Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
= Voodoo GraphicsOp donderdag 21 februari 2002 19:56 schreef miniK0bo het volgende:
Voodoo (1) ?
webOS all the way!
DUS:
Voodoo (1) = Voodoo Graphics
bijna Radeon 8500 ! w00000t
Telt dees nu ook mee? ik heb namelijk gehoord dat deze een stuk lager(?) geklokt waren.
is dit waar?
1e vraag: Ja, zeker telt die mee. Een mooie 3Dfx chipset.
2e vraag: Nee, volgens mij niet. Want de chipset is van 3Dfx en die krijgen allemaal een standaard kloksnelheid mee dus...
Als Creative dat gedaan zou hebben dan zijn ze niet zo snugger want dan hoeft niemand ze meer.
De Banshee is uit hetzelfde tijdperk als de Voodoo2, maar wel iets langzamer dan de Voodoo2 (lager geklokt?) omdat de Banshee een 2D + 3D kaart is en de Voodoo2 een 3D-Accelerator die aan de 2D niks hoeft te doen. Daarom is deze iets beter afgesteld op 3D dan de Banshee.
De Banshee is dus iets langzamer als de Voodoo2, scheelt haast niks.
Zou wel vet zijn, kheb m'n V3 2000 met pijn in het hart weggedaan voor een GeForce 2 Ti
domste, slechtonderbouwste en lompste gevaarlijkste post ooitOp donderdag 21 februari 2002 20:09 schreef Toulinash het volgende:
boeie
De meeste mensen deugen!
Anoniem: 33810
Voodoo 3 166@180 mhz
Opengl ownt ook in cs!
Tsja, en dan de voodoo 5 6000, hehehe, 4 core's
128 mb mem.
1
| ...THIS VOODOO VIDEO IS THE MOST SOUGHT AFTER VIDEO CARD IN HISTORY !!!!!!!!! The Voodoo5 6000 AGP from 3dfx represents the pinnacle of Voodoo5 Technology. Revolutionary scalable architecture of the 3dfx VSA-100 chip. The Voodoo5 6000 features four processors working together to be the world's first 3D accelerator to break the Gigapixel barrier. The Voodoo5 6000 can create breathtaking 3D worlds in vivid 32-bit color, clocking in at over 1.33 Gigapixels a second. State-of-the-art Real-time Full-scene HW Anti-Aliasing, the exclusive T-Buffer! 2D resolutions as high as 2048x1536 and a whopping 128MB of graphics memory. 1 OF LESS THAN 100 CARDS EVER PRODUCED. General Features Include: Fully intergrated 128-bit 2D/3D/VIDEO Accelerator! 128 MB of Graphics Memory! 1.32 to 1.47 Gigapixels per second fill rate! Real-time Full-Scene Hw Anti-Aliasing! T-Buffer Digital cinimatic Effect: Motion Blur T-Buffer Digital cinimatic Effect: Depth of Field Blur T-Buffer Digital cinimatic Effect: Soft shadows T-Buffer Digital cinimatic Effect: Soft reflections FXT1 and DirectX Texture Compression! 8-bit Palletized Textures! 32-bit Rendering! 32-bit Textures! 2k x 2k Textures! 24-bit Floating Point Depth Buffer (Z or W)! 8-bit Stencil Buffer! 350MHz RAMDAC! The industry's most complete API support: DirectX, OpenGL, and Glide... |
Anoniem: 20934
ik had een voodoo 12 mb
werkte perfect
maar nu een voodoo graphics in een 450. op drivers van voodoofiles.com
werkt niet
ik krijg een grijs scherm en dan hangt ie totaal...
help!
En dank je wel voor het verneuken van de layoutOp donderdag 21 februari 2002 20:21 schreef slindenau het volgende:
BLAAT
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik zou zeggen:Op donderdag 21 februari 2002 20:27 schreef cowmel het volgende:
grr
ik had een voodoo 12 mb
werkte perfect
maar nu een voodoo graphics in een 450. op drivers van voodoofiles.com
werkt niet
ik krijg een grijs scherm en dan hangt ie totaal...
help!
1. Probeer je oude drivers te vinden en probeer die
2. Ga dan flink zoeken op internet met Copernic 2001 (www.copernic.com)
3. Probeer eens een paar 3rd Party drivers op www.voodoofiles.com
4. Hard om hulp roepen!
Anoniem: 20934
ik had heimwee
dus geen originele drivers.
ik had die voor de voodoo graphics gedownload uit '99
ik krijg steeds een fout met de opengl
ligt het 'm aan directx 8??
want als ik een opengl instaleer dan geeft hij nogsteeds dezelfde fout..
bij ieder spel hetzelfde (UT, CS, Quake 3) dubbelklik op de snelkoppeling.... grijs scherm.. en vast..
Heel jammer, dat wel, er is een grote concurent voor nVidia door verdwenen, wat wel eens gunstig uit had kunnen pakken voor ons als klanten...
* JumpStart heeft zelf een TerraTec Xlerate Pro geluidskaart, met Aureal Vortex II chip...
En ja, Aureal is ook niet meer, overgenomen door de grootste concurent, Creative
Maar hiervan kan je tenminste nog zeggen dat er nog steeds niets superieur is aan A3D v2.0. Er bestaat nog geen spel met 3D wavetracing, behalve die spellen die A3D v2.0 ondersteunen. (EAX HD kan het wel, maar daar zijn nog geen spellen voor.) Dat is pas triest: de techniek is er wel, maar niet beschikbaar.
Is dit ook zo voor 3dfx ? Nee. FSAA ? FSAA2x ? FSAA 4x ? Zelfs als je een V5 6000 hebt, dan nog is een GF3 sneller, ook op 4x FSAA. Een GF4 met 4x FSAA en 16-tap anisotropisch filteren is al helemaal om te kwijlen, en (helaas voor de 3dfx fans) veel beter dan een V5 6000 gekund had.
Met andere woorden: 3dfx is dood, en technisch gezien is er geen enkele reden om er nog naar de 3000, 4000, 5000 en nooit uitgebrachte 6000 serie te verlangen.
Dat jullie treuren over het heengaan van een gigant ? terecht. Maar doe nou niet alsof we nu helemaal niet meer kunnen gamen omdat 3dfx er niet meer is, dat is tenslotte NIET WAAR!
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
nounou, rlx maar, zal wel niet met opzet zijnOp donderdag 21 februari 2002 20:30 schreef JaJoah het volgende:
[..]
En dank je wel voor het verneuken van de layout
toch
De meeste mensen deugen!
Al 3 dagen "geregd" en nu al zo`n topic openenOp donderdag 21 februari 2002 19:54 schreef cybersteef het volgende:
Hoi!
Alle mensen met (en zonder) een 3dfx kaart. Plaats hier je vragen + antwoorden + fun + sites over 3dfx kaarten.
Alles over 3dfx chipsets HIER!
3Dfx Voodoo Graphics
3Dfx Voodoo Rush
3Dfx Voodoo 2
3Dfx Voodoo Banshee
3dfx Voodoo 3
3dfx Voodoo 4
3dfx Voodoo 5
en als je er meer weet zet ze er maar bij!
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Zet dat aljeblieft even tussen 'quote' tags, en niet tussen 'code' tags. En als je nou echt zwaar de nadruk op de tekst wil leggen, zet er dan maar 'b' tags omheen.Op donderdag 21 februari 2002 20:21 schreef slindenau het volgende:
Voodoo ownz!!!
Voodoo 3 166@180 mhz
Opengl ownt ook in cs!
Tsja, en dan de voodoo 5 6000, hehehe, 4 core's
128 mb mem.
[code]...THIS VOODOO VIDEO IS THE MOST SOUGHT [...][/code]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
2. De creative kaart kwam meestal een beetje matig uit de tests. Een beter alternatief zou de Monster Fusion zijn geweest, die was standaard overgeklokt en had een fannetje.Op donderdag 21 februari 2002 20:10 schreef cybersteef het volgende:
Antwoord op Vlabakje:
De Banshee is uit hetzelfde tijdperk als de Voodoo2, maar wel iets langzamer dan de Voodoo2 (lager geklokt?) omdat de Banshee een 2D + 3D kaart is en de Voodoo2 een 3D-Accelerator die aan de 2D niks hoeft te doen. Daarom is deze iets beter afgesteld op 3D dan de Banshee.
Voodoo2 vs Banshee
Banshee was dacht ik een stukje hoger geklokt, maar de Voodoo2 had iets van 2 chipjes waarvan de banshee er maar 1tje had en dat zorgde ervoor dat in het ene spel de banshee sneller was en in de andere weer de voodoo2
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
He 3dfx zelf mag dan wel dood zijn maar er zijn nog genoeg hobbyisten en gamers die 3dfx geweldig vinden (daar hoor ik trouwens ook bij). Dus nu niet 3dfx de grond in gaan boren ja.Op donderdag 21 februari 2002 20:34 schreef JumpStart het volgende:
Jongens, ik wil hier eigenlijk niet flamen... maar 3dfx is DOOD.
Heel jammer, dat wel, er is een grote concurent voor nVidia door verdwenen, wat wel eens gunstig uit had kunnen pakken voor ons als klanten...
* JumpStart heeft zelf een TerraTecl Xlerate Pro geluidskaart, met Aureal Vortex II chip...
En ja, Aureal is ook niet meer, overgenomen door de grootste concurent, Creative
Maar hiervan kan je tenminste nog zeggen dat er nog steeds niets superieur is aan A3D v2.0. Er bestaat nog geen spel met 3D wavetracing, behalve die spellen die A3D v2.0 ondersteunen. (EAX HD kan het wel, maar daar zijn nog geen spellen voor.) Dat is pas triest: de techniek is er wel, maar niet beschikbaar.
Is dit ook zo voor 3dfx ? Nee. FSAA ? FSAA2x ? FSAA 4x ? Zelfs als je een V5 6000 hebt, dan nog is een GF3 sneller, ook op 4x FSAA. Een GF4 met 4x FSAA en 16-tap anisotropisch filteren is al helemaal om te kwijlen, en (helaas voor de 3dfx fans) veel beter dan een V5 6000 gekund had.
Met andere woorden: 3dfx is dood, en technisch gezien is er geen enkele reden om er nog naar de 3000, 4000, 5000 en nooit uitgebrachte 6000 serie te verlangen.
Dat jullie treuren over het heengaan van een gigant ? terecht. Maar doe nou niet alsof we nu helemaal niet meer kunnen gamen omdat 3dfx er niet meer is, dat is tenslotte NIET WAAR!
3dfx kwam, 3dfx schiep de Voodoo family, 3dfx stierf
en de gamers en hobbyisten gaan nog dagelijks naar het graf en zeggen in zichzelf: WAT WAREN ZE GEWELDIG!
klaar!
Anoniem: 15831
http://www.omegacorner.com/3dfx.htm
http://users.0800dial.com/reid.campbell/x3dfx/driver.html
http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=0
Fantastisch, hoe sommige mensen een video kaart weten te verheffen tot een religie.Op donderdag 21 februari 2002 20:43 schreef cybersteef het volgende:
3dfx kwam, 3dfx schiep de Voodoo family, 3dfx stierf
en de gamers en hobbyisten gaan nog dagelijks naar het graf en zeggen in zichzelf: WAT WAREN ZE GEWELDIG!
Vergeet niet het jaarlijkse lam te slachten in naam van 3dfx.
Voodoo 2 chips:
1 Pixelfx2 (display)
2 Texelfx2 (textures)
Banshee chips:
1 3Dfx Voodoo Banshee chip
En idd is Creative niet snugger. Altijd incompatible geluidskaarten (ja, ze hebben zelf de standaard, maar die hebben ze met de jaren verneukt...)Op donderdag 21 februari 2002 20:10 schreef cybersteef het volgende:
Antwoord op Vlabakje:
2e vraag: Nee, volgens mij niet. Want de chipset is van 3Dfx en die krijgen allemaal een standaard kloksnelheid mee dus...
Als Creative dat gedaan zou hebben dan zijn ze niet zo snugger want dan hoeft niemand ze meer.
Ik heb nog een Savage4 van die gasten gezien: idd een stuk lager geklokt en heel erg instabiel (terwijl mn eigen OEM Savage4 wel goed liep
De Voodoo2 heeft twee texture units, terwijl de Banshee een van diezelfde textureunits combineert met een 2D core. In spellen als Quake2 en Quake3, die de tweede texture unit konden gebruiken, vloog de Voodoo2 een stuk harder, ondanks dat ie geklokt was op 90 en de Voodoo Banshee op 100 (konden met gemak op 110 lopen, Diamond liep ze op 125 als ik de advertentie geloven mag)De Banshee is uit hetzelfde tijdperk als de Voodoo2, maar wel iets langzamer dan de Voodoo2 (lager geklokt?) omdat de Banshee een 2D + 3D kaart is en de Voodoo2 een 3D-Accelerator die aan de 2D niks hoeft te doen. Daarom is deze iets beter afgesteld op 3D dan de Banshee.
Dacht het dus wel. Bij multitexturing is de Voodoo2 bijna 2x zo snel als een Banshee. Feit is echter wel dat de Vooodoo Banshee een stukken beter beeld geeft (en ja: zelfs beter dan de meeste k*tkaarten die tegenwoordig gemaakt worden door vage fabrikantjes die nvidiaDe Banshee is dus iets langzamer als de Voodoo2, scheelt haast niks.

Sorry, dan begrijp je me verkeerd: 3dfx was in z'n begintijd alleenheerser op de 3D kaarten markt, zonder twijfel. Je mag 3dfx van mij ook echt geweldig BLIJVEN vinden. Maar, nogmaals, anders dan uit sentimenteel oogpunt is er niets meer dat op dit moment nog voor 3dfx te zeggen valt. Jammer, maar zo is het toch?Op donderdag 21 februari 2002 20:43 schreef cybersteef het volgende:
[..]
He 3dfx zelf mag dan wel dood zijn maar er zijn nog genoeg hobbyisten en gamers die 3dfx geweldig vinden (daar hoor ik trouwens ook bij). Dus nu niet 3dfx de grond in gaan boren ja.
[...]
Als je nu kijkt naar de techniek en prestaties van 3D kaarten, dan zou zelfs een V5 6000 ergens rond de GF3 Ti200 zitten. Nou toch niet meer echt 'high-end' te noemen.
" --- 3dfx must live on --- " ?? Nee dus, Denk af en toe terug aan die mooie momenten, en laat 3dfx verder waardig rusten in vrede.
( Want als je nu een V5 6000 had, dan nog werd je aan alle kanten voorbijgestreefd door GF3, Radeon 7500, GF4 en Radeon 8500 bezitters. )
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
nu had ik nog een vraag is het mogelijk om een 8mb en 12mb voodoo2 in sli mode laten lopen? (zijn beide ook van verschillende merk)
Zie je die |SEARCH| knop bovenaan zitten ? Die moet je gebruiken en dan, bijvoorbeeld, intikken "voodoo xp".Op donderdag 21 februari 2002 20:51 schreef donald_dick het volgende:
ik heb een voodoo 1 kaartje en ik gebruik xp, wie heeft hier drivers voorheb al op voodoofiles gekeken, maar daar is niks
Je kunt rustig stellen dat jou vraag al eerder voorbij gekomen is ... Even in de zoekresultaten spitten, en gij zult vinden.
Ik had hier ook "RTFM!" kunnen blaten, maar goed, ik hou me in
HAHAHAHAHAOp donderdag 21 februari 2002 20:47 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Fantastisch, hoe sommige mensen een video kaart weten te verheffen tot een religie.
Vergeet niet het jaarlijkse lam te slachten in naam van 3dfx.
droogste opmerking van het jaar, nu al
my badOp donderdag 21 februari 2002 19:57 schreef Hermanvh het volgende:
[..]
=
is er win2k support voor de Voodoo Graphics kaart?
http://www.x3dfx.com en daar downloads kiezenOp donderdag 21 februari 2002 20:47 schreef tweakerrrr het volgende:
Hier kan je de drivers nog vandaan halen.. Wie weet nog meer alternatieven?
http://www.omegacorner.com/3dfx.htm
http://users.0800dial.com/reid.campbell/x3dfx/driver.html
http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=0
[edit]
ik zie net voor mijn verbazing dat die al genoemd is maar dan als http://users.0800dial.com/reid.campbell/x3dfx/driver.html
vreemd hoor, een redirect
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Anoniem: 26758
Anoniem: 22517
Mensen zeggen dat niet, ze vinden het alleen jammer dat 3dfx dood is iedereen weet dat en ze laten dat ook weten maar ik heb nergens nog gelezen dat het niet mogelijk is om te gamen omdat 3dfx er niet meer is dus waar jij die gedachten gang vandaan haalt zou ik niet weten,Op donderdag 21 februari 2002 20:34 schreef JumpStart het volgende:
... Dat jullie treuren over het heengaan van een gigant ? terecht. Maar doe nou niet alsof we nu helemaal niet meer kunnen gamen omdat 3dfx er niet meer is, dat is tenslotte NIET WAAR!
Grtz
Hades
...iemand die nog zoon 1 heeft om te verkopen? Creative he?
/edit
tis voor et SLI gebeuren enzo
gruwlijk die kaarten
hier draait nog een amd met S3 Virge met Voodoo2 12mb
Beter lezen ajbOp donderdag 21 februari 2002 21:10 schreef Hades-Hodur het volgende:
[..]
Mensen zeggen dat niet, ze vinden het alleen jammer dat 3dfx dood is iedereen weet dat en ze laten dat ook weten maar ik heb nergens nog gelezen dat het niet mogelijk is om te gamen omdat 3dfx er niet meer is dus waar jij die gedachten gang vandaan haalt zou ik niet weten,
Ach, zie het als een soort van rouwverwerking.Op donderdag 21 februari 2002 20:34 schreef JumpStart het volgende:
Een beetje nostalgie af en toe kan geen kwaad.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
correct geantwoord. Nostalgie is het juiste woord voor dit. ga vooral zo door, 3dfx mag niet vergeten worden!Op donderdag 21 februari 2002 21:36 schreef -Blackbird- het volgende:
[..]
Ach, zie het als een soort van rouwverwerking.
Een beetje nostalgie af en toe kan geen kwaad.
1. Aansluiten aan me Ti200 en lekker terug denken aan vroeger toen 3Dfx de wereld van de videokaarten ging heersen?
2. Lekker bewaren en er dus niets mee doen.
3. Verkopen.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Volgens mij moet je er dan 2 in SLI hebben.
Met 1 enkele kom je volgens mij niet hoger dan 800x600.
Maar ach ja,het is ook al zo lang geleden allemaal..
(heb er trouwen zelf nog 4 van, 3x Voodoo2 en 1x Voodoo1 voor de pc'tjes in m'n LAN,...gatver en zelfs nog meer van dat soort troep:1Gforce3-Ti200,GForce2MX en een GForce265..bah wat moet ik toch met al die zooi,
Als ik sommige hier zo hoor,wordt het allemaal nog flink geld waard..
Verzamelwoede kost veel ruimte...(en tijd).
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
je hebt groot gelijk, ontroerend zelfs !Op donderdag 21 februari 2002 20:34 schreef JumpStart het volgende:
* JumpStart heeft zelf een TerraTec Xlerate Pro geluidskaart, met Aureal Vortex II chip...
ik heb zelf nog een voodoo 2 bordje (monster 3d voodoo2, van diamond, met wel 8mb vid.mem
prachtige kaarten, mooi bedrijf, mooie revolutie die ze ontketenden (hardware acceleratie voor een christelijke prijs).
ik zelf heb vele honderden uren op mijn brakke cyrix 166,32mbram maar MET voodoo2 kunnen gamen op 800*600, dat was het helemaal toen.
echt, 3dfx was erg cool, maar, zoals Jumpstart al zei:
er is geen reden om te verlangen naar de technieken die 3dfx had, omdat het nu eenmaal achterhaald is.
en voor 3dfx is trouwens een nieuwe concurrent opgestaan: ATI, die doen het ook goed hoor !
in andere woorden: De koning is dood, Leve de koning !
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
Wat is er verder nog ?
Ja, de Atari Lynx ... Gameboy color, eat your heart out.
Nog meer 'sterfgevallen' ?
Dat Compaq de Alpha divisie verkocht heeft aan Intel, da's ook jammer: bye bye Alpha EV8, je zou de snelste en grootste (letterlijk) processor geworden zijn, als Intel je niet gecancelled had na overname.
Sega Dreamcast, is ook dood, want Sega maakt nu alleen nog maar software.
En op het sterftebed: De Kyro-reeks en de PowerVR serie, want STMicro wil uit de business van graphic chips stappen, dus misschien is dat er straks ook niet meer.
Zijn er nog meer mensen die soortgelijke gevallen weten ?
[Edit] Stom stom stom!! Ik ben hier natuurlijk de Amiga vergeten... Weggeconcureerd door de PC.
Anoniem: 36864
Op donderdag 21 februari 2002 22:02 schreef JumpStart het volgende:
Ach ja, zullen we dan ook even stilstaan bij de "dood" van Aureal ? A3D was toch wel z'n tijd ver vooruit. Dood door vijandige overname van Creative.
Wat is er verder nog ?
Ja, de Atari Lynx ... Gameboy color, eat your heart out.
Nog meer 'sterfgevallen' ?
Dat Compaq de Alpha divisie verkocht heeft aan Intel, da's ook jammer: bye bye Alpha EV8, je zou de snelste en grootste (letterlijk) processor geworden zijn, als Intel je niet gecancelled had na overname.
Sega Dreamcast, is ook dood, want Sega maakt nu alleen nog maar software.
En op het sterftebed: De Kyro-reeks en de PowerVR serie, want STMicro wil uit de business van graphic chips stappen, dus misschien is dat er straks ook niet meer.
Zijn er nog meer mensen die soortgelijke gevallen weten ?
Ja erhh, het is nou eenmaal zo... "It's a tough world out there" en dergelijke. Eten of gegeten worden, enz.Op donderdag 21 februari 2002 22:05 schreef MaXxX het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je te traag bent met het op de markt brengen van nieuwe produkten, en je concurenten zijn wèl snel, dan loop je gevaar...
IDdOp donderdag 21 februari 2002 22:07 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Ja erhh, het is nou eenmaal zo... "It's a tough world out there" en dergelijke. Eten of gegeten worden, enz.
Als je te traag bent met het op de markt brengen van nieuwe produkten, en je concurenten zijn wèl snel, dan loop je gevaar...
en daar hoef je helemaal niet zo tragisch over te doen, zou jij heden ten dage nog een zwart/wit tv of monochrome monitor willen kopen ?Op donderdag 21 februari 2002 22:08 schreef MaXxX het volgende:
[..]
IDd
nee.
Vooruitgang heet dat, daar gaan nou eenmaal bedrijfjes aan kapot, en er ontstaan bedrijfjes door...
ik zit nu op g0t met een monochrome monitor heheheOp donderdag 21 februari 2002 22:09 schreef Mad-Cow het volgende:
[..]
en daar hoef je helemaal niet zo tragisch over te doen, zou jij heden ten dage nog een zwart/wit tv of monochrome monitor willen kopen ?
nee.
Vooruitgang heet dat, daar gaan nou eenmaal bedrijfjes aan kapot, en er ontstaan bedrijfjes door...
w00t !Op donderdag 21 februari 2002 22:10 schreef MaXxX het volgende:
[..]
ik zit nu op g0t met een monochrome monitor hehehe
ik heb gisteren nog q3 gespeeld op me commodore 64.
(waarom klaagt er trouwens niemand over de geweldige c64 ? die was pas 1337 !!!)
Op donderdag 21 februari 2002 22:14 schreef Mad-Cow het volgende:
[..]
w00t !
ik heb gisteren nog q3 gespeeld op me commodore 64.
(waarom klaagt er trouwens niemand over de geweldige c64 ? die was pas 1337 !!!)
Ben trouwens zelf jaren tevreden geweest me een voodoo banshee (de trage van creative ja, ding werd zo heet heb er een pentiumkoeler opgezet en alsnog overgeklokt) en heb net 2e hands een voodoo 3 3000 pci gekocht
Want nog oudere 3d dan de voodoo graphics is Nvidea's NV1, de diamond edge 3d, nooit doorgebroken maar wel een revolutionair idee(heb er nog eentje in een oude pc hangen)
Anoniem: 23750
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
dat is een Voodoo5 6000
www.tradealliance.nl
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
licht er volgens mij aan hoe je airflow loopt; volgens mij kan hij de airflow ook verneuken...Op vrijdag 22 februari 2002 12:22 schreef SideSwipe_XP het volgende:
Ziet er wel geinig uit... Verbeterd wel de airflow in je kast...
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
... bovendien wil je liever niet weten hoeveel warmte dat ding je kast in dumpt: Niet voor niets dat die V5 6000 de enige insteekkaart ter wereld is met een exterme voeding! De 'Voodoo Volt'.Op vrijdag 22 februari 2002 13:01 schreef maestro1980 het volgende:
[..]
licht er volgens mij aan hoe je airflow loopt; volgens mij kan hij de airflow ook verneuken...
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
de geforce2 mx200 is een stukje sneller. ik heb er ook 1 gehad voor een dag omdat me voodoo5 even weg was/moest en die gf2mx200 was heeel gauw terug naar zijn eigenaar... jasses wat een kaartOp vrijdag 22 februari 2002 16:42 schreef Soepster het volgende:
is een Geforce2MX200 nou sneller dan een Voodoo 2 12MB?

2xVoodoo2 12MB in SLI weet ik niet hoe dat zal worden qua snelheid. heb ik nog niet vergeleken met elkaar omdat ik geen 2e v2 12MB heb...
BTW. die sukkels van nvidia zijn vergeten de 3dfx site eraf te halen
maar goed k heb een EP8KHA+ met een duron 800 en 512 MB ram
zodra CPU= video geupgrade wordt is dit een phat systeempje :y)
in een andere compu heb ik een voodoo 2, misschien dat ik die erbij prik naast de mx200, voor de gein...
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Anoniem: 37729
(als iemand zijn voodoo 2 nog weg wil doen voor 10,- mail me maar ff)
Maar wel lol.Op vrijdag 22 februari 2002 20:11 schreef DETONATORX het volgende:
jah hoor netjes gefotosoept
Tevens ben ik het er mee eens dat 3dfx mooie kaarten heeft gemaakt. Als ze er nog zouden zijn, zouden ze concurreren met nVidia.
Zelf heb ik nog een 3dfx Voodoo Bashee in dagelijks gebruik.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Ik vind het echt om te huilen dat 3Dfx weg is, 3Dfx was een van de weinige ontwerpers die wisten wat kracht was in zijn ruwste vorm ik mocht die SLI mentaliteit wel, gewoon een nieuwe kaart maken met meerdere GPU's ipv van opfokken...
Ik hoop dat ik ooit nog es een Voodoo5 voor een prikkie kan krijgen
Zie jij het al gebeuren ? Ferrari die gewoon een 2e motor in hun auto lepelt ? Van dik hout zaagt men planken hoor.Op vrijdag 22 februari 2002 20:37 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik vind het echt om te huilen dat 3Dfx weg is, 3Dfx was een van de weinige ontwerpers die wisten wat kracht was in zijn ruwste vorm ik mocht die SLI mentaliteit wel, gewoon een nieuwe kaart maken met meerdere GPU's ipv van opfokken...
Ik hoop dat ik ooit nog es een Voodoo5 voor een prikkie kan krijgen
Oh, en dan ook nog even 128 MB aan geheugen op die V5 6000, waar feitelijk maar 32 MB beschikbaar is, omdat alle 4 de chips hun eigen geheugen moeten hebben.
Als 3dfx er nou in geslaagd was om op die V5 5000 en 6000 een geheugencontroller te zetten waardoor alle geheugen geshared was, dan was er nog enigzins iets goeds over te zeggen, uit oogpunt van efficientie en 'elegant ontwerpen'.
"gewoon een nieuwe kaart maken met meerdere GPU's ipv van opfokken..."
Kom nou toch! Als iedere ontwerper zo zou denken, dan zaten we nu nog steeds in het stenen tijdperk van computers. Of dan hadden we nu allemaal een 8-way Pentium 66 in plaats van een P4 of Athlon. Oh ja, met 64 MB werkgeheugen, terwijl er 512 MB in je PC gepropt is. Oh, en ook wel 8 harde schijven (RAID!) van 2 Gb per stuk.

Héél soms kan lompheid z'n charme hebben, dat is waar. Zie de A10 Wharthog, dat anti-tank vliegtuig bijvoorbeeld. Maar om te zeggen dat 3dfx hiermee een goeie mentaliteit had ? Ga toch weg, alsjeblieft!
helaas nietOp vrijdag 22 februari 2002 22:08 schreef -RMW- het volgende:
Even een vraagje tussendoor, heeft de Voodoo 5 5500 nu wel of geen TV-out?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
ja dat heb je een beetje fout. 3dfx heeft wat patenten e.d. aan quantum3d verkocht zodat die niet van nVidia werden. Zoals de techniek van de T-buffer is nu van quantum3d en nVidia mag die nooit gebruiken tenzij ze er met dikke pakken geld tegenaan smijten, maar dat zal wel nietOp zaterdag 23 februari 2002 02:41 schreef Gutteguttegut het volgende:
3dfx is still alive-> http://www.quantum3d.com/product%20pages/aalchemy3.html
Ok, van een kant heb je gelijk maar toch ook weer niet. een klein beetje leeft door, maar dat is niet veel.
btw: dat quantum3d dinkie heeft een beste bandbreedte zeg... poehee
42.5GB/sec... HallelujaAAlchemy AA5 Realtime 3D Graphics Subsystems combine 4, 8 or 16 3dfx® VSA-100 graphics accelerators with up to 1 GB of dedicated graphics memory to deliver unmatched realtime 3D performance
...
The secret of AAlchemy is it's Parallel Rendering Architecture. It combines up to sixteen 3dfx VSA-100 chipsets and 1 GB of dedicated graphics memory with up to 42.5 GB/sec of graphics memory bandwidth and SSE optimization to deliver industry leading polygon, fill rate and texture paging performance simultaneously with the industry's best image quality effected via T-buffer full-scene, sub-pixel anti-aliasing, high-resolution video output and color depths, advanced texture compression
....
1 GB dedicated graphics memory... Halleluja
4/8 of 16 VSA-100 chips... Halleluja
ken je nagaan, dat apparaat is niet eens de nieuwste meer...pfff heftig hoor!
Maar dus niet shared, maar los.Op zaterdag 23 februari 2002 13:01 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
42.5GB/sec... Halleluja
1 GB dedicated graphics memory... Halleluja
4/8 of 16 VSA-100 chips... Halleluja
ken je nagaan, dat apparaat is niet eens de nieuwste meer...pfff heftig hoor!
1 Gb voor 16 VSA100 chips = 64 MB per chip, want iedere VSA100 chip moet z'n eigen geheugen hebben. Ditto voor bandbreedte: Delen door 16 dus. En dan kom je op een veel 'normaler' getal uit van ongeveer 2,6 Gb/sec, dit zou goed 200 MHz SDRAM kunnen zijn dus.
Geen gelul verder, dit blijft nog steeds een
dat d8 ik ookOp zaterdag 23 februari 2002 13:48 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Maar dus niet shared, maar los.
1 Gb voor 16 VSA100 chips = 64 MB per chip, want iedere VSA100 chip moet z'n eigen geheugen hebben. Ditto voor bandbreedte: Delen door 16 dus. En dan kom je op een veel 'normaler' getal uit van ongeveer 2,6 Gb/sec, dit zou goed 200 MHz SDRAM kunnen zijn dus.
Geen gelul verder, dit blijft nog steeds eenmachine! Kan je een leuke simulator mee voorzien van 360 graden rond graphics!
[/edit]
werkende
[edit/]
Anoniem: 29488
PB 3.2
ga je lekker? eeen beetje 3Dfx afkraken? Rot toch op uit dit draadje als je niets anders kan.Op vrijdag 22 februari 2002 22:29 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Zie jij het al gebeuren ? Ferrari die gewoon een 2e motor in hun auto lepelt ? Van dik hout zaagt men planken hoor.
Oh, en dan ook nog even 128 MB aan geheugen op die V5 6000, waar feitelijk maar 32 MB beschikbaar is, omdat alle 4 de chips hun eigen geheugen moeten hebben.
Als 3dfx er nou in geslaagd was om op die V5 5000 en 6000 een geheugencontroller te zetten waardoor alle geheugen geshared was, dan was er nog enigzins iets goeds over te zeggen, uit oogpunt van efficientie en 'elegant ontwerpen'.
"gewoon een nieuwe kaart maken met meerdere GPU's ipv van opfokken..."
Kom nou toch! Als iedere ontwerper zo zou denken, dan zaten we nu nog steeds in het stenen tijdperk van computers. Of dan hadden we nu allemaal een 8-way Pentium 66 in plaats van een P4 of Athlon. Oh ja, met 64 MB werkgeheugen, terwijl er 512 MB in je PC gepropt is. Oh, en ook wel 8 harde schijven (RAID!) van 2 Gb per stuk.
Héél soms kan lompheid z'n charme hebben, dat is waar. Zie de A10 Wharthog, dat anti-tank vliegtuig bijvoorbeeld. Maar om te zeggen dat 3dfx hiermee een goeie mentaliteit had ? Ga toch weg, alsjeblieft!
Even voor jouw info: De dual chips op de V5 5500 verdelen de even en oneven lijnen van een beeldscherm en dat betekent idd dat er per chip 32 MB beschikbaar is, maar per 'scherm' (om het zo maar even te zeggen) is er wel degelijk 64 MB beschikbaar.
Het is dus wel degelijk sneller, én vergelijkbaar met een 64 MB kaart.
En ik denk dat 3Dfx echt wel bekeken heeft of shared geheugen niet sneller was... en blijkbaar dus niet.
Verder ook leuk om te weten, een van de hammers van AMD (weet zo niet meer werken) komt ook met twee cores op één CPU.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Anoniem: 25015
Het kan best dat ze de kaart lager geklokt hadden, ik heb zelf een Diamond Monster Fusion gehad, die was geklokt op 125/125, ik moest doen win2k drivers hebben, die van assus (v3200) waren het beste, maar de asus had sdram ipv sgram, en had geen aktieve cooling, dus was daarom lager geklokt, op 100/100.Op donderdag 21 februari 2002 20:10 schreef cybersteef het volgende:
Antwoord op Vlabakje:
Btw
Kep zelf een Voodoo Graphics gehad, in de vorm van een Diamond Monster 3D
Een Voodoo Banchee, in de vorm van een Diamond Monster Fusion (meer dan 3 jaar mee gedaan
Kep nu een 3dfx Voodoo 5 5500 AGP, en die gaat ook nog wel ff mee hoor, MOHAA + WindowsXP + Amigamelin 2.1 + WickedGL = 1024x768@32 &2x FSAA op gemiddeld 35 frames per sec
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Ik heb een hele tijd vrolijk gedraait met een Voodoo Graphics 4 mb op een P133 en later een P166MMX, met 16 mb ram.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Anoniem: 25015
Voodoo5 met TV-outs bestaan niet, dus dat word dan een voodoo 3, m'n vader heeft in z'n compaq V3 3500 Tv-out, die schopt echt zwaar kont, gewoon pc beneden bij de tv, geen monitor aansluiten, computer aan, en gewoon automatisch overschakelen naar de tvout, dus gewoon bios en dos op je tvOp vrijdag 22 februari 2002 13:31 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik zoek nog een 3DFX kaart...het liefst een voodoo5 pci met tv-out. Voodoo 3 pci met tv-out mag ook.
SLI twee grafische chips die erg vermogen stoken de concurentie was all een die shrink verder en 3Dfx gebruikt dan ook nog meerdere(VSA100).
Dit zorgt voor aanzienlijk hogere kosten tov van de concurent.
3Dfx bleef erg lang aan 16bit rendering hangen toen alle andere concurenten al 32bits aan boden.
Wil ook de industrie een derde API door de neus boren glide, om de markt van hun afhankelijk te maken alla MS en intel.
En die supper kachel met 4 x VSA100 die zou echt wel AGp110 Watt kunnen gebruiken naar zo'n produkt zou eigenlijk al zeker weinig vraag zijn ivm de prijs en speciale voeding.
Ik zou zeggen laat het verleden los over 2 á 3 jaar zullen de laaste 3DFX top kaartjes antiek zijn en kun je de dan nieuwste generatie games die 4de generatie T&L ondersteunen
niet bij benen of het loopt niet omdat je onder de minimum eisen zit dus minimaal DX8.1 T&L in hardware.
Ik heb zelf 'n Banshee kaart gehad de enige 3Dfx omdat dit ontwerp single chip is en 2D/3D was en toen ook redelijk snel was, daarna bood de concurentie meer aan onder andere 32bit rendering en de prestaties waren ook concurerent dus bey bey 3dFX, ben toen overgestapt op nVidia en nu ATI.
Ik zou zeggen jammer weer 'n concurent minder, maar kijk meer naar de toekomst, dan naar het verleden.
Bijvoorbeeld Matrox of ATI die zijn momenteel hoogzwanger.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
GRR @ 3DFX
Siditamentis astuentis pactum.
Anoniem: 49504
Euh...nee nee.. een voodoo2 in SLI kon maar 800x600 aan.Op donderdag 21 februari 2002 19:56 schreef cybersteef het volgende:
Ja! Voodoo2 SLI kickt aars! Quaken in 1024x786x16 op je P200
B. ik heb zelf een voodoo 5 5500 tis verder wel een super kaart, ik heb em nou al meer als een jaar ik kocht em op de hcc 2000 en kostte toen maar 575 piek dat was een koopje en dat voor zon kaart, een groot nadeel dat ie maar 2x agp was want anders was het nu nog een goede kaart geweest !
jammer dat 3dfx nooit zo ver is gekomen om de voodoo 5 6000 uit te brengen en de voodoo 5 6500 die 6500 was echt een rete goede kaart geweest !
trouwens die voodoo 5 van mij heeft toch een tijdje aardig nog gepresteerd ik kan me nog herinneren dat iemand uit mijn klas een blad bij zich had met testen stonde gloof ik gf2 kaarten in en misschien nog wel gf3 maar dat weet ik niet zeker, maar toen was ie nog gewoon beter op bepaalde punten
en nu noig steeds, ik heb nu dus een amd 1333 met die voodoo 5 5500 en 256 mb ddr en ik trek er nog 125fps mee in q3 oke oke wel op 800x600 vertex maar toch !! die hercules 4500 van mijn broertje trekt dat niet vreemd genoeg, ja die instellingen van die &^%&%^ staan ook helemaal verkeerd maar daar maak ik mij niet druk om !! maar ik sta nu op het punt om afscheid te nemen van mijn voodoo hij zal wel ingelijst worden ofzo
Jawel, de gewone Voodoo2 kan maar tot 800x600.Op zondag 31 maart 2002 15:56 schreef Strofos het volgende:
[..]
Euh...nee nee.. een voodoo2 in SLI kon maar 800x600 aan.
In SLI kunnen ze samen op 1024x768

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
dat wou ik ook even zeggenOp zondag 31 maart 2002 18:41 schreef StratoFarmer het volgende:
[..]
Jawel, de gewone Voodoo2 kan maar tot 800x600.
In SLI kunnen ze samen op 1024x768
SLI rulezz nog steeds big time
Dit topic is gesloten.