Ik was geen racist. They make me!

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 747 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 08:50 schreef MaDLiVe het volgende:
Ik denk juist dat je het van de eerste generatie niet meer kan verwachten dat ze er nog een vreemde taal bijleren, ja ze kunnen enkele woordjes maar verder niet. Van de jongere generaties (die hier geboren zijn) mag je gerust eisen dat ze het spreken (daarom gaan ze naar school neem ik aan).
Klopt, nu is het voor de eerste generatie echt te laat, die zijn inmiddels allemaal de vijftig wel gepasseerd. Net als dat ik m'n vader zonder succes probeer uit te leggen dat je pr0n ook op Internet kunt vinden, kun je deze mensen nu ook geen taal meer leren. Maar op hun 30-35ste had dit nog wel gekund. Leg jij mij aub eens uit waarom dit toen niet gebeurd is.

Volgens mij zijn de taalproblemen bij de ouders helemaal niet zo groot als dat jij heel veel postings geleden suggereerde. Volgens mij spreken de meeste mensen uit de eerste generatie inmiddels echt wel fatsoenlijk Nederlands. Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat mensen zo naïef zijn om 30+ jaar in een vreemd land te blijven wonen zonder zich de taal en cultuur eigen te maken. Volgens mij is dan gewoon de 'wil' er niet. En dan kun je het die mensen dus echt wel persoonlijk kwalijk nemen.

Er moet dus een andere oorzaak zijn voor de problemen met criminele (ik beperk me hier even tot) Marokkanen. En ik denk dat die toch in de opvoeding ligt. (De meeste, ten overvloede) Marokkaanse jongeren hebben nu eenmaal een heel andere opvoeding gehad, dan de Nederlandse jongeren. Dat merk je aan alles, al aan hun hele houding. Ze gaan er altijd vanuit dat ze op voorhand *RESPECT* verdienen. Eerst zitten ze de boel te zieken, om dan, als iemand kwaad wordt, om 'respect' te gaan lopen mekkeren. In Nederland is het nog altijd zo, dat je respect met daden verdient, niet met woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 09:04 schreef SAPman het volgende:
Maar feit blijft dat de regering het probleem heeft vergergerd door de mensen in kwestie in enclaves bij elkaar te plaatsen, zodat ze nooit contact kregen met autochtonen.

En wederom: het probleem komt dus van twee kanten. :)
Dat bij elkaar plaatsen in 'enclaves' is niet de schuld van de regering geweest. In eerste instantie werden buitenlanders in wijken met Nederlanders geplaatst. Toen bleek dat die buitenlanders zich niet aanpasten, zijn de Nederlanders uit die wijk weggetrokken, maar vind je het gek? Ik in elk geval niet.

Dat allochtonen nu nog steeds erg naar elkaar toe trekken, is logisch, en kun je ze ook niet al te zeer kwalijk nemen. Dit kun je echter ook de regering niet in de schoenen schuiven. Nogmaals, ik vind dat jullie (SAPman en MadLive) de regering erg makkelijk overal de schuld van geven en het stukje eigen verantwoordelijkheid wel erg makkelijk wegwuiven.

Het probleem kwam ooit van twee kanten (30 jaar geleden!), maar dat is op dit moment echt niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 09:04 schreef SAPman het volgende:
Ik sluit mij aan bij de post van MadLive...
Ik had niets anders verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouTaTis
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 08 februari 2002 01:41 schreef dicaprio het volgende:

[..]

nee, heb je mij ook niet horen zeggen!

Feit is dat er in zo'n wijk VEEL en VEEL meer problemen zijn.
gek he, dat die problemen nou net uit zulke wijken komen...

maar aangezien jij in zo'n wijk woont zou JIJ ook moeten weten wat daar speelt.
Vreemd genoeg is de ene achterstandswijk de andere niet.
In het Lombok van 10-15 jaar geleden was iedereen straatarm, maar je kon wel je voordeur open laten staan of je fiets buiten zetten zonder een slot.

In de straat/wijk waar ik woon (Laak in Den Haag) kan je rustig avonds over straat lopen en zijn er vrij weinig problemen.

In Kanaleneiland/Utrecht (waar ik werk) ben je na 9 uur avonds vogelvrij en het is elke keer weer afwachten of al je autoruiten er nog in zitten wanneer je naar huis wilt.
Elke maandag wanneer ik door het winkelcentrum van Kanaleneiland loop heb je het gevoel dat er net een hevige oorlog is geweest. Overal kapotte ruiten en rotzooi.

Dit zijn/waren alledrie arme achterstandswijken, maar ze verschillen in de bevolkingssamenstelling.

Lombok woonden autochtonen Nederlanders
Laak wonen (waar ik zit) vooral Turken
Kanaleneiland wonen vooral Marokkanen.

De eerste was veilig, de tweede is veilig, de derde wijk probeer ik zo weinig mogelijk te komen.

Wanneer je kijkt welke wijken er de meeste problemen vormen, dan zijn het vooral de wijken waar veel Marokkanen of veel Antilianen wonen.

This space is for rent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 10:44 schreef TouTaTis het volgende:
Lombok woonden autochtonen Nederlanders
Laak wonen (waar ik zit) vooral Turken
Kanaleneiland wonen vooral Marokkanen.

De eerste was veilig, de tweede is veilig, de derde wijk probeer ik zo weinig mogelijk te komen.

Wanneer je kijkt welke wijken er de meeste problemen vormen, dan zijn het vooral de wijken waar veel Marokkanen of veel Antilianen wonen.
Kom ik ook vaak, Laak, inderdaad niks aan de hand. Tsja die Marokkanen hè :'(. Ik gebruik ze niet voor niets de hele tijd als 'voorbeeld' in mijn postings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 09:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat allochtonen nu nog steeds erg naar elkaar toe trekken, is logisch, en kun je ze ook niet al te zeer kwalijk nemen. Dit kun je echter ook de regering niet in de schoenen schuiven. Nogmaals, ik vind dat jullie (SAPman en MadLive) de regering erg makkelijk overal de schuld van geven en het stukje eigen verantwoordelijkheid wel erg makkelijk wegwuiven.
Maar.... Als de regering iets fout doet is dat toch onze eigen schuld? In mijn ogen ZIJN wij de regering :) Daarom noemen we Nederland ook een democratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 09:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik had niets anders verwacht ;)
Shit, ik begin voorspelbaar te worden! Wat ga ik daaraan doen???

Oh ja: EIGEN VOLK EERST! }) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 10:44 schreef TouTaTis het volgende:

[..]

Ook weer "niet per definitie".... Een betere manier van zeggen zou zijn: "Een wijk waar veel problemen zijn wonen meestal ook veel marokkanen en antilianen."

Want (hoe lullig ik nu ook moge klinken), de kans BESTAAT dat het een niets met het ander te makern heeft. Wat ze in de VS "Circumstantional Evidence" noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat aanpassen slecht gaat komt in alle culturen voor en in alle landen. Ga maar eens in Azie kijken en je ziet dat het er barst van bv Amerikaanse, Engelse en Hollandse 'clubs' Integreren? Ben je gek, je gaat toch niet 'native'

Zelfs hier in Nederland zijn Amerikaanse clubs. Ik werk bij een multinational en er zijn hier Engelsen en Amerikanen die al meer dan 10 jaar hier in het land zijn en niet veel verder komen dan gggudemorggen. En dat terwijl ze dus een inburgeringscursus hebben gekregen op kosten van de baas. We maken het ze natuurlijk ook wel makkelijk, de meeste mensen spreken Engels. Maar ja, het moet wel van twee kanten komen. Er zijn er ook die in 4 weken tijd zich heel aardig kunnen redden.

Voor een deel komt dat omdat ze denken weer terug te gaan. Waarom zou je je aanpassen? Ook groepen Nederlanders in bv Brazilie blijken nog steeds een vorm van Nederlands te spreken. En probeer maar eens een Amerikaan te vinden die zich in het buitenland aanpast. Ze zijn er wel, maar niet veel. Natuurlijk passen veel mensen zich wel aan. Maar juist die zie je niet meer. Je ziet ze alleen als ze toevallig een andere huidskleur hebben.

Ik sta nog steeds verbaast van mijn kapster. Klein, tenger, blond. Ze ging trouwen met een Turkse man. Ik dacht nog: Als dat maar goed gaat. Tijden later hoorde ik haar een keer door de telefoon met hem praten. In rap Turks. Een klant zei: Dat heb jij ook goed geleerd. Haar antwoord: Dat mag ook wel, ik ben op mijn achtste jaar naar Nederland gekomen. Ze was dus gewoon een eerste generatie Turkse. Maar zodanig aangepast dat je dat niet zag of hoorde. Zo zijn er nog wel meer. Mijn moeder was eerste generatie Ukrainse, uit een klein boeren dorp. Ze sprak 4 talen en in Rotterdam viel ze vnl. op door haar uitspraak. Haar vrij zachte 'g' liet mensen denken dat ze uit Brabant kwam.

Ik denk dat het over het algemeen slechter gaat met aanpassen naarmate de verschillen groter zijn. Een Belg in Nederland? Dat is nauwelijks aanpassen, hij hoeft weinig te veranderen. En de verschillen vallen ons ook niet op. Maar als je uit een bijna leeg bergdorp komt en je moet een totaal andere taal leren. Je duikt een grote stad in en er heersen totaal andere normen en waarden en er is ook nog eens een totaal andere godsdienst moet je wel heel veel aanpassen wil je niet meer opvallen.

Ik heb een tijd geleden een documentaire gezien over Spangen. Daar hadden ze een Turkse journalist heen gesleept voor het kommentaar. Hij was verbijsterd door de omgeving. Mensen die hun vuil 3 hoog het raam uit gooiden etc. Later in de studio was zijn kommentaar: Deze mensen zouden ook in Ankara problemen geven. Dit is niet het verschil tussen Turk en Nederlander wat je daar ziet, maar het verschil tussen een nomade en een stadsbewoner. En daar komt dan de rest nog bij zoals taal, godsdienst etc...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 00:02 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Lookie look that's me Mama! :7
[..]

Mijn beste intellectuele mede mens, ik leg de schuld bij helemaal niemand, want deze ligt verdeelt over vele schouders. Daarom is dit ook een probleem van ons allen.
[..]

Nou, nou, nou, denk om uw bloeddruk vloeken is helemaal nergens voor nodig...
[..]

wat klinkt het toch allemaal kleinerend, als deze inferieure allochtoontjes het verdommen, blaat, blaat blaat
je laatste zin toont aan hoe slim je werkelijk bent....

[..]

Jep, that's him, Stem op Pim en al uw Huis en Tuin problemen zullen worden opgelost :?
Nee, dit bewijst hoe slim u werkelijk bent mijn waarde...
Ik kan mij voorstellen dat het pijnlijk is wanneer je met je neus op de feiten gedrukt wordt, dus zal ik je deze "slimme" quote verder niet kwalijk nemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 14:17
Op vrijdag 08 februari 2002 08:19 schreef SAPman het volgende:

[..]

Dat bedoel ik! Waarom "uiteraard"? Omdat je neerkijtk op donkere mensen? Omdat je nooit een relatie zult beginnen met een negerin?
[..]

OEPS! Tikfout! Bedoelde 1 "t"! :)
[..]

WAUW! Kun je die kopieren?!?!?!?!?!
[..]

Ik begrijp hoe je je voelt. Ik heb nl. ook jaren met lang haar gelopen. Maar dan zou ik aannemen dat je je dus wel in de plaats van een marokkaan of z.i.d. kunt verplaatsen... Jij baalt ervan dat mensen tegen jou zeggen dat je als jongen niet met lang haar mag lopen, right? Hoe denk je dat een Marokkaan in een kaftan zich dan voelt als er tegen hem wordt gezegd dat hij als man niet in een jurk mag lopen?
[..]

Dat is jammer, want de dingen die we hier bespreken gaan daar wel over. Bij maatschappijleer kun je heel veel opsteken over bijv. politiek, asielzoekersbeleid en vluchtelingenproblematiek.
[..]

Thought crossed my mind..... Daarvoor sorry. Ik schoot uit mijn slof, en dat had ik niet moeten doen. Mijn excuses!

Vriendjes? :)
ik zal idd nooit iets met iemand met een meditiraan kleurtje beginnen simpel weg om het feit dat ik daar gewoon niet op val... kwestie van smaak

de tik fout vergeven we je :P

en waarom ik zo tegen hun doet is heel simpel uit te leggen! kijk ik zat 1st hier in Hoofddorp op school (oeps nu weet je waar mijn huis woont :P) met alleen maar buitenlanders! ben voor 4 jaar lang alleen maar gepest ed door die gasten! ben toen naar een andere school gegaan waar ik het zelfde probleem kreeg! in mijn vrije tijd skate ik veel bij de baan hing altijd een groepie turken rond zo'n 20 man waar ik weer het zelfde kreeg als op school!
toen ging ik in A'dam op school weer het zelfde verhaal! zo krijg je echt vanzelf een hekel aan ze! ooit door 20 man in elkaar getrapt?? ik kan je vertellen het is echt nie prettig!! en ik weet nie of het toeval was maar er zat geen enkele nederlander bij! hier rond het winkel centrum hangen ook regelmaatig groepen jongeren rond! Geen enkele maar dan ook geen enkele blanke erbij! sterker nog als je als blanke langs loopt wordt je in elkaar getrapt, neer gestoken of afgeschoten! is al regelmatig gebeurt dat er 1 in een body bag werd weg gedragen!

mijn maatschappij lessen gingen alleen maar over geloof ed dat hoorde ik thuis al genoeg!

de naam is maarten niet hitler

ik zal de cd op mijn ftp zetten mag je hem zelf downloaden :)

ke ik wil wel weer je vriendje zijn :)

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:31 schreef SAPman het volgende:
Maar.... Als de regering iets fout doet is dat toch onze eigen schuld? In mijn ogen ZIJN wij de regering :) Daarom noemen we Nederland ook een democratie
Jawel, maar wat ik wil zeggen is, dat je de regering niet helemaal en overal de schuld van kunt geven. Ja, natuurlijk er zijn fouten gemaakt, hele ernstige zelfs, maar wat ik in m'n bovenstaande betoog duidelijk probeer te maken, is, dat er ook zoiets bestaat als persoonlijke verantwoordelijkheid, iets wat jullie geheel lijken te negeren. En nu zijn we weer terug bij af, zie mijn bovenstaande posts.

Nog iets over het leren van een vreemde taal door iemand van 50+: mijn vader heeft op 50-jarige leeftijd nog vloeiend Italiaans leren spreken. En dit is echt geen man met bovenmatige intelligentie en/of opleiding. Hij werkt in een slachterij en heeft als opleiding alleen de lagere school.
Shit, ik begin voorspelbaar te worden! Wat ga ik daaraan doen???
Oh ja: EIGEN VOLK EERST!
LOL nog ff...
Ook weer "niet per definitie".... Een betere manier van zeggen zou zijn: "Een wijk waar veel problemen zijn wonen meestal ook veel marokkanen en antilianen."
Want (hoe lullig ik nu ook moge klinken), de kans BESTAAT dat het een niets met het ander te makern heeft. Wat ze in de VS "Circumstantional Evidence" noemen
Dit vind ik echt muggezifterij. Hij zegt toch 'vooral'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 februari 2002 11:46 schreef BOCmetalhead het volgende:
en waarom ik zo tegen hun doet is heel simpel uit te leggen! kijk ik zat 1st hier in Hoofddorp op school (oeps nu weet je waar mijn huis woont :P) met alleen maar buitenlanders! ben voor 4 jaar lang alleen maar gepest ed door die gasten! ben toen naar een andere school gegaan waar ik het zelfde probleem kreeg! in mijn vrije tijd skate ik veel bij de baan hing altijd een groepie turken rond zo'n 20 man waar ik weer het zelfde kreeg als op school!
toen ging ik in A'dam op school weer het zelfde verhaal! zo krijg je echt vanzelf een hekel aan ze! ooit door 20 man in elkaar getrapt??
Dit is zo'n open deur dat ik het haast niet kan laten om hem in te trappen. Bij dichte deuren is dat veel lastiger...Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Daar hebben we het hier al uitgebreid over gehad.

Dus als jij als enige Nederlander tussen een hele groep buitenlanders zit ben jij degene die zich moet aanpassen...toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

ik zal idd nooit iets met iemand met een meditiraan kleurtje beginnen simpel weg om het feit dat ik daar gewoon niet op val... kwestie van smaak

toen ging ik in A'dam op school weer het zelfde verhaal! zo krijg je echt vanzelf een hekel aan ze! ooit door 20 man in elkaar getrapt?? ik kan je vertellen het is echt nie prettig!! en ik weet nie of het toeval was maar er zat geen enkele nederlander bij! hier rond het winkel centrum hangen ook regelmaatig groepen jongeren rond! Geen enkele maar dan ook geen enkele blanke erbij! sterker nog als je als blanke langs loopt wordt je in elkaar getrapt, neer gestoken of afgeschoten! is al regelmatig gebeurt dat er 1 in een body bag werd weg gedragen!

mijn maatschappij lessen gingen alleen maar over geloof ed dat hoorde ik thuis al genoeg!

Ik vind het helemaal niet vreemd dat je een hekel aan die mensen hebt gekregen. Ik heb persoonlijk bijna dezelfde ervaringen (gelukkig niet zo erg), en daardoor komen ze mij ook m'n neus uit. En dat is nu precies waar dit topic over gaat. Kan iedereen wel blijven roepen dat het allemaal niet zo erg is en dat wij er een racistische mening op nahouden, maar daar schieten wij uiteindelijk helemaal niets mee op, sterker nog, daar schiet niemand iets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit vind ik echt muggezifterij. Hij zegt toch 'vooral'?
Dat is het ook, en zo was het ook bedoeld. Maar feit is dat er mensen zijn die daarover gaan lopen zeiken, en die wil ik voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:51 schreef Ortep het volgende:
Dit is zo'n open deur dat ik het haast niet kan laten om hem in te trappen. Bij dichte deuren is dat veel lastiger...Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Daar hebben we het hier al uitgebreid over gehad.

Dus als jij als enige Nederlander tussen een hele groep buitenlanders zit ben jij degene die zich moet aanpassen...toch? :)
Yeah, right, wat had hij moeten doen dan, ook met een mes op zak gaan lopen en al z'n vriendjes en familie erbij halen? Logisch dat hij weigerde zich te verlagen tot dergelijke praktijken. Die gasten trappen je voor niks in elkaar, als er iemand racistisch is, dan is het de allochtone jongere zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Yeah, right, wat had hij moeten doen dan, ook met een mes op zak gaan lopen en al z'n vriendjes en familie erbij halen? Logisch dat hij weigerde zich te verlagen tot dergelijke praktijken. Die gasten trappen je voor niks in elkaar, als er iemand racistisch is, dan is het de allochtone jongere zelf wel.
Goed gesproken...!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Dat is ook weer waar. Maar het woord "vanzelfsprekend" deed mij vrezen dat er iets ergers aan de hand was... :)
Gelukkig maar! :)
Begrijpelijk dat je zo reageert, daar ben je een mens voor. Maar toch probeer ik je na te laten denken over een oplossing, want je moet het met me eens zijn:

haat lost niets op
Dan had je een slechte school/leraar. Geloof hoort bij katachese of godsdienst (afhankelijk van of je op een RK of prot. school hebt gezeten).
Noem mij maar Bas (niet stalin) :)
GREAT!!!! Waar staat 'ie dan? Je kunt de link naar:
bkemp(APESTAART)ABZ.NL
sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Als je vanwege je slechte ervaring met mensen een haat tegen ze mag opbouwen.
Omdat je vroeger wel eens ruzie hebt gehad met een turk.
Dan zou het wel een lekker zooitje worden hier in nederland.

Dus iedere loser die een keer klappen heeft gehad, omdat ie simpelweg de pech had om ruzie te krijgen met een groepje minderheden, mag met een kalashnikov de straat op om wraak te nemen???

Wow!!! dan sta ik morgen met een vrachtwagen benzine bij iedere kerk hier in het westen.
Want die hebben vroeger de helft van mijn voorouders op de brandstapel gegooid.
En dan richt ik gelijk een kruisraket op het vaticaan.

Dat zou mooi zijn, ik begon gelijk een kruistocht tegen het christendom.
Vanwege alle wreedheden die ze in het verleden op hun eigen volk hebben losgelaten.

Dan heb ik het recht om tegen elke mens iets te hebben.
En volgens sommige stellingen hier, zouden jullie me dan ook allemaal mijn gang moeten laten gaan.

Kewl, ik wil ook lid zijn van zo'n partij.

(genoeg sarcasme???)

Misschien een beetje vreemde vergelijking, maar zo werkt dat bij zimpele zielen.
'T was maar een voorbeeld.
Ik liet er alleen even mijn eigen gevoelens op los.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Niemand kan mij hier beschuldigen van rechtse sentimenten en dara ben ik nu blij om, want dan kan ik het volgende zeggen zonder dat ik erop aangevallen wordt :) :

Helemaal gelijk!

Waar wij als 'Ollanders ons in moeten houden wanneer het om racisme/discriminatie gaat moeten niet-'ollanders dat ook! Gelijke monniken, gelijke kappen. Positieve discriminatie is ook discriminatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:44 schreef Ortep het volgende:
...Allemaal leuke voorbeelden, waarvan ik er ook wel enkele had kunnen verzinnen, alleen zó, dat ze vóór mijn standpunt spreken...
Ik denk dat het over het algemeen slechter gaat met aanpassen naarmate de verschillen groter zijn. Een Belg in Nederland? Dat is nauwelijks aanpassen, hij hoeft weinig te veranderen. En de verschillen vallen ons ook niet op. Maar als je uit een bijna leeg bergdorp komt en je moet een totaal andere taal leren. Je duikt een grote stad in en er heersen totaal andere normen en waarden en er is ook nog eens een totaal andere godsdienst moet je wel heel veel aanpassen wil je niet meer opvallen.
Als je in een land terecht komt waarin de verschillen met je eigen cultuur groter zijn, dan moet je je juist aanpassen, anders overleef je het normaal gesproken niet. Het is alleen aan de Nederlandse tolerantie te danken, dat veel van deze mensen het uiteindelijk zover hebben geschopt. Een Nederlander in Japan krijgt echt niks gedaan, als hij zich niet van tevoren in de cultuur heeft verdiept.
Ik heb een tijd geleden een documentaire gezien over Spangen. Daar hadden ze een Turkse journalist heen gesleept voor het kommentaar. Hij was verbijsterd door de omgeving. Mensen die hun vuil 3 hoog het raam uit gooiden etc. Later in de studio was zijn kommentaar: Deze mensen zouden ook in Ankara problemen geven. Dit is niet het verschil tussen Turk en Nederlander wat je daar ziet, maar het verschil tussen een nomade en een stadsbewoner. En daar komt dan de rest nog bij zoals taal, godsdienst etc...
Leuk om te weten, maar dit voegt niets toe aan de discussie. Ik heb ook weleens documentaires gezien over hoe corrupt Turkije wel niet is en hoezeer daar de mensenrechten worden geschonden. Zegt dit dan iets over Turken in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:09 schreef Phaerion het volgende:
Als je vanwege je slechte ervaring met mensen een haat tegen ze mag opbouwen.
Omdat je vroeger wel eens ruzie hebt gehad met een turk.
Dan zou het wel een lekker zooitje worden hier in nederland.

Dus iedere loser die een keer klappen heeft gehad, omdat ie simpelweg de pech had om ruzie te krijgen met een groepje minderheden, mag met een kalashnikov de straat op om wraak te nemen???

Wow!!! dan sta ik morgen met een vrachtwagen benzine bij iedere kerk hier in het westen.
Want die hebben vroeger de helft van mijn voorouders op de brandstapel gegooid.
En dan richt ik gelijk een kruisraket op het vaticaan.

Dat zou mooi zijn, ik begon gelijk een kruistocht tegen het christendom.
Vanwege alle wreedheden die ze in het verleden op hun eigen volk hebben losgelaten.

Dan heb ik het recht om tegen elke mens iets te hebben.
En volgens sommige stellingen hier, zouden jullie me dan ook allemaal mijn gang moeten laten gaan.

Kewl, ik wil ook lid zijn van zo'n partij.

(genoeg sarcasme???)

Misschien een beetje vreemde vergelijking, maar zo werkt dat bij zimpele zielen.
'T was maar een voorbeeld.
Ik liet er alleen even mijn eigen gevoelens op los.
Dat stel je wel erg gemakkelijk.... Dat BOCmetalhead het GEVOEL van haat heeft betekent niet dat hij ook iets moet doen met die haat. In feite de strijd tussen het apolonische en het dyonische in de mens. :)

Dat BOC die woede voelt kan hij niets aan doen, dat is begrijpelijk. Als hij daar ook daadwerkelijk iets mee zou doen zit hij fout, dat weet 'ie zelf ook wel. Maar het gevoel blijft... Dat is voor hem ook niet fijn (kan ik mij zo voorstellen) want wie WIL er nu echt haten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:14 schreef SAPman het volgende:
Dat stel je wel erg gemakkelijk.... Dat BOCmetalhead het GEVOEL van haat heeft betekent niet dat hij ook iets moet doen met die haat. In feite de strijd tussen het apolonische en het dyonische in de mens. :)

Dat BOC die woede voelt kan hij niets aan doen, dat is begrijpelijk. Als hij daar ook daadwerkelijk iets mee zou doen zit hij fout, dat weet 'ie zelf ook wel. Maar het gevoel blijft... Dat is voor hem ook niet fijn (kan ik mij zo voorstellen) want wie WIL er nu echt haten?
En dat brengt ons weer precies terug waar dit topic naar mijn mening eigenlijk over hoort te gaan!

Bravo SAPman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En dat brengt ons weer precies terug waar dit topic naar mijn mening eigenlijk over hoort te gaan!

Bravo SAPman :)
Dank u, dank u!!! Geen applaus, handtekeningen bij de uitgang.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Goed nu komen we weer ergens. hè hè...

Idd daar ging het nu net om.
Iedereen heeft het wel eens moeilijk gehad.
So what? take it like a man.

Je kunt wel je hele leven blijven zitten janken, maar wat schiet je er mee op?
Juist, dat anderen je misschien wel uitmaken voor loser.

Wil je dat?
Nee natuurlijk niet.
Dus doe gewoon normaal, leef je leven.
En zorg dat je jezelf indekt tegen gevoelens en uitlatingen van anderen.
Zonder dat je gelijk van je hart een moordkuil maakt.
Dan voel je je ook niet elke dag zo verrot, als je die mensen tegenkomt, waar je in deze maatschappij toch niet omheen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 februari 2002 12:14 schreef Lemmeb het volgende:
...Allemaal leuke voorbeelden, waarvan ik er ook wel enkele had kunnen verzinnen, alleen zó, dat ze vóór mijn standpunt spreken...
Klopt, ik ben blij dat je bevestigt dat er meer dan één kant aan deze zaken zit. Nuancering is heel belangrijk.

Mijn enige standpunt is, dat je het niet naar één kant moet bekijken. En niet alleen moet vallen op de dingen die mis gaan maar je ook moet realiseren dat er ook dingen goed gaan. Misschien niet zo veel als je zou willen. Maar het is niet alleen maar 'fout'

Trouwens ik zag dat mijn poging tot humor bij sommige mensen niet over kwam. Mijn opmerking naar BOC was natuurlijk niet serieus bedoeld. Vandaar ook de dubbelle opmerking over open en dichte deuren en de smiley waarmee ik wilde laten zien dat het een grap was. Ik dacht dat dat wel duidelijk was.

Ik dacht in ieder geval niet aan het dragen van messen, ik ben niet zo geweldadig. Ik bedoelde meer zeggen dat als hij blijkbaar in hele Turkse en/of Marokkaanse omgeving zat het misschien een goed idee was om ook de bv taal te leren en zich in de cultuur te verdiepen. Dat is nl iets wat vooral hij doorlopend zelf loopt te roepen. Maar dan 'de andere kant' op. Maar nogmaals het was een grap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:51 schreef Ortep het volgende:

[..]

we leven GVD toch in Nederland?? En in het buitenland past diegene zich echt wel aan... trust me.

BTW als er ook maar 1 goede kennis (blank/zwart/groen of whatever!) van mij met een te lage of zelfs geen rede in elkaar wordt geslagen, ga ik dat zelf (dat is ALLEEN ja!) recht zetten. Meestal met die persoon in kwestie als ie tenminste in staat is om te lopen.

En ja, vaak halen we (iig ik) de krant... (niet alleen de plaatselijke.)

Peace (but most of all... JUSTICE!) 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Zijn die kennisen van jou daar zelf niet mans genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:31 schreef Phaerion het volgende:
Goed nu komen we weer ergens. hè hè...

Idd daar ging het nu net om.
Iedereen heeft het wel eens moeilijk gehad.
So what? take it like a man.

Je kunt wel je hele leven blijven zitten janken, maar wat schiet je er mee op?
Juist, dat anderen je misschien wel uitmaken voor loser.

Wil je dat?
Nee natuurlijk niet.
Dus doe gewoon normaal, leef je leven.
En zorg dat je jezelf indekt tegen gevoelens en uitlatingen van anderen.
Zonder dat je gelijk van je hart een moordkuil maakt.
Dan voel je je ook niet elke dag zo verrot, als je die mensen tegenkomt, waar je in deze maatschappij toch niet omheen kunt.
Wat denk je nu, dat ik de hele dag zit te janken omdat ik wel 'ns klappies van een Marokkaan heb gehad? Niet dus, ik heb zelf genoeg klappies uitgedeeld om daar niet van onder de indruk te raken. Dat jij me dan verder een loser noemt mag je zelf weten, ik noem jou dan lekker ff een loser omdat ik vind dat je je wel erg makkelijk neerlegt bij de minder fijne dingen in je omgeving. Een echte vent doet er wat aan.

Jouw post hier zegt niks, doet niks en helpt al helemaal niks. Het draagt alleen maar bij tot een verdere ver-asocialisering van de maatschappij. Weet je wat? We doen voortaan allemaal lekker waar we zelf zin in hebben, noemen iedereen die een beetje anders is als ikzelf een 'loser' en draaien gewoon onze kop om als er iets in onze omgeving gebeurt waar we het niet mee eens zijn. En dan worden we allemaal echte mannen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 februari 2002 12:41 schreef diversen316 het volgende:
we leven GVD toch in Nederland?? En in het buitenland past diegene zich echt wel aan... trust me.
Hahaha...lees eens wat ik schreef in het berichtje boven je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

.
Op vrijdag 08 februari 2002 12:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

|:(
Dat beweerde ik niet, je verdraait mijn mening.

Ik heb vaak zat met een minderheids groep gevochten.
Maar om die reden heb ik geen hekel aan ze.

Dat bedoelde ik er mee te zeggen ..
niet meer en niet minder.
Misschien kwam het niet zo over.

Maar jankers zitten er wel degelijk bij hiero.

Ik ken wel tegen iedereen hier mijn gal gaan spuien over buitenlanders.
Maar het probleem dat ik zelf met iemand heb los ik daar niet mee op.

Maar daarvoor veroordeel k og niet hun hele volk.
En dat zagf ik hier wél gebeuren.
En ik noemde geen namen.

Als jij je dan aangesproken voelt, dan zal dat ook wel niet helemaal onterecht zijn.

Maar mijn woorden waren in het algemeen gericht.
De schuldigen herkennen zichzelf wel

edit:

ff de quote erin geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:49 schreef Phaerion het volgende:
Zijn die kennisen van jou daar zelf niet mans genoeg voor?
al eerder voorbijgekomen; Gelijke monniken gelijke kappen.

Alleen wij zijn met zijn 2en en soms ben ik alleen. en zij zijn dus altijd met een groep (meestal vanaf 5 man.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op vrijdag 08 februari 2002 12:56 schreef diversen316 het volgende:

[..]

al eerder voorbijgekomen; Gelijke monniken gelijke kappen.

Alleen wij zijn met zijn 2en en soms ben ik alleen. en zij zijn dus altijd met een groep (meestal vanaf 5 man.)
Das indedaad lullig. ik ben ook al eens een tand kwijtgeraakt door een man of tien.
Gelukkig was het maar 1 tand :)

Je mag ook wel opkomen voor je vrienden.
Alleen is mijn ervaring dat ik steeds op het politie bureau zit voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:54 schreef Ortep het volgende:

[..]

Hahaha...lees eens wat ik schreef in het berichtje boven je?
het was dus als grap bedoelt?

vertel dat svp dan wat duidelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:58 schreef Phaerion het volgende:

[..]

Das indedaad lullig. ik ben ook al eens een tand kwijtgeraakt door een man of tien.
Gelukkig was het maar 1 tand :)

Je mag ook wel opkomen voor je vrienden.
Alleen is mijn ervaring dat ik steeds op het politie bureau zit voor een ander.
Das een kwestie van op het goede moment toeslaan. en hard zodat ze je niet meer willen herkennen ;)

ik zit nooit op het politie bureau,
en de krant is meestal vrij onduidelijk: "de dader was alleen en is niet herkend door de slachtoffers" of hetzelfde alleen dan met 2 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Das moeilijk als je iemand bewusteloos schopt.
Dan kun je maar moeilijk buiten schot blijven.

Ik heb wel vaker een paar dagen ondergedoken gezeten bij vrienden.
Maar meestal werd er verder geen aanklacht ingediend.
Geluk gehad dat de angst sterker bij ze was dan het wraakgevoel.

Maar daar ging het ff niet om. :)

Tegenwoordig hoef je nog maar een scheet dwars te hebben, of vier dan okee, om een hekel aan een hele groep te krijgen.

Terwijl je maar met een gedeelte van die groep te maken hebt.
Dan heb ik nu nog heel wat wraak te nemen.
Maar diegenen die het hardst schreeuwen durven vaak zelf hun eigen vingers niet te branden.

Maar op een pc op het internet heten ze ineens allemaal hercules en allmighty en verschuilen ze zich achter grote praatjes die ze irl echt niet nakomen geloof me.

Kijk eens naar fotos van lanparties enzoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 13:08 schreef Phaerion het volgende:
Das moeilijk als je iemand bewusteloos schopt.
Dan kun je maar moeilijk buiten schot blijven.

Ik heb wel vaker een paar dagen ondergedoken gezeten bij vrienden.
Maar meestal werd er verder geen aanklacht ingediend.
Geluk gehad dat de angst sterker bij ze was dan het wraakgevoel.

Maar daar ging het ff niet om. :)

Tegenwoordig hoef je nog maar een scheet dwars te hebben, of vier dan okee, om een hekel aan een hele groep te krijgen.

Maar diegenen die het hardst schreeuwen durven vaak zelf hun eigen vingers niet te branden.

Maar op een pc op het internet heten ze ineens allemaal hercules en allmighty en verschuilen ze zich achter grote praatjes die ze irl echt niet nakomen geloof me.

Ja, want jij bent een brede en stoere vent met lang haar die in een bar werkt. Verder ben je ook nog eens extra stoer omdat je dingen doet, die eigenlijk bij de wet verboden zijn. Ja, aan jou hebben we wat, ze hadden jou als lijsttrekker voor LN moeten vragen, dan waren alle problemen in één keer opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op vrijdag 08 februari 2002 13:08 schreef Phaerion het volgende:

helemaal gelijk in, de meeste mensen die hard roepen zijn zelf te bang om er iets aan te doen. Als mensen deze instelling veranderen lossen die groepen aggresieve jongeren zelf wel op.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op vrijdag 08 februari 2002 13:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, want jij bent een brede en stoere vent met lang haar die in een bar werkt. Verder ben je ook nog eens extra stoer omdat je dingen doet, die eigenlijk bij de wet verboden zijn. Ja, aan jou hebben we wat, ze hadden jou als lijsttrekker voor LN moeten vragen, dan waren alle problemen in één keer opgelost!
Het kan al met kleine dingen, een keer iemand erop wijzen dat ie voorkruipt in een rij. Het hoeft niet meteen aggresief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

En daar gaat het nu net om.

Ik heb dus vanaf het begin al dikke vraagtekens gezet rondom dat LN.
Als ik al racistisch zou zijn, dan sloot ik me direct aan bij het NSDAP.
Dan ga ik hier niet zitten gallen op buitenlanders.

Ik geloof dat mijn voorbeelden nu ineens voor de verkeerde doeleinden gebruikt worden.

Ik probeer vanaf het begin al duidelijk te maken dat agressie in welke vorm dan ook zinloos is.
Dat ik daar al vechtend achter heb moeten komen, das mijn pech.

Ik plaatste mijn voorbeelden misschien een beetje in de verkeerde context.
omdat je dingen doet, die eigenlijk bij de wet verboden zijn.
Ja misschien wel, maar ik los wel zelf mijn problemen op.
En loop er niet mee op het net te koop en maak er andere mensen zwart mee.

edit:

typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 13:28 schreef Phaerion het volgende:
Ik probeer vanaf het begin al duidelijk te maken dat agressie in welke vorm dan ook zinloos is.
Dat ik daar al vechtend achter heb moeten komen, das mijn pech.

Ik plaatste mijn voorbeelden isschien een beetje in de verkeerde context.
Ik denk het ook, ja, want zo kwam het op mij toch echt niet over. En dat agressie zinloos is, hoef je mij ook niet te vertellen. Het gaat er juist om dat bepaaalde mensen mij ongevraagd agressief benaderen (lees: van achteren neerschoppen) waardoor ik juist wel gedwongen wordt om agressief daarop te reageren, of ik daar op dat moment nou zin in heb of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Phaerion,
Ik denk dat het straatbeeld ook niet echt verergerd is. Toen ik 17/18 was was de aggressie op straat net zo erg.

Nu is het voor mijn gevoel minder, maar dat komt denk ik eerder omdat ik zelf ouder ben en er minder mee te maken heb, ik ben nu geen makkelijk "slachtoffer" voor die groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op vrijdag 08 februari 2002 13:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik denk het ook, ja, want zo kwam het op mij toch echt niet over. En dat agressie zinloos is, hoef je mij ook niet te vertellen. Het gaat er juist om dat bepaaalde mensen mij ongevraagd agressief benaderen (lees: van achteren neerschoppen) waardoor ik juist wel gedwongen wordt om agressief daarop te reageren, of ik daar op dat moment nou zin in heb of niet.
Ik vind dit soort gesprekken en gesprekken over religie sowieso altijd erg moeilijk.
Want er komen altijd veel te veel persoonlijke gevoelens bij kijken.

Het is moeilijk om dan objectief te blijven.
Terwijl dat eigenlijk wel het beste zou zijn.
De gemoederen lopen anders zo hoog op.
En dat terwijl we het eigenlijk wel met elkaar eens zijn .

so if I offended you.
Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 13:36 schreef Phaerion het volgende:
Ik vind dit soort gesprekken en gesprekken over religie sowieso altijd erg moeilijk.
Want er komen altijd veel te veel persoonlijke gevoelens bij kijken.

Het is moeilijk om dan objectief te blijven.
Terwijl dat igenlijk wel het beste zou zijn.
De gemoederen lopen anders zo hoog op.
En dat terwijl we het eigenlijk wel met elkaar eens zijn .

so if I offended you.
Sorry :)
Geen probleem, we hebben het er niet meer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op vrijdag 08 februari 2002 13:34 schreef udenjpg het volgende:
Phaerion,
Ik denk dat het straatbeeld ook niet echt verergerd is. Toen ik 17/18 was was de aggressie op straat net zo erg.

Nu is het voor mijn gevoel minder, maar dat komt denk ik eerder omdat ik zelf ouder ben en er minder mee te maken heb, ik ben nu geen makkelijk "slachtoffer" voor die groepen.
Ik denk idd dat, dat ook een erg grote rol speelt in dit gesprek.
Hoe weerbaarder je bent, hoe minder last je op straat hebt.

Maar let wel, ik zie ook wel eens berichten in de krant over 35 jarigen die door een groepje jongeren in elkaar getrapt wordt.

Maar idd in de 80 jaren werd er net zoveel gevochten.
Tegenwoordig gaat een hele buurt niet eens meer met honkbalknuppels enzoo de straat op.
Dat was in mijn jeugd wel anders.
Dan trok er gewoon een hele buurt tegen een andere buurt ten strijde.

Misschien hoort het wel een beetje bij het opgroeien in zo'n onpersoonlijke vliegensvlugge maatschappij.
Waar het verwachtingspatroon zó hoog is dat veel mensen zichzef gewoon voorbij lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op vrijdag 08 februari 2002 13:40 schreef Phaerion het volgende:

[..]

Ik denk idd dat, dat ook een erg grote rol speelt in dit gesprek.
Hoe weerbaarder je bent, hoe minder last je op straat hebt.

Maar let wel, ik zie ook wel eens berichten in de krant over 35 jarigen die door een groepje jongeren in elkaar getrapt wordt.

Maar idd in de 80 jaren werd er net zoveel gevochten.
Tegenwoordig gaat een hele buurt niet eens meer met honkbalknuppels enzoo de straat op.
Dat was in mijn jeugd wel anders.
Dan trok er gewoon een hele buurt tegen een andere buurt ten strijde.

Misschien hoort het wel een beetje bij het opgroeien in zo'n onpersoonlijke vliegensvlugge maatschappij.
Waar het verwachtingspatroon zó hoog is dat veel mensen zichzef gewoon voorbij lopen.
Ik zeg niet dat ik geen slachtoffer kan zijn, maar wel dat ik minder kans loop om er een te worden.

Waar ik woon (Oss) zijn de problemen met groepen jongeren evenvaak van gewone NL jongeren als van "buitenlandse" jongeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op vrijdag 08 februari 2002 13:46 schreef udenjpg het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik geen slachtoffer kan zijn, maar wel dat ik minder kans loop om er een te worden.

Waar ik woon (Oss) zijn de problemen met groepen jongeren evenvaak van gewone NL jongeren als van "buitenlandse" jongeren.
Nou jij komt uit Oss >:)

Nou dan kan jij mooi de bewijzen aandragen dat nederlanders net zo'n eikels kunnen zijn dan buitenlanders.

Jij kent dan vast ook wel het boek "de donkere dagen van Oss"?

Ik niet maar de ouders van een maat van me uit Bergen, werkte in een van de kroegen die in dat boek voorkomt.
Een superruig volk daar in die kroeg.
De een nog linker dan de andere.
Maar wél allemaal hollanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 februari 2002 12:58 schreef diversen316 het volgende:
het was dus als grap bedoelt?

vertel dat svp dan wat duidelijker...
Er stonden smileys bij en voor jij reageerde had ik het zelfs nog een keer uitvoerig uitgelegd in een andere reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op vrijdag 08 februari 2002 13:50 schreef Phaerion het volgende:

[..]

Nou jij komt uit Oss >:)

Nou dan kan jij mooi de bewijzen aandragen dat nederlanders net zo'n eikels kunnen zijn dan buitenlanders.

Jij kent dan vast ook wel het boek "de donkere dagen van Oss"?

Ik niet maar de ouders van een maat van me uit Bergen, werkte in een van de kroegen die in dat boek voorkomt.
Een superruig volk daar in die kroeg.
De een nog linker dan de andere.
Maar wél allemaal hollanders.
Nee, het boek ken ik niet, toch maar weer eens de Bib. opzoeken.

Maar inderdaad, 80% van al mijn slechte ervaringen zijn met gewone hollanders.

ps. welke in welke kroeg werkte ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik weet niethoe die kroeg heet.
Maar die mensen heten Megens.
Zijn vader is ook nog jager of jachtopziender.
En die zoon heet Michel, hij is wat jonger dan ik.
Zo rond de 30 of zo denk ik.
Hij was de oude zanger van Sacremental Sachem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

De naam zegt me iets maar kan hem zo niet plaatsen, een oud "Kaatje" ganger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik ken hem uit nijmegen.
Hij heeft bij een maat van me op school gezeten.

Wij kwamen uit de underground metalscene.
Allemaal een band gehad enzo.
En veel concerten aflopen met zijn allen.

"Kaatje" zegt mij weer niet zoveel, ben zelf niet bekend in Oss.
Maar jullie naam reikt ver buiten jullie grenzen >:)

Maar volgens mij ken ik de Ossenaren wel lijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op vrijdag 08 februari 2002 12:07 schreef SAPman het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar. Maar het woord "vanzelfsprekend" deed mij vrezen dat er iets ergers aan de hand was... :)
[..]

[..]

Begrijpelijk dat je zo reageert, daar ben je een mens voor. Maar toch probeer ik je na te laten denken over een oplossing, want je moet het met me eens zijn:

haat lost niets op
[..]

Dan had je een slechte school/leraar. Geloof hoort bij katachese of godsdienst (afhankelijk van of je op een RK of prot. school hebt gezeten).
[..]

Noem mij maar Bas (niet stalin) :)
[..]

GREAT!!!! Waar staat 'ie dan? Je kunt de link naar:
bkemp(APESTAART)ABZ.NL
sturen
[..]

neuh je hoeft nie bang te wezen hoor. alhoewel >:) :P

ow ik weet ook echt wel dat het gewoon de rotte plek is van de appel! maar die rotte plek valt juist het meeste op! Haat lost inderdaad helemaal nix op, maar je gaat zo wel denken als je mijn ervaringen heb met dat soort gasten...

ik had inderdaad een hele slechte leraar! praat me aub niet van cathegese moest er 3 jaar lang gedwongen heen van mijn ouders :( bocht zooi daar

mijn FTP staat momenteel uit hij staat alleen 'savonds aan na 12en (anders gaat mijn pa piepen dat ie geen internet heeft en dat het ook zijn internet is en dat soort bladiebla heb adsl)

zodra hij aanstaat krijg je een meeltje van me!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur dat mailtje dan naar baskemp(apestaart)yahoo.com, want dat andere mailadres is van mijn werk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23:20

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 08 februari 2002 09:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Klopt, nu is het voor de eerste generatie echt te laat, die zijn inmiddels allemaal de vijftig wel gepasseerd. Net als dat ik m'n vader zonder succes probeer uit te leggen dat je pr0n ook op Internet kunt vinden, kun je deze mensen nu ook geen taal meer leren. Maar op hun 30-35ste had dit nog wel gekund. Leg jij mij aub eens uit waarom dit toen niet gebeurd is.

Volgens mij zijn de taalproblemen bij de ouders helemaal niet zo groot als dat jij heel veel postings geleden suggereerde. Volgens mij spreken de meeste mensen uit de eerste generatie inmiddels echt wel fatsoenlijk Nederlands. Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat mensen zo naïef zijn om 30+ jaar in een vreemd land te blijven wonen zonder zich de taal en cultuur eigen te maken. Volgens mij is dan gewoon de 'wil' er niet. En dan kun je het die mensen dus echt wel persoonlijk kwalijk nemen.

Er moet dus een andere oorzaak zijn voor de problemen met criminele (ik beperk me hier even tot) Marokkanen. En ik denk dat die toch in de opvoeding ligt. (De meeste, ten overvloede) Marokkaanse jongeren hebben nu eenmaal een heel andere opvoeding gehad, dan de Nederlandse jongeren. Dat merk je aan alles, al aan hun hele houding. Ze gaan er altijd vanuit dat ze op voorhand *RESPECT* verdienen. Eerst zitten ze de boel te zieken, om dan, als iemand kwaad wordt, om 'respect' te gaan lopen mekkeren. In Nederland is het nog altijd zo, dat je respect met daden verdient, niet met woorden.
Je vergeet nog iets namelijk dat de er ook een barriere tussen de ouders en kinderen bestaat. Ik weet namelijk zeker dat de ouders en kinderen elkaar niet begrijpen, simpelweg omdat de kinderen nu met andere maatstaven opgroeien, en daar ligt nu een groot deel van de problemen denk ik.

PS. Sjeez wat gaan jullie snel :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:33 schreef SICdude het volgende:
Zo is gebleken dat 99% van de straatroven in Rotterdam werd gepleegd door allochtonen. Sorry hoor!!

Ik was echt geen racist, maar als die gasten zo door gaan wil ik het best worden!
natuurlijk is er een verband tussen huidskleur en criminaliteit.
MAAR ER IS DAARBIJ GEEN DIRECT OORZAKELIJK VERBAND

dwz dat die criminaliteit -niet veroorzaakt wordt door- de huidskleur, en dus is er geen reden om te discrimineren.

Er is m.i. wel reden voor de overheid om eens goed te kijken naar de culturele verschillen tussen div bevolkingsgroepen en de problemen die daardoor ontstaan (en er een oplossing voor te vinden natuurlijk..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 februari 2002 16:26 schreef BadRespawn het volgende:
natuurlijk is er een verband tussen huidskleur en criminaliteit.
MAAR ER IS DAARBIJ GEEN DIRECT OORZAKELIJK VERBAND
BRAVO!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-07 21:00
Even een zinloze post verwijderd, ik zie dat niet iedereen hier z'n meningen met argumenten samen post. Ik wil verzoeken dit wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 19:32 schreef Morgoth het volgende:
Even een zinloze post verwijderd, ik zie dat niet iedereen hier z'n meningen met argumenten samen post. Ik wil verzoeken dit wel te doen.
Daarom lijkt het me wel leuk om diverse (aanvechtbare) stellingen te plaatsen :
Nederland = druk (vol) ? Er zijn diverse oplossingen:
1 Lootjes trekken en x % op de boot zetten
2 Een beleid maken dat mensen stimuleerd om te emigreren (werkte in 1957..)
3 Nederland groter maken in m2 (zon-eiland voor ZH-kust)
4 Stelling Nederland = vol bestrijden met argumenten
5 Zeer stringente toelating voor buitenlanders

Pick your choice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk is er een verband tussen huidskleur en criminaliteit. Het is gewoon zo hoor je kan er niet omheen.
Ik woon hier in nijmegen het lijkt hier in mijn buurt wel klein turkije niet meer normaal.
Snacht donker zie je ze ,niet overdag donker .
En de buurt is er ook niet beter op geworden vet shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 08 februari 2002 23:49 schreef bopitje het volgende:
natuurlijk is er een verband tussen huidskleur en criminaliteit. Het is gewoon zo hoor je kan er niet omheen.
Ik woon hier in nijmegen het lijkt hier in mijn buurt wel klein turkije niet meer normaal.
Snacht donker zie je ze ,niet overdag donker .
En de buurt is er ook niet beter op geworden vet shit.
En wat is het verband?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:42 schreef Reacher het volgende:
Het is idd erg makelijk om te zeggen van die buitenlanders doen het, nu ga ik echt niet ontkennen dat het niet zo is. Maar we moeten niet vergeten dat Nederlanders ook geen lieverdjes zijn.
Hoe kun je zo naief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:02 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

En wat is het verband?
Het verband is simpel; criminaliteit zit IN de allochtonen.

Ik begrijp nog steeds niet dat hier figuren zijn die dit proberen te verdraaien, en de schuld op allerlei andere zaken proberen te schuiven.

Het is daarom ook niet zo vreemd dat de "Nederlandse" burger steeds rechtser gaat denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe erg moet het worden voordat mensen zich realiseren dat het uit de hand begint te lopen. Ik kan er echt woest van worden dat mensen zo NAIEF zijn.

Dit is geschreven door Reacher.
Het is idd erg makelijk om te zeggen van die buitenlanders doen het, nu ga ik echt niet ontkennen dat het niet zo is. Maar we moeten niet vergeten dat Nederlanders ook geen lieverdjes zijn.

Dit soort teksten zullen nederland te gronden richten.
Als nederlanders zich niet gedragen moeten zijn daar voor boeten. Als je hier bent als buitenlander en je gedraagt je niet moet hij uitgezet worden. Als iemand bij je op bezoek komt en hij is onbeleeft vraag je hem ook om te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:42 schreef hjzz het volgende:
Hoe erg moet het worden voordat mensen zich realiseren dat het uit de hand begint te lopen. Ik kan er echt woest van worden dat mensen zo NAIEF zijn.

Dit is geschreven door Reacher.

Dit soort teksten zullen nederland te gronden richten.
Als nederlanders zich niet gedragen moeten zijn daar voor boeten. Als je hier bent als buitenlander en je gedraagt je niet moet hij uitgezet worden. Als iemand bij je op bezoek komt en hij is onbeleeft vraag je hem ook om te vertrekken.
MEE EENS !!!

Helaas zijn hier een aantal "gasten" die proberen de boel te verdraaien, en die de schuld o.a. aan overheids instanties proberen te geven.

Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, en niemand anders!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 09 februari 2002 12:37 schreef TheBird het volgende:

[..]

Het verband is simpel; criminaliteit zit IN de allochtonen.

Ik begrijp nog steeds niet dat hier figuren zijn die dit proberen te verdraaien, en de schuld op allerlei andere zaken proberen te schuiven.

Het is daarom ook niet zo vreemd dat de "Nederlandse" burger steeds rechtser gaat denken.
DOH, jij bent zo goed :)

Wist nooit dat ik het in me had maar bij deze deel je het me dus mee.
de criminaliteit zit in mij!

Jij bent echt slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:49 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

DOH, jij bent zo goed :)

Wist nooit dat ik het in me had maar bij deze deel je het me dus mee.
de criminaliteit zit in mij!

Jij bent echt slim
Het zal voor jouw wel pijnlijk zijn om in de wetenschap te leven dat de allochtonen de grootste oorzaak zijn van de criminalitiet in Nederland, maar het is nu eenmaal zo.

En daar kun jij met al je "slimme" postings niets aan veranderen (al zou je dat graag willen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 09 februari 2002 12:58 schreef TheBird het volgende:

[..]

Het zal voor jouw wel pijnlijk zijn om in de wetenschap te leven dat de allochtonen de grootste oorzaak zijn van de criminalitiet in Nederland, maar het is nu eenmaal zo.
Waarom speel je het op de man, omdat je argumenten weinig logica bevatten en daarmee dus je werkelijke intellect vertegenwoordigd?

Ik heb al meerdere malen gezegd dat het probleem er is dus ik ontken het niet. Helaas ben je ik je alweer een paar stappen voor en kijk nu niet alleen naar de waarnemeningen (feitelijk waarnemingen), maar kijk ik naar de oorzaak en eventuele oplossingen. Misschien moet je jezelf ook maares proberen nuttig te maken en met reele oplossingen te komen ipv. met "kortzichtige argumenten" te gooien.
En daar kun jij met al je "slimme" postings niets aan veranderen (al zou je dat graag willen). ;)
*Kuch* *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 13:08 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Waarom speel je het op de man, omdat je argumenten weinig logica bevatten en daarmee dus je werkelijke intellect vertegenwoordigd?
Wie kaatst kan nu eenmaal de bal terug verwachten. ;)
Ik heb al meerdere malen gezegd dat het probleem er is dus ik ontken het niet. Helaas ben je ik je alweer een paar stappen voor en kijk nu niet alleen naar de waarnemeningen (feitelijk waarnemingen), maar kijk ik naar de oorzaak en eventuele oplossingen. Misschien moet je jezelf ook maares proberen nuttig te maken en met reele oplossingen te komen ipv. met "kortzichtige argumenten" te gooien.
Jouw oplossingen raken kant nog wal, maar wil je werkelijk de mijne horen dan?
Die kunnen voor jouw n.l. nogal pijnlijk zijn, en omdat jij alleen maar kunt quoten met telkens dezelfde intellectuele slimheid, zal ik je dit besparen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 09 februari 2002 13:49 schreef TheBird het volgende:

[..]

Wie kaatst kan nu eenmaal de bal terug verwachten. ;)
[..]

Jouw oplossingen raken kant nog wal, maar wil je werkelijk de mijne horen dan?
Die kunnen voor jouw n.l. nogal pijnlijk zijn, en omdat jij alleen maar kunt quoten met telkens dezelfde intellectuele slimheid, zal ik je dit besparen. >:)
Post em maar, ik wil immers ook wel weten hoe de mindere intellectueel over dit soort zaken denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat lopen er hier veel trieste gasten rond. Als ik 't niet met mijn eigen ogen had gezien had ik het niet geloofd. 368 reply's en niet 1 met een zinnig argument.

Van de slimme, witte bovenklasse van de maatschappij die nooit fraude pleegt, nooit straatroof pleegt, nooit moorden pleegt, nooit verkracht, nooit vecht in de kroeg, geen georganiseerde msidaad heeft, die zich altijd aan de wet houdt, die nooit te hard rijdt, een perfect binnenlands beleid voert, geen verleden heeft om zich voor te schamen, kortom de beste maatschappij van de wereld die natuurlijk geen uitkeringstrekkers kent,atijd stemt en op zondag naar de kerk gaat. Van die bovenklasse die beter is dan iedereen ter wereld van welk land of welke afkomst dan ook.

Van deze perfecte gemeenschap had ik minsten 1 goed argument verwacht om hun mening te onderbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kee, nogmaals een impuls?

Het schijnt dat allochtonen meer misdaden plegen.
Het zou interessant zijn om dit Efuropa-breed, of liever wereld-breed te bekijken.. (plegen Nederlanders in Canada meer misdaden dan de gemiddelde Canadees?).
Vervolgens kan het wel eens handig zij om te kijken hoe wij met vreemdelingen/allochtonen omgaan, en dit vooral te toetsen aan andere landen en hun omgang met...
Een duidelijke en faire opstelling is nodig...
En niet die lieve en vage opstelling die wij altijd tonen, niet omdat wij vreemdelingen zo lief vinden, maar omdat wij blijkbaar de problemen willen vermijden (en daarna lekker kunnen kotsen op "die buitenlanders".)
Dus duidelijk maken: als je hier wil werken, fijn! Welkom! En een cursus mee!
Maar! When in Rome, do as the Romans... (Amerikaanse uitdrukking, maar daar hebben zwe niet echt veel ervaring met immigranten....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 09 februari 2002 17:35 schreef Jywansa het volgende:
Wat lopen er hier veel trieste gasten rond. Als ik 't niet met mijn eigen ogen had gezien had ik het niet geloofd. 368 reply's en niet 1 met een zinnig argument.

Van de slimme, witte bovenklasse van de maatschappij die nooit fraude pleegt, nooit straatroof pleegt, nooit moorden pleegt, nooit verkracht, nooit vecht in de kroeg, geen georganiseerde msidaad heeft, die zich altijd aan de wet houdt, die nooit te hard rijdt, een perfect binnenlands beleid voert, geen verleden heeft om zich voor te schamen, kortom de beste maatschappij van de wereld die natuurlijk geen uitkeringstrekkers kent,atijd stemt en op zondag naar de kerk gaat. Van die bovenklasse die beter is dan iedereen ter wereld van welk land of welke afkomst dan ook.

Van deze perfecte gemeenschap had ik minsten 1 goed argument verwacht om hun mening te onderbouwen...
Ehhh, misschien dan nog 1 keer alles doorlezen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Gouda is zelfs een politie bureau uit wijk weg gegaan omdat het er te onveilig wordt. Hoorde ik. Is dit waar? Anders is het wel heel erg geworden de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op vrijdag 08 februari 2002 12:14 schreef SAPman het volgende:

[..]

WOW doed je neemt het gewoon voor me op :) ik zal er ook nix mee doen want dan zou ik net zo erg zijn als die gasten en zoals je zult begrijpen hebben we daar geen zin in! zo krijg je dan op een gegeven moment gewoon iets dat naar een burger oorlogje gaat leiden dat motten we nie hebbuh!

kijk het is gewoon de rotte plek in de appel die gezien wordt en ik weet ook wel dat de overgrote meerderheid niet zo is maar met de confrontaties die ik met die gasten heb gehad wordt het moeilijk om de rest van de appel te zien kan ik je vertellen!

p.s. zodra mijn ftp up is hoor je het! hij is net overnieuw geinstalleerd dus nog ff geduld aub :)

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon een t*r*ng hekel aan iedereen die aan zinloos geweld doet, maakt niet uit van welk ras/kleur.
Ik moet jullie wel toe geven dat het vaker turken/marrokanen zijn die vooral zinloos geweld op iemand uitlaten, vaak genoeg met wapens :(.
Als zo'n iemand wordt opgepakt zouden ze 'm een paar dagen vast laten zitten, het lijkt wel of je alles kan maken en vrolijk weg loopt, politie in US/andere EU landen treden veel harder op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op zondag 10 februari 2002 18:18 schreef OFfSpRINgEr het volgende:
Ik heb gewoon een t*r*ng hekel aan iedereen die aan zinloos geweld doet, maakt niet uit van welk ras/kleur.
Ik moet jullie wel toe geven dat het vaker turken/marrokanen zijn die vooral zinloos geweld op iemand uitlaten, vaak genoeg met wapens :(.
Als zo'n iemand wordt opgepakt zouden ze 'm een paar dagen vast laten zitten, het lijkt wel of je alles kan maken en vrolijk weg loopt, politie in US/andere EU landen treden veel harder op!
zeker waar! in the USA krijg je meteen met die knuppel er van langs!! en terrecht! wat wel fout is in amerika zie je dat veel blanken zich afreageren op de mensen met een meditiraan kleurtje! dat klopt weer niet...

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Go GO GO Fortuyn!!!!!!!!!!
Ik wadeer die vent echt wel wat die allemaal doet.
En hij heeft ook voor 100% gelijk :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker waar! in the USA krijg je meteen met die knuppel er van langs!! en terrecht!
Wat ben ik blij dat ze in amerika hard optreden tegen elke overtreding en ze daar de doodstraf hebben. In Amerika wordt nu gelukkig niemand meer vermoord en nooit iemand mishandeld. Was ik maar in Amerkia, het meest veilige land ter wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op maandag 11 februari 2002 01:20 schreef Jywansa het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat ze in amerika hard optreden tegen elke overtreding en ze daar de doodstraf hebben. In Amerika wordt nu gelukkig niemand meer vermoord en nooit iemand mishandeld. Was ik maar in Amerkia, het meest veilige land ter wereld...
dat zeg ik nie!! alhoewel ze hier best de doodstraf weer in mogen voeren van mij... maar dit is geloof ik een beetje off topic...

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is helemaal niet off topic. Dit gaat precies over het onderwerp. Waarom lopen mensen rond met het idee dat op het moment dat de doodstraf wordt ingevoerd de straatcriminaliteit afneemt (alsof daar de doodstraf op staat).

Je kan het probleem niet oplossen als je de oorzaak niet aanpakt. Aan het gevolg aanpakken (hogere straffen, harder politieoptreden) heb je niks als je de oorzaak niet aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op maandag 11 februari 2002 13:14 schreef Jywansa het volgende:
Dit is helemaal niet off topic. Dit gaat precies over het onderwerp. Waarom lopen mensen rond met het idee dat op het moment dat de doodstraf wordt ingevoerd de straatcriminaliteit afneemt (alsof daar de doodstraf op staat).

Je kan het probleem niet oplossen als je de oorzaak niet aanpakt. Aan het gevolg aanpakken (hogere straffen, harder politieoptreden) heb je niks als je de oorzaak niet aanpakt.
voor straatroof hoef je ook geen doodstraf te krijgen maar voor ernstige delikten als mensen dood trappen wel!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 11 februari 2002 18:05 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

voor straatroof hoef je ook geen doodstraf te krijgen maar voor ernstige delikten als mensen dood trappen wel!
Was het maar zo simpel, als een straf ten onrechte wordt uitgevoerd zul je hem nooit meer kunnen terugdraaien. Tevens kun je naar mijn mening zelfs criminelen positief uit de hoek laten komen door ze rot werk te laten doen, zo werken ze en betalen ze de kosten voor het "onderdak" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben allemaal wel onze mening klaar. En ik denk dat het zak uitmaakt welk ras je bent. Je moet eens kijken naar de sociale klasse van de daders.

Dan pas denk ik dat je rieel bent. En niet naar het ras. Je moet eens nadenken" je bent in nl geboren, universitair gestudeerd. Je ouders of grootouders kwamen uit een ander land maakt niet uit welke. Die taal spreek je niet eens.

Dan ga je solliciteren. Je bent bekwaam, je voldoet aan de eisen die in de advertentie staan. Je komt op gesprek en dan krijg je te horen " wij willen mensen waar hun moedertaal nederlands van is." Je spreekt alleen de talen die je op school hebt geleerd. Dit is gewoon kut van nederland.

Wat zijn wij nederlanders toch klootzakken altijd dat hokjes gebeuren. Jij bent niet blank dus geen nederlander of jij bent niet blank dus slecht.

Wij zijn echt geen lieverdjes hoor. Als je de cijfers per sociale klasse er naast legt wat betreft criminaliteit. Dan zie je dat het niet aan het ras ligt maar aan de sociale klasse. En het blijkt dat de wat lagere klasse, de sociaal zwakkere zijn van onze samenleving en doordat deze mensen ook weer gedenegeerd worden krijg je weer die vrijvingen.

Dus kap nou eens met dat hokje gebeuren en laat iedereen in zijn waarde en respect.

Ik kan hier een heel verhaal vertellen over sociale klasse, maar dan kan je beter het boek "sociologie" van berger berger lezen. daar staat alles in over sociale klasse en nog niet eens negatief over sociale klasse, maar gewoon een weergave van de inhoud van alle sociale klassen in nederland en amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Op maandag 11 februari 2002 00:08 schreef bopitje het volgende:
Volgens mij doet ie niet zo veel, hij zwamt er een beetje op los op een racistische manier. Zo'n iemand hoort niet thuis in de multi-culturele Nederlandse samenleving :7

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op maandag 11 februari 2002 22:13 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel, als een straf ten onrechte wordt uitgevoerd zul je hem nooit meer kunnen terugdraaien. Tevens kun je naar mijn mening zelfs criminelen positief uit de hoek laten komen door ze rot werk te laten doen, zo werken ze en betalen ze de kosten voor het "onderdak" >:)
dat we ze niet terug kunnen halen is jammer maar dat zijn details en als het rechtsysteem goed werkt dan worden er geen onschuldige terrecht gesteld

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 18:11 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

WOW doed je neemt het gewoon voor me op :) ik zal er ook nix mee doen want dan zou ik net zo erg zijn als die gasten en zoals je zult begrijpen hebben we daar geen zin in! zo krijg je dan op een gegeven moment gewoon iets dat naar een burger oorlogje gaat leiden dat motten we nie hebbuh!

kijk het is gewoon de rotte plek in de appel die gezien wordt en ik weet ook wel dat de overgrote meerderheid niet zo is maar met de confrontaties die ik met die gasten heb gehad wordt het moeilijk om de rest van de appel te zien kan ik je vertellen!

p.s. zodra mijn ftp up is hoor je het! hij is net overnieuw geinstalleerd dus nog ff geduld aub :)
HAHAHAHAHA! Kijk, ik ben dus kennelijk een beetje schizofreen of zo..... :)

Maar serieus: ik liep onwijs op je te schelden, in de hoop dat dat misschien de aandacht zou trekken. Dat heeft het gedaan.

Ik heb begrip voor je denkwijze, maar denk er persoonlijk anders over. Maar ja: wie ben ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 00:08 schreef bopitje het volgende:
"Kijk mamma, ik post op GoT!!!!".... Pfffft!

Op het moment dat iemand serieus stelt dat het eerste artikel van de grondwet verwijderd moet worden kan 'ie wat mij betreft aan het gas.... (pun intended)!

Weltrusten, bopitje... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Op dinsdag 12 februari 2002 10:39 schreef SAPman het volgende:

[..]
Op het moment dat iemand serieus stelt dat het eerste artikel van de grondwet verwijderd moet worden kan 'ie wat mij betreft aan het gas.... (pun intended)!
Yep op dat moment wel ja. Gelukkig heeft Pim Fortuyn dat helemaal niet gezegd.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 10:39 schreef SAPman het volgende:

[..]

"Kijk mamma, ik post op GoT!!!!".... Pfffft!
:?

Weltrusten, bopitje... :Z
Het eerste artikel van onze grondwet wordt al tijden niet meer in acht genomen door onze regering.
Wij worden n.l. gediscrimineerd in eigen land!

Slaap zacht Sappie... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Best wel weird. Overal om ons heen wordt gediscrimineerd in dit land. Nu probeert iemand er openlijk over te discussieren en dan roept half nederland opeens moord en brand.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 01:20 schreef Jywansa het volgende:

[..]

Als de Amerikanen niet keihard zouden optreden, dat liep het daar met de criminaliteit helemaal de spuigaten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op dinsdag 12 februari 2002 18:20 schreef Bambo het volgende:

[..]

Als de Amerikanen niet keihard zouden optreden, dat liep het daar met de criminaliteit helemaal de spuigaten uit.
Precies. Ik ben pas in de USA geweest. Waren bij een American Football wedstrijd en braken op een gegeven moment vechtpartijen uit. Wel wazig om mee te maken in dat land. Maar toen de cops erbij kwamen waren ze gelijk stil. Die gasten moesten meekomen en stonden half te janken toen hun naam genoteerd werd. Echt een hele ervaring je wist niet wat je meemaakte.

De politie heeft daar wat meer gezag dan hier, wel een positief punt van hun beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 18:20 schreef Bambo het volgende:
Rare argumenten hoor. In Nederland treedt men niet zo hard op en hier is er een stuk minder criminaliteit. Criminaliteit pak je bij de oorzaak aan als je het wilt voorkomen, keihard straffen is slechts symptoombestrijding. Dat kan in de VS natuurlijk niet, anders zouden ze moeten toegeven dat er iets fundamenteel fout zit met hun maatschappelijke bestel (ghetto's, ontbreken van een maatschappelijk vangnet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 09:39 schreef BOCmetalhead het volgende:

[Was het maar zo simpel, als een straf ten onrechte wordt uitgevoerd zul je hem nooit meer kunnen terugdraaien. Tevens kun je naar mijn mening zelfs criminelen positief uit de hoek laten komen door ze rot werk te laten doen, zo werken ze en betalen ze de kosten voor het "onderdak" ]

dat we ze niet terug kunnen halen is jammer maar dat zijn details en als het rechtsysteem goed werkt dan worden er geen onschuldige terrecht gesteld
Puttense Moordzaak?? Ik hoop voor jou dat het rechtssysteem nooit zo'n grote fout zou maken als de doodstraf hier zou bestaan. En ga nou niet lopen zeggen dat bet niet zal gebeuren, want daarvoor hebben we ons grote voorbeeld Amerika waar er vaak genoeg is bewezen dat onschuldige mensen veroordeeld en berecht worden.
Best wel weird. Overal om ons heen wordt gediscrimineerd in dit land. Nu probeert iemand er openlijk over te discussieren en dan roept half nederland opeens moord en brand.
Best wel weird. Overal om ons heen worden fietsen gestolen. Nu wil ik dat fietsendiefstal gelegaliseerd wordt en dan gaat iedereen opeens moord en brand schreeuwen.
Precies. Ik ben pas in de USA geweest. Waren bij een American Football wedstrijd en braken op een gegeven moment vechtpartijen uit. Wel wazig om mee te maken in dat land. Maar toen de cops erbij kwamen waren ze gelijk stil. Die gasten moesten meekomen en stonden half te janken toen hun naam genoteerd werd. Echt een hele ervaring je wist niet wat je meemaakte.

De politie heeft daar wat meer gezag dan hier, wel een positief punt van hun beleid.
Dat is geen gezag, dat is angst. Wil je echt een politiestaat, waar iedereen schijt als hij/zij de politie ziet? En denk je nou echt dat dat het probleem oplost?
Het probleem ligt in de sociale klasse. Er vallen procentueel meer allochtonen in de lagere sociale klasse. Geen wonder dat de criminaliteitscijfers hoger zijn.
En voor een ieder die niet weet waar ik over lul, lees het stukkie van woef007 eerder op de pagina nog maar een keer.
Op dinsdag 12 februari 2002 18:17 schreef Bambo het volgende:

Het eerste artikel van onze grondwet wordt al tijden niet meer in acht genomen door onze regering.
Wij worden n.l. gediscrimineerd in eigen land!

Slaap zacht Sappie... :Z
Toe maar, gediscremineerd in eigen land, en op welke gronden dan?? Zoals gewoonlijk weer iemand die praat, maar niet weet wat hij zegt...

Slaap zacht Bambo... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 12 februari 2002 09:39 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

aha, u bent helderzient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Best wel weird. Overal om ons heen worden fietsen gestolen. Nu wil ik dat fietsendiefstal gelegaliseerd wordt en dan gaat iedereen opeens moord en brand schreeuwen.
Wie heeft er gezegd dat grondwetsartikel nr. 1 afgeschaft dient te worden? Ik niet, Pim niet, niemand niet. Alleen de tegenstanders van hem roepen dat hij dat gezegd heeft.
Dat is geen gezag, dat is angst. Wil je echt een politiestaat, waar iedereen schijt als hij/zij de politie ziet? En denk je nou echt dat dat het probleem oplost?
Het probleem ligt in de sociale klasse. Er vallen procentueel meer allochtonen in de lagere sociale klasse. Geen wonder dat de criminaliteitscijfers hoger zijn.
En voor een ieder die niet weet waar ik over lul, lees het stukkie van woef007 eerder op de pagina nog maar een keer.
Dat is inderdaad angst. Dat is angst voor de consequenties die eruit volgen. Voor de bestraffing en de sociale gevolgen aldaar die je te wachten staan op het moment dat je zoiets overkomt. Dat ontbreekt hier helaas. De gevolgen zullen amper groot zijn. Jongeren worden hoogtens bij buro Halt gedropt. Heeft naar mijn mening geen enkele invloed op hun gedrag.

Een aardig voorbeeld is een groep Marrokanen die een bioscoop in Amsterdam terroriseerde. Ze vielen mensen lastig en belde naar elkaar. Politie kon helemaal niks doen (waarom weet ik ook niet). Op een gegeven moment heeft iemand daar zo'n Marrokaan een paar klappen gegeven. uiteindelijk werd hij opgepakt en die Marrokaan diende een aanklacht in.

Nu zijn er meerdere voorbeelden. Niet alleen met Marrokanen ook met Nederlands laten we wel wezen. Maar dat soort ongein moet echt veranderen hier willen we het nog leuk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er gezegd dat grondwetsartikel nr. 1 afgeschaft dient te worden? Ik niet, Pim niet, niemand niet. Alleen de tegenstanders van hem roepen dat hij dat gezegd heeft.
Dit is nou precies wat ik bedoel in mijn onderschrift met mensen die dingen zeggen zonder te weten waar ze over praten

Heb jij dat stukkie van Fortuyn gelezen?? NEE!! Ga nou niet zeggen dat je het wel gedaan hebt terwijl je het stiekem niet hebt gedaan. Je hebt niet eens de moeite genomen om het gewraakte intervieuw te lezen van de persoon die je nu beschermd. Had je het wel gedaan, dan had je devolgende passage gelezen:
Uit het intervieuw met Pim Fortuyn uit de Volkskrant van zaterdag 9-2-02 jl.

Ik ben ook voor afschaffen van dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren. Prachtig. Maar als dat betekent dat mensen geen discriminerende opmerkingen meer mogen maken, en die maak je in dit land nogal snel, dat zeg ik: dit is niet goed. Laat mensen die opmerkingen maar maken.
Duidelijker dan dit kan het niet krijgen.

Ik ben ook voor afschaffen van dat rare wetsartikel: gij zult niet stelen. Prachtig. Maar als dat betekent dat mensen geen fietsen kunnen stelen, en die steel je in dit land nogal snel, dat zeg ik: dit is niet goed. Laat mensen die fietsen maar stelen.

Klinkt nu al een stuk belachelijke hé. Mischien dat je niet beseft wat het betekent als je artikel 1 afschaft.
Mischien dat je niet beseft dat schelden pijn doet, dat discrimineren een van de ergste dingen is die er zijn.

"Ik mag je niet."
"Waarom niet? Je kent me niet."
"Ik mag je niet, je kleur staat me niet aan."

Als jij serieus gelooft dat dit de oplossing is dan ben je 75 jaar te laat geboren in het verkeerde land.
Dat is inderdaad angst. Dat is angst voor de consequenties die eruit volgen. Voor de bestraffing en de sociale gevolgen aldaar die je te wachten staan op het moment dat je zoiets overkomt. Dat ontbreekt hier helaas. De gevolgen zullen amper groot zijn. Jongeren worden hoogtens bij buro Halt gedropt. Heeft naar mijn mening geen enkele invloed op hun gedrag.
Nee dit is angst voor de politie die je naar de tering slaat als je kauwgom op de straat gooit.
En wat wil jij dan, dat jongeren direct de cel ingaan volgens Amerikaans voorbeeld? Denk je dat het daar beter van wordt...ik weet wel zeker van niet. Bureau Halt is er juist voor om te voorkomen dat ze in de gevangenis komen.
Een aardig voorbeeld is een groep Marrokanen die een bioscoop in Amsterdam terroriseerde. Ze vielen mensen lastig en belde naar elkaar. Politie kon helemaal niks doen (waarom weet ik ook niet). Op een gegeven moment heeft iemand daar zo'n Marrokaan een paar klappen gegeven. uiteindelijk werd hij opgepakt en die Marrokaan diende een aanklacht in.
Nu zijn er meerdere voorbeelden. Niet alleen met Marrokanen ook met Nederlands laten we wel wezen. Maar dat soort ongein moet echt veranderen hier willen we het nog leuk houden.
Nu ga ik je vragen. Welke bioscoopterrorisering in Nederland is uitgebreid in het beeld geweest? Juist, die van de witte voetbal "supporters" die mensen bedreigden niet naar de Ajaxfilm te gaan. Nu mijn volgende vraag: je zegt dat ook autochtonen stout zijn in de bioscoop, maar toch gebruik je dit voorbeeld allochtonen, ik wil van jou weten waarom.

En om nu antwoord te geven op jou voorbeeld. De politie kon wel ingrijpen: verstoring van de openbare orde. Waarom ze niks deden moet je hun vragen. In zo'n geval moet de politie duidelijk ingrijpen. Laat die jongens maar een nacht op het bureau slapen met alle gevolgen van dien. Laat ze opgehaald worden door hun ouders (dan zitten ze in vette shit dat kan ik je verzekeren). Laat ze het hele traject doorlopen (halt etc. etc.) Praten met hulpverleners.

Maar gebeurd dat? Nee. En waarom niet? Wat dacht je van te weinig agenten, te weinig hulpverleners, kortom te weinig geld. Bijna elke autotchtoon zegt dat er te weinig agenten zijn maar zelf bij de politie gaan, ho maar. Autochtonen klagen dat de politiek lokaal te soft is, maar zelf in de politiek gaan, ho maar. Autochtonen kankeren dat alle buurthuizen in de slop zijn geraakt, maar zelf in het bestuur gaan, ho maar.
Het punt meneer Achappey is, wil je iets veranderd zien en je hebt de mogelijkheid om aan deze verandering mee te werken maar je weigert, je kijkt zelfs neer op de mensen die dat voor je moeten doen (respect voor politie??) dan moet je ook niet zeiken als het niet gebeurd.

Ga je eigelijk wel stemmen op 6 maart? Dat zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Ik hoop dat je weet wat dat zijn. Ik hoop ook dat je gaat stemmen dan kan je meebepalen wat er gebeurd.
Heb je ook gehoord van de referendumwet? Dan kan je een beslissing van de regering aanvechten. Als de 2e kamer na alle debatten die nog volgen uiteindelijk positief is over de JSF ga ik een referendum organiseren (mischien krijg ik er nog een studiepunt voor >:) ) ondanks het feit dat het veel werk kost. Als iedereen zich meer bezighoud met de omgeveing, als de sociale controle weer terugkomt wordt 't beter. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is een begin...

Zo, tijd voor school. Tot slot nog 1 vraag achappey, wil je aub goede argumenten aanvoeren in je volgende betoog... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 11:58 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Ach, als je een keer een klap krijgt is dat nog te begrijpen (zal wel niet voor niets zijn :+ ),
maar het lijkt wel of buitenlanders je gewoon meteeen lek steken ofzo :?
Jouw kop is afgevuld met gier ipv hersens of niet? De ene na de andere domme opmerking plemp je hier neer. Denk eens na ipv te komen met open deuren en air-head-opinion-ventilaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Dit is nou precies wat ik bedoel in mijn onderschrift met mensen die dingen zeggen zonder te weten waar ze over praten
Heb jij dat stukkie van Fortuyn gelezen?? NEE!! Ga nou niet zeggen dat je het wel gedaan hebt terwijl je het stiekem niet hebt gedaan. Je hebt niet eens de moeite genomen om het gewraakte intervieuw te lezen van de persoon die je nu beschermd. Had je het wel gedaan, dan had je devolgende passage gelezen:
Yep, ik heb het artikel gelezen. Maar ik heb ook zijn persoonlijke toelichting daarna gehoord. Hij heeft daarin gezegd dat als artikel 1 ervoor zorgt dat de vrijheid van meningsuiting in het gedrang komt denkt hij: dat is niet goed. En ik denk daar hetzelfde over.

Dus het mag dan zo in de krant hebben gestaan, ik kijk verder dan me neus lang is en heb ook naar zijn persoonlijke toelichting geluisterd die die daarna gegeven heeft. Bovendien valt er over de manier van schrijven in dat artikel nog wat te zeggen aangezien deze journalist in de denktank van de PvdA zit. Niet geheel onbevooroordeeld lijkt mij.
Als jij serieus gelooft dat dit de oplossing is dan ben je 75 jaar te laat geboren in het verkeerde land.
Kijk aan dit soort opmerkingen hebben we wat in een discussie. |:(
Nee dit is angst voor de politie die je naar de tering slaat als je kauwgom op de straat gooit.
En wat wil jij dan, dat jongeren direct de cel ingaan volgens Amerikaans voorbeeld? Denk je dat het daar beter van wordt...ik weet wel zeker van niet. Bureau Halt is er juist voor om te voorkomen dat ze in de gevangenis komen.
Politie die je de tering in slaat als je kauwgom op straat gooit? Teveel Hollywood films gekeken? Ik ben voor een wat hardere aanpak van jeugdige delinquenten. Een jongere die oude dametjes van tasjes berooft hoort stevig aangepakt te worden. Daar bedoel ik dus geen bushokjes schoonmaken mee. Er moet heel wat gebeuren wil zo iemand weer normaal de samenleving in kunnen gaan want als je zulke dingen flikt op zo'n leeftijd zit er echt iets niet goed.
Nu ga ik je vragen. Welke bioscoopterrorisering in Nederland is uitgebreid in het beeld geweest? Juist, die van de witte voetbal "supporters" die mensen bedreigden niet naar de Ajaxfilm te gaan.
Yo, wat is het probleem? Ik zei toch dat het een voorbeeld was? Bovendien zei ik toch ook dat autochtonen zich hier schuldig aan maken?
Nu mijn volgende vraag: je zegt dat ook autochtonen stout zijn in de bioscoop, maar toch gebruik je dit voorbeeld allochtonen, ik wil van jou weten waarom.
Mocht het nog niet duidelijk zijn: HET IS EEN VOORBEELD!!!! Whatever of ik nou allochtonen of autochtonen hierin gebruik? Of is dat ook weer discriminatie?
Maar gebeurd dat? Nee. En waarom niet? Wat dacht je van te weinig agenten, te weinig hulpverleners, kortom te weinig geld. Bijna elke autotchtoon zegt dat er te weinig agenten zijn maar zelf bij de politie gaan, ho maar. Autochtonen klagen dat de politiek lokaal te soft is, maar zelf in de politiek gaan, ho maar. Autochtonen kankeren dat alle buurthuizen in de slop zijn geraakt, maar zelf in het bestuur gaan, ho maar.
Jij begint de hele tijd over argumenten, maar wat je hier typt slaat werkelijk als een lul op een drumstel. Om gegrond kritiek te mogen uiten op politiek moet je eerst zelf politiek actief zijn? Ik doe me best in alles waar ik voor sta, maar sorry bij mij zitten nou eenmaal ook 24 uur in een dag. Als dat zou betekenen dat je kritiek pas geleverd mag worden als je eerst zelf probeerd moet hebben er wat aan te doen dan kan je de hele 2e kamer opdoeken en kan er amper meer gediscussierd worden.
Het punt meneer Achappey is, wil je iets veranderd zien en je hebt de mogelijkheid om aan deze verandering mee te werken maar je weigert, je kijkt zelfs neer op de mensen die dat voor je moeten doen (respect voor politie??) dan moet je ook niet zeiken als het niet gebeurd.
Je weet amper wie ik ben en wat ik doe. Hoe kan jij in hemelsnaam zeggen dat ik niet meewerk aan veranderingen? Ik draag mijn steentje bij, op mijn eigen manier. Nee, ik zit niet bij de politie en zit ook niet in de politiek.
Ga je eigelijk wel stemmen op 6 maart? Dat zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Ik hoop dat je weet wat dat zijn. Ik hoop ook dat je gaat stemmen dan kan je meebepalen wat er gebeurd.
Hehe, je spreekt jezelf nu wel heel erg tegen. Eerst zit je tegen mij te beweren dat ik niet lees en dan zeg je zoiets. Niet in het hele land zijn gemeenteraadsverkiezingen. Maar goed, je zal wel niet verder hebben gekeken dan je eigen gemeente. In mijn gemeente zijn ze dus niet, dus stemmen op 6 maart wordt lastig.
Zo, tijd voor school. Tot slot nog 1 vraag achappey, wil je aub goede argumenten aanvoeren in je volgende betoog...
Wat heeft dit voor toegevoegde waarde? Als jij jezelf beter vindt dan mij hoef je nog niet zo denigrerend te reageren. Bovenstaande zin heeft geen enkel positief effect op dit topic en wekt alleen maar ergenissen op.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.