--- 3dfx must live on ---

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.460 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 02:53 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Ja, geen 32 bit..als ik zon tnt2 m64 alleen op 16 bit laat draaien dan is hij ook wel een stuk sneller dan in 32 bit

De enige goede 3dfx kaartjes waren de voodoo 1 en de v5 5500
Mmmwoah, de voodoo2 in SLI had toch een performance en een - 3dfx - filter waar geen enkele kaart bij in de buurt kon komen hoor! Wel duur okee maar één enkele Voodoo2 ging al keihard. Verder is de V4 inderdaad een beetje 'bar' en de Voodoo3 was gewoon een log performance beest die mij in Unreal Tournament waanzinnige framerates gaf - ook in andere spellen.

Zeg, weet iemand wat over de FILLRATE van de voodoo3? gezien de performance en de FPS counts die ik wel eens haalde, moet die volgens mij nog gelijk aan de Voodoo4 liggen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 25 juni 2002 19:59 schreef vincent-marion het volgende:

[..]

Mmmwoah, de voodoo2 in SLI had toch een performance en een - 3dfx - filter waar geen enkele kaart bij in de buurt kon komen hoor! Wel duur okee maar één enkele Voodoo2 ging al keihard. Verder is de V4 inderdaad een beetje 'bar' en de Voodoo3 was gewoon een log performance beest die mij in Unreal Tournament waanzinnige framerates gaf - ook in andere spellen.

Zeg, weet iemand wat over de FILLRATE van de voodoo3? gezien de performance en de FPS counts die ik wel eens haalde, moet die volgens mij nog gelijk aan de Voodoo4 liggen of niet?
sterker nog: M'n oude Voodoo3 3000 16MB AGP+TV OUT uit 1999 klopt m'n Voodoo5 hier en daar nog!!! op de hogere res. na dan, dus boven de 1024x768
De Voodoo3 is idd een log performance monstertje, nix geen super features, nee: domweg snel renderen.

de Fillrate was toch soms stukken hoger dan m'n Voodoo5 als ik me v3 op 185Mhz liet draaien... ferrie vreemd als ik het mag zeggen, dus ja, hij kan wel gelijk aan de voodoo4 liggen.

btw, hij gaf mij ook belachelijk hoge framerates in UT toendertijd, net als Rally Masters vloog een eind heen, niet te geloven >:)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Pff nog steeds bezig op deze topic. Dan hadden jullie allemaal een voodoo moeten kopen en liefst een stuk of 5 dan was het niet failliet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:00

Ozzi

??

Op dinsdag 25 juni 2002 20:18 schreef WiXX het volgende:
Pff nog steeds bezig op deze topic. Dan hadden jullie allemaal een voodoo moeten kopen en liefst een stuk of 5 dan was het niet failliet. :D
het is niet failliet, maar overgekocht door nVidia :'(

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

He ik had mijn voodoo 3 pci 16 mB 166mhz mem&core@205 door alleen een fannetje erop te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vroeger een vroeger een S3 Virge 4MB PCI en een Voodoo² 12MB steken. Dat was gewoon zalig, zelfs met UT een fatsoenlijke fps halen ^^

Nu zit ik met een AGP Kyro 2 met 64MB. M'n voodoo steekt nu in m'n broer z'n pc met een ATI Rage Pro LT 8MB AGP.
Ik ben jaloers om hem. 'k had dat kaartje beter gehouden.
Met CS haalt ie met gemak 60 fps in 800x600, waar ik met m'n Kyro slechts 15 à 35 fps haal. En dan heeft die nog een zwakere pc dan de mijne!
Ik had beter een andere gekocht :(

Is die voodoo met 128MB en 4 CPUs ooit uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 11:58

pancake82

Groter is beter!

Ik blijf erbij dat me voodoo4 het beste deed... en die kaart deed het altijd goed met 3dfx drivers... daar kan NVIDIA, ATI, MATROX nog wat van leren.

ffies off topic... wanneer komt NVIDIA met dat nieuwe glide... of is dat dezelfde glide die 3dfx gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak

tweak_freak

#######->

Voodoo rulezz voodoo 3 pci 166@204 mem&core zonder problemen spellen zoals halflife UT en quake enz

So 3DFX must live on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 25 juni 2002 20:25 schreef Rei het volgende:

Is die voodoo met 128MB en 4 CPUs ooit uitgekomen?
Ja ongeveer 50 stuks d8 ik. Das de Voodoo5 6000
Op dinsdag 25 juni 2002 20:27 schreef peternap het volgende:
Ik blijf erbij dat me voodoo4 het beste deed... en die kaart deed het altijd goed met 3dfx drivers... daar kan NVIDIA, ATI, MATROX nog wat van leren.

ffies off topic... wanneer komt NVIDIA met dat nieuwe glide... of is dat dezelfde glide die 3dfx gebruikte.
glide nvblur = 1 pot nat. ALLEEN DIE MAFKETELS hebben geen respect over om het gewoon te zelfde naam te geven: Glide
komt met de NV30 uit, de 'Omen'

zo, das eruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak

tweak_freak

#######->

En kan ik wat info krijgen over die voodoo 5 6000???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Ikke voodoo graphics, heb da kaartje nog ergens op een plank liggen.. da ding zorgde er toen der tijd voor dat ik quake2 op een cyrix 6x86 :r 150+ (120MHz) kon spelen (en dat die bak niet om de minuut rebootte :? )... Jaja.. ooit waren die kaarten snel :)

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 25 juni 2002 20:33 schreef tweak_freak het volgende:
En kan ik wat info krijgen over die voodoo 5 6000???
Zoekt en gij zult vinden!
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 11:58

pancake82

Groter is beter!

Heeft iemand enig idee of 3dfx ooit terug komt... want er is nog geen betere of stabielere gamers videokaart uit gebracht met goede drivers... off topic: ik heb nu en Geforce 4 Ti 4200 omdat het snel is, maar stabiele drivers die met enige regelmaat 1 keer per maand worden uitgebracht kennen ze ook niet bij NVIDIA... beetje jammer :'( voor zo een groot bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 01-08 20:20
wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag is: Die nieuwe glide (nvblur ofzo) van nvidia gaat die nou ook de oude vertrouwde glide spellen ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 19:52 schreef vincent-marion het volgende:
Een TNT2 model 64 in 16 bit is in één woord AFZIEN!

Niet aan beginnen dus, en in 32 bit loopt in alleen in de allerlaagste resoluties meestal nog wel redelijk. Nasty kaartje dus.
Tell me about it :P M64 is zowiezo vragen om problemen ;)
Ik wil wel een poging doen om je voodoo5 te verpatsen hoor Vinnie! Geef me maar even drie dagen.
Je bent een held :D Sgoe.. kheb wel een paar daagies hoor :)
Welke kaart je moet nemen? Ik zou zelf voor de ATi gaan; was eerder even snel als ene GFti200 maar sinds wat driver updates doet hij weer mee met zelfs een GFti4200!
Ik zit idd aan de 2D kwaliteit van de ATI te denken jah. Ik vind die beter dan die van een GF ( sorry GF ownende mensen :P ).
Ik heb op Tweakers.net gezocht naar reviews van de ATI Radeon 8500 en daar heb ik gevonden dat die +/- net zo snel was als een GF3-Ti :?
Als je echt de real thing wilt moet je natuurlijk voor een ti4600 gaan maar aangezien de Radeon's net in prijs verlaagd zijn en de Ti4600 superduur zijn én dadelijk vervangen worden door de NV Omen, kun je voor 180 euro ((of lager!) best ff vooruit met een Ati.
Mooiere 2D ook nog en bovendien vereisen de meeste spellen zo'n zware kaart nog lang niet!
Ti4600 is veels te duur jah :D. Maarjah, het is veel overwegen welke kaart je moet nemen he.

Heb je trouwens geen IM ofzow, dit lult wat langzaam :D
Laat maar even weten wat je doet!
Sgoed :)
Ps. Je harde schijven? Damn those machines!!! :D :9
Wat is er mis met mijn schijven??? ;( :( :+

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is een goede vraag. Voorheen werd er gebruik gemaakt van Glide/2x/3d.dll en Nvidia zal er wel een leuke term aan geven: nvglide.dll en dan is alles naar de knoppen en moeten we wachten tot bedrijven een knop omzetten en denken: hey, we gaan wéér glide! Haal die Quake2 engines nog eens efkes boven mannen! :+
Dat wordt dus lachen! :D

En tja, nog steeds deze topic...Ik blijf niet uitgepraat over die voodoo kaartjes. Wat een gamen wat een ervaring!!

Ik had ooit ook een Cyrix 166 (de verkoper deed het schijnene als ware het een Pentium 166 maar in werkelijkheid lichtte hij mij als toendertijd computer newbie gewoon heel stevig op, kwestie van van de voorraden af te komen! Damn comgro! Damn!) en iedereen die mij hier een beetje heeft zien posten weet wel wat dat heeft betekend in samenwerking met mijn voodoo2 :D.

en die voodoo3 haalde voor mij in UT ook betere framerates dan mijn voodoo5. Daarom speel ik UT nou in 1180x1024, gewoon om die kaart eens wat te laten uitvoeren :D.

Weten jullie trouwens wat de theoretische, maximale framerate per seconde is van een Voodoo5500 in een normale resolutie?

The Answer: 848! (667000000/(1024x768)

Eat that scumbag! :)

<wat ik al niet doe met mijn tijd: domme berekeningen uitvoeren. Eigenlijk had ik mijn examenuitslag al moeten hebben en mes amis in het locale café een avondlang met bier moeten voorzien maar verdo**e wat laat die uitslag op zich wachten!>

hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
[b]Op dinsdag 25 juni 2002 21:16 schreef vincent-
Weten jullie trouwens wat de theoretische, maximale framerate per seconde is van een Voodoo5500 in een normale resolutie?

The Answer: 848! (667000000/(1024x768)

Eat that scumbag! :)
hmz... hoe heb je dat uitgerekent?? de maximale framerate houd toch nooit op.. hoe snel je pc hoe sneller de voodoo5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 21:33 schreef -Turbotetter- het volgende:

[..]

hmz... hoe heb je dat uitgerekent?? de maximale framerate houd toch nooit op.. hoe snel je pc hoe sneller de voodoo5....
Simpel

667.000.000,00 Pixels per seconden kan de Voodoo5 5500 maximaal doen.

en deel dat grote getal door het totaal aantal pixels op je scherm en voila! Daar staat het antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Op dinsdag 25 juni 2002 21:40 schreef Vinnie het volgende:

Simpel

667.000.000,00 Pixels per seconden kan de Voodoo5 5500 maximaal doen.

en deel dat grote getal door het totaal aantal pixels op je scherm en voila! Daar staat het antwoord :P
owkeej goh weer wat geleerd vandaag... gaat goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 21:43 schreef -Turbotetter- het volgende:

[..]

owkeej goh weer wat geleerd vandaag... gaat goed :)
Hehehe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:32
Tja, de v2 was idd even de beste, 2x v2 kostte tussen de 1200 en de 1500 piek (afh van de hoeveelheid geheugen) en had zeker en lekkere preformance (heb er flink wat tijd mee gespeeld), maar was simpelweg te duur, dat cd v3 het in unreal 1 based games goed doet vanwege de glide optimalisaties was wel bekend, de benchmarks destijds van de v3 vond ik niet bepaald super, ik heb destijds met veel plezier mn banshee de deur gewezen en vervangen voor een tnt 1 (die 2x v2 sli eruit trok), verder vond ik de v5 5500 wel grappig maar aangezien ik fsaa niet bijster interessant vind was het voor mij destijds geen optie.
het is niet failliet, maar overgekocht door nVidia
Praktisch gezien is het falliet gegaan en nvidia heeft daarna bepaalde zaken uit de boedel overgekocht
Ik geloof geen reet van die geruchten, waarom een glide remake gebruiken als je OpenGL hebt, net zulke onzin als een sli nv-30 setup
want er is nog geen betere of stabielere gamers videokaart uit gebracht met goede drivers
hmm, ik heb eigenlijk nooit instabieler nvidia drivers gehad (ik draai dan ook gene gelekte versies), wel instabiele 3dfx drivers (destijds onder win95/v1/banshee), mn win2k 3dfx drivers werken wel prima onder xp hier (ik heb een v2 als extra kaart voor mn 2e monitor, beetje brak maar verder wel leuk)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Op woensdag 26 juni 2002 01:34 schreef blouweKip het volgende:

Ik geloof geen reet van die geruchten, waarom een glide remake gebruiken als je OpenGL hebt, net zulke onzin als een sli nv-30 setup
hmz.... lees dit ff door.... http://www.tweakers.net/nieuws/21349?highlight=nv30 :)

owkeej het is nie helemaal zeker maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Hmmmm, ik hoorde geruchten dat Nvidia (die dus de Omen met 3Dfx Technology voorziet) dat ze mogelijk de SLI-technologie invoert op de AGP-kaarten.

Betekent dit dat de mobo-fabrikanten nu 2 AGP-poorten i.p.v. 1 moeten maken?

En de performance... O_o!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Op woensdag 26 juni 2002 10:07 schreef pSycho_Y2K het volgende:
Hmmmm, ik hoorde geruchten dat Nvidia (die dus de Omen met 3Dfx Technology voorziet) dat ze mogelijk de SLI-technologie invoert op de AGP-kaarten.

Betekent dit dat de mobo-fabrikanten nu 2 AGP-poorten i.p.v. 1 moeten maken?

En de performance... O_o!
nou ik denk eerder dat ze net als de voodoo5 5500 twee chips op 1 kaart plakken, heb je ook een soort van sli d8 ik... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben benieuwd hoe ze dan de verdeling van taken gaan maken. Ieder apart deel van het beeld met eigen geheugen of een meer geintegreerd geheel, zodat beide chips gebruik kunnen maken van elkaars informatie etc.. Beremoeilijk, maar wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een voodoo 2 12mb add-on kaartje liggen die ik ga ruilen voor 2×16mb edo ram heb nix aan die voodoo ligt hier alleen maar te rotten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Zeg vincent-marion, ik kan die Voodoo5 misschien wel kwijt voor +/- 95 Euro. Zo'n kans laat ik natuurlijk niet schieten he :D

Die gast woont ook nog in Tilburg ( me ook ;) ) dus dat is ook wel meegenomen. Natuurlijk zal ik wel even wachten tot jij met een bod komt ( waaraan je die kaart kwijt kan aan ).

Ik hou je en de rest van deze topic-posters op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:41
ik heb nu nog een http://www.3dfxzone.it/Voodoo3/voodoo3-2000.jpg

Heb nu een nieuwe natuurlijk(specs) maar was heeeeel erg tevreden over die kaart.

Zeker die spellen die ontworpen waren in 3dfx, want die textures waren echt wel super scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een Voodoo2 SLI die eruit getrokken wordt door een TNT?
HAHAHAHAHAHA. Sorry.

En, de omen gaat inderdaad glide toepassen. Hoe en wat? Niet bekend. Geruchten is er in ieder geval een te zwak woord voor.

GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 14:03 schreef Vinnie het volgende:
Zeg vincent-marion, ik kan die Voodoo5 misschien wel kwijt voor +/- 95 Euro. Zo'n kans laat ik natuurlijk niet schieten he :D

Die gast woont ook nog in Tilburg ( me ook ;) ) dus dat is ook wel meegenomen. Natuurlijk zal ik wel even wachten tot jij met een bod komt ( waaraan je die kaart kwijt kan aan ).

Ik hou je en de rest van deze topic-posters op de hoogte ;)
hey Vinnie, hoe staat je eigenlijk geregistreerd bij Tweakers.net? Ik wilde daar laatst van ene Vinnie een Voodoo5 kopen maar hij claimde dat hij al was verkocht. Was jij dat <schaam je niet!>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 17:45 schreef dave01 het volgende:

Heb nu een nieuwe natuurlijk(specs) maar was heeeeel erg tevreden over die kaart.

Zeker die spellen die ontworpen waren in 3dfx, want die textures waren echt wel super scherp!
Jah...Detail textures dan nog. De Voodoo2 had een maximale tex res die erg laag lag vergeleken met bijvoorbeeld een TNT2; die haalt dan met gemak ook mooiere plaatjes dan een voodoo2 hoor (ook in UT, ik heb het zelf gezien de afgelopen weken!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook nog 1 ( voodoo 5 PCI ) in de aanbieding! *D

Als je interesse hebt contact je me maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op woensdag 26 juni 2002 17:45 schreef dave01 het volgende:

verdraaid leuke site die http://www.3dfxzone.it/3dfx.htm

d'r staan ook wat Voodoo5 demo's met onder andere de Motion Blur, Depth of Field (Rocketburger is aanrader >:) )

check maar bij "Demo 3dfx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 19:25 schreef vincent-marion het volgende:

[..]

hey Vinnie, hoe staat je eigenlijk geregistreerd bij Tweakers.net? Ik wilde daar laatst van ene Vinnie een Voodoo5 kopen maar hij claimde dat hij al was verkocht. Was jij dat <schaam je niet!>?
Ik sta bij Tweakers.net geregged als: VinnieVanWham :)
Dus ik was het niet lijkt me :P

p.s. hopelijk kan je ut wel accepteren als ik de Voodoo5 kwijt kan als iemand hoger bied. p.s. die ene gast bied al 95 Euro :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TUURLIJK! Ik heb niemand in mijn omgeving op het oog, maar dacht gewoon : ik help je! (voodoosweethearst onder elkaar :D: D: :D)
Maar als je hem k,wijtkunt: DOEN!

Congrats!!!

Ikb en geslaagd, geen nieuwe PROC dus!!!!!! F*&&K en K&&)(T
maar ja, ik ga op kamers!!!!!!!!! wat give s::DD

sory, morgen ben ik inte4lligenter!!!

helemaal laaszarus!!!

excuus. dit ben ik niet.:DD:D:D :D

letting the cables sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 20:36 schreef vincent-marion het volgende:
hallo,

....

HEEL LANG VERHAAL.
Voeg daar ook maar Vinnie bij! Die weet wat hij zoekt met izjn peeceetje he :D! Dus: voodoo_man + jumpstart + vinnie (+ dirk) know what they're talking 'bout!

Trouwens, vinnie, jij was het volgens mij wel...
effe wat meer research doen hoor!

ik was: dirkw83!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 23:47 schreef vincent-marion het volgende:

TUURLIJK! Ik heb niemand in mijn omgeving op het oog, maar dacht gewoon : ik help je! (voodoosweethearst onder elkaar : D: )
Maar als je hem k,wijtkunt: DOEN!

Congrats!!!

Ikb en geslaagd, geen nieuwe PROC dus!!!!!! F*&&K en K&&)(T
maar ja, ik ga op kamers!!!!!!!!! wat give s::DD

sory, morgen ben ik inte4lligenter!!!

helemaal laaszarus!!!

excuus. dit ben ik niet.:DD:D:D

letting the cables sleep.

[..]

Voeg daar ook maar Vinnie bij! Die weet wat hij zoekt met izjn peeceetje he :D! Dus: voodoo_man + jumpstart + vinnie (+ dirk) know what they're talking 'bout!

Trouwens, vinnie, jij was het volgens mij wel...
effe wat meer research doen hoor!

ik was: dirkw83!.
Sodejuh... ben je dronken ofzow? :P
Achjah.. iig bedankt voor je complimentjes :*

Achjah, wat boeit het eigelijk of ik het was of niet? NIKS :P

Misschien zie ik eruit als een verrader onder de 3dfx-lovers maar ik weet iig wanneer ik moet kappen. 3dfx heeft ijzersterke kaarten op de markt gebracht en heeft een revolutie teweeg gebracht in de game-wereld.

Maar voor mij lijkt het eindelijk zover om de knoop door te hakken en vooruit te kijken.

Een ding nog tegen jullie... gedachtes kunnen ook prettig zijn hoor. Ik kan me nog goed herinneren dat ik op de XT van me oom zat te spelen als een snotaap van 7 jaar oud, de XT hebbik allang niet meer maar alleen de gedachte al vind ik best.
Over 5 a 10 jaar ofzow denken jullie ook allemaal terug aan die vette goeie tijd met de Voodoo's ;)

( sodejuh, lijkt wel een speech zeg :X ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Op donderdag 27 juni 2002 00:51 schreef Vinnie het volgende:

Een ding nog tegen jullie... gedachtes kunnen ook prettig zijn hoor. Ik kan me nog goed herinneren dat ik op de XT van me oom zat te spelen als een snotaap van 7 jaar oud, de XT hebbik allang niet meer maar alleen de gedachte al vind ik best.
Over 5 a 10 jaar ofzow denken jullie ook allemaal terug aan die vette goeie tijd met de Voodoo's ;)
*snif* *snik* *jank* :'(

jah zal ik noot vergeten die goede oude tijd.... enne die XT waar ik vroeger op mijn 7e heb gespeeld heb ik nog steeds staan, met al die gare oude spelle, zonde om weg te gooie, echt nostalgie. de voodoo's zal ik ook nooit vergeten B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja, Testdrive 2 was super in EGA 16 kleuren. Vette sound, echte snelheid en janken maar langs die bergen...

Accolade, koning der Xt's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo5 5500, is die sneller dan een gf2mx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 13:15 schreef SiQDiZ het volgende:
Voodoo5 5500, is die sneller dan een gf2mx ?
Zeker weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 14:17 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Zeker weten...
En je krijgt er een kachel in je pc gratis bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak

tweak_freak

#######->

Door johnnyv.nl - donderdag 27 juni 2002 18:32

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 27 juni 2002 14:17 schreef Johonnyv.nl het volgende:
[..]

En je krijgt er een kachel in je pc gratis bij :d

Ja, handig toch voor in de winter :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 27 juni 2002 18:32 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

En je krijgt er een kachel in je pc gratis bij :D
en die mx is geen kachel zeker, is eerder een koelkast....

allebei warm hoor ;) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik was ff een avondje zat, geslaagd weet je wel. Nu niet meer ;). Maar ik meen het wel hoor Vinnie, je bent een slimme voodoo fan om pas nu over te schakelen naar wat anders :z *D.

Maar he, de Gf2mx beats toch the crap uit mijn voodoo5 in giants! Ook het enige spel maar goed, we kunnen dus niet absoluut zeggen dat de gf2 langzamer is. Jammer!

Geslaagd, dus geen upgrade, maar misschien nog een XP 1400 tje + mobo. Iemand enig idee hoeveel dat gaat kosten? Geen linkje, gewoon een schatting. anyone?

Mijn voodoo5 houd ik! wil zien wat hij will do for me op zo'n processor met wat meer ballen he.

Vinnie van WhamII, does that ring a bell? mmm, ahc, kwet ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 19:17 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

en die mx is geen kachel zeker, is eerder een koelkast....

allebei warm hoor ;) :z
Zegt genoeg... de voodoo wil tenminste werken, dat nvidia product is meer een ding dat nog steeds de afschaffing van de stukproductie aan het vieren is >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VOODOO WILL NEVER DIE! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 27 juni 2002 20:35 schreef vincent-marion het volgende:

[..]

Zegt genoeg... de voodoo wil tenminste werken, dat nvidia product is meer een ding dat nog steeds de afschaffing van de stukproductie aan het vieren is >:).
het zijn hebberige kaartjes: ik hoor constant "Gimme Gimme Gimme!!! I want MORE"

*D

maarjah, wie heeft die demotjes nou al gezien? ik vind die KittyHawk ook wel mooi, die benut de T-Buffer tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt ik ben gewoon trots op 3DFX,
Mooi beeldje hoor, zo'n VOODOO 3 2000 AGP, maar je had die prijskaartjes die er toen aanhingen eens moeten zien.
Voor de prijs van 1 voodoo 3 had je toen 2 Savage 4 kaarten, iets langzamer misschien maar dat heb ik toen toch maar gedaan.

Ik speel nu de allernieuwste spellen (renegade, unreal tournament2 beta, allied assault) gewoon op mijn PII 350.
Mijn tante heeft een PIII 500 met voodoo 3 en die kan unreal tournament2 beta met geen mogelijkheid spelen.

Dus ja wat is beter, een VOODOO 3 of een Savage 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 27 juni 2002 21:04 schreef windhows het volgende:
Echt ik ben gewoon trots op 3DFX,

Dus ja wat is beter, een VOODOO 3 of een Savage 4?
dat antwoord had je al kunnen raden:

Voodoo3

ach tis gewoon een snel kaartje verder nix mis mee, alleen geen 32bit en textures formaat is wat klein. Enne: Glide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Op donderdag 27 juni 2002 21:04 schreef windhows het volgende:

Ik speel nu de allernieuwste spellen (renegade, unreal tournament2 beta, allied assault) gewoon op mijn PII 350.
Mijn tante heeft een PIII 500 met voodoo 3 en die kan unreal tournament2 beta met geen mogelijkheid spelen.
hmz..... unreal tournament 2003 beta op een voodoo3 :? beetje vaag want ik heb ook een voodoo3 enne ut 2003 is 32 bit only, enne voodoo3 is alleen 16 bit. maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 23:51
Denk dat het niet helemaal hier thuishoort..

Maar goed.. Ik heb hier nog een PIII 500E staan met een geforce 1 DDR. Er draait eigenlijk alleen maar diablo II op want de rest loopt gewoon niet meer.

Dus laat ik eens mijn oude trouwe vriend aka 3DFX Voodoo II 12mb er in zetten. Tuurlijk moest Win XP weer dwarszitten. Maar dat was zo opgelost met een drivertje. Maar als ik nu bv RTCW wil draaien. Wilt het spel alleen nog maar de Voodoo II gebruiken. Beetje lastig. Hoe los ik dit op?
(Voodoo II staat nu disabled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 20:34 schreef vincent-marion het volgende:
ok, ik was ff een avondje zat, geslaagd weet je wel. Nu niet meer ;). Maar ik meen het wel hoor Vinnie, je bent een slimme voodoo fan om pas nu over te schakelen naar wat anders :z *D.
Ben ik blij dat ik geen alcoholhoudende drank lust :+
Dankje :* Ik heb niet veel geld gehad en heb eerst met een Voodoo3 8MB gezeten.. later verkocht voor een GF2MX400 omdat ik lekker wou gamen en die Voodoo3 trok het niet, maarjah. die MX was een barslechte keuze :P

Khad dus na een tijd deze Voodoo5 gekocht.
Maar nu wordt het wel tijd om verder te gaan, Voodoo technologie begint te verouderen en binne de kortste keren kun je met een Voodoo niet meer normaal spelen in hededaagse games ( kijk maar naar b.v. C&C Renegade, UT2003 ).
Maar he, de Gf2mx beats toch the crap uit mijn voodoo5 in giants! Ook het enige spel maar goed, we kunnen dus niet absoluut zeggen dat de gf2 langzamer is. Jammer!
Idd, maar je kan niet alles hebben ;)
Geslaagd, dus geen upgrade, maar misschien nog een XP 1400 tje + mobo. Iemand enig idee hoeveel dat gaat kosten? Geen linkje, gewoon een schatting. anyone?
Check de pricewatch zeg :X ;) :+
Mijn voodoo5 houd ik! wil zien wat hij will do for me op zo'n processor met wat meer ballen he.
Zal wel beter werken, daar ben ik van overtuigd. Maarjah, in hoeverre die beter zal presteren dan een ATI Radeon 8500 of GeForce4 Ti... heb geen id :D
Vinnie van WhamII, does that ring a bell? mmm, ahc, kwet ook niet meer.
Ik ook nie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
FF nog een brainstormer voor de liefhebbers :P:

Stel, nVidia gaat idd de API Glide opnieuw leven inroepen met de naam die waarschijnlijk nvblur oid zou gaan heten.

1. In hoeverre zal het werken met de originele glide? Andere bestandsnamen oa. glide2x.dll vs. nvblur2x.dll :? ( Dit is dus een VOORBEELD :P )
2. Is er wel vraag naar een 3e API? Direct3D en OpenGL is goed geaccepteerd door iedereen, maar Glide dus niet.

Ach, ik vind het wel een leuk id opzich, dat nVidia dit wil gaan doen, maar ik betwijfel in hoeverre dit nut zal hebben. Veel mensen zullen het een worst wezen of er Glide support op zit of niet, zij gamen waarschijnlijk toch op OpenGL en/of Direct3D.

IMHO lijkt het vrij nutteloos, zoals nu nog les geven voor Word Perfect 5.1 for DOS ofzow ;)

Nu jullie :D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 21:32 schreef Semetrix het volgende:

Maar goed.. Ik heb hier nog een PIII 500E staan met een geforce 1 DDR. Er draait eigenlijk alleen maar diablo II op want de rest loopt gewoon niet meer.

Dus laat ik eens mijn oude trouwe vriend aka 3DFX Voodoo II 12mb er in zetten. Tuurlijk moest Win XP weer dwarszitten. Maar dat was zo opgelost met een drivertje. Maar als ik nu bv RTCW wil draaien. Wilt het spel alleen nog maar de Voodoo II gebruiken. Beetje lastig. Hoe los ik dit op?
De Voodoo II driver en devices weghalen mbv van hardware wizard en dan met de hidden devices enabled alle VoodooII zut wegpleuren.

En dan op het eind gaan werken met hardware profielen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb me rotgezocht. Maar bestaan er geen 3rd party drivers voor 3dfx kaarten. Zodat ik Tony hawk 3 kan spelen ?

want nu is mijn beeld helemaal grijs als ik het speel.

:)

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 12:24 schreef P0p0v het volgende:
Hallo,

Ik heb me rotgezocht. Maar bestaan er geen 3rd party drivers voor 3dfx kaarten. Zodat ik Tony hawk 3 kan spelen ?

want nu is mijn beeld helemaal grijs als ik het speel.

:)

groeten!
http://www.voodoofiles.com :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op vrijdag 28 juni 2002 02:52 schreef Vinnie het volgende:
FF nog een brainstormer voor de liefhebbers :P:

Stel, nVidia gaat idd de API Glide opnieuw leven inroepen met de naam die waarschijnlijk nvblur oid zou gaan heten.

1. In hoeverre zal het werken met de originele glide? Andere bestandsnamen oa. glide2x.dll vs. nvblur2x.dll :? ( Dit is dus een VOORBEELD :P )
2. Is er wel vraag naar een 3e API? Direct3D en OpenGL is goed geaccepteerd door iedereen, maar Glide dus niet.

Ach, ik vind het wel een leuk id opzich, dat nVidia dit wil gaan doen, maar ik betwijfel in hoeverre dit nut zal hebben. Veel mensen zullen het een worst wezen of er Glide support op zit of niet, zij gamen waarschijnlijk toch op OpenGL en/of Direct3D.

IMHO lijkt het vrij nutteloos, zoals nu nog les geven voor Word Perfect 5.1 for DOS ofzow ;)

Nu jullie :D...
Glide heeft zekere voordelen. Noem me een nOOb op het gebied van API's, want dat ben ik ook, maar ik begreep dat Glide geen errorchecks uitvoert, terwijl D3D dit wel doet. Daarmee zou Glide wat sneller zijn dan D3D.

Markttechnisch gaat een verse Glide het wel moeilijk krijgen. Het snelheidsverschil ten opzichte van D3D en OpenGL valt wel mee, er moet in ene een behoorlijk uitgebreide API neergezet worden (OpenGL en D3D liepen redelijk gelijk op vanaf het begin) en je moet met een nieuwe API door de muur van Microsoft's D3D beuken, hetgeen erg moeilijk zal zijn. D3D zal door Microsoft met hand en tand verdedigd worden, omdat D3D een welhaast verplichte binding met windows betekent.

3 notes om een nieuwe Glide niet echt kansrijk te achten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
Omdat dit topic aardig groot wordt, is het verstandiger om hier verder te gaan.

[topic=537128/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:30 schreef LinuxUser het volgende:
Omdat dit topic aardig groot wordt, is het verstandiger om hier verder te gaan.

[topic=537128/1/25]
Dat bepaal ik wel, het zijn nog lang geen 1000 posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Woot, keihard je verse topic dicht. Tot zover je assertieve instelling hier.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 16:48 schreef Wekkel het volgende:
Woot, keihard je verse topic dicht. Tot zover je assertieve instelling hier.. :P
Het wannabe modje >:)
Die heeft zeker nog een 28k8 verbinding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEHE! You guys crack me up! B-).

Mmm, ik weet het allemaal niet. Gezien het feit dat een voodoo3 nu nog acceptabel kan genoemd wordent terwijl je met een tnt2 wordt uitgelachen, zei al genoeg in een tijd dat 3dfx werd weggeconcurreerd. Nu zijn ze echter écht weg en ja, opengl en direct3d doen het goed (al zijn ze inferieur, natuurlijk, dat blijft als een paal boven water he voodoo menschen!) dus tja, waarschijnlijk EEN TRUC OM ATI WEG TE ROSSEN UIT DE MARKT.

ik weet het ook niet..

EN die knuppeld die stelt dat een savage sneller is dan een voodoo3? mmpffff. Da's toch een ViperIIz chipsetje? Mmpffx3000.

BTW WAT IS MIJN DEODORANT?

HINT 1:

Axe....

HINT 2:

I love 3dfx...

Raad maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:03 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

het zijn hebberige kaartjes: ik hoor constant "Gimme Gimme Gimme!!! I want MORE"

*D
Hey, gek! Heb ik ookal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 28 juni 2002 19:18 schreef vincent-marion het volgende:
....

BTW WAT IS MIJN DEODORANT?

HINT 1:

Axe....

HINT 2:

I love 3dfx...

Raad maar :D
hmm, Axe Voodoo ?
ik ook al bijna 2 jaar :Y)
Op vrijdag 28 juni 2002 16:42 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Dat bepaal ik wel, het zijn nog lang geen 1000 posts
zoo, snoeihard dichtgeknepen... waarom nu al een deel 2 zeg? gaat net lekker hier, hier is alles nostalgie te vinden en vooral: 3dfx fans.

Hulp is hier ook makkelijk te vinden/vragen :D

btw:
ik zat net weer SOF ][ te spelen en ik had in de 3dfx tools de LOD op -2 gezet... RATS! wat een performance verlies zeg!! woei :o ik kon amper spelen terwijl als de LOD op 0 staat het zupers gaat. Maarjah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
hehe vandaag voor 50 eurotjes een voodoo5 5500 gekocht,
vrij bruute kaart :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 20:36 schreef -Turbotetter- het volgende:
hehe vandaag voor 50 eurotjes een voodoo5 5500 gekocht,
vrij bruute kaart :Y)
Hehe, je weet het nog niet maar dalijk ben je nóg meer voodoo fan dan dat je al bent! Inderdaad een prachtige kaart. Met glide kaartjes kun je altijd zo lekker klooien met die API's.

ja, die lOD bias heeft inderdaad een behoorlijke impact. Terwijl als je hem 2 stapjes omlaag zet, dus in de PLUS, (detail omlaag dus), het er gelijk tering K*t uitziet. Vreemd..

Maareh, Voodoo Man, loopt Sof relaxed op een PIII1000 met Voodoo5? Damn, cool!
Nog een bewijs ervan dat de kaart niet uitgerangeerd is!

BTW is er trouwens iemand die nog een Voodoo4 heeft? Lijkt me een vrij bagger product. Sorry 3dfx! :*.

Even over Vinnie's Brainstorm.

Ik zei al eerder: dit wordt zoiets als NVGLIDE.DLL en dan krijg je: KAN EEN BENODIGD BESTAND, GLIDE2X.DLL, NIET VINDEN. Of: dit programma heeft een ongeldige....

Waarschijnlijk verwacht Nvidia dat producenten naar de pijpen van Nvidia dansen en spellen weer richting Quake2 engine gaan torpederen. Of ze lanceert de glide functie op budget kaartjes om zo klanten die een redelijk performance (nieuwste functies 3rd generation 3d Kaarten) willen, óók oudere spellen te laten spelen.

We wachten af... Of het wordt zo'n broodje halfom, dat het gewoon een 3dfx ondersteuning wordt die eigenlijk een convertatie is van OpenGL - wat het in theorie al is, maar dna op zijn 'nvidia's'. Als je begrijpt wat ik bedoel...

Hoe dan ook, die Voodoo5 gaat er hier nog lang niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 28 juni 2002 21:25 schreef vincent-marion het volgende:

[..]

Hehe, je weet het nog niet maar dalijk ben je nóg meer voodoo fan dan dat je al bent! Inderdaad een prachtige kaart. Met glide kaartjes kun je altijd zo lekker klooien met die API's.

ja, die lOD bias heeft inderdaad een behoorlijke impact. Terwijl als je hem 2 stapjes omlaag zet, dus in de PLUS, (detail omlaag dus), het er gelijk tering K*t uitziet. Vreemd..

Maareh, Voodoo Man, loopt Sof relaxed op een PIII1000 met Voodoo5? Damn, cool!
Nog een bewijs ervan dat de kaart niet uitgerangeerd is!

.....
Hoe dan ook, die Voodoo5 gaat er hier nog lang niet uit!
Ja hij gaat lekker op een P3 1051Mhz icm Voodoo5. Ik speel het op 1024x768x32bit (géén FSAA) en bijna alles op High als ik het zo mag zeggen. Zelfs op de oudere Voodoo3 van Turbotetter (800x600) gaat het netjes.
En zeker niet uitgerangeerd, nog lang niet B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32 bit? Aap. 22 bit man, go Voodoo! :D nee, dat gaat weer té ver natuurlijk, maar als dat mogelijk is... Had ik niet achter dat ding gezocht... Probeer Z2 eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:04 schreef turbotetter het volgende:
een beetje vaag verhaal
eeeej, ik zei toch da unreal tournament niet te spelen was, starte gewoon nie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu trouwes ook glide op mun savage 4

ga naar : [url="http:// <a href="http://goodoldalex.host.sk/glsetup.htm"]http://goodoldalex.host.sk/glsetup.htm[/url] " target="_blank"> http://goodoldalex.host.sk/glsetup.htm </a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoef ik niet, ik heb al écht GLide woehaha ! :D

Nee, serieus, jij had toch zo'n s3 savage? Leuk kaartje maar niet te vergelijken met 3dfx producten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 28 juni 2002 21:52 schreef vincent-marion het volgende:
Dat hoef ik niet, ik heb al écht GLide woehaha ! :D

Nee, serieus, jij had toch zo'n s3 savage? Leuk kaartje maar niet te vergelijken met 3dfx producten natuurlijk.
idd, S3 is zeker niet gelijk aan 3dfx.
3dfx was/is gewoon superb :9

en die *ahum* 'glide' zal wel een slechte kloon zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 22:12 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

idd, S3 is zeker niet gelijk aan 3dfx.
3dfx was/is gewoon superb :9

en die *ahum* 'glide' zal wel een slechte kloon zijn
Wat nou!?? :( Mijn S3 ViRGE 4MB PCI roeleert gewoon keihard man! :+

Wel 188 3DMarks in 3DMark2000 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 30 juni 2002 01:57 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Wat nou!?? :( Mijn S3 ViRGE 4MB PCI roeleert gewoon keihard man! :+

Wel 188 3DMarks in 3DMark2000 >:)
das wel een boel hé
ik haal met een Riva128 de 847 punten in 3Dmark2000 :9

en toch vind ik die S3 Virge 4MB beter :D 1024x786 icm AMD Athlon 900 op SOFTWARE in UnrealTournament gaat nog veeeel beter dan op die Riva128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister een diamand viper 550 tegen een voodoo 3 3000 geruild nu heb ik een voodoo3 3000 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 30 juni 2002 12:28 schreef norud het volgende:
ik heb gister een diamand viper 550 tegen een voodoo 3 3000 geruild nu heb ik een voodoo3 3000 :D
das een duidelijke vooruitgang! :Y)

de Diamond Viper550 is toch de nVidia Riva128?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee man, da's een TNT 1 chipsetje! 16 MB dacht ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 30 juni 2002 13:44 schreef vincent-marion het volgende:
nee man, da's een TNT 1 chipsetje! 16 MB dacht ik toch?
oja, nu je het zegt!! |:(

De Diamond Viper330 is de Riva128.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

sorry maar een m8 van me draait ALLES nog matig tot goed met zn gf1 ddr, GTA3 speelbaar, ja lage res maar speelbaar... RTCW gaat als een raket... een gf1 ddr is zker wel sneller dan een voodoo2 (in veel gevallen!) ..k kan alleen niet zeggen wat er bij jou dan fout zou zijn..

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een GF DDR is altijd sneller.. In UT, in Unreal, In Quake, In alles dat ook Direct3D of OpenGl ondersteund. Mijn GF2mx was bijna 4x zo snel als een voodoo2 8MB in Quake2, in 800x600.

Voor dat Voodoo2 vs GF DDR raadsel...Zoek eens naar een cfg bestandje in je RTCW dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, een vraagje.

Ik heb zojuist WinXP ge-installeerd. Welke drivers raden jullie me aan want mijn framerates zijn gehalveerd sinds win98se!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 12:18 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

das wel een boel hé
ik haal met een Riva128 de 847 punten in 3Dmark2000 :9

en toch vind ik die S3 Virge 4MB beter :D 1024x786 icm AMD Athlon 900 op SOFTWARE in UnrealTournament gaat nog veeeel beter dan op die Riva128
Oh my god, dat meen je niet :D :+
Hmmm. Dan kan ik nog een paar daagies UT spelen als ik mun ATI nog nie heb ofzow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 19:31 schreef vincent-marion het volgende:
Hey, een vraagje.

Ik heb zojuist WinXP ge-installeerd. Welke drivers raden jullie me aan want mijn framerates zijn gehalveerd sinds win98se!
3dfx underground drivers, kun je zo vinden op voodoofiles.com .

Die werken hier iig lekker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 30 juni 2002 19:56 schreef Vinnie het volgende:

[..]

of die van CA of Hoe werken ook goed. kijk maar op voodoofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 20:12 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

of die van CA of Hoe werken ook goed. kijk maar op voodoofiles
CA? Was dat nie een drivetype van x3dfx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 19:56 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Geen wonder dat je altijd problemen hebt met je Voodoo! Als je met die drivers al tevreden bent :z. Ik heb ze ge"installeerd, de meeste recente, maar het loopt vierkant. Helaas. Ben teruggeschakeld naar win98 en nu loopt UT weer lekker op 40 fps in 1180x1024x22 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ja, nog een vraagje he. Ik heb de Voodoo5 op 180 mHz geclockt, zonder extra cooling - dus gewoon stel koelblokjes + fans. Is dit verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak

tweak_freak

#######->

ja waarom niet als hij niet vast loopt is het toch goed heb je toevallig no temperatuur specs???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
Ik heb een paar jaar geleden een voodoo 3 3000 gekocht maar vandaag stopte het ding ineens, hij zorgt ervoor dat de bios geen piepjes geeft maar dat is alles.
Ik krijg gewoon het stand by scherm op mij monitor :(
Bestaat er een methode om goedkoop het ding te repareren ?
Ik ben er nogal gehecht aan geraakt.

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, ik ruik hier nog geen vislucht ofzo maar ik hoopte dat iemand hier misschien wat ervaringen had met deze manier van ongemod overclocken.
Ik heb een jaar geleden mijn al heet gebakerde Voodoo3 een paar tientallen mhz overclockt en dat ging ook goed, al werd het ding soms extreem heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak

tweak_freak

#######->

garantie????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak

tweak_freak

#######->

Op zondag 30 juni 2002 21:42 schreef Icheb het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een voodoo 3 3000 gekocht maar vandaag stopte het ding ineens, hij zorgt ervoor dat de bios geen piepjes geeft maar dat is alles.
Garantie????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een voodoo 5,met 64 mb,die geen beeld geeft,is die nog te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Op zondag 30 juni 2002 21:42 schreef Icheb het volgende:
tja als ie stuk is dan is ie stuk... weinig aan te doen denk ik. mijn oude voodoo3 heeft het ook begeven. :'( Is nu een leuke decoratie voor tegen de muur.

heb nu een voodoo5 :) hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Op zondag 30 juni 2002 21:44 schreef flippie.ff het volgende:
Ik heb nog een voodoo 5,met 64 mb,die geen beeld geeft,is die nog te repareren?
Hangt ervan af wat je ermee gedaan hebt natuurlijk >:)

De voodoo hierboven is half geëlectrocuteerd geloof ik... :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Op zondag 30 juni 2002 21:44 schreef tweak_freak het volgende:
Garantie????
euh..... 3dfx is al paar jaar dood dus bestaat er geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 21:48 schreef -Turbotetter- het volgende:

[..]

euh..... 3dfx is al paar jaar dood dus bestaat er geen garantie meer.
Jah... hmmm, wel misleidend dan " 10 Years warranty " op de doos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

[off-topic]vond ik ook van mijn zes jaar garantie op mijn elsa gf3 [/off-topic]
ik hoop dat de jongens van nvidia (geen flame) eindelijk eens een keer de tech stuff meer gaan gebruiken van wat ze hebben overgenomen samen met een aantal medewerkers van 3dfx ;(

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Stond in een ander topic dat op slot is gegooid, maar misschien wel aardug om in dit topic te vermelden:

http://evoodoo.emulation64.com/us/evoodoo.html

Glide API emulatie :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.