Ag neovo x-174 - TFT met glasplaat [ REVIEW GEVR.]

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Agneovo heeft non-reflecterende glasplaten op haar TFT's gemonteerd, de Neovo standaard noemen ze het 8-)

website: www.agneovo.nl

Het gaat mij om deze TFT: de neovo x-174

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/displays/medium/x174.jpg

Er zijn een aantal tweakers die hem hebben, like Dennis3 :P , nu ben ik van plan om deze monitor aan te schaffen , i.c.m. de draadloos toetsenbord en muis van agneovo (kleur zwart natuurlijk)

-Heeft iemand een TFT met dode pixels van dit merk/type?
-Is de glasplaat voor het scherm irritant? handig?
>Komen er snel krasjes op het scherm?
>>Zit het beeld dieper dan normaal? M.a.w.: hoe dik is het glas?
>>>Zie je je eigen kop in het scherm, zoals sommigen menen ? :+)
>>>>Of is de glasplaat juist erg handig, bij het schoonmaken ofzo?

Kortom ik heb jullie gebruikerservaring nodig voor dit product! O+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hartverwarmend hoor, jullie reacties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien de tweakers die hem hebben ff ICQ'en/mailen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in de buurt van 's-hertogenbosch woont kan je em komen bekijken op het hoofdkantoor van memo, daar staat ie als demomodel opgesteld

Het is een prima scherm, ik heb geen problemen met spiegeling gezien, en die glasplaat is een paar mm dik geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AG Neovo, maar dan een 15-inch. Hier zit een philips panel erin.

Bij dat model (die 17-inch dus) zit een Fuijitsu-Siemens panel in. Deze staat bekend om zijn goede beeldkwaliteit en geen blurring bij games.

Ik heb ook gewerkt met de 15-inch AG Neovo met glasplaat ervoor. Hier had ik geen last van, en het ziet er net wat leuker uit eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[topic=330295/1/50]

Daar heb je toch al een topic over dat scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje :)

[topic=348513/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De topic is weer geopend!

Ik had de topic speciaal geopend voor iefje ;)
Ik hoor hier gelukkig positieve reacties over de glasplaat.
Ik heb neovo gemaild over hun voorwaarden bij dode sub-pixels, ondertussen kan iedereen hier zijn reactie kwijt over zijn Neovo TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 18:08 schreef mxstrAEm het volgende:
Ik had de topic speciaal geopend voor iefje ;)
:*

Maarehhh.... ik had toch wel last van die glasplaat, mijn pa trouwens ook. Die vond het ook nix.

Maar je moet het zelf maar eens kijken en een beetje testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 21:05 schreef iefje het volgende:

[..]

:*

Maarehhh.... ik had toch wel last van die glasplaat, mijn pa trouwens ook. Die vond het ook nix.

Maar je moet het zelf maar eens kijken en een beetje testen.
ja idd, op de website van neovo staat dat de reflectie minder dan 1% bedraagt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:41 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

ja idd, op de website van neovo staat dat de reflectie minder dan 1% bedraagt :9
Ja kijk, je zag niet je hele gezicht, je zag een "Lichte ruimte" (de achtergrond van de winkel) en dus de vorm van je kop wat een "donkere ruimte" zeg maar was (snap je het :?)

Het werkt niet als een spiegel, als bij een CRT het scherm zwart word zie je ook wel zo de "vorm" van je kop, maar bij dit scherm is dat dus de hele tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 21:43 schreef iefje het volgende:

[..]

Ja kijk, je zag niet je hele gezicht, je zag een "Lichte ruimte" (de achtergrond van de winkel) en dus de vorm van je kop wat een "donkere ruimte" zeg maar was (snap je het :?)

Het werkt niet als een spiegel, als bij een CRT het scherm zwart word zie je ook wel zo de "vorm" van je kop, maar bij dit scherm is dat dus de hele tijd
ik snap het idd, maar was dit ook zo toen je er rechtboven op zat? Of keek je echt vanuit een bepaalde hoek? Ik denk dat het wel verschil uitmaakt als je het vanuit een bepaalde hoek bekijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:45 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

ik snap het idd, maar was dit ook zo toen je er rechtboven op zat? Of keek je echt vanuit een bepaalde hoek? Ik denk dat het wel verschil uitmaakt als je het vanuit een bepaalde hoek bekijkt
Ik was er ff recht voor gaan staan. Om het zeker te weten.

Het was wel de Neovo S18, maar bij een Mermaid had ik er ook al last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt een heel dringende vraag:

het bedrijf waar ik die TFT wil kopen garandeert mij 0 dode pixels, ik heb neovo gemaild, maar nog geen reactie!

Heeft iemand een dode (sub)pixel gezien op een Agneovo TFT (gebruikerservaring)?

Dat is voor mij eigenlijk het grootste bezwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op woensdag 12 december 2001 23:19 schreef mxstrAEm het volgende:
Dit is echt een heel dringende vraag:

het bedrijf waar ik die TFT wil kopen garandeert mij 0 dode pixels, ik heb neovo gemaild, maar nog geen reactie!

Heeft iemand een dode (sub)pixel gezien op een Agneovo TFT (gebruikerservaring)?

Dat is voor mij eigenlijk het grootste bezwaar
Ze (die winkel) garanderen toch al 0 dode pixels, wat is het probleem dan, als er eentje in zit kan je hem toch gewoon naar die shop terug brengen? :?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, dat medewerkers wel dingen kunnen beloven, maar voor garantiekwestie ben je toch afhankelijk van Agneovo, daarom vraag ik gebruikerservaring!

Verwijderd

Ik heb nog nooit een dode pixel gezien op een Neovo, maar een garantie van een winkel van 0 dode pixels is wel wat merkwaardig...

Verwijderd

Ik ben wat aan het zoeken en heb dit al gevonden:

http://www.reviewcentre.com/review3445.html

Verwijderd

Topicstarter
hmm duidelijk :+ , ik had nog een review gevonden, ben url kwijt, de x-174 kreeg alleen maar 10'en. Toen begon ik te twijfelen aan de objectiviteit, met deze review ben ik weer blij :+

Hoe heb je hem gevonden eigenlijk? Ik zit me hier echt kapot te zoeken, heb tot nu toe maar 2 reviews kunnen vinden, waarvan 1 beetje nuttig...

zijn er nog meer reviewpagina's? ik heb de tester gelukkig niet horen klagen over dode pixels / reflectie van de glasplaat...

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 14:39 schreef mxstrAEm het volgende:
hmm duidelijk :+ , ik had nog een review gevonden, ben url kwijt, de x-174 kreeg alleen maar 10'en. Toen begon ik te twijfelen aan de objectiviteit, met deze review ben ik weer blij :+

Hoe heb je hem gevonden eigenlijk? Ik zit me hier echt kapot te zoeken, heb tot nu toe maar 2 reviews kunnen vinden, waarvan 1 beetje nuttig...

zijn er nog meer reviewpagina's? ik heb de tester gelukkig niet horen klagen over dode pixels / reflectie van de glasplaat...
Ik denk dat je voor die reflectie maar zelf moet kijken.

En bij dode pixels gewoon omruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, bedankt voor je hulp iefje :) , ik ga waarschijnlijk dit weekend de TFT ophalen (eerst bezichtigen natuurlijk )

Ik zal hier posten wat het is geworden! Misschien ga je er ook eentje kopen ;)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 19:36 schreef mxstrAEm het volgende:
Ja oke, bedankt voor je hulp iefje :) , ik ga waarschijnlijk dit weekend de TFT ophalen (eerst bezichtigen natuurlijk )

Ik zal hier posten wat het is geworden! Misschien ga je er ook eentje kopen ;)
Als ik een TFT koop, koop ik meteen die 20" DELL, iig iets wat 1600x1200 aankan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem BINNEN!!

Geen enkel dood pixel te bekennen, contrast 400:1 is werkelijk fantastisch en die glasplaat, wat een vooruitgang, geen enkele reflectie, het is zelfs een hele grote verbetering, alles lijkt helderder :9~

Ik ben zeer tevreden, btw niet te vergeten de responsetijd van 25 ms :9

Ga jij maar voor die 20" van Dell >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:59
Wat heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zaterdag 15 december 2001 18:45 schreef mxstrAEm het volgende:
Ik heb hem BINNEN!!

Geen enkel dood pixel te bekennen, contrast 400:1 is werkelijk fantastisch en die glasplaat, wat een vooruitgang, geen enkele reflectie, het is zelfs een hele grote verbetering, alles lijkt helderder :9~

Ik ben zeer tevreden, btw niet te vergeten de responsetijd van 25 ms :9
Ik heb mijn keuze ook al gemaakt. Ga hem eind volgende week halen voor +/- f2700,--.
Heb je de S-video aansluiting al geprobeerd? Hoe is het beeld daarvan.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow wat een scherm, heb nu een paar weken een EIZO L365, is ook super maar 17" lijkt me toch wel cool. Mischien wordt dit wel m'n volgende scherm. Wanneer is ook al weer dat PC prive gebeuren ?? :9~

Het is alleen jammer van de Brightnes (250cd/m2) bij de EIZO is dit 300cd/m2. Het lijkt wel of bij alle grote LCD schermen de Brightnes lager is dan 250.
En bij games zoals RTCW is het niet verkeerd om 300 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
[b]Op zaterdag 15 december 2001 20:28 schreef
Het is alleen jammer van de Brightnes (250cd/m2) bij de EIZO is dit 300cd/m2. Het lijkt wel of bij alle grote LCD schermen de Brightnes lager is dan 250.
En bij games zoals RTCW is het niet verkeerd om 300 te hebben.
Ga niet altijd op de waarden af die in de specs erbij staan. Ik las een maand of twee een franse review van een aantal TFT schermen, en daarbij bleek dat sommigen een te hoge waarde in de specs hadden staan, en sommige fabrikanten een te lage.

Mijn LG TFT heeft volgens de specs ook maar 200cd/m^2, maar RTCW ziet er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 18:55 schreef Sovereign het volgende:
Wat heb je er voor betaald?
fl 2675,- , vrij goedkoop vind ik zelf
Op zaterdag 15 december 2001 19:20 schreef Chrasher het volgende:

[..]

Ik heb mijn keuze ook al gemaakt. Ga hem eind volgende week halen voor +/- f2700,--.
Heb je de S-video aansluiting al geprobeerd? Hoe is het beeld daarvan.
s-video nog niet uitgeprobeerd, beeld is erg helder! glasplaat werkt goed, digitale aansluiting is wel aan te raden voor storings-vrij beeld

De brightness is ruim voldoende tot goed, ik zie geen donkere plekken op het beeldscherm, m.a.w. belichting is goed verdeeld, wat een vooruitgang dit

van een 14 inch 1024 x 768 @ 43 hz naar 1280 x 1024 met rustgevend beeld :z

ahhhhhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 12:09 schreef mxstrAEm het volgende:

ahhhhhhhh
Aha, daarom vind je hem dus zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die Neovo heeft wel een Fujitsu TFT-panel. :) Die staan erom bekend een snelle responsetime te hebben en die contrast-ratio van 400/1 ziet er zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zondag 16 december 2001 12:09 schreef mxstrAEm het volgende:

s-video nog niet uitgeprobeerd, beeld is erg helder! glasplaat werkt goed, digitale aansluiting is wel aan te raden voor storings-vrij beeld

De brightness is ruim voldoende tot goed, ik zie geen donkere plekken op het beeldscherm, m.a.w. belichting is goed verdeeld, wat een vooruitgang dit

ahhhhhhhh
nog even een vraagje:
heb je al geprobeerd om naar een kleinere (niet native) resolutie te schakelen op dat scherm? Hoe is de kwaliteit daarvan? Dat zal wel minder zijn (beetje wazig), maar is het erg slecht of heeft dit scherm nog een goed filter voor lagere resoluties?
Alvast bedankt voor het uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 22:16 schreef Chrasher het volgende:

[..]

nog even een vraagje:
heb je al geprobeerd om naar een kleinere (niet native) resolutie te schakelen op dat scherm? Hoe is de kwaliteit daarvan? Dat zal wel minder zijn (beetje wazig), maar is het erg slecht of heeft dit scherm nog een goed filter voor lagere resoluties?
Alvast bedankt voor het uitproberen. :)
Wil ik ook wel weten!!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
640 x 480 geeft ie goed weer, 800 x 600 ook en 1024 x 768 iets minder, maar niet opvallend slecht

1280 is erg overzichtelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zo, ik heb hem maar gelijk besteld inclusief draadloos toetsenbord en wielmuis van Neovo (in dezelfde kleuren als de monitor). :7
Ik kan hem woensdag of donderdag halen. Ik ben benieuwd!

Ik heb hier nog een mooi plaatje van deze monitor gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/x-174.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is mooi eh :9~ , je zult versteld staan van die glasplaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:15
Dit gaat ook mij nieuwe schermpje worden, dankzij PC-Privé. En dan neem ik er meteen die tv tuner bij, dan kan mŽn tv, die toch al stuk aan het gaan is, opzouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zozo, steeds meer neovo eigenaren, goedzo *D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mijn portemonnee is momenteel leeg ;(

Nouja, dan nog maar ff sparen voor een TFT schermpje, misschien dat de prijzen dan wel weer wat gezakt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb hem nu een aantal dagen binnen, en ik moet zeggen dat het een zeer geil schermpje is! Hier een pic inclusief bijhorend draadloos toetsenbord en muis. :9~

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/neovo.jpg

Die glasplaat die gebruikt wordt maakt het scherm zeer mooi en ik heb weinig last van reflectie. Je moet in ieder geval geen fel licht van een lamp of raam achter je hebben want dan zal je wel last hebben van reflecties, maar dat heb je met CRT-schermen ook.
Moest heel even wennen aan de "kleine" letters in de 1280x1024 resolutie, maar het beeld is zeer scherp. :) Beeldscherm is viewable net zo groot als de 19" Iiyama Vision Master pro 451 van m'n pa, maar zo verschrikkelijk strak, dat die 451 verbleekt! >:) Gamen gaat prima op dit scherm, weinig tot geen last van ghosting (beghalve in extreme omstandigheden (zwart/wit).

Teksten in lagere resoluties zijn wat minder scherp (zoals verwacht), maar tijdens gamen heb je er weinig last van (geeft een soort anti-aliasing effect). Nu nog sparen voor een Videokaart met DVI-uitgang, zodat ik alles uit dit scherm kan halen.

* Chrasher is al met al zeer tevreden met dit juweeltje van een scherm. :7

edit:

En wat de garantie betreft:
Als je binnen 3 maanden 1 dooie pixel hebt, krijg je een nieuw scherm! :Y)
Na deze drie maanden een 3-jarige garantie waarbij je alleen een nieuwe krijgt met 5 of meer dooie pixels (de standaard voor de meeste TFT-schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op zondag 23 december 2001 17:41 schreef Chrasher het volgende:
Ik heb hem nu een aantal dagen binnen, en ik moet zeggen dat het een zeer geil schermpje is! Hier een pic inclusief bijhorend draadloos toetsenbord en muis. :9~
Jezus wat een geil ding! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 21:57
Ikke wil deze ook hebbuhhh !!!
maar hij is helaas overal in de omtrek uitverkocht en waarschijnlijk pas weer tegen eind Januari leverbaar :'( :'(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb hem bij Vobis in Den Haag ook zien staan, maar wat een ongelofelijke afzetters zijn het daaro. Hij moest daar namenlijk 3600,-- pieken opbrengen! |:(
En dan te bedenken dat ik hem voor 2700,-- (incl. btw) heb gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 16:30 schreef Chrasher het volgende:
Ik heb hem bij Vobis in Den Haag ook zien staan, maar wat een ongelovelijke afzetters zijn het daaro. Hij moest daar namenlijk 3600,-- pieken opbrengen! |:(
En dan te bedenken dat ik hem voor 2700,-- (incl. btw) heb gekocht. :)
Mijn Logitech FFB racestuurtje kostte bij de Vobis ook 280 en bij office center maar 160 :)

:r :r VOBIS :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al gevoeld aan het onderstel? Puur edelmetaal :9
De knopjes rechts zijn btw erg lekker in gebruik, alleen het menu is beetje ongemakkelijk Adj knop is Back button zeg maar ;)

Nou ja, bij digital output heb ik de instellingen toch niet meer nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagjjjjje!!

Is de draadloos muis met of zonder bal / optisch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op maandag 24 december 2001 19:07 schreef mxstrAEm het volgende:
Al gevoeld aan het onderstel? Puur edelmetaal :9
De knopjes rechts zijn btw erg lekker in gebruik, alleen het menu is beetje ongemakkelijk Adj knop is Back button zeg maar ;)

Nou ja, bij digital output heb ik de instellingen toch niet meer nodig :P
Yep, volkomen mee eens. Heb maar meteen een GeForce-3 ti200 met DVI uitgang aangeschaft (het is toch kerst) *D , man dat scheelt toch wel. Ziet er veel strakker uit dan met dat analoge signaal. Als je trouwens met WinXP werkt moet je bij de display-instellingen bij "effecten" de letterinstelling "vloeiende randen" van "standaard" naar "clear type" veranderen, de tekst ziet er dan perfect leesbaar uit. Via de analoge ingang was dit geen gezicht.

En wat die muis betreft, da's geen optische maar gewoon eentje met ballen. ;)

edit:
typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op maandag 24 december 2001 21:36 schreef Chrasher het volgende:

Yep, volkomen mee eens. Heb maar meteen een GeForce-3 ti200 met DVI uitgang aangeschaft (het is toch kerst) *D , man dat scheelt toch wel. Ziet er veel strakker uit dan met dat analoge signaal. Als je trouwens met WinXP werkt moet je bij de display-instellingen bij "effecten" de letterinstelling "vloeiende randen" van "standaard" naar "clear type" veranderen, de tekst ziet er dan perfect leesbaar uit. Via de analoge ingang was dit geen gezicht.
Ik heb nooit een verschil kunnen zien tussen digital, en analoog. Clear Type ziet er op mijn notebook hetzelfde uit als via analoog op mijn LG TFT. Beeldkwaliteit is ook the same, net zo strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 21:36 schreef Chrasher het volgende:

[..]

Als je trouwens met WinXP werkt moet je bij de display-instellingen bij "effecten" de letterinstelling "vloeiende randen" van "standaard" naar "clear type" veranderen, de tekst ziet er dan perfect leesbaar uit. Via de analoge ingang was dit geen gezicht.
:D daar kwam ik 4 dagen na mijn aanschaf achter, en ik maar denken: waarom zijn die lettertjes toch zo mager :?

Clear type: HOPPA, lekkere volle lettertjes. Maar DVI scheelt dus wel ... dan nemen we DVI :P Ik zit nog te denken aan dat toetsenbord, maar om de set te complementeren doe ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op maandag 24 december 2001 22:29 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik heb nooit een verschil kunnen zien tussen digital, en analoog. Clear Type ziet er op mijn notebook hetzelfde uit als via analoog op mijn LG TFT. Beeldkwaliteit is ook the same, net zo strak.
Nou, hier is dat verschil dus heel duidelijk te zien! Via de DVI aansluiting zijn horizontale en vertikale lijnen dus echt 1 pixel dik (lees: heel dun). Deze lijntjes zijn zo dun dat letters moeilijk leesbaar zijn van een afstand. Dit betekend niet dat ze niet te zien zijn, maar dat ze erg dun zijn.
Via de analoge aansluiting zijn strepen net iets dikker (net of het filter van het beeldscherm een soort gemiddelde heeft berekend). Uiteindelijk wordt via de analoge kabel het signaal omgezet van digitaal -> analoog -> digitaal, wat altijd verliezen opleverd.
Met die Clear-type lettertypen worden de letters dus iets dikker gemaakt, wat bij (mijn) analoge aansluiting "vette" letters veroorzaakt, maar via DVI zeer mooie leesbare letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een audio kabel gekregen met die TFT in dat aparte kartonnen doosje, zitten er nou wel of geen speakers in die TFT :?
In het boekje kon ik het niet vinden, weet jij er iets van Crasher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op dinsdag 25 december 2001 11:11 schreef Chrasher het volgende:
Nou, hier is dat verschil dus heel duidelijk te zien! Via de DVI aansluiting zijn horizontale en vertikale lijnen dus echt 1 pixel dik (lees: heel dun). Deze lijntjes zijn zo dun dat letters moeilijk leesbaar zijn van een afstand. Dit betekend niet dat ze niet te zien zijn, maar dat ze erg dun zijn.
Via de analoge aansluiting zijn strepen net iets dikker (net of het filter van het beeldscherm een soort gemiddelde heeft berekend). Uiteindelijk wordt via de analoge kabel het signaal omgezet van digitaal -> analoog -> digitaal, wat altijd verliezen opleverd.
Met die Clear-type lettertypen worden de letters dus iets dikker gemaakt, wat bij (mijn) analoge aansluiting "vette" letters veroorzaakt, maar via DVI zeer mooie leesbare letters.
Kan zijn dat het aan je video kaart ligt, de analoge VGA output op mijn Notebook levert bij mij netjes lijntjes die mooi een pixel dun zijn. In ieder geval geen verschil wat duidelijk te zien is. Heb me daarom nooit druk gemaakt om een TFT met een DVI aansluiting te kopen, maar tegenwoordig zit die op veel kaarten er sowieso bij.

ClearType vind ik zelf trouwens niets, maakt de text toch te blurry IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

DVI is inderdaad maar een soort van 'hype'.
Als je een goeie TFT monitor met een analoge ingang vergelijkt met een goeie TFT monitor met een digitale ingang, dan zul je echt geen verschil zien hoor.
Enige echte voordeel (als je dat als voordeel beschouwd) is dat een digitaal TFT scherm de instellingen rechtstreeks van je videokaart ontvangt, waardoor je dus niet de breedte en hoogte, maar ook de tracking zelf hoeft in te stellen.
Ik ben zeker nog tevreden over mijn analoge Apple TFT monitor. Zelf houd ik er toch van om mijn instellingen handmatig in te stellen, dus ook daarmee heb ik geen problemen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Well Casher en ik spreken uit praktijk ervaring dat het dus wel uitmaakt. Boven is de technologie op een lcd van een notebook anders dan de lcd TFT techologie... ik houd ervan dat alle kleuren en contrasten automatisch goed worden gegeven waardoor ik niet elke minuut hoef te klooien om de instellingen goed te krijgen tijdens gamen/werken of iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op dinsdag 25 december 2001 12:45 schreef Sovereign het volgende:

[..]
ClearType vind ik zelf trouwens niets, maakt de text toch te blurry IMO.
Die blurry letters krijg je dus alleen als je de analoge aansluiting gebruikt! Met de DVI-aansluiting zijn "deze" letters perfect! De gewone letters via de DVI zijn eigenlijk te scherp.
Ik heb dus alleen ervaring met deze monitor, die via de analoge aansluiting ook perfect werkt (als ik maar geen clear-type lettertype gebruik), maar via DVI ziet het er dus wel beter uit.

mxstrEAm: ik weet niet welke audiokabel jij erbij heb gekregen (mischien die met de gele stekkers), maar dat is voor "component video" van een digicam etc... Er zitten dus geen speakers in dit scherm. Daar zou toch alleen maar een metalen of glazen geluid uitkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Jullie oordelen nu alleen maar over jullie eigen monitor.
Als een monitor een analoge en digitale ingang heeft, dan zal het zeer zeker zijn dat de digitale ingang een beter beeld kan geven.
Monitoren die echter geen digitale ingang hebben zouden volgens jullie dus echt slechter zijn ?
Dit is natuurlijk niet juist. Ik heb voldoende TFT monitoren gezien die alleen maar een analoge ingang hadden en alleen maar een digitale. Het verschil is bij GOEIE monitoren echt niet zichtbaar.
En het verhaal met de kleuren is natuurlijk ook maar gewoon iets wat je denkt. De kleuren hoef je namelijk nooit bij te regelen, zowel niet bij een analoge alsook niet bij een digitale TFT monitor.
Het hele DVI verhaal is dan ook niet meer dan een hype om het de mensen alleen maar wat gemakkelijker te maken zodat je niet aan de knopjes hoeft te komen. Als je een nieuwe CRT monitor koopt moet je ook alle resoluties 1x goed instellen en dan is het ook goed. Zo is het ook bij analoge TFT monitoren. Het is dat jullie waarschijnlijk te ver weg wonen, anders zou ik hier zelfs een weddenschap op zetten dat mijn analoge TFT monitor zeker net zo'n scherp beeld heeft als jullie digitale TFT monitor. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 13:33 schreef Chrasher het volgende:

mxstrEAm: ik weet niet welke audiokabel jij erbij heb gekregen (mischien die met de gele stekkers), maar dat is voor "component video" van een digicam etc... Er zitten dus geen speakers in dit scherm. Daar zou toch alleen maar een metalen of glazen geluid uitkomen. ;)
Hihi idd. , ik dacht die groene en blauwe stekker in dat plastic zakje, maar das geen audio jack |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex
  • Laatst online: 16:57

gpex

Pex voor intimi

Nog een informatieve link:

http://www.centenna.nl/neovo/

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al een jaar de S-15V van Neovo en ben zeer tevreden nog geen dooie pixels en het glasplaatje is perfect als je een paar keuters hebt rondlopen. Nog een maandje en dan ben ik de trotse bezitter van de 17 inch.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw het Logitech cordless desktop past er uitzonderlijk goed bij.

http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op dinsdag 25 december 2001 13:04 schreef mxstrAEm het volgende:
Well Casher en ik spreken uit praktijk ervaring dat het dus wel uitmaakt. Boven is de technologie op een lcd van een notebook anders dan de lcd TFT techologie...
De technologie is precies hetzelfde! Hoe kom je daar nu bij? Waarom denk je dat alom bij notebooks staat dat het gaat om een TFT scherm?
ik houd ervan dat alle kleuren en contrasten automatisch goed worden gegeven waardoor ik niet elke minuut hoef te klooien om de instellingen goed te krijgen tijdens gamen/werken of iets anders :)
Hoef ik hier ook niet met mijn LG TFT scherm, heeft niets met DVI te maken. Eenmaal instellingen goed, rock on..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op dinsdag 25 december 2001 13:33 schreef Chrasher het volgende:
Die blurry letters krijg je dus alleen als je de analoge aansluiting gebruikt! Met de DVI-aansluiting zijn "deze" letters perfect! De gewone letters via de DVI zijn eigenlijk te scherp.
Dat bedoel ik niet, ze zijn wel scherp maar ik vind het niet mooi. De letters krijgen een scheut anti-aliasing, en dat maakt per definitie de randen van de letters wat waziger. Misschien is het een kwestie van gewenning, maar ik prefereer de "harde" pixels. 8-)

En ik heb het hier over de kwaliteit op digitaal niveau, het scherm van een notebook is niet analoog natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 13:38 schreef Rick2001 het volgende:
Het is dat jullie waarschijnlijk te ver weg wonen, anders zou ik hier zelfs een weddenschap op zetten dat mijn analoge TFT monitor zeker net zo'n scherp beeld heeft als jullie digitale TFT monitor. :)
Een digitaal signaal op een digitaal raster afbeelden kan moire opleveren. Moire ontstaat doordat je een raster op een ander raster legt met verschillende afmetingen. Daardoor worden sommige pixels wat afgezwakt (omdat ze gedeeltelijk op de 'tralies' van het andere raster liggen) en daardoor krijg je die moire effecten. Een digitaal signaal zal altijd 1 pixel perfect aansturen...

en daar heb ik dus nu last van :r , w8 lekker totdat ik DVI-D kaart binnen heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff een vraagje, ben zelf op zoek naar een TFT lcd scherm, zie [topic=355606/1/25]

Maar nu vraag ik me af wat voor tft scherm die AG Neovo X - 174 heeft. Een TN, IPS of MVA? (Uitleg zie lcd.schijf.org)

Zoals het er nu uitziet is dit scherm zelfs nog beter dan de 17" Iiyama AS4431D.
Neovo doet immers minder moeilijk over dode pixels en de brightness ratio is 250 in plaats van 220. >:)
Voor de rest zijn ze identiek qua specs. Behalve dan dat die Iiyama geen glasplaat heeft, wat volgens mij meer een nadeel dan een voordeel is (een glasplaat is makkelijker schoon te maken). :)
En dan te bedenken dat ik bijna die Iiyama gekocht had |:( , terwijl deze Neovo nog goedkoper is ook! *D

(BTW, Tweakers.net is fenomenaal, heb nog nooit zoveel geleerd in een maand tijd, maar ik denk dat dat voor de meesten geldt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Neovo is MVA

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, die Iiyama namelijk ook en dat betekent dat die van AG dus beter is, want zelfde prijs maar hogere brightness, glasplaat en strak design.
Staat voor 2888,- in de prijslijst van comptechworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
bij informatique is hij ook voor ongeveer dezelfde prijs tekoop. Daar kan je ook die TV-tuner box kopen voor 375,-.
Wel geinig.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Heeft iemand eigenlijk de specssheet van de Siemens-Fujitsu paneel?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dit?

Panel Screen Size = 17" (44cm) diagonal
Pixel Format = 1280 x 1024 vertical stripe
Brightness = 250cd/m2 (typical)
Contrast Ratio = 400:1 (typical)
Viewing Angle = 160º/160º (minimum)
Color Depth = 24-bit interface (16.7M colors)
Input Signal Frequency = Horizontal: 31kHz - 80kHz, Vertical: 50Hz - 75Hz
Max. Pixel Clock = 135MHz
Compatibility PC = Max. to 1280 x1024 @ 75Hz
Mac Max. to 1280 x1024 @ 75Hz
Video Source = DVD, VCD, VCR
Connector Analog 15-Pin Mini D-Sub
Digital/DVI 29-Pin DVI-D
S-Video 4-Pin Mini Din
RCA Jack CVBS (Video-In)

Power = 3-Pin AC Plug
neo V technology Material = Reinforced glass + Coating + 2.8mm (0.11") + Reflective < 1% + Transmission > 94%
Hardness > 6H
Tilt/Swivel Tilt Angle = 0º - 15º
Dimensions = (W x H x D) Net 432 x 407 x 175mm (17.0" x 16.0" x 6.9")

VESA = DDC1/2B, DMPS
Power AC = 90 ~ 264V, 50 ~ 60Hz
Consumption = < 35 Watts (On), < 8 Watts (Stand-by) < 5 Watts (Off)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BTW: deze ga ik ook kopen

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/displays/big/monitor_arm.jpg

waarom? omdat de monitor te laag blijft met de standaard, volledig VESA compatibel hydraulische arm :9

alleen jammer van de prijs :'( 400,- maar goed, zal wel ergens anders goedkoper te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 16:37 schreef mxstrAEm het volgende:
Bedoel je dit?

Panel Screen Size = 17" (44cm) diagonal
Pixel Format = 1280 x 1024 vertical stripe
Brightness = 250cd/m2 (typical)
Contrast Ratio = 400:1 (typical)
Viewing Angle = 160º/160º (minimum)
Color Depth = 24-bit interface (16.7M colors)
Input Signal Frequency = Horizontal: 31kHz - 80kHz, Vertical: 50Hz - 75Hz
Max. Pixel Clock = 135MHz
Compatibility PC = Max. to 1280 x1024 @ 75Hz
Mac Max. to 1280 x1024 @ 75Hz
Video Source = DVD, VCD, VCR
Connector Analog 15-Pin Mini D-Sub
Digital/DVI 29-Pin DVI-D
S-Video 4-Pin Mini Din
RCA Jack CVBS (Video-In)

Power = 3-Pin AC Plug
neo V technology Material = Reinforced glass + Coating + 2.8mm (0.11") + Reflective < 1% + Transmission > 94%
Hardness > 6H
Tilt/Swivel Tilt Angle = 0º - 15º
Dimensions = (W x H x D) Net 432 x 407 x 175mm (17.0" x 16.0" x 6.9")

VESA = DDC1/2B, DMPS
Power AC = 90 ~ 264V, 50 ~ 60Hz
Consumption = < 35 Watts (On), < 8 Watts (Stand-by) < 5 Watts (Off)
Ik doelde eigenlijk op nog meer informatie, maar dit voldoet wel. Bedankt!
Zit er trouwens in de Neovo deze paneel in?: http://vilpublic.fujitsu-siemens.com/vil/pc/vil/datenblaetter/monitore/ds_4312fa.pdf

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hem net besteld :)
Hij kost €1178,92 toen ik nog eens ging kijken of ik wel de goede had gekozen zag ik dat de prijs was veranderd in €1165,- haha ik opnieuw bestellen alles ingevuld en mailen maar, heeft me toch €13,92 gescheeld.

Hopen dat ik hem over woensdag heb :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 16:39 schreef mxstrAEm het volgende:
BTW: deze ga ik ook kopen

[afbeelding]

waarom? omdat de monitor te laag blijft met de standaard, volledig VESA compatibel hydraulische arm :9

alleen jammer van de prijs :'( 400,- maar goed, zal wel ergens anders goedkoper te vinden zijn...
Heb jij hem al die arm :?
Ik wil hem denk ik ook maar ik kijk eerst ff hoe die staat naast mij Piiyama 510 Pro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Zo goed zeg ik heb dus net besteld en krijg nu al mail (2:31) dat de monitor er aan komt dat gaat snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn muis en toetsenbord binnen van Neovo, maar ik krijg de muis niet smooth opererend, ik heb al meerdere frequenties geprobeerd, maar het helpt helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg al enige tijd deze discussie en heb afgelopen vrijdag ook maar een x174 aangeschaft, echt een gaaf scherm met een lekker strak scherm, nog bedankt voor de tip om in XP clear type in te zetten om de letters nog iets strakker te krijgen.Ik heb lang getwijffeld omdat ik op mijn werk een compac tft scherm heb van 18,1 inch, maar ik heb nog geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb dit scherm nu al ruim een maand, en ben er nog steeds zeer mee in m'n nopjes. 8-)
Het ghosting effect vind ik bijna te verwaarlozen (in ieder geval via m'n DVI aansluiting naar mijn GeForce3 ti200), er is dus heel goed mee te gamen. De beste kwaliteit natuurlijk op 1280x1024x32, lekker quaken of UTen op die resolutie. *D

Ik blijf er trouwens nog steeds bij dat er nog geen TFT-scherm bestaat zonder last van ghosting. Zelfs bij een response-time van 20ms is dat nog maar een 40Hz pixel-refreshrate, wat zelfs de duurdere schermen amper halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over die set crasher: werkt jouw muis smooth? Toetsenbord werkt wel lekker, maar die muis reageert totaal niet. Dat ding springt van de ene kant naar de andere kant en slaat ondertussen een heel gebied over :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 23:03 schreef Toontje het volgende:
Ik volg al enige tijd deze discussie en heb afgelopen vrijdag ook maar een x174 aangeschaft, echt een gaaf scherm met een lekker strak scherm, nog bedankt voor de tip om in XP clear type in te zetten om de letters nog iets strakker te krijgen.Ik heb lang getwijffeld omdat ik op mijn werk een compac tft scherm heb van 18,1 inch, maar ik heb nog geen spijt.
Al die verhalen over de glasplaat, nou ik kan 1 ding zeggen: nu maar hopen dat meerdere merken dit gaan toepassen, prachtig beeld :9

Ik hoop niet dat je gepakt bent met de prijs. De prijzen varieren echt van 1175,- tot 1700,-. Inkoopprijs bij simmplicity is trouwens 1049 Euro , op de doos stond de rembours prijs nog vermeld van de leverancier }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op maandag 11 februari 2002 23:23 schreef mxstrAEm het volgende:
Vraagje over die set crasher: werkt jouw muis smooth? Toetsenbord werkt wel lekker, maar die muis reageert totaal niet. Dat ding springt van de ene kant naar de andere kant en slaat ondertussen een heel gebied over :7
Die muis ligt hier ook al een aantal weken stof te happen.
Hij heeft een paar weken redelijk tot goed gewerkt, maar nu lijkt het net of ik een glad stuk heb op m'n muismat. :(
Probleem ligt aan de te kleine bal en een slechte veer die hem moet aandrukken (t'is i.i.g. geen super kwaliteit). Ik ga van de week eens een paar nieuwe veertjes testen op m'n werk, maar ik denk dat mijn oude Logitech cordless het toch zal gaan winnen.

Het toetsenbord werkt prima en is ook lekker smal (past nu makkelijk naast mijn muismat), maar ik moest wel even wennen aan de delete, home, end, enz. toetsen. Nu moet ik ze vanaf het numerieke gedeelte gebruiken en dat was ik niet gewend. Maar ja, oefening baart kunst. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 23:58 schreef Chrasher het volgende:

[..]

Die muis ligt hier ook al een aantal weken stof te happen.
Hij heeft een paar weken redelijk tot goed gewerkt, maar nu lijkt het net of ik een glad stuk heb op m'n muismat. :(
Probleem ligt aan de te kleine bal en een slechte veer die hem moet aandrukken (t'is i.i.g. geen super kwaliteit). Ik ga van de week eens een paar nieuwe veertjes testen op m'n werk, maar ik denk dat mijn oude Logitech cordless het toch zal gaan winnen.

Het toetsenbord werkt prima en is ook lekker smal (past nu makkelijk naast mijn muismat), maar ik moest wel even wennen aan de delete, home, end, enz. toetsen. Nu moet ik ze vanaf het numerieke gedeelte gebruiken en dat was ik niet gewend. Maar ja, oefening baart kunst. :Y)
Naast jouw genoemde gebrekkigheden vind ik de Enter toets ook te klein en toetsenbord ietsje te hoog. Die muis functioneert bij mij dus helemaal niet :( . Wel raar toch voor een set van 115,- Euro ? Maar ja niet alles kan van aluminium, en glas-scherp zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 23:28 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Al die verhalen over de glasplaat, nou ik kan 1 ding zeggen: nu maar hopen dat meerdere merken dit gaan toepassen, prachtig beeld :9

Ik hoop niet dat je gepakt bent met de prijs. De prijzen varieren echt van 1175,- tot 1700,-. Inkoopprijs bij simmplicity is trouwens 1049 Euro , op de doos stond de rembours prijs nog vermeld van de leverancier }:O
Ik heb er 1209 euro voor betaald incl BTW, hij staat bij mij onder windows XP als plug en play monitor maakt dat iets uit ? of zijn er al drivers voor windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

AG-Neovo drivers voor 95/98/2000/XP.
Een maand geleden ergens van een neovo-site geplukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Laatst online: 16-09 14:15
Er zijn nu eindelijk wat meer eigenaren van een Neove. Zelf heb ik een S-15V, ongeveer een half jaar, en toen ik 'm kocht was 'ie nog vrij onbekend (en onbemind), maar ik heb de gok toen genomen, want hij zag er erg strak uit. En net als de rest van de eigenaren uit deze topic ben ik razend enthousiast over m'n schermpje!! Werelds.
Bij het volgende PC prive project op het werk (nog 2 en een half jaar wachten :( ) komt er weer een Neovo!

Ik moest het eveen kwijt, wat het aantal eigenaren wat ik was tegengekomen is nog zo klein, maar gaat nu de goede kant op!!

PS, mxstrAEm, hoe bevalt die arm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Arm is voor mij een noodzaak omdat ik mijn bureaustoel niet in hoogte kan verstellen, dus i.p.v. een nieuwe stoel heb ik de arm gekocht :P

De Arm is in tegenstelling tot de muis en toetsenbord set erg degelijk (kan ook niet anders) want hij is weer van edelmetaal :9 en volledig verstelbaar, bovendien neemt de plug aan de bureau bijna geen ruimte in achter mijn bureau (die tegen de muur staat, dus dat is wel netjes opgelost) en de kabels zijn allemaal te verwerken in de arm en dat vind ik nou zo mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 19:56 schreef Chrasher het volgende:
AG-Neovo drivers voor 95/98/2000/XP.
Een maand geleden ergens van een neovo-site geplukt. :)
Bedankt voor je reactie maar dit is dezelfde driver als die op de floppy staat die ik bij de monitor heb gekregen.
Ik heb hem wel geinstalleerd ondanks de melding van XP dat mijn systeem nu instabiel kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 23:03 schreef Toontje het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie maar dit is dezelfde driver als die op de floppy staat die ik bij de monitor heb gekregen.
Ik heb hem wel geinstalleerd ondanks de melding van XP dat mijn systeem nu instabiel kan worden?
Zelfde drivers idd, de drivers van Neovo zijn niet gecertificeerd door M$ , dus vandaar die melding, ik heb het hier ook bij monitor en muis/toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
  • Laatst online: 18:51
Heb jij de mogelijkheid om foto's te nemen van je set mxstraem? Zou namelijk graag wat foto's zien van die monitor op die arm, want de stand van de monitor zelf lijkt me te laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foto's maken wordt moeilijk omdat ik geen cam heb :'( Anders had ik deze topic al helemaal lopen besmeuren ermee ;)
Heb je het scherm al dan? Want je kan het scherm naar achtteren proberen te kantelen, maar dat vind ik persoonlijk irritant omdat je als het ware naar "beneden" kijkt.

opstelling (niet van mij dus) :

Afbeeldingslocatie: http://www.cix.co.uk/~berzerk/Paysan%20Distribution_files/Neovo2_files/displayarm.jpg

Het is overigens zeer sterk afhankelijk van de hoogte van je bureaustoel / bureau of je het scherm te laag vind of niet.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik weet dat eerder voorbij is gekomen, maar wat moet zo'n arm kosten?
En hoe maak je hem aan je bureau vast?
Moet je hem aan je bureau vastklemmen of moet je een paar gaten boren?

Om mijn huidige 17" monitor op de goede hoogte te krijgen gebruik ik nu een aantal boeken. Zo'n arm ziet er natuurlijk veel gelikter uit. :)

• Fault
Ik de tft nog niet gekocht. Ik deze alleen vergeleken met andere en ik vond het toch wel een goed scherm en dacht erover om deze te kopen. In de winkel vond ik de poot waar dat ding op stond alleen te laag. Daarom wilde ik wel wat meer over die arm weten..zodoende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 13:36 schreef Fault het volgende:
Ik de tft nog niet gekocht. Ik deze alleen vergeleken met andere en ik vond het toch wel een goed scherm en dacht erover om deze te kopen. In de winkel vond ik de poot waar dat ding op stond alleen te laag. Daarom wilde ik wel wat meer over die arm weten..zodoende..
Snel kopen dan want ik geniet er elke dag weer opnieuw van. Dit is echt een mooi scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
MxstrAEm of anderen kunnen jullie nog ff antwoord geven op de vraag van Coenen, ik wil het namelijk ook graag weten!

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de wat late reactie :+

Tuurlijk hoef je niet meteen te gaan boren :P !

Aan de achterkant van de arm loopt een zwarte "u" vormige plaat die de achterkant van je bureau omsluit als het ware. Vervolgens kan je hem van de onderkant gewoon vastklemmen.
Nog iets: je hoeft niet bang te zijn dat je geen ruimte hebt aan de achterkant van je bureau, omdat hij tegen de muur staat of iets dergelijks, de "u" vormige plaat is slechts 1-2 cm dik.
Oh ja en de prijs: 200 Euro |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

mxstream, bedankt voor het antwoord.
Helaas heb ik geen 'platte'tafel, de zijkanten van mijn tafel zijn ongeveer 15 cm hoog. Maar met een zaag kom je een aardig eind denk ik zo.
200 Euro is inderdaad |:( maar dat voetje is te laag.
Ik ben Zaterdag nog bij de MediaMarkt wezen kijken.
Daar hadden ze helaas alleen de F15, is er een winkel waar je hem kan bezichtigen?
De mediamarkt is trouwens niet mijn winkel, jezus wat een drukte daar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:42
Als er bij jou een Vobis in de buurt is zou je daar 1ns kunnen kijken, die verkopen ook Neovo schermen en mischien hebben ze toevallig de X-174 wel op de plank (bij mij was hij net naar ander filiaal om aan een klant te tonen :( ).
Maar ik heb hem toch maar meteen besteld, hun advies verkoop prijs ligt wel stukken hoger dan bij veel anderen maar ik denk als je wat onderhandeld dat je um wel goedkoper mee krijgt, een kameraad van mij werkt er en die heeft ff hiero in de pricewatch gekeken en toen met de big boss gebabbeld en de uiteindelijke prijs die ik nu moet betalen zou niet raar in de pricewatch hebben gestaan.

Ik heb um bij Vobis besteld omdat die bij mij in de stad zit en ik mocht er iets zijn (vast niet) dan kan ik het snel regelen en natuurlijk omdat mn kameraad er werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Opzich zou een Vobis in A'dam moeten voldoen.
Binnenkort dan maar eens daar binnenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou hem niet bij Vobis kopen. Die lui verrekenen belachelijke prijzen. Ik heb hem bij aci-computers gekocht. Was niet de allergoedkoopste, maar met didicom heb ik geen ervaring. Dus verkoos ik deze. Wel even bellen voordat je langskomt, want ze gaan echt hard.

Nog 1 ding over de arm: je hoeft echt niets aan je bureau te zagen. De 1-2 cm dikte waar ik het over had is de horizontale afmeting , als je van voren kijkt heeft de klem deze vorm " [ " . Het middenstuk is dus 1-2 cm dik. Maar de vertikale hoogte daarintegen is ruim voldoende om de arm zelfs aan een massief mahonie bureau te bevestigen. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Ik zal proberen een duidelijk plaatje te zoeken zodat het wat duidelijker wordt. Misschien is het een idee dat ik een complete review schrijf , incl. accessoires , en deze dan hier post :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
Eerlijk gezegd, lijkt het me wel handig zo'n review! Als je er tijd voor hebt :D

edit:
Met foto's dan he :P

Verwijderd

:) :) :) :)

Heb vandaag de S15V aangeschaft !

DIK scherm man echt koel en die
glasplaat is inderdaad BETERSSSS..

Is echt wennen van wazige crt naar scherpe tft :)

Veel dan aan deze thread en alle andere die
over neovo gingen.

Groets

Verwijderd

Topicstarter
En dan de heftige vraag: kapotte (sub)pixels? :7

overigens review ben ik mee bezig, komt eraan >:)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.