Een aantal mensen zijn al heel enthousiast begonnen met hun reviews over "Linux op de Desktop". In eerste instantie zullen dit dus reviews zijn over de installatie van de grote distro's.
Ik heb hieronder een lijstje staan, met onderwerpen waarvan ik denk dat ze aan de orde moeten komen.
Dit draadje wil ik maken, zodat er een overzicht is wie waar mee bezig is. (ik pas die tabel dus elke keer aan
).
Daarnaast kan er in dit draadje besproken worden, welke reviews er gemaakt worden, de volgorde ervan etc. etc.
Ik wil de onderstaande draadje dus voor de discussie over eventueel gemaakt reviews houden en dit draadje voor het overzicht en de discussie over te behandelen onderwerpen.
Dus, discussie over reeds gemaakte reviews:
[rml][ feedback] Desktop Linux -=[ Install. reviews]=-[/rml]
Discussie over te maken reviews in dit draadje.
Hier het overzichtje zoals het nu in mijn hoofd zit. Daarin zullen ongetwijfeld de nodige verandering in doorgevoerd moeten worden
Tips, opmerkingen. vragen hierover dus graag stellen
Ik heb sowieso een tip voor de mensen die reviews gaan schrijven en hier eventueel HTML in willen gebruiken.
Houdt er rekeninng mee dat Topix (de forumsoftware) elke newline die in je document staat ook zal gebruiken.
Het heeft dus weinig zin om bijvoorbeeld < BR> te gebruiken (aan elkaar dan he
).
Daarnaast is het zo, dat als je bijvoorbeeld iets van een tabel maakt o.i.d. je alle tags achter elkaar zult moeten plaatsen, omdat anders alle enters erin opgeteld worden en te zien zullen zijn onder de tabel. Dit zou dus betekenen dat de teskt onder een tabel pas na weet ik hoeveel regels verschijnt.
Ik heb mijn collega mods ervan op de hoogte gebracht, dat reviewers sporadisch in SU hun reviews zullen testen.
Zorg er dan voor dat je een duidelijke topictitel kiest en dat je review al een heel eind is als je wil gaan testen. De betreffende mod (meestal ik gok ik), zal dan de inhoud van jouw review overnemen en in het betreffende draadje posten. Zodoende kun je zelf nog in het draadje wijzigingen aanbrengen (tot 24 uur).
Als je dat doet, maak dat dan a.u.b. ook even duidelijk kenbaar
Zodra je denkt een heel eind te zijn met je review (dus voor het testen, zou ik graag willen vragen of je de inhoud van je review naar nelske@tweakers.net wil sturen evenals de gebruikte plaatjes. Ik zal dan zo snel mogelijk mijn oordeel over de Linux-technische kant van het verhaal vellen. Uiteraard staat het je ook vrij om je review in eerder genoemde draadje door mede-users te laten beoordelen. Ik plaats de plaatjes in ieder geval op een tweakers.net server. Zodoende hoef je niet op zoek naar webspace ervoor en zullen de plaatjes altijd zichtbaar zijn voor de bezoeker.
Ik zou willen vragen om te kiezen voor een duidelijke naamgeving van die plaatjes. Je kan bijvoorbeeld in het "Linux op de Desktop" review duidelijk zien waar ik voor gekozen heb:
Applicatienaam_omschrijving.png (of .jpg)
Voor de previews (thumbnails) voeg ik daar nog achter de naam _prev toe.
De plaatjes zullen in de subdir http://tweakers.net/~crew/nelske/DesktopLinux/Reviews/NAAM_VAN_REVIEWER/ONDERWERP_VAN_REVIEW komen staan.
Ik hoop dat dit gezamelijke project aan zal gaan slaan. Het is in ieder geval leuk om een review te maken en dat is ook al belangrijk
Het "Linux op de Desktop" review heeft na 3 dagen al ruim 700 pageviews gehad. Dat is niet slecht lijkt me zo
Laten we het krap nemen en zeggen dat dit 300 unieke views waren, dan is het nog niet slecht. Daarnaast is van die 700 views ruim 2/3 gemaakt met een Windows-OS, dus ook dat lijkt me geen verkeerd cijfer
Ik heb hieronder een lijstje staan, met onderwerpen waarvan ik denk dat ze aan de orde moeten komen.
Dit draadje wil ik maken, zodat er een overzicht is wie waar mee bezig is. (ik pas die tabel dus elke keer aan
Daarnaast kan er in dit draadje besproken worden, welke reviews er gemaakt worden, de volgorde ervan etc. etc.
Ik wil de onderstaande draadje dus voor de discussie over eventueel gemaakt reviews houden en dit draadje voor het overzicht en de discussie over te behandelen onderwerpen.
Dus, discussie over reeds gemaakte reviews:
[rml][ feedback] Desktop Linux -=[ Install. reviews]=-[/rml]
Discussie over te maken reviews in dit draadje.
Hier het overzichtje zoals het nu in mijn hoofd zit. Daarin zullen ongetwijfeld de nodige verandering in doorgevoerd moeten worden
Review onderdeel | Reviewer(s) | Backup Reviewer(s) | Status |
---|---|---|---|
Linux op de Desktop (lekkermakertje) | Klaar (zo goed als) | ||
Screenshot Draadje | nelske | iedereen | geen grote prioriteit |
Installatie RedHat | beelzebubu | +/- 14-02 | |
Installatie Mandrake | nelske | +/- 14-02 | |
Installatie SuSe | moto-moi | +/- 14-02 | |
Installatie Debian | odysseus | +/- 14-02 | |
Installatie Slackware | janjanjansen | +/- 14-02 | |
Problemen oplossen | ultimate | Klaar (14-02) | |
GNOME in dagelijks gebruik | ? | nelske | Max. 28-02 |
KDE in dagelijks gebruik | ? | odysseus | Max. 28-02 |
Uitleg over X-Window-System (+Nvidia driver/uitleg WM's) ?? | ? | nelske | Max. 05-03 |
Uitleg over enkele basis commando's (rechten etc) ?? | ? | nelske | max 12-03 |
De 4 besproken webbrowsers (meerdere reviews?) | ? | nelske | ? |
De 2 besproken filemanagers (meerdere reviews?) | ? | ? | |
De besproken e-mail progs (meerdere reviews?) | ? | nelske | ? |
Chatsotware (MSN) (meerdere reviews?) | ? | ? | |
Chatsotware (ICQ) (meerdere reviews?) | ? | nelske | ? |
Chatsotware (IRC) (meerdere reviews?) | ? | ? | |
Chatsotware (allesineen clients) (meerdere reviews?) | janjanjansen (KVirc) | ? | |
KOffice | ? | ? | |
OpenOffice (/ wijlen StarOffice) | ? | nelske, beelzebubu | ? |
Gnumeric & AbiWord (GNOME-Office) | beelzebubu | ? | |
Multimedia (Audio) | ? | nelske, beelzebubu | ? |
Multimedia (Video+TV) | beelzebubu | ? | |
CD recording/rewriting | ? | nelske | ? |
The GIMP | CyBer | ? | |
Corel Photopaint??? | ? | ||
Printers | ? | nelske, beelzebubu | ? |
Scanners | ? | ? | |
USB??? | ? | ? | |
? | |||
Wine | ? | ? | |
VMWare?? | blouwekip | nelske | ? |
Spellen (worden meerdere reviews) | beelzebubu, ? | blouwekip | ? |
Vrije fase!!! (geen volgorde) | ? | ? | |
Installatie Gentoo Linux | balk? | nelske | |
Installatie Sorcerer (SGL) Linux | ? | nelske | |
Kernel compileren | ? | banaan-x? , nelske | |
Wetenschappelijk (KGeo) | banaan-x | ||
Tips, opmerkingen. vragen hierover dus graag stellen
Ik heb sowieso een tip voor de mensen die reviews gaan schrijven en hier eventueel HTML in willen gebruiken.
Houdt er rekeninng mee dat Topix (de forumsoftware) elke newline die in je document staat ook zal gebruiken.
Het heeft dus weinig zin om bijvoorbeeld < BR> te gebruiken (aan elkaar dan he
Daarnaast is het zo, dat als je bijvoorbeeld iets van een tabel maakt o.i.d. je alle tags achter elkaar zult moeten plaatsen, omdat anders alle enters erin opgeteld worden en te zien zullen zijn onder de tabel. Dit zou dus betekenen dat de teskt onder een tabel pas na weet ik hoeveel regels verschijnt.
Ik heb mijn collega mods ervan op de hoogte gebracht, dat reviewers sporadisch in SU hun reviews zullen testen.
Zorg er dan voor dat je een duidelijke topictitel kiest en dat je review al een heel eind is als je wil gaan testen. De betreffende mod (meestal ik gok ik), zal dan de inhoud van jouw review overnemen en in het betreffende draadje posten. Zodoende kun je zelf nog in het draadje wijzigingen aanbrengen (tot 24 uur).
Als je dat doet, maak dat dan a.u.b. ook even duidelijk kenbaar
Zodra je denkt een heel eind te zijn met je review (dus voor het testen, zou ik graag willen vragen of je de inhoud van je review naar nelske@tweakers.net wil sturen evenals de gebruikte plaatjes. Ik zal dan zo snel mogelijk mijn oordeel over de Linux-technische kant van het verhaal vellen. Uiteraard staat het je ook vrij om je review in eerder genoemde draadje door mede-users te laten beoordelen. Ik plaats de plaatjes in ieder geval op een tweakers.net server. Zodoende hoef je niet op zoek naar webspace ervoor en zullen de plaatjes altijd zichtbaar zijn voor de bezoeker.
Ik zou willen vragen om te kiezen voor een duidelijke naamgeving van die plaatjes. Je kan bijvoorbeeld in het "Linux op de Desktop" review duidelijk zien waar ik voor gekozen heb:
Applicatienaam_omschrijving.png (of .jpg)
Voor de previews (thumbnails) voeg ik daar nog achter de naam _prev toe.
De plaatjes zullen in de subdir http://tweakers.net/~crew/nelske/DesktopLinux/Reviews/NAAM_VAN_REVIEWER/ONDERWERP_VAN_REVIEW komen staan.
Ik hoop dat dit gezamelijke project aan zal gaan slaan. Het is in ieder geval leuk om een review te maken en dat is ook al belangrijk
Het "Linux op de Desktop" review heeft na 3 dagen al ruim 700 pageviews gehad. Dat is niet slecht lijkt me zo
Laten we het krap nemen en zeggen dat dit 300 unieke views waren, dan is het nog niet slecht. Daarnaast is van die 700 views ruim 2/3 gemaakt met een Windows-OS, dus ook dat lijkt me geen verkeerd cijfer
[ Voor 37% gewijzigd door Kees op 04-03-2003 13:57 ]