Heey ik heb 2 Acoustic Audio speakers op m'n kamer staan. Heb geen foto's. heb er niet echt goede dingen over gehoord, maar ik vind ze wel goed klinken, en ze gaan ook lekkker hard
/offtopic
Scheelt een enorme peut ruis
/offtopic
Meer licht erop zetten (veel licht, niet het peertje dat in de kamer staat)kleine overview (slecht kwali ja, klotecam )
Scheelt een enorme peut ruis
/offtopic
Verwijderd
De Mission 735, tja mooie speakers, heb zelf de 733 gehad.Op vrijdag 01 februari 2002 19:42 schreef yhtomit het volgende:
Niet echt close-up maar ze zijn te zien ...
[afbeelding]
Centre staat onder m'n tv, heb ik de lades uit de kast voor moeten slopen maar het ziet er wel cool uit...
Deze set word aangeschaft als mn spaarpot vol is!

En deze sub komt er dan bij.

En deze sub komt er dan bij.

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Nu hebben jullie wel allemaal van die pracht speakers en versterkerst, maar alsdie dan op je comp aangesloten zijn moet je toch ook wel een degelijke geluidskaart hebben, dus ff offtopic vraag, welke geluidskaart gebruiken de meeste?
vind die onboard soundblaster nou nie echt bepaald goed klinken op me jbl's vandaar dat ik dit vraag
vind die onboard soundblaster nou nie echt bepaald goed klinken op me jbl's vandaar dat ik dit vraag
Verwijderd
ik heb deze :
[img][url="http://cazemier.fol.nl/sp2.GIF"]http://cazemier.fol.nl/sp2.GIF[/url][/img]
[img][url="http://cazemier.fol.nl/s1.gif"]http://cazemier.fol.nl/s1.gif[/url][/img]
(sorry voor de ruk kwaliteit (webcam) )
ik heb ze helemaal zef gebouwd.
2X monarch 100w rms 8ohm 9.2 inch woofers
1X midtoners gekregen van een audiofiel weet alleen neit welk merk klinken in ieder geval heel goed.
1X ribbon tweeter
IK vind deze speakers een ongelooflijk mooi geluidje hebben
.
ik stuur ze aan met een NAd 304pe amp
.
en waag het niet ze af te kraken
want ik ben er heel trots op dat ik dit vanaf mn 14e op mn kamer heb staan
.
[img][url="http://cazemier.fol.nl/sp2.GIF"]http://cazemier.fol.nl/sp2.GIF[/url][/img]
[img][url="http://cazemier.fol.nl/s1.gif"]http://cazemier.fol.nl/s1.gif[/url][/img]
(sorry voor de ruk kwaliteit (webcam) )
ik heb ze helemaal zef gebouwd.
2X monarch 100w rms 8ohm 9.2 inch woofers
1X midtoners gekregen van een audiofiel weet alleen neit welk merk klinken in ieder geval heel goed.
1X ribbon tweeter
IK vind deze speakers een ongelooflijk mooi geluidje hebben
ik stuur ze aan met een NAd 304pe amp
en waag het niet ze af te kraken
want ik ben er heel trots op dat ik dit vanaf mn 14e op mn kamer heb staan
Ik heb een Creative Soundblaster Audigy Retail, via m'n Sony versterkertje (Ja, ik weet hetOp zaterdag 02 februari 2002 21:34 schreef bAm het volgende:
Nu hebben jullie wel allemaal van die pracht speakers en versterkerst, maar alsdie dan op je comp aangesloten zijn moet je toch ook wel een degelijke geluidskaart hebben, dus ff offtopic vraag, welke geluidskaart gebruiken de meeste?
Doe eens ff relexed man, hoe kunnen wij nou weten wat jij wel en niet van audio af weetOp zaterdag 02 februari 2002 12:45 schreef w00Dy het volgende:
nou nou,
je maakt effe een typ fout en ze hebben je bij je pietje...
Weet je wat ik nou errug vreemd vind:
[topic=338465/6/25]
zoeken naar w00Dy, daar staat net hetzelfde, en er kraaide geen haan naar ?!?!?
Als ik hier de grote jan wou uithangen had je wel een hele andere studioconfiguratie gezien hoor !!!
Voor de slechte verstaander van mijn vorige post, ik heb ze niet helemaal zelf betaald, maar dan mag ik zeker niet claimen dat ze van mijn zijn ?!
M'n pa is een grote audiofiel die ondertussen al aan zijn 2de set B&w's is. Hebben jullie de link nu ?
En sla me niet af als één of andere n00b die hier wat loos komt zitten posten, ik heb wel degelijk verstand van audioapparatuur
Dus of het nou wel of niet waar is, het was zeker niet gek om te denken dat het een grap was.
Overigens zou ik van mijn eigen setup erg graag foto's maken, maar dat is nogal lastig aangezien ik geen digicam heb
Mijn laatste aanwinst

Money for nothin' and your chicks for free
Ik had eerst een Terratec EWX 24/96 met vergulde RCA-connectortjes. Hele mooie kaart maar hij had nogal wat vertraging in spelletjes. en soms speelde ie geluid in filmpjes op een verkeerde frequentie af. Nu heb ik een audigy player, en die bevalt me zeer goed. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik geluidskwaliteit heb ingeleverd ofzo..Op zaterdag 02 februari 2002 21:34 schreef bAm het volgende:
Alleen moet ik nu zo'n 3,5mm jack kabel gebruiken. Daar zit ik af en toen nog wel eens mee
Verwijderd
Nou nergens nie om ofzo of hij ze nou wel of niet heeft interreseert mij even niet. Ik vind het van modjes die amper ouder zijn zwaar beneden pijl om op leeftijd te zeuren.. Als ik nou een reactie zou geven op een advies van jou van hej jij bent uit 1981 wat zou jij dr nou van weten dan heb ik het gedaan.. Ik snap dat mensen zich kunnen gaan ergeren aan mensen die lopen liegen maar stel dat zo'n persoon niet liegt boort iedereen die net een jaartje ouder is wel die persoon in de grond. Van een modje had ik al helemaal verwacht dat hij dergelijk commentaar voor zich zou houden. Zeker weten doe je het toch nooit.. Ik kan ook foto's maken van de buurman zijn 801 en hier posten.. Ik begrijp de reacties wel maar vind ze zeker niet tactvol van mensen die een voorbeeld zouden moeten geven.Op zaterdag 02 februari 2002 22:06 schreef Jag het volgende:
[..]
Doe eens ff relexed man, hoe kunnen wij nou weten wat jij wel en niet van audio af weetAls ik iemand die 19 jaar oud is zie posten dat hij 801's heeft, denk ik ook gewoon dat het een grap is. En zeker als hij vervolgens overgaat op 802's neem ik hem niet serieus meer. Dan denk ik echt dat diegene ons in de zeik aan het nemen is
. En JvS wa ook niet de enige die het dacht.
Dus of het nou wel of niet waar is, het was zeker niet gek om te denken dat het een grap was.
Nou nergens nie om ofzo of hij ze nou wel of niet heeft interreseert mij even niet. Ik vind het van modjes die amper ouder zijn zwaar beneden pijl om op leeftijd te zeuren.. Als ik nou een reactie zou geven op een advies van jou van hej jij bent uit 1981 wat zou jij dr nou van weten dan heb ik het gedaan.. Ik snap dat mensen zich kunnen gaan ergeren aan mensen die lopen liegen maar stel dat zo'n persoon niet liegt boort iedereen die net een jaartje ouder is wel die persoon in de grond
Overigens zou ik van mijn eigen setup erg graag foto's maken, maar dat is nogal lastig aangezien ik geen digicam heb. Maar aangezien ik al een tijdje rondloop met het idee om die een keer te lenen, ga ik dat maar eens in praktijk brengen denk ik
.
pfff asjeblieft zegOp zaterdag 02 februari 2002 22:13 schreef Driez het volgende:
[..]
..boort iedereen die net een jaartje ouder is wel die persoon in de grond...
hij wordt gewoon in twijfel getrokken, en dat vind ik heel normaal als je een niet-zelfgemaakt-plaatje post van een speaker van 15k en dan het het verkeerde typenummer geeft.
btw: ik geloof het wel, maar ik ben niet jaloers want die dingen zien er niet uit
Ik moet me er buiten houden, ik weet het. Waarom doe ik dit dan toch? Dat weet ik niet.....Op zaterdag 02 februari 2002 22:13 schreef Driez het volgende:
[..]
Nou nergens nie om ofzo of hij ze nou wel of niet heeft interreseert mij even niet. Ik vind het van modjes die amper ouder zijn zwaar beneden pijl om op leeftijd te zeuren..
Magoed: Er werd niet zozeer over de leeftijd an sich gemekkerd. Er werd opgemerkt dat B&W 801's nogal prijzig zijn. Zeker voor iemand die maximaal maar een paar jaar de tijd heeft gehad het geld ervoor te verdienen. Vooral ook omdat de ruimte die er voor nodig is om ze tot hun recht te laten komen nou ook niet bepaald klein is (dat laatste stond er idd niet bij, maar kwam wel meteen bij mijn omhoog borrelen)
Als persoon dan een paar posts later weer beweerd een type lager te hebben, dan komt dat vreemd over.
Bovendien vond ik de posts waarin dat werd aangestipt helemaal niet zo aanvallend. De meeste waren in de trant van "jij had toch 801's?" en in de wat langere posts stons precies hetzelfde als in de deze
Magoed, ik weet dat het wel kan. De vader van een collga van me heeft ook een groothandel in dit soort spul. En hij kan iig lekker luisteren
Yamaha SW1000XG, professionele geluidskaartOp zaterdag 02 februari 2002 21:34 schreef bAm het volgende:
Audio Converter Stereo 20 bit resolution ADC; Stereo 18 bit resolution DAC; Stereo 24 bit resolution internal processing
SNR (A-weighted) less than 94dB
Playback Rate 48 / 44.1 / 22 / 11 / 8 KHz

http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/Features/?gPRC00005SW1000XG
Hmm, het topic bestaat meer uit kant en klaar uit de winkel getrokken speakers dan riante zelfbouwproducten. Met alle respect, maar het degradeerd 't wel een beetje tot etalage van 'kijk eens wat ik voor een doekoes uitgegeven heb'.
Ik waardeer 't meer als 't zelfbouwers zijn, waarvoor je naast een zak knikkers ook nog wat inhoudelijke kennis aan boord moet hebben. Dat zou het topic veel leuker maken. Nu zit ik veel tegen die godsgruwelijke kant en klare fabrieksplaatjes van 5.1 setjes aan te kijken.
Ik raad iedereen aan deze even te lezen en dan nog eens goed naar zijn fabrieksspeaker te kijken en afvragen of dat zelfbouwen misschien toch wel veel leuker is dan kant en klaar kopen.
http://www.speakerbuilding.com/content/1044/
Nogmaals, geen flame intended, maar een show off van mooie fabrieksspeakers vind ik wat saai.
Ik waardeer 't meer als 't zelfbouwers zijn, waarvoor je naast een zak knikkers ook nog wat inhoudelijke kennis aan boord moet hebben. Dat zou het topic veel leuker maken. Nu zit ik veel tegen die godsgruwelijke kant en klare fabrieksplaatjes van 5.1 setjes aan te kijken.
Ik raad iedereen aan deze even te lezen en dan nog eens goed naar zijn fabrieksspeaker te kijken en afvragen of dat zelfbouwen misschien toch wel veel leuker is dan kant en klaar kopen.
Nogmaals, geen flame intended, maar een show off van mooie fabrieksspeakers vind ik wat saai.
Het was niet aanvallend bedoeld hoor tegen hemOp zaterdag 02 februari 2002 22:13 schreef Driez het volgende:
[..]
Nou nergens nie om ofzo of hij ze nou wel of niet heeft interreseert mij even niet. Ik vind het van modjes die amper ouder zijn zwaar beneden pijl om op leeftijd te zeuren.. Als ik nou een reactie zou geven op een advies van jou van hej jij bent uit 1981 wat zou jij dr nou van weten dan heb ik het gedaan.. Ik snap dat mensen zich kunnen gaan ergeren aan mensen die lopen liegen maar stel dat zo'n persoon niet liegt boort iedereen die net een jaartje ouder is wel die persoon in de grond. Van een modje had ik al helemaal verwacht dat hij dergelijk commentaar voor zich zou houden. Zeker weten doe je het toch nooit.. Ik kan ook foto's maken van de buurman zijn 801 en hier posten.. Ik begrijp de reacties wel maar vind ze zeker niet tactvol van mensen die een voorbeeld zouden moeten geven.
En dat jonge mensen al best een flinke set kunnen hebben weet ik uit eigen ervaring, ik heb toch ook al best een klein kapitaal uit gegeven (en many more to come
sorry voor de wat crappy pics. Met de ene hand een bouwlamp balnceren en met de andere fotoos maken is mischien wat te veel gevraagd op de late zaterdagavondOp zaterdag 02 februari 2002 22:53 schreef Wekkel het volgende:
Hmm, het topic bestaat meer uit kant en klaar uit de winkel getrokken speakers dan riante zelfbouwproducten.
Ik waardeer 't meer als 't zelfbouwers zijn, waarvoor je naast een zak knikkers ook nog wat inhoudelijke kennis aan boord moet hebben.

En zoals het een echte zelfdoe-er betaamd is dit niet echt wat ik wil, maar juist datgene wat ik als volgende ga maken
En ik heb er een hele goede reden voor: nu ik ben verhuisd, heb ik geen plek voor deze lummel(s)!
Het plan is dus nu om met dezelfde componenten die je hierin kan zien (scanspeak 18w/8546 en een raven R1.0) 2 kleine gesloten monitoren te maken en de bas hiervan electronisch op een aanvaardbaar niveau te brengen. De plannen zijn eigenlijk al compleet rond, het wachten is nu nog op geschikte meetapparatuur. En het eerste wat ik na deze post ga doen, is een mailtje -dat ik net zie binnenkomen- beantwoorden, waarin bevestigend wordt geantwoord op mijn voorstel om samen de nodige meetapp. te kopen. I'll keep you posted.
Geef dan het linkje naar de homepage van de man zelfOp zaterdag 02 februari 2002 22:53 schreef Wekkel het volgende:
tony gee's humble homemade hifi
Wel een vette shit volgens mij..Op zaterdag 02 februari 2002 23:43 schreef Lampje het volgende:
[..]
Geef dan het linkje naar de homepage van de man zelf
tony gee's humble homemade hifi
Check DIT ook 's..
Speakerkabel gemaakt van Cat 5 netwerkkabel
owkee, dan hier de rechterhelft van het setje speakers waar ik op het moment het meest naar luister. (Wat eigenlijk nergens voor nodig is, want ik heb een stel 3xbetere speakers gewoon op zolder, in opslag liggen, maar ik ben lui en deze zijn mooi wit)

slecht van me hè?
Hier verspeel ik een hoop credits mee...

slecht van me hè?
Verwijderd
jaaa mission roeleerd die heb ik ook aleen dan de 700 serie en of dat strakke speakers zijnOp vrijdag 01 februari 2002 14:43 schreef Polle het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind ze nog steeds prachtig (Ze passen perfect bij m'n carpet), en over het geluid heb ik ook niet te klagen. Voor dat geld dan.
BTW : Mission's M73
Verwijderd
Ze zien dr toch mooi uitOp zaterdag 02 februari 2002 23:59 schreef Lampje het volgende:
owkee, dan hier de rechterhelft van het setje speakers waar ik op het moment het meest naar luister. (Wat eigenlijk nergens voor nodig is, want ik heb een stel 3xbetere speakers gewoon op zolder, in opslag liggen, maar ik ben lui en deze zijn mooi wit)
[afbeelding]
slecht van me hè?
en als pc speaker te doen en nemen geen veel plaats in
<edit>
Wat doe je trouwens met je eerder gebouwde kasten ?
Studeer je in enskedee ? Als je ze kwijt wil wil ik ze wel eens beluisteren enzo vind ze mooi en als het geluid naar mijn zin is ben ik wel berijd tot een leuk bod
<edit2>
Ik zie dat je de drivers wil gaan gebruiken voor een 2e project ?
over die "ouwe" kasten:
Als ik mezelf een beetje goed inschat: dan gaan ze driverloos eerst een tijd uit de weg staan (denk aan een schuur/zolder) met het plan om ze na verloop van tijd weer in gebruik te nemen. Maar mijzelf kennende zijn tegen die tijd de plannen weer dusdanig gewijzigd en de ideeën weer zo veranderd dat ze hoogswaarschijnlijk gebruikt gaan worden om de kachel mee aan te maken.
idd, die drivers ga ik in een nieuwe speaker gebruiken. Ze zijn trouwens niet goedkoop: die woofers kosten zo'n beetje 180 euro/stuk, de tweeters 217 dollar (maar wanneer je ze in huis hebt zullen ze eerder iets van 350 euro/stuk hebben gekost)
Als ik mezelf een beetje goed inschat: dan gaan ze driverloos eerst een tijd uit de weg staan (denk aan een schuur/zolder) met het plan om ze na verloop van tijd weer in gebruik te nemen. Maar mijzelf kennende zijn tegen die tijd de plannen weer dusdanig gewijzigd en de ideeën weer zo veranderd dat ze hoogswaarschijnlijk gebruikt gaan worden om de kachel mee aan te maken.
idd, die drivers ga ik in een nieuwe speaker gebruiken. Ze zijn trouwens niet goedkoop: die woofers kosten zo'n beetje 180 euro/stuk, de tweeters 217 dollar (maar wanneer je ze in huis hebt zullen ze eerder iets van 350 euro/stuk hebben gekost)
Wegens behoefte aan zelfbouw-foto's zal ik ook eens een poging wagen.
Ik heb sinds een paar maanden deze zelfgebouwde speakers staan (foto dus niet van mij, ik heb geen fototoestel). Die van mij zien er trouwens een stuk mooier uit dan deze op dit plaatje (of mag ik dat niet zeggen?
)

Sinds vandaag heb ik de tweeters vervangen door dit type, wat zeker een verbetering is. De units voor m'n center en surroundspeakers heb ik ook gisteren opgehaald, dus ik heb nog genoeg te doen voorlopig
.
Ze hebben me alles inclusief 750 gulden gekost tot gisteren. De nieuwe tweeters waren 40 euro per stuk maar de oude tweeters gebruik ik voor m'n surroundspeakers, dus in totaal hebben deze twee frontspeakers me nu zo'n 800 gulden gekost denk ik.
Ik heb sinds een paar maanden deze zelfgebouwde speakers staan (foto dus niet van mij, ik heb geen fototoestel). Die van mij zien er trouwens een stuk mooier uit dan deze op dit plaatje (of mag ik dat niet zeggen?

Sinds vandaag heb ik de tweeters vervangen door dit type, wat zeker een verbetering is. De units voor m'n center en surroundspeakers heb ik ook gisteren opgehaald, dus ik heb nog genoeg te doen voorlopig
Ze hebben me alles inclusief 750 gulden gekost tot gisteren. De nieuwe tweeters waren 40 euro per stuk maar de oude tweeters gebruik ik voor m'n surroundspeakers, dus in totaal hebben deze twee frontspeakers me nu zo'n 800 gulden gekost denk ik.
Je zou ze kunnen verkopen aan iemand die er dan bijvoorbeeld iets goedkopere units in wil bouwen. Die kasten zijn veel te mooi om weg te gooien.Op zondag 03 februari 2002 00:31 schreef Lampje het volgende:
Maar mijzelf kennende zijn tegen die tijd de plannen weer dusdanig gewijzigd en de ideeën weer zo veranderd dat ze hoogswaarschijnlijk gebruikt gaan worden om de kachel mee aan te maken.
Dat is ook 94 dusOp zaterdag 02 februari 2002 17:01 schreef Mystic_Jack het volgende:
[..]
Hee, wat leuk, ik had deze speakers ook hier gepost, maar dan de mijne.
Is dat ook de '94 versie?
Ik stuur ze met deze versterker aan.
[afbeelding]
Een Electrocompaniet ECI-2
Ben er nog steeds erg tevreden over
Ikke ben nogal makkelijk in dat soort dingen: "wood is cheap". Ik houd niet zo van het bewaren van spullen.Op zondag 03 februari 2002 00:53 schreef Nikel het volgende:
Die kasten zijn veel te mooi om weg te gooien.
Verkopen doe ik niet, daarvoor zijn ze te specifiek en teveel "mijn kindjes".
* Raymond =weirdo
Dus je gooit je kinderen liever in de openhaard dan dat je iemand anders de voogdij geeftOp zondag 03 februari 2002 01:33 schreef Lampje het volgende:
[..]
Ikke ben nogal makkelijk in dat soort dingen: "wood is cheap". Ik houd niet zo van het bewaren van spullen.
Verkopen doe ik niet, daarvoor zijn ze te specifiek en teveel "mijn kindjes".
* Jag =weirdo
doormidden hakken was de testcase, als ik het goed herinnerOp zondag 03 februari 2002 01:36 schreef Jag het volgende:
[..]
Dus je gooit je kinderen liever in de openhaard dan dat je iemand anders de voogdij geeft![]()
?
en idd: Ik stook ze liever op dan dat ik ze verpats
ik denk trouwens dat -gezien de hoeveelheid bitumen ed. in de speaker- het grofvuil een reëlere oplossing is

Deze speakers hebbik van een goeie vriend(Nigelator, u vast wel bekend) van me gekregen. Ze zitten nu op mijn Technics SA DX-750(jep, I love Technics!!!)
Komt lekker geluidje uit, maar niet zo gruwelijk als de meeste pics hier doen geloven
(X-squeeze me for the bad pics)
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.
Plaatjes zetten vanaf Geocities zou niet mogelijk zijn... hmm

Volg onderaan de links en bekijk de 2 mooiste van m'n set
B&W CDM C NT, REL Storm III (De Center krijgt deze zomer gezelschap van CDM 1 NT's
)
REL Sub
B&W Center
B&W CDM C NT, REL Storm III (De Center krijgt deze zomer gezelschap van CDM 1 NT's
REL Sub
B&W Center

En ja, dit zijn dus van die speakers uit een busje, ben ik goedkoop tweedehands aangekomen en voor dat geld doen ze het goed.

Dat vind ik nou echt zonde, maak toch liever iemand blij met de kasten.Op zondag 03 februari 2002 01:39 schreef Lampje het volgende:
[..]
doormidden hakken was de testcase, als ik het goed herinner
en idd: Ik stook ze liever op dan dat ik ze verpats
ik denk trouwens dat -gezien de hoeveelheid bitumen ed. in de speaker- het grofvuil een reëlere oplossing is
Kunnen ze er zelf nieuwe drivers in zetten. Ik houd me wel aanbevolen voor de kasten.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
HeheOp zondag 03 februari 2002 12:09 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt zonde, maak toch liever iemand blij met de kasten.
Kunnen ze er zelf nieuwe drivers in zetten. Ik houd me wel aanbevolen voor de kasten.
/me denk dat lampje maar geen echte kinderen moet krijgen
deze heeft mijn pa. ze geven inderdaad lékker ranzig geluidOp zaterdag 02 februari 2002 23:59 schreef Lampje het volgende:
[afbeelding]
slecht van me hè?
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Op dat paar jamo's speelt mn broertje 
Voor de grap eens aan mn vincent sv 233 gehangen toen ik daar nog op speelde, klonk erg goed voor die goedkope krengen!
Voor de grap eens aan mn vincent sv 233 gehangen toen ik daar nog op speelde, klonk erg goed voor die goedkope krengen!
k zal strakkies ff een shotje maken van mn zelfbouw project met visator speakers, kunnen 200 watt continu aan, dus blazen op de flat.... hehehe
blabla
Verwijderd
Je bedoelt waarschijnlijk Visaton en daarvan de Vox251, die heb ik trouwens hier staanOp zondag 03 februari 2002 16:30 schreef MidiMaze het volgende:
k zal strakkies ff een shotje maken van mn zelfbouw project met visator speakers, kunnen 200 watt continu aan, dus blazen op de flat.... hehehe
nou zo mooi als die van mij zijn ze toch niet hoor!Op zondag 03 februari 2002 02:56 schreef Flint123 het volgende:
Plaatjes zetten vanaf Geocities zou niet mogelijk zijn... hmm![]()
B&W CDM C NT, REL Storm III (De Center krijgt deze zomer gezelschap van CDM 1 NT's)
REL Sub
B&W Center

Zoowwwwwwwwwww die zullen blazen.Op zondag 03 februari 2002 22:42 schreef LindaVanKessel het volgende:
[..]
nou zo mooi als die van mij zijn ze toch niet hoor!
[afbeelding]
Of omvallen als het raam openstaat
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
is het goed geluid ???
ik ga hem ook halen...mijn speakers zijn mol
(philips mms180)
no pic kan niet vind
en heb geen digi/web cam
Ik heb een versterker van JBsystems van 2x 600 Watt. (dezelfde als die ze in discotheken gebruiken)
Daarop staan 2 speakers van 500 Watt aangesloten.(Bose)
Dan heb ik een surround set staan.
2 boxen voor. (120 Watt per box)
2 boxen achter (ook 120 watt per box)
1 subwoofer maar die hoor je niet meer als de 500 Watt boxen aanstaan.
2x 500 Watt boxen aan de zijkant voor extra bass en geluid.
Is net een discotheek als ik voor de px zit.
(is vooral nice met spellen zoals Tactical Ops, Unreal, e.d.)
Daarop staan 2 speakers van 500 Watt aangesloten.(Bose)
Dan heb ik een surround set staan.
2 boxen voor. (120 Watt per box)
2 boxen achter (ook 120 watt per box)
1 subwoofer maar die hoor je niet meer als de 500 Watt boxen aanstaan.
2x 500 Watt boxen aan de zijkant voor extra bass en geluid.
Is net een discotheek als ik voor de px zit.
(is vooral nice met spellen zoals Tactical Ops, Unreal, e.d.)
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
Dan nog je bas bewerken met Waves Native Powerpack -> Maxxbass en kicken maar....
Verwijderd
Heyyyyyy die pioneer speakers heb ik hier ook. MOOOOOIIII EN LEKKER GELUID komt daar uit! plus nog 5.1inspire en 2x140watt sony speakers.
Ik heb de 638
in combinatie met de REL Q50 

Surround Receiver en boxen volgen nog. Zodra ik weer een beetje geld heb.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
JBL - TLX 171
SPECIFICATIONS:
General Section
Sensitivity (2.83V @ 1m): 90
Impedance: 8
Feature 1: 8"
Midrange Driver: 4"
High-Frequency Driver: 10mm titanium laminate
Recommended Power Amplifier Range: 10 - 150 watts
Dimensions
(H x W x D): 33 7/8 x 10 1/4 x 12 7/16"
Frequency Response (±3dB): 35 - 25kHz
http://manuals.harman.com/JBL/HOM/Owner's%20Manual/TLX171%20om.pdf
Geweldige speakers, strak laag.
SPECIFICATIONS:
General Section
Sensitivity (2.83V @ 1m): 90
Impedance: 8
Feature 1: 8"
Midrange Driver: 4"
High-Frequency Driver: 10mm titanium laminate
Recommended Power Amplifier Range: 10 - 150 watts
Dimensions
(H x W x D): 33 7/8 x 10 1/4 x 12 7/16"
Frequency Response (±3dB): 35 - 25kHz
http://manuals.harman.com/JBL/HOM/Owner's%20Manual/TLX171%20om.pdf
Geweldige speakers, strak laag.
Ik heb inmiddels 3 sets BNS 382 staan:

Ja ik weet het, 3 sets?! Ik had er 1, van m'n vader gehad, en die dingen klinken zo mooi dat ik er meer wilde.. Toen zag ik er 2 te koop staan, op allebei een bod gedaan en ik kon ze allebei ophalen.. Dus nu heb ik 6 van die joekels..
Can you spell home cinema?

Ja ik weet het, 3 sets?! Ik had er 1, van m'n vader gehad, en die dingen klinken zo mooi dat ik er meer wilde.. Toen zag ik er 2 te koop staan, op allebei een bod gedaan en ik kon ze allebei ophalen.. Dus nu heb ik 6 van die joekels..
Can you spell home cinema?
Op zaterdag 02 februari 2002 23:59 schreef Lampje het volgende:
[afbeelding]
slecht van me hè?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Ik heb deze zojuist aangeschaft, ze moeten alleen nog even binnenkomen bij de dealer arriveren.
http://www.mordauntshort.com/MordauntShort/Mordaunt1/products/Declaration/THXSelect.html
http://www.mordauntshort.com/MordauntShort/Mordaunt1/products/Declaration/THXSelect.html

en dan alleen de 2 zuilen zeg maar ....
in de praktijk:
links

en rechts

= 2x Jamo Studio 160, was goedkoop en klinkt prima in een klein kamertje op een Aiwa amp...
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
damn wat een zooitjeOp maandag 04 februari 2002 12:54 schreef dreeke het volgende:
[afbeelding]
in de praktijk:
links
[afbeelding]
en rechts
[afbeelding]
= 2x Jamo Studio 160, was goedkoop en klinkt prima in een klein kamertje op een Aiwa amp...
Hele fijne speakers vind ik dat, beetje prijzig welOp zondag 03 februari 2002 23:26 schreef Audi_S2 het volgende:
Ik heb de 638in combinatie met de REL Q50
[afbeelding]
Jij hebt zeker nooit op kamers gewoond? Bedden zijn de meest ideale tijdelijke opslagplaatsen voor losse pruttelOp maandag 04 februari 2002 12:59 schreef Leipo het volgende:
damn wat een zooitje
Een lekker groot oppervlak gecombineerd met een fijne werkhoogte en een gegarandeerd dagelijkse "aanpakperiode" (slapen onder troep doe je toch niet, dus je hebt alles in ieder geval 1x per dag in de handen)
Verwijderd
OP kamers wonen is ook een echte sport..Op maandag 04 februari 2002 13:22 schreef Lampje het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nooit op kamers gewoond? Bedden zijn de meest ideale tijdelijke opslagplaatsen voor losse pruttel
Een lekker groot oppervlak gecombineerd met een fijne werkhoogte en een gegarandeerd dagelijkse "aanpakperiode" (slapen onder troep doe je toch niet, dus je hebt alles in ieder geval 1x per dag in de handen)
Zoveel mogelijk spullen in een zo klein mogelijke ruimte stoppen en toch je pc en je bed kunnen berijken
Gelukkig geen foto's van mijn oude studentenkamer gepost... Dat was ook een enorme teringzooi.
Ok, ik ga nu ff een filmpje van mijn kamer een paar maanden geleden postenOp maandag 04 februari 2002 13:55 schreef Wekkel het volgende:
Gelukkig geen foto's van mijn oude studentenkamer gepost... Dat was ook een enorme teringzooi.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
phat!!Op maandag 04 februari 2002 12:37 schreef Darkman het volgende:
Ik heb deze zojuist aangeschaft, ze moeten alleen nog even binnenkomen bij de dealer arriveren.
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
ey...wat voor zijn dat? nooit eerder gezien geloof ik. Zien er wel lollig uit.
Kutje bef wa een zooitjeOp maandag 04 februari 2002 12:54 schreef dreeke het volgende:
[afbeelding]
in de praktijk:
links
[afbeelding]
en rechts
[afbeelding]
dit is trouwens het simpele setje wat ik gebruik voor muziek:

Sony RX99
en voor spellen gebruik ik deze:

Sennheiser hd570

Sony RX99
en voor spellen gebruik ik deze:

Sennheiser hd570
Ik heb thuis een paar Impulse 74 transmissielijn speakers staan, en die spelen er naar mijn mening elke B&W Nautilus met groot gemak uit. 
Heerlijke scheiding, enorm helder maar toch vol en geen overheersend laag.
Ik heb ze sinds vorige week, en ja omdat ik maar een simpel studentje ben heb ik geen geld voor een digitale cam. Dus helaas nog geen pics, zodra ik een cam kan regelen post ik ze alsnog.
Word ik nu ook niet gelooft?
Ik heb ze sinds vorige week, en ja omdat ik maar een simpel studentje ben heb ik geen geld voor een digitale cam. Dus helaas nog geen pics, zodra ik een cam kan regelen post ik ze alsnog.
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Verwijderd
Op maandag 04 februari 2002 17:33 schreef Evil_ivanhoe het volgende:
Ik heb thuis een paar Impulse 74 transmissielijn speakers staan, en die spelen er naar mijn mening elke B&W Nautilus met groot gemak uit.

laat ik zeggen dat ik "niet volledig overtuigd ben
GrapjasOp maandag 04 februari 2002 17:33 schreef Evil_ivanhoe het volgende:
Ik heb ze dan ook eens eindelijk op een plaatje staan.
Mijn zelfbouw Dynaudio "nuance" , kijk op mijn homepage voor verdere specs

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
JasgrapOp maandag 04 februari 2002 20:13 schreef hervaz het volgende:
[..]
Grapjas
Wat eenOp maandag 04 februari 2002 20:33 schreef Fireman het volgende:
Ik heb ze dan ook eens eindelijk op een plaatje staan.
[afbeelding]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Fireman -> kleurtjeOp maandag 04 februari 2002 21:01 schreef JvS het volgende:
[..]
Wat eenkleurtje!
. Beetje jammer dat ik op je homepage achtervolgd wordt door balletjes
![]()
.
Ps: wat voor een woofer heb jij in je icoon? die van mij weet je wel ik wil wel weten welke dat is. JBL ofzo van die nautilus
Verwijderd
Altec lansing's, heb zelf de 2 satteliet uitvoering.Op maandag 04 februari 2002 16:51 schreef kazz1980 het volgende:
[..]
ey...wat voor zijn dat? nooit eerder gezien geloof ik. Zien er wel lollig uit.
Klinken wel goed.
Vandaag gekocht: Mission 700
voor het luttele bedrag van 89 piek per stuk (gulden ja)
Echt een enorme verbetering t.o.v. de speakers van mijn oude Sony setje

p.s. Fireman: aan zijn specs te zien zijn ze van de B&W 602

Verwijderd
ik heb nu deze [afbeelding]
en ik krijg deze
[afbeelding]
en ik had deze
[afbeelding]
en deze topic is niet 56k vriendelijk lol
en ik krijg deze
[afbeelding]
en ik had deze
[afbeelding]
en deze topic is niet 56k vriendelijk lol
W00t Waar?Op maandag 04 februari 2002 21:39 schreef twopack het volgende:
Vandaag gekocht: Mission 700
[afbeelding]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
RichersoundsOp maandag 04 februari 2002 22:44 schreef nigelator het volgende:
[..]
W00t Waar?
zitten in Utrecht, A'dam en Groningen
Das gewoon een kevlar-conus, zoals B&W veel gebruikt voor haar mid/bass units.Op maandag 04 februari 2002 21:06 schreef Fireman het volgende:
[..]
Fireman -> kleurtje![]()
![]()
Ps: wat voor een woofer heb jij in je icoon? die van mij weet je wel ik wil wel weten welke dat is. JBL ofzo van die nautilus
Het is dus B&W Nautulis en alsjeblieft geen JBL OMG..
ook phat!!! lekker geluid ook?Op dinsdag 05 februari 2002 01:36 schreef Tuan_Besar het volgende:
Deze heb ik....

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Verwijderd
Deze heb ik

Infinity SM 215's
GENERAL
Sensitivity (2.83V @ 1m):
100dB
Impedance:
8 ohm
Bass Driver:
10"
Midrange Driver:
5-1/4"
High-Frequency Driver:
1"
Power Rating:
10 - 175 watts
Dimensions
(HxWxD) 13-1/4 x 32-1/2 x 12-1/2"
Frequency Response:
58 - 20kHz
en van de duitse infinity site:
825 x 336 x 317 mm (H x B x T)
19 kg
Schwarz
Unverbindliche Preisempfehlung pro Stück inkl. MwSt.: 510,78 (DM 999,-)
gelukkig heb ik er geen 1000 piek per stuk voor betaald

Infinity SM 215's
GENERAL
Sensitivity (2.83V @ 1m):
100dB
Impedance:
8 ohm
Bass Driver:
10"
Midrange Driver:
5-1/4"
High-Frequency Driver:
1"
Power Rating:
10 - 175 watts
Dimensions
(HxWxD) 13-1/4 x 32-1/2 x 12-1/2"
Frequency Response:
58 - 20kHz
en van de duitse infinity site:
825 x 336 x 317 mm (H x B x T)
19 kg
Schwarz
Unverbindliche Preisempfehlung pro Stück inkl. MwSt.: 510,78 (DM 999,-)
gelukkig heb ik er geen 1000 piek per stuk voor betaald
Verwijderd
Ik moet het doen met een paar zeer matige JVC's. Maar ja, het is iig wel beter als mijn oude pc speakertjes. (geen digicam dus ook geen pics)

alleen dan in wood finish niet zwart
oh ja en op mijn werk heb ik harman/kardon
PS nee sorrie het zijn idd model 81 MkII
more pics

gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Verwijderd
http://www.infinity.de/home/series/list.dyn?TAG=000000000000373A&KAT=0000000000003510&ID=00000000000038A1Op dinsdag 05 februari 2002 10:06 schreef Barracuda het volgende:
Infinity Model 80 MkII maar ik kan geen pics vinden
oh ja en op mijn werk heb ik harman/kardon
Ref 81 MK II
120/175 Watt Nenn-/Musikbelastbarkeit
40 Hz - 22 kHz Frequenzumfang
90 dB Schalldruck (1Watt/1m)
8 Ohm Nennimpedanz
600 Hz/3,9 kHz Übergangsfrequenz
2 x 165 mm Tieftonlautsprecher
100 mm Mitteltonlautsprecher
10 mm Hochtonlautsprecher
870 x 212 x 307 mm (H x B x T)
16,4 kg
Schwarz/Eiche
Unverbindliche Preisempfehlung pro Stück inkl. MwSt.: 357,39 (DM 699,-)
de versie hiervoor?

Deze is ongeveer 1 meter hoog (d8 ik), en die gebruik ik om het geluid van deze jongens goed tot z'n recht te laten komen:

Ja ik haal die twee altijd een beetje door de warOp dinsdag 05 februari 2002 08:11 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Das gewoon een kevlar-conus, zoals B&W veel gebruikt voor haar mid/bass units.
Het is dus B&W Nautulis en alsjeblieft geen JBL OMG..
Als ik mijn dynaudio's ooit eens weg doe en ik heb wat geld ervan over dan wil ik deze wel aan schaffen.

Deze zijn
Ja, kosten ook maar ca. 15000 gulden per stuk.
Een gezellig paar Mission M74ers, erg goed geluid voor een erg mooie prijs!

Dit hangt aan mijn Denon AVR1801 versterker. In de toekomst wil ik het uitbereiden tot surround, dus achterspeakers, sub en center erbij, allemaal uit dezelfde serie, maar dat duurt nog wel even...

Dit hangt aan mijn Denon AVR1801 versterker. In de toekomst wil ik het uitbereiden tot surround, dus achterspeakers, sub en center erbij, allemaal uit dezelfde serie, maar dat duurt nog wel even...
Ik heb een vaudje gemaaktOp dinsdag 05 februari 2002 13:27 schreef tbusquet het volgende:
Ja, kosten ook maar ca. 15000 gulden per stuk.

Verwijderd
Nog even een paar foto's gemaakt...

Achter twee Tannoy M1's aan de muur.

Veel tweakers hebben mooie setjes, dacht dat ik het netjes deed

welke zijn dat?Op vrijdag 01 februari 2002 14:13 schreef kazz1980 het volgende:
Heb zelf net een nieuwe 5.1-set.
Geweldig geluid! Maar ook een lust voor het oog (vinnik dan).
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Yamada theatre set ( precieze naam weet ik zo even niet, zit nu niet thuis).Op dinsdag 05 februari 2002 14:03 schreef Apie! het volgende:
[..]
welke zijn dat?
Maar merk is in elk geval Yamada.
en ze zijn perfect! vinnik ( natuurlijk niet te vergelijken met sommige torens die hier langs komen).
Verwijderd
Torens, wie heeft er hier torens gezien???Op dinsdag 05 februari 2002 15:14 schreef kazz1980 het volgende:
[..]
Yamada theatre set ( precieze naam weet ik zo even niet, zit nu niet thuis).
Maar merk is in elk geval Yamada.
en ze zijn perfect! vinnik ( natuurlijk niet te vergelijken met sommige torens die hier langs komen).
Ik niet hoor, wel speakers die wat hoger zijn.....
Ziet er zeker netjes uit.. Hoop niet dat dat je luisterpositie is daar tegen de achterwand...Op dinsdag 05 februari 2002 13:45 schreef yhtomit het volgende:
Nog even een paar foto's gemaakt...
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Helaas wel, kan bijna niet anders. Maar voor muziek is het een prima plek en bij films/surround maakt het al minder uit denk ik.Op dinsdag 05 februari 2002 15:32 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Ziet er zeker netjes uit.. Hoop niet dat dat je luisterpositie is daar tegen de achterwand...
Verwijderd
Hallo allemaal 
Mijn eerste post hier....uiteraard over audion
anyways...mijn setup(heb geen digicam soz):
Front (uit boekje)

Rear (tevens uit boekje en groter dan mijn front speakers lol)

De DM14's zijn uit 82 naar het schijnt en de DM2MKII's uit 1989 (ik heb de testuitdraai erbij
)klinken nog perfect, speakers zijn nog in prima staat en hebben samen toen 4700 piekies gekost heb ik me laten vertellen.
Heb er maar 300 voor betaald
Center word aan gewerkt die zuigt
Versterker:

Ik weet het...geen stereo maar 5.1, maar ja, ik ben een zeer arme student
Ik wil het liefst 3 Marantz PM7000/ 8000 versterkers zodat ik het geheel voor DVD per twee kanalen kan aansturen
CD-speler:
Marantz CD63 HDAM

Een Pioneer DV340 DVD speler
Een subwoofer komt me huis niet in...no way
dat is het
Mijn eerste post hier....uiteraard over audion
anyways...mijn setup(heb geen digicam soz):
Front (uit boekje)

Rear (tevens uit boekje en groter dan mijn front speakers lol)

De DM14's zijn uit 82 naar het schijnt en de DM2MKII's uit 1989 (ik heb de testuitdraai erbij
Heb er maar 300 voor betaald
Center word aan gewerkt die zuigt
Versterker:

Ik weet het...geen stereo maar 5.1, maar ja, ik ben een zeer arme student
Ik wil het liefst 3 Marantz PM7000/ 8000 versterkers zodat ik het geheel voor DVD per twee kanalen kan aansturen
CD-speler:
Marantz CD63 HDAM

Een Pioneer DV340 DVD speler
Een subwoofer komt me huis niet in...no way
dat is het
Ik heb exact dezelfde Infinity Speakers als Barracuda. Ook de Reference 81 MKII in de kleur wood finish.
Hij heeft het over op zijn werk een Harman Kardon, ik heb thuis deze Infinity's op een Harman Kardon AVR 4000 aangesloten. Ook met achterspeakers, en een Infinity Centerspeaker uit de Minuette serie.
Klinkt uitstekend.
Hij heeft het over op zijn werk een Harman Kardon, ik heb thuis deze Infinity's op een Harman Kardon AVR 4000 aangesloten. Ook met achterspeakers, en een Infinity Centerspeaker uit de Minuette serie.
Klinkt uitstekend.
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Dit topic is gesloten.