[overzicht/discussie] Desktop Linux reviews

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 24 februari 2002 22:03 schreef odysseus het volgende:
Graag.
prutser :P

Nette review Odysseus.. maaruh, is het niet een stukje netter om ff de VMWare-troep rond je screenshots weg te slopen met The Gimp.. Dat staat net wat netter denk ik...?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 24 februari 2002 22:08 schreef nelske het volgende:
Geef mij maar jullie volledige namen (als je wilt) en het e-mail adres dat gebruikt moet worden. Geef verder a.u.b. even aan of je het e-mail adres "spam-proof" wilt hebbben ;)

Verder kan je nog aangeven welke secties je perse in een gemodificeerd review terug wilt zien.
Mijn volledige naam heb je via de mail al wel gezien. Als mailadres: is het mogelijk om zowel jonathan_brugge AT mailcircuit.com neer te zetten als jonathan_brugge AT hotmail.com? Gezien de problemen die het eerste adres soms heeft. Invariant secties zitten er niet echt in volgens mij, dus ik denk dat je die gewoon leeg kunt laten. En spam-proof stel ik inderdaad wel op prijs. Mailcircuit heeft wel een prima mailfilter dat je kunt gebruiken, maar hotmail absoluut niet en ik irriteer me nogal aan die nutteloze mail :7 ...

* odysseus gaat zo offline...vakantie is weer over ;( .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 22:08 schreef nelske het volgende:
Geef mij maar jullie volledige namen (als je wilt) en het e-mail adres dat gebruikt moet worden. Geef verder a.u.b. even aan of je het e-mail adres "spam-proof" wilt hebbben ;)
Ronald Bultje, rbultje@ronald.bitfreak.net

Hoeft verder niet spamproof, ik krijg al zoveel spam dat ik eigenlijk gewoon een filtertje in evolution moet instellen maar ik ben er gewoon te lui voor :P
Verder kan je nog aangeven welke secties je perse in een gemodificeerd review terug wilt zien.
Credits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 24 februari 2002 22:14 schreef moto-moi het volgende:

[..]

prutser :P

Nette review Odysseus.. maaruh, is het niet een stukje netter om ff de VMWare-troep rond je screenshots weg te slopen met The Gimp.. Dat staat net wat netter denk ik...?
Jouw screenshots zijn inderdaad een hoop netter, mijn complimenten :) . Ik had niet zo erg veel tijd meer om het stuk af te maken en aangezien het editen van >60 afbeeldingen me nogal tijdrovend lijkt heb ik dat nog maar achterwege gelaten. Als iemand een scriptje heeft dat randen om png's kan wegwerken dan houd ik me aanbevolen...ik wil best al die screenshots editen maar het zou aardig wat werk schelen :) . Jij hebt gewoon elke afbeelding bewerkt om de randen weg te halen?

* odysseus is net een essay van een paar kantjes kwijtgeraakt...ik had het nog niet opgeslagen en elvis blijkt bepaald niet tegen out-of-diskspace situaties te kunnen...dat levert een crash op waar zelfs vi -r niet meer van kan maken dan een leeg bestand :7 ... nu heb je een goede reden om me prutser te noemen >:)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
odysseus ik vind het niet echt storend dat je VMWare ziet. Het maakt juist alleen maar extra duidelijk dat we hier niet te maken hebben met de normale gang van zaken ;)

Ik zet bij jullie zometeen de GNU FDL erin. Ik ga eerst eens lekker eten :P

Overigens beelzebubu: Je wilt een invariant stuk credits erin. Ik zie alleen geen kopje credits in je review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 24 februari 2002 22:30 schreef odysseus het volgende:
Jouw screenshots zijn inderdaad een hoop netter, mijn complimenten :) .
The Gimp is uw vriend :)
Ik had niet zo erg veel tijd meer om het stuk af te maken en aangezien het editen van >60 afbeeldingen me nogal tijdrovend lijkt heb ik dat nog maar achterwege gelaten. Als iemand een scriptje heeft dat randen om png's kan wegwerken dan houd ik me aanbevolen...ik wil best al die screenshots editen maar het zou aardig wat werk schelen :) . Jij hebt gewoon elke afbeelding bewerkt om de randen weg te halen?
Jups, vreselijk iritant, maar ik vond het wel wat netter..
En ach, terwijl ik aan het ICQ'en ben ofzo, heb ik wat tijd over, en dan deed ik er weer een paar :)
Plus dat die installatie van SuSE er niet zo gaaf uitzag als die van RedHat & Mandrake, en om nou plaatjes te plaatsten met een grote nutteloze zwarte rand eromheen ;)
* odysseus is net een essay van een paar kantjes kwijtgeraakt...ik had het nog niet opgeslagen en elvis blijkt bepaald niet tegen out-of-diskspace situaties te kunnen...dat levert een crash op waar zelfs vi -r niet meer van kan maken dan een leeg bestand :7 ... nu heb je een goede reden om me prutser te noemen >:)
Die had ik al hoor, maar dit is wel extra reden ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 22:43 schreef nelske het volgende:
Overigens beelzebubu: Je wilt een invariant stuk credits erin. Ik zie alleen geen kopje credits in je review :P
Oi :o Nouja, dan gewoon het copyright stukje, da's wel genoeg dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GNU FDL is in jullie reviews opgenomen :)

Nu alleen nog ff in mijn eigen review opnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Op zondag 24 februari 2002 18:46 schreef nelske het volgende:

Ik zal kijken of ik wat puntjes kan vinden die ik graag zou zien in een dergelijk review. Overigens vind ik de opzet van acq's review erg goed, dus als het qua opzet daar een beetje op lijkt dan zit je goed ;)
Tnx. * acq klooit ook maar wat aan :D

Wat betreft copyleft enzo, is niet bar van toepassing op wat ik schrijf denk ik. Kan iedere andere prutser ook wel maken. Als je 't er wel onder wilt hebben, dan maar gewoon m'n voornaam of nick. * acq houdt niet van RL namen op inet. Hoewel ik zo handig was om Nelske gelijk te mailen met m'n gewone adres :D A, what the heck, zet het er ook maar allemaal bij als het af is.
Graag spam proof :P Krijg al genoeg van die zut.

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Nelske, als je dit nog leest, ben ik voorstander van een "absolute n00b Linux How-To". Die wil ik evt. ook wel zelf maken. Dat helpt mensen misschien wat op weg met *nix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Odysseus, gezien je mail problemen zal je mijn mailtje ook wel niet hebben gehad. Er staat een vage zin in jouw voor de rest goed uitziende stukje over de installatie van Debian, bij het stukje waar je je tijdzone kan kiezen:
...en selecteer daar 'Amsterdam', aangenomen dat je je nu in die tijdzone zit.
Trouwens, 'pngtopnm', 'pnmcut' en 'pnmtopng' zijn je vrienden voor het aanpassen van je screenshots, als je dat nog van plan was.

En is het voor de algemene layout niet handig om de links die nu in de 3de post staan helemaal bovenaan te plaatsen? Ik ben nu alsnog 5 minuten aan het zoeken voordat ik het stuk van Odysseus heb gevonden.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 10:53 schreef wzzrd het volgende:
Nelske, als je dit nog leest, ben ik voorstander van een "absolute n00b Linux How-To". Die wil ik evt. ook wel zelf maken. Dat helpt mensen misschien wat op weg met *nix. :)
Wat versta jij onder een absolute n00b linux howto?

Ik vind de eerste twee artikelen, linux op de desktop, in principe de perfectste linux-n00b-guide die er is. Dat is as simple as linux can get ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Onder absolute n00b guide bevat ik onder meer informatie over tar.gz, eenvoudige bash commando's, su, sudo etc. Of heb jij dat al gedaan?

* wzzrd schaamt zich omdat 'ie het nog niet heeft gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 12:30 schreef wzzrd het volgende:
Onder absolute n00b guide bevat ik onder meer informatie over tar.gz, eenvoudige bash commando's, su, sudo etc. Of heb jij dat al gedaan?

* wzzrd schaamt zich omdat 'ie het nog niet heeft gelezen :)
Nee, we behandelden in die artikeltjes alleen de GUI :)

dit noem ik niet echt "n00b", omdat de terminal/console er aan te pas komt en dat is bij standaard gebruik eigenlijk nauwelijks/niet meer nodig. Overigens heeft iemand al voorgesteld een soort "introductie to command-line-linux" te schrijven in de vrije fase, wat dus ongeveer hetzelfde is als wat jij wilt.

/me moet binnenkort echt eens aan zijn multimedia gedeelte beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 05 maart 2002 12:50 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Nee, we behandelden in die artikeltjes alleen de GUI :)

dit noem ik niet echt "n00b", omdat de terminal/console er aan te pas komt en dat is bij standaard gebruik eigenlijk nauwelijks/niet meer nodig. Overigens heeft iemand al voorgesteld een soort "introductie to command-line-linux" te schrijven in de vrije fase, wat dus ongeveer hetzelfde is als wat jij wilt.

/me moet binnenkort echt eens aan zijn multimedia gedeelte beginnen :P
Sja, het mag dan wel niet zo vaak meer nodig zijn, maar de meeste vragen op GoT van n00bs gaan daarover, dus het lijkt me eigenlijk van het grootst mogelijke belang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 05 maart 2002 11:52 schreef ajvdvegt het volgende:
Odysseus, gezien je mail problemen zal je mijn mailtje ook wel niet hebben gehad. Er staat een vage zin in jouw voor de rest goed uitziende stukje over de installatie van Debian, bij het stukje waar je je tijdzone kan kiezen:
[..]
Hoewel het denk ik wel begrijpelijk is, is het inderdaad niet helemaal correct. Als een van de modjes het nuttig vindt om te veranderen dan vind ik dat prima. Zolang duidelijk blijft dat je op 'Amsterdam' moet drukken als je je in de tijdzone bevindt waarin ook Amsterdam ligt is het goed. Overigens heb ik je mail inderdaad niet gehad, ik heb net mijn mail van de laatste paar dagen opgehaald (ik was toen niet thuis) en daar zit niets tussen...voorlopig is mijn hotmail-account (jonathan_brugge@hotmail.com) de betere keuze voor mail.
Trouwens, 'pngtopnm', 'pnmcut' en 'pnmtopng' zijn je vrienden voor het aanpassen van je screenshots, als je dat nog van plan was.
Ik zal die screenshots niet meer wijzigen behalve als er speciaal om verzocht wordt. Overigens kende ik pnm-bestanden en aanverwanten eigenlijk niet echt, zo te zien zijn er best veel tools voor, altijd handig om te weten.
En is het voor de algemene layout niet handig om de links die nu in de 3de post staan helemaal bovenaan te plaatsen? Ik ben nu alsnog 5 minuten aan het zoeken voordat ik het stuk van Odysseus heb gevonden.
Ik weet niet of Nelske dat kan regelen gezien de wat-minder-positieve-berichten die ik al richting de HTML-posts en Topix heb zien gaan, maar als dat kan dan lijkt het mij inderdaad ook een goed idee. Nu gaat hij eerst van alles renderen voordat je bij de links aankomt, als iemand ze al vindt. Aan de andere kant hoort iemand natuurlijk gewoon alles te lezen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met veel interesse delen van de reviews doorgelezen, hiervoor mijn complimenten!

Mijn vraag was eigenlijk of het misschien mogelijk is om van de reviews versies te maken die "printbaar" zijn (bijv. in een KWord doc)?
Als ik nu een review vanaf de site wil printen dan vallen regels half weg en had ook al geprobeerd om de printmarges te vergroten, dit hielp echter ook niet.

Iemand een oplossing?

Edit: Kleine aanpassing voor de linuxfanaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 20:56 schreef Riser2001 het volgende:
Mijn vraag was eigenlijk of het misschien mogelijk is om van de reviews versies te maken die "printbaar" zijn (bijv. in een Word doc)
Wees nou tenminste quasi-solidair en vraag om StarWriter/AbiWord/KWord-documenten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op dinsdag 05 maart 2002 20:56 schreef Riser2001 het volgende:
Mijn vraag was eigenlijk of het misschien mogelijk is om van de reviews versies te maken die "printbaar" zijn (bijv. in een Word doc)?
Niet vloeken he ;)
Ik heb nog een origineel html-file van m'n SuSE-review, als je dat bedoelt..
Als ik nu een review vanaf de site wil printen dan vallen regels half weg en had ook al geprobeerd om de printmarges te vergroten, dit hielp echter ook niet.
Iemand een oplossing?
Topix HTML-ondersteuning is vrij brak, maar toch mag het uitprinten eigenlijk geen problemen opleveren volgens mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op dinsdag 05 maart 2002 12:30 schreef wzzrd het volgende:
Psssstt.. Kijk eens op de eerste pagina van deze thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 21:04 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Niet vloeken he ;)
Ik heb nog een origineel html-file van m'n SuSE-review, als je dat bedoelt..
[..]

Topix HTML-ondersteuning is vrij brak, maar toch mag het uitprinten eigenlijk geen problemen opleveren volgens mij :?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vanuit IE heb geprint >:) en daarbij vielen de woorden dus weg aan de rechtermarge :( Dit komt ook omdat die witte tabellen in de reviews naar rechts geplaatst staan en dus bij het printen voor een deeltje wegvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op dinsdag 05 maart 2002 22:00 schreef Riser2001 het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vanuit IE heb geprint >:)
* moto-moi gaat ff bedelen bij Nelske voor een NOW voor meneer :P ;)
en daarbij vielen de woorden dus weg aan de rechtermarge :( Dit komt ook omdat die witte tabellen in de reviews naar rechts geplaatst staan en dus bij het printen voor een deeltje wegvallen...
Mjah, helaas is de Topix ondersteuning voor inline HTML _erg_ brak, en is het haast onmogelijk om mooie frames te maken e.d. :(
Nelske heeft waarschijnlijk wel de originele HTML-files ergens liggen, en zou best over te halen zijn, om deze een keertje te linken ergens, tis inderdaad wel makkelijk als je het uit wilt printen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou top zijn! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zalt het nog sterker vertellen. Er komen van mijn reviews printbare versies in een tarball en wie weet zelfs gewoon gezipt, voor de Windows gebruikers ;)

Dit zal waarschijnlijk HTML of PDF worden. Heb a.u.b. nog even geduld. Overigens neem ik de andere reviews daar ook nog wel in mee gok ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Haal dan nog even deze fout eruit :P

"Hierna komt een stukje uit een review van nelske, die ik even schaamteloos heb ge-jat-leent"

Geleent?? Foei! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op woensdag 06 maart 2002 15:12 schreef banaan-X het volgende:
"Hierna komt een stukje uit een review van nelske, die ik even schaamteloos heb ge-jat-leent"

Geleent?? Foei! >:)
Ik kan er toch ook niks aan doen, dat aspell uit Testing van Debian loopt te kloten tijdens het installeren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:06 schreef nelske het volgende:
Ik zalt het nog sterker vertellen. Er komen van mijn reviews printbare versies in een tarball en wie weet zelfs gewoon gezipt, voor de Windows gebruikers ;)
Als je meer linux aanhangers wilt krijgen moet je zeker een zipfile beschikbaar stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op woensdag 06 maart 2002 19:25 schreef Riser2001 het volgende:
Als je meer linux aanhangers wilt krijgen moet je zeker een zipfile beschikbaar stellen :P
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij pakt Winzip ook tar.gz files uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 06 maart 2002 19:36 schreef moto-moi het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij pakt Winzip ook tar.gz files uit...
No reason for correction, volgens mij doet WinZip dat inderdaad. Al moet ik bekennen het nooit geprobeerd te hebben :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op woensdag 06 maart 2002 19:42 schreef odysseus het volgende:
No reason for correction, volgens mij doet WinZip dat inderdaad. Al moet ik bekennen het nooit geprobeerd te hebben :P .
Mjah, Winzip is sowieso evil.. PKZip was veel handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 06 maart 2002 19:42 schreef odysseus het volgende:
Ja, dat doet winzip, en ja, dat heb ik geprobeerd. Alleen de versie die ik toen gebruikt gunzipte hem dus eerst en untarde hem daarna, en liet de uitgepakte .tar file vrolijk in /windows/temp oid slingeren (leuk als je een .tar.gz van 600 meg hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Wat mij betreft is mijn stuk af. Zou iemand het s.v.p. ff door willen nemen op blunders en dergelijke? Gracias.

KDE in het dagelijks gebruik (voor n00b's).

Alles staat nu op m'n XS4ALL webspace. In het vervolg zet ik het eerst daarneer en dan pas hier :D 6kB/sec up volstond niet :)

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 19:57 schreef acq het volgende:
Wat mij betreft is mijn stuk af. Zou iemand het s.v.p. ff door willen nemen op blunders en dergelijke? Gracias.

KDE in het dagelijks gebruik (voor n00b's).
zal er ff naar kijken.

Spelfouten:
• mogelijkheid om aan te geven dat de sessie bij de volgende login herstelt moet worden. - Foei! >:)
• dan popt klemborgeschiedenis op met de vraag met welke
browser
• (contra dictio :D): - dictie

Onlogisch/opmerkingen (imho):
• Deze functie spreekt eigenlijk voor zich. Hieronder een plaatje van hoe het er uit kan zien. - ik snap niet helemaal wat dat plaatje ervoor doet? en ik zou een nieuwe regel doen.
• Ook "ctrl - c", "ctrl - x" en "ctrl - v" werken gewoon. - Ik lees eigenlijk altijd ctrl + c, nooit - . Maar iedereen zal het wel vegrijpen gok ik ;)
• verder zou ik bij dat knip/plak nog even de sneltoetsen ctrl + l, ctrl + u (mozilla) uitleggen, en in Konquerer op het zwarte x-je naast de adresbalk. Het is voor veel mensen nl. een bron van ergenis dat bij het selecteren van een URL om dit te verwijderen dit juist in het klembord komt.... (ik vind dat zelf ook nog steeds erg onhandig eigenlijk....)
• Maak er dan een snelkoppeling naar, zie boven. - Staat er niet boven maar onder uitgelegd :+
• In dit voorbeeld maken we een volledig nutteloze koppeling - is niet nutteloos! Ik heb er zelfs 3 op mijn desktop! - 1 op bureaublad, 2 op panel (root / norm gebruiker), maar goed ;)
• bij snelkoppeling: ik zou erbij zetten dat je door op dat icon in eingenschappen te klikken het plaatje van het icon kunt veranderen.
• bij "menu bewerker": ik zou hier ook even uitleggen hoe (en dat) je hiermee ook sneltoetsen kunt maken (bijv <Meta> + <e> voor Filemanager)
• Linksboven en -onder: Anti-Aliased fonts uit. Rechtsboven en -onder: A-A fonts aan :) - hier ziet de AA er eigenlijk behoorlijk slecht uit :o
• Boven beschreven methode moet je ook hanteren om een nieuwe gebruiker die je aangemaakt hebt (hoe, valt buiten dit verhaal) toe te voegen aan je loginmanager. - hoef ik niet te doen :?
• sneltoetsen - (er kan ook een windows-schema worden ingesteld, misschien handig voor de windowser)
• handigheidjes - (group same programs (oid) kan (gelukkig) ook uit, in instellingen van Panel)
• Wil je even snel een configuratie file editten zonder opnieuw als root in KDE in te loggen? - daarvoor heb ik een snelkoppeling "kdesu kedit" voor in mijn panel zitten ;) tipje :)

(zie dit trouwens alsjeblieft niet allemaal als afkraken... )

Ik vind het een erg goed stukje! Helpt denk ik erg goed om de beginners snel op weg te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Op zondag 10 maart 2002 20:04 schreef banaan-X het volgende:
zal er ff naar kijken.
Bedankt! O en ik had het al gemerkt ja, pic's moeten dus echt ergens anders heen, verbinding is full load nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 20:36 schreef acq het volgende:

[..]

Bedankt! O en ik had het al gemerkt ja, pic's moeten dus echt ergens anders heen, verbinding is full load nu :)
Ik heb mijn bericht hiervoor ge-edit ;) Plaatjes gingen idd traag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is bezig met doorlezen (door allerlei andere activiteiten heem) . Spelfout: handvaten -> handvatten (groene boekje) . Als ik meer vind edit ik deze post wel even. :)
- Je kunt een programma ... Naar bureaublad, waarna je een bureaublad kunt kiezen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Net stuk! Naast de punten die banaan-X al aanstipte nog het volgende:
Probeer of het geen je onder Windows kunt, ook voor mekaar kunt krijgen in Linux/KDE. Ik zou van 'mekaar' iets maken als 'elkaar'.
Nu kun je een gemakte snelkoppeling 'gemakte' => 'gemaakte'
Aangezien veel beginners het als irritant ervaren dat er geen pictogram van de root gebruiker in het inlogscherm staat, stip ik het toch maar even aan. Dit is distributie-specifiek. Voor zover ik me kan herinneren heeft 'root' bij mij altijd tussen de keuzes van KDM gestaan. Je zou ook nog even kunnen vermelden dat de loginmanager KDM heet, dat maakt zoeken makkelijker zodra mensen er problemen mee hebben :).
om je als beginnende KDE gebruiker een paar handvaten te geven Het meervoud van 'handvat' is meen ik 'handvatten', hoe onlogisch het ook in de oren klinkt.
maar liefst 4 desktop's tegelijkertijd 'desktop's' => 'desktops'.
• In het stuk over de handige programma's heb je veel zinnen in telegramstijl staan, waarbij het onderwerp of een ander woord ontbreekt. Voorbeeld:
Kun je starten via uitvoeren en vinden in het K-menu onder "Office".
Zou ik veranderen in iets als:
Deze kun je starten via KMenu => Uitvoeren en door het programma in KMenu => Office te kiezen.
Dat klinkt een stuk langer, maar het staat wel wat netter vind ik.
Voor de rest zijn er nog wat dingen als komma's die er te veel of te weinig staan, maar die ga ik nu even niet allemaal uitspellen >:) .
Was je van plan om nog iets over Konqueror te gaan schrijven in een stuk? Anders wil ik dat wel doen, die review van Debian is nu al even geleden en er moeten toch nieuwe artikelen komen :P . In ieder geval kan deze binnenkort bij de andere artikelen, hij is netjes geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Op zondag 10 maart 2002 20:04 schreef banaan-X het volgende:
Spelfouten:<li>mogelijkheid om aan te geven dat de sessie bij de volgende login herstelt moet worden. - Foei! >:)
Hmm, ja "beetje dom". Te snel :)
• (contra dictio :D): - dictie
:X
Onlogisch/opmerkingen (imho):
• Deze functie spreekt eigenlijk voor zich. Hieronder een plaatje van hoe het er uit kan zien. - ik snap niet helemaal wat dat plaatje ervoor doet? en ik zou een nieuwe regel doen.
Ik snap niet helemaal wat jij niet snapt geloof ik... Blijkt dat er een verschil zit tussen de stand van het pijltje van deze pic Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acbaks/got/nwos/img/shell_openen.png bij Debian (banaan-X) en SuSE. In eerdere KDE versies was het zo dat dergelijke pijltjes (ik bedoel nu zo'n pijl naar rechts), zorgden dat de taakbalk naar rechts verborgen werd. Dat is in de KDE versie 2.2.2 (iig de mijne), niet meer zo.
• Ook "ctrl - c", "ctrl - x" en "ctrl - v" werken gewoon. - Ik lees eigenlijk altijd ctrl + c, nooit - . Maar iedereen zal het wel vegrijpen gok ik ;)
=) ik wou <ctrl + c> maar ja... Dan maar een +-je ;)
• verder zou ik bij dat knip/plak nog even de sneltoetsen ctrl + l, ctrl + u (mozilla) uitleggen, en in Konquerer op het zwarte x-je naast de adresbalk. Het is voor veel mensen nl. een bron van ergenis dat bij het selecteren van een URL om dit te verwijderen dit juist in het klembord komt.... (ik vind dat zelf ook nog steeds erg onhandig eigenlijk....)
Die toetsen gebruik ik nooit eigenlijk, zal zien dat ik die er in zet. Die van Konqueror kende ik niet :X maar goed, die gebruik ik ook niet. Komt er in.
• In dit voorbeeld maken we een volledig nutteloze koppeling - is niet nutteloos! Ik heb er zelfs 3 op mijn desktop! - 1 op bureaublad, 2 op panel (root / norm gebruiker), maar goed ;)
Ik bedoelde dat ik dat niet nuttig vond. Was maar zo een programmanaam dat me te binnen schoot voor het voorbeeld. Ik grijp kedit altijd via uitvoeren (meeste edit werk doe ik toch met terminal editors). Picto's gebruik ik niet zo :)
• bij snelkoppeling: ik zou erbij zetten dat je door op dat icon in eingenschappen te klikken het plaatje van het icon kunt veranderen.
Zou dat niet duidelijk zijn? OK, doen we.
• bij "menu bewerker": ik zou hier ook even uitleggen hoe (en dat) je hiermee ook sneltoetsen kunt maken (bijv <Meta> + <e> voor Filemanager)
Dat vind ik net te ver gaan eigenlijk...
• Linksboven en -onder: Anti-Aliased fonts uit. Rechtsboven en -onder: A-A fonts aan :) - hier ziet de AA er eigenlijk behoorlijk slecht uit :o
Ja, vond ik ook. Snapte er al niets van dat men dat er graag in wou hebben. Vindt het er niet beter op geworden :) Maar goed betere pics kan ik niet maken, zo ziet het er gewoon uit :) Iemand betere pic's voor me?
• Boven beschreven methode moet je ook hanteren om een nieuwe gebruiker die je aangemaakt hebt (hoe, valt buiten dit verhaal) toe te voegen aan je loginmanager. - hoef ik niet te doen :?
Niet? O, nou ja mijn SuSE systemen dus wel. Moet ik er maar bij zetten dat het distro afhankelijk is.
• sneltoetsen - (er kan ook een windows-schema worden ingesteld, misschien handig voor de windowser)
A, die wist ik niet.
• handigheidjes - (group same programs (oid) kan (gelukkig) ook uit, in instellingen van Panel)
Ok, da's ook een goeie!
• Wil je even snel een configuratie file editten zonder opnieuw als root in KDE in te loggen? - daarvoor heb ik een snelkoppeling "kdesu kedit" voor in mijn panel zitten ;) tipje :)
=) Ja zo kan het vast ook :) Ik ben erg gesteld op commando prompts dat blijkt wel :) 'k weet eigenlijk niet of je dat in een verhaal als deze moet zetten? Voert net te ver denk ik (snelkoppeling aanmaken met dat er in). Hmm, ff zien :) Wel tnx voor de tip BTW :)
(zie dit trouwens alsjeblieft niet allemaal als afkraken... )
Zie ik niet :) Ik wil juist graag weten wat er van gedacht wordt :)
Ik vind het een erg goed stukje! Helpt denk ik erg goed om de beginners snel op weg te helpen!
Tnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Op zondag 10 maart 2002 20:47 schreef janjanjansen het volgende:
* acq is bezig met doorlezen (door allerlei andere activiteiten heem) . Spelfout: handvaten -> handvatten (groene boekje) . Als ik meer vind edit ik deze post wel even. :)
- Je kunt een programma ... Naar bureaublad, waarna je een bureaublad kunt kiezen:
Spelfout: verbeterd. Klinkt van geen kant BTW ;)

2e ook verbeterd. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 10 maart 2002 21:42 schreef acq het volgende:
Ik snap niet helemaal wat jij niet snapt geloof ik... Blijkt dat er een verschil zit tussen de stand van het pijltje van deze pic [afbeelding] bij Debian (banaan-X) en SuSE. In eerdere KDE versies was het zo dat dergelijke pijltjes (ik bedoel nu zo'n pijl naar rechts), zorgden dat de taakbalk naar rechts verborgen werd. Dat is in de KDE versie 2.2.2 (iig de mijne), niet meer zo.
Die pijltjes aan de zijkant van kicker zijn gewoon in te stellen hoor...je kunt waarschijnlijk zelfs de pixmap die ze gebruiken vervangen :) . Gewoon RMB op kicker en dan voor 'properties' of iets in die trant kiezen, dan kun je het netjes instellen. Ook via KControl is die instelling te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Op zondag 10 maart 2002 20:59 schreef odysseus het volgende:
Net stuk! Naast de punten die banaan-X al aanstipte nog het volgende:
Probeer of het geen je onder Windows kunt, ook voor mekaar kunt krijgen in Linux/KDE. Ik zou van 'mekaar' iets maken als 'elkaar'.
Nu kun je een gemakte snelkoppeling 'gemakte' => 'gemaakte'
Aangezien veel beginners het als irritant ervaren dat er geen pictogram van de root gebruiker in het inlogscherm staat, stip ik het toch maar even aan. Dit is distributie-specifiek. Voor zover ik me kan herinneren heeft 'root' bij mij altijd tussen de keuzes van KDM gestaan. Je zou ook nog even kunnen vermelden dat de loginmanager KDM heet, dat maakt zoeken makkelijker zodra mensen er problemen mee hebben :).
om je als beginnende KDE gebruiker een paar handvaten te geven Het meervoud van 'handvat' is meen ik 'handvatten', hoe onlogisch het ook in de oren klinkt.
maar liefst 4 desktop's tegelijkertijd 'desktop's' => 'desktops'.
• In het stuk over de handige programma's heb je veel zinnen in telegramstijl staan, waarbij het onderwerp of een ander woord ontbreekt. Voorbeeld:
[..]

Zou ik veranderen in iets als:
[..]

Dat klinkt een stuk langer, maar het staat wel wat netter vind ik.
Voor de rest zijn er nog wat dingen als komma's die er te veel of te weinig staan, maar die ga ik nu even niet allemaal uitspellen >:) .
Was je van plan om nog iets over Konqueror te gaan schrijven in een stuk? Anders wil ik dat wel doen, die review van Debian is nu al even geleden en er moeten toch nieuwe artikelen komen :P . In ieder geval kan deze binnenkort bij de andere artikelen, hij is netjes geworden.
Bedankt! :) Ik zal morgen de dingen die je noemt even aanpassen. Die distro specifieke dingen ben ik daarnet met banaan-X ook al tegen aangelopen :) Zal ik ook vermelden. Is belangrijk dat jullie dat ff zeggen, aangezien ik alleen ervaring met SuSE heb.

Wat betreft die telegramstijl, klopt. Ik was het ff zat en wou niet alles uitschrijven, was ook als kort bedoeld. Zal het aanpassen.

Wat betreft Konqueror: leef je uit :) Ik werk er zelden mee, want ik vind hem niet prettig. Kan er dus ook niet bar veel over zeggen en de tijd is ook op :)

Wat betreft komma's teveelm tja moet ik nog maar eens gaan kijken dan. Is een euvel van mij ;)

Algemeen ff: bedankt allemaal voor de opmerkingen. Morgen ben ik pas weer tegen een uur of 19.00 online dus eerder dan dat zeul je geen veranderingen zien. Heb geen inet op m'n werk.

Nelske of andere mod: zou iemand s.v.p. m'n post hierboven willen verbeteren m.b.t. img tags? Iedere keer als ik hem wil editten gaat de opmaak op z'n klep (
• wordt <li> en </li> tags worden toegevoegd enzo). pic zou zo moeten werken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Alle opmerkingen van banaan-X heb ik inmiddels er in verwerkt. Met uitzondering van de menueditor (dat vnd ik toch iets te ver gaan en die toetsenbindingen stip ik al aan :)) en de ctrl + l voor mozilla, aangezien mozilla ook ctrl + c slikt. Rest doe ik zo meteen nog even en dan is het wat mij betreft af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 21:37 schreef acq het volgende:
Alle opmerkingen van banaan-X heb ik inmiddels er in verwerkt. Met uitzondering van de menueditor (dat vnd ik toch iets te ver gaan en die toetsenbindingen stip ik al aan :)) en de ctrl + l voor mozilla, aangezien mozilla ook ctrl + c slikt. Rest doe ik zo meteen nog even en dan is het wat mij betreft af :)
* banaan-X voelt zich zeer vereerd :) ;)

Ctrl + l zorgt er trouwens voor dat je in de adresbalk komt te staan, niet voor kopieren... Daarom is het ook zo handig met ctrl + u...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

OK, alle dingen die jullie genoemd hebben, heb ik verwerkt. De telegramstijl zinnen heb ik ook aangepast. Ik hoop dat jullie het er zo mee eens kunnen zijn ;) Even serieus: bedankt voor de tips, een stel kende ik zelf nog niet en zijn erg handig :)

Wat mij betreft mag ie geplaatst worden. Ben er nu zelf ook redelijk blij mee :) BTW heeft 1 van jullie drieen er bezwaar tegen om bij de credits te staan? ;)

Nog maar ff de link naar de final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
acq: check je e-mail ;)

Overigens snap ik je vraag over img-tags niet in je 1 na laatste post :o

Hij is erg netjes geworden in ieder geval :)
Mijn complimenten.

Ik wilde hem eerlijk gezegd plaatsen zodra het GNOME-review ook klaar is. Hoewel deze niet perse tegelijkertijd geplaatst hoeven te worden natuurlijk. Ik neem dan sowieso contact met je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
he nelske, ik mis mn review van vmware nog..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Op dinsdag 12 maart 2002 02:12 schreef nelske het volgende:
acq: check je e-mail ;)
Niet als ik slaap, tnx :+

Check je eigen mail ook ff.
Hij is erg netjes geworden in ieder geval :)
Mijn complimenten.
Bedankt, ik vind het erg belangrijk dat de vaste bezoekers en uiteraard de mod, dat vinden (ik acht mijzelf een halve n00b) :)
Ik wilde hem eerlijk gezegd plaatsen zodra het GNOME-review ook klaar is. Hoewel deze niet perse tegelijkertijd geplaatst hoeven te worden natuurlijk.
Ik vind het best. Ik hoop wel dat dat binnen afzienbare tijd is, anders maak ik in het vervolg wat minder vaart ;)

Ik pas nog ff wat kleine dingen aan, voornamelijk wat HTML opschonen, zodat Nelske niet al te zeer met Topix overhoop komt te liggen ;)

Verder ff de namen van de pics wat aan passen, de helft heet nog schermafdruk??? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat er is een keer heel veel nederlandse instrukties op Got te vinden zijn. Heel vet gemaakt :9~ echt mooi. Complimentje voor de genen die dat geschreven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand misschien een x snel de review van gentoo linux maken die zou ik graag willen zien en keep up the good work!!

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou we hier toch weer zijn...

Misschien tijd om eens aan de volgende serie reviews te beginnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op vrijdag 29 maart 2002 23:34 schreef beelzebubu het volgende:
Misschien tijd om eens aan de volgende serie reviews te beginnen :?
* moto-moi begint morgen met Gnome op de Desktop,'k ben nog ff aan het denken over een invalshoek, maar dat zal ook wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

En ik ben bezig aan "uitleg basiscommando's" (wordt wat uitgebreider dan dat. Het vordert, maar niet heel snel (kheb weinig tijd).
En die zou *kijkt op lijstje* hmm, 12 maart afzijn :+

Worden de reviews trouwens ook aangekondigd op t.net als ze af zijn? En zo ja, wanneer was dan het idee dat dat zou gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 30 maart 2002 22:23 schreef deadinspace het volgende:
En ik ben bezig aan "uitleg basiscommando's" (wordt wat uitgebreider dan dat. Het vordert, maar niet heel snel (kheb weinig tijd).
En die zou *kijkt op lijstje* hmm, 12 maart afzijn :+
Dat red je makkelijk, da's nog ruim 11 maanden :+
Worden de reviews trouwens ook aangekondigd op t.net als ze af zijn? En zo ja, wanneer was dan het idee dat dat zou gebeuren?
Volgens mij had Nelske het plan opgevat om samen met een van de 'blauwe naampjes' (/me gokt op WiZZi ;) ) een review speciaal voor de voorpagina ging schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 20:47
* bigben04 neemt een aanloop en ...... SCHOP!!

De voortgang lijkt een beetje stil te staan en dat vind ik erg jammer, want er zijn een aantal onderdelen (Xwindow system + nvidia, openoffice, printers en vooral spellen) die ik graag beschreven zou willen zien.

Dusseh... wat is de status? Wordt er nu uberhaupt nog aan reviews gewerkt? Kan de tabel bovenaan de (eerste) pagina dan misschien enigszins aangepast worden?
Ik wacht in spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik wil evt. ook wel een stukje schrijven over hoe het is als het niet wil lukken en vooral als het na een tijd kloten allemaal werkt :)

<==== lees de text daar :P

Ik kan nu evt. ook wel wat tikken over het installeren van de nvidia drivers en quake III arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 20:47
Op vrijdag 19 april 2002 16:18 schreef C001JU135 het volgende:
Ik kan nu evt. ook wel wat tikken over het installeren van de nvidia drivers en quake III arena.
Ik zou zeggen: begin maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Er is al een stuk geschreven over het dagelijks gebruik van KDE, dat geplaatst zou worden zodra het stuk over GNOME af was. Misschien dat moto-moi kan melden hoe het daarmee staat?
Zelf wil ik iets over Konqueror schrijven en een stuk over het gebruik van de nVidia-drivers. Dat valt mooi samen met het grote nVidia-topic dat enige tijd geleden gestart is. Het schrijven heb ik op het moment gepland voor in de meivakantie, die over een week begint. Ik moet wel alvast zeggen dat ik daarin ook het maken van een site voor ThinkQuest heb gepland (samen met een vriend) en nog wat andere dingen. Maar goed, ik ga ervanuit dat ik nog wel wat gaatjes in de agenda vind :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 16:23 schreef bigben04 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: begin maar! :)
als je probs heb moet je me ff toevoegen aan je msn lijst :)

C001JU135@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 16:55 schreef C001JU135 het volgende:

[..]

C001JU135@hotmail.com
MSN lijst? Hotmail account?? Daar doe ik niet aan >:) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 16:55 schreef C001JU135 het volgende:

[..]

C001JU135@hotmail.com
Foei! >:)

Ik las trouwens toevallig op het Forum van Computer!Totaal een oproep voor waar ze in het blad eens aandacht aan zouden kunen schenken.
Zou het een idee zijn om ze op deze geweldig mooie (en enthousiaste) verhalen te wijzen? Er zijn dan vast wel een hoop mensen die dan linux ook eens willen proberen! :)

Is KDE3 trouwens al bezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 21:06 schreef banaan-X het volgende:
Ik las trouwens toevallig op het Forum van Computer!Totaal een oproep voor waar ze in het blad eens aandacht aan zouden kunen schenken.
Zou het een idee zijn om ze op deze geweldig mooie (en enthousiaste) verhalen te wijzen? Er zijn dan vast wel een hoop mensen die dan linux ook eens willen proberen! :)
regel ik wel ff. ;).

edit:
Zow, berichtje geplaatst... Benieuwd of ze interesse hebben. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

De Mozilla Review

Natuurlijk hebben we onder Linux niet alleen browsers voor de console (Lynx / Links), maar uiteraard ook een aantal grafische browsers waarvan Mozilla er een is. Mozilla kwam voort uit de 'Open-Sourcing' van Netscape 4 (daardoor geeft Mozilla aan dat hij versie 5.0 is), maar een paar maanden later werd er besloten om volledig opnieuw te beginnen. Uit Mozilla 5.0.9.6 kwam uiteindelijk Netscape 6 (lekker logisch), maar Mozilla wordt uiteraard gewoon doorontwikkelt. Bij Mozilla moet je niet alleen denken aan een browser maar aan een heel webtools pakket met e-mail + newsgroepen (Mail & Newsgroups) en een WYSIWYG html-maker (Composer).

Naast natuurlijk de gewoonlijke dingen die je van een moderne browser mag verwachten, heeft Mozilla ook een aantal extra features. De 'Sidebar' is daarvan een goed voorbeeld. Met de sidebar heb je een plek om op het web te zoeken, je bookmarks en history te browsen en te kijken wat voor websites gerelateerd zijn met de website die je bezoekt (zie ook screenshot). Om even terug te komen op dat zoeken; naast de standaard searchengines zoals Google en dmoz.org is er ook een mogelijkheid om dat aantal (flink!) te vergroten op (http://sherlock.mozdev.org/download.html).

Mozilla heeft nog een hele handige feature: het in- en uitzoomen! Door, als je op een pagina bent, te drukken op CTRL + en CTRL - kan je respectievelijk in- en uitzoomen. Bij Galeon, een browser voor GNOME die gebaseerd is op Mozilla, zijn er ook aparte knoppen in het GUI om in en uit te zoomen.

Recent is er een feature toegevoegd aan Mozilla die een heel aantal gebruikers zeer zal aanspreken; het tabbed-browsen. En ja, dat is inderdaad een feature die gejat is van Opera, maar: beter goed gejat dan slecht bedacht, toch? In de preferences van Mozilla (Edit -> Preferences) kan je instellen dat als je met je middelste muisknop op een link klikt, dat hij dan in een extra tabblad geopend wordt. Een tabblad kan je sluiten door er met je middelste muisknop op te klikken. Met je rechter muisknop kan je ook een snelmenu openen met nog meer opties.

Er zijn nog veel meer toevoegingen die je kan vinden voor Mozilla om het browsen te vergemakkelijken, die kan je vinden op: http://www.mozdev.org/categories/browsers.html

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA

AkaXakA

Just Kidding...

Nog een edit van de review:
--------------------
Nog een hele handige feature:
het in- en uitzoomen! Door, als je op een pagina bent, te drukken op CTRL + en CTRL - kan je respectievelijk in- en uitzoomen. Bij Galeon, een browser voor GNOME die gebaseerd is op Mozilla, zijn er ook aparte knoppen in het GUI om in en uit te zoomen.
Die zoomen alleen tekst in....plaatjes kunnen ook...hoe je dat doet lees je hier:
http://www.squarefree.com/bookmarklets/pagedata.html#zoom_images_in
------------------------
Dit was de tekst van de review de screenies zijn op:

http://home.planet.nl/~mul00001/img/moz-screen1.png

http://home.planet.nl/~mul00001/img/moz-screen2.png

En de tumbnails:

http://home.planet.nl/~mul00001/img/moz-screen1-small.jpg

http://home.planet.nl/~mul00001/img/moz-screen2-small.jpg

En ja, dit is eigenlijk een beetje laat maar ik heb een tijd lang problemen gehad om in te loggen en te posten...
(kan nu wel posten dus...maar inloggen :'(

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Ik zou ook wel eens willen weten hoe het met de voortgang staat. Er zijn in ieder geval een aantal reviews klaar die op publicatie staan te wachten. 't zou ook mooi zijn als het schema up to date gemaakt kan worden, want dan is duidelijk wat er nog gedaan kan worden. Zou misschien leuk zijn om nog eens wat te doen :)
Op vrijdag 19 april 2002 16:29 schreef odysseus het volgende:
Er is al een stuk geschreven over het dagelijks gebruik van KDE, dat geplaatst zou worden zodra het stuk over GNOME af was. Misschien dat moto-moi kan melden hoe het daarmee staat?
Ben ook erg benieuwd hoever moto-moi daarmee is, aangezien dan het KDE stuk (by me) ook online kan, dat al ff klaar is :z :)

'k heb Nelske overigens voorgesteld om (aangezien KDE 3 inmiddels uit is) een aantal pics in dat stuk te updaten. Beginners zullen toch veelal de nieuwe distro's kopen en dus veelal KDE 3 op hun desktop vinden. Grootste verschillen moeten er dan ff in en/of pics daarvan. Die pics heb ik echter nog niet, bij gebrek aan KDE 3 op dit moment :)

Verder ben ik benieuwd hoeveel reviews er nog volgen (of moeten volgen whatever), voor we in de vrije fase zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gnome 2 komt binnenkort uit, dan moeten we al die pics ook updaten..... * Zucht *. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Op vrijdag 19 april 2002 23:34 schreef beelzebubu het volgende:
Gnome 2 komt binnenkort uit, dan moeten we al die pics ook updaten..... * Zucht *. :P.
Dat heet vooruitgang :D Anyway, ik opper maar wat :)

theJKid: lijkt me duidelijk so far. Wellicht een detail pic van tabs maken en die plakken bij het verhaal over de tabs? Lijkt me duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:44
Op vrijdag 19 april 2002 22:21 schreef theJKid het volgende:

Mozilla 5.0.9.6 kwam uiteindelijk Netscape 6 (lekker
Dit was Mozilla 0.6. Uit Mozilla 0.9.4.1 is Netscape 6.2 gebouwd.
doorontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn me net voor, aangezien ik vanaf eind deze week me weer helemaal in het review gebeuren wilde gaan storten. Even wat uitleg die ik in een ander topic geef:

[halve crosspost modus :o ]

Nu moet ik even een schuldcomplex bij mezelf neer gaan leggen. Een heleboel mensen hebben misschien enigszins gemerkt, dat ik het afgelopen 1,5 maand tamelijk druk gehad heb en zodoende misschien iets minder zichtbaar aanwezig was. Helaas betekende dat ook dat ik het hele review idee even op een laag pitje moest zetten, aangezien andere dingen toch echt voorrang hebben (en blijven houden) bij mij.

De positieve noot, is dat ik vanaf nu (zoals ik reeds eerder al opgemerkt heb) wat meer tijd heb en ik ook zeker weer aktief met het review inititiatief aan de gang wil gaan. Gezien de tussenstand van de grote GoT-enquete (die jullie allemaal in moeten vullen ;) http://enquete.tweakers.net/index.php?enqueteid=4 ) is er enorm veel vraag naar de reviews. Dat valt eigenlijk ook wel uit het aantal pageviews te halen. Er is zelfs zoveel vraag, dat de overgrote meerderheid graag een serie op de frontpage zou zien (www.tweakers.net) en ook een overgroot merendeel in de toekomst graag een review-serie over "Linux op de server" zou willen zien. Allemaal goed nieuws dus. :)

Ik hoop zondag (Beetja afhankelijk van mijn planning) verder te gaan waar ik een tijdje geleden gestopt ben. Dat is namelijk de plaatjes uit de reviews te verkleinen qua grootte, aangezien ze nu af en toe absurd groot zijn, daarnaast ga ik de offline versies hopenlijk af krijgen. Waarschijnlijk wordt dit zowel pdf alsook HTML in zowel zip vorm als in een tarballetje o.i.d..

Daarna ga ik de NOS FAQ aanpassen om ook te spreken over het review initiatief.

Als ik dat klaar heb ga ik in ieder geval verder aan mijn volgende review en ik hoop dat moto-moi's review tegen die tijd ook een heel eind zal zijn, zodat eindelijk acq's review (dat veel te lang heeft staan wachten, waarvoor excuses) geplaatst kan worden.

[halve crosspost modus :o ]

Daarnaast hoop ik zo snel mogelijk de tabel aan het begin van dit topic te updaten, alleen dat is geen pretje helaas :{

TheJKid, mooi begin van je Mozilla review, alleen is het wel een tamelijk kort stuk voor een enorm uitgebreid stuk software. Mozilla is meer dan alleen de browser ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit met een beperkte houdbaarheid van de distro reviews. SuSE komt binnenkort met 8.0 , Slackware met 8.1, van Mandrake is inmiddels 8.2 al uit, RedHat zal ook wel binnenkort met een nieuwe versie komen en ik las ergens dat Debian zijn antieke distro ook eens gaat moderniseren binnenkort >:) .

In geval Slackware vermoed ik dat de installatie nogal verschillend is van de 8.0 versie. Dus die review moet nog eens worden herzien/opnieuw.

Hoe willen we daar mee omgaan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, daar zullen we een goede oplossing voor moeten verzinnen. :{

Persoonlijk ben ik voorstander van het eventueel kort aan kunnen geven van verschillen in de installatie/gebruik als er een nieuwe minor-versie is van een distro. Ik vrees dat het bij een nieuwe major-versie van een distro het bijna altijd zal betekenen dat er nieuwe reviews bij zullen moeten komen, aangezien je anders wel tamelijk verouderde documentatie krijgt. Nu is het natuurlijk gelukkig zo dat een deel van het review vaak hetzelfde zal blijven en natuurlijk worden nieuwe major-versies van distro's ook niet elke week gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een nieuwe van redhat is (8.0) zal ik deze wederom op me nemen - ik zit al langere tijd te denken om eens iets nieuws te herinstalleren (om verscheidene redenen) dus dat is dan een mooie gelegenheid. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb zelf nog niet de nood gehad om een Woody-installatie te doen, maar voor zover ik begrepen heb is de installatie niet ingrijpend gewijzigd. De Potato-review zal dus niet erg snel outdated worden. De release na Woody zal wel een geheel nieuwe installatiemethode krijgen, daarvan moet dus zeker ook een review komen. Ik heb echter het vage vermoeden dat die versie voorlopig nog niet zal verschijnen, Debians ontwikkelcyclus kennende :).

Over de Mozilla-tekst: misschien kun je die nog wat uitbreiden? Ik denk aan onderwerpen als fonts, vertellen over Gecko, de mail- en nieuwsfunctie, het zich houden aan standaarden, de preload-optie en nog wat van dergelijke dingen.

Overigens heb ik hier een KDE3 draaien, dus ik kan hier naar believen screenshots maken. Ik zal er zelf in ieder geval nog van Konqueror maken voor een review ervan, waarschijnlijk ook te beginnen over een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen netwerk voor server is belangrijk, netwerk voor desktop is ook een veelgevraagd item.
Hoe stel ik IP in, samba, modem, DNS, NFS, chello/@home help, ifconfig.
en natuurlijk de "MS->LINUX overstap vraag" die volgens mij bijna iedereen wel een keer gehad heeft.
misschien zitten deze verwerkt in de distro reviews enzo, maar het is ook handig als het apart behandeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 12:58 schreef pakje_bakmeel het volgende:
Niet alleen netwerk voor server is belangrijk, netwerk voor desktop is ook een veelgevraagd item.
en natuurlijk de "MS->LINUX overstap vraag" die volgens mij bijna iedereen wel een keer gehad heeft.
misschien zitten deze verwerkt in de distro reviews enzo, maar het is ook handig als het apart behandeld word.
Als anderen dit ook een goed idee vinden, wil ik wel een overzichtje hiervan maken.
En voor KDE3 screens kun je me trouwens ook altijd vragen ;) Zal ff een paar alvast uploaden naar www.xs4me.dhs.org/~peter/screenshots/kde3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou de revieuw van gentoo linux graag zien ik hoop dat deze snel komt! keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA

AkaXakA

Just Kidding...

Ok dan hier is de Mozilla review uitgebreid met het e-mail gedeelte. Ik heb niet echt ervaring met het newsgroep gedeelte als iemand dat onderdeel zou willen toevoegen; geweldig! Voor plaatjes: zie een aantal post terug..
--------------------------
De Mozilla Review

Natuurlijk hebben we onder Linux niet alleen browsers voor de console (Lynx / Links), maar uiteraard ook een aantal grafische browsers waarvan Mozilla er een is. Mozilla kwam voort uit de 'Open-Sourcing' van Netscape 4 (daardoor geeft Mozilla aan dat hij versie 5.0 is), maar een paar maanden later werd er besloten om volledig opnieuw te beginnen. Uit Mozilla 5.0.9.4.1 kwam uiteindelijk Netscape 6.2 (lekker logisch), maar Mozilla wordt uiteraard gewoon doorontwikkeld... Bij Mozilla moet je niet alleen denken aan een browser maar aan een heel webtools pakket met e-mail + newsgroepen (Mail & Newsgroups) en een WYSIWYG html-maker (Composer).

Over de Browser:

Naast natuurlijk de gewoonlijke dingen die je van een moderne browser mag verwachten, heeft Mozilla ook een aantal extra features. De 'Sidebar' is daarvan een goed voorbeeld. Met de sidebar heb je een plek om op het web te zoeken, je bookmarks en history te browsen en te kijken wat voor websites gerelateerd zijn met de website die je bezoekt (zie ook screenshot). Om even terug te komen op dat zoeken; naast de standaard searchengines zoals Google en dmoz.org is er ook een mogelijkheid om dat aantal (flink!) te vergroten op (http://sherlock.mozdev.org/download.html).

Dat is niet alles want Mozilla heeft nog een hele handige feature:
het in- en uitzoomen! Door, als je op een pagina bent, te drukken op CTRL + en CTRL - kan je respectievelijk in- en uitzoomen. Bij Galeon, een browser voor GNOME die gebaseerd is op Mozilla, zijn er ook aparte knoppen in het GUI om in en uit te zoomen.
Die zoomen alleen tekst in....plaatjes kunnen ook...hoe je dat doet lees je hier:
http://www.squarefree.com/bookmarklets/pagedata.html#zoom_images_in

Recent is er een feature toegevoegd aan Mozilla die een heel aantal gebruikers zeer zal aanspreken; het tabbed-browsen.
En inderdaad, die feature is gejat van Opera, maar: beter goed gejat dan slecht bedacht, toch? In de preferences van Mozilla (Edit -> Preferences) kan je instellen dat als je met je middelste muisknop op een link klikt, dat hij dan in een extra tabblad geopend wordt. Een tabblad kan je sluiten door er met je middelste muisknop op te klikken. Met je rechter muisknop kan je ook een snelmenu openen met nog meer opties.

Er zijn nog veel meer toevoegingen die je kan vinden voor Mozilla om het browsen te vergemakkelijken, die kan je vinden op: http://www.mozdev.org/categories/browsers.html

De Mail Client:

De Mozilla Mail client die standaard bij mozilla zit ondersteund zowel pop3 (wat de meesten van jullie zullen hebben), als IMAP.
De eerste keer dat je het mail gedeelte opstart krijg je een wizard om je mail-account in te stellen. Die is gemakkelijk in te vullen als je de mail-server informatie van je provider hebt.

-XS4all: http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/windows/email/netscape45/index.html
-Planet: http://web.planet.nl/klantenservice/helpdesk/serverinstellingen.html
-Hccnet: http://www.hccnet.nl/info/opstarten/instellingen.html
-TMFweb: http://www.tmfweb.nl/help_content_2.htm#1

Het is natuurlijk mogelijk om meerdere accounts in te stellen; dat doe je door in het menu op 'Edit->Mail & Newsgroups Account Settings' te klikken en dan op 'Add Account'. Je krijgt dan weer dezelfde wizard als de eerste keer. Voor de rest zijn alle functies te vinden, forwarden, reply, reply-all (reply naar iedereen die ook het bericht ontvangen heeft) enzovoort...

Tot Slot:

Het is duidelijk dat Mozilla sinds zijn vroegere jaren flink gegroeid en verbeterd is...met de komst van Mozilla 1.0 RC1 is de snelheid goed en de stabiliteit is ook zeer goed. De browser ondersteund (bijna) alle webstandaarden zoals DOM(2), CSS1/2, xHTML 1.0, enz. De mail client is ook zeer degelijk en meer dan compleet voor normaal gebruik.
-----------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Odysseus en Banaan-x: tnx voor het aanbod van screenshots. 'k zal van de week even kijken waarvan nieuwe shots nodig zijn. Ik hoop van de week zelf ook KDE 3 te hebben BTW (heb dan SuSE 8.0). Komt mooi uit want m'n huidige SuSE 7.3 distro slikt m'n nieuwe videokaart niet :( Zal ff duren dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals te zien is, ben ik vandaag (en gisteren ;) ) flink bezig geweest.

Er zijn nu offline versies van de reviews beschikbaar. Dit is gedaan in zowel HTML, alsook PDF. Helaas had dit nogal wat voeten in aarde, aangezien Topix javascript gebruikt om alles op je scherm te toveren. Gevolg was meteen dat HTMLDOC (o.a. HTML -> PDF omzetter) er niet mee overweg kon. Ten lange leste heb ik gelukkig een manier gevonden, zodat er alleen de pure HTML opgeslagen werd, zonder last te hebben van javascript.

De downloads zijn zowel in .zip als in .tar.bz vorm beschikbaar. Mijn computertje staat op dit moment te uploaden naar de t.net ftp-server, waardoor internetten bijna onmogelijk is.

Ik heb eindelijk ook de FAQ aangepast, zodat daarin ook het review intitiatief besproken wordt. Daarnaast heb ik een overzicht gemaakt voor het downloaden van de individuele reviews.

Tevens heb ik van de vrijheid gebruik gemaakt, om alle bestaande reviews af te kappen met daarachter links naar het gehele review. Dit o.a. omdat ik de aankomende reviews in het achterhoofd heb zitten en daarnaast was een veel gehoorde klacht dat het topic gewoon te "zwaar" was voor veel mensen.
Tja voor de rest komt er eigenlijk alleen maar lof over het hele idee, dus ik zou zeggen "keep up the good work" allemaal :)

[edit]
Ow ja, tevens heb ik alle gebruikte plaatjes geoptimaliseerd, waardoor de totale omvang van de plaatjes met een goede 25% geslonken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

* odysseus zat al op een aankondigingspost te wachten :)...

Eerst verscheen het desktop-topic met een slotje, toen kwamen alle reviews tevoorschijn. Bij de sticky topics kwam twee keer 'updated 22/4' te staan en tussendoor kwam er ook nog een negende reply in het grote alles-in-een-topic en een nieuw topic met links. Flink bezig geweest vandaag :).

In ieder geval werkt de Debian-review, voor zover ik getest heb. De HTML zal wel werken, dat geloof ik best :). De PDFs werken prima, maar renderen de eerste twee pagina's niet lekker. Dit zou echter aan mijn PDF-renderer kunnen liggen. Bedankt voor het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op maandag 22 april 2002 21:58 schreef odysseus het volgende:
Goh, dan was ik niet de enige :+
Eerst verscheen het desktop-topic met een slotje, toen kwamen alle reviews tevoorschijn. Bij de sticky topics kwam twee keer 'updated 22/4' te staan en tussendoor kwam er ook nog een negende reply in het grote alles-in-een-topic en een nieuw topic met links.
* moto-moi wilde al bijna naar SM lopen :P
De PDFs werken prima, maar renderen de eerste twee pagina's niet lekker. Dit zou echter aan mijn PDF-renderer kunnen liggen. Bedankt voor het werk!
Hmm, toevallig xpdf ? Ik ga morgen ff testen, deze build van Mozilla download niets :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Goed werk Nelske!

Alleen 2 dode links :|
code:
1
2
3
4
5
http://tweakers.net/~crew/nelske/DesktopLinux/Offline/Compressed/Redhat_7.2.pics.pdf.zip

Moet natuurlijk dit zijn:

http://tweakers.net/~crew/nelske/DesktopLinux/Offline/Compressed/Redhat_7.2.pics.pdf.zip

Voor redhat de namen in de links dus ff wijzigen van RedHat naar Redhat.

(netstat icoontje is ook beetje stuk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice work Nelske!

Ik merkt al dat het opeens 9 ipv 8 was, dus het was al verraden. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 21:58 schreef odysseus het volgende:

Eerst verscheen het desktop-topic met een slotje, toen kwamen alle reviews tevoorschijn. Bij de sticky topics kwam twee keer 'updated 22/4' te staan en tussendoor kwam er ook nog een negende reply in het grote alles-in-een-topic en een nieuw topic met links. Flink bezig geweest vandaag :).
Wehehehe :D
Je kan ook niet even ongemerkt iets uitvoeren hier :+ ;)
In ieder geval werkt de Debian-review, voor zover ik getest heb. De HTML zal wel werken, dat geloof ik best :). De PDFs werken prima, maar renderen de eerste twee pagina's niet lekker. Dit zou echter aan mijn PDF-renderer kunnen liggen. Bedankt voor het werk!
Hmzz, ik zal eens kijken. Ik moet wel zeggen, dat de PDF versies nu niet echt de grootste prioriteit hadden ;)
Het omzetten naar pure HTML was veel belangrijker :)
Op maandag 22 april 2002 22:16 schreef acq het volgende:
Goed werk Nelske!

Alleen 2 dode links :|
code:
1
2
3
4
5

Moet natuurlijk dit zijn:

Voor redhat de namen in de links dus ff wijzigen van RedHat naar Redhat.

(netstat icoontje is ook beetje stuk ;))
Van die links was ik al op de hoogte. Die moest ik nog even remote hernoemen, alleen daarvoor moest de upload zo goed als klaar zijn. M'n computertje is 1,5 uur bezig geweest met uploaden :o

Dat netstat-icoontje wist ik ook, alleen ik wilde eerst even gaan eten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 17-07 16:29
Op vrijdag 01 februari 2002 20:45 schreef banaan-X het volgende:
Ik weet trouwens nog een onderwerp: kernel compileren.
Zeker handig en dan niet de standaard how to over hoe maar vooral de opties behandelen m.b.t. cdwriters, nvidia drivers :) , etc..

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 12:58 schreef pakje_bakmeel het volgende:
Op maandag 22 april 2002 23:27 schreef Justin_Time het volgende:

[Op vrijdag 01 februari 2002 20:45 schreef banaan-X het volgende:
Ik weet trouwens nog een onderwerp: kernel compileren.]

Zeker handig en dan niet de standaard how to over hoe maar vooral de opties behandelen m.b.t. cdwriters, nvidia drivers :) , etc..
Eh :Z ff wakker worden :P ;)
Zou dit handig zijn om te vertellen? Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 14:03 schreef banaan-X het volgende:

[..]

[..]

Nee.
De CD brander hoort je distro te setuppen. De nvidia hoort een commando te zijn in de commandline. En eigenlijk hoort nvidia een installer mee te leveren. Om daar een volledige review aan te besteden vind ik onzin. Het moet reclame zijn, geen antireclame. :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 15:19 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Nee.
De CD brander hoort je distro te setuppen. De nvidia hoort een commando te zijn in de commandline. En eigenlijk hoort nvidia een installer mee te leveren. Om daar een volledige review aan te besteden vind ik onzin. Het moet reclame zijn, geen antireclame. :Y).
En het eerste idee?

En over de kernel: een algemene handleiding kan misschien wel? Gewoon, "welke opties moet ik hebben, en hoe met de rest eigenlijk?", zoiets. Een eigen kernel is ten slotte sneller dan een std-distro kernel. NVidia vind ik ook een beetje onzin, staat ook goede README op nvidia.com, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 14:03 schreef banaan-X het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht iets van een General LINUX review, maar dat gaat moeilijk als er zoveel verschillen zitten tussen de distributies.
Misschien zijn de overeenkomsten te vertellen tussen de distributies, dat je dus voor die functies niet speciale doc's of speciaal die ene distributie hoeft te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde misschien vanavond nog beginnen aan een basisreview over wat commandline dingetjes.

Aangezien dat toch onmisbaar is op een linux machine, lijkt me dat niet verkeerd. Daarin komt ook meteen uitleg over rechten/partities etc. Een soort van FAQ alleen dan iets beter leesbaar (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grr, nog 3 weken tentamens enzo en dan heb ik een diploma en zal ik zachtjesaan eens aan mijn multimedia review beginnen. :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 23 april 2002 16:28 schreef Nelske het volgende:
Ik wilde misschien vanavond nog beginnen aan een basisreview over wat commandline dingetjes.

Aangezien dat toch onmisbaar is op een linux machine, lijkt me dat niet verkeerd. Daarin komt ook meteen uitleg over rechten/partities etc. Een soort van FAQ alleen dan iets beter leesbaar (hoop ik)
Op zaterdag 02 februari 2002 04:17 schreef deadinspace het volgende:
Ik wil anders wel een poging wagen om `` Uitleg over enkele basis commando's (rechten etc) ?? '' te doen.
Dan zou ik wel graag weten wat er precies verwacht wordt... Ownership/perms? Basiscommands (ls, cd, rm, chmod)? Inleiding filesystem (/, mountpoints ipv driveletters, doel van /bin, /home, /usr etc)?

Verder zullen jullie af en toe wat moeten bijschoppen, want ik kan me niet altijd even goed in het standpunt van de ubernoobs plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
ff een vraagje nelske: hoe zit het met mn vmware review?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 00:56 schreef blouweKip het volgende:
ff een vraagje nelske: hoe zit het met mn vmware review?
Die heb ik keurig klaar staan op mijn machine :)

Het is alleen helaas zo dat er in het begin een bepaald schema gevolgd wordt (voor de vrije fase) om er zo voor te zorgen dat er niet van de hak op de tak gesprongen wordt. Nu zit er een mooie opbouw in. Dat willen we denk ik graag zo houden. :)
Op dinsdag 23 april 2002 16:48 schreef deadinspace het volgende:

[..]

[..]
M.a.w. jij doet die review? ;)

Ik had namelijk al wel wat ideetjes ervoor. :)

Hmzz, zal ik dan maar het stuk over X-Window-System doen? Of was daar ook al iemand mee bezig :o

Heerlijk ook weer dat die tabel zo up to date is :o :{ :P
Daar kijk ik morgen hoop ik naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 24 april 2002 01:08 schreef Nelske het volgende:
M.a.w. jij doet die review? ;)
Kwas er zelfs al aan begonnen... Het is alleen, net als de rest van het desktop-review gebeuren, een beetje in het slop geraakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat er nog geen 'hoofd reviewer' voor KDE was. Als ik me daarvoor mag opwerpen? Moet ik daarvoor nog een CV ergens inleveren? :)

Ik heb tot zover redelijk ervaring met KDE 2.x en KDE 3. Ben een gebruiker die heel veel interesse heeft in 'gemak' en 'lekker uiterlijk' en dus ondertussen al behoorlijk wat programma's en dergelijke voor KDE onder handen heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 15:36 schreef Shoikan het volgende:
Ik zag dat er nog geen 'hoofd reviewer' voor KDE was. Als ik me daarvoor mag opwerpen? Moet ik daarvoor nog een CV ergens inleveren? :)
Natuurlijk moet je je CV inleveren, post hier maar :+ :P ;)

ACQ was al bezig met KDE2, deze komt binnenkort online. Verder lijkt me een kort overzicht van de belangerijkste verschillen en een paar screenshots wel genoeg. (en ACQ ook ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq

acq

Op woensdag 24 april 2002 15:36 schreef Shoikan het volgende:

Ik heb tot zover redelijk ervaring met KDE 2.x en KDE 3. Ben een gebruiker die heel veel interesse heeft in 'gemak' en 'lekker uiterlijk' en dus ondertussen al behoorlijk wat programma's en dergelijke voor KDE onder handen heeft gehad.
Mja, banaan-x had me al ff getackeld op ICQ, maar toch ff mijn reactie.

Het stuk dat ik geschreven heb, staat al ruim een maand te wachten op publicatie (d.w.z. totdat de gnome review ook af is). Beetje lullig voor jou dus.

KDE 3 heb ik net zelf hier (moet het nog installen) en mijn idee was om de meest pvallende verandereingen en wat nieuwe shots aan het huidige stuk toe te voegen.

Als de heren hier liever een nieuwe review hebben van KDE3: be my guest. Als je tips hebt of dingen waarvan je zegt dat moet er in: zeg het maar.

Verhaaltje kun je hier vinden.

Wat betreft een C.V., die mag je houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 20:11 schreef acq het volgende:Mja, banaan-x had me al ff getackeld op ICQ, maar toch ff mijn reactie.

Het stuk dat ik geschreven heb, staat al ruim een maand te wachten op publicatie (d.w.z. totdat de gnome review ook af is). Beetje lullig voor jou dus.

KDE 3 heb ik net zelf hier (moet het nog installen) en mijn idee was om de meest pvallende verandereingen en wat nieuwe shots aan het huidige stuk toe te voegen.

Als de heren hier liever een nieuwe review hebben van KDE3: be my guest. Als je tips hebt of dingen waarvan je zegt dat moet er in: zeg het maar.

Verhaaltje kun je hier vinden.

Wat betreft een C.V., die mag je houden :+
Sorry, joh.. Had niet gezien dat er al aan gewerkt was.. Dan houd ik verder lekker mijn mond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lo mensen.

Ik zag op de eerste pagina van dit threadje dat er nog geen basis review was voor unix commando's voor bestandsbewerking enzo. Nou ben ik qua linux best een nieuwbie, maar ik wil die uitleg best schrijven, ik heb er al het een en ander voor liggen wat ik bij een vorige werkgever heb geschreven. Is die review nog nodig?
Ik heb namlijk niet het hele topic doorgelezen, maar het lijkt me leuk om ook iets bij te kunnen dragen aan de algehele acceptatie van Linux.

Ik hou dit topic wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Deadinspace is al met die tekst bezig (basis-commando's op de CLI, rechten, etc.). Daarnaast heeft Nelske ook al aangegeven eraan te willen werken, dus het wordt dringen :).

Pagina: 1 2 3 4 Laatste