Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik was geen racist. They make me!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 798 views sinds 30-01-2008

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

Flapmo

and back is gigi!

Dat er iets aan het gebeuren is is duidelijk...nu nog afwachten of het lukt.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 19:40 schreef loekos het volgende:
Mensen stop deze discussie!! :) de huidige (politieke)stand van zaken is een glashelder bewijs dat er iets groots staat te gebeuren in nederland,en dat mocht eens tijd worden ook.

Ik verspil van af nu geen tijd meer aan mensen die domweg niet in willen zien dat het op de paarse laat je maar leeg plunderen manier echt niet meer kan.

Feel the force... together where strong *D
Applaus...!!!

Verwijderd

helemaal mee eens

nu w8ten op de lieve mod die d'r een slotje op zet en ons verlost van deze topic

Verwijderd

Ik had het over de mensen die in hun geboorteland zitten. Dus die niet in Nederland wonen, waarom moeten wij voor hun zorgen? Ik ga toch ook niet naar Marokko om dan 2x een uitkering voor me kinderen (oke heb ik niet, ik ben pas 16) te krijgen?
Heel simpel. Die mensen werken in Nederland. Van het geld dat ze hier verdienen onderhouden ze hun gezin, net als jij. Ze betalen dezelfde belastingen en sociale premies als jij, Dan is het toch volstrekt logisch dat ze dezelfde uitkeringen krijgen als jij? Dus ook kinderbijslag: Ze hebben tenslotte kinderen. Waarom zou de plaats waar die kinderen zich bevinden, iets uitmaken?

Ik kan me voorstellen dat export van kinderbijslag wordt gestopt omdat het te fraudegevoelig is, maar dan zou de consequentie wel moeten zijn dat allochtonen minder belasting gaan betalen, namelijk exact evenveel als nu hun premie voor de kinderbijslag bedraagt. Je kan mensen niet laten betalen voor voorzieningen, en ze die vervolgens niet geven.
Ik weet niet of je verkeerd gelezen hebt, ik heb niets tegen nederlandse of marokkaanse kinderen die bijslag krijgen, ik ben er tegen dat ze bijslag krijgen als ze in een ander land wonen. Dit is een groot verschil denk ik zo, dan moeten ze van dat land maar de bijslag krijgen?
Dat zie je verkeerd. Ze werken in nederland, en in NEDERLAND betalen ze dus hun loonbelasting. In Marokko niet. Kinderbijslag wordt betaald vanuit die belasting. Dus zal het land waar ze de belasting opbrengen, ook dat soort premies moeten betalen.
Maar als mijn vriend of vriendin in mekaar gebeukt/lastig gevallen wordt is het opeens wel mijn probleem? Of laat jij ze lekker je vrienden afrossen//verkrachten op dat moment en ga je vrolijk w88 op de politie? (die vervolgens niets mag doen omdat die lui allang weg zijn en er weer eens geen bewijzen zijn ofzo..en al pakken ze ze op dan krijgen ze iets van 3 maanden?)
Natuurlijk niet, waarschijnlijk sla ik er in een vlaag van verstandsverbijstering op los, maar daarmee ben ik in principe wel fout bezig. En dat is maar goed ook... Stel je voor wat voor een maatschappij we krijgen als ik het recht heb iemand in elkaar te rossen op het moment dat ik me bedreigd voel, zonder dat justitie mijn beslissing om dat te doen mag toetsen aan de wet. Gelukkig is het in nederland in principe strafbaar iemand fysiek te bedreigen! De rechter oordeelt er btw wel over of je ervoor gestraft wordt, als je je verdedigt zal dat wel meevallen. Er bestaat zoiets als noodweer... Het is misschien wat krom, maar het alternatief, namelijk dat je voor eigen rechter mag spelen, is nog veel krommer en schadelijker voor de maatschappij.
Jazzman zei het al, ik zei het al, tegen mij praten ze maar nederlands. Misschien is dat openbare gebouwen ietsje overdreven. Ben ik met je eens.
Het is wel praktisch als ze een taal spreken die jij ook spreekt ja - Al heb ik er persoonlijk geen enkel bezwaar mee als iemand mij in het engels, duits of frans aanspreekt. Of het me gaat lukken terug te spreken is in dat laatste geval wat twijfelachtig, maar verstaan zal ik ze wel. En daar gaat het toch om?

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 18:14

unclero

MB EQA ftw \o/

Op zondag 10 maart 2002 17:52 schreef Flapmo het volgende:
Je hebt het over oorlogsveteranen? Wat is de connectie met marokkanen en turken? Hebben marokkanen en turken voor ons gevochten? NEE, ze "vochten" TEGEN ons, das wat anders..
In dat geval moet daar iets flinks aan gedaan worden..

Behalve dat ik staatsinrichting bestuderen leuk vind, heb ik nix met politiek..
Maar ik ben het er gloeiend mee eens dat Paars toch wel flink heeft lopen knoeien. En dat kun je niet maken in een klein land, met grote handelssfeer, en een mega-staatsschuld.

Ik ben benieuwd naar Fortuyn, mijn favoriete type politicus is een, wat we in het studentenhuis noemden, 'Fujimori'-type. No-nonsense, No-time, No-fuzz, en hoog ik-doe-het-zelf-wel gehalte. Het zal me benieuwen of hij zo'n type is.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Het is wel praktisch als ze een taal spreken die jij ook spreekt ja - Al heb ik er persoonlijk geen enkel bezwaar mee als iemand mij in het engels, duits of frans aanspreekt. Of het me gaat lukken terug te spreken is in dat laatste geval wat twijfelachtig, maar verstaan zal ik ze wel. En daar gaat het toch om?
Engels, Duits en Frans zou eventueel kunnen maar je weet (neem ik aan :?) dat ik het over de talen, marokkaans en Turks heb. Ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat (haast) geen 1 nederlander deze verstaat.

En dat van die kinderbijslag.. Ik blijf erbij dat ze dan hun kinderen maar hierheen moeten halen als ze die kinderbijslag willen. Zij betalen dan wel belasting aan ons maar dat is omdat ze in nederland werken, lijkt me beter dan helemaal geen inkomsten (in hun eigen land), toch? En zij betalen dan voor de mensen in Nederland klopt, maar is dat een reden om mensen in hun vaderland (of ander land) kinderbijslag te geven? Kinderbijslag krijg je van de overheid, hoe die aan deze inkomsten komt is hun zaak, de nederlandse overheid hoeft toch niet voor marokko kinderbijslag te geven? Dat mag marokko doen (en omgekeerd dus ook). Maarja mijn mening, kzie dat jij het hier duidelijk niet mee eens bent, kan, alleen vind ik je argumenten niet sterk genoeg om mij te laten inzien wat het nut ervan is.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:54 schreef Captain Proton het volgende:

Heel simpel. Die mensen werken in Nederland. Van het geld dat ze hier verdienen onderhouden ze hun gezin, net als jij. Ze betalen dezelfde belastingen en sociale premies als jij, Dan is het toch volstrekt logisch dat ze dezelfde uitkeringen krijgen als jij? Dus ook kinderbijslag: Ze hebben tenslotte kinderen. Waarom zou de plaats waar die kinderen zich bevinden, iets uitmaken?

Ik kan me voorstellen dat export van kinderbijslag wordt gestopt omdat het te fraudegevoelig is, maar dan zou de consequentie wel moeten zijn dat allochtonen minder belasting gaan betalen, namelijk exact evenveel als nu hun premie voor de kinderbijslag bedraagt. Je kan mensen niet laten betalen voor voorzieningen, en ze die vervolgens niet geven.
Fraudegevoelig...???
De Marokkaanse regering verdomd het gewoon om mee te werken aan een onderzoek!
En ik heb wel een vermoeden waarom ook...!!!
Accuut stoppen met die kinderbijslag naar Marokko, laten ze daar eerst maar eens bewijzen dat al die kinderen waarvoor betaald wordt wel echt bestaan.
Kunnen ze dat niet, dan hoest de regering daar de centen zelf maar op.
En natuurlijk de onterecht betaalde miljoenen ff fijn terug laten komen.
T'is de hoogste tijd dat we nu eens ophouden voor Sinterklaas te spelen!
Dat zie je verkeerd. Ze werken in nederland, en in NEDERLAND betalen ze dus hun loonbelasting. In Marokko niet. Kinderbijslag wordt betaald vanuit die belasting. Dus zal het land waar ze de belasting opbrengen, ook dat soort premies moeten betalen.
Er gaat zo'n 130 miljoen gulden per jaar aan kinderbijslag naar Marokko, dat krijgen alle Marokkanen die in ons land zijn bij elkaar nog niet aan belasting betaald in een jaar!
Laat staan degene die hier "wel" werken. ;)
Natuurlijk niet, waarschijnlijk sla ik er in een vlaag van verstandsverbijstering op los, maar daarmee ben ik in principe wel fout bezig. En dat is maar goed ook... Stel je voor wat voor een maatschappij we krijgen als ik het recht heb iemand in elkaar te rossen op het moment dat ik me bedreigd voel, zonder dat justitie mijn beslissing om dat te doen mag toetsen aan de wet. Gelukkig is het in nederland in principe strafbaar iemand fysiek te bedreigen! De rechter oordeelt er btw wel over of je ervoor gestraft wordt, als je je verdedigt zal dat wel meevallen. Er bestaat zoiets als noodweer... Het is misschien wat krom, maar het alternatief, namelijk dat je voor eigen rechter mag spelen, is nog veel krommer en schadelijker voor de maatschappij.
Degene die tot nu toe de meeste schade aanbrengen aan de maatschappij zijn de criminele allochtonen...
Dat is voor jou niet zo moeilijk, een kapitein die geen buitenlands verstaat heeft waarschijnlijk aan het roer van een binnenvaartschip gestaan... ;)

/me (sorry Loekos maar ik kon het "weer" niet laten)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 00:49 schreef TheBird het volgende:

[..]

Fraudegevoelig...???
De Marokkaanse regering verdomd het gewoon om mee te werken aan een onderzoek!
En ik heb wel een vermoeden waarom ook...!!!
Accuut stoppen met die kinderbijslag naar Marokko, laten ze daar eerst maar eens bewijzen dat al die kinderen waarvoor betaald wordt wel echt bestaan.
Kunnen ze dat niet, dan hoest de regering daar de centen zelf maar op.
En natuurlijk de onterecht betaalde miljoenen ff fijn terug laten komen.
T'is de hoogste tijd dat we nu eens ophouden voor Sinterklaas te spelen!
[..]

Er gaat zo'n 130 miljoen gulden per jaar aan kinderbijslag naar Marokko, dat krijgen alle Marokkanen die in ons land zijn bij elkaar nog niet aan belasting betaald in een jaar!
[..]

Degene die tot nu toe de meeste schade aanbrengen aan de maatschappij zijn de criminele allochtonen...
[..]

Dat is voor jou niet zo moeilijk, een kapitein die geen buitenlands verstaat heeft waarschijnlijk aan het roer van een binnenvaartschip gestaan... ;)

/me (sorry Loekos maar ik kon het "weer" niet laten)
Heheheh je moet doen wat je niet laten kan ;)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 00:49 schreef TheBird het volgende:

[..]

Kom eerst maar eens met cijfers over dat vermeende belastingontduiken waar "alle" marokkanen zich mee bezig zouden houden!
Nee hoor! Dat zijn de belastingontduikende, frauderende, discriminerende Nederlanders!

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 14:11 schreef SAPman het volgende:

[..]

Kom eerst maar eens met cijfers over dat vermeende belastingontduiken waar "alle" marokkanen zich mee bezig zouden houden!
[..]

Nee hoor! Dat zijn de belastingontduikende, frauderende, discriminerende Nederlanders!
En daar gaan we weer... "disciminatie!!" Kijk eens naar de harde cijfers man: Een gigantisch groot percentage van de criminelen is allochtoon, terwijl de allochtonen maar een klein percentage vormen van de Nederlandse bevolking. Of moet ik zeggen bevolking van Nederland. Het zal best zo zijn dat een kleine groep het verpest voor de meerderheid: So be it! Bij harde maatregelen zullen er altijd onschuldigen het slachtoffer worden, maar dat kan nou eenmaal niet anders.
Over de kinderbijslag kan ik helemaal kort zijn: Geen kinderen in Nederland? Geen kinderbijslag.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 18:40
Over die kindrbijslag voor kinderen in het buitenland bestaat ook een makkelijke oplossing. Je maakt het afhankelijk van het prijsniveau van dat land. Dit zou tot gevolg hebben dat ze in Marokko een stuk minder krijgen en bijvoorbeeld in Engeland een stuk meer dan in Nederland. Niks geen racisme gewoon reëele kinderbijslag naar het prijsniveau in het land waar ze zitten.

PS alle fraude of onvolledige verklaringen geen moeite voor doen laat zij het maar bewijzen dat ze er recht op hebben. Ik moet bij formulieren of sollicitaties toch ook kunnen bewijzen dat ik mn diploma heb of een verklaring van goed gedrag kunnen overhandigen.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 14:11 schreef SAPman het volgende:

Als de regering daar te beroerd is om mee te werken aan een onderzoek, zal dat niet meevallen, die zijn zelf n.l. net zo corrupt als de rest van dat volk, en steken hoogstwaarschijnlijk een deel van die 130 mijloen in hun eigen zak...

Accuut stopzetten die kinderbijslag, laat de Marokkaanse regering eerst maar eens met bewijzen komen!!!
:?

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Gelukkig, ik was al bang dat ik dit zo zwart wit zag :). Maar er zijn dus meer mensen die die kinderbijslag abnormaal vinden. Goed om te weten.

Verder wordt er hier trouwens elke week een knokploeg van buitenlanders gevormd die standaard om 1:30 het lokale cafe (naja alles wat eruit komt) in mekaar beuken...Dus idd, klein % dat het doet, klein % dat in ned. buitenlander is....maar een fokking irritant % :(.

Dan nog een grapje tussendoor:

"Er wonen 9 miljard mensen op deze aarde, weetje wel hoe fokkin veel daarvan buitenlander zijn!! >:) >:)

Verwijderd

nog steeds geen slotje :'(

Verwijderd

WHAHAHAHAHA :D :D :D zelfs Rob Oudkerk vindt Marokkanen kut! Dat zegt hij zelf letterlijk op tv. Niet te geloven!!!

En dan zegt hij tegen ons dat wij dat niet mogen vinden, lekker dan ;(. Mooie partij is dat die PvdA!

Verwijderd

Om maar even op de topicstarter te reageren: Racist hoef je nooit te zijn, dit is alleen maar negatief en het helpt geen ene bal.

Buitenlanders in Nederland ok, maar er moeten een paar regels aan verbonden zijn. Ten eerste moeten er niet zoveel mensen komen dat Nederland vol geraakt. Daar bedoel ik onder anderen mee dat er de laatste tijd veel te veel huizen moeten worden gemaakt en dat is onder anderen zeer slecht voor het milieu. Tja en als Nederland volraakt dan moeten de buitenlanders die niet met hun leven bedreigt worden gewoon weer terug naar hun eigen land (Ook de buitenlanders uit de buurt zoals Duitser of Belgen). Hiervoor hoef je geen racist te zijn om dat te doen.

Ten tweede. Als ze crimineel gaan doen hebben ze het hier schijnbaar niet naar hun zin en de genen die zich hier schuldig aan maken moeten maar weer terug naar eigen land. Oorlog of niet, eigen schuld dat ze niet van onze gastvrijheid gebruik wilden maken.

Nederlanders die crimineel gedrag vertonen moeten trouwens eens een keer veel zwaarder gestraft worden en een keer niet zo zielig doen als ze in de gevangenis komen. Tering wat een luxe zeg het is bijna een feest om in de gevangenis te komen. Maarja als ze nou de straffen wat zwaarder maken. Iedereen weet dan wat er kan gebeuren als je een misdrijf pleegt dus heeft ook niemand het recht om dan te zeuren

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Die thread, die!

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:45 schreef Fused het volgende:
Die thread, die!
:?

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:45 schreef Fused het volgende:
Die thread, die!
LOL toch jammer dat je geen modje bent hè ;)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 19:40 schreef loekos het volgende:
Mensen stop deze discussie!! :) de huidige (politieke)stand van zaken is een glashelder bewijs dat er iets groots staat te gebeuren in nederland,en dat mocht eens tijd worden ook.

Ik verspil van af nu geen tijd meer aan mensen die domweg niet in willen zien dat het op de paarse laat je maar leeg plunderen manier echt niet meer kan.

Feel the force... together where strong *D
Ow gadverdamme man doe niet zo eng.. jij ziet het zeker ook als jou heilige plicht om fortuyn tot premier te helpen?

sorry voor deze niveau-loze reply, maar dit soort reacties bezorgen me echt een beetje rillingen....

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:31
Op woensdag 13 maart 2002 14:22 schreef xoploosx het volgende:

[..]

En daar gaan we weer... "disciminatie!!" Kijk eens naar de harde cijfers man: Een gigantisch groot percentage van de criminelen is allochtoon, terwijl de allochtonen maar een klein percentage vormen van de Nederlandse bevolking. Of moet ik zeggen bevolking van Nederland. Het zal best zo zijn dat een kleine groep het verpest voor de meerderheid: So be it! Bij harde maatregelen zullen er altijd onschuldigen het slachtoffer worden, maar dat kan nou eenmaal niet anders.
Over de kinderbijslag kan ik helemaal kort zijn: Geen kinderen in Nederland? Geen kinderbijslag.
een groot deel van de criminelen is allochtoon, maar niet een groot deel van de alochtonen is crimineel! daar ga je de fout in...

Verwijderd

Het zal best,...
Alloctonen zouden crimineel zijn, omdat ze in een lagere klasse zitten?

Dus ze wonen in een armere buurt en kunnen er daardoor vaak niks aan doen dat ze misdaden plegen?...
Dat is grote onzin.... En ál kónden ze er niks aan doen...
DAAROM HOEVEN wij (niet allochtonen) het toch níet te accepteren?

LET WEL; Het is zéker niet mijn bedoeling om zomaar alle buitenlanders / allochtonen over één kam te scheren. Natuurlijk kun je dat niet maken... Wél valt het me op dat veel allochtonen gewoon een stuk aggressiever / luidruchtiger overkomen.
{Nee, ze hebben geen geld en dus gaan ze tasjesroof of LOMPER doen},... dan vraag ik me toch af waar die luidruchtige buitenlanders die altijd met hun scootertjes over straat zwerven vandaan komen? Blijkbaar hebben ze wél het geld voor 'n scooter.
Wél 'n dure Aprilia & niet studeren / werken?..... nounounou

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Lemmeb schreef:
LOL toch jammer dat je geen modje bent hè ;)
Ja.
Dit soort grote threads worden nauwelijks meer gelezen, zijn hopeloos off-topic geraakt en trekken een hoop losse flodders aan die niet meer tot discussie leiden. Ik stel voor dat deze draad een vredige dood sterft en dat de volgende die wil reageren een nieuwe draad opent met hetzelfde onderwerp (maar bij voorkeur een betere titel, want ik krijg jeuk van deze).

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:07 schreef Fused het volgende:

[..]

Ja.
Dit soort grote threads worden nauwelijks meer gelezen, zijn hopeloos off-topic geraakt en trekken een hoop losse flodders aan die niet meer tot discussie leiden. Ik stel voor dat deze draad een vredige dood sterft en dat de volgende die wil reageren een nieuwe draad opent met hetzelfde onderwerp (maar bij voorkeur een betere titel, want ik krijg jeuk van deze).
Ik vind het in elk geval best. Sluiten die hap.

Verwijderd

of een : Ik was geen racist. They make me! deel 2 maken :)

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

ReV3rEnD schreef:
of een : Ik was geen racist. They make me! deel 2 maken :)
Dat kan best, maar doe dan alsjeblieft een iets andere titel, want van deze krijg ik jeuk (omdat het brak Engels is).

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Lees [topic=445013/1/100] en praat mee om te zien wat er met dit soort topics gaat gebeuren. :)

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik denk dat het tijd wordt deze discussie te beeindigen. Het lijkt er niet op dat er nog heel erg veel zinnigs uit naar voren komt.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.