--- 3dfx must live on ---

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.451 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb m'n voodoo2 12mb addon kaart voor heel weinig centen weggedaan |:(
Heb ik wel weer spijt van.
Is best een mooi kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 30 juni 2002 21:47 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat je ermee gedaan hebt natuurlijk >:)

De voodoo hierboven is half geëlectrocuteerd geloof ik... :X
half geëlectrocuteerd ???

check dit filmpje eens van een Voodoo3 @ 12.000 Volts >:)
vet leip Afbeeldingslocatie: http://huischkamer.tweakers.net/gotimages/icons/bonk.gif

NOTE: je kan hem beter met rechtermuisknop 'opslaan als', gaat iets beter met quicknet

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh man, ik heb gisteren mijn Geforce2MX weer eens geinstalled, gewoon om het verschil (2d, 3d) eens te bekijken. Meteen bij het eerste 1024x786x16 windows scherm wist ik het al: een geforce2mx versus een voodoo5 in 2d is als een vieze luier tegenover een pas gewassen onderbroekje zetten!
Bah wat lelijk zeg, ik kijk er nog altijd tegenaan. Gegeelde (jaja) letters met een vreemdsoortige schaduwwerking, zo lijkt het als ik overschakel op een GF2mx. Bah. Ik ga dalijk gauw weer over op mijn V5 jongens.

alle nvidia bezitters: I envy you not! Alleen daarom al een Radeon 8500 in het geval van een upgrade zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 19:18 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

vet leip [afbeelding]

NOTE: je kan hem beter met rechtermuisknop 'opslaan als', gaat iets beter met quicknet
Jammer van die Voodoo3. Hadden ze beter kunnen doen met een GeForce2 MX >:)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 19:48 schreef vincent-marion het volgende:
oh man, ik heb gisteren mijn Geforce2MX weer eens geinstalled, gewoon om het verschil (2d, 3d) eens te bekijken. Meteen bij het eerste 1024x786x16 windows scherm wist ik het al: een geforce2mx versus een voodoo5 in 2d is als een vieze luier tegenover een pas gewassen onderbroekje zetten!
Bah wat lelijk zeg, ik kijk er nog altijd tegenaan. Gegeelde (jaja) letters met een vreemdsoortige schaduwwerking, zo lijkt het als ik overschakel op een GF2mx. Bah. Ik ga dalijk gauw weer over op mijn V5 jongens.

alle nvidia bezitters: I envy you not! Alleen daarom al een Radeon 8500 in het geval van een upgrade zeg.
Welke GF2MX heb je dan? Je heb jammer genoeg onder de GF2-en verschillende kwaliteiten :{
Maar iig heeft de Voodoo5 een superieure 2D kwaliteit tegenover de GF2 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof me, dat zit echt wel goed en als je aan een GF2 gewend bent, valt het niet eens op...Maar dAn he! :D

Ik heb overigens een AsusV7100 T, heb drivers en settings geswitched maar geloof me: Voodoo (en Radeon!) Rule!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 20:02 schreef vincent-marion het volgende:
geloof me, dat zit echt wel goed en als je aan een GF2 gewend bent, valt het niet eens op...Maar dAn he! :D

Ik heb overigens een AsusV7100 T, heb drivers en settings geswitched maar geloof me: Voodoo (en Radeon!) Rule!
Op het moment nog wel, maar er zal wel verandering in komen. nVidia, ATI, Matrox etc zitten ook niet stil :)

Anyway, mij zie je eerder met een ATI dan met een nVidia kaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 juli 2002 19:18 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

vet leip [afbeelding]

[nofi]

Stelletje klote nVidia aanhangers ;( ;( :( :(.
Misschien toch echt eens ergens een dode nVidia kaart op de kop tikken in een DivX maken... Killen die rotzooi.

[/nofi]

Btw. Ik heb nog een vidkaart nodig voor m'n 2de pc.. En eens zien. Met beide grote videochipbakkers heb ik een slechte ervaring gehad. Van nVidia zo'n geweldige GF2MX200 (van Leadtek, een GOED MERK dus) die een nog vuilere 2D gaf op mijn stokoude 15" commodore scherm dan m'n Ati Rage Pro 3D 8MB AGP.

Van Ati nog niet zo heel lang geleden een Radeon 7500 (Club3D) gehad die met alles onstabiel was, alsof hij draaide op de allereerste alhpa drivers ooit gemaakt ofzo. 2x Midtown Madness opstarten en Midtown Madness zag de kaart helemaal niet meer, Half-Life stort in als je in-game even in het menu keek en dan weer terug naar de game wou gaan, 3Dmark freezed af en toe de hele machine. Dag dag, die mocht terug naar Eynstein.

In beide fabrikanten ben ik het vertrouwen verloren... De videokaart die ik (nu nog steeds) heb is een Viper 2 (S3 Savage 2000) waar ik om 1 of andere reden gewoon tevreden over ben, misschien af en toe zo z'n trekjes maar zelden serieus gezeik. Jammer genoeg wordt m'n 2de pc iets sneller en daar past een Viper 2 niet perfect meer bij (denk in de buurt van de 1,4Ghz of meer). S3 is hierbij dus ook geen keuze meer... Wat blijft er dan nog over, Kyro, woei, laat maar zitten met de wat wazige 2D..

En wat is dan volgens mij de enige fabrikant die er nog overblijft die nog een redelijk serieuze 3D kaart heeft gemaakt... Yep...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 01-08 20:20
tja een voodoo 5 niet iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 juli 2002 21:59 schreef -Turbotetter- het volgende:
tja een voodoo 5 niet iets??
Inderdaad ;)

Dat kon je heel stilletjes ook wel uit het laatste stukje van m'n post halen, waarom post ik dit anders in het 3dfx must live on topic :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:15

Maximilian

You've been Maxxed...

Voodoo3 2000 143@200 (cooler)
16mbvram

op een p1 166@332 (pIII 500blower)
lekker spelen hoor vooral QuakeIII arena of NFS5 porsche unleashed allebei op 1024x786x16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I hear you bro :D.

Ja een voodoo5 heeft een heerlijke beeldkwaliteit; een paar posts geleden heb ik er nog over zitten drammen maar nu zit de V5 er weer in en het ziet er weer geweldig uit allemaal!
Okay, niet de snelste, maar goed, 41 fps in ut in 1180x1024 op mijn peeceetje is toch niet misselijk. Zie ik die GF2mx niet trekken hoor.

Maar eh, volgens mij is een GF2_200 geen goede referentie; Nvidia maakt helaas ontzettend goede kaartjes alleen de 2D kwaliteit valt tegen, maar goed, in de GF4 zal daar wel verbetering in zijn gekomen.
*slik* zei ik dat? Nvidia maakt goede kaartjes? Somebody save me!!!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 02 juli 2002 19:51 schreef vincent-marion het volgende:

Ja een voodoo5 heeft een heerlijke beeldkwaliteit; een paar posts geleden heb ik er nog over zitten drammen maar nu zit de V5 er weer in en het ziet er weer geweldig uit allemaal!
Okay, niet de snelste, maar goed, 41 fps in ut in 1180x1024 op mijn peeceetje is toch niet misselijk. Zie ik die GF2mx niet trekken hoor.
GF2MX zuigt ook >:). En jij draait wel op Glide da's ook beter :D (ik heb dan S3 MeTaL, ook wel tof ;) vraag me alleen af hoe je in UT moet benchen)
Maar eh, volgens mij is een GF2_200 geen goede referentie; Nvidia maakt helaas ontzettend goede kaartjes alleen de 2D kwaliteit valt tegen, maar goed, in de GF4 zal daar wel verbetering in zijn gekomen.

Hmm, een vriend van me heeft net z'n nieuwe GF4 Ti4200 binnen. Heel even was ik jaloers maar gelukkig heeft hij voorlopig nog genoeg problemen met het onding >:)

Zullen we de A.N.C.* oprichten :?

*Anti Nvidia Club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Op dinsdag 02 juli 2002 19:51 schreef vincent-marion het volgende:

Best wel een oneerlijke beoordeling(over de 2d kwaliteit/filters), aangezien het feit dat de filters die uiteindelijk op de gf2mx en gf2 en sommige gf3s (en de gf4s al wat minder erg dankzij de aandacht die de verschillende fabrikanten eraan hebben besteedt) waren niet van nvidia afkomstig maar van de fabrikanten van die specifieke kaart, dus als je een gf2mx van asus hebt dan zijn de filters van asus brak en niet die van nvidia. dat wilde ik even kwijt :)
Ben nergens voor of tegen Nvidia of Ati of 3dfx, ben daarentegen wel tevreden met de gf3 van elsa die ik nu heb en wat de volgende kaart zal worden; time and my judgement will tell(behalve dan vóór een eerlijke beoordeling over bepaalde dingen zoals dit.) ;)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 02 juli 2002 20:18 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

GF2MX zuigt ook >:). En jij draait wel op Glide da's ook beter :D (ik heb dan S3 MeTaL, ook wel tof ;) vraag me alleen af hoe je in UT moet benchen)
[..]
UT benchen??

-Start UT
-In een van de menu's staat Timedemo nog wat
-en kies Reconnect Server

Als dat niet werkt: handmatig:
-Roep console op
-tik in Timedemo 1 gevolgd door <enter>
-tik dan in start cityintro gevolgd door <enter>
-en een paar keer escape om het console venster + desktop venster weg te halen.

Na een paar keer het intro te hebben gezien zie je in de console de resultaten: Max, Min en Avg.

suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Wat nou, geen reply vandaag!?? Schaam jullie! :P

Maar om ff deze post ff nuttig te maken ;) Ik heb mijn Voodoo5 dan toch eindelijk verkocht. Wel gelukkig aan een tweaker :P

En toen ik vanmiddag een potje UT ging spelen met me S3 ViRGE 4MB PCI merkte ik pas wat ik miste ;( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 03 juli 2002 17:42 schreef Vinnie het volgende:
Wat nou, geen reply vandaag!?? Schaam jullie! :P

Maar om ff deze post ff nuttig te maken ;) Ik heb mijn Voodoo5 dan toch eindelijk verkocht. Wel gelukkig aan een tweaker :P

En toen ik vanmiddag een potje UT ging spelen met me S3 ViRGE 4MB PCI merkte ik pas wat ik miste ;( :+
Sorry ik zou vandaag nog replyen... Ik ga met alle beschikbare API's UT benchen, ik post het resultaat zo wel :D

Hmm, dan ook ff kijken of ik eVoodoo nog heb, kijken hoe UT draait op een Glide wrapper op een Viper 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ok, ik heb gebencht! :D Jammer genoeg stond eVoodoo niet meer op de hd van de gamebak, en is de gamebak niet op internet aangesloten (een doodzonde...) dus ik kon glide niet testen :(.

De andere API's heb ik wel geprobeerd, zie hier het resultaat, is dit een beetje behoorlijk :? :). Specs : P3 733, 128 MB intern (PC133), Via 694x based mobo, Viper 2 [S3 Savage 2000].

API Comparison

UT Bench :
Timedemo 1
Start Cityintro
UT version : 400

Settings :

Res : 800*600
Color Depth : 32 bit
World Texture Detail : Medium
Skin Detail : High
Min Desired Framerate : 40
Show Decals & Use Dynamic Lighting ON
---------------
D3D :( :
Min 2.31
Max 108.92
Avg 30.10

Opmerking : begint steeds heel sloom

OpenGL :) :
Min 14.24
Max 112.51
Avg 45.72

S3 MeTaL :D :
Min 26.38
Max 76.80
Avg 44.96

Software :+ :

Min 15.93
Max 30.38
Avg 19.81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey grappig:

op mijn systeem: PIII450 (!), 384 MB, Voodoo5500, haal ik in die demo een framerate van 42 fps met Maximal world detail en een resolutie van 1180x1024x22. Kom jij aanzetten met je Vipertje >:).
Oh ja, andere settings waren nagenoeg hetzelfde. 00k 40 fps minimaal bijvoorbeeld...

Dus weet je wat je moet!

Enne, dat verhaal over filters die van Nvidia afkomstig zijn: da's wel waar maar het is de verantwoordelijkheid van Nvidia tegenover mij. Als een nvidia kaart brakke 2D levert, zie ik dat als een 'flaw' in het nvidia product, en natuurlijk ook in het Asus product. Gezien het feit dat quasi iedereen klaagt over de 2D van de 2Mx, denk ik dat niet alles de schuld is van de verdelers zoals Asus, maar goed.

nog een leuke voodoo story dan.

Vandaag ik een beetje rondbellen; kijken naar een nieuw systeempie (moet een nieuwe voeding, DDr geheugen, snelle HD, nieuwe video kaart en nieuw mobo + proc, dus kan net zo goed een nieuw systeem kopen he). Ik bel Comgro (een kut PC zaak :D) op in Groenlo. Kreeg ik zo'n dame aan de telefoon. Ik denk: haha, die is de L8L. Dus ik zeg: ja, verkopen jullie nog voodoo kaarten? Zei zegt: Wat? voodoo?! Die zijn toch al lang uitgestorven?
Ik moest mijn woede in bedwang houden (kant 1: hoe kan ze het zeggen!!! kant 2: ze heeft gelijk) en toen vroeg ik maar of ze toevallig nog een oude voodoo3 hadden liggen (wil er nog graag een hebben). neen, in het geheel niet. "Neen jong, die voodoo's, dat is al lang verleden tijd". Ik wilde haar bijna de fps rates van mijn v5 in UT in haar hoofd gaan kerven maar voor de lol vroeg ik; wat kost dan een GF3ti200 (WIL IK NIET HEBBEN maar ja, ze hadden geen Radeons, apen!) komt ie:

Tweehonderdachtentachtig EURO!

Ik dus ophangen en bijkomen en weer een partijtje UT spelen voor de schrik :D.

Wat wil ik hiermee zeggen? Verkopers hebben GEEN respect voor de oude garde! (niet ik he, de 3dfx kaartjes dus).\\\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 03 juli 2002 19:12 schreef vincent-marion het volgende:
hey grappig:

op mijn systeem: PIII450 (!), 384 MB, Voodoo5500, haal ik in die demo een framerate van 42 fps met Maximal world detail en een resolutie van 1180x1024x22. Kom jij aanzetten met je Vipertje >:).
Oh ja, andere settings waren nagenoeg hetzelfde. 00k 40 fps minimaal bijvoorbeeld...

Dus weet je wat je moet!
Zal ik zo eens instellen. Mijn versie van UT is wel een beetje brakkig, tis een rip, scheelt misschien ook...

En jij hebt 3x zoveel mem ;( en glide
Enne, dat verhaal over filters die van Nvidia afkomstig zijn: da's wel waar maar het is de verantwoordelijkheid van Nvidia tegenover mij. Als een nvidia kaart brakke 2D levert, zie ik dat als een 'flaw' in het nvidia product, en natuurlijk ook in het Asus product. Gezien het feit dat quasi iedereen klaagt over de 2D van de 2Mx, denk ik dat niet alles de schuld is van de verdelers zoals Asus, maar goed.
Het schijnt ook te komen omdat nVidia geen eisen stelt aan de kaartenbouwers, en Ati dan weer wel... Of zoiets.
nog een leuke voodoo story dan.

Vandaag ik een beetje rondbellen; kijken naar een nieuw systeempie (moet een nieuwe voeding, DDr geheugen, snelle HD, nieuwe video kaart en nieuw mobo + proc, dus kan net zo goed een nieuw systeem kopen he). Ik bel Comgro (een kut PC zaak :D) op in Groenlo. Kreeg ik zo'n dame aan de telefoon. Ik denk: haha, die is de L8L. Dus ik zeg: ja, verkopen jullie nog voodoo kaarten? Zei zegt: Wat? voodoo?! Die zijn toch al lang uitgestorven?
Ik moest mijn woede in bedwang houden (kant 1: hoe kan ze het zeggen!!! kant 2: ze heeft gelijk) en toen vroeg ik maar of ze toevallig nog een oude voodoo3 hadden liggen (wil er nog graag een hebben). neen, in het geheel niet. "Neen jong, die voodoo's, dat is al lang verleden tijd". Ik wilde haar bijna de fps rates van mijn v5 in UT in haar hoofd gaan kerven maar voor de lol vroeg ik; wat kost dan een GF3ti200 (WIL IK NIET HEBBEN maar ja, ze hadden geen Radeons, apen!) komt ie:

Tweehonderdachtentachtig EURO!

Ik dus ophangen en bijkomen en weer een partijtje UT spelen voor de schrik :D.

Wat wil ik hiermee zeggen? Verkopers hebben GEEN respect voor de oude garde! (niet ik he, de 3dfx kaartjes dus).\\\
Heb je ook gevraagd naar een Viper 2? Mocht ze het wagen die niet te kennen, dan mag je mijn FPS lijstje hierboven wel in haar hoofd kerven, NP with me >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 19:12 schreef vincent-marion een lollig stukkie
Het valt me nog mee dat ze die kaarten nog kent :D
Maar iig is zoveel voor een GF3 erg veel :o

Achjah.. shit happenz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 03 juli 2002 19:12 schreef vincent-marion het volgende:
hey grappig:

Dus weet je wat je moet!
Ik ben ff naar 1280*1024 geswitcht ;(. World Texture Detail staat bij mij op medium omdat UT flipt als ik die op high zet (zowel in OpenGL als in MeTaL).
Maar goed, nieuwe resultaten :'( :

OpenGL : 25 FPS
S3MeTaL : 21 FPS

Eeuhm, afgerond. Let wel dat mijn Viper destijds was gepositioneerd tegenover de TNT2Ultra, en omdat ie wel goed uit de bus kwam maar meteen tegenover de GF1SDR werd gezet (en daar op bepaalde gebieden lekker nog beter was >:)). De voodoo 5 is volgens mij op iets hogers dan de GF1SDR gepositioneerd, dus dan krijg je logischerwijs ook hogere FPS :X

En ik wil nog wel eens benchen met een goede kopie van UT, want die rip van mij draait ook niet helemaal jofel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 20:29 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Ik ben ff naar 1280*1024 geswitcht ;(. World Texture Detail staat bij mij op medium omdat UT flipt als ik die op high zet (zowel in OpenGL als in MeTaL).
Maar goed, nieuwe resultaten :'( :

OpenGL : 25 FPS
S3MeTaL : 21 FPS

Eeuhm, afgerond. Let wel dat mijn Viper destijds was gepositioneerd tegenover de TNT2Ultra, en omdat ie wel goed uit de bus kwam maar meteen tegenover de GF1SDR werd gezet (en daar op bepaalde gebieden lekker nog beter was >:)). De voodoo 5 is volgens mij op iets hogers dan de GF1SDR gepositioneerd, dus dan krijg je logischerwijs ook hogere FPS :X

En ik wil nog wel eens benchen met een goede kopie van UT, want die rip van mij draait ook niet helemaal jofel :(
Sjeez, koop em gewoon een origineel man :) Ik hebbum ook gekocht voor maar 37 gulden.

Dan krijg je de GOTY editie met de 2e CD voor high textures voor de S3 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, Digital Extremes kent zijn marketing strategie-en He :D.

De ViperII was toch al een stuk later dan de TNT2 Ultra? De viper770 was namelijk de TNT2 Ultra dus lijkt me het logisch om die VII tegenover een GF(DDr) te zetten.
Hoe dan ook, het gaat er toch om hoe een kaart presteert op jouw systeem en als je goede scores haalt met een ViperII, is er geen reden om ongelukkig te zijn, toch?

De viperII kent ze nooit, dat zou echt belachelijk zijn; ze durven immers een GF3ti200 voor een gigantisch bedrag op de markt te pleuren wat al inzicht geeft in hoeveel ze van videokaartjes weten. Ook zo leuk: ga je naar een zaak, vraag je naar de Ti4400. Ehhh, wat zegt u mijnheer? Ti? Jajaj, mijnheer, hier heb ik nog een Geforce TI.
Maar die bedoel ik niet! Ik wil de GF4!
Ooh ja, de Geforce 4 MX (gaat ie de hele naam opsommen) bedoel je of niet? Mooi kaartje, erg mooi!
Nee nee nee, gewoon een Ti 4200! <snap dat dan!>
Mmm, ja sorry mijnheer, ben niet zo thuis in videokaartjes.

Daarna pakt zo'n aap de rekenmachine der bij en gaat ie rekenen hoeveel een Geforce2 Titanium kost...
Tja, dan kan ik nog zo'n aardige 'mijnheer' zijn; mijn geduld RAAKT EEN KEER OP., dat begrijp je!

Trouwens denk ik dat die ViperII in bepaalde applicaties best met de Voodoo5 kan concurreren hoor!
S3 metal wil ik trouwens ook wel eens een keer proberen. Ik heb gehoord dat de textures ervan in unreal tournament echt geweldig zijn... wil het wel eens een keer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Zo te zien halen nog steeds veel mensen 2D kwaliteit en de filters door elkaar; maar aangezien dit een 3dfx topic is heeft het zo te zien weinig nut om nog meer uitleg te gaan geven over nvidia en de fabrikanten en hun filters, de meesten onder jullie zijn blijkbaar nogal biast pro 3dfx en anti nvidia hoe ik het ook uitleg ;(
Áls er nog wel mensen zijn die het wél willen weten dan moet je dat maar ff zeggen, dan wil ik het graag nog ff uitleggen hoe het nou precies in elkaar zit :).
niet als flame bedoelt!

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 22:04 schreef RoadKill21 het volgende:
Zo te zien halen nog steeds veel mensen 2D kwaliteit en de filters door elkaar; maar aangezien dit een 3dfx topic is heeft het zo te zien weinig nut om nog meer uitleg te gaan geven over nvidia en de fabrikanten en hun filters, de meesten onder jullie zijn blijkbaar nogal biast pro 3dfx en anti nvidia hoe ik het ook uitleg ;(
Áls er nog wel mensen zijn die het wél willen weten dan moet je dat maar ff zeggen, dan wil ik het graag nog ff uitleggen hoe het nou precies in elkaar zit :).
niet als flame bedoelt!
Leg maar uit hoor, we bijten niet ( hoop je >:) ) ;)
Zolang het maar een beetje te maken heeft met 3dfx en haar 2D kwaliteit/filters ( al gok je er een eind op los, we kunnen je altijd nog verbeteren of zeggen wat wel waar is van het spul waar wij zo'n fan van zijn ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 03 juli 2002 20:52 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Sjeez, koop em gewoon een origineel man :) Ik hebbum ook gekocht voor maar 37 gulden.

Dan krijg je de GOTY editie met de 2e CD voor high textures voor de S3 chipset.
Vertel, waar koop je die voor dat geld!
Bij mij draait ie nu wat gaar, daarom ben ik bang dat het origineel misschien ook niet lekker runt...
Sja, veel geld wil ik ook weer niet in UT steken trouwens, die paar Euro kan wel, maar stilletjes ben ik meer Q3 fan... (1024*786 alle settings zo hoog mogelijk timedemo demo001 > 50 FPS >:). Kan nu niet meer benchen, Q3 1.31 erop gezet ;(. Moet nog uitzoeken hoe dat zit met die demos ;(.)

Die cd met high res textures bij UT lijkt me wel tof. Ik heb nog steeds geen demo ofzo kunnen vinden waarin S3TC eens naar voren komt, het lijkt mij namelijk ook erg mooi...
Op woensdag 03 juli 2002 21:41 schreef vincent-marion het volgende:
Jaja, Digital Extremes kent zijn marketing strategie-en He :D.

De ViperII was toch al een stuk later dan de TNT2 Ultra? De viper770 was namelijk de TNT2 Ultra dus lijkt me het logisch om die VII tegenover een GF(DDr) te zetten.
Hoe dan ook, het gaat er toch om hoe een kaart presteert op jouw systeem en als je goede scores haalt met een ViperII, is er geen reden om ongelukkig te zijn, toch?
Dat klopt wel, maar dan niet vergelijken met een GF1DDR. Daar hadden ze ook weer niet op gemikt, dan had de Viper 2 wel DDR meegekregen... Met een GF1SDR is ie wel goed te vergelijken. Ik voel opeens een drang opkomen om een staafdiagrammetje te posten...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/q3_dm1_10_7_32.gif

* Mentalist is Q3 fan :Y)
De viperII kent ze nooit, dat zou echt belachelijk zijn; ze durven immers een GF3ti200 voor een gigantisch bedrag op de markt te pleuren wat al inzicht geeft in hoeveel ze van videokaartjes weten. Ook zo leuk: ga je naar een zaak, vraag je naar de Ti4400. Ehhh, wat zegt u mijnheer? Ti? Jajaj, mijnheer, hier heb ik nog een Geforce TI.
Maar die bedoel ik niet! Ik wil de GF4!
Ooh ja, de Geforce 4 MX (gaat ie de hele naam opsommen) bedoel je of niet? Mooi kaartje, erg mooi!
Nee nee nee, gewoon een Ti 4200! <snap dat dan!>
Mmm, ja sorry mijnheer, ben niet zo thuis in videokaartjes.
Jij weet anders ook niet wat je wilt...
Daarna pakt zo'n aap de rekenmachine der bij en gaat ie rekenen hoeveel een Geforce2 Titanium kost...
Tja, dan kan ik nog zo'n aardige 'mijnheer' zijn; mijn geduld RAAKT EEN KEER OP., dat begrijp je!
Dan pak je 'm bij z'n nekvel en ga je bovenstaande staafdiagrammetje op z'n hoofd kerven >:)
Trouwens denk ik dat die ViperII in bepaalde applicaties best met de Voodoo5 kan concurreren hoor!
S3 metal wil ik trouwens ook wel eens een keer proberen. Ik heb gehoord dat de textures ervan in unreal tournament echt geweldig zijn... wil het wel eens een keer zien.
Hmmm, ik vind het persoonlijk niet superdenderend ofzo, maar zal ik eens een screenie posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:01
Op woensdag 03 juli 2002 23:21 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Vertel, waar koop je die voor dat geld!
Bij mij draait ie nu wat gaar, daarom ben ik bang dat het origineel misschien ook niet lekker runt...
Sja, veel geld wil ik ook weer niet in UT steken trouwens, die paar Euro kan wel,
Ik heb de mijne bij de dixons weg, kameraad en ik zaggen hem liggen en hebben hem beide direct meegenomen

was volgens mij 30piek(ja piek geen euro's)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 23:24 schreef TLRnZ het volgende:

[..]

Ik heb de mijne bij de dixons weg, kameraad en ik zaggen hem liggen en hebben hem beide direct meegenomen

was volgens mij 30piek(ja piek geen euro's)
Ik heb het gekocht bij ehhh Dynabyte voor 37 nederlandse guldens :9

Jammer genoeg heb ik zo'n DVD hoes gevalletje en niet de kartonnedoos versie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 03 juli 2002 23:32 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Ik heb het gekocht bij ehhh Dynabyte voor 37 nederlandse guldens :9

Jammer genoeg heb ik zo'n DVD hoes gevalletje en niet de kartonnedoos versie ;(
Dixons :?
Dynabyte :?

Betekend dat...dat ik naar buiten moet??
Aaargh, ik kan het zonlicht niet verdragen!

Ik zoek wel ff op internet, hij zal nu toch wel niet meer in de winkels liggen...

Ik zal morgen nog wel een een screenie posten.. Kijken of het volgens jullie echt veel beter is met MeTaL :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 00:02 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Ik zoek wel ff op internet, hij zal nu toch wel niet meer in de winkels liggen...

Ik zal morgen nog wel een een screenie posten.. Kijken of het volgens jullie echt veel beter is met MeTaL :).
Sodejuh, moet ik je komen halen ofzow? :P
En het zal er heus nog wel liggen hoor. Ik heb b.v. NFSSE ook nog erg lang in de schappen zien liggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 04 juli 2002 00:02 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

dan zal ik er eentje maken van de Voodoo5 op de hoogste kwaliteit en 1024x768x22 ;)

"1 picture cummin'up"

edit:

ekusé mwah,
1024x768x22
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 04 juli 2002 13:24 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

dan zal ik er eentje maken van de Voodoo5 op de hoogste kwaliteit en 1024x768x22 ;)

"1 picture cummin'up"

edit:

ekusé mwah,
1024x768x22
:Y)
ok, hier alvast de pic van de Voodoo5 in UT @
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Video Driver       : 3dfx Voodoo5 5500 Glide (Glide For Windows)
Resolution       : 1024x768
Color Depth     : 16 (in de 3dfxtools Rendering C.D. Forced op 32)
World Texture Detail : High
Skin Detail     : High
Min Desired Framerate: 50
Show Decals     : Yes
Use Dynamic Lightning: Yes

FSAA             : Fastest Performance (uit dus)

Voor de priecese pietje's hier de 4 pics in EXE file (1,3MB groot)
En de JPG's hier als RAR (445kB)

Ik heb ze ietjes aangepast met PSP... gamma wat omhoog gegooid, alles in de 3dfx tools en in UT staat al op high behalve het plaatje, dat blijft donker.

Algemene Kwaliteit Plaatjes: 95%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb nu een Voodoo2 12 MB van Diamond,
is het mogelijk om een 2e Voodoo2 12 MB ernaast te zetten (SLI) maar dan van een ander merk?
Zo ja... wie heeft er 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 04 juli 2002 16:39 schreef Tranzity het volgende:
is het mogelijk om een 2e Voodoo2 12 MB ernaast te zetten (SLI) maar dan van een ander merk?
In principe kan het wel, maar om zeker te weten dat het werkt kun je er het beste 1 bijzoeken van hetzelfde merk.

Maar als het goed is moet een ander merk ook kunnen...

Voor voodoo kaart > V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 04 juli 2002 16:39 schreef Tranzity het volgende:
moet je hier eens op klikken en dan lekker doorzoeken

;) suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

S3 MeTaL pic :P

http://w8ff.tripod.co.jp/gotpics/ut.jpg

edit:
AAAARGH, 1 minuut te laat! 1 hele dag geen posts in dit topic geweest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 00:00 schreef W3ird_N3rd het volgende:
S3 MeTaL pic :P

http://w8ff.tripod.co.jp/gotpics/ut.jpg

edit:
AAAARGH, 1 minuut te laat! 1 hele dag geen posts in dit topic geweest :'(
Ziet er mooi uit :D, op welke videokaart is dees?

to edit: Schaam je! :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 06 juli 2002 12:43 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit :D, op welke videokaart is dees?
Diamond Viper 2, S3 Savage 2000 chip >:).
UT is ook voor Vipers gemaakt >:). Niet op crappe D3D of OpenGL maar hiermee kun je echt op S3 MeTaL draaien :). Het draait alleen niet geweldig snel ofzo... Het is nog net speelbaar, maar daar is alles ook mee gezegd.. (wat had jij gedacht op 1280*1024?)
to edit: Schaam je! :( :+
Sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus toch Savage 2000! Ik zat al te twijfelen. Heeft die kaart ook een T&L unit (hardware dus)?
Ik denk dat ik me er maar eens ff eentje ga aanschaffen :P! Leuk dingetje.
Zeg, ik ben van plan om de hele serie voodoo producten te gaan verzamelen. Welke zijn er ook weer precies? Ik had dit rijtje in gedachten:

Voodoo Graphics
Voodoo Rush
Voodoo 2 8 MB
Voodoo 2 12 MB
Voodoo Banshee
Voodoo 3 2000
Voodoo 3 3000
Voodoo 3 3500
Voodoo Velocity (specs iemand?)
Voodoo 4 4500
Voodoo 5 5500
Voodoo 6 6000

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 07 juli 2002 15:11 schreef vincent-marion het volgende:
dus toch Savage 2000! Ik zat al te twijfelen. Heeft die kaart ook een T&L unit (hardware dus)?
Zeg, ik ben van plan om de hele serie voodoo producten te gaan verzamelen. Welke zijn er ook weer precies? Ik had dit rijtje in gedachten:

Voodoo Graphics
Voodoo Rush
Voodoo 2 8 MB
Voodoo 2 12 MB
Voodoo Banshee
Voodoo 3 2000
Voodoo 3 3000
Voodoo 3 3500
Voodoo 4 4500
Voodoo 5 5500
Voodoo 6 6000

Klopt dit?
dat moeten ze wel zijn denk ik. Ik heb deze hier al:
Voodoo Graphics
Voodoo2 8MB
Voodoo2 12MB
Voodoo3 3000 (2x zelfs, alleen is de ene dood :'()
Voodoo5 5500

ben al aardig op weg, kan misschien nog wel een banshee kopen van me neefje :)

specs Velocity 100, tis een soort van MX versie van de voodoo3 3000.

Velocity 100
Integrated 128-Bit 2D, 3D and video accelerator
8MB high-speed SGRAM memory
AGP 2X Single Pass, SingleCycle Multi-Texturing
300 MHz RAMDAC
2D Resolutions as high as 2046x1536
3D Resolutions as high as 1600x1200
DVD Hardware Assist
AMD 3D NOW! and Pentium SSE Optimizations
Legacy Support for Windows 3.11, Windows NT 3.51 and OS/2
128-bit 2D Accelerator
300 MHz RAMDAC for flicker free display
2D Resolutions of up to 2046x1536
Microsoft WHQL Certified
Optimized Direct 3D accleration
Optimized OpenGL Support
Designed for Glide 3.0 acceleration
Complete DirectX 5.0 and DirectX 6.0 support
100% hardware triangle setup
32-bit internal graphics pipline
2 texture-mapped, lit pixels per clock
Single pass multi-texturing support (DirectX 6.0 and OpenGL)
Square and non-square texture support
TextureBlend support
Point-Sampled, Bilinear, Trilinear Mip-mapping
Multi-texture
Bump Map
Texture modulation
Light maps
Reflection maps
Detail textures
Environment maps
Procedural textures
Per-pixel perspective-correct texture mapping
Fog: Exponential Fog Table 16-bit floating point depth buffer 8-bit palletized textures

Afbeeldingslocatie: http://northbridge.virtualave.net/reviews/velocity100sm.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Eej! Ik heb die Velocity 100 gehad :D
Presteerde best goed voor een budget kaartje, koste maar iets van 150 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:14

[..]

Voodoo 6 6000

Klopt dit?
Die kun je wel vergeten, kun jij waarschijnlijk niet betalen, worden geveild voor over de 3000 dollar. En dan nog, probeer maar eens iemand te vinden die 'm kwijt wil.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online

Voodoo Graphics
Voodoo Rush
Voodoo 2 8 MB
Voodoo 2 12 MB
Voodoo Banshee
Voodoo 3 2000
Voodoo 3 3000
Voodoo 3 3500
Voodoo 4 4500
Voodoo 5 5500
Voodoo 6 6000

Klopt dit?
Nee, het is de Voodoo5 6000 :P Niet Voodoo 6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Inderdaad een leuk dingetje, vooral als je een beetje leuke monitor hebt. Waar de 2D van Geforces 1 hoop blur was bleef de Viper 2 (en de voodoo kaartjes natuurlijk :)) gewoon scherp. En die T&L, sja... Hoe leg je dat uit...

Een verkoper zou zeggen : "Jaja, met een T&L unit meneertje! Spotprijs!".

Onder D3D is jammer genoeg volgens mij nog steeds geen T&L (volgens JGC wel, maar ik heb die instelling nog niet gezien in de incontrol tools. Heb nu ook geen incontrol tools meer geinstallt..). Onder OpenGL kun je wel T&L krijgen, dan moet je wel eerst je register een beetje aanpassen. In deze review stond beschreven hoe.
Currently, the hardware Transformation and Lighting on the Viper II Z200 is disabled in the drivers in both OpenGL and Direct3D. However, via a registry key, you can enable it in OpenGL. Simply put "ICDHWTL" to "ON" under HKEY_CURRENT_CONFIG\Display\Settings in the registry, and voila! you have T+L under OpenGL. It's currently only semi-functional and somewhat buggy, but I ran it through TreeMark a few times. Let's look at the results.
Om precies te zijn deze pagina. Ik denk alleen niet dat dat je T&L WILT hebben, want zonder is je machine meestal sneller (bovendien veroorzaakt T&L grafische fouten). Ik raad je btw aan om de laatste S3 drivers (downloaden bij Hastec, S3 heeft ze offline gehaald ;() te gebruiken en niet de JGC drivers :X. De JGC drivers deden bij mij een beetje crappy, en volgens mij zit er ook de snelste OpenGL icd in die er ooit voor de Viper 2 was gemaakt. Die icd heb ik ook geprobeerd, zag ik opeens dat in een bepaald level van Q3 de hemel een beetje verneukt was, en met de gewone nieuwste icd van S3 zag alles er perfect uit... Kost je misschien 10% performance, maar dan ga ik toch echt voor image quality :(

Voodoo Graphics
Voodoo Rush
Voodoo 2 8 MB
Voodoo 2 12 MB
Voodoo Banshee
Voodoo 3 2000
Voodoo 3 3000
Voodoo 3 3500
Voodoo 4 4500
Voodoo 5 5500
Voodoo 6 6000

Klopt dit?
Volgens mij is er ook een Voodoo 3 1000 of zoiets geweest, met 8 MB. Weinig meer van gehoord, maar volgens mij is ie er geweest. De voodoo 6 6000 bestaat natuurlijk niet, dat moet een V5 6000 zijn. 4 GPU's en niet te betalen.. Als er weer 1 op Ebay komt komt die meestal ook wel weer op de t.net FP, en dan worden er vele 1000den dollars op geboden. En als je dan toch _alle_ Voodoo kaarten wil hebben moet je misschien ook nog die paar kaarten hebben die erna zijn gemaakt, zag pas pics (dacht in dit topic nog, weet k niet zeker) die je dus helemaal niet meer kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 22:14 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Volgens mij is er ook een Voodoo 3 1000 of zoiets geweest, met 8 MB. Weinig meer van gehoord, maar volgens mij is ie er geweest. De voodoo 6 6000 bestaat natuurlijk niet, dat moet een V5 6000 zijn. 4 GPU's en niet te betalen.. Als er weer 1 op Ebay komt komt die meestal ook wel weer op de t.net FP, en dan worden er vele 1000den dollars op geboden. En als je dan toch _alle_ Voodoo kaarten wil hebben moet je misschien ook nog die paar kaarten hebben die erna zijn gemaakt, zag pas pics (dacht in dit topic nog, weet k niet zeker) die je dus helemaal niet meer kunt krijgen.
Die Voodoo3 1000 is dus de Velocity 100. Die heb ik dus een tijdje gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hmmz, even 3Dfx (3dfx?) vraagje : Ik ga dus mogelijk nog een Voodoo 5 5500 kopen, alleen (even uitgaand van worst case) zou dat beestje wel goed werken in een machine meteen 300 watt voeding en een behoorlijke Athlon XP :?

Lijkt me wel lullig als ie het niet zou doen vanwege powertekort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
FF een kort vraagje,
Hoe zit 't nou eigenlijk met die 10 jaar garantie op de Voodoo5 5500? Kan ik die gewoon vergeten of kan ik die nog ergens verhalen mocht m'n Voodoo kapot gaan??? (ik hoop dat dat ding NOOIT kapot gaat)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Op maandag 08 juli 2002 06:54 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Hmmz, even 3Dfx (3dfx?) vraagje : Ik ga dus mogelijk nog een Voodoo 5 5500 kopen, alleen (even uitgaand van worst case) zou dat beestje wel goed werken in een machine meteen 300 watt voeding en een behoorlijke Athlon XP :?

Ik heb een hele tijd een v5 gehad in een celly900 en daar zat een 145W psu in dus ik denk dat het bij jouw wel gaat lukken >:)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 06:54 schreef W3ird_N3rd het volgende:

Volgens mij wel hoor :) Ennnuh, de Voodoo5 stopt pas met meescalen met een iets snelere XP CPU dus je kan nog lekker spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 09:21 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
FF een kort vraagje,
Hoe zit 't nou eigenlijk met die 10 jaar garantie op de Voodoo5 5500? Kan ik die gewoon vergeten of kan ik die nog ergens verhalen mocht m'n Voodoo kapot gaan??? (ik hoop dat dat ding NOOIT kapot gaat)
Die kan je gerust vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 12:58 schreef TLRnZ het volgende:

[..]

Ik heb een hele tijd een v5 gehad in een celly900 en daar zat een 145W psu in dus ik denk dat het bij jouw wel gaat lukken >:)
HELP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo2 MET TnL :9

http://www.tweakers.net/nieuws/11617?highlight=voodoo+T%26L

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/961480877.jpg
Probeer die maar te vinden vincent-marion :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 08 juli 2002 14:21 schreef Vinnie het volgende:
Voodoo2 MET TnL :9

http://www.tweakers.net/nieuws/11617?highlight=voodoo+T%26L

[afbeelding]
Probeer die maar te vinden vincent-marion :+
Die hoeft ie niet te vinden... Hij hoeft ook niet de Creative Voodoo of Helios Voodoo enz. allemaal apart te hebben, en dit is ook maar een variant op de Voodoo 2, toevallig met wat extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 23:06 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Die hoeft ie niet te vinden... Hij hoeft ook niet de Creative Voodoo of Helios Voodoo enz. allemaal apart te hebben, en dit is ook maar een variant op de Voodoo 2, toevallig met wat extra's.
Slechte dag gehad? Ik zie nerguns dat ie alles of een bepaald type wilt hebben en sja.. dit is wel een erg speciaal type Voodoo2 imho :)

edit: dan hoeft ie ook geen Banshee of Rush, wat dat zijn ook varianten van een Voodoo-type ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 08 juli 2002 23:08 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Slechte dag gehad? Ik zie nerguns dat ie alles of een bepaald type wilt hebben en sja.. dit is wel een erg speciaal type Voodoo2 imho :)

edit: dan hoeft ie ook geen Banshee of Rush, wat dat zijn ook varianten van een Voodoo-type ;)
Hmmz, da's waar...

KOPEN DIE HAP :P!

Als ie ze allemaal heeft moet ie natuurlijk ook pics posten :P :). Dit vind ik er bijvoorbeeld wel l33t uitzien :

Afbeeldingslocatie: http://www.saleh.de/images/LeXandro/3dfx-Voodoo-collection.jpg

Maar dan nog eens zoiets met alle kaartjes naast elkaar :)

Deze moet ie dan ook hebben, er zit "voodoo" in de naam en hijs van 3Dfx... De 3dfx Voodoo TV PCI 200!

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersdepot.com/accessories/3dfx/voodootv_200/card.jpg

Die wil ik ook wel hebben :9~ (als ie ook op PAL kan werken tenminste). Denk alleen niet dat ik 'm ooit nog tegenkom :{

Btw : ik heb wat pics gezien nu, en het valt me op dat er nooit een tv-out op zit... Zijn er nooit voodoo kaartjes met tv-out gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voodoo3 3500 met tv-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 10 juli 2002 09:31 schreef Wekkel het volgende:
Voodoo3 3500 met tv-out
Oh... Hmm, bestaat er toch 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:23
Eejz VooDoo'ers,
ik heb hier in mijn 2e PC zo'n VooDoo2 12MB PCI 3D Accelerator met zo'n raar snoertje eraan. In de AGP zit een ATI RAGE Pro van 8MB. Heb ik dan in totaal 20MB of 12MB :?. En kan ik die VooDoo ook alleen laten werken :?. Geeft het nog betere performance als ik dit beestje achter mijn GeForce2 GTS zet >:) :?. Of rem tie dan alleen mijn GeForce af :?.
Dat waren mijn nederige vragen.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Deze is denk ik ook nogal moeilijk te krijgen :7
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/aalchemys.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/aalchemybacks.jpg

edit:

Plaatjes zijn clickable!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
ik heb mijn voodoo5 naar 175 mhz geclocked, maar ik zie niet echt een performance increase....

welke benchmarks kan ik daar het best voor gebruiken?
quake3 high settings, low settings, 3dmark 2001/2000?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op donderdag 11 juli 2002 12:13 schreef qrazi het volgende:
ik heb mijn voodoo5 naar 175 mhz geclocked, maar ik zie niet echt een performance increase....

welke benchmarks kan ik daar het best voor gebruiken?
quake3 high settings, low settings, 3dmark 2001/2000?
Geloof me, die performance increase is er wel.

Als ik bijvoorbeeld m'n voodoo5 5500 op normale snelheid heb dan is het spel beetle crazy cup heel erg schokkerig bij mij (niet te spelen), zet ik m'n voodoo op 175MHz dan draait ie hartstikke soepel.
(ps: m'n cpu is een celeron 300A@450MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Op donderdag 11 juli 2002 09:45 schreef RAID-0 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

edit:

Plaatjes zijn clickable!
ROTFLBTCDICAJTTWADBSIHPWTRHITSBKABAYB :7
WTF is dat :?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dat is?? Volgens mij is dat zo'n stunt van een of andere website, was dat niet oc-hideout?? Anywayz, dat was dus een WooHoo nog wat, zat ook een Pentium 3 cpu op enzo, stuk of 20 voodoo-chips in SLI-mode........

Ze hadden ook van die advertenties, waarin stond dat je misschien wel een stukje uit de voorkant van je kast moest zagen om deze kaart in je systeem te proppen. Onderaan de advertentie stond dan dat dit niet echt was, en dat ze het alleen maar deden om Voodoo te promoten ofzo.

Maareh, deze foto's zien er redelijk real uit. Hmmmz 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Op donderdag 11 juli 2002 15:11 schreef Fat Tony het volgende:
Wat dat is?? Volgens mij is dat zo'n stunt van een of andere website, was dat niet oc-hideout?? Anywayz, dat was dus een WooHoo nog wat, zat ook een Pentium 3 cpu op enzo, stuk of 20 voodoo-chips in SLI-mode........

Ze hadden ook van die advertenties, waarin stond dat je misschien wel een stukje uit de voorkant van je kast moest zagen om deze kaart in je systeem te proppen. Onderaan de advertentie stond dan dat dit niet echt was, en dat ze het alleen maar deden om Voodoo te promoten ofzo.

Jah maar dat was fotosoep, deze ziet echt uit! :9~

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 11 juli 2002 15:11 schreef Fat Tony het volgende:

http://www.xs4all.nl/~dewater/Rafe/UCFX_WooHoo_5_34500_AGP.jpg

http://www.ultimatechaos.com/ucfx/ << orgineel

http://www.overclockers.com.au/images/v59000big.shtml << nog 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 11 juli 2002 09:24 schreef Wekkel het volgende:
Voor 3dfx zealots verplichte kost...

http://www.tweakers.net/nieuws/22519
http://www.vnroundup.com/index.php?item=articles/3dfx
Heb het helemaal gelezen...

Moest er bijna van huilen :'(
Mooi artikel :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik ook nog een voodoo2 (samen met een matrox G200) dit die voodoo kick ***.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 11 juli 2002 18:20 schreef AxFaA het volgende:
ik gebruik ook nog een voodoo2 (samen met een matrox G200) dit die voodoo kick ***.
Ass?

Kan wel kloppen, de Matrox G200 is namelijk niet zo'n denderende 3D performer...

Voodoo still kicks ass ;). Heb je ook SLI of maar 1 voodoo kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Hoe prestreerd de combinatie Matrox G200/300 en 2* Voodoo2 (12MB) in SLI eigenlijk in vergelijking met TNT2/Geforce256/Geforce2 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Op woensdag 10 juli 2002 13:13 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Oh... Hmm, bestaat er toch 1.
er bestaan er meer: voodoo 3 3000 +tv-out

(ik heb hem namelijk :) , net zolas de v1 de v2 (sli rulz) en de v3)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
Op donderdag 11 juli 2002 12:26 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

Geloof me, die performance increase is er wel.

Als ik bijvoorbeeld m'n voodoo5 5500 op normale snelheid heb dan is het spel beetle crazy cup heel erg schokkerig bij mij (niet te spelen), zet ik m'n voodoo op 175MHz dan draait ie hartstikke soepel.
(ps: m'n cpu is een celeron 300A@450MHz)
hmmz, ik heb nog ff wat extra gebenched, en op 150 mhz draait mijn custom quake3 demo 36 fps, op 167mhz 40fps. alle mhz stappen tussen 150 mhz en 167 mhz laten een kleine increase in framerate zien, maar daarna wil ie niet harder. is de bijgeleverde overclock software van 3dfx underground niet goed, of haalt mijn xp niet het maximale uit mn voodoo5 (btw: benchen met quake 3 heb ik op de hoogste settings gedaan)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
grazie --> test anders eens met de timedemo van UT, met glide games merk je het verschil echt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Op donderdag 11 juli 2002 09:45 schreef RAID-0 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
En te tillen ja :9

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
Op zaterdag 13 juli 2002 12:30 schreef TLRnZ het volgende:
grazie --> test anders eens met de timedemo van UT, met glide games merk je het verschil echt wel
hmmmz, ja, zal ik doen... maar als de winst maar 4 fps is, laat ik em gewoon op 166 mhz draaien, om de levensduur wat te velengen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 09:25 schreef NitroX_infinity het volgende:
Hoe prestreerd de combinatie Matrox G200/300 en 2* Voodoo2 (12MB) in SLI eigenlijk in vergelijking met TNT2/Geforce256/Geforce2 ???
2 D kwaliteit van de Matrox G200 is ten eerste veel mooier en beter, dat klinkt subjectief maar daar is iedereen het over eens. Ten tweede; de performance...
Tja, dat varieert. Ik weet niet of je Earth 2150 al eens gespeeld hebt? Wel, op mijne PIII450 met 384 MB kon ik het spel niet fatsoenlijk draaien op een Geforce2MX of op een TNT2 maar het liep wel verschrikkelijk goed op een Voodoo2, laat staan een V2 in Sli.
Over het algemeen zullen de Geforce kaarten natuurlijk wel winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch trouwens veel voodoo bezitters hier zeg! Dacht dat Vinnie ik en voodooman wel zo'n beetje de enigen waren :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 10:25 schreef vincent-marion het volgende:
Toch trouwens veel voodoo bezitters hier zeg! Dacht dat Vinnie ik en voodooman wel zo'n beetje de enigen waren :D.
IK heb geen Vooodoo meer, en dat wist je :P Anywayz, er is nog wel een PC met 2xVoodoo2 in SLI in huis maargoed ;)

Kwou dat ATI Glide API ging ondersteunen maar dat zal wel nooit komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 12:09 schreef Vinnie het volgende:

[..]

IK heb geen Vooodoo meer, en dat wist je :P

//

Ja, goed, maar er is natuurlijk ook nog zoiets als 'wishful thinking' he :).

Kwou dat ATI Glide API ging ondersteunen maar dat zal wel nooit komen :+
Dat zou echt ultiem zijn. Dat nvidia gewoon van de markt gerost word :P. Dansen op hun graf is de boodschap!
Als we nu allemaal een gulden aan ATI geven, dan kunnen ze het 3dfx departement van nvidia kopen :+.

Heb je trouwens die Radeon al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
Op vrijdag 12 juli 2002 09:25 schreef NitroX_infinity het volgende:

erm, volgens de mensen van 3dhq (formerly known as 3dfx-underground) zullen de nieuwe drivers van hun ook voor de voodoo2 uitkomen, en er voor zorgen dat de voodoo2 sli sneller is dan een voodoo3 (denk een 2000). ik weet niet bij wat voor cpu je het wilt hebben, maar als ie niet al te oud is (700 mhz en meer denk ik) zou ik toch voor een geforce gaan, in het algemeen heb je daar qua snelheid meer aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 12:37 schreef vincent-marion het volgende:

[..]

Dat zou echt ultiem zijn. Dat nvidia gewoon van de markt gerost word :P. Dansen op hun graf is de boodschap!
Als we nu allemaal een gulden aan ATI geven, dan kunnen ze het 3dfx departement van nvidia kopen :+.

Heb je trouwens die Radeon al?
Yeah :D En dan heeft ATI tenminste ook mensen die goeie drivers kunnen maken :+

Yep.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN?? Hoe loopt ie? Lekker??

Zal wel zeker!

Ja, die drivers van ati kunnen nog mooi de hoogte in maar het voordeel ervan dat ze niet meteen optimaal zijn is dat je naar verloop van tijd gratis betere performance krijgt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 15:52 schreef vincent-marion het volgende:
EN?? Hoe loopt ie? Lekker??

Zal wel zeker!

Ja, die drivers van ati kunnen nog mooi de hoogte in maar het voordeel ervan dat ze niet meteen optimaal zijn is dat je naar verloop van tijd gratis betere performance krijgt ;).
Mwoah, kvinnut nog redelijk(hoezo nooit tevreden ;)). Maar 15~30FPS in UT2003 :{
Hmmmz :(

Maar iig wel 5000 hele punten in 3DMark2001SE met ALLES :D(Dus ook nature demo etc :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667
  • Laatst online: 10-09 19:37

Eleison667

from other space

is een framerate van 30 fps met 4x fsaa in gta 3 met een voodoo 5 5500 normaal?

hij is niet oced

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 13:42 schreef Jobah het volgende:

hij is niet oced
Mjah hoor :) 4x FSAA hakt zelfs op een Voodoo5 5500 behoorlijk. Probeer uns 2xFSAA, op die setting zou het spel zonder veel perfomanceverlies gewoon lekker soepel kunnen lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op woensdag 10 juli 2002 03:59 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Hmmz, da's waar...

KOPEN DIE HAP :P!

Als ie ze allemaal heeft moet ie natuurlijk ook pics posten :P :). Dit vind ik er bijvoorbeeld wel l33t uitzien :

[afbeelding]

Maar dan nog eens zoiets met alle kaartjes naast elkaar :)

Deze moet ie dan ook hebben, er zit "voodoo" in de naam en hijs van 3Dfx... De 3dfx Voodoo TV PCI 200!

[afbeelding]

Die wil ik ook wel hebben :9~ (als ie ook op PAL kan werken tenminste). Denk alleen niet dat ik 'm ooit nog tegenkom :{

Btw : ik heb wat pics gezien nu, en het valt me op dat er nooit een tv-out op zit... Zijn er nooit voodoo kaartjes met tv-out gemaakt?
ik ben er weer, terug van vakantie

maar WTF!?! wat is dat voor leuk iets?? die 2 van rechts ken ik maar wat zijn die andere?

Ze hebben wel zo'n nieuw agp slot en een 3dfx chip erop
ik heb deez nooit gezien, gelijk opslaan die pic! bij de collectie ;)

en dat verhaaltje van een van die links van vnroundup ofzo is ook mooi

nostalgie is toch een mooi iets he

bij de weg:
waarom staat er op die 3dfx Voodoo TV 200 kaart
(C)2000
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op maandag 15 juli 2002 13:42 schreef Jobah het volgende:

hij is niet oced
hangt er van af welke cpu.

Ik ga het niet eens proberen hier, wel de 2x op 800x600, da gaat nog wel maar 4x |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op maandag 15 juli 2002 18:07 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
maar WTF!?! wat is dat voor leuk iets?? die 2 van rechts ken ik maar wat zijn die andere?
[..]
Die middelste is volgens mij een V5 5500 PCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 15 juli 2002 18:07 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

ik ben er weer, terug van vakantie

Ze hebben wel zo'n nieuw agp slot en een 3dfx chip erop
ik heb deez nooit gezien, gelijk opslaan die pic! bij de collectie ;)

en dat verhaaltje van een van die links van vnroundup ofzo is ook mooi

nostalgie is toch een mooi iets he
Weet ik veel, pic komt uit Google :+
bij de weg:
waarom staat er op die 3dfx Voodoo TV 200 kaart
[..]

??
Weet ik veel, pic kwam volgens mij ook uit Google :+

Maar die tv-kaart vind ik wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel jammer, dat wel, er is een grote concurent voor nVidia door verdwenen, wat wel eens gunstig uit had kunnen pakken voor ons als klanten...

En ja, Aureal is ook niet meer, overgenomen door de grootste concurent, Creative :(
3Dfx is toch overgenomen door nVidia. En nu de 8500 zo goed gaat heeft nVidia toch weer concurent bij?!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 02:12 schreef Mr_snowflake het volgende:

[..]

3Dfx is toch overgenomen door nVidia. En nu de 8500 zo goed gaat heeft nVidia toch weer concurent bij?!!!!!
3dfx is inderdaad overgenomen door nVidia, maar ik wil niet echt zeggen dat nVidia er een tegenhanger bij heeft omdat die 3dfx heeft overgekocht.

Als Matrox zich goed kan plaatsen met hun nieuwe kaart dan zal het misschien nog wel uns interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
nVidia heeft net zoals AMD de core van hun product beter geoptimaliseerd t.o.v. de concurrentie. 't Enige verschil tussen nVidia en AMD is dat nVidia ook de MHz'en heeft waar AMD die mist.
De enige manier op dit moment om nVidia van de troon te stoten is brute kracht. Die brute kracht zal zich moeten manifisteren in de vorm van een GigaHertz core binnen aanzienbare tijd van één van nVidia's concurrenten.

Helaas zal dit niet gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
ik zag heel vroeger overigens een 3dblaster op isa slot (nee geen vesa local bus maar die bestond ook)

weet iemand of dat ding op een 3dfx chip draaidE? kan het nergens meer vinden terwijlik heb toch echt zelf gezien heb in de winkel (was wel in azie maar dat boeit niet)

hieronder een linkje naar zdnet waar ooit een review erover heeft gestaan

http://www.google.nl/search?q=cache:g3fzSibs5gEC:www.zdnet.com/companyfinder/filters/products/0,9996,496-29,00.html+3d+blaster+isa&hl=nl&ie=UTF-8

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een 2e pc voor mijn zoon: een Athlon 550 slot-A, 512 mb sdram, 20 gig hd, SB128PCI en een Voodoo 3/2000.
XP geinstalleerd, loopt goed, behalve spellen: verschillende V3_XP-drivers geprobeerd, maar bij alle versies (3dfx of 3th party)krijg ik:
error 1904. module c:\program files\3dfx interactive\3dfx tools\tools\advtweak.dll failed to register. HRESULT-2147418113. contact your support personnel.
Vervolgens hetzelfde voor color.dll, TVOut.dll, Feature.dll and LCD.dll.
na reboot enkel nog 640x480, 256 and 800x600 4-bit.
Wat is er aan de hand en wat doe ik eraan.

Heb nu v3.4.5_omega_1.03b geinstalleerd: d3d loopt goed, glide geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op woensdag 17 juli 2002 12:34 schreef dism het volgende:
Sinds kort heb ik een 2e pc voor mijn zoon: een Athlon 550 slot-A, 512 mb sdram, 20 gig hd, SB128PCI en een Voodoo 3/2000.
XP geinstalleerd, loopt goed, behalve spellen: verschillende V3_XP-drivers geprobeerd, maar bij alle versies (3dfx of 3th party)krijg ik:
error 1904. module c:\program files\3dfx interactive\3dfx tools\tools\advtweak.dll failed to register. HRESULT-2147418113. contact your support personnel.
Vervolgens hetzelfde voor color.dll, TVOut.dll, Feature.dll and LCD.dll.
na reboot enkel nog 640x480, 256 and 800x600 4-bit.
Wat is er aan de hand en wat doe ik eraan.

Heb nu v3.4.5_omega_1.03b geinstalleerd: d3d loopt goed, glide geeft problemen.
Uh, WinXP ondersteunt de V3 zelf al als het goed is (Mijn V5 in ieder geval wel). Dus moet werken zonder die drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, d3d-spul loopt goed, alleen krijg ik bij sommige oude Glide-spellen (Turok, Pandimonium 2)op de std XP-driver meldingen over glide, die niet werkt.
Installeer ik dan de drivers van het web, krijg ik die foutmeldingen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Ik heb tot sinds kort een Voodoo 3 2000 (met v3 3000 bios :Y)) in m'n systeem gehad. Alles werkte nog steeds goed, alleen de allernieuwste spellen draaide niet, of niet lekker ;(. Met Windows XP werkte het kaartje toppie. Ik gebruikte de Voodoo 3 Goat drivers, en daarmee kon ik gewoon alle Glide spellen spelen *D. de link naar de drivers: http://www.voodoofiles.com/5391 >:)

p.s. Er gaat niets boven UT @ 1024x768 full @ Glide @ 60fps :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, ben ze nu aan het downloaden.
Maarre...2000 met bios 3000?
Hoe doe je dat, probeer ik dat ook gelijk, die 2000 kostte toch geen drol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Even zoeken naar een bios van een 3000, een flash programma, je even goed inlezen en de stap wagen. Ik heb in mijn 2000 PCI ook een 3000 PCI geflashed, wat resulteert in een standaardklok van 166, ipv 143 Mhz.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.