Mijn verhaal
* Captain Pervert gaat naar Mediamarkt, neemt uitgeprinte pricewatch mee + vriendin in sexy jurkje (
).
Ik dacht dat het ding daar 829 euro kostte, en ik had me voorgenomen hem te kopen als ik er 50 euro af kon krijgen, of iets van die waarde gratis zou krijgen (128 MB Smartmedia o.i.d.)
CP = Ik
MM = Jongen van de foto/video afdeling.
CP - Mag ik u iets vragen.
MM - Ja hoor.
CP - Ik zoek de nieuwe Fuji Finepix S602z, maar kan hem niet vinden.
MM - Ja ik heb de laatste hier... (pakt eentje uit een kast).
CP - Mag ik hem even zien?
MM - Ja hoor. (opent doos)
CP - Wat kostie? (frommelt in doos, bekijkt alles en ziet dat er geen lader+batt in zitten)
MM - Eens kijken (kijkt in computer) 799 euro.
CP - (is al blij met het feit dat hij 30 euro goedkoper is geworden, maar besluit zijn geluk te wagen) Maar er zitten geen lader en batterijen bij, daar had ik echt op gerekend, nu moet ik die er weer bij gaan kopen. Dat is echt een domper... (Sip gezicht) Kunnen we niet iets regelen?
MM - Eeeh...
CP - (Opent tas en haalt een A4tje tevoorschijn) Kijk, ik heb even een en ander vergeleken en...
MM - (onderbreekt grijnzend) - Jaja, ik weet al wat je daar hebt (Hij zal wel gedacht hebben, oh nee niet nog zo'n tweaker

)
CP - Ik kan hem krijgen voor 720 euro met lader en batterijen erbij, maar wil hem graag hier kopen vanwege mijn goede ervaringen met MM, maar daar heb ik geen vercshil van meer dan 100 euro voor over, zeker niet wanneer ik de lader en batt er dan nog bij moet kopen (drie leugens, ten eerste is die 720 euro in Luxemburg en wie koopt daar nou wat, ten tweede is dat zonder lader+batt, en ten derde was ik nog nooit bij MM geweest

).
MM - Ja daag, dat zijn van die bedrijfjes in een rijtjeshuis in Oude Pekela (hehe, humor hadtie wel

). Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen (loopt weg, komt tien minuten later terug met lader en batterijen t.w.v. 34,95 (de originele Fujiset) en pleurt ze op de S602Z doos). Zo. Doen we die erbij.
Geregeld
Ik was sceptisch, maar zo zie je maar, je kunt het altijd proberen. Ook al is het Nederland en niet Turkije, afdingen blijkt soms heel aantrekkelijk te zijn.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.