[overzicht/discussie] Desktop Linux reviews

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.776 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13874

Topicstarter
Een aantal mensen zijn al heel enthousiast begonnen met hun reviews over "Linux op de Desktop". In eerste instantie zullen dit dus reviews zijn over de installatie van de grote distro's.

Ik heb hieronder een lijstje staan, met onderwerpen waarvan ik denk dat ze aan de orde moeten komen.
Dit draadje wil ik maken, zodat er een overzicht is wie waar mee bezig is. (ik pas die tabel dus elke keer aan ;) ).

Daarnaast kan er in dit draadje besproken worden, welke reviews er gemaakt worden, de volgorde ervan etc. etc.

Ik wil de onderstaande draadje dus voor de discussie over eventueel gemaakt reviews houden en dit draadje voor het overzicht en de discussie over te behandelen onderwerpen.

Dus, discussie over reeds gemaakte reviews:
[rml][ feedback] Desktop Linux -=[ Install. reviews]=-[/rml]

Discussie over te maken reviews in dit draadje.

Hier het overzichtje zoals het nu in mijn hoofd zit. Daarin zullen ongetwijfeld de nodige verandering in doorgevoerd moeten worden ;)

Review onderdeel Reviewer(s)Backup Reviewer(s)Status
Linux op de Desktop (lekkermakertje)Klaar (zo goed als)
Screenshot Draadjenelskeiedereengeen grote prioriteit
Installatie RedHatbeelzebubu+/- 14-02
Installatie Mandrakenelske+/- 14-02
Installatie SuSemoto-moi+/- 14-02
Installatie Debianodysseus+/- 14-02
Installatie Slackwarejanjanjansen+/- 14-02
Problemen oplossenultimateKlaar (14-02)
GNOME in dagelijks gebruik?nelskeMax. 28-02
KDE in dagelijks gebruik?odysseusMax. 28-02
Uitleg over X-Window-System (+Nvidia driver/uitleg WM's) ???nelskeMax. 05-03
Uitleg over enkele basis commando's (rechten etc) ???nelskemax 12-03
De 4 besproken webbrowsers (meerdere reviews?) ? nelske?
De 2 besproken filemanagers (meerdere reviews?)??
De besproken e-mail progs (meerdere reviews?)?nelske?
Chatsotware (MSN) (meerdere reviews?)??
Chatsotware (ICQ) (meerdere reviews?)?nelske?
Chatsotware (IRC) (meerdere reviews?)??
Chatsotware (allesineen clients) (meerdere reviews?)janjanjansen (KVirc)?
KOffice??
OpenOffice (/ wijlen StarOffice)?nelske, beelzebubu?
Gnumeric & AbiWord (GNOME-Office)beelzebubu?
Multimedia (Audio)?nelske, beelzebubu?
Multimedia (Video+TV)beelzebubu ?
CD recording/rewriting?nelske?
The GIMPCyBer?
Corel Photopaint????
Printers?nelske, beelzebubu?
Scanners??
USB?????
?
Wine??
VMWare??blouwekipnelske?
Spellen (worden meerdere reviews)beelzebubu, ?blouwekip?
Vrije fase!!! (geen volgorde) ? ?
Installatie Gentoo Linuxbalk?nelske
Installatie Sorcerer (SGL) Linux?nelske
Kernel compileren?banaan-x? , nelske
Wetenschappelijk (KGeo)banaan-x

Tips, opmerkingen. vragen hierover dus graag stellen :)

Ik heb sowieso een tip voor de mensen die reviews gaan schrijven en hier eventueel HTML in willen gebruiken.

Houdt er rekeninng mee dat Topix (de forumsoftware) elke newline die in je document staat ook zal gebruiken.

Het heeft dus weinig zin om bijvoorbeeld < BR> te gebruiken (aan elkaar dan he ;) ).
Daarnaast is het zo, dat als je bijvoorbeeld iets van een tabel maakt o.i.d. je alle tags achter elkaar zult moeten plaatsen, omdat anders alle enters erin opgeteld worden en te zien zullen zijn onder de tabel. Dit zou dus betekenen dat de teskt onder een tabel pas na weet ik hoeveel regels verschijnt.

Ik heb mijn collega mods ervan op de hoogte gebracht, dat reviewers sporadisch in SU hun reviews zullen testen.

Zorg er dan voor dat je een duidelijke topictitel kiest en dat je review al een heel eind is als je wil gaan testen. De betreffende mod (meestal ik gok ik), zal dan de inhoud van jouw review overnemen en in het betreffende draadje posten. Zodoende kun je zelf nog in het draadje wijzigingen aanbrengen (tot 24 uur).
Als je dat doet, maak dat dan a.u.b. ook even duidelijk kenbaar ;)

Zodra je denkt een heel eind te zijn met je review (dus voor het testen, zou ik graag willen vragen of je de inhoud van je review naar nelske@tweakers.net wil sturen evenals de gebruikte plaatjes. Ik zal dan zo snel mogelijk mijn oordeel over de Linux-technische kant van het verhaal vellen. Uiteraard staat het je ook vrij om je review in eerder genoemde draadje door mede-users te laten beoordelen. Ik plaats de plaatjes in ieder geval op een tweakers.net server. Zodoende hoef je niet op zoek naar webspace ervoor en zullen de plaatjes altijd zichtbaar zijn voor de bezoeker.

Ik zou willen vragen om te kiezen voor een duidelijke naamgeving van die plaatjes. Je kan bijvoorbeeld in het "Linux op de Desktop" review duidelijk zien waar ik voor gekozen heb:
Applicatienaam_omschrijving.png (of .jpg)
Voor de previews (thumbnails) voeg ik daar nog achter de naam _prev toe.
De plaatjes zullen in de subdir http://tweakers.net/~crew/nelske/DesktopLinux/Reviews/NAAM_VAN_REVIEWER/ONDERWERP_VAN_REVIEW komen staan.

Ik hoop dat dit gezamelijke project aan zal gaan slaan. Het is in ieder geval leuk om een review te maken en dat is ook al belangrijk ;)
Het "Linux op de Desktop" review heeft na 3 dagen al ruim 700 pageviews gehad. Dat is niet slecht lijkt me zo ;)
Laten we het krap nemen en zeggen dat dit 300 unieke views waren, dan is het nog niet slecht. Daarnaast is van die 700 views ruim 2/3 gemaakt met een Windows-OS, dus ook dat lijkt me geen verkeerd cijfer :)

[ Voor 37% gewijzigd door Kees op 04-03-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-06 20:14
Ik wil opzich wel wat in elkaar zetten mbt vmware en spellen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 01:50 schreef blouweKip het volgende:
Ik wil opzich wel wat in elkaar zetten mbt vmware en spellen
Choeso jei! :)

Allebei de onderwerpen of een van de twee?

Ik zit sowieso nog een beetje te twijfelen wat wel zullen doen met onderwerpen als webbrowsers, spellen, filemanagers etc.
Ze allemaal in een review bespreken betekent dat het review best wel lang wordt. Dit betekent ook dat de reviewer er enorm veel tijd in moet steken. Als we ze gewoon allemaal los behandelen, dan kan je wat dieper erop in gaan en is het dus ook wat minder werk. Zo kan je de onderwerpen ook beter verdelen. Ik wilde eigenlijk namelijk alleen de distro en GNOME/KDE reviews nog zeer lange reviews laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32223

Zelf had ik een redelijk uitgebreide review voor ogen m.b.t. Slackware maar ik kijk wel eens kritisch naar de review van nelske over Mandrake. KVIrc review ik wel, ik zag dat ik de X-Mas edition van 3.0 heb in Gentoo :) Ik plet de reviews wel ergens op een site en als de kritiek verstomd is stuur ik de hele boel wel aangepast naar nelske. Lijkt me het handigst ivm opmaak en zolang we maar geen Frontpage of MS Word gebruiken moet dat wel te doen zijn toch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Die aparte dingen kun je idd het beste in aparte stukken behandelen, anders wordt het zo lang allemaal en dat is niet de juiste manier om de gemiddelde windows gebruiker over te krijgen

Ik heb iig al een heel globaal verhaaltje klaar over vmware (3.0), de installatie ervan en hoe je windows erop krijgt, ik zal het nog ff "af" maken

nu eerst ff slapen (schijnt goed te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 01:08 schreef nelske het volgende:
Installatie RedHat - dinges
die was overgenomen door Beelzebubu :)

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1572

Ik mis staroffice nog en een artikel met een vergelijking tussen de verschillende office suites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27915

Ik zou AbiWord en Gnumeric samen doen, deze worden samen met enkele andere utilities (zoals guppi) vaak genoemd als "Gnome Office"...

Voor de rest wil ik ook wel meehelpen aan het spelletjes gedeelte, ik denk dat je dit wel met meerdere personen kan doen omdat er toch een heleboel linux spellen zijn (native en via wine).

Ik ben daarnaast in principe wel geinteresseerd in "printers", "gnome office", "openoffice" en "multimedia audio", maar die ga ik natuurlijk niet allemaal doen ;) Beschouw mij als backupje voor één van die onderdelen als niemand anders die doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:50
Ik heb al een stukje over Gentoo geschreven. Maar ik weet niet of ik er screenshots bij maak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Mochten er geen andere gegadigden zijn dan wil ik het stuk over het dagelijks gebruik van KDE wel doen. Aangezien ik echter Debian ook al heb gaan anderen voor, ik wil daarvoor wel backupje zijn zoals Beelzebubu het verwoordde >:) .

* odysseus start KWord weer op om over package-managers te gaan beginnen, best leuk werk met wat goede muziek erbij :) ...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik zal zien of ik iets kan doen, maar de kans is groot dat ik meer problemen vind dan ik 'normaal' kan oplossen ;)
Overigens moet het
Grafische bewerkingen zijn, maar da's nu niet echt belangrijk ;)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ff dat iedereen het alvast weet: screenshots van windows programma's (applicaties) in wine heb ik al gemaakt. ;) Ik wil verder wel iets schrijven over de wetenschappelijke programma's. Denk bijv aan KGeo enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Ik weet trouwens nog een onderwerp: kernel compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op vrijdag 01 februari 2002 20:45 schreef banaan-X het volgende:
A) Wat heeft dat met een desktop te maken? (afgezien van make xconfig)
B) 't Is op elke distro hetzelfde
C) 't Is niet (zo) belangrijk voor Desktops met nieuwe distro's
D) 't Is een review, geen Howto :)

Ik mis trouwens Caldera eDesktop in het lijstje, voor zover ik weet de enige distro die echt voor Desktops *bedoelt* is (RH, Mandrake en SuSE zijn voor zowel de server- als desktopmarkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik wil wel iets over The GIMP doen, het begint voor mij een day-time job te worden om me daarmee te bemoeien ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op vrijdag 01 februari 2002 22:49 schreef strlen het volgende:

[..]

Ik mis trouwens Caldera eDesktop in het lijstje, voor zover ik weet de enige distro die echt voor Desktops *bedoelt* is (RH, Mandrake en SuSE zijn voor zowel de server- als desktopmarkt).
En Corel Linux?
of zijn hebben ze daar al weer van afgezien?
* CyBeR kent iemand die de deluxe edition daarvan had
zat een ubercool penguinnetje bij :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 02:30 schreef janjanjansen het volgende:
Zelf had ik een redelijk uitgebreide review voor ogen m.b.t. Slackware maar ik kijk wel eens kritisch naar de review van nelske over Mandrake.
Ik ga zometeen de eerste aanzet maken voor dat review :)
Overigens is jouw opzet zoals ik hem zag, absoluut een goede, dus je hoeft echt niet te wachtten op mijn review. Het is helemaal niet zo erg, dat er wat verschillen zitten tussen de stijlen. Ieder heeft zijn eigen manier van dingen onder woorden brengen ;)
KVIrc review ik wel, ik zag dat ik de X-Mas edition van 3.0 heb in Gentoo :) Ik plet de reviews wel ergens op een site en als de kritiek verstomd is stuur ik de hele boel wel aangepast naar nelske. Lijkt me het handigst ivm opmaak en zolang we maar geen Frontpage of MS Word gebruiken moet dat wel te doen zijn toch >:)
Ghehehe >:)
Ik heb jou bij het IRC verhaal neer gezet. Ik denk dat we sowieso toch zoveel mogelijk moeten kiezen voor individuele reviews per applicatie. Of denken jullie daar anders over?
Op vrijdag 01 februari 2002 09:14 schreef balk het volgende:
Ik heb al een stukje over Gentoo geschreven. Maar ik weet niet of ik er screenshots bij maak :P
Een review kan overigens ook door 2 personen gemaakt worden natuurlijk :)

Een aantal screenshots zijn in ieder geval natuurlijk wel welkom ;)
Ik weet nog niet goed wat ik met SGL en Gentoo aan moet. Ik wil die eigenlijk toch pas in de vrije fase behandelen aangezien dat toch meer iets is voor de gebruiker die al een klein beetje ervaring heeft met GNU/Linux. Ik zou een n00b namelijk niet aan een van die twee distro's zetten, simpelweg omdat ze dan absoluut niet weten wat ze nu allemaal aan het doen zijn.
Op vrijdag 01 februari 2002 20:45 schreef banaan-X het volgende:
Is meer iets voor helemaal echteraan of ergens in het vrije deel. Nogmaals in het vrije deel staat het helemaal vrij om zelf een onderwerp te behandelen dat jou leuk lijkt :)
Klopt. Misschien dat iemand die op zich wil nemen?
Overigens is het niet de bedoeling om volledig te zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 22:56 schreef CyBeR het volgende:

[..]

En Corel Linux?
of zijn hebben ze daar al weer van afgezien?
* CyBeR kent iemand die de deluxe edition daarvan had
zat een ubercool penguinnetje bij :)
Nou sinds een jaar ofzo hebben ze dat al weer verkocht he ;) . En zo te zien aan Lindows (alhoewel ik dat eigenlijk niet mocht zeggen ;) ). Maar Xandros is er volgens mij ook iets mee van plan.
Corel was trouwens gewoon debian testing met een goede filemanager (+netwerkomgeving) en een paar tools.

Nog ff over die kernel: heb ik op zich nog nooit gedaan, het compileren :+ waarom moeilijk doen als apt-get install kernel-image-2.4.17-k7 ook werkt ;) . Maar opzich schijnt het niet zo lastig te zijn, dus ik zal vast wel een eindje komen.

Wat is er trouwens zo bijzonder aan Caldera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 11:18

deadinspace

The what goes where now?

Ik wil anders wel een poging wagen om `` Uitleg over enkele basis commando's (rechten etc) ?? '' te doen.
Dan zou ik wel graag weten wat er precies verwacht wordt... Ownership/perms? Basiscommands (ls, cd, rm, chmod)? Inleiding filesystem (/, mountpoints ipv driveletters, doel van /bin, /home, /usr etc)?

Verder zullen jullie af en toe wat moeten bijschoppen, want ik kan me niet altijd even goed in het standpunt van de ubernoobs plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is goed :)
Ik pas de tabel vanavond wel aan ;)
Verder zullen jullie af en toe wat moeten bijschoppen, want ik kan me niet altijd even goed in het standpunt van de ubernoobs plaatsen :+
Ghehehe. Doe gewoon net alsof je ineens niks meer weet :P
Maar inderdaad, ik had dingen als bestandspermissies (chown, chmod), dirs (ls, cd, mv, rm, ln), filesystem (mounten, indeling), helpbestanden (man!!!, info --help (help) /usr/share/docs) in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 17:27
* Newjersey wil wel wat over gaim doen (da's een instant messager waarmee je msn, icq, en aim bij elkaar hebt)

alleen zo eerst weer ff opnieuw linux installen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nelske, je hebt bij een aantal reviews een datum ingevuld, heeft dat nog een speciale reden ofzo ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

.rpm installatie handleiding is misschien ook wel een goede :)
Liefst voor de installatie-stukjes over Mandrake, SuSE & RedHat geplaatst worden, zodat we daarin kunnen linken naar het algemene stukje over rpm-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Ik wil best een een stuckje over Mozilla schrijven, al moet je het niet op zeer korte termijn verwachten (paar weekjes)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het stuk over Debian zal in ieder geval voor de 14e klaar zijn, ik ga ervan uit dat het rond dinsdag af is. Maar hang me er niet aan op ;) . Eventueel wil ik wel een stuk schrijven over (K)LyX, daar heb ik al een stukje over. Als er echter hier mensen zijn die meer weten van LaTeX en alles wat eromheen hangt dan is het meer voor hen geschikt.
Het stuk over KDE in het dagelijkse leven zal ik waarschijnlijk opdelen in een algemeen stuk en in extra informatie over verschillende programma's, denk aan allerlei opties en de configuratie van bijvoorbeeld Kicker, Konsole en Konqueror. Daarnaast dacht ik ook nog aan een stuk over de techniek achter dit alles (DCOP, KParts) en iets over themes en theme-engines. Natuurlijk biedt dit ook mogelijkheden om het met meer dan een iemand te schrijven. Overigens: worden dingen als AA-fonts in het stuk over X besproken of in de KDE/GNOME-stukken?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:38

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

B) 't Is op elke distro hetzelfde
Op een debian systeem kan/moet je het anders doen (debianized kernel)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17264

Op zaterdag 02 februari 2002 12:13 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Op een debian systeem kan/moet je het anders doen (debianized kernel)
Bij debian kan je ook gewoon een kernel van www.kernel.org downloaden en installeren. De debian manier is zeg maar een feature van de distro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 02 februari 2002 13:08 schreef eenprobleempje het volgende:
Bij debian kan je ook gewoon een kernel van www.kernel.org downloaden en installeren. De debian manier is zeg maar een feature van de distro
Dat kan inderdaad, maar zo kun je bij SuSE & Mandrake ook direct in de /etc directory duiken, toch lijkt het me handiger om de tooltjes, die men daarvoor meeleverd ook te bespreken.

Debian geeft make-kpkg, dus zal die ook besproken moeten worden als je het over kernel-compileren hebt, net zoals dbuild voor het maken van .deb files..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26447

Ghehehe. Doe gewoon net alsof je ineens niks meer weet :P
Dat is wel als grapje bedoeld, maar toch pure waarheid. Nelske je stelt gewoon jou vragen onder mijn nick, dan komt het niets weten vanzelf goed. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 10:51 schreef moto-moi het volgende:
Nelske, je hebt bij een aantal reviews een datum ingevuld, heeft dat nog een speciale reden ofzo ?
Ik hoop dat rond die data de reviews klaar zijn en online kunnen zijn. Het is geen regel dat het dan klaar moet zijn, mar meer een richtlijn ;)
Op zaterdag 02 februari 2002 11:38 schreef theJKid het volgende:
Ik wil best een een stuckje over Mozilla schrijven, al moet je het niet op zeer korte termijn verwachten (paar weekjes)

8-)
Zoals aan de richtlijn te zien is, zal het waarschijnlijk sowieso niet voor begin maart zijn ;)
Op zaterdag 02 februari 2002 14:16 schreef Moria het volgende:

[..]

Dat is wel als grapje bedoeld, maar toch pure waarheid. Nelske je stelt gewoon jou vragen onder mijn nick, dan komt het niets weten vanzelf goed. ;) :+
Is goed :+

Ik snap wat je bedoelt. Het punt is alleen dat je bepaalde dingen voor vanzelfsprekend aanneemt als je wat langer met GNU/Linux werkt. Het is dan even lastig om in de n00bhuid te kruipen en zo te denken aan de problemen die jezelf als newbie ook tegen gekomen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26447

Ik snap wat je bedoelt. Het punt is alleen dat je bepaalde dingen voor vanzelfsprekend aanneemt als je wat langer met GNU/Linux werkt.
Dat komt mij zeer bekend voor, in 1984 toen ik begon met DOS moest een vriend van mij steeds weer opdraven, om even een DIR te maken etc etc onder DOS. En die jongen woonde 12 Km van mij vandaan, ik ben toen veel gaan lezen van DOS, en jaren later moest ik het mijn neef uitleggen, en inderdaad die snapte er geen bal van omdat ik te snel ging, terwijl ik dacht dat het een simpele kwestie was. Maar om het dan uit te leggen zoals ik het uitgelegd kreeg door die vriend jaren daarvoor was een enorme omschakeling en zeer moeilijk. Uitleggen is ook een vak apart, en dat kan bij lange na iederéén, daar ben ik wel achter gekomen. En zoiets kom ik nu hetzelfde tegen bij Linux op GOT, exact hetzelfde waar iederéén mee heeft gezeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
Nelske, ik zou nog graag een artikel toevoegen (misschien meer een HOWTO, maar wel in nederlands). Het gaat over het onderwerp waar nu al een draadje over loopt ergens in NOS:

- Hoe installeer ik een server om mijn internet-verbinding te sharen?

Met onderdelen als:

- Wat voor hardware heb je nodig?
- Hoe werkt het (hoe zit het netwerk in elkaar)?
- Linux + masquerading installeren
- Apache/PHP/MySQL installeren
- SSH server installeren
- FTP server installeren
- Samba installeren en configureren
- Firewall configureren

Volgens mij dekt dit voor 95% wat de meeste mensen met hun internet-sharing servertje doen. Het meeste is zelf wel uit te vinden, maar het is handig als je ff op een plaats kunt vinden hoe je de boel ongeveer moet aanpakken.

Goed idee of vind je het hier niet thuishoren (valt niet echt onder 'Linux op de desktop' namelijk..?)

Als het hier niet thuishoort, nog suggesties waar dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 01-06 11:18

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 05 februari 2002 16:06 schreef Wilke het volgende:
Goed idee of vind je het hier niet thuishoren (valt niet echt onder 'Linux op de desktop' namelijk..?)

Als het hier niet thuishoort, nog suggesties waar dan wel?
Ik ben Nelske niet :P maar: Misschien is dit iets voor het vrije gedeelte na de geplande reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 21:08 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Ik ben Nelske niet :P maar: Misschien is dit iets voor het vrije gedeelte na de geplande reviews?
Whehehe :D

Je hebt echter wel dezelfde gedachte als ik.

Overigens zijn er al enkele verzoeken mijn richting uitgekomen of ongeveer eenzelfde idee voor GNU/Linux op de server haalbaar zou zijn. Ik wil eerst kijken hoe dit gezamalijke projectje aanslaat en wie weet dat we in de toekomst (tegen de vrije fase aan) iets soortgelijks kunnen maken voor Linux op de server??!!

Overigens is mijn Mandrake review al een eindje op aan het schieten. Ik hoop daar morgen een heel eind mee te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 05 februari 2002 21:24 schreef nelske het volgende:
Overigens is mijn Mandrake review al een eindje op aan het schieten. Ik hoop daar morgen een heel eind mee te komen. :)
is jouw licentie niet gister verlopen ofzo?

:X >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 21:38 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Nelske is een 1337 h4x0r...
wist je toch wel :P

anyway... wat houdt Multimedia (Audio) precies in?
als het niks heeft te maken met een AWE64 installeren, wil ik het misschien wel doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 21:38 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Ik zal het je nog sterker vertellen. VMWare staat er hier al niet eens meer op :P

Ik had de screenshots die ik nodig had, al allemaal gemaakt ;)

Daarna ben ik hem gewoon gaan installeren voor de review zelf :)

En ja, ik overweeg serieus om VMWare volledig legaal te kopen als ik weer genoeg centjes heb :)
Op dinsdag 05 februari 2002 21:43 schreef dinges het volgende:

[..]

Nelske is een 1337 h4x0r...
wist je toch wel :P

anyway... wat houdt Multimedia (Audio) precies in?
als het niks heeft te maken met een AWE64 installeren, wil ik het misschien wel doen ;)
Daarmee bedoel ik gewoon XMMS, noatun, ogg-vorbis etc. etc.. Dus niet een soundkaart o.i.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 21:52 schreef nelske het volgende:
Daarmee bedoel ik gewoon XMMS, noatun, ogg-vorbis etc. etc.. Dus niet een soundkaart o.i.d. ;)
gimme!

/me heeft een trauma aan AWE64 isa kaartjes... kreng wil niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 05 februari 2002 21:53 schreef dinges het volgende:

[..]

gimme!

/me heeft een trauma aan AWE64 isa kaartjes... kreng wil niet werken...
* Anoniem: 27915 knows })

Maar audio reviews zonder geluidskaart lijkt me nogal moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 22:46 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

* Anoniem: 27915 knows })

Maar audio reviews zonder geluidskaart lijkt me nogal moeilijk :P
:D
Ik heb ondertussen Gentoo op een andere bak geinstalleerd
daar werkt alles perfect
en geil snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Zal ik die uitleg (vmware) gewoon ff mailen als ik m af heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29173

ik zou Mxstream USB aan de gang krijgen wel eens voorbij zien willen komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1788

http://desktoplinux.com/articles/AT9664091996.html
http://desktoplinux.com/articles/AT3939059190.html
http://desktoplinux.com/articles/AT5096230660.html

De laatste link gaat over desktop appz op linux.

Tis een stukje georienteerd op office. Koffice, Abiword, Wordperfect, openoffice, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 02:09 schreef blouweKip het volgende:
Zal ik die uitleg (vmware) gewoon ff mailen als ik m af heb?
Is goed hoor. :)
Op zaterdag 09 februari 2002 15:33 schreef DJ_PP het volgende:
ik zou Mxstream USB aan de gang krijgen wel eens voorbij zien willen komen :D
Wie weet in de vrije fase ;)
Op zondag 10 februari 2002 14:32 schreef Zemanova het volgende:
http://desktoplinux.com/articles/AT9664091996.html
http://desktoplinux.com/articles/AT3939059190.html
http://desktoplinux.com/articles/AT5096230660.html

De laatste link gaat over desktop appz op linux.

Tis een stukje georienteerd op office. Koffice, Abiword, Wordperfect, openoffice, etc..
Hmzz.. Linker muisknop selecteren, middelste muisknop plakken >:) (is een geintje ;) )

Ik hoop vanavond een preview te kunnen geven van mijn installatie review over Mandrake Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 16:11 schreef nelske het volgende:
Ik hoop vanavond een preview te kunnen geven van mijn installatie review over Mandrake Linux.
En, komt ie nog? >:) :P Ben nl. wel benieuwd wat je erover hebt geschreven ;)

Ow ja, ik wilde ook nog even laten weten dat dat kgeo waarschijnlijk niets wordt. Ik zie eigenlijk niet echt het nut :+ en zo moeilijk is het nou ook weer niet ;) Misschien dat ik nog een paar pics maak van wat er mogelijk is. Of lijkt het jullie wel nuttig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 23:05 schreef banaan-X het volgende:

[..]

En, komt ie nog? >:) :P Ben nl. wel benieuwd wat je erover hebt geschreven ;)

Ow ja, ik wilde ook nog even laten weten dat dat kgeo waarschijnlijk niets wordt. Ik zie eigenlijk niet echt het nut :+ en zo moeilijk is het nou ook weer niet ;) Misschien dat ik nog een paar pics maak van wat er mogelijk is. Of lijkt het jullie wel nuttig?
Als ie nog komt, dan wordt het pas laat (vroeg in de ochtend). Om de een of andere reden mis ik namelijk een deel uit het review en dat ben ik op dit moment aan het herschrijven :'( .

Ik weet ook nog niet of ik de plaatjes er al meteen bij plak. Het is sowieso nog niet het uiteindelijke review, maar een (p)review ;) .
Ik post hem in het andere draadje in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29173

ik heb ondertusse op 3 bakken gentoo gezet waarvan een dubbele install, zal k daar dan een review overschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 11 februari 2002 12:56 schreef DJ_PP het volgende:
ik heb ondertusse op 3 bakken gentoo gezet waarvan een dubbele install, zal k daar dan een review overschrijven?
ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15443

Ik wil graag wat schrijven over distributed computing onder linux, aangezien ik als fanatieke DPC'er meteen na m'n mandrake install er wat distributed computing proggies op heb geknald, maar het een drama is om de meeste dingen aan de gang te krijgen :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 12:56 schreef DJ_PP het volgende:
Als je daar een mooi review over denkt te kunnen schrijven dan is dat zeer zeker in de vrije fase zeer welkom.

Overigens heeft balk daar ook al een stuk over geschreven als ik het niet mis heb. Misschien verstandig om even met hem contact daarover op te nemen, voordat er dingen dubbel gedaan worden ;)
Op maandag 11 februari 2002 19:07 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Ik wil graag wat schrijven over distributed computing onder linux, aangezien ik als fanatieke DPC'er meteen na m'n mandrake install er wat distributed computing proggies op heb geknald, maar het een drama is om de meeste dingen aan de gang te krijgen :( ;(
Is zeer zeker welkom in de vrije fase :)

dpc client is toch gewoon een kwestie van de binary even kopieren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15443

Op dinsdag 12 februari 2002 02:52 schreef nelske het volgende:

[..]

Is zeer zeker welkom in de vrije fase :)

dpc client is toch gewoon een kwestie van de binary even kopieren? :)
Dat wel, maar bij bijvoorbeeld seti heb je meer dingen nodig als je workunits wil bufferen (en dat wil je als je zoals mij niet op een permanente internetlijn hangt), en die proggies zijn stuk voor stuk brak om te installeren.

Daarbij heb je nog 10 andere projecten ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Nelske: heb je mn vmware uitleg al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 12:30 schreef blouweKip het volgende:
Nelske: heb je mn vmware uitleg al binnen?
Yupz, reply is in de maak :)

Heb alleen een klein beetje problemen met mijn mailserver gehad, waardoor ik wat vertraging heb opgelopen in het beantwooorden van e-mails :o

Erg lekker als je een mailqueue hebt staan van >300 mails |:(
(zitten een aantal mailinglijsten tussen ;) )

Ik heb je stukje gelezen en ik moet zeggen dat het een erg goed stuk geworden is :)
Mijn complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26748

wat ik graag zou willen weten wanneeer al deze revieuws klaar zijn want door dit wordt linux wel heel erg aantrekkelijk!!!! zo kunnen noobs ook gelijk beginnen met slack enz of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 13:09 schreef tomazzz het volgende:
wat ik graag zou willen weten wanneeer al deze revieuws klaar zijn want door dit wordt linux wel heel erg aantrekkelijk!!!! zo kunnen noobs ook gelijk beginnen met slack enz of nie?
Tja, daar is eigenlijk niet echt een tijdsspanne voor te geven.
Er komt om de zoveel tijd weer een review bij. Het gebeurt allemaal op vrijwillige basis. Zoals je kan zien staan in het begin van de tabel (die nodig geupdate moet worden. Iets dat geen pretje is, gezien Topix :X ) staan er streefdata. Dit zijn geen data waarop iets online moet staan. Het zou echter fijn zijn als het wel af is rond die tijd. Op die manier heb je elke week (of 2 weken) weer een nieuw review dat bijgevoegd kan worden. Zi blijft het ook leuk en interessant voor de mensen om te lezen. Ik hoop dat de installatie reviews vrij snel allemaal geplaatst kunnen worden. Een aantal daarvan zijn al zo goed als af in ieder geval :)

Ik denk niet dat aan de hand van de reviews een n00b meteen met Slackware overweg zal kunnen o.i.d. Het is namelijk niet de bedoeling van de reviews om stap voor stap alles precies uit te leggen. Het gaat vooral om de grote lijnen en de mogelijkheden die bepaalde programma's bieden te laten zien.

Uiteraard zullen er enkele reviews tussen zitten die wat meer van een HOWTO weg hebben. Mijn Mandrake Linux installattie review is daar denk ik een goed voorbeeld van.
Hier heb ik bewust voor gekozen, omdat Mandrake typisch een distro is voor beginners. Echter het merendeel van de reviews zal die lijn niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32223

Uiteraard ben ik druk bezig met de review van Slackware en ik ben ook al een heel eind. Het is veel werk om een review te schrijven. Op basis van de review van Slackware kun je kennis maken met een Installatie van SLackware maar verwacht niet dat je een soort stappenplan krijgt hoe Slackware te installeren. In de review zal ik meerdere keren verwijzen naar documentatie op het web. Daarnaast is SLackware voor de beginnende Linuxuser gewoon lastiger te configureren. Ik verwacht deze week de review te kunnen afronden en te publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik plaats dit berichtje even om te informeren hoe ver de heren reviewers zijn. :)

Ik hoopte namelijk morgen een aantal (liefst allemaal natuurlijk) installatie reviews te gaan plaatsen. (meteen gevolgd door het "zoeken" review :P )

Het liefst zou ik daarbij namelijk ook de volgorde aanhouden zoals ze in de tabel staan. Dan heb je namelijk de "noob" distro's bij elkaar (Mandrake, RedHat) een distro ertussen in (SuSe) en de "gevorderde" distro's (Debian en Slackware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 16 februari 2002 19:18 schreef nelske het volgende:
Ik plaats dit berichtje even om te informeren hoe ver de heren reviewers zijn. :)
Slavendrijver! ;)
Ik hoopte namelijk morgen een aantal (liefst allemaal natuurlijk) installatie reviews te gaan plaatsen. (meteen gevolgd door het "zoeken" review :P )
Laat ik het zo zeggen : Dat gaat * moto-moi niet redden :z morgen ga ik weer een eind tikken, en dan kijken hoever ik kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Status Debian-review:
• Installatiedeel gereed
• Packagemanager deel bijna gereed
• Introductie tot Debian (filosofie, verschillende trees etc.) moet ik nog uitbreiden
• Ik moet nog even een regexp maken die alle links naar de plaatjes (die nu nog naar $prefix verwijzen) omzet naar de crew-ftp waarop de afbeeldingen zullen komen. Handmatig kan ook, maar ik heb weinig zin om dat met >60 afbeeldingen te gaan doen.

Als ik nu aan de slag ga dan kun je het vanavond of morgen krijgen.

* odysseus heeft vandaag eens in #debian op irc.openprojects.net rondgeneusd...het is weer bug squashing party dit weekend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 19:48 schreef moto-moi het volgende:
Slavendrijver! ;)
Hmzz, no comment >:) ;)
Laat ik het zo zeggen : Dat gaat * moto-moi niet redden :z morgen ga ik weer een eind tikken, en dan kijken hoever ik kom..
Mjah, dat worden zweepslagen hoor ;)

Anders kan er alvast een lege post gemaakt worden op je naam. De invulling ervan kan ik daarna doen, als de HTML opgestuurd is :).
Op zaterdag 16 februari 2002 19:54 schreef odysseus het volgende:
Status Debian-review:
• Installatiedeel gereed
• Packagemanager deel bijna gereed
• Introductie tot Debian (filosofie, verschillende trees etc.) moet ik nog uitbreiden
• Ik moet nog even een regexp maken die alle links naar de plaatjes (die nu nog naar $prefix verwijzen) omzet naar de crew-ftp waarop de afbeeldingen zullen komen. Handmatig kan ook, maar ik heb weinig zin om dat met >60 afbeeldingen te gaan doen.

Als ik nu aan de slag ga dan kun je het vanavond of morgen krijgen.

* odysseus heeft vandaag eens in #debian op irc.openprojects.net rondgeneusd...het is weer bug squashing party dit weekend >:)
Okee cool :)

$prefix wordt:
http://tweakers.net/~crew/nelske/DesktopLinux/Reviews/<nick>/<review_naam>/

Ofwel in jouw geval:
http://tweakers.net/~crew/nelske/DesktopLinux/Reviews/odysseus/Debian/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 16 februari 2002 21:14 schreef nelske het volgende:
Mjah, dat worden zweepslagen hoor ;)
code:
1
2
3
hylke@kahlan:~$ date
Sat Feb 16 21:18:47 CET 2002
hylke@kahlan:~$

Hmm, we leven niet meer in de middeleeuwen hoor ;)
Anders kan er alvast een lege post gemaakt worden op je naam. De invulling ervan kan ik daarna doen, als de HTML opgestuurd is :).
Hmm, en mag ik dan ook weer helemaal alleen de html gaan posten ? * moto-moi heeft nare dromen van de vorige keer overgehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 21:20 schreef moto-moi het volgende:
code:
1
2
3
hylke@kahlan:~$ date
Sat Feb 16 21:18:47 CET 2002
hylke@kahlan:~$

Hmm, we leven niet meer in de middeleeuwen hoor ;)
Jij begon over slavendrijver :P
Hmm, en mag ik dan ook weer helemaal alleen de html gaan posten ? * moto-moi heeft nare dromen van de vorige keer overgehouden ;)
Hoeft niet hoor. Als je een post maakt in het topic, met daarin de tekst bijvoorbeeld "review volgt binnen afzienbare tijd", dan wil ik daarna wel de HTML voor je posten hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 16 februari 2002 21:25 schreef nelske het volgende:
Hoeft niet hoor. Als je een post maakt in het topic, met daarin de tekst bijvoorbeeld "review volgt binnen afzienbare tijd", dan wil ik daarna wel de HTML voor je posten hoor. :)
Durf je dat aan ? ;)

Neuh, ik post wel ff zo'n textje.. Ik heb het waarschijnlijk morgen eind van de dag af, maar ik wil nog ff de installatie ff doorlopen, om te kijken of ik niets over het hoofd heb gezien enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 16 februari 2002 19:18 schreef nelske het volgende:
Die van mij staat ergens hierboven, die is al af *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 13:59 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Die van mij staat ergens hierboven, die is al af *D
U have mail (*spoedig*) :P

Ik krijg je helaas via ICQ niet te pakken om de een of andere wazige reden.

In principe zijn alle installatie-reviews inmiddels af. :)
Ik wilde dus nu ook overgaan op het plaatsen van die reviews. (Ik had dat al eerder willen doen, alleen chello lag er hier 36 uur uit :'( ).

Ik neem met een ieder sowieso contact op, zodra een review geplaatst wordt, maar ik zal bij deze toch nog even uitleggen hoe het precies in z'n werk zal gaan.

Ik neem contact met je op voor bijplaatsing van het review. Daarop stuur je mij even de originele inhoud van het review op per e-mail (mocht ik die nog niet hebben).

Vervolgens open ik het sticky Linux op de Desktop topic bovenaan in NOS. Ik vraag nu om je review bij te plaatsen. Uiteraard sluit ik het topic meteen weer, voordat er ongewenste berichten in komen ;) (worden sowieso getrashed).
Ik maak nu een kleine verandering in je post, zodat hij de eventuele HTML erin zal gaan gebruiken. Topix wil nog wel eens een beetje vreemd doen bij mensen die geen HTML-rechten hebben, vandaar dat ik om de originele tekst gevraagd heb. Ik kan dan altijd jouw post leegmaken en de originel tekst erin plaatsen. Je naam blijft dan langs het review staan en uiteraard klopt de inhoud dan wel.
Dat is stap 1.

Vervolgens vraag ik aan je om een topic in SU te openen, met als titel de naam van je review en als inhoud weer de tekst van je review. Hier herhaal ik weer de stappen van het aanpassen (of eventueel opnieuw invoeren van het review). Vervolgens maak ik daar een berichtje onder (dankwoordje etc. ) en zal het topic sluiten en verplaatsen naar NOS.
Zo krijgt elk review een eigen draadje in NOS (gesloten). Dit maakt het mogelijk om in de toekomst te kunnen linken naar elk individueel review.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. Ik neem sowieso spoedig contact op met de mensen die een Distro-instalatie review geschreven hebben en met ultimate voor zijn review. Dit plaatsen wil ik dus doen op volgorde zoals deze in de tabel staat. Startende zo snel als ik bericht van beelzebubu heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 februari 2002 00:13 schreef nelske het volgende:

[..]

U have mail (*spoedig*) :P

Ik krijg je helaas via ICQ niet te pakken om de een of andere wazige reden.
Ik ben offline op ICQ, zal het ff aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

De review voor "KDE in dagelijks gebruik" had ik Nelske aangeboden om iig een aanzetje te maken. Vordert gestaag. Ik zal straks ff wat ik tot nog toe heb ergens online zetten, maar ik zit nu ff met welke dingen moeten er zoal nog in? Ik heb wat Linux n00b's gevraagd en die komen dan met het maken van een snelkoppeling :? Lijkt mij niet het grootste probleem. Andere punt wat ik hoorde was automatisch mounten van schijven (fstab). Vraag is dus of dat er ook binnen valt?

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 februari 2002 11:00 schreef acq het volgende:
Andere punt wat ik hoorde was automatisch mounten van schijven (fstab). Vraag is dus of dat er ook binnen valt?
Als dat binnenin KDE kan (via het KDE Control Center ofzo) , dan valt dat erbinnen. Als je /etc/fstab manually wilt editen kan dat beter in een ander review gebeuren, vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Op zondag 24 februari 2002 12:00 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Als dat binnenin KDE kan (via het KDE Control Center ofzo) , dan valt dat erbinnen. Als je /etc/fstab manually wilt editen kan dat beter in een ander review gebeuren, vrees ik :)
OK, dan laat ik dat hangen :)

Een hele ruwe versie staat hiero (NIET modemvriendelijk en pics staan ook nog niet goed).

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nelske: ik heb hier behoorlijke ruzie met mijn desktop, dus ook geen ICQ of iets in die trant. Ik kan nog net twm draaien en ik heb een browser kunnen installeren waardoor ik in ieder geval wat sites in de gaten kan houden, maar echt normaal werken kan ik het niet noemen. (Om precies te zijn krijg ik segfaults van kbuildsycoca, ik zal een deel van KDE moeten hercompileren met debug-info zodat het misschien opgelost kan worden.)
Zou je dus even iets voordat je van plan bent die reviews te plaatsen even kunnen mailen of hier een berichtje plaatsen? Ik kan wel gewoon posten gelukkig, dus het plaatsen moet geen probleem zijn.

* odysseus gaat weer verder compileren...ik ken de buildvolgorde van directories in kdelibs en kdebase al redelijk uit mijn hoofd :7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 februari 2002 12:29 schreef odysseus het volgende:
Nelske: ik heb hier behoorlijke ruzie met mijn desktop, dus ook geen ICQ of iets in die trant. Ik kan nog net twm draaien en ik heb een browser kunnen installeren waardoor ik in ieder geval wat sites in de gaten kan houden, maar echt normaal werken kan ik het niet noemen. (Om precies te zijn krijg ik segfaults van kbuildsycoca, ik zal een deel van KDE moeten hercompileren met debug-info zodat het misschien opgelost kan worden.)
Qt met -O9 was dus toch niet zo'n goed idee :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 17:24

wzzrd

The guy with the Red Hat

Hey Nelske,

ik wil wel een stukje tijpen over (hoe kan het ook anders) Sorcerer GNU/Linux. :)

Als dat nog gedaan moet worden (kan het niet zien, terwijl ik dit schrijf), wil ik ook wel t.z.t. een stukje maken over Ximian Gnome i.h. dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 24 februari 2002 13:04 schreef beelzebubu het volgende:
Qt met -O9 was dus toch niet zo'n goed idee :? :P
Mijn Qt werkt gewoon met -O9 :P . Ik heb alleen een probleem met KDE: kbuildsycoca (een centrale kde-daemon, vereist om KDE te draaien), die crasht bij elke start met een segfault. En als die weg is dan kan de rest van KDE dus ook niet worden gestart...ik heb een mail gestuurd naar kde-devel en Waldo Bastian vroeg om bepaalde subdirectories opnieuw te compileren met debug-info aan en die door te sturen. Dat heb ik net gedaan, uit de backtrace maak ik op dat ofwel KBuildServiceGroup (whatever that may be) de mist ingaat ofwel libfam. Deze laatste lijkt mij persoonlijk waarschijnlijker, omdat daar als ik het me goed herinner een aantal threads over geweest zijn op de dev-mailinglist. Ik ga zometeen die backtrace en een trace doormailen en een keer de mailarchieven afzoeken naar berichten over fam, en dan maar hopen op een antwoord waar ik wat mee kan...
Maar in ieder geval compileert KDE wel met die optimalisaties, gcc heeft er meer moeite mee (als in: random internal crashes en problemen met libtool). Maar met wat hackery in de Makefiles is alles gecompileerd en lijkt een KDE die Gnome alle hoeken van de pc laat zien binnen bereik >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 12:15 schreef acq het volgende:

[..]

OK, dan laat ik dat hangen :)

Een hele ruwe versie staat hiero (NIET modemvriendelijk en pics staan ook nog niet goed).
Hij is al erg netjes. :)

Dat zijn precies de dingen die ik me vorstel bij dat review. :)
Zou je dus even iets voordat je van plan bent die reviews te plaatsen even kunnen mailen of hier een berichtje plaatsen? Ik kan wel gewoon posten gelukkig, dus het plaatsen moet geen probleem zijn.
Zalt ik doen ;) Succes met compileren :P
Op zondag 24 februari 2002 13:19 schreef wzzrd het volgende:
Hey Nelske,

ik wil wel een stukje tijpen over (hoe kan het ook anders) Sorcerer GNU/Linux. :)

Als dat nog gedaan moet worden (kan het niet zien, terwijl ik dit schrijf), wil ik ook wel t.z.t. een stukje maken over Ximian Gnome i.h. dagelijks gebruik.
Uiteraard is dat van harte welkom. :)

Het zijn welk beide onderwerpen voor in de vrije fase. Aangezien plaatsing in het begin enigszins op volgorde van de tabel gaat, betekent het dat dergelijke reviews pas over enige tijd geplaatst zullen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 24 februari 2002 15:19 schreef nelske het volgende:
Uiteraard is dat van harte welkom. :)

Het zijn welk beide onderwerpen voor in de vrije fase. Aangezien plaatsing in het begin enigszins op volgorde van de tabel gaat, betekent het dat dergelijke reviews pas over enige tijd geplaatst zullen worden ;)
Gnome i.h. dagelijks gebruik toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 24 februari 2002 15:27 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Nee, die staat niet voor de vrije fase. Zie de tabel bovenaan voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Is deze eigenlijk al 'opgeeist' door iemand :P :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

[..]

Sorry mijn fout. Ik dacht dat jje het voornamelijk over Ximian wilde gaan hebben. Is een andere GNOME ;)

GNOME komt inderdaad voor de vrije fase :)
Op zondag 24 februari 2002 15:31 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Is deze eigenlijk al 'opgeeist' door iemand :P :?
Nog niet, aangezien ik nog als enige als backup stond.

Ik moet die tabel eens updaten, alleen dat is geen pretje met Topix :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 24 februari 2002 15:45 schreef nelske het volgende:
Nog niet, aangezien ik nog als enige als backup stond.
OK, dan wil ik die wel hebben, al denk ik niet dat ik hem de 28ste klaar heb :P
Ik moet die tabel eens updaten, alleen dat is geen pretje met Topix :{
Valt toch wel mee ? Je moet alleen ff een paar namen wijzigen.. ;)
/edit.. OF je maakt er een plaatje van, en linkt die.. Da's een stuk makkelijker updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Oeps, sorry, ik bedoelde ook Ximian. Ik gebruik ze allebei, op verschillende bakken :) Anyway, Ximian staat helemaal niet in die tabel, dus...

Ik zal t.z.t. dus maar een SGL verhaaltje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 15:49 schreef moto-moi het volgende:
OK, dan wil ik die wel hebben, al denk ik niet dat ik hem de 28ste klaar heb :P
Niet :? :P
Och dat was ook maar een indicatie. Zoals je ziet zijn de huidige reviews ook wat later dan gepland ;)

Gewoon op je gemakje afmaken. Het is geen deadline o.i.d. Overigens wil ik je er bijvoorbeeld best bij helpen als je wil hoor.
Valt toch wel mee ? Je moet alleen ff een paar namen wijzigen.. ;)
:x als ik eraan toekom zet ik jouw naam neer bij GNOME :)
Op zondag 24 februari 2002 15:49 schreef wzzrd het volgende:
Oeps, sorry, ik bedoelde ook Ximian. Ik gebruik ze allebei, op verschillende bakken :) Anyway, Ximian staat helemaal niet in die tabel, dus...

Ik zal t.z.t. dus maar een SGL verhaaltje maken?
Dat is een zeer welkom review, dat weet ik heel zeker. :)
SGL en Gentoo zijn tamelijk hot op het moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 24 februari 2002 15:54 schreef nelske het volgende:
Niet :? :P
Och dat was ook maar een indicatie. Zoals je ziet zijn de huidige reviews ook wat later dan gepland ;)
Ik weet het, ik stel je teleur, sorry Afbeeldingslocatie: http://marit.dyn.dhs.org:2080/~hylke/smileys/3d-crying.gif ;)
Gewoon op je gemakje afmaken. Het is geen deadline o.i.d. Overigens wil ik je er bijvoorbeeld best bij helpen als je wil hoor.
Wat algemene pointers zou wel handig zijn denk ik.. Voor de rest kom ik er wel uit denk ik :)
:x als ik eraan toekom zet ik jouw naam neer bij GNOME :)
Ik hou je in de gaten hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Mag ik dan bij SGL :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 15:58 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Ik weet het, ik stel je teleur, sorry [afbeelding] ;)
Whehehe :D Neuh hoor :*

chello stelt mij veel meer teleur :P
Wat algemene pointers zou wel handig zijn
denk ik.. Voor de rest kom ik er wel uit denk ik :)
Ik zal kijken of ik wat puntjes kan vinden die ik graag zou zien in een dergelijk review. Overigens vind ik de opzet van acq's review erg goed, dus als het qua opzet daar een beetje op lijkt dan zit je goed ;)
Ik hou je in de gaten hoor :o
:o * Anoniem: 13874 hides :P
Op zondag 24 februari 2002 18:37 schreef wzzrd het volgende:
Mag ik dan bij SGL :P ?
Bij deze dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joe hef meel :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Hmmm, ik zie een typo staan :P
die ik even schaamteloos heb gejatleent:
De vetgedrukte letter moet met een "d" van Debian ;)

Wat doe ik hier eigelijk :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 24 februari 2002 19:14 schreef nelske het volgende:

[..]

Joe hef meel :P ;)
Hmm, mailcircuit is weer vervelend aan het doen...ik dacht eerst dat het aan mijn mailprog lag, maar dit overtuigt me toch dat er geen mail is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
odysseus@odysseus:~$ telnet mail.mailcircuit.com 110
Trying 64.137.142.131...
Connected to 64.137.142.131.
Escape character is '^]'.
+OK WebCentrics POP3 Server v1.0 Ready
user jonathan_brugge
+OK Welcome jonathan_brugge
pass ******
+OK Logged In
list
+OK 0 messages
quit
+OK WebCentrics POP3 Server Quitting
Connection closed by foreign host.
odysseus@odysseus:~$

Ik neem aan dat het probleem bij mailcircuit zit (ik ontvang al bijna een week zeer onregelmatig mail, veel berichten verdwijnen gewoon :7 ). Zou je nog een keer opnieuw kunnen sturen naar jonathan_brugge AT hotmail.com? Dat werkt in ieder geval...

* odysseus wacht op mail van Waldo Bastian om eindelijk van twm af te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmzz, mailtje staat nog in de mailqueue ja zie ik net.
Krijg elke keer een connection refused.

Enniewee, hij is verstuurd naar je hotmail adres. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 24 februari 2002 20:00 schreef nelske het volgende:
Hmzz, mailtje staat nog in de mailqueue ja zie ik net.
Krijg elke keer een connection refused.
En waar blijft mijn mailtje ? * moto-moi kijkt heel lief en onschuldig enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 20:07 schreef moto-moi het volgende:

[..]

En waar blijft mijn mailtje ? * moto-moi kijkt heel lief en onschuldig enzo :P
Komt eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar komen al de revieuws te staan dan ? op een aparte site of gewoon op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 20:18 schreef tomazzz het volgende:
waar komen al de revieuws te staan dan ? op een aparte site of gewoon op het forum
In eerste instantie op het forum. Wie weet dat ze in de toekomst nog wel op een site komen te staan (als er vraag naar is).

Hetzelfde geldt voor vertalingen etc..

Overigens ga ik hopenlijk binnenkort beginnen aan een review voor de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok n keep up the good work iedereen die hier aan meewerkt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nelske bedankt voor het posten. Ik zag in het linux-op-de-desktop-draadje niet alle screenshots staan, maar dat lag waarschijnlijk aan Mozilla die zo'n pagina niet leuk vindt :) . In ieder geval ging hij daarna ook raar doen op andere GoT-pagina's, dus ik neem aan dat het bij mij ligt. Het gesloten draadje liet me wel alle afbeeldingen zien.
Mocht je nog wat hulp kunnen gebruiken bij het FP-stuk dan kan ik best nog verder schrijven, ik vind het niet erg om te doen ;) . Alleen KDE in het dagelijks gebruik is momenteel een beetje moeilijk, maar ik ga ervanuit dat dat binnenkort ook is opgelost :7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nelske, aangezien moto-moi's post de license eronder heeft aangeplakt gekregen, ben je van plan dat ook bij die van ons te doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 21:46 schreef beelzebubu het volgende:
nelske, aangezien moto-moi's post de license eronder heeft aangeplakt gekregen, ben je van plan dat ook bij die van ons te doen :?
Zeg maar of jullie dat willen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 24 februari 2002 21:46 schreef beelzebubu het volgende:
* moto-moi vond dat wel een goed idee, dus vandaar dat ik die van Nelske ff geripped en aangepast had.. In het licht van 'Free , as in Beer' enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 24 februari 2002 21:47 schreef nelske het volgende:
Graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geef mij maar jullie volledige namen (als je wilt) en het e-mail adres dat gebruikt moet worden. Geef verder a.u.b. even aan of je het e-mail adres "spam-proof" wilt hebbben ;)

Verder kan je nog aangeven welke secties je perse in een gemodificeerd review terug wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 februari 2002 21:47 schreef nelske het volgende:

[..]

doe maar wel :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste