"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
ik heb staan 4x B&W 604 S2
1x B&W LCR6 S2
Ik heb 't aangesloten op een...
Yamaha DSP-A2 (versterker)
Yamaha DVD-S796 (regio vrij)
Yamaha KX-393 (casette deck)
Yamaha CDX-593 (pro-bit cd)
Yamaha TX-492 (tuner)
+
2X SL-1200MKII met een gaar mengpaneel
Als iemand in Zaanstad foto's van mijn kamer kan inscannen
Hoezo niet? Een sub kan een stukje beleving aan je geluid toevoegen, en dat zonder al te veel aanwezig of opdringerig te zijn...Op dinsdag 05 februari 2002 18:27 schreef dmmh het volgende:
Een subwoofer komt me huis niet in...no way
???Op dinsdag 05 februari 2002 18:27 schreef dmmh het volgende:
Ik wil het liefst 3 Marantz PM7000/ 8000 versterkers zodat ik het geheel voor DVD per twee kanalen kan aansturen
Waarom dan niet gewoon een marantz 5 of 7 kanaals eindversterker en nog een voorversterker? Anders zit je zo te kutten met volumes, decoders, enz.
Gezien die B&W's niet echt goed geschikt zijn voor een lekker .1 kanaal kan een sub best een goede aanvulling zijn voor de dvd's, mits je van een beetje effecten in de lage regionen houdt.Een subwoofer komt me huis niet in...no way
Verwijderd
Leg uit aub...Op dinsdag 05 februari 2002 19:12 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Het is JUIST belangrijk voor films.
heej, die boxen heb ik dus ook, komt mooi geluidje uit vind ik.Op vrijdag 01 februari 2002 20:38 schreef Sjorsl het volgende:
[afbeelding]
in combo met:
[afbeelding]
MUHAHAHAHAHA
heb jij alleen de oude of nieuwe versie (de nieuwe heeft over de basboxen een grote ijzeren bescherming ?
enne wat voor amp is da ?
Verwijderd
Kewl!Op dinsdag 05 februari 2002 18:27 schreef dmmh het volgende:
Hallo allemaal
Mijn eerste post hier....uiteraard over audion
anyways...mijn setup(heb geen digicam soz):
Front (uit boekje)
[afbeelding]
Rear (tevens uit boekje en groter dan mijn front speakers lol)
[afbeelding]
[afbeelding]
De DM14's zijn uit 82 naar het schijnt en de DM2MKII's uit 1989 (ik heb de testuitdraai erbij)klinken nog perfect, speakers zijn nog in prima staat en hebben samen toen 4700 piekies gekost heb ik me laten vertellen.
Heb er maar 300 voor betaald
Center word aan gewerkt die zuigt
Versterker:
[afbeelding]
Ik weet het...geen stereo maar 5.1, maar ja, ik ben een zeer arme student
Ik wil het liefst 3 Marantz PM7000/ 8000 versterkers zodat ik het geheel voor DVD per twee kanalen kan aansturen
CD-speler:
Marantz CD63 HDAM
[afbeelding]
Een Pioneer DV340 DVD speler
Een subwoofer komt me huis niet in...no way
dat is het
bij ons in de huiskamer hebben we hier een set van staan:
De B&W DM7

helaas ook geen betere pics kunnen vinden, misschien maak ik er binnenkort zelf wel een paar
Omdat voor 5.1 soundtracks, je voor het optimale resultaat, precies even ver van al je speakers af zou moeten zitten, aangezien dit bij de meeste mensen niet te realiseren is. Doe je het beste het volgende.. Je fronts een beetje schuin naar je toe draaien.. zorg ervoor dat je in het midden zit, je center recht voor je. En dan mag je best dichter op je rears zitten, als je maar ongeveer in het midden tussen je rears zit.Op dinsdag 05 februari 2002 20:33 schreef yhtomit het volgende:
[..]
Leg uit aub...
In jouw geval zou ik recht achter die tafel gaan zitten die ik op die foto zie, des noods je tafel iets naar voren zetten, probeer het maar eens..
Meer info over optimale plaatsing vind je op www.dolby.com
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
neh...gewoon die 3 dingen bovenop elkaar....dvd met ingebouwde decoders kopen goede bron selecteren en knallen maarOp dinsdag 05 februari 2002 20:32 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
???
Waarom dan niet gewoon een marantz 5 of 7 kanaals eindversterker en nog een voorversterker? Anders zit je zo te kutten met volumes, decoders, enz.
[..]
Gezien die B&W's niet echt goed geschikt zijn voor een lekker .1 kanaal kan een sub best een goede aanvulling zijn voor de dvd's, mits je van een beetje effecten in de lage regionen houdt.
Dat is het probleem precies, ik heb een gruwelijke hekel aan een vol laag, ik hou van B&W vanwege het lekkere 'afgeknepen' laag...weet niet hoe ik anders mijn gevoel erbij moet omschrijven
Verwijderd
yammieOp dinsdag 05 februari 2002 21:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kewl!
bij ons in de huiskamer hebben we hier een set van staan:
De B&W DM7
[afbeelding]
helaas ook geen betere pics kunnen vinden, misschien maak ik er binnenkort zelf wel een paar
Verwijderd
Misschien een beetje een late reaktie, maar ik zie dat ja blij bent met de boxen die je van me hebt gekocht.Op vrijdag 01 februari 2002 14:13 schreef kazz1980 het volgende:
Heb zelf net een nieuwe 5.1-set.
Geweldig geluid! Maar ook een lust voor het oog (vinnik dan).
[afbeelding]
Nu vroeg ik mij dus af:
Zijn er meer mensen die boxen hebben die het waard zijn hier te posten?
Dit kan zijn omdat ze mooi, of juist verschrikkelijk lelijk zijn. Misschien omdat ze groot, klein, plat, dik, dun zijn.
Het maakt niet uit! POST POST POST!
tja geen plaatje ik kan letterlijk NIETS vinden over deze speakertjes (*hint hint* iemand die er wat over kan vinden
nee op mijn werk heb ik harman/kardon speakersOp dinsdag 05 februari 2002 19:08 schreef Charlie het volgende:
Ik heb exact dezelfde Infinity Speakers als Barracuda. Ook de Reference 81 MKII in de kleur wood finish.
Hij heeft het over op zijn werk een Harman Kardon, ik heb thuis deze Infinity's op een Harman Kardon AVR 4000 aangesloten. Ook met achterspeakers, en een Infinity Centerspeaker uit de Minuette serie.
Klinkt uitstekend.
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
(Ook van de Harman groep)
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
http://hervaz.freeservers.com/Opstelling.jpg
Plaatje van mijn oude setup, echter is die lelijke vloer eruit en zijn de versterkers en de cd speler vervangen voor andere exemplaren.
T'is wel stereo (sorry 5.1'ers
binnen 6 secondenOp woensdag 06 februari 2002 00:10 schreef pokeran het volgende:
ik heb 2 JBL TLX6's zuiltjes (zwart) staan aan een rotel RA-970BX
tja geen plaatje ik kan letterlijk NIETS vinden over deze speakertjes (*hint hint* iemand die er wat over kan vinden)
link

Verwijderd
Ben ik nou de enigste die niet weet wat voor merk het is, en vooral wil weten wat ze kostenOp vrijdag 01 februari 2002 19:47 schreef kazz1980 het volgende:
[..]
OK, Yamada's (?), en nou nog wat ze kosten
mooie geluid!
Eindelijk die mooie koptelefoonOp maandag 04 februari 2002 17:05 schreef Leipo het volgende:
dit is trouwens het simpele setje wat ik gebruik voor muziek:
[afbeelding]
Sony RX99
en voor spellen gebruik ik deze:
[afbeelding]
Sennheiser hd570
!!! Die stuur je met een 20 watt ampje nog makkelijk aan man! Heb het laatste jaar geen SET meer gezien met zo'n gevoeligheid (voor Hifi).GENERAL
Sensitivity (2.83V @ 1m):
100dB
Impedance:
8 ohm
Bass Driver:
10"
Midrange Driver:
5-1/4"
High-Frequency Driver:
1"
Verwijderd
Dat is de Optima 1 van JK Accoustics
Tweedehands opgekocht......

Hier nog een plaatje uit de winkel van het ECHTE werk, wat alleen een beetje duur is ( koop je ook een dikke auto voor

thank youOp woensdag 06 februari 2002 18:44 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
binnen 6 seconden
link
[afbeelding]
ben denk ik best slecht in dingen opzoeken op i-net
Money for nothin' and your chicks for free
Ik heb JBL TLX-171, kan behalve een owner manual niets vinden (pics) dus ook *hint, *hintOp woensdag 06 februari 2002 18:44 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
binnen 6 seconden
IMAGE
op de duitse JBL site staan ze ook niet.
Verwijderd
i know...Op donderdag 07 februari 2002 12:01 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
!!! Die stuur je met een 20 watt ampje nog makkelijk aan man! Heb het laatste jaar geen SET meer gezien met zo'n gevoeligheid (voor Hifi).
m'n pa heeft een harman kardon versterker met oude b&w boxen, die infinity boxen gaan al vreselijk blazen op z'n 40% vermogen, om uit die b&w's een stevig geluid te krijgen moet je toch wel helemaal open draaien. (ik weet ut, appels met peren vergelijken, maar toch...
Verwijderd

Meer piccies :
http://zeelan.kicks-ass.net/pics/personal/tv2.jpg
http://zeelan.kicks-ass.net/pics/personal/tv3.jpg
http://zeelan.kicks-ass.net/pics/personal/tv4.jpg
Bij het kijken van de Big Lebowski hoort inderdaard een lekkere White Russian (wodka, kaluha, melk).Op vrijdag 08 februari 2002 14:44 schreef Super-aarS het volgende:
2 x Tannoy MX3 , 1x Tannoy MXCenter :
[afbeelding]
Meer piccies :
http://zeelan.kicks-ass.net/pics/personal/tv2.jpg
http://zeelan.kicks-ass.net/pics/personal/tv3.jpg
http://zeelan.kicks-ass.net/pics/personal/tv4.jpg
Nobody fucks with the Jesus (he pulls the trigger till it goes "click").

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.
Ja dat kunnen we zien. De boormachine staat er nog achterOp vrijdag 08 februari 2002 18:40 schreef roger is here het volgende:
zelfbouw
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie blauw is ook niet lelijk
Zodra ik een digicam heb zal ik ook eens wat laten zien.
edit: ik geloof dat je de stofkap van je woofer moet laten uitdeuken
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
gevonden in de schuur van me opa
maare heeft iemand daar een plaatje van, ik kan ze nergens vinden.
/Quote/
Strengths:
solid bass, very clear and open mid and highs, moderate size, very solid build quality
Weaknesses:
very few
SimilarProducts:
Advent, New Advent, AR-14, Advent Heritage, Boston A-150
Summary:
These are 1978-79 vintage speakers. They are a commercialization of JBL's 4314 control monitor. It is a three way design with a ported 10", 5" midrange, and a 1" soft dome tweeter mounted in a vertical line in the cabinet and offset slightly to the right of center. Mine have been in the family for the last 12 years. Along the way they got foam rot in the 10" and this was repaired once. More recently the woofer was replaced with an Eclipse W1038R from Madisound which is a perfect match (after the woofer hole is opened up about 1/16") and uses a rubber surround to eliminate rot in the future.
The sound is very clear and open, highly detailed, and with a very good sense of depth. Imaging is precise and very wide. There are level controls for the mid and tweeter, and mine are set at 1 o'clock. Bass is deep, solid, and tight. The speakers have a complex crossover (unlike the L100 and 4310/4311 series) and probably as a result have an excellent ability to seperate groups of singers into individual voices. I have mine in a 12'x 15'room about 7' apart, on 16" stands. Since these speakers in their original professional form, the 4314, were intended to be wall mounted, they are very happy with their backs near the wall. But they do need to be elevated to ear level or above.
I just recently got these back from my sone because of the foam rot, and they have blown away my Paradigm Reference Studio/20s. It wasn't even close! Associated electronics are the Adcom GTP-450 tuner-preamp and GPA-535 Series II dual mono power amp, Sony CDP-XA1ES CD player, and an Onkyo TA-240R cassette deck.
Keep in mind, howver, that these speakers cost $820/pair in 1978, so you would be looking in the $2000/pair range for similar quality today.
/quote/
klinkt in iedergeval goed
Een plaatje kon Copernic niet vinden, wel een JBL repair site:Op zaterdag 09 februari 2002 08:39 schreef seadive87 het volgende:
k heb de JBL L110.
gevonden in de schuur van me opa![]()
/Quote/
zie audioreview
/quote/
http://www.jbl-speaker.com/Cabinet.asp
Verwijderd
Ik heb dus deze:

Die subwoofer was ff wat groter dan ik dacht
Echt supergeluid.. DivX en trance/techno nummers zijn supergoed op deze speakers..
Rock/alternatice weet ik niet hoe dat klinkt, ook wel strak maar ik denk dat me kamer wat te klein is voor deze speaker icm rock muziek..
Denk dat 'ie hier op zal lijken:Op zaterdag 09 februari 2002 08:39 schreef seadive87 het volgende:
k heb de JBL L110.
gevonden in de schuur van me opa![]()
/Quote/
[knip]
/quote/

Da's de JBL Century L100
Verwijderd
Mijn speakers
Dit alles staat op een kamertje van 3 bij 6
Verder is het aangesloten op mijn Sb Live! 5.1
(binnenkort ga ik de gehele dolby zut aanschaffen
Verwijderd
- Denon PMA-735R versterker
- Denon TU-235RD tuner
- Denon DVD-800 dvd speler
en hierop aangeloten staan 2 Klipsch RF 3 speakers.
Deze heb ik zelf gebouwd. Het is een 2-weg met Audax speakers. Basbuisje aan de achterkant. Heeft een inhoud van ca 70 liter, een kantel punt van 3Khz en een -3db van 34 echte herzen.
BxHxD = 32x100x38
Komt echt super geluid uit. Plaatsing is heel goed. Alleen als ze bij klassieke muziek alles lostrekken houd hij het niet meer bij, dat komt doordat m'n mid/woofer aan de grote kant is.
De binnenkant heb ik helemaal gevoerd met zwaar project tapijt en langharig schapewol.
Ik moet ze alleen nog afwerken, ik zit er over te denken om ze te fineren, alleen is dat een kl### werk. Gelukkig ken ik handige mensen
tip: je webcamlens kun je aan draaien voor scherpteOp zaterdag 09 februari 2002 12:53 schreef theourgos het volgende:
Sorry voor de slechte foto. Ik heb alleen een brakke webkem.
Deze heb ik zelf gebouwd. Het is een 2-weg met Audax speakers. Basbuisje aan de achterkant. Heeft een inhoud van ca 70 liter, een kantel punt van 3Khz en een -3db van 34 echte herzen.![]()
BxHxD = 32x100x38
Komt echt super geluid uit. Plaatsing is heel goed. Alleen als ze bij klassieke muziek alles lostrekken houd hij het niet meer bij, dat komt doordat m'n mid/woofer aan de grote kant is.
De binnenkant heb ik helemaal gevoerd met zwaar project tapijt en langharig schapewol.
Ik moet ze alleen nog afwerken, ik zit er over te denken om ze te fineren, alleen is dat een kl### werk. Gelukkig ken ik handige mensen
[afbeelding]
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
heb ik al geaanOp zaterdag 09 februari 2002 12:58 schreef P5ycho het volgende:
[..]
tip: je webcamlens kun je aan draaien voor scherpte
't kost wat, maar dan heb je ook wat

Technical Specifications
Frequency Response 30Hz to 28kHz
Pink Noise Sensitivity 5.1 Watts
Recommended Amplifier Capacity 10 Watts to 60 Watts
Driver Complement 1-HD1000 Dome Tweeter (1")
1-Bass(8")
1-A.B.R (8")
Crossover Frequencies 2.4 kHz
Cabinet Dimensions 22" x 9.75" x 9.5"
56 x 25 x 24 cm
Nett Weight 18.0lbs / 8.1 kg
Shipping Weight 31.5 lbs / 14.3 kg per pair
Vraagje: Heb nog geen subje maar zit te denken aan een sub van paradigm want 3400 voor die van translator is belachelijk, iemand betere suggesties?

Net gister binnen gekregen
een van de betere aankopen dit jaar!
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

heb er Duson aan hangen en ik wil dit jaar andere speakers kopen.....ik hoop dat Totem gaat lukken
wazig plaatje van bijna mun cd-speler (dis de cd-100 en ik heb de cd-75...is iets platter, voor de rest hetzelfde) gevonden op marktplaats

Kerel dat die videorecorder of wat het op is die tv kan houden want die hebben we ook en die moet je met zijn 2'en optillen zo zwaar is dat ding.Op vrijdag 01 februari 2002 21:14 schreef charles het volgende:
[afbeelding]
Moet ik een keertje afbouwen Roger Monitor
[afbeelding]
dit zijn de speakerunits (v/d lege Rogers)
[afbeelding]
Woofer Anderom ( Kef B139 )
[afbeelding]
Surroundjes Kef Cresto1
[afbeelding]
Front speakers Kef Cresto3
[afbeelding]
Active Subje (20cm woofertje) Van Magnat
[afbeelding]
Center Kef Cresto1 ( jajajaja niet laten afleiden )
[afbeelding]
hier het zooitje bij elkaar moet nog ff netjes afwerken
[afbeelding]
Computerspeakers Inspire 5300 sattjes
[afbeelding]
Inspire subje ,klinkt allemaal wel lekker !
Trouwens wel tof tv'tje vind ik zelf
Wil niet lullig doen, maar de cd-100 is toch echt wel beter dan de 75, heb m rechtstreeks kunnen verglijken destijds, en heb toen gekozen voor de 100. Het is uiteraard wel een goede speler hoor.heb er Duson aan hangen en ik wil dit jaar andere speakers kopen.....ik hoop dat Totem gaat lukken
edit:
wazig plaatje van bijna mun cd-speler (dis de cd-100 en ik heb de cd-75...is iets platter, voor de rest hetzelfde) gevonden op marktplaats
[url=
Alleen staat mijn cd-100 nu bij de reparateur, want er is een tandwieltje in het loopwerk kapot gegaan. philips bedankt om in z'on een toploopwerk (CDM9-pro) een klote kunststof tandwieltje te zetten ipv een van metaal. Als ik pech heb kan het niet eens gemaakt worden, snik!
met vriendelijke groeten, marcel
Verwijderd
maar mijn woofer is iets kleiner 23 cm ofzow (moet nieuwe hebben of laten reconen ofzow) en k heb zo'n 'mooi' stoffie der voorOp zaterdag 09 februari 2002 11:20 schreef Obi het volgende:
[..]
Denk dat 'ie hier op zal lijken:
[afbeelding]
Da's de JBL Century L100
die twee hangen trouwens aan een mooie marantz versterker.
had k me ouwe marantz opgeblazen op een feestje
tis touwens een 2215 bl

5 maal Tannoy mX-R, in het zwart
en

1 maal Magnat Motion SUB 16a
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
ik bedoelde het uiterlijk is voor de rest hetzelfde. op het moment dat ik deze kocht was de cd 100 al vervangen door de cd 150, maar ik vond dees wel duur genoeg (toch nog scholier/student he). bovendien is dees van exact dezelfde afmetingen als de pa 50 die ik ook heb.Op zaterdag 09 februari 2002 20:33 schreef marcelvdk het volgende:
[..]
Wil niet lullig doen, maar de cd-100 is toch echt wel beter dan de cd 75, heb m rechtstreeks kunnen verglijken destijds, en heb toen gekozen voor de 100. Het is uiteraard wel een goede speler hoor.
Alleen staat mijn cd-100 nu bij de reparateur, want er is een tandwieltje in het loopwerk kapot gegaan. philips bedankt om in z'on een toploopwerk (CDM9-pro) een klote kunststof tandwieltje te zetten ipv een van metaal. Als ik pech heb kan het niet eens gemaakt worden, snik!

Dit is de opstelling zoals 'ie in mijn kamer staat...
(Ik zal van de week met mijn digicam eens de werkelijkheid fotograferen)
https://www.strava.com/athletes/10490675
Dat zijn twee mooie dingen.Op dinsdag 12 februari 2002 14:06 schreef GoldieLox het volgende:
[afbeelding]
En die speakers mogen er ook wel wezen
Verwijderd
hey is dat jou vriendin ?Op dinsdag 12 februari 2002 14:06 schreef GoldieLox het volgende:
[afbeelding]
Ja, en dan staat je mamsie daar zeker met d'r handen op je speakersOp dinsdag 12 februari 2002 14:06 schreef GoldieLox het volgende:

i.c.m.

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
(svensia 3-weg)
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Verwijderd
dmv een Pioneer DVD 106s en een Creative SBlive 5.1 platinum
de volgende speakertjes aan
(setje genaamd inspire 5.1 5300) prima setje ook al zegt de review op t.net er wat anders over
left-speaker
Centre speaker met volume regelaartje ervoor
right-speaker
Subwoorfertje (geeft onder een bureau het mooiste geluid, vandaar)
left-rear-speaker (met me oude audiosetje eronder)
right-rear-speaker (boven me bed)
nog ff een close-up van een speakertje
mijn opstelling is dus
1
2
3
4
5
6
| o o MON o sub o o |
waarbij o= speakertje, MON=me 21" monitor Sub=subwoofer
oftewel.. de ideale opstelling om in bed een DVDtje te kijken
P.S.:

Mocht je je afvragen wie die maffe eend is op (bijna) elk plaatje... leer em dan kennen op zijn eigen :: W E B S I T E ::
1 is meer dan genoeg, er zijn ook nog mensen met isdn...
Verwijderd
yep en die heb ik dusOp zaterdag 09 februari 2002 11:20 schreef Obi het volgende:
[..]
Denk dat 'ie hier op zal lijken:
Da's de JBL Century L100
Verwijderd
is ze met zand te vullen? dan wil ik d'r ook wel 1!!Op dinsdag 12 februari 2002 14:06 schreef GoldieLox het volgende:
[afbeelding]
Hier wat specs van de site:
Frequency Range
+/-3dB 90-500Hz rising 3dB to +/-3dB 1kHz-20kHz -6dB at 70Hz
Max. Output
106dB
Characteristic Sensitivity Level
88dB
Amplifier Requirements
10-60W
Nominal Impedance
8 ohm
Enclosure Type
Closed box
Internal Volume
6.1L
Net Weight
3.7kg (8.3lb)
Dimensions
300 x 205 x 172mm
11.8 x 8.1 x 6.8in
Conditions of Use
Shelf or wall mounting
Features
Shelved LF response designed to give optimum sound balance when placed close to wall or on shelf. 3rd order LF loading for increased LF extension and power handling
Finish
Simulated walnut, rosewood, black ash
Verwijderd

mission 780 + stance gevuld met zandbakzand van m'n neefje die nu gedwongen is andere hobby-aktiviteiten te ontplooien
marantz pm80 mk II
philips cd951
Jezus, wat gaven ze vroeger goede specsOp dinsdag 12 februari 2002 21:18 schreef JsB het volgende:
Ik heb op mijn kamer de KEF C10 speakers staan. Lekker klein en klinken ook wel leuk. Alleen staan ze op de Kef site al bij de series uit de jaren tachtig. Maar ja, ik heb ze ook maar gekregen.
Hier wat specs van de site:
Frequency Range
+/-3dB 90-500Hz rising 3dB to +/-3dB 1kHz-20kHz -6dB at 70Hz
Max. Output
106dB
Characteristic Sensitivity Level
88dB
Amplifier Requirements
10-60W
Nominal Impedance
8 ohm
Enclosure Type
Closed box
Internal Volume
6.1L
Net Weight
3.7kg (8.3lb)
Dimensions
300 x 205 x 172mm
11.8 x 8.1 x 6.8in
Conditions of Use
Shelf or wall mounting
Features
Shelved LF response designed to give optimum sound balance when placed close to wall or on shelf. 3rd order LF loading for increased LF extension and power handling
Finish
Simulated walnut, rosewood, black ash

Altec-Lansing ATP3
Komt een beetje hierop neer:

(ATP4)
Alleen dan met 2 woofers
Voor me overige muziek heb ik 4x JBL LX-900 (zwarte zuilluidsprekers)
Ik kon er geen plaatje van vinden, want het schijnt dat ze alleen in de US verkocht worden, maar deze lijken er heel erg op alleen zijn ze iets kleiner:

Ze hangen aan een JBL MPX1200 19" versterker:

Every morning is the dawn of a new error.
Verwijderd
Neeee jo ,die tv staat op een standaard ( van Loewe zelf )en daar onder mijn dvd en video en mr.zap kastjeOp zaterdag 09 februari 2002 16:14 schreef Dutch3men het volgende:
[..]
Kerel dat die videorecorder of wat het op is die tv kan houden want die hebben we ook en die moet je met zijn 2'en optillen zo zwaar is dat ding.
Trouwens wel tof tv'tje vind ik zelf
Deze maar dan in het zwart ,zelfde kleur als de tv.
komt er nog wat geluid en zware dreunen uit die set?Op vrijdag 01 februari 2002 14:57 schreef PromWarMachine het volgende:
[afbeelding]
Hij staat ook via via in m'n sig, maar hier hebbie een linkie:
Betere aanblik ;)
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Verwijderd
Specs:
- 3-weg systeem met 2 woofers
- 2x 20,3 Cm IMG Woofers
- 1x 12,7 Cm IMG Midrange
- Emit-R Tweeter
- Frequentiebereik 42Hz - 40KHz ± 2,5dB
- Scheidings-Frequentie 250Hz, 4KHz
- Gevoeligheid 90dB @2,8V/1 Meter
- Impedantie 6 Ohm
Verwijderd
prima geluidje hoorOp donderdag 14 februari 2002 15:30 schreef meelmark het volgende:
[..]
komt er nog wat geluid en zware dreunen uit die set?
da bass is alleen wel wat beter wanneer je em onder een bureau o.i.d. zet (zie mijn eerdere post iets eerder)
Verwijderd
joooooooooooooo JK'' sOp donderdag 07 februari 2002 12:23 schreef Species_8472 het volgende:
Die kleine met die poot
Dat is de Optima 1 van JK Accoustics
Tweedehands opgekocht......
[afbeelding]
Hier nog een plaatje uit de winkel van het ECHTE werk, wat alleen een beetje duur is ( koop je ook een dikke auto voor)
[afbeelding]
Ik moet nog 2 optima 5 jes hebben, enig id? waar komen die van jou vandaan???
http://oellerer.net/infinity_classics/Op donderdag 14 februari 2002 18:11 schreef SideShowBob het volgende:
Ik heb de Infinity Reference 60 met de bekende Emit-RTM tweeter, maar kan er helaas nog geen mooi plaatje van vinden op het net.
Specs:
- 3-weg systeem met 2 woofers
- 2x 20,3 Cm IMG Woofers
- 1x 12,7 Cm IMG Midrange
- Emit-R Tweeter
- Frequentiebereik 42Hz - 40KHz ± 2,5dB
- Scheidings-Frequentie 250Hz, 4KHz
- Gevoeligheid 90dB @2,8V/1 Meter
- Impedantie 6 Ohm
Op deze page zouden ze moeten staan dan.
Of je hebt de delta 60, de oudere series hadden een polydome als mid/hoog, de delta serie heeft nog wel een emit-r maar die haalt het niet vergeleken bij de oudere series kappa,irs,reference.
als jij een platinum hebt, waar is dan je 5,25?Op dinsdag 12 februari 2002 19:20 schreef 5chaap2k het volgende:
bij mij stuurt dit schatige dingetje (specs in sig)
[afbeelding]
dmv een Pioneer DVD 106s en een Creative SBlive 5.1 platinum
de volgende speakertjes aan
(setje genaamd inspire 5.1 5300) prima setje ook al zegt de review op t.net er wat anders over
plaatje heb ik niet want ga niet linken.
cheers
Atari portfolio Dos 2.11
Verwijderd
Allereerst heb ik vier van deze schatjes, de Infinity Qe's,, die ik 2 aan 2 op elkaar heb gestapeld. Versterkt de frequentierange behoorlijk! Heel mooi hoog natuurlijk door de Emit-tweeters!

Daarnaast heb ik de Infinity RS8, uit begin jaren tachtig als achterspeaker. Deze heb ik indertijd gekocht met andere woofers erin, omdat de originele randen kaduuk waren. Heb de originele ook kunnen meekrijgen en moet ze dus binnenkort laten repareren
Iemand die deze RS8'en heeft? en die me kan vertellen hoe ze klinken en of het de moeite waard is om ze te maken??
En de foto natuurlijk...

Als center heb ik een enkele Wharfedale Valdus 100

Oh en dit alles hangt aan dit, de Harman/Kardon AVR3000:

De setup

Quadral Aurum 7 close up

Quadral Aurum Base

En natuurlijk de bron. Denon AVR1801 en DVD1500
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Verwijderd
Bedankt voor het linkje, maar hij staat er helaas niet bij.Op donderdag 14 februari 2002 19:29 schreef hervaz het volgende:
[..]
http://oellerer.net/infinity_classics/
Op deze page zouden ze moeten staan dan.
Of je hebt de delta 60, de oudere series hadden een polydome als mid/hoog, de delta serie heeft nog wel een emit-r maar die haalt het niet vergeleken bij de oudere series kappa,irs,reference.
Ik heb niet de Delta 60, maar de Reference 60 met een Emit-R tweeter.
Ga zo even een scan maken van de brochure.
eej.. daar heb ik er ook eentje van staan in mn kamer.. heb jij de bouwtekeningen nog?? mijn vader heeft hem 10 jaar geleden gebouwd maar hij had toen nog monoOp vrijdag 01 februari 2002 19:05 schreef tbusquet het volgende:
Ok, nog ff mijn oude Karlson, kwasi PA speakers, op de kast in de keuken, krijg je het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Let niet op de afwerking aan de achter en binnen-kant, deze zie je nl. niet als hij gewoon op de grond staat.
kheb nog maar 2 andere speakers voor rechts staan
wist niet dat er gewoon meer mensen waren met die speakers
Verdomd zeg, die gasten zitten gewoon in m'n eigen stad, en ik weet dat niet eens!Op maandag 04 februari 2002 23:01 schreef twopack het volgende:
[..]
Richersounds
zitten in Utrecht, A'dam en Groningen
I blame dat ze nu al maaaaanden de Voorstraat hebben opgebroken, anders kwam ik daar een paar keer per week voor de deur langs. It wasn't me!

Ik verlang wel eens naar meer, maar ja, dan zal er toch meer geupgrade moeten worden dan alleen die speakers. Een betere versterker dan mijn evenoude middelmatige Onkyo receiver is dan toch wel handig.
Maar eerst nog een leuke set afluister monitors kopen. Zit te denken aan Tannoy Reveal (actief), Behringer zTruth's zijn me te agressief in het hoog.
Die zaak is net twee vierkante meter groter dan mijn studentenkamer hoorOp vrijdag 15 februari 2002 00:29 schreef Jasper Janssen het volgende:
[..]
Verdomd zeg, die gasten zitten gewoon in m'n eigen stad, en ik weet dat niet eens!
I blame dat ze nu al maaaaanden de Voorstraat hebben opgebroken, anders kwam ik daar een paar keer per week voor de deur langs. It wasn't me!
Memo computers is zegmaar groter (ook op de voorstraat, ken je wel). En dan hebben ze ook nog een luisterruimte van 2x3 meter
* JvS gaat daar morgen wel een setje mission 700's scoren @ €40,38 per stuk
mooie pc speakerts
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Ik precies dezelfde boxies ,stevige bas komt eruit ,echt coolOp vrijdag 01 februari 2002 17:37 schreef Herr_Schnitzel het volgende:
[afbeelding]
Alleen dan met zwarte boxjes (= Labtec Arena 515)
Best geluid
Wees blij, kan je een hoop geld besparenOp woensdag 20 februari 2002 21:27 schreef divx4me het volgende:
ik heb deze Mission's
vetste speakers die ik ken
[afbeelding]
* hervaz gaat morgen maar weer eens teveel geld uitgeven aan een ander paar speakers (1400 euro)
Hey, ik heb bijna dezelfde speaker setupOp donderdag 14 februari 2002 23:09 schreef DutchBoy2000 het volgende:
Ok, ik zal ook es effies posten...
[afbeelding]
De setup
[afbeelding]
Quadral Aurum 7 close up
[afbeelding]
Quadral Aurum Base
Verwijderd
dan ben je mooi gek voor 1400 euroOp woensdag 20 februari 2002 22:06 schreef hervaz het volgende:
[..]
Wees blij, kan je een hoop geld besparen
* hervaz gaat morgen maar weer eens teveel geld uitgeven aan een ander paar speakers (1400 euro)
durf nog te wedden dat me mission's nog zuiverder klinken
zit tenminste ook nog 5 jaar garantie op

1 meter 5 hoog en 30 breed
kheb er 2 en ze zijn 350 watt per stuk
dus BLAZUHHHHHHHHH
Proest!!!Op woensdag 20 februari 2002 22:15 schreef divx4me het volgende:
[..]
dan ben je mooi gek voor 1400 euro
haha dit had ik nodig de grap van de dag
Jij had toch van die megabrute koelkast formaat oude kappa's? Wat bevalt daar niet aan?Op woensdag 20 februari 2002 22:06 schreef hervaz het volgende:
[..]
Wees blij, kan je een hoop geld besparen
TuurlijkOp dinsdag 12 februari 2002 21:12 schreef trikky het volgende:
[..]
is ze met zand te vullen? dan wil ik d'r ook wel 1!!
O je zei zand... de a en de n lijken ook zoveel op elkaar
Weet je dat zeker? Hij koopt geen GoldPlated Creative 5.1 setje ofzo van dat geld hoor!Op woensdag 20 februari 2002 22:15 schreef divx4me het volgende:
[..]
dan ben je mooi gek voor 1400 euro
Dit topic is gesloten.