Nog een week langer? Pfff...TopVision, here I come denk ik
misschien dat ik dan nog voor informatique kies.... is de camera wel 825 maar ze leveren toch wel goede service daaro. Ik gaat er nog ff over denken.
*empty*
Verwijderd
Opussupplies net gesproken over de telelens..
Hoorde dat ze a.s. dinsdag weer de S602 binnenkrijgen...(En vrijdag hopelijk de lens...
..)
Fuji Nederland schijnt er maar 20 binnen te hebben gekregen dus sla je slag!
Camera bevalt nog steeds zeer goed..... Te gekke supermacrostand waarmee je vanaf 1 cm kunt fotograferen!
Hoorde dat ze a.s. dinsdag weer de S602 binnenkrijgen...(En vrijdag hopelijk de lens...
Camera bevalt nog steeds zeer goed..... Te gekke supermacrostand waarmee je vanaf 1 cm kunt fotograferen!
Die mensen weten ook niet wat ze willen.... pffff
*empty*
Vanmiddag ff de camera bij Combi in Apeldoorn vast gehouden. Wat een prachtdingetje zeg
.
Bij MegaMax hebben ze em ook. Aangezien me zus hem waarschijnlijk ook wil hebben ff dealtje gesloten:
2x Fuji 602 + 2x 4 maal 1800mih batterijen + oplader + 6x 128MB CFII (Ultra ofzo, zijn iig sneller dan normale) voor 2400. Das geen slechte deal toch lijkt mij? Das 3x 128MB + 1 setje batterijen + camera voor 1200 euro? Kan misschien wel iets goedkoper bij internetshop ofzo maar ik betaal liever iets meer dat als er iets is dat ik gewoon ff naar de shop kan.
Moet alleen nu zus nog ff overhalen en dan morguh ophalen
Bij MegaMax hebben ze em ook. Aangezien me zus hem waarschijnlijk ook wil hebben ff dealtje gesloten:
2x Fuji 602 + 2x 4 maal 1800mih batterijen + oplader + 6x 128MB CFII (Ultra ofzo, zijn iig sneller dan normale) voor 2400. Das geen slechte deal toch lijkt mij? Das 3x 128MB + 1 setje batterijen + camera voor 1200 euro? Kan misschien wel iets goedkoper bij internetshop ofzo maar ik betaal liever iets meer dat als er iets is dat ik gewoon ff naar de shop kan.
Moet alleen nu zus nog ff overhalen en dan morguh ophalen
Verwijderd
Hoop dat dat waar isVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:49:
Hoorde dat ze a.s. dinsdag weer de S602 binnenkrijgen...(En vrijdag hopelijk de lens.....)
Ik snap er geen biet meer van
Worden de (oplaadbare!) batterijen+lader nu standaard bijgeleverd of niet? Was bij mijn Finepix 2600z wel zo... Of verschilt dit per shop (wat ik me ook niet kan voorstellen)?
Worden de (oplaadbare!) batterijen+lader nu standaard bijgeleverd of niet? Was bij mijn Finepix 2600z wel zo... Of verschilt dit per shop (wat ik me ook niet kan voorstellen)?
[ Voor 0% gewijzigd door Captain Pervert op 02-08-2002 22:38 . Reden: woordvolgorde ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Ja het wordt standaard bijgeleverd. Kijk maar op de fuji siteCaptain Pervert schreef op 02 augustus 2002 @ 22:37:
Ik snap er geen biet meer van
Assume there are no rules and it's one big free for all
Kijk dat bedoel ik nou

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Bij de mediamarkt. Ik kon wat later de lader + batterijen ophalen omdat deze nog nageleverd moesten worden door fuji nederlandVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 22:58:
Ja dat ZOU Het moet worden..is dus vrijwel nergens zoWaar heb jij hem gehaald Alpha?
Even een vraag aan de 6900 / S602z gebruikers:
Werkt een motorzoom wel fijn? Femme noemde in zijn review van de Dimage 7i als pluspunt dat die een zoomring heeft waarmee je dus handmatig moet zoomen. Dat werkt sneller en nauwkeuriger. Als ik aan de trage motorzoom op mijn Fuji Finepix 2600z denk, dan moet ik hem daarin wel gelijk geven (maar okay, dat is ook een normale compactcamera).
Hoe snel/goed is de motorzoom op de 6900 en vooral op de S602z?
Werkt een motorzoom wel fijn? Femme noemde in zijn review van de Dimage 7i als pluspunt dat die een zoomring heeft waarmee je dus handmatig moet zoomen. Dat werkt sneller en nauwkeuriger. Als ik aan de trage motorzoom op mijn Fuji Finepix 2600z denk, dan moet ik hem daarin wel gelijk geven (maar okay, dat is ook een normale compactcamera).
Ik vind 'm niet traag en ik heb er geen problemen mee.Captain Pervert schreef op 03 augustus 2002 @ 01:57:
Even een vraag aan de 6900 / S602z gebruikers:
Ik weet dat dat per bedrijf verschilt of ze wel of geen batt's + lader erbij doen. Ik heb daarom al met Fuji gemailt. Wil een antwoord van de hoofdleverancier (da's toch Fuji). Als daar duidelijk uitkomt dat het met batt's + lader is dan neem ik die gewoon mee naar een winkel als ze me lader en batterijen niet geven
*empty*
Net zelf me 602 opgehaald 
Had de laatste bij de MegaMax te pakken. Zooo wat een fijn cameratje zeg
Zal proberen later wat fotos te posten (stomme 56k ($&^(#)*&#).
Ik heb er (nog) geen geheugen bij gekocht en zit te denken om een 1gb Microdrive in Duitsland te bestellen. Iemand ervaring met de 1gb microdrive? Is die echt sneller dan de 340? (die had ik in me vorige camera en die was een tikkeltje traag). Of weet iemand misschien waar je een Microtech 512MB Kaartje kan kopen?
Had de laatste bij de MegaMax te pakken. Zooo wat een fijn cameratje zeg
Ik heb er (nog) geen geheugen bij gekocht en zit te denken om een 1gb Microdrive in Duitsland te bestellen. Iemand ervaring met de 1gb microdrive? Is die echt sneller dan de 340? (die had ik in me vorige camera en die was een tikkeltje traag). Of weet iemand misschien waar je een Microtech 512MB Kaartje kan kopen?
Ik ben eruit gekomen, heb net me 602 gekocht(het is geen 7i geworden), was gewoon op voorraad, was alleen iets duurder, €844,- bij Foto Booms, tenminste dichtbij en officiele NL verise dus met lader + batt.
Maar ik moet zeggen erg leuk dingetje, ziet er goed, mooi afgewerkt(beter dan me Nikon 880), nu nog ff het manual doorlezen
Maar ik moet zeggen erg leuk dingetje, ziet er goed, mooi afgewerkt(beter dan me Nikon 880), nu nog ff het manual doorlezen
SM gebruik ik d'r bij wel wat sneller als CFVerwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 02:48:
Das goed om te wetenWatvoor geheugen gebruik je erbij? CF of SM?
Verwijderd
Ok, dat d8 ik al, maaar goed om te weten
Nu moet die stomme Opussupplies nog eens reageren zeg
Verwijderd
Woei
Hij is bij Mediamarkt goedkoper geworden (ok ok niet veel, maar toch) weet iemand of je daar WEL de accu+lader er bij krijgt...? Anders haal ik hem misschien daar, het kan dan wel 60 euro goedkoper, maar MET lader en hopelijk op voorraad is ook wel aantrekkelijk
Misschien nog beetje pielen voor 128Mb SM goedkoop erbij ofzo
Balen, zitten er gewoon 3 hotpixels in, zelfs met een lage sluitertijd 
Dat wordt ff ruilen... ik blij dan ik hem niet via inet heb besteld
FF wat vraagjes over de 602;
Mijn Apacer 128MB CF werkt niet... bij het formatten krijg ik een eror, welk merk CF gebruiken jullie??
Kan je de GP 1800mAh batts gewoon laden met de Fuji lader? (zal wel maar in het manual staat pas op etc.
)
Dat wordt ff ruilen... ik blij dan ik hem niet via inet heb besteld
FF wat vraagjes over de 602;
Mijn Apacer 128MB CF werkt niet... bij het formatten krijg ik een eror, welk merk CF gebruiken jullie??
Kan je de GP 1800mAh batts gewoon laden met de Fuji lader? (zal wel maar in het manual staat pas op etc.
miekol ik zou niet gaan voor de microdrive. Schijnt dat die batterijen als tussendoortje lust.
*empty*
Langsgaan
*empty*
Verwijderd
Goed id...maar heb eigenlijk nu al geen zin meer om bij Mediamarkt te kopen...die bitch aan de telefoon (er nam dus wel IEMAND om, maar niet bij de foto afdeling) was zo klant"vriendelijk" en ze zijn nog duur(der) ook...en dan die trieste voorwaarden met hun laagsteprijsgarantie...:(
Wat is dat toch vandaag zeg...Foto Konijnenburg (ofzo) mailt ook al niet terug, en Opussupllies heeft al helemaal nog nooit van mail gehoord geloof ik
/me wou dat ie wat rijker was, dan ging die nu gewoon de 7i halen zeg, dat ding is tenminste te krijgen...rot Fuji
Wat is dat toch vandaag zeg...Foto Konijnenburg (ofzo) mailt ook al niet terug, en Opussupllies heeft al helemaal nog nooit van mail gehoord geloof ik
/me wou dat ie wat rijker was, dan ging die nu gewoon de 7i halen zeg, dat ding is tenminste te krijgen...rot Fuji
Hoe erg vreet die batterijen? Heb hiervoor namelijk een Casio QV 3000 en 340MB Microdrive gehad en dat ging prima samen. Volgens mij is de 1gb zuiniger?MR_VIPER schreef op 03 augustus 2002 @ 14:44:
miekol ik zou niet gaan voor de microdrive. Schijnt dat die batterijen als tussendoortje lust.
Weet iemand trouwens een winkel in nederland die Microtech 512MB CF kaartjes verkoopt dan?
TonD opus die mailt niet in weekend. Zal waarschijnlijk maandag of dinsdag antwoorden. Ik had zelfs toen ik mailde zelfde dag al mail terug. Dus wacht nog heel ff af.
*empty*
En ik heb weer een nieuwe 602... deze heeft iig geen last van overmatige hot of stuckpixels.
Was zo geruild, erg goede service, toch wel een voordeel tov. kopen via het internet
Was zo geruild, erg goede service, toch wel een voordeel tov. kopen via het internet
Misschien beetje stomme vraag, maar hoe kan je makkelijk zien of je stuck pixels/hot pixels heb? Heb er zelf nog niks van gemerkt maar misschien heeft mijn camera er ook een paar?
Lenskap erop en dan een paar shots maken met verschillende sluitertijden.miekol schreef op 03 augustus 2002 @ 17:20:
Misschien beetje stomme vraag, maar hoe kan je makkelijk zien of je stuck pixels/hot pixels heb? Heb er zelf nog niks van gemerkt maar misschien heeft mijn camera er ook een paar?
1sec , 1/2sec en 1/30 ofzo. Als je veel gekleurde puntjes ziet bij hogere tijden zijn het hotpixels, zie je ze altijd (dat had ik) dan zijn het stuckpixels.
Ok bedankt ga het nu even proberen!
BTW Mr_Viper Toch maar voor (RiData) CF 512MB gegaan ipv Microdrive
Over die hotpixels:
Ik had een foto genomen met 15 seconden sluitertijd met kap ervoor en toen zag ik op LCD wel wat hot pixels. Maar toen ik de foto op de PC bekeek weer niet?
BTW Mr_Viper Toch maar voor (RiData) CF 512MB gegaan ipv Microdrive
Over die hotpixels:
Ik had een foto genomen met 15 seconden sluitertijd met kap ervoor en toen zag ik op LCD wel wat hot pixels. Maar toen ik de foto op de PC bekeek weer niet?
Verwijderd
Aan de hand hiervan heb ik ze dus gemaild, maar dat kan ik me haast niet voorstellen dat dat echt waar zou zijn, want op de site is het pas van week 33 naar 34 gegaan, en dan zouden ze dinsdag binnenkomen? Als ze er dinsdag nog niet zijn bestel ik hem bij TopVision denk ik.Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:49:
Hoorde dat ze a.s. dinsdag weer de S602 binnenkrijgen...(En vrijdag hopelijk de lens.....)
Verwijderd
Met welke iso afstelling nam je die opname ????miekol schreef op 03 augustus 2002 @ 17:36:
Over die hotpixels:
En volgens mij trekt de software (finepix-viewer) die 'hotpixels' eruit.
Hotpixels komen meen ik alleen maar voor als je de camera langer hebt aanstaan (ccd wordt letterlijk warm) of met een hogere iso waarde een foto neemt.
Het voordeel naar mijn mening van OPUS is dat dat bedrijf in NL zit. Betekend dus dat als er iets is je eventueel langs kan gaan. Met TopVision (Luxembourg dacht ik uit me blote bolletje) ga je niet 1,2,3 langs. Terwijl bodegraven toch wat makkelijker te bereiken is. Maar dat is mijn mening. Ik vind dat het wachten wel waard. En als het daar nog te lang gaat duren dan haal ik hem bij informatique wel iets duurder maar ook weer makkelijk met de service.
*empty*
Met ISO 400 en had de camera net aangezet. Wat zou ik doen? Terug gaan of gewoon houden?Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 18:05:
[...]
Met welke iso afstelling nam je die opname ????
En volgens mij trekt de software (finepix-viewer) die 'hotpixels' eruit.
Hotpixels komen meen ik alleen maar voor als je de camera langer hebt aanstaan (ccd wordt letterlijk warm) of met een hogere iso waarde een foto neemt.
Houden die handel... elke camera heeft hotpixels, alleen de ene heeft ze bij een langere sluitertijd dan de ander. Als het niet opvalt in de uiteindelijke foto dan is het geen probleem, als je hem ruild kan je wel het wel eens slechter treffen.miekol schreef op 03 augustus 2002 @ 19:10:
[...]
Met ISO 400 en had de camera net aangezet. Wat zou ik doen? Terug gaan of gewoon houden?
Je weet wat je hebt, niet wat je krijgt
Verwijderd
Hi TonD...
Opussuplies is inderdaad in het weekeinde gesloten.
Is gewoon een goede shop, haal daar al heel lang mijn CDR's en printersupplies vandaan: vooruitbetalen via telebankieren en het pakketje meestal de volgende werkdag al in huis!!! Bel ze anders maandag, ik had ze ook aan de telefoon van de week en kreeg toen echt te horen dat ze maandag of dinsdag weer S602's verwachten...
En wat betreft 1 Gb microdrives: Dat energieslurpen valt best mee (en 4 accu's extra op zak is toch niet zo'n probleem?), maar je kan er wel 15 minuten video op kwijt in VGA/30fps kwaliteit...en er is geen enkele andere fotocamera die dat doet!
Opussuplies is inderdaad in het weekeinde gesloten.
Is gewoon een goede shop, haal daar al heel lang mijn CDR's en printersupplies vandaan: vooruitbetalen via telebankieren en het pakketje meestal de volgende werkdag al in huis!!! Bel ze anders maandag, ik had ze ook aan de telefoon van de week en kreeg toen echt te horen dat ze maandag of dinsdag weer S602's verwachten...
En wat betreft 1 Gb microdrives: Dat energieslurpen valt best mee (en 4 accu's extra op zak is toch niet zo'n probleem?), maar je kan er wel 15 minuten video op kwijt in VGA/30fps kwaliteit...en er is geen enkele andere fotocamera die dat doet!

Zie hier een voorbeeldje van de 6x zoom van de Fuji 602
ADSL begon vanavond spontaan te werken
[ Voor 0% gewijzigd door miekol op 03-08-2002 21:07 . Reden: wat vergeten ]
Verwijderd
Aan alle S602 eigeneraren even een vraagje:
- Wie heeft er een paar mooie voorbeeldjes van 1/10.000 sluitertijd (zag van de week wat met water, erg
) ?
- Wil er iemand 2 foto's maken met dezelfde compositie, de ene in 3MP mode en de andere in 6MP?
Dat zou wel weer ff voldoende moeten zijn (heb m'n keuze eigenlijk al lang laten vallen op deze camera, maar wil nog ff wat meer zekerheid (lees: wil nog ff
)
- Wie heeft er een paar mooie voorbeeldjes van 1/10.000 sluitertijd (zag van de week wat met water, erg
- Wil er iemand 2 foto's maken met dezelfde compositie, de ene in 3MP mode en de andere in 6MP?
Dat zou wel weer ff voldoende moeten zijn (heb m'n keuze eigenlijk al lang laten vallen op deze camera, maar wil nog ff wat meer zekerheid (lees: wil nog ff
Wat voor media+merk+size gebruiken jullie btw?
Smartmedia, Compact Flash of een Microdrive?
Ik weet niet wat ik beter kan nemen
Verwijderd
Ik ben van plan er een 128Mb SM bij te kopen, schijnt het snelst te zijn. Heb nog 160Mb CF. Ooit, als ik weer wat geld heb, verkoop ik die SM en CF stuff allemaal en dan ga ik voor de 1Gb Microdrive (als de camera genoeg bevalt enzo)
Verwijderd
De Canon S40 en de Fuji S602 liggen toch in de zelfde prijsklasse?
Iemand die een gegronde mening kan vormen over welke te kopen?
Iemand die een gegronde mening kan vormen over welke te kopen?
Verwijderd
Ik lees nog eens wat reviews en iedere keer weer word ik een beetje bang van al die barrel distortion
Hebben jullie daar ook last van? (p.s. zie ook 4 posts hierboven)
Ik gebruik SM 128MB van dane-elecRedje schreef op 04 augustus 2002 @ 18:38:
Wat voor media+merk+size gebruiken jullie btw?
Verwijderd
Die zijn toch wel goed
/me heeft er namelijk 2 van onderweg staan.
Is perfect man. Filmpjes opnemen werkt ook perfect. Heb het zelf al een paar keer uitgetest en geen last van een of ander soort traagheid ofzoVerwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:26:
[...]
Die zijn toch wel goedOok met filmpjes hoop ik ?
* Alpha-sphere heeft er namelijk 2 van onderweg staan.
Verwijderd
Okay dan SM is toch beter dan CF hoewel iedereen het af loopt te zeiken.
Een aantal voorbeelden voor TonD, zijn hier te downen. (let op 4 mb
en om 23.30u haal ik ze er af ivm webspace
)
Het zijn 3 foto's:
2 stuks van dezelfde positie op 3mp (fine) en 6mp (fine). Op iso400 zonder digitale zoom.
3-de foto is een shot van me ventilator -draaiend- met een sluitertijd van 1/1000, 1/10.000 was net ff een te korte belichting met als resultaat een donkere foto.
Een aantal voorbeelden voor TonD, zijn hier te downen. (let op 4 mb

Het zijn 3 foto's:
2 stuks van dezelfde positie op 3mp (fine) en 6mp (fine). Op iso400 zonder digitale zoom.
3-de foto is een shot van me ventilator -draaiend- met een sluitertijd van 1/1000, 1/10.000 was net ff een te korte belichting met als resultaat een donkere foto.
Verwijderd
*downloading zip file samples.zip*
Thnx
[edit]
Conclusie na wat Photoshoppen: als je van te voren al weet dat je (achteraf in photoshop) wil gaan croppen en digitale zoom (1.5x ofzo) is de 6Mpix functie toch handig...geeft een beter resultaat dan wanneer je een 3Mpix 200% (nearest neighbor) maakt, en vervolgens nog een 150%...
Thnx
[edit]
Conclusie na wat Photoshoppen: als je van te voren al weet dat je (achteraf in photoshop) wil gaan croppen en digitale zoom (1.5x ofzo) is de 6Mpix functie toch handig...geeft een beter resultaat dan wanneer je een 3Mpix 200% (nearest neighbor) maakt, en vervolgens nog een 150%...
Verwijderd
Tis 6mpx en geen digizoom (en dan kun je beter soepen etc. ) of 3mpx met 1,5 digizoom.Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:56:
*downloading zip file samples.zip*
Thnx
[edit]
Barrel distortion is mij niet opgevallen zal daar eens opstellingkje voor moeten maken.
Evenals hotpixels, die heb ik nog niet gezien zelfs bij een langere sluitertijd van 15 sec. op iso400.
/me is zeer tevreden met zijn S602z en gaat hem wellicht op de Masters 'testen'.
Hehe dan kom ik je vast tegenVerwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:18:
[...]
* Redje is zeer tevreden met zijn S602z en gaat hem wellicht op de Masters 'testen'.
Hierbij dan even fotos van korte sluitertijden en 3-6mp. Vond het wel een goed idee om van bewegende ventilator te doen dus da heb ik ook maar gedaan 

1/30 sluitertijd, F 4.0, 3 Megapixels. (Met flits)

1/10000 sluitertijd, F 4.0, 3 Megapixels. (Met flits)

1/10000 sluitertijd, F 4.0, 3 6egapixels. (Met flits)
Veel kijkplezier
Ventilator stond trouwens op ze snelste stand

Veel kijkplezier
Welke stand? M zeker?miekol schreef op 04 augustus 2002 @ 23:07:
Hierbij dan even fotos van korte sluitertijden en 3-6mp. Vond het wel een goed idee om van bewegende ventilator te doen dus da heb ik ook maar gedaan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel kijkplezier
Jah M is het leukste om mee te experimenteren vind ik
En kan je ook langste/snelste sluitertijd doen etc.
[pissed]
Dju zeg.... moet goffer nog langer wachten op die camera. Mijn werkgever heeft last van enorme Screw-up. Zijn zowaar een grote nabetaling kwijt die ze aan mij moeten doen. Ben dus weer eens vet pissed. Nog een maand wachten dus. Ze kunnen niks tussendoor doen. Ze wachten perse op 1 brief. grrrrrrrr.
[/pissed]
Maar goed weer ontopic. Al bericht gehad TonD?
Dju zeg.... moet goffer nog langer wachten op die camera. Mijn werkgever heeft last van enorme Screw-up. Zijn zowaar een grote nabetaling kwijt die ze aan mij moeten doen. Ben dus weer eens vet pissed. Nog een maand wachten dus. Ze kunnen niks tussendoor doen. Ze wachten perse op 1 brief. grrrrrrrr.
[/pissed]
*empty*
Das minder voor je MR_VIPER 
Weet iemand trouwens iets van een undocumented feature dat de Fuji zelf hotpixels wegpoetst? Ik gistere even met kap nog op lens een foto met 10 seconden sluitertijd genomen. Zag op display zo 5-10 hotpixels zitten. Download ik nu de foto naar me pc, hotpixels weg!?
Weet iemand trouwens iets van een undocumented feature dat de Fuji zelf hotpixels wegpoetst? Ik gistere even met kap nog op lens een foto met 10 seconden sluitertijd genomen. Zag op display zo 5-10 hotpixels zitten. Download ik nu de foto naar me pc, hotpixels weg!?
Nee... maar hoe bekijk je hem?miekol schreef op 05 augustus 2002 @ 14:41:
Das minder voor je MR_VIPER
Met de Fuji software? Of gewoon met een ander progie?
Verwijderd
Wel bericht gehad, het was inderdaad waar...maar de instelling van Opus als het over de verkoop van zo'n dure camera gaat staat me helemaal niet aan. Erg onvriendelijk en onbehulpzaamMR_VIPER schreef op 05 augustus 2002 @ 10:09:
[pissed]
[/pissed]
Wat ik weet is dat de fuji software zelf hotpixels kan wegpoetsen. Let wel op dit is de software die fuji meelevert die fuji pixel nog wattes geloof ik. Dit heb ik ergens gelezen. Geloof zelfs in dit topic een heel aantal posts terug. Of je hebt alleen last van hotpixels in je display kan ook nog
*empty*
Nou ja ik had hem dus eerst later op de LCD bekeken en toen had ik al iets van, he??? Waar zijn de hotpixels gebleven? Toen met Fuji Finepixviewer naar PC getransferred (is wel fijn programma trouwens, kan ook automatisch resizen en fotos attachen in nieuw emailtje, scheelt toch weer btje tijd
) en toen met fotosoep geopend.
Maaruh alleen hot pixels op display, kan dat dan?
[ Voor 0% gewijzigd door miekol op 05-08-2002 16:08 . Reden: typo ]
Verwijderd
heb hem zaterdag opgehaald bij foto konijnenberg...
wat een camera..... geweldig....
had hem eerst bij Opus willen kopen
maar had geen zin meer om te wachten...
moest nu helaas wel zelf oplaadbare batterijen halen.. ze zeiden tegen mij dat ze alleen
de duistse versie hadden. maar toen ik thuis wat beter keek zaten er twee witte stickers van fuji nederland op... en waar is die oplader????
jaja...
die verkopen ze natuurlijk gewoon los... stelletje naaiers..
maar goed nu 15 euro bij de kijkshop 1800 mAh...
wat een camera..... geweldig....
had hem eerst bij Opus willen kopen
maar had geen zin meer om te wachten...
moest nu helaas wel zelf oplaadbare batterijen halen.. ze zeiden tegen mij dat ze alleen
de duistse versie hadden. maar toen ik thuis wat beter keek zaten er twee witte stickers van fuji nederland op... en waar is die oplader????
jaja...
die verkopen ze natuurlijk gewoon los... stelletje naaiers..
maar goed nu 15 euro bij de kijkshop 1800 mAh...
Ik heb over dat verhaal met die batterijen Fuji gemailed. Alleen kan ik nog niet kijken of ik daar al mail van heb. Kan ik thuis pas. Ik laat de uitkomst daarvan wel weten. Als fuji zegt dat ze erbij moeten zitten dan moeten ze er ook bij zitten. Als ze dan pakket gaan strippen dan kun je daarmee toch aantonen dat ze erbij horen.
*empty*
Welke taal handleiding heb je erbij gehad?
Verwijderd
Hallo Ton,
Het blijkt dat deze camera inclusief het laderpakket duurder is.
Fuji NL levert dus twee verschillende pakketten, zonder of met accu's en
lader.
Kortom, het komt erop neer dat indien u alsnog de lader + accu's wenst er
28,50 Euro meer betaald moet worden.
Met vriendelijke groet,
W. Velema
Foto Konijnenberg
Wat een crap!!
Weer een winkel minder
straks koop ik wel gewoon een andere camera zeg, j*z*s wat een gedoe om een camera te kunnen kopen
Het blijkt dat deze camera inclusief het laderpakket duurder is.
Fuji NL levert dus twee verschillende pakketten, zonder of met accu's en
lader.
Kortom, het komt erop neer dat indien u alsnog de lader + accu's wenst er
28,50 Euro meer betaald moet worden.
Met vriendelijke groet,
W. Velema
Foto Konijnenberg
Wat een crap!!
Weer een winkel minder
Verwijderd
Dat is volgens mij in de preview soms wel waarneembaar op het lcd schermpje.miekol schreef op 05 augustus 2002 @ 16:07:
Nou ja ik had hem dus eerst later op de LCD bekeken en toen had ik al iets van, he??? Waar zijn de hotpixels gebleven? Toen met Fuji Finepixviewer naar PC getransferred (is wel fijn programma trouwens, kan ook automatisch resizen en fotos attachen in nieuw emailtje, scheelt toch weer btje tijd) en toen met fotosoep geopend.
Maar ik meen op dpreview in de review van de dimage 7i zoiets te hebben gelezen.
Bij de dimage zit het in de hardware/software van de camera.
Maar of de fuji dit ook heeft, ff napluizen.
Okee ik heb officieel bericht gehad van Fuji. Lees en huiver:
Oftewel. De handelaar is niet verplicht deze te leveren. Ondanks dat het een aktie betreft.Wij leveren in Nederland actiematig een lader met batt. Mee.De handelaar is echter niet verplicht deze erbij
te leveren.Het is ook mogelijk dat de camera niet uit Nederland komt.
U kunt wel de handelaar vragen hoe dit zit.
Met vriendelijke groet,
Fujifilm verkoopafd.
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: ******** [mailto:********]
Verzonden: zaterdag 3 augustus 2002 7:30
Aan: verkoopafdeling@fujifilm.nl
Onderwerp: Fuji S602z en pakketinhoud.
Goedendag.
Ik heb een vraag naar aanleiding van de pakket inhoud bij levering van een Fuji S602z. Ik wil deze digitale camera gaan kopen en ik heb een mooie winkel gevonden met een mooie prijs. Nu vroeg ik mij af of dat de aktie die vermeld staat op de website (dat er batterijen + een lader gratis bijgeleverd worden) in het pakket inbegrepen zit. Of dat het een los pakket is. De winkel die ik had gevonden zegt namelijk dat het zonder batterijen (wel de alkaline batterijen inbegrepen) is en en zonder lader. Hoort deze aktie dus gewoon meegeleverd te worden. En hoort het dus bij de pakket inhoud. Of worden er ook pakketten zonder de lader uitgeleverd?
Ik hoop dat U mij wat helderheid kan verschaffen aangaande deze aktie en vooral of dat de aktie gewoon uitgeleverd zou moeten worden.
Met vriendelijke groet,
*empty*
Verwijderd
En ja hoor...geen enkele )*&#*@(& winkelier geeft ze erbij, gaan ze aan verdienen, wat is dat nou voor onzin, Fuji geeft gratis kadootjes aan de winkeliers
Ik heb het echt helemaal gehad met deze onzin, dan maar doorsparen voor een Dimage 7i, hier kan ik niet meer tegen. Wat is het nou voor onzin dat je niet gewoon naar een winkel kan stappen en de camera kan bestellen met accu's zoals Fuji zelf aangeeft op de site.
Verwijderd
Mmh, niet kunnen vinden over het verwijderen van hotpixels maar dat boeit me verder ook niet, ik heb ze niet kunnen vinden/detecteren bij me camera.
[off-topic]
Ik las trouwens een erg leuke readersopinion op dpreview:opinion

[/off-topic]
[off-topic]
Ik las trouwens een erg leuke readersopinion op dpreview:opinion

[/off-topic]
Bel eens met informatique.... Daar wil ik hem als 2e keus winkel gaan halen. Misschien wordt informatique wel eerste keus. Zit nog te twijfelen. Ik weet wel zeker dat ik de camera ga halen. Oh en ff vlug rekenen... Als je een 7i haalt ben je duurder uit. Voor dat zelfde geld heb je een microdrive.... Veel batterijen en laders noem maar op. Dus denk er ff goed over na
*empty*
Verwijderd
Jaja I know, logisch dat ik duurder uit ben, de camera is 2x zo goed
(ok erg kort door de bocht, maar beter iig) En ja, thnx voor de tip, ik zal er uiteraard goed over nadenken, en Informatique een kans geven
Verwijderd
Ja maar voor ¤28,50 een duurder setje te kopen welke slechts 1800 mah zijn.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:08:
En ja hoor...geen enkele )*&#*@(& winkelier geeft ze erbij, gaan ze aan verdienen, wat is dat nou voor onzin, Fuji geeft gratis kadootjes aan de winkeliersIk heb het echt helemaal gehad met deze onzin, dan maar doorsparen voor een Dimage 7i, hier kan ik niet meer tegen. Wat is het nou voor onzin dat je niet gewoon naar een winkel kan stappen en de camera kan bestellen met accu's zoals Fuji zelf aangeeft op de site.
Voor minder dan die ¤28,50 had ik een setje van 1900 mah NiMH met een zeer goede lader.
Verwijderd
Ik snap je post niet helemaal 
Maar die 28.50 is neem ik aan wel incl. lader, anders zijn het helemaal de ERGSTE oplichters die dr zijn. Accu's is het probleem niet, ik heb een snelle lader nodig
Maar die 28.50 is neem ik aan wel incl. lader, anders zijn het helemaal de ERGSTE oplichters die dr zijn. Accu's is het probleem niet, ik heb een snelle lader nodig
Waarom vind je de 7i zoveel beter dan? Ja ok hij heb 5MP (al hoewel ik de 6MP Fuji fotos er ook heel goed uit vind zien hoor) en 7x zoom (toch? of was het 8?).
Alleen de zoomring zou ik wel op me Fuji willen hebben. Maar overall heb ik zelf toch liever de Fuji? De AF snel, en werkt ook ingezoomed snel. De (super)macro vind ik beter van de Fuji. En ik vind hem er beter uitzien en lekkerder vasthouden.
Misschien is de 7i technisch gezien wel beter maar heb je echt 5MP nodig dan? Ben je van plan posters af te drukken dan?
Nou ja dit is natuurlijk wel mjin mening dus jij zal wel je redenen hebben waarom je de 7i wil
Alleen de zoomring zou ik wel op me Fuji willen hebben. Maar overall heb ik zelf toch liever de Fuji? De AF snel, en werkt ook ingezoomed snel. De (super)macro vind ik beter van de Fuji. En ik vind hem er beter uitzien en lekkerder vasthouden.
Misschien is de 7i technisch gezien wel beter maar heb je echt 5MP nodig dan? Ben je van plan posters af te drukken dan?
Verwijderd
Komt ie:
Ik wil de S602, maar dat lukt niet
Dus zou de Dimage 7i een mooi alternatief zijn, plus punten:
+ Betere lens (obvious, 28mm, 7x zoom
)
+ Meer megapixels (is geen must, maar altijd mooi)
+ Leverbaar
+ Goede ervaringen met Minolta (had een S304)
- Prijs
- Uiterlijk
- Minolta suckt bigtime op gebied van accesoires (geen)
- Ruis
S602:
+ Prijs (voornaamste voordeel)
+ Design / Gebruiksgemak
+ meer externe flitsers op te gebruiken
+ mogelijkheid tot voorzet lenzen (wide, tele)
+ Movie (ookal is dat een gadget)
- Niet leverbaar
- Lens is niet echt geweldig (erge barrel distortion/pincushion, ben daar erg bang voor)
Dusss...gezien het geld is de S602 absoluut de camera waar ik voor ga...maar als ik een budget had dat tot 1200 euro rijkte zou ik toch de Dimage 7i (of misschien wel Nikon 5700) nemen, en niet een S602 met veel accesoires.
En, idd, iedereen zo zijn eigen opvattingen
Ik wil de S602, maar dat lukt niet

+ Betere lens (obvious, 28mm, 7x zoom
+ Meer megapixels (is geen must, maar altijd mooi)
+ Leverbaar
+ Goede ervaringen met Minolta (had een S304)
- Prijs
- Uiterlijk
- Minolta suckt bigtime op gebied van accesoires (geen)
- Ruis
S602:
+ Prijs (voornaamste voordeel)
+ Design / Gebruiksgemak
+ meer externe flitsers op te gebruiken
+ mogelijkheid tot voorzet lenzen (wide, tele)
+ Movie (ookal is dat een gadget)
- Niet leverbaar
- Lens is niet echt geweldig (erge barrel distortion/pincushion, ben daar erg bang voor)
Dusss...gezien het geld is de S602 absoluut de camera waar ik voor ga...maar als ik een budget had dat tot 1200 euro rijkte zou ik toch de Dimage 7i (of misschien wel Nikon 5700) nemen, en niet een S602 met veel accesoires.
En, idd, iedereen zo zijn eigen opvattingen
Sja voor het geld dat je kwijt bent voor de 7i kan je ook dit kopen:
Fuji 602 + Wide Angle + Tele Lens (samen 295 euro bij www.d95.nl ) dan heb je 28-315mm

Oh ja, over de Nikon 5700 lees dit eens:
http://www.dpreview.com/f...orum=1012&message=3142865 Daar zijn ze niet al te positief over de 5700
(Te klein, te veel speelgoed/plastic look/feel, geen filter mogelijkheid)
Fuji 602 + Wide Angle + Tele Lens (samen 295 euro bij www.d95.nl ) dan heb je 28-315mm
Oh ja, over de Nikon 5700 lees dit eens:
http://www.dpreview.com/f...orum=1012&message=3142865 Daar zijn ze niet al te positief over de 5700
Ik weet toevallig dat de camera bij enkele bedrijven wel te leveren is. Ook nu. Zoals bv. informatique. Als de site tenminste klopt en die klopt heel aardig daar. Kost de camera je 825 euro. Dan lader + batt's erbij een GP natuurlijk ff duur doen 75 euro. is 900 euro. Scheelt al +/- 300 euro. Stel dat je dan bij d95 die wide + tele besteld ben je dus ongeveer 1200 euro kwijt. Tjah dan moet ik je gelijk geven dan kun je de dimage nemen. Maar wat ik het allerbelangrijkste vind is handzaamheid. Die Fuji ligt gewoon erg lekker in de hand. Is niet te groot, maar wel compleet. Verder denk ik ook dat de bediening van de fuji prettiger is mbt de plaatsing van de knoppen. Ik zou zelfs als ik die 1200 euro zo had toch nog voor de fuji gaan. Maar goed ieder zijn eigen wensen en smaak.
*empty*
Idd helemaal mee eens, om maar even voorbeeldje te noemen van handige controls van Fuji:
Als ik een macro foto wil nemen ofzo dan is het natuurlijk handiger om ff zelf ontspanner te gebruiken. Dan is dat gewoon even kwestie van shift + ae-l indrukken en hij staat op 2 sec zelfontspanner (nog een keer drukken is 10). Die shift knop is toch wel verrekte handig. Wou dat alle cameras dat hadden
Als ik 1200 euro tot me beschikking had zou ik ook nog voor de Fuji gaan en dan met de Tele + Groothoeklens erbij
. Je kan trouwens op d95.nl ook een setje van de Fuji kopen INC lensen en 128MB (SM) voor 1300 euro.
Als ik een macro foto wil nemen ofzo dan is het natuurlijk handiger om ff zelf ontspanner te gebruiken. Dan is dat gewoon even kwestie van shift + ae-l indrukken en hij staat op 2 sec zelfontspanner (nog een keer drukken is 10). Die shift knop is toch wel verrekte handig. Wou dat alle cameras dat hadden
Als ik 1200 euro tot me beschikking had zou ik ook nog voor de Fuji gaan en dan met de Tele + Groothoeklens erbij
Verwijderd
Mensen mensen, wordt nou niet boos omdat ik een andere mening heb 
Nikon 5700 heb ik me niet echt in verdiept...maar ik geloof het best...er zijn meer cameras (of videokaarten (parhelia
) die er op papier goed uit zien....
MR_VIPER...jij vind handzaamheid het allerbelangrijkste, dat mag
Maar ik vind (hoe gek het ook klinkt) kwaliteit ook niet echt onbelangrijk...en omdat ik al een 3Mpixel camera had, is het meer een beetje uit principe dat ik de S602 misschien niet de perfecte upgrade vind, omdat ik er alleen kwa mogelijkheden op vooruit ga.
miekel...zeg nou eens zelf...wie maakt er macro foto's behalve om te testen
Ik nooooooit iig en vind dit dus ook echt geeeeeeeeen voordeel van de S602. (NOFI!)
Enfin, als er binnen nu en erg kort aan te komen is neem ik gewoon de S602 hoor. Het lijkt misschien of ik er erg negatief tegenover sta, dat is absoluut niet zo. Ik denk alleen wel dat de camera enigzins overhyped is.
Waar ik jullie nu graag nog eens over zou horen zijn de 2 belangrijkste (misschien kleine) nadelen van de S602:
- 3Mpix
Nikon 5700 heb ik me niet echt in verdiept...maar ik geloof het best...er zijn meer cameras (of videokaarten (parhelia
MR_VIPER...jij vind handzaamheid het allerbelangrijkste, dat mag
miekel...zeg nou eens zelf...wie maakt er macro foto's behalve om te testen
Enfin, als er binnen nu en erg kort aan te komen is neem ik gewoon de S602 hoor. Het lijkt misschien of ik er erg negatief tegenover sta, dat is absoluut niet zo. Ik denk alleen wel dat de camera enigzins overhyped is.
Waar ik jullie nu graag nog eens over zou horen zijn de 2 belangrijkste (misschien kleine) nadelen van de S602:
- 3Mpix
Kijk het wordt hier nog leuk. Ik val je niet aan hoor TonD. Kan je standpunt goed begrijpen en ik zou vanuit jouw oogpunt waarschijnlijk ook richting dimage trekken. Het wordt mijn eerste digicam ik kom van een SLR af. Kwaliteit vind ik ook belangrijk. Ik heb een tijdje zitten twijfelen tussen 2 en 3 megapix. Ik heb gekozen om dus mijn budget te verhogen voor een 3mpx camera. Toen ben ik om me heen gaan kijken en toen kwam die fuji er als beste uit. Die barreldistortion enzo daar ben ik niet bang voor. Ik denk dat je die krijgt als je echt extreme opnames gaat maken. Voor mij is het de ideale overstap van SLR naar digi. Met een redelijke prijs. Ik ga dan ook niet ff snel afwijken van deze keuze omdat hij nu "niet" leverbaar is. Slecht leverbaar past misschien beter. Anders kan ik namelijk gewoon veel beter nog verder doorsparen en gewoon een complete digi SLR kopen. Maar ieder zijn eigen keus.
edit:
Overhyped wil ik het toestel niet noemen. Er is wat dat betreft een toestel dat echt overhyped is. De canon powershot A40. (die wilde ik eerst nemen)
Overhyped wil ik het toestel niet noemen. Er is wat dat betreft een toestel dat echt overhyped is. De canon powershot A40. (die wilde ik eerst nemen)
*empty*
Verwijderd
Ik denk dat ik uiteindelijk ook niet van mijn (goed onderzochte, op a.a. 1000 reviews gebaseerde) keuze zal afwijken hoor, maar ik baal wel heel erg...zal zo nog even een "leuke"
foto er in editten van barrel distortion in een heeeel erg alledaags plaatje 
edit:
A40, wasda? (sorry, heb niet echt in dat gebied georienteerd) Maar wat te denken van G2? Sure het is een goede camera, maar iedereen heeft hem...meelopers
A40, wasda? (sorry, heb niet echt in dat gebied georienteerd) Maar wat te denken van G2? Sure het is een goede camera, maar iedereen heeft hem...meelopers
Verwijderd
De fuji S602 biedt heel veel waar voor zijn geld.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 19:06:
Mensen mensen, wordt nou niet boos omdat ik een andere mening heb
Nikon 5700 heb ik me niet echt in verdiept...maar ik geloof het best...er zijn meer cameras (of videokaarten (parhelia) die er op papier goed uit zien....
MR_VIPER...jij vind handzaamheid het allerbelangrijkste, dat magMaar ik vind (hoe gek het ook klinkt) kwaliteit ook niet echt onbelangrijk...en omdat ik al een 3Mpixel camera had, is het meer een beetje uit principe dat ik de S602 misschien niet de perfecte upgrade vind, omdat ik er alleen kwa mogelijkheden op vooruit ga.
Een unieke feature is de burstmode waarmee je de laatste 5 van 25 foto's laat vastleggen. Dat is een zeer handige feature.
Maar als je al een 3mpx camera hebt, dan weet je toch wel wat de afdruk kwaliteiten ervan zijn.
Een extra mooie pic van me niet gecrushte XP-core ?miekel...zeg nou eens zelf...wie maakt er macro foto's behalve om te testenIk nooooooit iig en vind dit dus ook echt geeeeeeeeen voordeel van de S602. (NOFI!)
Hype of niet, ik ben er blij mij maar ik denk dat jij niet over de features of de mogelijkheden van dit toestel zit te twijfelen.Enfin, als er binnen nu en erg kort aan te komen is neem ik gewoon de S602 hoor. Het lijkt misschien of ik er erg negatief tegenover sta, dat is absoluut niet zo. Ik denk alleen wel dat de camera enigzins overhyped is.
Barrel distortion/pincushion is me niet opgevallen, ja ik kan het met een speciale opstelling proberen te meten.Waar ik jullie nu graag nog eens over zou horen zijn de 2 belangrijkste (misschien kleine) nadelen van de S602:
- 3Mpix
Maar ik denk dat het wel meevalt en andere (normale) fotocamera's vertonen dat soort dingen ook.
3Mpix nadeel ?
Tenzij jij meer wil uitsnijden en weggooien dan is 5 (of meer) Mpix nog niet voldoende.
Verwijderd
+ Klopt veel waar voor z'n geld, voornaamste reden om hem te kopen (vind ik)Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 19:26:
[...]
De fuji S602 biedt heel veel waar voor zijn geld.
Een unieke feature is de burstmode waarmee je de laatste 5 van 25 foto's laat vastleggen. Dat is een zeer handige feature.
Maar als je al een 3mpx camera hebt, dan weet je toch wel wat de afdruk kwaliteiten ervan zijn.
[...]
Een extra mooie pic van me niet gecrushte XP-core ?
[...]
Hype of niet, ik ben er blij mij maar ik denk dat jij niet over de features of de mogelijkheden van dit toestel zit te twijfelen.
[...]
Barrel distortion/pincushion is me niet opgevallen, ja ik kan het met een speciale opstelling proberen te meten.
Maar ik denk dat het wel meevalt en andere (normale) fotocamera's vertonen dat soort dingen ook.
3Mpix nadeel ?Ik vind van niet 5Mpix vreet wel extra meer ruimte. Foto's van 3Mpix kunnen heel goed op 20x30 afgedrukt worden.
Tenzij jij meer wil uitsnijden en weggooien dan is 5 (of meer) Mpix nog niet voldoende.
+ Afdruk kwaliteit is goed, maar ik druk niet de helft af, met het grootste deel wil ik ook Photoshoppen
En dan tot slot: De distortion, rechts onder
O, jullie hoeven me niet echt te overtuigen hoor, dat had ik zelf al geregeld, maarja, ik ben redelijk ongeduldig en ik haaaat deze hele situatie van de slechte levering dus erg, dus begon weer een beetje te twijfelen, maar ooit, ooit, zal ik een S602 hebben
Sja ik neem wel graag Macro fotos want ik vind het meestal wel heel mooi (en niet alleen van bloemen zie http://www.pbase.com/milanv/macro_photos
) Maar goed das ook weer persoonlijk 
Nog een klein dingetje, ik vind persoonlijk de 7i weer een beetje overhyped als 'beste camera die er is'. Als je b.v. de review van Femme op t.net leest zie je dat er best wat nadelen aan kleven en ik vind hem persoonlijk niet mooi
. En qua features (behalve dan megapixels en lens) heb de Fuji volgens mij meer te bieden (snellere sluitertijd(en), betere macro, beter movie mode (lekker belangrijk
), snelle(re?) AF).
Maar goed NOFI ennuh das gewoon mijn mening kan jou standpunt ook wel begrijpen
Ennuh, sja tis natuurlijk wel het 602 topic, daar kan je natuurlijk verwachten dat de meeste meer pro 602 zijn
Nog een klein dingetje, ik vind persoonlijk de 7i weer een beetje overhyped als 'beste camera die er is'. Als je b.v. de review van Femme op t.net leest zie je dat er best wat nadelen aan kleven en ik vind hem persoonlijk niet mooi
Maar goed NOFI ennuh das gewoon mijn mening kan jou standpunt ook wel begrijpen
Verwijderd
Paar posts naar boven van mij, zie je dat ik als minpunten van de 7i zei:
- Ruis
- Vorm(geving)
en ja, ik heb die review van Femme natuurlijk gelezen
Overhyped is misschien wel zo, maar in die prijsklasse...ik weet niet, misschien niet te beste, misschien wel, maar in DIE PRIJSKLASSE zou ik de 7i kopen omdat ik gewoon een Minolta fan ben (haha onzin, maar goede ervaringen mee)
Ik ga nu je Macro's eens even bekijken
O, p.s. ik vind eigenlijk de D7i en S602 appels met peren vergelijken, voornamelijk ivm prijs. Enne, ik ben ook Pro 602 hoor, maar om nou te zeggen dat ie beter zou zijn dan een (bijvoorbeeld!) D7i gaat me gewoon wat ver! Straks is ie nog beter dan een Canon Eos D60
- Ruis
- Vorm(geving)
en ja, ik heb die review van Femme natuurlijk gelezen
Overhyped is misschien wel zo, maar in die prijsklasse...ik weet niet, misschien niet te beste, misschien wel, maar in DIE PRIJSKLASSE zou ik de 7i kopen omdat ik gewoon een Minolta fan ben (haha onzin, maar goede ervaringen mee)
Ik ga nu je Macro's eens even bekijken
O, p.s. ik vind eigenlijk de D7i en S602 appels met peren vergelijken, voornamelijk ivm prijs. Enne, ik ben ook Pro 602 hoor, maar om nou te zeggen dat ie beter zou zijn dan een (bijvoorbeeld!) D7i gaat me gewoon wat ver! Straks is ie nog beter dan een Canon Eos D60
Ik wilde zelf eerst ook gaan voor de 7i, maar omdat je hier geen add-on lenzen voor kan kopen ben ik toch voor de 602 gegaan.
Op DP Review zie je dat de barrel distorsion(Wide/Tele) v/d 7i, 1.3% om 0.8% is, en v/d 602 1.8% om 0.8%, scheelt dus bijna niks.
De 7i mag dan wel 7x zoom hebben hij haalt maar 200mm, de 602 210mm... oke de 7i begint bij 28mm en de 602 bij 35mm, maar persoonlijk heb ik liever meer tele dan wide-angle. De 602 heeft wel minder ruis dan de 7i...
Grootste nadeel v/d 602 vind ik de 3MP en geen 4 of 5, de 7i is gewoon scherper, maar ja je kan niet alles hebben
Ook door de film mogelijkheid is de 602 echt een allrounder, je kan alles met dat ding.
De 7i is toch net iets meer pro(alleen niet qua uiterlijk
)
Op DP Review zie je dat de barrel distorsion(Wide/Tele) v/d 7i, 1.3% om 0.8% is, en v/d 602 1.8% om 0.8%, scheelt dus bijna niks.
De 7i mag dan wel 7x zoom hebben hij haalt maar 200mm, de 602 210mm... oke de 7i begint bij 28mm en de 602 bij 35mm, maar persoonlijk heb ik liever meer tele dan wide-angle. De 602 heeft wel minder ruis dan de 7i...
Grootste nadeel v/d 602 vind ik de 3MP en geen 4 of 5, de 7i is gewoon scherper, maar ja je kan niet alles hebben
Ook door de film mogelijkheid is de 602 echt een allrounder, je kan alles met dat ding.
De 7i is toch net iets meer pro(alleen niet qua uiterlijk
Dat kan toch niet! Ik neem aan dat alles 1 doos zit, dan mag zo'n handelaar daar toch geen grabbelton van maken?? Kunnen ze ook net zo goed de lenscap los gaan verkopen, of de geheugenkaart...MR_VIPER schreef op 05 augustus 2002 @ 18:05:
Okee ik heb officieel bericht gehad van Fuji. Lees en huiver:
[...]
Oftewel. De handelaar is niet verplicht deze te leveren. Ondanks dat het een aktie betreft.
Ik hoop dat mijn pakket volledig zal zijn!!!!!
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Verwijderd
Je moet niet blind zitten staren op 1 camera anders kun je nog wel een lening erbij nemen. 
Of blijven wachtten tot je droomcamera uitkomt. ( 10x optisch en 1 gigapixels
)
Kijk naar je budget en zoek een camera en reken alle accessiores die jij nodig acht erbij.
Dan kun je wel de overstap naar een duurdere camera maken, maar heb je niet de filters, groothoeklens, telelens, draagtas, statief, SM/CF kaartjes, extra accuset etc. etc.
Niet eens alle extra accessoires erbij en je zit toch al snel op ¤300 á ¤400 erbij.
Of blijven wachtten tot je droomcamera uitkomt. ( 10x optisch en 1 gigapixels
Kijk naar je budget en zoek een camera en reken alle accessiores die jij nodig acht erbij.
Dan kun je wel de overstap naar een duurdere camera maken, maar heb je niet de filters, groothoeklens, telelens, draagtas, statief, SM/CF kaartjes, extra accuset etc. etc.
Niet eens alle extra accessoires erbij en je zit toch al snel op ¤300 á ¤400 erbij.
Verwijderd
Bij Konijnenberg (t is daar echt bij de beesten afVulcan750 schreef op 05 augustus 2002 @ 19:59:
[...]
Dat kan toch niet! Ik neem aan dat alles 1 doos zit, dan mag zo'n handelaar daar toch geen grabbelton van maken?? Kunnen ze ook net zo goed de lenscap los gaan verkopen, of de geheugenkaart...
Ik hoop dat mijn pakket volledig zal zijn!!!!!
Alle accesoires kan ik bij de S602 ook al niet betalen hoor...Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 20:05:
S602 = 800 euro (ff ongeveer, verschilt nogal)
Wide + tele = 340 euro
1Gb Microdrive = 330 euro
Goede tas = 35 euro
Accuset = 20 euro
statied = geen id
totaal: 1525 + "geen id" = boel hoop geld
Verwijderd
Iemand ervaring met "Fotohuset" kent iemand die? Die levert (voor zover mogelijk) als volgt:
)
Klinkt een stuk beter dan Opus (vanaf het begin al) en Konijnenberg kon er later ook wat van (mede door eigen toedoen misschienGeachte heer Dumans,
De 602 is niet uit voorraad leverbaar, maar zodra Fujifilm Nederland weer een zending binnen krijgt leveren wij direct door voor 772 euro inclusief lader en 4 NiMh batterijen. Met vriendelijke groeten,
Peter 't Hart, Fotohuset.
Verwijderd
Er zijn zaken die alles durven te flikken.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 20:06:
[...]
Bij Konijnenberg (t is daar echt bij de beesten af) gaan ze dat vast ook nog doen
![]()
De -niet bij naam te noemen- keten levert geen sony camera's (ik doel dus op videocamera's).
Waarom ?
Ze hebben ruzie met sony, die lui trokken alle bijgeleverde dingen eruit, dus:
• adapter.
• aansluitsnoeren.
• accu.
• ab.
• lenskap en gba nog net niet
Die lui sturen je dan automatisch naar een 'hitachi' of een ander merk waarmee ze geen ruzie hebben.
Ik zie regelmatig een verkoper van dergelijke keten bij een andere winkel een sony camcorder kopen omdat 'zijn' klant moeilijk doet/zijn zin doorzet.
Ow, ja showmodellen kopen ze ook bij andere winkels in en wanneer de verkoper het showmodel verkoopt wordt ie ontslagen.
Maar er zijn ergere geruchten die ik niet heb kunnen waarnemen en ik hier dus niet post.
Wacht even heVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 20:06:
[...]
Bij Konijnenberg (t is daar echt bij de beesten af) gaan ze dat vast ook nog doen
![]()
[...]
Alle accesoires kan ik bij de S602 ook al niet betalen hoor...
S602 = 800 euro (ff ongeveer, verschilt nogal)
Wide + tele = 340 euro
1Gb Microdrive = 330 euro
Goede tas = 35 euro
Accuset = 20 euro
statied = geen id
totaal: 1525 + "geen id" = boel hoop geld
De lensen zijn 295 euro en een Microdrive heb je in Duitsland vanaf 220 euro (1gb he). Tasje is trouwens 19 euro geloof ik
Verwijderd
295? Netjesmiekol schreef op 05 augustus 2002 @ 20:17:
[...]
Wacht even he
De lensen zijn 295 euro en een Microdrive heb je in Duitsland vanaf 220 euro (1gb he). Tasje is trouwens 19 euro geloof ik
220 dtsl klopt, zat nog ff met konijnenprijs in mn hoofd
Tasje is 18 euro, maar ik bedoelde een Lowepro ofzo...dat officiele tasje stelt niet veel voor geloof ik...maarja...t ging om het principe
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2002 20:20 . Reden: verkeerde smiley ]
Heb je een URL voor een winkel die lowepro verkoopt? Zoek eigenlijk nog een tasje voor me 602
Verwijderd
(Konijnenberg :X )miekol schreef op 05 augustus 2002 @ 20:21:
Heb je een URL voor een winkel die lowepro verkoopt? Zoek eigenlijk nog een tasje voor me 602
Verwijderd
Ik heb die LowePro D-RES 40 AW in bestelling staan en deze komt morgen als het goed is binnen. 
Dat fuji tasje is slechts voor aan je riem
maar wel goedkoop
.
Dus als je een dagje wacht dan kan ik een aantal (macro
) foto's online zetten.
Dat fuji tasje is slechts voor aan je riem
Dus als je een dagje wacht dan kan ik een aantal (macro

Ja vast, er is daar een ware muizenplaag uitgebroken!
Echtwaar, ze vreten zelfs de batterijen op! Ze moeten daar toch weten dat je onderkomens van konijnen goed schoon moet houden??? 
Trouwens, maak je niet teveel zorgen over die vervorming van de lens, ook bij SLR zoomlenzen is het heel normaal dat bij grotere zoombereiken vervormingen optreden... don't worry, bi happy!
Trouwens, maak je niet teveel zorgen over die vervorming van de lens, ook bij SLR zoomlenzen is het heel normaal dat bij grotere zoombereiken vervormingen optreden... don't worry, bi happy!
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
FF over die foto TonD...... Die muur is gewoon krom
*empty*