Digitenne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 92.768 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12
Ik vind het echt te walgelijk voor woorden dat ze MEER geld durven vragen dan Digitenne! :o

In ALLE andere Europese landen waar DVB-T (de technische naam voor Digitenne) wordt gebruikt is het gebruik ervan gratis.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18
Omdat er daar bijna geen COAX in de grond ligt ;)

En volgens mij zijn de meeste zenders daar wel free to air maar moet je toch (per maand) betalen voor de decoder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Da's nog geen reden om hier geld te vragen. Met een schotel kun je in het buitenland ook gratis kijken naar vele nationale zenders.
Als het hier gratis maken is het juist de nummer 1 concurrent van de kabel. Nu stapt er bijna niemand over, tenzij ze heel erg ontevreden zijn over bijv. UPC.

Decodergelden is nergens sprake van, alleen in Engeland bestaat een pluspakket dat een paar pond kost om nóg meer zenders te ontvangen naast de 40 gratis zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Als ik in de UK zou wonen nam ik gelijk Sky Digital met een Sky+ decoder :~

Maar ik blijf nu wel bij me digitale TV van Multikabel, die krijgen (net als UPC, Essent enz enz) de meeste zenders via Sky :)

(bij het KPN pakket zit trouwens niet eens BBC 1&2 |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 04 oktober 2004 @ 22:22:
Ik vind het echt te walgelijk voor woorden dat ze MEER geld durven vragen dan Digitenne! :o

In ALLE andere Europese landen waar DVB-T (de technische naam voor Digitenne) wordt gebruikt is het gebruik ervan gratis.
Als ik het goed begrijp is het in veel gevallen juist goedkoper omdat je maandelijks niet extra hoeft te betalen voor extra ontvangers. En die ontvangers zijn via KPN ook nog goedkoop (max 3 totaal, 40 euro per stuk).

Grootste nadeel blijft de kwaliteit a.g.v. lage resolutie en hoge compressie. Maar als ze publieke zenders gratis gaan aanbieden (gerucht ging dat dat ging gebeuren) kunnen de nu nog voor analoge uitzendingen bestemde frequenties ook gebruikt gaan worden voor DVB-T zodat er meer bandbreedte per zender beschikbaar is (en er ook meer zenders aangeboden kunnen worden). Als je dan ook nog kan betalen per zender (dus je eigen pakket kan samenstellen) ben ik dik tevreden hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij KPN hoef je voor extra smartcards niet extra te betalen, je hoeft volgens mij alleen een decoder (39,- of twin 69,-) aan te schaffen, dan is het wellicht wel iets voordeliger dan Digitenne!? Ik kan het niet heel duidelijk terugvinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik vind het raar dat ik nog niets van Digitenne zelf heb gehoord. Wat gebeurd er met de huidige gebruikers? Blijven die bij Digitenne of gaan die automatisch over? Zoja, blijven die hetzelfde maandbedrag betalen als nu of moet die nu ook meer gaan betalen?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ook even niet meer, is digitale tv van KPN nou een compleet andere dienst? of valt het onder de noemer digitenne?

en ik vraag me ook af of je nou net zoals bij digitenne extra moet betalen bij elk tv toestel :? Zo niet, dan ga ik meteen over op kpn.. ik heb toch en een telefoonlijn via kpn en xs4all adsl (dus ook van kpn)... scheelt toch weer wat centjes he :)\

Ik kan trouwens ook niets vinden of canal+ nou gewoon mogelijk is ja of de nee :?

wie o wie kan hier antwoord op geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een link naar een video sample van een digitenne opname ( om de kwaliteit te bekijken )?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:45:
Heeft iemand een link naar een video sample van een digitenne opname ( om de kwaliteit te bekijken )?
ik kan wel een stukje capturen, ik heb alleen geen ruimte om het op te slaan.
Een stukje van 2 minuten is al 33mb (mpg2 stream), vrij fors dus.

Ik snap echt geen hol meer van wat nou de bedoeling is van kpn :? Komt 't er nou op neer dat digitenne duurder wordt :? Smerige naaistreek zou dat zijn, eerst lekker leden werven en vervolgens de prijs omhoog gooien. UPC praktijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 09:55:
en ik vraag me ook af of je nou net zoals bij digitenne extra moet betalen bij elk tv toestel :? Zo niet, dan ga ik meteen over op kpn.. ik heb toch en een telefoonlijn via kpn en xs4all adsl (dus ook van kpn)... scheelt toch weer wat centjes he :)\

Ik kan trouwens ook niets vinden of canal+ nou gewoon mogelijk is ja of de nee :?

wie o wie kan hier antwoord op geven...
Je moet voor elke tv een aparte single of twin tuner aanschaffen. Ik dacht zelf aan een twin tuner in de woonkamer en een single in de slaapkamer, want in de slaapkamer hoef ik toch niets op te nemen. Da's dan EUR 49,= (single) en 69,= (twin); ben ik: EUR 118,= kwijt voor 2 tuners; klink als 'valt mee' in mijn oren en als ik de prijzen vergelijk van losse tuners her en der!

KPN heeft subsidie geregeld voor de single en twin tuners, waardoor ze deze geodkoop kunnen aanbieden (max. EUR 70,= voor de twin tuner). Wat je dan voor tuner hebt is onduidelijk, staat nergens; misschien een deal met één leverancier..? Dan zit je dus wel vast aan die tuner, maar als 't een goeie is, no problem. Maar alright, 't is dan een beperking... tenzij je kan kiezen, of zelf mag uitkiezen in de winkel, maar je moet er denk ik vanuit gaan dat er 1 soort single danwel twin tuner word aangeboden, van het meest simpele soort...

Canal+ zit er niet bij, maar wat ik wel zou willen weten is of de standaard zender sowieso uitbreidbaar zijn, en of je inderdaad in de toekomst misschien zelf je pakket kan samenstellen!

En de prijzen: EUR 13-nog-wat, als je geen KPN klant bent... en zonder Canal+, tenminste daar staat niets over op de KPN site. Wat wél zo is is dat Digitenne ook enkel een kaart bij het pakket zit, die je kan invullen, waardoor je uiteindelijk Canal+ krijgt; misschien heeft Digitenne dus een deal met Canal+ en KPN niet. Of misschien blijkt het zo te zijn dat KPN OOK een dergelijke kaart bij het pakket levert die je kan invullen om alsnog Canal+ (voordeliger) te krijgen... weet jij, weet ik 't? Die vraag hebben ze nog maar even opgelaten om zoveel mogelijk klanten naar het servicenummer te laten bellen.. ;(

Nog wat... op de Digitenne site staan verschillende abonnementen:
Abonnement 1 TV toestel: € 8,95
Abonnement 2 TV toestellen: € 11,95
Abonnement 3 TV toestellen: € 14,95
Abonnement 4 TV toestellen: € 23,90 (€ 14,95 + € 8,95)
Abonnement 5 TV toestellen: € 26,90 (€ 14,95 + € 11,95)

Maar bij KPN bieden ze toch enkel één abonnement aan, van max. EUR 13-nog-wat (als je geen klant bent van KPN). Terwijl je alleen hoeft te betalen zo lijkt het voor een extra tuner! dan is het toch voordeliger..? Of heb ik wat gemist? Ik ben zelf KPN klant en betaal EUR 7,95 + 2 tuners: EUR 118,=. Ik betaal nu trouwens ook via Casema EUR 8,95 voor m'n kabelzooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 16:06:
[...]

Ik snap echt geen hol meer van wat nou de bedoeling is van kpn :? Komt 't er nou op neer dat digitenne duurder wordt :? Smerige naaistreek zou dat zijn, eerst lekker leden werven en vervolgens de prijs omhoog gooien. UPC praktijken...
Voor zover ik heb begrepen blijft Digitenne gewoon bestaan naast KPN Digitale TV.
Ze kopen alleen de rechten in het groot in bij Digitenne waardoor ze in principe goedkoper kunnen aanbieden (aan klanten met ADSL/telefoon/mobiel bij hen) <- koppelverkoop. :(

De tuner is een Samsung SM1000T (OEM product)

En ja KPN is voordeliger in het geval van meedere smartcards, prijs blijft hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door ScuL op 05-10-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

canal+ is optioneel bij Digitenne. Naar mijn weten moet je gewoon een C+ abbonement hebben. 't verschil is dat je geen decoder meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 16:06:
[...]

edit nvm heb al wat gevonden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je die link misschien naar mij sturen ? met die voorbeelden van het beeld ?
bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Net toch was asociaals gezien :9~ Reed vanaf Amsterdam RAI met iemand naar Haarlem en die gast had van die TFT schermen in z'n auto zitten. Had daar dus gewoon digitenne op zitten. Had dus alle zenders gewoon in z'n fucking auto!! Heb over de A9 en stuk door Haarlem gewoon de hele tijd Discovery lopen kijken :9~ :9~

oja overigens geen zin om hele topic door te lezen 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 06-10-2004 00:32 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Voor auto/vrachtwagen/sleurhut/boot is het wel leuk ja, maar ik zou het nóóit thuis nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Sir_Killalot schreef op 06 oktober 2004 @ 00:54:
Voor auto/vrachtwagen/sleurhut/boot is het wel leuk ja, maar ik zou het nóóit thuis nemen :)
Waarom niet... het is een goed alternatief als je geen zin meer in UPC hebt. ( zeker als je genoeg problemen met spookrekeningen hebt gehad :X )

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 17:08
LuCarD schreef op 06 oktober 2004 @ 09:20:
[...]

Waarom niet... het is een goed alternatief als je geen zin meer in UPC hebt. ( zeker als je genoeg problemen met spookrekeningen hebt gehad :X )
Of als je geen kabel bij je huis hebt liggen, zoals ik...
Digitenne in de auto heb ik al vaker gezien, heb een paar keer bij een taxi de antenne op de hoedenplank zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
-ScuL- schreef op 04 oktober 2004 @ 22:34:
Nu stapt er bijna niemand over, tenzij ze heel erg ontevreden zijn over bijv. UPC.
Tuurlijk. Helaas voor UPC klaagt iedereen steen en been over de huidige abbo-hoogte.
Een aantal staat op het punt om over te stappen, anderen willen nog even wachten totdat het ding het zeker ook doet op de camping. (een impressie van enkele 10-tallen mensen uit mijn leefomgeving)
Het enige argument wat ik nog heb gehoord om het niet te doen is als je ook telefoon van UPC hebt. (al is dat in 10 werkdagen ook verholpen ;) )

Het is natuurlijk nogal een verschil 14,95 bij UPC of 8,95 bij Digitenne.

En de Decoderkosten dan? Tja, ff een marktje pakken op zaterdag is net zo duur. ;)

En heb je al filmnet, dan kun je weer een grote kast wegdoen. Weer extra ruimte voor andere dingen in je tv-kast.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 16:24:
[...]

edit nvm heb al wat gevonden :)
Ik zou ook graag de link/het fragment willen, ben best benieuwd naar hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 22:37

fulgore

goud

Glashelder schreef op 06 oktober 2004 @ 00:28:
Net toch was asociaals gezien :9~ Reed vanaf Amsterdam RAI met iemand naar Haarlem en die gast had van die TFT schermen in z'n auto zitten. Had daar dus gewoon digitenne op zitten. Had dus alle zenders gewoon in z'n fucking auto!! Heb over de A9 en stuk door Haarlem gewoon de hele tijd Discovery lopen kijken :9~ :9~

oja overigens geen zin om hele topic door te lezen 8)
Moet je in A'dam eens een taxi pakken, zijn er veel die al ruim een jaar zo rond rijden.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 19:27

BvH

Heb ik net de rebox software geupdate, blijkt dat je bij kanaalbewerking nu alleen nog maar kan hernoemen en verwijderen. De 'beweeg' optie is niet meer te selecteren (hij staat er nog wel maar hij skipped er langs) waardoor je gedwongen bent de digitenne volgorde aan te houden :(

Ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n bug er doorheen komt maar ziedaar...

M.a.w, ik raad iedereen aan nog even niet te upgraden!

Morgen rebox maar eens even bellen wat dat voor grappen zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
LuCarD schreef op 06 oktober 2004 @ 09:20:
[...]

Goed alternatief??

Ik vind het zenderaanbod erg karig voor de prijs, als ze het nou zouden combineren met het digitale TV aanbod zou ik er nog over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:18
Wij hebben thuis een schotel, geen kabel, kan niet :P haha, op het platteland, maar als je dan de schotel naar mijn kamer wil trekke, heb ik een aparte ontvanger nodig, heel erg duur, dus ik zou het leuk vinden als ik mooi digitenne op mn kamer kon ontvange, maarja, dat kan ook nog niet in ut noorden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:42
Ik hoor erg tegenstrijdige berichten over de beeldkwaliteit. Is die compressie nou echt zichtbaar?

Ik heb hier nu kabel, maar die ruist verschrikkelijk (zelfs direct op de contactdoos in de meterkast aangesloten). Casema is al langs geweest maar die zegt dat het conform de specificaties is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Ligt eraan of die compressie zichtbaar is. Heb je een erg grote TV, of een 37cm tv'tje? Op grote TV's (zeker LCD en TFT) is het best wel duidelijk zichtbaar, maar op een gewoon 37 of 55cm tv'tje op normale afstand zie je er nauwelijks iets van (tenzij je er op gaat letten).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH

BvH

Na aanleiding van het eerder door mij geconstateerde probleem met de nieuwe rebox firmware (zie een paar posts eerder) heb ik contact opgenomen met Rebox in haarlem.

Het blijkt dat digitenne ze gedwongen heeft deze functionaliteit (het kunnen aanpassen van de kanaalvolgorde) uit te zetten omdat ze anders hun certificering kwijt zouden raken (!) Digitenne wil perse de controle houden over welke zendervolgorde je decoder aanhoud bij het zappen. :?

Persoonlijk vind ik dit dus absoluut niet kunnen aangezien de decoder persoonlijk eigendom is en digitenne met geen woord hierover spreekt op hun website maar wel de upgrade aanraad.

Rebox is hier zelf ook absoluut niet blij mee en heeft me gevraagd zowel bij digitenne te klagen alsmede een mailtje te sturen naar info@rebox.tv met de klacht.

Update:

Net digitenne zelf gesproken, ze bevestigen de limitatie en claimen dat dit moet vanwege problemen met de rebox die veel mensen hadden qua zenderinstellingen etc. M'n klacht is overigens wel opgenomen en ik zou hier nog meer over horen...

[ Voor 14% gewijzigd door BvH op 08-10-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, wat ik niet snap.
Ik wil ook digitenne dus voor in de auto.
Nu zie ik op de website dat je ook zo'n grote ontvangkast nodig hebt waar je smartcard in kan..

Moet dit apparaat in de auto ook dan??
Zoniet hoe verwezenlijk ik dit dan in de auto???

Alleen een kleine antenne en meer niet??
Ik heb al een tft display in mijn auto (los) voor mijn dvd.. hoe werkt dit samen dan
Die antenne kan ik niet in mijn display proppen? ik heb namelijk in het display zelf al een antenne bovenop zitten zodat ik alleen nl1 2 en 3 ontvangt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

fulgore schreef op 06 oktober 2004 @ 13:50:
[...]

Moet je in A'dam eens een taxi pakken, zijn er veel die al ruim een jaar zo rond rijden.
Ik kijk wel uit vind je het heel erg :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 21:07:
Mensen, wat ik niet snap.
Ik wil ook digitenne dus voor in de auto.
Nu zie ik op de website dat je ook zo'n grote ontvangkast nodig hebt waar je smartcard in kan..

Moet dit apparaat in de auto ook dan??
Zoniet hoe verwezenlijk ik dit dan in de auto???

Alleen een kleine antenne en meer niet??
Ik heb al een tft display in mijn auto (los) voor mijn dvd.. hoe werkt dit samen dan
Die antenne kan ik niet in mijn display proppen? ik heb namelijk in het display zelf al een antenne bovenop zitten zodat ik alleen nl1 2 en 3 ontvangt
Ja je hebt een losse ontvanger nodig.
Er zijn speciale voor in de auto omdat de standaard decoders alleen op 220V werken. In Duitsland is er een systeem voor 499€ te verkrijgen alleen die is niet geschikt voor Digitenne omdat er geen smartcards in kunnen. Je krijgt dan alleen NL2 en de radio zenders. Logisch natuurlijk, Nederland is het enige land dat meer dan 95% van de zenders codeert. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitenne is never geen DVD kwaliteit , dat is de schoten nog niet eens!
een met een schotel ontvang je max 2mpbs! DVD is soms wel 10mpbs....
Digitenne is wel iets beter als kabel maar ook niet veel...leuk draadloos.meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Op de schotel zijn wel zenders die 4 of zelfs 5mbps zenden hoor, alleen zijn die meestal niet zomaar te kijken. (Betaalkanalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Laatst online: 15:08

Duncan_R

www.motor-forum.nl

op www.dvd.nl hebben ze een test staan van digitenne, ik hoef het niet iniedergeval. Ik hang wel een schotel aan mijn dak als ik UPC zat ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Die conclusie in die review verwoordt exact mijn blik op Digitenne in haar huidige vorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 10 oktober 2004 @ 21:32:
[...]

Ja je hebt een losse ontvanger nodig.
Er zijn speciale voor in de auto omdat de standaard decoders alleen op 220V werken. In Duitsland is er een systeem voor 499€ te verkrijgen alleen die is niet geschikt voor Digitenne omdat er geen smartcards in kunnen. Je krijgt dan alleen NL2 en de radio zenders. Logisch natuurlijk, Nederland is het enige land dat meer dan 95% van de zenders codeert. :{
De Strong 5000T en de Hauppauge! DEC2540 werken ook op 12 volt en zijn gewoon door Digitenne gecertificeerde tuners. Misschien dat je die ook wel in een auto kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ok maar da's al beter maar met 12V alleen ben je er nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 11 oktober 2004 @ 17:04:
Ok maar da's al beter maar met 12V alleen ben je er nog niet :)
hoezo niet??
en digitenne is speciaal om mobiel te gebruiken..
tenminste dit is een mogelijkheid..
boot, auto enz.. waarom is er dan niets voor de auto kant en klaar??
beetje vaag...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nou jij vroeg om een kleine antenne oplossing met smartcards. Die is er dus niet. Je zult dus toch op de een of andere manier die 12V decoder moeten inbouwen onder een stoel of in de kofferbak en vervolgens bedrading trekken. En dan ook nog een speciaal soort autoantenne zien te fixxen. Zie mijn post erboven, er is wel wat voor de auto kant en klaar maar niet echt geschikt voor Nederland. Ze moeten hier weer 's zo ignorant zijn om 't te coderen.. zucht :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtthw schreef op 06 oktober 2004 @ 09:26:
[...]

Of als je geen kabel bij je huis hebt liggen, zoals ik...
Digitenne in de auto heb ik al vaker gezien, heb een paar keer bij een taxi de antenne op de hoedenplank zien staan.
@scull
je redenatie klopt dan niet, blijkbaar bestaat er wel iets voor in de auto..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Meestal is dat zelfbouw of zo'n ding als Duitsland wat is omgebouwd, vaak zit je toch aan 500 euro ookal kun je het zelf misschien goedkoper. Maar ja dan heb je wel grotere apparaten en een hoop geklooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hauppauge ding is iets groter dan een dvd doosje, kan je makkelijk wegwerken. De antenne stelt ook geen moer voor, dus wat is dan het probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Prijzen KPN Digitale TV "KPN herintroduceert televisie"

Vast bellen via KPN en ADSL via KPN netwerk? €7.95 p/m

Vast bellen via KPN €10.95 p/m

Geen vast bellen en geen ADSL via KPN €13.95 p/m

EDIT: 2e stukje begint hier :+ :

Maximaal 3 kastjes per abonnement, de Hollandse rekenaars kunnen dus 6 (!!) televisies aansluiten voor dezelfde prijs, excl. tuners. Deze tuners zijn overigens beiden van Samsung, en de aanschafprijzen zijn inderdaad gesponsord door KPN en Samsung.
Enige nadeel zijn de verdiensten voor winkels, het single-tunerpakket, daar verliest een winkel +- €0.67 op, alleen de twin is nog te doen +-€14 verdienste. En geen premies voor afsluiten contracten. Maw binnenkort koop je alleen nog maar Twin-tuners, geen winkel die de Single voor de lol verkoopt.

Hahahaha eerst lezen dan schrijven domme ik... 8)7 maar goed, 2e stukje blijft interessant.. toch? :p

[ Voor 11% gewijzigd door FirePuma142 op 12-10-2004 00:08 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 23:50:
Dat hauppauge ding is iets groter dan een dvd doosje, kan je makkelijk wegwerken. De antenne stelt ook geen moer voor, dus wat is dan het probleem :?
Ik heb geen probleem maar dat was niet wat hij wilde.. zie zijn 1e post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 12 oktober 2004 @ 00:14:
[...]

Ik heb geen probleem maar dat was niet wat hij wilde.. zie zijn 1e post
ik had nog niet gezien dat die hauppage niet al te groot is.
Dus dat is best mogelijk..

Het enige wat ik dus nodig hebt is dat hauppage decodertje met een smarcard
een 220v naar 12 omvormer voor het ding van stroom te voorzien
en een antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 10:36:
[...]

en een antenne?
That's all you need...
Ik vind dat die decoder van Strong er ook echt uitziet alsof hij is gemaakt om in te bouwen. Het lijkt best wel op een autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvH schreef op 08 oktober 2004 @ 11:16:
Na aanleiding van het eerder door mij geconstateerde probleem met de nieuwe rebox firmware (zie een paar posts eerder) heb ik contact opgenomen met Rebox in haarlem.

Het blijkt dat digitenne ze gedwongen heeft deze functionaliteit (het kunnen aanpassen van de kanaalvolgorde) uit te zetten omdat ze anders hun certificering kwijt zouden raken (!) Digitenne wil perse de controle houden over welke zendervolgorde je decoder aanhoud bij het zappen. :?

Persoonlijk vind ik dit dus absoluut niet kunnen aangezien de decoder persoonlijk eigendom is en digitenne met geen woord hierover spreekt op hun website maar wel de upgrade aanraad.

Rebox is hier zelf ook absoluut niet blij mee en heeft me gevraagd zowel bij digitenne te klagen alsmede een mailtje te sturen naar info@rebox.tv met de klacht.

Update:

Net digitenne zelf gesproken, ze bevestigen de limitatie en claimen dat dit moet vanwege problemen met de rebox die veel mensen hadden qua zenderinstellingen etc. M'n klacht is overigens wel opgenomen en ik zou hier nog meer over horen...
Dit is echt te belachelijk voor woorden! Wat een dictators daar bij die Digitenne. Wat kan het hun schelen wat voor volgorde mensen willen.
Bij het inscannen van de kanalen worden de regionale zenders van andere gebieden ook niet meer automatisch meegeprogrammeerd en moet je dit nu handmatig instellen. Het valt me mee dat dat nog "wel mag", want bij sommige kastjes kan (lees mag) je alleen de frequenties ontvangen van het gebied waarin je woont, dan wordt de rest dus geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 10:36:
[...]

en een antenne?
die hauppauge kan gewoon op de sigarettenaansteker. Officieel wordt dat niet ondersteund maar er zijn al mensen die het succesvol hebben geprobeert. Er zit een overspanningsbeveiliging in het apparaatje. Zie ook http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=1740

Meer heb je niet nodig. Er wordt een scart-scart en een coaxkabel meegeleverd voor de output. Als je dus een tulp nodig hebt (meestal op kleine schermpjes) moet je zelf een verloopje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de volgorde van de zenders op de Rebox-ontvanger toch in de door de gebruiker gewenste volgorde te zetten, adviseerde Digitenne het volgende:

U kunt via de volgende stappen de zenders weer in de door u
gewenste volgorde plaatsen;
* Druk op Menu en selecteer Gebruikers Voorkeur,
* Druk op OK en selecteer Favoriete Kanalen,
* Druk op OK,
In dit menu kunnen drie favorietenlijsten aangemaakt worden.
Bij Fav.1 kunnen alle zenders aangevinkt worden door na het
selecteren van een zender op OK te drukken. Als alle (gewenste)
kanalen zijn geselecteerd verlaat u het menu door op EXIT te
drukken. Er wordt u dan gevraagd of u de veranderingen op
wilt slaan. U selecteert dan JA en drukt op OK. Vervolgens
selecteert u Bewerk Kanalen en druk op OK.
Door nu op de FAV toets op uw afstandsbediening te drukken
kan de favorietenlijst geselecteerd en bewerkt worden, daar
in dit menu het wel mogelijk is om de zendervolgorde te
bewerken. Als de gewenste volgorde is aangemaakt verlaat u
het menu door op EXIT te drukken. Er wordt u dan wederom
gevraagd of u de veranderingen op wilt slaan, u selecteert
dan JA en drukt op OK. Nu kunt u door middel van EXIT het
menu verlaten.
U bekijkt de televisiezenders dan via uw favorietenlijst, in de
door u gewenste volgorde. Dit kunt u herkennen aan het
gekleurde plaatje van 3 poppetjes rechtsboven in de
informatiebalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Allemaal extra werk omdat Digitenne controle wil houden over iets waar ze helemaal geen controle over zouden moeten hebben. En nog steeds zonder BBC, ik snap ze niet, maar ik weet wel dat ik voorlopig lekker via de (analoge) kabel blijf kijken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.satelliteonlin...%20srt5000t%20220x147.gif

inderdaad deze strong ziet er netjes uit, en misschien past hij wel in het din-slot in mijn auto.. al hoewel ik dit betwijfel!!...

in ieder geval, dat van kpn ken natuurlijk ook, alleen moet je bij hun ook HUN decoder kastje erbij nemen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH

BvH

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 14:46:
Om de volgorde van de zenders op de Rebox-ontvanger toch in de door de gebruiker gewenste volgorde te zetten [..]
Heeej dat werkt inderdaad goed, thanx!! :D

Hoe ben je aan deze informatie gekomen btw?, ik heb nog een klacht openstaan bij ze maar hier zijn ze nog niet mee gekomen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag een mailtje gestuurd nav de opmerking van BvH(?) dat Rebox hier ook niet blij mee was. Hoe meer er klagen hoe beter dacht ik. Maandag kreeg ik gelijk dit antwoord.
Ik heb ze bedankt voor de geboden oplossing en wel even gemeld dat ik verwacht dat de functionaliteit van de ontvanger niet verder wordt ingeperkt, of dat het in ieder geval gemeld wordt zodat ik zelf kan bepalen of ik de update wil. Het is toch volkomen van de zotten dat Digitenne de volgorde van MIJN zenders zou bepalen!

Voor alle critici: ik ben zeer tevreden over het ontvangst en blij dat ik van de kutkabel af ben; dat zijn volgens mij veel grotere KLOOTZAKKEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

BvH schreef op 08 oktober 2004 @ 11:16:

Update:

Canal Digitaal (Satelliet) heeft deze beperking al jaren in de 'officiele' ontvangers. Maar bij CD kun je ook legaal met een 'vrije' ontvanger kijken met een Seca module, en dan kun je wél de zendervolgorde bepalen. Overigens zit er een bugje in de gemiddelde set top box van CD om de zendervolgorde wél aan te kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Even een mededeling voor mensen die 'gratis' CanalDigitaal kijken op de satelliet. Vanaf 1 maart 2005 is dat niet meer mogelijk, het Irdeto1 systeem wordt afgeschaft wat ten gevolge heeft dat de Nederlandse zenders alleen nog maar met een nieuwe kaart+bijbehorend abonnement te bekijken zijn.
Piraterij van Nederlandstalige digitale TV is dan dus volledig ten einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
Ik denk toch dat ik 'ns ga kijken of dat digitale gedoe via KPN wat is..ik heb toch al een tel. abbo en ADSL via KPN dus ik zou 7.95 per maand betalen ipv de 15.20 die de meeste mensen via UPC moeten gaan betalen vanaf oktober dit jaar...

Korte rekensom leert ons dat je via UPC ongeveer 90 euro meer moet betalen per jaar..(toch zo'n 200 guldentjes). Er zit dan geen BBC bij, dat betekent voor mij dat ik de FA Cup final niet kan zien...nou voor 90 euro kan ik er beter een kaartje kopen en de wedstrijd live gaan volgen ;)

Verder kijk ik toch bijna geen films op TV..daarvoor hebben ze het medium DVD uitgevonden en in deze tijden waarin ALLES duurder is geworden en de klojo's in de Den Haag ook nog lekker aan het bezuinigen zijn moet je toch creatief zijn.

Ik las op de site van KPN dat je de hele set gewoon mag testen en als het je niet bevalt, stuur je gewoon alles terug (8 dagen)

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zit er ook om te denken om Digitale tv van KPN te nemen. Maar als je goed kijkt naar waar het beschikbaar is en wat voor zenders ze broadcasten lijkt het er voor mij op dat het gewoon Digitenne is met een andere naam. (weet niet of dat al eerder voor bij gekomen is) maar viel me gewoon op. Waar ik woon hebben we casema en dat word ehct met de week slechter gewoon veel storing door het beeld waar ik zelf niks aan kan doen. Dus knop is al bijna door gehakt. Neem 1 single tuner en 1 twintuner om ook op te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
WeAreLegion schreef op 18 oktober 2004 @ 12:05:
Ik zit er ook om te denken om Digitale tv van KPN te nemen. Maar als je goed kijkt naar waar het beschikbaar is en wat voor zenders ze broadcasten lijkt het er voor mij op dat het gewoon Digitenne is met een andere naam. (weet niet of dat al eerder voor bij gekomen is) maar viel me gewoon op. Waar ik woon hebben we casema en dat word ehct met de week slechter gewoon veel storing door het beeld waar ik zelf niks aan kan doen. Dus knop is al bijna door gehakt. Neem 1 single tuner en 1 twintuner om ook op te kunnen nemen.
Kpn heeft een aandeel van 30% in Digitenne geloof ik..dit staat er op de KPN site bij de FAQ:
- Wat zijn de verschillen / overeenkomsten met Digitenne?
Van beide aanbieders is het aanbod verschillend geprijsd, en de digitale ontvangers zijn anders. Overeenkomst is dat beide aanbieders van dezelfde techniek gebruik maken

De praat over Satelliet vind ik mooi maar als ik gewoon de meest gebruikte zenders wil hebben met SECA, zit ik ook vast aan een abbo van 6.25 per maand plus de aanschaf van de apparatuur waardoor het een jaar of 8-10 duurt voordat je de kosten eruit hebt...dat is net nog een brug te ver voor mij!
(Satgebruikers: begrijp me niet verkeerd: ik ben jaloers op jullie allen! :7 )

[ Voor 18% gewijzigd door NIK0 op 18-10-2004 12:41 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verschillend geprijst :) das ook maar omdat je bij KPN er zoiezo 3 tuners bij kan kopen. En dat zit in het abbo geld bij digitennen moet je 3 euro per ding er bij betalen. Maar goed ik ga toch liever voor KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:

Wervingsacties van welke aard dan ook staan we niet toe. Meer informatie hierover kun je hier vinden of je kunt mij mailen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand met Digitenne van KPN? Ik wil graag weten hoe die twin tuner werkt. Hoe programmeer je dat? Of werkt het via EPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag digitale televisie van KPN...
kwaliteit is hier (Oudewater) perfect....
alleen het opnemen is idd erg lastig!!! Je moet je twin tuner (kan via EPG) EN je video recorder programeren... Alleen ben ik er nog niet achter hoe ik in het scherm van m'n video recorder kan komen... ik weet ook nog niet hoe ik gewoon video kan kijken zonder scart kabels te moeten wisselen :S

configuratie (erg standaard):
scart kabel van twintuner naar TV
scart kabel van twintuner naar VCR
kabel naar antenne

In m'n tv kunnen geen 2 scart kabels... dus hoe maak ik de koppeling van VCR naar TV :S :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:39:
alleen het opnemen is idd erg lastig!!! Je moet je twin tuner (kan via EPG) EN je video recorder programeren... Alleen ben ik er nog niet achter hoe ik in het scherm van m'n video recorder kan komen... ik weet ook nog niet hoe ik gewoon video kan kijken zonder scart kabels te moeten wisselen :S

configuratie (erg standaard):
scart kabel van twintuner naar TV
scart kabel van twintuner naar VCR
kabel naar antenne

In m'n tv kunnen geen 2 scart kabels... dus hoe maak ik de koppeling van VCR naar TV :S :S
uhh... ja... ik weet niet precies wat voor een decoder het is, maar in ieder geval, mijn topfield decoder (is weliswaar single-tuner) had een 2-way scartaansluiting achterop, zodat ik bijvoorbeeld mijn Gamecube kan lussen. Wil ik het beeld van de gamecube willen zien, dan drukte ik op het witteknopje(met een schotelpictogram erop), en de GC nam het over. Is dat niet ook zo op jou decoder? LET WEL OP HET VOLUME ALS JE DIT DOET :p. Het volume van de VCR word niet door de decoder verzwakt, wat met je TV-beeld wel gebeurt. Ik heb dus mijn TV erg hard staan, om alles met 1 afstandsbediening te kunnen regelen. Bij het aanzetten van de GC moet ik dus eerst de TV alsnog zachterzetten, omdat t geluid anders nog keihard is.

[ Voor 18% gewijzigd door RSpliet op 21-10-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Wij hebben sinds vandaag ook digitenne (in Culemborg, ontvangst is goed bij het raam :)), maar het werkt niet als ik het op mijn pc wil aansluiten. Ik heb een WinTV FM PCI kaart in mijn pc en daar zit die digitenne-ontvanger (Strong 5000T) aanvast met een verloopstekker van scart naar dit, ik weet niet precies hoe het heet, maar het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tv.ruudgriepsma.nl/stekker.jpg

Ik krijg alleen met WinTV geen ontvangst, ik heb de laatste drivers en ik heb zitten kloten met de composite en s-video maar ik krijg maar geen beeld (dus ook geen menu enzo). Met amcap krijg ik wel beeld als ik bij video-input kies voor Video AUX, maar de kwalieteit daarvan is heel slecht, net zo alsof je een PAL kanaal op NTSC zet ongeveer...

Afbeeldingslocatie: http://tv.ruudgriepsma.nl/klotebeeld.jpg

Weet iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Probeer de output dmv een gewone TV van de decoder eens op CMY (of RGB, ligt eraan wat t nu is) te zetten. Met een beetje geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Dat haalt ook nix uit helaas, ik zie geen enkel verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet die decoder s-video ondersteunen op de uitgang, anders werkt 't niet. Voor zover ik kan zien in de specs ondersteund ie alleen composiet en rgb. Je moet dus een scart -> composiet (gele tulpstekker) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Ja ik wou het ook al proberen met een tulpstekker, maar daarvoor zit er geen ingang op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Wat ik net weer op internet tegenkom: dit decodertje hier
Afbeeldingslocatie: http://www.twinhan.com/Images/products/VisionDTV-Ter-CI_B.jpg
Het gaat om een insteekkaart voor je PC, die ondersteuning bied voor de Conax-Cam. Met dat dingetje hoeft er dus geen gigantisch kastje meer naast je PC te staan, maar zit alles er gewoon in. Dit schatje doet dus ook aan time-shifting enzo (zal wel dmv de software gaan, maar toch :)). En ik moet zeggen, dat ziet er wel erg leuk uit :). Vraag me af of Digitenne hier wat mee gaat doen... ga ze van de week eens mailen

[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 22-10-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Moet in principe werken als het gewoon een Conax CI slot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:10
Hauppauge heeft ook een DVB-T kaartje in hun Nova serie zitten. Daar ben ik ook erg benieuwd naar, zeker als er ooit nog eens een MCE-variant uitkomt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff kpn gebeld voor een vraagje... ik wil wel Canal+ namelijk!
Is het (nog) niet mogelijk... mogelijk zelfs helemaal niet mogelijk!!!
Canal+ meld dat het een te nieuw systeem is (maar ondersteund digitenne wel)
en dat mens van kpn wist niet eens dat het via digitenne wel mogelijk is!

wel vaag... in m'n zenderlijst staat namelijk wel canal+ (alle soorten en maten) voorgeprogrameerd...

min puntje van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Das geen minpunt van KPN dat is een minpunt van Canal+!
Weet je waar het probleem hem namelijk zit?

Bij KPN kun je voor 1 prijs meerdere smartcards krijgen!
Dat wil Canal+ natuurlijk niet want dat betekent dat je maar 1 keer betaald en toch 2 of 3 keer signaal hebt. Lekker handig als je met de buren gaat delen... no-go.
Canal+ wil niet samenwerken met KPN totdat ze hiervoor een oplossing hebben en je per smartcard een abonnementssupplement betaald voor Canal+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zit nog steeds te bedenken of ik het wel zal nemen. Ik heb wel aardige tv al zeg ik het zelf en ook een erg goed surround setje. Maar vraag me af of je het nou echt merkt?

Zijn er hier al mensen die ervaring mee hebben? Zo, ja wat zijn de reacties erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hoe groter de TV hoe meer digitale artifacten zichtbaar zijn. Bij satelliet TV of digitale kabel is dat minder maar goed het moet ook in je budget passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:42
OK, bij deze mijn ervaringen, heb tot nu toe beetje gemengde gevoelens over Digitale TV van KPN. Ff vooral: mijn installatie bestaat uit een 37 cm Mitsubishi TVtje, Technics reciever + equalizer en JBL boxen.

* Ontvangt is Amersfoort is behoorlijk goed, al valt het audio (TV/radio) signaal af en toe weg
* TV beeld is vrij van ruis (wat een verschil met Casema!) maar minder scherp (wat mij vooral opviel bij VRT TV1).
* Bij een rapportage vanuit de lucht over een woonwijk heen viel duidelijk de compressie op
* Ditzelfde geldt voor een fade out in een scene, dan zie je snel kleine blokjes voordat het zwart wordt
* De radiozenders klinken redelijk goed, al klinkt de analoge ether beter
* Rego radio is niet beschikbaar, ik had eerlijk gezegd Radio M verwacht
* Sky en vooral Noordzee FM klinken beroerd, net een <128 Kbps mp3-tje. Gelukkig luister ik die zenders nooit...

Tot zover. Ik denk nog na wat ik doe... Tips zijn welkom, misschien moet ik de antenne nog maar eens verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
-ScuL- schreef op 23 oktober 2004 @ 16:21:
Hoe groter de TV hoe meer digitale artifacten zichtbaar zijn. Bij satelliet TV of digitale kabel is dat minder maar goed het moet ook in je budget passen
Ik betaal maar 10 euro* voor digitale TV van Multikabel en bij sommige engelse/franse zenders zijn toch wel wat blokjes te zien, maar dat ligt meer aan hun dan aan de Sky/decoder/Multikabel :)

(*das ook nog inclusief de decoder want sinds kort moet je die zelf los kopen)

[ Voor 17% gewijzigd door Sir_Killalot op 23-10-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bevindingen komen goed overeen met die van musicfreak... ik zet in bold wat ik ook heb...
musicfreak schreef op 23 oktober 2004 @ 17:52:
OK, bij deze mijn ervaringen, heb tot nu toe beetje gemengde gevoelens over Digitale TV van KPN. Ff vooral: mijn installatie bestaat uit een 37 cm Mitsubishi TVtje, Technics reciever + equalizer en JBL boxen.

* Ontvangt is Amersfoort is behoorlijk goed, al valt het audio (TV/radio) signaal af en toe weg
* TV beeld is vrij van ruis
(wat een verschil met Casema!) maar minder scherp (wat mij vooral opviel bij VRT TV1).
* Bij een rapportage vanuit de lucht over een woonwijk heen viel duidelijk de compressie op
* Ditzelfde geldt voor een fade out in een scene, dan zie je snel kleine blokjes voordat het zwart wordt
* De radiozenders klinken redelijk goed, al klinkt de analoge ether beter
* Rego radio is niet beschikbaar, ik had eerlijk gezegd Radio M verwacht

* Sky en vooral Noordzee FM klinken beroerd, net een <128 Kbps mp3-tje. Gelukkig luister ik die zenders nooit...

Tot zover. Ik denk nog na wat ik doe... Tips zijn welkom, misschien moet ik de antenne nog maar eens verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm ik woon ook in amersfoort (vlak bij de stad is paar minuten fietsen). Dus signaal sterkte zal wel goed zijn. Maar ik heb een 72cm Sony Trinitron 100hz flatscreen een aardige tv al zeg ik het zelf maar daar zie je dus erg veel op als het niet scherp is. Raden jullie me aan om het te nemen of heb je zo iets van wacht nog maar ff?

Als surround set heb ik de Sony DAV-SC5 (was toen ik hem kocht zowat 1000 euro) en er zit erggg goed geluid in al maakt dat volgens mij voor dit niet echt super veel uit. (het is trouwens wel me tuner).. Ik twijfel namelijk echt heel erg of ik het moet nemen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

LordHades, misschien kan je van iemand een tuner lenen, da's de beste manier om erachter te komen. Op een heel groot scherm is het wel storend, en dit word door LCD dingen nog wat versterkt (naar mijn mening). Aangezien jou Sony geen LCD/TFT is (Trinitron was toch geen LCD?) kan het meevallen... durf t je niet zeker te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 14:20
Mijn bevindingen in Nieuwegein,
Heb een breedbeeld 100HZ Advanced Digital+ Breedbeeld tv van Sony (+/- 66cm). Ontvanger geeft krijgt een signaal sterkte van 99% binnen, de zenders zijn goed te ontvangen, in vergelijking met wat we hadden is dit een hele verbetering tegenover casema. Inderdaad zie je af en toe die blokjes, maar ik ervaar dat niet als storend. Bij normale tv-beelden is de kwaliteit gewoon uitstekend.
Stads TV utrecht is te ontvangen, dorps tv Nieuwegein niet :+
Moest wel een aantal veranderingen aanbrengen in de instellingen van de ontvanger i.v.m ondertiteling die niet helemaal te lezen was of alleen de bovenste regel. Heb nu beeldverhouding 16:9 en gekozen voor volledig beeld, maar moet nog even kijken of het voldoet want ik heb de ontvanger net drie uur aanstaan.
Het radiogeluid is voor mij goed, maar ik stel hier niet zo'n hoge eisen aan. Nu nog even spicekanaal laten activeren en ik ben een gelukkig man :P

Oh, ja ik had mij op 7 oktober aangemeld en een bevestigingsmail gekregen, vandaag contact opgenomen met KPN, volgens hun was ik uit het bestand verdwenen. Dus kon ik opnieuw een aanvraag doen, ben toen maar even naar de plaatselijke dealer gegaan en binnen een half uur was de aanvraag rond en had deze jongen digitale tv.

[ Voor 21% gewijzigd door ipje op 26-10-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee klopt Trinitron is geen LCD :) ik zal eens kijken of ik iemand in me omgeving ken die dit heeft en dan vragen of ik dat ding even mag lenen. Ben wel benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Alles werkt nog steeds perfect, maar toch een klein probleempje dat ik niet kan oplossen. Mijn video is alleen te programmeren m.b.v On Screen Display, maar nu hij is aangesloten via de twintuner, kan ik de video niet meer instellen omdat ik geen OSD meer heb. Is dit op te lossen, of is het gewoon pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een week digitale tv van kpn.
In Amsterdam is het bereik prima, 99% bij het raam.

De beeldkwaliteit is op zich prima, maar niet echt beter
dan de kabel van UPC.

Het enige wat licht stoort is dat het geluid van zowel
radio als tv af en toe een fractie van een seconde welvalt.
Is dit het signaal wat even minder wordt of is het de tuner?

Als het geluid van een tv-zender even wegvalt blijft het
beeld wel netjes doorlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:14:
Het is maar een idee, maar zijn er soms omgevings factoren die dit kunnen veroorzaken zoals die staan omschreven op de site van KPN (telefoons, vrachtwagens ed). Mischien iets in de buurt dat af en toe in actie komt en daardoor je geluid even uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07 20:13
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:14:

Als het geluid van een tv-zender even wegvalt blijft het
beeld wel netjes doorlopen
Heb zaterdagmiddag een samsung single decoder met een kpn abbo genomen. Dat wegvallen van het geluid heb ik ook af en toe. Misschien ligt het wel aan de encoder bij KPN. Een half uur na installeren viel overigens het signaal vrijwel helemaal weg. Misschien iemand in de buurt met 1 of andere "stoorzender", maar da's lastig na te gaan. Een brommer die voorbij rijdt zorgt ook voor aardig wat blokjes.

De instellingen van de samsung decoder voor breedbeeld vind ik vrij waardeloos eerlijkgezegd. Zo'n decoder moet gewoon een signaal meesturen waardoor m'n breedbeeldtv weet wat de beeldverhouding is. Dit werkt prima bij normale kabel ontvangst en m'n cheapo dvdspeler. De samsung heeft in 16:9 stand echter allemaal nutteloze instellingen waardoor je een zwarte rand krijgt om het hele beeld, of een sterk ingezoomd beeld, etc.

Geluid klinkt goed. Betere kanaalscheiding dan bij analoge tv heb ik de indruk. Radio klinkt ook wel ok, maar ik vermoed dat je nog steeds de FM geluidscompressiefilters hoort, terwijl dit bij digitaal dit soort vervorming niet wenselijk is.

Enfin, mijn ervaring zijn verder ongeveer zoals hierboven. Ik heb de antenne wat verplaatst hier en daar, maar momenteel maakt het niks uit waar ik deze zet (woon in den Haag). De ontvangst blijft hetzelfde. Wel jammer dat je de volledige signaalsterktemeter zoals bij de setup, niet terug kunt oproepen. Het beeld heeft wat typische mpeg artefacten soms (blokjes, moiree, etc), maar altijd nog stukken beter dan een pruts-casema-aansluiting die ik met 2 bovenburen moet delen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:44

netblade

Sunrise

Sinds woensdag heb ik dan ook Digitale Tv van KPN.
Ik had dat echt nodig want als 4e in huis aan de beurt komen met een gare casema aansluiting is niet goed voor je beeld. (lees discovery en n paar andere kanalen waren feitelijk verdwenen in ruis).
Mijn eerste indruk was dan ook zeer goed. En nu nog ben ik zwaar tevreden.
Wel moet ik toegeven dat beneden op een 76cm (oid) tvtje je als je op 5 á 10 cm afstand zit je de compressie kan zien.
Maar voor het gebruik waar ik hem voor heb aangeschaft ben ik zeer tevreden (heb alleen geen adsl van kpn dus ik betaal 10,95).
Alleen ik ben een audiofiel dus soms kan ik horen dat de compressie niet altijd even optimaal is. Maar voor het gewone gebruik is het ruim voldoende (zeker op een tv videocombi 37cm).

Hier wat screencaps :
Afbeeldingslocatie: http://netblade.nl/got/cnn_digi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://netblade.nl/got/tmf_digi.jpg

Voor wie een filmpke willen moeten maar ffies mailen. (mag niet volgens de faq :P)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:39:
Mag ik toch hopen, je zit op steenworp afstand van Lopik :p Hier in Woerden zou het ontvangst in principe ook prima moeten zijn.
netblade schreef op 31 oktober 2004 @ 15:27:
Sinds woensdag heb ik dan ook Digitale Tv van KPN.
Ik had dat echt nodig want als 4e in huis aan de beurt komen met een gare casema aansluiting is niet goed voor je beeld. (lees discovery en n paar andere kanalen waren feitelijk verdwenen in ruis).
Mijn eerste indruk was dan ook zeer goed. En nu nog ben ik zwaar tevreden.
Wel moet ik toegeven dat beneden op een 76cm (oid) tvtje je als je op 5 á 10 cm afstand zit je de compressie kan zien.
Maar voor het gebruik waar ik hem voor heb aangeschaft ben ik zeer tevreden (heb alleen geen adsl van kpn dus ik betaal 10,95).
Alleen ik ben een audiofiel dus soms kan ik horen dat de compressie niet altijd even optimaal is. Maar voor het gewone gebruik is het ruim voldoende (zeker op een tv videocombi 37cm).

Hier wat screencaps :
[afbeelding]
[afbeelding]

Voor wie een filmpke willen moeten maar ffies mailen. (mag niet volgens de faq :P)
Kun je ook wat screencaps maken van Ned 1,2 of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

And now the screencaps of NL1,2 and 3 >:)

NL1 / 16:9
Afbeeldingslocatie: http://netblade.nl/got/nl1_digi.png
NL2 / 16:9
Afbeeldingslocatie: http://netblade.nl/got/nl2_digi.png
NL3
Afbeeldingslocatie: http://netblade.nl/got/nl3_digi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat met een tv capture kaart gemaakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 19:13:
is dat met een tv capture kaart gemaakt ofzo?
ja een aardig gare kaart, een leadtek (met zo'n goedkope philips chipset)

[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 31-10-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de grap een oude tv antenne uit het raam gehangen, zie hier het resultaat:

Afbeelding

De randen zijn niet helemaal zuiver maar het signaal op zich is prima. Jammer dat je alleen ned2 en 3 ontvangt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 21:32:
Ik heb voor de grap een oude tv antenne uit het raam gehangen, zie hier het resultaat:

Afbeelding

De randen zijn niet helemaal zuiver maar het signaal op zich is prima. Jammer dat je alleen ned2 en 3 ontvangt ;)
Quite good ;)

[ Voor 7% gewijzigd door netblade op 31-10-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Voor digitale tv kun je trouwens ook een ouderwetse tv buitenantenne gebruiken voor de ontvangst. Het je denk ik nog wat beter signaal als met de bijgeleverde actieve binnenantenne. Qua scherpte is analoog echter superieur aan DVB-T, waarbij de bitrate nog een stuk lager ligt dan DVB-S.

Wel aardig is dat Ned1, 2 en 3 volgens mij anamorpisch worden doorgegeven bij breedbeelduitzendingen. Benut je eindelijk een breedbeeldtv volledig zonder dat je moet inzoomen waardoor je zo'n lage resolutiebeeld krijgt met dikken horizontale lijnen. Bij de belgische zenders is dit helaas nog niet het geval.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op 01 november 2004 @ 02:23:
Voor digitale tv kun je trouwens ook een ouderwetse tv buitenantenne gebruiken voor de ontvangst. Het je denk ik nog wat beter signaal als met de bijgeleverde actieve binnenantenne. Qua scherpte is analoog echter superieur aan DVB-T, waarbij de bitrate nog een stuk lager ligt dan DVB-S.
kwaliteitsverschil merk ik niet echt, 't werkt inderdaad wel. Ontvangst is verder van de zender weg wel ruk, had hooguit 20% in de Brabantse Biesbosch (viel af en toe gewoon weg), met de actieve standaardantenne gewoon dik 80% op volle kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:04:
[...]

kwaliteitsverschil merk ik niet echt, 't werkt inderdaad wel. Ontvangst is verder van de zender weg wel ruk, had hooguit 20% in de Brabantse Biesbosch (viel af en toe gewoon weg), met de actieve standaardantenne gewoon dik 80% op volle kwaliteit.
Ook als je in de setup aangeeft dat je een passieve antenne hebt aangesloten ipv een actieve? Dit moet je nl. wel aanpassen als je een ander type antenne aansluit. Echter als de kwaliteit met de bijgeleverde antenne goed is, heeft veranderen natuurlijk niet zoveel zin.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:04:
[...]

woei wel top dat je zelfs daar nog bereik hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

Kan iemand hier vertellen hoe de ZAP-snelheid is van de Samsung single bij KPN Digital!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
PWA schreef op 02 november 2004 @ 12:01:
Kan iemand hier vertellen hoe de ZAP-snelheid is van de Samsung single bij KPN Digital!?
Niet erg snel, het beeld blijft ongeveer 1 sec. zwart voordat je beeld krijgt, zappen m.b.v EPG gaat beter want dan heb je maar een klein beeldje. Dan heb je meteen het programma overzicht dus dat is wel zo handig. Oh ja, EPG is de programma gids via de ontvanger.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.