaverick het volgende:
een betalend tweakers wordt een ramp.....
Waarom dan? Als we casebadges laten maken sturen we ze ook niet gratis naar iedereen op, dat moet jij ook logisch vinden. Maar als Femme een maand lang programmeert aan een nieuwe feature, waarvoor misschien wel een extra server van een paar duizend euro nodig is, moet iedereen het wel automatisch gratis kunnen gebruiken?

Zou iedereen kwaad weglopen omdat mensen die een donatie aan de site doen beloond/bedankt worden met wat extra speeltjes? Lijkt me stug.

• xxxMaverick
Op maandag 04 maart 2002 21:26 schreef Femme het volgende:

[..]

Linkjes submitten kunnen we zelf ook wel, kost nauwelijks tijd in vergelijking met het werk dat gaat zitten in het schrijven van de nieuwsberichten. Een groot deel van de prijzen in de pricewatch wordt door de bedrijven zelf ingevoerd of door medewerkers van Tweakers.net die productkoppelingen maken naar de databases van bedrijven. Reviews moet je niet langer maken dan noodzakelijk. De Zalman review van Hielko vind ik voor een cooler review perfect van lengte.

Zonder de inzet van de crew wordt Tweakers.net een lege site, evenals er zonder de inzet van veel bezoekers een leegte ontstaat. Het is onzin om te beweren dat alles door de bezoekers gedaan wordt.
Tja, zonder lullig te willen doen:

Over de 'kwaliteit' van die nieuws postings is al vaker discussie geweest. Daar ga ik verder niet op in. Het blijven meestal vertalingen met toevoegingen waarvan de meeste tweakers al op de hoogte zijn.
Die prijskoppelingen verdienen jullie juist mee! daar hoeven wij niet nog een keer voor te betalen....en er zijn alternatieven voor de pricewatch, en goede ook.......

Tuurlijk zijn niet alle reviews te kort of van slechte kwaliteit. maar het zijn er gewoon te weinig en ze voegen zelden wat toe, meestal deden andere sites het beter en sneller.

tuurlijk wordt niet alles door de bezoekers gedaan, maar wel ontzettend veel. En als internet iets bewezen heeft is dat bezoekers snel verkassen als het ze niet bevalt.

Het is niet om tweakers af te zeiken, maar ik neem aan dat jullie alle meningen willen horen. En dit is gewoon hoe veel mensen er tegen aan kijken. Tweakers is tof, maar geld waard?? neuh......je moet gewoon meer geld halen uit de bezoekres, neem een persoon aan met een marketing studie ofzo (hint hint ;) )

Ik wens je natuurlijk alle succes toe

• xxxMaverick
Op maandag 04 maart 2002 21:32 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Waarom dan? Als we casebadges laten maken sturen we ze ook niet gratis naar iedereen op, dat moet jij ook logisch vinden. Maar als Femme een maand lang programmeert aan een nieuwe feature, waarvoor misschien wel een extra server van een paar duizend euro nodig is, moet iedereen het wel automatisch gratis kunnen gebruiken?

Zou iedereen kwaad weglopen omdat mensen die een donatie aan de site doen beloond/bedankt worden met wat extra speeltjes? Lijkt me stug.
tja, maar dan krijgen ze er iets fysieks voor terug. En je gaat me toch niet vertellen dat het verkopen van die badges een goudmijn is of wel?? ik denk (herhaling IK denk) dat de groep die wil betalen veeeel te klein is, en als ze het al doen een laag bedrag. Daar verdien je gewoon bijna niks aan. En dan kost het alleen maar geld.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Natuurlijk is het geen goudmijn, het is ook niet de bedoeling om hard binnen te lopen hiermee.. maar omdat het gewoon k*t is om afhankelijk te zijn van banners wordt er gekeken naar iedere andere mogelijkheid om een stabiele(re) stroom van inkomsten te genereren.

Allerlei verschillende dingen (ik noem bijvoorbeeld een shop, TweakDSL, mogelijke betaalaccounts (let op: er is nog steeds geen concreet plan!)) moeten samen toch een stabielere financiële bodem neerleggen, zodat mensen ook nog kunnen eten als er ff geen reclame wordt gemaakt.

Verwijderd

Wat wil men nu als features hebben als tegenprestatie voor het betalen voor Tweakers.net (GoT ook?).

Een aantal dingen zijn al genoemd. Hieronder al genoemde, en ook enkele nog niet genoemde suggesties.

*webruimte/homepage 15MB, bestandsgrootte limiet (1.5MB?)
*emailboxen ,in totaal maximaal 10 a 15MB? minstens 1 emailadres. Bruikbaar in emailclient. (POP3)

*status <- totaal onbelangrijk, jalousie-gevoel bij rest?
*uitgebreidere pricewatch (meer criteria/attributen/sorteer-mogelijkheden, plaatjes.)
*reclame-vrije website.
*specs page (al is de huidige voor GoT door een Tweaker gemaakt. Draait ie al op een server?)
*kortingen op hardware?
(of software, maar wie koopt software?)
*tweakbadges als welkomstcadeau.
*geen verzendkosten tweakshop?

*driver-database.
Voorstel: FTP-directory (/incoming) waar men drivers upload en iemand gaat controleren en dan verplaatsen naar een eind-directory. (/public).
Dan moet de user wel een textfile met de URL naar de exacte drive bij de fabrikant in een textfile stoppen. Driver-ZIP's /EXE's mogen niet gewijzigd worden (zelf bestanden aan zipfile toevoegen etc..).

aanvullingen? Noem maar op (binnen 24h anders valt er niks aan te passen. Anders mij maar quoten of lijstje overnemen).

Kan ik ook zo'n abonnement krijgen met een GoT account?
Op t.net log ik eens per halfjaar in om een enkele reactie te posten, en modereren heb ik vrij moeilijk en nutteloos gevonden.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Nee

Specs

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
moet sowieso een tweakers.net-mailadres bij

maar verder: ik kijk alleen op T.net omdat er het een-en-ander aan nieuws bij elkaar staat

zodra het ook maar IETS gaat kosten ga ik zelf wel wat nieuwssites langs, dan weet ik alles ook nog eens 3 dagen eerder...

Zodra T.net geld gaat kosten en/of in een gratis variant zoveel reclame (een skyscraper bijvoorbeeld...........) gaat zetten om iedereen naar een betaald abo te pesten ben ik hier weg

dat mensen er €10 / maand voor over hebben... :?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 04 maart 2002 23:20 schreef wicher het volgende:
moet sowieso een tweakers.net-mailadres bij
Komt er niet.
maar verder: ik kijk alleen op T.net omdat er het een-en-ander aan nieuws bij elkaar staat

zodra het ook maar IETS gaat kosten ga ik zelf wel wat nieuwssites langs, dan weet ik alles ook nog eens 3 dagen eerder...
*zucht* lees nou eens voor je post, voor nieuws wordt geen, ik herhaal, geen geld gevraagd.
Zodra T.net geld gaat kosten en/of in een gratis variant zoveel reclame (een skyscraper bijvoorbeeld...........) gaat zetten om iedereen naar een betaald abo te pesten ben ik hier weg
Nou, zo'n skyscraper hebben we al twee keer gehad, dus wat doe je hier nog :?.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:38 schreef Wouter Tinus het volgende:

[snip]
Nou, zo'n skyscraper hebben we al twee keer gehad, dus wat doe je hier nog :?.
offtopic:
Daarbij wil ik wel graag even vermelden dat die weldegelijk irritant zijn Wouter, maar dat zul je nu ook wel van mij zeggen :P

Ik heb er wel een bedrag tot maximaal 10 euro voor over om wat extra features te krijgen. Een voorbeeld daarvan is "supporting member" ofzo achter je naam, gewoon voor de leukigheid. De rest van de features is al eens voorbij gekomen denk ik :) (bv. handig zoeken op postcode in de PW

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[quote]
Op maandag 04 maart 2002 22:09 schreef BBL the 2nd het volgende:
*specs page (al is de huidige voor GoT door een Tweaker gemaakt. Draait ie al op een server?)
Die komt er, maar zal door iedereen gebruikt kunnen worden.
*tweakbadges als welkomstcadeau.
Korting op TweakGear is wel mogelijk.
*geen verzendkosten tweakshop?
Dat kost teveel.
*driver-database.
Voorstel: FTP-directory (/incoming) waar men drivers upload en iemand gaat controleren en dan verplaatsen naar een eind-directory. (/public).
Dan moet de user wel een textfile met de URL naar de exacte drive bij de fabrikant in een textfile stoppen. Driver-ZIP's /EXE's mogen niet gewijzigd worden (zelf bestanden aan zipfile toevoegen etc..).
Uploads door users zijn niet safe. De meukers kunnen wel de uploads doen. Dit kan geautomatiseerd worden zodat het niet veel tijd kost (dit gebeurt nu ook al via een shell scriptje).
Kan ik ook zo'n abonnement krijgen met een GoT account? Op t.net log ik eens per halfjaar in om een enkele reactie te posten, en modereren heb ik vrij moeilijk en nutteloos gevonden.
Het is de bedoeling dat de userbases van GoT en Tweakers.net samengevoegd gaan worden.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Over die e-mail, de hele tijd wordt gesproken over POP3, maar wat mij echt bruut lijkt, is een lekkere vette IMAP-box (opzet á la myrealbox.com lijkt mij nog meer beterz; imap/pop3/webbased) :9
Met 15-20 Meg, eventueel gedeeld met webspace (ben toch niet zo'n webbouwer, dus kan die ruimte wel gebruiken daarvoor)...

Of wordt dat te duur... :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• MAZZA
  • Laatst online: 17:24

MAZZA

Barbie is er weer!

Op dinsdag 05 maart 2002 03:55 schreef brammus het volgende:
Of wordt dat te duur... :?
Dat worden hele dure harde schijven. Zeker in het begin als de investering nog niet wordt terugverdient dmv betalende gebruikers.

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Dat Tweakers.net geld wil vragen voor extra diensten is logisch en begrijpelijk. Alleen moet er ontzettend goed nagedacht worden over die extra diensten, want met alleen wat driver-dingetjes e.d. kun je nooit veel abo's afsluiten natuurlijk.

Voor abonnementen is veel content nodig. En Tweakers.net moet die zelf gaan regelen. Dus als ik betaal voor T.net, wil ik niet ook nog eens voor de content moeten zorgen. Daar moet rekening mee gehouden worden en de mensen die wel meehelpen met het regelen van content zijn mooi meegenomen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Dat een betaalde dienst niet of nauwelijks zou kunnen werken hangt natuurlijk ook van af hoe het staat gesteld met de adsl/kabel boeren. Als ik een klein of brak autootje zou rijden ben ik minder geneigd om daarmee een lange afstand te gaan rijden. Een grote bak met een goed rijgedrag ben ik wel geneigd om daarmee lange afstanden te gaan nemen. Hoe positiever ...

[sorry ik kap met mijn verhaal omdat in Amerika de snelheden wel goed zijn en dus mijn verhaal niet klopt :(]

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 05 maart 2002 04:04 schreef MAZZA het volgende:

[..]

Dat worden hele dure harde schijven. Zeker in het begin als de investering nog niet wordt terugverdient dmv betalende gebruikers.
Ik meen dat iemand v/d crew (geloof zelfs Femme) in dit topic al zei, dat schijfruimte niet zo zeer het probleem zou zijn... :)
[quote]
Op zaterdag 02 maart 2002 02:57 schreef Femme het volgende:
15MB per user is ook geen probleem. Op een 120GB harddisk.
[/quote]

PC-Specs

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

als je betaald krijg je ipv korting HTML rechten... tenminste dat zou wel leuk zijn...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dinsdag 05 maart 2002 09:17 schreef ErectionJackson het volgende:

Voor abonnementen is veel content nodig. En Tweakers.net moet die zelf gaan regelen. Dus als ik betaal voor T.net, wil ik niet ook nog eens voor de content moeten zorgen. Daar moet rekening mee gehouden worden en de mensen die wel meehelpen met het regelen van content zijn mooi meegenomen.
De content hebben we altijd al zelf verzorgd.
Zo duur is een harddisk niet. Als er een 15MB limiet komt en gemiddeld gebruikt een user niet meer dan 8MB, dan kun je op een 40GB schijfje al ongeveer 5000 users parkeren.

• Artix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03-2020

Artix

Whatever

Zou t echt niet erg vinden om te moeten betalen voor tweakers of GoT, kom per dag zo'n 5 uur op de site ofzo. Maarja brengt wel meer werk met zich mee. :P

ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 05 maart 2002 12:07 schreef Femme het volgende:

[..]

De content hebben we altijd al zelf verzorgd.
[..]
Klopt, je hebt gelijk, mijn opmerking daarover slaat eigenlijk nergens op, want ik liep met de gedachte rond dat de bezoekers het grootste deel verzorgen, maar dat is natuurlijk niet zo |:( Maar dat gedeelte dat er goed over nagedacht moet worden waar voor betaald kan worden en dat het echt véél meerwaarde moet bieden slaat wel ergens op :)

Ik zat al te denken aan een knowledge base, een developer knowledge base, coding tutorials e.d. maar er zijn sites die deze dingen in veel grotere mate aanbieden, dus dat heeft weinig zin eigenlijk.

Ik denk dat Tweakers.net bij betaalde diensten zich duidelijk op de zakelijke markt moet richten. En dan dus niet een paar leuke opties waarvoor betaald moet worden, maar echt een business variant van Tweakers.net, een soort Tweakers.biz. Dan kun je de originele doelgroep (de echte tweakers) bedienen (via Tweakers.net) en daarnaast een serieuzere groep (via Tweakers.biz). Ik merk ook op GoT dat er van beide groepen veel aanwezigheid is. Je merkt het ook in de reacties op nieuwsberichten.

Dan wordt de drempel voor bezoekers (van de business-versie dus) om te betalen ook lager. Je zou dan ook kunnen kiezen om een gedeelte van het nieuws op beide sites elkaar te laten overlappen. Op de business-versie van de site voeg je extra nieuws en diensten toe die voor zakelijke gebruikers nuttig zijn en op de tweakers-versie kun je tweak-guides en tweak-nieuws plaatsen.

Tweakers.net heeft een grote doelgroep en ik denk dat er zeker wel een markt is voor een meer business-georienteerde Tweakers.net. Veel bezoekers werken in de IT-branche en kunnen dan misschien via de zaak een abo nemen op hun no. nieuws resource: Tweakers.biz.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 02:32 schreef Femme het volgende:

Het is de bedoeling dat de userbases van GoT en Tweakers.net samengevoegd gaan worden.
Hoe moet ik me dit precies voorstellen? Wordt het T.net account dan gebruikt voor GoT, of andersom? En worden het aantal posts samengevoegd, of blijft dat apart?

They made me do it.

• wiho
  • Laatst online: 10:06

wiho

Certified Nerd

Ik ben voorlopig niet bereid te betalen voor extra diensten en/of bannerloze pagina's. Ik ben wel bereid om tweakers.net te helpen om de inkomsten uit banners te verhogen. Dit is mijn ideetje:

Tweakers.net users zouden de mogelijkheid geboden moeten worden om een gedetailleerd gebruikersprofiel op te geven, inclusief een lijstje van produkten/diensten waarin zij geinteresseerd zijn.

Tweakers.net kan dat profiel vervolgens gebruiken om die gebruikers banners voor te schotelen die specifiek aansluiten bij de interesses die zij in hun profiel hebben opgegeven. Let wel: het is absoluut niet de bedoeling dat deze gegevens worden doorverkocht aan bedrijven. Sponsors kunnen per banner een doelgroep specificeren, die de tweakers.net adserver matched met gebruikersprofielen.

Deze mogelijkheid biedt een aantal voordelen:

- Gebruikers krijgen reclame te zien voor zaken waarin zij ook daadwerkelijk geinteresseerd zijn. Zij zullen banners daardoor veel minder irritant, of zelf nuttig gaan vinden.

- Doordat de gebruikers ook echt geinteresseerd zijn in de reclame zullen de vaker doorklikken naar de achterliggende site.

- De click-through rate van deze personalized-banners zal een stuk hoger liggen dan van gewone banners, waardoor ze voor sponsors veel waardevoller zijn. De opbrengsten per banner voor tweakers.net zullen hoger zijn, waardoor het aantal banners per pagina gelijk kan blijven, of zelfs minder kan worden dan de huidige situatie.

Deze optie kun je aanbieden naast de huidige vorm, en de voorgestelde betaalde abonnementen.

Nogmaals, zoiets werkt alleen als tweakers.net de privacy van de gebruikers kan garanderen.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dinsdag 05 maart 2002 18:30 schreef ErectionJackson het volgende:

Ik denk dat Tweakers.net bij betaalde diensten zich duidelijk op de zakelijke markt moet richten. En dan dus niet een paar leuke opties waarvoor betaald moet worden, maar echt een business variant van Tweakers.net, een soort Tweakers.biz. Dan kun je de originele doelgroep (de echte tweakers) bedienen (via Tweakers.net) en daarnaast een serieuzere groep (via Tweakers.biz). Ik merk ook op GoT dat er van beide groepen veel aanwezigheid is. Je merkt het ook in de reacties op nieuwsberichten.

Dan wordt de drempel voor bezoekers (van de business-versie dus) om te betalen ook lager. Je zou dan ook kunnen kiezen om een gedeelte van het nieuws op beide sites elkaar te laten overlappen. Op de business-versie van de site voeg je extra nieuws en diensten toe die voor zakelijke gebruikers nuttig zijn en op de tweakers-versie kun je tweak-guides en tweak-nieuws plaatsen.

Tweakers.net heeft een grote doelgroep en ik denk dat er zeker wel een markt is voor een meer business-georienteerde Tweakers.net. Veel bezoekers werken in de IT-branche en kunnen dan misschien via de zaak een abo nemen op hun no. nieuws resource: Tweakers.biz.
Een pro versie van Tweakers.net die gericht is op professionals (developers, server/netwerk beheerders, IT managers enz.) vind ik ook zeker een goed idee. Op dit moment zijn we er alleen nog niet klaar voor om twee sites van content te voorzien, maar het is wel iets waar we naartoe kunnen groeien (meer nieuws zoals er nu is, meer nieuws gericht op pro's, meer en betere reviews).
Tweakers.net users zouden de mogelijkheid geboden moeten worden om een gedetailleerd gebruikersprofiel op te geven, inclusief een lijstje van produkten/diensten waarin zij geinteresseerd zijn.
Hier heb ik ook al over nagedacht. Als we weten wat voor systeem een user heeft en welke interesses kunnen we de bezoekers indelen naar bepaalde profielen, zoals 'netwerkbeheerder', 'internet developer', 'gamer' enz. Hier zou heel specifiek op gebannerd kunnen worden. De privacy hoeft niet in gevaar te komen. De informatie uit de database blijft binnen Tweakers.net en de adverteerder weet niet wie hij bereikt, alleen maar dat er een doelgroep wordt bereikt die aan een bepaald profiel voldoet. Privacy gevoelige, individuele informatie doorverkopen van onze users is wel het laatste wat we willen.

• A3-D
  • Laatst online: 14:03
Deze complete discussie heb ik geruime tijd geleden al zien aankomen en heb toen een aantal kanttekeningen geplaatst om iedereen een beetje "wakker" te krijgen. Mijns inziens wordt er de indruk gewekt dat een aantal personen ontzettend veel tijd in T.Net steekt en dat compleet belangeloos doet (er geen winst wordt gemaakt).
Ik ben persoonlijk van mening dat dit niet het geval is, maar wie ben ik...(uitzonderingen daargelaten, er zijn zeer zeker personen die het doen om erbij te horen en hier geen vergoeding voor krijgen).

Als er voor T.Net betaald moet gaan worden dan ben ik pleite, en ik denk vele met mij. Ergens anders kan ik ook terecht voor dit soort zaken...just my 2 cents!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• xxxMaverick
Op woensdag 06 maart 2002 07:27 schreef A3-D het volgende:
Deze complete discussie heb ik geruime tijd geleden al zien aankomen en heb toen een aantal kanttekeningen geplaatst om iedereen een beetje "wakker" te krijgen. Mijns inziens wordt er de indruk gewekt dat een aantal personen ontzettend veel tijd in T.Net steekt en dat compleet belangeloos doet (er geen winst wordt gemaakt).
Ik ben persoonlijk van mening dat dit niet het geval is, maar wie ben ik...(uitzonderingen daargelaten, er zijn zeer zeker personen die het doen om erbij te horen en hier geen vergoeding voor krijgen).

Als er voor T.Net betaald moet gaan worden dan ben ik pleite, en ik denk vele met mij. Ergens anders kan ik ook terecht voor dit soort zaken...just my 2 cents!
precies, alleen met die banners enz komt er al aardig wat geld binnen ( femme?)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Aan de laatste twee boven mij: lees eerst even het topic door :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 05 maart 2002 23:14 schreef Femme het volgende:

[..]

Een pro versie van Tweakers.net die gericht is op professionals (developers, server/netwerk beheerders, IT managers enz.) vind ik ook zeker een goed idee. Op dit moment zijn we er alleen nog niet klaar voor om twee sites van content te voorzien, maar het is wel iets waar we naartoe kunnen groeien (meer nieuws zoals er nu is, meer nieuws gericht op pro's, meer en betere reviews).
[..]
Fijn om te horen want naar zo'n site ben ik nou net op zoek ;) Maar mocht je mensen zoeken die mee moeten helpen, moet je maar even een mailtje sturen, want ik ben wel geïnteresseerd :)

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04-2025
Op woensdag 27 februari 2002 19:09 schreef RobzQ het volgende:

[..]

PDF is een ernstig rot formaat, veel te traag en altijd plugin nodig. Kan ik nog steeds niet op de Wc, bad of in bed lezen terwijl dat nou zo lekker is. Gewoon kleuren kaftje drukken en zwartwit de artikelen (oid) (binnenkant) als het goed loopt kun je later altijd nog naar full color gaan.
Heb je geen printer ofzo? gedrukte versies maken en vooral versturen is *erg* duur.

• TumbleCow
  • Laatst online: 07-12-2025

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Als ik naar mezelf kijk, zou ik wel zo'n €10 per maand bij willen dragen. Extra functies zijn natuurlijk leuk, maar voor mij geen must.

Al met al breng ik toch heel wat tijd door op tweakers.net e.d., en daar mag imho best wat vergoeding tegenover staan.

Een bannervrije site hoeft van mij niet. Over het algemeen staan die dingen me niet in de weg, en ik vind het niet erg om op die manier wat inkomsten voor t.net te genereren.
Wat ik wel graag zou zien is een optie om de 'irritante' reclames uit te zetten. Hiet heb ik het dus vooral over de flash-banners die buiten hun box treden, banners met geluid, en evt. skyscrapers.

Een aantal dingen die ik wel leuk zou vinden (maar nogmaals, ik zie het meer als een donatie dan dat ik er echt dingen voor terug moet hebben), vind ik:
- de webspace voor plaatjes .
- een e-mail adres (wat is de belangrijkste reden om dat niet te doen?, en anders username@users.tweakers.net)
- en een 'customizeable' tweakers.net is natuurlijk wel erg leuk, maar geen noodzaak.

ok. Tot zo ver my 2 cents. :)

Verwijderd

Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken en het valt me telkens weer op dat de indruk wordt gewekt dat er weinig tot geen inkomsten worden gegenereerd bij T.Net/GOT. Als ik de postings lees van Otis en/of Raven (en misschien zijn er meer) zijn zij volgens mij modjes geweest en kregen hiervoor betaald. Meerdere malen ben ik tegengekomen dat een hoop mensen dit doen uit een stuk "liefde" voor het "tweaken". Het blijkt dus dat deze mensen wel degelijk betaald worden en via welingelichte bronnen gaat er meer geld in T.Net om dan dat de meeste mensen durven dromen...

De meeste bezoekers hebben een soort medelijden/symphatie met de organisatie, terwijl <i>zij</i>, en daar bedoel ik de bezoekers mee, de aanvoer van content leveren voor T.net en GOT.

Ik moet wel een beetje lachen als ik lees dat mensen een kledinglijn en dergelijke willen hebben. Wat mij betreft zijn dat mensen die ergens bij willen horen en qua identiteit redelijk op de achtergrond staan. Als ik bijvvorbeeld op de HCC loop dan moet ik altijd weer hard lachen als ik die gasten zie lopen die zichzelf erg interessant vinden vanwege hun "relatie" met één of andere organisatie. Prototypes van echte nerds en geen eigen mening maar meehollen met de rest (no flame intended).

Betalen voor T.Net? Dacht het niet...by the way, misschien een politieke partij oprichten? ;)

• xxxMaverick
Op donderdag 07 maart 2002 10:26 schreef Kees_Mot het volgende:
Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken en het valt me telkens weer op dat de indruk wordt gewekt dat er weinig tot geen inkomsten worden gegenereerd bij T.Net/GOT. Als ik de postings lees van Otis en/of Raven (en misschien zijn er meer) zijn zij volgens mij modjes geweest en kregen hiervoor betaald. Meerdere malen ben ik tegengekomen dat een hoop mensen dit doen uit een stuk "liefde" voor het "tweaken". Het blijkt dus dat deze mensen wel degelijk betaald worden en via welingelichte bronnen gaat er meer geld in T.Net om dan dat de meeste mensen durven dromen...

De meeste bezoekers hebben een soort medelijden/symphatie met de organisatie, terwijl <i>zij</i>, en daar bedoel ik de bezoekers mee, de aanvoer van content leveren voor T.net en GOT.

Ik moet wel een beetje lachen als ik lees dat mensen een kledinglijn en dergelijke willen hebben. Wat mij betreft zijn dat mensen die ergens bij willen horen en qua identiteit redelijk op de achtergrond staan. Als ik bijvvorbeeld op de HCC loop dan moet ik altijd weer hard lachen als ik die gasten zie lopen die zichzelf erg interessant vinden vanwege hun "relatie" met één of andere organisatie. Prototypes van echte nerds en geen eigen mening maar meehollen met de rest (no flame intended).

Betalen voor T.Net? Dacht het niet...by the way, misschien een politieke partij oprichten? ;)
helemaal mee eens. Ze gebruiken het excuus dat de advertentie markt is ingestort. Nou, tweakers is 1 van de weinige sites die nog vrachtladingen betaalde banners plaatst. Hier gaat nog veel geld in om.

Overigens. Als er mensen bereid zijn om te betalen, voor extra functies enz. Perfect natuurlijk!

Maar ik doe het niet, en mensen moeten inderdaad niet denken dat er geen geld omgaat in tweakers

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Moderators krijgen niet betaald. Nieuwsposters wel, serverbeheerders en developers ook, redactie ook, coördinatie/MT ook. Nou en?. Koop jij alleen bij bedrijven die draaien op vrijwilligers ofzo?

Omzet != winst.

Stel we verdienen we 25.000 euro per maand, en het kost 30.000 euro om de site in de lucht te houden, dan is dat net zo hard een probleem als wanneer er helemaal niets binnenkomt en het 5.000 euro kost om de site in de lucht te houden.
De meeste bezoekers hebben een soort medelijden/symphatie met de organisatie, terwijl zij, en daar bedoel ik de bezoekers mee, de aanvoer van content leveren voor T.net en GOT.
Er zijn meer dan 70 mensen die zich als crew inzetten voor Tweakers.net en GoT. Zonder hen is de site net zo goed niets waard. Dit is trouwens helemaal geen vreemde situatie. Vergelijk het met een café. De bezoekers maken het gezellig, maar het personeel houdt de tent draaiende. Ze zijn van elkaar afhankelijk voor het voortbestaan van het café, en toch maakt het de bezoekers niet uit dat er winst gemaakt wordt, ze hebben het immers naar hun zin.

Dit zijn gewoon flames (en ja ik heb dat zielige disclaimertje gezien, maar dat spreekt je niet vrij!) en daar zijn er nu wel genoeg van voorbij gekomen.
helemaal mee eens. Ze gebruiken het excuus dat de advertentie markt is ingestort. Nou, tweakers is 1 van de weinige sites die nog vrachtladingen betaalde banners plaatst. Hier gaat nog veel geld in om.
Dat is geen excuus, dat is een feit. En ja er wordt nog steeds geld verdiend aan advertenties, maar guess what? De site wordt groter en groter en toch blijven die inkomsten gelijk. Probleem? JA! Dat begrijpt iedereen die één les economie heeft gehad.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 11:17 schreef xxxMaverick het volgende:

..die nog vrachtladingen betaalde banners plaatst. Hier gaat nog veel geld in om. [..]
Vrachtladingen?

• xxxMaverick
Op donderdag 07 maart 2002 12:04 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

Vrachtladingen?
tweakers is de enige site waar bijna elke dag wel betaalde banners lopen, zie die grote sky dingen, die gigabyte advertentie enz enz enz dus ja....

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 12:06 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

tweakers is de enige site waar bijna elke dag wel betaalde banners lopen, zie die grote sky dingen, die gigabyte advertentie enz enz enz dus ja....
En wat denk je dat die banners opleveren?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Is het trouwens niet zo dat Tweakers.net beter een paar (full-time?) werknemers aan kan nemen dan 70 part-timers? Waarschijnlijk kun je dan de kosten ook beter in de klauwen houden?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat zou wel gunstig zijn, maar fulltimers (ook al is het maar een kleine groep) zijn nu eenmaal véél duurder dan een grote groep parttimers (die 30.000 euro per maand die ik noemde ergens hierboven is natuurlijk niet gebaseerd op de feiten). Bovendien komt er dan ook een kantoor bij met alle gevolgen van dien (reiskosten, computers en andere voorzieningen, etc.).

Verwijderd

Moderators krijgen niet betaald. Nieuwsposters wel, serverbeheerders en developers ook, redactie ook, coördinatie/MT ook. Nou en?. Koop jij alleen bij bedrijven die draaien op vrijwilligers ofzo?
Of ik alleen bij bedrijven koop die draaien op vrijwilligers? Nee, maar het afnemen van een product bij een bepaald bedrijf heeft voor mij een toegevoegde waarde, met andere woorden ik krijg er iets bruikbaars voor terug. Als ik dit vergelijk met T.net dan zie ik dat het een vergaarbak is van nieuws die de bezoekers submitten (en waar je dankbaar voor moet zijn als het daadwerkelijk geplaatst wordt) en ik zie de toegevoegde waarde niet zozeer (kan ik op WebWereld ook voor terecht om maar een zijstraat te noemen).
Dat is geen excuus, dat is een feit. En ja er wordt nog steeds geld verdiend aan advertenties, maar guess what? De site wordt groter en groter en toch blijven die inkomsten gelijk. Probleem? JA! Dat begrijpt iedereen die één les economie heeft gehad.
Als de site groter wordt moeten je inkomsten ook groter worden, lijkt me duidelijk. Een adverteerder zal dus mee moeten groeien omdat door het groter worden van de site dhij/zij dus waarschijnlijk ook meeprofiteert. Schijnbaar loopt dit niet in de pas of is er een verkeerd beleid gevoerd ten aanzien van sponsors en/of donateurs.

De uitspraak dat er wel betaald wordt is trouwens een andere dan die ik voorheen wel eens gelezen heb, toen kwam het er min of meer op neer dat iedereen het uit een soort hobby deed en er niets aan financiele vergoeding tegenover stond.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 07 maart 2002 13:33 schreef Kees_Mot het volgende:
Of ik alleen bij bedrijven koop die draaien op vrijwilligers? Nee, maar het afnemen van een product bij een bepaald bedrijf heeft voor mij een toegevoegde waarde, met andere woorden ik krijg er iets bruikbaars voor terug. Als ik dit vergelijk met T.net dan zie ik dat het een vergaarbak is van nieuws die de bezoekers submitten (en waar je dankbaar voor moet zijn als het daadwerkelijk geplaatst wordt) en ik zie de toegevoegde waarde niet zozeer (kan ik op WebWereld ook voor terecht om maar een zijstraat te noemen).
Je hebt de draad overduidelijk niet gelezen. Ik ga hier niet eens meer op in |:(.
Als de site groter wordt moeten je inkomsten ook groter worden, lijkt me duidelijk. Een adverteerder zal dus mee moeten groeien omdat door het groter worden van de site hij/zij dus waarschijnlijk ook meeprofiteert. Schijnbaar loopt dit niet in de pas of is er een verkeerd beleid gevoerd ten aanzien van sponsors en/of donateurs.
Tuurlijk, het is onze schuld als de economie door een recessie gaat en bedrijven bezuinigen op (online)reclame. Natuurlijk is een grotere site aantrekkelijker om op te adverteren, maar dat wil niet zeggen dat mensen ineens vier keer zoveel betalen, of dat er ineens meer adverteerders zijn.
De uitspraak dat er wel betaald wordt is trouwens een andere dan die ik voorheen wel eens gelezen heb, toen kwam het er min of meer op neer dat iedereen het uit een soort hobby deed en er niets aan financiele vergoeding tegenover stond.
Voor de deel van de crew is dat ook zo.

Verwijderd

Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken...
Je hebt de draad overduidelijk niet gelezen. Ik ga hier niet eens meer op in
Wie heeft nu de draad niet gelezen????

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 07 maart 2002 14:15 schreef Kees_Mot het volgende:
Wie heeft nu de draad niet gelezen????
Jij niet, ik wel. Zeggen dat je de draad hebt gelezen is niet hetzelfde als de draad lezen.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 14:17 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Jij niet, ik wel. Zeggen dat je de draad hebt gelezen is niet hetzelfde als de draad lezen.
Ik heb niet gezegd dat ik de draad heb gelezen...toch beter lezen WT!
Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken
Laat maar...zinloze discussie, en offtopic.

• Floor-is
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Ik heb de moeite genomen om dit hele draadje te bekijken en het valt me telkens weer op dat de indruk wordt gewekt dat er weinig tot geen inkomsten worden gegenereerd bij T.Net/GOT.
Als het goed is wordt er alleen de indruk gewekt dat er te weinig omzet gegenereerd wordt. We hebben eenvoudigweg een aantal kosten en een aantal opbrengsten. Als je met de opbrengsten de kosten niet dekt, dan gaat het niet goed, je kan het wat langer uitzingen door een aantal mensen niet te betalen (ik noem een Femme een Daniel en mijzelf), maar het biedt geen verbetering voor de toekomst.
Als ik de postings lees van Otis en/of Raven (en misschien zijn er meer) zijn zij volgens mij modjes geweest en kregen hiervoor betaald. Meerdere malen ben ik tegengekomen dat een hoop mensen dit doen uit een stuk "liefde" voor het "tweaken". Het blijkt dus dat deze mensen wel degelijk betaald worden
Jah, nieuwsposters, nieuwscoordinatoren, reviewers, sysadmins en het MT zijn allemaal mensen die wat geld verdienen. Op zich ook wel logisch, ze steken een berg tijd en moeite in de site, waar ze wat voor terugkrijgen. Het liefst zou ik ook de mods nog een vergoeding doen toekomen, maar dat is eenvoudigweg niet haalbaar... De wil is er iig wel. :)
Is het overigens niet logisch dat deze mensen een vergoeding krijgen? Een persoon als Kees die minstens 15 uur per week van zijn tijd besteed aan het onderhouden van de servers zou dit echt niet gratis doen. Even mijzelf als voorbeeld nemen maar: Ik werk fulltime voor t.net, zonder salaris zou ik een uitkering moeten hebben, maar tegelijk ook een fulltime baan: goh wat zouden de uitkeringsinstanties daar nou van zeggen?
en via welingelichte bronnen gaat er meer geld in T.Net om dan dat de meeste mensen durven dromen...
ROFL :D
Oh wat een heerlijke dromen, ik wou dat ik ze had. :)
De meeste bezoekers hebben een soort medelijden/symphatie met de organisatie, terwijl zij, en daar bedoel ik de bezoekers mee, de aanvoer van content leveren voor T.net en GOT.
T.net is een community, de bezoekers zorgen er voor dat het een community is, maar de bezoekers moeten wel een plekje hebben waar ze hun ei kwijt kunnen, waar ze dus een community kunnen vormen. De bezoeker helpt mee bij het aanvoeren van content, maar zoals Wouter al aangaf: ze zorgen op T.net zeker niet voor de content zelf.
Maar het is wel een flame.
Ah een troll kan je er ook nog uitspugen, knap hoor!
Op donderdag 07 maart 2002 12:06 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Jij surft duidelijk niet over het net.
Neem eens een kijkje bij Anandtech, of bij THG, misschien dat C|Net en ZDnet ook nog wel een stukje verduidelijking kunnen geven. En als je het dan nog niet begrijpt: The king of all... Emerce.nl (13 banners per pagina en gemiddeld zo'n 95% verkocht). Kom daarna nog eens terug om over onze banners te praten.

Daarnaast: Veel campagnes worden verkocht op een uniek bereik, wat wil zeggen dat je als adverteerder zoveel mogelijk unieke bezoekers de banner wilt laten zien. Gigabyte, KPN, Nokia en Oracle doen dat om maar even een voorbeeld te noemen.
De budgetten zijn echt niet zo groot, was dat maar zo, dan hoefden wij niet allemaal lompe kutbanners te laten zien om toch maar een beetje omzet te genereren...
Op woensdag 06 maart 2002 07:27 schreef A3-D het volgende:
Deze complete discussie heb ik geruime tijd geleden al zien aankomen en heb toen een aantal kanttekeningen geplaatst om iedereen een beetje "wakker" te krijgen.
I remember.
Mijns inziens wordt er de indruk gewekt dat een aantal personen ontzettend veel tijd in T.Net steekt en dat compleet belangeloos doet (er geen winst wordt gemaakt).
Goed onthouden, we hebben heel wat vrijwilligers.
"Om er bij te horen?" Dat is een nogal denigrerende uitspraak.

Dat jij geen zicht hebt op de organisatie en derhalve geen goed beeld kunt vormen, waarna je maar zelf een halfbakken conclusie trekt, dat is jouw probleem, maar ga ons er alsjeblieft niet mee lastig vallen.
Als er voor T.Net betaald moet gaan worden dan ben ik pleite,
Doei!
en ik denk vele met mij. Ergens anders kan ik ook terecht voor dit soort zaken...just my 2 cents!
Misschien dat je nu eens de tijd moet nemen om het volgende te bedenken:
De site blijft zoals ze is, het nieuws, de reviews, het forum, de shopsurvey, de pricewatch, meuktracker etc. etc. etc. Allemaal helemaal 100% gratis!
Waar je voor kan kiezen te gaan betalen, dat is een pakket extra's die sommigen interessant vinden en sommigen niet. Wij hopen dat genoeg mensen het wel interessant vinden omdat het ons een hele grote berg sores scheelt.

<hr> En zo hoop ik dan weer wat kennis in de wereld te brengen. Het is niet zo moeilijk:
Tweakers.net is een bedrijf, een bedrijf heeft omzet nodig om de kosten te dekken, anders gaat het failliet.

Je kan proberen de kosten zo klein mogelijk te maken, maar op een gegeven moment kan je de broekriem ook niet meer strakker aantrekken...

Bericht hierboven

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:59
Ik heb wel wat over voor t.net.

Skins, kiezen wat je op de frontpage wil hebben, en gewoon het gevoel hebben dat je iets doet voor een van je hobbie :P is mij wel wat geld waard. De banners hoeven voor mij niet eens weg; die vullen toch wat loze ruimte.

Kan je nog wel wat meer vertellen over de t.net LAN? Die zou vorig jaar komen, en Bulldog en Mark (en nog iemand?) zijn ermee bezig, maar ik wil meer weten :)

Verbouwing

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 07 maart 2002 17:27 schreef DinoRaptor het volgende:
Ik heb wel wat over voor t.net.

Skins, kiezen wat je op de frontpage wil hebben, en gewoon het gevoel hebben dat je iets doet voor een van je hobbie :P is mij wel wat geld waard. De banners hoeven voor mij niet eens weg; die vullen toch wat loze ruimte.
Dat kan natuurlijk ook :)
Kan je nog wel wat meer vertellen over de t.net LAN? Die zou vorig jaar komen, en Bulldog en Mark (en nog iemand?) zijn ermee bezig, maar ik wil meer weten :)
Nee helaas, dat kan ik niet.

Bericht hierboven

• Plague
  • Niet online
Waarom snappen sommige mensen het hier toch niet? :?

Ik neem nu even Femme als voorbeeld (niet denken dat ik alle andere mensen van de T.Net crew niet belangrijk vind :P )

Femme is een jongen die een opleiding heeft gedaan, en met passie voor het tweaken een site heeft gemaakt. Die site is gaan groeien en groeien, net zoals hij zelf (ik bedoel in de zin van onwikkeling en ervaring). Als je dan een medewerker bent in een "normaal" bedrijf krijg je dan opslag en dat soort zaken. Je inkomsten worden dus groter. :)

In dit geval worden de inkomsten helemaal niet groter (om niet te zeggen kleiner). dus word er geprobeerd de inkomsten toch wat te laten groeien, dat Femme ook eens een keer een huis kan gaan kopen met een jaar of 30. ;) er zijn naar mijn weten MINSTENS 5 mensen voor een deel afhankelijk van deze site (Femme Taken, Daniel Kegel, Floris Diemel, Jan Bolder en Johan Zoutendijk (Kees een beetje)). Dat lijkt mij niet echt een rustig gevoel geven als "je leven" afhankelijk is van een site die er maar net komt ;) . Ik denk dat het al helamaal geen rustig gevoel geeft dat je inkomen afhankelijk is van een stel BANNERS! :D ;) .

Ik denk dat al deze mensen die hier hun inkomen mee verdienen, als ze in een bedrijf zouden werken, veel meer zouden kunnen verdienen. :?

En het zijn ook maar mensen hoor :? Zou jij niet betaald willen krijgen voor ZO veel werk te leveren?

Ik ben in ieder geval WEL bereid voor t.net te betalen :) Als is het alleen maar als donatie! Ik maak heel veel gebruik van een dienst die ik erg goed vind, en daar zal ik graag voor betalen. :) Die extra's zijn een leuke bijkomstigheid :P .

Keep up the good work guys! :P

ff iets aangepast ;) speciaal voor Wouter :P

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 07 maart 2002 17:34 schreef Plague het volgende:
er zijn naar mijn weten MINSTENS 4 mensen COMPLEET afhankelijk van deze site (Femme, Floris, Wouter en nog iemand toch? (Kees een beetje)).
Ik niet hoor, ik studeer ook nog enzo. Ik ben wel meer dan fulltime aanwezig, maar krijg bij lange na geen fulltime salaris (helaas :P). Jan Bolder en Johan Zoutendijk zijn ook alles behalve afhankelijk van Tweakers.net.

Naast de kleine groep die ervan afhankelijk is zijn er ook veel mensen (incl. mezelf) voor wie T.net dé bron van inkomsten die ze in staat stelt om zoveel tijd vrij te houden. Als ik bijvoorbeeld ook nog zou moeten werken om aan geld te komen zou ik nooit zoveel tijd aan T.net kunnen besteden.

• A3-D
Als er voor T.Net betaald moet gaan worden dan ben ik pleite
reactie Floris:
Doei!
Wat een domme en onprofessionele houding voor iemand die notabene in het managementteam zit! Zo hou je je bezoekers vast en kom je er zeker wel.....not!
Als iedereen die dan zo'n grote mond heeft over het wel willen betalen aan T.Net dan eens begint met vrijwillige donaties en niet zo lopen te grootmuilen dat ze wel willen betalen, er komt dan geld binnen en kunnen "de jongens" meer van dit soort uittingen plaatsen...nare reactie Floris, jammer....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Plague
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 17:48 schreef A3-D het volgende:

[..]

reactie Floris:
[..]

Wat een domme en onprofessionele houding voor iemand die notabene in het managementteam zit! Zo hou je je bezoekers vast en kom je er zeker wel.....not!
Als iedereen die dan zo'n grote mond heeft over het wel willen betalen aan T.Net dan eens begint met vrijwillige donaties en niet zo lopen te grootmuilen dat ze wel willen betalen, er komt dan geld binnen en kunnen "de jongens" meer van dit soort uittingen plaatsen...nare reactie Floris, jammer....
Sommige mensen ben je liever kwijt dan rijk >:) :P ;)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Onze gebruikers zijn O+, maar een aantal mensen draagt niets anders bij dan ongefundeerde kritiek. Dat werkt ontzettend veel frustratie op bij de crew, dus ik kan me zo'n uitspraak heel goed voorstellen.

• Plague
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 17:56 schreef Wouter Tinus het volgende:
Onze gebruikers zijn O+, maar een aantal mensen draagt niets anders bij dan ongefundeerde kritiek. Dat werkt ontzettend veel frustratie op bij de crew, dus ik kan me zo'n uitspraak heel goed voorstellen.
Ben ik ook O+ ?? Wouw!! *zwijmel* :P

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 17:48 schreef A3-D het volgende:
Tja... Je had liever gezien dat Floris op zijn knieën was gaan zitten en de persoon in kwestie had gesmeekt om maar te blijven? Lompe opmerkingen vragen in dit geval om een ietwat lomp antwoord.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Beste A3-D (voormalig medewerker van het inmiddels ten gronde gegane nedcool).

Als ik van allerlei kanten hoor dat jij mij als persoon en onze website als geheel zwart maakt, dan vind ik dat nou niet bepaald prettig.

Als je dan ook nog eens zelf je gal komt spuwen op een manier die niet echt als vriendelijk genoteerd kan worden, dan kan jij je ook wel voorstellen dat je de bal teruggekaatst krijgt of niet?

Nog iets: Als je niet leest wat er staat, mis je de clue.
De uitspraak "de plank misslaan" is hier dan ook redelijk van toepassing, je refereerd aan een geheel betaalde site. Daar is absoluut geen sprake van, misschien dat het je deze keer wel duidelijk is geworden?

Zo niet: blijf dan gewoon weg alsjeblieft, dit gezever wordt iedereen ondertussen wel moe van. Je helpt jezelf er nu niet mee en anderen ook niet.

Bericht hierboven

• xxxMaverick
Op donderdag 07 maart 2002 18:20 schreef Floris het volgende:
Beste A3-D (voormalig medewerker van het inmiddels ten gronde gegane nedcool).
uh, dit is nou echt niet proffesioneel......wil jij dat men over 5 jaar zegt: ah floris van dat failliete tweakers??? |:(|:( maw je reactie slaat nergens op

overigens zijn de overige verhalen wel goed, alleen denk ik dat minder mensen zullen betalen dan nodig is.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 07 maart 2002 18:31 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

uh, dit is nou echt niet proffesioneel......wil jij dat men over 5 jaar zegt: ah floris van dat failliete tweakers??? |:(|:( maw je reactie slaat nergens op
duh dat wil ik niet, want Tweakers.net moet niet failliet gaan, als ik dat zou willen, dan had ik beter deurwaarder ofzo kunnen worden :P
Conclusie: domme vergelijking :P
overigens zijn de overige verhalen wel goed, alleen denk ik dat minder mensen zullen betalen dan nodig is.
Je eerste positieve puntje in deze thread! Kudos :)

Bericht hierboven

• xxxMaverick
Op donderdag 07 maart 2002 18:35 schreef Floris het volgende:

[..]

duh dat wil ik niet, want Tweakers.net moet niet failliet gaan, als ik dat zou willen, dan had ik beter deurwaarder ofzo kunnen worden :P
[..]
ja duh, en bovenstaande wilde wel dat het bedrijf failliet ging |:(|:( maw gedraag je prof. of post onder een andere naam als je dat niet aankan

[/quote]
[/quote]

dank je, als jullie alleen positieve reacties kregen was het ook niks...... ;)

Verwijderd

Doei allemaal...

• xxxMaverick
Op donderdag 07 maart 2002 18:45 schreef J.L.Bolder het volgende:
Doei allemaal...
:?

• Plague
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 18:46 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Was dus ook mijn reactie :D...

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Op donderdag 07 maart 2002 18:35 schreef Floris het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad niet erg proffesioneel, jullie lopen te mekkeren dat wij niet in jullie achtertuin kunnen kijken, maar wel komen met opmerkingen als het ten gronde gegane Nedcool. Alsof jij weet wat zich daar heeft afgespeeld. Jullie laten je, als zogenaamd bedrijf wel kennen hoor.

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
0

• xxxMaverick
Op donderdag 07 maart 2002 19:34 schreef Azrael het volgende:
0

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 07 maart 2002 18:51 schreef R2 het volgende:

[..]

Inderdaad niet erg proffesioneel, jullie lopen te mekkeren dat wij niet in jullie achtertuin kunnen kijken, maar wel komen met opmerkingen als het ten gronde gegane Nedcool. Alsof jij weet wat zich daar heeft afgespeeld.
Nee dat weet ik inderdaad niet precies, daarom heb ik me er ook niet mee bemoeid. Ik mag het echter wel vreemd en vervelend vinden als jullie je met onze bedrijfsvoering gaan bemoeien.
Jullie laten je, als zogenaamd bedrijf wel kennen hoor.
Hoi ik ben Floris :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:50 schreef Plague het volgende:

[..]

Was dus ook mijn reactie :D...
Op donderdag 07 maart 2002 18:45 schreef J.L.Bolder het volgende:
Doei allemaal...
Ook wel Jan Bolder, als in aandeelhouder. Hij zwaait even de gebruikers uit welke besloten hebben om t.net te laten voor wat het is denk ik.

• R2
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Op donderdag 07 maart 2002 19:47 schreef Floris het volgende:

[..]

Nee dat weet ik inderdaad niet precies, daarom heb ik me er ook niet mee bemoeid. Ik mag het echter wel vreemd en vervelend vinden als jullie je met onze bedrijfsvoering gaan bemoeien.
[..]

Hoi ik ben Floris :)
Niet mee bemoeid nee, maar om dan een posting met zo'n zin te beginnen vind ik heel zwak hoor, zelfs kinderachtig. Ik heb me verder helemaal niet met jullie bedrijfsvoering bemoeid, jullie gaan je gang maar, ik vind het alleen jammer dat er nix zinnigs meer uit je vingers kan komen, zeker gezien je laatste reactie. Zoals ik al eerder vermelde, niet echt proffesioneel.

• xxxMaverick
Op donderdag 07 maart 2002 20:08 schreef R2 het volgende:

[..]

Niet mee bemoeid nee, maar om dan een posting met zo'n zin te beginnen vind ik heel zwak hoor, zelfs kinderachtig. Ik heb me verder helemaal niet met jullie bedrijfsvoering bemoeid, jullie gaan je gang maar, ik vind het alleen jammer dat er nix zinnigs meer uit je vingers kan komen, zeker gezien je laatste reactie. Zoals ik al eerder vermelde, niet echt proffesioneel.
inderdaad, erg arrogant. zo van 'wij gaan tenminste niet failliet' jaja, bewijs dat eerst maar eens.....

• Mithrandir
  • Laatst online: 21:59
Misschien vinden een aantal mensen dit niet leuk, maar volgens mij kan dit draadje 't best dicht.

De laatste bladzijde is alleen maar herhaling van de vorigen, geflame en getroll, over en weer.

Verbouwing

• xxxMaverick
Op donderdag 07 maart 2002 20:23 schreef DinoRaptor het volgende:
Misschien vinden een aantal mensen dit niet leuk, maar volgens mij kan dit draadje 't best dicht.

De laatste bladzijde is alleen maar herhaling van de vorigen, geflame en getroll, over en weer.
goed dat je erbij zegt 'over en weer' want zo is het......

• A3-D
Op donderdag 07 maart 2002 20:23 schreef DinoRaptor het volgende:

Juist, dit is nu de meest zinnige posting die ik de afgelopen 10 postings langs zie komen. Gooi 'm inderdaad maar dicht voordat er dingen gebeuren waar we spijt van gaan krijgen....

• Daniel
  • Laatst online: 22:07

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik krijg nergens spijt van hoor :)
Tweakers.net is een normaal bedrijf met bronnen van inkomsten en ook bepaalde kosten. Net als ieder ander commercieel bedrijf zijn wij constant op zoek naar manieren om de inkomsten groter te laten zijn dan de kosten, zo simpel ligt het. Alleen in dat geval kun je je eigen voortbestaan garanderen: hoe hoger de inkomsten, hoe meer ruimte voor uitgaven, hoe beter de kwaliteit van de site kan worden.

Op dit moment lukt dat vrij aardig, maar om nu te zeggen dat het geld met kruiwagens tegelijk onze voordeur binnen wordt gereden...nou nee :) Het is gewoon hard werken, en soms boek je een mooi succes, soms gaat het wat minder. Ik hoef geen medelijden, ik kies hier tenslotte zelf voor, en dat doen al die anderen die voor T.net werken ook. Maar ik wil ook niet afgerekend worden puur op het feit dat we extra inkomsten proberen te genereren. Ik vind het natuurlijk wel prima om te discussiëren over de manier waarop we dat proberen, want we hebben natuurlijk het meeste aan diensten die de gebruiker zinvol vindt.

Eén van de manieren om de nodige extra omzet te genereren is het invoeren van extra diensten tegen betaling, en we zijn nu bezig met nadenken over welk model daarvoor het meest effectief is, en hoe we het in zouden kunnen voeren.

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op donderdag 07 maart 2002 19:36 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ik reageer gewoon op het onderwerp van dit topic....

• wiho

wiho

Certified Nerd

Op donderdag 28 februari 2002 18:15 schreef Wouter Tinus het volgende:

..Personeel kost geld, simple as that. Als je wil dat mensen voor je werken moet je ze geld geven. Hoeveel er aan verschillende personen betaald wordt gaat niemand natuurlijk een snars aan,...
Waarom eigenlijk zo geheimzinnig over de tweakers.net boekhouding? Uit verschillende postings in deze thread blijkt dat er een hoop misverstanden ontstaan doordat er geen enkele informatie wordt vrijgegeven over de precieze financiele situatie van tweakers.net.

Geef gewoon eens een overzichtje waarin grofweg de verschillende inkomsten- en uitgavenposten vermeld staan. En vermeld daarbij dan hoeveel extra inkomsten jullie hopen te generenen d.m.v. meer banners en/of abonnementsgelden. Dan weten wij 'gewone stervelingen' ;) tenminste ook waar we over praten...

Voor een open community als tweakers.net zou dat toch moeten kunnen.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik persoonlijk zou er in ieder geval niet blij mee zijn als iedereen wist hoeveel ik verdiende, en ik kan me voorstellen dat anderen hun persoonlijke inkomsten ook liever privé houden.

Een globaal financiëel plaatje moet iedere B.V. wettelijk ieder jaar openbaar maken, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat de directie de specifieke gegevens liever voor zichzelf houdt. Een deel van de bezoekers kijkt nu eenmaal naar Tweakers.net alsof het een kleine site is die op goodwill draait. Stel dat we zeggen dat er in het bedrijf bijvoorbeeld gemiddeld 5.000 euro in de maand binnenkomt, worden we meteen als commerciële oplichters bestempeld die geen cent extra nodig hebben. En stel dan dat de loonkosten in totaal 6.000 euro zijn, dan gaan mensen roepen van: "in plaats van ons geld te vragen, vul je eigen zakken maar wat minder".

Ik begrijp dat mensen nieuwsgierig zijn, maar ik zie niet in waarom het vrijgeven van zulke specifieke informatie zou bijdragen aan het begrip van de bezoekers, het komt op mij meer als wantrouwen over.

• wiho

wiho

Certified Nerd

Ik begrijp best dat jullie liever niet tot op de cent nauwkeurig vertellen hoeveel iedere medewerker verdient. Dat is ook nergens voor nodig.

Maar wat wel zou helpen is een totaalplaatje, inderdaad in de geest van een financieel jaarverslag zoals BV's dat publiceren. Gewoon iets waarin de inkomsten en uitgaven als totaalbedrag per categorie vermeld staan.

Op die manier krijgen de gebruikers een enigszins redelijk beeld van de financiele situatie, zonder dat de privacy van werknemers in het geding komt. Als de bedragen inderdaad zo bescheiden zijn als nu wordt gesuggereed, dan zal geen enkele tweaker daar problemen mee hebben. Je kweekt er eerder begrip mee dan met het huidige gesloten beleid.

Bovendien, juist door deze cijfers zo angstvallig geheim te houden, wek je argwaan op.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Idd, wat kan mij het schelen wat de supermarkt-eigenaar verdient :?
Of de redactie van een computer-magazine :?

* brammus vind dat men wel vreemde eisen stelt als bezoeker...
Het inkomen is totaal irrelevant; Als T.net meer geld wil binnenkrijgen dan is dat hun zaak!
Ookal geven ze er lekkere LAN-parties van voor de crew, T.net is geen liefdadigheidsinstelling!

Sorrie hoor, maar ik vind dit allemaal gezeur om nix.

Als je niet wil betalen, dan houd je dus wat je nu hebt; betaal je wel, dan krijg je meer...

Ik zie het probleem niet :?

PC-Specs

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 08 maart 2002 16:15 schreef wiho het volgende:
Maar wat wel zou helpen is een totaalplaatje, inderdaad in de geest van een financieel jaarverslag zoals BV's dat publiceren. Gewoon iets waarin de inkomsten en uitgaven als totaalbedrag per categorie vermeld staan.
Waarom zou het dan nu moeten en kan er niet op het echte jaarverslag gewacht worden?
Op die manier krijgen de gebruikers een enigszins redelijk beeld van de financiele situatie, zonder dat de privacy van werknemers in het geding komt.
Maar waar hebben ze dat voor nodig? Om zich ervan te overtuigen dat betaalaccounts nodig zijn? Als mensen dat niet willen vanwege d'r principes; prima. Dat is niet ons probleem, het is ook helemaal niet de bedoeling om iedereen om te praten door zielig te doen.

Als anderen wel bereid zijn om te betalen voor extra features: perfect. Die doen het niet voor de liefdadigheid, dus wat maakt hun het uit als er geld verdiend wordt. Ik denk dat je er heel erg weinig mee opschiet door financiële gegevens op tafel te gooien.
Als de bedragen inderdaad zo bescheiden zijn als nu wordt gesuggereed, dan zal geen enkele tweaker daar problemen mee hebben. Je kweekt er eerder begrip mee dan met het huidige gesloten beleid.
Ik suggereer niets. Misschien gaat het om een fractie van die bedragen, misschien om een veelvoud ervan. Misschien liggen de verhoudingen ook heel anders. Ik geef een voorbeeld. In bedrijven gaat nu eenmaal veel geld om, maar dat wil niet zeggen dat het financieel goed met ze gaat.
Bovendien, juist door deze cijfers zo angstvallig geheim te houden, wek je argwaan op.
Argwaan bij wie? Bij mensen die hier schreeuwen dat ze nooit in hun leven zullen betalen? Die gaan toch niet over de schreef. De mensen die voor de features zouden betalen interesseert het geen biet, al koopt Femme morgen z'n 4e BMW, ze krijgen toch wat ze willen?

Er zijn hier ontzettend veel mogelijkheden om inspraak te hebben op de organistatie, maar sommige dingen blijven nu eenmaal achter gesloten deuren, ik vind dat je daar gewoon respect voor moet hebben, en niet moet eisen dat we alles verantwoorden.

Pagina: 1 2 3 Laatste