Nadeel: diskettesOp dinsdag 26 februari 2002 17:05 schreef Thefirstikke het volgende:
Nog een voordeel van de FD75: 10x optische zoom!!
Verwijderd
ik krijg waarschijnlijk de Sony Cybershot dsc 75
iemand ervaring mee?
-edit-
sorry, ik zie nu dat 't idd "digital fotocamera-foto's" heet, en niet "digitale fotocamera" waar ik het in eerste instantie voor aanzag
iemand ervaring mee?
-edit-
sorry, ik zie nu dat 't idd "digital fotocamera-foto's" heet, en niet "digitale fotocamera" waar ik het in eerste instantie voor aanzag
Dit is een foto-only topic, zou je hier verder willen gaan: [topic=197979]Op dinsdag 26 februari 2002 17:41 schreef Vision het volgende:
ik krijg waarschijnlijk de Sony Cybershot dsc 75
iemand ervaring mee?
Ben vanmiddag even op pad geweest: Karpendonk, Eindhoven.
Dat is een moerassig bos (zeker nu!).
Hier wat plaatjes (van de in totaal 60 geschoten!):

Allen geschoten met de Olympus C-700UZ.
Dat is een moerassig bos (zeker nu!).
Hier wat plaatjes (van de in totaal 60 geschoten!):

Allen geschoten met de Olympus C-700UZ.
Verwijderd
Dat kan ik ook!!Op maandag 25 februari 2002 23:16 schreef BaSsDruM het volgende:
Zomaar fotootje genomen net, niet bewerkt, alleen lange sluitertijd....
Wie weet wat 't is gaat door voor de kewlkast
Mooi he...
ik weet dus wat 't is
Verwijderd
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014745312
Hier een linkje voor een foto die ik gisteren heb gemaakt met mijn Finepix 2600
Verwijderd
Haart die kat nou zou uit of ligt dat aan de structuur van hetgene waar ie op ligtOp dinsdag 26 februari 2002 18:44 schreef xanaduY2k het volgende:
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014745312
Nog een fototje van afgelopen zondag.

Verwijderd
het zijn haren 
en hij is nog gevaarlijk ook
(zie link)
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014747667
Hier nog enkele plaatjes van vanmiddag :
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014747794
het regent, het regent, het bos overstroomd ????
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014747916
Hoe vinden jullie deze voor een finepix 2600?
(heb hem sinds gisteravond)
en hij is nog gevaarlijk ook
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014747667
Hier nog enkele plaatjes van vanmiddag :
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014747794
het regent, het regent, het bos overstroomd ????
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014747916
Hoe vinden jullie deze voor een finepix 2600?
(heb hem sinds gisteravond)
Ik weet niet, ik vind de S30 echt iets hebben boven (slechte vergelijking ik weet het) die Olympus C2100 en 700. Op de een of andere manier ziet gewoon perfecter uit...
Wat is dat toch met Canon.
Die S30 kun je daar ook lekker veel manual instellen?
Verwijderd
Molybdenum ga maar niet na het oeienbos in Velhoven 
Mn broer ging vanmiddag een route voor scouting uitstippelen, (en dat bos staat bekend voor de flikkers en potloodventers die daar rondlopen) en ja zo eentje kwam die tegen
maar voor de rest mooie foto's
Mn broer ging vanmiddag een route voor scouting uitstippelen, (en dat bos staat bekend voor de flikkers en potloodventers die daar rondlopen) en ja zo eentje kwam die tegen
maar voor de rest mooie foto's
yep...Op dinsdag 26 februari 2002 20:57 schreef Yokozuna het volgende:
Ik weet niet, ik vind de S30 echt iets hebben boven (slechte vergelijking ik weet het) die Olympus C2100 en 700. Op de een of andere manier ziet gewoon perfecter uit...
- aperture
- shutter speed
- white balans
- metering
- colour balans
- flash strenght
- etc
het is gewoon een G2, maar dan met andere lens...
met de S30 kan zelfs een snellere shutterspeed instellen....1/1500 tov 1/1000 van de G2
en de G2 is eigenlijk effectief maar 3.87 mp...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik ben nog even wat aan 't spelen geweest met macro e.d. maar ik blijf 'm niet overal scherp krijgen... (de achtergrond boeit natuurlijk niet, maar wel het betreffende object)
Een Ronson Windlite

Nog 1 maar dan met m'n dagelijkse aansteker
Een Ronson Windlite

Nog 1 maar dan met m'n dagelijkse aansteker

BMW 535D
Maar weer eens de kwaliteiten van de canon powershot s40 getest vanavond:

Door de harde wind bleef zelfs m'n statief niet superstil meer staan met sluitertijden van rond de 10/15 seconden, dus de foto's zijn niet helemaal haarscherp

Door de harde wind bleef zelfs m'n statief niet superstil meer staan met sluitertijden van rond de 10/15 seconden, dus de foto's zijn niet helemaal haarscherp
Terugkomst olympische spelers @ schiphol, gistermiddag. Er zijn een heleboel foto's met sharpen filters, dus dan weet je dat. 

Een aantal foto's zijn niet gemaakt vanwege de sporters maar vanwege de leuke meiden die er ook waren

Dus dat je het ff weet

Een aantal foto's zijn niet gemaakt vanwege de sporters maar vanwege de leuke meiden die er ook waren

Dus dat je het ff weet
jammer dat er veel beweging in zit
vette pics wel
vette pics wel
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Okay, nieuwe shipment foto's 

Schroef macro'tje

Symetrie-foto
van een ns spoorttje

Ondergaandezon

ra-ra welke weg

Zuidtangent in actie (JA! is genomen vanaf het perron
)
fpx1300

Schroef macro'tje

Symetrie-foto

Ondergaandezon

ra-ra welke weg

Zuidtangent in actie (JA! is genomen vanaf het perron
fpx1300

Goh je meent hetOp woensdag 27 februari 2002 09:21 schreef ddc het volgende:
En Zuidtangent roeleert
Bekende lader & batterijenOp woensdag 27 februari 2002 14:39 schreef DeeJayV het volgende:
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dure lader en batterijen. Meer als 1/4 van de kostprijs van de camera.Op woensdag 27 februari 2002 15:02 schreef Traag het volgende:
[..]
Bekende lader & batterijen
Maar idd zeer goede batterijen.
I knowOp woensdag 27 februari 2002 15:15 schreef LoneGunman het volgende:
Dure lader en batterijen. Meer als 1/4 van de kostprijs van de camera.

Ik hoop het, ze liggen nu thuis te ladenMaar idd zeer goede batterijen.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
heb voor de lader 36 Euro betaald, valt dus wel meeDure lader en batterijen. Meer als 1/4 van de kostprijs van de camera.
maarreh, ff ontopic!
Hoe vinden jullie die pics, voor zo'n budget cameraatje?
Ik vind de pics er wel goed uit zien, heb je ook een paar niet gecomprimeerde (resized) voorbeelden ergens staan?
Edit: sorry, ik zag niet dat ze clickable waren.
Edit: sorry, ik zag niet dat ze clickable waren.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
vanmiddag bij m'n opa in zwolle nog een paar plaatjes geschoten van 4-hoog
deze stond in de zon op tafel

nog maar eens plaatjes geschoten zonder zoom en 10x zoom...
de foto's zijn door het glas genomen, omdat het op 4-hoog best wel hard waaide
zonder zoom

10x zoom

zonder zoom

10x zoom
deze stond in de zon op tafel

nog maar eens plaatjes geschoten zonder zoom en 10x zoom...
de foto's zijn door het glas genomen, omdat het op 4-hoog best wel hard waaide
zonder zoom

10x zoom

zonder zoom

10x zoom

Verwijderd
[quote]Op woensdag 27 februari 2002 19:27 schreef Eddo het volgende:
He, komt mijn woonplaats ook eens langs in deze topic
Ik moet wel toegeven dat ik erg jaloers ben op jouw zoom, want mijn camera haalt 3x (Sony DSC S75), en soms vind ik dat wel weinig als ik wat moois in de verte zie
He, komt mijn woonplaats ook eens langs in deze topic
Ik moet wel toegeven dat ik erg jaloers ben op jouw zoom, want mijn camera haalt 3x (Sony DSC S75), en soms vind ik dat wel weinig als ik wat moois in de verte zie
oh behave!!Op woensdag 27 februari 2002 21:20 schreef kingofhill het volgende:
luchtfoto gemaakt met mn minolta dimage.
[afbeelding]
Alleen is wel een poster

Dubbel glas?
PerfectionistDoor de harde wind bleef zelfs m'n statief niet superstil meer staan met sluitertijden van rond de 10/15 seconden, dus de foto's zijn niet helemaal haarscherp
@ eerste post pagina 37 (25 views per pagina) van Bassdrum.
Verwijderd
Bij de eerste foto's heb ik wat met de scherptediepte gespeeld. Krijg je best aardige effecten mee.
Het derde plaatje is zomaar van wat graffiti.

Het derde plaatje is zomaar van wat graffiti.

Verwijderd
Blur effect!!Op woensdag 27 februari 2002 23:44 schreef Blaise het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Met HP Photosmart 318.
Heb vandaag de van 12uur tot 19uur buiten gestaan, 30km afgelegd, tot over m'n enkels in de blubber gestaan enzo,
maar hier zijn ff snel 2 pics!, heb er ±250 geschoten vandaag!

Paardjes lopen half in het water,is de overstroomde Dommel, die uitmondt op de Maas, staat hoog dat water!
Dit zijn absoluut niet de mooiste, dit doe ik ff snel!

Paardjes lopen half in het water,is de overstroomde Dommel, die uitmondt op de Maas, staat hoog dat water!
edit:
trouwens de mooiste hou ik toch voor mezelf
trouwens de mooiste hou ik toch voor mezelf
Ehm ja dan kan je hier net zo goed niet posten, het gaat toch om dat je hier de mooiste pics post...Op donderdag 28 februari 2002 01:27 schreef gjrebels het volgende:
edit:
trouwens de mooiste hou ik toch voor mezelf![]()

Was dus vannacht met die grote maan
Mooie volle maan. Het is alleen jammer dat dit in het echt véél indrukwekkender is dan op een foto.Op donderdag 28 februari 2002 06:58 schreef ddc het volgende:
[PICS]
Volgens mij is het de kunst om niet alleen de maan te fotograferen, maar ook bijv. bomen die ervoor staan.
Sinterklaas had destijds in het kader van 'Zie de maan schijnt door de bomen' mooie pics, ook met wolken enzo.
Heb zelf ook pics van een volle maan gemaakt, maar dit valt enorm tegen als je echt een strakke heldere hemel hebt. De maan is dan gewoon veel te fel, en de camera kan minder goed omgaan met het hoge contrast dan onze ogen (jaja).
Het is dan mooier om bijv. ook het verlichte landschap erop te krijgen.
hmmm.. jij hebt hem ook niet scherp gekregen... bij mij waren zo ook allemaal wazig.Op donderdag 28 februari 2002 06:58 schreef ddc het volgende:
[..]
Ehm ja dan kan je hier net zo goed niet posten, het gaat toch om dat je hier de mooiste pics post...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb mijn camera pas een week, ik moet nog uitzoeken hoe de manual focus werkt. (als ik die heb). dan kan ik die maan er misschien goed op krijgen.
als ik thuis ben straks zet ik ook wel ff wat pics van die maan erop
ik had ze met een verrekijker gemaakt voor me camera
whooow!! die van die paarden is vet!!!!Op donderdag 28 februari 2002 01:27 schreef gjrebels het volgende:
Heb vandaag de van 12uur tot 19uur buiten gestaan, 30km afgelegd, tot over m'n enkels in de blubber gestaan enzo,
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
trouwens de mooiste hou ik toch voor mezelf![]()
...And the world goes on racing, like the world always will...
Het idee is aardig, maar hij was pas echt mooi geweest als ie scherp was geweest. Eventueel alleen de bomen/grond.Op donderdag 28 februari 2002 10:33 schreef Parlor_Inventor het volgende:
whooow!! die van die paarden is vet!!!!
Ik denk niet dat je het gevoel van beweging beter uit kunt drukken door het een en ander scherp te maken. De paarden zijn scherp, en de rest is scherp genoeg om te zien wat het is, en onscherp genoeg om beweging te suggereren. De plaatsing van de paarden vind ik ook perfect. Het suggereert de weg die ze nog moeten gaan, en van de houding/uitstraling van de paarden is een zekere haast af te lezen. Verder vind ik de kleurencombi van de foto erg goed (De paarden vormen een geheel met de omgeving)Op donderdag 28 februari 2002 10:44 schreef ddc het volgende:
[..]
Het idee is aardig, maar hij was pas echt mooi geweest als ie scherp was geweest. Eventueel alleen de bomen/grond.
...And the world goes on racing, like the world always will...
Voor de paarden liefhebbers (ps, zijn trouwens een soort wilde paardjes)

Jaa!, eenheuse regenboog

Jaa!, eenheuse regenboog

nog een druppel variant...
hmmm
dat kopje mag niet in de magnetronOp donderdag 28 februari 2002 14:26 schreef joep_k het volgende:
[afbeelding]
nog een druppel variant...
dat was de laatste keer dat je h'm leende maatOp donderdag 28 februari 2002 14:37 schreef pokeran het volgende:
[...]
klik voor grotere versie
met zelfde camera als joep_kut
hmmm
Verwijderd
ULTRA SUPERZOOM!!!!!!!Op donderdag 28 februari 2002 09:21 schreef Firecow het volgende:
als ik thuis ben straks zet ik ook wel ff wat pics van die maan erop
hmm, gvd, dan moet ik hem nu dus jattenOp donderdag 28 februari 2002 14:42 schreef joep_k het volgende:
[..]
dat was de laatste keer dat je h'm leende maat
Ik heb ook sinds kort een digicam!!! Hier wat pics:

Allen gemaakt met mijn Olympus C3020 ZOOM

Allen gemaakt met mijn Olympus C3020 ZOOM

Is dat een 24bits jpg'tje? Je kunt hier wel zien dat je gewoon een te kort aan blauwtinten hebt bij de lucht. Wel grappig nog nooit gezien ;0
niet echt supermooi maja
met verrekijker zoom
Verwijderd
Macro testje

/me is vandaag weer eens in de modder aan het werk geweest, da's zand dus
edit : keer wat anders als macro, best wel vaag effect

/me is vandaag weer eens in de modder aan het werk geweest, da's zand dus
edit : keer wat anders als macro, best wel vaag effect

WTF bedoel je?!! en zet er voortaan ff bij als je mijn fotoos kwoot !Op donderdag 28 februari 2002 16:46 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]
Is dat een 24bits jpg'tje? Je kunt hier wel zien dat je gewoon een te kort aan blauwtinten hebt bij de lucht. Wel grappig nog nooit gezien ;0
Verwijderd
Ik heb gisteren ook nog ff een foto van de maan gemaakt.. 

Fuji finepix 6900 met 6x Zoom en gecropped uit origineel.
(in het echt was het toch mooier...)
Fuji finepix 6900 met 6x Zoom en gecropped uit origineel.
(in het echt was het toch mooier...)
nog een paar 'diverse' fotootjes van mij:
Tegenlicht is soms toch best wel mooi
:

Hieronder een paar foto's die zijn gemaakt tijdens Bitte ein Beat party in Zoetermeer:
Zou deze gemaakt zijn met een hele lage diafragma offe ?!

Extreem gefotosoepte foto:

Effe raden wie wie is van links naar rechts
Tegenlicht is soms toch best wel mooi

Hieronder een paar foto's die zijn gemaakt tijdens Bitte ein Beat party in Zoetermeer:
Zou deze gemaakt zijn met een hele lage diafragma offe ?!

Extreem gefotosoepte foto:

Effe raden wie wie is van links naar rechts

Ook van de maan vannacht.

/edit. ben aan het sparen voor de DSC-F707

code:
1
2
3
4
5
6
| Camera: Sony DSC-F505V Resolutie: 2240*1680 ISO-Snelheid: ISO-100 Focuslengte: 36 mm Diafragma: F/3,4 Sluitertijd: 1 / 1000 sec |
/edit. ben aan het sparen voor de DSC-F707
Gebeurt vaker. Iedereen heeft dat, 't valt me regelmatig op. Ligt niet aan je cam of beeldscherm of wat dan ook. Das nou 'digitaal'Op donderdag 28 februari 2002 16:46 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]
Wow ik hoop voor je dat die full versie van je niet de originele foto is, maar een door irfanview verneukte jpg compressie ofzo.Op donderdag 28 februari 2002 18:48 schreef RRX het volgende:
Ook van de maan vannacht, klik voor de full-versie
[afbeelding]
code:
1 2 3 4 5 6 Camera: Sony DSC-F505V Resolutie: 2240*1680 ISO-Snelheid: ISO-100 Focuslengte: 36 mm Diafragma: F/3,4 Sluitertijd: 1 / 1000 sec
Hier even een stukje uit je foto:

Zeg, wat nou WTF. Je ziet toch gewoon dat de kleuren duidelijk niet mooi overlopen maar dat je verchillende tinten blauwe lucht elkaar ziet opvolgen.WTF bedoel je?!! en zet er voortaan ff bij als je mijn fotoos kwoot !
Nouja, ik zie het eigenlijk heel weinig. Maar bij grote stukken open HELDERE lucht zie je het weleens. Ach, 64bits opslag van pixels komt er ook weer aan. (hopelijk worden er ook nog wat bits gereserveerd voor extra kleuren combi's)Gebeurt vaker. Iedereen heeft dat, 't valt me regelmatig op. Ligt niet aan je cam of beeldscherm of wat dan ook. Das nou 'digitaal'
Heb jij daar de hele versie voor nodig om het te zien ?Hier even een stukje uit je foto:
Op donderdag 28 februari 2002 18:53 schreef BaSsDruM het volgende:
[..]
Wow ik hoop voor je dat die full versie van je niet de originele foto is, maar een door irfanview verneukte jpg compressie ofzo.
Hier even een stukje uit je foto:
[afbeelding]
/edit1
op die van 1,1 MB issie niet veel beter. de camera heeft trouwens wel behoorlijk last van ruis bij donkere dingen
/edit2
Ik heb 2 foto's gemaakt, 1 in JPEG & 1 in TIFF, en die iin photoshop onder elkaar geplaatst gecropt & 200% vergroot, nou je ziet al waarom ik de tiff functie nooit gebruik, je hebt er toch geen fuck aan

net begonnen met het testen van de ixus
1600x1200 naar 640x480
verder niet behandeld met fotosoep
1600x1200 naar 640x480
verder niet behandeld met fotosoep

Verwijderd
[quote]Op donderdag 28 februari 2002 19:07 schreef RRX het volgende:
[..]
Ik heb 2 foto's gemaakt, 1 in JPEG & 1 in TIFF, en die iin photoshop onder elkaar geplaatst gecropt & 200% vergroot, nou je ziet al waarom ik de tiff functie nooit gebruik, je hebt er toch geen fuck aan
Ik heb laatst ook 2 dezelfde foto's gemaakt in JPG en TIFF, en ik kwam ook tot de conclusie dat het helemaal niks uitmaakt. Ligt dit nou aan het merk camera, aan instellingen, of is het nou een algemene feit dat het niks uitmaakt?
[..]
Ik heb laatst ook 2 dezelfde foto's gemaakt in JPG en TIFF, en ik kwam ook tot de conclusie dat het helemaal niks uitmaakt. Ligt dit nou aan het merk camera, aan instellingen, of is het nou een algemene feit dat het niks uitmaakt?

Verwijderd
Vanavond nog maar wat geexperimenteerd met foto's van de zonsondergang. Ik vond het moeilijk om de zon EN de voorgrond een beetje goed te belichten. Als je de zon er mooi op hebt, is de voorgrond veel te donker en andersom is het hetzelfde. Hieronder staan wat resultaten; oordeel zelf maar
Eerst trouwens nog een foto van een zwaan [ edit: waarschijnlijk een gans ] die ik vanmiddag tegenkwam.

Bij de foto hierboven zie je dat de camera de lucht veel te fel belicht als niet op de lucht 'metert'.

Alle foto's komen rechtsteeks uit de camera; ze zijn alleen verkleind.

Bij de foto hierboven zie je dat de camera de lucht veel te fel belicht als niet op de lucht 'metert'.

Verwijderd
gave foto's! zo'n ondergaande zon is altijd mooi qua lichtOp donderdag 28 februari 2002 21:05 schreef zteph het volgende:
Vanavond nog maar wat geexperimenteerd met foto's van de zonsondergang. Ik vond het moeilijk om de zon EN de voorgrond een beetje goed te belichten. Als je de zon er mooi op hebt, is de voorgrond veel te donker en andersom is het hetzelfde. Hieronder staan wat resultaten; oordeel zelf maarEerst trouwens nog een foto van een zwaan (?) die ik vanmiddag tegenkwam.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die zwaan lijkt verdacht veel op een gans.....
Iemand nog mooie foto's van de laag staande maan gemaakt?
Heee...dat ken ik. Bij mij op de hoekOp woensdag 27 februari 2002 09:14 schreef CT het volgende:
[afbeelding]
Symetrie-fotovan een ns spoorttje
Vanaf die brug wil ik binnenkort panorama-foto gaan maken, samen met mijn Fuji Finepix 1300 en statief.
Wel van de maan, niet echt laagstaand, maar wel mooi. Post ze morgen ff in deel 6Op donderdag 28 februari 2002 23:49 schreef Akropolis het volgende:
Iemand nog mooie foto's van de laag staande maan gemaakt?
Verwijderd
Mensen AUB met die s40 en s30 post meer pics!!!
ook macro pics aub
ik twijfel G2 S40 S30
dus laat me kiezen!!!
G2 zeker mooie pics!!
S30 sinds Mooooody pics twijfel ik hier weer aan
S40 door Bassdrum btw die pic van Dj isaac is dat macro ofzo leg eens uit hoe je die pic heb gekregen zo
ook macro pics aub
ik twijfel G2 S40 S30
dus laat me kiezen!!!
G2 zeker mooie pics!!
S30 sinds Mooooody pics twijfel ik hier weer aan
S40 door Bassdrum btw die pic van Dj isaac is dat macro ofzo leg eens uit hoe je die pic heb gekregen zo
Ziezo..ik heb een nieuw exemplaar van de S30 opgehaald (vorige had losse lens) en post meteen wat huis-tuin-en-keuken-testpics...
allemaal snel genomen op medium quality (=laagste) en resized van 2048x1536...

ok...even later nog wat pics van de mooie blauwe lucht geschoten...
nog niet zo scherp als ik zou willen, maar het waaide dan ook behoorlijk langs mijn dakraam

allemaal snel genomen op medium quality (=laagste) en resized van 2048x1536...

ok...even later nog wat pics van de mooie blauwe lucht geschoten...
nog niet zo scherp als ik zou willen, maar het waaide dan ook behoorlijk langs mijn dakraam

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Heeft je camera een contrast-instelling? Dan moet je daar eens een beetje meet experimenteren.Op donderdag 28 februari 2002 21:05 schreef zteph het volgende:
Vanavond nog maar wat geexperimenteerd met foto's van de zonsondergang. Ik vond het moeilijk om de zon EN de voorgrond een beetje goed te belichten. Als je de zon er mooi op hebt, is de voorgrond veel te donker en andersom is het hetzelfde. Hieronder staan wat resultaten; oordeel zelf maarEerst trouwens nog een foto van een zwaan [ edit: waarschijnlijk een gans ] die ik vanmiddag tegenkwam.
waarschijnlijk heeft een Canon EOS-D30 dat welOp vrijdag 01 maart 2002 13:49 schreef vink het volgende:
[..]
Heeft je camera een contrast-instelling? Dan moet je daar eens een beetje meet experimenteren.
trouwens..vraag aan de pic-shooter...zijn die gemaakt in omgeving Enschede? (omdat je daar woont..)
Verwijderd
probeer is een lekker macro shotje temaken aub ook heel dichtbij kijken of ie nog scherp is gewoon posten aubOp vrijdag 01 maart 2002 14:05 schreef Mooooody het volgende:
[..]
waarschijnlijk heeft een Canon EOS-D30 dat wel
trouwens..vraag aan de pic-shooter...zijn die gemaakt in omgeving Enschede? (omdat je daar woont..)
wie?Op vrijdag 01 maart 2002 14:22 schreef ExTrEmE22 het volgende:
[..]
probeer is een lekker macro shotje temaken aub ook heel dichtbij kijken of ie nog scherp is gewoon posten aub
ik?
dat slot is een macro...bloem en buitenplant ook...
Verwijderd
ik reed met m'n pa door hilversum en toen kwamen we dit tegen... m'n pa had toevallig een splinternieuwe sony p50 in de auto liggen en die kon ik dus meteen testen!
let even op de de groene en rode kleuren... die zien er gewoon niet uit vind ik

wow dat geel is ook een beetje erg geel moet ik zeggen
is je pa fotohandelaar ofzo ??
Hier zie je inderdaad het Sony kwaaltje (Sony rood) weer opduiken. Ook geel is idd erg aanwezig. Dit komt toch zo rauw uit de camera?Op vrijdag 01 maart 2002 14:46 schreef Eddo het volgende:
Verwijderd
hmm kan het niet nog dichterbij? dacht het van welOp vrijdag 01 maart 2002 14:30 schreef Mooooody het volgende:
[..]
wie?
ik?
dat slot is een macro...bloem en buitenplant ook...
G2 heeft betere macro dat weet ik heb dat gezien aan de foto's
Verwijderd
m'n pa is geen fotohandelaar... hij beheert gewoon allerlei apparatuur (auto's, digicams, dvcam, gewone camera's) op het werkOp vrijdag 01 maart 2002 15:04 schreef Firecow het volgende:
wow dat geel is ook een beetje erg geel moet ik zeggen![]()
dit houdt ook in dat hij nieuwe spullen aan mag schaffen en meestal neemt hij die eerst mee naar huis
dat geel is inderdaad geel, maar nou moet ik wel zeggen dat de zon er ook precies vol op scheen vanmiddag
deze foto's zijn alleen geresized naar 640x480 (niks geen sharpen of iets dergelijks)Op vrijdag 01 maart 2002 15:06 schreef MetHod het volgende:
[..]
Hier zie je inderdaad het Sony kwaaltje (Sony rood) weer opduiken. Ook geel is idd erg aanwezig. Dit komt toch zo rauw uit de camera?
misschien is het wel alleen bij foto's van die kleine sony digicams, ik heb namelijk nog nooit een 505 of een 707 gehad om echt te testen... misschien hebben die dat wel helemaal niet zo erg
Verwijderd
hmm dat geel valt me erg op maar kan ook door het zonlicht komen maar je heb wel gelijk rood groen en geel springt uit die foto gewoonOp vrijdag 01 maart 2002 14:46 schreef Eddo het volgende:
hmmmz die kleuren zijn idd wel erg onder invloed van LSD jah... vink nie zo mooi...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
helemaal mee eens!Op vrijdag 01 maart 2002 15:48 schreef beschuitfluiter het volgende:
hmmmz die kleuren zijn idd wel erg onder invloed van LSD jah... vink nie zo mooi...
geef mij de olympus c2100uz of canon powershot a20 maar
Verwijderd
Yep, net achter de campus van de universiteit. Langs de Bosweg, uit m'n hoofd.Op vrijdag 01 maart 2002 14:05 schreef Mooooody het volgende:
kewl...wist niet dat Enschede zo mooi wasOp vrijdag 01 maart 2002 16:44 schreef zteph het volgende:
[..]
Yep, net achter de campus van de universiteit. Langs de Bosweg, uit m'n hoofd.
kan tot 10 cm. dichtbij, zelfde instelling als G2 volgens mij...Op vrijdag 01 maart 2002 15:07 schreef ExTrEmE22 het volgende:
[..]
hmm kan het niet nog dichterbij? dacht het van wel
G2 heeft betere macro dat weet ik heb dat gezien aan de foto's
maar zo dichtbij doe ik nooit...ik wil meestal wel iets van de achtergrond meepikken...
maar ik wil wel een echte macro maken..speciaal voor jou!
Verwijderd
Mooie foto! Precies op het goede ogenblik, met die bij erop. Zou je voortaan trouwens de foto's niet breder maken dan 640pixels? Nu missen veel mensen een deel van je foto omdat het teveel moeite is om opzij te scrollenOp vrijdag 01 maart 2002 17:16 schreef johnnyv.nl het volgende:
Deze heb ik in de tuin gemaakt met m'n HP 715
Moooooie foto idd. Veel detail. Kleuren ook goed.Op vrijdag 01 maart 2002 17:16 schreef johnnyv.nl het volgende:
Deze heb ik in de tuin gemaakt met m'n HP 715:
[afbeelding]
paar met volle maan:
helaas is de focus niet goed. de camera had er blijkbaar moeite mee. ik had toen de manual focus nog niet ontdekt (ik heb de camera nog niet lang..).
alles foto's vanaf statief.
hier kan je de halo in de wolken zien.

10x optische zoom, lange sluitertijd. dan komt er wat 'noise' in de foto.

Olympus C-700UZ
trouwens: nu ik buiten stond was de noise bij foto's met lange belichting veel minder, omdat de camera koud was. ik schat dat het buiten 5 °C was. bij kamertemp. komt er best veel ruis op de foto.
helaas is de focus niet goed. de camera had er blijkbaar moeite mee. ik had toen de manual focus nog niet ontdekt (ik heb de camera nog niet lang..).
alles foto's vanaf statief.
hier kan je de halo in de wolken zien.
10x optische zoom, lange sluitertijd. dan komt er wat 'noise' in de foto.
Olympus C-700UZ
trouwens: nu ik buiten stond was de noise bij foto's met lange belichting veel minder, omdat de camera koud was. ik schat dat het buiten 5 °C was. bij kamertemp. komt er best veel ruis op de foto.
Dit topic is gesloten.