Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

okeej, nou in combi met die gevoeligheids instellingen enzo zal het vast wel genoeg zijn, omdat je anders idd ruis ed krijgt; celluloid gaat daar nou eenmaal anders mee om.

maar waarom wil je die 15sec niet testen? ik ben best benieuwd wat er van gebakken wordt.
Fotografie is niet alleen plaatjes met zoveel mogelijk kleur of macro's.. experimenten rulez, daarmee leer je de grenzen van je toestel kennen.
post je het resultaat ff? ;) :P

1 ding is zeker; een 602 gaat het worden; ik ben om :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Stalkert schreef op 11 augustus 2002 @ 14:39:
[...]

gefliciteerd ! Hadden ze hem nog op voorraad ?
kheb hem besteld bij informatique..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Snik snik snik snik sniffffff.... DJU zit ik weer met levertijd. Camera is dus bijna nergens voor leuke prijs te krijgen. :(

* MR_VIPER BAALT

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Okay, de search werkt nog steeds niet dus ik vraag het toch maar ;)

1. Ik wil foto's digitaal laten afdrukken. Nu maakt mijn S602 foto's met een andere verhouding als bijv. de standaard afdrukmaten (standaard: 15 x 10, mijn cam: 15 x 11.25). Moet ik nu altijd mijn foto's resizen voor ik ze stuur naar een afdruk service. Of hoe gaan zij hiermee om.

2. Ik weet dat hoe meer pixels hoe beter de kwaliteit van de foto. Maar omdat mijn smm kaartje maar beperkt wordt tot 128mb vraag ik me af wat het aantal pixels is wat ik beste kan aanhouden.

3. Het mooiste is om bij alle foto's een passepartoutje te maken. gebruiken jullie hiervoor een photoshop batch voor ? en zo ja, welke en wat doet hij. Is het mogelijk om de opgeslagen foto's (met passepartout) weer terug te copieren naar de smm-kaart ? Er zijn namelijk ook fotografen die het prettig vinden dat je een smm kaart afgooit wanneer je afdrukken wil.

4. Is het mogelijk om met de s602 zoom panorama foto's te maken ? Ik vind hierover niets in de handleiding.

totzover mijn vragen. Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen verschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Daar ben ik ook wel benieuwd naar, Kruidvat deed het eerst automatisch goed volgens mij :? Maar mn laatste foto's met mijn Dimage S304 waren vollop vergaard :(

2. 3MP mode op fine mode lijkt me het beste compromis

3. Photoshop action's hoor ik vaak, even googlen denk ik, wil m zelf ook wel eens proberen ;)

4. Dat kan met elke camera :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2002 21:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

1. Bij de HEMA kan je gewoon op 4:3 formaat insturen en dan kan je in een pop up window kiezen hoe ze gecropped moeten worden (kan helemaal zelf bepalen of boven rand, onder rand of van alle bij een btje eraf gesneden wordt).

2. zie TonD :)

3. Je kan met photoshop een action recorden die dat een passepartoutje maaktje en dan b.v. weer het origineel op je camera overschrijft. Je kan dan die actie volgens mij ook op een hele batch toepassen.

4. Zie TonD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
als ik de foto verander in photoshop en ik schrijf hem dan terug op de kaart dan pakt mijn camera het niet (card error of read error zegt ie dan). Bekend probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

K , mijn cam heeft de geest gegeven, iig de geheugencontroller voor het SM gebeuren. Ik kon foto's schieten (buffer) maar hij kon ze gewoon niet meer wegschrijven naar het geheugen.

Ik heb mijn cam dus retour gebracht naar de leverancier die zsm een nieuwe langsbrengt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ik heb deze camera nu andere half maand ofzo en ben van plan over een niet al te lange tijd een extra lens te kopen...ik denk dat het deze wordt...
[img]http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Fuji/Images/00044333abb.jpg/[img]

"Hama 2x converter HR type 2, werkt perfect op Fuji 4900/6900/S602 in combinatie met adapterring 55 mm"

iemand ervaring met hama ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 21:40:

2. 3MP mode op fine mode lijkt me het beste compromis
Waar ik naar benieuw ben; hoe ligt de kwaliteitsverhouding tussen 3MP-fine en 6MP-normaal??? Beiden nemen ongeveer evenveel geheugenruimte in...
Wil iemand dit uitproberen en een gedeelte van die foto's plaatsen? :p

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Stalkert schreef op 12 augustus 2002 @ 23:30:
als ik de foto verander in photoshop en ik schrijf hem dan terug op de kaart dan pakt mijn camera het niet (card error of read error zegt ie dan). Bekend probleem ?
Das vreemd :? Probeer het es met een kaartlezer als je die heb :) (zo niet koop er ff een voor 30 euro ofzo, blijft toch handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Vulcan750 schreef op 13 augustus 2002 @ 00:00:
[...]
Waar ik naar benieuw ben; hoe ligt de kwaliteitsverhouding tussen 3MP-fine en 6MP-normaal??? Beiden nemen ongeveer evenveel geheugenruimte in...
Wil iemand dit uitproberen en een gedeelte van die foto's plaatsen? :p
Tis niet bepaald een goed voorbeeld (eigenlijk helemaal niet) maar ja tis laat :P Maak morgen wel wat betere voorbeelden voor je :)

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0013s.jpg
3 MP, Fine

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0014s.jpg
6 MP, Fine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
miekol schreef op 13 augustus 2002 @ 00:06:
[...]

Tis niet bepaald een goed voorbeeld (eigenlijk helemaal niet) maar ja tis laat :P Maak morgen wel wat betere voorbeelden voor je :)

[afbeelding]
3 MP, Fine

[afbeelding]
6 MP, Fine
Bedankt alvast Miekol! Ik zie toch behoorlijk groot verschil, maar voor de vergelijking met de 6MP versie vroeg ik de "normal" setting, omdat de 3MP-fine en de 6MP-normal ongeveer evenveel geheugenruimte vragen. (dacht rond 1.2Mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Oh ja je heb gelijk, nou ja hierbij dan nog een keer me monitor met 6MP Normal :)

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0016s.jpg

Ennuh 3 MP Fine en 6MP Normal zijn idd zo goed als even groot (in MB's dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Dan wordt het verschil al een stuk minder :)

Maar goed.. ik ga ze dus voortaan op 3Milj. Fine maken. Is volgens de experts dus de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

heb ik hem eindelijk besteld krijg ik een orderbevestiging binnen waarop staat dat geheugen en digicam niet op voorraad is. het geheugen zou vandaag komen. maar die digicam kan ik op gaan w88 :( :( dit vind ik niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
:9~ Ik ga 'm ook bestellen :9~ , 829 Euro, dit voor originele Nederlandse Fuji s602 inclusief originele lader en batterijen bij een Digital dealer van Fuji.
Levertijd 2 a 3 weken

Iemand enig idee wat er van de prijs af zou moeten voor de lader en batterijen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

niks want die lader + 4 1700 nihm zijn :9~ laadtijd is 3 uurtjes ofzow...vrij snel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Ik heb anders al een GPpowerbank en GPRapid met een 20-tal 1800 NiMh batterijtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dan mag je die lader en batterijen wel aan mij geven VOOR NIKS natuurlijk >:)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 22:45
got-dammed,ik wacht nu al 3 weken ofzo op dat ding, net terug van vakantie (zelfs 1 dag eerder terug gekomen) omdat ik vlak voor ik weg ging een mailtje kreeg dat ze hem donderdad zouden opsturen en ik hem vrijdag mischien maadag, of uiterlijk dinsdag zou hebben.

GrrmmmMr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

En het ergste is. De bedrijven waar ze fjocking duur zijn hebben ze wel. Maar om nou gelijk 150 euro meer te gaan betalen voor een camera..... NO WAY dus. Kan hem zo bij de combi gaan halen. Daar hebben ze hem op voorraad maar om daar nu ff 960 euro neer te tellen terwijl ik hem voor veel goedkoper kan krijgen... Zou een dief van me eigen portemonnee zijn.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Kan altijd ff proberen te onderhandelen toch? Ik had em ook voor minder dan de normale prijs bij MegaMax gekocht en dan MET 3 jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik denk niet dat combi de speelruimte heeft om er 150 euro af te halen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Gewoon uitdraaien meenemen pricewatch enzo. En dan uitleggen dat je hem in principe wel bij de Combi wil kopen vanwege service en garantie enzo en of er niet wat aan de prijs gedaan kan worden :) Altijd proberen waard he, niet geschoten is altijd mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik wacht gewoon nog heel ff..... Door screw up op mijn werk :( kan ik hem waarschijnlijk pas volgende week gaan halen. Anders had ik hem al lang gehad. Ik heb nog ff de tijd om te bedenken welke strategie ik ga nemen.

This calls for a military tactical operation. Operation Get The Camera Dirt Cheap! In short: OGTCDC. We will use the best seals we have trained. Gign will provide the backup and counterstrike will be the playing theatre We will use the militia map where the salespeople will be in the building as a hostage. We shall provide them with a safe rescue if they can provide Sufficient Price cuts on the camera.

sorry my mind went off :+

edit:

typo's

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Koop je niet liever een Mp5 ofzo op de zwarte markt van je geld? >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

FF een heel raar hersenspinsel. Zijn die camera's niet gewoon slecht te verkrijgen omdat fuji stiekem bezig is met de implementatie van XD geheugen op die camera's dat ze nu alle old stock wegwerken en daardoor weinig meer hebben en zodoende slecht te leveren is. Als dat zo is ben ik wel benieuwd wanneer dan of een update of een opvolger van de 602 komt MET dus XD geheugen ondersteuning.

Zet je toch weer ff aan het denken na dat bericht dat ze met XD geheugen bezig zijn.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Dan zou ik me wel flink genaaid voelen door Fuji :( Maar zou idd kunnen maar ik denk dat ze gewoon goed verkopen. Bij de Combi en MegaMax zijn ze allebei uitverkocht hier in Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Zie ook mijn vraagje eerder :*)
Ik heb telefonische contacten gehad met Fuji, deze mensen wisten mij te vertellen dat de s602 zeker niet vervangen word bij de volgende release van niewe toestellen.
Er word hard aan gewerkt om een adapter te maken voor het CF-slot waarin de nieuwe xD-Card zal passen

Nieuwe toestellen van Fuji

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dat heb ik ook gelezen. Maar ik denk toch dat er een opvolger zal komen. Zoals je kunt lezen op de fuji site is de 3800 de opvolger van de 2800 (zelfde model met upgrades?). Je weet maar nooit met die rare japanners.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

offtopic:
Wat is trouwens de relatie tussen Fuji en Fujitsu kompjoeters? Lijken die namen gewoon op elkaar of zelfde bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Voor zover ik weet geen relatie.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Een opvolger zal er altijd wel komen, maar dan eerder tegen het eind van het jaar (kerstmis-nieuwjaar-pakjestijd !!!) en zolang wil ik nu ook weer niet wachten.
Eind september - begin oktober moet mijn vrouwtje bevallen en ik had graag alles direct willen fotograferen met de s602 :*)

Check tegen dan mijn site maar eens ... geuzens.be
en op PBase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Zoals beloofd, nog 1x het verschil tussen 3MP Fine, 6MP Normal en 6MP Fine :)

3MP Fine 1/400 F11 Supermacro:

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0025s.jpg

6MP Normal 1/400 F11 Supermacro:

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0026s.jpg

6MP Fine 1/400 F11 Supermacro:

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0027s.jpg

3MP Fine 1/400 F11 Macro:

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0032s.jpg

6MP Fine 1/400 F11 Macro:

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0033s.jpg

Alleen thumbs zijn btw in lage kwaliteit jpg, voor de arme modemers :)

[ Voor 0% gewijzigd door miekol op 13-08-2002 18:21 . Reden: 2 fotos toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

is de levertijd echt nog zow lang? want daar heb ik dus echt geen trek in. sekers niet nadat je weet dat ik hem dus eerst vast had gelegd en toen op voorraad was en dat me baas toen geen geld had en ik dus moest w88. gevolg niet op voorraad. gelukkig is me geheugen ook niet op voorraad dus dat scheelt weer.. maar het blijft kut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Misschien interessant

Mediamarkt is van 829 naar 799 gegaan. En na wat zeuren, kreeg ik de lader + 4 bat (34,99) er gratiz bij. Goeie deal al zeg ik het zelf. Zeker omdat die zaak hier in de buurt zit, en als er wat mee is, kan ik hem makkelijk terug brengen. Voelt gewoon fijner.

Ik ben sinds vanmiddag druk bezig met foto's maken en ik zal vanavond laat wel even wat uploaden en posten.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Volgens mij kun je echt nog lang wachten ReseTTim....... Het is hopeloos op digicam gebied in de wereld. Nergens kunnen ze leveren en de winkels die ze hebben zijn gewoon VEEEEEEEEEEEEEEL te duur. Als je ziet dat het al gauw 100-200 euro kan schelen dan vind ik dat mega teveel zelfs. Kun je toch weer wat extra accesoires voor kopen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Laatst online: 13-08 20:58
ff een vraagje tussendoor...
Welk geheugen is nou het snelst en het beste???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Mr.David schreef op 13 augustus 2002 @ 20:21:
ff een vraagje tussendoor...
Welk geheugen is nou het snelst en het beste???
Lees problemen? Staat ergens op de vorige pagina's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Redje schreef op 13 augustus 2002 @ 20:29:
[...]

Lees problemen? Staat ergens op de vorige pagina's ;)
Redje check even jouw topic over dat Hama stafief.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Hopelijk gaat het niet te veel kosten. Als het ongeveer hetzelfde gaat kosten als wat de SM kosten dan haal ik wel een 256 kaartje

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ik heb net een 512MB Ridata 20x kaartje besteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Alpha-sphere schreef op 13 augustus 2002 @ 21:22:
[...]

Hopelijk gaat het niet te veel kosten. Als het ongeveer hetzelfde gaat kosten als wat de SM kosten dan haal ik wel een 256 kaartje
Dat is niet zo dus, ze zijn 40% duurder. Staat in het artikel. Sterker nog, in de samenvatting ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
miekol schreef op 13 augustus 2002 @ 00:42:
Oh ja je heb gelijk, nou ja hierbij dan nog een keer me monitor met 6MP Normal :)

[afbeelding]

Ennuh 3 MP Fine en 6MP Normal zijn idd zo goed als even groot (in MB's dan)
Bedankt Miekol! Ik vind de foto op 6MP normal scherper ogen. T'is natuurlijk moeilijk beoordelen met zo'n foto, maar de letters zien er beter uit en artifacts zie ik ook niet zo 123.
ps; morgen kan ik het zelf uitproberen! Er is gebeld dat mijn camera binnen is!!! _/-\o_
Edit: ik had net over je nieuw geplaatste plantenfoto's heengekeken, prachtig scherp, allebei! Maar de 6MP normal lijkt me nog steeds iets scherper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Captain Pervert schreef op 13 augustus 2002 @ 22:57:
[...]

Dat is niet zo dus, ze zijn 40% duurder. Staat in het artikel. Sterker nog, in de samenvatting ervan.
Dan mogen ze me reet likken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Net even wat fotos met 10-15 sec sluitertijd gemaakt van huiskamer met weinig licht alleen ineens wel onwijs veel hotpixels! Zou ik hem terug brengen of gewoon programmatje gebruiken om ze weg te poetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Bij 10-15 seconden ben je een beetje naïef als je geen hotpixels verwacht. Ik heb het zelf alleen nog maar geprobeerd bij 4sec buiten, en dat was al niet om over naar huis te schrijven (al moet ik nog experimenteren met alles hoor, aperture en ISO-waarden konden wel eens verkeerd zijn).

Dus in het algemeen genomen moet je niet teveel verwachten bij zuilke lange sluitertijden, ten tweede kan het ook zijn dat je wat moet kutten met de overige waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Jah ok verw8 niet dat er niks zou zijn, maar tis toch best veel vind ik. Nou ja tis wel goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

miekol schreef op 14 augustus 2002 @ 00:26:
Net even wat fotos met 10-15 sec sluitertijd gemaakt van huiskamer met weinig licht alleen ineens wel onwijs veel hotpixels! Zou ik hem terug brengen of gewoon programmatje gebruiken om ze weg te poetsen?
posten,posten! daar roep ik al 3 replies lang om :P

laat me de grenzen van de 602 maar es zien.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Nou vooruit, ik was alleen ff me statief aan ut testen hoor :P Zijn geen goede fotos ofzo:

15 Seconden sluitertijd, daglicht witbalans (|:(), F11, 6Mp Fine

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0036s.jpg
Op deze vallen de hotpixels heel erg mee

10 Seconden sluitertijd, F11, 6Mp Fine

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/mp/DSCF0042s.jpg
Hier zijn het er wel ff wat meer

Veel plezier d'r mee :P Ow ja de AF wou ook nie meewerken dus moest met MF en zag niet echt veel :P Maar je krijgt iig een idee over de hotpixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

oh dat valt me reuze mee; m'n P1 heeft dat al zo'n beetje bij volle zon :P
Celluloid heeft vaak zelfs meer ruis met zulke sluitertijden.

ik dank u voor de genomen moeite :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Geen probleem. Kan iemand me misschien alleen uitleggen waarom er meer hotpixels zijn bij de 10 seconden foto dan de 15 seconden foto? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekol schreef op 14 augustus 2002 @ 01:52:
Nou vooruit, ik was alleen ff me statief aan ut testen hoor :P Zijn geen goede fotos ofzo:

[afbeelding]

[afbeelding]

Veel plezier d'r mee :P Ow ja de AF wou ook nie meewerken dus moest met MF en zag niet echt veel :P Maar je krijgt iig een idee over de hotpixels
Hmmm.. Dat zijn bij 10 sec wel erg veel hotpixels! Is 't echt zo erg gesteld met de digicams? Nu zit ik 'r zelfs weer over te denken om terug te gaan naar een dure spiegel reflex.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Misschien intressant voor sommige mensen hier, maar we zijn naar aanleiding van het Race Tin topic een inkoopactie begonnen voor oplaadbare GP batterijen, mocht je intresse hebben voor je Fuji F602Z, check:

[rml][ Inkoopactie] GP Batterijen[/rml]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 03:33:
[...]

Hmmm.. Dat zijn bij 10 sec wel erg veel hotpixels! Is 't echt zo erg gesteld met de digicams? Nu zit ik 'r zelfs weer over te denken om terug te gaan naar een dure spiegel reflex.... :(
Uhm.... Ja, tenminste dat je last hebt van hotpixels bij 10sec of hoger.
Of het een ramp is... nee, je kan met Neatimage het grootste gedeelte wegpoetsen.
Wel is het zo dat je bij een nachtshot met ISO 400 10sec meer ruis hebt dan ISO160 en 15sec.

Dus dat een 15sec foto met dezelfde setting minder ruis vertoont dan 10sec lijkt me sterk, maar misschien dat Fuji bij lange sluitertijden speciale noise-reduction toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
miekol schreef op 14 augustus 2002 @ 01:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een lekkere test ;)

Ik heb de pics gedownload en naar de EXIF info gekeken, maar voor beide pics zijn de settings compleet anders, 1 is iso400 andere iso160, de focal length is anders ook de lichtmetering is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 13 augustus 2002 @ 22:57:
[...]

MMmm, leesproblemen :P ?
De kaartjes, met een capaciteit van 128MB, zullen deze week in de winkels verschijnen met een meerprijs van dertig procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

ff vraagje: zijn er ook onderwater behuizigen voor "om" de 602??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 14 augustus 2002 @ 23:12:
Fuji heeft ze zelf niet, ik denk dat je naar een 'costum made' shop / webshop moet zoeken waar ze onderwaterbehuizingen maken.

Was ergens eerder in een draad voorbij gekomen kweet helaas niet meer waar.

• miekol

miekol

erm

Redje schreef op 14 augustus 2002 @ 09:13:
[...]

Een lekkere test ;)

Ik heb de pics gedownload en naar de EXIF info gekeken, maar voor beide pics zijn de settings compleet anders, 1 is iso400 andere iso160, de focal length is anders ook de lichtmetering is anders...
Juh, ik had er een stuk of 10 gemaakt en 2 online gezet |:( Had ondertussen dus btje met settings gespeeld om verschil te zien, het was laat ok! 8)7 :X :7

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Beun_de_Haas schreef op 14 augustus 2002 @ 23:12:
inderdaad, zo iets zoek ik dus ook !

• miekol

miekol

erm

http://www.aquapac.co.uk/ als hij hier in past zou het moeten werken

• Redje
miekol schreef op 15 augustus 2002 @ 00:05:
[...]

Juh, ik had er een stuk of 10 gemaakt en 2 online gezet |:( Had ondertussen dus btje met settings gespeeld om verschil te zien, het was laat ok! 8)7 :X :7
:+

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

http://www.opussupplies.nl/ ik gah hem hier bestellen daar blijkt ie dat ze volgende week de S602 op voorraad hebben.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dat is wel zonder batt en lader ReseTTim.

*empty*

Verwijderd

MR_VIPER, hoest met dat gezeur van je werk :? Heb je de :9~ camera al? Opus is idd zonder accu's/lader idd ja. Maarja, ReseTTim zal het wachten ook wel zat zijn :Y)

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dat gezeur van me werk zeikt nog wel ff door :( Zijn gewoon authorisatie kwijt van een betaling. Dus ik mag nog fjocking lang gaan wachten op me geld. En dan ook nog wachten op die camera. IPV nu camera kopen word dat dus pas over paar weken. En dan moet ik nog maar de mazzel hebben dat ze nog te krijgen zijn. Als die hebberige GoT-ters hier met teveel geld kopen ze voor mun neus weg :+ >:) ;)

*empty*

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
MR_VIPER schreef op 15 augustus 2002 @ 19:26:
iets voor de inkoopactie misschien??? :X :X

Trouwens wel een gaaf toestel die 602z, als ik er nu nog 1 moest kopen ging ik zeker voor de 602z, maar voorlopig ben ik meer dan tevreden met me Sony DCS-S75

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

MR_VIPER schreef op 15 augustus 2002 @ 19:26:
maakt niet uit.. ik zal ff verhaaltje vertellen..

ok ik liep dus stage dit jaar en heb bij me laatste baas 4 weken doorgewerkt. omdat het voor hem gunstig was en ik toch me geld uitgeef aan hardware hebben we een deal gesloten dat ik het geld uitgeef aan hardware. omdat het een multi-media bedrijf is kan het van digicam tot pc zijn (toch een voordeel :) ). iig ik dus overal kijken waar is ie goedkoop wat kan ik waar kopen. ik had toen dus informatique gevonden omdat die ook viking geheugen hadden en dus alles bij 1 winkel kon kopen.. ik zou daar het volgende kopen..

Kingston CompactFlash Card 256Mb 152.00
Dane-Elec Compact Flash Card Reader PCMCIA adapt 1 8.00
GP PowerBank 3 met 4 herlaadbare AA batterijen 39.00
GP NiMH 1800mAh AA herlaadbare batterijen, 4 stuks 15.00

plus de digicam dus. ik had dit al voor campzone laten vast leggen de digicam dat was in de week van 19 juli want dan zou ik stoppen. wat denk je toen was ie op voorraad. helaas had me baas geen geld dus ik moest wachten totdat een bedrijf hem betaalde voor een opdracht dit duurde ff ivm vakanties van dat bedrijf en dergelijken. ik wil hier niet verder of gaan discuseren..

maargoed toen eindelijk mocht ik het bestellen. dus ik woei.. heb ik hem voor begin deze week. me zusje wordt strax 18 en er is feest vanavond dus ik d8 leuk fotoz maken.. maar helaas bij informatique hebben ze de digicam niet op voorraad.

maar of die batterijen er nou bij zitten of niet.. ik zou zow ie zow dus een GP oplader + xtra setje batterijen kopen. dit ivm ik dus toch een bepaald bedrag moet uitgeven en het liever in 1 keer nu het kan goed doen. vandaar dus de 256Mb compact flash.

die GP batterijen kunnuh dus ook niet via de inkoopactie omdat me baas dit alles dus betaald en het dus op zijn naam moet staan zodat hij het kan aftrekken. ik weet dat het gunstiger is voor me baas. maar voor mij was dit de kans om eindelijk toch aan een leuke digicam te komen en verder betaald hij me dus aan wat ik mag uitgeven goed uit. dus nix mis mee..

iig vandaar dat ik dus nu bestel waar ik kan bestellen als het maar in NL is en ze het snel kunnen leveren..

woei wat een verhaal zow op een vrijdag ochtend. het ergste is dat ik strax om 19.15 uur in de trein moet zitten want heb om 10.00 uur een 3 uur durende vergadering + afsluiting nog bij die eenmanszaak omdat ik meehielp in een team bij het maken van een groot project..

iig can't wait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

lang verhaal idd. Maar ik snap hem nu. Ik had ook graag anders gezien. Baas heeft namelijk wel geld alleen zijn ze op de fin.afd. een authorisatie van betaling kwijt. Dus moet ik langer op geld wachten. :( Dus dan heb jij nog redelijk wat geluk ReseTTim.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

MR_VIPER schreef op 16 augustus 2002 @ 07:17:
lang verhaal idd. Maar ik snap hem nu. Ik had ook graag anders gezien. Baas heeft namelijk wel geld alleen zijn ze op de fin.afd. een authorisatie van betaling kwijt. Dus moet ik langer op geld wachten. :( Dus dan heb jij nog redelijk wat geluk ReseTTim.
kortom we zitten/zaten in het zelfde schuitje..
ik wens je suc6 en ik hoop voor je dat het goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Komt vanzelf moet alleen langer wachten en dat is gewoon zuur. Zeker als je dan ziet dat ie bijna overal is uitverkocht. Of je moet hem voor heel veel geld willen halen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Even een bijdrage van mij. Ik ga deze pics hier ook posten: Digitale Camera Foto's deel 8 maar de Fujifans hebben voorrang natuurlijk :)

Mijn bevindingen tot nu toe: prachtcamera, maar de grote minpunten waarover Phil Askey (dpreview.com) zat te zeuren, blijken toch vervelender dan ik dacht. Ik had het idee dat het een mierenneuker was die gewoon minpunten zocht om over te zeiken, maar moet je dit eens zien... Zomaar een dagje in het zonnige Groningen, met wisselende resultaten.

De shots zijn gemaakt op Auto-mode, dus er kan nog veel verbeterd worden (ik moet nog wennen en experimenteren met handmatige instellingen).

Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/arnaud/f602z/groningen01thumb.jpg

Een bloem. Met een vreemde paars/blauwe gloed om de bladeren, volgens mij is dat dus Purple Fringing (Chromatic Aberrations).

Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/arnaud/f602z/groningen02thumb.jpg

Hier hebben dus de barrel distortion. Geloof me, dat flatgebouw is in het echt kaarsrecht :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/arnaud/f602z/groningen03thumb.jpg

Een rode bloem. Echt rood dus. Je zou het niet zeggen :{

Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/arnaud/f602z/groningen04thumb.jpg

Aardige foto, misschien wat aan de donkere kant.

Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/arnaud/f602z/groningen05thumb.jpg

Hier hebben we de chromatic abberation weer, de lucht tussen de bladeren contrasteert zo met de bladeren dat oo kdaar een blauw/paarse gloed te zien is. Op het origineel (3MP) os het beter te zien, maar ik moest de pics resizen naar 1024*768 ivm ruimtegebrek.

Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/arnaud/f602z/groningen06thumb.jpg

Kwaak kwaak.

Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/arnaud/f602z/groningen07thumb.jpg

A-Kerk

Het zijn geen problemen waar je niet een creatieve omweg voor kunt verzinnen. De chromatic abberation is al redelijk goed te omzeilen door iets minder belichting, en de barrel distortion kun je omzeilen door bijv. de camera diagonaal te houden (krijg je sowieso een creatieve foto van), of gewoon geen flats te fotograferen :+ De Orange Reds is een probleem waarmee ik nog niet vaak genoeg geconfronteerd ben. Je kunt dat in Photoshop goed wegwerken, maar irritant is het wel (bijv. bij foto's van voetballers met rode shirtjes ofzo).

Hier Staan de bovenstaande drie problemen besproken op DPreview.com.

Nogmaals, ik kan het allemaal mis hebben, ik ben geen expert, maar als ik als newbiefotograaf er al tegenaan loop... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Orange reds treden alleen op in Auto modus(na gezoek op DP Review forums) dus echt een non-issue.

De barrel-distorsion is best irri, maar je kan dit met Photoshop gewoon snel weg editen, alles is dan weer mooi recht, je foto wordt wel ongeveer 3% kleiner.
http://www.dpreview.com/l...tortion_Correction_01.htm

Op de foto met de paarse bloem is het geen CA, dit treed alleen op met vel zonlicht (tegen), waar zie jij die? Lijkt mij gewoon een sharpening probleem(staat zeker op normal).

CA heeft elke camera, ook de dure Nikons, ik vind het overall op de foto met de bladeren mee vallen :)
Voor de barrel distorsion is wat te zeggen, in full wide-angle is deze het ergst...

Al met al had je denk ik meer moeten testen met de camera, en gebruik dan aub geen auto modus ;) Elke camera heeft zijn deel minpuntjes, maar die van de 602 vind ik zeker niet heel erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Hmm duidelijk. Maar ik kan je verzekeren dat op die foto met de bladeren in het origineel meer CA te zien was, maar goed, waarschijnlijk is dat ook op te lossen met manual mode.

Dat wordt experimenteren dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Mensen in mijn strooptocht naar en goedkope 602 bij mij in de buurt toch maar ff langs de Dixons gegaan. Lees en lach..... lach heeeeeeeeeeeel hard:

Hoofdrolspelers:

MR_V -> MR_VIPER
DIX -> Weekendhulp bij de dixons.

Setting: Warme zaterdag ochtend weinig klanten en veel mensen op straat.

MR_V: Goedendag.
DIX: Dag meneer waarmee kan ik U helpen (Ze zeiden meneer tegen me :+ )
MR_V: Ik kwam voor wat meer informatie omtrend de fuji S602z
DIX: Aha de fuji. Welke is dat ook alweer?
MR_V wijzend naar de 602: Die daar.
DIX: Ah okee wat wilde U daarvan weten.
MR_V: Nou ik zou graag willen weten wat er standaard bij de camera zit. Dat staat niet in de informatie op het bijbehorende kaartje.
DIX: Nou uhh er zit natuurlijk uhh de software bij ennuhhh uhh de kabels natuurlijk... en niet vergeten de handleiding. Verder moet ik ff denken hoor zit er geloof ik geen accu bij...
MR_V kapt de beste jongen af: Klopt deze werkt op penlites.
DIX opent de kast kijkt ff in de camera: Idd gaat deze op batterijen is wel makkelijk kun je er alle Nimh's in doen die je wil. (Briljant hij herkende een duur fotowoord Nimh)
MR_V met GoT en Fuji voorkennis: En de aktie van fuji?
DIX: Welke aktie meneer
MR_V: Nou dat er een lader en batterijen erbij zitten
DIX kijkt MR_V vreemd aan: Wij kennen heel die aktie niet. Is die nieuw? (Staat nota bene op de dixons site) Maar dat zit er dus niet bij meneer.
MR_V: En dan durven jullie nog 899 euro te vragen? Is wel erg duur. Er zijn zaken die het goedkoper aanbieden inclusief lader en batterijen.
DIX kijkt beetje verschrikt: Dus U bedoelt dat we deze niet als goedkoopste aanbieden?
MR_V: Precies!
Vervolgens loopt MR_V in zichzelf hard lachend de winkel uit.

:X *BIG GRIN* :X

edit:

Typo's ;) komt van het lachen tijdens het typen :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

MR_VIPER schreef op 17 augustus 2002 @ 12:16:
Mensen in mijn strooptocht naar en goedkope 602 bij mij in de buurt toch maar ff langs de Dixons gegaan. Lees en lach..... lach heeeeeeeeeeeel hard:

Hoofdrolspelers:

MR_V -> MR_VIPER
DIX -> Weekendhulp bij de dixons.

Setting: Warme zaterdag ochtend weinig klanten en veel mensen op straat.
had dan meteen verteld dat de goedkoopste 770 euro is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

720 euro in luxemburg. Das ook om de hoek. Woon namelijk in brabant. Maar ik had zoiets laat hem maar ff in de waan van verbijstering waarin hij stond >:)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Mijn verhaal ;)

* Captain Pervert gaat naar Mediamarkt, neemt uitgeprinte pricewatch mee + vriendin in sexy jurkje (;)).
Ik dacht dat het ding daar 829 euro kostte, en ik had me voorgenomen hem te kopen als ik er 50 euro af kon krijgen, of iets van die waarde gratis zou krijgen (128 MB Smartmedia o.i.d.)

CP = Ik
MM = Jongen van de foto/video afdeling.

CP - Mag ik u iets vragen.

MM - Ja hoor.

CP - Ik zoek de nieuwe Fuji Finepix S602z, maar kan hem niet vinden.

MM - Ja ik heb de laatste hier... (pakt eentje uit een kast).

CP - Mag ik hem even zien?

MM - Ja hoor. (opent doos)

CP - Wat kostie? (frommelt in doos, bekijkt alles en ziet dat er geen lader+batt in zitten)

MM - Eens kijken (kijkt in computer) 799 euro.

CP - (is al blij met het feit dat hij 30 euro goedkoper is geworden, maar besluit zijn geluk te wagen) Maar er zitten geen lader en batterijen bij, daar had ik echt op gerekend, nu moet ik die er weer bij gaan kopen. Dat is echt een domper... (Sip gezicht) Kunnen we niet iets regelen?

MM - Eeeh...

CP - (Opent tas en haalt een A4tje tevoorschijn) Kijk, ik heb even een en ander vergeleken en...

MM - (onderbreekt grijnzend) - Jaja, ik weet al wat je daar hebt (Hij zal wel gedacht hebben, oh nee niet nog zo'n tweaker :D :D :D)

CP - Ik kan hem krijgen voor 720 euro met lader en batterijen erbij, maar wil hem graag hier kopen vanwege mijn goede ervaringen met MM, maar daar heb ik geen vercshil van meer dan 100 euro voor over, zeker niet wanneer ik de lader en batt er dan nog bij moet kopen (drie leugens, ten eerste is die 720 euro in Luxemburg en wie koopt daar nou wat, ten tweede is dat zonder lader+batt, en ten derde was ik nog nooit bij MM geweest :P ;)).

MM - Ja daag, dat zijn van die bedrijfjes in een rijtjeshuis in Oude Pekela (hehe, humor hadtie wel :)). Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen (loopt weg, komt tien minuten later terug met lader en batterijen t.w.v. 34,95 (de originele Fujiset) en pleurt ze op de S602Z doos). Zo. Doen we die erbij.

Geregeld :7

Ik was sceptisch, maar zo zie je maar, je kunt het altijd proberen. Ook al is het Nederland en niet Turkije, afdingen blijkt soms heel aantrekkelijk te zijn.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

ik was toch al niet van plan om bij dixons te kopen. Maar je weet nooit wat voor leuke reacties je daar krijgt :) En leuk was het. Je had dat gezicht moeten zien.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb inmiddels ook mijn S602Z, gekocht bij Foto Objectief in een speciale actie voor € 750 + € 80 voor 2 jaar extra garantie (die € 80 krijg je na 3 jaar terug als de camera niet ter reparatie is geweest...). Ben tot nu toe super tevreden over de camera; echt prachtige ragscherpe foto's :9~ . Ben er nog niet echt veel mee bezig geweest aangezien ik behoorlijk druk op mijn werk ben en thuis trouwens ook...!
Maarreh... ik heb een orginele NL uitvoering, de doos was niet open geweest (verzegeld met witte Fuji NL sticker), er zit echter geen lader+NiMh batterijen in! Hoe zit dit nou? Moet ik Fuji bellen om nasturing? Ergens in deze draad heb ik gelezen dat er mogelijk 2 versies worden aangeboden, ik snap dit niet, er is toch een actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Er worden idd meerdere pakketinhouden aangeboden. Dit word door fuji bevestigd. De leverancier is vrij om ze er wel of niet bij te doen. Dus van echte vaste aktie kun je niet spreken. Camera is vaak goedkoper zonder batterijen dan met. Oftewel. Zoeken of je wordt genaaid. Zeiken mag ook neergezet worden ipv zoeken.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Ik heb hem inmiddels ook een paar dagen binnen, en het is inderdaad een superfijne camera, ook al kan ik geen vergelijking trekken met andere camera's in zijn classe (m'n vorige was een rdc-6000), voordeel is dat de baterijen (oplaadbare NiHM) lang mee gaan (beter dan die Alkaline die er bij zaten), ook is hij lekker snel met scherpstellen, en het swichten van foto mode naar bekijken is ook relaxed,

hij bevalt me goed, alleen moet je bijna in alle situaties binneshuis de flitser aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Probeer hem eens op ISO 400 te zetten binnenhuis misschien hoef je dan geen flitser te gebruiken? En desnoods langere sluitertijd (met (mini) statief dan :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Nog even over hotpixels:

15 seconden sluitertijd, ISO 400, warm weer :P en amper hotpixels!

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/hotpixels/DSCF0003s.jpg

Niet slecht toch?

FF iets anders:

Aangezien die andere Fuji draad gesloten is, heeft iemand misschien ervaringen/urls voor macro lensen voor de 602?
Ik vond die voorbeeld fotos van de Raynox DCR-250 namelijk wel erg koel maar aangezien Raynox geloof ik door iedereen afgekraakt vroeg ik me af of die er ook nog van andere merken zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Heb ook nog ff een test gedaan, 6MP vs 3MP, het gaat erom wat nu scherper/beter is...

Heb een statief gebruikt en de timer, dus shaken was bijna onmogelijk ;)
Verder camera in A stand, sharpening op soft, beide fine.
Slachtoffer was de DVD van "The Fast en the Furious" :+

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/fuji602/s602z_test2.jpg

Het beste zie je het verschil als je inzoomed, 200% ofzo...

Welke vinden jullie beter?

edit:
Beide crops zijn nu evengroot, de 3MP is dus geresized naar 6MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op 18 augustus 2002 @ 17:53:

Welke vinden jullie beter?
Ik Vind de 3 mp foto beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Weet niet.

Als beide nou net zo groot was dan was het wat makkelijker vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Alpha-sphere schreef op 18 augustus 2002 @ 18:36:
Weet niet.

Als beide nou net zo groot was dan was het wat makkelijker vergelijken
Oke bij deze. (zie boven)

Niet geheel fair, aangezien de 2e met PS vergroot is met Bicubic interpolation, misschien zijn er wel betere methoden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik vind de bovenste beter.
Maar als je 'm of 6Mpix fine zet kan je maar 53 foto's kwijt op een 128mb SM terwijl je bij 3mpix fine wel 102 foto's weg kan schrijven op een 128mb SM.

Voor zo'n kleine verschil zet ik 'm toch liever op 3mpix fine als ik op vakantie ben. Maar als ik gewoon dicht bij huis een paar foto's schiet dan zet ik 'm wel op 6mpix fine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Ik heb hem meestal in 3MP fine staan, en voor internet foto's op 1MP, 6MP vind ik ook telang duren als het opgeslagen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
6Mpix High duurt onwijs lang met opslaan maar 6Mpix fine duurt niet lang hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Nou ja ik begin maar weer over telelensen :)

Ik had bij d95.nl gevraagd naar die Hama 2x lens voor de 602 en kreeg deze twee voorbeeld fotos van hun toegestuurd:

Fuji 1.5x

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/Fuji15.jpg

Hama 2x

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/Hama2x.jpg

Niet echt de duidelijkste fotos :( En tis maar de vraag of ze niet bewerkt zijn maar de Hama ziet er op deze fotos iig wel beter uit imo :) Iemand anders nog ervaringen/reviews van de Hama 2x lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

http://www.opussupplies.nl/ heeft ze pas weer over 2 weken gvd :( :( kan ik weer gaan w88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

mwa ze zullen niet bewerkt zijn, maar ik ben tevree met mijn 1.5x, ik overweeg wel een 2.5 ofzo of 3.0 te nemen het moment ik die in nederland kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Van welke merken kan je een 2.0 of 3.0 krijgen dan en wa kost da geintje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
miekol schreef op 19 augustus 2002 @ 14:01:
Van welke merken kan je een 2.0 of 3.0 krijgen dan en wa kost da geintje? :D
Tiffen en Soligor hebben ook een 2x lens... Raynox een 1.85x dus dat komt ook in de buurt.

Wel raar is dat de vergroting van de Hama 2x tov. de Fuji 1.5x niet zoveel scheelt, het is toch 12x vs. 9x, ik had hem dan ook iets groter vewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle beetjes helpen :Y) Ik vind die Hama wel :9~ maar daar moet je dus ook nog zo'n adapterring van ongeveer 55 euro bij hebben he?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste