Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Weet niet of ut iemand wat kan verotten maaruh heb nog wat (super)macro fotos van Fuji 602 op http://www.pbase.com/milanv gezet. Supermacro's van Terratec heb ik net genomen en waren wel goed gelukt, vond ik zelf dan :)

O dit is trouwens de 500e post :+ _/-\o_ :Y) :7 B) (waarom is er geen smiley met een feesthoed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 19:06:

Waar ik jullie nu graag nog eens over zou horen zijn de 2 belangrijkste (misschien kleine) nadelen van de S602:

- Lens is niet echt geweldig (erge barrel distortion/pincushion, ben daar erg bang voor)
- 3Mpix
- 3 mpix nadeel???? Je zei in een post ergens hierboven dat macro niet echt een voordeel is omdat (je denkt dat) het niet vaak gebruikt wordt. Nou wanneer druk jij dan foto's af op posterformaat? Dus of je nou 3 of 5 hebt maakt ook geen aars uit. En zoals eerder vermeld vreet 5 mpix geheugen.

Barrel distortion? :? ik heb 'm al zeker 3 weken en ik heb al aardig wat geschoten maar ik heb nog geen 1 pic waarbij ik barrel distorion heb gehad. Het is gewoon een probleempje dat de reviewers toevallig tegenaan zijn gelopen en gelijk een olifant van hebben gemaakt.

Ik vraag aan alle S602z owners dit: Wie heeft er erg veel last van barrel distortion

laat ik maar aftrappen. Ik niet

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Hier ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijken jullie wel kritisch genoeg? Maargoed, posterformaat? BS (NOFI, ookal was jou post aardig flamend)... ooit van Photoshop gehoord? Als je daar wat mee wilt doen (maakt niet uit wat) dan weet iedereen dat het fijn is om grotere afbeeldingen te hebben. Ik zeg overigens niet dat 3MPIX te WEINIG is, maar meer zou wel degelijk leuk zijn :)

Waarom denk jij dat je beter weet of ik macro gebruik of niet? Ik denk niet alleen dat ik het niet gebruik, ik gebruik het niet

Misschien is het waar van die reviewers ja, juist daarom vraag ik het aan jullie...en moeilijk te testen is het ook niet! Maak een foto van iets vierkants een beetje beeldvullend op de meest wide stand, en ik weet genoeg (volgens veel revewers -niet volgens mij, ik kan het niet weten- heb je dan ongetwijfeld barrel distortion)

Verder...als je alleen maar wil flamen en niet daadwerkelijk lezen wat ik te zeggen heb, reageer dan gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekol schreef op 05 augustus 2002 @ 21:25:
Weet niet of ut iemand wat kan verotten maaruh heb nog wat (super)macro fotos van Fuji 602 op http://www.pbase.com/milanv gezet. Supermacro's van Terratec heb ik net genomen en waren wel goed gelukt, vond ik zelf dan :)

O dit is trouwens de 500e post :+ _/-\o_ :Y) :7 B) (waarom is er geen smiley met een feesthoed?)
miekol, die macro's van die terratec (heb ik ook btw :Y) ) zijn echt goed/mooi etc...maarrr uiterst on-interessant (IMHO) en alleen gemaakt om te testen, klopt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Tis idd leuk als je de camera net heb om kijken of ut lukt :P Maaruh ik had niet echt de bedoeling je te flamen ofzo hoor :P Jij vatte ut kennelijk wel zo op, sorry dan :) (Ik neem ff aan dat je ut over mijn post had want iemand anders maakte ook opmerking over 3mpx) Maar ik werk ook graag met Photoshop en over het algemeen vind ik persoonlijk (persoonlijk!! :)) 2048x1536 wel genoeg hoor.

Maaruh post hier nog ff als je een beslissing heb genomen (602 of 7i) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dan dat ik het verkeerd had opgevat het, t kwam op mij zo over, maarja... :Y)
Ja opzich ben ik er al uit hoor...S602, maar ik heb (deels eigen fout, maar zeker _niet_ grotendeels) inmiddels ruzie met iedereen die zo'n ding heeel misschien nog leverd geloof ik :?

Ok das overdreven, eigenlijk alleen met konijnenburg, en opus was ik zelf niet zo blij over, maar dat heb ik nie ge-uit geloof ik :)

O ja, 2048x1536 (had ik tot nu toe altijd, ben nu ff camera loos) is meestal wel genoeg, dat is ook zo, maar toch, in _sommige_ gevallen blijft toch wel gelden "meer = beter" vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Nou ja ok :)

Is er trouwens geen fatsoenlijke shop bij jou in de buurt die ze verkoopt? In Apeldoorn heb ik hem bij 3 verschillende winkels zien liggen en uiteindelijk voor 865 meegekregen bij de MegaMax. Misschien btje duur maar is wel om de hoek en 3 jaar garantie bij hun.

Ennuh als je echt groter wilt neem je toch fotos in 6mp mode? Dan hebbie 2836xnogwat weet niet psies meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zit er nu even over te denken om langs de mediamarkt in Rotterdam te gaan...enige hoop, ookal is ie daar nog ietsje te duur (850 dacht ik) maar bij andere winkels overl in de range 900-999 weet je wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Misschien prijslijst Konijnenberg ofzo meenemen? Vragen of je de voor die 850 extra batterijen of SM kaartje ofzo erbij kan krijgen? Altijd proberen waard :)

Nog altijd beter als de Combi in apeldoorn, die vroeger nog 980 euro!! voor de 6900!!!!!!!!!!!! toen ik daar vrijdag ging kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door miekol op 06-08-2002 00:22 . Reden: ff iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y) volgens de pricewatch is de prijs gedropt naar 829 das een goede ontwikkeling (ok, call me a krent :P ) maar ik wil eigenlijk nog iets lager gezien de 760 bij Opus bijvoorbeeld. Maar, die laagsteprijsgarantie van Mediamarkt geldt niet voor internet winkels en alleen een straal van 30Km, dus ook konijnenburg niet. Heeft iemand ervaring met pielen bij de mediamarkt? (tips ofzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Bij informatique is ie al 825.... das berkel en rodenrijs das dus binnen de 30 km van rotterdam :)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 euro d'r af >:) Maar is dat niet een internetwinkel? Dat mag namelijk ook niet van die zeikerds :( Ik had een mooie gevonden, Fotohuset...19Km volgens de routeplanner, en maar 774 euro ofzo, MAAAR daar is ie niet op voorraad en dat is ook een voorwaarde :( Heb overigens wel een mailtje gefaked, misschien dat ik die kan meenemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

http://www.geizhals.at/de/?cat=dcam&a=32389 1000 euro voor Minolta 7i in Duitsland, iets voor jou TonD? :)

edit:
Handig...zetten bij prijsvergelijkingsite een prijs van 1023 euro neer en op hun site 1123 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, maar ik ga zo naar de Mediamark...S602 (hoop ik) halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Informatique is een gewone winkel in berkel en rodenrijs is een computershop. Ook die doen webverkoop. Maar ze hebben ook een vaste winkel. En ik moet zeggen dat ze ook goede service hebben. Ik moet ze nog ff bellen of mailen wat er allemaal bij die camera zit (batt. enzo). Verder ben ik over informatique als winkel op zich goed te spreken. Vriendelijke behandeling, goede service en fatsoenlijke prijzen. Misschien een betere keus als mediamarkt. Als je toch in omgeving r'dam zit. Net als ik op dit moment. Dan zou ik eerder Informatique nemen dan mediamark

edit:

INFORMATIQUE LEVERT MET BATT & LADER

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Idd ik heb ook alleen maar goeie ervaringen met Informatique, als webwinkel dan, ben er nog nooit geweest :)

Je zou even Informatique prijs (825 euro toch) uit moeten printen en naar MediaMarkt meenemen, zit wel in de buurt namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er toch mis met Opus Supplies? Gisteren weer CDR's besteld en vandaag al in huis...
De MediaMarkt staat toch echt niet bekend om zijn service?
In Bodegraven is de camera waarschijnlijk nu al op voorraad voor 760,
de tele en zoomlens zijn daar ook het goedkoopste en de accu 's en lader levert vrijwel niemand erbij, zo'n setje haal je bij de Kijkshop voor 20 euro...
Vandaag m'n 2dehands microdrive ontvangen, dus we kunnen 15 min filmen!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 15:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Waar heb je die 2e hands microdrive vandaan Pjotrrr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan er twee op vraag en aanbod, die ander (alleen de drive) is nog te koop...
Heb 250 voor een 1 Gb travelkit (met CF/PCMIA adapter voor de laptop) betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Combi Foto een lader met vier 1800 mA AA's gezien voor 49 euro,
deze laadt in zo'n vijf uur de boel vol EN draait op 220V EN 12 Volt voor de autovakantie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Dat kan toch ook met GPS Powerpacks (12v adapter erbij) en die kan je ook halverwege opladen zonder kwalitieits verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan best, dit was gewoon de eerste 12/220 V lader die ik in de winkel zag...
Zie die adv van de losse microdrive niet meer, zal kijken of ik het emailadres nog heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

En TonD heb je nu die foetsjie gehaald? En met welke "koopjes" erbij. En ofcourse waar heb je hem gehaald?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste menschen,

Ik heb een Foetsjie S602Zoom :D

Gehaald bij Mediamarkt in Rotterdam Centrum... de prijs op het kaartje was 949,- :+
Na wat onderhandelen (ik was echt goed voorbereid, had alles geprint, pricewatch, adres van Foto Huset (goedkoopste in Maassluis) enz enz). Ik vroeg dus een beetje sarcastisch "die prijs van de S602 is zeker een grapje?" hij vroeg waarom, heel verhaal. De prijs zat dus al snel op de 829 zoals die op de PW staat. Helaas zonder accu lader. Dat zei ik dus, en zei dat ie bij Foto Huset goedkoper was MET lader etc. Hij ging wel even rekenen. Uiteindelijk heb ik dus de camera met 1800 mah accus en lader (helaas geen snel lader, maar heb nog een redelijk snelle lader (4 uur)) voor 819 euro :) Ik ben pas net thuis, heb nog amper 1 foto gemaakt...dus dat ga ik nu maar eens doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TonD:
Gefeliciteerd met je geweldige camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Joh heb je wel mooi geregeld, mooie prijs _/-\o_ :Y) :7

offtopic:
Pjottrr ben jij [MIT]Pjottrr?

[ Voor 0% gewijzigd door miekol op 06-08-2002 19:01 . Reden: ff offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Gefeliciteerd ennuh netjes gedaan..... hele strakke aktie!

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Op zich het forum niet echt gevolgt, maar ik zag de prijzen die hier voorbij komen.
Ik heb zelf mijn camera gekocht bij http://www.diga4u.nl. Zij geven ook laagste prijsgarantie (ook op internetwinkels, wel binnen NL).

De Fuji S602 Finepix staat daar trouwens standaard voor 774 Euro.

Goeie ervaringen met die zaak, snel en vriendelijk...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

En wat leveren die er standaard bij en is het een originele NL camera?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S602 nu kleine 2 weken in bezit .. en die supermacro rockt !! 8)

Zag het nut er zelf eerst ook niet van in, maar nu ik eenmaal gezien heb wat je ermee kan doen.... :9~

Hier een voorbeeld, klik voor grotere versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.asice.net/temp/spin.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:35
:*) TonD gefeliciteerd en mooi onderhandeld! Eindelijk rust in je hoofd... ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha thnx Vulcan, zo is het maar net :) Ben nu net thuis (weg geweest vanavond) en duik nu maar in de handleiding (is het enige waarbij ik die gebruik, camera's, anders mis je veel vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 23:42:
S602 nu kleine 2 weken in bezit .. en die supermacro rockt !! 8)

Zag het nut er zelf eerst ook niet van in, maar nu ik eenmaal gezien heb wat je ermee kan doen.... :9~

Hier een voorbeeld, klik voor grotere versie:

[afbeelding]
Zeer mooie closeup... als je naar de grotere versie kijkt ziet die spin er wel ranzig uit brrr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor net dat de telelens alweer thuis op me ligt te wachten :)
Opus is dus weer lekker vlot met leveren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 22:45
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:29:
Foto's, foto's foto's FOTOS!!!!

Btw: iemand die weet of je gplast baterijen in die lader kunt doen welke er standaard bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
HermeS schreef op 07 augustus 2002 @ 12:19:
[...]
Foto's, foto's foto's FOTOS!!!!

Btw: iemand die weet of je gplast baterijen in die lader kunt doen welke er standaard bij zit?
Ik heb mijn GP 1800mha batts gewoon in de Fuji lader gezet, volgens de verkoper kon dat.... de batterijen worden wel erg warm, maar ik ging er ook op ging letten, en bij het laden van de Fuji batterijen niet, dus waarschijnlijk worden die ook erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:29:
Mijne komt hopelijk morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HermeS:
Wil laat in de middag wel wat schieten als ik thuus ben....
Heb alleen geen webspace, dus als ik ze aan iemand kan mailen die dat wil regelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, mail maar (is niet ontuitputtelijk, maar heb nog wel wat over ja)

got@dark-blue.nl

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 14:25 . Reden: mail added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
MR_VIPER schreef op 06 augustus 2002 @ 19:45:
En wat leveren die er standaard bij en is het een originele NL camera?
Gewoon de standaard verpakking en ze hebben gewoon NL spullen...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-blue.nl/DSCF0011.JPG
35mm geen zoom, leuk effect de vignetting van de tele conversion adapter...

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-blue.nl/DSCF0013.JPG
Volledige optische zoom.

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-blue.nl/DSCF0007.JPG
Volledige digitale zoom erbovenop....

De telelens moet er dus wel af onder de 100mm voor een schoon blikveld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Dat "door de buis heen kijk effect" noemt men vignetting, een NL vertaling zou ik niet weten ;)

Maar dat hebben bijna alle teleconverters, wel netjes dat je al bij 100mm geen vignetting meer hebt, kan je dus je lens erop laten zitten.

edit:

Ik pleit voor een spellingschecker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, in "goed nederlands" wordt dat vignettering... ( Geen enge ziekte :) )
Die 100 mm is natuurlijk een schatting, de vignettering verdwijnt op 2/3 van het optisch zoombereik.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 21:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 17:11:
[afbeelding]
35mm geen zoom, leuk effect de vignetting van de tele conversion adapter...

[afbeelding]
Volledige optische zoom.

[afbeelding]
Volledige digitale zoom erbovenop....

De telelens moet er dus wel af onder de 100mm voor een schoon blikveld!
Zou je volgende keer please geen 1,5 mb plaatjes meer willen plaatsen. Gewoon even JPG quality 8/9 ofzo in photoshop. Zelfs met wanadoo premium gaat het rete langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
TonD, aso!

Hoe lukt jullie dat met dat afdingen?

Bij mijn weten zijn zaken als Dixons, Vobis en Mediamarkt (of hoort die laatste niet in dit rijtje thuis?) niet geneigd om een klant iets goedkoper mee te geven. Ik neem aan dat je wel naar de chef moet vragen, en niet een broekie aan moet klampen (en ook niet een broekie die zich chef waant, want die heeft geen permissie om iets goedkoper weg te doen, maar wel de neiging om je nul op rekest te geven).

Tips?

:? :?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Flink zeiken en net doen alsof dat je ze _/-\o_ En als dat niet helpt.... Neem uitdraai mee van pricewatch confronteer ze met de gebreken en blijf doorzeiken >:)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Shitzooi, me teleconverter is nog steeds niet binnne :(
Had hem maandag al besteld bij Kamera-Express...

Zijn er eigenlijk Zaterdag ook rembours zendingen, en zitten hier nog tijden aanvast, of kunnen ze de hele dag komen?
Normaal is die meuk binnen met een dag ofzo en komen ze 's morgens...

Hoop wel dat ie nog voor het weekend komt, Malboro Masters met 16MB mem is wat weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op 08 augustus 2002 @ 13:45:
Shitzooi, me teleconverter is nog steeds niet binnne :(
Had hem maandag al besteld bij Kamera-Express...

Zijn er eigenlijk Zaterdag ook rembours zendingen, en zitten hier nog tijden aanvast, of kunnen ze de hele dag komen?
Normaal is die meuk binnen met een dag ofzo en komen ze 's morgens...

Hoop wel dat ie nog voor het weekend komt, Malboro Masters met 16MB mem is wat weinig :P
Da's zekers weinig. :D

Hoop dat het goed weer wordt. Zaterdag wordt iets minder maar zondag wel weer iets beter.
MMHM, dilemma want ik heb voor alle dagen een kaartje ook voor op het paddock. :D :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 14:41:
[...]

Da's zekers weinig. :D

Hoop dat het goed weer wordt. Zaterdag wordt iets minder maar zondag wel weer iets beter.
MMHM, dilemma want ik heb voor alle dagen een kaartje ook voor op het paddock. :D :Y)
Ik had daar dus ook 256MB CF besteld :x

Hoe kom je aan die paddock kaarten? Volgens mij kan je met MM aan de kassa geen paddock kaarten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op 08 augustus 2002 @ 14:49:
[...]
Ik had daar dus ook 256MB CF besteld :x

Hoe kom je aan die paddock kaarten? Volgens mij kan je met MM aan de kassa geen paddock kaarten kopen...
CF is mij iets te langzaam, had dat via me werk kunnen bestellen maar denk dat ik dat cancel.
Heb nu 2x 128mb SM kaartje zie ook : [Digicam] SmartMedia opberg doosjes van Dane-Elec.

En dat werkt bloedje snel High op 6mpx kun je heel snel 5 snapshots wegschrijven.

Volgens Dpreview duurt dat met CF een stuk langer.

Die kaarten kreeg ik van me broer die werkt bij een garage en de baas mag em wel, dus 'moet' ik hem vergezellen het weekend. :Y)

De baas had zelf geen zin en gaf die 2 kaartjes die die had weg. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Dat SM iets sneller is weet ik, maar 128MB is teweinig, en elke keer switchen heb ik geen zin in. Tevens ben ik niet van plan movies te maken.
Voor normale foto's (ook met 5fps modus) schijnt CF voldoende snel te zijn... (DP Review forums) en anders ruilen we die handel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ik ga zelf (uiteindelijk) toch maar voor de Microdrive 1 GB. Heb op dpreview.com forums alleen maar positieve reacties over die dingen gelezen in combi met Fuji 602. En ik heb GP Powerbank batterijen dus denk dat ik nog wel aardig lang met batterijen doe.

Plus dat ik dan 15 Mins video opkannemen :P Als je dat dan weer met DivX compressed heb je toch wel leuke webfilmpies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
miekol schreef op 08 augustus 2002 @ 17:17:
Ik ga zelf (uiteindelijk) toch maar voor de Microdrive 1 GB. Heb op dpreview.com forums alleen maar positieve reacties over die dingen gelezen in combi met Fuji 602. En ik heb GP Powerbank batterijen dus denk dat ik nog wel aardig lang met batterijen doe.

Plus dat ik dan 15 Mins video opkannemen :P Als je dat dan weer met DivX compressed heb je toch wel leuke webfilmpies :)
Ik vind de 1GB versie nog ff te duur, zeker in NL.
De 512MB MB zag ik bij Alternate voor 199 Eurotjes, das is best goed tedoen.
Echter in Duitsland is de 1GB variant niet veel duurder, hier kost deze rond de 400 Eurotjes.

Ik w8 wel ff op een goede deal, maar de MD komt er, tot die tijd ff CF ;)

btw. heb momenteel ff 128MB Sandisk, wat bekend staat als 1 van de traagste CFs maar het werkt hier prima, ook de 5fps modus.
Zowiezo zit er in de 602 een flinke buffer, want je neemt eerst de 5 shots daarna schrijft hij ze pas weg(mooi te zien als je preview aan hebt staan), dus is het voordeel tov. SM te niet. Ook bij single shot kan je gelijk weer foto's maken terwijl de camera de vorige foto wegschrijft, ideaal dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Jah ik wil hem eigenlijk ook in Duitsland kopen, en me zus ook dus dat is al 2. Kleine inkoop actie beginnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Laatst online: 06-08 15:23
joehoe !! Ik heb hem zojuist gekocht !
Prachtding ! :9~

Ik ga maar eens beginnen aan de handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 07 augustus 2002 @ 21:52:
[...]

Zou je volgende keer please geen 1,5 mb plaatjes meer willen plaatsen. Gewoon even JPG quality 8/9 ofzo in photoshop. Zelfs met wanadoo premium gaat het rete langzaam.
ZELFS ? Whaha >:) NOFI maar Wannadoo kwam toch behoorlijk slecht uit de test las ik pas ergens ;) Maar vooruit, zal voortaan aan Wannadoo mensen denken.

Over dat afdingen, dat ze daar bij Mediamarkt niet aan zouden doen is onzin. De verkoper zei hetvolgende letterlijk tegen mij:

"We zetten deze dingen hier voor ietsje onder de adviesprijs neer. De meeste consumenten zijn blind, en kopen het toch wel. Soms komt er een oplettend iemand als jij en dan willen we best wat aan de prijs doen, maar gelukkig doet niet iedereen dat, anders zou ik vanavond droog brood eten." Gewoon bij de verkoper dus, niks chef, die man is er niet eens denk ik :) Probeer het eens zou ik zeggen, het was ook mijn eerste keer, maar goed gelukt :)

Reactie op CF/SM/MD:

Ik heb zelf nu dit: 96Mb Sandisk CF, 64 Mb Hitachi CF, en de 16Mb SM die er bij zat.

Het snelheidsverschil tussen die 16Mb en 96Mb is gewoon gigantisch! Ik heb die Hitachi nog niet getest, maar ik denk dat ik al mijn CF verkoop, en dan 2x 128Mb SM koop. Of ik spaar door voor een mooie MD, maar dat wordt dan een meer-jaren-plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Voor wie een leuke mini-pod (statief) zoekt;

De Hama Star 5 (13 Euro bij de MediaMarkt)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/tweakers/hama_minipod_star5.jpg

Redje in "statief voor digicam"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Ik heb geen zin om de hele thread door te lezen. Nee ik ben niet lui maar ik speel liever met mijn nieuw cameraatje :D Hoe zit het nu.. ik heb dus een standaard smartmedia kaartje van 16mb. Ik wil morgen naar de zoo in antwerpen en snel even een nieuw kaartje kopen. Wat raden jullie mij aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalkert schreef op 08 augustus 2002 @ 22:39:
Ik heb geen zin om de hele thread door te lezen. Nee ik ben niet lui maar ik speel liever met mijn nieuw cameraatje :D Hoe zit het nu.. ik heb dus een standaard smartmedia kaartje van 16mb. Ik wil morgen naar de zoo in antwerpen en snel even een nieuw kaartje kopen. Wat raden jullie mij aan ?
Lees de draad. :+

Compact Flash kan iets langzamer weg schrijven, dit merk je niet met de foto's maar als je ook filmpjes wil vastleggen dan kan de buffer soms te volraken omdat het kaartje net ff de datarate niet aan kan.

Mijn keuze is SM-128 mb daar kun je in de 6Mpix stand Fine iets van 53 foto's opslaan.
Mooi genoeg kwa res en ook kwa ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
okay.. dan doe ik dat maar. ik zag wel dat smartmedia iets duurder is dan CF. Maar goed na die bijna 1000 euro aan camera kosten + accesoires kan er die 80 euro ook nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microdrive is bij MrComputer in Amsterdam 295 euro...
http://www.tweakers.net/pricewatch/12679
Webwinkel, maar ook afhalen op afspraak dacht ik!
Heb er zelf een tweedehands, werkt perfect en snel (ook video :) )
En mooi voor op vakantie, is met foto's niet gauw vol......
De investering wel waard!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 00:02:
Microdrive is bij MrComputer in Amsterdam 295 euro...
http://www.tweakers.net/pricewatch/12679
Webwinkel, maar ook afhalen op afspraak dacht ik!
Heb er zelf een tweedehands, werkt perfect en snel (ook video :) )
En mooi voor op vakantie, is met foto's niet gauw vol......
De investering wel waard!!!
Start het nou redelijk snel op of valt dat mee ?

En hoe goed is de schok bestendigdheid ?
Je hoort em toch niet aanlopen zoals een laptop CD-rom speler wanneer je deze ffies draait ? (ik noem maar een voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Nadeel v/e Microdrive is dat het een echte harddisk is, en is dus mechanisch.
Best lullig als je na het eind van je vakantie 1GB vol hebt geschoten en je laat hem vallen of hij nokt ermee... met SM en CF kan je redelijk hardhandig mee omgaan.

De specs zien er wel goed uit, je kan de MD 300 keer per dag opstarten en dan gaat hij nog 3 jaar mee ;)
Grootste voordeel is dat het goedkoop is itt. 1GB CF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk geen verschil in snelheid met opstarten, is denk ik te verwaarlozen.....Stevedigicams heeft wat metingen verricht. Verder hoor ik 'm nooit, ging mij ook om de 15 min. video, en dat gaat niet met CF.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou foto's laat afdrukken met de fuji, zie je dan nog dat het met een digitale camera genomen is, of zie je het verschil niet met foto's gemaakt door normale camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Goeie digitale fotos die je b.v. bij de hema op 10x15 laat zetten doen echt niet onder voor een normale camera. Ik weet niet watvoor een kwaliteit een dure 35MM SLR produceert maar de digitale afdrukken van me Fuji (en ook van Casio) zijn zeker wel mooier dan APS en net zo mooi als goeie gewone afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geen verschil te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekol schreef op 09 augustus 2002 @ 21:40:
Goeie digitale fotos die je b.v. bij de hema op 10x15 laat zetten doen echt niet onder voor een normale camera. Ik weet niet watvoor een kwaliteit een dure 35MM SLR produceert maar de digitale afdrukken van me Fuji (en ook van Casio) zijn zeker wel mooier dan APS en net zo mooi als goeie gewone afdrukken.
Hoe stuur jij ze op ? (duuh via internet)

Ik bedoel de foto's zijn 4:3 formaat en de hema afdruk gebruikt 3:2.

Krijg/neem je dan foto's met een witte rand of snij jij ze in PSP of PS naar 3:2 formaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Snij ze met fotosoep op 3:2 (1800x1200) dan bepaal je namelijk zelf wat eraf gesneden wordt ipv de HEMA :) Je kan ze trouwens ook gewoon op CDR(W) inleveren bij de HEMA.

offtopic:
Me 500e post woei!!! :7 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
als je de foto's upload krijg je een kadertje te zien wat gebruikt wordt voor de afdruk. je kan dan zelf nog een beetje slepen en verkleinen.
(bij de hema)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ow? Wist ik niet, dat scheelt weer wat photoshop werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik kwam dit draadje tegen op Dpreview
Draadje

Daar staat een link met een andere draadje. De onderstaande foto wordt daar weergegeven. Er wordt gevraagd of de scherpe resultaat op de foto ook haalbaar is met een 6900/s602. En ik vroeg dat mij nou ook af. (ik vraag het hier aan jullie omdat ik de forum op Dpreview vind zuigen. en ook natuurlijk intresant voor de ander mensen die het willen weten)
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/3574673.jpg
Genomen met een Fujifilm S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beterzzz, ze leren we weer wat. :)

Morgenavond maar wat foto's van MM bestellen dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 09 augustus 2002 @ 22:05:
Ik kwam dit draadje tegen op Dpreview
Draadje

Daar staat een link met een andere draadje. De onderstaande foto wordt daar weergegeven. Er wordt gevraagd of de scherpe resultaat op de foto ook haalbaar is met een 6900/s602. En ik vroeg dat mij nou ook af. (ik vraag het hier aan jullie omdat ik de forum op Dpreview vind zuigen. en ook natuurlijk intresant voor de ander mensen die het willen weten)
afbeelding
Genomen met een Fujifilm S2.
MMHzzz, die S2 heeft een normale slr opbouw je kan dus vrijwel elke lens erop zetten mits hij maar een F-sluiting gebruikt.

En de S2 heeft een 6mpix super CCD.

Voor een camera die volgens dpreview op $ 2500 als straatwaarde wordt geschat vind ik het wel een grof vergelijk.
Ik zou hem eerder met de canon D60 vergelijken.

Betreft de foto:
Uiteraard is de fotograaf handigheid ook een grote factor in dit geheel.

Zal ff kijken of ik van de week nog wat foto's kan maken die echt goed zijn en deze hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

602 is ook 6MP Super CCD he :) En die foto is denk ik wel wat verscherpt met photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekol schreef op 09 augustus 2002 @ 22:17:
602 is ook 6MP Super CCD he :) En die foto is denk ik wel wat verscherpt met photoshop
JA, okay da's waar.

Maar die S2 kan ook tot 1600 iso fotograferen zonder dat je naar 1280x960 als resolutie gaat.
Dan kun je het diafragma heel erg klein zetten en dus je scherpte gebied groter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Deze foto is gemaakt met een S602. Ik vind hem niet onder doen voor die foto van de S2. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fred.hermanie/s602/luipaard.jpg

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekol schreef op 09 augustus 2002 @ 22:17:
Foei ;) S602 is 3MP SuperCCD met 6MP output... S2 Pro is 6MP SuperCCD met 12 MP output! Toch wel ff een verschil, maarja, wat wil je voor t geld? Dit neemt niet weg dat de S602 de een enorme :9~ camera is!

Btw die foto hierboven is ook zeer 1337 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

sorrie! wistknie :( :D

BTW 12mp SuperCCD output :9~ :9~ :9~

* miekol wil een S2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Ik heb hem nu een dag en vandaag maar een extra smartmedia kaartje gekocht van 128 mb(btw. voor 70 euro bij mycom). Maar wat maakt dat apparaatje prachtfoto's zeg ! Ik heb weinig ervaring met andere camera's (except HP 612 :() maar dit is echt een prachtding. Echt een aanrader voor iedereen die een beetje mooie foto's wil maken.

Ik ben nog steeds bezig met de handleiding een beetje door te lezen. Ik hoor graag tips en truuks mbt deze camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik denk dat het ook heel wat scherper lijkt omdat de omgeving niet scherp en super geblurd (of hoe je het ook mag noemen) is. Zou dat kunnen? En behaal je dat door je diafragma heel laag te zetten?

Hoe laag kan je de diafragma eigenlijk instellen op de S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Koop een statief :D Dan kan je mooi fotos met langere sluitertijden maken :) En experimenteer ook es met extreem korte sluitertijden (1/10000) is ook altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Heeft er iemand al de webcam mogelijkhedn uitgetest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
GeFke schreef op 10 augustus 2002 @ 15:31:
Heeft er iemand al de webcam mogelijkhedn uitgetest ?
nee nog niet gedaan. Hoeft voor mij ook niet. Ik heb er geen adapter bij en het is niet zo aantrekkelijk om een webcam op batterijen te hebben. Tevens vind ik het ding veelste duur voor als webcam te gebruiken :)

Heeft iemand de camera al getest in combinatie met Redhat 7.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Klopt, maar is toch een leuk extraatje voor als je de adapter er bij wil kopen en nog geen webcam hebt.

Iemand enig idee wat de xD-Card gaat kosten en adapter voor Flash zodat die ook in de 602 kan ?

Zo er in september al een opvolger zijn van de 602 met xD-Card dan wel te verstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m wel ff getest voor de lol, setje batterijen mee leeg getrokken (ging nog redelijk lang mee opzich trouwens hoor) maar echt interessant is het niet. Voor een webcam wel :9~ kwali trouwens, maar ja, wat verwacht je dan voor t geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

het topic is een beetje té lang om door te nemen dus misschien al een gestelde vraag:

ik overweeg de 602 maar wat me nog erg weerhoudt is de korte maximale sluitertijd van 3 sec...
Voor nachtfotografie heb je al gauw meer dan die 3 sec nodig.
Iemand die al eens tegen deze beperking aan gelopen?

De Sony F707 heeft 30 sec maar dat kost me dan gelijk 600 Euro meer..en zit ik weer vast aan Memory Sticks :(

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max sluitertijd is nog altijd 15 sec. Ok das nog niet echt lang, maar 3 sec. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Hangloozz gaat alleen automatische foto's maken als in point en shoot? Handmatig gaat ie namelijk tot 15 sec. en dat i.c.m. iso 800 of iso 1600 is lang zat.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim heeft hem dan eindelijk mogen bestellen.. dinsdag of woensdag heb ik dan ook eindelijk de Fuji S602 :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
ReseTTim schreef op 11 augustus 2002 @ 14:33:
* Stalkert heeft hem dan eindelijk mogen bestellen.. dinsdag of woensdag heb ik dan ook eindelijk de Fuji S602 :)
gefliciteerd ! Hadden ze hem nog op voorraad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
De s602 is wel DE camera voor mensen die overstappen van hun eerste digicam. Steeds meeer mensen gaan 'm halen...... Die 5 s602's die mediamarkt nog over had nadat ik 1 had gekocht waren al na een week uitverkocht.

S602 RULES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ja hallo, ik ga hem dinsdag halen, als jullie het maar laten om bij de Mediamarkt Groningen te komen!!! :(

Ik wil er ook één

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Oh wee als ik hem over een week niet meer kan bestellen...... Dan wordt ik dus wel heel vet pissed. Op mun baas dan. Vanwege een fout van werkgeverszijde moet ik nog wachten met hem halen dus alle tweakers laat liggen die dingen ik wil er wel nog 1 kunnen halen volgende week >:) :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
IK heb de mijne bij een plaatselijke fotoboer gekocht voor 829. MIsschien iets duurder dan ergens anders maar vind ik niet zo erg. Is nogal een service gevoelig apparaat.

welke qualiteit maken jullie foto's ? wat is het beste voor afdrukken op 10 x 15 cm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Sjeees wat is de 602 zuinig met batts zeg...
Hele dag op Marlboro Masters, 120 foto's(128MB + 16MB), allemaal met preview op grote lcd, ondertussen nog alle pics bekeken en mislukte verwijderd, daarna verder geschoten... en nog is het 1ste setje GP 1800mha's niet op...

Me Nikon cam(met accu) was na 100pics op, en moest je zoweizo niet teveel het lcd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

MR_VIPER schreef op 11 augustus 2002 @ 08:08:
Hangloozz gaat alleen automatische foto's maken als in point en shoot? Handmatig gaat ie namelijk tot 15 sec. en dat i.c.m. iso 800 of iso 1600 is lang zat.
nee, nee dat gaat * Hangloozz niet doen..

Daarvoor doe ik juist m'n P1 weg.
Ik ben gewend om m'n analoge SLR handmatig in te kunnen stellen wat ik bij die P1 mis.
En bij nachtexperimenten zijn sluitertijden van 2 minuten eerder regelmaat dan uitzondering.
De 15 sec (DP geeft 3 sec op) van de 602 zijn dus ook nog rijkelijk kort maar door wat te tweaken met gevoeligheid en belichtingsstops is er misschien goed resultaat haalbaar maar daar wil ik dus verificatie over.

Niemand nog dus die lange belichtingen geprobeerd heeft :?

anders moet ik nog een jaartje sparen voor de D60 ;(
maar dat is wat overkill...alhoewel ik wel alles van m'n analoge SLR d'r op kan gebruiken :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Op 'S' Mode heb je maar 3 seconden sluitertijd (dan kan je niet zelf diafragma instellen) maar op 'M' mode kan je tot 15 sec sluitertijd doen en moet je ook zelf diafragma instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Hangloozz schreef op 11 augustus 2002 @ 23:49:
[...]
nee, nee dat gaat * Redje niet doen..

Daarvoor doe ik juist m'n P1 weg.
Ik ben gewend om m'n analoge SLR handmatig in te kunnen stellen wat ik bij die P1 mis.
En bij nachtexperimenten zijn sluitertijden van 2 minuten eerder regelmaat dan uitzondering.
De 15 sec (DP geeft 3 sec op) van de 602 zijn dus ook nog rijkelijk kort maar door wat te tweaken met gevoeligheid en belichtingsstops is er misschien goed resultaat haalbaar maar daar wil ik dus verificatie over.

Niemand nog dus die lange belichtingen geprobeerd heeft :?

anders moet ik nog een jaartje sparen voor de D60 ;(
maar dat is wat overkill...alhoewel ik wel alles van m'n analoge SLR d'r op kan gebruiken :)
De 602 kan van 1/10000 tot 15sec, maar alleen in manual modus, in andere standen is het van 1/1000 tot 3sec.

Volgens mij zijn er weinig tot geen digicams die een sluitertijd van over de minuut hebben, gewoon omdat de ruis & hotpixels dan gestaag toenemen, 15sec met mijn Fuji ga ik niet eens proberen :)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste