wie heeft er messchien nice pics van een canon ixus v ? ik ben maybe hem van plan te kopen en wil nog eens de kwali zien van de pics
mooie cam
maar weinig zoom
maar weinig zoom
Canon EOS 80D En wat glaswerk
oh dus dat is dikke min punt,.. zoek gewoon klein goed toestelletjeOp dinsdag 19 februari 2002 20:33 schreef Firecow het volgende:
mooie cam![]()
maar weinig zoom
ja hij is welOp dinsdag 19 februari 2002 20:34 schreef _MaLa_ het volgende:
[..]
oh dus dat is dikke min punt,.. zoek gewoon klein goed toestelletje
Verwijderd
1 pagina terug heb ik net een paar foto's gepost. Op www.dekoets.nl staan meer foto's. Let op: de helft van de foto's is met de digital Ixus gemaakt en de andere helft met een Sony DSC P1 (dit kun je zien door op photoproperties te klikken). Nog oudere foto's zijn ingescand of gemaakt met een Sony Mavica met floppy's.Op dinsdag 19 februari 2002 20:28 schreef _MaLa_ het volgende:
wie heeft er messchien nice pics van een canon ixus v ? ik ben maybe hem van plan te kopen en wil nog eens de kwali zien van de pics
tnx!Op dinsdag 19 februari 2002 20:46 schreef Michiel_H het volgende:
[..]
1 pagina terug heb ik net een paar foto's gepost. Op www.dekoets.nl staan meer foto's. Let op: de helft van de foto's is met de digital Ixus gemaakt en de andere helft met een Sony DSC P1 (dit kun je zien door op photoproperties te klikken). Nog oudere foto's zijn ingescand of gemaakt met een Sony Mavica met floppy's.
jah, hebbie die tieten van dat rechter wijf al gezien?Op dinsdag 19 februari 2002 19:48 schreef BaRF het volgende:
[..]
Jezus die MOEST ik ff quoten!!![]()
duh waarom denk je dat hij hem kwoot

Verwijderd
Ik weet niet of je hier al hebt gekeken, maar hier kun je ook wel wat voorbeeld pics vinden:Op dinsdag 19 februari 2002 20:28 schreef _MaLa_ het volgende:
http://www.dpreview.com/gallery/canondigitalixusv_samples/
jah had ik al gekekenOp dinsdag 19 februari 2002 21:09 schreef Emp-Hasis het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hier al hebt gekeken, maar hier kun je ook wel wat voorbeeld pics vinden:
http://www.dpreview.com/gallery/canondigitalixusv_samples/
tnx
welke heb jij sint ? fuji ?Op dinsdag 19 februari 2002 21:19 schreef Sinterklaas het volgende:
www.imaging-resource.com is ook wel handig om te vergelijken.
Verwijderd
Heb je hier meer foto's van...?Op dinsdag 19 februari 2002 00:38 schreef ExTrEmE22 het volgende:
is ie scherp of is ie niet scherp kost toch wat aardig wat moeite als je de rechter dame voor je cam heb staan om hem stil tehouden
digicam pic van een maat van me een sony ding type weet ik niet
Heheheh... dat is wel ERG lief ja....Op dinsdag 19 februari 2002 21:35 schreef Michiel_H het volgende:
[..]
Heb je hier meer foto's van...?
I love watercooling

ze vonden jouw of die cam wel leuk
Okay... eerste test met mijn Fuji A201. Een random shot in de macrostand. Deze is genomen met ongeveer 3 cm afstand. Standaard 640*480, niet geresized.

Met dank aan BOOTZ voor het uploaden

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Nog een luchtfoto

Canon Powershot G2
Canon Powershot G2
Hé Traag heeft ook een camOp dinsdag 19 februari 2002 21:40 schreef Traag het volgende:
Okay... eerste test met mijn Fuji A201. Een random shot in de macrostand. Deze is genomen met ongeveer 3 cm afstand. Standaard 640*480, niet geresized.
[afbeelding]
Verwijderd
Weer zo'n mooie luchtfoto! Ga zo door met jou postsOp dinsdag 19 februari 2002 21:45 schreef MaxPoweR het volgende:
Nog een luchtfoto
[afbeelding]
Canon Powershot G2
Sjeemz - Ik kan ook wel pics gaan posten van mooie vrouwelijke collega's (of m'n vriendin) maar dat doe ik bewust niet. Niemand wil zo maar ongevraagd op internet gezet worden. En daar zijn andere (HKOp dinsdag 19 februari 2002 21:39 schreef Garrett het volgende:
[..]
Heheheh... dat is wel ERG lief ja....
TnkxOp dinsdag 19 februari 2002 21:46 schreef MetHod het volgende:
Hé Traag heeft ook een camWelkom
* Arno voelt zich vereerd
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Heeft er hier iemand een Canon IXUS 300 of een HP Photosmart C715? Zo wel, kan iemand dan svp een foto ergens posten, of een link naar een foto die met de hoogste resolutie en minste compressie is genomen, zonder zoomen posten? Ik wil namelijk een vergelijking maken. Mischien zelfs van hetzelfde object, zeg een 10 euro briefje of zo. Dus gewoon de hoogste kwaliteit mogelijk of zo. Weet niet eens of ik dit mag vragen maar het zal mij erg veel helpen. 
Ik dacht ook aan een topic hiervoor maar hij is op slot gedaan. Jammer, ik dacht wel dat het een goed idee was, gewoon van elke camera een hoge kwaliteit foto. Maar ja
Ik dacht ook aan een topic hiervoor maar hij is op slot gedaan. Jammer, ik dacht wel dat het een goed idee was, gewoon van elke camera een hoge kwaliteit foto. Maar ja
Ik zou zeggen, werk eerdere digicam foto's threads ff door. Zal vast wel iemand gepost hebben met bovengenoemde camera's.Op dinsdag 19 februari 2002 21:58 schreef Ankabouti het volgende:
Heeft er hier iemand een Canon IXUS 300 of een HP Photosmart C715?
MaxPoweR hoe heb je die pics gemaakt of gevonden ??
in iedergeval vanuit het vliegtuig
in iedergeval vanuit het vliegtuig
De foto's heb ik zelf gemaakt, niet gevonden, zijn ook niet vanuit een vliegtuig gemaakt maar gewoon uit een woning. De voorgaande plaatjes zijn gemaakt in zoom stand, daarom zie je de huizen ook niet, gewoon de camera de lucht in richten en schieten.
Hier nog 2 plaatjes zonder zoom, misschien is het nu wel duidelijk

Canon Powershot G2
Sorry voor de formaat (800x600), heb me vergist, moet eigenlijk 640x480 zijn.
Hier nog 2 plaatjes zonder zoom, misschien is het nu wel duidelijk
Canon Powershot G2
Sorry voor de formaat (800x600), heb me vergist, moet eigenlijk 640x480 zijn.
Verwijderd
Hallo, helemaal nieuw ben ik hier, dus khoop dattet goed gaat. Dit weekend de olympus 2040 aangeschaft, erg tevreden mee, alleen de batterijen gaan een beetje snel merk ik...
Sleutels (als alles werkt):

Ok die link naar het orgineel wil dus nog nietecht... komt wel.
Sleutels (als alles werkt):

Ok die link naar het orgineel wil dus nog nietecht... komt wel.
Nog een leuke gevonden uit de vakantie foto's 

Canon Powershot G2

Canon Powershot G2
In het kader van het hanengedrag rondom de foto van ExTrEmE22 hier dan maar een haantje:
(overigens absoluut niets mis mee met die dames (en dan toch vooral de rechter
zeg maar het type waarvoor je beschuit wel gaat waarderen
))
Haantje is een of ander vaag kitsch object, niet ontzettend mooi, maar ja is een erfenis van m'n opa, zou 'm ook niet kwijt willen. Moet wel eens grondig worden gepoetst, maar ja misschien beschadig ik 'm er mee...
(en nee: het is geen goud of zilver, is misschien verzilverd, meer niet
)

Foto niet aanklikbaar, maar:
Origineel omgezet naar JPG (289 KB, 85% quality)
Origineel TIFF 5,9MB!
Deze foto gemaakt in het kader van dit kan mijn camera ook, vooral na die ranzig slechte nachtfoto van een paar pagina's geleden (pagina 19 geloof ik)
Overigens: de kop van het originele haantje is nog geen 3 cm hoog totaal, oog is 4 mm lang en 2 mm hoog... even ter illustratie
(overigens absoluut niets mis mee met die dames (en dan toch vooral de rechter
Haantje is een of ander vaag kitsch object, niet ontzettend mooi, maar ja is een erfenis van m'n opa, zou 'm ook niet kwijt willen. Moet wel eens grondig worden gepoetst, maar ja misschien beschadig ik 'm er mee...
(en nee: het is geen goud of zilver, is misschien verzilverd, meer niet

Foto niet aanklikbaar, maar:
Origineel omgezet naar JPG (289 KB, 85% quality)
Origineel TIFF 5,9MB!
Deze foto gemaakt in het kader van dit kan mijn camera ook, vooral na die ranzig slechte nachtfoto van een paar pagina's geleden (pagina 19 geloof ik)
Overigens: de kop van het originele haantje is nog geen 3 cm hoog totaal, oog is 4 mm lang en 2 mm hoog... even ter illustratie
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
tiff rulez
Jippie, dagje scheveningen..
aangezien ik 'maar' 8meg kaartje erin had
hier een beperkte selectie van de gelukte fototjes 

zeeanemoontje genomen in sealife
Meeste andere fotos waren 'mislukt' omdat die
a) flitser terug kaatst in de lens
b) zonder flitser de luiterstijd TE lang is en de foto TE on scherp

buiten foto's werken altijd mooooi

Deze was op de laagste res. genomen en een keer 'gesharpened'
cam: fpx1300
aangezien ik 'maar' 8meg kaartje erin had

zeeanemoontje genomen in sealife
Meeste andere fotos waren 'mislukt' omdat die
a) flitser terug kaatst in de lens
b) zonder flitser de luiterstijd TE lang is en de foto TE on scherp

buiten foto's werken altijd mooooi

Deze was op de laagste res. genomen en een keer 'gesharpened'
cam: fpx1300
De eerste shotjes met de nieuwe 2600Z:

Boompjes...

Te diep in het Das-glas gekeken.

Kwaad huisdier (hij's niet echt kwaad btw, wou gewoon spelen)

Macrotestje.

Huisdier van een vriend (agressieve pitbull-terrier).

Het Reitdiep.

Zon door boompjes.
Btw: tot zover bevalt me de camera zeer goed, voor voor de prijs. Ik heb nu dus: Fuji 2600z + 80 Mb geheugen + 4x 1800 Mah NiMH batterijen/lader + tasje (met vakjes voor: ministatief/batterijen/geheugenkaart) + ministatief + groot statief (1.70m). En dit alles voor nog net geen €500. Alleen wel jammer dat ik een S70 gewend ben....daarbij vergeleken...

Boompjes...

Te diep in het Das-glas gekeken.

Kwaad huisdier (hij's niet echt kwaad btw, wou gewoon spelen)

Macrotestje.

Huisdier van een vriend (agressieve pitbull-terrier).

Het Reitdiep.

Zon door boompjes.
Btw: tot zover bevalt me de camera zeer goed, voor voor de prijs. Ik heb nu dus: Fuji 2600z + 80 Mb geheugen + 4x 1800 Mah NiMH batterijen/lader + tasje (met vakjes voor: ministatief/batterijen/geheugenkaart) + ministatief + groot statief (1.70m). En dit alles voor nog net geen €500. Alleen wel jammer dat ik een S70 gewend ben....daarbij vergeleken...
Verwijderd
WOW ik ben onder de indruk dat die foto's zien er zeker niet verkeerd uit voordat geld!!Op dinsdag 19 februari 2002 23:31 schreef LoneGunman het volgende:
De eerste shotjes met de nieuwe 2600Z:
[url="http://.jpg"][afbeelding][/url]
Agree... Je hebt er direct maar ff twee statieven bij gekocht... zou ik ook moeten doen eigenlijk.Op woensdag 20 februari 2002 02:05 schreef ExTrEmE22 het volgende:
[..]
WOW ik ben onder de indruk dat die foto's zien er zeker niet verkeerd uit voordat geld!!
DIE IS EEEENG!!!Op dinsdag 19 februari 2002 23:31 plaatste LoneGunman een foto van het huisdier van Satan himself:
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Als ik het goed zie heb je bij de bovenste gefocused op de voorste batterij. Ik denk dat als je op de tweede batterij had gefocused, dat ze dan alle vier scherp waren. Ik weet niet of dit al op digitale cams te vinden is, maar mijn Canon EOS100 heeft een scherptediepte programma. Je focust op een punt dichtbij, je focust op een punt ver weg, en je bepaalt je uitsnede en de camera zorgt er voor dat beide punten scherp in beeld komen. Nadeeltje : diafragma heeft hierbij volledige voorang, dus voor je het weet neemt hij 1/4 seconde ofzo als hij vindt dat f/22 nodig is....Op dinsdag 19 februari 2002 16:59 schreef Sinterklaas het volgende:
[..]
Hoe hoger hoe groter het gebied wordt wat scherp wordt :
[afbeelding]
...And the world goes on racing, like the world always will...
Verwijderd
Ik heb express op die voorste gefocussed om het verschil tussen de F-waardes te laten zien.Op woensdag 20 februari 2002 12:27 schreef Parlor_Inventor het volgende:
[..]
Als ik het goed zie heb je bij de bovenste gefocused op de voorste batterij. Ik denk dat als je op de tweede batterij had gefocused, dat ze dan alle vier scherp waren. Ik weet niet of dit al op digitale cams te vinden is, maar mijn Canon EOS100 heeft een scherptediepte programma. Je focust op een punt dichtbij, je focust op een punt ver weg, en je bepaalt je uitsnede en de camera zorgt er voor dat beide punten scherp in beeld komen. Nadeeltje : diafragma heeft hierbij volledige voorang, dus voor je het weet neemt hij 1/4 seconde ofzo als hij vindt dat f/22 nodig is....
Scherptediepteprogramma zit niet op mijn cam, volgens mij pakt hij altijd het punt wat het dichtse bij is ofzo en redelijk in het midden is. Beetje jammer is dat wel als je ergens anders op wilt focussen, want met een elektronische viewfinder kan je gewoon niet goed handmatig scherpstellen.
Nog maar een paar net geschoten foto'tjes:

Luchtje...

Reflectie in de vijver...

Sneeuwklokje!

Hulst (waarschijnlijk, iig een struik)

Grassprietjes.

Luchtje...

Reflectie in de vijver...

Sneeuwklokje!

Hulst (waarschijnlijk, iig een struik)

Grassprietjes.
zijn er nog mensen met shots van een Olympus C-2 ?
tnx
tnx
Verwijderd
Ik ben vandaag een handige internetpagina en een handig proggie tegengekomen. Misschien dat anderen er ook wat aan hebben; daarom post ik ze hier:
AGFAnet
Onder "Photo Tutor" worden op ingezonden foto's commentaar gegeven door professionele fotografen.
Onder "Photo Courses" staan veel lessen; oa onderverdeeld in effecten, compositie etc.
Onder "Professional Portfolio" zie je foto's zoals pro's ze maken.
URL: http://www.agfanet.com/en/cafe/photocourse/
Rota
Als je foto's schiet in portret-mode komen ze 'verkeerd om' je computer binenn. Als je ze opent (ik ga ervan uit dat je met jpg werkt), dan roteert en dan weer opslaat, vermindert de kwaliteit van je foto's door de jpg (de)compressie.
In Irfanview zit al een optie voor het "lossless" roteren van foto's; maar het is een van de weinige functies in Irfanview die ik niet handig vind werken.
Daarom doe ik het "lossless roteren" van foto's met Rota; werkt echt super-simpel; kijk zelf maar!
URL: http://www.ba.wakwak.com/~tsuruzoh/index-e.html
AGFAnet
Onder "Photo Tutor" worden op ingezonden foto's commentaar gegeven door professionele fotografen.
Onder "Photo Courses" staan veel lessen; oa onderverdeeld in effecten, compositie etc.
Onder "Professional Portfolio" zie je foto's zoals pro's ze maken.
URL: http://www.agfanet.com/en/cafe/photocourse/
Rota
Als je foto's schiet in portret-mode komen ze 'verkeerd om' je computer binenn. Als je ze opent (ik ga ervan uit dat je met jpg werkt), dan roteert en dan weer opslaat, vermindert de kwaliteit van je foto's door de jpg (de)compressie.
In Irfanview zit al een optie voor het "lossless" roteren van foto's; maar het is een van de weinige functies in Irfanview die ik niet handig vind werken.
Daarom doe ik het "lossless roteren" van foto's met Rota; werkt echt super-simpel; kijk zelf maar!
URL: http://www.ba.wakwak.com/~tsuruzoh/index-e.html
Mwoahaha, als ik zo naar buiten kijk komen er straks weer een paar mooie lucht/zonsondergang fototjes bij!!
Mooie foto's.Op woensdag 20 februari 2002 15:34 schreef LoneGunman het volgende:
Nog maar een paar net geschoten foto'tjes:
[afbeelding]
Grassprietjes.
Wel gek, ik heb een Fuji 2800z en ik krijg de achtergrond niet zo mooi "troebel" als bij deze. Dat is me nog nooit gelukt.
De foto is altijd scherp van voor tot achter.
Vanmorgen en vanmiddag wat wolken geschoten:

Jeremy Clarkson
Probeer je camera op diafragma-voorkeuze te zetten, en het diafragma zo ver mogelijk open te zetten (klein getal dus). Zie verder de discussie van gisteren over scherptediepte in dit topic....Op woensdag 20 februari 2002 18:31 schreef BizonKid het volgende:
[..]
Mooie foto's.
Wel gek, ik heb een Fuji 2800z en ik krijg de achtergrond niet zo mooi "troebel" als bij deze. Dat is me nog nooit gelukt.![]()
De foto is altijd scherp van voor tot achter.
...And the world goes on racing, like the world always will...
IDD, je scherptediepte wordt dan kleiner (waardoor alleen de voorgrond scherp wordt).Op woensdag 20 februari 2002 19:12 schreef Parlor_Inventor het volgende:
[..]
Probeer je camera op diafragma-voorkeuze te zetten, en het diafragma zo ver mogelijk open te zetten (klein getal dus). Zie verder de discussie van gisteren over scherptediepte in dit topic....
Maar één klein probleempje: dit is niet in te stellen bij de 2800z (evenals de 2600z). Hoe bereik je nu wel zo'n effect? Ga je als volgt te werk:
- Zoek onderwerp waar de achtergrond 'ver weg is'. Dus dat er zeker een aantal meter zitten tussen het object en de muur/struiken/etc.
- Camera op de macrostand (dit is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden).
- Kijk of de AF* z'n werk kan doen, stel anders scherp op een object die de AF wel wil 'pakken'. Houdt de sluiter half ingedrukt: verplaats je camera weer naar je orginele onderwerp.
- Druk af....
(* AF = Auto-focus)
Je kunt nu dus nog gaan experimenteren met de EV's en flitser, maar dit verschilt per onderwerp en de belichting.
Ok heb weer een ff wat pics gemaakt, voordat ik ze online zet eerst weer ff raden:
Waar (of welke weg) is dit?

Weg naar Leeuwarden? Ehh....ff denken....N355?Op woensdag 20 februari 2002 19:32 schreef MetHod het volgende:
Ok heb weer een ff wat pics gemaakt, voordat ik ze online zet eerst weer ff raden:
[afbeelding]
Er zijn meerdere wegen naar Leeuwarden.Op woensdag 20 februari 2002 19:39 schreef LoneGunman het volgende:
[..]
Weg naar Leeuwarden? Ehh....ff denken....N355?
Maar je zit fout.
Ga ff een hint geven. Als je hier 5-6km rechtdoor rijdt, kom je bij een scherpe bocht, met in die bocht een flitspaal (klein model).Op woensdag 20 februari 2002 19:32 schreef MetHod het volgende:
Onder het mom van 'op het eerste gezicht saaie foto's een nieuw leven inblazen'...hier ff wat plaatjes:

Verwijderd
Vanmiddag ook even rondgewandeld, met dit resultaat.
Genomen met een Olympus 2040, op standaard quality (eentje onder normaal), 1024 bij 768, resized naar 640 bij 480
Weerspiegeling vond ik wel mooi:

Beetje donker:

Stukje kunst:

En 'n boom met lucht:

En toen waren na 20 foto's mn batterijen alweer op. Philips powerlife, nieuw setje
. Volgende week komt er een eindelijk een powerbank met 8x GP AA 1800 mAh
Ik hoop dat die het iets langer uithouden.
Genomen met een Olympus 2040, op standaard quality (eentje onder normaal), 1024 bij 768, resized naar 640 bij 480

Beetje donker:

Stukje kunst:

En 'n boom met lucht:

En toen waren na 20 foto's mn batterijen alweer op. Philips powerlife, nieuw setje
Verwijderd
Mooie foto'sOp woensdag 20 februari 2002 20:33 schreef LoneGunman het volgende:
Onder het mom van 'op het eerste gezicht saaie foto's een nieuw leven inblazen'...hier ff wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En als ik op je digitale foto's link druk bij je signature, krijg ik geen foto pagina van jouw..
Verwijderd
[quote]Op woensdag 20 februari 2002 19:32 schreef MetHod het volgende:
almere als ik het goed zie welke weg weet ik niet
almere als ik het goed zie welke weg weet ik niet
enschedeOp woensdag 20 februari 2002 20:40 schreef Pauluhz het volgende:
[afbeelding]
Beetje donker:
[afbeelding]
Stukje kunst:
[afbeelding]
En 'n boom met lucht:
[afbeelding]
En toen waren na 20 foto's mn batterijen alweer op. Philips powerlife, nieuw setje. Volgende week komt er een eindelijk een powerbank met 8x GP AA 1800 mAh
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
snelle shutterspeed instellen...dan kun je druppels 'capturen'Op woensdag 20 februari 2002 21:00 schreef Emp-Hasis het volgende:
[..]
Mooie foto'sHoe heb je dit trouwens gedaan?
En als ik op je digitale foto's link druk bij je signature, krijg ik geen foto pagina van jouw..
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Zo te zien was me raadsel dit keer wat te moeilijk. Dennisdotcom DDC zat warm 
Kzal ff antwoord geven

Het is de N206, De Zilk, Noordwijk, Katwijk, A44.
Nu de rest van de pics

Check het recursieve

Met flits, macro mode

Zonder flits

Jammer dat ie niet scherp is, beesten vlogen om me heen

Macro

Macro
Kzal ff antwoord geven

Nu de rest van de pics

Check het recursieve

Met flits, macro mode

Zonder flits

Jammer dat ie niet scherp is, beesten vlogen om me heen

Macro

Macro
Tja, er was nix weinig herkenbaars op de foto's te zien, dus het had overal kunnen zijn.Op woensdag 20 februari 2002 21:17 schreef MetHod het volgende:
Zo te zien was me raadsel dit keer wat te moeilijk. DDC zat warm
Kzal ff antwoord geven
[afbeelding]
Maar ik had het kunnen weten want ik ben er vanmiddag ook nog overheen gereden.
Er zijn anders maar weinig wegen die ik ken die een dubbele lijn met tussenafstand en bordjes in het midden hebben.Op woensdag 20 februari 2002 21:23 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Tja, er was nix herkenbaars op de foto's te zien, dus het had overal kunnen zijn.
Maar ik had het kunnen weten want ik ben er vanmiddag ook nog overheen gereden.
kun je misschien een grotere foto laten zien?Op vrijdag 15 februari 2002 22:18 schreef Krypt het volgende:
Toch nog even wat natuur foto's.
Fuji Finepix 6900z
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
De diertjes zijn wat onscherp, maar dat kwam omdat die beesten niet stil wilden staan...
Aangezien ik niet zoveel plaatjes onder elkaar wilde zetten heb ik er maar wat kleinere plaatjes van gemaakt, zijn gelinkt naar weboptimized JPG's en geen full-size helaas...
ik wil de 6800 kopen, maar ik wil weten of de beeldkwaliteit iets in de buurt komt van de G1/G2...
Foto's zijn clickable naar 640x480... zeg maar welke foto's je wilt hebben want zoveel webspace heb ik niet...
hmm heb je ook welis van die 'bolletjes' in je digi foto's?
Die bolletjes waarvan ze zeggen dat het komt door reflectie van water of van stof op de lens of van je flitser en stof dat rond waait??
HIER beweren ze dus iets heel anders
Kwam op de site terecht toen ik naar een finepix 1300 foto zocht.. (bijna onderin is er ook 1 genomen met de finepix, zelf heb ik ook wel is van die bubbeltjes.. maar geesten??)
Die bolletjes waarvan ze zeggen dat het komt door reflectie van water of van stof op de lens of van je flitser en stof dat rond waait??
HIER beweren ze dus iets heel anders
Kwam op de site terecht toen ik naar een finepix 1300 foto zocht.. (bijna onderin is er ook 1 genomen met de finepix, zelf heb ik ook wel is van die bubbeltjes.. maar geesten??)
Ik ga nu een leuke set foto's maken... een maat van me belde en hij zit vast met zijn Opel Terrano (4x4) 
Moet een leuke reportage worden
Jeremy Clarkson
Niet met je cam ACHTER de auto gaan staan als ie gas geeft heOp woensdag 20 februari 2002 23:00 schreef Traag het volgende:
Ik ga nu een leuke set foto's maken... een maat van me belde en hij zit vast met zijn Opel Terrano (4x4)
wheheh, neeOp woensdag 20 februari 2002 23:02 schreef MetHod het volgende:
Niet met je cam ACHTER de auto gaan staan als ie gas geeft he
Jeremy Clarkson
lol
Heb de link nu aangepast. Tripod heeft me gewoon er ff afgegooit. Als ik er nou kiddiep0rn had staan....Op woensdag 20 februari 2002 21:00 schreef Emp-Hasis het volgende:
[..]
Mooie foto'sHoe heb je dit trouwens gedaan?
Helaas.. geen spectaculaire pics.... ik stond ernaast vast
Jeremy Clarkson
Wat is het , een Nissan Terrano of een Opel Frontera?Op woensdag 20 februari 2002 23:00 schreef Traag het volgende:
Tip: PHILIPS POWERLIFE batterijen zuigen. Daarom zijn ze ook zo goedkoop (nouja, voor iets meer heb je echte duracelOp woensdag 20 februari 2002 20:40 schreef Pauluhz het volgende:
[afbeelding]
Beetje donker:
[afbeelding]
Stukje kunst:
[afbeelding]
En 'n boom met lucht:
[afbeelding]
En toen waren na 20 foto's mn batterijen alweer op. Philips powerlife, nieuw setje. Volgende week komt er een eindelijk een powerbank met 8x GP AA 1800 mAh
Ik mag toch hopen dat jij niet het idee had dat je met je Astra die wagen d'r uit zou kunnen trekken.Op donderdag 21 februari 2002 01:49 schreef Traag het volgende:
Helaas.. geen spectaculaire pics.... ik stond ernaast vast
En ik mag wel zeggen... wel ongelovelijk stom om je wagen naast die 4x4 te zetten, ennuh... waarom heb je daar geen foto's van gemaakt, da's toch spectaculair
BMW 535D
hey wat voor een sluitertijd is nou nodig om die waterdruppel pics te maken? ik verwacht wel zon antwoord van 'gewoon de kortste die je hebt' maar mijn zeer toekomstige cam heeft als snelste sluitertijd 1/640s
GP Powerbank III roeleert echt hoor, is zijn geld echt wel waard.Op donderdag 21 februari 2002 09:40 schreef BaRF het volgende:
[..]
Tip: PHILIPS POWERLIFE batterijen zuigen. Daarom zijn ze ook zo goedkoop (nouja, voor iets meer heb je echte duracelen voor nog meer heb je een geweldige GP Powerbank III met 4 1800mAh battjes
)
bij de Conrad zijn ze nu in de aanbeding...
¯\_(ツ)_/¯
Om waterdruppel pics te maken heb je min 1/200" nodig.Op donderdag 21 februari 2002 10:31 schreef BaRF het volgende:
hey wat voor een sluitertijd is nou nodig om die waterdruppel pics te maken? ik verwacht wel zon antwoord van 'gewoon de kortste die je hebt' maar mijn zeer toekomstige cam heeft als snelste sluitertijd 1/640s
Als ik de flits gebruik, dan gaat m'n G2 automatisch terug naar 1/250" i.p.v. de max 1/1000". Bij 1/1000" heb je overigens wel véél licht nodig.
toch vin het raar 10 keer zoom uit zo'n klein ding 
0.3 pixel is het toch ?
btw wel lekker groot lcd
0.3 pixel is het toch ?
btw wel lekker groot lcd
Je zit me toch niet uit te lachen he?!
maar idd .3 hele megapixels... dat is goed voor een super resolutie van 640x480......
Verwijderd
1 ding scheelt! je hoeft je foto's tenminste niet te resizen voordat je ze op got zetOp donderdag 21 februari 2002 17:46 schreef Thefirstikke het volgende:
Tja....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
...Sony MVC-FD75
Ik heb maar één vraag: valt er niet wat meer uit dit ding te persen?
ja lach allemaal maar!! volgende maand heeft deze jongen een mooie G2 in z'n handen... hoop ik 
Maar er zijn niet wat 'tweaks' beschikbaar voor deze brute cam?
Maar er zijn niet wat 'tweaks' beschikbaar voor deze brute cam?
Liev!
Deze zijn wel redelijk toch? 2 probleempjes alleen: ik heb ze nu dus geresized naar 400x300, maar ze zijn oorspronkelijk maar 640x480... en hoe zorg ik ervoor dat het er wat minder fel uit ziet? belichting omlaag? flitser op low maakt niet veel uit...
Verwijderd
Ik heb van iemand anders geleerd dat vinger voor de flits soms ook wel helptOp donderdag 21 februari 2002 18:14 schreef Thefirstikke het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Liev!
Deze zijn wel redelijk toch? 2 probleempjes alleen: ik heb ze nu dus geresized naar 400x300, maar ze zijn oorspronkelijk maar 640x480... en hoe zorg ik ervoor dat het er wat minder fel uit ziet? belichting omlaag? flitser op low maakt niet veel uit...
Je kunt hem natuurlijk ook altijd nog even achteraf bewerken met bijv. photoshop.
Zomaar wat plaatjes met Canon S30

Plaatjes met licht/schaduw vind ik altijd leuk.

Ik vind die sephia plaatjes wel geinig

Vannochtend op weg naar mijn werk.

En aangekomen

En nu heb ik honger.
Plaatjes met licht/schaduw vind ik altijd leuk.
Ik vind die sephia plaatjes wel geinig
Vannochtend op weg naar mijn werk.
En aangekomen
En nu heb ik honger.
't is alweer een tijdje terug dat ik foto's heb gepost.. (geen tijd e.d.). Maar nu terug van wintersport. Uiteraard camera mee, en ik moet zeggen: meeste fotos zijn gelukt!! 
Hier wat impressies (ik had gewoon moeite om me maar te beperken tot 4 fotos
):

Landschap, vanuit de skilift

Zonnebril en kopje

Het dal (het is mistig
)

Hét voordeel van mijn digitale camera: je neemt hem zo mee in je binnenzak
Alles is geschoten op 1600x1200 met een Canon PowerShot A20. Alleen geresized met Photoshop. De instellingen weet ik niet meer exact, maar meeste zijn gewoon automatisch ingesteld.
Hier wat impressies (ik had gewoon moeite om me maar te beperken tot 4 fotos

Landschap, vanuit de skilift

Zonnebril en kopje

Het dal (het is mistig

Hét voordeel van mijn digitale camera: je neemt hem zo mee in je binnenzak
Alles is geschoten op 1600x1200 met een Canon PowerShot A20. Alleen geresized met Photoshop. De instellingen weet ik niet meer exact, maar meeste zijn gewoon automatisch ingesteld.
nou, mijn eerste post in een dit topic!
ik heb sinds een paar dagen een Olympus C-700UZ.
hier een paar eerste probeersels:
http://members.chello.nl/g.nieuwland/olympus/001/grolsch.jpg
http://members.chello.nl/g.nieuwland/olympus/001/plant2.jpg
uiteraard de kraan:
http://members.chello.nl/g.nieuwland/olympus/001/kraan03.jpg
...en de cd met water:
http://members.chello.nl/g.nieuwland/olympus/001/cd_water2.jpg
http://members.chello.nl/g.nieuwland/olympus/001/cd_water3.jpg
http://members.chello.nl/g.nieuwland/olympus/001/cd_water4.jpg
nog een macro-opname van mijn rugtas:
http://members.chello.nl/g.nieuwland/olympus/001/adidas_macro.jpg
sorry voor de lay-out verneukerij...

[sint]Erm, www.irfanview.com downloaden en daarmee resizen aub, dit is ff wat te gortig.[/sint]
uiteraard de kraan:
...en de cd met water:
[sint]Erm, www.irfanview.com downloaden en daarmee resizen aub, dit is ff wat te gortig.[/sint]
mooie kleine pics
ok, sorry, maar niet zo spammen met Irfanview. ik heb mn middelen!Op donderdag 21 februari 2002 21:11 schreef Molybdenum het volgende:
nou, mijn eerste post in een dit topic!
uiteraard de kraan:
...en de cd met water:
Dit topic is gesloten.