--- 3dfx must live on ---

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.457 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op zaterdag 01 juni 2002 22:25 schreef The_Fur het volgende:
Dat is iets anders, waar wij op doelden is het feit dat de voodoo serie kaarten meer aan de processor overlaten. Omdat ze dat doen houden ze meer prestatie over voor datgene waar ze echt voor nodig zijn... puur de 3d functies accelereren.

Wat je dus ziet is dat de kaart pas op zijn top zit met een XP2000 of een p4 2+ghz ofzoeits. Pas dan wordt de kaart maximaal benut, met een langzamere processor zit hij de helft van de tijd te wachten op de rest van je computer.

Over het algemeen is het zo dat de concurrentie meer dingen hardwarematig deed (bijvoorbeeld de HW texture en Lighting van de GF2) maar minder prestatie had voor het 3d accelereren met als gevolg dat een gf2 bijvoorbeeld met een 1ghz processor al op zijn top zit.
het is juist andersom...
taken overnemen van de cpu is juist meer het 3d accelereren...
de hele redenatie ontgaat me eigenlijk...kaarten die meer cpu-afhankelijk zijn houden zich toch echt niet meer bezig met "3d-acceleren"...

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg jij eens uit hoe het taken overnemen van de CPU meer het 3d accelereren is? het 3d accelereren is puur en alleen de lijn structuur opbouwen. Het invullen van bijvoorbeeld textures of belichting is niet 3d accelereren, dit is het aanbrengen van effecten op de 3d structuur.

Als je dat dus aan de CPU overlaat kan je kaart zich meer bezighouden met het manipuleren van de 3d structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 10-09 23:52
Op zaterdag 01 juni 2002 22:56 schreef The_Fur het volgende:
Leg jij eens uit hoe het taken overnemen van de CPU meer het 3d accelereren is? het 3d accelereren is puur en alleen de lijn structuur opbouwen. Het invullen van bijvoorbeeld textures of belichting is niet 3d accelereren, dit is het aanbrengen van effecten op de 3d structuur.

Als je dat dus aan de CPU overlaat kan je kaart zich meer bezighouden met het manipuleren van de 3d structuur.
*Zucht*

Ze snappen er nog steeds geen iota van.

3D rendering omvat *alles* wat je op je beeldscherm ziet. Hiertoe hoort ook het "invullen van textures" als ook "belichting". Heb je ooit wel eens een software renderer 10 per pixel spotlights zien renderen? Dat gaat dus lekker *langzaam*, vandaar de opkomst van dedicated 3D hardware. Wat denk je nu in godsnaam dat D3D of OpenGL doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie dat ging langzaam, maar in het begin was de hardware nog langzamer en nu is dat ook weer zo, met een beetje snel systeem kan je de textures en belichting sneller doen dan met de gemiddelde HW T&L unit op de GF2's.
Het is wel zo dat je hierdoor met een langzamer systeem betere prestaties zal zien met een wel HW T&L unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

In mijn belevenis gaat die scalability kroon toch echt naar de G400 van Matrox. Deze GPU levert zelfs hogere prestaties dan een TNT2 met CPU's vanaf 700 Mhz, terwijl in de economisch rendabele periode de G400 geen match was voor de TNT2 (alleen de Max wel dan).

Met voodoo's was het nou juist zo dat ze de relatief zwakke K6-2's goed ondersteunden. Dit is deels door goede 3Dnow ondersteuning (3dfx was er vanaf het begin bij) maar ook door de opzet van de kaarten. Een 3dfx geeft je een boost, die vrij zelfstandig is. Scalability valt daar juist niet onder. Omdat een voodoo zijn ding doet zonder al te zeer van de CPU afhankelijk te zijn, zal een voodoo niet veel profiteren van een veel snellere CPU.

Op dit moment is HSR misschien nog een kunstje, waarbij voodoo's baat kunnen hebben (v3 en hoger), maar ik hoor er toch weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Dat klopt, in het verleden waren voddo's vooral hardwarematig bezig, maar dat was omdat de procesoren nog nietd e kracht hadden die ze nu hebben.
Nu hebben ze dat wel, en hebben ze met de introductie van de v5 serie het gegooid op het magische scalebility.
Overigens, met het verdelen van taken metd e CPU, heb ik het niet over bijvoorbeeld wordperfect lol, lasten doen door de 3d kaart en de cpu, maar over dingen die ALLEEN te maken hebben met 3D rendering. Dat begrijp je natuurlijk wel.

Als je denlt dat de P4 niethetzelfde soort scalebility is als de 3dfx kaarten, dan snap je er helemaal niks van. DIe zijn hetzelfde. Het gaat hier beide ook om de beschikbare geheugenbandbreedte, daardoor kunnen ze ook zo ver schalen. Dat kan je ook zien, omdat de grote van het geheugen de bottleneck begint te worden bij een xp 2200+ of 2000+.
Door die SLI comfiguratie is het mogelkijk, te samen met dhet grote geheugen een grote bandbreedte te verkrijgen. En als je dat OOK nos eens te samen doet met een andere proccesor, een CPU, dan wordt dat natuurlijk alleen maar beter.
Ik bedoel, dit is zo logisch, Als je nog een CPU er bij gaar gebruiken, dan heb je eigenlijk 3 dingen die sli staan, en natuurlijk ook een grotere bandbreedte omdat de CPU ook mee doet.
Het is zzzzzzzzoooooo simpel.

Overiegsn, een voorbeeld van snelle goeie softwarematige rendering gecombineerd met hardware?? Unreal tournament!

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op zaterdag 01 juni 2002 23:09 schreef The_Fur het volgende:
Correctie dat ging langzaam, maar in het begin was de hardware nog langzamer en nu is dat ook weer zo, met een beetje snel systeem kan je de textures en belichting sneller doen dan met de gemiddelde HW T&L unit op de GF2's.
Het is wel zo dat je hierdoor met een langzamer systeem betere prestaties zal zien met een wel HW T&L unit.
Zelfs op mijn GF1 was de T&L unit sneller dan dan mijn Athlon 1.33. Ik zie trouwens helemaal niet waar "textures" een plaats hebben bij T&L zoals je hier beweert. T&L doet niets anders dan vertices transformeren, en de zaak belichten.

Je beseft toch wel dat texturing op een V5 ook door de kaart gedaan wordt, en niet door de CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op zondag 02 juni 2002 11:33 schreef hetisik het volgende:
Dat klopt, in het verleden waren voddo's vooral hardwarematig bezig, maar dat was omdat de procesoren nog nietd e kracht hadden die ze nu hebben.
En tegelijktertijd besef je niet dat Rampage als 3dfx niet kapot was gegaan voluit gebruik had gemaakt van hardware accelerated features.
Nu hebben ze dat wel, en hebben ze met de introductie van de v5 serie het gegooid op het magische scalebility.
Dit is natuurlijk nonsens, want ten opzichte van oudere 3dfx kaarten is er kwa hardware/software rendering niet veel veranderd. Alle hardware rendering wat door de V1/V2/V3 gedaan werd gebeurt ook door de V5. Sterker nog, er zijn in de V5 alleen maar hardware features *bijgekomen* zoals anti-aliasing.

Scalability bestaat omdat de V5 CHIP meer instructies per seconde kan verwerken en efficienter is dan zijn voorgangers en meer bandbreedte tot zijn beschikking heeft. Scalability bestaat niet uit de fantasie dat zowat alles door de CPU wordt gedaan en de V5 zich alleen met bepaalde 3D aspecten zou bezig houden.
Het is zzzzzzzzoooooo simpel.
Dat is het probleem, je denkt dat het simpel is maar snapt er de helft niet van. 8-)
Overiegsn, een voorbeeld van snelle goeie softwarematige rendering gecombineerd met hardware?? Unreal tournament!
UT gebruikt D3D en OpenGL, wat van die API's dat UT gebruikt is nu "software"? Noem ze maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Op zondag 02 juni 2002 11:59 schreef Sovereign het volgende:
UT gebruikt D3D en OpenGL, wat van die API's dat UT gebruikt is nu "software"? Noem ze maar.
Je vergeet voor het gemakt ff Glide :Y)

Verder geen commentaar op wat je zegt (geen verstand van) maar kwil wel ff melden dat de FPS in UT bijna verdubbeld is na een upgraden van duron 700 naar duron 1300 Mhz :Y)

Dus de V5 is iig wel erg goed scalable. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 02 juni 2002 12:02 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemakt ff Glide :Y)

Verder geen commentaar op wat je zegt (geen verstand van) maar kwil wel ff melden dat de FPS in UT bijna verdubbeld is na een upgraden van duron 700 naar duron 1300 Mhz :Y)

Dus de V5 is iig wel erg goed scalable. :)
mooi kaartje hé, ik zit nu met een p3 666Mhz en ik heb een nieuwe besteld die ik op de 1ghz zet :)

ben benieuwd met die FPS in UT >:)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

UT is ontzettend CPU afhankelijk.

Dat verklaart je resultaat, niet perse de V5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scalability bestaat omdat de V5 CHIP meer instructies per seconde kan verwerken en efficienter is dan zijn voorgangers en meer bandbreedte tot zijn beschikking heeft. Scalability bestaat niet uit de fantasie dat zowat alles door de CPU wordt gedaan en de V5 zich alleen met bepaalde 3D aspecten zou bezig houden.
Juist je zegt het zelf. De videokaart zit gewoon op je systeem te wachten, pas als je een systeem met X capaciteit hebt zal de kaart zelf ook volledig benut kunnen worden (dan wordt je bijvoorbeeld door de fillrate van je kaart gelimiteerd IPV door je systeem). Dat is wat wij bedoelden met "scalability".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 02 juni 2002 12:52 schreef Wekkel het volgende:
UT is ontzettend CPU afhankelijk.

Dat verklaart je resultaat, niet perse de V5..
In Glide nou wat minder, die vind de V5 nou makkelijk dus doet hij zelf wat meer, dus minder cpu gebruik

maar ook andere spellen ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
Op zondag 02 juni 2002 15:05 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

In Glide nou wat minder, die vind de V5 nou makkelijk dus doet hij zelf wat meer, dus minder cpu gebruik

maar ook andere spellen ben ik benieuwd naar.
hmmz, las bij 3dfx underground dat UT in opengl (mits laatste update) sneller is dan in glide...

oh ja, mijn two pence over het scalability: de T&L taken worden bij een voodoo5 (of een voodoo4,3,2,1) nog door de cpu gedaan. daarom scaled een voodoo5 beter mee met een snellere cpu dan een kaart met een (goede) T&L unit.

een voodoo5 zal in verhouding dus meer baat hebben bij een cpu upgrade dan een geforce...

de T&L unit op een viperII kaart bijvoorbeeld is langzamer dan een pII 400 mhz.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

en vergeet HSR niet,
Er is nog veel meer.
Echt de hoofd belangrijke taken die werden door de 3D kaart gedaan, en de kleine taken werden door de CPU gedaan.
Ik zou eigenlijk precies uitmoeten zeoeken wat.

De rampage, uhh, verschil tussen de rampage (vsa-200) en de daytona (vsa-100) is dat er met de rampage een T&L unit apart werd bijgemaalt en een verbeterde anti-aliasing. Een vsa-100, maar dan 200Mhz DDR versie met meer kracht om dezlefde dingen te kunnen doen als de vsa-100 serie dat kan doen. HSR werd nog steeds software matig gedaan.
Maar er is nog veel meer softwarematig zoals ik dat zij... ik zal even kijken..

Ik had ook lopen vertellen over bandbreedte maar kennelijk werd daar over heen gelezen....

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op zondag 02 juni 2002 13:02 schreef The_Fur het volgende:
Juist je zegt het zelf. De videokaart zit gewoon op je systeem te wachten, pas als je een systeem met X capaciteit hebt zal de kaart zelf ook volledig benut kunnen worden (dan wordt je bijvoorbeeld door de fillrate van je kaart gelimiteerd IPV door je systeem). Dat is wat wij bedoelden met "scalability".
En dat geldt evenzo voor elke andere kaart die je kunt kopen. GeForce, Radeon, allemaal voldoen ze aan die beschrijving van jou hierboven.

Dat is niet iets "unieks" van 3dfx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op dinsdag 04 juni 2002 11:56 schreef hetisik het volgende:
De rampage, uhh, verschil tussen de rampage (vsa-200) en de daytona (vsa-100) is dat er met de rampage een T&L unit apart werd bijgemaalt
Nee, Rampage zou volledig DX8 hardware compatible zijn met zelfs ondersteuning voor bepaalde DX9 features. 3dfx was niet zo gek om te beredeneren, zoals jij hebt gedaan, dat het beter is om alleen de hoofdtaken over te laten aan de 3D kaart omdat dit de performance ten goede zou komen naar mate je een snellere CPU hebt.
Maar er is nog veel meer softwarematig zoals ik dat zij... ik zal even kijken..
Je kunt altijd softwarematig features emuleren, maar dat loop dus niet fatsoenlijk of helemaal niet. Waarom denk je dat, ondanks dat bijvoorbeeld een GF4mc DX8 compatible drivers heeft, geen DX8 pixel shader effects kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

ja duuh, logich dat hij direct x features kreeg,d acht je soms echt dacht ik dacht dat ze bij direct x 7 blven ofzo??

Maar afijn, dit word een welles nietes discussie.

Doe het maar alvast hier mee :
http://www.nightstormer.com/voodoo_article6.htm

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

check dit!!!

[topic=516999]

mien Voodoo5 5500 mod >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

heb net een V3 PCI in een P166 @ 210 83mhz bus gezet... hij haalt 1600x1200 @ 25fps! dat geloof je toch niet? een P1 (ok wel UT maar toch >:)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op woensdag 05 juni 2002 01:54 schreef hetisik het volgende:
ja duuh, logich dat hij direct x features kreeg,d acht je soms echt dacht ik dacht dat ze bij direct x 7 blven ofzo??

Maar afijn, dit word een welles nietes discussie.

Doe het maar alvast hier mee :
http://www.nightstormer.com/voodoo_article6.htm
Dit is geen welles nietes discussie. Jij stelde dat in het "verleden voddo's vooral hardwarematig bezig" waren, terwijl de realiteit is dat Voodoo's dit *altijd* zijn geweest en hier nooit een verandering is ingekomen. Alleen al de specs van de Rampage geven aan dat het een hardwarematig monster zou zijn geweest gezien de features die erin zaten gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op vrijdag 07 juni 2002 09:44 schreef adamvansanten het volgende:
heb net een V3 PCI in een P166 @ 210 83mhz bus gezet... hij haalt 1600x1200 @ 25fps! dat geloof je toch niet? een P1 (ok wel UT maar toch >:)
Ja ja, V3 is niet zo resolutie afhankelijk. Als je 'm overklokt kan je met name hier grote winst pakken (fillrate oppompen). Ik stond ook versteld van de resoluties die toch redelijk doorkwamen op een K6-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Bij mij ook zoiets gedaan. Van een V2 12Mb in een Celeron 333Mhz naar een V2 SLI config gegaan. En dat zie je! Frame rate gaat omhoog met een factor van ongeveer 1.7. Dan overklokken en ik zie die factor 2 al aan het eind van de tunnel. :9

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm, kheb nog een voodoo 2 12mb liggen in me server :)

gaan we die eens ff oc-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ah nee he *(&^^&%^&%&*( :r :( :( ;(

Kheb net geprobeerd om UT2003 te spelen op mijn Voodoo5 ( ik weet dat het traag zou gaan ;) ) maar nu kreeg ik dit:

Errorlog UT2003
No Label

CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 884 MHz with 255MB RAM
Video: 3dfx Voodoo Series

Your graphics card is not supported - please consult the FAQ

History: CheckDeviceCaps <- UD3DRenderDevice::Init <- UGameEngine::Init <- InitEngine
Heb je expres een Voodoo kaart gekocht om lekker te kunnen gamen, en Epic/enweetikveelwienogmeer heeft lekker support voor vele API's, krijg je dit ineens :?

Dit is gelukkig nog een demo, maar kben bang dat het in de full versie ook niet zal gaan werken...

Hmmmmz... ;(

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Huh!? Unreal die geen V5 ondersteunt? Das nieuw voor mij.
Ik ga die ff uitchecken bij Epic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 20:21 schreef slindenau het volgende:
Voodoo ownz!!!

Voodoo 3 166@180 mhz :7

Opengl ownt ook in cs!
code:
1
blablabla

Tsja, en dan de voodoo 5 6000, hehehe, 4 core's >:)
128 mb mem.
Hmm volgens mij noemen ze zoiets propaganda =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 16:07 schreef cybersteef het volgende:
Huh!? Unreal die geen V5 ondersteunt? Das nieuw voor mij.
Ik ga die ff uitchecken bij Epic.
Dat is dus die UT2003 ;)
En sja... officeel hoort niemand die te hebben :P

Maar als je het ff wil uitzoeken, graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 01-08 20:20
Op zaterdag 15 juni 2002 17:20 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Dat is dus die UT2003 ;)
En sja... officeel hoort niemand die te hebben :P

Maar als je het ff wil uitzoeken, graag :D
ik las laatst de "unifficial FAQ" voor UT 2003 (heb de link niet meer. Helaas) en daar stond in dat alleen de voodoo3 niet wordt ondersteund. :( Omdat de engine die in UT 2003 wordt gebruikt, 32 bit only is. dus de voodoo4/5 wordt waarschijnlijk wel ondersteund. heb de demo zelf nog nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 19:53 schreef -Turbotetter- het volgende:

[..]

ik las laatst de "unifficial FAQ" voor UT 2003 (heb de link niet meer. Helaas) en daar stond in dat alleen de voodoo3 niet wordt ondersteund. :( Omdat de engine die in UT 2003 wordt gebruikt, 32 bit only is. dus de voodoo4/5 wordt waarschijnlijk wel ondersteund. heb de demo zelf nog nie.
Erg vaag dan, mun Voodoo5 wil dus ook niet :( ( Het kan wel degelijk 32-bit aan! )

edit: Ik heb nu een universele driver geinstalled, dus voor Voodoo3,4 en 5. Staat bij de driver ook " 3dfx Voodoo series ".

Zou het daar aan kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. Hij zal misschien al wel eens zijn langsgekomen .
Zo niet, dan zou ik 'm graag met jullie willen delen:
<de foto hieronder dus..; ik vond 'm wel grappig :)>

--> jammer, gaat niet door :( (de host heeft dit opeens geblocked!) <--

--EDITMAARWEER--
ik geef 't op :( ==> waarom kan ik nergens m'n plaatjes uploaden

--EDIT3<ikblijfgewoon proberen :9>--
Afbeeldingslocatie: http://free.howabout.net/Non/pacount/woohoo5.jpg

--EDIT4: hoeraaaaa hij doet 't :+ --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Dit is belachelijk :(

Met ELKE driver die ik gebruik komt UT2003 weer met die klote error :r

Alleen Voodoo3, yeah right :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kan je niet in UT2.ini even de opengl frase als renderer invoegen (handmatig, even uit UT jatten :P ). Misschien dat ie OpenGL wel pakt met een Voodoo5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 23:00 schreef Wekkel het volgende:
Kan je niet in UT2.ini even de opengl frase als renderer invoegen (handmatig, even uit UT jatten :P ). Misschien dat ie OpenGL wel pakt met een Voodoo5.
Khebbut geprobeerd, maar ik denk dat ze de engine zo hebben veranderd dat het niet meer uitwisselbaar is ofzow ;(

Blah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

eerst mijn excuses voor mijn username. dit wordt veranderd :D

Ik heb dit forum een tijd lang gevolgd en nu vind ik dat het wel zo bont geworden is hier,
dat ik me even heb geregistreerd om me te kunnen bemoeien met wat hier al gezegd wordt.
De enigen hier die níet op stel en sprong onzin lopen te verkondigen zijn Voodoo_Man en Jump-
Start. Maar dat is wat VoodooMan betreft een kwestie van échte voodoo fans onder elkaar he :-).

Ten eerste vraag ik me af of jullie allemaal wel fanatiek gamer zijn. Als ik namelijk zie
wat hier zoal gepost wordt, zakt me de broek gewoon af. Snappen jullie niet hoe relatief
alles is? Ik weet ook niet alles, maar wat ik niet weet, zeg ik ook niet. Ik verklaar nader...
Iemand beweerde dat een TNT sneller is dan een Voodoo2. Gewoon zomaar. Sneller dan een V2.
Hoe kun je dat nu zeggen? Je hebt een drietal API's + software rendering (uitgezonderd die S3 metal en PowerVR toestanden, die trokken op niet veel :D) en honderden softwareproducten, samen
met een hele kloet aan verschillende processoren. Unreal 1 loopt veel minder snel op een
TNT(2!!!) dan een Voodoo2 (in GLide, ook dit is relatief; in D3D verslaat de TNT de Voodoo, maar goed, in GLide dus) op mijn PIII, dus deze uitspraak is sowieso in beginsel al nonsens. Een ander claimt echter weer dat je Unreal 1 (of UT, ff vergeten) niet op een Geforce2 kunt laten lopen. Be-la-che-lijk! Als je de meest recente patch hebt geïnstalleerd zoals ik (v2.25 geloof ik) dan kun je zowel in DIRECT3D ALS IN OPENGL fantastisch Unreal 1 draaien, in mijn geval op een PIII450 met genoeg geheugen. Ik heb een GeForce2MX, trouwens. En UT draait ook supersnel in OpenGL op een GF2MX in 1024x768, 32 bit!. Vraag me niet om een screenshot, dan moet ik weer die kewle V5 eruit rippen en doar hek gene zin an. Ik zou dit alleen doen, mocht het een weddenschap zijn voor een eurootje of tien. Geloof me dan maar op mijn gamerswoord.
Dan zie ik weer iemand roepen dat een TNT2 in 32-bit er erger uitziet dan een Voodoo3 in
16 bit. Relatief, relatief, relatief. Speel een game als Ground Control maar eens op een Voodoo3. Banding
jongens, BANDING! In sommige andere spellen is 16 bit voodoo IN VERHOUDING wel 'beter' dan
een 32 bit TNT. Maar dat zijn altijd weer dé GLide games he.
Ik ben het trouwens eens met de stelling dat de 2D kwaliteit van de Nvidia producten over
het algemeen zuigt. Ik heb een Tnt2 en een GF2mx gehad, en een GTS aan het werk gezien en het is en blijft zo wazig dat je de pixels niet eens kunt onderscheiden. Pixel blur op zijn best :).
Iemand riep ook dat een Voodoo Graphics (dus 4MB Voodoo1 kaartje) een filter had voor de puntjes bij transparantie. Mmm, niet helemaal waar. Mijn vooodoo2 gaf in The Wheel of Time nog steeds heel duidelijk van die puntjes en op een Voodoo Graphics die ik geleend had, hoe ik de filtering en alpha blending ook instelde, was dit een half jaar geleden nog erger. Deze uitspraak is dus al sowieso per definitie niet waar. Waarom roep je dan zoiets?!

Intussen ben ik overigens overgeschakeld op een Voodoo5 5500 AGP, die mij gigantisch goed bevalt. Dit omdat ik behoorlijk wat GLide games speel. Ik heb dan ook resoluut mijn GeForce2MX tussen de patatten gegooid want die hoef ik voorlopig even niet meer. Ik ben trouwens helemaal weg van de FSAAx4 in Carmageddon2 en in Quake2. En het verschil tussen 2xfsaa van de GF en de Voodoo...
Ik las ook nog wat over een vergelijking tussen de GF2Mx en de Voodoo5. Dit zijn mijn eigen ervaringen. In Sacrifice en Giants gaat de GF2MX harder door de relatief intense (we zijn nog lang niet waar we willen zijn) HW T&L. In echte Glide games gaat de Voodoo5 stukken sneller, eender welke resolutie. In games die voor geen van beide geoptimaliseerd zijn gaat het erg nek aan nek maar daar moet wel bij verteld worden dat de 16 bit optie van 3dfx veel knapper is dan die van nVidia. In WoT kreeg in op de Gforce immers die puntjes in de transprantie terwijl op de Voodoo5 de filter wél vakwerk aflevert. Dit alles ervoer ik op een PIII450 met 384MB SDR SDRAM en een Voodoo5500 AGP respectievelijk een Asus V7100-T 32MB. Ik vermoed dat op een PII of lager de Geforce de scepter gaat zwaaien en dit door de scalability (zo spel je het dus) van de V5, waar iedereen ook al over lijkt te vallen behalve een paar die zich er wijselijk buiten houden :-). Ik heb voor de grap eens een testje gedaan in 3D mark '99, een demo versie wel te verstaan. Met de GF haalde ik een score van pakweg 3700, met de Voodoo een score van 4100. Dit is dus 400/3700 = zo'n 10% sneller, in een resolutie van 800x600x16. Gaat de resolutie omhoog, dan wint de Voodoo waarschijnlijk terrein. Bovendien is dit buiten de Glide (maar ook HW T&L) gerekend.

Oh ja, tot slot nog dit. Aan het begin van de topic zei iemand iets heel, ehm, onslims: "als 3dfx er nog was, zouden ze concurreren met Nvidia." ==========================>>>>>>> D.O.M. Sorry, misschien is de persoon in kwestie best slim en ik geef hem bij deze de kans om zijn woorden terug in te slikken. Ce n'est pas trop tard!
3dfx hééft immers met Nividia geconcurreerd, hééft de kans gekregen om Nvidia om de oren te slaan en hééft gefaald door een paar marketingfouten (te laat 32 bit, hoge productiekosten, geen hw T&L, termen die door de consumenten geslikt worden met de kilo) en hoewel mijn verdriet niet groter kan zijn (voor het eerst Quake2 op mijn Helios Voodoo2!!! I don't have to tell you what it meant to me :)) had Nvidia een betere marketingmachine tot zijn beschikking dan 3dfx.
Helaas. Ik blijf een 3dfx fan en zal Nvidia nooit tot mijn favorieten kunnen rekenen. Daarvoor vond ik GLide té indrukwekkend (prachtige helderheid in eender welk spel, ivm D3D en default OpenGL) en hun producten te 'stoer'. Foute reden he? :). Hierom heb ik een Voodoo5 aangeschaft - heerlijk in Earth 2150, UT, WoT, etc. - en wil binnenkort nog weer eens een V3'tje op de kop tikken, gewoon voor de lol. ATI doet me trouwens een beetje denken aan 3dfx, al zijn ze totaal elkaars tegenpolen in support, drivers en technologie, dus misschien is het binnenkort tijd voor een lekkere Rad8,5k!

Al met al krijg ik sterk de indruk dat de meesten hier zich meer bezig houden met de video kaarten op zich dan met het gebruikmaken van deze kaarten voor spellen. Op zich helemaal niet erg maar ga dan niet van die narrowminded uitspraken roepen zoals ik die hierboven opgesomd heb. Of zoiets als "een voodoo2 loopt grafisch mooier op Unreal dan een TNT2". Glide maakt veel goed maar kan het tekort ten opzichte van de TNT2 grafisch gezien niet tenietdoen. Neem maar eens een screenshot van een flakcannon op een TNT2 respectievelijk een Voodoo. Op de TNT2 kun je met AGP textures en de hele zwik in 32 bit zelfs nog de schrammen op het wapen zien. Op de voodoo zie ik, ja, met alle opties aan, veel minder detail. Beide in 800x.."Hey, maar je vergelijkt twee totaal verschillende zaken". Tja, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. 3dfxjes vergelijken met alle andere videokaarten is appels (want glide) met peren (Dirukt3D en OGL) en daarom kun je bepaalde dingen gewoon niet per definitie zeggen. 3dfx tegen de rest, mmm.

Maar genoeg over jullie, nu wat over mij (:)). Ik ben wat videokaartjes betreft, begonnen met een 4MB Ati 2D/3D charger. Toen kwam een Voodoo2, een Rage128, een Voodoo3 2000, een TNT2 m64, een Geforce2MX, een ATI Radeon VIVO, weer een voodoo2 (ik had de vroegere weggedaan, dom dom dom) en nu een Voodoo5 5500 AGP. Nogal wat nutteloze upgrades dus :). Vooral de Voodoo3 met zijn gigantische framerates in GLide, de Voodoo2 in Quake2 (!!!) en nu de Voodoo5500 hebben fuore gemaakt voor mij. Daarom ben ik ook in hart en nieren een 3dfx fan; ik ben er eentje die in Quake2 de 3dfx GL kiest in 640x480 in plaats van de DefOGL in 1024x768 om alleen maar het idee te hebben dat ik in GLide speel. Tja, ik word dus nogal eens slachtoffer van mijn gekte. Ach, die Voodoo serie heeft ook iets magisch vind ik. En laten we eerlijk zijn: een Voodoo5 5500 waar een hele bonk technologie en manuren inzit en die over dat typische 3dfx gevoel beschikt, is toch veel bijzonderder dan zo'n marketing GF2MX, waar rendering pipes, kloksnelheid en DDR geheugen vanaf zijn gestript om snel goedkope typical home peeceetjes in elkaar te stampen?

Bovendien is 3dfx ook zo'n heerlijk simpel bedrijfje. Ik zag iemand de SLI technologie (built SLI zoals in de V5 en analoog) afkraken maar verdorie het werkt! Schakel maar eens twee goedkope GF3ti200's in SLI; wedden dat dit over de megadure Ti4600 heen vliegt? Zelfs in theorie zou de GF3 in sli goedkoper zijn dus dat is ook geen punt. Natuurlijk is dit niet mogelijk, maar het gaat om het principe natuurlijk. Just pointing out. Verder nam 3dfx ook de moeite om een eigen API in elkaar te knutselen en deze heeft wel zoveel invloed gehad op de PC wereld dat de Voodoo2 nú soms nog meekan (The Moon Project en UT in 800x600 vloeiend op mijne PIII, jaja!!) terwijl zijn concurrenten uit die tijd (TNT, G200) zichzelf zouden afbranden als ze het maar zouden proberen. Toen kwam de 'Naplam (v4 geloof ik)' met zijn T-buffer en toen gooide 3dfx het nog eens op die heerlijke Voodoo5... Maar lange liedjes duren nooit lang en nu is 3dfx dan toch uitgeschakeld. Hoevaak moet ik 'jammer' tikken?

Nou, that's it. Ik ga nu leren voor mijn herexamen Economie 2 want daar moet nog een 4,9 uitrollen. Mazzel!

Ps. The Fur zou nog een screenshot geven van Mohaa met alles op high in 1180x1024 aan een gigantische framerate. Wees eens 'ne man en toon dat picske es efkes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 20:36 schreef vincent-marion het volgende:
bla
Ik ben SPRA-KE-LOOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, dat wilde ik ge nie andoen he.

Toch moest het me van het hart. Als je niet eens bent, geef maar kritiek hoor. Mag best! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Op zaterdag 15 juni 2002 20:54 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
--EDIT3<ikblijfgewoon proberen :9>--
Afbeeldingslocatie: http://free.howabout.net/Non/pacount/woohoo5.jpg

--EDIT4: hoeraaaaa hij doet 't :+ --
roflmao
Dat is gewoon >:)EVIL>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 20:58 schreef vincent-marion het volgende:

Toch moest het me van het hart. Als je niet eens bent, geef maar kritiek hoor. Mag best! :)
het is niet dat ik het niet eens ben ofzo

maar als ik zo een redevoering lees/hoor, dan kan ik daar helemaal nix op zeggen. En ik ben nogal gewend dat ik het laatste woord heb >:) .

Nuja, ik vind dat je gelijk hebt, VooDoo en GF vergelijken gaat niet op, wegens Glide en D3D enzo.

En ik heb nooit een VooDoo gehad (wel ooit es een willen kopen, maar had toen geen geld (toen was een VooDoo2-8 MB het van het)), maar ik heb wel veel sympathie voor 3dFx en voor VooDoo-eigenaars.

Nvidia wil in hun NV30 weer de oude getrouwe 3dFx-technologieen gaan gebruiken. Dat ze dan maar eens beginnen met een SLI-technologie uit te werken, strax 2 Omen(zo gaat de NV30 toch heten?) in SLI, en dan maar UT2003 aan 200 fps @1280*1024*32 :9~

maarja, dromen zijn bedrog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 20:58 schreef vincent-marion het volgende:

Wil ik best doen, maar ik heb vandaag al zoveel zitten tikken op school dat ik er zo onderhand RSI verschijnselen van krijg :+

Maar ff over je grote verhaal, mwoah... zit wel een kern van waarheid in :)
Ik heb ook geruime tijd ervaring met 3dfx kaarten maar ik zal niet zo'n grote moeite hebben om over te stappen naar een nVidia of ATI kaart.

Het enige wat minder leuk is dat ik dan geen 'aparte' videokaart meer heb. Iedereen heeft wel een GeForce of een Radeon, maar wie heeft er allemaal een Voodoo kaart... niet veel meer iig.

Ik heb nu een Voodoo5, maar die ga ik wegdoen na veel nadenken. Het is een leuk ding, maar time goes on en ik wil later toch wel uns UT2003 enzo spelen.
Als ik geld genoeg had hield ik mijn Voodoo5 wel, maarjah.. die luxe hebbik helaas nie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 21:14 schreef UltimateCarnage het volgende:

[..]

het is niet dat ik het niet eens ben ofzo

maar als ik zo een redevoering lees/hoor, dan kan ik daar helemaal nix op zeggen. En ik ben nogal gewend dat ik het laatste woord heb >:) .

Nuja, ik vind dat je gelijk hebt, VooDoo en GF vergelijken gaat niet op, wegens Glide en D3D enzo.

En ik heb nooit een VooDoo gehad (wel ooit es een willen kopen, maar had toen geen geld (toen was een VooDoo2-8 MB het van het)), maar ik heb wel veel sympathie voor 3dFx en voor VooDoo-eigenaars.

Nvidia wil in hun NV30 weer de oude getrouwe 3dFx-technologieen gaan gebruiken. Dat ze dan maar eens beginnen met een SLI-technologie uit te werken, strax 2 Omen(zo gaat de NV30 toch heten?) in SLI, en dan maar UT2003 aan 200 fps @1280*1024*32 :9~

maarja, dromen zijn bedrog...
1280x1024? Nee!!! Liever 1280x960, da's tenminste nog 4:3 ;)
Ik ben benieuwd naar de NV30, maar ik denk dat er te hoge verwachtingen van zijn.

We shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 22:44 schreef Vinnie het volgende:

[..]

1280x1024? Nee!!! Liever 1280x960, da's tenminste nog 4:3 ;)
Ik ben benieuwd naar de NV30, maar ik denk dat er te hoge verwachtingen van zijn.

We shall see :)
Ik denk dat dit weer net zoiets als de V5 wordt :) . Twee (of 4 op de V5 6000 die bijna niemand heeft) chips die "samenwerken". Belooft al weer wat voor de toekomst!

BTW over UT 2003 kan ik geen specifieke info vinden over ondersteunde 3D-Kaarten maar wel dat het per se 32-Bit moet zijn. Dus de V4 en de V5's moeten dat wel trekken.

Ik baal: Kan ik m'n V2's in SLI :P binnenkort af gaan schrijven :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 15:07 schreef cybersteef het volgende:

[..]

Ik denk dat dit weer net zoiets als de V5 wordt :) . Twee (of 4 op de V5 6000 die bijna niemand heeft) chips die "samenwerken". Belooft al weer wat voor de toekomst!

BTW over UT 2003 kan ik geen specifieke info vinden over ondersteunde 3D-Kaarten maar wel dat het per se 32-Bit moet zijn. Dus de V4 en de V5's moeten dat wel trekken.

Ik baal: Kan ik m'n V2's in SLI :P binnenkort af gaan schrijven :'( .
Zou moeten jah... alleen UT2003 weigert gewoon met me Voodoo5 :(
Als jij mijn kaart met UT2003 aan de gang krijgt ben je een helt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

*KNIP*
mooi verhaal hoor, klopt allemaal wel. 'T was een end lezen maar mooi.
hallo,

eerst mijn excuses voor mijn username. dit wordt veranderd :D

Ik heb dit forum een tijd lang gevolgd en nu vind ik dat het wel zo bont geworden is hier,
dat ik me even heb geregistreerd om me te kunnen bemoeien met wat hier al gezegd wordt.
De enigen hier die níet op stel en sprong onzin lopen te verkondigen zijn Voodoo_Man en Jump-
Start. Maar dat is wat VoodooMan betreft een kwestie van échte voodoo fans onder elkaar he :-).
maare dat over mij is dat nou positief bedoel? zo ja: Te gek man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, ik word met vele anderen heerlijk over een kam geschoren. De voodookenner is opgestaan... (met dito redeneringen :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, ik ben de voodoo kenner echt niet. Ik vind het alleen fantastische producten en als ik een spel in GLide speel heeft dat toch iets extra's dan wanneer we weer aan het Direct3D'en zijn.

Ik scheer je over een kam? Mmm, sorry, niet mijn bedoeling. Ik wilde alleen aangeven dat het gros van de mensen die op deze topic aanwezig zijn geweest nogal onware dingen hebben gepost. Ik kan het me niet van ieder persoon individueel herinneren maar van VoodooMan en Jumpstart weette ik gewoon nog dat die behoorlijk wat 'goed spul' hebben gepost :).

Enne, Voodoo_Man, ik lieg nooit :) As a matter a fact :), door jouw icoontje linksboven ben ik weer Carmageddon 2 in FSAAx4 gaan spelen :). Wel in GLide he B-)

De Omen, oh ja. Mmm, ik moet het nog zien. Waarschijnlijk krijgen we één of andere NVglide.dll voorgeschoteld in plaats van Glide2x/3x.dll en dan schieten de compatibiliteitsproblemen als paddestoelen uit de grond...We'll wait and see.

VoodooMan, die PIII van je he, is dat een E, EB of gewoon een klassieke Katmai? Want die scores die jij in UT haalt daar kom ik nooit aan terwijl ik qua Mhz toch vrij dicht in de buurt kom bij 667.

Voor de mensen die zich aangevallen voelden: ik probeer niet mister betweter te zijn. Ik noteer alleen wat mij opvalt en als jou iets opvalt aan mijn tekst, dan mag je mij best de les lezen hoor. Ik vind dit alleen een enorm boeiend topic - leukste om te lezen, alle 18 pagina's :) - en wil hem liever nog wat laten hangen :).

Thx!

Ps. Ik heet Dirk en heb mijn hopelijk&waarschijnlijk succesvolle herexamen Economie ][ achter de rug...
Mzzl. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Performance is mede afhankelijk van type mobo, Windows-instellingen, hoeveelheid Mb op de DIMM-plankjes enz.

Maar da wist je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja...maar ik dacht dat dat allemaal wel vrij ok stond...misschien moet ik maar weer eens gaan formatteren...sinds die ATI rage128 nog niet gedaan...mmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Ik ben trouwens op zoek naar wat 3dfx pics en artwork, weet iemand toevallig een site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
thx voor de site maar pics staan hier niet en die zoek ik nou juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pics van 3dfx kaartjes of van die voodoo retail verpakkingachtige (leuk woord voor scrabble :)) dingutjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Onder andere. En pics van alle boards zelf en logo's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://members.dcsi.net.au/stcsystems/voodoo/voodoo4.htm

voodoo 4 tje --> leuke verpakking toch.

ga in de vakantie maar eens meer research doen naar al die 3dfx dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Ah! Ben weer online. Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op verzoek van plaats ik hem even hier :)

iemand was zo aardig om mij een voodoo 5 te lenen toen mijn tnt2 vreem deed. Met een voodoo 5 moet het toch mogelijk zijn om 100 fps te halen? Tenminste op 640 x 480 of 800 x 600. Nou mij lukt het niet dus misschien kunnen jullie me helpen.
Ik zal even zoveel mogelijk info proberen te geven

PC:
pentium 3 1 ghz
256 sdram
asus via chipset mobo CUV4X-E
zeer goede monitor
voodoo 5 5500 64 mb

windows 98 se
directx 8.1
wicked gl
fps_max 100 in halflife
andere spellen zoals ut loopt ie ook niet vloeiend
vsync staat uit
agp op 2x, das de max voor dit ding
opengl, 3dfx minidrivers in halflife geselecteerd
speelresolutie: 800x600

geprobeerde drivers:
voodoo underground 1.09 beta 4
drivers 1.08.04
1.04.01 beta

Ik duwde die kaart erin, en voor even leek de fps heel stabiel, daarna moest ik even iets installeren, gewoon niks bijzonders, een spel, en toen was de fps dus verneukt. Meerdere drivers geprobeerd. Op ten duur kreeg ik zelfs blauwe schermen zodra ik spelletjes opstarte, noodgreep: format.

nu na de format doet hij het nog steeds niet. Dus nu vraag ik jullie om suggesties,welke drivers, want dat vind ik erg lastig te beslissen. Ik haal ze van:
http://www.voodoofiles.com

help me om in ieder geval in halflife 100fps te krijgen, liefst de andere spellen
normaal laten draaien

ik heb er een gforce 2 mx400 32mb ingehad: alle resoluties 100fps
helaas is deze niet van mij en heb ik geen geld. Dus: help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Heb je de FSAA en dergelijke uitstaan? ( Vooral FSAA vreet perfomance )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ej thnx dat ga ik bekijken
maar even paar vraagjes :)

fsaa hoe zet ik dat uit. Ik zie in 3dfx tools wel AA staan alleen dat kan ik minimaal op single chip zetten.

En wat zijn de dergelijken? (fsaa en dergelijken zei je) welke dingen vreten nog meer performance?

ik weet zo totaal niks van die voodoo af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonde! Die dingen zijn INTERESSSANT!

Maar...FSAA kun je zetten op: 4 sample, 2 sample, fastest performance en 'single chip only', tenminste met mijn drivers (*vs-w9x-1.04.01-beta*). Die zet je meestal op fastest performance.

En ik zou die tnt maar de deur uit doen.

Maar goed, check eerst de FSAA maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moest giseren een Ti4200 inbouwen bij iemand, zijn oude videokaart was een GF2 MX. Die MX heb ik in zijn oude PC gezet en daar kwam weer een VooDoo 3 2000 16MB AGP uit. Deze heb ik nu. Wat is sneller? een TNT2 M64 32MB PCI , een Savage4 32MB AGP, of de VooDoo3 2000 AGP 16MB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op woensdag 19 juni 2002 19:15 schreef vincent-marion het volgende:
......
Enne, Voodoo_Man, ik lieg nooit :) As a matter a fact :), door jouw icoontje linksboven ben ik weer Carmageddon 2 in FSAAx4 gaan spelen :). Wel in GLide he B-)
haha goed man! 8-)
...
VoodooMan, die PIII van je he, is dat een E, EB of gewoon een klassieke Katmai? Want die scores die jij in UT haalt daar kom ik nooit aan terwijl ik qua Mhz toch vrij dicht in de buurt kom bij 667.
....
PIII 'Coppermine' en ik denk dat het een E is. Nooit gezien ergens dat het een E of een EB is. De 'katmai' hield op bij de 600Mhz, dus die zal het nooit zijn. Die had ik wel voor deze en de vorige.
Enne, me voodoo5 stond op 175Mhz toen ik UT teste, tóch klopt het als een bus. Wat haal jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 20 juni 2002 21:16 schreef Erik1 het volgende:
Ik moest giseren een Ti4200 inbouwen bij iemand, zijn oude videokaart was een GF2 MX. Die MX heb ik in zijn oude PC gezet en daar kwam weer een VooDoo 3 2000 16MB AGP uit. Deze heb ik nu. Wat is sneller? een TNT2 M64 32MB PCI , een Savage4 32MB AGP, of de VooDoo3 2000 AGP 16MB? :)
De TNT2 M64 is geknepen op de databus tussen gpu en geheugen. Die bus is 64 bit ipv de normale 128 bit. De Savage4 is ook op deze wijze geknepen. Hogere resoluties (1024) vormen derhalve een probleem, terwijl 32 bit ook geen optie is, alhoewel de chips het wel kunnen.

Zo bezien is een voodoo3 de beste keus. Met een 128 bit databus kan de voodoo3 chip prima uit de voeten. Probleem is alleen dat de voodoo3 een paar features niet heeft, die de concurrentie wel heeft. Vanwege het ontbreken van enkele features moeten sommige games apart ingesteld worden. Niet alle spellenmakers nemen meer de moeite om de voodoo3 fatsoenlijk te ondersteunen. Dit wordt enigzins getemperd door techneuten die weer aangepaste drivers maken, maar de voodoo3 gaat wat dat betreft toch uit de tijd raken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:37

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Kee jullie hebben me bekeerd :) toch maar weer eens tijd om mijn goede oude trouwe voodoo 2 12mb weer uit de kast te trekken en ergens in een bak te zetten *D

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, B wil zeggen 133 mHz geheugen dacht ik, en E had een betere datatransitie - dat laatste kan ik me heel vaag herinneren. performance winst is erg groot, dus het zal wel kloppen.

Maareh, wat zijn jullie 3dfx tools instellingen? Vooral Triple Buffer, heb je dat ook op enabled? Ik wel iig.

En hoe activeer je 22 bit? Dat is toch met high filter en sharper alpha blending, en mip map dithering? Vind het er niet zoals 32 bit uitzien, zoals sommigen beweren. Maar het gaat er goed mee door.

Zeg, ik heb nog een stelling hier:

3DFX HAD NU NOG GELEEFD INDIEN ZE TEN TIJDE VAN DE VOODOO GRAPHICS EN DE VOODOO2, OOK BUDGET VERSIES (Light Editions)HADDEN UITGEBRACHT.

Reageren maar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 21 juni 2002 19:15 schreef vincent-marion het volgende:
Mmm, B wil zeggen 133 mHz geheugen dacht ik, en E had een betere datatransitie - dat laatste kan ik me heel vaag herinneren. performance winst is erg groot, dus het zal wel kloppen.
ja, dan is het een E, ik heb een 100Mhz FSB proccesortje :)
Maareh, wat zijn jullie 3dfx tools instellingen? Vooral Triple Buffer, heb je dat ook op enabled? Ik wel iig.
....
mijn instellingen zijn vrijwel standaard. Vsync uit triple buffer aan enne meer weet ik ff niet, zit nu ff in winxp te klooien, 3dfx tools werken slecht hier. zal zo ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky Bastard. Kun jij je Voodoo meer voeren dan ik :D. Na ja, als ik zak voor mijn her - die erg goed ging - gaat er stante pede een stevige proc in en dan zullen we dat glide beest eens laten racen :D

Ja, Vsync, wat een functie trouwens. Zeg maar net zoiets als het O + icoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18
okay, hier zitten de profesionals :D

Gezien mijn goede ervaringen met voodoo (unreal T op een langzame pc super vloeiend :)) heb ik een voodoo 2 12mb op de kop getikt.

Ik heb een geinig oud peeceetje uit het stpof gehaald, 300 mhz met 128 mb sdram pc133 en een matrox 200.

Nu heb ik daar voor het spelen van unreal T een voodoo 2 (12mb) bijgezet. Maar als ik hem op 3dfx zet is alles heel donker . Ik heb al aan een hoop instellingen geknutseld, britness enzo. andere drivers geprobeert. maar er veranderd weinig.

Iemand een oplossing? als ik iets anders dan 3dfx kies dan loopt ie bagger (op de matrox) maar is wel gewoon alles te volgens (welliswaar met maar iets van 10-20 frames ofzo :()

Het is dus niet donkerder, maar echt DONKER. je ziet dus niks, behalve als je schiet, dan zie je een stukje van je geweer en een vlammetje. heel eventjes dan, daarna is het weer donker.

In unreal zelf heb ik alles ook al op ze lichts gezet, wat niet veel hielp, aan me beelscherm ligt het niet, want in windwows (dan werkt ie weer op de matrox) heb ik gewoon normaal beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Je hebt je systeem opnieuw geïnstalleerd dus er staan geen resten meer op van Detonator drivers. Dat is niet dus.

Heb je verder ook nix ge oc't? Want als je AGP speed te hoog is gaat het meestal ook niet goed.

Download ook ff de AGP miniport drivers voor je mobo en de VIA chipset drivers, die kunnen wonderen voor je systeem doen.

Wat kan het nog meer zijn?

O ja! Half-Life al gepatched? Kan het ook zijn. Ff nieuwste patch downen en installen. Dan opnieuw proberen.

VoodooMan help s f. Jij hebt toch een V5 5500? Gemod met Pentium koelers die ik hier ook heb liggen (puik idee man!)
Jij weet vaker een oplossing voor een prob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 21:48 schreef Icey het volgende:
Nu heb ik daar voor het spelen van unreal T een voodoo 2 (12mb) bijgezet. Maar als ik hem op 3dfx zet is alles heel donker . Ik heb al aan een hoop instellingen geknutseld, britness enzo. andere drivers geprobeert. maar er veranderd weinig.
Heb je de gamme settings al veranderd in beeldscherm eigenschappen of in het spel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 21 juni 2002 22:02 schreef cybersteef het volgende:
...
VoodooMan help s f. Jij hebt toch een V5 5500? Gemod met Pentium koelers die ik hier ook heb liggen (puik idee man!)
Jij weet vaker een oplossing voor een prob.
hoe en waar moet ik helpen? wil ik best hoor

en over dat donkere beeld ik UT, zet daar de gamma omhoog in het menu of ik het spel met <F11> tot level 10 als dat niet genoeg is. Voodoo2 heeft daar wel meer last van, heb ik ook last van gehad bij m'n broertje... brrr wat een |:( geklooi was dat, maar uiteindelijk de gamma omhoog gezet en het beeldscherm aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor als men het nog niet wist: wel 'link gamma sliders' he! Anders ga je psychidelische tijden tegemoet :).

Zeg, waar haal je die AgP miniport drivers vandaan?

Wil ik ook wel eens gebruiken, of is dat alleen voor een V2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo 3 2000 12MB PCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo3 met 12MB? Mmm, zeker exclusief texture memory? Dacht namelijk dat ze die kaarten 16 MB only maakten.

Maar eh,,,,,,,, wat wil je er eigenlijk mee zeggen...?

Hey,

Ben ik weer met meer 3dfx loving!
Vanmiddag had ik vrij weinig te doen en nadat ik naar de kapper was gegaan besloot ik dat het toch zonde was om alleen dáárvoor op de fiets te stappen en ik dus ff naar de FreeRS rennen. Was echter nogal een zooitje daar dus ik door naar Intertoys. Z2 voor 5 euro? C'est de moi! Ik het zaakje installeren en toen viel mijn oog op de systeemeisen. Een PIII800 met GF2 voor het beste resultaat, zeggen ze. Haha, dit kan leuk worden dacht ik. Dus ik die Voodoo5 nog eens even goed tweaken waarna ik hem voor de haaien gooide. Wow wat maakte dat ding komaf met dat spel zeg! 1024x768, quasi vol detail met 32 bit textures (nog sneller dan 16 bit textures??!!!) terwijl de 16 bit kleurdiepte er geweldig uitziet!
Natuurlijk zegt dit nog helemaal niets dus ik die Voodoo5 er toch maar even uitpleuren en even die GF2mx van me erin drukken. Niet zeuren jij, erin vd! Dus ik stel hetzelfde detail in, installeer de meest recente detonators en...Ugh. Dit loopt NIET. Als er een paar gastjes op het scherm verschijnen en ik een beetje inzoom om van het detail te kunnen genieten, is het naar de knoppen.
Na Wheel of Time dus de tweede overwinning voor de Voodoo5!

Way to go 3dfx!

Waarom gingen ze ook weer failliet??!! :D

Ps. Waarom reageert niemand op mijn stelling? (zie post boven) Anders begin ik straks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Volgens mij ben ik idd de enige die je nog helpt.

De AGP drivers kun je waarschijnlijk ergens vinden op de site van je mobo (Asus toch?).

En dat gamma probleem heb ik op m'n V2's geen last van, ook nooit gehad. Ik heb nix aangepast ze staan nog steeds op de default setting duss... Maar voor dit soort problemen zitten ze er.

En Vincent-Marion hoe staat het er nu voor? Alles al gecheck wat er allemaal mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 13:32 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

hoe en waar moet ik helpen? wil ik best hoor
Met Vinnie. Hij heeft nogal wat probs met z'n V5 5500 en daar heb jij meer verstand van dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 22:36 schreef cybersteef het volgende:

[..]

Met Vinnie. Hij heeft nogal wat probs met z'n V5 5500 en daar heb jij meer verstand van dan ik.
Someone called me? ;)

Ik heb idd vet veel probs met die kaart ( naar mijn zin dan :P ).
En ja, ik zit ook te overwegen om em in te ruilen voor een ander kaartje als het zodoor blijft gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op zaterdag 22 juni 2002 20:39 schreef vincent-marion het volgende:
Voodoo3 met 12MB? Mmm, zeker exclusief texture memory? Dacht namelijk dat ze die kaarten 16 MB only maakten.
Er zijn ook voodoo3s met 8 mb geheugen, de V3 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 09:55 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Er zijn ook voodoo3s met 8 mb geheugen, de V3 1000
Ook wel genaamd "Velocity 100". Ik heb zo'n kaartje gehad :+
Je kan het zien als een soort budgetkaartje van de Voodoo3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 20:39 schreef vincent-marion het volgende:

Ps. Waarom reageert niemand op mijn stelling? (zie post boven) Anders begin ik straks wel.
Zucht, vooruit dan :P

Nee, 3dfx zou dan zowieso dood zijn gegaan. Vanaf de Voodoo3 ging 3dfx zelf kaartjes maken en liet die niet meer over aan bedrijven zoals Diamond Multimedia.

Ze deden alles nu zelf en dat heeft hun de kop gekost imho.

Natuurlijk heeft T&L en 32-bit ook een deel gespeeld, maar dat kon nog opgelost worden als 3dfx een beetje sneller actie had ondernomen ( b.v. met de Voodoo3 ipv de Voodoo4/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, STB heeft hun Voodoo3's toch uitgegeven dacht ik?

Mmm je hebt wel gelijk. Consumenten zijn nu eenmaal vertrouwd met fabrikanten als Creative en Diamond en zeker als er een 3dfx kaartje inzit. Bovendien krijg je dan verschillende uitgevers van Voodoo kaarten, wat de merkbekendheid vergroot.

Maar toch, die voodoo2's waren toen 700 gulden of zo. Hadden ze nu een Voodoo2 LE verkocht, dan durf ik te wedden dat ze heel wat meer geld hadden binnengekregen. 700 is immers niet mis en een 8 MB V2 kaartje is toch maar 70 gulden goedkoper toentertijd.

Mmm, ff denken hoor Cybersteef. Ik kan me niet meer herinneren dat ik een probleem had met mijn kaart...In ieder geval nu niet meer. Heb een beetje getweakt met wat instellingen, heb DirectX na installatie van de V5 nog eens geïnstalleerd en nu kan ik zelfs Z2 fatsoenlijk spelen!

Ik weet trouwens nog steeds het antwoord niet op het Gamma Probleem. Misschien past je monitor wel niet bij je Voodoo2 of zo?! Kweet het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zaterdag 22 juni 2002 22:36 schreef cybersteef het volgende:

[..]

ik zit al buiten GoT om met hem te kletsen over dat ;)

komt vast wel een keer goed, maar het houdt ook een keer bij mij op met oplossingen en ideetjes wat het zou kúnnen zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667
  • Laatst online: 10-09 19:37

Eleison667

from other space

hey, welke kaart van dit moment staat ongeveer gelijk aan de voodoo 5 5500

wilde ik ff weten

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dr twee gehad

Diamond Monster 3D II 12 MB PCI
3DFX Voodoo 3 200 16 MB

waren zuppeergoed, helaas allebei stukkie nu ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Over hetisik's verhaaltje.
Als je zoveel tijd hebt om zo'n verhaal te gaan zitten schrijven, zorg dan ook dat je een beetje de fouten eruit haalt. In elke zin staat wel een stomme tikfout, is echt afschuwelijk om te lezen.
Ten tweede, je hebt een hoop praatjes, maar je hebt geen enkel bewijs.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 13:14
Op zondag 23 juni 2002 18:19 schreef Jobah het volgende:
hey, welke kaart van dit moment staat ongeveer gelijk aan de voodoo 5 5500

wilde ik ff weten
ik heb mijn asus v7700pure er toen voor verkocht en de v5500 aangeschaft en ik kan niet zeggen dat ik er toen op achteruit ben gegaan

In direct3d presteerde v5 wel wat minder maar in opengl merkte ik weinig verschil en toen ging ik UT en D2-LOD in glide spelen :9~

btw: het 2d gedeelte van de v5 was echt een vooruitgang ivm met die asus kaart en de fsaa is ook errug goed

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja...moet je wel de hele waarheid vertellen.

Truth is, op een PII systeem ben je STUKKEN beter af met een GF2GTS dan met een Voodoo5500. Vanaf een PIII wint de Voodoo5 echter terrein en ik geloof dat je met een goedkope XP1400+ de GF2GTS behoorlijk wat slaag geeft :D.

Ikzelf heb een PIII450 en daarop gaat de Voodoo5 in de meeste toepassingen nét iets sneller als een Gf2MX, en in sommige toepassingen héél wat sneller!

Bovendien is inderdaad het 2D beeld geweldig en FSAA is SWEEEEET!

En je hebt Glide, dus vergelijken met ander materiaal dan Voodoo is sowieso dubieus.

Dat verhaal van Hetsik vond ik trouwens ook nogal wat haken en ogen vertonen maar goed.

IK WACHT NOG STEEDS OP DAT SCREENSHOT VAN "THE FUR"!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

welke screenshot?

btw:
Voodoo5 5500 is gelijk aan de Geforce2 GTS/MX400
Op sommige punten is de GTS/MX400 stukken sneller, ook door de D3D ondersteuning, maar dat compenseert de Voodoo5 wel met de FSAA, Glide en het beter uitziende 2D beeld

...dan maar minder snel en veel meer mooier beeld >:). Wordt ie traag? zet een nieuw processortje in je pjoeter :Y) dat zal zeker helpen. Ik ben er sindsdien ook 544Mhz vooruit op gegaan en dat is zeker te merken, vooral de hoge resoluties met 2xFSAA

[edit]

Vinnie heeft wat te bekennen zometeen, we'll see....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 21:05 schreef Voodoo_man het volgende:
welke screenshot?

btw:
Voodoo5 5500 is gelijk aan de Geforce2 GTS/MX400
Op sommige punten is de GTS/MX400 stukken sneller, ook door de D3D ondersteuning, maar dat compenseert de Voodoo5 wel met de FSAA, Glide en het beter uitziende 2D beeld

...dan maar minder snel en veel meer mooier beeld >:). Wordt ie traag? zet een nieuw processortje in je pjoeter :Y) dat zal zeker helpen. Ik ben er sindsdien ook 544Mhz vooruit op gegaan en dat is zeker te merken, vooral de hoge resoluties met 2xFSAA
Het enige wat ik zo kan zien waar de 3dfx Voodoo5 5500 erg minder in is, is die beruchte T&L.
Die zit er op een Voodoo helemaal niet op ;(

[ander onderwerp :P]
Ik twijfel nu heel erg (nogsteeds jah) en kwil ff van jullie ff weten wat wel verstandig is :)
Zoals jullie weten presteerd mijn Voodoo5 niet erg jofel en heb al gekeken naar upgrades.

De 2 opties die mijn het beste lijken:

Optie1:
Binnekort een videokaart kopen, een GeForce4 Ti4200 of ATI Radeon 8500. En eind van dit jaar ( sinterklaas ) een AMD Athlon XP1800+ oid.

Optie2:
Binnekort een CPU kopen, AMD Duron 1300 oid, en eind van dit jaar ( sinterklaas ) een nVidia 'Omen' of ATI R300(?) oid.

Met Optie 2 kan ik nog een tijdje met mijn Voodoo5 verder spelen, maar dan hebbik nog kans dat mijn kaart het niet lekker trekt en eind van het jaar helemaal nie meer wegkrijg voor een leuk prijsje.
Ook kan ik dan in ongeveer derde kwartaal van dit jaar geen UT2003 en DooM III spelen waarschijnlijk.

Zucht... ;(

edit: zijn die boxed AMD Duron coolers lekker stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo3 3000 16 MB AGP
werkt perfect in een celly366 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 21:54 schreef Cg-Hankey het volgende:
Voodoo3 3000 16 MB AGP
werkt perfect in een celly366 :)
Wat noem 'jij' perfect ;)

btw, welkom op Gathering of Tweakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Op zondag 23 juni 2002 13:19 schreef vincent-marion het volgende:
Ja, STB heeft hun Voodoo3's toch uitgegeven dacht ik?
3dfx nam STB over om zo zelf kaartjes te kunnen maken... STB was toen dus gewoon 3dfx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 23 juni 2002 22:06 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Wat noem 'jij' perfect ;)

btw, welkom op Gathering of Tweakers :D
rustig, zo slecht draait dat nog niet hoor! echt niet, zelfs een PII 233@300 + V5 draait nog vrij goed ;)

kwestie van de rest van het systeem, goed snel mobo+veel geheugen

enniewee:
welkom op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf praten jullie allemaal,
de voodoo 5 5500 heeft de meest wagelijk lage fps in counter-strike die ik ooit gezien heb. Zie mijn probleem 1 page terug. Niemand lijkt het probleem te weten dus ik neem aan dat dit gewoon zijn max is

gewoon rotzooi die voodoo's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 23:21 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

rustig, zo slecht draait dat nog niet hoor! echt niet, zelfs een PII 233@300 + V5 draait nog vrij goed ;)

kwestie van de rest van het systeem, goed snel mobo+veel geheugen

enniewee:
welkom op GoT
Denk ook aan een snelle HD!!! Vergeten veel mensen, waaronder ikzelf erg vaak.

Hey, vinnie, ik heb hetzelfde probleem als jij maar als ik zak voor mijn examen koop ik gewoon beide :). Een win/win situatie voor mij dus!

Als ik jou was zou ik een nieuwe video kaart kopen. Dat is toch je grootste frustratie en dan ben je daar in ieder geval vanaf.

Die voodoo5 raak je trouwens altijd nog wel kwijt. Iedereen wil zo'n ding wel eens aan het werk zien namelijk!

Ik ga als ik zak voor een Ati Radeon 8500 + XP 1800+ met een nieuw MOBO. Kom ik deze week nog wel op terug ... :D

De voodoo5 verkoop ik echter nooit.

BTW The Fur zou een screenshot posten van zijn FPS count in Medal Of Honour maar hij (de lafbek????) backt nu al een lange tijd off. Beetje flauw dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 20 juni 2002 14:26 schreef jsome het volgende:
op verzoek van plaats ik hem even hier :)

iemand was zo aardig om mij een voodoo 5 te lenen toen mijn tnt2 vreem deed. Met een voodoo 5 moet het toch mogelijk zijn om 100 fps te halen? Tenminste op 640 x 480 of 800 x 600. Nou mij lukt het niet dus misschien kunnen jullie me helpen.
Ik zal even zoveel mogelijk info proberen te geven

PC:
pentium 3 1 ghz
256 sdram
asus via chipset mobo CUV4X-E
zeer goede monitor
voodoo 5 5500 64 mb

windows 98 se
directx 8.1
wicked gl
fps_max 100 in halflife
andere spellen zoals ut loopt ie ook niet vloeiend
vsync staat uit
agp op 2x, das de max voor dit ding
opengl, 3dfx minidrivers in halflife geselecteerd
speelresolutie: 800x600

geprobeerde drivers:
voodoo underground 1.09 beta 4
drivers 1.08.04
1.04.01 beta

Ik duwde die kaart erin, en voor even leek de fps heel stabiel, daarna moest ik even iets installeren, gewoon niks bijzonders, een spel, en toen was de fps dus verneukt. Meerdere drivers geprobeerd. Op ten duur kreeg ik zelfs blauwe schermen zodra ik spelletjes opstarte, noodgreep: format.

nu na de format doet hij het nog steeds niet. Dus nu vraag ik jullie om suggesties,welke drivers, want dat vind ik erg lastig te beslissen. Ik haal ze van:
http://www.voodoofiles.com

help me om in ieder geval in halflife 100fps te krijgen, liefst de andere spellen
normaal laten draaien

ik heb er een gforce 2 mx400 32mb ingehad: alle resoluties 100fps
helaas is deze niet van mij en heb ik geen geld. Dus: help
verdulleme, over het hoofd gezien :P

wat het kán zijn:
AGP Aperture size in BIOS, zet die maar op 128 voor beste prestatie
FSAA uit -> dus fastest performances
Vsync (wat je al zei)
Gaar traag mobo (kan haast niet zo denk ik met Asus)
Voodoo5 gewoon kapoet
Achtergrond programma's
en weet ik veel wat nog meer...

voor meer info over de performance tweaks hier op de geweldige site:
VoodooUsers
aan de linkerkant in het 'menu' staat Performance
oja, de beste man raad de AGP Apeture size op 4 te zetten of het laagst mogelijk. Misschien werkt dat, maar hier iig niet en werkt het lekkerst op 128 net als in een ander mobo.

btw: ik heb er geen last van in CS met die lage FPS, helemaal voor jouw net geinstalleerd en gekeken hoe het hier draait. Kzie hier het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardstikke bedankt alvast man,

ik heb me agp aperture size naar 128 gezet (ipv 32)
de meeste spellen lopen iets beter behalve cs

maar die site die je gaf daar las ik :

There is an issue with Halflife and "EAX" hardware sound support, so if you have, say, a Diamond MX200/300 or a SB Live soundcard, then you need to update your drivers or the "EAX" problem will cause the low frame rates in Halflife.

laat ik nou een sb live 5.1 hebben, dus even kijken wat ik dr mee kan doen.

nogmaals bedankt ik ben al een stukje verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 19:26 schreef vincent-marion het volgende:

Denk ook aan een snelle HD!!! Vergeten veel mensen, waaronder ikzelf erg vaak.
2x Maxtor 40GB ATA-133 ( @ ATA-100 ) 7200RPM IDE 6L040L2 Liquid bearing @ RAID-0 op een HighPoint 370 onboard :9
Hey, vinnie, ik heb hetzelfde probleem als jij maar als ik zak voor mijn examen koop ik gewoon beide :). Een win/win situatie voor mij dus!
Idd, het is erg frustrerend he?
Als ik jou was zou ik een nieuwe video kaart kopen. Dat is toch je grootste frustratie en dan ben je daar in ieder geval vanaf.
Kijk, hier heb ik iets aan :D :+. Maar welke, een GF4 lijkt me beter dan een ATI Radeon 8500 ( volgens review op t.net was de Radeon 8500 evensnel als een GF3Ti200 ).
Die voodoo5 raak je trouwens altijd nog wel kwijt. Iedereen wil zo'n ding wel eens aan het werk zien namelijk!
Dat denk jij, ik krijg em maar niet weg ;(
Ik ga als ik zak voor een Ati Radeon 8500 + XP 1800+ met een nieuw MOBO. Kom ik deze week nog wel op terug ... :D
Mooi :D
De voodoo5 verkoop ik echter nooit.
Mooi, ik heb echter geen keus... kzit 5 dagen op school en geen werk ;( :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:29
Probleem is alleen dat de voodoo3 een paar features niet heeft
Ja, geen 32 bit..als ik zon tnt2 m64 alleen op 16 bit laat draaien dan is hij ook wel een stuk sneller dan in 32 bit

De enige goede 3dfx kaartjes waren de voodoo 1 en de v5 5500

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

Naah das niet helemaal waar want de V2 was echt een hotte kaart !

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een TNT2 model 64 in 16 bit is in één woord AFZIEN!

Niet aan beginnen dus, en in 32 bit loopt in alleen in de allerlaagste resoluties meestal nog wel redelijk. Nasty kaartje dus.

Ik wil wel een poging doen om je voodoo5 te verpatsen hoor Vinnie! Geef me maar even drie dagen.

Welke kaart je moet nemen? Ik zou zelf voor de ATi gaan; was eerder even snel als ene GFti200 maar sinds wat driver updates doet hij weer mee met zelfs een GFti4200!

Als je echt de real thing wilt moet je natuurlijk voor een ti4600 gaan maar aangezien de Radeon's net in prijs verlaagd zijn en de Ti4600 superduur zijn én dadelijk vervangen worden door de NV Omen, kun je voor 180 euro ((of lager!) best ff vooruit met een Ati.
Mooiere 2D ook nog en bovendien vereisen de meeste spellen zo'n zware kaart nog lang niet!

Laat maar even weten wat je doet!

Ps. Je harde schijven? Damn those machines!!! :D :9
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.