Grand Prix 4

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.586 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
There will be no safety cars, stop and go penalties, warm-up laps or any new features like that, because they have only have limited time to work with the game and they wanted to concentrate on the new graphics engine. They'll add more features to their future releases.
Dit is toch werkelijk zo droevig! Waarom laat iedereen zich zo verneuken?! Dit zeiden ze na GP2 ook al.
There will be no Internet play, because the FOM license doesn't allow it. They also don't know how to implement it properly, so they wouldn't add it anyway. Nick also reminded that their competitors don't have the Internet play support neither, so it isn't a big problem for them.
Och och och, NASCAR3, NASCAR4, NASCAR2002, Grand Prix Legends, allemaal al perfecte internet-support. Dan hebben we het over 1998!. Velden van 43 wagens, warpvrij? Geen probleem.

En dan dat het geen probleem voor hun is dat er geen internet-support inzit. Tssss... Daarmee verneuk je je fans gewoon. Er staat in feite gewoon van 'de anderen hebben het niet, dus wij gaan er zeker geen moeite insteken'.

En werken aan de graphics-engine.. nou nou nou, de structuur is nog altijd hetzelfde. Zelfs de marshall die in zijn 1tje een kapotte wagen van de baan duwt (die dude heeft een zware baan want hij deed dat sinds GP1 al) is nog immer present.

Misschien moet meneer Crammond het maar eens opgeven dat hij pretendeert simulaties te maken. Als hij dat niet doet raadt ik hem aan om Grand Prix Legends uit 1998 maar eens te installeren (met wat grafische fixes) of Nascar2002 te pakken. Dat zijn racesims met, zeker als je naar de laatste telg uit de Nascar-reeks kijkt, een fabuleus physics-model en geweldige internetplay. Het is toch godganse jammer dat Papyrus niet Indycar3 gaat maken. Dan konden de open-wheel fans een zien wat Crammond jullie sinds de release van GP2 allemaal onthouden heeft.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

:+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
ergens heeft hij wel gelijk, weet niet waar iig niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, laat ik ook eens reageren.

eerst maar es internetplay, sja das altijd wel moeilijk voor hun geweest want zo lekker gaat het zeker niet in de GPx serie ..., maar ze kunnen het natuurlijk wel, hoe willen ze dan anders een LAN-functie erin doen? het enige waarom ze het niet kunnen doen is omdat het niet van de FIA mag...

en waarom er geen Stop & Go in zit, (alsmede warmuplap, safetycar en dergelijk), tja, je kan natuurlijk moeilijk een half werkende stop & go implementeren, dus je moet met allerlei dingen rekening houden (wat als de rijder niet de pits in gaat?, wat als de rijder nog maar voor 1 rondje benzine heeft?, wanneer wel een S&G en wanneer niet? (bv. als je uit de bocht vliegt behoor je geen S&G te krijgen) en zo kan ik nog wel honderden dingen verzinnen waarom ze het niet zouden implementeren, hetzelfde geld voor de SC en warmuplap en dergelijke...

ok nu weet ik al wat ik te horen krijg... waarom heeft nascar dan wel een safety car? waarom heeeft dit spel blaat?

nascar heeft wel een safetycar omdat ongeveer elke baan op een kort, rond circuit is, waar je dus bij elk ongeval de safety car naar buiten kan/moet laten gaan, dit itt een formule 1 circuit, die zo ongeveer 6 km lang is, waar veel uitloopstroken en dergelijke zijn. bij een F1 spel heb je dus met veel meer verschillende opties rekening te houden dan bij een nascar spel, kijk maar eens naar real F1, hoe vaak word een safety car de baan op gelaten per seizoen? 2x misschien? in 17 races.. en bij Nascar 17x in 2 races ofzo (meer denk ik wel)

ga dus nooit verschillende klasses, zoals F1 en Nascar met elkaar vergelijken, want dit gaat gewoon niet op :)

zo, en nu ga ik ffies eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op zaterdag 30 maart 2002 18:51 schreef NocSup het volgende:
zo, laat ik ook eens reageren.

eerst maar es internetplay, sja das altijd wel moeilijk voor hun geweest want zo lekker gaat het zeker niet in de GPx serie ..., maar ze kunnen het natuurlijk wel, hoe willen ze dan anders een LAN-functie erin doen? het enige waarom ze het niet kunnen doen is omdat het niet van de FIA mag...

en waarom er geen Stop & Go in zit, (alsmede warmuplap, safetycar en dergelijk), tja, je kan natuurlijk moeilijk een half werkende stop & go implementeren, dus je moet met allerlei dingen rekening houden (wat als de rijder niet de pits in gaat?, wat als de rijder nog maar voor 1 rondje benzine heeft?, wanneer wel een S&G en wanneer niet? (bv. als je uit de bocht vliegt behoor je geen S&G te krijgen) en zo kan ik nog wel honderden dingen verzinnen waarom ze het niet zouden implementeren, hetzelfde geld voor de SC en warmuplap en dergelijke...

ok nu weet ik al wat ik te horen krijg... waarom heeft nascar dan wel een safety car? waarom heeeft dit spel blaat?

nascar heeft wel een safetycar omdat ongeveer elke baan op een kort, rond circuit is, waar je dus bij elk ongeval de safety car naar buiten kan/moet laten gaan, dit itt een formule 1 circuit, die zo ongeveer 6 km lang is, waar veel uitloopstroken en dergelijke zijn. bij een F1 spel heb je dus met veel meer verschillende opties rekening te houden dan bij een nascar spel, kijk maar eens naar real F1, hoe vaak word een safety car de baan op gelaten per seizoen? 2x misschien? in 17 races.. en bij Nascar 17x in 2 races ofzo (meer denk ik wel)

ga dus nooit verschillende klasses, zoals F1 en Nascar met elkaar vergelijken, want dit gaat gewoon niet op :)

zo, en nu ga ik ffies eten.
erg leuk maar je mist het punt volledig (f1 circuits zijn echt niet gemmeiddeld 6 km...)

Het feit is dat de nascar series ze wel hebben, dat wil zeggen dat het gewoon kan. In F1 word het alleen complexer en dat wil dus niet zeggen dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Idd, het lijkt mij ook mogelijk. Maar Geoff Crammond is een perfectionist. Als het niet goed kan, dan helemaal niet. En in dit geval hadden ze te weinig tijd om het goed te kunnen, omdat ze andere dingen een hogere prioriteit gaven. Ik hoop wel dat ze die zwarte vlaggen hebben afgeschafd want die zijn echt om gek van te worden :(

En misschien zitten er geen S&G penaltys in omdat ze GP5 goed willen verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het goed doet heb je geen last van zwarte vlaggen...hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Op zaterdag 30 maart 2002 18:20 schreef Lister_Storm het volgende:

[..]

Dit is toch werkelijk zo droevig! Waarom laat iedereen zich zo verneuken?! Dit zeiden ze na GP2 ook al.
[..]

Och och och, NASCAR3, NASCAR4, NASCAR2002, Grand Prix Legends, allemaal al perfecte internet-support. Dan hebben we het over 1998!. Velden van 43 wagens, warpvrij? Geen probleem.

En dan dat het geen probleem voor hun is dat er geen internet-support inzit. Tssss... Daarmee verneuk je je fans gewoon. Er staat in feite gewoon van 'de anderen hebben het niet, dus wij gaan er zeker geen moeite insteken'.

En werken aan de graphics-engine.. nou nou nou, de structuur is nog altijd hetzelfde. Zelfs de marshall die in zijn 1tje een kapotte wagen van de baan duwt (die dude heeft een zware baan want hij deed dat sinds GP1 al) is nog immer present.

Misschien moet meneer Crammond het maar eens opgeven dat hij pretendeert simulaties te maken. Als hij dat niet doet raadt ik hem aan om Grand Prix Legends uit 1998 maar eens te installeren (met wat grafische fixes) of Nascar2002 te pakken. Dat zijn racesims met, zeker als je naar de laatste telg uit de Nascar-reeks kijkt, een fabuleus physics-model en geweldige internetplay. Het is toch godganse jammer dat Papyrus niet Indycar3 gaat maken. Dan konden de open-wheel fans een zien wat Crammond jullie sinds de release van GP2 allemaal onthouden heeft.
Het zal voor jouw misschien niet bekend zijn, maar de bron waarnaar jij refereerd is uiterst onbetrouwbaar ;) Hij heeft namelijk al veel vaker dingen op zijn site gezet (Zowel over sims, als real life) wat dus (uiteindelijk) bull shit was. En 3/4 van wat in zijn review staat, kan hij niet eens weten. En het lijkt mij zéér onlogisch dat een van de makers gaat verklaren dat zij het er niet in zetten, omdat de anderen dat ook niet hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Op zaterdag 30 maart 2002 19:47 schreef CUBiST het volgende:
als je het goed doet heb je geen last van zwarte vlaggen...hehe
Zelfs dan kun je nog de zwarte vlag krijgen in GP3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, hoe doe je dat dan?
ik bedoel, ik maak ook wel eens een foutje, maar dan moet je dus niet menen vol gas ff de chicane door te kunnen als je merkt dat het misgaat.
dan moet je dus zoals real-life, afremmen, en van het gas af. en dan krijg je dus nooit een vlag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah wacht ik zie het al: Schumi4Ever

nee dan kan t kloppen dat je zwarte vlaggen krijgt, GP3 is namelijk niet corrupt zoals de FIA in real-life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Bij GP3 zijn die vlaggen niet helemaal correct, waardoor je in sommige gevallen bij een klein foutje al zwart krijgt, wat IRL nooit zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oftewel, als dat al niet goed geimplementeerd is, hoe wil je dan in godsnaam een S&G goed implementeren :)

en matti van alphaf1 waar de preview dus vandaan komt is gewoon onbetrouwbaar :) hij lult alleen maar onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb dus wel begrepen dat ze lounch control erin hebben zitten onder F9. Dat vind ik nou al heel erg goed aangezien f1-2001 van ea het niet had :(

En traction control onder F7 (standaard gp) Ik hoop alleen dat het dan ook echt goed werkende traction control is niet zoals bij alle andere gp series dat je veel sneller bent zonder dat dan met.

Ik hoop alleen dat het geluid van de traction control er ook inzit want dat is pas echt :9~

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Het zou ook leuk zijn als het nog redelijk mogelijk is om een spin op te vangen door tegensturen want dat wil nu ook niet echt lukken (of ligt dat aan mij)
<Ik speel nu met logitech wingman Formula Force FFB wheel>

Verder zou het driften door de bochten ook mogelijk gemaakt moeten worden --> onder GP2 lukte dit me met het toestenbord gek genoeg wel

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 22:31 schreef ErHa het volgende:
Het zou ook leuk zijn als het nog redelijk mogelijk is om een spin op te vangen door tegensturen want dat wil nu ook niet echt lukken (of ligt dat aan mij)
<Ik speel nu met logitech wingman Formula Force FFB wheel>

Verder zou het driften door de bochten ook mogelijk gemaakt moeten worden --> onder GP2 lukte dit me met het toestenbord gek genoeg wel
De gameplay schijnt, volgens alphaf1, het zelfde te zijn als in gp3-2000.

Dat je niet kan driften is wel realistiser want in het echt zie je ze dat ook niet doen.

Ik vind het wel moeilijk om bij deze gameplay de hele race op een constant tempo te rijden en om in de kwalificatie echt op het randje te rijden wat ik bij gp2 wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op zaterdag 30 maart 2002 22:37 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

De gameplay schijnt, volgens alphaf1, het zelfde te zijn als in gp3-2000.

Dat je niet kan driften is wel realistiser want in het echt zie je ze dat ook niet doen.

Ik vind het wel moeilijk om bij deze gameplay de hele race op een constant tempo te rijden en om in de kwalificatie echt op het randje te rijden wat ik bij gp2 wel kon.
onee?
kijk maar eens goed, en een spin oopvangen kan wel irl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driften gebeurt wel ja..

en een spin niet kunnen opvangen in GP3? beetje dooroefenen dan knul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
maar ze kunnen het natuurlijk wel, hoe willen ze dan anders een LAN-functie erin doen? het enige waarom ze het niet kunnen doen is omdat het niet van de FIA mag...
Mag ik je er dan aan herinneren dat de Lan-functie in GP3 gewoon niet functioneerde omdat het spel zo traag ging draaien als op de traagste pc in het netwerk. Dit was net zo als bij GP2. GP4 heeft diezelfde engine-basis als GP3 en GP2 dus ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat ook hier de netwerkcode weer brak is. Ik durf er zelfs om te wedden dat de good old replaybug weer van de partij is.

Dan nog iets over de safetycars; Ook in Nascar rijdt men op Roadcourses (Sears Point & Watkins Glen). En daar is eea perfect geimplementeerd? Als er een wagen spint maar er is geen direct achteropkomende wagen komt er geen gele vlag.

En wat het uitvoeren van Stop&Go penalties betreft, dat maakt al helemaal geen verschil uit of het nu op een oval gebeurt of niet. Papyrus doet S&G's al tijdenlang perfect.

En voor het geval je vast blijf houden aan het 'op een oval is alles makkelijker want dat is toch maar een dom rond ding en bij elke crash 'moet' daar geel wel uitkomen'.. denk dan eens aan Indycar 2 waar een dozijn roadcourses inzat. En ja, dat spel had een werkende safetycar. Dan hebben we het over 1996.

Zo moeilijk kan het niet eens te programmeren zijn. De GP-series werkt met een soort getalsindicatie van schade per onderdeel toch? Nou, als binnen zeg 10 seconden de totale schade boven, ik noem maar wat, 1000 schadepunten uitkomt, dan stuur je die safetycar naar buiten.

Dan alle wagens laten passeren totdat je de leider hebt opgepikt, en na 3 rondjes weer groene vlag. Het is zooo simpel. Zelfde als met een zwarte vlag. Je kan iemand makkelijk dwingen om een pitstop te maken, waarbij dan geen banden en/of fuel wordt gewisseld/getankt.

Het is voor iemand die verder heeft gekeken dan zijn Geoff Crammond-neus lang is gewoon schrijnend om te zien hoe mensen alle missende features van GP4 gewoon weer blijven goedpraten en verdedigen, terwijl andere spelontwikkelaars (en voor een safetycar heb je echt geen aparte licentie nodig hoor) sommige van de features waar men sinds GP2 al om schreeuwt al jaren hebben. Jullie worden gewoon bekocht.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik vind het ook behoorlijk kut dat er in GP4 WEER geen S&P penaltys zitten, waar F1 2001 ze inderdaad wél heeft. Maar iedereen loot nu wel te zeuren dat GP4 geen safety car heeft, maar F1 2001 en F1 2002 hebben dat ook niet. En waarom niet?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op zondag 31 maart 2002 10:02 schreef Schumi4ever het volgende:
Ik vind het ook behoorlijk kut dat er in GP4 WEER geen S&P penaltys zitten, waar F1 2001 ze inderdaad wél heeft. Maar iedereen loot nu wel te zeuren dat GP4 geen safety car heeft, maar F1 2001 en F1 2002 hebben dat ook niet. En waarom niet?...
omdat die spellen zowiezo al brak zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Waarom zowiezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat het geen grand prix legends of nascar heet heh, en dan is het eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Op zondag 31 maart 2002 11:52 schreef NocSup het volgende:
omdat het geen grand prix legends of nascar heet heh, en dan is het eng.
Owja, stom van mij |:(

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bec80
  • Laatst online: 08-01 20:25
Heeft iemand misschien een nieuwe Carset van 2002 voor GP 3 2000 ?? De site van gp3.gamers.nl ligt eruit. Ik wil nog ff Interlagos oefenen en kijken of ik bij de Pole van JPM kan komen voordat ze vanavond weer gaan racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Welke versie heb je nodig? De GP32k versie MET of ZONDER team art?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me eigelijk nogsteeds af waarom er zoveel mensen zijn die vanaf de release van gp3 alleen maar gp4 wilden/willen met betere graphics, en niemand zeurde om nieuwe opties, tot nu ongeveer 3/4 maanden voor de release! iedereen had de screens gezien en zijn mening erover gegeven, en nu zit iedereen opeens van 'en waarom zit dit en dit er niet bij?' ja dat gaan ze nog ff in 3/4 maanden implementeren, tuuurlijk... Geoff Crammond en zijn mensen hebben wel degelijk naar de fans geluisterd, en die wouden tot de eerste screens alleen maar goede graphics, verder werd er nergens over gepraat...

pff mensen zijn onbegrijpbaar.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Dat kunnen ze toch ook zelf verzinnen :?
Na deel 2 uitwas riep iedereen ook meteen dat die dingen erin moesten maar 4 jaar later toen ze eindelijk begonnen aan de game hebben ze het er ook niet in gedaan. ;(
Ze luisteren echt niet naar hun fans |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driften kan overigens wel?
en een 2002 carset voor gp3-2000? check out www.grandprix3.com
daar staat 1 package van 78 mb met team-art,tracks en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk kan je driften

en die duitse 2002 carset is voor zo'n grote file veel te slecht..die van gp3.gamers.nl is veel beter, ook qua downloadtijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Misschien een slechte vergelijking, maar als ik bij GP2 met het TOETSENBORD bij de start vol gas weg reed en tegenstuurde bleef ik de goede kant op gaan.

Bij GP3: (met FFB stuurtje + pedalen) als ik bij de start vol gas geef dan sta ik achterstevoren, of ik nu tegenstuur of niet.....
het tegensturen is veel lastiger naar mijn mening en dat is misschien wel realistischer maar voor de gameplay minder leuk (imho)

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nog niet zo lang met stuurtje speel dus dat dat ook scheelt, maar bij andere spellen zoals bijv. Colin Mcrae 2 heb ik er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja maar je kan nou eenmaal zonder traction control niet vol het gas instampen bij de start...
kun je sturen wat je wil, dat gaat gewoon niet... 800 pk hou je niet zomaar tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Op zondag 31 maart 2002 14:15 schreef CUBiST het volgende:
tja maar je kan nou eenmaal zonder traction control niet vol het gas instampen bij de start...
kun je sturen wat je wil, dat gaat gewoon niet... 800 pk hou je niet zomaar tegen
ja idd, zit een maat van mij ook altijd over te kankeren. "ja verdomme ga ik weer achterstevoren", "Gaf je vol gas?", "Euh..ja en".......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Op zondag 31 maart 2002 14:15 schreef CUBiST het volgende:
Dat snap ik, dat je 800+ PK niet tegenhoud, maar ik bedoelde ermee te zeggen dat het vrij lastig is om een echte schuiver op te vangen in GP3 terwijl je op tv nog wel eens ziet dat je op de 1 of ander wijze die auto onder controle weten te houden...

Uiteraard kunnen de echte coureurs ook wel een potje sturen :+ maar ik zou het leuk vinden als een wat mindere coureur dit op de pc zou kunnen nabootsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 18-09 07:14
ziet er wel grappig uit...

maar bij die formule 1 spellen is het altijd afwachten hoe de gameplay is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Op zondag 31 maart 2002 14:19 schreef ErHa het volgende:

[..]

Dat snap ik, dat je 800+ PK niet tegenhoud, maar ik bedoelde ermee te zeggen dat het vrij lastig is om een echte schuiver op te vangen in GP3 terwijl je op tv nog wel eens ziet dat je op de 1 of ander wijze die auto onder controle weten te houden...

Uiteraard kunnen de echte coureurs ook wel een potje sturen :+ maar ik zou het leuk vinden als een wat mindere coureur dit op de pc zou kunnen nabootsen
Nou als je genoeg ervaring hebt en gewoon op de schuivers een beetje oefent zijn ze goed onder controle te houden hoor :? in het begin had ik er ook probs mee, maar nu is het wel te doen. Gewoon oefenen en ervaring, en een ff stuur scheelt ook wel denk ik, dan voel je veel beter wat de auto doet, en niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Je moet gewoon zorgen dat je niet in een schuiver komt :+ Als je echt snel wilt rijden moet dat niet gebeuren. Als ik allemaal schuivers maak dan komt dat meestal dat ik geen zin heb en mijn consentratie er niet bij kan houden en dan "ram" ik met mijn voet op het gas 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Als je gameplay wilt moet je maar Need for Speed ofzo gaan doen.

Meneer Crammond zegt een simulatie te maken, dan willen wij die ook.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Op zondag 31 maart 2002 16:09 schreef Lister_Storm het volgende:
Als je gameplay wilt moet je maar Need for Speed ofzo gaan doen.
Heb ik gedaan maar vond ik nou niet echt bijzonder, wel heel makkelijk corrigeren
Meneer Crammond zegt een simulatie te maken, dan willen wij die ook.
Dan moet je ook FFB kussens op de markt brengen die iedereen op zijn stoel kan leggen want zoals Jan Lammers al vaker (o.a. bij RTL Grandprix) heeft verklaard: auto rijden doe je met je kont! --> Daar voel je de reactie van de auto op de weg/omgeving :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zo lastig is het niet hoor, je moet gewoon veel en goed oefenen dan gaat het best...

en gp3 heeft geen goede gameplay/physics? welk F1 van deze tijd (dus niet GPL, dat zijn goeie physics, maar wel 70 jaar oud ofzo) heeft wel een goeie gameplay/physics dan? F1 2001? :rolleyes: :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
grmbl, motor van dit topic zeker vastgeslagen ofzo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:35
Op zondag 31 maart 2002 16:25 schreef NocSup het volgende:
hmm zo lastig is het niet hoor, je moet gewoon veel en goed oefenen dan gaat het best...

en gp3 heeft geen goede gameplay/physics? welk F1 van deze tijd (dus niet GPL, dat zijn goeie physics, maar wel 70 jaar oud ofzo) heeft wel een goeie gameplay/physics dan? F1 2001? :rolleyes: :Z
ik vraag mij dus af waarom er nog nooit een modern f1 spel gemaakt is met vergelijkbare GPL physics.....

tegenwoordig geniet ik van f1-2001 en heb zelfs de gp3 serie van me hd gewist... ik zie wel wat gp4 me bied...

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 15:42 schreef weststar het volgende:

[..]

ik vraag mij dus af waarom er nog nooit een modern f1 spel gemaakt is met vergelijkbare GPL physics.....

tegenwoordig geniet ik van f1-2001 en heb zelfs de gp3 serie van me hd gewist... ik zie wel wat gp4 me bied...
Ik denk dat ze de gameplay van gpl niet in alle spellen hebben gedaan omdat die gewoon temoeilijk/realistisch is. Daardoor is er maar een kleine groep mensen die het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Dat kan je scalable maken met help functies zodat iedereen ervan kan genieten.

Als Gp4 inderdaad GEEN S&G of safety car heeft dan gaat men toch niet verwachten dat ik daar voor 50 euro gaat neerleggen of wel?

Ik ben het helemaal met Lister eens (nooit gedacht dat DAT zou kunnen :P ) maar zelfs F1 2002 heeft mijn "GP-ogen" geopend. Ik heb GP gespeeld sinds de allereerste versie. GP1 (of World Grandprix zoals hij op de Amiga door het leven ging) was gewoon toendertijd de ALLERBESTE F1 sim/game ooit. Alleen met wat te kort komingen.

GP2 was ook een prima spel alleen vond ik Indycar II enzo ook erg leuk. Maar GP3 was gewoon ff slikken. Allereerst waren de graphics gewoon die van GP2 in een "Direct3d sausje" en zaten er eigenlijk helemaal geen nieuwe dingen in .. :( Ik voelde me goed genaaid. Het was best een leuk spel maar eigenlijk gewoon Gp2.5 ofzo.

Ik heb GPL gekocht en die vind ik echt heel leuk. Ik bak er geen barst van want ik moet nog steeds es een keertje een nieuw stuurtje kopen :)

Toen kwam F1 2002 uit en toen zag ik dat het allemaal wel kon.. mooie graphics.. safety car.. starten vanuit de pit garage enzo. Ik vind F1 2002 mij veel meer het gevoel van "being there" geven dan GP3.

En als Gp4 inderdaad gewoon GP3 + nieuwe graphics zijn.. dan snap ik ook niet dat niemand bij Hasbro tegen die vent zegt van.. "Ja hallo vriend, waar zijn we mee bezig?".

Het eerst wat je doet als ontwerper is het spelen en bestuderen van producten die NU op de markt zijn. Kijk wat F1 2002 te bieden heeft, waarom is het populair.. waarom is GPL populair.. en NASCAR series? Wat trekt mensen in Gp3? Hoe kunnen we al die elementen nemen om een nieuw spel te maken wat ook het F1 2002, GPL en NASCAR publiek goed zal bevallen. En zo maak je de king of race sims. Niet met oogkleppen op van "Wat goed genoeg was voor Gp2 is goed genoeg voor Gp4" want dan weet je kennelijk geen ruk van software ontwikkeling af.

En Papyrus Indycar III... die zou ik direct kopen. F1 2003 met eindelijk goede AI enzo.. die zou ik direct kopen. Maar GP4? Ik ben geen graphics-junkie (Falcon 4.0 uit 1998 is nogaltijd mijn fav flightsim!), ik ben een "being there" fanaat en als Gp4 niets nieuws te bieden heeft over Gp3 koop ik het niet.

Heeft GP4 gewoon WEL de elementen die F1 2002 voor mij gewoon aantrekkelijker maakt, dan koop ik wel direct een exemplaar natuurlijk :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Heb jij een tijd machine? F1-2002 is nog lang niet uit ik denk dat je F1-2001 bedoelt.

Maar daar zit geen saftycar in.
Het is wel leuk in dat spel dat je je moter kan laten afslaan bij een spin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

erhm 2001 dan ja.. zit een beetje in de war :) Maar waarom kan ik dan rond crossen in een safety car als daar geen safety car in zit? :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 19:08 schreef tazzman het volgende:
erhm 2001 dan ja.. zit een beetje in de war :) Maar waarom kan ik dan rond crossen in een safety car als daar geen safety car in zit? :P
Ik heb nog nooit een safety car gezien. Hoe rijd jij daar in dan?

Wel leuk is dat je met de 3 ziter en de 2 zitters kan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bec80
  • Laatst online: 08-01 20:25
Op zondag 31 maart 2002 12:37 schreef Schumi4ever het volgende:
Welke versie heb je nodig? De GP32k versie MET of ZONDER team art?
Graag met Team art voor GP32K

weet misschien iemand waarom gp3.gamers.nl eruit ligt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
GP3 heeft nu eenmaal een zeker publiek aangetrokken. Een publiek wat in veel gevallen GP2 nooit heeft gespeeld, en al helemaal nooit GP1 heeft gedaan.

Crammond was een god voor mij. GP1 was zo ongelovelijk goed voor zijn tijd. Ik denk haast nog beter als wat GPL in 1998 was. GP2 was ook, voor zijn tijd, steengoed.

Misschien is het handig om eens de analogie Indycar 2 - GP2 te trekken. ICR2 was in de basis meer sim en ook moeilijker, GP2 was beter speelbaar, en ook sim. Maar misschien iets meer de nadruk op speelbaarheid.

Papyrus is met zijn Indycar, Nascar en Grand Prix Legends-series meer in de richting van simulaties ge-evolueerd, Microprose/Hasbro heeft het speelbaar gehouden waardoor de simracers zijn afgehaakt, maar wel de grote massa behouden blijft. Echte simracers zijn nu helaas nog altijd in de minderheid.

Kunnen je jullie good-old Commanche nog herinneren? In het 486-tijdperk zonder meer een sim te noemen, echter nu door de simmers van het eerste uur beschouwd als een arcade-vlieger. En dat terwijl de massa alle Commanche-sequels als realistisch beschouwt. Hoe dan ook, een die-hard sim zal het nooit meer worden. Het Commanche-verhaal lijkt wel een beetje op het GP-verhaal, ergens.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Lister,

Comanche 1 was ook nooit een echte sim hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Maar voor die tijd toch zeker wel.

Ik kan mij niet zo 1 2 3 een betere choppersim bedenken uit dat tijdperk.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Het gaat volgens mij een beetje offtopic hier, laten we het bij Grand Prix houden, en niet overgaan naar Comanche :)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Heeft iemand een idee over de prijs??

Ben best benieuwd, en ik heb namelijk geen zin om fl 150,-- neer te tellen.

Pc: Geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op donderdag 04 april 2002 22:22 schreef Rudy_X het volgende:

tis geen microsoft he !

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 09:40
Op donderdag 04 april 2002 22:22 schreef Rudy_X het volgende:

lijkt me gewoon 100 gulden net zoals elk pc spel.

is er al wat nieuws? zijn er nog pics?
het is wel erg stil vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
De moraal lijkt me duidelijk. Enerzijds is er een enorme groep GPx fans, anderzijds een klein groepje simmers (GPL, Nascar). Dat GPL nooit een doorslaand succes is geworden, is omdat het simpelweg te moeilijk was - voor de massa.

Maar denk eens na, je bent F1 fan, hebt een PC, en wil zelf eens Schumacher spelen. Als je dan na 10 meter al omgekeerd op de baan staat - a la GPL - is dat een behoorlijke anticlimax, en het spel gaat terug naar de winkel. Bij GP3 had je dat niet. Het sloeg aan bij de massa. Het is duidelijk dat de mensen van Microprose (Hasbro is het nu?) zakenlieden zijn, en geen simmers. Maar laat ze dan ook niet beweren dat wel te zijn, en GP4 brengen als 'racespel' en niet als 'racesim'. Daar zit de grote fout, en dat is de reden dat de kudde die term overneemt.

Misschien dat EA met de opvolger van F1 2002 meer een simulatie-insteek zou kunnen nemen. Maar omdat EA qua commercie nog erger is dan Hasbro (ik noem het maandelijks betalen voor Motor City Online, ik noem de FIFA-geldklopperij, weer 50 Euro voor slechts een paar nieuwe playermodels) - heb ik weinig hoop.

Misschien dat Sierra een keer zin heeft om een (modern) F1 sim ui te brengen. :? :Y)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb sterke vermoedens dat Codemasters ook plannen heeft om een F1 sim uit te brengen. Ik heb namelijk onlangs een enquete ingevuld op hun site waarin een 3-tal mogelijke F1-simulaties werden voorgesteld en je moest zeggen welke je liefst zou spelen en wat je allemaal belangrijk vindt in een F1-sim.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
Op donderdag 04 april 2002 23:14 schreef Captain Pervert een verhaal.
gp3 kan je ook net zo moeilijk maken als je wil, zet alle hulpen maar uit dan is het ook nog aardig moeilijk.
dus iedereen die het ongeveer zoals gpl wil hebben gewoon alle hulpen uit moet zetten.
dan heb je ook wel een realistischere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 12:32 schreef kRyPtO het volgende:

[..]

gp3 kan je ook net zo moeilijk maken als je wil, zet alle hulpen maar uit dan is het ook nog aardig moeilijk.
dus iedereen die het ongeveer zoals gpl wil hebben gewoon alle hulpen uit moet zetten.
dan heb je ook wel een realistischere game.
Bij grand prix 3 is het heel moeilijk om zonder wielspin snel uit de bocht te komen en dat is bij gpl wel weer makkelijk.

Als je bij gpl rustig de bocht in gaat en optijd remt kun je heel hard uit komen en ben je gewoon heel erg snel.

Bij gp3 als je daar snel op het gas drukt sta je achterstevoren. Mijn stuur is denk ik ook niet helemaal 100% goed gecalibreerd want je moet echt minimaal je gas in trappen en als je dan nog een milimeter erbij geeft sta je weer achterstevoren wat dus heel kut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Op vrijdag 05 april 2002 12:38 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

Bij grand prix 3 is het heel moeilijk om zonder wielspin snel uit de bocht te komen en dat is bij gpl wel weer makkelijk.

Als je bij gpl rustig de bocht in gaat en optijd remt kun je heel hard uit komen en ben je gewoon heel erg snel.

Bij gp3 als je daar snel op het gas drukt sta je achterstevoren. Mijn stuur is denk ik ook niet helemaal 100% goed gecalibreerd want je moet echt minimaal je gas in trappen en als je dan nog een milimeter erbij geeft sta je weer achterstevoren wat dus heel kut is.
Maarja, wat wil je als je 800+ paarde krachten hebt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
Op vrijdag 05 april 2002 12:38 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

beter afstellen :P :7

nee maar daa rheb je wel gelijk in.
maar calibreren in gp3 was ook slecht gemaakt, met me oude stuurtje kon ik nooit goed afstellen, of hij remde altijd wat of hij gaf altijd iets wat gas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Weet iemand eigenlijk waar je een speelbare demo van GP4 kan downloaden zoals ze dat ook bij GP3 hadden (1 track racen en kijken of je het wat vindt).

Ik las laatst ergens dat ze die hadden, maar kan het niet meer vinden :( en op de officele site is niets te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Oink!?

Er zijn toch hier geen mensen die beweren dat GP3 zonder hulpjes moeilijker is dan GPL he. Sorry, maar dan weet je werkelijk echt niet waar je het over hebt.

GPL-wagens met hun spijkerharde banden en geen vleugels hebben ondanks de ruim 400 pk een gruwlijk gebrek aan grip tov de huidige F1-wagens met hun 800 pk.

En ehh, uit 1e versnellingsbochten (als ze aanwezig zijn) kom ik altijd full opposite lock weg:) En dat is inderdaad niet de snelste manier, maar leuk is het wel.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

[off topic]
Ik stel hier ff een klein vraagje mbt de settup in GP3, en om dan voor zo'n klein iets een nieuwe topic te openen.... :) Ik ben aan het racen op een ovaal circuit. de AI kan met topspeed door de bocht heen en dat bedraagt 233 mp/h. Bij mij lukt dat niet. Vleugels voor+achter staan op 1 graden, maar als ik een bocht inga, dan neemt mijn snelheid af van 234mp/h tot 226mp/h. Wat moet ik aan de setup veranderen dat mij dit wel lukt?
[/off topic]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
Op vrijdag 05 april 2002 13:25 schreef ND het volgende:
[off topic]
Ik stel hier ff een klein vraagje mbt de settup in GP3, en om dan voor zo'n klein iets een nieuwe topic te openen.... :) Ik ben aan het racen op een ovaal circuit. de AI kan met topspeed door de bocht heen en dat bedraagt 233 mp/h. Bij mij lukt dat niet. Vleugels voor+achter staan op 1 graden, maar als ik een bocht inga, dan neemt mijn snelheid af van 234mp/h tot 226mp/h. Wat moet ik aan de setup veranderen dat mij dit wel lukt?
[/off topic]
de gear-ratio

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 05 april 2002 13:38 schreef Maverick het volgende:

[..]

de gear-ratio
camber, schokdempers. alles instellen zodat die auto constant naar rechts gaat, of links afhankelijk waar je naartoe wil :P

Dan las ik zojuist het volgende:
[13:29] <NocSup> omg omg ik las net een post op high gears en toen ik t ff nakeek bleek het ook nog waar te zijn :) echt vett: "Did anyone notice how the wheels start out clean and then get covered in brake dust during a race in GP4.?The pitcrew shots show a new set of sparkling chrome wheels going on and the shots from the track show the same car with dirty wheels.It might be a bug or perhaps one of those new useful features.I notice that it does

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
phat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de gamez site kun je een site bereiken waar je een demo filmpje kunt downloaden.

Ziet er erg mooi uit, maar ik vind het niet zo'n groot verschil met gp3 als ik verwacht had :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Op dinsdag 09 april 2002 10:43 schreef quipere het volgende:
Via de gamez site kun je een site bereiken waar je een demo filmpje kunt downloaden.
Maar is er nu al een speelbare demo te vinden ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat ik weet...

Het duurt toch nog wel tig maanden voordat het spel verschijnt, dus die speelbare demo zal ook nog wel ff op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 13:02 schreef Lister_Storm het volgende:
Oink!?

Er zijn toch hier geen mensen die beweren dat GP3 zonder hulpjes moeilijker is dan GPL he. Sorry, maar dan weet je werkelijk echt niet waar je het over hebt.

GPL-wagens met hun spijkerharde banden en geen vleugels hebben ondanks de ruim 400 pk een gruwlijk gebrek aan grip tov de huidige F1-wagens met hun 800 pk.

En ehh, uit 1e versnellingsbochten (als ze aanwezig zijn) kom ik altijd full opposite lock weg:) En dat is inderdaad niet de snelste manier, maar leuk is het wel.
Die GPL arrogantie begint een beetje irritant te worden, give it a rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gpl is leuk, en gp3 ook
het is allebei een ander soort spel, je kunt t niet vergelijken
dat is hetzelfde als rijden in een lamborghini vergelijken met een volkswagen golf ofzo...

komt bij dat gpl moeilijk is, maar grandprix 3 zeker ook,
zet je traction-control en steering help maar eens uit. (en dat gaat alleen als je een stuurtje hebt)
ik speel beiden, en vind ze allebei vet op hun eigen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 10:48

Raimond613

Simracer

wat ook geldt IMO:

GPL 'gaat' over 1967. Als een gameproducer een auto uit die tijd koopt, vol hangt met sensoren e.d. kan men alle physics meten en vervolgens in het spel stoppen.

GP3 'gaat' over de moderne F1, en tegenwoordig mag je al niet eens zien wat er in depitbox gebeurt, laat staan dat je de physics van zo'n auto mag meten (zelfs niet als arrows heeft meegewerkt aan het spel). Je kunt dus nooit superrealistische physics krijgen in een modern F1 spel.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Op dinsdag 09 april 2002 10:53 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Die GPL arrogantie begint een beetje irritant te worden, give it a rest...
Hier ben ik het, hoewel redelijk hard, echt mee eens. Dat ge-}:O de hele tijd. Volgens mij vergeten sommigen dat het allemaal nog steeds gewoon PC-spelletjes zijn... ik heb zelf de allergrootste lol met GP3-2000 en met GPL gehad (vorig jaar zomer.. totdat ik op vakantie ging en bij terugkomst weer terug in de cockpit in de league ben gegaan).

Laten we niet vergeten dat het maar spelletjes zijn, met ieder hun specifieke kenmerken. Die eindeloze vergelijkingen.. terwijl er eigenlijk geen werkelijk goede vergelijking te maken valt (je kunt toch geen spel gebaseerd op '67 echt goed vergelijken met een modern F1-spel?). Pfff... laat iedereen lekker doen wat hij/zij zelf wil en je zult zien hoe leuk dat is. Wil je GPL-en, ga dan lekker GPL-en.. geef je de voorkeur aan GP3-2000, geen probleem. Maar laten we toch eens stoppen met die eindeloze argumenten om anderen maar angstvallig op andere gedachten te brengen, zeg.

Ik kan overigens alleen maar uitkijken naar GP4.. gewoon niet te hoge verwachtingen hebben.. en je ziet wel wat er komt. Voorlopig kun je nog super tevreden zijn met GP3-2000, in plaats van alleen maar af te geven op alles wat niet goed is. Ga maar eens eens een race rijden met de weather seed in GPxPatch zoals wij die in de afgelopen race op Imola hebben gebruikt: lichte regen in tot lap 13, daarna opdrogend tot lap 19... wisselen naar slicks (groeven) en enorm tricky aangezien alleen de ideale lijn droog is... vervolgens is het droog tot aan lap 35.. daarna weer regen -> wissel voor intermediates. Compleet de rijstijl + rempunten & versnellingen aanpassen aan de condities. Het droogt weer op in lap 50, maar de laatste ronden tot aan lap 62 regent het weer.

Ik zeg het je... echt enorm veeleisend. Niet alleen de wisselende omstandigheden, maar ook het racen tegen de CC's. Eén wiel verkeerd zetten in de opdrogende condities is dodelijk! :) Ja.. ik ben gewoon nog steeds tevreden... we zijn veel te snel ontevreden imho.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op maandag 15 april 2002 12:10 schreef J.apiooo het volgende:
we zijn veel te snel ontevreden imho.
Te snel tevreden zul je bedoelen :)

Ik ben het behoorlijk zat dat alle mensen gp3 zo geweldig vinden en na een duf filmpje van gp4 gp4 al helemaal geweldig vinden terwijl het een sim zou moeten voorstellen. Al die gpl mensen hebben zoveel redenen en feiten voorgelegd en niemand luistert er naar, vind je het dan gek dat we door gaan?

GP 3 :r

/edit/ en dan mogen de races bij gp3 wel zo leuk zijn, bij whacky wheels zijn ze dat ook, wat zegt dat over een sim?

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Je had het over luisteren?

"Laten we niet vergeten dat het maar spelletjes zijn, met ieder hun specifieke kenmerken. Die eindeloze vergelijkingen.. terwijl er eigenlijk geen werkelijk goede vergelijking te maken valt (je kunt toch geen spel gebaseerd op '67 echt goed vergelijken met een modern F1-spel?). Pfff... laat iedereen lekker doen wat hij/zij zelf wil en je zult zien hoe leuk dat is. Wil je GPL-en, ga dan lekker GPL-en.. geef je de voorkeur aan GP3-2000, geen probleem. Maar laten we toch eens stoppen met die eindeloze argumenten om anderen maar angstvallig op andere gedachten te brengen, zeg."

Heb je mij horen zeggen dat ofwel GP3 ofwel GPL al dan niet een sim is? Hoezo weten we eigenlijk dat het een sim is? Omdat iemand die ooit eens een F3000-auto heeft gereden aangaf dat GPL dichter in de buurt kwam? Daarom zeg.. luisteren: laat iedereen lekker zelf weten wat hij of zij doet... in plaats van constant iedereen proberen te overtuigen van het eigen gelijk. Ik zeg overigens niet dat GP3 mijns inziens meer een sim is dan GPL.. ik moet wel zeggen dat de manier waarop ik gisteren die race met wisselende omstandigheden reed...... echt verdomd realistisch was. Echt beangstigend, hoor... met zo'n opdrogende baan en het weggedrag dat erbij komt kijken. Alleen, wie ben ik met GP3 en GPL ervaring zonder ooit in ofwel een moderne, ofwel een '67-tijdperk F1-wagen te hebben gereden?

Feit blijft dat het gewoon computerspellen zijn, waarmee je enorm veel lol kan hebben. Ieder op z'n eigen manier... elk spel heeft z'n eigen sterke en zwakke kanten. We zouden ze allemaal door kunnen blijven drukken (ook van GPL.. regen.. toch logisch onderdeel van een simulatie?), maar dat heeft toch geen zin??? Overigens missen er in GP3-2000 ook veel zaken (camber, damage modelling etc) om het een echte sim te maken... maar wat is dan exact een echte sim? Elk spel heeft z'n eigen voor- en nadelen... aan ieder de keuze. Ieder z'n eigen mening... maar blijvend proberen te overtuigen is mijns inziens niet echt constructief.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Over gpl in de regen. Toen het uitkwam was zon beetje een p 200 het maxium wat toen uit was, daar draaide het al nauwelijks op, met de regen die er ingecodeerd is liep het al helemaal niet, waarom ze nu geen patch uitbrengen om die code te activeren is mij een raadsel.

Maar het gaat niet wat nou leuker is, ik heb ook vette fun gehad aan gp3. Maar om nou te zeggen dat het een sim is wanneer je zoveel dingen niet kunt doen.... ach ja, gp3 is leuk maar geen sim.

i rest my case :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
GPL in de regen? Ik vind het zo al moeilijk genoeg :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Op dinsdag 16 april 2002 07:44 schreef siggy het volgende:
Over gpl in de regen. Toen het uitkwam was zon beetje een p 200 het maxium wat toen uit was, daar draaide het al nauwelijks op, met de regen die er ingecodeerd is liep het al helemaal niet, waarom ze nu geen patch uitbrengen om die code te activeren is mij een raadsel.

Maar het gaat niet wat nou leuker is, ik heb ook vette fun gehad aan gp3. Maar om nou te zeggen dat het een sim is wanneer je zoveel dingen niet kunt doen.... ach ja, gp3 is leuk maar geen sim.

i rest my case :+
hmmm... ach ja. Op deze wijze discussieren heeft blijkbaar weinig zin. Wanneer iets geen sim is "wanneer je zoveel dingen niet kunt doen", dan is GPL ook geen sim, want ik heb geen regen (of variabel weer, whatever) gezien engeen pitcrew (voor zover ik me kan herinneren) en dat zijn toch al zaken die voor een simulatie (ligt compleet aan de definitie en interpretatie ervan) onmisbaar zijn (net als een goede AI). GP3 mist ook een aantal belangrijke zaken.. dus kun je het dan nog een sim noemen? Dan kun je gaan afwegen welke zaken belangrijk zijn en die zijn compleet subjectief. Wat vind ik belangrijk en wat vind een ander belangrijk is compleet persoonlijk... net als de voorkeur voor de tijd waarin een spel zich afspeelt.

Conclusie: ze zijn niet te vergelijken. Iedereen zegt altijd dat GP3 gemakkelijker te rijden is als GPL, maar is dit ook niet gewoon logisch omdat je enerzijds wagens uit '67 zonder downforce vergelijkt met totaal geoptimaliseerde moderne F1-wagens welke aerodynamisch bijna aan het wegdek worden geplakt en waarin je niet meer hoeft te schakelen via een pook (zie verhaal Lauda)???

Ik ben nog steeds van mening dat puur op de limiet rijden in GPL en GP3 dezelfde spanning met zich meebrengt en een foutje in beide spellen desastreuze gevolgen kan hebben. Ze zijn verder, op basis van de bovenstaande zaken, niet te vergelijken imho... nu houd ik er ook over op. Ik wens iedereen veel plezier met welke racespel dan ook :) ;) *D

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amen...
bij gp3 blijf je misschien beter op de weg plakken, maar daar zijn die auto's ook voor gemaakt. maar het is de bedoeling dat je tot op de limiet gaat met je auto, dus dat je er net niet af vliegt.
en bij gpl ligt die limiet wat lager en lijkt t dus moeilijker.
komt bij dat de driving-stijl van gpl in zijn basis al "nerveuzere" auto's tot gevolg heeft, en dus sneller iets mis kan gaan
maar formule 1 rijden is ge-evolueerd, en het is heden ten dage ook een tactisch spel, als een rijderskwestie.
dat was vroeger toch anders.
en ik volg al 12 jaar formule 1 zonder een race gemist te hebben dus ik ken de formule 1 wel redelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 17 april 2002 09:04 schreef J.apiooo het volgende:

[..]

hmmm... ach ja. Op deze wijze discussieren heeft blijkbaar weinig zin. Wanneer iets geen sim is "wanneer je zoveel dingen niet kunt doen", dan is GPL ook geen sim, want ik heb geen regen (of variabel weer, whatever) gezien engeen pitcrew (voor zover ik me kan herinneren) en dat zijn toch al zaken die voor een simulatie (ligt compleet aan de definitie en interpretatie ervan) onmisbaar zijn (net als een goede AI). GP3 mist ook een aantal belangrijke zaken.. dus kun je het dan nog een sim noemen? Dan kun je gaan afwegen welke zaken belangrijk zijn en die zijn compleet subjectief. Wat vind ik belangrijk en wat vind een ander belangrijk is compleet persoonlijk... net als de voorkeur voor de tijd waarin een spel zich afspeelt.

zucht...in 67 waren er geen pitstops, laat staan pitcrews... dat van de regen heb ik uitgelegd..

Conclusie: ze zijn niet te vergelijken. Iedereen zegt altijd dat GP3 gemakkelijker te rijden is als GPL, maar is dit ook niet gewoon logisch omdat je enerzijds wagens uit '67 zonder downforce vergelijkt met totaal geoptimaliseerde moderne F1-wagens welke aerodynamisch bijna aan het wegdek worden geplakt en waarin je niet meer hoeft te schakelen via een pook (zie verhaal Lauda)???

klopt, maar toch... :+

Ik ben nog steeds van mening dat puur op de limiet rijden in GPL en GP3 dezelfde spanning met zich meebrengt en een foutje in beide spellen desastreuze gevolgen kan hebben. Ze zijn verder, op basis van de bovenstaande zaken, niet te vergelijken imho... nu houd ik er ook over op. Ik wens iedereen veel plezier met welke racespel dan ook :) ;) *D

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Dat er geen pitstops waren heb ik niet gezegd... het betekent volgens mij niet dat er geen pitcrew is. Okay... ik denk dat we wel weer verder kunnen met de topic over GP4 :) :) :).

GP4 wordt denk ik wederom een evolutie van GP3 2000 met wat leuke snufjes erbij (pitcrew met leuke AI... verbeterde AI, verbeterde tracks (erg belangrijk!!) en verbeterde graphics, wat imho niet echt belangrijk is). Leuk is wel de 7e versnelling als optie... simpelweg onmisbaar in een dergelijk spel. Hopelijk gaat het geluid ook meer bijdragen aan de beleving. Ik ben er van overtuigd dat het spel het geld waard zal zijn.. hoewel je er gewoon niet te hoge verwachtingen van moet hebben (als het spel niet perfect is, is er juist ruimte voor 3e partijen om het te perfectioneren ;))

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
De carset van Ralph Hummerich is uit :9~ Deze carset is voor gp3-2000 en is zeker de moeite waard om hem teproberen.

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd maar ik weet gewoon dat hij goede carsets maakt.

Je kunt hem hier vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Er is een filmpje over gp4 van 75 mb te dowloaden hier (het is de zelfde als de eerste alleen een betere kwaliteit)

Nog wat pic's in de regen
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/racing/gp4/pics/video10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/racing/gp4/pics/video11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/racing/gp4/pics/video12.jpg

En in het menu
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/racing/gp4/pics/video13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/racing/gp4/pics/video14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/racing/gp4/pics/video15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/racing/gp4/pics/video16.jpg

Nog een nieuwetje
There has been several reports that Grand Prix 4 would be delayed. However the official word still says that the release date will be 14th June 2002. US/Can release date however will likely be few months later. More info will be posted if the situation changes.

Also there has been questions how the launch control works, here's the explanation: "Switch it on when you wish to use it. After use, it switches itself off automatically. It can be re-used, but due to the way it functions, over use can cause damage to the car."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

ik vind het er anders nog wel redelijk uitzien. het detail is weer beter, stap voor stap komen wel toc h wel in de richting van levensecht.. het duurt gewoon een tijdje

:P

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
en weer tijd voor een nieuwe computer :9
p4 3000mhz deze zomer hopelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 14:48 schreef GIAS het volgende:
ik vind het er anders nog wel redelijk uitzien. het detail is weer beter, stap voor stap komen wel toc h wel in de richting van levensecht.. het duurt gewoon een tijdje

:P
Het is alleen jammer dat deze stappen steeds kleinder worden. De stap van gp naar gp2 was enorm, ook die van gp2 naar gp3 was groot maar al iets kleiner. De stap van gp3 naar gp32000 was klein en ook de stap van gp3 naar gp4 vind ik niet echt overdreven. Ik had er meer van verwacht, al ziet het er natuurlijk erg strak uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog nieuws op t gebied van GP4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, het is volgens mij zeer rustig rond gp4 :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 16:22 schreef quipere het volgende:
Nah, het is volgens mij zeer rustig rond gp4 :Z :Z :Z
Zal wel weer worden uitgesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
idd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Hopelijk niet :( maar het zal vast wel :r :'(

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stilte voor de storm :)

nog 1,5 maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xbox versie is 2 weken uitgesteld. De Pc versie nog steeds niet, dus ik hou hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 13:26 schreef The_FrankO het volgende:
Er is een filmpje over gp4 van 75 mb te dowloaden hier (het is de zelfde als de eerste alleen een betere kwaliteit)

*knipperde knip*
En in het menu
*nogmeerknip*
Nog een nieuwetje
[..]
die link is dood :( ....diverse sites linken naar het grote filmpje maar allemaal naar dezelfde site die em niet meer heeft. Weet iemand toevallig een andere, wel werkende link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft me maar een half uur gekost om dit hele topic te lezen maar ik moet zeggen Gp4 ziet er lekker uit. heb al gp2 en gp 3 en ik zat al weken te wachten op de gp4 editie
*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 13:26 schreef The_FrankO het volgende:

[afbeelding]
wel leuk dat je een gedeeltje van je helm ziet, maar wordt ie dan ook vies (je vizier), zodat ej je tearoff eraf meot trekken??? Lijkt me wel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 16:05 schreef Kaaskoekje het volgende:

[..]

wel leuk dat je een gedeeltje van je helm ziet, maar wordt ie dan ook vies (je vizier), zodat ej je tearoff eraf meot trekken??? Lijkt me wel cool!
Nee dat denk ik niet. ;(

in gp4 zitten vrij weinig nieuwtjes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weinig nieuwtjes???

jammer, wel safety car ofzo of stop&go???

Anders vind ik het spel al wel weer een beetje matig!
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.