Redje moet ik nu hopen op een MOBO met BIOS 1005 of juist niet
Ik snap er niets meer van met die ICS clockgen's
K, ik wil niet met voltages gaan kloten enzo...
maar wil die Northwood 2Ghz wel een beetje OCén.
20*120=2400MHz
kan ik de FSB van het geheugen loslaten? want ik wil mem liever niet overklokken? enne AGP en PCI bus kan ik toch locken? zodat die geen last van OCén hebben?
vergeef me, ik kom van BX tijdperk waar CPU fsb == mem fsb, snappie? ik wil dus de cpu wel OC'en maar niet het geheugen.
dus als iemand dat effe snel uit kan leggen
ik heb nog nooit overklokt, op me GF2 GTS na dan...
ps: kom er net achter dat ik een p4 voeding heb, maar geen ezplug, zo'n oudere plug die bv op die TH7-II kan. dus nieuwe voeding kopen denk ik want op de P4S333 zit niet zo'n aansluiting.
maar wil die Northwood 2Ghz wel een beetje OCén.
20*120=2400MHz
kan ik de FSB van het geheugen loslaten? want ik wil mem liever niet overklokken? enne AGP en PCI bus kan ik toch locken? zodat die geen last van OCén hebben?
vergeef me, ik kom van BX tijdperk waar CPU fsb == mem fsb, snappie? ik wil dus de cpu wel OC'en maar niet het geheugen.
dus als iemand dat effe snel uit kan leggen
ik heb nog nooit overklokt, op me GF2 GTS na dan...
ps: kom er net achter dat ik een p4 voeding heb, maar geen ezplug, zo'n oudere plug die bv op die TH7-II kan. dus nieuwe voeding kopen denk ik want op de P4S333 zit niet zo'n aansluiting.
Je geheugen oc'en levert juist bij de p4 een fikse verbetering op, omdat die erg hongerig is naar geheugen bandbreedte. Daarom loopt ie ook zo goed icm DRDRAM/rimm.
Je hoeft je voeding niet te vervangen. Kijk of je zo'n aansluit plug kunt vinden. Of iets in elkaar knutselen. Of op een of andere manier die extra voeding connector kunt verbinden met je voeding.
De p4 haalt zijn energie uit de 12 volt lijn. Daarom moet je die connector hebben. Met een step-down converter, als je dat iets zecht. Maar hij moet dus gewoon die stekker hebben. kun je gewoon aftappen van die andere stekkertjes.
Je hoeft je voeding niet te vervangen. Kijk of je zo'n aansluit plug kunt vinden. Of iets in elkaar knutselen. Of op een of andere manier die extra voeding connector kunt verbinden met je voeding.
De p4 haalt zijn energie uit de 12 volt lijn. Daarom moet je die connector hebben. Met een step-down converter, als je dat iets zecht. Maar hij moet dus gewoon die stekker hebben. kun je gewoon aftappen van die andere stekkertjes.
Ik heb dus zegmaar de allereerste P4 connector, is iets langer en smaller, 6 draads geloof ik terwijl die ezplugs allemaal vierkant zijn en 4 draads geloof ik. Maakt niet uit, want ik zet er toch een 400 watt voeding in, ik koop namelijk een Antec kast met ruimte voor 7 coolers, verder komen er 2 cd drives, 2 hd's, een ipanel en een baycooler in. dat vreet ook extra stroom ;:P
maar ik wil gewoon weten of mijn AGP en PCI niet zullen leiden als het geheugen, dan wel de cpu overklok.
PCI moet dus ten allen tijde 33MHz blijven en AGP 66MHz.
daar wil ik nou concreet antwoord op.
maar ik wil gewoon weten of mijn AGP en PCI niet zullen leiden als het geheugen, dan wel de cpu overklok.
Iemand trouwens al ervaring opgedaan met de Asus P4S333?
Met de search vondt ik maar 2 topics waarvan er geen ervaring uitgegooid werden.
Ik wil dat bord omdat ik daar PC2700 op kan zetten en de SiS645 chipset is retesnel als ik het zo lees.
Ik leg liever geen geld bij RDRAM omdat ik mijn twijfels heb over de toekomst ervan.
Met de search vondt ik maar 2 topics waarvan er geen ervaring uitgegooid werden.
Ik wil dat bord omdat ik daar PC2700 op kan zetten en de SiS645 chipset is retesnel als ik het zo lees.
Ik leg liever geen geld bij RDRAM omdat ik mijn twijfels heb over de toekomst ervan.
als je bordje ook de usb 2.0 poorten heeft, dan moet je die gebruiken. die werken kennelijk wel goed met een hoger fsb.Op dinsdag 26 februari 2002 11:59 schreef JSI het volgende:
[..]
Heb hetzelfde probleem met dezelfde M$ muis.
Alleen ik houd hem stabiel tot 115.
Ik ben een aantal keren hoger geweest en kon m'n
nieuwe muis van $$ terugbrengen voor reparatie.
(heb een nieuwe meegekregen)
Volgens mij zijn de USB poorten niet helemaal lekker meer.
M'n onboard sound hield op bij FSB 110, heb er maar een
sb ingezet.
en om je jumper instelling voor je p4t-e te vinden moest je de manuals van de P4T (dus zonder E) downen.
suc6
weet nog steeds niet welke van de 2 bord ik ga kopen
Het schijnt dat de nieuwe planken (dus met bios 1005) juist weer de CYP clockgen's hebben(zo ook die van mij)... lekker vaag maar de oude hadden dus de CYPs, degene daarna de ICSen en nu weer de CYPsOp dinsdag 26 februari 2002 12:58 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Redje moet ik nu hopen op een MOBO met BIOS 1005 of juist nietIk snap er niets meer van met die ICS clockgen's
Dus als je eentje met bios 1004 ofzo kan krijgen lijkt me de kans groter dan je er 1 met ICS chips treft.
Al met al ben ik er tevreden mee, dan maar niet zwaar overklokken, de CYPs gaan ongeveer tot een fsb van 120, kan ik prima mee leven.
Als je die chips nou eens koelt dat wil ook wel eens helpen.
Voel eens of ze ook warm worden. Gewoon een koellichaam erop en dan eens kijken hoever ze komen.
Voel eens of ze ook warm worden. Gewoon een koellichaam erop en dan eens kijken hoever ze komen.
Verwijderd
zal ik met de abit TH7-II meer kans hebben om hem zonder probs op 2,2 of 2,4 gig te laten lopen
of is het verstandig te wachten op de nieuwe bordjes met pc4200 geheugen
of is het verstandig te wachten op de nieuwe bordjes met pc4200 geheugen
De Abit TH7-II (RAID) heeft dus fix-pci/agp.Op dinsdag 26 februari 2002 13:28 schreef Kaap het volgende:
Ik heb dus zegmaar de allereerste P4 connector, is iets langer en smaller, 6 draads geloof ik terwijl die ezplugs allemaal vierkant zijn en 4 draads geloof ik. Maakt niet uit, want ik zet er toch een 400 watt voeding in, ik koop namelijk een Antec kast met ruimte voor 7 coolers, verder komen er 2 cd drives, 2 hd's, een ipanel en een baycooler in. dat vreet ook extra stroom ;:P
dat is volgensmij het enigste mobo merk dat die fix functie heeft. dus als je dat op 33/66 wilt hebben zul je dat moeten hebben. want fsb is de enigste manier om je p4 te overclocken. Of je moet het geld overhebben voor een engeneering samples. Die worden wel eens tegen opbieden verkocht, maar volgens mij zijn ze dan niet te betalen hoog. die zijn multiplier locked.
K, dan hoef ik ook geen nieuwe voeding te kopen want die extra voedingsconnector zit op mijn voeding ipv eazyplug.
Maar dan ga ik dus voor een RDRAM combo.
uhm, van wat ik begrepen had is die eazyplug er juist voor dat de oude voedingen die geen p4 connector hebben, toch goed met het mobo werken.Op woensdag 27 februari 2002 10:09 schreef Kaap het volgende:
K, dan hoef ik ook geen nieuwe voeding te kopen want die extra voedingsconnector zit op mijn voeding ipv eazyplug.
dus als je een p4 voedig hebt, en een mobo met een eazyplug, dan werk alles, alleen gebruik je een molex met je eazyplug ipv je p4 connector.
Verwijderd
Sufferd ! Als je toch al geld wilt uitgeven voor een P4 2,2 ghz northwood. Doe het dan meteen goed en koop een mobo met de 850 chipset !!! Pleur dat DDR maar in de kliko en koop ff 2 x 256 Mb RIMMetjes...
Dat ze dat hebben verzonnen snap ik nog steeds nie (PC133/DDR samen met een P4) zoveel goedkoper is t nie en je prestaties donderen een end naar benee
...
Knutsel is een Die-Hard Rambus Fan
En trouwens, als je dan toch dat rambus gebruikt dan kun je ook nog eens verder overclocken... denk +/- 2800 Mhz dat je uit gaat komen (of hoger natuurlijk).
Hm... sorry... had dus ff alleen de eerste pagina gelezen..
Ik ben een hartje
Dat ze dat hebben verzonnen snap ik nog steeds nie (PC133/DDR samen met een P4) zoveel goedkoper is t nie en je prestaties donderen een end naar benee

En trouwens, als je dan toch dat rambus gebruikt dan kun je ook nog eens verder overclocken... denk +/- 2800 Mhz dat je uit gaat komen (of hoger natuurlijk).
Ik ben een hartje
jah alleen twijfel ik of ik moet wachten op de 533MHz fsb Northwood en RDRAM 1066. beide zullen wel erg duur zijn denk ik.
kan er wel op wachten, maar dan een normale northwood met pc800 te kopen aangezien die prijzen dan zullen droppen.
op de TH7-II zit een brede extra voedingsaansluiting voor P4, hoe heet die aansluiting? ik zie ook op P4 voedingen wel eens een vierkant 4 aderige voedingsplug zitten, hoe heet die dan? zijn 2 P4 voedingsaansluitingen volgens mij.
kan er wel op wachten, maar dan een normale northwood met pc800 te kopen aangezien die prijzen dan zullen droppen.
op de TH7-II zit een brede extra voedingsaansluiting voor P4, hoe heet die aansluiting? ik zie ook op P4 voedingen wel eens een vierkant 4 aderige voedingsplug zitten, hoe heet die dan? zijn 2 P4 voedingsaansluitingen volgens mij.
mjah DDR of RDRAM, scheelt voor mij wel effe €150 en juist die €150 is over mijn budget. ik vindt die i850 chipsetborden wel vet duurder dan de DDR's.Op woensdag 27 februari 2002 10:31 schreef knutsel het volgende:
Sufferd ! Als je toch al geld wilt uitgeven voor een P4 2,2 ghz northwood. Doe het dan meteen goed en koop een mobo met de 850 chipset !!! Pleur dat DDR maar in de kliko en koop ff 2 x 256 Mb RIMMetjes...
Dat ze dat hebben verzonnen snap ik nog steeds nie (PC133/DDR samen met een P4) zoveel goedkoper is t nie en je prestaties donderen een end naar benee...
Ik ben een hartje
Misschien dat we voor de duidelijkheid even de voor en nadelen van de intel P4 moederboerden die in deze topic (13 pagina's al !!) zijn langsgekomen op een rijtje moeten zetten. De prijzen zijn hierbij buiten beschouwing, er zal namelijk niet veel verschil in zitten.
i850 RDRAM voordelen:
-hoogst mogelijke geheugen bandbreedte, waardoor dit nog altijd de snelste P4 chipset is, de P4 is namelijk ontworpen voor Rambus geheugen
-hoge stabiliteit
i850 RDRAM nadelen:
-overclockbaarbeid is sterk afhankelijk van de rdram clockgenerator die op je mobo zit, FSB snelheden tot 133 Mhz niet gegarandeerd (onafhankelijk van je geheugen)
-overclockbaar RDRAM geheugen moeilijk aan te komen (geheugen dat op 2x533 Mhz loopt bedoel ik dan)
-geheugen (uitbreidbaar) per 2 modelus
-chipset is inmiddels al een jaartje oud, waardoor de nieuwste features (USB2.0 etc.) niet op dit mb te verkrijgen zijn
-PCI bug in de chipset, PCI bandbreedte is beperkt tot 90 MB/s, waardoor bijvoorbeeld je SCSI U160 controller onder zijn kunnen draait (http://www.tweakers.net/nieuws/20133)
i845 DDR voordelen:
-nieuwe chipset met de nieuwste features
-hoog overclock potentieel, FSB snelheden tot 133 mhz en zelfs hoger worden bijna altijd wel gehaald
-DDR geheugen dat boven 133 Mhz loopt is makkelijk te krijgen, OEM geheugen haalt zelfs meestel wel de 150 mhz
-moederboarden verkrijgbaar die geen P4 voeding vereisen (de Asus P4B266 in elk geval)
-hoge stabiliteit
i845 DDR nadelen:
-beperkte DDR geheugen bandbreedte is beperkend voor een snel systeem boven de 2.5Ghz
-slechts 3 geheugen banken, waarvan de 3e niet altijd goed werkt (bij gebruik van double sided modules dacht ik ??)
Als jullie dit willen corrigeren / aanvullen kan dit misschien een mooi stukje worden voor in de FAQ
i850 RDRAM voordelen:
-hoogst mogelijke geheugen bandbreedte, waardoor dit nog altijd de snelste P4 chipset is, de P4 is namelijk ontworpen voor Rambus geheugen
-hoge stabiliteit
i850 RDRAM nadelen:
-overclockbaarbeid is sterk afhankelijk van de rdram clockgenerator die op je mobo zit, FSB snelheden tot 133 Mhz niet gegarandeerd (onafhankelijk van je geheugen)
-overclockbaar RDRAM geheugen moeilijk aan te komen (geheugen dat op 2x533 Mhz loopt bedoel ik dan)
-chipset is inmiddels al een jaartje oud, waardoor de nieuwste features (USB2.0 etc.) niet op dit mb te verkrijgen zijn
-PCI bug in de chipset, PCI bandbreedte is beperkt tot 90 MB/s, waardoor bijvoorbeeld je SCSI U160 controller onder zijn kunnen draait (http://www.tweakers.net/nieuws/20133)
i845 DDR voordelen:
-hoog overclock potentieel, FSB snelheden tot 133 mhz en zelfs hoger worden bijna altijd wel gehaald
-DDR geheugen dat boven 133 Mhz loopt is makkelijk te krijgen, OEM geheugen haalt zelfs meestel wel de 150 mhz
-moederboarden verkrijgbaar die geen P4 voeding vereisen (de Asus P4B266 in elk geval)
-hoge stabiliteit
i845 DDR nadelen:
-beperkte DDR geheugen bandbreedte is beperkend voor een snel systeem boven de 2.5Ghz
-slechts 3 geheugen banken, waarvan de 3e niet altijd goed werkt (bij gebruik van double sided modules dacht ik ??)
Als jullie dit willen corrigeren / aanvullen kan dit misschien een mooi stukje worden voor in de FAQ
edit:
Typos en foutjes aangegeven door Redje, dank hiervoor
Typos en foutjes aangegeven door Redje, dank hiervoor
Uhm de typosOp woensdag 27 februari 2002 11:45 schreef The_Yeti een heel verhaal:
Het moet zijn i845DDR en niet RDRAM
verder een goede samenvatting.Op woensdag 27 februari 2002 11:45 schreef The_Yeti het volgende:
i850 RDRAM nadelen:
neem aan dat je 4 x 133 bedoelt
samsung rdram loopt wel meestal op 4x133 =533
i845 RDRAM voordelen:
denk dat het ddrdram of gewoon i845 moet zijn,
idem hieronder
i845 RDRAM nadelen:
hieraan is nog toe te voegen dat een rdram sys op 2.5 Ghz ongeveer gelijk staat aan een ddr sys op 3.0 Ghz.
beide chipset ondersteunen de oude agp-kaarten met een 1.5 ipv 3.3 volt niet (voltages kunnen ook andersom, weet het ff niet meer)
Verwijderd
God koleere!!! wat een lading meningen zeg
ik wil ook zo snel mogelijk een p4 1,8a northwood
en ik heb maar 1 vraag:
Wat is het gunstigste mobo/geheugen voor deze killer proc
Er moet hier toch een tech head rond zwerven die dat zo ff op tafel kan kwakken lijkt mij
Ik ben al op overclockers.com geweest maar de mobo merken zijn daar heel variërend...geen touw aan vast te knopen
O ja.....Ik wil er keihard mee gaan gamen.
en ik heb maar 1 vraag:
Er moet hier toch een tech head rond zwerven die dat zo ff op tafel kan kwakken lijkt mij
Ik ben al op overclockers.com geweest maar de mobo merken zijn daar heel variërend...geen touw aan vast te knopen
O ja.....Ik wil er keihard mee gaan gamen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 13:51
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
jojo
waarom ddr geheugen?
dat belemmert de p4 best wel weer wat
neem rambus als je sneller dan snel wilt
hehe
iig rambus geheugen zal de fsb van je p4 als je overclocked ook een stuk minder belemmeren
waarom ddr geheugen?
dat belemmert de p4 best wel weer wat
neem rambus als je sneller dan snel wilt
hehe
iig rambus geheugen zal de fsb van je p4 als je overclocked ook een stuk minder belemmeren
euh...ik heb een Asus Geforce 2 GTS V7700 Pure, wat voor voltage heeft die dan??? dat is namelijk wel effe belanrijk om te weten want als me GF2 niet erop kan dan neem ik een AMD.Op woensdag 27 februari 2002 12:24 schreef DarkChylde het volgende:
beide chipset ondersteunen de oude agp-kaarten met een 1.5 ipv 3.3 volt niet (voltages kunnen ook andersom, weet het ff niet meer)
die PCI bug bevalt me niet en aangezien ik toch ook wat wil overklokken dan denk ik dat een DDR combo het beste is voor mij.
Da's een kaartje met AGP 4X op 1.5 Volt, dus daar heb je geen last van.Op woensdag 27 februari 2002 13:17 schreef Kaap het volgende:
[..]
euh...ik heb een Asus Geforce 2 GTS V7700 Pure, wat voor voltage heeft die dan??? dat is namelijk wel effe belanrijk om te weten want als me GF2 niet erop kan dan neem ik een AMD.
Kaarten met AGP 2X, die op 3 Volt draaien (oa. TNT 2 en ouder dacht ik) kun je dus niet lekker op zo'n boardje prikken, die fikken door
In ieder geval een RDram-moederbord (Abit TH7II of Asus P4T-E). Hier staat een interessant stuk v.w.b. DDR-SDram v.s. RDram:Op woensdag 27 februari 2002 12:48 schreef loekos het volgende:
God koleere!!! wat een lading meningen zeg
en ik heb maar 1 vraag:
http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020225/index.html
dus dit hele topic samen gevat een :
- Asus P4T-E
- Intel NW 2.2 Ghz
- 512 of meer RDRAM
dat is dus het snelste en het beste PIV systeem ??
- Asus P4T-E
- Intel NW 2.2 Ghz
- 512 of meer RDRAM
neeOp woensdag 27 februari 2002 17:55 schreef Sonic- het volgende:
dus dit hele topic samen gevat een :
- Asus P4T-E
- Intel NW 2.2 Ghz
- 512 of meer RDRAM
Concrete Loop Watercooling
De Abit TH7II of Asus P4T-E
Ik heb zelf de P4T-E, alleen omdat het merk me meer aanspreekt, heb in het verleden altijd goede ervaringen met Asus gehad.
Ik heb zelf de P4T-E, alleen omdat het merk me meer aanspreekt, heb in het verleden altijd goede ervaringen met Asus gehad.
geef dan ook meteen wat het wel is...Op woensdag 27 februari 2002 19:11 schreef FreeRider het volgende:
[..]
nee
een p4 in combo met ddr geheugen dan ?
Dat hoeft 'ie niet te doen, want er bestaat niet zoiets als Het beste P4 systeemOp woensdag 27 februari 2002 19:21 schreef Sonic- het volgende:
[..]
geef dan ook meteen wat het wel is...
een p4 in combo met ddr geheugen dan ?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Roger That... Beide systemen hebben hun plussen en minnen...Op woensdag 27 februari 2002 19:26 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat hoeft 'ie niet te doen, want er bestaat niet zoiets als Het beste P4 systeem
Concrete Loop Watercooling
geen dan een soort voorbeeld wat een lekker systeem is om te kunnen overclocken en wat gewoon goed snel draaitOp woensdag 27 februari 2002 19:29 schreef FreeRider het volgende:
[..]
Roger That... Beide systemen hebben hun plussen en minnen...
ik dit topic kom je dan de Asus P4T-E als mobo tegen met rdram geheugen .. alleen die is dan niet zo ver over te clocken als een P4 met DDR geheugem ....
maar die p4 met RDRAM is op een iets lagere clocksnelheid toch sneller als een hoger geclockte p4 met DDR
zeg ik dit nu goed
Als ik in mijn geheugen graaf zonder in dat topic te krijgen zat er geen bug in de i850 maar in de i860 en via chipset. Volgens mij niet in de i850.
Kijk hier anders ff.Op woensdag 27 februari 2002 21:52 schreef Sonic- het volgende:
[..]
geen dan een soort voorbeeld wat een lekker systeem is om te kunnen overclocken en wat gewoon goed snel draait
ik dit topic kom je dan de Asus P4T-E als mobo tegen met rdram geheugen .. alleen die is dan niet zo ver over te clocken als een P4 met DDR geheugem ....
maar die p4 met RDRAM is op een iets lagere clocksnelheid toch sneller als een hoger geclockte p4 met DDR
zeg ik dit nu goed![]()
http://www.vr-zone.com/guides/Intel/Northwood/
Ik heb zelf de P4T-E combo omdat ik in het verleden altijd
goede ervaringen met Asus heb gehad en weet dat het een superstabiel bord is.
Helaas wel. Deze.Volgens mij niet in de i850.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
En zo is er met elke chipset wel iets....Toch staat in de specificaties van de i850-chipset dat Intel niet van plan is een fix voor het probleem uit te brengen, omdat hij in de praktijk nauwelijks op te merken is.
Is inderdaad een mooi overzichtje, staan veel gegevens in over gebruikte instellingen en configuratie, handiger dan de oc-dbase van overclockers.com. De mijne staat er ook tussenOp woensdag 27 februari 2002 22:31 schreef JSI het volgende:
[..]
Kijk hier anders ff.
http://www.vr-zone.com/guides/Intel/Northwood/

tada, je hebt hetOp woensdag 27 februari 2002 21:52 schreef Sonic- het volgende:
zeg ik dit nu goed![]()
edit:
halve zin vergeten
halve zin vergeten
dus technisch gezien moeten we RDRAM 1066 hebben?Op donderdag 28 februari 2002 09:01 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
tada, je hebt het. de rdram combi is minder hoog te oc'n, maar is even snel als de ddr combi op hogere snelheid. en als je je rdram op 133mhz of hoger laat lopen, dan komt de p4 pas echt los (bij hogere snelheden gaat bandbreedte van rdram omhoog, latency omlaag).
edit:
halve zin vergeten![]()
ps, ik heb mijn keuze bijna rond:
Asus P4S333
256MB PC2700
Northwood 1.8GHz
aangezien ik pas eind April zal aanschaffen, is mischien de 2GHz zodanig in prijs gezakt dat ik die koop.
iemand enig idee wanneer de nieuwe P4's arriveren en wanneer de prijzen zakken?
Asus P4S333
256MB PC2700
Northwood 1.8GHz
aangezien ik pas eind April zal aanschaffen, is mischien de 2GHz zodanig in prijs gezakt dat ik die koop.
yep. het is in nederland iets duurder, maar ik ga zelf een rdram combo kopen. je haalt meer performance eruit, je redt vrij zeker een fsb van 120 mhz en afhankelijk van je clockgen 133+.
het samsung geheugen redt 133 = pc1066 en soms meer.
de p4 is gebouwd met de rambus-architectuur in gedachten, dit komt echter pas tot zijn recht boven de 2.2 Ghz en met een fsb van 133mhz (met 120 is het ook al beduidend beter)
maar ik moet toch een maandje wachten met kopen. heb nog een matrox g200 en denkt niet dat ie in het mobo past (ander voltage). dus ben aan het wachten op aiw 7500.
intussen hopen op nog beter yield, prijsdaling door komst xp 2100, en prijsdaling rdram
het samsung geheugen redt 133 = pc1066 en soms meer.
de p4 is gebouwd met de rambus-architectuur in gedachten, dit komt echter pas tot zijn recht boven de 2.2 Ghz en met een fsb van 133mhz (met 120 is het ook al beduidend beter)
maar ik moet toch een maandje wachten met kopen. heb nog een matrox g200 en denkt niet dat ie in het mobo past (ander voltage). dus ben aan het wachten op aiw 7500.
intussen hopen op nog beter yield, prijsdaling door komst xp 2100, en prijsdaling rdram

maar als je toch gaat voor een p4 ipv een xp, dan zou ik kiezen voor een intel chipset. die hebben toch minder problemen en betere ondersteuning. en ik ben niet op de hoogte van onwijze performance verschillen tussen de verschillende chipsets.Op donderdag 28 februari 2002 09:21 schreef Kaap het volgende:
ps, ik heb mijn keuze bijna rond:
Asus P4S333
256MB PC2700
Northwood 1.8GHz
nope
maar ga ff lurken op het hardforum van hardocp, daar zijn flink wat gasten die hier ook al mee bezig zijn.
en wel hier posten wat je ontdekt
Je hebt wel gelijk hoor, normaal had ik voor Intel gekozen maar die SiS 645 chipset is dus retesnel en versloeg in benchmarks die ik las gister in 2 tests zelfs de RDRAM combo. Komt omdat de SiS 645 DDR333 ondersteundt waardoor de bandbreedte al 2.7gb/sec (GB of Gb?) is.Op donderdag 28 februari 2002 09:30 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
maar als je toch gaat voor een p4 ipv een xp, dan zou ik kiezen voor een intel chipset. die hebben toch minder problemen en betere ondersteuning. en ik ben niet op de hoogte van onwijze performance verschillen tussen de verschillende chipsets.
maar ga ff lurken op het hardforum van hardocp, daar zijn flink wat gasten die hier ook al mee bezig zijn.
en wel hier posten wat je ontdekt
Aangezien ik volgens de roadmaps nergens kan vinden of Intel met een DDR333 chipset versie komt en ik toch al eind april een systeem wil bouwen, kies ik hiervoor.
Ik kon by the way ook weinig problems vinden met dit mobo.
Sis 645 komt inderdaad uit de benchmarks erg snel uit de tests, alleen heb ik een aantal vage opmerkingen gehoord, dat die Sis niet zo stabiel is (dit heb ik echter in geen enkele review gelezen). Ook in de OC databases zie ik de sis niet zo vaak voorkomen.Op donderdag 28 februari 2002 09:44 schreef Kaap het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk hoor, normaal had ik voor Intel gekozen maar die SiS 645 chipset is dus retesnel en versloeg in benchmarks die ik las gister in 2 tests zelfs de RDRAM combo. Komt omdat de SiS 645 DDR333 ondersteundt waardoor de bandbreedte al 2.7gb/sec (GB of Gb?) is.
Aangezien ik volgens de roadmaps nergens kan vinden of Intel met een DDR333 chipset versie komt en ik toch al eind april een systeem wil bouwen, kies ik hiervoor.
Ik kon by the way ook weinig problems vinden met dit mobo.
Aangezien ik van een i440BX ben overgestapt, staat stabiliteit zeer hoog op mijn lijst en wilde ik niet het risico nemen op een iets minder stabiele chipset, dan maar iets minder snelheid.
das ook weer waar, ik kies stabiliteit boven snelheid. maar PC2100 is zonde voor P4's boven de 2GHz.
yep, ik kies ook voor stabiliteit, als is het alleen al dat ik geen tijd heb om continu aan mijn systeem te pielen.
met de ddr combo moet je de fsb vrij hoog oc'n, wat toch problemen kan leiden (KAN).
de rdram combo hoef je maar 33% te oc'n, en dan heb je al een flinke winst. gesteld dat de clockgen het trekken.
als dat zo is, dan draai je alles in spec. en dat vind ik wel fijn.
met de ddr combo moet je de fsb vrij hoog oc'n, wat toch problemen kan leiden (KAN).
de rdram combo hoef je maar 33% te oc'n, en dan heb je al een flinke winst. gesteld dat de clockgen het trekken.
als dat zo is, dan draai je alles in spec. en dat vind ik wel fijn.
En Pimpimmers20 heb je eindelijk alles binnen? Wil nu wel eens wat benchmarks zien van die 2,2A van je.
Ik zou trouwens helemaal gek worden als ik zo lang op mijn spulletjes moest wachten. Dan zou ik desnoods naar de desbetreffende zaak toe lopen en eigenhandig daar in het magazijn een mobo meenemen.
Ik zou trouwens helemaal gek worden als ik zo lang op mijn spulletjes moest wachten. Dan zou ik desnoods naar de desbetreffende zaak toe lopen en eigenhandig daar in het magazijn een mobo meenemen.
Mijn P4 1.8A loopt nu op een fsb van 118 Mhz (2.13 Ghz), geheugen loopt op 4/3 van de FSB, dus op 2*157=314 Mhz datarate, dus vergelijkbaar met DDR PC2500, en dit met een gewoon reepje Dane Elec PC2100.Op donderdag 28 februari 2002 10:39 schreef Kaap het volgende:
das ook weer waar, ik kies stabiliteit boven snelheid. maar PC2100 is zonde voor P4's boven de 2GHz.
Score met sisoft sandra 2002 membench is 2288/2310 MB/s, waar een i850 met PC800 2450/2450 MB/s haalt, dus zo'n zonde is het ook al weer niet
Ik ga nog wel eens verder tweaken, ik kan DDr voltage nog omhoog gooien, en Vcore ook nog verder omhoog, maar tot nu toe zeer tevreden met deze instellingen, nog geen vastlopers gehad, al een week of twee, al flink wat simultaties gedraaid, en diverse Divx conversies gedaan, pas dus problem
dus je kan je FSB omhoog gooien zonder je geheugen te OCén?Op donderdag 28 februari 2002 11:29 schreef The_Yeti het volgende:
Mijn P4 1.8A loopt nu op een fsb van 118 Mhz (2.13 Ghz), geheugen loopt op 4/3 van de FSB, dus op 2*157=314 Mhz datarate, dus vergelijkbaar met DDR PC2500, en dit met een gewoon reepje Dane Elec PC2100.
jah sorry, draai 440BX, zoek goede vervanger maar ik weet dus ook niet van hoe die FSB's nu werken. op 440BX was memfsb = cpufsb
jawel hoor, de epox ep-4sda+. bijvoorbeeldSis 645 komt inderdaad uit de benchmarks erg snel uit de tests, alleen heb ik een aantal vage opmerkingen gehoord, dat die Sis niet zo stabiel is (dit heb ik echter in geen enkele review gelezen). Ook in de OC databases zie ik de sis niet zo vaak voorkomen.
http://www.epox.nl/dutch/products/motherboard/ep-4sda+.htm
reviews http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=155&dPage=1
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
In principe wel, maar dat verschilt per moederbord (hangt er vanaf of de fabrikant die optie in het BIOS heeft ingebakken)Op donderdag 28 februari 2002 11:59 schreef Kaap het volgende:
[..]
dus je kan je FSB omhoog gooien zonder je geheugen te OCén?
jah sorry, draai 440BX, zoek goede vervanger maar ik weet dus ook niet van hoe die FSB's nu werken. op 440BX was memfsb = cpufsb
In de praktijk lijkt het me echter niet zinvol om wel de FSB omhoog te gooien, maar niet de geheugensnelheid, zeker als je een i845+DDR combinatie gebruikt. In dat geval is elke MHz extra geheugensnelheid juist meegenomen, omdat de geheugenbandbreedte van DDR eigenlijk te beperkt is voor de P4.
Ik ben nog aan het zoeken naar de beste oplossing. Op dit moment draai ik op 2750 MHz (22x125) met de divider op 1:1. Zowel FSB als geheugen wandelen dus op 125 MHz (CAS2) Ik kan de divider ook op 3:4 zetten, waarbij de FSB 125 blijft, maar de geheugensnelheid naar 167 MHz gaat. Dat trekken mijn geheugenmodules niet...150 MHz (CAS 2.5) is zo ongeveer het maximum. Dat betekend dat ik de FSB zou moeten verlagen tot 112 MHz (112 / 3 * 4 = 149 MHz) oftewel een processor-kloksnelheid van 22 x 112 = 2464 MHz om de boel stabiel te houden.
Het verlies aan performance door een 13 MHz lagere FSB en een bijna 300 MHz lagere kloksnelheid is volgens mij een stuk groter dan de winst van 24 MHz sneller geheugen. Ik zou natuurlijk ook beter geheugen aan kunnen schaffen, maar een Gb vervang je niet zo snel
Volgens mij niet. Volgens mij heeft ieder bord tegenwoordig onboard sound.
Er is gewoon een TH7-II RAID met raid controller, geluid onboard, lan onboard. Nu nog een videokaart en je hebt helemaal geen sloten meer nodig.
Alleen jammer dat de tweaker toch altijd iets beters moet hebben
Er is gewoon een TH7-II RAID met raid controller, geluid onboard, lan onboard. Nu nog een videokaart en je hebt helemaal geen sloten meer nodig.
Alleen jammer dat de tweaker toch altijd iets beters moet hebben
Verwijderd
Feit is dat een P4 gewoon zoveel mogelijk geheugenbandbreedte nodig heeft. Kijk maar op de fp: http://www.tweakers.net/nieuws/20787
Ik daai nu mijn DDRgeheugen op 167 MHz cas2 op mijn 2,2 GHz. Dus eigenlijk PC2700.
Misschien dat ik toch wel Rambus ga draaien..PC1066: kwijl
Ik daai nu mijn DDRgeheugen op 167 MHz cas2 op mijn 2,2 GHz. Dus eigenlijk PC2700.
Misschien dat ik toch wel Rambus ga draaien..PC1066: kwijl
Ik heb alles binnen maar ik kan niet verder omdat mijn Swiftech MCX478-BA stuk is (schroefje afgebroken
en ik ben ziek dus

Verwijderd
Ben je ziek van dat afgebroken schroefje?Op donderdag 28 februari 2002 21:53 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Ik heb alles binnen maar ik kan niet verder omdat mijn Swiftech MCX478-BA stuk is (schroefje afgebrokenen ik ben ziek dus
Ja dat ookOp donderdag 28 februari 2002 21:55 schreef Michaeltjuh het volgende:
[..]
Ben je ziek van dat afgebroken schroefje?
kan je geen ander schroefje gebruiken..
en anders naar de gamma.
de echter tweakert ken niet zonder de gamma
en anders naar de gamma.
de echter tweakert ken niet zonder de gamma
Zit lekker tegen allemaal... tegen de tijd dat je spulletje werkt zitten wij aan de P5Op donderdag 28 februari 2002 21:53 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Ik heb alles binnen maar ik kan niet verder omdat mijn Swiftech MCX478-BA stuk is (schroefje afgebrokenen ik ben ziek dus
Was je proc niet boxed?
Die standaard Intel dingen zijn best goed.
Pimpimmers20 zou je mischien je systeem specs willen doorgeven?? en dan ook alles ?
geheugen, mobo ect...
je had toch ook RIMM geheugen?
ben benieuwd naar je OC resultaten !
geheugen, mobo ect...
Verwijderd
Heb net binnen!
-Asus P4S333 moederbord (sis 645 chipset) met ddr 333 ondersteuning.
-Daarbij hoort dan ook pc 2700 DDR geheugen, merk weet ik alleen nog niet, niet naar gekeken in de winkel
-En een P4 1,6 GHz Northwood (wel naar gekeken in de winkel) + intwl koeling
----------------------------------------
Wat heb ik gedaan:
Weinig, heb hem net in mekaar gezet.
1e geoc'ed naar 110 fsb en dat red ie DUH
temeratuur 39 stressed ( Dus @ 1760mhz)
Ik heb altijd AMD processoren gehad , en moet me nog verdiepen in het geheugen gedeelte, weet namelijk niet of mijn geheugen wel optimaal loopt. Dat moet ik eerst ff uitzoeken. Daarna ga ik weer verder oc'en.
Alles is rete stabiel, beter dan mn oude duron
-Asus P4S333 moederbord (sis 645 chipset) met ddr 333 ondersteuning.
-Daarbij hoort dan ook pc 2700 DDR geheugen, merk weet ik alleen nog niet, niet naar gekeken in de winkel

-En een P4 1,6 GHz Northwood (wel naar gekeken in de winkel) + intwl koeling
Wat heb ik gedaan:
Weinig, heb hem net in mekaar gezet.
1e geoc'ed naar 110 fsb en dat red ie DUH
temeratuur 39 stressed ( Dus @ 1760mhz)
Ik heb altijd AMD processoren gehad , en moet me nog verdiepen in het geheugen gedeelte, weet namelijk niet of mijn geheugen wel optimaal loopt. Dat moet ik eerst ff uitzoeken. Daarna ga ik weer verder oc'en.
Alles is rete stabiel, beter dan mn oude duron
ej vertel es wat meer over dat mobo want die wil ik ook. zit er bv PCI/AGP lock op zodat ze op 33/66MHz blijven? extra stuff?Op zaterdag 02 maart 2002 05:13 schreef tweakhuis het volgende:
Ben weer ff verder aan het kloten geweest.
Nu loopt 2840 (dus 115) op 40c stressed
moest je nog drivers installen enzo?
enne 2840...beetje veel ej
Zie z'n sig...kleine typoOp zaterdag 02 maart 2002 07:50 schreef Kaap het volgende:
enne 2840...beetje veel ej
PC2700 is vooralsnog niet echt nodig...goede PC2100 modules komen ook al een eind in de richting. Bovendien...door de hoge multiplier van de P4's gaat met een relatief kleine FSB-verhoging de kloksnelheid zo hard omhoog dat de processor de beperking gaat worden. Je mag erg blij zijn als je je Northwood 1.6 50% over kan klokken...de FSB is dan 150 MHz en een goede PC2100 module haalt dat makkelijk (tenzij je dan natuurlijk nog de 3:4 instelling wilt gebruiken
1840 MHz bedoel jeOp zaterdag 02 maart 2002 05:13 schreef tweakhuis het volgende:
Ben weer ff verder aan het kloten geweest.
Nu loopt 2840 (dus 115) op 40c stressed
Verwijderd
AAh, TYPO jaaaa 1840 
Ik heb al stukje geschreven over dit moerderbord, moet je ff zoeken op forum op P4S333.
Korte samenvatting:
Nadeel van dit bordje:
Geen RDram: RDram is sneller, zeker die 1066. De snelheid van dit bordje ligt tussen RD600 en RD800 in.
Geen fixed PCI moeglijkheid (lijkt me zelf erg makkelijk)
Geen ATA-133 ondersteuning
Voordelen
-Goedkope chipset (moederbord kost ongeveer 150 euro)
-Goedkoper gehuegen
-Erg stabiel tot nog toe (heb vannacht 3dmarks aan laten staan)
-Vereist geen nieuwe voeding (heeft naast de 4 pins stroomvoorziening, ook de mogelijkheid om die te vervangen door een normale 12v stekker)
-goede on board sound (6 speker onderstuening 5+subwoofer)
Geen voordeel maar wel leuk, het moederbord heeft voice error reporting, dwz dat ie tijdens het booten praat "no floppy disk detected"
Je hoeft btw maar 1 driver te installeren, de agp driver.
Ik heb al stukje geschreven over dit moerderbord, moet je ff zoeken op forum op P4S333.
Korte samenvatting:
Nadeel van dit bordje:
Geen RDram: RDram is sneller, zeker die 1066. De snelheid van dit bordje ligt tussen RD600 en RD800 in.
Geen fixed PCI moeglijkheid (lijkt me zelf erg makkelijk)
Geen ATA-133 ondersteuning
Voordelen
-Goedkope chipset (moederbord kost ongeveer 150 euro)
-Goedkoper gehuegen
-Erg stabiel tot nog toe (heb vannacht 3dmarks aan laten staan)
-Vereist geen nieuwe voeding (heeft naast de 4 pins stroomvoorziening, ook de mogelijkheid om die te vervangen door een normale 12v stekker)
-goede on board sound (6 speker onderstuening 5+subwoofer)
Geen voordeel maar wel leuk, het moederbord heeft voice error reporting, dwz dat ie tijdens het booten praat "no floppy disk detected"
Je hoeft btw maar 1 driver te installeren, de agp driver.
Verwijderd
Ga ik hier maar ff door, ik kwam namelijk de mogelijkheid tegen om de porcessor op 2100 mhz te laten lopen door het hele zootje op 133 mhz te laten draaien, de pci/agp snelheid blijft dan 66
Dit is eigelijk een feature voor toekomstige P4's maar weet iemand of dat enig voordeel bied tov fsb overclocken?
Dit is eigelijk een feature voor toekomstige P4's maar weet iemand of dat enig voordeel bied tov fsb overclocken?
Het zooitje op 133MHz laten draaien = FSB overclocken.Op zaterdag 02 maart 2002 14:18 schreef tweakhuis het volgende:
Ga ik hier maar ff door, ik kwam namelijk de mogelijkheid tegen om de porcessor op 2100 mhz te laten lopen door het hele zootje op 133 mhz te laten draaien, de pci/agp snelheid blijft dan 66
Verwijderd
ja was een denk fout van mij, ga gelijk ff kijken wat het doet...
16x133=2128 en vind ik genoeg
16x133=2128 en vind ik genoeg
Verwijderd
ik heb zootje nu op 133 mhz staan met een pci bus van 33, dus er zit een soort fixed pci op de P4S333.
PCI mhz gaat steeds omhoog, van 100 tot 132 daarna wordt het weer 133/33 en daarna weer om hoog totdat ie op 166/33 staat.
Hij loopt nu op 133x16=2128 MHZ
Ik heb de 2ghz barriere verbroken
temeratuur is 38 c idle , lijkt me wat aan de hoge kant, hoe hoog kan een P4 maximaal aan?
PCI mhz gaat steeds omhoog, van 100 tot 132 daarna wordt het weer 133/33 en daarna weer om hoog totdat ie op 166/33 staat.
Hij loopt nu op 133x16=2128 MHZ
Ik heb de 2ghz barriere verbroken
temeratuur is 38 c idle , lijkt me wat aan de hoge kant, hoe hoog kan een P4 maximaal aan?
Ik zou me om die temperatuur niet al te druk maken; hij mag zo'n 68o worden. En als het spul stabiel draait heb je d'r mooi 33% gratis aan MHz'en bij
Je ram draait nu ook op 133MHz? D'r is ook geen o.c.-uitdaging meer te vinden in die 1.6A geloof ik hè?
Verwijderd
De bandbeedte is nog steeds net zo hoog als toen ie op 100 en 115 stond.
Het moederbord geeft aan dat het zootje op 4:5 staat, ff rekenen........ das dus inderdaad 166 mhz
En nee er is inderdaad niks aan, maar ik krijg het gevoel dat 16x166 iets teveel van het goede is
Ik probeer straks weer ff wat hoger te komen.
ff rekenen 16x166=2656 aiaiai dat ook wel leuk, maar goed mijn Gforce2 GTS is nu echt de bottle neck.
Moet nog ff wachten op mijn hercules 8500LE , was nog niet binnen
Het moederbord geeft aan dat het zootje op 4:5 staat, ff rekenen........ das dus inderdaad 166 mhz
En nee er is inderdaad niks aan, maar ik krijg het gevoel dat 16x166 iets teveel van het goede is
Ik probeer straks weer ff wat hoger te komen.
ff rekenen 16x166=2656 aiaiai dat ook wel leuk, maar goed mijn Gforce2 GTS is nu echt de bottle neck.
Moet nog ff wachten op mijn hercules 8500LE , was nog niet binnen
Verwijderd
- Voor t overklokken is ruimte genoeg..Op woensdag 27 februari 2002 11:45 schreef The_Yeti het volgende:
....
i850 RDRAM nadelen:
-PCI bug in de chipset, PCI bandbreedte is beperkt tot 90 MB/s, waardoor bijvoorbeeld je SCSI U160 controller onder zijn kunnen draait
- Chipset is wel te verkrijgen met USB 2.0 ondersteuning
- Gebruikt deze user een SCSI dinges ? of RAID opties ?
Waarom ontwerpt iemand een CPU op 400 Mhz FSB en ontwerpt een mobo met een 133 Mhz FSB ? Om het zo een stuk goedkoper te maken... MAAR TEN KOSTE VAN DE PRESTATIE...i845 DDR voordelen:
-hoge stabiliteit
Als je dus aan een budget zit, neem dan gewoon een AMD met DDR. Ik ben zelf geen voorstander van AMD, maar ga geen P4 kopen en dan bezuinigen op t geheugen en mobo. Neem dan een goedkopere VGA kaart ofzo..
jongens, ik heb een vraagje, een tusseuhdoortje.
ik heb besloten om over te stappen naar intel.
ik wil een Northwood 2Ghz nemen met een ASUS P4S333 nemen.
wat vinden jullie van deze combo, naar mij weten is dit de beste Overclock combo, toch?
add: ik zit dus te twijfelen tussen de Epox 4SDA+ en ABIT TH7II.
wat vinden jullie van deze combo, naar mij weten is dit de beste Overclock combo, toch?
Je hebt nu een AMD XP2000+ en wilt naar een 2GHz Intel?
Dat schiet ook niet echt op he?
Het is wel de snelste manier om van je geld af te komen, maar of het ook erg slim is...
Het is wel de snelste manier om van je geld af te komen, maar of het ook erg slim is...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Vast z'n hobbyOp zaterdag 02 maart 2002 20:42 schreef Tachyon het volgende:
Je hebt nu een AMD XP2000+ en wilt naar een 2GHz Intel?
ik wil die 2ghz natuurlijk Overclocken.
met de Epox 4SDA+ kun je de voltage tot 2volt verhogen als ik het goed heb. daarom wil ik een P4.
maar die ASUS-P4333 is goedkoper dan de Epox. vandaar dus de vraagje hier.
PS. ik heb geen geldboom ofzo
Kev0867, m'n Epox heb ik al voor 125.- verkocht.
de XP heb nog, mail me, farid.mS@planet.nl voor meer info.
met de Epox 4SDA+ kun je de voltage tot 2volt verhogen als ik het goed heb. daarom wil ik een P4.
maar die ASUS-P4333 is goedkoper dan de Epox. vandaar dus de vraagje hier.
PS. ik heb geen geldboom ofzo
Kev0867, m'n Epox heb ik al voor 125.- verkocht.
de XP heb nog, mail me, farid.mS@planet.nl voor meer info.
AthlonXP 2000+ Epox 8KHA+ hoe duur verkoop je deze???Op zaterdag 02 maart 2002 19:42 schreef FMS het volgende:
jongens, ik heb een vraagje, een tusseuhdoortje.
Heej en deze combo. Goedkoopste prijzen uit tweakers.net, dus er komt overal nog verzendkosten bij:
- Moederborden / ABIT SD7 (SIS 645) Hardwarezone 15,91 119,- (135)
- Geheugen / 256MB PC2700 DDR SDRAM (TwinMos) Eynstein 12,- 125,- (137)
- Processors / Intel Pentium 4 1,6GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) Empc Solutions 14,- 208,- (222)
Maakt 494 totaal. Volgens mij hebbie dan ook best leuk systeem, met voldoende PCI/AGP dividers, stabiele SIS645 chipset en onboard 5.1 (voor mij voldoende) en verder nog voltage tweaks!
Bij Norrod, met Asus P4B333 kom ik dan in totaal op:
- Moederborden / ABIT SD7 (SIS 645) Hardwarezone 15,91 119,- (135)
- Geheugen / 256MB PC2700 DDR SDRAM (TwinMos) Eynstein 12,- 125,- (137)
- Processors / Intel Pentium 4 1,6GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) Empc Solutions 14,- 208,- (222)
Maakt 494 totaal. Volgens mij hebbie dan ook best leuk systeem, met voldoende PCI/AGP dividers, stabiele SIS645 chipset en onboard 5.1 (voor mij voldoende) en verder nog voltage tweaks!
Bij Norrod, met Asus P4B333 kom ik dan in totaal op:
Iemand nog wat tips?Losse onderdelen
productomschrijving prijs p. s. aantal subtotaal
Intel P4 1.6 GHz Socket 478 232.50 1 232.50
Asus P4S 333 Intel P4 DDR S478 159.00 1 159.00
256Mb DDRAM PC2700 333 127.50 1 127.50
Totaalbedrag van deze bestelling
losse onderdelen 519.00
systemen 0.00
--------------------------------------------------------------------------------
totaal 519.00
Verwijderd
Ik weet het niet zeker maar maakt ESC geen P4 plankjes met SIS?
Ik ga zo wel ff zoeken, want ik denk dat die helemaal goedkoop zullen zijn.
--------------------------------
Ik heb die set bij norrod gehaald zoals hier boven vermeld, en ik zal ff kijken wat voor geheugen ze gebruiken.
-------------------------------------------
FF tip , ik denk daat het verschil tussen pc2700 en pc2100 niet zo groot is, dus misschien goedkoper geheugen.
Ik heb met sandra ff gemeten en kom de volgende waarden:
1174 mb/s
1218 mb/s
Dat is dus geugen benchmark.
Ben eigelijk wel bebniewd hoeveel dat scheelt met pc2100
Ik ga zo wel ff zoeken, want ik denk dat die helemaal goedkoop zullen zijn.
--------------------------------
Ik heb die set bij norrod gehaald zoals hier boven vermeld, en ik zal ff kijken wat voor geheugen ze gebruiken.
-------------------------------------------
FF tip , ik denk daat het verschil tussen pc2700 en pc2100 niet zo groot is, dus misschien goedkoper geheugen.
Ik heb met sandra ff gemeten en kom de volgende waarden:
1174 mb/s
1218 mb/s
Dat is dus geugen benchmark.
Ben eigelijk wel bebniewd hoeveel dat scheelt met pc2100
Ja over dat verschil tussen PC2100 en PC2700 ben ik ook nog niet helemaal uit. Volgens mij is het verschil niet overduidelijk aanwezig. Ik heb 1 test gelezen waarbij PC2700 1MHz hoger uitkwam met overklokken. Daar doe ik het in ieder geval zeker niet voor.....Dus ik moet even kijken wat het prijsverschil is tussen deze twee modulen.
Epox gaat nog verder dan 2 volt lees dit maar:
In one word, the overclocking on the 4SDA+ is awesome. It offers every single overclocking feature you could ask for, starting from FSB selection between 100MHz to 200MHz in 1MHz increments. Voltage wise, you can adjust the CPU core between 1.400V to 1.850V, adjust the DDR between 2.50V to 3.20V which is the highest we've seen any board ever offer and finally the AGP voltage can be adjusted between 1.50V to 2.20V. The BIOS also has the option of letting you adjust the clock multiplier but that is useless as all retail P4 CPUs are multiplier locked. Like some ASUS boards we've come across, the 4SDA+ lets you select your overclocking options either through the BIOS or through onboard switches. Good for people who like doing things the hard way!
In one word, the overclocking on the 4SDA+ is awesome. It offers every single overclocking feature you could ask for, starting from FSB selection between 100MHz to 200MHz in 1MHz increments. Voltage wise, you can adjust the CPU core between 1.400V to 1.850V, adjust the DDR between 2.50V to 3.20V which is the highest we've seen any board ever offer and finally the AGP voltage can be adjusted between 1.50V to 2.20V. The BIOS also has the option of letting you adjust the clock multiplier but that is useless as all retail P4 CPUs are multiplier locked. Like some ASUS boards we've come across, the 4SDA+ lets you select your overclocking options either through the BIOS or through onboard switches. Good for people who like doing things the hard way!
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Klinkt goed! Zit er op die Opox ook PCI/AGP fix?Op zondag 03 maart 2002 15:33 schreef Spice het volgende:
Epox gaat nog verder dan 2 volt lees dit maar:
De SiS645 van Abit klinkt ook geil, Softmenu 3 owned gewoon.
Verwijderd
Wat dacht je van een MSI 845 ultra aru bordje.
Perfecte sound onboard,stabiel op 145fsb ata 133,promise raid.
Verwijderd
is wel een heel andere prijs klasseOp zondag 03 maart 2002 22:52 schreef silures het volgende:
Wat dacht je van een MSI 845 ultra aru bordje.
Iemand deze bios al geprobeerd?
Voor de Abit th7II? Kan je in je Bios 1,85 Volt Vcore instellen met een northwood.!!!!!!!!!!!!
http://my.nullsaftnetz.de/sardaukar/th7h_77.zip
kan iemand dit voor mij proberen?
Ik heb nl. nog geen northwood , komt pas volgende week.
Voor de Abit th7II? Kan je in je Bios 1,85 Volt Vcore instellen met een northwood.!!!!!!!!!!!!
http://my.nullsaftnetz.de/sardaukar/th7h_77.zip
kan iemand dit voor mij proberen?
Ik heb nl. nog geen northwood , komt pas volgende week.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
weet iemand waar ik die Epox 4SDA kan kopen? ik zie em nergens in pricewatch. 
en, wat is slimmer, 2Ghz Northwood of de 1.8Ghz. ze zijn ongeveer even ver te clocken, lijkt me.
en, wat is slimmer, 2Ghz Northwood of de 1.8Ghz. ze zijn ongeveer even ver te clocken, lijkt me.
Verwijderd
Je geeft al antwoord op je eigen vraagOp maandag 04 maart 2002 12:54 schreef FMS het volgende:
weet iemand waar ik die Epox 4SDA kan kopen? ik zie em nergens in pricewatch.
Scheelt ongeveer 200 euro tussen 1,8 en 2,0 dus steekt die 200 euro dan in een beter moederbord, of betere videokaart.
idd, ik heb mijn bestelling ook gedaan bij Empc Solutions.
P4S333 voor 160.- en 1.8 northwoord voor 265.-
das een beter prijs/kwaliteit verhouding dan AMD.
heeft iemand dit geprobeerd BTW:

link
dit zorgt voor 1.7volt default.
P4S333 voor 160.- en 1.8 northwoord voor 265.-
das een beter prijs/kwaliteit verhouding dan AMD.

link
Hmmja..dat is denk ik alleen zinvol als je mobo normaliter niet zo hoog komt.Op maandag 04 maart 2002 15:11 schreef FMS het volgende:
[afbeelding]
link
Mijn mobo (Asus P4B266) gaat na het omzetten van een jumper tot 1.75 volt maximaal. Daarmee kan ik WinXP booten op 3014 MHz (22x137) maar daar is dan ook alles mee gezegd...hij hangt direct als ik een benchmarkje probeer te starten...gebrek aan koeling denk ik
Verwijderd
Dat is nou juist de grap: misschien draait ie op die snelheid wel stabiel met 1,8 of 1,85 V Probeer ook je geheugen iets meer juice tegeven als ie niet stabiel isOp maandag 04 maart 2002 15:37 schreef Daniel het volgende:
[..]
Hmmja..dat is denk ik alleen zinvol als je mobo normaliter niet zo hoog komt.
Mijn mobo (Asus P4B266) gaat na het omzetten van een jumper tot 1.75 volt maximaal. Daarmee kan ik WinXP booten op 3014 MHz (22x137) maar daar is dan ook alles mee gezegd...hij hangt direct als ik een benchmarkje probeer te starten...gebrek aan koeling denk ik
Wat ik altijd doe is mijn kast open 2 dikke papstfans op 12V op mijn mobo laten blazen, dan de voltages opvoeren de max vinden. Dan iets terugklokken en de koeling optimaliseren.
Verwijderd
hmm ik heb dit hele topic doorgelezen (jawel, kost me gewoon 1.5 uur
), maar nu zie ik door de bomen et bos niet meer.
ik denk aan een 1.6 northwood. Verder: ik heb een 250 Watt voeding (zonder p4 stekkers) en wil gaan OC'en.
Wat is dan toch beter: P4T-E die @ 120 FSB (1920 MHz CPUklok) ongeveer zal stoppen met Samsung rimms ('t mogelijke klokgenerator issue, ik ga niet solderen), of P4B266 @ 133+ (geen idee hoe hoog ie wil?) met DDR333 (als dat werkt in dit bord) op +33MHz setting (anders DDR266 op +33 MHz setting proberen
) (ca 2130 MHz CPUklok) (die sowieso werkt op mn huidige voeding, wat ik hiervoor heb gelezen).
Ik hoop dat iemand me hier bij kan helpen. Verder... zeer interessant topic
ik denk aan een 1.6 northwood. Verder: ik heb een 250 Watt voeding (zonder p4 stekkers) en wil gaan OC'en.
Wat is dan toch beter: P4T-E die @ 120 FSB (1920 MHz CPUklok) ongeveer zal stoppen met Samsung rimms ('t mogelijke klokgenerator issue, ik ga niet solderen), of P4B266 @ 133+ (geen idee hoe hoog ie wil?) met DDR333 (als dat werkt in dit bord) op +33MHz setting (anders DDR266 op +33 MHz setting proberen
met 850 en rambus ga je zeker voor goeie specs en prestaties met de sis 645 en ddr is het afw88, bij mij komt er 1st ddr 2100 in, ik heb verder wel goed oc-materiaal. Ik hoop daarmee die sis-plank (epox 4sda+) flink omfoog te krikken, ik neem ook de goedkoopste p4 met northwood-core, het moet wel leuk blijven
Verwijderd
Altijd leuk zo'n kleine topic doorlezen heOp maandag 04 maart 2002 23:35 schreef MadCat het volgende:
hmm ik heb dit hele topic doorgelezen (jawel, kost me gewoon 1.5 uur), maar nu zie ik door de bomen et bos niet meer.
Wat is dan toch beter: P4T-E die @ 120 FSB (1920 MHz CPUklok) ongeveer zal stoppen met Samsung rimms ('t mogelijke klokgenerator issue, ik ga niet solderen), of P4B266 @ 133+ (geen idee hoe hoog ie wil?) met DDR333 (als dat werkt in dit bord) op +33MHz setting (anders DDR266 op +33 MHz setting proberen) (ca 2130 MHz CPUklok) (die sowieso werkt op mn huidige voeding, wat ik hiervoor heb gelezen).
Maar goed ik zou zeggen:
Koop een Asus P4S333 mobo, die kan namelijk ook zonder 4 pins stekker werken. ( gaat dan een 12V stekker in (net zoeen als nu in je HD gaat). DIt mobo is namelijk niet zo duur, en scheelt je ook weer een voeding
Ik weet alleen niet of 250W voldoende is voor een P4, iemand?
Wat het overclocken betreft, zie mijn sig, en ik heb het idee dat ik wel naar de 150 fsb kan, dus dat zit wel goed.
Alleen is de bandbreedte van het DDR geheugen minder dan dat van RDram, maar dat kost je dan al snel zo'n 100-150 euro meer.
CPU was wel boxed ja.Op vrijdag 01 maart 2002 18:10 schreef Redje het volgende:
[..]
Zit lekker tegen allemaal... tegen de tijd dat je spulletje werkt zitten wij aan de P5
Was je proc niet boxed?
Die standaard Intel dingen zijn best goed.
Maar alles draait nu maar ik heb nog er nog niets mee gedaan omdat ik de hele week ziek was

En deze week heb ik weer geen tijd.
Maar aankomend weekend ga ik aan de slag dus o'klokken
laat nou ff weten wat je precies hebt !!Op dinsdag 05 maart 2002 10:04 schreef Pimpimmers20 het volgende:
[..]
CPU was wel boxed ja.
Maar alles draait nu maar ik heb nog er nog niets mee gedaan omdat ik de hele week ziek was![]()
En deze week heb ik weer geen tijd.
Maar aankomend weekend ga ik aan de slag dus o'klokken
en je o/c resultaten willen we allemaal zien natuurlijk !
Case ----------- Cooler Master ATC-210-A21 AZUREOp vrijdag 01 maart 2002 18:14 schreef Sonic- het volgende:
Pimpimmers20 zou je mischien je systeem specs willen doorgeven?? en dan ook alles ?
geheugen, mobo ect...
MOBO -------- Asus P4T-E i850 S478 ATX
CPU ------------ INTEL Pentium 4 2,2 Ghz Box 512KB (0.13)
Memory -------- 256 Mb Rambus 800 MHZ Samsung Origineel
HD -------------- Seagate 80GB (Barracuda IV, 7200rpm) voor mn andere pc
Geluidskaart --- SB Audigy Platinum EX Retail
Speaker set------ Creative Megaworks 510D
Voeding --------- Enermax EG651P-VE FMA SilentPlus 550W
Headsink CPU - Swiftech MCX478-BA
Cooler CPU ---- Papst 8412NG - 80 x 80 x 25 mm.
Koelpasta ------- Arctic Silver III
DVB kaart ------ Hauppauge Win/TV DVB-s
CI Adapter ------ CI Adapter voor DVB PC SAT kaart
Switch ----------- 3Com 3C16734B 8port 10/100Mb Switch
Light ------------- neon string (onderaan de kast
Verder heb ik nog 2x een 15000rpm SCSI HDs er in.
SCSI controller adaptec 29160
Plextor SCSI Cd-Rom
Plextor 24/10/40 brander
Geforce2 Ultra komt nog een Geforce 4 TI 4600 in als die te koop is.
Maar ik heb nog niet veel er mee gedaan omdat ik ziek ben geweest
Xp staat er op en dat is ook alles, ik heb dus ook nog niet overgeklokt.
Valt me trouwens op dat die SIS645 bordjes nog haast nergens te koop zijn. Vooral van de Abit SD7 zijn nog weinig sporen te verkennen.