Digitenne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 92.530 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Ik lekker 4 :P
Maar waarom zou je het boutzenders noemen :? Wat jij leuk vindt vind een ander misschien weer niet leuk. Zie het gewoon als een positief bericht dat er steeds meer zenders/radiostations bijkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Positief is het zeker dat ze zenders toevoegen maar ik had liever een of twee TV zenders gehad zoals BBC 1 / 2 wat echt een aanvullig op het pakket zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Alfisti schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:17:
Positief is het zeker dat ze zenders toevoegen maar ik had liever een of twee TV zenders gehad zoals BBC 1 / 2 wat echt een aanvullig op het pakket zou zijn.
BBC bij Digitenne zal voor mij de reden zijn om over te stappen, maar dat zal wel een utopie zijn wegens licentiegedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
Als ze dat doen mogen ze wat mij betreft wel volledig zijn. Ik kijk verreweg het meest naar BBC3 via de satelliet dus als ze alle vier de BBC's erop gooien denk ik dat ze redelijk wat klanten kunnen scoren

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Anoniem: 112308 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:55:
Een CAM is een Conditional Access Module welke de encryptie regelt. In het geval van Digitenne dat met Conax encryptie werkt heb je dus een Conax CAM nodig. Deze CAM gaat in je ontvanger en de smartcard kun je in de CAM duwen. Sommige ontvangers hebben deze Conax encryptie ingebouwd waardoor geen CAM nodig is. In de door Digitenne gecertificeerde ontvangers zit een Conax module welke aan de CAS5 norm voldoet. Zelf gebruik ik een ontvanger met een Conax CAM CAS4 en dat werkt ook, al heeft hij wel wat moeilijkheden af en toe met het menu van de smartcard, ik heb echter nog nergens een Conax CAS5 CAM kunnen vinden.
Je haalt denk ik wat door elkaar. Je hebt denk ik een Conax 4.0 cam, dus met versie 4.0 van hun conax firmware. Deze kan in principe prima overweg met CAS5 conax smartcards. CAS4 smartcards ken ik niet, de vorige versies die in omloop waren, was dacht ik CAS3.

Lees ook:
WHAT?s CONAX...? The digital TV world opens for a variety of exciting service concepts through the interactive return path between the service operator and the user. Conax encrypts your programs and pay-TV channels to ensure a steady income and to make sure that agreements regarding intellectual properties are strictly observed. Conax encryption technology controls the access to all transmissions. Conditional access will be used in more and more connections, from purchase of products via smart cards in PCs or in decoders for TV, to distribution of information via open networks or satellite. An important part of a conditional access system for broadcasting is Conax's subscriber management system that supports e.g. management of smart cards, management of signals to cards and purchases and generation of reports. Conax CAS5 Conditional Access System for Digital Video Broadcasting Features Conax was among the pioneers defining the broadcast security architecture now used all over the world, and in the use of smart cards as the user security module. Conax has acquired experience with all aspects of conditional access, including day-to-day operations of conditional access systems for pay-TV operators. With Conax CAS5, Conax further improves on the level of protection which has already proved pirate-resistant in earlier system versions. Not only does Conax design crypto algorithms, protocols and smart card chips to make the conditional access system difficult to hack, but even if it is hacked, the pirates will have great difficulty in designing, manufacturing and distributing pirate devices. This ensures that your content and revenues are secure. Areas of use Although many exciting new service concepts are feasible, standard pay-TV remains the most reliable revenue generator for most operators. Conax CAS5 supports both of the basic ways of offering pay-TV: subscription mode and pay-per-view mode, including a set of associated features such as parental control and preview. Advanced interactive TV security support Interactive TV includes applications such as interactive advertising, online TV-shopping, interactive quizzes and lotteries/money games. From a security point of view, such services generally require the conditional access system to be extended with security functions capable of ensuring data integrity, data confidentiality, user identification and nonrepudiation of the two-way communications between the Set-Top-Box (STB) and the central servers, via the return path. In addition, activities such as lotteries and money games require a higher level of protection against insider attacks and trusted logs for audits. Conax CAS5 provides a complete set of security functions for interactive TV. In this context, Conax CAS5 can be complemented with Conax Payment Server to carry out online payment for interactive TV services. Multi-channel Operators may also wish to distribute content via IP distribution channels. Conax CAS5 can easily be complemented with Conax CAstream IP-specific components to handle conditional access for both DVB and IP. The same user smart card or USB token can then be used in both the STB and a PC. Conax CAS5 can also be complemented with Conax components for using GSM SMS as the interactivity and payment transaction channel for operations where the PSTN or cable infrastructure is absent or inadequate. A single Conax CAS5 installation can support delivery over Satellite, Cable and DTT. Core components The Conax CAS5 core components necessary for standard pay-TV are as follows: • SAS server: manages the generation of authorisations (EMMs) and maintains the status of the entire user smart card population • EMM Injector: receives EMMs from the SAS server, manages the EMM playout queues and feeds the EMMs into the DVB multiplexer • ECM Generator: manages encryption and packaging of entitlements and control words for scrambled services • User smart card: performs EMM and ECM decryption and interpretation in order to determine whether the user will be granted access to the content Optional components One or more optional components can be added for the support of modes such as NVOD or VOD and/or interactive TV applications: • Conax CAS5 Event PPV for prime PPV events • Conax CAS5 NVOD PPV for an ensemble of NVOD channels and prime PPV events • Conax CAS5 VOD for video-on-demand • Conax CAS5 Interactive for security support for interactive services such as online money-games • Conax CAS5 BMS for subscriber, user smart card and STB management • Conax CAS5 EPG manager for management of EIT playout • Conax CAS5 SW playout manager for management of STB software update playout • Conax CAS5 Conditional Access Module (CAM) for use with Common Interface compliant STBs • Conax CAS5 Operations Tools for system management and signal monitoring of complex system installations • Conax CAS5 GUI (Graphical User Interface) for easy monitoring, configuration and maintenance of the CA system System architecture and performance Conax CAS5 is based on UNIX, Oracle and CORBA, and is designed for distributed processing. This means that with additional computer hardware, Conax CAS5 can be seamlessly upgraded to any level of performance and full redundancy. Specific crypto accelerator hardware can be added for very high server performance. The system architecture allows for routing and remote control of system equipment on multiple head-ends or uplink sites. Compatibility Conax CAS5 is compatible with standards such as MPEG-2, DVB Simulcrypt, OpenCAS, Docsis and DVB Common Interface wherever relevant. Conax CAS5 support is available with a large number of STBs, the most important multiplexer and middleware platforms, including DVB-MHP, as well as with a number of SMS platforms. SOME MORE INFORMATION....! Conax uses same basic principles to encrypt channels as do other encryption systems. Basically speaking a Encrypted Control Word or ECW for short is sent to every card in a message called an Entitlement Control Message or ECM. A new ECW is sent to every card simultaneously every 5 or 10 seconds or so. The Card uses the current Operational Key (Key 20, Key21) to decode this ECW into a decoded Control Word or DCW. The algorithm used to do this decoding of the ECW into DCW is called RSA (a little more about how this works later) The DCW is then returned by the Smart Card to the CAM, where it is used to decode the incoming video signal. This is done within the CAM using a system called CSA (Common Scrambling Algorithm) to decode the incoming video into a viewable picture. From the above we can understand that all cards have the same Operational Key values, because they all have to decode the same ECW to clear a channel. Got that? Good.... Now where do those Operational keys come from and how do they get into the card. Well in the old days they would be preloaded into all the cards when they were manufactured. The problem with this (for the providers, not for us!) is that when hackers opened any one card and got the keys, the only way the provider could stop pirate veiwing would be to replace all the cards. Expensive to do! So with current systems (like Conax) we have a further step up the ladder. The Operational keys are sent to all the subscriber cards over the air in a message called an EMM (Entitlement Management Message). This EMM contains the new Operation Keys to be used next. Obviously hackers are not allowed to log these new Operation Keys being sent, so again these operational keys in the EMM are encrypted using RSA. However there is an important difference between EMM and ECM. Where ECM are sent simultaneously to all cards, EMM are sent separately to every card in turn. An EMM contains an Address of a specific card (known as UA or SA), and an encrypted operational key. The operational key is encrypted in RSA using a Master Key. This Master Key in conax is key10, and every single card has it's own unique Master Key 10, so a card can only decrypt the EMM addressed specifically to that card. In other words every EMM contains different encrypted data that can only be decoded by the card it is meant for. This means that Conax can choose which cards it want's to update with the new key 20 or 21, and which cards it no longer wants to update - like when the subscription expires for example, or a card is reported stolen or lost. The idea behind all this is that if hackers extract the MK10 from a card, and then publish that key and UA, all Conax needs to do is find the compromised key and address, then stop updating that card and all peoples copies that use the same key. This is the reason why Master Keys are kept secret amongst small groups of hackers. What was not considered at the time these systems were invented, is that people would have such a thing as the internet, where the current Operational keys can be published to many people very quickly, even if the change every day or more often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Anoniem: 19894 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:25:
[...]

BBC bij Digitenne zal voor mij de reden zijn om over te stappen, maar dat zal wel een utopie zijn wegens licentiegedoe.
Dat denk ik ook ja :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigfoot schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:33:
[...]

Je haalt denk ik wat door elkaar. Je hebt denk ik een Conax 4.0 cam, dus met versie 4.0 van hun conax firmware. Deze kan in principe prima overweg met CAS5 conax smartcards. CAS4 smartcards ken ik niet, de vorige versies die in omloop waren, was dacht ik CAS3.

Lees ook:

[...]
Dat zou idd wel eens de reden kunnen zijn dat het met een Conax 4 cam werkt. Volgens de klantenservice van Digitenne heb ik anders wel per se een ontvanger nodig die CAS5 ondersteunt. Dat is ook de reden waarom niet elke ontvanger door Digitenne is gecertificeerd. Dus jij zegt eigenlijk dat dat nergens op slaat en dat je net zo goed een ontvanger met een CAS4 Conax module kan hebben? Dat zou wel mooi zijn, want ik heb verschillende leveranciers gesproken en allen hadden nog niet van een Conax CAS5 CAM gehoord. Niet dat het bij niet werkt met CAS4 Conax, alleen niet 100% en daarom wilde ik wel eens met een CAS5 CAM proberen (als die bestaat) :)

Waar heb je trouwens die quote met dat hele verhaal vandaan, leest niet zo prettig namelijk op deze manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Nee, wat ik ervan begrijp is dat een losse Conax 4.0 cam iig Conax CAS5 kaarten ondersteunt, mogelijk zelfs CAS6/CAS7 maar die zijn hier niet in gebruik.

Misschien dat het ook wel lukt met allerhande hobbycams trouwens, dat zou je kunnen proberen, dus met magic/ matrix/ dragon/ etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 15:51
Is het jullie ook opgevallen dat er op de TV-zender lijst en een zender bij is gekomen:

1000 Flower

iemand enig idee wat dat is ?

"A lecture on time travel will be held yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148734

Ja, ik heb ook die 1000 Flower, maar daarnaast zag ik nog iets vreemds.
Ik heb 2 decoders in huis en op de ene ontvang ik nu Flower, die aangeeft dat de service niet beschikbaar is.

Op de andere decoder ontvang ik sinds vandaag 1001 Test Sport en 1002 Test Muziek, de ene is een herhaling van sport op tv-west en de ander een herhaling van mtv-news (zonder audio), ik ben benieuwd hoe ze uit gaan breiden.

Het vreemde is dat ik de 2 decoders 10 centimeter naast elkaar heb staan als test en ik krijg op de ene geen flower en op de ander geen test-kanalen.... heel vreemd allemaal.

Ik kreeg de kanalen overigens nadat ik de antenne op passief had gezet, terwijl dit een aktieve antenne is....klopt ook niet helemaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Rolandus schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:49:
Is het jullie ook opgevallen dat er op de TV-zender lijst en een zender bij is gekomen:

1000 Flower

iemand enig idee wat dat is ?
Ik heb hem niet en na een aantal scans heb ik hem nog niet.
Ik zou liever daar ESPN of bbc hebben zien staan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 18:48
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen digitenne en Digitale tv van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 20:21

-d-

Qua techniek niks, zenderaanbod ook bijna niks, alleen kan je bij KPN geen Canal Plus nemen. Tarieven verschillen wel, vooral met meerdere TV's (max 3) en als je een vaste lijn/mobiel en/of adsl hebt van KPN is KPN een stuk goedkoper dan Digitenne (zie kpn.nl en digitenne.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 08-05 18:48
-d- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:15:
Qua techniek niks, zenderaanbod ook bijna niks, alleen kan je bij KPN geen Canal Plus nemen. Tarieven verschillen wel, vooral met meerdere TV's (max 3) en als je een vaste lijn/mobiel en/of adsl hebt van KPN is KPN een stuk goedkoper dan Digitenne (zie kpn.nl en digitenne.nl)
Daar was ik ook al achter, ben er net achter gekomen dat ze van dezelfde masten en techniek gebruik maken. Dan ga ik toch voor KPN, omdat dat toch flink scheelt in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:21

franssie

Save the albatross

valt wel mee ...

van de site:
Een Digitenne AT HOME TV ® abonnement kost € 8,95. Het tweede en derde abonnement kosten € 3,00 per stuk per maand. Op een rij:
1 Digitenne abonnement voor 1 televisie:€8,95
2 Digitenne abonnementen voor 2 televisies:€11,95
3 Digitenne abonnementen voor 3 televisies:€14,95

alleen sponsort KPN de ontvangers wat meer dus uiteindelijk wel goedkoper!(maar ik heb het niet op KPN... hebben me al teveel geld afhandig gemaakt in het verleden met hun monopolie)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

franssie schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:54:
valt wel mee ...

van de site:
Een Digitenne AT HOME TV ® abonnement kost € 8,95. Het tweede en derde abonnement kosten € 3,00 per stuk per maand. Op een rij:
1 Digitenne abonnement voor 1 televisie:€8,95
2 Digitenne abonnementen voor 2 televisies:€11,95
3 Digitenne abonnementen voor 3 televisies:€14,95

alleen sponsort KPN de ontvangers wat meer dus uiteindelijk wel goedkoper!(maar ik heb het niet op KPN... hebben me al teveel geld afhandig gemaakt in het verleden met hun monopolie)
Als je het doet, doe het dan goed: ;)

1 Digitenne abonnement voor 1 televisie:€8,95 -- KPN: €7,95
2 Digitenne abonnementen voor 2 televisies:€11,95 -- KPN: €7,95
3 Digitenne abonnementen voor 3 televisies:€14,95 -- KPN: €7,95

En via KPN kan je voor een spotprijs aan een ontvanger komen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

-d- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:15:
Waarom kan je bij KPN geen Canal+ nemen? De kanalen zijn wel voor geprogrammeerd in het overzicht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 19:22

Kirpeknots

Wazzup!

Hoi hoi. Ik ga verhuizen.

Heb al Digitenne. Heb ook een buitenantenne.

Nu gaat de ontvanger 20!!!! meter van de ontvanger af staan. Er moet dus een hoge kwaliteitskabel tussen. Zijn er ook versterkers die er tussen moeten?

Mijn vragen:
Versterker ja/nee?
Welke kabel?
Ik heb een topfield ontvanger. Die eenvoudige zonder harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Nee
Welke kabel?
Hirschmann Koka 799 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154942

Maar wanneer komt digitenne nou eens in Alkmaar.....Ben helemaal klaar met UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Anoniem: 154942 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:12:
Maar wanneer komt digitenne nou eens in Alkmaar.....Ben helemaal klaar met UPC!
Volgens mij kun je dat daar allang ontvangen.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Vanaf 3 november gaat er een nieuwe actie lopen voor Digitenne :)

-100 euro retour op de decoder ( uitgezonderd de PVR's met ingebouwde harde schijven )
-eerste 6 maanden abbo' voor totaal 1 euro
-wel aansluitkosten van 29.95 euro

Deze actie is alleen geldig bij het 1e abbonement en bij afsluiten van een jaar contract en loopt tot 31 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 20:16

nimm2

.

een vraag - ik heb een nieuwe tv op het oog - een philips 32 pf 7520d. dit is een lcd tv met een slot voor een CI module. er wordt geadverteerd dat er digitale tv mee kan worden bekeken, maar er moet nog een CAM / CI module in worden gestopt. voordeel is dat je niet zo'n lelijk plastic kastje onder je mooie designy tv hoeft te zetten.

ik wil deze tv gaan kopen en gebruiken icm digitenne

heeft iemand hier ervaring mee?

zo ja - wat is het verschil tussen al die CAM modules (conax type?) en werkt dit ook gegarandeerd of zijn er addertjes onder het gras?

[ Voor 6% gewijzigd door nimm2 op 30-10-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:26

Shuriken

Life is all about priorities

dmace schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:26:
[...]

Volgens mij kun je dat daar allang ontvangen.
De postcode check van digitenne meent anders van niet. Volgens mij word het pas officieel beschikbaar als de mast in de Wieringemeer word overgezet naar DVB-T

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

nimm2 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:31:

Niet doen! :/

De kwaliteit ( compressie ) van Digitenne is dusdanig dat het gewoon zonde is van je hele flat tv!
Flat TV luisteren wat nauwer naar het aangeboden signaal, ik zou het zelf niet ( en adviseer het mijn klanten om het ook niet te doen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

nimm2 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:31:
een vraag - ik heb een nieuwe tv op het oog - een philips 32 pf 7520d. dit is een lcd tv met een slot voor een CI module. er wordt geadverteerd dat er digitale tv mee kan worden bekeken, maar er moet nog een CAM / CI module in worden gestopt. voordeel is dat je niet zo'n lelijk plastic kastje onder je mooie designy tv hoeft te zetten.

heeft iemand hier ervaring mee?

zo ja - wat is het verschil tussen al die CAM modules (conax type?) en werkt dit ook gegarandeerd of zijn er addertjes onder het gras?
Die TV kan max. 100 voorkeuzezenders aan, volgens Norrod. Op philips.nl vind ik m helemaal niet. Niemand rept iig een woord over het al dan niet bevatten van een digitale DVB-T tuner van deze TV. Kan je mij een linkje naar de specs geven?
Daarnaast, als je voor een grote flatscreen gaat is Digitenne/KPN TV niet aan te raden. Als je echt mooi beeld wilt kan je veel beter kijken naar n schotel, of digitale kabeltv. Daar is gewoon zoveel meer bandbreedte, dat zie je echt meteen.

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 30-10-2005 22:27 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2

nimm2

.

wat dus onduidelijk is over die philips 32pf7520d is of deze nu door philips wordt gesupport. hij wordt iig geleverd door een aantal winkels die pretenderen dat het een nederlands model is. dit is dezelfde als de 32pf7320.

bij philips UK kan ik wel de info vinden:

http://www.consumer.phili...=32PF7520D_10_GB_CONSUMER

probleem in mijn huis is dat ik geen schotel aan de gevel mag hangen. wellicht is digitale tv via een ander medium (adsl / triple play?) een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2

nimm2

.

tja er is nieuwe info, vandaar de kick

ik heb inmiddels de TV binnen. het is inderdaad geen nederlands model, maar wel een europees model

wat mij opvalt is het volgende:

de tv heeft één ingang, die heb ik tot nu toe op de gewone antenne heb aangesloten

de analoge tuner stemt netjes alle zenders af

als ik echter switch naar de digitale ingebouwde tuner, ontvang ik ook al een signaal! bij de servicenaam staat digitenne. het vreemde is dat ik alleen nederland 2 kan ontvangen!

er zit dus nog geen CAM in de tv en ook geen smartcard

het beeld is een aanmerkelijk stuk scherper en beter dan het beeld van de normale analoge tuner. ik heb gekeken wat ik hier in rotterdam nog meer kan ontvangen. schotel valt af om het straatbeeld niet te verpesten en digitale tv van upc kan ik in mijn flat niet ontvangen.

dus - de volgende vraag:

ik wil dus een CAM module / CI module (pcmcia achtige kaart) in het daarvoor geschikte slot van mijn tv stoppen. ik weet dat het een conax model moet zijn.

heeft er iemand tips waar ik op moet letten bij het uitkiezen van zo'n module? werkt iedere CONAX module met digitenne?

Anoniem: 39924

Een kleine korte vraag:

Moet je wanneer je gebruikt van Digitenne zappen via de decoder of kan je gewoon zenders installeren op de televisie zelf net zoals bij kabel tv?

• ScuL
Je zapt via de decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:42

fulgore

goud

nimm2 schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:08:
de volgende vraag:

ik wil dus een CAM module / CI module (pcmcia achtige kaart) in het daarvoor geschikte slot van mijn tv stoppen. ik weet dat het een conax model moet zijn.

heeft er iemand tips waar ik op moet letten bij het uitkiezen van zo'n module? werkt iedere CONAX module met digitenne?
Dat weten ze denk ik wel bij Digitenne.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 13:46
Hier een lijstje met alle CAM's die je maar kunt vinden...
Inclusief de prijzen...en die zijn niet misselijk

http://www.improver.nl/easysubpage0011.html

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

nu ben ik wel geintresseert in tv voor in de auto,dat zou dan digitennen worden.

nu heb ik begrepen dat als je een gewone decoder met een standaart antenne neemt de kwaliteit als je aan het rijden bent niet geweldig is.

ik kwam echter iemand tegen en die heeft ook digitenne in de auto,gewoon met een standaart decoder,alleen heeft hij naar zeggen nog een versterker tussen de antenne en decoder zitten zodat tot 120km/u het beeld nog wel goed is.

is dit mogelijk een om een versterker te plaatsen tussen antenne en decoder,en wat voor soort versterker zou dat zijn?
want ik weet namelijk niet wat voor aansluiting die antenne is, coax aansluiting???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn broertje heeft ook digitenne en moet zeggen dat het er erg netjes uit ziet, hij zit anti kraak op moment en kabel aansluiting was te ver weg om goed beeld te krijgen. (tis een oud school gebouw in Amersfoort). Maar nou heb ik een klein vraagje is het ook mogelijk om andere kaartjes er in te stoppen zodat je nog meer zenders kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

WeAreLegion schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:54:Maar nou heb ik een klein vraagje is het ook mogelijk om andere kaartjes er in te stoppen zodat je nog meer zenders kan krijgen?
Klein antwoord: nee

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 33142 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:23:
nu ben ik wel geintresseert in tv voor in de auto,dat zou dan digitennen worden.

nu heb ik begrepen dat als je een gewone decoder met een standaart antenne neemt de kwaliteit als je aan het rijden bent niet geweldig is.

ik kwam echter iemand tegen en die heeft ook digitenne in de auto,gewoon met een standaart decoder,alleen heeft hij naar zeggen nog een versterker tussen de antenne en decoder zitten zodat tot 120km/u het beeld nog wel goed is.

is dit mogelijk een om een versterker te plaatsen tussen antenne en decoder,en wat voor soort versterker zou dat zijn?
want ik weet namelijk niet wat voor aansluiting die antenne is, coax aansluiting???
Digitenne voor de auto werkt niet met een versterker (immers de ontvanger is al een actieve ontvanger). Je hebt daarvoor een speciale autodecoder nodig met 2 antenne's, kosten (toen ie uitkwam) 999 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ok thanks antwoord das dan gelijk duidelijk zal het hem even vertellen :D verder werkt het allemaal super en moet zeggen voor 8 euro per maand zou ik het ook nemen als versatel niks word (met hun digi tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Laatst online: 18:13
Aantal dingen waar ik het nu graag over wil hebben zijn de volgende punten. Alles omtrent digitale tv van KPN

Ik wil graag digitale tv op mijn computerscherm.
Ik wil graag digitale tv op kunnen nemen en weg branden op dvd (via de pc)
Dit alles hoeft NIET per se met Windows Media Center overweg te kunnen. Het zou wel een leuke overbodige luxe zijn.

Mijn vraag, is de volgende.

Wat raden julie op dit moment aan. Een Hauppage DEC-2540 met usb aansluiting (die eigenlijk end-of-life is zoals ik een flink stuk terug in dit topic heb kunnen lezen)
Een goeie tv kaart met een goeie digitale tuner van kpn (ervraringen? goed beeld? goeie opnames? via s-video-in of composite?)
Ik lees een stukje terug via firewire??? lijkt me ook goed werken :)
Of is er nu uitelindelijk is een keer een goeie DVB-T pci kaart met een connac CAM module die volledig ondersteunt wordt??

Het is echt de bedoeling dat de kwaliteit GOED is. Het hoeft niet dvd kwaliteit te zijn, maar SVCD vindt ik goed genoeg. Wat is het advies van jullie kant? Daarbij denk ik niet aan , Ik denk .... maar ik denk aan "echte ervraringen" van mensen.

PS. het beeld wat ik van de kabel via een tv-kaart bekijk vindt ik dus verre weg van goed. Er zit enige ruis in het beeld, en daarbij denk ik, ligt dat nou aan mijn tv-kaart/aansluiting of is de kwaliteit echt zo belachelijk slecht tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153331

Ik ben ook al een tijd op zoek naar een goede oplossing voor het opnemen vanaf digitenne. Met conax module is het ook al gauw erg duur, maar of het dan ook werkt is nog maar de vraag voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik werk nu meer dan een jaar met Conax module en PCI-kaart. Kvind het zelf goed werken, al heeft hij af en toe wel kleine probleempjes lijkt het (maar heb het idee dat dat aan de software ligt, MediaPortal gebruik ik btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel was je hieraan kwijt mag ik vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153331 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:56:
Hoeveel was je hieraan kwijt mag ik vragen?
De PCI-kaart via een importeur uit Noorwegen gekomen wellicht dat het nu goedkoper kan via andere importeur; volgensmij was dit iets van 140 euro als ik het goed heb. En dan nog de Conax-CAM (ik gebruik een Irdeto DUAL-CAM) van 100 euro. En dan kwam er voor 15 euro nog iets bij voor de antennespanning (omdat de PCI-kaart deze niet heeft en de antenne een actieve antenne is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Het duitse Clixxun beweert een "super" antenne voor DVB-T te hebben:
http://www.clixxun.de/ind...e=News&file=article&sid=2

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 13-01-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Laatst online: 18:13
Anoniem: 112308 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:59:
[...]

De PCI-kaart via een importeur uit Noorwegen gekomen wellicht dat het nu goedkoper kan via andere importeur; volgensmij was dit iets van 140 euro als ik het goed heb. En dan nog de Conax-CAM (ik gebruik een Irdeto DUAL-CAM) van 100 euro. En dan kwam er voor 15 euro nog iets bij voor de antennespanning (omdat de PCI-kaart deze niet heeft en de antenne een actieve antenne is).
Kan je eventueel een aantal screenshots maken van verschillende netten. bv. ned 1 / sbs 6 / dicovery channel. Ik zou erg graag de kwaliteit willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
tormentor1985 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:40:
[...]

Kan je eventueel een aantal screenshots maken van verschillende netten. bv. ned 1 / sbs 6 / dicovery channel. Ik zou erg graag de kwaliteit willen zien.
dat werkt vaak niet omdat er met layers wordt gewerkt en je op een screenie dus een zwart blok ziet ipv beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:44
-ScuL- schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:42:
[...]

dat werkt vaak niet omdat er met layers wordt gewerkt en je op een screenie dus een zwart blok ziet ipv beeld.
Overlay kan je tijdelijk uitzetten.
Maar handiger is om gewoon eerst op te nemen en dan met een MPEG2 editor wat screenshots te maken.
Virtualdub MOD~MPEG2 is hier ook heel geschikt voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou deze tv-kaart digitenne kunnen ontsleutelen? http://www.icomputers.nl/...410&SS_ID=765&SSS_ID=1021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 08-05 17:49
Euhm... denk het niet...
... De WinTV-NOVA is een PCI kaart waarmee het mogelijk is om digitale satelliet uitzendingen ...
Waarschijnlijk dus alleen voor de DVB-S standaard bruikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 15-01-2006 16:51 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil best screenshots maken maar heb het idee dat de ontvangst hier bij mij niet super is (Woerden) maar ik zal even kijken wat ik kan doen.

edit
Hierbij dan de screenshots. De kwaliteit was vorig jaar beter, dat merk ik regelmatig aan de ondertiteling. De beelden stotteren soms ook dus ik denk dat het aan de ontvangst ligt. Maar hierbij toch de screenshots. Houdt er rekening mee dat het snel bewegend beeld is op Ned2. Software die ik gebruik is dus MediaPortal ivm HTPC, fullscreen bekeken op 1280x1024 en alle screenshots op vrijwel hetzelfde tijdstip genomen. Screenshots ca 400-500KB groot, houdt daar rekening mee als je langzame verbinding hebt.

www.vonkjes.demon.nl/ned2.jpg
www.vonkjes.demon.nl/cnn.jpg
www.vonkjes.demon.nl/discovery.jpg
www.vonkjes.demon.nl/nickelodeon.jpg
www.vonkjes.demon.nl/rtl4.jpg
www.vonkjes.demon.nl/sbs6.jpg
www.vonkjes.demon.nl/tmf.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 15-01-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gertvdijk schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:50:
[...]

Euhm... denk het niet...

[...]

Waarschijnlijk dus alleen voor de DVB-S standaard bruikbaar.
Het is een DVB-T kaart hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 08-05 17:49
Het eerste wat ik zie als ik google is dat er twee versies zijn:
  • Hauppauge WinTV Nova-T
  • Hauppauge WinTV Nova-S
Rara welke zou het zijn :7

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 15-01-2006 20:29 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
tormentor1985 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:17:
Aantal dingen waar ik het nu graag over wil hebben zijn de volgende punten. Alles omtrent digitale tv van KPN

Ik wil graag digitale tv op mijn computerscherm.
Ik wil graag digitale tv op kunnen nemen en weg branden op dvd (via de pc)
Dit alles hoeft NIET per se met Windows Media Center overweg te kunnen. Het zou wel een leuke overbodige luxe zijn.

Mijn vraag, is de volgende.

Wat raden julie op dit moment aan. Een Hauppage DEC-2540 met usb aansluiting (die eigenlijk end-of-life is zoals ik een flink stuk terug in dit topic heb kunnen lezen)
Een goeie tv kaart met een goeie digitale tuner van kpn (ervraringen? goed beeld? goeie opnames? via s-video-in of composite?)
Ik lees een stukje terug via firewire??? lijkt me ook goed werken :)
Of is er nu uitelindelijk is een keer een goeie DVB-T pci kaart met een connac CAM module die volledig ondersteunt wordt??

Het is echt de bedoeling dat de kwaliteit GOED is. Het hoeft niet dvd kwaliteit te zijn, maar SVCD vindt ik goed genoeg. Wat is het advies van jullie kant? Daarbij denk ik niet aan , Ik denk .... maar ik denk aan "echte ervraringen" van mensen.

PS. het beeld wat ik van de kabel via een tv-kaart bekijk vindt ik dus verre weg van goed. Er zit enige ruis in het beeld, en daarbij denk ik, ligt dat nou aan mijn tv-kaart/aansluiting of is de kwaliteit echt zo belachelijk slecht tegenwoordig?
Ik heb een Twinhan DVB-T PCI kaart met CI slot waarin een Conax cam zit. Daarmee zou ik Digitenne moeten kunnen ontvangen. Maar helaas lukt het me nog niet, ik krijg nog steeds geen signaal ook na het gebruik van aktieve antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

simsim schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:11:
[...]

Ik heb een Twinhan DVB-T PCI kaart met CI slot waarin een Conax cam zit. Daarmee zou ik Digitenne moeten kunnen ontvangen. Maar helaas lukt het me nog niet, ik krijg nog steeds geen signaal ook na het gebruik van aktieve antenne.
Bij gebruik van een actieve antenne heb je nog een zogenaamde power-inserter nodig die voor de antennespanning zorgt. Bij mij werkt het op die manier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Anoniem: 112308 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:55:
[...]

Bij gebruik van een actieve antenne heb je nog een zogenaamde power-inserter nodig die voor de antennespanning zorgt. Bij mij werkt het op die manier wel.
Tja, power inserter gekocht en afgelopen weekend met die inserter geproneerd, maar nog altijd geen signaal. Grrr, ik weet het nu niet meer waar nog te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

simsim schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:08:
[...]

Tja, power inserter gekocht en afgelopen weekend met die inserter geproneerd, maar nog altijd geen signaal. Grrr, ik weet het nu niet meer waar nog te zoeken
Je kan even kijken of de power-insert wel goed werkt door deze op een normale receiver aan te sluiten (bijv je Rebox als je die hebt) en van die receiver dan de antennespanning uit te schakelen in het menu. Ik had er eerst ook 1 die niet altijd goed contact maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71962

Bij mij op kantoor staat een digitenne-kastje voor de nachtdienst; veel gezeik en problemen mee gehad ivm verouderde firmware. Het nieuwste probleem is echter gestoorde ontvangst.

De melding: ontvangst storing, mogelijke kabelbreuk antenne.

Garantie via digitenne gaat niet, het brainwave kastje garantie verloopt via de fabrikant. Deze liet ons eerder 6 weken wachten op reparatie, dus liever niet via hen.

Is de antenne te vaak op de grond geflikkers en dus een breuk erin?

Waar kan ik simpel een nieuwe antenne kopen voor aansluiting op digitenne kastje? Dus coax aansluiting.

Of weet iemand een goedkoop goedwerkend decoderkastje voor digitenne in Amsterdam? ivm het niet hoeven wachten op bestellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Anoniem: 71962 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:50:

De melding: ontvangst storing, mogelijke kabelbreuk antenne.
Heb ik al vaker meegemaakt in de winkel, kwaliteit van de standaard antenne is niet best.
We hebben al een poging gedaan om zo'n ding te repareren maar het zit gewoon redelijk bagger in elkaar.
Garantie via digitenne gaat niet, het brainwave kastje garantie verloopt via de fabrikant. Deze liet ons eerder 6 weken wachten op reparatie, dus liever niet via hen.
Kan je leverancier niets betekenen voor je?
Hebben zij geen ruil ding ofzo?
Waar kan ik simpel een nieuwe antenne kopen voor aansluiting op digitenne kastje? Dus coax aansluiting.
Bij de meeste Digitenne dealer kun je een nieuwe Hirschmann antenne kopen, kost ongeveer 30 euro en is van een veel betere kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.polystar.se/upload/Polystar_AB/Partner/Hirschman/Products/ZIFA%20Hirschmann_small.jpg
Of weet iemand een goedkoop goedwerkend decoderkastje voor digitenne in Amsterdam? ivm het niet hoeven wachten op bestellingen etc.
Ik heb mijn rebox op martkplaats staan voor 50 euro, heb mijn abbonement opgezet i.v.m. aanschaf van de Kaas-hema digitale TV. Mocht je interesse hebben moet je maar even mailen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 08-05 15:00

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

http://www.improver.nl/easypage_1.html

heb hier zelf ook een antenne gekocht voor met kpn digitienne te gebruiken. prima shopje. goeie spullen en snelle bezorging.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71962

Ik heb mijn rebox op martkplaats staan voor 50 euro, heb mijn abbonement opgezet i.v.m. aanschaf van de Kaas-hema digitale TV. Mocht je interesse hebben moet je maar even mailen ofzo.
Bedankt voor je reply, de afdeling heeft inmiddels een nieuwe aangeschaft bij televersum in Amsterdam Osdorp twv 139 euro, inclusief die hirschmann antenne die jij afbeeldde.

Het is een:

Finepass
VTX-5000-CNX

Ik merkte meteen al een wereld van verschil in ontvangst en OnScreenDisplay en gewoon de complete werking van dit nieuwe kastje. Die oude brainwave was bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167393

k wil mijn media center met een dubbele hauppage tuner aansluiten op digitenne van scarlet. Iemand enig idee hoe? Ik heb dingen gelezen over twee set-top boxen, of over een set-top box met dubbele tuner. Maar ik hoor graag eerst van iemand wat werkt. Anders koop ik straks die SMT-1100T voor niks.

Als het echt niet anders kan dan neem ik maar weer upc anoloog. Want die stop ik in de media center en alles werkt perfect.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133641

Ik wil digitenne, (of iets anders) op mijn laptop ontvangen. Nu zie ik van die hele mooie tv turners via je usb port. Deze ondersteunen ook dvb-t. Bv:

http://www.avermedia.com/...ner_dvbtusb2.asp?show=2#1

Maar hoe zit het nou met die smartcards? Neem aan dat ik er 1 nodig heb en in dit apperaat moet stoppen ? Kan alleen niets vinden of er een smart card in kan. (dus zou ik alleen nl 2 kunnen ontvangen???) Ik zag in een paar posts terug iets over een pci tv kaart waar digitene op ontvangen kon worden. Moest hier dan geen smartcard in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Bijna al die apparaten zijn gemaakt voor gebruik in 't buitenland en aangezien NL 1 van de weinige landen is die een smartcard eist voor het bekijken van digitale uitzendingen schiet je met een apparaat zonder card-slot dus niet veel op ..

Je zult op zoek moeten naar een PCI-kaart / USB-device met een smartcard slot

[ Voor 16% gewijzigd door ScuL op 11-02-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133641

Daar was ik al bang voor... Echt jammer. Het leek mij perfect, op mijn laptop digitale tv ontvangen. Open markt lijkt mij zo. Iedergeval bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb ik oa digitenne genomen zodat ik alle 3 de kanalen van Canal+ had, zijn ze overgenomen door UPC en hebben er nu 8, waarvan er nog steeds 3 op digitenne.

Ach als ik het niet genomen had, had ik het helemaal niet meer gehad (digitale uitzending verplicht en dat hebben ze nog steeds niet in Schiedam (is toch overbodig gezever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 133641 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:17:
Ik zag in een paar posts terug iets over een pci tv kaart waar digitene op ontvangen kon worden. Moest hier dan geen smartcard in?
Op deze https://www.satshop.nl/ca...ers_id=41&products_id=240 kun je de bovengenoemde Twinhan kopen en staat ook een verwijzing naar een passende Conax-module en antenne. Ik neem aan dat andere winkels je ook wel aan zo'n combinatie kunnen helpen.
Bij de importeur van Twinhan kun je deze pagina vinden: http://www.smhbv.nl/twinhanproducten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb een vraagje: Ik heb zelf een Samsung Twintuner SMT-1100T maar heb veel last van happeringen en andere vage dingen. Nu staat mijn standaard antenne gewoon voor het raam dus dat is het niet. En als ik kijk hoeveel berijk ik heb dan zit ie vol.

Zou het helpen als ik een funke / Hirschmann en minder last heb van happeringen en beeldkwaliteit?

Ik heb een Panasonic TH42PA50 (Plasma)!

Alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09
Ziet er mooi uit. Werkt met een extra reflextor achter de antenne en een ingebouwde goede signaal versterker. Ze claimen vergelijkbare ontvangst te hebben als een 2 meter hoge antenne op het dak, en bereik tot 75 km afstand tot de zendmast te kunnen hebben!

Misschien moet KPN/Digitenne deze maar standaard mee gaan leveren ipv. dat simpele binnen antennetje dat er nu standaard bij zit. Zullen ze een hoop minder klachten over ontvangstproblemen krijgen denk ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 16:29
Ik heb nog een DEC2540 hier staan ooit het idee gehad om TV op te gaan nemen maar nooit van gekomen :P
Heb inmiddels Digitenne per 1 april opgezegd ivm een wok op het dak.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Kwam vandaag weer eens thuis langs, ligt er post van digitenne en van film 1 (voormalig canal+), ze stoppen met doorgifte van film1 en sport 1 per 15 april. Nu kan ik kosteloos van digitenne af en gratis een schotel antenne krijgen. Nu heeft schotel ook geen bbc 1 en 2 meer (staan iig niet in de lijst).
Ik stop iig met digitenne (nu geen pluspunten meer) en denk dat ik overstap op schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Als ze stoppen met Sport1/Film1 betekent dat dat er ruimte komt voor 3 extra zenders. Is dat de beruchte ruimte voor NGC? En wat krijgen we er nog meer...
Ik gok het dan op The Box vanwege het hoge jongere-gehalte dat ze ermee als klant trekken. En daarnaast (naast NGC ook dus) kan het wel eens ZDF worden voor de volledigheid van het aanbod Duits (alleen ARD is ook zo maf ;)).

[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 18-03-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft iemand enig idee of ze de 3 vrij gekomen kanalen van Sport+film 1 (en film 1.1) nog ergens voor gaan gebruiken?
Ik had opgezegd (kaarten terug gestuurd) maar kreeg er weer 1 retour omdat ik daar geen canal+ ophad (klopt,die kaart gebruikte ik ook niet) dus laat de andere ook maar retour sturen (voor die 3 euro p/m).

Bovendien hoop ik op een update voor mijn strong ontvanger, hij plopt af en toe heel irritant over het geluid heen, pas daarop de uitgang aan zodat je ff bijna niets hoort en gaat dan langzaam over op het normale volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Ga er maar vanuit dat die in gebruik worden genomen door ofwel andere zenders, ofwel door dezelfde zenders (hogere kwaliteit?). Mijn gok gaat naar n kudde nieuwe zenders dan, omdat de kwaliteit voor veel mensen afdoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Seven of Nine schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:25:
Ga er maar vanuit dat die in gebruik worden genomen door ofwel andere zenders, ofwel door dezelfde zenders (hogere kwaliteit?). Mijn gok gaat naar n kudde nieuwe zenders dan, omdat de kwaliteit voor veel mensen afdoende is.
De vraag is dan welke zenders, BBC 1 en 2 kunnen en mogen niet meer, Belgie zit er al op. Aan Duitse zenders is denk ik niet echt behoefte.

Van mij mogen ze er meer discovery kanalen op knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

MeNTaL_TO schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:20:
[...]
De vraag is dan welke zenders, BBC 1 en 2 kunnen en mogen niet meer, Belgie zit er al op. Aan Duitse zenders is denk ik niet echt behoefte.

Van mij mogen ze er meer discovery kanalen op knallen.
Daar hadden wij het in het KPN topic ook al over inderdaad. Mijn vermoeden is NGC, The Box en een tweede duitse zender (ZDF... ik hou die namen nooit uit elkaar :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Laatst online: 13:26

Shuriken

Life is all about priorities

KroeT schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:40:
Zijn er toevallig mensen die in Alkmaar wonen en Digitenne draaiend hebben? De zender staat namelijk in de Wormer, niet enorm ver hier vandaan, maar heel Alkmaar heeft negatieve postcodechecks.
Ik ga verhuizen, en twijfel tussen een schotel en Digitenne. De maandlasten van schotel zijn lager, maar daar staat een (veel) hogere aanschafprijs tegenover, Digitenne precies andersom. Maar als ik van iemand hoor dat Digitenne in Alkmaar niet of slecht werkt is de keuze simpel ;)
Ik heb zelf sinds een jaar KPN Digitale TV. Ik woon in Alkmaar - Hoefplan. Met de standaard antenne was de ontvangst niet goed. Ik heb nu een buitenantenne. Daarmee is het over het algemeen goed te doen.

Echter ik heb ook wel eens bij iemand in Huiswaard geprobeert, maar daar werd het echt helemaal niets.
Het hangt er dus sterk vanaf waar je in Alkmaar woont.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Seven of Nine schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:35:
[...]

Daar hadden wij het in het KPN topic ook al over inderdaad. Mijn vermoeden is NGC, The Box en een tweede duitse zender (ZDF... ik hou die namen nooit uit elkaar :p)
Net een reset gedaan, oude canal+ is nu verdwenen echter geen nieuwe kanalen toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

MeNTaL_TO schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:30:
[...]

Net een reset gedaan, oude canal+ is nu verdwenen echter geen nieuwe kanalen toegevoegd.
Klopt, mij viel hetzelfde op. Ook op de site van Digitenne is er geen nieuws te bekennen van een zenderuitbereiding. Valt me eerlijk gezegd tegen, ik had verwacht dat ze zo snel mogelijk meer klantenlokkers wilden. Dan zullen ze nog wel bezig zijn met contracten fixen.

[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 01-05-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

laat maar zat ff niet op te letten :9

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 01-05-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Seven of Nine schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:55:
[...]

Klopt, mij viel hetzelfde op. Ook op de site van Digitenne is er geen nieuws te bekennen van een zenderuitbereiding. Valt me eerlijk gezegd tegen, ik had verwacht dat ze zo snel mogelijk meer klantenlokkers wilden. Dan zullen ze nog wel bezig zijn met contracten fixen.
De beste klapper die ze in mijn ogen kunnen doen is een deal sluiten met Versatel/Tele2 voor doorgave van het voetbal, al denk ik dat KPN liever hun huiskleur in zwart veranderd, dan in zee gaan met een concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 19:19

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik wil dus digitenne bij mij in de auto.
oftewel Car TV van digitenne.
is 8,95 per maand. Nu ben ik naar onze autodealer geweest...en die zei dat inbouwen 1000,- kost. is dit waar? of is hij gewoon duur?
automerk = Mercedes CLK cabrio

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 18:21

franssie

Save the albatross

DNA_Saint schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 03:02:
ik wil dus digitenne bij mij in de auto.
oftewel Car TV van digitenne.
is 8,95 per maand. Nu ben ik naar onze autodealer geweest...en die zei dat inbouwen 1000,- kost. is dit waar? of is hij gewoon duur?
automerk = Mercedes CLK cabrio
hangt er vanaf ... als je al een nav systeem heb tmet scherm en een video ingang - dan is het duur.
Moet er nog een scherm ingebouwd worden dan valt het eigenlijk nog wel mee. Die Car ontvanger is dacht ik duurder omdat ie om moet kunnen gaan met de frequentie shifts door je snelheid (doppler effect) maar als je niet kijkt als je rijdt voldoet natuurlijk elke digitenne ontvanger (werken alleen op 220V dacht de meesten dan).
Dus wat biedt de beste man/vrouw voor die EUR1000?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

franssie schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 04:32:
[...]

hangt er vanaf ... als je al een nav systeem heb tmet scherm en een video ingang - dan is het duur.
Moet er nog een scherm ingebouwd worden dan valt het eigenlijk nog wel mee. Die Car ontvanger is dacht ik duurder omdat ie om moet kunnen gaan met de frequentie shifts door je snelheid (doppler effect) maar als je niet kijkt als je rijdt voldoet natuurlijk elke digitenne ontvanger (werken alleen op 220V dacht de meesten dan).
Dus wat biedt de beste man/vrouw voor die EUR1000?
Mijn strong ontvanger kan ook op 12V (dus rechtstreeks van de accu) werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:23
Haay schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:11:
[...]

Ziet er mooi uit. Werkt met een extra reflextor achter de antenne en een ingebouwde goede signaal versterker. Ze claimen vergelijkbare ontvangst te hebben als een 2 meter hoge antenne op het dak, en bereik tot 75 km afstand tot de zendmast te kunnen hebben!

Misschien moet KPN/Digitenne deze maar standaard mee gaan leveren ipv. dat simpele binnen antennetje dat er nu standaard bij zit. Zullen ze een hoop minder klachten over ontvangstproblemen krijgen denk ik zo!
Tot 75 kilometer van de zendmast??? Dat lijkt me toch voor een belangrijk deel afhangen van het vermogen van de zender. Ik woon op 50 kilometer van Amersfoort, buiten het door Digitenne/KPN opgegeven dekkingsgebied. In Amersfoort staat een prutszendertje van 2.5 kW. Het lijkt me sterk dat ik toch ontvangst heb en ik vind het wat duur om zo'n ding op proef te gaan bestellen. De antenne zal wel een heel zwak signaal kunnen versterken, maar dan moet dat signaal wel zwak bij mij doorkomen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoeveel kilometer haalt die zender in Amersfoort maximaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 20:25
Ik heb een vraagje over Digitenne:

Ik heb een ontvanger van het merk Topfield, en wil zaterdag graag een voetbalwedstrijd op een groot scherm uitzenden. Om tv-beelden via de beamer te projecteren, moet tussen TV en beamer een apaaraat met TV-tuner zitten. Bijvoorbeeld een videorecorder, dvd-recorder,etc. (Nieuwste beamers hebben overigens een ingebouwde TV-tuner)

Nu is mijn vraag of een digitenne-ontvanger ook over een TV-tuner beschikt, zodat ik de beamer rechtstreeks hier op aan kan sluiten (VGA / DVI uitgang op beamer, Scart-aansluiting digitenne-ontvanger)

Is het overigens mogelijk om de beamer VGA -> Scart aan te sluiten?
Of moet je hiervoor VGA -> s-video of VGA -> tulp gebruiken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

BvdH schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:20:
Ik heb een vraagje over Digitenne:

Ik heb een ontvanger van het merk Topfield, en wil zaterdag graag een voetbalwedstrijd op een groot scherm uitzenden. Om tv-beelden via de beamer te projecteren, moet tussen TV en beamer een apaaraat met TV-tuner zitten. Bijvoorbeeld een videorecorder, dvd-recorder,etc. (Nieuwste beamers hebben overigens een ingebouwde TV-tuner)

Nu is mijn vraag of een digitenne-ontvanger ook over een TV-tuner beschikt, zodat ik de beamer rechtstreeks hier op aan kan sluiten (VGA / DVI uitgang op beamer, Scart-aansluiting digitenne-ontvanger)

Is het overigens mogelijk om de beamer VGA -> Scart aan te sluiten?
Of moet je hiervoor VGA -> s-video of VGA -> tulp gebruiken?

Bedankt!
De Topfield decoder beschikt over een, nee twee, scart aansluitingen en 3 tulpjes (links, rechts, video). Al deze zaken zijn direct op de beamer aan te sluiten. De decoder is dus in feite een tuner. Waarschijnlijk is VGA<->Tulp het eenvoudigst te vinden, maar VGA<-> Scart is ook prima, als die dingen uberhaupt bestaan. Meestal is het ook mogelijk tulpjes op de beamer aan te sluiten, dan kan je gewoon tulp<->tulp doen.

[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 23-05-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
Seven of Nine schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:37:
[...]

Waarschijnlijk is VGA<->Tulp het eenvoudigst te vinden, maar VGA<-> Scart is ook prima, als die dingen uberhaupt bestaan. Meestal is het ook mogelijk tulpjes op de beamer aan te sluiten, dan kan je gewoon tulp<->tulp doen.
Dank je wel, ik weet genoeg!

Overigens gaat het om een portable compaq beamer (Compaq iPAQ MP3800), welke als voornaamste doel het projecteren vanaf een PC/laptop heeft. Vandaar dat er alleen een VGA en DVI aansluiting op zitten. tulp <-> tulp zit er dus niet in!

Ik kan zelfs kiezen nu, tussen VGA <-> scart (welke bestaat! http://www.kelkoo.nl/ctl/...d=100164013&fromform=true) en VGA <-> tulp.

Als het alleen om het beeld gaat, en het geluid niet per sé noodzakelijk is, dan zou je dus alleen je beamer en je digitenne nodig hebben, zonder TV? of is dat niet mogelijk?

Bedankt, "Seven of Nine"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

BvdH schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:00:
[...]

Dank je wel, ik weet genoeg!

Overigens gaat het om een portable compaq beamer (Compaq iPAQ MP3800), welke als voornaamste doel het projecteren vanaf een PC/laptop heeft. Vandaar dat er alleen een VGA en DVI aansluiting op zitten. tulp <-> tulp zit er dus niet in!

Ik kan zelfs kiezen nu, tussen VGA <-> scart (welke bestaat! http://www.kelkoo.nl/ctl/...d=100164013&fromform=true) en VGA <-> tulp.

Als het alleen om het beeld gaat, en het geluid niet per sé noodzakelijk is, dan zou je dus alleen je beamer en je digitenne nodig hebben, zonder TV? of is dat niet mogelijk?

Bedankt, "Seven of Nine"!
Dat is zelfs de eenvoudigste optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
Seven of Nine schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:05:
[...]

Dat is zelfs de eenvoudigste optie ;)
Maar scart en tulp aansluitingen zitten ook op mijn TV, hier kun je de beamer in feite ook direct op aansluiten. Alleen krijg je dan geen beeld, omdat er geen TV-tuner aanwezig is in zowel beamer als TV. Deze zit wel in bijv. een videorecorder of dvd-recorder.

Dat ik vorige keer de Olympische Spelen over de beamer wilde uitzenden, moest ik dus mn TV op mn videorecorder aansluiten en de beamer weer op de videorecorder. De beelden gingen dus van mn TV via mn videorecorder naar de beamer!

Maar jij weet cker dat je Digitenne-ontvanger over een TV-tuner beschikt/een TV-tuner is? En dat ik dus geen videorecorder o.i.d. nodig heb om uit te zenden?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door BvdH op 24-05-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

BvdH schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:43:
[...]

Maar scart en tulp aansluitingen zitten ook op mijn TV, hier kun je de beamer in feite ook direct op aansluiten. Alleen krijg je dan geen beeld, omdat er geen TV-tuner aanwezig is in zowel beamer als TV. Deze zit wel in bijv. een videorecorder of dvd-recorder.

Dat ik vorige keer de Olympische Spelen over de beamer wilde uitzenden, moest ik dus mn TV op mn videorecorder aansluiten en de beamer weer op de videorecorder.

Maar jij weet cker dat je Digitenne-ontvanger over een TV-tuner beschikt/een TV-tuner is? En dat ik dus geen videorecorder o.i.d. nodig heb om uit te zenden?

Alvast bedankt!
Een TV zonder TV tuner is gewoon een beeldbuis... een monitor om t zo maar te zeggen. De TV heeft wel een tuner, maar de signalen die daar uit komen worden niet over Scart of die tulpjes verzonden. Tulpjes zijn sowieso 1-wegs verkeer, dus dat is alleen maar een ingang van beeld voor de TV. De poorten op de Topfield Digitenne decoder zijn allemaal uitgangen (en de tweede scartaansluiting _tevens_ een ingang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-05 22:42
BvdH schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:43:
[...]

Dat ik vorige keer de Olympische Spelen over de beamer wilde uitzenden, moest ik dus mn TV op mn videorecorder aansluiten en de beamer weer op de videorecorder. De beelden gingen dus van mn TV via mn videorecorder naar de beamer!
Nee, je videorecorder heeft een ingebouwde tvtuner en kan het beeld hiervan weergeven via de SCART in/uitgang. Die tv had je dus helemaal niet hoeven aansluiten want de SCART aansluitingen op je tv zijn er alleen maar voor signaal invoer, er komt niks uit. Een digitenne decoder is weer puur een uitvoerapparaat: het beeld en geluid gaat via SCART, composite, antenneuitgang, of anders naar een invoerapparaat zoals een TV of beamer.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Digitenne-afnemers (en waarschijnlijk ook KPN TV afnemers) gaan zo te zien het WK in breedbeeld krijgen. Op de plek waar Slechtvalken TV gister nog zat, zit nu een testbeeld. Als zenderinformatie is hier "WK 2006 breedbeeld HQT" aan toegevoegd. De vraag is alleen nu nog: is dit HDTV, of gewoon een hogere resolutie en bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-05 22:42
Ik kan me niet voorstellen dat de huidige kastjes HDTV output zouden ondersteunen. Mijn tv ondersteund dat in ieder geval niet, dus dan heb ik er nog niks aan. Ik gok op WKbeelden in anamorphic widescreen met een 2x zo hoge bitrate. :)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Zal 99% zeker geen HDTV zijn - hoe krijgen ze nu nog al die decoders bij de mensen thuis ?

Ik denk dat ze inderdaad de capaciteit van de 3 vrije zenders (kanaal 26 t/m 28) zullen gebruiken voor één kanaal met hoge bitrate + breedbeeld tijdens het WK.
Als dit zo is, vind ik KPN heel lief... nog maar even afwachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Van Planet Multimedia:
NOS levert WK wel in breedbeeld aan kabel

Gepubliceerd op woensdag 31 mei 2006

(P7) NOS/NOB zal toch beelden van het Wereldkampioenschap voetbal in breedbeeld distribueren voor kabelaars.
Dat maakt Essent bekend in een persbericht. Ook andere kabelaars maken er gebruik van, zo vertelt Casema tegen Planet Multimedia.

Kanaal 12
Via @Home TV Digitaal van Essent Kabelcom zal het WK behalve in High Definition (HD), ook in gewoon 16:9 breedbeeld te zien zijn.

@Home heeft hierover afspraken gemaakt met de NOS. NOB Crossmedia Facilities verzorgt de levering van het 16:9 breedbeeldsignaal vanaf de Mediagateway in Hilversum.

Abonnees met een breedbeeldtelevisie en een abonnement op digitale televisie van @Home kunnen vanaf 9 juni zonder extra kosten gratis alle wedstrijden via een apart kanaal in echt breedbeeld 16:9 bekijken. Op zendernummer 12 komen er uitzendingen vanaf ongeveer een uur voor de aanvang van de wedstrijd, tot en met een uur na de wedstrijd, dus inclusief de palavers die aan de potjes voetballen vooraf gaan en erop volgen.

Alle kabelaars
Volgens de woordvoerder van Casema zullen alle kabelaars die digitaal uitzenden gebruik kunnen maken van de faciliteit en dat waarschijnlijk ook doen. Casema biedt ook breedbeeld apart, net als Essent:

"Het HD-signaal dat we al krijgen van het NOB is breedbeeld. Door dit HD-signaal om te zetten in het gewone SD-formaat, kunnen we digitaal wel breedbeeld uitzenden."

UPC maakte eerder bekend wel breedbeeld uit te zenden, maar in het digitaal themapakket. UPC vertelde Planet Multimedia toen het signaal direct uit Frankrijk te zullen halen en niet bij het NOB te betrekken.

HDTV
Het WK voetbal is daarnaast voor digitale kabeltv-klanten te volgen in High Definition met behulp van een HD settopbox in combinatie met een HD-Ready televisie.

In plaats van een Samsung settopbox koos UPC voor een constellatie met Philips, en deze week werd bekend dat deze partijen HDTV hoogstwaarschijnlijk niet op tijd werkend zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet iemand hier toevallig wat de pincode is waar je de beveiligingspincode kan overrulen.
Ik heb die vorige keer van de kpn gehad toen iemand in een lollige bui mijn pincode had veranderd en ik heb nu een collega die zijn pincode niet meer weet. Alleen kan ik die pincode niet meer bedenken (ik dacht iets van 5669, maar die is het dus niet).
Voor alle duidelijkheid, ik bedoel dus niet 0000 en 1234.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90656

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:37:
Weet iemand hier toevallig wat de pincode is waar je de beveiligingspincode kan overrulen.
Ik heb die vorige keer van de kpn gehad toen iemand in een lollige bui mijn pincode had veranderd en ik heb nu een collega die zijn pincode niet meer weet. Alleen kan ik die pincode niet meer bedenken (ik dacht iets van 5669, maar die is het dus niet).
Voor alle duidelijkheid, ik bedoel dus niet 0000 en 1234.
Ik heb eens gelezen en bewaard: "kpn: 7799
De code 2606 is een achterdeur van de topfield."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 90656 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:16:
[...]

Ik heb eens gelezen en bewaard: "kpn: 7799
De code 2606 is een achterdeur van de topfield."
THNX dat is hem idd.

Als iemand hier nu ook nog weet hoe ik mijn samsung zo ver krijg dat ie Utrecht TV als standaard neemt ipv de Amsterdamse versies ervan. Ik kan ze handmatig toevoegen, echter heb ik dan gezever met de namen en dubbele kanalen (die je wel weer uit kan zetten). Maar bij een volgende scan zijn die weer weg.

Bij mijn Strong ontvanger ontvang ik gewoon Utrecht TV standaard (echter staat die op een tv op een andere kamer, ik wil juist de Samsung omdat die zijn tv gids een stuk beter is en teletekst heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Nieuwe topics aangemaakt. Graag hier Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200251

hallo,

Ik kan wel zeggen dat ik een leek ben op gebied van pc,s maar ik wil graag digitale tv kijken via mijn mediacenter van de pc(aldi) zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet aansluiten en wat ik nodig heb.

ik heb een kpn kasje samsung t1000t

ik hoop dat iemand mij in normnale taal kan uitleggen wat ik moet doen ik weet nl al die termen niet.

vast bedankt voor de reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Zoals sioux al heeft gemeld is er een nieuw topic voor Digitenne van KPN: Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.