Ik heb m'n voodoo2 12mb addon kaart voor heel weinig centen weggedaan
Heb ik wel weer spijt van.
Is best een mooi kaartje.

Heb ik wel weer spijt van.
Is best een mooi kaartje.
half geëlectrocuteerd ???Op zondag 30 juni 2002 21:47 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je ermee gedaan hebt natuurlijk
De voodoo hierboven is half geëlectrocuteerd geloof ik...
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Verwijderd
Jammer van die Voodoo3. Hadden ze beter kunnen doen met een GeForce2 MXOp maandag 01 juli 2002 19:18 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
half geëlectrocuteerd ???
check dit filmpje eens van een Voodoo3 @ 12.000 Volts
vet leip [afbeelding]
NOTE: je kan hem beter met rechtermuisknop 'opslaan als', gaat iets beter met quicknet
C:\>_
Welke GF2MX heb je dan? Je heb jammer genoeg onder de GF2-en verschillende kwaliteitenOp maandag 01 juli 2002 19:48 schreef vincent-marion het volgende:
oh man, ik heb gisteren mijn Geforce2MX weer eens geinstalled, gewoon om het verschil (2d, 3d) eens te bekijken. Meteen bij het eerste 1024x786x16 windows scherm wist ik het al: een geforce2mx versus een voodoo5 in 2d is als een vieze luier tegenover een pas gewassen onderbroekje zetten!
Bah wat lelijk zeg, ik kijk er nog altijd tegenaan. Gegeelde (jaja) letters met een vreemdsoortige schaduwwerking, zo lijkt het als ik overschakel op een GF2mx. Bah. Ik ga dalijk gauw weer over op mijn V5 jongens.
alle nvidia bezitters: I envy you not! Alleen daarom al een Radeon 8500 in het geval van een upgrade zeg.
Verwijderd
Op het moment nog wel, maar er zal wel verandering in komen. nVidia, ATI, Matrox etc zitten ook niet stilOp maandag 01 juli 2002 20:02 schreef vincent-marion het volgende:
geloof me, dat zit echt wel goed en als je aan een GF2 gewend bent, valt het niet eens op...Maar dAn he!
Ik heb overigens een AsusV7100 T, heb drivers en settings geswitched maar geloof me: Voodoo (en Radeon!) Rule!
[nofi]Op maandag 01 juli 2002 19:18 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
half geëlectrocuteerd ???
check dit filmpje eens van een Voodoo3 @ 12.000 Volts
vet leip [afbeelding]
NOTE: je kan hem beter met rechtermuisknop 'opslaan als', gaat iets beter met quicknet
Verstuurd vanaf mijn Computer®
InderdaadOp maandag 01 juli 2002 21:59 schreef -Turbotetter- het volgende:
tja een voodoo 5 niet iets??
Verwijderd
GF2MX zuigt ookOp dinsdag 02 juli 2002 19:51 schreef vincent-marion het volgende:
I hear you bro.
Ja een voodoo5 heeft een heerlijke beeldkwaliteit; een paar posts geleden heb ik er nog over zitten drammen maar nu zit de V5 er weer in en het ziet er weer geweldig uit allemaal!
Okay, niet de snelste, maar goed, 41 fps in ut in 1180x1024 op mijn peeceetje is toch niet misselijk. Zie ik die GF2mx niet trekken hoor.
Hmm, een vriend van me heeft net z'n nieuwe GF4 Ti4200 binnen. Heel even was ik jaloers maar gelukkig heeft hij voorlopig nog genoeg problemen met het ondingMaar eh, volgens mij is een GF2_200 geen goede referentie; Nvidia maakt helaas ontzettend goede kaartjes alleen de 2D kwaliteit valt tegen, maar goed, in de GF4 zal daar wel verbetering in zijn gekomen.
*slik* zei ik dat? Nvidia maakt goede kaartjes? Somebody save me!!!
Best wel een oneerlijke beoordeling(over de 2d kwaliteit/filters), aangezien het feit dat de filters die uiteindelijk op de gf2mx en gf2 en sommige gf3s (en de gf4s al wat minder erg dankzij de aandacht die de verschillende fabrikanten eraan hebben besteedt) waren niet van nvidia afkomstig maar van de fabrikanten van die specifieke kaart, dus als je een gf2mx van asus hebt dan zijn de filters van asus brak en niet die van nvidia. dat wilde ik even kwijtOp dinsdag 02 juli 2002 19:51 schreef vincent-marion het volgende:
I hear you bro.
Ja een voodoo5 heeft een heerlijke beeldkwaliteit; een paar posts geleden heb ik er nog over zitten drammen maar nu zit de V5 er weer in en het ziet er weer geweldig uit allemaal!
Okay, niet de snelste, maar goed, 41 fps in ut in 1180x1024 op mijn peeceetje is toch niet misselijk. Zie ik die GF2mx niet trekken hoor.
Maar eh, volgens mij is een GF2_200 geen goede referentie; Nvidia maakt helaas ontzettend goede kaartjes alleen de 2D kwaliteit valt tegen, maar goed, in de GF4 zal daar wel verbetering in zijn gekomen.
*slik* zei ik dat? Nvidia maakt goede kaartjes? Somebody save me!!!
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
UT benchen??Op dinsdag 02 juli 2002 20:18 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
GF2MX zuigt ook. En jij draait wel op Glide da's ook beter
(ik heb dan S3 MeTaL, ook wel tof
vraag me alleen af hoe je in UT moet benchen)
[..]
Sorry ik zou vandaag nog replyen... Ik ga met alle beschikbare API's UT benchen, ik post het resultaat zo welOp woensdag 03 juli 2002 17:42 schreef Vinnie het volgende:
Wat nou, geen reply vandaag!?? Schaam jullie!
Maar om ff deze post ff nuttig te makenIk heb mijn Voodoo5 dan toch eindelijk verkocht. Wel gelukkig aan een tweaker
En toen ik vanmiddag een potje UT ging spelen met me S3 ViRGE 4MB PCI merkte ik pas wat ik miste![]()
Verwijderd
Zal ik zo eens instellen. Mijn versie van UT is wel een beetje brakkig, tis een rip, scheelt misschien ook...Op woensdag 03 juli 2002 19:12 schreef vincent-marion het volgende:
hey grappig:
op mijn systeem: PIII450 (!), 384 MB, Voodoo5500, haal ik in die demo een framerate van 42 fps met Maximal world detail en een resolutie van 1180x1024x22. Kom jij aanzetten met je Vipertje.
Oh ja, andere settings waren nagenoeg hetzelfde. 00k 40 fps minimaal bijvoorbeeld...
Dus weet je wat je moet!
Het schijnt ook te komen omdat nVidia geen eisen stelt aan de kaartenbouwers, en Ati dan weer wel... Of zoiets.Enne, dat verhaal over filters die van Nvidia afkomstig zijn: da's wel waar maar het is de verantwoordelijkheid van Nvidia tegenover mij. Als een nvidia kaart brakke 2D levert, zie ik dat als een 'flaw' in het nvidia product, en natuurlijk ook in het Asus product. Gezien het feit dat quasi iedereen klaagt over de 2D van de 2Mx, denk ik dat niet alles de schuld is van de verdelers zoals Asus, maar goed.
Heb je ook gevraagd naar een Viper 2? Mocht ze het wagen die niet te kennen, dan mag je mijn FPS lijstje hierboven wel in haar hoofd kerven, NP with menog een leuke voodoo story dan.
Vandaag ik een beetje rondbellen; kijken naar een nieuw systeempie (moet een nieuwe voeding, DDr geheugen, snelle HD, nieuwe video kaart en nieuw mobo + proc, dus kan net zo goed een nieuw systeem kopen he). Ik bel Comgro (een kut PC zaak) op in Groenlo. Kreeg ik zo'n dame aan de telefoon. Ik denk: haha, die is de L8L. Dus ik zeg: ja, verkopen jullie nog voodoo kaarten? Zei zegt: Wat? voodoo?! Die zijn toch al lang uitgestorven?
Ik moest mijn woede in bedwang houden (kant 1: hoe kan ze het zeggen!!! kant 2: ze heeft gelijk) en toen vroeg ik maar of ze toevallig nog een oude voodoo3 hadden liggen (wil er nog graag een hebben). neen, in het geheel niet. "Neen jong, die voodoo's, dat is al lang verleden tijd". Ik wilde haar bijna de fps rates van mijn v5 in UT in haar hoofd gaan kerven maar voor de lol vroeg ik; wat kost dan een GF3ti200 (WIL IK NIET HEBBEN maar ja, ze hadden geen Radeons, apen!) komt ie:
Tweehonderdachtentachtig EURO!
Ik dus ophangen en bijkomen en weer een partijtje UT spelen voor de schrik.
Wat wil ik hiermee zeggen? Verkopers hebben GEEN respect voor de oude garde! (niet ik he, de 3dfx kaartjes dus).\\\
Het valt me nog mee dat ze die kaarten nog kentOp woensdag 03 juli 2002 19:12 schreef vincent-marion een lollig stukkie
Ik ben ff naar 1280*1024 geswitchtOp woensdag 03 juli 2002 19:12 schreef vincent-marion het volgende:
hey grappig:
op mijn systeem: PIII450 (!), 384 MB, Voodoo5500, haal ik in die demo een framerate van 42 fps met Maximal world detail en een resolutie van 1180x1024x22. Kom jij aanzetten met je Vipertje.
Oh ja, andere settings waren nagenoeg hetzelfde. 00k 40 fps minimaal bijvoorbeeld...
Dus weet je wat je moet!
Sjeez, koop em gewoon een origineel manOp woensdag 03 juli 2002 20:29 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Ik ben ff naar 1280*1024 geswitcht. World Texture Detail staat bij mij op medium omdat UT flipt als ik die op high zet (zowel in OpenGL als in MeTaL).
Maar goed, nieuwe resultaten:
OpenGL : 25 FPS
S3MeTaL : 21 FPS
Eeuhm, afgerond. Let wel dat mijn Viper destijds was gepositioneerd tegenover de TNT2Ultra, en omdat ie wel goed uit de bus kwam maar meteen tegenover de GF1SDR werd gezet (en daar op bepaalde gebieden lekker nog beter was). De voodoo 5 is volgens mij op iets hogers dan de GF1SDR gepositioneerd, dus dan krijg je logischerwijs ook hogere FPS
En ik wil nog wel eens benchen met een goede kopie van UT, want die rip van mij draait ook niet helemaal jofel
Verwijderd
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Leg maar uit hoor, we bijten niet ( hoop jeOp woensdag 03 juli 2002 22:04 schreef RoadKill21 het volgende:
Zo te zien halen nog steeds veel mensen 2D kwaliteit en de filters door elkaar; maar aangezien dit een 3dfx topic is heeft het zo te zien weinig nut om nog meer uitleg te gaan geven over nvidia en de fabrikanten en hun filters, de meesten onder jullie zijn blijkbaar nogal biast pro 3dfx en anti nvidia hoe ik het ook uitleg
Áls er nog wel mensen zijn die het wél willen weten dan moet je dat maar ff zeggen, dan wil ik het graag nog ff uitleggen hoe het nou precies in elkaar zit.
niet als flame bedoelt!
Vertel, waar koop je die voor dat geld!Op woensdag 03 juli 2002 20:52 schreef Vinnie het volgende:
[..]
Sjeez, koop em gewoon een origineel manIk hebbum ook gekocht voor maar 37 gulden.
Dan krijg je de GOTY editie met de 2e CD voor high textures voor de S3 chipset.
Dat klopt wel, maar dan niet vergelijken met een GF1DDR. Daar hadden ze ook weer niet op gemikt, dan had de Viper 2 wel DDR meegekregen... Met een GF1SDR is ie wel goed te vergelijken. Ik voel opeens een drang opkomen om een staafdiagrammetje te posten...Op woensdag 03 juli 2002 21:41 schreef vincent-marion het volgende:
Jaja, Digital Extremes kent zijn marketing strategie-en He.
De ViperII was toch al een stuk later dan de TNT2 Ultra? De viper770 was namelijk de TNT2 Ultra dus lijkt me het logisch om die VII tegenover een GF(DDr) te zetten.
Hoe dan ook, het gaat er toch om hoe een kaart presteert op jouw systeem en als je goede scores haalt met een ViperII, is er geen reden om ongelukkig te zijn, toch?
Jij weet anders ook niet wat je wilt...De viperII kent ze nooit, dat zou echt belachelijk zijn; ze durven immers een GF3ti200 voor een gigantisch bedrag op de markt te pleuren wat al inzicht geeft in hoeveel ze van videokaartjes weten. Ook zo leuk: ga je naar een zaak, vraag je naar de Ti4400. Ehhh, wat zegt u mijnheer? Ti? Jajaj, mijnheer, hier heb ik nog een Geforce TI.
Maar die bedoel ik niet! Ik wil de GF4!
Ooh ja, de Geforce 4 MX (gaat ie de hele naam opsommen) bedoel je of niet? Mooi kaartje, erg mooi!
Nee nee nee, gewoon een Ti 4200! <snap dat dan!>
Mmm, ja sorry mijnheer, ben niet zo thuis in videokaartjes.
Dan pak je 'm bij z'n nekvel en ga je bovenstaande staafdiagrammetje op z'n hoofd kervenDaarna pakt zo'n aap de rekenmachine der bij en gaat ie rekenen hoeveel een Geforce2 Titanium kost...
Tja, dan kan ik nog zo'n aardige 'mijnheer' zijn; mijn geduld RAAKT EEN KEER OP., dat begrijp je!
Hmmm, ik vind het persoonlijk niet superdenderend ofzo, maar zal ik eens een screenie posten?Trouwens denk ik dat die ViperII in bepaalde applicaties best met de Voodoo5 kan concurreren hoor!
S3 metal wil ik trouwens ook wel eens een keer proberen. Ik heb gehoord dat de textures ervan in unreal tournament echt geweldig zijn... wil het wel eens een keer zien.
Ik heb de mijne bij de dixons weg, kameraad en ik zaggen hem liggen en hebben hem beide direct meegenomenOp woensdag 03 juli 2002 23:21 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Vertel, waar koop je die voor dat geld!
Bij mij draait ie nu wat gaar, daarom ben ik bang dat het origineel misschien ook niet lekker runt...
Sja, veel geld wil ik ook weer niet in UT steken trouwens, die paar Euro kan wel,
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik heb het gekocht bij ehhh Dynabyte voor 37 nederlandse guldensOp woensdag 03 juli 2002 23:24 schreef TLRnZ het volgende:
[..]
Ik heb de mijne bij de dixons weg, kameraad en ik zaggen hem liggen en hebben hem beide direct meegenomen
was volgens mij 30piek(ja piek geen euro's)
DixonsOp woensdag 03 juli 2002 23:32 schreef Vinnie het volgende:
[..]
Ik heb het gekocht bij ehhh Dynabyte voor 37 nederlandse guldens
Jammer genoeg heb ik zo'n DVD hoes gevalletje en niet de kartonnedoos versie
Sodejuh, moet ik je komen halen ofzow?Op donderdag 04 juli 2002 00:02 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Dixons
Dynabyte
Betekend dat...dat ik naar buiten moet??
Aaargh, ik kan het zonlicht niet verdragen!
Ik zoek wel ff op internet, hij zal nu toch wel niet meer in de winkels liggen...
Ik zal morgen nog wel een een screenie posten.. Kijken of het volgens jullie echt veel beter is met MeTaL.
dan zal ik er eentje maken van de Voodoo5 op de hoogste kwaliteit en 1024x768x22Op donderdag 04 juli 2002 00:02 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Dixons
Dynabyte
Betekend dat...dat ik naar buiten moet??
Aaargh, ik kan het zonlicht niet verdragen!
Ik zoek wel ff op internet, hij zal nu toch wel niet meer in de winkels liggen...
Ik zal morgen nog wel een een screenie posten.. Kijken of het volgens jullie echt veel beter is met MeTaL.
ok, hier alvast de pic van de Voodoo5 in UT @Op donderdag 04 juli 2002 13:24 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
dan zal ik er eentje maken van de Voodoo5 op de hoogste kwaliteit en 1024x768x22
"1 picture cummin'up"
edit:
ekusé mwah,
1024x768x22
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Video Driver : 3dfx Voodoo5 5500 Glide (Glide For Windows) Resolution : 1024x768 Color Depth : 16 (in de 3dfxtools Rendering C.D. Forced op 32) World Texture Detail : High Skin Detail : High Min Desired Framerate: 50 Show Decals : Yes Use Dynamic Lightning: Yes FSAA : Fastest Performance (uit dus) |
In principe kan het wel, maar om zeker te weten dat het werkt kun je er het beste 1 bijzoeken van hetzelfde merk.Op donderdag 04 juli 2002 16:39 schreef Tranzity het volgende:
Heb nu een Voodoo2 12 MB van Diamond,
is het mogelijk om een 2e Voodoo2 12 MB ernaast te zetten (SLI) maar dan van een ander merk?
Zo ja... wie heeft er 1
moet je hier eens op klikken en dan lekker doorzoekenOp donderdag 04 juli 2002 16:39 schreef Tranzity het volgende:
Heb nu een Voodoo2 12 MB van Diamond,
is het mogelijk om een 2e Voodoo2 12 MB ernaast te zetten (SLI) maar dan van een ander merk?
Zo ja... wie heeft er 1
Ziet er mooi uitOp zaterdag 06 juli 2002 00:00 schreef W3ird_N3rd het volgende:
S3 MeTaL pic
http://w8ff.tripod.co.jp/gotpics/ut.jpg
edit:
AAAARGH, 1 minuut te laat! 1 hele dag geen posts in dit topic geweest
Diamond Viper 2, S3 Savage 2000 chipOp zaterdag 06 juli 2002 12:43 schreef Vinnie het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, op welke videokaart is dees?
Sorryto edit: Schaam je!![]()
Verwijderd
dat moeten ze wel zijn denk ik. Ik heb deze hier al:Op zondag 07 juli 2002 15:11 schreef vincent-marion het volgende:
dus toch Savage 2000! Ik zat al te twijfelen. Heeft die kaart ook een T&L unit (hardware dus)?
Ik denk dat ik me er maar eens ff eentje ga aanschaffen :P! Leuk dingetje.
Zeg, ik ben van plan om de hele serie voodoo producten te gaan verzamelen. Welke zijn er ook weer precies? Ik had dit rijtje in gedachten:
Voodoo Graphics
Voodoo Rush
Voodoo 2 8 MB
Voodoo 2 12 MB
Voodoo Banshee
Voodoo 3 2000
Voodoo 3 3000
Voodoo 3 3500
Voodoo Velocity (specs iemand?)
Voodoo 4 4500
Voodoo 5 5500
Voodoo 6 6000
Klopt dit?
Die kun je wel vergeten, kun jij waarschijnlijk niet betalen, worden geveild voor over de 3000 dollar. En dan nog, probeer maar eens iemand te vinden die 'm kwijt wil.Op zondag 07 juli 2002 15:11 schreef vincent-marion het volgende:
[..]
Voodoo 6 6000
Klopt dit?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Nee, het is de Voodoo5 6000Op zondag 07 juli 2002 15:11 schreef vincent-marion het volgende:
dus toch Savage 2000! Ik zat al te twijfelen. Heeft die kaart ook een T&L unit (hardware dus)?
Zeg, ik ben van plan om de hele serie voodoo producten te gaan verzamelen. Welke zijn er ook weer precies? Ik had dit rijtje in gedachten:
Voodoo Graphics
Voodoo Rush
Voodoo 2 8 MB
Voodoo 2 12 MB
Voodoo Banshee
Voodoo 3 2000
Voodoo 3 3000
Voodoo 3 3500
Voodoo 4 4500
Voodoo 5 5500
Voodoo 6 6000
Klopt dit?
Inderdaad een leuk dingetje, vooral als je een beetje leuke monitor hebt. Waar de 2D van Geforces 1 hoop blur was bleef de Viper 2 (en de voodoo kaartjes natuurlijkOp zondag 07 juli 2002 15:11 schreef vincent-marion het volgende:
Om precies te zijn deze pagina. Ik denk alleen niet dat dat je T&L WILT hebben, want zonder is je machine meestal sneller (bovendien veroorzaakt T&L grafische fouten). Ik raad je btw aan om de laatste S3 drivers (downloaden bij Hastec, S3 heeft ze offline gehaaldCurrently, the hardware Transformation and Lighting on the Viper II Z200 is disabled in the drivers in both OpenGL and Direct3D. However, via a registry key, you can enable it in OpenGL. Simply put "ICDHWTL" to "ON" under HKEY_CURRENT_CONFIG\Display\Settings in the registry, and voila! you have T+L under OpenGL. It's currently only semi-functional and somewhat buggy, but I ran it through TreeMark a few times. Let's look at the results.
Volgens mij is er ook een Voodoo 3 1000 of zoiets geweest, met 8 MB. Weinig meer van gehoord, maar volgens mij is ie er geweest. De voodoo 6 6000 bestaat natuurlijk niet, dat moet een V5 6000 zijn. 4 GPU's en niet te betalen.. Als er weer 1 op Ebay komt komt die meestal ook wel weer op de t.net FP, en dan worden er vele 1000den dollars op geboden. En als je dan toch _alle_ Voodoo kaarten wil hebben moet je misschien ook nog die paar kaarten hebben die erna zijn gemaakt, zag pas pics (dacht in dit topic nog, weet k niet zeker) die je dus helemaal niet meer kunt krijgen.Zeg, ik ben van plan om de hele serie voodoo producten te gaan verzamelen. Welke zijn er ook weer precies? Ik had dit rijtje in gedachten:
Voodoo Graphics
Voodoo Rush
Voodoo 2 8 MB
Voodoo 2 12 MB
Voodoo Banshee
Voodoo 3 2000
Voodoo 3 3000
Voodoo 3 3500
Voodoo 4 4500
Voodoo 5 5500
Voodoo 6 6000
Klopt dit?
Die Voodoo3 1000 is dus de Velocity 100. Die heb ik dus een tijdje gehadOp zondag 07 juli 2002 22:14 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Volgens mij is er ook een Voodoo 3 1000 of zoiets geweest, met 8 MB. Weinig meer van gehoord, maar volgens mij is ie er geweest. De voodoo 6 6000 bestaat natuurlijk niet, dat moet een V5 6000 zijn. 4 GPU's en niet te betalen.. Als er weer 1 op Ebay komt komt die meestal ook wel weer op de t.net FP, en dan worden er vele 1000den dollars op geboden. En als je dan toch _alle_ Voodoo kaarten wil hebben moet je misschien ook nog die paar kaarten hebben die erna zijn gemaakt, zag pas pics (dacht in dit topic nog, weet k niet zeker) die je dus helemaal niet meer kunt krijgen.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ik heb een hele tijd een v5 gehad in een celly900 en daar zat een 145W psu in dus ik denk dat het bij jouw wel gaat lukkenOp maandag 08 juli 2002 06:54 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Hmmz, even 3Dfx (3dfx?) vraagje : Ik ga dus mogelijk nog een Voodoo 5 5500 kopen, alleen (even uitgaand van worst case) zou dat beestje wel goed werken in een machine meteen 300 watt voeding en een behoorlijke Athlon XP
Lijkt me wel lullig als ie het niet zou doen vanwege powertekort
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Volgens mij wel hoorOp maandag 08 juli 2002 06:54 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Hmmz, even 3Dfx (3dfx?) vraagje : Ik ga dus mogelijk nog een Voodoo 5 5500 kopen, alleen (even uitgaand van worst case) zou dat beestje wel goed werken in een machine meteen 300 watt voeding en een behoorlijke Athlon XP
Lijkt me wel lullig als ie het niet zou doen vanwege powertekort
Die kan je gerust vergetenOp maandag 08 juli 2002 09:21 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
FF een kort vraagje,
Hoe zit 't nou eigenlijk met die 10 jaar garantie op de Voodoo5 5500? Kan ik die gewoon vergeten of kan ik die nog ergens verhalen mocht m'n Voodoo kapot gaan??? (ik hoop dat dat ding NOOIT kapot gaat)
HELPOp maandag 08 juli 2002 12:58 schreef TLRnZ het volgende:
[..]
Ik heb een hele tijd een v5 gehad in een celly900 en daar zat een 145W psu in dus ik denk dat het bij jouw wel gaat lukken
Die hoeft ie niet te vinden... Hij hoeft ook niet de Creative Voodoo of Helios Voodoo enz. allemaal apart te hebben, en dit is ook maar een variant op de Voodoo 2, toevallig met wat extra's.Op maandag 08 juli 2002 14:21 schreef Vinnie het volgende:
Voodoo2 MET TnL
http://www.tweakers.net/nieuws/11617?highlight=voodoo+T%26L
[afbeelding]
Probeer die maar te vinden vincent-marion
Slechte dag gehad? Ik zie nerguns dat ie alles of een bepaald type wilt hebben en sja.. dit is wel een erg speciaal type Voodoo2 imhoOp maandag 08 juli 2002 23:06 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Die hoeft ie niet te vinden... Hij hoeft ook niet de Creative Voodoo of Helios Voodoo enz. allemaal apart te hebben, en dit is ook maar een variant op de Voodoo 2, toevallig met wat extra's.
Hmmz, da's waar...Op maandag 08 juli 2002 23:08 schreef Vinnie het volgende:
[..]
Slechte dag gehad? Ik zie nerguns dat ie alles of een bepaald type wilt hebben en sja.. dit is wel een erg speciaal type Voodoo2 imho
edit: dan hoeft ie ook geen Banshee of Rush, wat dat zijn ook varianten van een Voodoo-type
Oh... Hmm, bestaat er toch 1.Op woensdag 10 juli 2002 09:31 schreef Wekkel het volgende:
Voodoo3 3500 met tv-out
tvw
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Geloof me, die performance increase is er wel.Op donderdag 11 juli 2002 12:13 schreef qrazi het volgende:
ik heb mijn voodoo5 naar 175 mhz geclocked, maar ik zie niet echt een performance increase....
welke benchmarks kan ik daar het best voor gebruiken?
quake3 high settings, low settings, 3dmark 2001/2000?
ROTFLBTCDICAJTTWADBSIHPWTRHITSBKABAYBOp donderdag 11 juli 2002 09:45 schreef RAID-0 het volgende:
Deze is denk ik ook nogal moeilijk te krijgen
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
Plaatjes zijn clickable!
tvw
Verwijderd
Jah maar dat was fotosoep, deze ziet echt uit!Op donderdag 11 juli 2002 15:11 schreef Fat Tony het volgende:
Wat dat is?? Volgens mij is dat zo'n stunt van een of andere website, was dat niet oc-hideout?? Anywayz, dat was dus een WooHoo nog wat, zat ook een Pentium 3 cpu op enzo, stuk of 20 voodoo-chips in SLI-mode........
Ze hadden ook van die advertenties, waarin stond dat je misschien wel een stukje uit de voorkant van je kast moest zagen om deze kaart in je systeem te proppen. Onderaan de advertentie stond dan dat dit niet echt was, en dat ze het alleen maar deden om Voodoo te promoten ofzo.
Maareh, deze foto's zien er redelijk real uit. Hmmmz
tvw
http://www.xs4all.nl/~dewater/Rafe/UCFX_WooHoo_5_34500_AGP.jpgOp donderdag 11 juli 2002 15:11 schreef Fat Tony het volgende:
Wat dat is?? Volgens mij is dat zo'n stunt van een of andere website, was dat niet oc-hideout?? Anywayz, dat was dus een WooHoo nog wat, zat ook een Pentium 3 cpu op enzo, stuk of 20 voodoo-chips in SLI-mode........
Ze hadden ook van die advertenties, waarin stond dat je misschien wel een stukje uit de voorkant van je kast moest zagen om deze kaart in je systeem te proppen. Onderaan de advertentie stond dan dat dit niet echt was, en dat ze het alleen maar deden om Voodoo te promoten ofzo.
Maareh, deze foto's zien er redelijk real uit. Hmmmz
Heb het helemaal gelezen...Op donderdag 11 juli 2002 09:24 schreef Wekkel het volgende:
Voor 3dfx zealots verplichte kost...
http://www.tweakers.net/nieuws/22519
http://www.vnroundup.com/index.php?item=articles/3dfx
Ass?Op donderdag 11 juli 2002 18:20 schreef AxFaA het volgende:
ik gebruik ook nog een voodoo2 (samen met een matrox G200) dit die voodoo kick ***.
er bestaan er meer: voodoo 3 3000 +tv-outOp woensdag 10 juli 2002 13:13 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Oh... Hmm, bestaat er toch 1.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
hmmz, ik heb nog ff wat extra gebenched, en op 150 mhz draait mijn custom quake3 demo 36 fps, op 167mhz 40fps. alle mhz stappen tussen 150 mhz en 167 mhz laten een kleine increase in framerate zien, maar daarna wil ie niet harder. is de bijgeleverde overclock software van 3dfx underground niet goed, of haalt mijn xp niet het maximale uit mn voodoo5 (btw: benchen met quake 3 heb ik op de hoogste settings gedaan)Op donderdag 11 juli 2002 12:26 schreef NitroX_infinity het volgende:
[..]
Geloof me, die performance increase is er wel.
Als ik bijvoorbeeld m'n voodoo5 5500 op normale snelheid heb dan is het spel beetle crazy cup heel erg schokkerig bij mij (niet te spelen), zet ik m'n voodoo op 175MHz dan draait ie hartstikke soepel.
(ps: m'n cpu is een celeron 300A@450MHz)
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
En te tillen jaOp donderdag 11 juli 2002 09:45 schreef RAID-0 het volgende:
Deze is denk ik ook nogal moeilijk te krijgen
[afbeelding]
[afbeelding]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
hmmmz, ja, zal ik doen... maar als de winst maar 4 fps is, laat ik em gewoon op 166 mhz draaien, om de levensduur wat te velengen.....Op zaterdag 13 juli 2002 12:30 schreef TLRnZ het volgende:
grazie --> test anders eens met de timedemo van UT, met glide games merk je het verschil echt wel
Verwijderd
2 D kwaliteit van de Matrox G200 is ten eerste veel mooier en beter, dat klinkt subjectief maar daar is iedereen het over eens. Ten tweede; de performance...Op vrijdag 12 juli 2002 09:25 schreef NitroX_infinity het volgende:
Hoe prestreerd de combinatie Matrox G200/300 en 2* Voodoo2 (12MB) in SLI eigenlijk in vergelijking met TNT2/Geforce256/Geforce2 ???
IK heb geen Vooodoo meer, en dat wist jeOp zondag 14 juli 2002 10:25 schreef vincent-marion het volgende:
Toch trouwens veel voodoo bezitters hier zeg! Dacht dat Vinnie ik en voodooman wel zo'n beetje de enigen waren.
Verwijderd
Dat zou echt ultiem zijn. Dat nvidia gewoon van de markt gerost wordOp zondag 14 juli 2002 12:09 schreef Vinnie het volgende:
[..]
IK heb geen Vooodoo meer, en dat wist je![]()
//
Ja, goed, maar er is natuurlijk ook nog zoiets als 'wishful thinking' he.
Kwou dat ATI Glide API ging ondersteunen maar dat zal wel nooit komen
erm, volgens de mensen van 3dhq (formerly known as 3dfx-underground) zullen de nieuwe drivers van hun ook voor de voodoo2 uitkomen, en er voor zorgen dat de voodoo2 sli sneller is dan een voodoo3 (denk een 2000). ik weet niet bij wat voor cpu je het wilt hebben, maar als ie niet al te oud is (700 mhz en meer denk ik) zou ik toch voor een geforce gaan, in het algemeen heb je daar qua snelheid meer aan....Op vrijdag 12 juli 2002 09:25 schreef NitroX_infinity het volgende:
Hoe prestreerd de combinatie Matrox G200/300 en 2* Voodoo2 (12MB) in SLI eigenlijk in vergelijking met TNT2/Geforce256/Geforce2 ???
YeahOp zondag 14 juli 2002 12:37 schreef vincent-marion het volgende:
[..]
Dat zou echt ultiem zijn. Dat nvidia gewoon van de markt gerost word. Dansen op hun graf is de boodschap!
Als we nu allemaal een gulden aan ATI geven, dan kunnen ze het 3dfx departement van nvidia kopen.
Heb je trouwens die Radeon al?
Verwijderd
Mwoah, kvinnut nog redelijk(hoezo nooit tevredenOp zondag 14 juli 2002 15:52 schreef vincent-marion het volgende:
EN?? Hoe loopt ie? Lekker??
Zal wel zeker!
Ja, die drivers van ati kunnen nog mooi de hoogte in maar het voordeel ervan dat ze niet meteen optimaal zijn is dat je naar verloop van tijd gratis betere performance krijgt.
am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
Mjah hoorOp maandag 15 juli 2002 13:42 schreef Jobah het volgende:
is een framerate van 30 fps met 4x fsaa in gta 3 met een voodoo 5 5500 normaal?
hij is niet oced
ik ben er weer, terug van vakantieOp woensdag 10 juli 2002 03:59 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Hmmz, da's waar...
KOPEN DIE HAP :P!
Als ie ze allemaal heeft moet ie natuurlijk ook pics posten![]()
. Dit vind ik er bijvoorbeeld wel l33t uitzien :
[afbeelding]
Maar dan nog eens zoiets met alle kaartjes naast elkaar
Deze moet ie dan ook hebben, er zit "voodoo" in de naam en hijs van 3Dfx... De 3dfx Voodoo TV PCI 200!
[afbeelding]
Die wil ik ook wel hebben(als ie ook op PAL kan werken tenminste). Denk alleen niet dat ik 'm ooit nog tegenkom
Btw : ik heb wat pics gezien nu, en het valt me op dat er nooit een tv-out op zit... Zijn er nooit voodoo kaartjes met tv-out gemaakt?
??(C)2000
hangt er van af welke cpu.Op maandag 15 juli 2002 13:42 schreef Jobah het volgende:
is een framerate van 30 fps met 4x fsaa in gta 3 met een voodoo 5 5500 normaal?
hij is niet oced
Die middelste is volgens mij een V5 5500 PCIOp maandag 15 juli 2002 18:07 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
maar WTF!?! wat is dat voor leuk iets?? die 2 van rechts ken ik maar wat zijn die andere?
[..]
Weet ik veel, pic komt uit GoogleOp maandag 15 juli 2002 18:07 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
ik ben er weer, terug van vakantie
maar WTF!?! wat is dat voor leuk iets?? die 2 van rechts ken ik maar wat zijn die andere?
Ze hebben wel zo'n nieuw agp slot en een 3dfx chip erop
ik heb deez nooit gezien, gelijk opslaan die pic! bij de collectie
en dat verhaaltje van een van die links van vnroundup ofzo is ook mooi
nostalgie is toch een mooi iets he
Weet ik veel, pic kwam volgens mij ook uit Googlebij de weg:
waarom staat er op die 3dfx Voodoo TV 200 kaart
[..]
??
Verwijderd
3Dfx is toch overgenomen door nVidia. En nu de 8500 zo goed gaat heeft nVidia toch weer concurent bij?!!!!!Heel jammer, dat wel, er is een grote concurent voor nVidia door verdwenen, wat wel eens gunstig uit had kunnen pakken voor ons als klanten...
En ja, Aureal is ook niet meer, overgenomen door de grootste concurent, Creative
3dfx is inderdaad overgenomen door nVidia, maar ik wil niet echt zeggen dat nVidia er een tegenhanger bij heeft omdat die 3dfx heeft overgekocht.Op dinsdag 16 juli 2002 02:12 schreef Mr_snowflake het volgende:
[..]
3Dfx is toch overgenomen door nVidia. En nu de 8500 zo goed gaat heeft nVidia toch weer concurent bij?!!!!!
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Uh, WinXP ondersteunt de V3 zelf al als het goed is (Mijn V5 in ieder geval wel). Dus moet werken zonder die drivers.Op woensdag 17 juli 2002 12:34 schreef dism het volgende:
Sinds kort heb ik een 2e pc voor mijn zoon: een Athlon 550 slot-A, 512 mb sdram, 20 gig hd, SB128PCI en een Voodoo 3/2000.
XP geinstalleerd, loopt goed, behalve spellen: verschillende V3_XP-drivers geprobeerd, maar bij alle versies (3dfx of 3th party)krijg ik:
error 1904. module c:\program files\3dfx interactive\3dfx tools\tools\advtweak.dll failed to register. HRESULT-2147418113. contact your support personnel.
Vervolgens hetzelfde voor color.dll, TVOut.dll, Feature.dll and LCD.dll.
na reboot enkel nog 640x480, 256 and 800x600 4-bit.
Wat is er aan de hand en wat doe ik eraan.
Heb nu v3.4.5_omega_1.03b geinstalleerd: d3d loopt goed, glide geeft problemen.
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq