ja, had ik aangepast. De originele is overigens ook passief te gebruiken, ondanks dat het een actieve is. Thuis merk ik geen verschil (Rotterdam) tussen actief en passief.Atomsk schreef op 01 november 2004 @ 13:48:
[...]
Ook als je in de setup aangeeft dat je een passieve antenne hebt aangesloten ipv een actieve? Dit moet je nl. wel aanpassen als je een ander type antenne aansluit. Echter als de kwaliteit met de bijgeleverde antenne goed is, heeft veranderen natuurlijk niet zoveel zin.
Ik heb het Digitale TV via KPN-pakket afgelopen maandag teruggestuurd (zoor reden, zie hierboven). De dame van KPN deed gelukkig niet al te moeilijk (ze wilde me eerst nog allerlei kanelen handmatig laten instellen). Als het goed is krijg ik het geld binnenkort retour op mijn rekening.
Verwijderd
Tip:
De afstandbediening die Aldi op het moment verkoopt is de eerste goedkope universele afstandbediening die mijn Rebox-decoder kan bedienen. Er zit ook nog een leerfunctie bij. Hij is natuurlijk lang niet zo mooi en gebruiksvriendelijk als de dure afstandbedieningen die dit kunnen, maar als je een beetje van tweaken houdt is het leuk speelgoed.
6,49 euro
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_45/OFF10.HTM
De afstandbediening die Aldi op het moment verkoopt is de eerste goedkope universele afstandbediening die mijn Rebox-decoder kan bedienen. Er zit ook nog een leerfunctie bij. Hij is natuurlijk lang niet zo mooi en gebruiksvriendelijk als de dure afstandbedieningen die dit kunnen, maar als je een beetje van tweaken houdt is het leuk speelgoed.
6,49 euro
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_45/OFF10.HTM
hmm ik probeer nu ook om mijn pc beeld op mijn tv te krijgen.
Dit wil niet echt lukken met het kpn kastje.
Iemand al een oplossing hiervoor?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
eh... pc beeld op je tv ... ?netblade schreef op 05 november 2004 @ 12:13:
hmm ik probeer nu ook om mijn pc beeld op mijn tv te krijgen.
Hoe had je dat gedacht te doen via de ontvanger van kpn?
Alles kan stuk.
2 scartaansluitingen op dat ding, ik dacht 1 input en 1 output. Maar dat wordt dus toch een switchkastje kopen denk ikremco_k schreef op 05 november 2004 @ 12:44:
[...]
eh... pc beeld op je tv ... ?
Hoe had je dat gedacht te doen via de ontvanger van kpn?
Verwijderd
Nu net een paar dagen Digitale TV van KPN, hier zijn mijn bevindingen:
-Kwaliteit is zeer matig op een tv met een diameter van meer dan 60cm. De mpeg compressie is dan zeer duidleijk te zien. Ik gebruik het zelf op een 55cm televisie en vergeleken met de UPC aansluiting is het mooi scherp, en is de mpeg artifacting slechts sporadisch te zien. Heel acceptabel beeld dus
- Geluid is van heel redelijke kwaliteit, vergelijkbaar met 128kbps mp3, tenzij je er met een duur geluidssysteem zit acceptabel dus.
-Plaatsing van de antenne keurt zeer nouw, ik heb hem voor het beste ontvanhgst iets meer naar het midden van de kamer staan op een kast, anders dan bij het raam waar de ontvangst tegen verwachting in niet voldoende was. De signaalsterkte moet eigelijk ook minimaal 85% zijn voor glad beeld zonder al te veel blokjes.
- De meeste zenders geven prima beeld en ook bij snelle overgangen is er slechts zeer sporadisch mpeg artifacting te zien. CNN, BCC World, BBC Prima en Animal Planet zijn bij mij vrij gevoelig voor storingen en heb mijn antenne al eens moeten verplaatsen om er de ene dag beeld te krijgen terwijl de zender de vorige dag het prima deden.
- Zapsnelheid is heel acceptabel, ongeveer een seconde nadat je gezap heb, is er ook beeld, geluid komt sneller. Niets storends. Electronische TV gids is handig, evenals het feit dat het huidige programma en het aankomende programma bij het zappen even getoond worden. Ik heb nu ook radio op mijn tv dat is ook een aardige bijkomstigheid.
Conclusie: Digitale Televisie van KPN is nog een matig product, de gebruikte bandbreedte voor het versturen van het signaal is marginaal gezien de capaciteit die KPN heeft, dat kan veel beter. Op Tv's met een diameter van meer dan 60CM zal ik het ook echt afraden. (Alhoewel kabel nu vaak ook zeer slecht is) Geluid is heel acceptabel. Het product is redelijk storingsgevoelig bij een aantal zenders, de Nederlandse zenders hebben eigelijk continu goed beeld. Ook het feit dat je minimaal een ontvangssterkte van 85% moet hebben voor acceptabel beeld is vrij veeleisend. Hewt is dat ik 7,95 per maand betaal tegenover bijna 16 euro bij UPC en ik het gebruik op een simpele 55CM televisie maakt het dat ik voor mijzelf persoonlijk positief ben over het product.
Ik heb er vertrouwen in dat het in de toekomst allemaal wel beter zal worden, immers bij ADSL ben ik in iets meer dan een jaar ook van 512 naar 2048Kbps gegaan en zijn er allemaal mooie diensten bijgekomen. Digitale Televisie van KPN staat overduidelijk nog in de kinderschoenen, het is gelukkig een product met veel potentie, hopen dat KPN er werk van maakt.......
-Kwaliteit is zeer matig op een tv met een diameter van meer dan 60cm. De mpeg compressie is dan zeer duidleijk te zien. Ik gebruik het zelf op een 55cm televisie en vergeleken met de UPC aansluiting is het mooi scherp, en is de mpeg artifacting slechts sporadisch te zien. Heel acceptabel beeld dus
- Geluid is van heel redelijke kwaliteit, vergelijkbaar met 128kbps mp3, tenzij je er met een duur geluidssysteem zit acceptabel dus.
-Plaatsing van de antenne keurt zeer nouw, ik heb hem voor het beste ontvanhgst iets meer naar het midden van de kamer staan op een kast, anders dan bij het raam waar de ontvangst tegen verwachting in niet voldoende was. De signaalsterkte moet eigelijk ook minimaal 85% zijn voor glad beeld zonder al te veel blokjes.
- De meeste zenders geven prima beeld en ook bij snelle overgangen is er slechts zeer sporadisch mpeg artifacting te zien. CNN, BCC World, BBC Prima en Animal Planet zijn bij mij vrij gevoelig voor storingen en heb mijn antenne al eens moeten verplaatsen om er de ene dag beeld te krijgen terwijl de zender de vorige dag het prima deden.
- Zapsnelheid is heel acceptabel, ongeveer een seconde nadat je gezap heb, is er ook beeld, geluid komt sneller. Niets storends. Electronische TV gids is handig, evenals het feit dat het huidige programma en het aankomende programma bij het zappen even getoond worden. Ik heb nu ook radio op mijn tv dat is ook een aardige bijkomstigheid.
Conclusie: Digitale Televisie van KPN is nog een matig product, de gebruikte bandbreedte voor het versturen van het signaal is marginaal gezien de capaciteit die KPN heeft, dat kan veel beter. Op Tv's met een diameter van meer dan 60CM zal ik het ook echt afraden. (Alhoewel kabel nu vaak ook zeer slecht is) Geluid is heel acceptabel. Het product is redelijk storingsgevoelig bij een aantal zenders, de Nederlandse zenders hebben eigelijk continu goed beeld. Ook het feit dat je minimaal een ontvangssterkte van 85% moet hebben voor acceptabel beeld is vrij veeleisend. Hewt is dat ik 7,95 per maand betaal tegenover bijna 16 euro bij UPC en ik het gebruik op een simpele 55CM televisie maakt het dat ik voor mijzelf persoonlijk positief ben over het product.
Ik heb er vertrouwen in dat het in de toekomst allemaal wel beter zal worden, immers bij ADSL ben ik in iets meer dan een jaar ook van 512 naar 2048Kbps gegaan en zijn er allemaal mooie diensten bijgekomen. Digitale Televisie van KPN staat overduidelijk nog in de kinderschoenen, het is gelukkig een product met veel potentie, hopen dat KPN er werk van maakt.......
Verwijderd
Ik ben het wel met je eens, het product op zich is redelijk nieuw en er is nog genoeg ruimte voor verbetering. Ook ik heb digi tv van kpn mogen testen en ik was zeker niet onder de indruk van de kwaliteit van het beeld. De mpeg artefacten vielen reuze mee maar het beeld had een "soft" karakter vanwege de lagere resolutie van 480x576 en weinig detail door de magere bitrates. Met name RTL4, een station dat toch veel word bekeken, gaf zelfs bij goed signaal een matig tot slecht beeld. Positieve uitstekers waren Ned 1,2 en 3. Het zal geen verassing zijn dat deze zenders ook de hoogste bitrates hebbenVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:11:
Helemaal mee eens. Voor mijn 37cm slaapkamertv'tje is t wel ideaalVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:11:
Klopt, dat merk ik ook. Gelukkig ben ik wel geprezen met een zendmast op nog geen 2 KM afstand (de zendmast van IJsselstein/Lopik-Plaatsing van de antenne keurt zeer nouw, ik heb hem voor het beste ontvanhgst iets meer naar het midden van de kamer staan op een kast, anders dan bij het raam waar de ontvangst tegen verwachting in niet voldoende was. De signaalsterkte moet eigelijk ook minimaal 85% zijn voor glad beeld zonder al te veel blokjes.
Ligt voornamelijk aan het weer icm de gebruikte frequentie. Slecht weer verslechterd de ontvangst. Heb ik dus weer minder last van door zendmast naast de deur- De meeste zenders geven prima beeld en ook bij snelle overgangen is er slechts zeer sporadisch mpeg artifacting te zien. CNN, BCC World, BBC Prima en Animal Planet zijn bij mij vrij gevoelig voor storingen en heb mijn antenne al eens moeten verplaatsen om er de ene dag beeld te krijgen terwijl de zender de vorige dag het prima deden.
De zapsnelheid verschilt per decoder. KPN gebruikt Samsung decoders, dit zijn redelijk goedkope apparaatjes. Ik heb zelf een Topfield staan, en die zapt ze d'r vierkant uit- Zapsnelheid is heel acceptabel, ongeveer een seconde nadat je gezap heb, is er ook beeld, geluid komt sneller. Niets storends. Electronische TV gids is handig, evenals het feit dat het huidige programma en het aankomende programma bij het zappen even getoond worden. Ik heb nu ook radio op mijn tv dat is ook een aardige bijkomstigheid.
Tsja, 85% ontvangst staat denk ik gelijk aan een packetloss van 15%. Dat is dus als je er zo naar kijkt toch best wel een flink aantal bitjes. Dat ligt dus meer aan de techniek, maar mee eens, dit kan beter. Wij in IJsselstein mogen ons geprezen voelen voor de uitstekende kwaliteit kabeltv (praktisch storingsvrij, kan elke zender altijd goed zien), en ik vind de kwaliteit toch vergelijkbaar. Digitenne heeft alleen last van artifacts, het beeld daarentegen is net wat scherper.Conclusie: Digitale Televisie van KPN is nog een matig product, de gebruikte bandbreedte voor het versturen van het signaal is marginaal gezien de capaciteit die KPN heeft, dat kan veel beter. Op Tv's met een diameter van meer dan 60CM zal ik het ook echt afraden. (Alhoewel kabel nu vaak ook zeer slecht is) Geluid is heel acceptabel. Het product is redelijk storingsgevoelig bij een aantal zenders, de Nederlandse zenders hebben eigelijk continu goed beeld. Ook het feit dat je minimaal een ontvangssterkte van 85% moet hebben voor acceptabel beeld is vrij veeleisend. Hewt is dat ik 7,95 per maand betaal tegenover bijna 16 euro bij UPC en ik het gebruik op een simpele 55CM televisie maakt het dat ik voor mijzelf persoonlijk positief ben over het product.
Schaadt het niet, dan baat het niet
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag ook Digitenne... 1 single tuner en 1 dubbele... kijk op een plasma tv van 107cm, het beeld vindt ik minder scherp dan upc.... en tis jammer dat alle functionaliteiten zoals PIP en het geheugen van teletext niet meer werkt.... het abbo ik wel goedkoper dan UPC.. maar ik heb nog wel gemengde gevoelens.... misschien dat het signaal beter wordt.. ontvangstkwaliteit is 100% en de ontvangststerkte is 77- 80 % deze twee waarden zeggen me niet zo heel veel... zou allebij op 100% moeten staan... (oostvoorne)
Verwijderd
Vraagje: als je een 2e (en 3e) receiver met bijhorende smartcard neemt bij een KPN digitaal abonnement, krijg je er dan ook een extra antenne bij of is het maximaal 1 antenne per abonnement. Ik ben namelijk bang dat de ontvangst op zolder anders belabberd zal zijn?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Alvast bedankt voor jullie reactie
@N-iceman: De dozen die KPN levert zijn allemaal ontvanger + antenne. Losse antennes verkopen ze niet, dus dat zit wel goed lijkt me.
Ik heb nu trouwens wel een idee wat die audio drop-outs veroorzaakt. De voeding die in het apparaat zit is volgens mij erg gevoelig voor storingen op het lichtnet. Zet ik bijv. de afzuigkap aan of uit, dan valt gelijk het geluid voor een ogenblik weg. Vervelend, want met 3 appartementen op 1 meterkast wordt er regelmatig wat aan- of uitgezet. Misschien dat een stopcontact met netflilter wat helpt, maar het blijft natuurlijk jammer.
Ontvangstkwaliteit hier in den Haag is 100% overigens.
Ik heb nu trouwens wel een idee wat die audio drop-outs veroorzaakt. De voeding die in het apparaat zit is volgens mij erg gevoelig voor storingen op het lichtnet. Zet ik bijv. de afzuigkap aan of uit, dan valt gelijk het geluid voor een ogenblik weg. Vervelend, want met 3 appartementen op 1 meterkast wordt er regelmatig wat aan- of uitgezet. Misschien dat een stopcontact met netflilter wat helpt, maar het blijft natuurlijk jammer.
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Update van het vorige bericht!
Ik heb het hele zaakje terug gestuurd naar KPN, het beeld van de kabel is vele malen scherper... zappen is gaat super traag... het is voor mij geen stap vooruit....tis leuk voor op de camping als vervangen van de analoge ontvanger...
p.s. voor elke receiver krijg je een aparte antenne...
Ik heb het hele zaakje terug gestuurd naar KPN, het beeld van de kabel is vele malen scherper... zappen is gaat super traag... het is voor mij geen stap vooruit....tis leuk voor op de camping als vervangen van de analoge ontvanger...
Verwijderd
Dank voor het melden. Heb ook een 42inch plasma, en ga dus maar niet voor digitenne....Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:05:
Update van het vorige bericht!
Wellicht TVD van Casema nog een optie?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 17:09 ]
als je echt super kwaliteit wilt en plaats hebt:Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:09:
[...]
Dank voor het melden. Heb ook een 42inch plasma, en ga dus maar niet voor digitenne....
Koop een schotel, prachtig beeld, en je bent altijd goedkoper uit dan de alternatieven (helaas vonden mijn ouders een schotel in de tuin geen goed plan
Digitale televisie via de kabel is iig een stuk uitgebreider en stabieler dan Digitenne, ben al sinds eind 2000 een tevreden gebruikerVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:09:
[...]
Dank voor het melden. Heb ook een 42inch plasma, en ga dus maar niet voor digitenne....
(de nederlandse zenders zijn blokjes vrij maar sommige engelse free to air (Sky Digital) kanalen, zoals MotorsTV, willen nogal is stevige compressie gebruiken)
[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Killalot op 06-11-2004 22:14 ]
Verwijderd
Ik wil ook niet zo'n groot ding aan de muur, daarom zit ik te denken aan zoiets: http://www.dbsinstall.com/Products/Cubsat/review-50-70.htm Kan je mooi uit het zicht op bijv. een dakkapel / garage neerzetten.netblade schreef op 06 november 2004 @ 21:16:
[...]
als je echt super kwaliteit wilt en plaats hebt:
Koop een schotel, prachtig beeld, en je bent altijd goedkoper uit dan de alternatieven (helaas vonden mijn ouders een schotel in de tuin geen goed plan)
Verwijderd
Wel vreemd, aangezien KPN gewoon hetzelfde is als Digitenne (hetzelfde signaal, zelfde frequenties), kortom: zelfde product, andere naam en dus GEEN verschil in kwaliteit.Seven of Nine schreef op 05 november 2004 @ 16:17:
[...]
Digitenne heeft alleen last van artifacts, het beeld daarentegen is net wat scherper.
Mja daar betaal je dan ook voor. Digitale Televisie via de kabel is veel duurder dan Digitenne/KPN Digitale TV. Dus is imho appels met peren vergelijken.Sir_Killalot schreef op 06 november 2004 @ 22:13:
[...]
Digitale televisie via de kabel is iig een stuk uitgebreider en stabieler dan Digitenne, ben al sinds eind 2000 een tevreden gebruiker
(de nederlandse zenders zijn blokjes vrij maar sommige engelse free to air (Sky Digital) kanalen, zoals MotorsTV, willen nogal is stevige compressie gebruiken)
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
helaas is het nog niet los te krijgen dus betaal je 9,95 bovenop de normale kabelkosten, hopen dat daar ooit nog verandering in komtShuriken schreef op 07 november 2004 @ 15:56:
[...]
Mja daar betaal je dan ook voor. Digitale Televisie via de kabel is veel duurder dan Digitenne/KPN Digitale TV. Dus is imho appels met peren vergelijken.
(vanaf 2005 gaat Multikabel digitv gratis aanbieden)
Ik ben bang dat je gelijk hebt, mijn twin tuner hikt een seconde (geluid en soms beeld) als ik de koelkast dichtdoe (lampje gaat dan uit in de kk...).Atomsk schreef op 06 november 2004 @ 15:18:
@N-iceman: De dozen die KPN levert zijn allemaal ontvanger + antenne. Losse antennes verkopen ze niet, dus dat zit wel goed lijkt me.
Ik ben idd benieuwd of een filter helpt. -> eigenlijk is dit een probleem van KPN, denk dat ik een klacht ga sturen. Kijken wat voor oplossing ze hebben.
EDIT:
Net gelijk maar ff met een heel aardig dametje van KPN gebeld, ze geeft de schuld niet aan de voeding in het apparaat maar aan de antenne, je moet volgens KPN een buiten antenne aanschaffen om dit probleem op te lossen. (bij mij is de ontvangst sterkte 99% en de kwaliteit 100%)
Redelijk logisch verhaal, maar toch ben ik van mening dat het aan de voeding kan liggen. Als de storing bv. weg is als je er een filter tussen zet, dan is het weldegelijk de voeding van de ontvanger. Iemand al getest?
Als het dan echt de voeding is, dan mag je hem terugsturen en krijg je een nieuwe... Niet dat dat helpt... Ben benieuwd....
Over de kwaliteit van schotel valt niet te twisten, Digitenne / KPN digitale TV is in vergelijking hiermee waardeloos.netblade schreef op 06 november 2004 @ 21:16:
[...]
als je echt super kwaliteit wilt en plaats hebt:
Koop een schotel, prachtig beeld, en je bent altijd goedkoper uit dan de alternatieven (helaas vonden mijn ouders een schotel in de tuin geen goed plan)
Maar om het nou alternatief te noemen klopt niet helemaal.
De aanschafwaarde van een schotel setje ligt ver boven dat van KPN digitale tv.
Waar je met schotel vanaf 200 euro begint (en dan heb je echt el-cheapo zooi) kan dat al vanaf 39 euro bij KPN, all in. En dan heb je ook meteen TV, je hoeft niet met codes te kloten enzo.
Voor een twin tuner betaal je zo'n 70 euro. Dat zijn meteen alle kosten die je hebt.
Daarna alleen nog je abbo kosten, iets wat je officieel ook voor schotel moet betalen, en die kosten zijn nog veel hoger!
Maar aangezien (naar mijn inzicht) de meeste schotelkijkers dat niet doen... tja, dan kost het dus niets per maand.
[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 08-11-2004 12:02 ]
Alles kan stuk.
Verwijderd
Nog even een update van mijn bevindingen:
Antenne was na 4 dagen kapot, kpn gebeld, na een kwartier aan de lijn gezeten te hebben zou iemand met technische kennis mij terugbellen....zucht. Nu is het met de antenne voor een leek al duidelijk dat, of hij doet het, of hij is kapot. Na 2,5 uur terug gebeld (het was zaterdagmiddag laat en ik wou graag TV) waarbij men bij kpn erachter kwam dat ik het apparaat maar het beste kon ruilen. (nee duh......)
Met de nieuwe Decoder en Antenne is het beeld en ontvangst nog iets beter dan eerst, kennelijk verschilt dit per set. Het geluid valt weg als ik een kaars aansteek met zo'n kaarsenaansteker met gasresevoir te koop bij je plaatselijke blokker, marskramer of supermarkt.
Antenne was na 4 dagen kapot, kpn gebeld, na een kwartier aan de lijn gezeten te hebben zou iemand met technische kennis mij terugbellen....zucht. Nu is het met de antenne voor een leek al duidelijk dat, of hij doet het, of hij is kapot. Na 2,5 uur terug gebeld (het was zaterdagmiddag laat en ik wou graag TV) waarbij men bij kpn erachter kwam dat ik het apparaat maar het beste kon ruilen. (nee duh......)
Met de nieuwe Decoder en Antenne is het beeld en ontvangst nog iets beter dan eerst, kennelijk verschilt dit per set. Het geluid valt weg als ik een kaars aansteek met zo'n kaarsenaansteker met gasresevoir te koop bij je plaatselijke blokker, marskramer of supermarkt.
het staat dus nog zwaar in de kinderschoenen, ik verwacht dan ook dat het over enkele jaren gewoon een free-to-air systeem wordt. waar je een extra abo neemt voor sommige (exclusieve) zenders
zo is het in de meeste andere landen al.netblade schreef op 10 november 2004 @ 16:22:
het staat dus nog zwaar in de kinderschoenen, ik verwacht dan ook dat het over enkele jaren gewoon een free-to-air systeem wordt. waar je een extra abo neemt voor sommige (exclusieve) zenders
het is me volslagen onduidelijk waarom ze hier op deze inefficiënte manier zijn begonnen met het lanceren ervan
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik zit zelf bij Caiway en die bieden al gratis digitale tv aan (heb me pas deze week naar gekeken en er dus nog geen ervaring mee). Het premium abonnement kost 6,90, dus dat valt ook wel mee.Shuriken schreef op 07 november 2004 @ 15:56:
[...]
Mja daar betaal je dan ook voor. Digitale Televisie via de kabel is veel duurder dan Digitenne/KPN Digitale TV. Dus is imho appels met peren vergelijken.
Maar heeft iemand ervaring met digitale tv via de kabel...zit er nu over na te denken (vooral bij het premium abonnement zie ik zat interessante kanalen zoals extra discovery kanalen, wat muziekkanalen) en zou graag weten of het de moeite waard is.
Ik zie steeds meer mensen die in dit topic vragen en opmerkingen gaan maken over anders soortige digitale tv.
Dat is dus niet de bedoeling van dit topic. Dit gaat over Digitenne (en nu ook over KPN Digitale TV omdat dat feitelijk hetzelfde is). Over digitale tv via de kabel zal je je eigen topic moeten openen.
Dat is dus niet de bedoeling van dit topic. Dit gaat over Digitenne (en nu ook over KPN Digitale TV omdat dat feitelijk hetzelfde is). Over digitale tv via de kabel zal je je eigen topic moeten openen.
Hoe is de teletekst bij digitale tv van KPN? Gaat dit gewoon via de afstandsbediening van je tv of krijg je een andere afstandsbediening die je ook voor teletekst moet gebruiken? Is het een beetje snelle teletekst?
Er zit een teletext knop op de afstandbediening van de decoder. Het laden van het eerste scherm gaat vrij traag. Daarna gaat het wel snel.TexMex schreef op 12 november 2004 @ 14:06:
Hoe is de teletekst bij digitale tv van KPN? Gaat dit gewoon via de afstandsbediening van je tv of krijg je een andere afstandsbediening die je ook voor teletekst moet gebruiken? Is het een beetje snelle teletekst?
Het ziet er grafisch alleen iets anders uit. Wat minder scherp zegmaar dan op gewone tv.
Daarbij kan je ook gewoon de teletekst functies van je TV gebruiken.Shuriken schreef op 12 november 2004 @ 14:09:
[...]
Er zit een teletext knop op de afstandbediening van de decoder. Het laden van het eerste scherm gaat vrij traag. Daarna gaat het wel snel.
Het ziet er grafisch alleen iets anders uit. Wat minder scherp zegmaar dan op gewone tv.
Dat werkt overigens alleen als je EPG of teletekst op je ontvanger niet gebruikt op dat moment.
Alles kan stuk.
Ik heb mezelf vandaag eens ingelezen in het hele Digitale TV gedoe. Ik wil namelijk overstappen op Digitale TV van KPN/Digitenne zodra het er is. Dus allereerst mijn vraag daarover. Weet iemand al wanneer KPN/Digitenne beschikbaar zal zijn Brabant (met name Breda)?
Ten tweede heb ik even zitten kijken naar alternatieve apparatuur. Ik wil het namelijk op mijn PC aansluiten omdat het scherm daarvan wat groter is (21"
). Er zijn nog niet zoveel DVB-T pci kaarten verkrijgbaar. Een redelijk betaalbare is de Terratec Cinergy 1200 DVB-T voor ongeveer 95 euro. Het nadeel is dat deze kaart geen smartcard reader heeft. Zover ik nu begrepen heb is het DVB-T signaal hier in Nederland gecodeerd. Ik heb dus een kaart nodig met smartcard support. Weet iemand een andere redelijk betaalbare pci kaart die dit WEL kan?
En mijn laatste vraag
. De antenne die meegeleverd wordt bij KPN is (wat ik vernomen heb) er een van het merk Funke. Zijn deze antenne's echt zo goed, of kan er ook gewoon een standaard antenne gebruikt worden?
Ten tweede heb ik even zitten kijken naar alternatieve apparatuur. Ik wil het namelijk op mijn PC aansluiten omdat het scherm daarvan wat groter is (21"
En mijn laatste vraag
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Zonder Top Gear op de BBC iedere zondagavond ga ik dus echt NOOIT overstappen naar digitale TV van de KPN (maw: waarom zit de BBC er niet gewoon bij?)
Yo.
Verwijderd
Die vraag heb ik een paar weken geleden aan digitenne voorgelegd. Het is een centenkwestie. BBC vraagt te veel volgens digitenne.
Dat kan best, maar dan blijf ik toch maar bij UPC (Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:47:
Die vraag heb ik een paar weken geleden aan digitenne voorgelegd. Het is een centenkwestie. BBC vraagt te veel volgens digitenne.

Yo.
BBC zit gratis op de satelliet, al te ontvangen met een 60cm schotel
Lijkt me niet dat BBC een free to air zender is...-ScuL- schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:27:
BBC zit gratis op de satelliet, al te ontvangen met een 60cm schotel
Jouw definitie "gratis" zal in dit geval naar "illegaal" veranderd moeten worden.
Tenzij ook jij netjes abbo kosten betaald.
Alles kan stuk.
BBC is FTA!!remco_k schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:00:
[...]
Lijkt me niet dat BBC een free to air zender is...
Jouw definitie "gratis" zal in dit geval naar "illegaal" veranderd moeten worden.
Tenzij ook jij netjes abbo kosten betaald.
http://www.lyngsat.com/28east.html
2e transponder - 10773 H
Je krijgt op de Astra 2 gratis, BBC1/2/3/4 BBC News 24, BBC Parliament, ITV News, Reality TV, Extreme Sports, Motors TV <- allemaal zenders waar je elders voor moet betalen.
Er zit tevens een grote kans in dat ITV1/2 en Channel4/5 op korte termijn ook gratis worden (die zijn nu nog onderdeel van BSkyB)
[ Voor 32% gewijzigd door ScuL op 16-11-2004 13:50 ]
Verwijderd
Hoi,
Heeft iemand al ervaring met het digitale tv setje van KPN in combinatie met een fm draadloze hoofdtelefoon? Geeft dit storing?
HEZ
Heeft iemand al ervaring met het digitale tv setje van KPN in combinatie met een fm draadloze hoofdtelefoon? Geeft dit storing?
HEZ
Het is geen PCI, maar Hauppauge heeft een USB product hiervoor, de DEC-2540.drZymo schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:36:
*knip*
Ten tweede heb ik even zitten kijken naar alternatieve apparatuur. Ik wil het namelijk op mijn PC aansluiten omdat het scherm daarvan wat groter is (21"). Er zijn nog niet zoveel DVB-T pci kaarten verkrijgbaar. Een redelijk betaalbare is de Terratec Cinergy 1200 DVB-T voor ongeveer 95 euro. Het nadeel is dat deze kaart geen smartcard reader heeft. Zover ik nu begrepen heb is het DVB-T signaal hier in Nederland gecodeerd. Ik heb dus een kaart nodig met smartcard support. Weet iemand een andere redelijk betaalbare pci kaart die dit WEL kan?
*knip*
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Verwijderd
Mijn broer en zijn vrouw en schoonfamilie wonen aan de Brielse Maas in Oostvoorne. Zij zijn al jarenlang bezig met schotel omdat ze al die jaren in de polder wonen (voorheen Rockanje).
Sinds kort heeft men digitale TV van KPN, digitenne hebben ze toentertijd ook naar gekeken echter omdat je voor elke scheet extra moet betalen hebben we dat idee meteen overboord gezet.
Omdat we daar ook ADSL en (hun) een GSM-abbo van KPN hebben komt het abonnement op 7.95/mnd. En dat voor 24 zenders ! Weinig voor schotel bezitters, echter geen gezeur meer met Canal Digitaal en andere kaartjes. Tevens zijn de meeste zenders op de schotel leuk, maar in de praktijk kijk je toch het meeste naar de NLs talige zenders.
Alleen moest er een buitenantenne komen (omdat deze binnen nogaleens verhuisd moest worden), omdat KPN deze niet kon leveren hebben we bij Funke gekeken en zijn zo aan een buiten antenne van Digitenne gekomen.
Resultaat, een perfecte ontvangst !
Ik denk ook dat Digitenne met een dergelijk product moet komen omdat KPN de markt (zodra er meerdere antennes zijn geplaatst) zeker de markt zal veroveren.
Misschien is het verbeelding, echter lijkt het erop dat de beeld kwaliteit nog beter is dan met schotel.
Sinds kort heeft men digitale TV van KPN, digitenne hebben ze toentertijd ook naar gekeken echter omdat je voor elke scheet extra moet betalen hebben we dat idee meteen overboord gezet.
Omdat we daar ook ADSL en (hun) een GSM-abbo van KPN hebben komt het abonnement op 7.95/mnd. En dat voor 24 zenders ! Weinig voor schotel bezitters, echter geen gezeur meer met Canal Digitaal en andere kaartjes. Tevens zijn de meeste zenders op de schotel leuk, maar in de praktijk kijk je toch het meeste naar de NLs talige zenders.
Alleen moest er een buitenantenne komen (omdat deze binnen nogaleens verhuisd moest worden), omdat KPN deze niet kon leveren hebben we bij Funke gekeken en zijn zo aan een buiten antenne van Digitenne gekomen.
Resultaat, een perfecte ontvangst !
Ik denk ook dat Digitenne met een dergelijk product moet komen omdat KPN de markt (zodra er meerdere antennes zijn geplaatst) zeker de markt zal veroveren.
Misschien is het verbeelding, echter lijkt het erop dat de beeld kwaliteit nog beter is dan met schotel.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 12:00 ]
CybErvee,
wat KPN aanbiedt is gewoon Digitenne hoor, niets meer en niets minder. Het is enkel goedkoper dan Digitenne door koppelverkoop. Ze kopen zelf in bij Digitenne, en maken gebruik van dezelfde apparatuur.
ter informatie: KPN is 1 van de mede oprichters van Digitenne, ze hebben hier nog steeds een belang in. (weet alleen niet hoeveel).
wat KPN aanbiedt is gewoon Digitenne hoor, niets meer en niets minder. Het is enkel goedkoper dan Digitenne door koppelverkoop. Ze kopen zelf in bij Digitenne, en maken gebruik van dezelfde apparatuur.
ter informatie: KPN is 1 van de mede oprichters van Digitenne, ze hebben hier nog steeds een belang in. (weet alleen niet hoeveel).
I play my enemies like a game of chess...
Verwijderd
Dat idee hadden wij ook al, alleen zijn ze bij It's zo verschrikkelijk deskundig dat ze zelfs de print button bovenin het scherm niet kunnen vinden om je contract uit te printen.Angelfire schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:02:
CybErvee,
Ze konden ook geen antwoord geven op de vraag of de buitenantenne van Digitenne werkte.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 12:09 ]
nou ja,.. geen gezeur met kaartjes. Je krijgt bij KPNTV net zo goed een smartcard hoor. Stel dat die zou verlopen of er een codering wordt gewijzigd ben je weer net zo ver als met CanalDigitaal!Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:55:
Omdat we daar ook ADSL en (hun) een GSM-abbo van KPN hebben komt het abonnement op 7.95/mnd. En dat voor 24 zenders ! Weinig voor schotel bezitters, echter geen gezeur meer met Canal Digitaal en andere kaartjes.
Mwoa. Ligt er aan wat voor persoon je bent. Ik kijk meer buitenlands dan Nederlands. De laatste paar jaar vind ik het gehalte commerciële bagger op de Nederlandse zenders sowieso erg hoog en een satellietontvanger met meer educatieve/leerzame programma's is dan veel interessanter.Tevens zijn de meeste zenders op de schotel leuk, maar in de praktijk kijk je toch het meeste naar de NLs talige zenders.
Technisch gezien heb je geen gelijk. Misschien was de aansluiting van je schotelontvanger niet optimaalMisschien is het verbeelding, echter lijkt het erop dat de beeld kwaliteit nog beter is dan met schotel.
Je hebt inderdaad geen gezeur met ander kaartjes, de software van je decoder wordt volgens de handleiding gewoon via je atenne ontvangen door je decoder en geinstalleerd als er iets wordt veranderd (bijvoorbeeld andere zender o.i.d).
De zgn "koppelverkoop" is met toestemming van de OPTA dus daar valt niks op aan te merken.
Ik ben ook blij met de kwaliteit die ik krijg voor de 7.95 euro en als ik het volle bedrag had moeten betalen dan was ik nog steeds blij geweest. Mensen die zitten te zeuren dat ze geen 200 kanalen/schotel kwaliteit o.i.d krijgen voor dit bedrag moeten gewoon lekker een schotel nemen.... en digitale tv van kpn niet zwart maken, omdat het product van de KPN afkomt.
En je smartcard die verloopt echt niet, zolang je natuurlijk gewoon de rekening betaald.
De zgn "koppelverkoop" is met toestemming van de OPTA dus daar valt niks op aan te merken.
Ik ben ook blij met de kwaliteit die ik krijg voor de 7.95 euro en als ik het volle bedrag had moeten betalen dan was ik nog steeds blij geweest. Mensen die zitten te zeuren dat ze geen 200 kanalen/schotel kwaliteit o.i.d krijgen voor dit bedrag moeten gewoon lekker een schotel nemen.... en digitale tv van kpn niet zwart maken, omdat het product van de KPN afkomt.
En je smartcard die verloopt echt niet, zolang je natuurlijk gewoon de rekening betaald.
[ Voor 7% gewijzigd door ipje op 22-11-2004 14:03 ]
Ik wil er wel even op wat technischer niveau er op in gaan. KPN/Digitenne gebruiken het Conax-coderingssysteem wat grotendeels gekraakt is. Het is ontwikkeld in meerdere niveau's, de huidige revisie is Conax CAS5 (versie 5 dus). Voorlopig is de specifieke key die zij gebruiken niet openbaar, maar indien die openbaar gemaakt wordt kun je vrij eenvoudig zwart kijken.
Verschillende satellietoperators zijn daarom al bezig CAS5 te dumpen en te vervangen door CAS7. Dit betekent zonder meer dat de firmware van de reciever aangepast moet worden, in sommige gevallen ook de smartcard. Daar heb je de 1e kostenpost en het 1e irritatiepunt al.
Het zit er dik in dat ook CAS7 binnen enkele maanden/jaren gekraakt gaat worden waardoor KPN/Digitenne misschien wel van het Conax systeem af stappen. Dat zou betekenen dat alle ontvangers opeens onbruikbaar worden en iedereen een nieuwe reciever moet kopen.
Dit smartcard gezeur is inherent aan digitale televisie-systemen, of het nu DVB-T, DVB-S of DVB-C is. Zolang men blijft versleutelen zijn er mensen die het blijven kraken waardoor er iedere keer van codering gewisseld moet worden.
Verschillende satellietoperators zijn daarom al bezig CAS5 te dumpen en te vervangen door CAS7. Dit betekent zonder meer dat de firmware van de reciever aangepast moet worden, in sommige gevallen ook de smartcard. Daar heb je de 1e kostenpost en het 1e irritatiepunt al.
Het zit er dik in dat ook CAS7 binnen enkele maanden/jaren gekraakt gaat worden waardoor KPN/Digitenne misschien wel van het Conax systeem af stappen. Dat zou betekenen dat alle ontvangers opeens onbruikbaar worden en iedereen een nieuwe reciever moet kopen.
Dit smartcard gezeur is inherent aan digitale televisie-systemen, of het nu DVB-T, DVB-S of DVB-C is. Zolang men blijft versleutelen zijn er mensen die het blijven kraken waardoor er iedere keer van codering gewisseld moet worden.
De apparatuur is niet hetzelfde, want niet uitwisselbaar. De kastjes van KPN hebben software met een eigen KPN-label, en ze werken ook niet met een Digitenne-smartcard.Angelfire schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:02:
De apparatuur is wel hetzelfde alleen softwarematig beperkt.asmi schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:29:
[...]
De apparatuur is niet hetzelfde, want niet uitwisselbaar. De kastjes van KPN hebben software met een eigen KPN-label, en ze werken ook niet met een Digitenne-smartcard.
Zelfs ZO sterk beperkt, in het geval van KPN, dat het onmogelijk is om in de grensgebieden Duitse & Belgische digitale televisie te ontvangen die notabene gratis wordt verspreid..
Verwijderd
Hoi,
Ik heb niet alle berichten hier gelezen, maar ik vroeg me het volgende af;
Een kennis van me wil graag digitenne nemen, omdat ze geen kabel mag doortrekken naar haar kamer van de hospita.
Er is echter een MAAR;
ze heeft een best wel oude tv, zonder scart aansluiting zelfs, geloof ik.
Zou digitenne daar ook op kunnen werken, of is daar geen beginnen aan?
Ze kan de apparatuur overnemen van iemand anders, dus het kost niet al te veel, alleen het abonnement moet ze laten overzetten of iets dergelijks.
Als iemand weet of het mogelijk is digitenne te gebruiken op oudere televisie's, dan hoor ik het graag. Alvast hartelijk bedankt!
Niels
Ik heb niet alle berichten hier gelezen, maar ik vroeg me het volgende af;
Een kennis van me wil graag digitenne nemen, omdat ze geen kabel mag doortrekken naar haar kamer van de hospita.
Er is echter een MAAR;
ze heeft een best wel oude tv, zonder scart aansluiting zelfs, geloof ik.
Zou digitenne daar ook op kunnen werken, of is daar geen beginnen aan?
Ze kan de apparatuur overnemen van iemand anders, dus het kost niet al te veel, alleen het abonnement moet ze laten overzetten of iets dergelijks.
Als iemand weet of het mogelijk is digitenne te gebruiken op oudere televisie's, dan hoor ik het graag. Alvast hartelijk bedankt!
Niels
Dat werkt gewoon je kunt die dingen ook via de TV-coax aansluiten geloof ik
Klopt, hij heeft gewoon een RF uitgang.-ScuL- schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:18:
Dat werkt gewoon je kunt die dingen ook via de TV-coax aansluiten geloof ik
HODL
Dat geldt niet voor alle Digitenne-ontvangers. Zie het overzicht op http://www.digitenne.nl/nodig/overzicht-ontvangers.aspRalphie schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:38:
Klopt, hij heeft gewoon een RF uitgang.
Had het over de KPNTV ontvanger
Sinds kort heb ik Digitale TV van KPN. De ontvangst is goed en ik ben wel gelukkig met DigiTV, maar ik heb probelemen met het aansluiten van mijn dvdrecorder de dvdr80 van Philips. Ik heb een Twintuner Samsung SMT1100T, maar deze wordt door de dvdrecorder niet herkend. Ik kan wel opnemen, maar dan wel handmatig en heel omslachtig. Dit wordt mede veroorzaakt doordat ik de zenders niet in mijn dvdrecorder kan laden (Guide+). Heeft iemand daar ervaring mee of heeft iemand tips hoe ik het beste mijn dvdrecorder kan aansluiten?
Dank.
Dank.
Ik heb ehh, eventjes een line-in zitten knutselen op m'n pc, ik zal strakjes eens kijken of ik een fragmentje kan posten om van de geluidskwaliteit van digitenne (op de Topfield decoder) nog iets te laten horen. Heb ik alleen wel hosting nodig voor vrij grote wave bestandjes, zal ze niet langer dan 30 seconden houden (wegens legaliteit enzo
)
Edit: heb een fragmentje net opgenomen van TMF, 4MB CD-kwaliteit Wave, 23 seconden... En een stukje Veronica van n seconde of 28 (bijna 5MB)... nu moet ik alleen nog wel hosting hebben... duss... wie kan zich opofferen (ik heb helaas bij gebrek aan bandbreedte en te veel aan datalimiet geen geschikte hosting)?
Edit: heb een fragmentje net opgenomen van TMF, 4MB CD-kwaliteit Wave, 23 seconden... En een stukje Veronica van n seconde of 28 (bijna 5MB)... nu moet ik alleen nog wel hosting hebben... duss... wie kan zich opofferen (ik heb helaas bij gebrek aan bandbreedte en te veel aan datalimiet geen geschikte hosting)?
[ Voor 57% gewijzigd door RSpliet op 30-11-2004 21:29 ]
Om even in te haken op het eerder genoemde feit dat de Samsungs van KPN blijkbaar zo gemanipuleerd zijn dat er geen Digitenne smartcard in geaccepteerd wordt:
Is het mogelijk om een KPN smartcard te gebruiken in - bijvoorbeeld - de Topfield decoder van Digitenne?
Is het mogelijk om een KPN smartcard te gebruiken in - bijvoorbeeld - de Topfield decoder van Digitenne?
Ja.ESteg schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:17:
Andersom niet
Verwijderd
Wat ik altijd gebruik om grote bestanden te "posten" is YouSendIt: http://s19.yousendit.com/Seven of Nine schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:08:
Ik heb ehh, eventjes een line-in zitten knutselen op m'n pc, ik zal strakjes eens kijken of ik een fragmentje kan posten om van de geluidskwaliteit van digitenne (op de Topfield decoder) nog iets te laten horen. Heb ik alleen wel hosting nodig voor vrij grote wave bestandjes, zal ze niet langer dan 30 seconden houden (wegens legaliteit enzo)
Als je dan d ebestanden naar jezelf (of elk ander willekeurig email adres) mailt en de link die je vervolgens krijgt hier post, kunnen we allemaal die 4+5=9 mb downen wanner we zin hebben!
suc6
Verwijderd
Dus zou het ook mogelijk moeten zijn om de Hauppage DEC 2540-t op die manier via het KPN abo aan de praat te krijgen? KPN heeft voor mij de gunstigste pricing en ik wil persé via de PC DVB-t gebruiken (en dan direct via DVI naar beamer, complete digitale weg van het beeld dus!
Heeft iemand ervaring met de DEC 2540?
Verder over het KPN abo: er staat dat je voor het maandbedrag max 3 toestellen kan aansluiten, krijg je dan in 1 keer 3 smartcards, of krijg je die alleen als je ook 3 ontvangers bij KPN bestelt? Kun je ook losse smartcards bestellen?
thx!
gr
Fragmentje Double-team (Veronica)
Khia - My Neck My Back (net geen 30s ;))
beiden opgenomen van de Topfield TF3000COT-d decoder, met simpele kabeltjes en n Audigy 2
Khia - My Neck My Back (net geen 30s ;))
beiden opgenomen van de Topfield TF3000COT-d decoder, met simpele kabeltjes en n Audigy 2
Ik heb alleen ervaring met een Topfield. Maar aangezien Digitenne zijn ontvangers niet zelf levert of weggeeft zouden ze allemaal niet gekortwiekt mogen zijn.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:56:
[...]
Dus zou het ook mogelijk moeten zijn om de Hauppage DEC 2540-t op die manier via het KPN abo aan de praat te krijgen?
Er schijnen in Australië ook dergelijke kaarten met smartcard te bestaan, weet iemand daar meer over?KPN heeft voor mij de gunstigste pricing en ik wil persé via de PC DVB-t gebruiken (en dan direct via DVI naar beamer, complete digitale weg van het beeld dus!). Volgens mij is de DEC 2540 de enige DVB-t ontvanger voor de PC met Card Interface? Helaas niet meer in het assortiment van Digitenne, maar hopelijk nog wel los te koop. In Duitsland zijn vele USB en PCI DVB-t ontvangers te koop, maar helaas allen alleen voor free-to-air ontvangst en dus niet bruikbaar in NL.
Om drie smartcards te krijgen moet je ook drie ontvangers kopen.Verder over het KPN abo: er staat dat je voor het maandbedrag max 3 toestellen kan aansluiten, krijg je dan in 1 keer 3 smartcards, of krijg je die alleen als je ook 3 ontvangers bij KPN bestelt? Kun je ook losse smartcards bestellen?
Ik heb er nog eentje liggen, mail maar als je geinteresseerd bent. Had een Digitenne abbo maar heb het opgezegd. Was toch niet helemaal tevreden over het beeld. De publieke zenders waren prima maar de commerciele vond ik niet zo best. Ook bleek mijn afgesloten kabel toch niet afgesloten dus kijk ik nu gratiz, maar niet digitaal..Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:56:
Helaas niet meer in het assortiment van Digitenne, maar hopelijk nog wel los te koop. In Duitsland zijn vele USB en PCI DVB-t ontvangers te koop, maar helaas allen alleen voor free-to-air ontvangst en dus niet bruikbaar in NL.
Heeft iemand ervaring met de DEC 2540?
De losse antenne heb ik niet meer. Die is uit elkaar gehaald en heb ik in een pvcbuis tegen te gevel gemonteerd, scheelde wel een heel stuk in de ontvangst!
Hier ook digitenne van KPN. Kwaliteit is aardig, al moet ik zeggen, zie ik af en toe toch blokjes.
Verder heb ik een Media Center Edtition staan. Is het iemand gelukt deze te installeren met de Digitenne? En dan gebruik te maken van bv de Gids?
Probleem is namelijk dat er dus al een tuner in het kastje zit en de tuners dus met elkaar conflicteren.
Verder heb ik een Media Center Edtition staan. Is het iemand gelukt deze te installeren met de Digitenne? En dan gebruik te maken van bv de Gids?
Probleem is namelijk dat er dus al een tuner in het kastje zit en de tuners dus met elkaar conflicteren.
[ Voor 18% gewijzigd door Erhnam op 13-12-2004 10:01 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Digitale tv(kp...) via twintuner van samsung, wil m'n Pvr-250 aansluiten op dit systeem.
Kan dat via de doorlus aansluiting van de twin(loopin - loopout)
Of is er iets van scart naar S-video mogelijk
Kan dat via de doorlus aansluiting van de twin(loopin - loopout)
Of is er iets van scart naar S-video mogelijk
Verwijderd
Vandaag maar weer eens op zoektocht: al maanden geleden is op mijn postcode in Zeist Digitenne aangekondigd, maar er is geen winkel in de buurt die iets kan laten zien. BCC en De Block hebben naar het schijnt last van al dat beton en dus geen dekking in de winkel (hoe lastig is het om ff een lijntje naar buiten te leggen............?) en verwijzen me door naar een groter filiaal in een andere plaats. Vandaag dus maar eens langs in Utrecht: zowel bij MediaMarkt als bij RAF Staffhorst staan de KPN doosjes te glimmen, maar...............helaas geen ontvangst in de winkel!
Elke verkoper die ik tot nu toe spreek is er ook zeer somber over (kabel is al beter, en sat helemaa), goed, dat belooft veel goeds voor de early adopters.......terug dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en (met vuilniszak op
) de Primafoon winkel binnengelopen. En ja hoor, er staat zowaar een werkende setup!
Ben erg blij dat ik eerst gekeken heb voordat ik iets zou gaan kopen, want het resultaat is echt bedroevend: er stonden 2 schermen aangesloten, op het 50 cm LCD scherm was het nog wel aardig (vergelijkbaar met analoge kabel/Casema) maar op het 66 cm LCD scherm was het echt matig tot slecht. Er was net schaatsen op TV en niet alleen waren de titels (rijder, land, etc.) en tijden erg blokkerig, ook het schaatsen verliep niet echt vloeiend (en nee, het was niet Gomez uit Spanje
). Op het scherm ernaast stond net een promo van KPN Digitenne te spelen, die er haarscherp uit zag..........inderdaad: kwam van een promo-DVD en dus niet uit de lucht.
Eigenlijk ter plekke al besloten dat dit nix voor mij is (kijk nu DVDs via HTPC direct op de beamer, dus haarscherp en een compleet progressieve, PAL resolutie, mpeg-2 stream). Af en toe ergerde ik me aan het matige analoge (kabel)TV beeld in deze setup, maar dit is meer dan goed genoeg nu ik het Digitenne beeld heb gezien ("slechts 480x??? ipv PAL 720x576).
Er kwam ook nog een verkoper op me af en die maakte het alleen nog maar erger: tsja, het ziet er niet zo mooi uit, maar ja, eigenlijk heb je ook altijd een buitenantenne nodig. En binnekort komen er boosters.......... Doodleuk vertelde hij me dat het signaal digitaal is en dus net zo goed als DVD......help...........hij riep ook nog mpeg-2 en toen ik vroeg hoe het dan met de resolutie stond haakte ie af. Verder kon ie me nix vertellen of er nu een RGB signaal uit de scart kwam (of alleen svhs of composite) en over het radio geluid stelde ie voor dat ik dit het beste via de RF uitgang kon beluisteren........help, laten ze die verkopers toch ajb eerst op cursus sturen!
De beide Samsung tunertjes zien er trouwens goed uit: de single tuner is zeer klein en compact, de twin tuner is meer formaat sat-settop box. Deze heeft dan ook een simpel (LED) display plus, jawel heren verkopers, een optische SPDIF uitgang die je kan gebruiken als je direct een AV versterker wilt aansluiten (voorlopig alleen 2.0 geluid natuurlijk, maar goed).
Goed, ik sla DVB-T (Digitenne) over deze keer en ga nu of DVB-C (Casema) of DVB-S (sateliet) proberen.
Elke verkoper die ik tot nu toe spreek is er ook zeer somber over (kabel is al beter, en sat helemaa), goed, dat belooft veel goeds voor de early adopters.......terug dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en (met vuilniszak op
Ben erg blij dat ik eerst gekeken heb voordat ik iets zou gaan kopen, want het resultaat is echt bedroevend: er stonden 2 schermen aangesloten, op het 50 cm LCD scherm was het nog wel aardig (vergelijkbaar met analoge kabel/Casema) maar op het 66 cm LCD scherm was het echt matig tot slecht. Er was net schaatsen op TV en niet alleen waren de titels (rijder, land, etc.) en tijden erg blokkerig, ook het schaatsen verliep niet echt vloeiend (en nee, het was niet Gomez uit Spanje
Eigenlijk ter plekke al besloten dat dit nix voor mij is (kijk nu DVDs via HTPC direct op de beamer, dus haarscherp en een compleet progressieve, PAL resolutie, mpeg-2 stream). Af en toe ergerde ik me aan het matige analoge (kabel)TV beeld in deze setup, maar dit is meer dan goed genoeg nu ik het Digitenne beeld heb gezien ("slechts 480x??? ipv PAL 720x576).
Er kwam ook nog een verkoper op me af en die maakte het alleen nog maar erger: tsja, het ziet er niet zo mooi uit, maar ja, eigenlijk heb je ook altijd een buitenantenne nodig. En binnekort komen er boosters.......... Doodleuk vertelde hij me dat het signaal digitaal is en dus net zo goed als DVD......help...........hij riep ook nog mpeg-2 en toen ik vroeg hoe het dan met de resolutie stond haakte ie af. Verder kon ie me nix vertellen of er nu een RGB signaal uit de scart kwam (of alleen svhs of composite) en over het radio geluid stelde ie voor dat ik dit het beste via de RF uitgang kon beluisteren........help, laten ze die verkopers toch ajb eerst op cursus sturen!
De beide Samsung tunertjes zien er trouwens goed uit: de single tuner is zeer klein en compact, de twin tuner is meer formaat sat-settop box. Deze heeft dan ook een simpel (LED) display plus, jawel heren verkopers, een optische SPDIF uitgang die je kan gebruiken als je direct een AV versterker wilt aansluiten (voorlopig alleen 2.0 geluid natuurlijk, maar goed).
Goed, ik sla DVB-T (Digitenne) over deze keer en ga nu of DVB-C (Casema) of DVB-S (sateliet) proberen.
Als ik jou was zou ik naar de S-variant kijken, helemaal icm een HTPC/beamer setup.
Gisteren bij mijn pa in Krimpen aan den IJssel KPN TV geinstalleerd, hij had kabel tv maar sommige zenders waren daar echt slecht en bij de TV op de andere kamer was het helemaal een ramp.
Het installeren is kinderspel en alles draait echt binnen 10 minuten.
Met KPN TV een prima beeld, prima ontvangst en beter geluid, wel ff goed kijken waar je de antenne plaatst want dat maakt nogal verschil.
De single tuner bij mij zelf in Krimpen aan de Lek geprobeerd, ik heb nu kabel van UPC met een prima beeld, heb wel een antenneversterker ertussen en een Hirschmann kabel.
KPN TV geeft bij mij een beeld met een waas erin, ik mis scherpte, zeker niet beter als de kabel van UPC, van alles geprobeerd maar de waas blijft.
Dit heeft mij doen besluiten nog te wachten met digitale TV van KPN, ik wacht de ontwikkelingen nog ff af.
Het installeren is kinderspel en alles draait echt binnen 10 minuten.
Met KPN TV een prima beeld, prima ontvangst en beter geluid, wel ff goed kijken waar je de antenne plaatst want dat maakt nogal verschil.
De single tuner bij mij zelf in Krimpen aan de Lek geprobeerd, ik heb nu kabel van UPC met een prima beeld, heb wel een antenneversterker ertussen en een Hirschmann kabel.
KPN TV geeft bij mij een beeld met een waas erin, ik mis scherpte, zeker niet beter als de kabel van UPC, van alles geprobeerd maar de waas blijft.
Dit heeft mij doen besluiten nog te wachten met digitale TV van KPN, ik wacht de ontwikkelingen nog ff af.
Verwijderd
Ook ik heb geen goede ervaring met KPN-televisie. Het beeld is gewoon niet scherp ondanks signaalsterkte 99% en kwaliteit 100%. Alle details ontbreken. Als je dichter naar de televisie toegaat, schrik je van de wazigheid.
Via UPC-analoog kabel is het beeld wel ragscherp.
Ook heb je steeds onderbrekingen bij bedienen van lichtknopjes en de koelkast.
Op kleine tv-tjes op plaatsen waar je niet zo een twee drie kan kijken is het leuk maar als vervanger voor in de huiskamer niet.
Radiokwaliteit is wel goed vooral door het ontbreken van de soundprocessing die op de analoge FM wordt toegepast.
Paul.
Via UPC-analoog kabel is het beeld wel ragscherp.
Ook heb je steeds onderbrekingen bij bedienen van lichtknopjes en de koelkast.
Op kleine tv-tjes op plaatsen waar je niet zo een twee drie kan kijken is het leuk maar als vervanger voor in de huiskamer niet.
Radiokwaliteit is wel goed vooral door het ontbreken van de soundprocessing die op de analoge FM wordt toegepast.
Paul.
Nou... de radio klinkt via de analoge ether beter hoor, KPN TV bied een soort 192 Kbps mp3tje...Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:14:
zie mijn Casemod topic voor mijn ervaringen met de DEC 2540t gekoppeld aan een Windows2000 HTPC icm Showshifter. Werkt als een _TREIN_
[rml][ CiP] Pimp My Tvkastje HTPC[/rml]
[rml][ CiP] Pimp My Tvkastje HTPC[/rml]
Verwijderd
Even een vraagje...
Ik heb nu nog UPC kabel tv, en trek soms gewoon de coax kabel uit m'n tv, en stop die vervolgens in de tvkaart in m'n pc, om op te nemen.
Kan ik bij digitenne ook gewoon de coax kabel vanuit de decoder in m'n tvkaart stoppen, en programma's opnemen?
Alvast bedankt!
Ik heb nu nog UPC kabel tv, en trek soms gewoon de coax kabel uit m'n tv, en stop die vervolgens in de tvkaart in m'n pc, om op te nemen.
Kan ik bij digitenne ook gewoon de coax kabel vanuit de decoder in m'n tvkaart stoppen, en programma's opnemen?
Alvast bedankt!
Sinds wanneer is FM beter dan een 192KBit MP3?musicfreak schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:40:
[...]
Nou... de radio klinkt via de analoge ether beter hoor, KPN TV bied een soort 192 Kbps mp3tje...
De FM signalen hebben een hele slechte signaal/ruis ratio en het geluid word bij 11,5KHz al afgekapt om overspraak naar andere zenders te voorkomen...
maak van die 11,5kHz ff 15kHz , dan zit je goed.Fairy schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:58:
[...]
Sinds wanneer is FM beter dan een 192KBit MP3?
De FM signalen hebben een hele slechte signaal/ruis ratio en het geluid word bij 11,5KHz al afgekapt om overspraak naar andere zenders te voorkomen...
192 kbps mp3 klinkt zeker beter dan FM overigens.
Of DTV ook werkelijk 192 kpbs mp3 doet weet ik niet.
Alles kan stuk.
het is zo rond de 200kbits maar geen mp3 maar mp2
Dat is dan in theorie in ieder geval beter dan FM...-ScuL- schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:58:
het is zo rond de 200kbits maar geen mp3 maar mp2
Het is alleen effe afhankelijk waar DTV zijn signaal vandaan haalt
Alles kan stuk.
Ik vind de meeste 192 Kbps mp3-tjes slechter klinken, je hoort dat er een gedeelte van het signaal ontbreekt. Dit heb ik nooit bij de radio..Fairy schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:58:
[...]
Sinds wanneer is FM beter dan een 192KBit MP3?
Dat zal best, dat weet ik niet. Het speelt voor mij blijkbaar geen rol.De FM signalen hebben een hele slechte signaal/ruis ratio en het geluid word bij 11,5KHz al afgekapt om overspraak naar andere zenders te voorkomen...
Die slechte kwaliteit, komt dan echt door de bron van die 192Kbps mp3's of door de gebruikte encoder.musicfreak schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:01:
[...]
Ik vind de meeste 192 Kbps mp3-tjes slechter klinken, je hoort dat er een gedeelte van het signaal ontbreekt. Dit heb ik nooit bij de radio..
Een goede (dus direct van CD geript en met een goede mp3 encoder) 192Kpbs mp3 klinkt zeker beter dan een FM signaal van de radio.
Ga 't maar eens vergelijken met een (echte) CD van jezelf, dezelfde titel op de radio en je mp3 van diezelfde cd... Dan hoor je het verschil wel.
Alles kan stuk.
Waarschijnlijk domme vraag maar :
Wanneer ik 3 kastjes haal bij de KPN kan ik dan 1 kastje meenemen naar de camping en dan daar tv kijken of moeten die 3 kastjes op 1 of andere manier altijd in verbinding staan met elkaar ?
Wanneer ik 3 kastjes haal bij de KPN kan ik dan 1 kastje meenemen naar de camping en dan daar tv kijken of moeten die 3 kastjes op 1 of andere manier altijd in verbinding staan met elkaar ?
[ Voor 10% gewijzigd door fulgore op 10-01-2005 13:56 ]
Je kan dat kastje zetten waar je wil
Zolang er maar ontvangst is en je abonnement geldig is
Verwijderd
Ik heb sinds een week dan digitale TV van KPN. Ben er opzich wel tevreden mee. Gaat mijn niet om kwalitiet maar de kosten zijn aanzienlijk minder (Aanschaf ontvanger daar gelaten dan....).
Het geluid van de radio zenders klinkt inderdaad wat dun, maar de TV ontvangst voldoet voor mij prima. Heb tenminste niet het hele jaar sneeuw op ned 2 en RTL 4 zoals bij UPC.
Wat mij echter minder bevalt is dat de ontvanger erg warm wordt. Zelfs als deze in de standby mode staat, blijft deze erg warm. Ik zet hem dus na het kijken gewoon volledig uit met de schakelaar aan de achterzijde.
Tevens zit er op de afstandsbediening van de SMT1100T een toets rechtsboven die niet duidlijk omschreven is. Volgens de handleiding kan je er mee schakelen tussen tv en setup box. Hoe je dit moet instellen staat er niet bij omschreven en bij Samsung, KPN en Rebox is er ook niets van te vinden.
Ook wordt de SMT1100 T tot opheden nog niet ondersteund door een universele afstandsbediening, zodat mijn tafeltje nog voller ligt met dit soort apparaten.
Is het al iemand gelukt verder te komen met het afstandsbedieing verhaal??
Het geluid van de radio zenders klinkt inderdaad wat dun, maar de TV ontvangst voldoet voor mij prima. Heb tenminste niet het hele jaar sneeuw op ned 2 en RTL 4 zoals bij UPC.
Wat mij echter minder bevalt is dat de ontvanger erg warm wordt. Zelfs als deze in de standby mode staat, blijft deze erg warm. Ik zet hem dus na het kijken gewoon volledig uit met de schakelaar aan de achterzijde.
Tevens zit er op de afstandsbediening van de SMT1100T een toets rechtsboven die niet duidlijk omschreven is. Volgens de handleiding kan je er mee schakelen tussen tv en setup box. Hoe je dit moet instellen staat er niet bij omschreven en bij Samsung, KPN en Rebox is er ook niets van te vinden.
Ook wordt de SMT1100 T tot opheden nog niet ondersteund door een universele afstandsbediening, zodat mijn tafeltje nog voller ligt met dit soort apparaten.
Is het al iemand gelukt verder te komen met het afstandsbedieing verhaal??
Zal ik eens doen, je zou best eens gelijk kunnen hebben.remco_k schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:11: [...]
Een goede (dus direct van CD geript en met een goede mp3 encoder) 192Kpbs mp3 klinkt zeker beter dan een FM signaal van de radio.
Ga 't maar eens vergelijken met een (echte) CD van jezelf, dezelfde titel op de radio en je mp3 van diezelfde cd... Dan hoor je het verschil wel.
Verwijderd
Ik was gisteren in de Primafoon in Zeist en daar hadden ze het staan. En ik was wederom verbaasd over de erbarmelijke kwaliteit van de ontvangst. *Alleen maar* jpeg-artifacts.Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:43:
Vandaag maar weer eens op zoektocht: al maanden geleden is op mijn postcode in Zeist Digitenne aangekondigd, maar er is geen winkel in de buurt die iets kan laten zien.
Geef mij portie maar aan fikkie hoor, persoonlijk.
/edit oh shit, ik dacht dat hawk's reactie van korter geleden was
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 21:47 ]
Verwijderd
geen zin hele topic te lezen maar denk eraan:
- voor iedere TV aparte ontvanger + (voordeel)abbo nodig
- ik meen geen BBC.
- voor iedere TV aparte ontvanger + (voordeel)abbo nodig
- ik meen geen BBC.
Zijn er meer mensen die vinden dat de twin tuner van KPN zo warm wordt, die van mijn pa in ieder geval wel, echt niet normaal, KPN gebeld en die zegt dat het geen kwaad kan..........
De single tuner wordt niet warm.
De single tuner wordt niet warm.
Heb die klacht vaker gelezen
Verwijderd
Mijn Hauppauge Dec2540 wordt ook behoorlijk warm, maarja lekker belangrijk. Zolang je 'm maar niet helemaal inbouwt / afdekt is er niks aan de hand. Omgevingstemperatuur van 37 graden was iig geen probleem voor het apparaatje (uiteraard niet in volle zon gezet).
Verwijderd
Tsja het is alleen dat het apparaat in standby net zoveel stroom vreet als tijdens gebruikt. En omdat ik tegen Nuon net zo'n gevoel heb als tegen UPC, gun ik hun het voordeel gewoon niet....Wanneer gaat KPN uitbreiden naar de energie markt? Kan je ze gelijk via het stopcontact bellen.....Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:10:
Mijn Hauppauge Dec2540 wordt ook behoorlijk warm, maarja lekker belangrijk. Zolang je 'm maar niet helemaal inbouwt / afdekt is er niks aan de hand. Omgevingstemperatuur van 37 graden was iig geen probleem voor het apparaatje (uiteraard niet in volle zon gezet).
En deze vond ik wel een vermelding waard hier:
http://www.plaindigital.com/
Wat vinden we daar? Een DVB PCMCIA kaart.
Wat wil dat zeggen? Als Digitenne een beetje meewerkt, 24 zenders op je laptop, draagbare PVR en dus werkelijk waar kijken waar je maar wilt
Kosten? onbekend, wordt vast nog niet in Europa verkocht Hij komt dus uit Zweden
Wat moeten we er dan mee? Bij Digitenne aandringen dat ze die gaan verkopen
... Ik ga deze pagina zeker bewaren iig, voor als ik een laptop heb
Wat wil dat zeggen? Als Digitenne een beetje meewerkt, 24 zenders op je laptop, draagbare PVR en dus werkelijk waar kijken waar je maar wilt
Kosten? onbekend, wordt vast nog niet in Europa verkocht Hij komt dus uit Zweden
Wat moeten we er dan mee? Bij Digitenne aandringen dat ze die gaan verkopen
[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 21-01-2005 23:18 ]
Verwijderd
Interessant! zeker ook omdat ie zowel DBV-C, DVB-S en DVB-T ondersteund. Had ik al wel eens gezien in PCI formaat, maar nog niet in PCMCIA/PCcard vorm. Let wel op: er zit GEEN CI-interface oid op, dus je kunt er (nog) geen gecodeerde kanalen mee bekijken, en dus GEEN Digitenne of (er kan nergens een smart card in). Voorlopig dus alleen free-2-air mee te ontvangen (Belgie, Duitsland, UK, maar uiteraard weer niet in NL!).Seven of Nine schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:11:
En deze vond ik wel een vermelding waard hier:
Wat moeten we er dan mee? Bij Digitenne aandringen dat ze die gaan verkopen... Ik ga deze pagina zeker bewaren iig, voor als ik een laptop heb
Hier de extract uit de FAQ:
The current version of the DTV-A1 is able to receive all broadcast services independent of whether they are scrambled or not. However, all scrambled transmissions require the appropriate conditional access module in order to descramble the signal. At this time, the DTV-A1 decoder application is only able to decode free-to-air transmissions.
Should you be interested in providing Pay-TV services using the DTV-A1, we can provide a Common Interface module incorporated into the external Tuner Module housing. Please contact us about this requirement
Dus alleen als er een provider opstaat die meeinvesteert, gaat dit gebeuren, aangezien NL 1 van de weinige landen is dit geen free-2-air heeft en te kleine markt voor dit soort product leveranciers, gaat dit niet gebeuren vrees ik. Voorlopig dus even aangewezen op de Hauppage en in de auto is er tegenwoordig een Hirschmann kastje (met smartcard i/f).
Verwijderd
Inmiddels het hele forum doorgelezen, maar het blijkt dat een bepaald onderdeel door niemand besproken of getest is.
Te weten: Twee kanalen gebruik met de Twin tuner van KPN (Samsung SMT-1100T)
Mijn ervaring tot dusver is goed. Makkelijk aansluit procedure, goed beeld, goed geluid. Eigenlijk alleen wat meer afstandsbediendingwerk dan met een normale kabel verbinging.
De KPN handleiding ontbreekt een gedeelte. Er wordt verteld hoe je met een Twin Tuner een ander kanaal kunt opnemen. Wat ik ook probeer, ik kan maar 1 kanaal tegelijk bekijken en bij zappen zapt het videokanaal vrolijk mee .
Situatie:
TV met standaard COAX aansluitng op de RF van de tuner
Video/DVD combi via SCART aansluiting aangesloten op de VCR SCART van de tuner.
Als de video uitstaat heb ik beeld. Zodra de video aangaat, neemt deze het beeld over.Je kijkt dan nog steeds naar hetzelfde kanaal. Vanaf dat moment kan ik dus bijvoorbeeld wel een band of DVD afspelen en kijken.
Tussendoor kan ik niet kijken wat er op TV is.
Hoe kun je switchen tussen de twee tuners in het KPN kastje?
Als je een beetje creatief gaat uitproberen met de SCART kabel op de aansluitingen, lukt het je wel om alleen beeld rechtstreeks op TV te houden. Vanaf dat moment kun je niet controleren of je video wel een kanaal ontvangt. Getest..... helaas, enkel zwart beeld en ruis was opgenomen.
Heeft iemand gelijke ervaringen?
KPN medewerkster wist na vier keer alles nalopen enkel te vertellen dat er een nieuwe software versie komt die het oplost. Bij mij staat er versie 1.20 op en dat schijnt de actuele software te zijn.
groeten,
Richard
Te weten: Twee kanalen gebruik met de Twin tuner van KPN (Samsung SMT-1100T)
Mijn ervaring tot dusver is goed. Makkelijk aansluit procedure, goed beeld, goed geluid. Eigenlijk alleen wat meer afstandsbediendingwerk dan met een normale kabel verbinging.
De KPN handleiding ontbreekt een gedeelte. Er wordt verteld hoe je met een Twin Tuner een ander kanaal kunt opnemen. Wat ik ook probeer, ik kan maar 1 kanaal tegelijk bekijken en bij zappen zapt het videokanaal vrolijk mee .
Situatie:
TV met standaard COAX aansluitng op de RF van de tuner
Video/DVD combi via SCART aansluiting aangesloten op de VCR SCART van de tuner.
Als de video uitstaat heb ik beeld. Zodra de video aangaat, neemt deze het beeld over.Je kijkt dan nog steeds naar hetzelfde kanaal. Vanaf dat moment kan ik dus bijvoorbeeld wel een band of DVD afspelen en kijken.
Tussendoor kan ik niet kijken wat er op TV is.
Als je een beetje creatief gaat uitproberen met de SCART kabel op de aansluitingen, lukt het je wel om alleen beeld rechtstreeks op TV te houden. Vanaf dat moment kun je niet controleren of je video wel een kanaal ontvangt. Getest..... helaas, enkel zwart beeld en ruis was opgenomen.
Heeft iemand gelijke ervaringen?
KPN medewerkster wist na vier keer alles nalopen enkel te vertellen dat er een nieuwe software versie komt die het oplost. Bij mij staat er versie 1.20 op en dat schijnt de actuele software te zijn.
groeten,
Richard

Is er nu al meer bekend van wanneer ze wat meer gaan uitbreiden?
Gebeurt dat begin dit jaar nog of?
En is het beeld echt niet geschikt voor een BB tv van 82cm zoals ik hier wel meer heb gelezen? Krijg je dan teveel artifacts te zien etc.
En is het beeld echt niet geschikt voor een BB tv van 82cm zoals ik hier wel meer heb gelezen? Krijg je dan teveel artifacts te zien etc.
[ Voor 10% gewijzigd door schnumi op 22-01-2005 13:10 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ik heb van de week gekeken naar de kwaliteit... maar echt te lelijk, arties bij het leven, vooral om logo's. Ik raadt digitenne eigk alleen aan, als je in een dorp zonder kabel woont.schnumi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:10:
Is er nu al meer bekend van wanneer ze wat meer gaan uitbreiden?Gebeurt dat begin dit jaar nog of?
Ik zou zeggen.... als je per se digitaal wilt en een TV hebt groter dan 60cm... ga voor satelliet. Bitrate en kwaliteit is veel hoger.. Ik zou echt totaal flippen van de artefacts op mijn breedbeeld bak
...Bitrate van DVB-C (digitale kabel) heb ik helaas nog nooit met eigen ogen gezien, volgens mij is het wel beter dan DVB-T.
Kabel heb ik hier gewoon dus dat is niet zo'n groot probleem. En schotel is niet echt handig hier dan zou ik een heel constructie voor de schotel zelf moeten gaan maken.
Ik zal eens kijken of digitale TV van UPC wat is.
Ik zal eens kijken of digitale TV van UPC wat is.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Net nog even gebeld met upc.. maar wel duur zeg.
De prijs van het abbonement is dus per tv... en je moet upc kabel hebben om upc digital te kunnen gebruiken. Dus wil je 3 tv's op upc digital hebben.. dan kost je dat 3x14,95 + 1x 15,53 euro per maand
De prijs van het abbonement is dus per tv... en je moet upc kabel hebben om upc digital te kunnen gebruiken. Dus wil je 3 tv's op upc digital hebben.. dan kost je dat 3x14,95 + 1x 15,53 euro per maand

Da's wel duur.. maar wil je daadwerkelijk 3 TV's digitaal? meestal is dat niet nodig. voor slaapkamers is analoog beeld genoeg..
Ik heb een 82cm BB en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het beeld. Enkele zenders zijn van wat mindere kwaliteit (RTL4) maar niet storend.schnumi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:10:
Mmm kijk dat klinkt alweer anders. Maarja voorlopig is het hier nog niet te krijgen. Weet iemand dus misschien meer over eventueele uitbreidingen van Digitenne binnenkort?fulgore schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:59:
[...]
Ik heb een 82cm BB en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het beeld. Enkele zenders zijn van wat mindere kwaliteit (RTL4) maar niet storend.
is het niet gewoon zo dat tuner1 output op scart1 en tuner2 naar scart2 ? dus simpelweg je TV switchen tussen scart1/2Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:32:
Ik heb een tijdje bij de buren op hun 80cm BB gekeken en inderdaad, vanaf een afstandje (3-4 meter) ziet het er wel strak uit, maar zodra je wat dichter bij komt zie je duidelijk dat de compressie van te lage kwaliteit is. Voor mij was dit reden om het niet te nemen. Mijn advies is dan ook om het eerst zelf eens goed te bekijken. De een stoort zich er blijkbaar minder aan dan de ander. Mijn buren zeggen er uiterst tevreden mee te zijn, maar ik zou het niet willen hebben.schnumi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:06:
[...]
Mmm kijk dat klinkt alweer anders. Maarja voorlopig is het hier nog niet te krijgen. Weet iemand dus misschien meer over eventueele uitbreidingen van Digitenne binnenkort?
Uitbreiding van Digitenne kan alleen maar als ze meer bandbreedte (etherfrequenties) aan kunnen kopen. De huidige bandbreedte die ze nu hebben zit 100% vol (vandaar ook de lage compressie, om maar zo veel mogelijk kanalen in de beperkte bandbreedte te kunnen proppen)
Dit topic is gesloten.