Die Mdk-9.1 is nooit op GoT gezet.

. Vandaag viel me ook op hoe oud de Gnome-1.4.1 en KDE-2.x.x reviews eigenlijk zijn. Daarom bij deze wat geupdate screenies van Gnome-2.2.1 (current) die in plaats van de oude screenshots zouden kunnen gaan in de Gnome review. Kan iemand datzelfde doen voor de KDE review? Wat er nu staat is een beetje obsolete.

.
Als eerste de desktop op zich. Na installatie van RedHat-9.0 en het nodige persoonlijke gefruttel ziet dat er als volgt uit:
Hoe ziet de file manager er tegenwoordig uit? Nou, als volgt (Nautilus 2.2.1):
Er is ook een list view:
Of je kunt audio beluisteren:
En natuurlijk kun je browsen:
De preferences zien er tegenwoordig zo uit:
Webbrowsen onder Nautilus? Uiteraard, met de Galeon view. Maar je kan ook Galeon apart draaien (1.3.4):
Galeon heeft uitstekende tab support:
Preferences scherm:
De email client van voorkeur blijft Evolution (1.3.2):
Email lezen:
Email schrijven:
Agenda:
Preferences:
Hoe je dit alles configureert? Nou, ook grotendeels via Nautilus. Zo kun je het menu aanpassen (rechtermuisklik, "New Folder" of "New Shortcut"), etcetera:
Preferencs van je desktop als geheel kun je via "preferences:///" doen. Systeem settings via "system-settings:///":
Theme aanpassen gaat bijvoorbeeld via preferences:/// en dan Themes:
Background gaat via preferences:/// en dan Background:
Ook de panel kan je naar eigen wensen aanpassen:
Ik heb in het screenshot topic gisteren als plaatjes van media applicaties onder Gnome neergezet, die kan ik hier evt. nog aan toevoegen. Heeft iemand interesse (van de modjes) om daarna dit verhaal in het Desktop Review topic van Nelske te copypasten zodat die (qua Gnome) weer uptodate is?

.