Ik heb ook nog steeds m'n Voodoo 3 PCI kaartje met 16 mb video geheugen. Maar ik heb daarnaast een GeForce 2 Titanium 64 MB DDR ram staan. Dus die Voodoo 3 kaart gebruik ik bijna niet. Toch maf dat ie idioot warm wordt, 'k brande laatst bijna m'n handen aan die kaart. Zal wel de warmte van m'n GeForce 2 zijn die overslaat op m'n Voodoo of zo.
Nou, die v3'tjes worden ook pittig heet. Daaraan is mijn oude v3, die -Turbotetter- overgekocht had aan dood gegaan. We hadden al wel een 486 fanntje op het koelblok gemonteerd wat al een aardig eind scheelde, maar blijkbaar toch niet genoeg.
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Verwijderd
Mjah, maar 'k gebruik die Voodoo 3 niet eens voor 3D dingen (dat wil niet onder XP, tenminste niet met de drivers die ik nu heb, maar dat is geen probleem aangezien ik een GeForce 2 Ti heb). Die Voodoo 3 hoeft alleen maar een desktop te laten zien.
Verwijderd
Ik heb helemaal een overleden kaart 
Een 3DFX Voodoo Banshee 16 SGram, van Wicked3D.
3DFX bestaat niet meer...
Wicked3D maakt geen kaarten meer...
Kaart is overleden...
Dooie boel zeg
Hij liep wel 120/133, dat was wel een toppertje
Een 3DFX Voodoo Banshee 16 SGram, van Wicked3D.
3DFX bestaat niet meer...
Wicked3D maakt geen kaarten meer...
Kaart is overleden...
Dooie boel zeg
Hij liep wel 120/133, dat was wel een toppertje
Ow prachtig zo'n topic, mijn Geforceje 1tje ddrtje van creative is overleden, dus ik zit nu op mijn oude vertrouwde diamond monster fusion te nette, wat moest ik beginnen zonder die kaart
Ik bestel morgen even een club3d radeon 8500 pro
Ha m'n topic leeft nog steeds! 3dfx alleen nog in ons geheugen
* Ultraman is nog steeds erg blij met z'n V2 SLI config...
* Ultraman is nog steeds erg blij met z'n V2 SLI config...
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Heeft t nut als ik 2 Voodoo2's aan me GF2 hang?
Zo niet, moet ik tóch kijken of ik d'r voor kan zorgen, ook al is 't maar voor 't idee, om 3DFX te eren...
Zo niet, moet ik tóch kijken of ik d'r voor kan zorgen, ook al is 't maar voor 't idee, om 3DFX te eren...
Sneller zal ie er niet op worden, je GF2. Maar je kunt dan wel Glide! Als je de ruimte en de power hebt, gewoon doen!
inderdaad!, lekker UT'en op GlideOp dinsdag 02 april 2002 20:01 schreef cybersteef het volgende:
Sneller zal ie er niet op worden, je GF2. Maar je kunt dan wel Glide! Als je de ruimte en de power hebt, gewoon doen!
20% snelerOp dinsdag 02 april 2002 22:45 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
inderdaad!, lekker UT'en op Glide. Hier op een AMD 900 blijft een enkele v2 al stabiel (800x600) op 50fps, ken je nagaan wat SLI doet
ik dacht zelf aan 40% hoorOp dinsdag 02 april 2002 22:57 schreef RS_003 het volgende:
[..]
20% snelermaaruh iemand die ze voodoo PCI kaartje wil ruilen voor mijn voodoo basnhee 16 mb pci
( of zou ik hem aan een museum verkoopen
)

Verwijderd
c&c renagade werkt zelfF op mijn banshee!!!(16mb)
voodoofiles he!
Er zit 1 maaarrr bij... als ik het spel draai zie ik alleen bijvoorbeeld rupsbanden van de tank.en ik kijk gewoon door rotsen heen.heel raar allemaal.Er missen dus gewoon elementen...(denk ik
)
voodoofiles he!
Er zit 1 maaarrr bij... als ik het spel draai zie ik alleen bijvoorbeeld rupsbanden van de tank.en ik kijk gewoon door rotsen heen.heel raar allemaal.Er missen dus gewoon elementen...(denk ik
nee, klopt. Alle voodoo generaties hebben daar last van.Op dinsdag 02 april 2002 23:09 schreef Smooth_criminal het volgende:
c&c renagade werkt zelfF op mijn banshee!!!(16mb)
voodoofiles he!
Er zit 1 maaarrr bij... als ik het spel draai zie ik alleen bijvoorbeeld rupsbanden van de tank.en ik kijk gewoon door rotsen heen.heel raar allemaal.Er missen dus gewoon elementen...(denk ik)
zie hier maar corrupted textures in renegade mp :(
Met een Radeon SDR (7200) kijk ik ook door wagens, kanonlopen, etc. heen..
Verwijderd
dan heb jij nog nooit een radeon8500 gezienOp zondag 31 maart 2002 11:29 schreef _JGC_ het volgende:
Behalve de Matrox G400 heb ik nog geen betere kaart voor 2D gezien dan de Voodoo Banshee. Voodoo3 heb ik nooit gezien, evenals de Matrox G450/G550.
Verwijderd
ik heb een voodoo 2 en een voodoo 5
best sappig die 3dfx kaartjes ! mun voodoo 2 gebruik ik nu niet meer omdat mun voodoo 5 al in mijn bak hangt ! (moest er weel een HD voor uithalen anders paste hij er niet in
)
die voodoo 2 heb ik een half jaar overgeklokt laten draaien op 105 mhz zonder koeling en nooit problemen mee gehad
en mijn voodoo 5 loopt maar 1 mhzje hoger bij gebrek aan fatsoenlijke cpu
die voodoo 2 heb ik een half jaar overgeklokt laten draaien op 105 mhz zonder koeling en nooit problemen mee gehad
Verwijderd
FF wat feiten:
de voodoo5 op heeft 3 opties, 16 bit, 22 bit en 32bit. 22 bit is vergelijkbaar met 32 bit in kwaliteit maar zonder noemenswaardig prestatieverlies. 22 bit kan je krijgen door wat settings te veranderen in je 3dfx tools. Draait fantastisch.
Degene die zeggen dat de v5 niet mee kan komen hebben geen ID waar ze het over hebben, er zijn zelfs nu niet veel kaarten die mijn FPS halen (overlockete v5 (192mhz) op een 1700+@2100+ met een stapeltje ddr erachter.
tussen de 100 en 180 frames in Infiltration (UT's zwaarst lopende mod, die gasten wringen echt het laatste uit de engine) tussen de 135 en 250 frames in Quake3 op 1024x780 alle grafische opties aan. Niet slecht voor een kaart die 2 jaar uit is, kijk eens ff naar de concurentie uit dat tijdperk, die bijten het stof.
BTW voor mensen die v5's hebben, de v5 houd van een snelle processor en een hoge FSB, de v5's blijven de prestaties verhogen bij hogere clocksnelheden omdat ze meer aan de CPU overlaten (veel opties zijn softwarematig, kost CPU kracht maar daardoor is ie wel flexibeler).
laatste drivers kan je halen van x3dfx.da.ru en binnenkort komen er weer nieuwe drivers (schijnt dat ze de HSR hebben gefixt, dat betekent nog harder vliegen).
BTW BTW, er zijn best wel veel v5's te koop op ebay, moet je ze wel laten shippen vanuit amerika, heb er pas nog een gekocht voor $71 +$9,50 airmail kosten
de voodoo5 op heeft 3 opties, 16 bit, 22 bit en 32bit. 22 bit is vergelijkbaar met 32 bit in kwaliteit maar zonder noemenswaardig prestatieverlies. 22 bit kan je krijgen door wat settings te veranderen in je 3dfx tools. Draait fantastisch.
Degene die zeggen dat de v5 niet mee kan komen hebben geen ID waar ze het over hebben, er zijn zelfs nu niet veel kaarten die mijn FPS halen (overlockete v5 (192mhz) op een 1700+@2100+ met een stapeltje ddr erachter.
tussen de 100 en 180 frames in Infiltration (UT's zwaarst lopende mod, die gasten wringen echt het laatste uit de engine) tussen de 135 en 250 frames in Quake3 op 1024x780 alle grafische opties aan. Niet slecht voor een kaart die 2 jaar uit is, kijk eens ff naar de concurentie uit dat tijdperk, die bijten het stof.
BTW voor mensen die v5's hebben, de v5 houd van een snelle processor en een hoge FSB, de v5's blijven de prestaties verhogen bij hogere clocksnelheden omdat ze meer aan de CPU overlaten (veel opties zijn softwarematig, kost CPU kracht maar daardoor is ie wel flexibeler).
laatste drivers kan je halen van x3dfx.da.ru en binnenkort komen er weer nieuwe drivers (schijnt dat ze de HSR hebben gefixt, dat betekent nog harder vliegen).
BTW BTW, er zijn best wel veel v5's te koop op ebay, moet je ze wel laten shippen vanuit amerika, heb er pas nog een gekocht voor $71 +$9,50 airmail kosten
Verwijderd
De voodoo 5 heeft zeker een indruk achtergelaten. Zijn 3dfx ruled d3d/opengl zwaar in snelheid. Maar je moet Strikeforce eens proberen ( www.strikeforcecenter.com ), die mod is zeker wel een tikkeltje zwaarder dan infiltration
. En wat Quake 3 betreft, de opengl op een Geforce 3/Ati 8500 is zeker wel beter dan op een voodoo 5 5500. De d3d en opengl zijn gewoon niet zo snel op deze kaart. Ik kraak jou videokaart niet af (althans dat is niet mijn bedoeling
), maar om te zeggen dat maar weinig kaarten in opengl/d3d jouw kaart bijhouden... nou nee. Een geforce 2 mx is in d3d circa zo snel als een voodoo 5 5500. In glide laat hij de mx natuurlijk ver achter zich. Maar het probleem is dat de nieuwere spellen geen 3dfx ondersteuning meer hebben en dan wordt het irri...
Verwijderd
Quake3 draait in opengl (wickedGL drivers lossen alle opengl problemen op en je kan gewoon programmas toevoegen om ermee te gebruiken, Medal of Honour bijvoorbeeld draait ook prima onder wickedGL).
BTW strikeforce is lang niet zo zwaar als infiltration, (inf 2.86 in elk geval niet en 2.87 al helemaal niet (ben beta-tester
)).
BTWBTW aangezien mesne ment radeon 8500's maar iets van 130 frames halen in Infiltration doet mijn v5'je het lang niet slecht
Zeker niet voor minder dan de helft van de prijs van een 8500 en iets van een kwart ofzo van een GF3ti500
BTW strikeforce is lang niet zo zwaar als infiltration, (inf 2.86 in elk geval niet en 2.87 al helemaal niet (ben beta-tester
BTWBTW aangezien mesne ment radeon 8500's maar iets van 130 frames halen in Infiltration doet mijn v5'je het lang niet slecht
Verwijderd
hmmm, kan ik ook beta-testen
. Maar je moet er wel rekening houden dat jij glide gebruikt en die hebben die geforce's en Ati's niet. In andere spellen (die waarschijnlijk niet speelt, anders had je die kaart niet) wordt de voodoo 5 van de troon gestoten. Maar Strikeforce
1.75 heeft echt wel zware levels. In zo'n level haal ik met 16 bots maar hoogstens 40 fps, terwijl in andere mijn fps naar de 65 schieten. En in Ut haal ik met 16 bots zo'n 60~100 fps.
.
2 dingen: 1) 'glide' en 2) 'concurentie uit dat tijdperk.Op woensdag 03 april 2002 11:59 schreef The_Fur het volgende:
[..]
[..]
2 Redenen waarom je claim, hoewel correct, niet helemaal realistisch is.
Helaas: glide ondersteuning is nu zo goed als uitgestorven. Dus dat die UT engine zo lekker loopt op een 3dfx kaart, ja logisch, maar ondertussen is het zo dat het slechts in een uitzonderingsgeval tot z'n recht komt.
(Ik zit in hetzelfde schip met m'n Aureal 2 chipje op mijn Terratec Xlerate Pro kaart: Half-life en Counterstrike zijn de enige spellen (die ik zelf heb dan) die A3D 2.0 gebruiken. En reken maar dat A3D 2.0 stukken beter is dan DirectSound of EAX!)
De concurentie uit dat tijdperk (van de V5) was o.a. de GeForce GTS Ultra en GeForce 2. Alleen op gebied van FSAA en Glide toepassingen was de V5 beter. Op alle andere gebieden ging het gelijk op, of moest 'ie het afleggen. De 6000 was bedoeld om de GF2 te beconcureren.
Nu, met de Radeon 7500, GF3, Radeon 8500 en GF4, waarbij zelfs 1600x1200@32 bit met 4x FSAA en 16-tap anisotropisch filteren binnen bereikt is/komt, stelt de V5 5500 geen drol meer voor. Vergelijken met de kaarten van toen, dat heeft weinig nut.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Tja die bots eten prestatievermogen, maare noem eens een goed spel dat de laatset tijd is uitgekomen dat ik zou willen spelen? Ik hou het tot nu toe bij UT en quake3 mods. (oh en close combat 3 maar dat is 2d
)
Quake3 ondersteunt Glide? Kan je IDsoft dan ff daarvan op de hoogte brengen? Mijn officiele quake3 cd mist blijkbaar wat.
Zoals ik al zei, quake draait in opengl NIET glide dus dat argument gaat niet op (zeker niet aangezien hij HOGERE frames haalt in quake dan in Infiltration).
Ook zei ik net al dat hij MEER frames haalde dan de radeon8500 in Infiltration, (had ook de kans om een 7500 AIW te testen op mijn werk, dat ding strompelde maar voort vergeleken met m'n v5, zeker met 2xFSAA).
ff lezen volgende keer.
BTW de voodoo5 6000 met de gf2 concureren? rofl.
Quake3 ondersteunt Glide? Kan je IDsoft dan ff daarvan op de hoogte brengen? Mijn officiele quake3 cd mist blijkbaar wat.
Zoals ik al zei, quake draait in opengl NIET glide dus dat argument gaat niet op (zeker niet aangezien hij HOGERE frames haalt in quake dan in Infiltration).
Ook zei ik net al dat hij MEER frames haalde dan de radeon8500 in Infiltration, (had ook de kans om een 7500 AIW te testen op mijn werk, dat ding strompelde maar voort vergeleken met m'n v5, zeker met 2xFSAA).
ff lezen volgende keer.
Op woensdag 03 april 2002 12:41 schreef The_Fur het volgende:
[..]
ff lezen volgende keer.
Als een V5 5500 in Infiltration sneller is dan een Radeon 8500, dan vergelijk je 2 totaal verschillende dingen in een zeer oneerlijke situatie:
Infiltradion - Glide op V5 5500 vs Infiltration - Direct3D op Radeon ? Of anders, de nog buggy'er OpenGL mode van de UT engine ?
Framerates vergelijken tussen 2 verschillende spellen, gebaseerd op verschillende engines is ook een 'faux pas'. Dat een V5 5500 met OpenGL in Quake3 meer FPS haalt dan onder Glide in Infiltration ? Fijn voor je, maar daarmee maak je niets hard.
Als je de oude reviews er op naleest, dan krijgt een V5 5500 in OpenGL en Direct 3D in alle gevallen klop van een GeForce 2 GTS. Als enige uitzonderingen: 4xFSAA, beeldkwaliteit van FSAA en Glide toepassingen.
V5 6000 zou het moeten opnemen tegen de GF2 en de GF2 Ultra, en er dik van winnen. Dat was de originele bedoelling van 3dfx, alleen werd die V5 6000 maar uitgesteld en uitgesteld. En afgesteld...
Maar goed, neem hier eens een kijkje: Oude review @ Anandtech: GF2 Ultra, ATi Radeon (nu de 7500 genaamd) en V5 4500 en 5500.
En erhh, als je die review nou goed leest, dan komt de vraag in je op hoe je het in godesnaam presteert om met een V5 5500 een radeon 8500 voorbij te gaan... Dan klopt er toch iets niet met drivers en dergelijke, als een Radeon 7500 op 4x FSAA 800x600 bijna 2 keer zo snel is als jou V5 5500 op 4x FSAA.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Jij was degene die zei dat hij sneller was omdat hij in glide liep maar in openGL kan hij nog sneller, ik zal UT wel ff op wickedGL draaien (kan ook) om te vergelijken. Het maakt weinig uit, feit is het is een fantastische kaart die zelfs kaarten van nu nog bij houdt en hij is goedkoop.
Volgend jaar ofzo koop ik misschien een nieuwe kaart Kyro3 misschien maar op dit moment is het gewooon nog lang niet nodig. Zeker niet voor de kosten die daaraan gebonden zijn.
Volgend jaar ofzo koop ik misschien een nieuwe kaart Kyro3 misschien maar op dit moment is het gewooon nog lang niet nodig. Zeker niet voor de kosten die daaraan gebonden zijn.
Ik ben nog zo'n Die Hard 3DFX fan, dan ik Black and White op een Voodoo 2 8 MB gespeeld heb
13:37
Ok, gewoon een klassiek geval van mis-communicatie. Ik bedoelde dat UT (en alle andere spellen met een Unreal 1 engine) in glide mode sneller zijn dan in Direct3D of OpenGL. Is ook prima te verklaren: die engine is gemaakt voor Glide en software rendering (!!) later is er Direct3D bijgestopt. OpenGL kwam er nog later bij, en is nooit voorbij BETA implementatie gekomen.Op woensdag 03 april 2002 13:39 schreef The_Fur het volgende:
Jij was degene die zei dat hij sneller was omdat hij in glide liep maar in openGL kan hij nog sneller, ik zal UT wel ff op wickedGL draaien (kan ook) om te vergelijken. Het maakt weinig uit, feit is het is een fantastische kaart die zelfs kaarten van nu nog bij houdt en hij is goedkoop.
[..]
Als je 2 gelijk presterende Direct3D kaarten hebt, 1 3dfx, en 1 andere, dan heeft die 3dfx-kaart ineens een voorsprong wanneer je overstapt naar een glide-spel.
Ik heb trouwens nog Glide wrappers gehad voor mijn Creative Blaster TNT, zodat de test-versie van UT door Glide-naar-OpenGL-vertaling op mijn TNT kaart te proberen viel. WickedGL doet trouwens iets soortgelijks: OpenGL 'on the fly' vertalen naar Glide commando's.
Dat een V5 5500 nog best wel mee kan komen, zei het nu in het budget segment, is niet zo vreemd: Prijs is gekelderd omdat het -helaas- een kaart is zonder support. Ook garantie is tricky.
Een ander feit/gerucht zal de 3dfx fans wèl aanspreken: het schijnt dat nVidia voor de opvolger van de GeForce 4 met een radicaal andere aanpak gaat komen, waar de ex-3dfx ontwerpers nu mee bezig zijn. Dus de patenten en technieken (en personeel/mankracht) die nVidia verkreeg door 3dfx over te nemen. In de NV30 chip zal een stukje 3dfx zitten, als het verhaal blijkt te kloppen.
Verwijderd
WickedGL kan je ook gebruiken met je nvidia Gefarce serie BTW.
En ja al die "ouwe technologie" die Nvidia als excuus gebruikte om niet de 3dfx producten te ondersteunen komt inderdaat in de nieuwe chipsets.
Technologie die gebruikt zou worden in de 3dfx Mojo en die gebruikt werd in de Daytona (voodoo5 6000 was NIET de laatste kaart die gemaakt werd, er zijn een paar dozijn daytonas gemaakt IIRC).
Eigenlijk wel triest dat er zo weinig vooruitgang is geboekt in de laatste paar jaar dat die technologie nog niet eens gebruikt wordt.
En ja al die "ouwe technologie" die Nvidia als excuus gebruikte om niet de 3dfx producten te ondersteunen komt inderdaat in de nieuwe chipsets.
Technologie die gebruikt zou worden in de 3dfx Mojo en die gebruikt werd in de Daytona (voodoo5 6000 was NIET de laatste kaart die gemaakt werd, er zijn een paar dozijn daytonas gemaakt IIRC).
Eigenlijk wel triest dat er zo weinig vooruitgang is geboekt in de laatste paar jaar dat die technologie nog niet eens gebruikt wordt.
daar ben ik ook helemaal mee eens. En ook ja, een dikke vette CPU en hoge FSB vindt ie heeerlijk.Op woensdag 03 april 2002 13:39 schreef The_Fur het volgende:
....
Het maakt weinig uit, feit is het is een fantastische kaart die zelfs kaarten van nu nog bij houdt en hij is goedkoop.
Die kaart trekt écht alles nog
En ook al gaat nVidia de 3dfx techniek gebruiken, weet ik nog steeds voor 85% zeker dat ik voor ATi ga. Maar das mijn mening.
Feel The Power Of Voodoo
Dat 'ie mee kan komen met een GF2 (MX) maakt 'em, gezien het huidige aanbod aan videokaarten niet meer dan "aardig". Naast een GF3/4/Radeon 8500 kan je zo'n kaart ècht niet "Super" noemen.Op woensdag 03 april 2002 19:53 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
Zoals eerder vermeld hier kan hij met gemak bijblijven met een gf2. mx
En ook al gaat nVidia de 3dfx techniek gebruiken, weet ik nog steeds voor 85% zeker dat ik voor ATi ga. Maar das mijn mening.
Dat je voor 85% zeker voor ATi gaat, ook als nVidia de NV30 op 3dfx technologie baseert, dat vind ik persoonlijk nogal 'narrow minded'. Uiteindelijk koop je wat jou de beste prijs-prestatie geeft. Als dat nVidia blijkt te zijn, dan moet je niet vallen over het feit dat ze 3dfx eruit geconcureerd hebben. De enige die je met je principe-overweging treft, dat ben je zelf.
Ik bedoel, ik vond het ook dus niet leuk dat Creative Aureal overnam, en vervolgens daarmee A3D (1.0 en 2.0) om zeep hielp. Maar als mijn huidige kaart aan vervanging toe is, en een of andere L!ve audigy versie zou de beste keus blijken ? Dan ga ik daarvoor. Al ziet het er voorlopig naar uit dat de Terratec SoundSystem DMX 6Fire 24/96 mij toch de meest lekkere features en kwaliteit aanbiedt...
Was het niet zo dat John Carmack ooit met frame-voor-frame renderen een Q3A demo had "voorzien" van motion blur, en dat dat absoluut geen effect had? Vergeet niet dat motion blurring het meeste nut heeft bij lage FPS, dus gewoon a la TV en film, 25 beelden per seconde. Op het moment dat je op 60-90 FPS zit heb je er niets meer aan. Het zou zelfs irritant zijn tijdens fraggen.Op woensdag 03 april 2002 22:24 schreef johnnie het volgende:
I want motion blurrrrrriiiinnngggg!!!
Die andere 'gimmick' die het nooit haalde, Depth of Field, die zou denk ik zeker wèl toegevoegde waarde kunnen hebben in spellen. (Al is het nog steeds lastig: hoe bepaal je in spel nou welk gedeelte van het beeld scherp moet zijn, en wat niet ??)
Mooi, dat betekent dus eens wat anders dan de zoveelste opgepepte Geforce core met wat extra features. Hopelijk is het een leuk stukje werk dat de boys bij ATi ook het komende jaar bij de les houdt en inspireert tot nog meer moois als de R8500.Op woensdag 03 april 2002 15:04 schreef JumpStart het volgende:
Een ander feit/gerucht zal de 3dfx fans wèl aanspreken: het schijnt dat nVidia voor de opvolger van de GeForce 4 met een radicaal andere aanpak gaat komen, waar de ex-3dfx ontwerpers nu mee bezig zijn. Dus de patenten en technieken (en personeel/mankracht) die nVidia verkreeg door 3dfx over te nemen. In de NV30 chip zal een stukje 3dfx zitten, als het verhaal blijkt te kloppen.
Verwijderd
ik heb net zo'n voodoo 2 gekocht voor m'n 2e pctje (celeron 450) kan ik lekker cs lannen 
in m'n normale pc zat eerst een geforce 2 gts
toch maar weer omgeruild voor een voodoo5 -=stukken sneller=-
ik hoop dat 3dfx ooit nog eens terug komt..
in m'n normale pc zat eerst een geforce 2 gts
toch maar weer omgeruild voor een voodoo5 -=stukken sneller=-
ik hoop dat 3dfx ooit nog eens terug komt..
Verwijderd
http://www.papadoc.net/V5vsGF3.html
een vergelijking tussen v5 en gf3, let wel dat hij bij sommige dingen (3dmark2001) hardware T&L van de gkracht uitgezet heeft, om de benchmark wat eerlijker te maken.
een vergelijking tussen v5 en gf3, let wel dat hij bij sommige dingen (3dmark2001) hardware T&L van de gkracht uitgezet heeft, om de benchmark wat eerlijker te maken.
Die Voodoo 5 6000 is VEEEEL geld waard. Er is er laatst op ebay een geveild voor ca. 2500 DM(!!!!!) dus mocht je er een hebben verkopen die hap kun je meteen een nieuwe pc kopen
Daar doe ik niet aan.
Plus dat die GF3 alles in anisotropic filtering mode moet doen... dat scheelt ook.Op woensdag 03 april 2002 23:00 schreef gilseboer het volgende:
Verwijderd
benchies zijn bets wel nutteloss, geef mij maar in-game performance, dan weet je waar je wat aan hebt. Heb BTW net mijn PCI v5 ontvangen ff de koeling opkrikken en ik heb een permanent racemonster kan ik er ook een radeonnetje bij proppen als ut2003 uitkomt
Ik heb mijn voodoo3 2000 net nieuw leven ingeblazen door hem om te bouwen naar een voodoo3 3000, zal de 3500 nog lukken?
ik ben best tevreden over mijn voodoo5, alleen loop ik dus regelmatig tegen driverproblemen aan...
nou, de echte tweaker maalt daar niet om....
wie heeft hier allemaal de koelblokjes op zijn voodoo5 5500 eropnieuw opgezet/vervangen?
ben zelf van plan dat binnenkort te gaan doen, maar ben wel benieuwd naar ervaringen hiermee....
wie heeft hier allemaal de koelblokjes op zijn voodoo5 5500 eropnieuw opgezet/vervangen?
ben zelf van plan dat binnenkort te gaan doen, maar ben wel benieuwd naar ervaringen hiermee....
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Verwijderd
Ikke, had mijn v5 agp stabiel op 192Mhz maar wel artefacts op hoge resolutie (1280x1024 en hoger), bleek dat mijn kaart vanaf het begin eigenlijk defect was. Heb net dus die PCI ontvangen en die heeft het niet, ff wat mem coolertjes erop zetten en ik kan weer aan de slag. (had mijn AGP gekoeld met ouwe voodoo3 heatsinks erop en daar weer een paar ouwe cheapo processor coolertjes erop).
Ik heb ook nog steeds een voodoo5 5500 onder xp.
Zijn paar dagen geleden weer nieuwe 3rd party drivers op voodoofiles gezet
Zijn paar dagen geleden weer nieuwe 3rd party drivers op voodoofiles gezet
Verwijderd
Je zegt dat hij een MX bij kan blijven maar als we ff kijken wat een MX nog kost? dat is toch wel een stukkie lager dan de Voodoo5's voor hoever je ze nog kunt vinden... en voor games is het zowieso verstandiger om een betere kaart te kopen dan 2mx/v5... omdat deze niet meer genoeg power leveren om echt bij te blijven met de nieuwste games....Op woensdag 03 april 2002 19:53 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
daar ben ik ook helemaal mee eens. En ook ja, een dikke vette CPU en hoge FSB vindt ie heeerlijk.
Die kaart trekt écht alles nogZelfs op mijn afgetrapte P3 550 Katmai
. Ik weet toch echt niet wat mensen bezielen om te gaan flamen dat die kaart NIETS meer is. Zoals eerder vermeld hier kan hij met gemak bijblijven met een gf2. mx
Feel The Power Of Voodoo
Verwijderd
Ok noem eens zo'n "nieuwste game" die mensen spelen?
Zijn er nog niet en hoeveel kost zo'n MXje nou? ongeveer evenveel als een V5 met het verschil dat de v5 met een fatsoenlijk systeempje erachter compleet over de mx heen walst, zoals ik al zei 120-180 frames in Infiltration, 135 tot 250 in Quake3, zie ik de MX niet doen.
Pas als UT2003 uitkomt moet je misschien aan een nieuwe kaart maar tot dan zijn gewoon nog geen spellen die het echt nodig hebben.
Zijn er nog niet en hoeveel kost zo'n MXje nou? ongeveer evenveel als een V5 met het verschil dat de v5 met een fatsoenlijk systeempje erachter compleet over de mx heen walst, zoals ik al zei 120-180 frames in Infiltration, 135 tot 250 in Quake3, zie ik de MX niet doen.
Pas als UT2003 uitkomt moet je misschien aan een nieuwe kaart maar tot dan zijn gewoon nog geen spellen die het echt nodig hebben.
Verwijderd
mohaa, jedi II zijn toch zware spellen, dan red je het niet op het hoogste detail en resolutie...Op donderdag 04 april 2002 13:38 schreef The_Fur het volgende:
Verwijderd
Hmm ik moet me zeker ingebeeld hebben dat ik de afgelopen paar dagen MOHAA heb gespeeld op 1280x1024 (wegens monitor probleempjes kan ik niet fatsoenlijk spelen op 1600x1200, krijg dan 2 witte randen langs het beeld) met alle visuele opties aan. Zelfs op mijn PCI die maar op 182Mhz draait zonder extra koeling draait hij het zonder haperingen.
Verwijderd
mohaa is een erg zwaar spel en ik geloof dan ook niet dat jij hem dan nog fatsoenlijk kon draaien.. ik haalde met me geforce2 40-60fps (en tb1333) nu met me radeon8500 70-100fps.. (1600x1200 alles max... en alle opties kan btw niet aan want dat zijn dx 8 opties...Op donderdag 04 april 2002 14:15 schreef The_Fur het volgende:
Hmm ik moet me zeker ingebeeld hebben dat ik de afgelopen paar dagen MOHAA heb gespeeld op 1280x1024 (wegens monitor probleempjes kan ik niet fatsoenlijk spelen op 1600x1200, krijg dan 2 witte randen langs het beeld) met alle visuele opties aan. Zelfs op mijn PCI die maar op 182Mhz draait zonder extra koeling draait hij het zonder haperingen.
als het echt waar is dat je het alles vol kan draaien dan is dat mooi voor je... maar zo op het eerste gezicht geloof ik je niet... ik wil dan wel een screenshot zien met fsp 1 aan.. zodat ik je fps kan zien..
meeste 3dfx kaarten hadden net wat meer frames als een nvidia kaart, maar zagen er alleen wat minder uit... (de graphix)
ik heb hier thuis nog een voodoo graphics en een voodoo2
ik heb hier thuis nog een voodoo graphics en een voodoo2
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Verwijderd
Best, moet je wel ff zeggen hoe ik de fps op het scherm kan toveren in MOHAA. Neem ik wel ff wat screenies.
BTW weet niet welke kaarten je bedoeld maar 3dfx staat bekend als de "king" van de image quality en niet voor niets.
BTW weet niet welke kaarten je bedoeld maar 3dfx staat bekend als de "king" van de image quality en niet voor niets.
Verwijderd
moet je in de console fps 1 intypen... fps 0 om het weer uit te zetten...Op donderdag 04 april 2002 14:28 schreef The_Fur het volgende:
Best, moet je wel ff zeggen hoe ik de fps op het scherm kan toveren in MOHAA. Neem ik wel ff wat screenies.
In 16 bit kan ik mohaa ook wel 1280 1024 spelen met een TNT2 en een Tbird 1,2Ghz. Alleen de fillrate gaat op de grens hakken in dat geval. Volgens mij spiegel je jouw 32 bit situatie aan een 16 bit (want 3dfx) situatie.Op donderdag 04 april 2002 14:23 schreef Thund3rKn0L het volgende:
[..]
mohaa is een erg zwaar spel en ik geloof dan ook niet dat jij hem dan nog fatsoenlijk kon draaien.. ik haalde met me geforce2 40-60fps (en tb1333) nu met me radeon8500 70-100fps.. (1600x1200 alles max... en alle opties kan btw niet aan want dat zijn dx 8 opties...
als het echt waar is dat je het alles vol kan draaien dan is dat mooi voor je... maar zo op het eerste gezicht geloof ik je niet... ik wil dan wel een screenshot zien met fsp 1 aan.. zodat ik je fps kan zien..
Verwijderd
Kan wel op 32 bit met een 3dfx kaart (opengl ondersteunt wel 32 bit, alleen glide niet) maar dat is nutteloos aangezien de 22bit post filter dezelfde image quality geeft als 32bit (ik zie in elk geval het verschil niet en heb het in verscheidene spellen geprobeert).
Hier ook een trotse bezitter van een Voodoo 2 en een Voodoo Banshee van Innovision
Ook nog een Voodoo Graphics kaart gehad met wel 4 mb EDOram
Kon ik voor het eerst met Need for Speed 2 de bijtjes en de wespjes tegen m'n vooruit laten knallen
UT ging ook nog wel lekker met die kaart, alleen de graphics niet te hoog zetten.
En die Banshee gebruik ik ook nog steeds, een heerlijke kaart is dat, lekker op m'n 2de pc'tje Half life spelen, gaat soepel. De 2d kwaliteit is meesterlijk van die Banshee, de Radeon die ik nu heb komt in de buurt, maar haalt het niet.
Ook nog een Voodoo Graphics kaart gehad met wel 4 mb EDOram
Kon ik voor het eerst met Need for Speed 2 de bijtjes en de wespjes tegen m'n vooruit laten knallen
UT ging ook nog wel lekker met die kaart, alleen de graphics niet te hoog zetten.
En die Banshee gebruik ik ook nog steeds, een heerlijke kaart is dat, lekker op m'n 2de pc'tje Half life spelen, gaat soepel. De 2d kwaliteit is meesterlijk van die Banshee, de Radeon die ik nu heb komt in de buurt, maar haalt het niet.
Kia Niro-EV 2024
correct! Mijn kaart trekt alles nog en daar ben ik zeeer tervreden mee. Ik moet hem binnenkort wel meer CPU kracht geven, dat geef ik toe ja. 550Mhz is niet veel. Alles draait er nóg op en dat kan natuurlijk beter. MOHAA speel ik er ook op, net als Red Faction en andere nieuwe spellen. Helemaal niets mis mee, vooral die unbeatable FSAAOp donderdag 04 april 2002 13:38 schreef The_Fur het volgende:
btw:
die site vind ik goed, misschien een paar dingetjes niet helemaal en het laat ook de ware kracht van een 2 jaar oude Voodoo5 zien in zijn beste omgeving: Glide
zie Falcon4 maar op die site
Ik heb hier een voodoo 1
, en dat ding heeft 2 Mega Bytes geheugen opzitten
Ik dacht dat 4 mb standaard bij de voodoo1 hoorde
2mb video geheugenOp donderdag 04 april 2002 19:30 schreef Termi het volgende:
Ik heb hier een voodoo 1, en dat ding heeft 2 Mega Bytes geheugen opzitten
Ik dacht dat 4 mb standaard bij de voodoo1 hoorde
2mb texture geheugen
-----
4mb totaal.
voodoo 2 rest in peace in mijn kast
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
10 euro
Voodoo is echt fantastisch! Heerlijke die snelheid! Hmmmmm, voodoo wordt denk ik voor de echte genieters. Verhalen vertellen aan je kleinzoon over de voodookaarten! Hoe mooi die oude tijd toen wel niet was.....
Sorry, word effe sentimenteel
Voodoo is echt fantastisch! Heerlijke die snelheid! Hmmmmm, voodoo wordt denk ik voor de echte genieters. Verhalen vertellen aan je kleinzoon over de voodookaarten! Hoe mooi die oude tijd toen wel niet was.....
Sorry, word effe sentimenteel
Ik wil een Voodoo 7 8000 met 256 MB DDR en dan UT2003 in 1600x1200x32 met FSAA @ Max detail @ 150 fps
Dat zou in theorie best kunnen "als" 3dfx niet ten onder was gegaan.Op donderdag 04 april 2002 22:24 schreef Saekerhett het volgende:
Ik wil een Voodoo 7 8000 met 256 MB DDR en dan UT2003 in 1600x1200x32 met FSAA @ Max detail @ 150 fps
Misschien moest die engineer toch maar die chippies blijven maken voor het behoud van de planeet
Maar ik ben dus ook een zot die nog zo'n Voodoo kaart heeft
Ik moet toegeven dat ie niet altijd de snelste is, maar die kaart ziet er gewoon erg
C:\>_
glide is cool, en het was toch wel een van de betere "drivers".
btw mijn broertje heeft mijn oude voodoo 2
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Glide is een APIOp donderdag 04 april 2002 22:46 schreef markvt het volgende:
glide is cool, en het was toch wel een van de betere "drivers".
Zie je nou. Het is met deze topic toch nog best wel goed gekomen. En m'n V2 SLI config runt hier nog steeds UT op Glide mode. Te gek.
Nej, want er zit geen 4 mb op maar totaal 2 MBOp donderdag 04 april 2002 19:31 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
2mb video geheugen
2mb texture geheugen
-----
4mb totaal.
Blast His Freaky Head Off!!!Op donderdag 04 april 2002 22:42 schreef Vinnie het volgende:
[..]
Dat zou in theorie best kunnen "als" 3dfx niet ten onder was gegaan.
Misschien moest die engineer toch maar die chippies blijven maken voor het behoud van de planeet( reclame van 3dfx ).
Maar ik ben dus ook een zot die nog zo'n Voodoo kaart heeft
Ik moet toegeven dat ie niet altijd de snelste is, maar die kaart ziet er gewoon erguit en sja.. nostalgie gevoel is wel zo fijn
hah die beide filmpies waren goed ja
zo denk ik er ook over, we lijken wel gelijk aan elkaarMaar ik ben dus ook een zot die nog zo'n Voodoo kaart heeft
Ik moet toegeven dat ie niet altijd de snelste is, maar die kaart ziet er gewoon erguit en sja.. nostalgie gevoel is wel zo fijn
Waar geeft ie dat aan dan van die 2Mb?
Ik heb zelf een V2 en daar staat bij Total Texture Memory
8 Mb. Maar daar moet ik nog apart het Pixel Memory bij tellen (4 Mb). Een kaart met 12Mb dus (en dat weet ik zeker want zo heb ik em gekocht en het staat erop met een sticker).
Bij jouw zou het 2Mb Texture memory moeten zijn +
2Mb Pixel Memory
---
4Mb Total Memory
Btw er mogen hier wel wat meer screenies komen van 3dfx kaarten (ff niet die WooHoo 34500 kaarten of zoiets, die staan al in de grote videokaarten plaatjes topic, zo heette die toch?). Altijd leuk.
Ik heb zelf een V2 en daar staat bij Total Texture Memory
8 Mb. Maar daar moet ik nog apart het Pixel Memory bij tellen (4 Mb). Een kaart met 12Mb dus (en dat weet ik zeker want zo heb ik em gekocht en het staat erop met een sticker).
Bij jouw zou het 2Mb Texture memory moeten zijn +
2Mb Pixel Memory
---
4Mb Total Memory
Btw er mogen hier wel wat meer screenies komen van 3dfx kaarten (ff niet die WooHoo 34500 kaarten of zoiets, die staan al in de grote videokaarten plaatjes topic, zo heette die toch?). Altijd leuk.
Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden als je de laatste Voodoo kaartjes met Nvidia kaartjes vergelijkt is het feit dat er voor Nvidia nogsteeds wordt doorontwikkeld aan nieuwe drivers. Ik heb zelf een Geforce 256DDR (ook niet de nieuwste meer tegenwoordig), en de performance wordt nogsteeds vaak een stuk beter als er weer eens nieuwe drivers zijn.
Ik vraag me dan ook af in hoeverre de performance van bijvoorbeeld de Voodoo 5 nog verbeterd zou zijn geweest als 3DFX nogsteeds bestond. De snelheid zit immers niet alleen in de hardware.. Als je een Geforce kaart en een Voodoo vergelijkt zou je wat dat betreft misschien de Geforce wel op oude drivers moeten benchmarken om een wat eerlijkere vergelijking te krijgen.
Heb hier btw nog een P100@133 met een Voodoo Graphics (4MB) kaartje staan. (oude) Glide spellen draaien er nogsteeds lekker op, leuk voor GTA over netwerk enzo..
Had pas toevallig eens voor de gein UT erop geinstalleerd, en het werkt ook nog! Weliswaar met een vrij onspeelbare framerate van 5-15 fps op 640x480x16bit met alle details op high (!), maar het idee is toch wel leuk..
(denk trouwens wel dat de CPU in dat geval de bottleneck was)
Op die Voodoo 1 na heb ik geen 3DFX kaartjes gehad, dus mijn ervaring is wat dat betreft vrij beperkt.
Ik vraag me dan ook af in hoeverre de performance van bijvoorbeeld de Voodoo 5 nog verbeterd zou zijn geweest als 3DFX nogsteeds bestond. De snelheid zit immers niet alleen in de hardware.. Als je een Geforce kaart en een Voodoo vergelijkt zou je wat dat betreft misschien de Geforce wel op oude drivers moeten benchmarken om een wat eerlijkere vergelijking te krijgen.
Heb hier btw nog een P100@133 met een Voodoo Graphics (4MB) kaartje staan. (oude) Glide spellen draaien er nogsteeds lekker op, leuk voor GTA over netwerk enzo..
Op die Voodoo 1 na heb ik geen 3DFX kaartjes gehad, dus mijn ervaring is wat dat betreft vrij beperkt.
#
Verwijderd
heb hier nog een Pentium 233 MMX staan en kon het niet over men hart krijgen om men voodoo 2 weg te doen veel te veel plezier aan beleeft
met dit kaartje was gamen een belevenis (in die tijd ) ah die goeie ouwe tijd
ik gooi het ff in dit algemene 3dfx topic omdat ik er geen nieuw topic voor wil openen:
hoe kan ik uitvinden wat de bottleneck is in Operation Flashpoint: mijn Pentium III 500 of mijn Voodoo III 3000 AGP?
Ik draai het spel in GLIDE op 1024 x 768 @ 16bit met de framerate en visual detail sliders op max. en met veel objecten (soldaatjes, tanks, explosies) in een zware veldslag schokt het flink ... een 3dfx freak die weet wat hier de bottleneck is?
Harddisk is snel genoeg en ik heb veel meer RAM dan dit spel ooit zal gebruiken.
hoe kan ik uitvinden wat de bottleneck is in Operation Flashpoint: mijn Pentium III 500 of mijn Voodoo III 3000 AGP?
Ik draai het spel in GLIDE op 1024 x 768 @ 16bit met de framerate en visual detail sliders op max. en met veel objecten (soldaatjes, tanks, explosies) in een zware veldslag schokt het flink ... een 3dfx freak die weet wat hier de bottleneck is?
Harddisk is snel genoeg en ik heb veel meer RAM dan dit spel ooit zal gebruiken.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Kheb ze hier ook, erg vette filmpjesOp vrijdag 05 april 2002 19:10 schreef Voodoo_man het volgende:
Blast His Freaky Head Off!!!
hah die beide filmpies waren goed ja. Heb ze hiero op me comp staan.
Hehehe... leuk tochzo denk ik er ook over, we lijken wel gelijk aan elkaar
( heb je geen IM? kunnen we ook daar uns lullen over de goeie ouwe tijd
Interessant punt, maar ik denk dat driverkwesties bij 3Dfx van een andere orde zijn. Als er een fabrikant was, die vanaf dag 1 een goede driver bij zijn kaartje verpakte, was het 3Dfx wel. Mijn Voodoo1 is geen frame sneller gaan lopen met driverupdates nadat deze de eerste keer geinstalleerd was. Je kan dit uitleggen als gebrek aan progressie, ik leg het eerder uit als meteen een goede driver meeleveren vanaf verkoop. Er waren geen issues met 3dfx drivers, installeren, driver erop en spelen maar! De belangrijkste driverupdates betroffen DX aanpassingen. Ik denk dat met name de simpele opzet van de chips deze robuuste drivers mogelijk maakten. Met het uitbreiden van DX en chipfeatures zal het driverprogrammeren ook wel moeilijker geworden zijn. Wellicht dat programmamakers tegenwoordig ook meer aankloten, zodat driveraanpassing nodig is?Op vrijdag 05 april 2002 22:04 schreef Zap het volgende:
Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden als je de laatste Voodoo kaartjes met Nvidia kaartjes vergelijkt is het feit dat er voor Nvidia nogsteeds wordt doorontwikkeld aan nieuwe drivers. Ik heb zelf een Geforce 256DDR (ook niet de nieuwste meer tegenwoordig), en de performance wordt nogsteeds vaak een stuk beter als er weer eens nieuwe drivers zijn.
Gemis aan driverprogressie vindt ik dus geen kwestie bij 3Dfx...
Verwijderd
Cyber Steef!!!
Ik heb nog de originele Voodoo2 drivers (2.2MB)
Laat maar weten waarnaar ik dat kan mailen
Greetz
Greetz
wat het zou kunnen zijn:Op vrijdag 05 april 2002 22:12 schreef limoentje het volgende:
ik gooi het ff in dit algemene 3dfx topic omdat ik er geen nieuw topic voor wil openen:
-je geheugen is te weinig, 128 of meer zal zeker beter draaien;
-Je resolutie is te hoog: voor een voodoo3 is 800x600 het mooist (snelheid, kwaliteit)
-details veel te hoog
-een achtergrond programma zoals een
-dat je dikke EAX of andere surround effects aan heb staan.
TIP: draai het niet onder XP maar heerlijk in dat good ol' win98
veder zou je systeem het echt moeten kunnen, ik ken het in ieder geval wel knap spelen. (sys specs in sig, 800x600x16 +32bit rendering, alles high, geen FSAA)
Geheugen: 384MB -> no problem
Resolutie: ik vind 1024x768 toch echt veel mooier in het spel dan 800x600!
Details: als ik ze lager zet maakt niet gek veel uit
Achtergrondprogramma's: draai ik niet, en onder XP alle onnodige services uitgezet
EAX/Sound: heb gewoon een simpele AWE64 kaart (zou dat nog iets uitmaken kwa de soundacceleration in het options scherm? Die kan op ISA kaarten i.i.g. niet aan!)
XP/98: maakt echt niets uit, onder XP draait het spel zelfs soepeler met gemodde Win2K Voodoo3 drivers
Ik gok het toch erop dat 1024x768 wat te heftig is voor de Voodoo3, zal nog eens wat proberen op 800x600 ...
Resolutie: ik vind 1024x768 toch echt veel mooier in het spel dan 800x600!
Details: als ik ze lager zet maakt niet gek veel uit
Achtergrondprogramma's: draai ik niet, en onder XP alle onnodige services uitgezet
EAX/Sound: heb gewoon een simpele AWE64 kaart (zou dat nog iets uitmaken kwa de soundacceleration in het options scherm? Die kan op ISA kaarten i.i.g. niet aan!)
XP/98: maakt echt niets uit, onder XP draait het spel zelfs soepeler met gemodde Win2K Voodoo3 drivers
Ik gok het toch erop dat 1024x768 wat te heftig is voor de Voodoo3, zal nog eens wat proberen op 800x600 ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
best[b]Op vrijdag 05 april 2002 21:10 schreef cybersteef *KNIP*

The One and Only: 3dfx Moyo Chip + DDR en Flatpannel.
alleen dit is de enigste kaart die er bestaat...
Nu we hier toch bezig zijn wil ik even mijn probleem hier posten als dat kan 
Ik speel al een erg lange tijd Unreal Tournament en heb na een tijd natuurlijk een Voodoo gekocht
( 3dfx Voodoo5 5500 64MB 2xAGP )
Maar nu krijg ik heel de tijd als ik bij een botje kom ofzow dat de FPS inzakt van zeg maar 80 naar 20 of lager
Ik verdenk dat het iets is met de drivers ofzow omdat het in het begin gewoon erg lekker werkte.
Dit klinkt misschien lomp, maar kdenk ook een beetje aan de 3dfx tools die ik kreeg bij de drivers van 3dfx.ru oid. ( weet zo de site niet meer.
Ik ga dalijk iig ff de 3dfx tools wegpleuren en misschien ook wat drivers en dan alles opnieuw installren, misschien scheelt het wel
Ik zal iig wel zeggen hoe het in de tussentijd zal gaan en of het gaat lukken. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom
Ik speel al een erg lange tijd Unreal Tournament en heb na een tijd natuurlijk een Voodoo gekocht
Maar nu krijg ik heel de tijd als ik bij een botje kom ofzow dat de FPS inzakt van zeg maar 80 naar 20 of lager
Ik verdenk dat het iets is met de drivers ofzow omdat het in het begin gewoon erg lekker werkte.
Dit klinkt misschien lomp, maar kdenk ook een beetje aan de 3dfx tools die ik kreeg bij de drivers van 3dfx.ru oid. ( weet zo de site niet meer.
Ik ga dalijk iig ff de 3dfx tools wegpleuren en misschien ook wat drivers en dan alles opnieuw installren, misschien scheelt het wel
Ik zal iig wel zeggen hoe het in de tussentijd zal gaan en of het gaat lukken. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom
hoezo? niet eens V5 drivers...Op zaterdag 06 april 2002 12:12 schreef Max_Payne911 het volgende:
3DFX Gamers:
Hebben jullie hier wat aan
http://www.3dgamer.ru/drivers.shtml
Ik zoek nog steeds drivers zodat ik in w2k net zo'n lekkere snelheid heb als in w9x, of bestaat dat niet?
Ik draai al tijden Mwarhead experimental drivers 1.0Op zaterdag 06 april 2002 13:32 schreef Digital-DNA het volgende:
[..]
hoezo? niet eens V5 drivers...
Ik zoek nog steeds drivers zodat ik in w2k net zo'n lekkere snelheid heb als in w9x, of bestaat dat niet?
Die draaien bij mij het best.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Voor de games van vandaag wel jah, maar de games die in de nabije toekomst zullen komen zullen wel allemaal geoptimaliseerd worden voor Windows XP en dergelijke.Op zaterdag 06 april 2002 13:38 schreef tweakerrrr het volgende:
Gewoon Win98 draaien voor games dan werkt alles PERFECT!
en daarom houd ik het op win2k. Daar zijn nog officiele drivers voor en 2k is als een huis bij mijOp zaterdag 06 april 2002 14:49 schreef Vinnie het volgende:
[..]
Voor de games van vandaag wel jah, maar de games die in de nabije toekomst zullen komen zullen wel allemaal geoptimaliseerd worden voor Windows XP en dergelijke.
Ik heb geen drivers nodig hoor. Maar als je wat sites weet dan plant die hier maar. Misschien hebben andere gasten er wat aan.Op zaterdag 06 april 2002 09:59 schreef Max_Payne911 het volgende:
Cyber Steef!!!
Greetz
He, dit is toch de nooit uitgekomen
Dat van Nvidia met die nieuwe chip lijkt me wel wat als die ondersteunig voor Glide gaat bieden. Zal toch wel niet (Nvidia hè). Word vast een topper.
We moeten natuurlijk niet vergeten dat op die V5 6000 (vsa-200) 8x AA mogelijk was op max 800x600.
Dat zie ik nog geen 1 kaart doen.
Alleen jammer dat er maar zo weinig kaarten van zijn.
Dat zie ik nog geen 1 kaart doen.
Alleen jammer dat er maar zo weinig kaarten van zijn.
Ik draai ook Windows 2000 ( Advanced ServerOp zaterdag 06 april 2002 16:05 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
en daarom houd ik het op win2k. Daar zijn nog officiele drivers voor en 2k is als een huis bij mij. Nooit probs mee gehad en dat zal ook niet gebeuren.
Heb een 3rd party driver geinstalled met de bijbehorende 3dfx tools
( deze driver: http://www.voodoofiles.com/6344 )
de koelers op de voodoo5 zitten met thermische lijm erop geplakt, en kunnen dus nog wel wat beter koelen. je kunt ze eraf halen door je voodoo5 een tijdje in de vriezer te leggen, en dan de lijm te breken.
wat nagellakremover om de resten te verwijderen, koelprut op de chipjes en 2 druppels superlijm op de hoeken van de chips, koelers er weer op, en zie daar betere koeling....
nu heb ik wel een vraag. mocht ik later andere koelers (of als dit misgaat) erop willen hebben, komen die koelers dan ook nog los?
tweede vraag: welke drivers gebruiken jullie in win2k? ik krijg allemaal grafische storingen in o.a. max payne.
wat nagellakremover om de resten te verwijderen, koelprut op de chipjes en 2 druppels superlijm op de hoeken van de chips, koelers er weer op, en zie daar betere koeling....
nu heb ik wel een vraag. mocht ik later andere koelers (of als dit misgaat) erop willen hebben, komen die koelers dan ook nog los?
tweede vraag: welke drivers gebruiken jullie in win2k? ik krijg allemaal grafische storingen in o.a. max payne.
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
koop dan ook gewoon een echte videokaart, een vette GeForce 4 Ti4600 en vergeet die voodoomeuk, het bestaat toch niet meer 
g e i n t j e
g e i n t j e
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Woei... nVidia gaat "eindelijk" wat van 3dfx gebruiken 
http://www.tweakers.net/nieuws/21349
"3dfx has never been gone... just asleep."
http://www.tweakers.net/nieuws/21349
"3dfx has never been gone... just asleep."
oh oh oh, dit gaat helemaal fout. Ja, ik ben de broer van 3dfx fan The_fur en ben ook 3dfx fan
.
http://www.digit-life.com/articles/3dfxtribute/
voor alle mensen die erg minachtend over 3dfx praten, je weet niet waar je het over hebt.
Even iets over Hidden Survice Removal.
3dfx was bezig om HSR ook voor de v5-5500 te maken. De HSR de toen nog bestond was niet helemaal klaar. 3dfx was bezig om de hele HSR te optimaliseren en te verbeteren. Ze wouden dat ook gaan uitbrengen om te laten zien wat HSR kon doen met je 3D kaart, zodat mesen enig idee kregen van het nut ervan. Met HSR enabled krijg je meer dan 50%!! extra Framerates. Het percentage is daarbij ONafhankelijk van de resolutie omdat als de resolutie hoger wordt dan wordt natuurlijk de gebruikte pixels per gerenderd opppervlakte groter, maar die die je niet hoeft te renderen ook.
Over de beeldkwalitiet van de 3dfx kaarten. Die waren superieure, en zeker voor de tijd dat hij uitkwam, misschien herindert iemand zich nog de screenshots van een geforce 3 in het begin, Jezus, wat was dat lelijk!! een voodoo3 kon daar zelfs nog met gemak tegen op (grafisch gezien dan). En laten we niet spreken over buggy drivers, het leek wel of Nvidia de naam van slecht programeren van Microsoft wouden overnemen.
Maar dat was toen, eindelijk naar bijna meer dan 2,5 jaar zijn de drivers eindelijk goed. Nou dat noem ik nog eens vooruitgang! NOT!!!
En dat gezeur over 32 bit kleuren, ach hou toch daar mee op. Wie herinnert zich nog de TNT riva kaarten, die hadden ook 32 bit!! Je weet wel hoe afgrijselijk dat was, man, die kleueren, in plaats van zwarte kleuen kreeg je gewoon vette groene kleuren. Je zag ook vette kleuren overlopen. Dat hoor je bij goeie 32 bit niet eens te zien, of bijna niet!! Maar bij de TNT waren die overduidelijk aanwezig. Vooral de lucht zach er niet om aan te zien uit. Wat ook gold voor alle andere NVIdia kaarten tot de geforce 3.
Hou toch eens op over dat gezeur van 32 bit, het gaat om de manier HOE je 32 bit verkrijgt. Alleen cijfers zeggen geen bal, denk maar eens aan het geschil tussen AMD en Intel proccesoren.
Bovendien, als je zegt dat 3dfx kaarten geen 16 bit deden, dan bewijs je zelf dat je er niks van weet.
De v3-3500 doet 16 bit, maar rendert alles in 32 bit, 32 bit ja, en converteerd het dan terug in 16 bit. Hetgeen resulteert in echte real time 16 bit kleuren.
De v5-5500 doet dat converteren ook dacht ik.
Sterker nog dat gezeur over 32 bit. Ga jij maar eens 16 bit in glide vergelijken met 32 bit in openGL of bleeeh D3D.
Dan kan je wel zeggen dat je die 2 niet mag vergelijken, maar het gaat hier tenslotte om de kleuren, die zouden toch overal gelijk moeten zijn, ongeacht welke API?
22 Bit onder glide ziet er precies hetzelfde uit als 32 bit in openGL, je ziet geen enkel kleuren overloopje!!
Nogmaals, als je alleen naar de cijfertjes kijkt, dan ben je echt een doorsnee niet al te slimme consument. Het zijn niet de cijfertjs die alles zeggen, maar de manieren waarop ze gebruik van de cijfertjes maken en hoe ze eraan komen.
En dan nu over SLI, Scan Line Interleave. Als je daar zo minachtend over doet, dan laat je ook zien dat je er niks van weet.
De voordelen van SLI.
Als je Sli gaat toepassen, hoef je geen nieuwe chip te ontwerpen zodra je een snellere kaart wil maken, , het eenigste wat je hoeft te doen is een nieuwe printboard te ontwerpen, hetgeen flink veel meer kosten scheelt.
Ander voordeel is dat met het gebruik van SLI je het werk over verschillende chips kan verdelen waardoor de chips minder bezet worden, hetgeen meer ruimte overlaat voor andere features.
Dat kan je zien aan de v5-4500 en v5-5500, als je daarbij FSA aan zet, dan is de drop die je in performance krijgt bij v5-5500 2 keer zo klein als bij de v5-4500. En zoals ik al eerder zij over de features. Doordat de v5-5500 meer chips heeft kan hij ook 4x FSA doen met de zelfde snelheid als de v5-4500 met 2 x FSA.
Een gevolg van dat SLI is dat je ook steeds stabielere framerates kan verkrijgen. Hoe meer chips je hebt, hoe kleiner de prestatie-drops bij verzwaarde omgevingen met hoge polygonen counts.
Als je LSI gebruikt krijg je ook veeeeel grotere bandbreedtes dan normaal,, de v5-6000 heeft bijvoorbeeld een band breedte van 12,6Gb/s of iets van 10,2.
Ik weet het niet precies meer, maar het komt hier op neer. 3dfx weet evenveel bandbreedte te verkrijgen als Nvidia met het zelfde hoveelheid geheugen, maar dan meer dan 2 keer langzamer. Een van de voordelen van SLI, daarom hebben die quantum 3d systemen soms een bandbreedte van 50 Gb/s!!!!! met standaard SDRAAM en 166MHz core snelheid even als de 166Mhz snelle geheugen. Pff, Nvidia, doe dat maar na.
We kennen opverigens allemaal het bandbreedte probleem van de Nvidia kaarten wel, ze hebben het NOOIT eruitgehaald, ze hebben het alleen maar onderdrukt door de kaarten sneller en sneller te maken, door er meer geheugen op te plakken, en door ze DDR te maken in plaats van SDR. Dit is de grootste reden waarom de geforce 2 DDr maar iets sneller was dan de geforce met SDR., hetgeen ook geld voor de geofrce 3. Met wat de Nvidia kaarten nu allemaal hebben, hadden ze veeeel hogere prestaties moeten gevenb dan dat ze eigenlijk doen!!
Overigens, dat SLI er voor zorgt dat de bandbreedte ineffcient wordt gebruikt is zo en zo compleet onzin, omdat bijvoorbeeld door de compresie methode die 3dfx gebruikte er voor zorgde dat het niet nodig was om grote hoeveelheden te verspillen.
Nog sterker!! de 3dfx rampage maakte heeft maar 800Mtexels/sec nodig om hetzelfde te doen als de geforce 3 met 1600Mtexels/sec. Als er iets wel ineffcient is dan zijn de Nvidia kaarten dat wel.
heb ik nog iets over het hoofd gezien??
oja, hou toch eens op met zueren over 32 bit kleuren, als het aan 3dfx lag zaten we alang op de 52 bit kleuren
ohh klein foutje, maak dat 64 bit 
Nog meer onzin. Laten we het eens hebben over hardware en software rendering. Ik hoor altijd mensen zeuren over harware dit, hardware dat.
Als je alles harware laat renderen, dan krijg je dat ALTIJD alles op de zelfde snelheid gebeurd. Hoe snel jou procceosr wordt, het gaat altijd even snel. Het voordeel daarvan is dat je met een langzame proccesor veel kan doen. Maar met een snellere procceosor blijft de snelheid altijd hetzelfde.
Dat sneller worden bij snellere proccesoren noemen ze de schaalbaarheid.
Het is dus zo dat als je alles door hardware laat renderen, dan is je 3D kaart veel sneller aan zijn eind dan wanner je het software matig doet.
Het nadeel van software is dat je meteen langzame proccesor minder kan doen dan met een snelle 3D-kaart.
Het voordeel is dat je veel en veel langer met de kaart kan doorgaan omdat hij dan ook mee schaalt met de poccesor. Het is zelfs zo erg, dat een v5-5500 kaart pas begint te stoppen met schalen bij een xp-2200+!! Het is zelfs zo erg, dat bij een verdubbeling van de proccesor snelheid je v5-5500 ook 2 x zo snel wordt!!! Het voordeel is dat je na 3 jaar nog steeds met goed gemak de meeste spellen kan spelen, met alles high detail, zie dat een Nvidia kaart maar eens doen!!
De v5-6000 stopt pas met schalen bij een proccesor snelheid van 4400+!!!!!! ja inderdaad, dan pas!!!
Nou, dat noem ik nou eens nog je tijd vooruit zijn!!
En dan als laatste nog, die ongelovelijke FPS onzin (Frames Per Second).
Menzen zitten zo ongelovelijk te zueren, van, wow, ik krijg 200 FPS, terwijl hun monitor niet eens hoger gaat dan 80!!!!
Zo van, wow, ik zie echt een grootverschil!!!!, terwijl hun monitor die snelheid nalange niet eens aankan. Als er iemand wel liegt, dan is Nvidia dat wel!
Wees eens realistisch, je hoort mensen toch ook niet zeuren over de films op tv??!! Films hebben maar een snelheid van 30 FPS in japan en 25 in Europa!!! Het is wetenschappelijk bekend dat het moeilijk is te zien in het verschil tussen 25 FPS en 50 Fps ofzo.
Ook wer zo'n mythe aangepraat door Nvidia.
Ps: je hoort mensen ook niet zueren over hun spelcomputer, dan ding doet niet meer als 60 FPS!! ze doen standaard zelfs 50 FPS.
Ik durf te wedden dat wij straks mensen kgaan krijgen die het verschil zien tussen 52 bit en 16 bit kleuren op hun LCd, of CFT scherm, terwijl die dingen niet verder gaan dan 16 bit!!
Volgens mij ben ik nog een hoop vergeten.....
Enough Nvidia smashing for today
http://www.digit-life.com/articles/3dfxtribute/
voor alle mensen die erg minachtend over 3dfx praten, je weet niet waar je het over hebt.
Even iets over Hidden Survice Removal.
3dfx was bezig om HSR ook voor de v5-5500 te maken. De HSR de toen nog bestond was niet helemaal klaar. 3dfx was bezig om de hele HSR te optimaliseren en te verbeteren. Ze wouden dat ook gaan uitbrengen om te laten zien wat HSR kon doen met je 3D kaart, zodat mesen enig idee kregen van het nut ervan. Met HSR enabled krijg je meer dan 50%!! extra Framerates. Het percentage is daarbij ONafhankelijk van de resolutie omdat als de resolutie hoger wordt dan wordt natuurlijk de gebruikte pixels per gerenderd opppervlakte groter, maar die die je niet hoeft te renderen ook.
Over de beeldkwalitiet van de 3dfx kaarten. Die waren superieure, en zeker voor de tijd dat hij uitkwam, misschien herindert iemand zich nog de screenshots van een geforce 3 in het begin, Jezus, wat was dat lelijk!! een voodoo3 kon daar zelfs nog met gemak tegen op (grafisch gezien dan). En laten we niet spreken over buggy drivers, het leek wel of Nvidia de naam van slecht programeren van Microsoft wouden overnemen.
Maar dat was toen, eindelijk naar bijna meer dan 2,5 jaar zijn de drivers eindelijk goed. Nou dat noem ik nog eens vooruitgang! NOT!!!
En dat gezeur over 32 bit kleuren, ach hou toch daar mee op. Wie herinnert zich nog de TNT riva kaarten, die hadden ook 32 bit!! Je weet wel hoe afgrijselijk dat was, man, die kleueren, in plaats van zwarte kleuen kreeg je gewoon vette groene kleuren. Je zag ook vette kleuren overlopen. Dat hoor je bij goeie 32 bit niet eens te zien, of bijna niet!! Maar bij de TNT waren die overduidelijk aanwezig. Vooral de lucht zach er niet om aan te zien uit. Wat ook gold voor alle andere NVIdia kaarten tot de geforce 3.
Hou toch eens op over dat gezeur van 32 bit, het gaat om de manier HOE je 32 bit verkrijgt. Alleen cijfers zeggen geen bal, denk maar eens aan het geschil tussen AMD en Intel proccesoren.
Bovendien, als je zegt dat 3dfx kaarten geen 16 bit deden, dan bewijs je zelf dat je er niks van weet.
De v3-3500 doet 16 bit, maar rendert alles in 32 bit, 32 bit ja, en converteerd het dan terug in 16 bit. Hetgeen resulteert in echte real time 16 bit kleuren.
De v5-5500 doet dat converteren ook dacht ik.
Sterker nog dat gezeur over 32 bit. Ga jij maar eens 16 bit in glide vergelijken met 32 bit in openGL of bleeeh D3D.
Dan kan je wel zeggen dat je die 2 niet mag vergelijken, maar het gaat hier tenslotte om de kleuren, die zouden toch overal gelijk moeten zijn, ongeacht welke API?
22 Bit onder glide ziet er precies hetzelfde uit als 32 bit in openGL, je ziet geen enkel kleuren overloopje!!
Nogmaals, als je alleen naar de cijfertjes kijkt, dan ben je echt een doorsnee niet al te slimme consument. Het zijn niet de cijfertjs die alles zeggen, maar de manieren waarop ze gebruik van de cijfertjes maken en hoe ze eraan komen.
En dan nu over SLI, Scan Line Interleave. Als je daar zo minachtend over doet, dan laat je ook zien dat je er niks van weet.
De voordelen van SLI.
Als je Sli gaat toepassen, hoef je geen nieuwe chip te ontwerpen zodra je een snellere kaart wil maken, , het eenigste wat je hoeft te doen is een nieuwe printboard te ontwerpen, hetgeen flink veel meer kosten scheelt.
Ander voordeel is dat met het gebruik van SLI je het werk over verschillende chips kan verdelen waardoor de chips minder bezet worden, hetgeen meer ruimte overlaat voor andere features.
Dat kan je zien aan de v5-4500 en v5-5500, als je daarbij FSA aan zet, dan is de drop die je in performance krijgt bij v5-5500 2 keer zo klein als bij de v5-4500. En zoals ik al eerder zij over de features. Doordat de v5-5500 meer chips heeft kan hij ook 4x FSA doen met de zelfde snelheid als de v5-4500 met 2 x FSA.
Een gevolg van dat SLI is dat je ook steeds stabielere framerates kan verkrijgen. Hoe meer chips je hebt, hoe kleiner de prestatie-drops bij verzwaarde omgevingen met hoge polygonen counts.
Als je LSI gebruikt krijg je ook veeeeel grotere bandbreedtes dan normaal,, de v5-6000 heeft bijvoorbeeld een band breedte van 12,6Gb/s of iets van 10,2.
Ik weet het niet precies meer, maar het komt hier op neer. 3dfx weet evenveel bandbreedte te verkrijgen als Nvidia met het zelfde hoveelheid geheugen, maar dan meer dan 2 keer langzamer. Een van de voordelen van SLI, daarom hebben die quantum 3d systemen soms een bandbreedte van 50 Gb/s!!!!! met standaard SDRAAM en 166MHz core snelheid even als de 166Mhz snelle geheugen. Pff, Nvidia, doe dat maar na.
We kennen opverigens allemaal het bandbreedte probleem van de Nvidia kaarten wel, ze hebben het NOOIT eruitgehaald, ze hebben het alleen maar onderdrukt door de kaarten sneller en sneller te maken, door er meer geheugen op te plakken, en door ze DDR te maken in plaats van SDR. Dit is de grootste reden waarom de geforce 2 DDr maar iets sneller was dan de geforce met SDR., hetgeen ook geld voor de geofrce 3. Met wat de Nvidia kaarten nu allemaal hebben, hadden ze veeeel hogere prestaties moeten gevenb dan dat ze eigenlijk doen!!
Overigens, dat SLI er voor zorgt dat de bandbreedte ineffcient wordt gebruikt is zo en zo compleet onzin, omdat bijvoorbeeld door de compresie methode die 3dfx gebruikte er voor zorgde dat het niet nodig was om grote hoeveelheden te verspillen.
Nog sterker!! de 3dfx rampage maakte heeft maar 800Mtexels/sec nodig om hetzelfde te doen als de geforce 3 met 1600Mtexels/sec. Als er iets wel ineffcient is dan zijn de Nvidia kaarten dat wel.
heb ik nog iets over het hoofd gezien??
oja, hou toch eens op met zueren over 32 bit kleuren, als het aan 3dfx lag zaten we alang op de 52 bit kleuren
Nog meer onzin. Laten we het eens hebben over hardware en software rendering. Ik hoor altijd mensen zeuren over harware dit, hardware dat.
Als je alles harware laat renderen, dan krijg je dat ALTIJD alles op de zelfde snelheid gebeurd. Hoe snel jou procceosr wordt, het gaat altijd even snel. Het voordeel daarvan is dat je met een langzame proccesor veel kan doen. Maar met een snellere procceosor blijft de snelheid altijd hetzelfde.
Dat sneller worden bij snellere proccesoren noemen ze de schaalbaarheid.
Het is dus zo dat als je alles door hardware laat renderen, dan is je 3D kaart veel sneller aan zijn eind dan wanner je het software matig doet.
Het nadeel van software is dat je meteen langzame proccesor minder kan doen dan met een snelle 3D-kaart.
Het voordeel is dat je veel en veel langer met de kaart kan doorgaan omdat hij dan ook mee schaalt met de poccesor. Het is zelfs zo erg, dat een v5-5500 kaart pas begint te stoppen met schalen bij een xp-2200+!! Het is zelfs zo erg, dat bij een verdubbeling van de proccesor snelheid je v5-5500 ook 2 x zo snel wordt!!! Het voordeel is dat je na 3 jaar nog steeds met goed gemak de meeste spellen kan spelen, met alles high detail, zie dat een Nvidia kaart maar eens doen!!
De v5-6000 stopt pas met schalen bij een proccesor snelheid van 4400+!!!!!! ja inderdaad, dan pas!!!
Nou, dat noem ik nou eens nog je tijd vooruit zijn!!
En dan als laatste nog, die ongelovelijke FPS onzin (Frames Per Second).
Menzen zitten zo ongelovelijk te zueren, van, wow, ik krijg 200 FPS, terwijl hun monitor niet eens hoger gaat dan 80!!!!
Zo van, wow, ik zie echt een grootverschil!!!!, terwijl hun monitor die snelheid nalange niet eens aankan. Als er iemand wel liegt, dan is Nvidia dat wel!
Wees eens realistisch, je hoort mensen toch ook niet zeuren over de films op tv??!! Films hebben maar een snelheid van 30 FPS in japan en 25 in Europa!!! Het is wetenschappelijk bekend dat het moeilijk is te zien in het verschil tussen 25 FPS en 50 Fps ofzo.
Ook wer zo'n mythe aangepraat door Nvidia.
Ps: je hoort mensen ook niet zueren over hun spelcomputer, dan ding doet niet meer als 60 FPS!! ze doen standaard zelfs 50 FPS.
Ik durf te wedden dat wij straks mensen kgaan krijgen die het verschil zien tussen 52 bit en 16 bit kleuren op hun LCd, of CFT scherm, terwijl die dingen niet verder gaan dan 16 bit!!
Volgens mij ben ik nog een hoop vergeten.....
Enough Nvidia smashing for today
8 )
lol, ik wist wel dat ik wat vergeten was. Over het anti-aliasing.
Nvidia kaarten doen allen horizontaal OF verticaal anti-aliasing terwijl 3dfx kaarten beide doen. Dat betekent dus dat 4x fsa van Nvidia gelijk is aan 2 x dat van 3dfx.
Een 3dfx kaart met 2 x antialisaing doet dus precies 2 x zoveel als een Nvidia kaart met ook 2 x FSA.
Als je dus 4 x fsa van 3dfx gaat vergelijken met die van 4 x van 3dfx, dan moet je dus maar even hier aan terug denken.
Deze fouten worden zeer veel gemaakt, je ziet vaak in revieuws dat ze dat elke keer weer doen.
en dan durven die Nvida gasten nog te zeggen ook dat nvodia kaarten de beste graphics hebben van alle kaarten die bestaan!!
de v5-5500 begint nu pas, na bijna meer dan 3 jaar ingehaald te worden op IQ gebied, en dat nog ook dankzij zijn eigen technologie die Nvidia gaat gebruiken, nou dat noem ik dus echt geen vooruitgang.
potverdorie, nog wat anders.
Nog meer over die FPS onzin. de FPS van 3dfx is niet vergelijkbaar met dat van Nvidia. Nvidia doet gewoon puur FPS, en niks meer. de #dfx kaarten gebruiken al lang speciale motion technieken waardoor 15 FPS het zelfde eruit ziet als bijvoorbeeld 25 od zelfs 30FPS op een Nvidia kaart.
Als je gaat vergelijken, doe het dan alsjeblieft goed.
dat was het volgens mij
Nvidia kaarten doen allen horizontaal OF verticaal anti-aliasing terwijl 3dfx kaarten beide doen. Dat betekent dus dat 4x fsa van Nvidia gelijk is aan 2 x dat van 3dfx.
Een 3dfx kaart met 2 x antialisaing doet dus precies 2 x zoveel als een Nvidia kaart met ook 2 x FSA.
Als je dus 4 x fsa van 3dfx gaat vergelijken met die van 4 x van 3dfx, dan moet je dus maar even hier aan terug denken.
Deze fouten worden zeer veel gemaakt, je ziet vaak in revieuws dat ze dat elke keer weer doen.
en dan durven die Nvida gasten nog te zeggen ook dat nvodia kaarten de beste graphics hebben van alle kaarten die bestaan!!
de v5-5500 begint nu pas, na bijna meer dan 3 jaar ingehaald te worden op IQ gebied, en dat nog ook dankzij zijn eigen technologie die Nvidia gaat gebruiken, nou dat noem ik dus echt geen vooruitgang.
potverdorie, nog wat anders.
Nog meer over die FPS onzin. de FPS van 3dfx is niet vergelijkbaar met dat van Nvidia. Nvidia doet gewoon puur FPS, en niks meer. de #dfx kaarten gebruiken al lang speciale motion technieken waardoor 15 FPS het zelfde eruit ziet als bijvoorbeeld 25 od zelfs 30FPS op een Nvidia kaart.
Als je gaat vergelijken, doe het dan alsjeblieft goed.
dat was het volgens mij
8 )
Verwijderd
respectloze dwaas.. ;-0Op dinsdag 09 april 2002 15:42 schreef Glorificationer het volgende:
koop dan ook gewoon een echte videokaart, een vette GeForce 4 Ti4600 en vergeet die voodoomeuk, het bestaat toch niet meer
g e i n t j e
ik heb mn v3tje ook maar verruild tegen een gf 2 ti tj als je een beetje q3 wil doen met paar honderd fps dat trekt ie niet

Waarom zo'n drukte over specs van een kaart van een bedrijf wat dood\opgekocht isOp woensdag 10 april 2002 04:20 schreef hetisik het volgende:
blaatblaatblaat
3dfx komt niet meer terug, nvidia blijft toch de meeste kaarten verkopen aan gamers, en dat gelul over dat 32 bit bij nvidia niet mooi zou zijn is me nog niet opgevallen in mn tnt kaartje, of mn gf2 kaartje dus je kan wel zo'n gigantisch verhaal posten, het verandert toch niets.
NOFI, uiteraard
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Dit topic is gesloten.