Pentium 4 Northwood MOBO met DDR

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo, ik ga binnenkort/vandaag/morgen een nieuwe Pc kopen maar ik zit steeds te twijfelen tussen een XP2000+ en een P4 2.2Ghz Northwood maar ik weet nu zeker dat ik een P4 2.2Ghz wil, maar ik heb dus al 3xCrucial 256MB PC2100 DDRAM (was lekker goedkoop een maand terug 130piek per module) :D dus ik moet een MOBO hebben met die op DDR werkt maar ik weet geen goede.
Ik ga ook overklokken dus ik moet ook de voltage/FSB/ect kunnen instellen weet iemand een goede MOBO voor mij.

Mij favoriete MOBO is altijd Asus geweest omdat die veel bios update heeft, gewoon goeie kwaliteit hebben, en altijd goed zijn over te klokken.
Naar DEZE review weet ik ook zeker dat ik een Northwood 2,2GHz wil. Ik weet dat de XP2000+ veel goedkoper is maar ik wil gewoon sneller dan snel en ook goed kunnen overklokken dus de P4 kan met luchtkoeling +-30% overklokken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Asus P4B266?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
ik las vanochtend een review over die Asus P4B266 en scheen dat ie niet superwreed wou overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

allemaal gaaf maar check ff de t.net frontpage op P4 DDR borden daar staat echt genoeg info over verschillende merken etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 22:22 schreef limoentje het volgende:
allemaal gaaf maar check ff de t.net frontpage op P4 DDR borden daar staat echt genoeg info over verschillende merken etc.
heb je ook een URL ik kijk er geloof ik overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Neem anders dit geweldige plankje eens in overweging! :)

BTW, een P4 2.2 GHz? Dat ding kost 950 euro!
Daar koop je een complete PC voor! Geld teveel? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 22:56 schreef Tachyon het volgende:
Neem anders dit geweldige plankje eens in overweging! :)

BTW, een P4 2.2 GHz? Dat ding kost 950 euro!
Daar koop je een complete PC voor! Geld teveel? ;)
Ja/en nee ik heb veel geld over voor mijn hobby :) COMPUTER dus, kan ook goedkoper natuurlijk maar hoe gekker/sneller/mooier hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Blues
  • Laatst online: 04-09 20:28

Jake Blues

AKA Jake

Volgens mij zijn zowel Anandtech als Tomshardware nogal weg van de Gigabyte P4 Titan DDR (GA-8IRXP). Met name de mogelijkheid om de voltage van CPU, AGP en DRAM te kunnen aanpassen is uitermate nuttig bij overklokken.

Zie hier http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1567&p=21 een tabelletje van diverse moederborden met features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 23:14 schreef Jake Blues het volgende:
Volgens mij zijn zowel Anandtech als Tomshardware nogal weg van de Gigabyte P4 Titan DDR (GA-8IRXP). Met name de mogelijkheid om de voltage van CPU, AGP en DRAM te kunnen aanpassen is uitermate nuttig bij overklokken.

Zie hier http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1567&p=21 een tabelletje van diverse moederborden met features...
ThanX dat is een zeer mooie link met alle info :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook doet, koop geen SIS 645 mobo. Ik ben de laatste maand bezig geweest om de MSI 645 ultra stabiel te krijgen, maar dat wil gewoon niet lukken. De IDE driver of de AGP driver wil niet samenwerken met XP/2000. Zit nu noodgedwongen op windows ME te kloten en zelfs dat werkt niet goed, regelmatig lockups. Heb ondertussen alles al vervangen, videokaart, PSU, RAM, maar het blijft hetzelfde.

Als je voor p4 + DDR gaat neem dan in ieder geval een i845 mobo. de asopen AX4BS en de gigabyte schijnen allebei wel aardig te zijn.

Ik ga nu zelf voor een Abit TH7 II met RDram nu, de sis raak ik niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Als je een i845 mobo neemt kun je d'r maar twee van de drie Crucials op kwijt (gezien de prijs vast 256MB double-sided), dat zou ook weer jammer zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 29 januari 2002 08:33 schreef abbadon het volgende:
Als je een i845 mobo neemt kun je d'r maar twee van de drie Crucials op kwijt (gezien de prijs vast 256MB double-sided), dat zou ook weer jammer zijn.
O ja, is dit het verhaal dat de geheugen-hub slechts vier 'sides' aankan, dus tweemaal een double-sided, of eenmaal double-sided + tweemaal single-sided?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik twijfel nog tussen de Asus P4B266 en de Gigabyte P4 Titan DDR (GA-8IRXP) MOBO maar deze hebben wel 3 sloten voor DDR geheugen.
Ik weet nog niet welke ik moet nemen die Gigabyte P4 Titan DDR (GA-8IRXP) is wel uitgebreider.
Maar Asus is gewoon altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb zelf zo'n Asus P4B266 en dat is toch wel een erg compleet bordje: USB 2.0 zit er bijvoorbeeld al bij, en je hebt geen P4 voeding nodig :)

Qua overklokken maakt het niet zo heel veel uit welk bord je neemt. Allemaal kunnen ze probleemloos een 133 MHz FSB aan en zolang de P4 zelf nog op 100 MHz zit zul je eerder tegen de beperkingen van de processor aanlopen dan tegen die van het bord zelf. De hoogte van het core-voltage kan wel wat uitmaken trouwens :)

Veel harder dan 2,75 GHz gaat mijn Northwood niet met luchtkoeling, en dan is de FSB nog maar 125 MHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op dinsdag 29 januari 2002 08:51 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

O ja, is dit het verhaal dat de geheugen-hub slechts vier 'sides' aankan, dus tweemaal een double-sided, of eenmaal double-sided + tweemaal single-sided?
Exactly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgens mij is in veel gevallen een rambus systeem nu goedkoper...

p4 i850 bordjes worden zeer betaalbaar tegenwoordig. tegelijk is rambus de laatste tijd aardig stabiel gebleven in prijs.

i845d bordjes zijn op dit moment duurder dan i850 bordjes. ddr geheugen is gestegen in prijs, helemaal t.o.v. rdram.

als je op dit moment een p4 neemt en je kiest voor een intel chipset, dan zijn rambus en ddr niet veel verschillend in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 14:59 schreef smvs het volgende:
volgens mij is in veel gevallen een rambus systeem nu goedkoper...

p4 i850 bordjes worden zeer betaalbaar tegenwoordig. tegelijk is rambus de laatste tijd aardig stabiel gebleven in prijs.

i845d bordjes zijn op dit moment duurder dan i850 bordjes. ddr geheugen is gestegen in prijs, helemaal t.o.v. rdram.

als je op dit moment een p4 neemt en je kiest voor een intel chipset, dan zijn rambus en ddr niet veel verschillend in prijs.
Dat weet ik, maar ik had 1,5 maand gelezen dat DDR duurder werd dus ik dacht ik koop nu maar vast dus ik heb al een maand hier 3 reepjes Crucial 256MB PC2100 DDRAM liggen en dat voor maar 130 piek per stuk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 14:12 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik heb zelf zo'n Asus P4B266 en dat is toch wel een erg compleet bordje: USB 2.0 zit er bijvoorbeeld al bij, en je hebt geen P4 voeding nodig :)

Qua overklokken maakt het niet zo heel veel uit welk bord je neemt. Allemaal kunnen ze probleemloos een 133 MHz FSB aan en zolang de P4 zelf nog op 100 MHz zit zul je eerder tegen de beperkingen van de processor aanlopen dan tegen die van het bord zelf. De hoogte van het core-voltage kan wel wat uitmaken trouwens :)

Veel harder dan 2,75 GHz gaat mijn Northwood niet met luchtkoeling, en dan is de FSB nog maar 125 MHz :)
Mooi maar die Gigabyte P4 Titan DDR (GA-8IRXP) kan dus wel hogen in voltage als de Asus en in DEZEreview kwamen ze wel tot 2798MHz stabiel op 1.7volt en op 2.970MHz maar niet stabiel (wel op start in win2000) maar als dat Asus bordje in voltage hoger kon, dan was het misschien wel gelukt :) maar ik heb dus nog een peltier element 80Watt pas die ook op de P4 :? Ik heb hem altijd gebruikt op mijn P3.

Maar ik denk dat ik die Asus neem die jij ook heb omdat ik altijd al asus heb gehad en altijd goed is en ik weet niets van gigabyte af en ik weet ook niet hoe het met hun Bios updates zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Volgens de review van Xbit-labs zit er op het Asus bord een jumper waarmee je het voltage voor Northwoods naar 1,75 Volt kunt zetten en voor Willamettes naar 2,1 Volt.

Overigens, die Northwood 2.2 + Asus uit de review van T.net...da's mijn systeem :)
Ik haal alleen geen 2790 MHz omdat ik liever de standaard Intel-fan gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 16:07 schreef Daniel Kegel het volgende:
Volgens de review van Xbit-labs zit er op het Asus bord een jumper waarmee je het voltage voor Northwoods naar 1,75 Volt kunt zetten en voor Willamettes naar 2,1 Volt.

Overigens, die Northwood 2.2 + Asus uit de review van T.net...da's mijn systeem :)
Ik haal alleen geen 2790 MHz omdat ik liever de standaard Intel-fan gebruik.
Zo cool man.
Ik weet nu zeker dat ik hem ook neem dankzij jou ;)
Het was eigenlijk mijn bedoeling een XP2000+ te kopen, maar ik wil de snelste dus Intel 2.2Ghz :)
Maar het is wel een hoop geld een hele hoop ;( weer 1000 piek duurder dan de Xp2000+
Maar ik kan gelukkig een beetje korting bij een winkel krijgen :) omdat ik daar alles ga kopen.
btw wat moets jij voor die 2.2GHz betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Betalen? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 29 januari 2002 14:12 schreef Daniel Kegel het volgende:
De Gigabyte heeft ook een USB 2.0 on-board evenals standaard een netwerkaansluiting en RAID, dus qua features behoorlijk compleet. Dat de ASUS een extra molex-aansluiting heeft is idd handig als je in het verleden een mooie ATX-voeding hebt aangeschaft :)

Blijft staan dat zowel Anandtech als Tomshardware in hun reviews gebruik maken van de Gigabyte. Een bewuste keuze of krijgen ze meer geld toe van de fabrikant >:)

Zie trouwens http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020117/p4_3000-03.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 17:30 schreef Daniel Kegel het volgende:
Betalen? :? :P
:P

Maar hoe zit dat met het geheugen :?

zie enkele posts naar boven:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 29 januari 2002 08:33 schreef abbadon het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Weet jij hier wat van? Ik heb namelijk 3x Crucial 256MB PC2100 DDRAM (CAS2.5)
Dit kan er toch gewoon in of niet ?
(ik weet het niet, omdat ik het nieuws heb gevolgd over de AMD XP, omdat ik die wou kopen in eerste instantie)
Dus ik hoop dat je mijn vraag nog wilt beantwoorden, dan kan ik zo mijn MOBO en CPU bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Misschien iemand anders die mijn vraag weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 29 januari 2002 20:02 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Weet jij hier wat van? Ik heb namelijk 3x Crucial 256MB PC2100 DDRAM (CAS2.5)
Dit kan er toch gewoon in of niet ?
(ik weet het niet, omdat ik het nieuws heb gevolgd over de AMD XP, omdat ik die wou kopen in eerste instantie)
Dus ik hoop dat je mijn vraag nog wilt beantwoorden, dan kan ik zo mijn MOBO en CPU bestellen :)
Tsja, of het single- of double-sided DIMM's zijn kun jij zelf het best bepalen toch? Jij ziet ze namelijk :). Mocht het single-sided zijn dan kunnen ze er allemaal in.

Toevallig wordt er net iets gepubliceerd op de Frontpage van Tweaker.net namelijk hier http://www.tweakers.net/nieuws/20314

============================================================
Signal Integrity - Lately we've been seeing an interesting trend in Pentium 4 motherboards and DDR memory, in terms of signal integrity. Every Pentium 4 DDR motherboard we used in this comparison had some kind of DDR "limitation", which if not followed properly would cause system issues.

Intel 845-D - 4 Bank Limit. Loading a motherboard with more than two double-sided DDR modules will cause the system not to boot. Clearly documented in manuals, but again, this does limit your expandability.

SiS 645 - All three banks can be fully used, but only at DDR-266 speeds. If you try to run all three banks at the SiS 645's rated DDR-333 speeds, you can easily run into stability issues. Even though this CAN be done (we've tried), Asus and SiS highly recommend against it.

VIA P4X266 - More bank limitations. Our particular P4X266 motherboard has 4 DDR DIMM slots, but three can be used at PC-2100 speeds. If you use all four DIMMS, the motherboard will clock down to PC-1600 speeds. Does this sound familiar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 00:16 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Tsja, of het single- of double-sided DIMM's zijn kun jij zelf het best bepalen toch? Jij ziet ze namelijk :). Mocht het single-sided zijn dan kunnen ze er allemaal in.

Toevallig wordt er net iets gepubliceerd op de Frontpage van Tweaker.net namelijk hier http://www.tweakers.net/nieuws/20314

============================================================
Signal Integrity - Lately we've been seeing an interesting trend in Pentium 4 motherboards and DDR memory, in terms of signal integrity. Every Pentium 4 DDR motherboard we used in this comparison had some kind of DDR "limitation", which if not followed properly would cause system issues.

Intel 845-D - 4 Bank Limit. Loading a motherboard with more than two double-sided DDR modules will cause the system not to boot. Clearly documented in manuals, but again, this does limit your expandability.

SiS 645 - All three banks can be fully used, but only at DDR-266 speeds. If you try to run all three banks at the SiS 645's rated DDR-333 speeds, you can easily run into stability issues. Even though this CAN be done (we've tried), Asus and SiS highly recommend against it.

VIA P4X266 - More bank limitations. Our particular P4X266 motherboard has 4 DDR DIMM slots, but three can be used at PC-2100 speeds. If you use all four DIMMS, the motherboard will clock down to PC-1600 speeds. Does this sound familiar?
Oh sorry vergeten er bij te zetten maar het zijn double-sided ;(
Ik ga dus een Intel 845-D kopen Asus.
Dus als ik ze er allemaal in doe boot de pc niet :( :(

Vind het maar een dom systeem waarom kan dat nou weer niet dan :? Is toch gek dat single-sided wel kan 3 of 4 modules |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
  • Laatst online: 09-04 21:37
Mja als je gewoon een AMD koopt ben je van het gezeur af hè... Scheelt een hoop poen. Maar goed dat was niet het probleem.
Een P4 2.2 is zeker geen slechte keuze, dat zeg ik niet, alleen het heeft nu toch wel wat meer voeten in de aarde...
Nah ja laat ff weten wat je gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 00:48 schreef Dumb Ass Durruk het volgende:
Mja als je gewoon een AMD koopt ben je van het gezeur af hè... Scheelt een hoop poen. Maar goed dat was niet het probleem.
Een P4 2.2 is zeker geen slechte keuze, dat zeg ik niet, alleen het heeft nu toch wel wat meer voeten in de aarde...
Nah ja laat ff weten wat je gaat doen..
Ik ga sowieso voor de P4 2.2 maar ik doe er 2x Crucial 256MB PC2100 DDRAM (CAS2.5) in dus 512MB of ik ga het verkopen (het is nog nieuw, ik heb de bon er ff bij gepakt, ik heb het 16-11-2001 gekocht dus 1.5 maand oud en is nog niet gebruikt en ook niet getest :P )
Maar dan koop ik 2x512MB PC2100 DDRAM.

edit:

Dus ik heb misschien straks één Crucial 256MB PC2100 DDRAM (CAS2.5) module te koop waar ik nog wel €100 voor kan krijgen >:) in de winkel is het inc porto +- €140-€150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
Op maandag 28 januari 2002 21:43 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Hallo, ik ga binnenkort/vandaag/morgen een nieuwe Pc kopen maar ik zit steeds te twijfelen tussen een XP2000+ en een P4 2.2Ghz Northwood maar ik weet nu zeker dat ik een P4 2.2Ghz wil, maar ik heb dus al 3xCrucial 256MB PC2100 DDRAM (was lekker goedkoop een maand terug 130piek per module) :D dus ik moet een MOBO hebben met die op DDR werkt maar ik weet geen goede.
Ik ga ook overklokken dus ik moet ook de voltage/FSB/ect kunnen instellen weet iemand een goede MOBO voor mij.
mwoh, kijk een naar de VIA bordjes, ik heb een P4-1.7 lopen op een Shuttle met de p4x266 chipset >:)
Het is ook nog eens een goed overklokbordje, voltage is in stappen van 1 Mhz in te stellen (max is 200 !!!)
Voltage van geheugen is ook nog in te stellen :)
--> zie sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 08:58 schreef You-Suk het volgende:

[..]

voltage is in stappen van 1 Mhz in te stellen (max is 200 !!!)
LOL voltage in Mhz dat is cool NEW :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
Op woensdag 30 januari 2002 13:05 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

LOL voltage in Mhz dat is cool NEW :? :P
/schaam modus/ ;'(

ik bedoelde dus dat je........nou dat snappen jullie dus wel

* You-Suk kruipt met rood hoofd in donkere hoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op dinsdag 29 januari 2002 23:51 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Misschien iemand anders die mijn vraag weet?
Als of ik uit m'n nek lul :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Nog een klein vraagje, die P4 daar zit bovenop een klein gaatje. Kan daar wel koelprut (AS) op en er in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet. Waarom in godnaam een P4 2,2 met DDR nemen? Als je een 2,2 neemt ga je duidelijk niet voor prijs/preformance maar voor het snelste. RDRAM heeft nog altijd betere preformance dan DDR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWAD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 11:38

MWAD

Morron With A Dress

niet altijd, ddr 333 is meestal sneller dan rdram

De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Waarom koop je niet gewoon een Pentium 4 1.8A GHz of een 1.6A versie. Die dingen zijn ook goed op te focken, en het scheelt je veel geld.

Kosten die krengen (2,2A) trouwens 900 euro!! :) Tering man!! En je hebt nu een P3 1,2? Een klap van de molen gehad ofzo.

Hou dat geld lekker in je zak, ik weet dat je die proc heel graag wilt. Maar ik denk dat je beter een jaartje kunt wachten. Er komt nog zoveel mooi spul aan de komende tijd. En het verschil in snelheid met 1,2 en 2,2 is echt niet te merken hoor. Laat staan dat het 900 euro rechtvaardigt.

Koop een leuk Tft schermpje voor naast je 510. Maar goed wie ben ik :) En als je het doet doe het dan goed en verkoop dan dat DDR en haal wat Rdram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Abit BD7-RAID schijnt ERRUG goed te zijn.

Ik ben trouwens ook een happy owner van een Abit BL7 :)

Hmmmm.... het verschil tussen de Gigabyte en de BD7-RAID is miniem...... denk dat je dan maar voor de prijs moet gaan, of als je slechte ervaringen hebt met 1 merk weet je ook al wat te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20

westergas

rikkie_pc

Zoveel geld voor een procesor en dan gierig lopen doen voor RAM. Vaag.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 02 februari 2002 16:45 schreef MWAD het volgende:
PC2700/PC333 is soms bijna zo snel als RDRAM.in de meeste gevallen is dat sneller. de i845D is niet het snelste DDR P4 platform dat is de Sis645 PC2700

Dus als je P4 kan veroorloven waarom ook niet met het snelste geheugen dus RDRAM de P4 heeft er duidelijk meer aan en de snelste Grafische kaar vooral voor games belangrijk en 'n High-end monitor/Flatpanel want die gaan veellanger mee dan de CPU op economisch gebied. CPU zijn erg snel achterhaald.

/me wacht lekker op de 0,13 van AMD dan liggen de kaarten weer anders tussen intel & AMD, maar de prijs niet.

Wat doe je eigenlijk met die PC

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 16:28 schreef Arthur_ het volgende:
Ik snap het niet. Waarom in godnaam een P4 2,2 met DDR nemen? Als je een 2,2 neemt ga je duidelijk niet voor prijs/preformance maar voor het snelste. RDRAM heeft nog altijd betere preformance dan DDR...
Ik heb nog niets besteld als het goed is ga ik zondag avond alles bestellen maar ik ben nog niet overal uit.
Ik heb de test gezien met RDRAM maar die is weer niet tot 3Ghz of meer te o'klokken.

Ik weet dus nog niet wat ik doen maar die P4B266 staat ieder geval wel op het lijsje maar is nog niet zeker. Ik heb nog niets besteld als het goed is ga ik zondag avond alles bestellen maar ik ben nog niet overal uit.
Ik heb de test gezien met RDRAM maar die is weer niet tot 3Ghz of meer te o'klokken.

Ik weet dus nog niet wat ik doen maar die P4B266 staat ieder geval wel op het lijstje maar is nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ja maar daar ben je dan wel een geschik MOBO voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 17:19 schreef Bram het volgende:
Waarom koop je niet gewoon een Pentium 4 1.8A GHz of een 1.6A versie. Die dingen zijn ook goed op te focken, en het scheelt je veel geld.

Kosten die krengen (2,2A) trouwens 900 euro!! :) Tering man!! En je hebt nu een P3 1,2? Een klap van de molen gehad ofzo.

Hou dat geld lekker in je zak, ik weet dat je die proc heel graag wilt. Maar ik denk dat je beter een jaartje kunt wachten. Er komt nog zoveel mooi spul aan de komende tijd. En het verschil in snelheid met 1,2 en 2,2 is echt niet te merken hoor. Laat staan dat het 900 euro rechtvaardigt.

Koop een leuk Tft schermpje voor naast je 510. Maar goed wie ben ik :) En als je het doet doe het dan goed en verkoop dan dat DDR en haal wat Rdram.
Ik heb al een TFT :)
Kijk DIT topic maar (Ag neovo x-174 - TFT met glasplaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 18:28 schreef w3sTErGaS het volgende:
Zoveel geld voor een procesor en dan gierig lopen doen voor RAM. Vaag.
Ik ben niet gierig, ik ben dus nog aan het kijken wat ik het best kan doen.

Dus Tips zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 18:44 schreef SuperG het volgende:

[..]

PC2700/PC333 is soms bijna zo snel als RDRAM.in de meeste gevallen is dat sneller. de i845D is niet het snelste DDR P4 platform dat is de Sis645 PC2700

Dus als je P4 kan veroorloven waarom ook niet met het snelste geheugen dus RDRAM de P4 heeft er duidelijk meer aan en de snelste Grafische kaar vooral voor games belangrijk en 'n High-end monitor/Flatpanel want die gaan veellanger mee dan de CPU op economisch gebied. CPU zijn erg snel achterhaald.

/me wacht lekker op de 0,13 van AMD dan liggen de kaarten weer anders tussen intel & AMD, maar de prijs niet.

Wat doe je eigenlijk met die PC
Heb je misschien nog een linkje voor me ofzo :?

Die Pc hou ik natuurlijk, ik heb hem net een jaar en levert toch niet meer op die P3 1Ghz was 1600 piek en wat zou ik er nu voor krijgen 300-400 piek ofzo dus die hou ik lekker :)
Ik heb straks 7 pc's :9~ wel een beetje veel dus er gaat binnen kort wel iets de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Hoi,

Ik heb gisteren mijn P4B266 systeempje in elkaar gezet (alleen met een P4 1.5 tot ze de 2.0A kunnen leveren). Ik kan maar een ding zeggen : HEERSEND ! Het is echt een wereldplankje vergeleken met m'n oude A7V133. Veeeel aansluitingkjes en tot nu toe zeer stabiel en snel. Je moet ook effe opletten of je een 1.5 V AGP kaart hebt. Mijn gouwe ouwe G400Max wil niet op die plank, er gaat dan een rood LEDje branden en hij start niet op.

Wat ook wel grappig is : De onboard audio kan POST boodschappen via de speakers of buzzer afspelen. De standaard boodschappen zijn een beetje suf (vrouwestemmetje : "Computer now booting from operating"), maar je kan ze zelf inpsreken/bewerken met de bijgeleverde software. Ook wordt een audio S/PDIF bracket meegeleverd, en een bracket met 4 USB 2.0 poorten.

Ik heb er direct waterkoeling op gezet (had geen boxed cooler), maar heb nog niet echt ver overclocked... Het hoogste zonder extreme voltage aanpassingen wat tot nu toe stabiel draait is 1728 Mhz. Ik moet nog een jumper omgooien om meer voltages te krijgen, het schijnt dat ik op deze chip 2.1 V kan zetten ;) Ik kan je deze plank in ieder geval aanraden !

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zaterdag 02 februari 2002 21:51 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Heb je misschien nog een linkje voor me ofzo :?
[...]
Die Pc hou ik natuurlijk, ik heb hem net een jaar en levert toch niet meer op die P3 1Ghz was 1600 piek en wat zou ik er nu voor krijgen 300-400 piek ofzo dus die hou ik lekker :)
[...]
Ik heb straks 7 pc's :9~ wel een beetje veel dus er gaat binnen kort wel iets de deur uit.
Wij zitten hier ook met aardig wat PC 5 stuks eentje server
TB1200 zo'n A7V133 kreng.
TB1400 GA7 DXR Stabiel en snel
DUAL Cellie 400 BP6 linux intranet server
PIII450 Gigabyte 6BA BX voor IT broertje
PII350 ASUS BX van Broer

De TB's worden het meest gebruikt in woonkamer soms tot 4 PC's en de server hoeft niet konstant aan mag ook uit heb losse hardware router.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 22:04 schreef FreeRider het volgende:
Hoi,

Ik heb gisteren mijn P4B266 systeempje in elkaar gezet (alleen met een P4 1.5 tot ze de 2.0A kunnen leveren). Ik kan maar een ding zeggen : HEERSEND ! Het is echt een wereldplankje vergeleken met m'n oude A7V133. Veeeel aansluitingkjes en tot nu toe zeer stabiel en snel. Je moet ook effe opletten of je een 1.5 V AGP kaart hebt. Mijn gouwe ouwe G400Max wil niet op die plank, er gaat dan een rood LEDje branden en hij start niet op.

Wat ook wel grappig is : De onboard audio kan POST boodschappen via de speakers of buzzer afspelen. De standaard boodschappen zijn een beetje suf (vrouwestemmetje : "Computer now booting from operating"), maar je kan ze zelf inpsreken/bewerken met de bijgeleverde software. Ook wordt een audio S/PDIF bracket meegeleverd, en een bracket met 4 USB 2.0 poorten.

Ik heb er direct waterkoeling op gezet (had geen boxed cooler), maar heb nog niet echt ver overclocked... Het hoogste zonder extreme voltage aanpassingen wat tot nu toe stabiel draait is 1728 Mhz. Ik moet nog een jumper omgooien om meer voltages te krijgen, het schijnt dat ik op deze chip 2.1 V kan zetten ;) Ik kan je deze plank in ieder geval aanraden !
Bedankt voor je reactie. Bij mij staat het zo goed als vast dat ik die P4B266 neem maar ik ga toch voor de zekerheid ff rond kijken.
Wat voor geheugen heb jij er eigenlijk in en hoeveel en is het single- of double-sided :? Ik zit nog te twijfelen omdat ik 3x 256MB crusial double-sided heb en er kunnen maar 2 in dus ik zat er over te denken om 2x 512MB crusial te kopen maar dan weet ik weet niet of het op Cas 2-2-2 kan + overklokken.
De FBS van de MOBO is toch normaal 100MHz (quad-pumped 400) en het MEM op 133Mhz DDR (266) als ik de FSB omhoog gooi bij die P4B266 gaat dan het MEM ook omhoog, of blijft het hetzelfde (133)
En er zit zn gaatje boven op de CPU kan daar wel koelprut in :?

En waar heb je hem gekocht, de P4 Northwoods zijn toch wel op voorraad? Ik hoop het maar anders heb ik het net zo als met mijn P3 1000 die was ook moeilijk verkrijgbaar toen die net uit was, ik kon hem echt nergens krijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de asus P4B-333 schijnt wel een goed bord te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 22:37 schreef SuperG het volgende:

[..]

[..]

Wij zitten hier ook met aardig wat PC 5 stuks eentje server
TB1200 zo'n A7V133 kreng.
TB1400 GA7 DXR Stabiel en snel
DUAL Cellie 400 BP6 linux intranet server
PIII450 Gigabyte 6BA BX voor IT broertje
PII350 ASUS BX van Broer

De TB's worden het meest gebruikt in woonkamer soms tot 4 PC's en de server hoeft niet konstant aan mag ook uit heb losse hardware router.
[/quote]

Ik weet het van AMD maar ik wil nu de snelste PC en dat is de P4 2.2 en zo ging het ook vorig jaar toen ik mijn pc ging bestellen die P3 1Ghz was toen het snelst (slecht leverbaar en duur maar dat is toch altijd zo als je het snelste wilt)
Ik wil ook niet blijven wachten omdat er daarna ook weer iets sneller uit komt dat blijft ook wel doorgaan.
Ik blijf ook bij Intel omdat het gewoon goed is, AMD ook wel maar die P4 krijg je geloof ik niet stuk (ja met een hamer) hij word niet heet dus je bent geen windtunnel nodig, als je de headsink er af haalt blijft die draaien (langzamer) en gaat niet kapot. Hij is super te O'klokken (ik hoop dat ik 3Ghz haal met lucht cooling) en ik hoef geen KUT MOBO met een klote VIA chipset te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 22:55 schreef Transparent_Ink het volgende:
de asus P4B-333 schijnt wel een goed bord te zijn
Ik zie dat jij ook een P4 2.2Ghz hebt.
Welke MOBO heb jij dan :?
En welke geheugen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad je aan een p4 northwood 1,6 of 1,8 te nemen met rd ram, levert goede prestaties, en is enorm over te klokken, ik (mycom) heb die p4 1,6 op 2138 gehad, en hij bleef 35 graden kast dicht, en je rd ram trekt het perfect.

Is vet goed te doen, en nog niet duur ook... sux6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 23:07 schreef Daimonet het volgende:
Ik raad je aan een p4 northwood 1,6 of 1,8 te nemen met rd ram, levert goede prestaties, en is enorm over te klokken, ik (mycom) heb die p4 1,6 op 2138 gehad, en hij bleef 35 graden kast dicht, en je rd ram trekt het perfect.

Nee ik wil 3Ghz halen :9 dus ik neem en 2.2Ghz die is ook goed te o'klokken.
Maar wat niemand mij nou verteld heeft kan er koelprut ASIII wel in dat gaatje bovenop die P4 (of is dat geen gaatje :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 23:07 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ik zie dat jij ook een P4 2.2Ghz hebt.
Welke MOBO heb jij dan :?
En welke geheugen :?
ik heb een asus P4T-E mobo met 1024Mb RDRAM.
echt een perfecte plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik heb in tests gezien dat RDram nog steeds flink ass kickt invergelijking met de ddr 333, waarbij Rdram ongeveer alle testen won, stond ergens op T.net vorige week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zondag 03 februari 2002 18:29 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

ik heb in tests gezien dat RDram nog steeds flink ass kickt invergelijking met de ddr 333, waarbij Rdram ongeveer alle testen won, stond ergens op T.net vorige week
Niet overdrijven RDRam is vaak sneller dan DDR333 maar vaak maar 'n klein beetje sneller dus DDR333(PC2700) is een mooi alternatief alleen zul je daarvoor naar SIS moeten uitwijken.

PC2100 presteerd duidelijk minder dan RDRAM vooral op i854D chipsets
i845 SDR-SDRAM is P4 castratie groot prestatie verlies. met Factor 3.

Wil je tenvolle genieten van P4 performance dan moet het RDRAM zijn

i845D is niet de opvolger van de BX want met PC2100 knijpt ie de 400FSB van de P4 af met 'n factor 1,5.

PC2700 is dan intersanter is 'n factor 1,185 tov RDRAM dat is 1 op 1 (FSBUS<->MemBus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

ik zou voor de p4b266 gaan die heb ik zelf ook
en hij oc't wel goed / super :)
heb nu hier een 1.8 nw op 2.4 ghz lopen das toc niet slecht lijkt mij >:)
verder heeft het bord div dividers voor zowel agp/pci/fsb

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/aloggi/2-4.jpg

rimm is iid sneller maar het vervelende van het Asus rimm bord is dat hij geen agp/pci/fsb divider heeft
dus als je de fsb opkrikt alles mee gaat :(
en dr zijn nu eemaal een hoop dingen die een pci bus van 40 mhz niet echt leuk vinden :?

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zondag 03 februari 2002 21:47 schreef prodigy het volgende:
ik zou voor de p4b266 gaan die heb ik zelf ook
en hij oc't wel goed / super :)
heb nu hier een 1.8 nw op 2.4 ghz lopen das toc niet slecht lijkt mij >:)
verder heeft het bord div dividers voor zowel agp/pci/fsb
rimm is iid sneller maar het vervelende van het Asus rimm bord is dat hij geen agp/pci/fsb divider heeft
dus als je de fsb opkrikt alles mee gaat :(
en dr zijn nu eemaal een hoop dingen die een pci bus van 40 mhz niet echt leuk vinden :?
Die dividers zijn er belangrijk voor extreme OC'en kan je CPU en memory tot het uiterste duwen. ben je niet meer afhankelijk van de rest van je PC-componenten

Alleen zou ik zoeken naar 'n i850 mobo die dat ook heeft of FIX PCI/AGP divider.

Want bij FSB OC'en met Synchrone memclock bijft de FSBus brandbeedte verhouding tov de Memory bandbreedte het zelfde.

Dus FSBbandbreedte is altijd groter dan de memory bandbreedte en dat is ongebruikte memory performance.

'n 2,6G OC'd RDRAM systeem kan in sommige situaties 'n 3Ghz DDR northwood verslaan. IVM het onbenutte extra verkregen bandbreedte.

Helaas werken de mobo makers niet mee met OC friendly i850 mobo's. 3Ghz met RDRAM is nog sneller dan met DDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik ben er dus lang niet uit :( ik zit nu weer te twijfelen tussen de P4T-E en P4B266 ik heb namelijk een aantal reviews gezien ik weet niet meer waar het stond (ik zoek het nog wel op) maar daar hadden ze een MOBO met DDR en RIMM.
Dat MOBO met RIMM en een P4 2.2Ghz kwam niet hoger dan 2.6Ghz en dat MOBO met DDR kwam tot 3.0Ghz maar nu was in de meeste gevallen die met RIMM op 2,6Ghz sneller dan die 3.0Ghz.

Dus ik zit in de twijfel modus :(
Ik ga dus mijn pc nog niet vanavond bestellen ik wil eerst eens kijken wat ik nu het beste kan doen.

En als iemand mijn vraag nu nog kan (die ik al 2 of 3x heb gevraagd) beantwoorden ben heel erg :D Dat gaatje op de P4 kan daar koelprut (ASIII) in of niet :?
En die P4B266 daar zit een plastic ding om de socket maar zitten er ook gaten in het MOBO ik wil er namelijk een Swiftech MC478 op doen met schroeven (als ik deze MOBO ga kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
ik denk als je _ECHT_ het snelste wilt, je ZEKER rdram moet kopen, zoals tests aangetoond hebben is een P4 3GHz met PC2100 (zoals jij al hebt) een cijfermachientje voor de domme mensen die erin trappen, aan 3GHz biedt dat zoiezo teweinig bandbreedte om alles te benutten

aan de andere kant is rdram dan weer veel minder goed te overclocken waardoor je max maar iets van 2.6 of 2.7GHz zal halen, maar op dat moment heb je dan ook een evenwichtig systeem dat ten volle werkt

je mag jezelf nooit laten verblinden door cijfertjes... beetje extreem, maar je kan het vergelijken met een P4 2GHz op een SDram bord... belachelijk, maar het verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Op zaterdag 02 februari 2002 22:47 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]
Wat voor geheugen heb jij er eigenlijk in en hoeveel en is het single- of double-sided :?

Er zit nu 2 x 256 geheugen in met Micron chips, maar volgens mij is het zwaar b-merk geheugen, want ik kan nauwelijks iets sneller zetten (die gaan dus terug ;) )

De FBS van de MOBO is toch normaal 100MHz (quad-pumped 400) en het MEM op 133Mhz DDR (266) als ik de FSB omhoog gooi bij die P4B266 gaat dan het MEM ook omhoog, of blijft het hetzelfde (133)

Je kan in de BIOS de cpu/ram ratio instellen op 1:1 of 3:4

En er zit zn gaatje boven op de CPU kan daar wel koelprut in :?

:? waarom niet ?

En waar heb je hem gekocht, de P4 Northwoods zijn toch wel op voorraad? Ik hoop het maar anders heb ik het net zo als met mijn P3 1000 die was ook moeilijk verkrijgbaar toen die net uit was, ik kon hem echt nergens krijgen ;(

Ik heb een 1.5 Williamette tot de Northwood 2.0 leverbaar is. Ze (computerland) hebben alleen de 1.6, 1.8 en de 2.2 op voorraad momenteel.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik denk dat ik toch maar voor de P4T-E ga met 2x 256MB PC800.
Ik ga nog een aantal reviews bekijken en dan neem ik een besluit.
Maar je kan wel nagaan DDR heet een top van 2.1 GB/s bandwidth en RIMM heet een top van 3.2GB/s bandwidth.

Als ik het doe hou ik dus 3x Crucial 256MB PC2100 DDRAM CAS2.5 voor de kenners loopt het ook makkelijk op CAS2 op 160 tot 180Mhz dat moet ik dan dus kwijt €300 lijkt mij een mooi prijs voor 3 stuks.

Welke merk geheugen kan ik het best nemen (PC800) wat goed overklokt :? Bij de winkel waar ik alles wil kopen hebben ze Kingston KVR800X16/256 256MB 800MHz Non-ECC RDRAM € 163 lijkt me goed qua merk betreft maar ik weet niet over het goed is te o'klokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Samsung RIMM's en kwaliteitsmerk RIMM's (Corsair) met Samsung chips doen het wel goed; veel halen wel stabiel PC1066 snelheid. Het probleem met overclocken v.d. i850 borden is dan ook niet het ram, maar de Rambus clockgenerators op het bord zelf. Heb reviews gezien waar ze deze vervangen hebben door betere generators en 133MHz FSB (plus PC800 @ PC1066) probleemloos haalden (da's in samenwerking met een Northwood een echte killer combo :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 00:36 schreef Abbadon het volgende:
Samsung RIMM's en kwaliteitsmerk RIMM's (Corsair) met Samsung chips doen het wel goed; veel halen wel stabiel PC1066 snelheid. Het probleem met overclocken v.d. i850 borden is dan ook niet het ram, maar de Rambus clockgenerators op het bord zelf. Heb reviews gezien waar ze deze vervangen hebben door betere generators en 133MHz FSB (plus PC800 @ PC1066) probleemloos haalden (da's in samenwerking met een Northwood een echte killer combo :) )
Heb je misschien nog die link :?
kan ik ff kijken ik zou namelijk niet weten wat je met dei generators bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 14:09 schreef Transparent_Ink het volgende:

[..]

ik heb een asus P4T-E mobo met 1024Mb RDRAM.
echt een perfecte plank.
Kon jou P4 2.2 northwood wel direct op jou MOBO ik heb namelijk gelezen dat je eerst een Bios update moet hebben als je Bios 1004 hebt anders wil je Pc niet eens Booten.

En wat heb jij veel geheugen 1024MB 4x256MB ofzo kost +- €680 (1500 Piek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op maandag 04 februari 2002 00:55 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Heb je misschien nog die link :?
kan ik ff kijken ik zou namelijk niet weten wat je met dei generators bedoeld?
Hiero :) Gaat zelfs over een iets ouder P4T bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 09:20 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Hiero :) Gaat zelfs over een iets ouder P4T bord.
Zo super cool maar als ik het goed begrijp moet je dus die Clock Generators op je MOBO solderen wat een beetje veel risico is lijkt me en waar kan je die Clock Generators eigenlijk kopen.
Verder kan samsung PC800 gewoon op 533 MHz (1066MHz DRDRAM) draaien.

Verder staat er: The DRDRAM clock generator is in fact the only component that is not build to run at 533 MHz. Every i850 board I have tested so far, even the first i850 boards, were able to run at 133 MHz QDR (533 MHz). Of course, in most cases, you need an unlocked Pentium 4, as few Pentium 4 processors can be overclocked by 33%.
maar moet die P4 nu geunlocked zijn of niet :?

Dit lijkt mijn allmaal wel wat maar die Clock Generators er op solderen lijkt mij een beetje link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
In feite moeten die bastards gewoon fatsoenlijke clock generators op hun borden plakken, dan heb je een ultra snelle P4 oplossing :) (ik snap ook niet waarom een producent als Abit daar niet op in springt). Zelf solderen lijkt me ook erg link (of het moet dagelijkse kost zijn). Maar eigenlijk wou ik je aangeven dat het RDRAM blijkbaar niet de meest beperkende factor is; tenslotte vroeg je om goed o.c.-baar RDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
Op zaterdag 02 februari 2002 23:07 schreef Daimonet het volgende:

Interessant maar graag de volgende info:

Wat voor mobo
Welke koeler?

Want als je standaard intel koeler hebt en dan die temp. dan ga ik denk ik ook maar voor P4 ipv. AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Koop een P4 met Rimm geheugen en Rimm mobo, dan neem ik je 3 reepjes crucial wel over. Dan heb jij nog betere performance en ik eindelijk crucial geheugen.....

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 12:24 schreef Abbadon het volgende:
In feite moeten die bastards gewoon fatsoenlijke clock generators op hun borden plakken, dan heb je een ultra snelle P4 oplossing :) (ik snap ook niet waarom een producent als Abit daar niet op in springt). Zelf solderen lijkt me ook erg link (of het moet dagelijkse kost zijn). Maar eigenlijk wou ik je aangeven dat het RDRAM blijkbaar niet de meest beperkende factor is; tenslotte vroeg je om goed o.c.-baar RDRAM.
Ik kan ook nog DANE-ELEC RR400-16128B166 256Mb PC800 RDRAM krijgen bij die winkel waar ik alles wil kopen ze zeggen dat daar ook samsung chips op zitten is dit ook goed geheugen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 14:33 schreef TD-DMZ het volgende:
Koop een P4 met Rimm geheugen en Rimm mobo, dan neem ik je 3 reepjes crucial wel over. Dan heb jij nog betere performance en ik eindelijk crucial geheugen.....
Is goed je hebt de prijs gezien.
Ikwil nog wel ff wacht tot ik echt heb besteld en alles vast staat. Maar dan hoor je het wel (binnen een week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb gehoord dat dat moederbord P4T-E geen Northwood ondersteund als je geen BIOS update er op zet.
Er staat standaard als het goed is BIOS 1004 op en je moet 1005 er op hebben als je een Northwood er op zet.
Weer iemand hier iets vanaf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yeti
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Hier komen een aantal leuke en interessante verhalen voorbij van gebruikers. Ben van plan om binnenkort ook een P4 NW te halen, concluderemnd hieruit is de Asus P4b-266 de beste keus, met name voor overclocken.

Waar ik niks over hoor is een plankje met de Sis 645 chipset, erg cheapo en snel. Deze komt erg goed uit de reviews, maar zijn er ook mensen hier die er zelf ervaring mee hebben, met name overklokbaarheid en stabiliteit ??
Ik heb nu namelijk nog steeds een BX'je en die stabiliteit wil ik niet wijt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 17:11 schreef The_Yeti het volgende:
Hier komen een aantal leuke en interessante verhalen voorbij van gebruikers. Ben van plan om binnenkort ook een P4 NW te halen, concluderemnd hieruit is de Asus P4b-266 de beste keus, met name voor overclocken.

Waar ik niks over hoor is een plankje met de Sis 645 chipset, erg cheapo en snel. Deze komt erg goed uit de reviews, maar zijn er ook mensen hier die er zelf ervaring mee hebben, met name overklokbaarheid en stabiliteit ??
Ik heb nu namelijk nog steeds een BX'je en die stabiliteit wil ik niet wijt !
Wat ik heb gehoord is dat je dus geen Sis 645 chip set moet nemen omdat het niet stabiel is. Verder hoor je steeds de I80 omdat het gewoon veel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 17:55 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Wat ik heb gehoord is dat je dus geen Sis 645 chipset moet nemen omdat het niet stabiel is. Verder hoor je steeds de I850 omdat het gewoon veel sneller is in combo met een P4.
Sorry dubbel post |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Wil zelf ook weer een Intel, ben niet echt tevree met wat ik nu heb, dus dit is een leuk topic daarvoor :)

Een Epox 4BDA2+ lijkt me ook niet naar: http://www.epox.nl/dutch/products/motherboard/ep-4bda2+.htm

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/tradeshows/comdex/2001/day2/epox845_sm.jpg

edit:

plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 04 februari 2002 15:42 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Is goed je hebt de prijs gezien.
Ikwil nog wel ff wacht tot ik echt heb besteld en alles vast staat. Maar dan hoor je het wel (binnen een week)
Lijkt me een goed idee :)
En over die dane rimms met samsung chips. Die heb k ook op me werk als ik P4's met rimm in elkaar zet. Werkt tot nu toe altijd probleemloos. Hoever ze gaan met oc'en weet ik alleen niet.

Mail me maar als je meer weet en alvast bedankt!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik zou die amd doen
dan kun je er ook nog een beest van een video bij kopen >:)
en ook nog een mooi geluid setje :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 18:33 schreef Redje het volgende:
Wil zelf ook weer een Intel, ben niet echt tevree met wat ik nu heb, dus dit is een leuk topic daarvoor :)

Een Epox 4BDA2+ lijkt me ook niet naar: http://www.epox.nl/dutch/products/motherboard/ep-4bda2+.htm

[afbeelding]

edit:

Ziet er netje en compleet uit alleen jammer dat er geen RIMM op zit dan was die een stuk sneller.
plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 18:51 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee :)
En over die dane rimms met samsung chips. Die heb k ook op me werk als ik P4's met rimm in elkaar zet. Werkt tot nu toe altijd probleemloos. Hoever ze gaan met oc'en weet ik alleen niet.

Mail me maar als je meer weet en alvast bedankt!
Oke ik mail als mijn besluit helemaal vast staat en mijn geheugen heb besteld.
Over dat Dane Elec Mem ik moet wel kunnen O'klokken misschien wil ik ook nog van de Clock Generators op mijn Mobo ik ken iemand die goed kan solderen en dan moet het geheugen op 533 MHz (1066MHz DRDRAM) lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

P4B-333 is er nog niet, en duurt ook nog wel ff..

ik heb ook meerdere reviews geien met een 3.0 geoc-ed 266-DDR en een 2.6 RDRAM naast elkaar, de 3ghz werd op meerdere vlakken van tafel geveegd... een 3.0 333-DDR komt wel in de buurt van RDRAM denk ik

333-DDR is op het moment zelfs nog een stuk duurder dan RDRAM.

Ik ben zeer tevreden met mijn P4T-E, super stabiel en loopt als een zonnetje :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 22:50 schreef Tranced het volgende:
P4B-333 is er nog niet, en duurt ook nog wel ff..

ik heb ook meerdere reviews geien met een 3.0 geoc-ed 266-DDR en een 2.6 RDRAM naast elkaar, de 3ghz werd op meerdere vlakken van tafel geveegd... een 3.0 333-DDR komt wel in de buurt van RDRAM denk ik

333-DDR is op het moment zelfs nog een stuk duurder dan RDRAM.

Ik ben zeer tevreden met mijn P4T-E, super stabiel en loopt als een zonnetje :)
Had ik ook al in dit topic gezegd van die 2.2@2.6 met RIMM en 2.2@3.0 met DDR. Die met RIMM was echt sneller en RIMM is niet eens veel duurder als DDR op het moment €25 meer voor 256MB vind ik nog mee vallen.

Ik had nog een vraagje aan je: Jij hebt een P4T-E die die wil ik dus ook maar nu lees ik steeds dat daar BIOS 1004 op staat en dat je Northwood niet wil boot-en met die BIOS versie.
Had jij daar ook last van of had jij al BIOS 1005 er op staan.

Ik heb namelijk de winkel gemaild waar ik mijn Pc ga bestellen en ik kreeg een mailje van de TD en die zeggen dus dat er 1004 op staat, maar ik had gevraag of ze voor mijn direct 1005 op willen zetten als 1004 er op staat. Wat zeiden ze, dat ze dat niet allemaal willen doen maar wel mijn systeem in elkaar willen zetten gratis, nogal dom dus omdat een Bios update en ff een geen northwood P4 er op zetten 15 min duurt. En ik laat niet mijn pc bouwen dat kan ik zelf ook en ik gebruik ander cooler en koelprut en da case moet ook nog aangepast worden.

Maar ik mail nog wel terug naar de verkoop en zeg dat ze dat niet willen doen en dat ik anders mijn pc onderdelen wel ergens anders koop dan missen ze maar +- €4000 :) ik zit er niet mee.

Dit wordt mijn Pc ongeveer:

Case ----------------- Cooler Master ATC-210-A21 AZURE
MOBO ----------------- ASUS P4T-E (i850 chipset)
CPU ------------------ P4 2.2Ghz Northwood (0.13)
Mem ------------------ 2x 256MB PC800
Voeding --------------- Enermax EG651P-VE FMA SilentPlus 550W
Geluidskaart ---------- SB live Audigy platinum EX retail
Speakerset ------------ Creative Labs MEGAworks 510D
DVD brander ----------- Ben ik nog niet uit :(
GPU ------------------- Asus V8460 Ultra (330MHz GeForce4 Ti 4600 128MB 660MHz DDR) maar komt pas eind feb. in NL
DVB kaart ------------- Hauppauge Win/TV DVB-s
CI Adapter ------------ CI Adapter voor DVB PC SAT kaart
Headsink -------------- Swiftech MCX478-BA + Papst 8412NG - 80 x 80 x 25 mm
Koelprut -------------- Artic Silver III
Verder nog wat dingetjes FFCL lamp (blauw), raam, PC-Mods Rheobus met blauwe leds, aantal papst case coolers, rounded kabels,enz

Wat ik nog heb en wat er in komt zijn 2x Seagate Cheetah 15000rpm SCSI HDs, Adaptec 29160 en een Plex 24/10/40

Nu ben ik dus nog op zoek naar 2x 256MB Samsung PC800 geheugen maar kan het nergens vinden :( of als het er niet is (Corsair) met Samsung chips.
Als ik dat ook niet kan krijgen neem ik wel (DANE-ELEC) met Samsung chips.
Of heeft iemand nog een ander merk wat goed is en dus ook goed is te O'klokken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Op dinsdag 05 februari 2002 01:04 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ik had nog een vraagje aan je: Jij hebt een P4T-E die die wil ik dus ook maar nu lees ik steeds dat daar BIOS 1004 op staat en dat je Northwood niet wil boot-en met die BIOS versie.
Had jij daar ook last van of had jij al BIOS 1005 er op staan.
zie mijn topic :

[topic=382943/1/25] (werkt dus)

ik draai hier trouwens met een p4t-e met een 1.8A cpu
draait lekker op 2.4GHz
helaas mis ik opties in bios om busspeed omhoog te zetten ofzo

volgens asus site en manual kan er aan het bord veel meer ingesteld worden dan volgens mij bios :(

zie trouwens deze topic :

[topic=354896/1/25]

zit er toch over te denken dit bord terug te brengen, voel me best genaaid :(
weet iemand een ander intel 850 chipset bord die wel 140a150mhz bus aankan ?

oja rimms lopen op 3*133 = 399mhz
533 (4*133) vonden ze niet echt leuk
kreeg soms na uurtje ecc error e.d.

kingston pc800 ECC rimms (4*256mb)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ik wacht nog effe lekker want SiS komt van de zomer met een chipset met het volgende:

USB 2.0
Firewire
ATA133
Serial ATA (dunno maar tis wel zo)
DDR400 support
533MHz FSB support

nou vroeg ik me af of er dan nog een andere Northwood uitkomt, een 533MHz FSB Northwood dus. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 02:16 schreef DDX het volgende:

[..]

zie mijn topic :

[topic=382943/1/25] (werkt dus)

ik draai hier trouwens met een p4t-e met een 1.8A cpu
draait lekker op 2.4GHz
helaas mis ik opties in bios om busspeed omhoog te zetten ofzo

volgens asus site en manual kan er aan het bord veel meer ingesteld worden dan volgens mij bios :(

zie trouwens deze topic :

[topic=354896/1/25]

zit er toch over te denken dit bord terug te brengen, voel me best genaaid :(
weet iemand een ander intel 850 chipset bord die wel 140a150mhz bus aankan ?

oja rimms lopen op 3*133 = 399mhz
533 (4*133) vonden ze niet echt leuk
kreeg soms na uurtje ecc error e.d.

kingston pc800 ECC rimms (4*256mb)
Je mist opties in de Bios om je bus speed omhoog te zetten maar je hebt hem wel 600Mhz overgeklokt :? Dat begrijp ik niet hoe heb je het dan gedaan.
Trouwen die MOBO met RIMMs kan je ook net goed oklokken zover ik weet die 2.2Ghz kon max 2.6Ghz bij een review dus ik vind het best knap dat jij hem nog 600Mhz het kunnen oklokken.
De MOBOs met DDR zijn vaak beter te Oklokken maar DDR is slomer kijk nog maar een paar post terug daar had ik het ook al verteld en iemand anders ook al.

Ik ga zo ff jou topi lezen over de Bios (maar het is dus wel gelukt hopen dat mijn 2.2Ghz ook werkt)

Jou RIMMs lopen 3x 133 :?
Ik dacht dat het Men op 4x 100 liep (quad-pumped)

En waarom heb je ECC :?
Is toch niet nodig? En dat is toch moeilijker te oklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
DDX ik het je topic ff gelezen.
Als ik het goed begrijp moet ik straks als ik mijn 2.2 heb op 22x 100Mhz zetten met de jumpers en dan zou die het moeten doen? Zou je kunnen kijken voor mijn in het boekje of dat mogelijk is?
Als het niet wil ga ik wel ff naar Groningen naar de N*RR*D ik ken daar wel iemand die het voor mijn wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Op dinsdag 05 februari 2002 10:55 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Je mist opties in de Bios om je bus speed omhoog te zetten maar je hebt hem wel 600Mhz overgeklokt :? Dat begrijp ik niet hoe heb je het dan gedaan.
naja volgens bios heb ik maar 12 opties ofzo
met maximum busspeed van 133mhz
dus de max is 133 * 18
=2.4Ghz

cpu loop lekker op 40graden ofzo
dus ik zou eigenlijk gewoon busspeed van 140mhz willen proberen

maargoed dat is dus niet mogelijk ofzo in bios
terwijl website en boekje over 200mhz praten
in stapjes in te stellen van 1mhz

en daarnaast zou m'n pci deler ook in te stellen zijn, ook niet te vinden in bios...
Trouwen die MOBO met RIMMs kan je ook net goed oklokken zover ik weet die 2.2Ghz kon max 2.6Ghz bij een review dus ik vind het best knap dat jij hem nog 600Mhz het kunnen oklokken.
rimms draaien keurig op 400mhz, 533mhz was teveel voor ze
rimm clock je minder goed over, door die quad bus
De MOBOs met DDR zijn vaak beter te Oklokken maar DDR is slomer kijk nog maar een paar post terug daar had ik het ook al verteld en iemand anders ook al.
dat is ook reden dat ik rimm heb gekocht
Jou RIMMs lopen 3x 133 :?
Ik dacht dat het Men op 4x 100 liep (quad-pumped)
ja in bios rimm speed op 3* ingesteld ipv AUTO (die dus 4* doet)

die 3* setting is voor pc600 rimms, die ook werken op dit mainbord
maargoed als je hogere bus neemt is dat wel handig ;-)
En waarom heb je ECC :?
Is toch niet nodig? En dat is toch moeilijker te oklokken
nee niet nodig, maar tja bij kingston kost het paar euro meer....
en ik kreeg een mooie ecc error toen geheugen op 533 liep
(en ook op 500 trouwens met lagere bus)
dus tja ik weet wel dat m'n mem die 500mhz+ niet leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Op dinsdag 05 februari 2002 11:20 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Als ik het goed begrijp moet ik straks als ik mijn 2.2 heb op 22x 100Mhz zetten met de jumpers en dan zou die het moeten doen? Zou je kunnen kijken voor mijn in het boekje of dat mogelijk is?
ik boekje hier even niet liggen, kan ik vanavond pas bij
maar uit m'n hoofd kan je 22 en 24 multipl. instellen op het mainbord
100mhz kan je zeker instellen.

denk trouwens dat het weinig uitmaakt wat je instelt
probleem zit hem in bios die northwood niet herkent en dus niet weet wat voor setting hij moet nemen.

dus 20* 100mhz zal vast ook wel werken (mult. is toch locked bij intel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 00:59 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Kon jou P4 2.2 northwood wel direct op jou MOBO ik heb namelijk gelezen dat je eerst een Bios update moet hebben als je Bios 1004 hebt anders wil je Pc niet eens Booten.

En wat heb jij veel geheugen 1024MB 4x256MB ofzo kost +- €680 (1500 Piek)
heb de nieuwste mobo gekocht, zit standaard bios 1005 op.
met bios versie 1004 wil een northwood dus echt niet opstarten.
heb 512Mb voor bijna nix overgekocht van collega die een amd ddr systeem heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 06:47 schreef Kaap het volgende:
ik wacht nog effe lekker want SiS komt van de zomer met een chipset met het volgende:

USB 2.0
Firewire
ATA133
Serial ATA (dunno maar tis wel zo)
DDR400 support
533MHz FSB support

nou vroeg ik me af of er dan nog een andere Northwood uitkomt, een 533MHz FSB Northwood dus. iemand enig idee?
komt over een tijdje een nortwood 533Mhz 2.4Ghz
prijs speculaties verschillen per dag, nog ff afw88 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 17:03 schreef DDX het volgende:

[..]

naja volgens bios heb ik maar 12 opties ofzo
met maximum busspeed van 133mhz
dus de max is 133 * 18
=2.4Ghz

cpu loop lekker op 40graden ofzo
dus ik zou eigenlijk gewoon busspeed van 140mhz willen proberen

maargoed dat is dus niet mogelijk ofzo in bios
terwijl website en boekje over 200mhz praten
in stapjes in te stellen van 1mhz
Inderdaad gek ik lees net ook op de asus site
Easy DIP Switch or JumperfreeTM overclocking from BIOS
Flexible CPU Core Voltage Adjustments in 0.05V increments over defaults
Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency up to 200MHz (i.e. front-side-bus up to 800MHz)
Adjustable VIO memory voltage
Adjustable FSB/PCI/MEM ratio
Rock-solid stability

Hebben meer mensen hier las van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tipje: die Asus P4B266 moet je niet nemen als je een AOpen HQ08 of HX08 kast hebt (of uberhaupt een kast waarbij je de HD's ongeveer in het midden vooraan moet bevestigen)

Bij die AOpen kasten zit op die plek een bracket waar je 3 schijven in kunt hangen. Een verstandig mens doet er twee in, zodat je ertussen ruimte overhoudt zodat de warmte wegkan, maar dat terzijde.

Maar: bij de P4B266 zit de ATX-connector precies op de plek waar je de achterkant van je HD zit: je kunt dus alleen de bovenste plek in het HD-bracket gebruiken. Met 2 HD's tegen elkaar aan en veel geprop met de ATX-kabel gaat het ook net, maar dan wordt de warmte-ontwikkeling weer te groot.

Ik heb nu het HD-bracket maar los onder in de kast gelegd, en ga vanmiddag een extra IDE-controller en een stapel langere (60 cm) kabels halen, want anders kan ik geen 3 HD's + DVD + CD-RW kwijt...1 van m'n schijven zal naar boven moeten verhuizen |:(

Verder geen klagen over het ding trouwens (P4 2.2 @ 2.64 GHz)...ik heb nu eindelijk m'n 1.4 Ghz Athlon windtunnel kunnen dumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Op woensdag 06 februari 2002 10:53 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]
Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency up to 200MHz (i.e. front-side-bus up to 800MHz)
Rock-solid stability

adjustable mem ratio (3 of 4 * dus)
en fsb deels dus (Tot 133 en niet in stappen van 1mhz)
pci bus kan ik ook nergens instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 22:52 schreef Transparent_Ink het volgende:

[..]

heb de nieuwste mobo gekocht, zit standaard bios 1005 op.
met bios versie 1004 wil een northwood dus echt niet opstarten.
heb 512Mb voor bijna nix overgekocht van collega die een amd ddr systeem heeft gekocht.
Ik heb ff gemaild naar een ander bedrijf en ze zeiden dat er standaard bios 1005 op zit dus ik koop hem daar wel die andere winkel had 1004 en wil niet eens ff een update voor me erop zetten :( jammer voor hun anders had ik daar alles gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Op woensdag 06 februari 2002 13:18 schreef Daniel het volgende:
Tipje: die Asus P4B266 moet je niet nemen als je een AOpen HQ08 of HX08 kast hebt (of uberhaupt een kast waarbij je de HD's ongeveer in het midden vooraan moet bevestigen)

Bij die AOpen kasten zit op die plek een bracket waar je 3 schijven in kunt hangen. Een verstandig mens doet er twee in, zodat je ertussen ruimte overhoudt zodat de warmte wegkan, maar dat terzijde.

Maar: bij de P4B266 zit de ATX-connector precies op de plek waar je de achterkant van je HD zit: je kunt dus alleen de bovenste plek in het HD-bracket gebruiken. Met 2 HD's tegen elkaar aan en veel geprop met de ATX-kabel gaat het ook net, maar dan wordt de warmte-ontwikkeling weer te groot.

Ik heb nu het HD-bracket maar los onder in de kast gelegd, en ga vanmiddag een extra IDE-controller en een stapel langere (60 cm) kabels halen, want anders kan ik geen 3 HD's + DVD + CD-RW kwijt...1 van m'n schijven zal naar boven moeten verhuizen |:(

Verder geen klagen over het ding trouwens (P4 2.2 @ 2.64 GHz)...ik heb nu eindelijk m'n 1.4 Ghz Athlon windtunnel kunnen dumpen :)
bedankt voor de tip ej, ik heb een HX08 en ik gebruik idd 2 van die brackets. geen Asus voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Op donderdag 07 februari 2002 08:23 schreef Kaap het volgende:

[..]

bedankt voor de tip ej, ik heb een HX08 en ik gebruik idd 2 van die brackets. geen Asus voor mij dus.
Ik heb ook een HX08, maar mijn schijven hangen gewoon boven mijn voeding, daar is plek voor 3 HDD's, dus dan heb je er geen last van. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon DDR geheugen icm met mijn Northwood...uberrulende combinatie, zeker qua stabiliteit en...mijn SCSI U160 15K Seagate presteert op dit bord duidelijk beter dan op de i850 en KT266A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 12:20 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ik heb gewoon DDR geheugen icm met mijn Northwood...uberrulende combinatie, zeker qua stabiliteit en...mijn SCSI U160 15K Seagate presteert op dit bord duidelijk beter dan op de i850 en KT266A.
En waarom is die beter dan i850, in alle testen zie je dat een i850 met een P4 2.2@2.6 beter presteerd als een I845 met een P4 2.2@3.0.

Ik ga iedergeval de Asus P4T-E (I850) kopen met 2x 256MB samsung of misschien 4x 256MB :9 ik denk dat ik vandaag ga bestellen alleen hopen datdie P4 2.2 northwood op vooraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yeti
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik heb ook de knoop doorgehakt heb gekozen voor de i845D chipset, de Asus P4B266, met name omdat deze betere geschikt is voor overclocken zonder mods en omdat geheugen uitbreiding per bank mogelijk is
Net bij informatique besteld:

Intel Pentium 4 1.8Ghz, 400Mhz, S-478, 512Kb,Box 229.00 1.0 229.00
Dane-Elec Dimm 256Mb DDR SDram PC2100 109.00 1.0 109.00
Asus P4B266, S-478, i845D, 3xDDR, Audio, USB 2.0 239.00 1.0 239.00
Thermaltake Volcano S478 tm 2Ghz Approved by Intel 15.00 1.0 15.00

Als tie binnen is laat ik de oc-resultaten wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 13:27 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

En waarom is die beter dan i850, in alle testen zie je dat een i850 met een P4 2.2@2.6 beter presteerd als een I845 met een P4 2.2@3.0.

Ik ga iedergeval de Asus P4T-E (I850) kopen met 2x 256MB samsung of misschien 4x 256MB :9 ik denk dat ik vandaag ga bestellen alleen hopen datdie P4 2.2 northwood op vooraad is.
het is persoonlijk, ik vind de 2.2 / i845 combi het fijnst. Doet me denken aan de cuSL2-c van ASUS (i815) of zelfs de BX.

Ik heb een i850/P4 1,5@2,0 S423 eng. sample gehad met samsung RDRAM icm SCSI U160. Dat RDRam klokte max 115 MHz. Dus omdat de proc toch unlockt was, 15*133 en het geheugen op 400 MHz. (4:3). Kost een vermogen, dus.

Bovenstaande combi werd dus vet voorbij geraced door de ATHLON XP1800+. Naja. En dat voor 3 knaken 95. De benodigde heatsink was bijna nog duurder (Alpha 8045 / Delta 80 HP :r )

Ok dan:

Northwood 2.2 op FSB=136 MHz icm met goed DDR. Heerlijke set en SCSI presteert goed en _rete_stabiel met retail Intel koelertje met sterkere fan. Heerlijk stil en supersnel.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste