[FS2002] AI Vluchten

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 16:34 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Ik probeer het uit te leggen.
In je aircraft.txt staat bv
AC#1,424,"Boeing 737-838"
Dat betekent dat voor alle flightplans die aan AC#1 hangen, de ai op zoek gaat naar een pleen in je aircraft dir waarvan geldt dat het veld 'title' in de aircraft.cfg overeenkomt met 'Boeing 737-838'.
Ik weet niet wat er gebeurt als AI dat vliegtuig niet kan vinden...ik denk dat het vluchtplan wordt gecanceld.
En waarom werkt het dan niet als ik het met mijn eigen aircraft.txt doe??
dus als dat bij mij zo is:
AC#1,673,Boeing 737-800 AFG Ryanair

Maakt het toch nix uit? Dan laat ie ipv die Boeing 737-838 een Boeing 737-800 AFG Ryanair op dat traject vliegen.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Lees vorige reply... heb een edit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 12 februari 2002 16:34 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Ik probeer het uit te leggen.
In je aircraft.txt staat bv
AC#1,424,"Boeing 737-838"
Dat betekent dat voor alle flightplans die aan AC#1 hangen, de ai op zoek gaat naar een pleen in je aircraft dir waarvan geldt dat het veld 'title' in de aircraft.cfg overeenkomt met 'Boeing 737-838'.
Ik weet niet wat er gebeurt als AI dat vliegtuig niet kan vinden...ik denk dat het vluchtplan wordt gecanceld.

edit:
Is het hier een uur lang bererustig, reageer ik eens snel op een post, zijn nog 3 mensen me voor |:(
Ik snap wel hoe het werkt hoor, je hoeft mij niet te quoten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 16:37 schreef DroogKloot het volgende:
Lees vorige reply... heb een edit gedaan.
Damn dat is dus alleen relevant als ik de aircraft.txt van rdluca (of iemand anders) zou gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Laatst online: 12:49

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Op dinsdag 12 februari 2002 16:38 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Ik snap wel hoe het werkt hoor, je hoeft mij niet te quoten :+
Dat was een goeie reactie (van jou dus) verder uitwerken, dus niet aan jou gericht :P

Hey McFlipp, hou je rekening met de GMT tijd? Heb ik ook eerst mee lopen (*&@#$-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Leef effe het forum nie en gelijk 5 pagina's door te spitten :)

Server is klaar. moet hem nog effe naar 'het hok' sjouwen en dan hangt ie aan het internet. Leuk extratje, er wordt dagelijks een backup gemaakt van de database *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op dinsdag 12 februari 2002 16:44 schreef chemokar het volgende:
Leef effe het forum nie en gelijk 5 pagina's door te spitten :)

Server is klaar. moet hem nog effe naar 'het hok' sjouwen en dan hangt ie aan het internet. Leuk extratje, er wordt dagelijks een backup gemaakt van de database *D
Ok, dus ik heb weer nog meer werk voor vanavond. Ehm, wat is je upstream snelheid? Is wel belangrijk nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 12 februari 2002 16:39 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Damn dat is dus alleen relevant als ik de aircraft.txt van rdluca (of iemand anders) zou gebruiken!
De enige reden die ik dan kan bedenken waarom je geen verandering bemerkt, is dat FS de ge-backup-te traffic.bgl leest, i.p.v. de gewijzigde nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 16:51 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

De enige reden die ik dan kan bedenken waarom je geen verandering bemerkt, is dat FS de ge-backup-te traffic.bgl leest, i.p.v. de gewijzigde nieuwe.
ik heb ook een keer het bestand van RdLuca gebruikt.. en ze vlogen af en aan. Dus ik denk dat het ergens bij jou ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 16:53 schreef terwee het volgende:

[..]

ik heb ook een keer het bestand van RdLuca gebruikt.. en ze vlogen af en aan. Dus ik denk dat het ergens bij jou ligt...
Dat denk ik ook :) Maar de vraag is waar en hoe komen we er achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ik denk dat we niet teveel moeten verwachten zolang de routes van de groten in europa niet erin zitten. Denk aan de Air France, British Airways, Lufthansa, SAS, Iberia, Alitalia, Condor, en voor de drukte boven nederland alle KLM, Transavia en Martinair vluchten.

Pas als die erin zitten zal het boven europa lekker druk worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 17:12 schreef rdluca het volgende:
ik denk dat we niet teveel moeten verwachten zolang de routes van de groten in europa niet erin zitten. Denk aan de Air France, British Airways, Lufthansa, SAS, Iberia, Alitalia, Condor, en voor de drukte boven nederland alle KLM, Transavia en Martinair vluchten.

Pas als die erin zitten zal het boven europa lekker druk worden
Ja en mag je een extra reepjes 512mb ddr geheugen kopen :7 (goude tijden voor de geheugen shop!)
Want als ik aircraft textures size op very small zet zie ik meer planes, en ook heb ik alle AFG planes eruit gegooid en dat hielp ook! dus duidelijk dat ik te weinig geheugen heb! :'(

en Delhpi32 (ja zo kan je het makkelijker opzoeken als je thuis bent :7) ik krijg mijn aircraft.txt niet meer geladen in Ai editor! Hij laad gewoon nix, alleen staat die fokker 100 er nog wel steeds die ik dus allang van mijn systeem heb verwijdert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op dinsdag 12 februari 2002 17:22 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ja en mag je een extra reepjes 512mb ddr geheugen kopen :7 (goude tijden voor de geheugen shop!)
Want als ik aircraft textures size op very small zet zie ik meer planes, en ook heb ik alle AFG planes eruit gegooid en dat hielp ook! dus duidelijk dat ik te weinig geheugen heb! :'(
Ey guys, denken jullie ook aan degene die een niet zo'n krachtige PC en geheugen hebben? (like me :7) Gaan jullie ook de AFG Transavia 737-700 gebruiken? :7 Ik hoop et niet, want dan kan ik wel gedag zeggen tegen m'n FPS :'(

Anders kunnen we ieder een eigen luchtvaart maatschappij zorgen, dus ik doe bijvoorbeeld de flightplans van Transavia ofzow? (Alleen hoe de fakkel kom je eraan??? :? :?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 17:27 schreef ND het volgende:

[..]

Ey guys, denken jullie ook aan degene die een niet zo'n krachtige PC en geheugen hebben? (like me :7) Gaan jullie ook de AFG Transavia 737-700 gebruiken? :7 Ik hoop et niet, want dan kan ik wel gedag zeggen tegen m'n FPS :'(

Anders kunnen we ieder een eigen luchtvaart maatschappij zorgen, dus ik doe bijvoorbeeld de flightplans van Transavia ofzow? (Alleen hoe de fakkel kom je eraan??? :? :?)
euhhmmm "wij" maken de flightplans. en die zijn gekoppeld aan een AC#-code. Daar achter staat weer een Title en die komt overeen met een vliegtuig in je aircraft dir. Dus welk plane je aan welke AC#-code koppeld kan je altijd later nog zelf veranderen. De bedoeling is dus om een pakket te maken waar die ai-plans inzitten en dan ook nog eens alle gebruikte repaints, zodat je niet de title hoeft te veranderen maar gewoon al die planes hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 12 februari 2002 17:27 schreef ND het volgende:

[..]

Het plan is dus om alleen repaints te gebruiken voor de "standaard" flightplans; mensen kunnen dan zelf beslissen of ze deze substituten voor (b.v.) een Dreamfleet.

Repaints zijn niet altijd even mooi (hoewel er een aantal goede tussen zit), maar ze hebben het voordeel dat ze minder geheugen en rekenkracht vragen dan een gemiddelde POSky / AFG / wat dies meer zij. Ook zijn de bewegende onderdelen zoals flaps en gear altijd zichtbaar (alle non-GMax vliegtuigen hebben hier namelijk last van, repaints uiteraard niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op dinsdag 12 februari 2002 17:35 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Het plan is dus om alleen repaints te gebruiken voor de "standaard" flightplans; mensen kunnen dan zelf beslissen of ze deze substituten voor (b.v.) een Dreamfleet.

Repaints zijn niet altijd even mooi (hoewel er een aantal goede tussen zit), maar ze hebben het voordeel dat ze minder geheugen en rekenkracht vragen dan een gemiddelde POSky / AFG / wat dies meer zij. Ook zijn de bewegende onderdelen zoals flaps en gear altijd zichtbaar (alle non-GMax vliegtuigen hebben hier namelijk last van, repaints uiteraard niet).
Het is me nu volledige duidelijk :) Dus desnoods kan je zelf alle vluchten laten uitvoeren door Boeing 747 ofzow? ("Boeing 747, ready IFR Eindhoven to Schiphol" :+)
En hoe zit het met de ATC roepnamen? Krijg je je dan ook te horen van KLM of Transavia ipv Orbit :r ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 12 februari 2002 17:45 schreef ND het volgende:

[..]

Het is me nu volledige duidelijk :) Dus desnoods kan je zelf alle vluchten laten uitvoeren door Boeing 747 ofzow? ("Boeing 747, ready IFR Eindhoven to Schiphol" :+)
En hoe zit het met de ATC roepnamen? Krijg je je dan ook te horen van KLM of Transavia ipv Orbit :r ?
1). Jep... geen enkel probleem.
2). Het is tot op zekere hoogte mogelijk om de roepnamen te wijzigen... niet alle callsigns werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Yo, nog een klein beetje onduidelijkheid van mijn kant. We maken die flightplans toch niet zelf? We wachten toch gewoon op project AI om ze vervolgens eventueel te bewerken? Ik haat wachten trouwens.. :(

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 18:01 schreef achappey het volgende:
Yo, nog een klein beetje onduidelijkheid van mijn kant. We maken die flightplans toch niet zelf? We wachten toch gewoon op project AI om ze vervolgens eventueel te bewerken? Ik haat wachten trouwens.. :(
Ja w88 en we w88 ja :P ik haat ook w88 alleen mogen ze wat mij betreft wel ff tot volgende week w88, wel zo goed voor mijn cijfers in de proefwerk week :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn lijst met vliegtuigen in die AIEditor te krijgen op een of andere manier... iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
Op dinsdag 12 februari 2002 16:45 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Ok, dus ik heb weer nog meer werk voor vanavond. Ehm, wat is je upstream snelheid? Is wel belangrijk nl :)
het is een 256/256 leased line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op dinsdag 12 februari 2002 12:07 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Zie vorige berichten over Interbase.
Ik heb tot nu toe 1 persoon gevonden waar het importeren van de standaard FS2002 flightplans niet werkt op xp; dat lijkt me voorlopig eerder een systeemprobleem te zijn dan een programmeerprobleem want onder ME doet die functie het uitstekend.
Zijn er meer xp-ers die import all hebben geprobeerd?
Ja, maar bij mij loopt de boel ook vast. Hij begint wel met importeren maar daarna loopt het programma op een willekeurig moment vast. De ene keer bijna gelijk, de andere keer halverwege het importeren van de Flightplans.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 18:57 schreef terwee het volgende:
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn lijst met vliegtuigen in die AIEditor te krijgen op een of andere manier... iemand die me kan helpen?
Ik krijg die van mij er ook niet in! :( hij laad gewoon nix, ik kan blijven klikken op import -> aircraft list -> aircraft.txt maar iedere keer laad ie nix :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 19:30 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja, maar bij mij loopt de boel ook vast. Hij begint wel met importeren maar daarna loopt het programma op een willekeurig moment vast. De ene keer bijna gelijk, de andere keer halverwege het importeren van de Flightplans.
Porbeer iig eens de nieuwste versie: 1.2 Daar gaat het inporteren idd een heel stuk sneller mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op dinsdag 12 februari 2002 19:32 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Porbeer iig eens de nieuwste versie: 1.2 Daar gaat het inporteren idd een heel stuk sneller mee!
Die heb ik al. Het importen gaat inderdaad erg snel (grote verbetering! Ook het "voortgangsbalkje" is cool), maar op een gegeven moment stopt ie dan gewoon, het importeer-venstertje wordt dan witachtig en er valt niets meer mee te doen (behalve het programma te beeïndigen via taakbeheer).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 19:35 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Die heb ik al. Het importen gaat inderdaad erg snel (grote verbetering! Ook het "voortgangsbalkje" is cool), maar op een gegeven moment stopt ie dan gewoon, het importeer-venstertje wordt dan witachtig en er valt niets meer mee te doen (behalve het programma te beeïndigen via taakbeheer).
Dat heb ik soms ook! Het rare is dat hij wel de flights en de airports inlaad, maar NIET de aircrafts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 19:38 schreef terwee het volgende:

[..]

Dat heb ik soms ook! Het rare is dat hij wel de flights en de airports inlaad, maar NIET de aircrafts...
Bij mij precies hetzelfde!! Delphi? ohh Delphi? "ja?" Jij gaat vannacht op water en brood, euhhmm neej zonder water en brood! Aan je tool kuntselen, zodat ie eindelijk goed werkt! En nou geen gezeur werken jij! >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

FTP staat open.

achappey.demon.nl:21

user: fs2002
pass: tweakers

Ik heb zelf al wat repaints erin gezet. Zorg dat je de orginele zipfile upload anders kunnen de makers gaan zeuren. Probeer ook aub de mapjes beetje geordend te houden maar dat zal je wel zien als je inlogt. :)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op dinsdag 12 februari 2002 19:49 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Bij mij precies hetzelfde!! Delphi? ohh Delphi? "ja?" Jij gaat vannacht op water en brood, euhhmm neej zonder water en brood! Aan je tool kuntselen, zodat ie eindelijk goed werkt! En nou geen gezeur werken jij! >:) :+
Ja hoor, hij is er weer :)
Enne als hij geen vliegtuigen importeert: ga naar Options, Local Settings, en wijs de AIRCRAFT dir aan waar je planes in staan. Kwam ik net achter |:(

Ben hard aan het werk hier om de boel beter te krijgen, flightplans met weken erin werken *D
Maar zoals jullie misschien gezien hebben is de boel baggertraag als je multi-user werkt, ik wil de server van Chemokar nog proberen maar als dat ook een ramp is dan heb ik idd nog veel meer te doen, dat wordt dan geen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 21:04 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Ja hoor, hij is er weer :)
Enne als hij geen vliegtuigen importeert: ga naar Options, Local Settings, en wijs de AIRCRAFT dir aan waar je planes in staan. Kwam ik net achter |:(

Ben hard aan het werk hier om de boel beter te krijgen, flightplans met weken erin werken *D
Maar zoals jullie misschien gezien hebben is de boel baggertraag als je multi-user werkt, ik wil de server van Chemokar nog proberen maar als dat ook een ramp is dan heb ik idd nog veel meer te doen, dat wordt dan geen :Z
En geen eten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ik wil effe weten wie er al flightplans met AIEditor hebben ingevoerd (met de hand dus), en of dat lekker werkt met die lijst onderin. Dit is nl een erg traag onderdeel, als je over inet werkt, dus het staat op de lijst van verbetering. Bovendien vind ik het al niet zo prettig werken, dus gaarne uw reacties.

Ik wil het volgende doen:
1. lijst wordt alleen-lezen
2. invoeren/wijzigen legs wordt een los schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 21:21 schreef Delphi32 het volgende:
Ik wil effe weten wie er al flightplans met AIEditor hebben ingevoerd (met de hand dus), en of dat lekker werkt met die lijst onderin. Dit is nl een erg traag onderdeel, als je over inet werkt, dus het staat op de lijst van verbetering. Bovendien vind ik het al niet zo prettig werken, dus gaarne uw reacties.

Ik wil het volgende doen:
1. lijst wordt alleen-lezen
2. invoeren/wijzigen legs wordt een los schermpje
Dat met die legs een apart scherm lijkt me makkelijk, en dan moet je ook de depparture en arrival airports interface wat gebruiksvriendelijker maken, want daar snap ik nu nog weinig van :)

En achappey ik heb ook wat repaints geupload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op dinsdag 12 februari 2002 20:18 schreef achappey het volgende:
FTP staat open.

Ik heb zelf al wat repaints erin gezet. Zorg dat je de orginele zipfile upload anders kunnen de makers gaan zeuren. Probeer ook aub de mapjes beetje geordend te houden maar dat zal je wel zien als je inlogt. :)
Je moet dus hier alle planes downloaden die hier staan? Hoever zijn jullie met de flightplans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 21:38 schreef ND het volgende:

[..]

Je moet dus hier alle planes downloaden die hier staan? Hoever zijn jullie met de flightplans?
NEEJ! dit is een verzamel plek om de liveries te verzamelen zodat we weten welke liveries we al hebben en er komt later een pakketje uit met alle repaints erin die we gebruikt hebben voor de flightplans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 12 februari 2002 20:18 schreef achappey het volgende:
FTP staat open.

Hoop dat je het niet erg vind als ik zometeen ongeveer 20MB ga overhevelen :) (Alles in 1 grote zip, wel zo makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op dinsdag 12 februari 2002 21:40 schreef McFlipp het volgende:

[..]

NEEJ! dit is een verzamel plek om de liveries te verzamelen zodat we weten welke liveries we al hebben en er komt later een pakketje uit met alle repaints erin die we gebruikt hebben voor de flightplans!
Ow zo.
Gebruiken jullie nu alleen maar repaints? Of zoveel mogelijk?

Ennuh, hoe kan ik me eigen nuttig maken? (De afwas thuis etc heb ik al gedaan :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 21:42 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Hoop dat je het niet erg vind als ik zometeen ongeveer 20MB ga overhevelen :) (Alles in 1 grote zip, wel zo makkelijk)
Neej niet in een grote zip, das juist onhandig kan je niet goed zien welke maatschappij het is! en dan is het ook meteen niet meer de originele zip file en gaan de makers misschien zeiken.
ik heb het ook gewoon in aparte mapjes geupload en dat is wel zo overzichtelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 21:45 schreef ND het volgende:

[..]

Ow zo.
Gebruiken jullie nu alleen maar repaints? Of zoveel mogelijk?

Ennuh, hoe kan ik me eigen nuttig maken? (De afwas thuis etc heb ik al gedaan :+)
Ja het is wel de bedoeling om alleen maar repaints te gebruiken aangezien je dan die veel minder zwaar zijn voor je systeem. en ze hebben allemaal wielen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 12 februari 2002 21:46 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Neej niet in een grote zip, das juist onhandig kan je niet goed zien welke maatschappij het is! en dan is het ook meteen niet meer de originele zip file en gaan de makers misschien zeiken.
ik heb het ook gewoon in aparte mapjes geupload en dat is wel zo overzichtelijk!
Makers gaan iig niet zeiken... tis voorlopig toch maar voor "intern" gebruik. Bovendien zaten er bij de meeste repaints onnodig veel extra bestanden die de grootte niet ten goede kwamen (upload is beperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 21:48 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Makers gaan iig niet zeiken... tis voorlopig toch maar voor "intern" gebruik. Bovendien zaten er bij de meeste repaints onnodig veel extra bestanden die de grootte niet ten goede kwamen (upload is beperkt).
Ja maar dan is het nog steeds wel zo sociaal als je ze in mapjes per airline en per plane upload anders moet achappey dat weer allemaal gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op dinsdag 12 februari 2002 21:24 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Dat met die legs een apart scherm lijkt me makkelijk, en dan moet je ook de depparture en arrival airports interface wat gebruiksvriendelijker maken, want daar snap ik nu nog weinig van :)
Oei, dat wordt een hele grote klus :'(
Ik heb al wel een ideetje wat ik nu aan het uitwerken ben, maar voordat ik dat operationeel heb is het donderdag
(en dan ben ik ivm verjaardag dus NIET aan het proggen >:))

En ik ga weer ff een uurtje of 2 offline om keihard door te kloppen, ik lees de boel straks wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 12 februari 2002 21:58 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Oei, dat wordt een hele grote klus :'(
Ik heb al wel een ideetje wat ik nu aan het uitwerken ben, maar voordat ik dat operationeel heb is het donderdag
(en dan ben ik ivm verjaardag dus NIET aan het proggen >:))

En ik ga weer ff een uurtje of 2 offline om keihard door te kloppen, ik lees de boel straks wel weer.
IDD en als je toch de hele nacht doorwerkt kan het morgen ochtend toch wel klaar zijn? >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

tis rustig hiero... owja, als jullie hulp nodig hebben, geef maar een gil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 22:24 schreef ND het volgende:
tis rustig hiero... owja, als jullie hulp nodig hebben, geef maar een gil :)
kBen druk aan het editten.. :) Mijn eigen kisten aan de flights van rdluca aan het hangen. Put werk, maar wel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Yo peoples, nog 1 ding: gaan we alleen planes gebruiken die IRL ook bestaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
He mag je ook gedownloade planes uploaden naar die FTP.

Als ik nou alle planes download van die FTP en er komt een AI dinges uit met al die planes is dan alles goed of heb ik nog meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 12 februari 2002 23:31 schreef Dutch3men het volgende:
He mag je ook gedownloade planes uploaden naar die FTP.

Als ik nou alle planes download van die FTP en er komt een AI dinges uit met al die planes is dan alles goed of heb ik nog meer nodig.
Die FTP is alleen voor repaints van FS2K2 standaard vliegtuigen.

De "AI dinges" is bovendien nog lang niet klaar... wanneer we zover zijn zal ook text en uitleg volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Ok ik zal het ff uitleggen hoe we er nu voorstaan.

Op mijn FTP server verzamelen we nu geleidelijk aan repaints en eventueel GMAX add-ons (die niet te zwaar zijn uiteraard) aircrafts. Deze planes kunnen we dan later gebruiken om te dienen als AI aircrafts. Repaints trekken niet teveel FPS weg daarom gebruiken we die.

Het liefst (maar dat is mijn idee) sparen we alleen planes die in het echt bestaan. Dus geen Boeing 777 van de KLM omdat KLM daar in het echt niet mee vliegt.

Op deze manier bouwen we dus langzaam aan voor een collectie planes die kan gaan dienen om het luchtruim boven in de lucht wat drukker en realistischer te maken.

Aan de andere kant hebben we nog flightplans nodig. Die zijn er om de planes te laten vliegen van A naar B. Op dit moment is er een project aan de gang (http://www.benteam2.f2s.com/project-ai/project/index.htm) die bezig is alle echte vluchtschema's om te boven in schema's die FS2002 kan accepteren.

Handmatig kan je flightplans ook maken en bewerken met eerder genoemde tools, waarvan AI Editor van onze 'eigen' Dephi32 *D

FTP server:

username: fs2002
password: tweakers

Hoop dat alles nu een beetje duidelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Yo, ben er weer, heb een screenie van het nieuwe flightplan edit scherm, best wel cool:
Afbeeldingslocatie: http://www.schagens.nl/aieditor/fpscreen.jpg
En, wat zeggen we dan?

Morgen moet het ding ook kunnen opslaan 8-). Ja, ik heb ook een baan, vrouw en kinderen dus ik kan helaas niet de hele nacht doorwerken (zou ik vroeger wel hebben gedaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 13 februari 2002 00:52 schreef Delphi32 het volgende:
Yo, ben er weer, heb een screenie van het nieuwe flightplan edit scherm, best wel cool:
[afbeelding]
En, wat zeggen we dan?

Morgen moet het ding ook kunnen opslaan 8-). Ja, ik heb ook een baan, vrouw en kinderen dus ik kan helaas niet de hele nacht doorwerken (zou ik vroeger wel hebben gedaan...)
Ziet er erg goed uit! Klein vraagje: is er een limiet aan het aantal legs dat je kan toevoegen? De compiler van TTools kan er dacht ik 100 per flightplan aan... niet dat ik veel FP's zal maken die 80 (o.i.d.) vliegvelden aandoen, maar voor de gekken onder ons zou het een leuke optie zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 13 februari 2002 01:16 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit! Klein vraagje: is er een limiet aan het aantal legs dat je kan toevoegen? De compiler van TTools kan er dacht ik 100 per flightplan aan... niet dat ik veel FP's zal maken die 80 (o.i.d.) vliegvelden aandoen, maar voor de gekken onder ons zou het een leuke optie zijn :P
Ik dacht gelezen te hebben dat TTools er max 10 aankon, maar ik kan er naast zitten... AIEditor heeft geen beperkingen in ieder geval.
Verder denk ik er nog over na of het handig is om een 'download now!' knop op te nemen in het aircraft scherm, voor als je een vliegtuig nog niet hebt. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 01:31 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Ik dacht gelezen te hebben dat TTools er max 10 aankon, maar ik kan er naast zitten... AIEditor heeft geen beperkingen in ieder geval.
Verder denk ik er nog over na of het handig is om een 'download now!' knop op te nemen in het aircraft scherm, voor als je een vliegtuig nog niet hebt. Is dat wat?
Dat is zeker wat, maar dan moet er iemand zijn met een 24/7 lijn EN een berg schijfruimte, want om al die planes beschikbaar te hebben.. Volgens mij is het beter als er gewoon ergens een zip-file komt van de aircraft directory van iemand. Uiteraard dan wel zonder de payware. Daar heb je gelijk het probleem van de AC# codes meeopgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Damn! Bij loopt het ook niet echt lekker. :( (lees : Het gaat helemaal niet) :'(

Ik ben/wil klooien met de AI om het beter te begrijpen. Ik wil dus AIEditorgebruiken. Heb al beide updates gedaan. Ik zit nu met een probleem dat te maken heeft (denk ik) met InterBase. Als ik AIEditor.exe opstart, dan krijg ik een melding van dat mijn username en password niet goed zijn. In ieder geval heb ik dus geen toegang. Standaard was het toch SYSDBA en masterkey???
Where the hemel moet je die dan invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 13 februari 2002 00:52 schreef Delphi32 het volgende:
[afbeelding]
En, wat zeggen we dan?

Ziet er zeer mooi uit! Alleen 1 vraagje: "Hoe weet je nou waar ie wel land en waar ie niet land?" Want land ie nu op ieder airport dat daar staat of alleen bij de eerste en de laatse? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 13 februari 2002 09:46 schreef ND het volgende:
Damn! Bij loopt het ook niet echt lekker. :( (lees : Het gaat helemaal niet) :'(

Ik ben/wil klooien met de AI om het beter te begrijpen. Ik wil dus AIEditorgebruiken. Heb al beide updates gedaan. Ik zit nu met een probleem dat te maken heeft (denk ik) met InterBase. Als ik AIEditor.exe opstart, dan krijg ik een melding van dat mijn username en password niet goed zijn. In ieder geval heb ik dus geen toegang. Standaard was het toch SYSDBA en masterkey???
Where the hemel moet je die dan invoeren?
FF in de ini file bij het eerste regels die 0 in een 1 veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 13 februari 2002 09:29 schreef terwee het volgende:

[..]

Dat is zeker wat, maar dan moet er iemand zijn met een 24/7 lijn EN een berg schijfruimte, want om al die planes beschikbaar te hebben.. Volgens mij is het beter als er gewoon ergens een zip-file komt van de aircraft directory van iemand. Uiteraard dan wel zonder de payware. Daar heb je gelijk het probleem van de AC# codes meeopgelost...
Of meerdere iemanden die ieder een deel van de vliegtuigen hosten... b.v. Jantje de 737's, Keesie de 747's en Kareltje de 777's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 09:49 schreef McFlipp het volgende:

[..]

FF in de ini file bij het eerste regels die 0 in een 1 veranderen :)
Okeeyyy dan! Hij doet et! :) Mooi, heel mooi. En nu kan ik klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 13 februari 2002 09:48 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ziet er zeer mooi uit! Alleen 1 vraagje: "Hoe weet je nou waar ie wel land en waar ie niet land?" Want land ie nu op ieder airport dat daar staat of alleen bij de eerste en de laatse? :?
Een kist vliegt van iedere "from" locatie naar iedere "to" locatie (da's dus per leg, niet alleen de eerste en laatste in het flightplan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 13 februari 2002 09:54 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Een kist vliegt van iedere "from" locatie naar iedere "to" locatie (da's dus per leg, niet alleen de eerste en laatste in het flightplan) :)
Ahh okeej dus hij land overal! En die altitude erachter is de Flightlevel. Toch? Dan snap ik het namelijk :)
En dat met die "Download now" knop lijkt me wel wat. Maar dan moeten we gewoon een aantal servers hebben, dus dat niet alles op 1 iemand aankomt zodat als hij z'n pc niet aan heeft staan, opeens niemand meer kan downloaden, maar dat je dan gewoon een andere neemt. En dat het programma zelf zoekt op welke servers de plane te vinden is!
Hmmz ik weet niet of dat moeilijk te programmeren is, maar ik denk dat Delphi32 het wel kan :P Na het schitterende werk wat ie nu al heeft afgeleverd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 09:52 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Of meerdere iemanden die ieder een deel van de vliegtuigen hosten... b.v. Jantje de 737's, Keesie de 747's en Kareltje de 777's. :)
Ok, dat is een optie! Maar dan moet je dus meerdere mensen hebben die de boel 24/7 open hebben staan... ik heb wel kabel, maar laat niet continu mijn lijn open/pc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
Op woensdag 13 februari 2002 09:52 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Probleem met dat hosten is de bandbreedte, ik heb wel lijn maar dan zou overdag de ftp stil moeten komen te liggen (is een lijn bij bedrijf). En als het totaal een beetje groot wordt dan gaat dat aardig wat traffic opleveren, en daar is het nu nog niet geschikt voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Hmmzz delphi is het mogelijk dat je inprogrammeert dat je bij het plane laat zien wat zijn maximale vliegafstand is, en dan ook dat ie de afstand tussen die legs berekend zodat je kan zien of je dat vliegtuig wel op die route kan zetten. :?
En dan ook zoiets met de snelheid, dus hoeveel uur dat plane over die route zal doen en hoe lang er voor de route nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 09:53 schreef ND het volgende:

[..]

Okeeyyy dan! Hij doet et! :) Mooi, heel mooi. En nu kan ik klooien :)
Als ik Import all from FS2002 doe dan zie ik niets bij flightplans staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 13 februari 2002 10:02 schreef ND het volgende:

[..]

Als ik Import all from FS2002 doe dan zie ik niets bij flightplans staan :?
Dan moet je ff bijvoorbeeld EHAM invullen en dan op search rammen :) En dan komen ze te voorschijn :) Dat is gedaan wegens performace problemen zei delphi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 10:04 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Dan moet je ff bijvoorbeeld EHAM invullen en dan op search rammen :) En dan komen ze te voorschijn :) Dat is gedaan wegens performace problemen zei delphi
Aah is daar de search knop voor :+ Nu kan ik weer verder klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 13 februari 2002 09:58 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ahh okeej dus hij land overal! En die altitude erachter is de Flightlevel. Toch? Dan snap ik het namelijk :)
Je hebt het door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 13 februari 2002 09:59 schreef chemokar het volgende:

[..]

Probleem met dat hosten is de bandbreedte, ik heb wel lijn maar dan zou overdag de ftp stil moeten komen te liggen (is een lijn bij bedrijf). En als het totaal een beetje groot wordt dan gaat dat aardig wat traffic opleveren, en daar is het nu nog niet geschikt voor :(
Mja... als backup zouden er natuurlijk ook gewoon directe links naar de repaints ingebouwd kunnen worden (avsim, flightsim etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 13 februari 2002 10:01 schreef McFlipp het volgende:
Hmmzz delphi is het mogelijk dat je inprogrammeert dat je bij het plane laat zien wat zijn maximale vliegafstand is, en dan ook dat ie de afstand tussen die legs berekend zodat je kan zien of je dat vliegtuig wel op die route kan zetten. :?
En dan ook zoiets met de snelheid, dus hoeveel uur dat plane over die route zal doen en hoe lang er voor de route nodig is.
Maximale vliegafstand valt wel uit een aircraft.cfg uit te lezen, maar hangt af van meerdere factoren (weersomstandigheden etc).

Afstanden van punt tot punt berekenen is vrij simpele goniometrie (cirkelnavigatie). Neemt niet weg dat Delphi 't wel moet willen proggen :)

Hoeveel tijd nodig voor de route: tjah, da's gewoon afstand gedeeld door gemiddelde (kruis-)snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 13 februari 2002 10:10 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Maximale vliegafstand valt wel uit een aircraft.cfg uit te lezen, maar hangt af van meerdere factoren (weersomstandigheden etc).

Afstanden van punt tot punt berekenen is vrij simpele goniometrie (cirkelnavigatie). Neemt niet weg dat Delphi 't wel moet willen proggen :)

Hoeveel tijd nodig voor de route: tjah, da's gewoon afstand gedeeld door gemiddelde (kruis-)snelheid :)
Ja dat snap ik wel, maar ik heb geen zin om dat iedere keer te moeten uitrekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 13 februari 2002 10:10 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Zou kunnen, ik heb het nog niet gevonden maar het valt te bekijken.
En kunnen :) natuurlijk. Want ik kan wel proggen maar ben een totale nitwit op wiskundig gebied; ik weet dat er zoiets als 'greater circle navigation' bestaat maar geen flauw idee hoe je dat berekent 8-)

En nee, voorlopig wil ik dat dus ook niet weten.

Wat ik wel kan doen, is de velden toevoegen aan het systeem, dat iemand anders ze kan invullen. Da's geen probleem denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 13 februari 2002 10:19 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Zou kunnen, ik heb het nog niet gevonden maar het valt te bekijken.
[..]

En kunnen :) natuurlijk. Want ik kan wel proggen maar ben een totale nitwit op wiskundig gebied; ik weet dat er zoiets als 'greater circle navigation' bestaat maar geen flauw idee hoe je dat berekent 8-)

En nee, voorlopig wil ik dat dus ook niet weten.

Wat ik wel kan doen, is de velden toevoegen aan het systeem, dat iemand anders ze kan invullen. Da's geen probleem denk ik zo.
Hmmzzz als er dus iets van 8000 vluchten uiteindelijk inkomen, dan moeten die allemaal ingevoerd worden! Damn dan moeten we goed samen gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 10:04 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Dat kan dus bij het onderdeel "Airport" maar als ik op de knop "Flightplans" druk, en ik doe een search van "Airline : Orbit" dan vind ie niks? :? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 10:17 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel, maar ik heb geen zin om dat iedere keer te moeten uitrekenen :)
AI vluchten houden daar GEEN rekening mee! Je kan een Cessna van EHAM naar San Francisco laten vliegen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 10:22 schreef ND het volgende:

[..]

Dat kan dus bij het onderdeel "Airport" maar als ik op de knop "Flightplans" druk, en ik doe een search van "Airline : Orbit" dan vind ie niks? :? :7
Dan zijn waarschijnlijk je AIRCRAFTS niet geimporteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 10:25 schreef terwee het volgende:

[..]

Dan zijn waarschijnlijk je AIRCRAFTS niet geimporteerd!!
Dan maar nog een keer importeren. :) Stand by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 10:26 schreef ND het volgende:

[..]

Dan maar nog een keer importeren. :) Stand by
Hij doet nog steeds niks. Ik kies voor File > Import > Aircraft.txt, ik zoek em op > openen. En dan heeeeeeeeel kort ratelt mijn HD en ik vind weer niks bij Flightplans Search? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 13 februari 2002 10:28 schreef ND het volgende:

[..]

Hij doet nog steeds niks. Ik kies voor File > Import > Aircraft.txt, ik zoek em op > openen. En dan heeeeeeeeel kort ratelt mijn HD en ik vind weer niks bij Flightplans Search? :7
Dan meot je bij je fs2002 dir, die veranderen in je fs2002/aircraft dir

Hmzzz ik krijg deze error:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/465.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 13 februari 2002 10:28 schreef ND het volgende:

[..]

Kan ik verklaren.
Airline is in feite een misleidend kopje. Wat is er aan de hand? Er zitten drie velden in de aircraft.cfg die het vliegtuig beschrijven. Een van die velden wordt meestal gebruikt voor de airline; dat veld kun je dus gebruiken om op te zoeken.
Probeer title en dan EHAM, zie je dan wel wat?
Ga naar aircraft, zoek het vliegtuig waarvan je de vluchtplannen wilt zien, noteer het veld Airline (of heet het Variation? kweeniemeer) en gebruik dat in FlightPlanSearch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 13 februari 2002 10:31 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Kan ik verklaren.
Airline is in feite een misleidend kopje. Wat is er aan de hand? Er zitten drie velden in de aircraft.cfg die het vliegtuig beschrijven. Een van die velden wordt meestal gebruikt voor de airline; dat veld kun je dus gebruiken om op te zoeken.
Probeer title en dan EHAM, zie je dan wel wat?
Ga naar aircraft, zoek het vliegtuig waarvan je de vluchtplannen wilt zien, noteer het veld Airline (of heet het Variation? kweeniemeer) en gebruik dat in FlightPlanSearch.
Je hebt:

Title
ATC_Airline
UI_Variation

Alleen de tweede "zou van belang moeten zijn"... de anderen hebben er niets mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 13 februari 2002 10:34 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Je hebt:

Title
ATC_Airline
UI_Variation

Alleen de tweede "zou van belang moeten zijn"... de anderen hebben er niets mee te maken :)
Ga ik naar kijken. Ik heb het veld niet meegenomen omdat title, ui_type en ui_variation de velden zijn die je gebruikt om in FS2002 een vliegtuig op te zoeken. Daar wilde ik bij aansluiten. atc_airline is een veld dat je BIJ een opgezocht vliegtuig KUNT invullen (hoeft niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik snap er helemaal niet meer van. Ergens zit iets hier niet goed, als ik de path verander naar de aircraft path, dan krijg ik ook die foutmelding.
Als jullie flightplans.txt importeren, zien jullie dan meteen flightplans staan onder de tab "flightplans"?

Als je AIEditor voor het ALLEReerst opstart, wat is dan precies de proceduren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 13 februari 2002 10:46 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Ga ik naar kijken. Ik heb het veld niet meegenomen omdat title, ui_type en ui_variation de velden zijn die je gebruikt om in FS2002 een vliegtuig op te zoeken. Daar wilde ik bij aansluiten. atc_airline is een veld dat je BIJ een opgezocht vliegtuig KUNT invullen (hoeft niet).
Nog insectensexeriger: Title is een variabele die intern door FS wordt gebruikt (je vindt 'm dus niet terug in de interface) en die per vliegtuig uniek dient te zijn. TTools berust daar ook op: als er meerdere kisten met dezelfde title zijn (waar in aircraft.txt en flightplans.txt naar verwezen wordt), loopt de boel in de soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 13 februari 2002 10:58 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Nog insectensexeriger: Title is een variabele die intern door FS wordt gebruikt (je vindt 'm dus niet terug in de interface) en die per vliegtuig uniek dient te zijn. TTools berust daar ook op: als er meerdere kisten met dezelfde title zijn (waar in aircraft.txt en flightplans.txt naar verwezen wordt), loopt de boel in de soep.
Niets aan toe te voegen, je hebt helemaal gelijk :)
Waar ik wel over na wil denken, is of het mogelijk moet zijn om de title uit je aircraft.cfg aan te passen vanuit aieditor (scheelt je iedere keer de cfg zoeken en openen). Vinden we daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Wat kan je nu in AIeditor onder het knopje "AIRCRAFT" doen? Wat hoort daar te staan?

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost :(
Ik nergens iets staan, behalve bij AIRPORTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 11:19 schreef ND het volgende:
Wat kan je nu in AIeditor onder het knopje "AIRCRAFT" doen? Wat hoort daar te staan?

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost :(
Ik nergens iets staan, behalve bij AIRPORTS.
Heb je wel bij local settings aangegeven waar je FS2002 hebt geinstalled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 13 februari 2002 11:19 schreef ND het volgende:
Als je import aircraft hebt gedaan, dan staan daar alle aircrafts die je op je systeem hebt staan.
MITS er in Options-Local Options bij FS2002 dir niet de FS2002 dir staat maar FS2002\Aircraft. Dus die eerst goedzetten, dan Import Aircraft doen. Txt aanwijzen en hop. Zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 11:26 schreef terwee het volgende:

[..]

Heb je wel bij local settings aangegeven waar je FS2002 hebt geinstalled?
Jip al gedaan, toch gewoon naar de main map? Dus bij zo :
E:\program files\microsoft games\fs2002\ --> hier staat mijn fs2002.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 11:28 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Als je import aircraft hebt gedaan, dan staan daar alle aircrafts die je op je systeem hebt staan.
MITS er in Options-Local Options bij FS2002 dir niet de FS2002 dir staat maar FS2002\Aircraft. Dus die eerst goedzetten, dan Import Aircraft doen. Txt aanwijzen en hop. Zou gewoon moeten werken.
Dan krijg ik die foutmelding, zie hierboven een paar replys terug.

Moeten mijn *.txt niet in de FS2002 dir staan? :? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 13 februari 2002 11:30 schreef ND het volgende:

[..]

Dan krijg ik die foutmelding, zie hierboven een paar replys terug.
Ah! Dan issie dus wel degelijk aan het importeren, maar zit er iets anders mis. Wijs je wel een (correcte) aircraft.txt aan? Is er nog geen enkel vliegtuig geimporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 11:55 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Ah! Dan issie dus wel degelijk aan het importeren, maar zit er iets anders mis. Wijs je wel een (correcte) aircraft.txt aan? Is er nog geen enkel vliegtuig geimporteerd?
Wat bedoel je met geimporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 11:55 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat te maken met je decimaal teken!! Even veranderen in een . (punt) in plaats van een , (komma)

Deed het bij ook goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enig jammere is dat je bij Flightplans niet kan zien waar die nou heen gaat en waar hij vandaan komt... Is wel handig, want anders gaat er ineens een Mooney naar New York ofzo... :)
Moet volgens mij wel kunnen want bij de AIManager zie je dat ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
Op woensdag 13 februari 2002 10:07 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Mja... als backup zouden er natuurlijk ook gewoon directe links naar de repaints ingebouwd kunnen worden (avsim, flightsim etc).
ik zal er een over nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 13 februari 2002 12:30 schreef terwee het volgende:
Enig jammere is dat je bij Flightplans niet kan zien waar die nou heen gaat en waar hij vandaan komt... Is wel handig, want anders gaat er ineens een Mooney naar New York ofzo... :)
Moet volgens mij wel kunnen want bij de AIManager zie je dat ook...
Zie screenshot op pagina 6... er komt een fraaie update aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 12:28 schreef terwee het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat te maken met je decimaal teken!! Even veranderen in een . (punt) in plaats van een , (komma)

Deed het bij ook goed...
Welke komma bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 13 februari 2002 13:50 schreef ND het volgende:

[..]

Welke komma bedoel je?
Start-Instellingen-Configuratiescherm-Landinstellingen
zoek naar tabblad Getallen, verander decimaalsymbool in een punt en duizendtal in een komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op woensdag 13 februari 2002 14:08 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Start-Instellingen-Configuratiescherm-Landinstellingen
zoek naar tabblad Getallen, verander decimaalsymbool in een punt en duizendtal in een komma.
Jah!!!! Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Hij doet et!!!

*ND doet de vogeldans*

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 14:39 schreef ND het volgende:

[..]

Jah!!!! Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Hij doet et!!!

*ND doet de vogeldans*

:+
Dacht ik al! Nou kloppen maar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Ik krijg nog steeds deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/465.jpg

en bij config -> landinst. -> getal staat dit nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/getal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Nog een vraagje, is er niet een manier hoe we snel bij alle ICAO-codes de namen kunnen krijgen?? Want dat is best wel makkelijk :)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste