nee zo moet je het niet bekijken, ze verwacht dat de mensen er maar een paar uur perdag van maken. schijnbaar maakten de meeste er ook echt goed stevig gebruik van, en dat is niet winstgevend. Wanadoo moet gewoon mensen hebben die maar een paar uur per dag internetten dan is het pas winstgevend.Op donderdag 07 maart 2002 21:25 schreef canalplus het volgende:
Wat ik zo vreemd vind: ze bieden flatfee internet aan, dus onbeperkt internetten tijdens bepaalde uren voor een vast bedrag. Dan moet het toch toegestaan zijn dat je al deze uren ook benut?
Volgens Wanadoo is het maar een kleine groep "heavy users" maar als het dan zo'n kleine groep is hoeven ze zich toch ook niet zo druk te maken. Want ik denk dat de meeste gebruikers niet continu online zijn.
Ik heb zelf @work isdn/flatfee en ben meestal 12 uur per dag online.
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
jep ik ken het, dan moet je ff je PC gewone resetten, en weg is het probleem, het is wel verrekte irri, daar heb ik nu geen last meer vanOp donderdag 07 maart 2002 22:02 schreef T-man het volgende:
Hmmz... ik had maar 130uur... hmmz valt tegen![]()
Maar euhmz... ik heb al een paar dagen last dak na 22:00 wel kan inbellen maar nie kan surfen/irc'en etc
Meer mensen last van... heb nu verbinding met Tmfweb...maarjah kwil Hometime ook na 22:00 werkend
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter
Verwijderd
je kan natuurlijk op GoT, het tweakende deel van NederlandOp vrijdag 08 maart 2002 11:47 schreef drYddi het volgende:
Hmmm ik heb nog niemand gehoord die onder die 80 uur is gebleven in januari... hoe kan Wanadoo het nou hebben over een kleine groep gebruikers?!?
maw
1 emailtje?Op maandag 04 maart 2002 20:00 schreef mr._Anderson het volgende:
Dit mailtje had ik al eerder gepost, maar nog even voor de mensen die nog niet gemail hebben, wil jij nog kans hebben om wanadoo wat meer uren uit te wringen, dan zou ik ff mailen, NIET GESCHOTEN IS ALTIJD MIS!!!!
Tros Radar>>
http://www.tros.nl/homepage/radar/
en ga vervolgens naar suggesties, daar kun je een formulier invullen.
Vara KASSA>>
kassa@vara.nl
Consumenten Bond>>
klantenservice@consumentenbond.nl
Wanadoo>>
hometime-reacties@wanadoo.nl
hometime@wanadoo.nl
Verders wist ik niks te verzinnen nou mensen:
FLINK MAILEN ALLEMAAL, WIE WEET JE WORD ER NIET SLECHTER VAN MAAR IN HET ERGSTE GEVAL ALLEEN MAAR BETER..DUS MAILEN MET DIE HAP
G**VER
die 80 uur limit..
ik heb ne een NEUK ping en packet loss
HOPPA 100.000 mails naar hometime@wanadoo.nl
daardoor disconnect? ...nou en?
Mja, that makes senseOp zaterdag 09 maart 2002 21:18 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
1 emailtje?
G**VER
die 80 uur limit..
Iets zegt mij dat ze zo'n dingen al helemaal niet serieus nemenOp zaterdag 09 maart 2002 21:18 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
1 emailtje?
G**VER
die 80 uur limit..
Als iedereen hier bij GOT nou eens naar die mail adressen van kassa en radar, wanadoo en weet ik wat had gemail. Maar van wat ik zie zijn het er maar een paar, stuk of drie. Nou dat maakt niet veel indruk.
Ook heb ik gevraagd of iemand enig idee had of je een headline op Tweakers.net hiervoor kon aanvragen, tevens hier geen reactie op. Wil je hier nog wat meer uren ofzo uithalen, zal je toch echt iets moeten doen, vraag vrienden kennissen, op school weet ik veel wie of ze mailen. Hoe meer mensen MET VERSCHILLENDE MAILTJE hoe meer indruk. Zeker bij zoiets als de ConsumentenBond worden ze dan pas wakkergeschut, ik bedoel wat ze mij mailden was gelul, ze zouden kijken of ze iets konden doen maar het was allemaal legaal dus ze konden niks juridisch doen! Gelul, legaal, ik noem die niet legaal, uren limiet met 80% naar beneden, crimineel dat is het. Nee, mensen, je moet iets doen, ACTIE anders kunnen jullie het vergeten. Ik heb inmiddels al meerdere mailtje verstuurd...maar in mijn eentje en met nog een paar mensen van deze topic haalt het niks uit. En mailbommen, ach, wie neemt dat nu serieus.
halllooooo je maakt jezelf wel belachelijk nu. wanadoo stopt. Punt, niemand kan er wat aan doen, en dat soort organisaties gaat geen verliesgevend product aanbieden.Op zondag 10 maart 2002 21:21 schreef mr._Anderson het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat ze zo'n dingen al helemaal niet serieus nemendenk je wel
Als iedereen hier bij GOT nou eens naar die mail adressen van kassa en radar, wanadoo en weet ik wat had gemail. Maar van wat ik zie zijn het er maar een paar, stuk of drie. Nou dat maakt niet veel indruk.
Ook heb ik gevraagd of iemand enig idee had of je een headline op Tweakers.net hiervoor kon aanvragen, tevens hier geen reactie op. Wil je hier nog wat meer uren ofzo uithalen, zal je toch echt iets moeten doen, vraag vrienden kennissen, op school weet ik veel wie of ze mailen. Hoe meer mensen MET VERSCHILLENDE MAILTJE hoe meer indruk. Zeker bij zoiets als de ConsumentenBond worden ze dan pas wakkergeschut, ik bedoel wat ze mij mailden was gelul, ze zouden kijken of ze iets konden doen maar het was allemaal legaal dus ze konden niks juridisch doen! Gelul, legaal, ik noem die niet legaal, uren limiet met 80% naar beneden, crimineel dat is het. Nee, mensen, je moet iets doen, ACTIE anders kunnen jullie het vergeten. Ik heb inmiddels al meerdere mailtje verstuurd...maar in mijn eentje en met nog een paar mensen van deze topic haalt het niks uit. En mailbommen, ach, wie neemt dat nu serieus.
misschien word het tijd voor doeken, verf, en demonstratie
Eigen schuld, hadden veel mensen maar niet zo extreem gebruik moeten maken van die dienst ( diegenen weten wie ik bedoel)
Verwijderd
Wat noue xtreem gebruik, ik heb geen extreem gebruik gemaakt, maar ik heb me netjes aan de fair-use policy gehouden van wanadoo zoals iedereen gedaan heeft. Netjes 2 Gig datalimiet. Ik heb nergens gelezen dat je niet meer dan 2,6 uur per dag online mocht zijn. Jullie wel? Hoe hadden wioj als gebruiker dit aan kunnen zien komen? Moet wanadoo maar niet zo lomp zijn om deze abbo vorm aan te bieden.Op zondag 10 maart 2002 21:28 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
halllooooo je maakt jezelf wel belachelijk nu. wanadoo stopt. Punt, niemand kan er wat aan doen, en dat soort organisaties gaat geen verliesgevend product aanbieden.
Eigen schuld, hadden veel mensen maar niet zo extreem gebruik moeten maken van die dienst ( diegenen weten wie ik bedoel)
Bovendien staan in hun reglementen dat ze 30 dagen van tevoren een aankondiging moesten maken. Weet je wanneer ik die mail kreeg??? Nou 2 dagen ervoor, dus ik ha dniet eens de kans om ze nog even uit te meleken, want anders had ik er wel voor gezorgd dat ik tijdens de hometime uren 100% van de tijd online zou zijn. Stel etterbakken daar.
even 2 dingen: ik heb het over de zieke mensen die van 19.00 tot 8.00 verbinding hielden.....Op zondag 10 maart 2002 22:38 schreef nitraat het volgende:
[..]
Wat noue xtreem gebruik, ik heb geen extreem gebruik gemaakt, maar ik heb me netjes aan de fair-use policy gehouden van wanadoo zoals iedereen gedaan heeft. Netjes 2 Gig datalimiet. Ik heb nergens gelezen dat je niet meer dan 2,6 uur per dag online mocht zijn. Jullie wel? Hoe hadden wioj als gebruiker dit aan kunnen zien komen? Moet wanadoo maar niet zo lomp zijn om deze abbo vorm aan te bieden.
Bovendien staan in hun reglementen dat ze 30 dagen van tevoren een aankondiging moesten maken. Weet je wanneer ik die mail kreeg??? Nou 2 dagen ervoor, dus ik ha dniet eens de kans om ze nog even uit te meleken, want anders had ik er wel voor gezorgd dat ik tijdens de hometime uren 100% van de tijd online zou zijn. Stel etterbakken daar.
tweede punt: hoezo? je hebt nu nog een maand onbeperkt hometime hoor, dus hoezo 2 dagen? die limiet gaat over 3 weken in
Verwijderd
Hoezo ziek, ze betaalden voor flatrate en gebruikte het flatrate. De enige beperking die wanadoo oplegde was data limiet. Wat zou jij ervan zeggen dat je een bekeuring krijgt van oom agent als ie morgen tegen je zegt dat je maar 80 mag op de snelweg? Dat wist ej niet, nou dat is met de hometime gebruikers ook zo. Aangezien Wanadoo helemaal geen beperking heeft gesteld t.o.v gebruiksduur, hebben ze ook geen recht van spreken als ze zeggen dat er overmatig gebruikt wordt. Hadden ze maar moeten zeggen dat je maar een max aantal uren online mag. Iedereen dacht ha leuk ik kan ONBEPERKT internetten en dan kom wanadoo erachteraan van ho ho dat mag niet. 80 uur is veel te weinig 160 komt meer in de richting.Op zondag 10 maart 2002 23:41 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
even 2 dingen: ik heb het over de zieke mensen die van 19.00 tot 8.00 verbinding hielden.....
tweede punt: hoezo? je hebt nu nog een maand onbeperkt hometime hoor, dus hoezo 2 dagen? die limiet gaat over 3 weken in
Bovendien hebben ze wel heel misleidende reclames gebruikt. DIe vent die van z'n werk terug komt en achter de pc kruipt en zo lang bezig is dat ie gelijk naar z'n werk kan. Hoeveel uur zou hij verbruiken? Daarmee geeft wanadoo zelf aan dat de grootverbruiken heel goed uit is met hun pakket en in praktijk??? Klagen en afknijpen.
P.S. In mijn mail stond per 1 maart vond het al zo gek. Tijd om kazaa aan te zetten dan
het is al eerder hier gezegt. Als je axe gebruikt vallen de vrouwen toch ook niet opeens voor je? ( bij mij wel, maar dat komt niet door axeOp maandag 11 maart 2002 02:21 schreef nitraat het volgende:
[..]
Hoezo ziek, ze betaalden voor flatrate en gebruikte het flatrate. De enige beperking die wanadoo oplegde was data limiet. Wat zou jij ervan zeggen dat je een bekeuring krijgt van oom agent als ie morgen tegen je zegt dat je maar 80 mag op de snelweg? Dat wist ej niet, nou dat is met de hometime gebruikers ook zo. Aangezien Wanadoo helemaal geen beperking heeft gesteld t.o.v gebruiksduur, hebben ze ook geen recht van spreken als ze zeggen dat er overmatig gebruikt wordt. Hadden ze maar moeten zeggen dat je maar een max aantal uren online mag. Iedereen dacht ha leuk ik kan ONBEPERKT internetten en dan kom wanadoo erachteraan van ho ho dat mag niet. 80 uur is veel te weinig 160 komt meer in de richting.
Bovendien hebben ze wel heel misleidende reclames gebruikt. DIe vent die van z'n werk terug komt en achter de pc kruipt en zo lang bezig is dat ie gelijk naar z'n werk kan. Hoeveel uur zou hij verbruiken? Daarmee geeft wanadoo zelf aan dat de grootverbruiken heel goed uit is met hun pakket en in praktijk??? Klagen en afknijpen.
P.S. In mijn mail stond per 1 maart vond het al zo gek. Tijd om kazaa aan te zetten dankrijg ik tenminste nog een paar dagen waar ik voor betaald heb.
Wij als fanatieke internetters weten toch dat wanadoo nog altijd per tik betaald, en dat dit wel erg goedkoop was? je moet er wel reeel tegen aankijken
Verwijderd
Ik geloof er geen ruk van dat wanadoo per tik moest betalen. De opta had zelf bepaald dat KPN hun lijnen tegenwoordig voor een vast tarief aan moeten bieden ongeacht het gebruik ervan. Het lijkt me sterk als wanadoo daar geen gebruik van maakt er zijn immer genoeg bedrijven die er wel gebruik van maken. Ik zal eens gaan zoeken naar die nieuwspost waar dat van de opta in staat.Op maandag 11 maart 2002 11:14 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
het is al eerder hier gezegt. Als je axe gebruikt vallen de vrouwen toch ook niet opeens voor je? ( bij mij wel, maar dat komt niet door axe)
Wij als fanatieke internetters weten toch dat wanadoo nog altijd per tik betaald, en dat dit wel erg goedkoop was? je moet er wel reeel tegen aankijken
Op maandag 11 maart 2002 02:21 schreef nitraat het volgende:
[..]
...Wat zou jij ervan zeggen dat je een bekeuring krijgt van oom agent als ie morgen tegen je zegt dat je maar 80 mag op de snelweg? Dat wist ej niet..
Wanadoo heeft je een brief gestuurd met je nieuwe maximale aantal uren,
wat is je punt nu eigenlijk?
Ok, nou dan zijn wij uitgepraat omdat je jezelf duidelijk niet eens geinformeerd hebt over de huidige stand van zaken! haha, wanadoo betaald dus per tik! en iedereen die dit nieuws volgt zou het wetenOp maandag 11 maart 2002 12:45 schreef nitraat het volgende:
[..]
Ik geloof er geen ruk van dat wanadoo per tik moest betalen. De opta had zelf bepaald dat KPN hun lijnen tegenwoordig voor een vast tarief aan moeten bieden ongeacht het gebruik ervan. Het lijkt me sterk als wanadoo daar geen gebruik van maakt er zijn immer genoeg bedrijven die er wel gebruik van maken. Ik zal eens gaan zoeken naar die nieuwspost waar dat van de opta in staat.
Verwijderd
bla bla bla dusGeachte Heer ByMeSDy,
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begriipen dat u teleurgesteld bent door
de wijziging in de voorwaarden van Hometime. Helaas is Wanadoo genoodzaakt
deze aanpassing door te voeren. Alleen op deze manier is het verantwoord een
abonnement te blijven aanbieden waarmee u tegen een vast bedrag per maand in
de avond en in het weekend kunt internetten.
Sinds de introductie van Hometime is Wanadoo namelijk geconfronteerd met
excessief internetgebruik door een relatief kleine groep abonnees. Om het
internetgebruik van deze groep te beperken, heeft Wanadoo moeten besluiten
het aantal uren per maand te limiteren. Wanadoo geeft de voorkeur aan deze
maatregel boven een algemene verhoging van de abonnementskosten. In de
praktijk blijkt namelijk dat een meerderheid van onze Hometime-abonnees
onder deze limiet zit. De kans is dan ook groot dat u helemaal niets merkt
van deze abonnementswijziging. Om de extra kosten voor het excessieve
gebruik van Hometime te dekken, zou bovendien een zeer grote prijsverhoging
noodzakelijk zijn.
Mocht u naar aanleiding van de wijziging van Hometime willen overstappen op
een abonnement waarmee u 24 uur per dag voor een vast bedrag per maand kunt
internetten, dan wijzen wij u graag op Wanadoo ADSL en Wanadoo Cable. Welk
abonnement voor u het meest geschikt is, hangt af van uw internetgebruik en
de technische beschikbaarheid van ADSL en Cable. Als u nu als
Hometime-abonnee overstapt op ADSL of Cable, ontvangt u ? 50,- retour op uw
bankrekening!
Als u buiten het gebied woont waar ADSL of Cable wordt aangeboden, hebben
wij op dit moment alleen een alternatief voor professionele gebruikers in de
vorm van EuroNet Anytime (kijk op www.euronet.nl). Wanadoo blijft de
mogelijkheden onderzoeken om een dergelijk abonnement voor consumenten te
introduceren. Hiervoor zijn wij echter afhankelijk van de huidige tarieven
van KPN. Wanadoo heeft inmiddels de tarievenstructuur onder de aandacht
gebracht bij de OPTA, de toezichthouder op de post- en telecommunicatiemarkt
in Nederland.
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Indien u nog
aanvullende vragen, kunt u contact opnemen met Wanadoo, telefoon 0900- 387
66 38 (? 0,10 per minuut) of e-mailen naar hometime@wanadoo.nl.
Met vriendelijke groeten,
Wanadoo
Wat zijn de antwoorden van radar, kassa? consumentenbond enz.. dacht dat er veel email waren verstuurd...
Verwijderd
10 uur per dag?????? tsssssssssssssssOp woensdag 13 maart 2002 22:09 schreef novagamer het volgende:
stelletje oplichters, ze hebben wel wat weg van de KPN. eerst lokken ze je met hun 'o zo fantastishe dienst' en dan veranderen ze de voorwaren (kosten of uren). Wat kan je er tegen doen? HELEMAAL NIETS! Want overstappen kost geld, stelletje k*nkerH*mos!!!! Met die kl*ten KPN! Trouwens, 80 uur daar zit je al na een paar dagen overheen (8 dagen ofzo)joh.
Verwijderd
Geachte Heer .....
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begriipen dat u teleurgesteld bent door
de wijziging in de voorwaarden van Hometime. Helaas is Wanadoo genoodzaakt
deze aanpassing door te voeren. Alleen op deze manier is het verantwoord een
abonnement te blijven aanbieden waarmee u tegen een vast bedrag per maand in
de avond en in het weekend kunt internetten.
Sinds de introductie van Hometime is Wanadoo namelijk geconfronteerd met
excessief internetgebruik door een relatief kleine groep abonnees. Om het
internetgebruik van deze groep te beperken, heeft Wanadoo moeten besluiten
het aantal uren per maand te limiteren. Wanadoo geeft de voorkeur aan deze
maatregel boven een algemene verhoging van de abonnementskosten. In de
praktijk blijkt namelijk dat een meerderheid van onze Hometime-abonnees
onder deze limiet zit. De kans is dan ook groot dat u helemaal niets merkt
van deze abonnementswijziging. Om de extra kosten voor het excessieve
gebruik van Hometime te dekken, zou bovendien een zeer grote prijsverhoging
noodzakelijk zijn.
Mocht u naar aanleiding van de wijziging van Hometime willen overstappen op
een abonnement waarmee u 24 uur per dag voor een vast bedrag per maand kunt
internetten, dan wijzen wij u graag op Wanadoo ADSL en Wanadoo Cable. Welk
abonnement voor u het meest geschikt is, hangt af van uw internetgebruik en
de technische beschikbaarheid van ADSL en Cable. Als u nu als
Hometime-abonnee overstapt op ADSL of Cable, ontvangt u 50,- retour op uw
bankrekening!
Als u buiten het gebied woont waar ADSL of Cable wordt aangeboden, hebben
wij op dit moment alleen een alternatief voor professionele gebruikers in de
vorm van EuroNet Anytime (kijk op www.euronet.nl). Wanadoo blijft de
mogelijkheden onderzoeken om een dergelijk abonnement voor consumenten te
introduceren. Hiervoor zijn wij echter afhankelijk van de huidige tarieven
van KPN. Wanadoo heeft inmiddels de tarievenstructuur onder de aandacht
gebracht bij de OPTA, de toezichthouder op de post- en telecommunicatiemarkt
in Nederland.
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Indien u nog
aanvullende vragen, kunt u contact opnemen met Wanadoo, telefoon 0900- 387
66 38 ( 0,10 per minuut) of e-mailen naar hometime@wanadoo.nl.
Met vriendelijke groeten,
Wanadoo
Dus we slikken maar wat er door onze strot wordt geduwt...
helaas, maar waar.
pffff zolang het commercieel niet interresant is begin je toch niksOp vrijdag 15 maart 2002 19:17 schreef -Skyhawk- het volgende:
Dus we slikken maar wat er door onze strot wordt geduwt...
helaas, maar waar.
Die brief heb ik 2x gekregenOp vrijdag 15 maart 2002 12:48 schreef sjakievandeboomhut het volgende:
ik kreeg deze brief van homotime terug
.....