Digitenne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 92.792 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mmm dus ze zullen niet zo 123 gaan uitbreiden als ik het zo begrijp. Wel jammer maarja voorlopig heb ik nog wel genoeg aan de kabel. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:32:
De KPN handleiding ontbreekt een gedeelte. Er wordt verteld hoe je met een Twin Tuner een ander kanaal kunt opnemen. Wat ik ook probeer, ik kan maar 1 kanaal tegelijk bekijken en bij zappen zapt het videokanaal vrolijk mee .
Dat werkt hier ook niet, ziet er inderdaad uit als een fout in de software. Een ander kanaal opnemen als timer-opname werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:11:
[...]

is het niet gewoon zo dat tuner1 output op scart1 en tuner2 naar scart2 ? dus simpelweg je TV switchen tussen scart1/2
Klinkt als een optie, maar volgens mij heb je dan een setup nodig met een TV met minimaal twee scart ingangen. (de mijne heeft enkel coax).
  • Receiver --> Video
  • Video --> TV
  • Receiver --> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
sverzijl schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:11:
is het niet gewoon zo dat tuner1 output op scart1 en tuner2 naar scart2 ? dus simpelweg je TV switchen tussen scart1/2
Nee, zo simpel is het niet. Beide uitgangen geven hetzelfde signaal. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je ze via de groene knop op de afstandsbediening kunnen ontkoppelen, maar dat blijkt dus niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09-2021

Hom

Mijn ervaring met kpn digitale tv.

ik heb op 21-01-2005 kpn tv gekocht
ik kan nog tot 1 februari een vergelijking maken met de kabel van upc

wat mij meteen opvalt is dat kpn tv onscherper lijkt t.o.v kabel upc
na wat topics gelezen te hebben is dit een beeld wat meer personen hebben

- ( KPN TV geeft bij mij een beeld met een waas erin, ik mis scherpte, zeker niet beter als de kabel van UPC, van alles geprobeerd maar de waas blijft. )

- (Kwaliteit is aardig, al moet ik zeggen, zie ik af en toe toch blokjes. )

de installatie ging makkelijk
de bediening is duidelijk om van kanaal te wisselen, opnemen met een twin geeft probleemen
alleen via de timer op de tuner gaat dit goed.

door dit forum heb ik een beter beeld gekregen van kpn digitale tv
ik overweeg zelf om het pakket terug te brengen naar de winkel.

(maandag zal ik contact opnemen met de helpdesk op de scherpte beter te krijgen, ik heb hier echter geen vertrouwen in dat dit op korte termijn gebeurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

netblade

Sunrise

Hom schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:13:
Mijn ervaring met kpn digitale tv.

ik heb op 21-01-2005 kpn tv gekocht
ik kan nog tot 1 februari een vergelijking maken met de kabel van upc

wat mij meteen opvalt is dat kpn tv onscherper lijkt t.o.v kabel upc
na wat topics gelezen te hebben is dit een beeld wat meer personen hebben

- ( KPN TV geeft bij mij een beeld met een waas erin, ik mis scherpte, zeker niet beter als de kabel van UPC, van alles geprobeerd maar de waas blijft. )

- (Kwaliteit is aardig, al moet ik zeggen, zie ik af en toe toch blokjes. )

de installatie ging makkelijk
de bediening is duidelijk om van kanaal te wisselen, opnemen met een twin geeft probleemen
alleen via de timer op de tuner gaat dit goed.

door dit forum heb ik een beter beeld gekregen van kpn digitale tv
ik overweeg zelf om het pakket terug te brengen naar de winkel.

(maandag zal ik contact opnemen met de helpdesk op de scherpte beter te krijgen, ik heb hier echter geen vertrouwen in dat dit op korte termijn gebeurt)
Je moet een instelling veranderen

In het menu audio visuele instellingen
Kiezen bij scart voor CVBS ipv RGB.
En weg is de wazigheid :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:32:
Inmiddels het hele forum doorgelezen, maar het blijkt dat een bepaald onderdeel door niemand besproken of getest is.
Te weten: Twee kanalen gebruik met de Twin tuner van KPN (Samsung SMT-1100T)

Mijn ervaring tot dusver is goed. Makkelijk aansluit procedure, goed beeld, goed geluid. Eigenlijk alleen wat meer afstandsbediendingwerk dan met een normale kabel verbinging.

De KPN handleiding ontbreekt een gedeelte. Er wordt verteld hoe je met een Twin Tuner een ander kanaal kunt opnemen. Wat ik ook probeer, ik kan maar 1 kanaal tegelijk bekijken en bij zappen zapt het videokanaal vrolijk mee .
Er ontbreekt niets in de handleiding, het staat er alleen wat summier ;) en ze gaan van de situatie uit dat je TV en Video via scart aan hebt gesloten. (en je video eventueel via scart rechtstreeks naar je TV)
Situatie:
TV met standaard COAX aansluitng op de RF van de tuner
Video/DVD combi via SCART aansluiting aangesloten op de VCR SCART van de tuner.

Als de video uitstaat heb ik beeld. Zodra de video aangaat, neemt deze het beeld over.Je kijkt dan nog steeds naar hetzelfde kanaal. Vanaf dat moment kan ik dus bijvoorbeeld wel een band of DVD afspelen en kijken.
Tussendoor kan ik niet kijken wat er op TV is.

Hoe kun je switchen tussen de twee tuners in het KPN kastje?
Je kan niet switchen tussen de twee tuners, dat moet je juist met de TV of Video doen.
De eerste tuner gaat altijd naar RF en TV scart, de tweede tuner gaat altijd naar VCR scart.
Als je de 2e tuner niet apart aan hebt gezet, dan laat deze altijd het beeld van de eerste tuner zien.
Als je een beetje creatief gaat uitproberen met de SCART kabel op de aansluitingen, lukt het je wel om alleen beeld rechtstreeks op TV te houden. Vanaf dat moment kun je niet controleren of je video wel een kanaal ontvangt. Getest..... helaas, enkel zwart beeld en ruis was opgenomen.
Sluit de scart kabel eens aan op de 2e scart van je video en probeer het nog eens.
Vergeet niet om die als opname bron te selecteren...
Heeft iemand gelijke ervaringen?
KPN medewerkster wist na vier keer alles nalopen enkel te vertellen dat er een nieuwe software versie komt die het oplost. Bij mij staat er versie 1.20 op en dat schijnt de actuele software te zijn.

groeten,
Richard |:(

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

asmi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:14:
[...]

Nee, zo simpel is het niet. Beide uitgangen geven hetzelfde signaal. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je ze via de groene knop op de afstandsbediening kunnen ontkoppelen, maar dat blijkt dus niet te werken.
Dat werkt prima, je moet het even goed doen.

Druk op de OK knop, je krijg de zenderlijst, daarboven staat "TV Lijst", druk nu op de groene knop (TV/VCR), nu komt er "VCR-scart" boven de lijst te staan. Kies het kanaal en druk weer op OK.
Nu zegt je tuner "start nu uw video recorder" ofzoiets, en viola! Tuner 2 is ingeschakeld op een andere zender en je kan nu weer naar hartelust zappen op tuner 1 terwijl tuner 2 met rust word gelaten.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 23-01-2005 20:47 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

netblade schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:19:
[...]
Je moet een instelling veranderen

In het menu audio visuele instellingen
Kiezen bij scart voor CVBS ipv RGB.
En weg is de wazigheid :)
Het grappige is, dat RGB eigenlijk een veel betere beeldkwaliteit met zich mee brengt. Wij mensen zien dan ineens veel meer detail en valt ons op dat het beeld wazig lijkt. (lijkt ja!)
Waarom?
Als je even goed naar CVBS kijkt zul je zien dat het beeld heel erg schaduwd, en daardoor bij hoge contrast randen een extra schaduwtje erbij heeft. En soms zelf een lopende band lijkt (rood op blauw overgang is echt een complete disaster...)
Bijv. bij ondertiteling. Kijk maar eens rechts langs de rand van de letters. Een lelijke schaduw accentueerd te letter. Wij mensen ervaren dat als extra scherpte, iets wat bij RGB dus niet gebeurd. Onze ogen zeggen ons dus dat RGB waziger is... maar zoals met zoveel dingen, dat is bedrog. RGB is dus niet waziger, maar gedetailleerder van kwaliteit, schaduwt niet en kennelijk kunnen sommige mensen niet tegen de werkelijkheid. :P

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 23-01-2005 20:54 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op heden nog geen enkele uitzending zonder periodieke beeld vastlopers gezien. Je ziet dan even de digitale storing in de vorm van blokjes. Geluid gaat soms wel door, beeld niet. Storend in actiefilms...

KPN kastje zit op dezelfde stroomgroep als de koelkast. Zodra die aanspringt, merk je de storing. Volgens mij heeft dat met name met de netspanning te maken. Ik merk ook andere storingen overeenkomstig met een GSM in de buurt van een speaker (geluid dus).

Voor de PC (etc.) heb je van die stroomblokken met een zekering die pieken en dalen moeten opvangen om hardware beschadiging te voorkomen. Daarmee ga ik vanavond testen op verbetering ten opzichte van de koelkaststoring 8)7 .

Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Onze ogen zeggen ons dus dat RGB waziger is... maar zoals met zoveel dingen, dat is bedrog. RGB is dus niet waziger, maar gedetailleerder van kwaliteit, schaduwt niet en kennelijk kunnen sommige mensen niet tegen de werkelijkheid.
igorance is bliss ;)

[ Voor 86% gewijzigd door mughato op 24-01-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog compleet newbie wat TV op de PC betreft, ik heb al wel de FAQ's op digitenne.nl en kpn.nl doorgelezen, maar ik heb daar niets gevonden en snap het nog steeds niet helemaal, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb overigens alleen de laatste drie pagina's van dit topic doorgelezen (helaas is de zoek-in-dit-topic functie niet meer aanwezig?), sorry als het antwoord al ergens in dit topic stond.

Ik heb al een TV die is aangesloten op Digitenne, maar ik wil ook wel graag TV op mijn PC kunnen kijken. Aangezien het alleen mogelijk is om naar dezelfde zender te kijken als je twee TV's aansluit op een digitale ontvanger volgens de digitenne.nl FAQ, neem ik aan dat ik dus een tweede abbonnement en een digitale ontvanger, antenne en smartcart nodig heb, correct?

En wat voor hardware heeft mijn PC dan nodig? Op digitenne.nl las ik iets over digitale ontvangers die aangesloten kunnen worden op een USB poort, maar ik dacht aan een TV kaart?

Wat betreft software, kunnen MythTV/Freevo onder Linux en Media Portal onder Windows dan gebruikt worden om TV te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

remco_k schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:53:
[...]

Het grappige is, dat RGB eigenlijk een veel betere beeldkwaliteit met zich mee brengt. Wij mensen zien dan ineens veel meer detail en valt ons op dat het beeld wazig lijkt. (lijkt ja!)
Waarom?
Als je even goed naar CVBS kijkt zul je zien dat het beeld heel erg schaduwd, en daardoor bij hoge contrast randen een extra schaduwtje erbij heeft. En soms zelf een lopende band lijkt (rood op blauw overgang is echt een complete disaster...)
Bijv. bij ondertiteling. Kijk maar eens rechts langs de rand van de letters. Een lelijke schaduw accentueerd te letter. Wij mensen ervaren dat als extra scherpte, iets wat bij RGB dus niet gebeurd. Onze ogen zeggen ons dus dat RGB waziger is... maar zoals met zoveel dingen, dat is bedrog. RGB is dus niet waziger, maar gedetailleerder van kwaliteit, schaduwt niet en kennelijk kunnen sommige mensen niet tegen de werkelijkheid. :P
Dan kan ik niet tegen de werkelijkheid :P
Vind het er zo wel goed uitzien ;)
Ieder zijn eigen mening he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:59:
[...]

Ik heb een 82cm BB en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het beeld. Enkele zenders zijn van wat mindere kwaliteit (RTL4) maar niet storend.
Heb een BB van 70CM, gisteren de boel aangescaft een aangesloten, heb prachtig beeld, niet 1 zender is slecht...........kan ik van de kabelaar niet zeggen!

Ook het gebruik van de twintuner en dus gelijktijdig opnemen en wat anders kijken geeft geen problemen. Kortom, ben zeer tevreden na 24 uur! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:22:
[...]

Ik heb een tijdje bij de buren op hun 80cm BB gekeken en inderdaad, vanaf een afstandje (3-4 meter) ziet het er wel strak uit, maar zodra je wat dichter bij komt zie je duidelijk dat de compressie van te lage kwaliteit is. Voor mij was dit reden om het niet te nemen. Mijn advies is dan ook om het eerst zelf eens goed te bekijken. De een stoort zich er blijkbaar minder aan dan de ander. Mijn buren zeggen er uiterst tevreden mee te zijn, maar ik zou het niet willen hebben.

Uitbreiding van Digitenne kan alleen maar als ze meer bandbreedte (etherfrequenties) aan kunnen kopen. De huidige bandbreedte die ze nu hebben zit 100% vol (vandaar ook de lage compressie, om maar zo veel mogelijk kanalen in de beperkte bandbreedte te kunnen proppen)
Als je een BB van 80 CM hebt MOET je sowieso niet dichterbij dan 3-4 meter gaan zitten!! Dit is echt onzin dus!
Als je echt zo dichtbij moet kunnen is de aanscaf van een groot formaat TV dus geen optie, simpel!
Afstand van zo'n 3 meter is minimaal voor 70cm BB, dus ook zeker voor een 82cm BB, ik heb echt uitstekend beeld, beter dan de kabel.
En dat terwijl ik huiverig was slechte ontvangst te hebben aangezien mijn huis erg goed is geisoleerd en dergelijke, maar gewoon 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bovendien vind ik digitenne bij lange na niet de kwaliteit hebben die een goede kabelontvangst heeft. Als ik een film kijk (op zogenaamde 'DVD' kwaliteit bij digitenne), dan heb ik geen behoefte aan artefacten bij de ondertiteling. Ik heb het zelf gezien, zowel bij vrienden als in de winkel, en overal hebben ze last van artefacten rond de ondertitels. Vergelijk het maar met een JPG-afbeelding die teveel compressie heeft ondergaan...

Persoonlijk word ik er dus helemaal niet goed van als er sprake is van zichtbaar beeldkwaliteitsverlies.

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 29-01-2005 12:29 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spone schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:23:
Bovendien vind ik digitenne bij lange na niet de kwaliteit hebben die een goede kabelontvangst heeft. Als ik een film kijk (op zogenaamde 'DVD' kwaliteit bij digitenne), dan heb ik geen behoefte aan artefacten bij de ondertiteling. Ik heb het zelf gezien, zowel bij vrienden als in de winkel, en overal hebben ze last van artefacten rond de ondertitels. Vergelijk het maar met een JPG-afbeelding die teveel compressie heeft ondergaan...

Persoonlijk word ik er dus helemaal niet goed van als er sprake is van zichtbaar beeldkwaliteitsverlies.
Heb je al geprobeerd om te "spelen" met instellingen zoals Netblade hierboven ergens aangaf:

"In het menu audio visuele instellingen
Kiezen bij scart voor CVBS ipv RGB"

En ook de overige opties in audiovisuele installingen kunnen verbetering voor je brengen, ik zou zeggen, probeer verschillende combinaties van die instellingen, bij mij werkt het echt top, had ik vooraf niet durfen hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:19:
[...]

Als je een BB van 80 CM hebt MOET je sowieso niet dichterbij dan 3-4 meter gaan zitten!! Dit is echt onzin dus!
Als je echt zo dichtbij moet kunnen is de aanscaf van een groot formaat TV dus geen optie, simpel!
Ik heb hierbij alleen maar aan willen geven dat de artefacts wel degelijk aanwezig zijn, maar niet extreem storend zijn op normale kijkafstand. Als ik dit vergelijk met (goede) kabelkwaliteit en/of DVD, dan komt Digitenne er erg bekaaid af. Maar zoals eerder gezegd, iedereen die het overweegt moet het zelf gaan bekijken en als je je niet aan de matige compressie stoort, is Digitenne een goed alternatief voor de dure kabel.

Overigens, hoe ver je van een TV MOET zitten, bepaal ik liever zelf i.p.v. het door de beeldkwaliteit van Digitenne te laten bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleempje :'(
Ik heb gisteren mijn digitenne aangesloten en heb een prima beeld.
Echter krijg ik geen radio ontvangst via mijn dvd-tuner :?

Ik heb wel radio-ontvangst op mijn tv!

Korte situatieschets:
Scart van single-tuner naar tv en video.
Audiokabel van single-tuner naar dvd-tuner.

Wie het weet mag het zeggen, want ik weet het niet meer hoor!! I:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ben gisteren even aan het proberen geweest met een kleine
Digitenne-ontvanger van Strong.
Het leuke aan deze ontvanger is dat hij een 12 Volt aansluiting heeft,
dus dat nodigt uit om mobiel te gaan proberen.

Welnu, als je deze ontvanger verplaatst gaat het beeld meteen op zwart
zelfs bij lage ( < 10 KM/h ) snelheden. Ga je weer stilstaan dan is het perfecte
beeld en geluid weer terug binnen twee s.

Getest in de trein, later in de bus ( ben zelf de chauffeur :-)
Restultaten zijn telkens dezelfe: bewegen betekent: Geen ontvangst meer.
Het zal uiteindelijk wel komen door het zg. Doppler effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:02:
[...]

Ik heb hierbij alleen maar aan willen geven dat de artefacts wel degelijk aanwezig zijn, maar niet extreem storend zijn op normale kijkafstand. Als ik dit vergelijk met (goede) kabelkwaliteit en/of DVD, dan komt Digitenne er erg bekaaid af. Maar zoals eerder gezegd, iedereen die het overweegt moet het zelf gaan bekijken en als je je niet aan de matige compressie stoort, is Digitenne een goed alternatief voor de dure kabel.

Overigens, hoe ver je van een TV MOET zitten, bepaal ik liever zelf i.p.v. het door de beeldkwaliteit van Digitenne te laten bepalen ;)
"Niet extreem storend" is bij mij "in het geheel niet storend", denk dat het echt afhankelijk is van omgeving/regio en randapparatuur (goede scartkabels) en zo zijn er meer externe factoren die een rol kunnen spelen, nogmaals ik ben erg tevreden. Niks bekaaid vanaf komen bij mij dus, sterker nog, beter dan mijn Casema aansluiting! Die overigens van goede coax is voorzien.

En dat MOET zitten, dus afstand t.o.v. je TV is gewoon een "standaard" ofwel adviesaanduiding die retailers horen te communiceren aan hun klanten, wordt door de fabrikant geadviseerd, kan er ook niets aan doen............hoe groter je beeld, hoe verder je er dus vanf zou moeten zitten voor acceptatie door jouw ogen en brein, tis echt een vuistregel, maar doe ermee wat je wilt, zijn jouw ogen die er op latere leeftijd last van krijgen niet de mijne.
Zelfde als met roken, ik doe het, maar ik verpest op zijn minst mijn eigen licham, en do het toch, jij hebt het met de afstand tot de tv :P ;)

OVERALL: I'm happy with Digital KPN! FORZA KPN! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb tot 2 keer toe een reply proberen te posten over "moving DBV-T ontvangers", beide keren was ie te zien, maar een paar uur later is mijn post weg? technical glitch of censuur? anybody knows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog maar een keer een lost bericht over "bewegende DVB-T bozen": er zijn op dit moment geloof ik 2 fabrikanten die dit leveren. Een is Hirshmann, de tweede weet ik niet meer. Die van Hirshmann is gegarandeerd werkend tot 180 km/h (lijkt me voldoende........) en wordt oa door BMW als originele accessoire geleverd bij bepaalde BMW's (met navipro en TV optie).
hopelijk blijft deze post wel bestaan.................(en nee, ik heb geen belang in deze fabrikant of zo)

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:10:
KPN kastje zit op dezelfde stroomgroep als de koelkast. Zodra die aanspringt, merk je de storing. Volgens mij heeft dat met name met de netspanning te maken. Ik merk ook andere storingen overeenkomstig met een GSM in de buurt van een speaker (geluid dus).
In principe wil je bepaalde apparatuur (tv, audio, computer, etc) NOOIT op een groep aansluiten waar ook dingen als koelkasten, magnetrons, stofzuigers, etc (apparaten die (onregelmatig) veel stroom gebruiken of storingen veroorzaken) op zitten. Echt goed voor je apparatuur is dat namelijk niet te noemen.

Als je het toch doet of niet anders kan, koop dan een stekkerblok met ontstoringsfilters, etc (Belkin SurgeMaster oid) of zet er een ferrietfilter op (laatste zelf nog nooit geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een van de eerste nederlandse gebruikers van Digitenne (woon in een bedrijfspand waar geen kabel komt). En ik vindt het echt bagger! Er stond groot DVD kwaliteit op de doos (nu niet meer naar het schijnt), maar m'n videobanden komen dichter bij DVD in de buurt. Ik woon langs een drukke weg en elke keer als er een oude wagen voorbij komt vallen bij verschilende kanalen (die weinig bandbreedte toebedeelt krijgen) het beeld stil. Vergelijkbaar met een kras op je DivX CDtje dus van die blokken in beeld. En natuurlijk geen BBC 1 en 2. Alleen BBC world. Non stop journaal en af en toe een normale uitzending. Toen we het aanschafte zei de verkoper nog dat er op dat moment gepraat werd met de BBC dus dat kwam er snel aan. Een jaar later nog niets. Alles dat op het kastje is aangesloten kijkt de zelfde zender, dus wordt er hier met 2 kastjes dus ook extra maandkosten gewerkt. Dan verlang je toch naar de kabel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:27:
[...]

Zelfde als met roken, ik doe het, maar ik verpest op zijn minst mijn eigen licham, en do het toch, jij hebt het met de afstand tot de tv :P ;)
Niet dat het er veel toe doet maar nee, je trekt verkeerde conclusies, want ik zit op zo'n 4,5 meter van de TV af (en ik rook ook niet ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:48:
Ik ben een van de eerste nederlandse gebruikers van Digitenne (woon in een bedrijfspand waar geen kabel komt). En ik vindt het echt bagger! Er stond groot DVD kwaliteit op de doos (nu niet meer naar het schijnt), maar m'n videobanden komen dichter bij DVD in de buurt. Ik woon langs een drukke weg en elke keer als er een oude wagen voorbij komt vallen bij verschilende kanalen (die weinig bandbreedte toebedeelt krijgen) het beeld stil. Vergelijkbaar met een kras op je DivX CDtje dus van die blokken in beeld. En natuurlijk geen BBC 1 en 2. Alleen BBC world. Non stop journaal en af en toe een normale uitzending. Toen we het aanschafte zei de verkoper nog dat er op dat moment gepraat werd met de BBC dus dat kwam er snel aan. Een jaar later nog niets. Alles dat op het kastje is aangesloten kijkt de zelfde zender, dus wordt er hier met 2 kastjes dus ook extra maandkosten gewerkt. Dan verlang je toch naar de kabel terug.
Tegenwoordig is er bbcprime. t beste van bbc1&2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er al wat vragen over voorbij zien komen maar nog niet echt een duidelijk antwoord (zoveel verstand heb ik er eigenlijk ook niet van :P). Ik ben van plan digitenne te nemen om zo op mijn media-center (die nog gebouwd gaat worden) tv te kunnen kijken en naar de radio te kunnen luisteren. In principe heb ik hier nog een Pinnacle PCI-tv-kaartje liggen voor radio en tv met coax, composite en s-video ingangen. Nu moet ik dus voor digitenne nog een ontvanger aanschaffen maar ik begrijp dat hier ook nog een decoder in zit (dus er zijn twee decoders). Ik wil natuurlijk wel in mediacenter een kanaal kunnen kiezen zonder wat met die afstandsbediening voor de ontvanger te doen :P Niet mogelijk om de decoder in de ontvanger uit te schakelen of zo? Wordt dat een andere PCI-kaart kopen of gaat het idee helemaal niet op? En zijn programmagidsen met MediaCenter gewoon te bekijken via digitenne?

edit
Volgensmij heb ik mijn antwoord gevonden:
http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx

nu nog effe checken of er een ondersteunend kastje geleverd kan worden voor mij :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52
Zojuist kwam er een bericht van de Casema op TV dat ze in Bergschenhoek de frequenties van het analoge signaal gaan veranderen. Nou is dat natuurlijk niet zo heel spannend, maar verdere info op teletekst vertelde mij dat dit ook moet gebeuren omdat het huidige signaal stoort op Digitenne! Nou heb ikzelf KPN Digi TV en soms haperingen, maar hoe kan het dat een normaal analoog signaal via de kabel de ether frequenties kunnen beinvloeden?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:58
Elektromagnetische velden kunnen intefereren ... zo simpel is het

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was 't niet andersom?
Digitenne stoorde de kabel. Als ik m'n digitenne dec aanzet gaat Nickelodeon storen (UPC Rotterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ja maar het kan ook andersom zijn. Trek je kabel TV-stekker maar eens uit je toestel en houdt hem 1 cm voor de aansluiting, wedden dat je nog beeld hebt op sommige zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:43:Ik ben van plan digitenne te nemen om zo op mijn media-center (die nog gebouwd gaat worden) tv te kunnen kijken en naar de radio te kunnen luisteren.
Goed idee om Digitale TV via een PC te gaan doen, weet niet hoe het zit met MS Media Center, maar zelf gebruik ik Showshifter en die kan verschillende DVB mogelijkheden aan (ook sateliet en digtale kabel). Let wel op:

- digitenne via de PC gaat op dit moment alleen met de Hauppage DEC 2540-t ontvanger (via USB) volgens mij zijn er nog geen PCI ontvangers die ook in NL (dus MET smartcard) werken, in de rest van Europa wordt gewerkt met Free-to-air DVB-T, en hopelijk wordt NL via de EU onder druk gezet dit alsnog te doen!!!

- voordeel is natuurlijk dat zo het signaal volledig digitaal blijft, maar............zelf heb ik dus ook een PC met Showshifter en projecteer alles via een beamer, en dan zie je dat het Digitenne beeld een matige resolutie heeft (480x368? ipv 720x576 zoals bij kabel of andere TV signalen) en voor mij de reden dit NIET te doen (mijn kabel signaal wordt nu via een Faroudja de-interlacer erg scherp via de beamer weergegeven.......misschien niet digitaal, maar wel mooi en geen grote digitale blokjes zoals bij Digitenne zichtbaar, zeker op schermen die groter zijn dan slaapkamer formaat!); als je echt digitaal wilt en toch goede kwaliteit, ga dan voor digitale kabel (maar heb ik helaas nog geen USB/PCI kaarten voor gevonden die in NL werken) of voor Sateliet (vind ik zelf nog te omslachtig, met schotel, etc.)

- check vooraf of de hardware werkt met Media Center en/of andere software zoals Showshifter!

suc6
gr

HAWK

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Leuk voor op de camping maar ik snap niet dat mensen naar een bitrate van 1-2 meg kijken....

Analoog kabel is scherper naar mijn mening

-

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 10:09:
[...]
- check vooraf of de hardware werkt met Media Center en/of andere software zoals Showshifter!

suc6
gr

HAWK
Bedankt voor je opmerkingen, is Showshifter hetzelfde idee als timeshifting? Dat laatste kan de kaart die ik heb liggen in ieder geval wel namelijk.
Vraag me nu alleen inderdaad zoals je zegt wel af of hij DVI-D ondersteunt. Volgens deze zit mijn PCI-kaartje er inderdaad niet bij :/ (Pinnacle PC TV Pro). Dan moet ik maar eens kijken wat de kwaliteit is via composite of s-video :D Krijg als het goed is vandaag mijn Rebox ontvanger binnen dus ben benieuwd.

edit:
ik heb er niet zo heel veel verstand van allemaal, maar hij gebruikt de decoder in de ontvanger dus is het wel nodig dat die PCI-tv-kaart DVI-D ondersteunt? Of komt er een DVI-D signaal uit die Rebox ontvanger? Ik wil hem het liefste natuurlijk van Rebox naar PC via coax verbinden en ik had het idee dat de Rebox het DVI-D signaal omzette naar een 'standaard' tv-signaal (maar dat begrijp ik dan verkeerd?).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 08:48 ]

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

Industrial_Life schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 05:01:
Leuk voor op de camping maar ik snap niet dat mensen naar een bitrate van 1-2 meg kijken....

Analoog kabel is scherper naar mijn mening
Alles is beter dan die cheapass casema kabel hier!
Van mij mogen die lui per direct opsouten met dat brakke kabel netwerk van ze.
(of ze gaan die freqenties maar weer terug indelen zoals het vroeger was totdat ze de boel overnamen, sinds dat klote internet over de kabel gaat is het beeld hier matig, versterkers/nieuwe kabels geprobeert en het hielp geen ruk. Dus ik heb lekker digitenne)
Zodra ik ga verhuizen neem ik een dikke 80cm schotel zodat ik ook nog leuke programmas uit andere landen kan gaan bekijken

Edit : En nee ik ga geen digitale tv van die prutsers afnemen, gezien ze toch nog wel extra poen gaan vragen voor die 'dienst'

[ Voor 8% gewijzigd door netblade op 17-02-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 08:44:
[...]

Bedankt voor je opmerkingen, is Showshifter hetzelfde idee als timeshifting? Dat laatste kan de kaart die ik heb liggen in ieder geval wel namelijk.
Vraag me nu alleen inderdaad zoals je zegt wel af of hij DVI-D ondersteunt. Volgens deze zit mijn PCI-kaartje er inderdaad niet bij :/ (Pinnacle PC TV Pro). Dan moet ik maar eens kijken wat de kwaliteit is via composite of s-video :D Krijg als het goed is vandaag mijn Rebox ontvanger binnen dus ben benieuwd.

edit:
ik heb er niet zo heel veel verstand van allemaal, maar hij gebruikt de decoder in de ontvanger dus is het wel nodig dat die PCI-tv-kaart DVI-D ondersteunt? Of komt er een DVI-D signaal uit die Rebox ontvanger? Ik wil hem het liefste natuurlijk van Rebox naar PC via coax verbinden en ik had het idee dat de Rebox het DVI-D signaal omzette naar een 'standaard' tv-signaal (maar dat begrijp ik dan verkeerd?).
Showshifter (zie www.showshifter.com) is 1 van de beschikbare Media Portal programma's, net als Windows XP Media Center, en andere (al dan niet gratis) alternatieven. het is niet meer dan een schil om je Windows OS heen zodat je eenvoudiger je tv, radio, dvd, filmpjes, fotos, muziek, etc kan afspelen, opnemen, etc. Timeshifting is slechts 1 van de functies (maar wel een hele fijne!) en betekent dat je tijdens live TV kijken (of Radio luisteren!) op Pauze kan drukken, naar het toilet kan, en daarna weer gewoon verder kan kijken (en dan ook kan terug/vooruitspoelen). Zowel Showshifter als Media Center onderstreunen dit. Ook je TV kaart moet dit ondersteunen.

Bij Digitenne (niets meer dan DVB-T, ofwel een variant van DVB-S [sateliet] en DVB-C [digitale kabel-tv]) kun je dit ook als je het via je PC doet. De beste manier is alles volledig digitaal laten, daar heb je de Hauppage DEC-2540t voor nodig, die het Digitenne signaal via USB direct naar je computer stuurt en vanaf daar kun je er mee doen wat je wilt (via DVI-D naar een monitor of beamer is het beste, maar via VGA kan ook prima, via S-VHS wordt al minder en via composite video (gele plugje) is het minst goed. Ook digitaal opnemen op je harddisk is dan dus heel simpel. Het geheel is te bedienen via 1 van de genoemde media portal programmas.

Als je 1 van de andere Digitenne ontvangers hebt (zoals de Rebox), die zijn eigenlijk bedoeld voor weergave via een "gewone" TV, bv via SCART (RBG, S-VHS of compoisite). Uiteraard kun je dit ook in je PC invoeren (via je TV of videokaart) maar dit is dus een ANALOGE manier van het digitenne signaal in je PC invoeren (s-vhs of composite) en dan kun je het ook weer via DVI-D, VGA, etc op je scherm op beamer toveren. DVI-D heeft hier dan niet zoveel zin meer, omdat het basis signaal hoogstens S-VHS kwaliteit heeft. De TV functie van je TV kaart is voor dit alles dus in het geheel niet in gebruik, alleen de video-in functie!

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle informatie _/-\o_ . Toch nog 1 vraagje. Is die kaart van Hauppage de enige die dat ondersteunt? Als ik op hier kijk zie ik dat er veel meer kaarten zijn die DVB-T ondersteunen, of is dat niet genoeg voor het gebruik van Digitenne? Bovendien, de Rebox 1150 (ik heb de 1160, volgensmij vrijwel hetzelfde) wordt hier door Microsoft gezien als een ontvanger die compatible is met Media Center wat betreft de bediening via infrarood. Er staat dat je die moet aansluiten op je computer en verderop staat vermeld dat je bij de configuratie moet opgeven dat er een DVB-T signaal binnenkomt. Hebben ze hier dan gewoon een een PCI-kaart gebruikt die DVB-T ondersteunt? En kan het een PCI-kaart zijn met tuner of moet het er 1 zonder tuner zijn? De Rebox die ik nu heb heeft wel een coax-uitgang en die moet dus naar een PCI-kaartje toe. En is de kwaliteit duidelijk beter als ik dit doe ipv via composite? Ik wil er niet een grote bak geld tegenaan gooien als het maar een klein beetje scherp is natuurlijk :P

Vanwege de goede ervaringen van anderen had ik de Rebox al besteld en inderdaad via composite aangesloten op mijn tv-pci-kaartje. Ben er zeker neit ontevreden over, niet verwacht zulke kwaliteit te zien.

edit
@HAWKHAWK: je poste al eerder dat je met het probleem van de Smartcard zit, maar als ik nou de coax-uitgang van de Rebox gebruik ga ik daar dan niet 'omheen'. Beetje krom uitgelegd, maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik in mijn hoofd heb :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:24:
[...]
@HAWKHAWK: je poste al eerder dat je met het probleem van de Smartcard zit, maar als ik nou de coax-uitgang van de Rebox gebruik ga ik daar dan niet 'omheen'. Beetje krom uitgelegd, maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik in mijn hoofd heb :P
ah ok. je wilt dus het analoge (reeds gedecodeerde) coax signaal dat uit de Rebox (met smartcard) komt in je PC stoppen ipv in je TV? dat kan inderdaad met bijna elke PCI (of USB) TV kaart die een coax-in aansluiting heeft; je mist dan dus wel de kwaliteit die je zou hebben als je het compleet digitaal zou laten (denk zelfs dat scart/rgb/s-vhs beter is??)

De DVB-T onvangers die in de link staan zijn bijna allemaal Free-2-air, dus zonder smartcard mogelijkheid, maar in de door jou beoogde setup is dat dus ook niet nodig als de Rebox dat doet;

Weet je budget niet, maar zou toch de Hauppage USB overwegen zodat het volledig digitaal blijft (tot in de PC, en tot de monitor als je DVI gebruikt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:25:
[...]

ah ok. je wilt dus het analoge (reeds gedecodeerde) coax signaal dat uit de Rebox (met smartcard) komt in je PC stoppen ipv in je TV? dat kan inderdaad met bijna elke PCI (of USB) TV kaart die een coax-in aansluiting heeft; je mist dan dus wel de kwaliteit die je zou hebben als je het compleet digitaal zou laten (denk zelfs dat scart/rgb/s-vhs beter is??)

De DVB-T onvangers die in de link staan zijn bijna allemaal Free-2-air, dus zonder smartcard mogelijkheid, maar in de door jou beoogde setup is dat dus ook niet nodig als de Rebox dat doet;

Weet je budget niet, maar zou toch de Hauppage USB overwegen zodat het volledig digitaal blijft (tot in de PC, en tot de monitor als je DVI gebruikt!)
Het leek mij logisch dat coax een betere kwaliteit geeft dan composite maar kan me vergissen. In ieder geval, ik weet niet wat er uit die Rebox voor signaal komt. Als ik deze op mijn PCI-kaartje aansluit krijg ik echter niet voor elkaar om het beeld op het scherm te krijgen. Het kaartje ondersteunt ook eigenlijk geen DVB-T en heeft bovendien een tuner (2xtuner=vragen om problemen?). Omdat ik hem voor mijn media center ga gebruiken zal ik zoiezo toch twee set-topboxen moeten hebben dus een Rebox via composite en een Hauppage ernaast is in de toekomst misschien dan wel handig :P

edit
Misschien dat iemand mij kan vertellen of het het waard is om die Hauppage USB van ca 200 euro te kopen voor betere kwaliteit dan via composite. Of kom ik met een goede antenne van minder dan 100 euro ook in de richting van die kwaliteit? Het scheelt nogal wat en ik betwijfel of het het waard is omdat ik via composite al heel erg tevreden ben eigenlijk (maar als het nog veel beter kan....).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zie een aantal posts over de Hauppauge DEC 2540-t. Ik heb er zelf één, dus kan daar het één en ander over vertellen.

Let ten eerste op dat Digitenne recentelijk de officiële certificering voor dit apparaat heeft ingetrokken, geen idee waarom. De €60 geld-terug-actie geldt wellicht dus niet meer voor de Hauppauge DEC 2540-t. Zelf heb ik geluk gehad, omdat ik eind vorig jaar deze ontvanger met abonnement heb gekocht, toen die nog officïeel ondersteund werd (al liep Digitenne er toen al minder te koop mee op de website). Toevallig zag ik vandaag dat de beloofde €60,- inmiddels op mijn rekening is verschenen. :)

Een tegenvaller was overigens wel dat mjin exemplaar geen SP/DIF-connector (voor digitale audio) bleek te hebben, terwijl er volgens mij echt wel modellen in de omloop zouden moeten zijn die dat wel hebben. De DEC 2540-t is tenslotte het broertje van de DEC 2000, precies hetzelfde apparaat, maar dan voor satellietontvangst. En die heeft dus wel een SP/DIF-connector.

Ook heeft de DEC geen eigen teletekst-decoder. Hij stuurt wel de teletekst-lijnen analoog via SCART door naar de TV, dus als je TV teletekst ondersteunt, werkt dat gewoon. Maar dan moet je dus wel weer naar de afstandsbediening van je TV grijpen. Via de USB-interface op de computer werkt teletekst overigens wel, met de meegeleverde software.

Over die software gesproken: het ziet ernaar uit dat je aan die ontvangst-software gebonden bent, aangezien het (voor zover ik weet) niet mogelijk is om gecodeerde zenders met andere software via de USB-kabel te ontvangen. Die software kan de MPEG2-streams van alle zenders (behalve Canal+) overigens wel ongecodeerd op de harddisk opslaan.

Wat ook erg jammer is is dat er geen Mediacenter-drivers (zogeheten "BDA"-drivers) voor de DEC 2540-t bestaan. Ik heb hierover met Hauppauge gemailed en die deelden mij mee dat ze niet bezig waren met een BDA-driver voor DEC 2540-t, omdat die end-of-life was. Ze stelden voor dat ik hierover contact opnam met Technotrend (de eigenlijke fabrikant van het product), hetgeen ik ook gedaan heb. Technotrend heeft echter niet op mijn mail gereageerd. Jammer, want zonder een dergelijke driver is het niet mogelijk om via Windows XP Mediacenter of Mediaportal digitaal van de DEC op te nemen.

Wat Linux betreft: de 2540-t wordt ondersteund door de Linux DVB drivers, met uitzondering van de Conax-smartcard. Gevolg: onder Linux kun je momenteel dus alleen Nederland 2 en de radiozenders digitaal ontvangen met je DEC. Wellicht zou hier in de toekomst verandering in kunnen komen, aangezien er wel aan ondersteuning voor allerlei smartcards wordt gewerkt.

Tenslotte nog iets over de beeldkwaliteit: alles ziet er uitstekend uit op een kleine TV, via een composiet-aansluiting. Ook op de PC onder Windows, met de bovengenoemde software, direct digitaal vanaf de USB-kabel ziet het beeld er netjes uit in een venster, met de nadruk op "in een venster". Zodra je full-screen gaat kijken, dan ziet het beeld er alleen redelijk uit op Nederland 1, 2 en 3 (die dan ook met een hogere bitrate worden uitgezonden). De overige zenders, die allemaal op de resterende beperkte bandbreedte bij elkaar zijn gepropt, zien er in full-screen op een 17" TFT-monitor niet best uit. Je krijgt veel compressie-artifacts te zien en gewoonweg minder detail en scherpte. Dit probleem ligt nou eenmaal bij Digitenne en KPN en het maakt daarbij niets uit welke ontvanger je gebruikt. De enige mogelijke oplossingen hiervoor zijn meer bandbreedte (hopelijk geeft de overheid die binnenkort vrij) en het overstappen op een efficiëntere codec, zoals MPEG4 AVC, maar voor die laatste oplossing zouden alle ontvangers die alle abonnees momenteel thuis in gebruik hebben vervangen moeten worden. Geen reële optie, dus.

Ik blijf intussen hopen dat er uiteindelijk full-featured Linux- en BDA-drivers (inclusief support voor Conax smartcards) voor de DEC 2540-t beschikbaar zullen komen, want dan wordt het een veel interessanter apparaatje. Dat en meer bandbreedte voor de zenders, uiteraard. :)

Oh, nog één ding: ik las in andere forums dat er "prerelease"-modellen van de DEC 2540-t in de omloop zouden zijn die niet zijn uitgerust met een CAM. De CAM is het deel waar je de smartcard insteekt. CAM's zijn los verkrijgbaar in satellietshops, maar zodra je met third-party CAM's gaat klooien doe je alles uiteraard op eigen risico. Die "CAM-less" DEC's waren niet voor retail bedoeld en zijn ergens ooit de markt in "gelekt".

Ik hoop dat dit alles duidelijk voor jullie is en dat jullie er wat aan hebben. B)

Mocht iemand nog meer interessante informatie (of verbeteringen op mijn informatie) over de DEC 2540-t hebben , laat dat dan gerust weten. Ik ben daar in elk geval erg nieuwsgierig naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14 maanden Digitenne, 14 maanden kijkplezier, 14 maanden zonder UPC. Nou, dat is mij al pret genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb hier ook digitenne, sinds deze week. Werkt perfect, mits ik de antenne goed plaats. Alle zenders geven groen aan in de ontvangstbalk. En dat terwijl ik bij de postcodecheck niet in het ontvangstgebied lig. Soms is het een beetje blokkerig bij sommige kanalen, maar dat is vrijwel nooit. Beeldkwaliteit is in elk geval super!

Alleen heb ik een vraag over teletekst. Ik heb een panasonic decoder welke met een scartkabel verbonden is met mn tv. Op die manier werkt teletekst via mn afstandsbediening van de tv niet, en op de afstandsbediening van de decoder zit geen mogelijkheid voor teletekst.
Hoe kan ik dit oplossen?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
EvoII schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:15:
Alleen heb ik een vraag over teletekst. Ik heb een panasonic decoder welke met een scartkabel verbonden is met mn tv. Op die manier werkt teletekst via mn afstandsbediening van de tv niet, en op de afstandsbediening van de decoder zit geen mogelijkheid voor teletekst.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik denk dat je daarvoor een nieuwe decoder moet kopen. Volgens http://www.digitenne.nl/nodig/overzicht-ontvangers.asp heeft de Panasonic geen teletekst-decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvoII schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:15:
Ik heb hier ook digitenne, sinds deze week. Werkt perfect, mits ik de antenne goed plaats. Alle zenders geven groen aan in de ontvangstbalk. En dat terwijl ik bij de postcodecheck niet in het ontvangstgebied lig. Soms is het een beetje blokkerig bij sommige kanalen, maar dat is vrijwel nooit. Beeldkwaliteit is in elk geval super!

Hoe kan ik dit oplossen?
Volgens de postcodecheck woon ik ook buiten het servicegebied van Digitenne. Hierover heb ik eens opheldering gevraagd bij Digitenne en deze gaven mij te kennen dat zij het signaal dat ik hier kan ontvangen niet naar hun maatstaven vinden voldoen. Vreemd genoeg heb ik op alle zenders 100% bereik en 100% signaalsterkte. Als de standaard van Digitenne daarboven ligt, dan kan ik alleen maar nog tevredener zijn over het geleverde product.
Dat gevoel wordt versterkt door de goede en snelle service die Digitenne levert naar haar klanten. Een mailtje sturen betekent over het algemeen binnen 3 uur een bevredigend antwoord.
Beide duimen gaan omhoog voor Digitenne.

Op je vraag over teletekst: De panasonic beschikt niet over een teletekst decoder. Het is wel een hele kale versie met alleen de broodnodige zaken om Digitenne te kunnen ontvangen.
Als je de dealer waar je het kastje gehaald hebt kunt overhalen om het terug te nemen en om te wisselen voor een andere, dan kan ik je de Rebox wel aanraden. Dit decodertje kan lekker rap zappen en beschikt wel over teletekst en EPG. Hij wordt ook herkend door mijn 6 in 1 afstandbediening. De Rebox is goedkoper dan je Panasonic, dus misschien dat je dealer er niet veel moeite mee zal hebben met je switch.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

bij KPN Digitale TV heb je een Samsung single tuner incl epg en teletekst voor 39 euro, incl. aansluitkosten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's leuk en aardig, maar om meteen KPN te nemen als je net Digitenne hebt gekozen is ook wat.
KPN probeerde het mij ook te verkopen, maar dan zou ik mijn Digitenne decoders moeten wegdoen omdat je die niet gebruiken kunt. Ik heb er 2 in huis, dus de overstap naar KPN zou me alleen maar extra geld kosten. Om nou 1 euro per maand uit te sparen is me ook wat. Ben ik bijna 300 maanden bezig om er eindelijk profijt van te hebben.
Nee hoor, ik blijf lekker bij Digitenne hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je naar KPN Digitale TV overstapt betaal je alleen 7,95 als je ook ADSL EN belt via KPN. En volgensmij draait KPN volgensmij dezelfde dienst als Digitenne, begrijp ik alleen niet waarom die decoders niet zouden werken (KPN gebruikt geen Conax?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Alle DVB-T gaat via Conax alleen de kaarten zijn maar één kant op uitwisselbaar (weet niet meer hoe het zat, volgens mij werkt een KPN-kaart wel in een Digitenne-bak maar niet omgekeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ooit eens nagevraagd en het is niet mogelijk om KPN in een Digitenne bak te kijken en andersom ook niet. Het heeft met de versleuteling van de smartcard te maken.
KPN en Digitenne gebruiken dezelfde techniek, dus daar zit geen verschil in.
Het is puur de smartcard voor zover mij is verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Er zijn mensen die het in de praktijk hebben geprobeerd (sat4all.com is een goed forum voor satellietkijkers maar heeft ook DVB-T sectie), en daarbij lukte het wel 1 kant op. Maar ik weet niet meer hoe het zat.
Mensen op het forum hebben daar sowieso leuke resultaten weten te behalen.

Zo zijn er mensen in de kop van NH (Enkhuizen/Hoorn) die vrolijk naar het Duitse DVB-T pakket zitten te kijken en wist een kijker uit Zeeland de BBC digitaal te vangen bij mooi weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Heb ik ook gelezen op Sat4all. KPN kaart werkt wel in Digitenne kastje en andersom niet. Dat heeft KPN expres geblokkeerd omdat ze aardige bonussen geven op hun kastjes.

Iets anders: Ik woon in A'dam en als ik mijn antenne naar Schiphol richt ontvang ik TV rijnmond (zit ik niet echt op te wachten maar goed), richt ik deze op de RAI ontvang ik AT5.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:09:
Ik heb het ooit eens nagevraagd en het is niet mogelijk om KPN in een Digitenne bak te kijken en andersom ook niet. Het heeft met de versleuteling van de smartcard te maken.
KPN en Digitenne gebruiken dezelfde techniek, dus daar zit geen verschil in.
Het is puur de smartcard voor zover mij is verteld.
Dan ben je fout voorgelicht.
Hier werkt een KPN-kaartje gewoon in een Digitenne-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja joh? Nu moet ik wel zeggen dat ik ben voorgelicht door een medewerker van de Primafoon winkel, dus dat oordeel zou best wel eens bevlekt kunnen zijn. Niet dat het er echt toe doet, want ik blijf toch wel bij Digitenne, al was het alleen al om de leveranciers gescheiden te houden voor de verschillende diensten die in dit huishouden geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:51:
Ohja joh? Nu moet ik wel zeggen dat ik ben voorgelicht door een medewerker van de Primafoon winkel,
Had dat dan meteen gezegd. Zoiets moet je ook niet gaan vragen bij een Primafoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:38:
[...]

Had dat dan meteen gezegd. Zoiets moet je ook niet gaan vragen bij een Primafoon. :)
Njah ach, ik was toevallig bij zo'n zaak binnen en dacht eens hier naar te informeren. Het hele KPN Digitale TV was toen net in de running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 19:49
Zijn er hier nog mensen met de Samsung DTB-9401Z Digitenne decoder of ben ik de enige hier die dit apparaat heeft?

Heb al weer een week of wat dat ik geen EPG heb. Normaal betekent dat dat er weer een software update is, en na een firmware update heb ik de EPG weer. Maar als ik nu op het BBC World kanaal voor "Software Update" kies dan gaat hij een tijdje zoeken, en komt vervolgens met de mededeling dat er niet geupdate kan worden. :| Ik vraag me af of ik de enige met dit probleem ben, of dat het bij anderen ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Haay schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:39:
Zijn er hier nog mensen met de Samsung DTB-9401Z Digitenne decoder of ben ik de enige hier die dit apparaat heeft?

Heb al weer een week of wat dat ik geen EPG heb. Normaal betekent dat dat er weer een software update is, en na een firmware update heb ik de EPG weer. Maar als ik nu op het BBC World kanaal voor "Software Update" kies dan gaat hij een tijdje zoeken, en komt vervolgens met de mededeling dat er niet geupdate kan worden. :| Ik vraag me af of ik de enige met dit probleem ben, of dat het bij anderen ook zo is.
Ik heb deze decoder ook en ik kan je verzekeren dat het niet hebben van EPG niets te maken heeft met een nieuwe update gezien het feit dat ik wel EPG heb. Ik heb trouwens nog nooit last gehad van het niet hebben van EPG. Moet je hem trouwens niet op CNN zetten om te updaten ?

Tis trouwens wel frappant dat Digitenne deze decoder niet meer levert cq niet gecertificeerd heeft :?

[ Voor 7% gewijzigd door fulgore op 13-03-2005 17:57 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 19:49
fulgore schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:56:
Tis trouwens wel frappant dat Digitenne deze decoder niet meer levert cq niet gecertificeerd heeft :?
Ik heb ergens gelezen dat Digitenne nu van de decoder makers vereist dat het onmogelijk is om de kanalenvolgorde te wijzigen van de "voorgeschreven" volgorde die door Digitenne is vastgesteld. Modellen van fabrikanten die daar niet aan mee werken worden van de lijst van gecertificeerde decoders afgehaald. En met de Samsung decoder kun je niet alleen de volgorde wijzigen, maar niet gekeken kanalen (bv. de C+ kanalen als je daar toch niet voor betaalt) uit de lijst verwijderen! ;)

Overigens is het me gelukt om de EPG weer terug te krijgen door opnieuw de kanalenlijst op te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:06:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat Digitenne nu van de decoder makers vereist dat het onmogelijk is om de kanalenvolgorde te wijzigen van de "voorgeschreven" volgorde die door Digitenne is vastgesteld. Modellen van fabrikanten die daar niet aan mee werken worden van de lijst van gecertificeerde decoders afgehaald. En met de Samsung decoder kun je niet alleen de volgorde wijzigen, maar niet gekeken kanalen (bv. de C+ kanalen als je daar toch niet voor betaalt) uit de lijst verwijderen! ;)

Overigens is het me gelukt om de EPG weer terug te krijgen door opnieuw de kanalenlijst op te halen :)
De Rebox is nog steeds een gecertificeerde ontvanger. Na de laatste SW update kon ik de zenders niet meer via het normale menu van volgorde veranderen, echter een mailtje naar Digitenne bood een andere oplossing en dat was door het zendertabel in je favorietenlijstje te wijzigen van plaats. Digitenne werkte hier prima in mee en ik kan me niet voorstellen dat zij het zo nodig vinden om per huishouden de volgorde van het zendertabel willen bepalen. Overigens is het gewoon mogelijk om zenders die je niet in je lijst wilt hebben hiermee ook te verwijderen.
Enne... ik snap het probleem overigens niet goed. Wat maakt het uit op welke knop je moet drukken om bijv. Net5 te zien? Het belangrijkste lijkt mij dat de zender er op zit en niet onder welke knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Persoonlijk zou ik helemaal gek worden als ik geen invloed heb op mijn zendervolgorde maar dat ben ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier al mensen met ervaringen met Digitenne CARTV?
Het is eigenlijk pure naaierij je betaalt 1000 euro waarvan 90% het kastje de kostenpost is.
Als je een kastje koop die je ook in de auto kan gebruiken (d.m.v omvormer) ben je stukke goedkoper uit (800 euro om precies te zijn) enige nadeel is dat het niet getest is bij hoge snelheiden..

Wie kan me wat meer vertellen over cartv of digitenne in de auto met een normaal kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Die kastjes zijn zo duur omdat er gevoeligere onderdelen inzitten. Heb het ooit op een ander forum uitgelegd gezien. In een auto ben je natuurlijk veel sneller je signaal kwijt en heb je ook veel meer kans van interferentie van andere zendmasten.. D'r zitten ook 2 tuners en zodat de antennes uit meerdere richtingen signalen kunnen vergelijken en het beste eruit pikken

[ Voor 20% gewijzigd door ScuL op 17-03-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:05:
Die kastjes zijn zo duur omdat er gevoeligere onderdelen inzitten. Heb het ooit op een ander forum uitgelegd gezien. In een auto ben je natuurlijk veel sneller je signaal kwijt en heb je ook veel meer kans van interferentie van andere zendmasten.. D'r zitten ook 2 tuners en zodat de antennes uit meerdere richtingen signalen kunnen vergelijken en het beste eruit pikken
oke mee eens,
maar waarom dan die kastjes verkopen (o.a hauppage) en erbij vermelden "voor gebruik in de auto, meegeleverd een 12v / 230v omvormer" ... dan moet het dus goed werken anders wordt het niet verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Die garanderen alleen in signaal in gebieden waar het signaal van hoge kwaliteit is ; daarmee heb je dus kans dat je op sommige plekken alleen beeld hebt als je stil staat. Of helemaal geen signaal hebt tussen 2 masten in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:19:
Die garanderen alleen in signaal in gebieden waar het signaal van hoge kwaliteit is ; daarmee heb je dus kans dat je op sommige plekken alleen beeld hebt als je stil staat. Of helemaal geen signaal hebt tussen 2 masten in
Klopt, die 12V is handig voor "in de buurt van de auto" bv op een parkeerplaats, of .........12V op de camping.

De hirschman car box is getest en goed bevonden tot 180 km/h als ik het goed heb, dus dat kost dus de nodige extra pegels.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
Goed, ik schop dit topic ook maar even omhoog met een 'bijdrage'....

Ik kom over een maand in een huurwoning te zitten in Almere, die van tijdelijke aard is. Omdat het woningcomplex medio 2009/2010 weer wordt opgedoekt heeft UPC er blijkbaar geen gat in gezien om kabel aan te leggen. Ik moet nu dus naar alternatieven zoeken.

De woningbouwcorporatie meent mij te moeten/kunnen verbieden om een schotel te plaatsen. Los van de legaliteit/geldigheid van zo'n verbod ben ik dus ook maar naar Digitenne cq. KPN aan het kijken.

De Postcodecheck van KPN wijst uit dat digitale tv bij hun in Almere nog absoluut niet kan. Bij digitenne werkt het zeer waarschijnlijk wel.

Alleen heb ik naast de twijfelachtige kwaliteit die ik hier van veel mensen hoor nog een aantal andere bedenkingen:

- Voor digitenne schijnen nog geen twin-tuners te bestaan. Erg jammer :-(
- Ook tuners met een ingebouwde timer (voor opnemen) aan boord schijnen nog zeer schaars te zijn. Jammer, want mijn vriendin en ik nemen erg vaak wat op tijdens afwezigheid, ook op verschillende zenders.

Waarom duurt het bij Digitenne zo ontzettend lang voordat er een beetje fatsoenlijke tuners ontwikkeld en gecertificeerd worden?

Dit terwijl je met satelliet al legio mogelijkheden hebt om een dvb-signaal in je PC te krijgen of om een videorecorder op de receiver te laten synchen en te beginnen met opnemen zodra de receiver zichzelf inschakelt :(

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niet per se een door Digitenne gecertificeerde tuner te nemen toch, het geeft alleen maar aan of hij zeker weten werkt of niet met Digitenne.

Na 2 maanden van veel zoeken, mailen en bellen heb ik eindelijk een fabrikant en Europese importeur gevonden die mij een DVB-T PCI-kaartje kan leveren waar ik een Conax-module in kan stopppen om zo, hoop ik, Digitenne te kunnen gebruiken: volledig digitaal. Ik hoop hiermee een superkwaliteit te krijgen (heb nu een Rebox kastje die analoog is doorverbonden naar de Video-in op mijn computer). Bovendien, heb ik voor het PCI-kaartje drivers die, als het goed is, ook werken met Windows Media Center. Op die manier kan ik dus gewoon makkelijk bepalen wanneer en wat er moet worden opgenomen :)

Ik hoop dat alles naar tevredenheid zal gaan werken en mijn bevinden hoop ik binnen een maand te posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23
Eymey schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:52:

- Ook tuners met een ingebouwde timer (voor opnemen) aan boord schijnen nog zeer schaars te zijn. Jammer, want mijn vriendin en ik nemen erg vaak wat op tijdens afwezigheid, ook op verschillende zenders. (
Misschien is een Topfield 5000 PVR-t iets voor jou, met daarbij een conax cam?

Afbeeldingslocatie: http://www.topfield.co.kr/image_e/product/t/DTRPVR_TF5000PVRt.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:01:
Je hoeft niet per se een door Digitenne gecertificeerde tuner te nemen toch, het geeft alleen maar aan of hij zeker weten werkt of niet met Digitenne.

Na 2 maanden van veel zoeken, mailen en bellen heb ik eindelijk een fabrikant en Europese importeur gevonden die mij een DVB-T PCI-kaartje kan leveren waar ik een Conax-module in kan stopppen om zo, hoop ik, Digitenne te kunnen gebruiken: volledig digitaal. Ik hoop hiermee een superkwaliteit te krijgen (heb nu een Rebox kastje die analoog is doorverbonden naar de Video-in op mijn computer). Bovendien, heb ik voor het PCI-kaartje drivers die, als het goed is, ook werken met Windows Media Center. Op die manier kan ik dus gewoon makkelijk bepalen wanneer en wat er moet worden opgenomen :)

Ik hoop dat alles naar tevredenheid zal gaan werken en mijn bevinden hoop ik binnen een maand te posten :P
Heb je hier wat meer informatie over? Welke fabrikant welk kaartje ik ben zelf namelijk ook op zoek naar zoiets...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:56

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Er komt een Digitenne tuner aan met een dubbele tuner en een hardeschijf ingebouwd, verwachte verkooppprijs €269.-

Eerste levering in circa 2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet iemand hoe je de FW kan updaten van een Strong 5000T op digitenne netwerk?
Dat het mogenlijk is stond wel op de doos, maar kan het niet in het menu vinden en staat (volgens mij) ook niet in de handleiding (maar daar staan wel meer fouten in oa de code is niet 0000 maar 1234).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Alfisti schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:18:
Er komt een Digitenne tuner aan met een dubbele tuner en een hardeschijf ingebouwd, verwachte verkooppprijs €269.-

Eerste levering in circa 2 weken :)
Met dvdbrander of uitvoermogenlijkheid naar de pc?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

MeNTaL_TO schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:21:
[...]

Met dvdbrander of uitvoermogenlijkheid naar de pc?
Geen idee en nu ook even geen tijd om dat uit te zoeken, het is in iedergeval de Topfield TF5300 dus dan kun je het zelf opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Alfisti schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:21:
[...]

Geen idee en nu ook even geen tijd om dat uit te zoeken, het is in iedergeval de Topfield TF5300 dus dan kun je het zelf opzoeken :)
Dat zou een koopje zijn voor slechts 269 euro!
Van nature uit is Satplaza een site welke als eerste met nieuwe Topfield producten en Topfield nieuws naar buiten toe komt. Vandaag zijn wij dan ook blij ook dit weer de primeur te kunnen hebben van een nieuwe Topfield ontvanger. Dit keer niet voor satellietontvangst maar voor DVB-T ontvangst. Digitenne wordt met deze Topfield TF5300-d ontvanger echt volwaardig. De eerste Digitenne gecertificeerde ontvanger met een harde schijf voor vele opnamemogelijkheden.

Het tot nu toe grootst genoemde nadeel door diverse kijkers naar digitale ontvangst via de ether is het niet kunnen opnemen van een andere zender dan waar men naar kijkt zonder een tweede ontvanger en abonnement aan te schaffen. Met de Topfield TF5300d is dit probleem opgelost. Sterker nog, met de Topfield TF5300d haalt u een zeer geavanceerde maar zeer eenvoudig te bedienen ontvanger in huis. Met zijn ingebouwde 80 Gb harddisk
is hij in staat om 44 uur aan programma’s op te nemen, welke zonder kwaliteitsverlies keer op keer kunnen worden afgespeeld. Verder kunt u bijvoorbeeld met de tijdverschuivings-functie een voetbalwedstrijd of film die live wordt uitgezonden pauzeren als de deurbel of telefoon gaat, om na het afhandelen van het gesprek weer rustig verder te gaan daar waar u gebleven was. Dit alles is zeer simpel te bedienen. Kortom ook met dit tweede model speciaal ontworpen voor Digitenne haalt u met Topfield een ware topper in huis.

Specificaties TF5300d

- Volledig compatibel met de internationale DVB normering
- Voldoet aan de certificerings eisen van Digitenne en het DTG laboratorium in Engeland
- MPEG 2 Digital compatibel
- 2 Tuners voor zappen en opnemen
- Ingebouwde 80 Gb harddisk voor tijdverschuiving en opname
- Opslagmogelijkheid voor 2000 TV en Radio kanalen
- Zaptijden van minder als 1 seconde
- Favoriete zenderlijst aan te maken en bewerken
- Menu opbouw in 16 miljoen ware kleuren
- Beeld in Menu funktie
- Electronische Programma Gids (EPG) ondersteuning voor programmainformatie op het TV scherm
- Teletext via uw PVR en TV ( VBI en Software emulatie )
- Kinderslot op menutoegang en opgenomen films
- Kinderslot op leeftijd gelimiteerde programma’s
- Leuke spelletjes in de software aanwezig voor als er een keer niets op TV is.
- S/PDIF optische uitgang voor digitaal audio of AC3 bitstream.
- Opnamecapaciteit Ca. 44 uur ( 4Mbps ) op de 80 Gb harddisk
- Krachtige afspeelbewerkingsfuncties zoals vertraagde en versnelde weergave
- Dual stream, quatro event decodering. 2 opnames tegelijkertijd opnemen en 1 programma bekijken met PIP functie, uit 2 transportstromen .
- Zeer doordachte tijdverschuivings functie ( Timeshift ) voor het pauzeren van uitgezonden programma’s met vele mogelijkheden.
- Tijdverschuiving en opname tegelijkertijd mogelijk
- Standaard knop voor 10 seconden terugkijken, u mist geen passage uit een film of doelpunt meer ..
- Bewerkingen van de opnamelijst middels diverse functies waaronder herhaald afspelen van gehele of gedeeltelijke opname’s en knippen en opslaan van selecties in en uit opgenomen bestanden.
- Diverse AV configuraties mogelijk waaronder CVBS-YUV-SVHS en RGB videosignalen welke dit apparaat uitermate geschikt maken voor beamers , plasmaschermen en breedbeeldtelevisies

Deze ontvanger is vanaf morgen (10-06-2004) verkrijgbaar en heeft een adviesprijs van 679 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Bigfoot schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:58:
[...]

Dat zou een koopje zijn voor slechts 269 euro!

[...]
wazig! Zag net de inkoopprijs al voorbij komen en dat wijst echt op een prijs van 269 euro :?

Kan me niet voorstellen dat ze de prijs 679 hanteren aangezien ze zich dan direct uit de markt prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Alfisti schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:27:
[...]

wazig! Zag net de inkoopprijs al voorbij komen en dat wijst echt op een prijs van 269 euro :?

Kan me niet voorstellen dat ze de prijs 679 hanteren aangezien ze zich dan direct uit de markt prijzen.
Deze melding is al van 2004, dus denk dat de prijs inmiddels wat lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Eymey schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:52:
De Postcodecheck van KPN wijst uit dat digitale tv bij hun in Almere nog absoluut niet kan. Bij digitenne werkt het zeer waarschijnlijk wel.
[...]
- Ook tuners met een ingebouwde timer (voor opnemen) aan boord schijnen nog zeer schaars te zijn. Jammer, want mijn vriendin en ik nemen erg vaak wat op tijdens afwezigheid, ook op verschillende zenders.
Over Almere: als Digitenne werkt dan werkt KPN ook; netwerk is precies hetzelfde. Heb je al eens gekeken of naburige postcodes wel door de postcodecheck van KPN komen?

Over opnemen: de Twin tuner van KPN is vrij goedkoop en goed bruikbaar voor opnames met een videorecorder, maar wel tamelijk omslachtig te programmeren.
De Topfield 5300PVR van Digitenne is een twin-tuner met harddisk-recorder waarmee dat programmeren veel makkelijker kan, bovendien is een gemaakte opname is veel makkelijker terug te kijken dan bij een VHS-recorder en de beeldkwaliteit is ook stukken beter dan VHS, maar helaas werkt het alleen goed als je je beperkt tot één opname tegelijk. Volgens de advertenties kan hij ook twee opnames tegelijk maken, maar in de dik 10 maanden dat het apparaat wordt verkocht is het Topfield en Digitenne nog niet gelukt om met software te komen waarmee dat ook inderdaad betrouwbaar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Werkt de Topfield 5300PVR ook met een KPN-kaart erin??? Want die Twin-tuner van KPN die ik nu heb, vind ik niet echt bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
TexMex schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:16:
Werkt de Topfield 5300PVR ook met een KPN-kaart erin??? Want die Twin-tuner van KPN die ik nu heb, vind ik niet echt bijzonder.
Je moet er nog een geschikte cam bij kopen. Dus kies er eentje waarmee die kaart goed werkt (indien mogelijk ook dual decoding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:16:
Ja, werkt gewoon, mits je de smartcard er goed instopt (chip aan de bovenkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

net de bevestiging dat de decoder met HD €269.- verkoop gaat kosten :)

Tevens vanaf 10 juni gaat de actie lopen dat bij elk 1e abbonement van 1 jaar je €80.- retour gestort krijgt, wel moet je de aansluitkosten van €29.95 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Er komt straks trouwens ook nog een dreambox 7000 of 7020 T uit voor Digitenne dus, dit heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hmm, ik heb het nu ongeveer een half jaar.. Volgens mij loopt de kwaliteit achteruit. In het begin was er niets aan de hand, behalve als er aan cooter voorbij rijdt of als het echt hard regent.

Nu gaat het geregeld vrij spontaan fout, beeld blijft hangen of geluid valt weg. Enige oplossing is twee kanalen verder te gaan (bijv van 7 naar 9) en terug. Ook had ik afgelopen weekend (toen het warm was) dat de decoder spontaan ging resetten (2x). Bovendien heb ik nu ook last van storing als er een auto langs rijdt..

Zorgwekkend dus

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb nu sinds een paar dagen een probleem met mn topfield 3000 ontvanger:

als ik de kanaallijst open, dan zie ik allemaal verkeerde zendernamen staan, ze staan door de war, en dan staat er maar een bepaald gedeelte van de naam, bijvoorbeeld 'NAL+ GE'.
als ik dan de zender selecteer, dan duurt het 1 seconde, en dan geeft ie in de statusbalk wel weer de goeie naam weer.
Ook mis ik bij mn radiozenders een aantal zender, en een aantal radiozenders doen het ineens niet meer (terwijl het signaal balkje wel ver genoeg uitslaat).

Ik heb de ontvanger al eens van de stroom aangehad, en ook alle zenders opnieuw op laten zoeken, maar dit wil niet werken...

zijn dr misschien meer mensen met dit soort problemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
RonnieB82 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:06:
Ik heb de ontvanger al eens van de stroom aangehad, en ook alle zenders opnieuw op laten zoeken, maar dit wil niet werken...
Heb je "Herstel fabrieksinstellingen" al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand met Digitenne of KPN digitaal in de regio Utrecht? Sinds 2 dagen heb ik ipv regiotv Utrecht opeens Noord Holland, mijn zwager via KPN digitaal ook. Een kanaalscan heeft dit niet verholpen, iemand enig idee of er een storing is of iets, want de kanalen die via deze zender gaan (Spice en Eurosport) hebben nu ook storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Ik woon zelf in Noord Holland, tegen de grens van Zuid Holland aan. Toen ik enige weken geleden een nieuwe kanaalscan uitvoerde ontving ik juist ineens regiotv Utrecht in plaats van RTV N-H en AT5. Het in een andere richting plaatsen van de antenne heeft toen geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

msx2 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:33:
Ik woon zelf in Noord Holland, tegen de grens van Zuid Holland aan. Toen ik enige weken geleden een nieuwe kanaalscan uitvoerde ontving ik juist ineens regiotv Utrecht in plaats van RTV N-H en AT5. Het in een andere richting plaatsen van de antenne heeft toen geholpen.
Bij mij een zenderscan de volgende dag uitvoeren, zal wel onderhoud of iets dergelijks hebben plaats gevonden, wel opmerkelijk is dat hij de "andere" zenders automatisch vond of iig overnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
OK, hier ben ik weer even met een kleine update :)

Vorige week heb ik bij Digitenne online een actie pakket besteld met twee Topfield TF3000COT-d tuners, geen aansluitkosten en het eerste half jaar geen abbo kosten.

Ik moet zeggen: Waar ik nu nog woon (achterin Almere Buiten, in de hele buurt negatieve postcodechecks) heb ik prima ontvangst met de standaard antenne. En dan zit ik nog op een zolderkamer met alleen een velux raam waar de antenne ver vandaan staat. Wat dat betreft dus een meevaller.

De beeldkwaliteit is verder redelijk. Qua achtergrondruis en zo een stuk rustiger dan de kabel, maar door de sterke compressie bij de meeste commerciele zenders vind ik analoge ontvangst via de kabel toch wat 'natuurlijker'.

Die pvr-versie van de Topfield ben ik sterk aan het overwegen voor het moment dat ik verhuisd ben en alles financieel een beetje lekker heb lopen :). Zeker 269.- is geen verkeerde prijs, als je kijkt dat normale analoge harddiskrecorders zeker nog 500 euro kosten.
De enige must is voor mij dat er wel een uitvoer mogelijkheid naar m'n PC is.

Een DVB-T kaartje met mogelijkheid om een Conax CAM te gebruiken is ook een goede optie, mits hij op z'n minst onder Windows goed werkt. Linux zou helemaal mooi zijn maar op dat gebied hoef ik voorlopig nog niet veel te verwachten, heb ik gemerkt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Eymey schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:09:
Die pvr-versie van de Topfield ben ik sterk aan het overwegen voor het moment dat ik verhuisd ben en alles financieel een beetje lekker heb lopen :). Zeker 269.- is geen verkeerde prijs, als je kijkt dat normale analoge harddiskrecorders zeker nog 500 euro kosten.
De enige must is voor mij dat er wel een uitvoer mogelijkheid naar m'n PC is.
Die decoder is zeker niet duur. D'r is alleen een maar, je krijgt die decoder alleen voor 269 mee als je er een abonnement bij afsluit. Dat is dus de reden dat ik op t moment niet zo heel blij ben met Digitenne, ik ben nl. al bijna een jaar klant van hun en kan dus volledig de stront in zakken. Ze zeggen dat ik dan misschien beter een nieuw abonnement kan afsluiten, en de oude op te zeggen, echter hebben wij 2 decoders, en wordt dat dus een hele hoop gerotzooi.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 07:34

KroeT

[...]

Zijn er toevallig mensen die in Alkmaar wonen en Digitenne draaiend hebben? De zender staat namelijk in de Wormer, niet enorm ver hier vandaan, maar heel Alkmaar heeft negatieve postcodechecks.
Ik ga verhuizen, en twijfel tussen een schotel en Digitenne. De maandlasten van schotel zijn lager, maar daar staat een (veel) hogere aanschafprijs tegenover, Digitenne precies andersom. Maar als ik van iemand hoor dat Digitenne in Alkmaar niet of slecht werkt is de keuze simpel ;)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waar ik een lijst kan krijgen van de zenders met hierin info over:

- Network ID
- Service ID
- Transport ID
- Carrier Frequency
- Provider (dat zal wel Digitenne zijn)
- Audio pid
- Vidoe pid
- Teletext pid
- PMT pid
- Bandwidth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:05:
Heeft iemand enig idee waar ik een lijst kan krijgen van de zenders met hierin info over:

- Network ID
- Service ID
- Transport ID
- Carrier Frequency
- Provider (dat zal wel Digitenne zijn)
- Audio pid
- Vidoe pid
- Teletext pid
- PMT pid
- Bandwidth
Kan een hoop van die dingen opvragen met mijn Strong 5000T.
Maar waarom wil je dat weten eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hier staat wellicht wat nuttige info
http://people.freenet.de/davidbeyer/Niederlande.htm

[ Voor 28% gewijzigd door ScuL op 13-06-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:45:
[...]
Kan een hoop van die dingen opvragen met mijn Strong 5000T.
Maar waarom wil je dat weten eigenlijk?
Dit moet ik instellen in Media Portal (media center software) als ik een zender wil toevoegen, ik heb hier niet de functie gevonden om te scannen voor zenders namelijk. Gisteren heb ik Digitenne er maar even over gemaild, heel misschien dat ze het mij wel willen geven :)

Digitenne wil de lijst dus niet vrijgeven omdat ze er van uitgaan dat het om een niet gecertificeerde ontvanger gaat, wat idd zo is. Ik zal eens kijken of ik nog wat kan vinden.

Nu heb ik wel dit gevonden maar schiet ik er nog niet heel veel mee op:
http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/dvb.html

Wat ik tot nu toe heb gevonden is:
- kanaal (bovenstaande link)
- frequentie (bovenstaande link)
- audio pid
- video pid
- provider
- bandwidth

Moet nog een aantal belangrijke dingen vinden als Network ID, Transport ID en Service ID en dan moet het denk ik wel werken. Deze drie zijn echter totaal niet te vinden. Ik denk dat ze voor elke zender hetzelfde moeten zijn. Als iemand iets weet hoor ik het graag.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Iemand ervaring met deze ontvanger?

Het is een niet gecertificeerde ontvanger, maar volgens hun ondersteunen ze digitenne. Deze ontvanger kan je aansluiten op de PC dmv firewire :)

http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php
To watch Digitenne with your computer you need 4 components

1. FireDTV T/CI and terrestrial antenna
2. Availability of digital TV services and Digitenne in you area
3. CAM with Conax descrambling algorithm like Conax, Alphacrypt, or Matrix (Not included in FireDTV package)
4.
Digitenne Smartcard (Not included in FireDTV package)
Wat is een CAM? En waar kan je dat halen?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

LuCarD schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:10:
Iemand ervaring met deze ontvanger?

Het is een niet gecertificeerde ontvanger, maar volgens hun ondersteunen ze digitenne. Deze ontvanger kan je aansluiten op de PC dmv firewire :)

http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php

[...]

Wat is een CAM? En waar kan je dat halen?
Ik denk de chipkaart en die krijg je bij je startpaket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een CAM is een Conditional Access Module welke de encryptie regelt. In het geval van Digitenne dat met Conax encryptie werkt heb je dus een Conax CAM nodig. Deze CAM gaat in je ontvanger en de smartcard kun je in de CAM duwen. Sommige ontvangers hebben deze Conax encryptie ingebouwd waardoor geen CAM nodig is. In de door Digitenne gecertificeerde ontvangers zit een Conax module welke aan de CAS5 norm voldoet. Zelf gebruik ik een ontvanger met een Conax CAM CAS4 en dat werkt ook, al heeft hij wel wat moeilijkheden af en toe met het menu van de smartcard, ik heb echter nog nergens een Conax CAS5 CAM kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Kreeg net mailtje in de mailbox:
Geachte klant,

Een veel gehoorde wens is een uitbreiding van ons zenderpakket met meer regionale zenders. Per 4 juli gaan we ons zenderaanbod uitbreiden tot maar liefst 19 radiozenders, allemaal in digitale geluidskwaliteit en de voordelige abonnementstarieven blijven ongewijzigd!

Vanaf 4 juli kunt u naast de vertrouwde radiozenders ook (afhankelijk van uw regio) afstemmen op de volgende radiozenders:

Regio's

Amsterdam, Haarlem, Hilversum: Radio 1: Radio RTV Noord Holland. Radio 2: Radio M.

Utrecht, Amersfoort: Radio 1: Radio RTV Noord Holland. Radio: 2 Radio M.

Alphen, Den Haag, Rotterdam: Radio 1: Radio Rijnmond Radio. 2: Radio West.

Als gevolg van deze uitbreiding zullen enkele zenders van plaats wisselen. Daarom raden wij u aan uw digitale ontvanger terug te zetten naar fabrieksinstellingen en eenmalig een nieuwe zenderscan uit te voeren. In uw zenderlijst verschijnen de zenders onder de naam: Regio Radio 1 en Regio Radio 2. Meer informatie over het uitvoeren van de fabrieksinstellingen en de zenderscan vindt u in de handleiding van uw digitale ontvanger en op de website www.digitenne.nl/klantenservice/zenderscan.

Wij wensen u veel kijk- en luisterplezier!
leuk, 3 bout radio zenders erbij :'(
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.