Toon posts:

Ag neovo x-174 - TFT met glasplaat [ REVIEW GEVR.]

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.243 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

mxstraem, het duurde even maar daar is ie dan.
Ik moet zeggen de review ziet er prima uit. :)
De monitor zelf trouwens ook.

Ik ben er voor me zelf nog niet helemaal uit.
Gister even wat proef gedraaid met een IIyama TXA3823MT (15").
Ik moet zeggen dat viel niet tegen. Ghosting is mij niet opgevallen en het beeld zag er verder lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:42
Weet iemand van jullie met welke middelen je de glazen plaat mag schoonmaken?
Ik heb net met Neovo gebeld en krijg er dus een meisje/vrouw aan de lijn van buitenlandse afkomst die zeer slecht NL spreekt en mij geen antwoord kon geven.

Wat is namelijk het geval, ik kom net uit bed en zie dat mijn zoontje zich uitgeleeft heeft met een benzinestif op mn scherm, nou dan staan de :'( je wel in de ogen als je dat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ai :'(

je kan het schoonmaken met elk schoonmiddel waar duidelijk opstaat: geen agressieve stoffen:

hieronder wordt chloor verstaan, verder kan je ook alcoholische doekjes gebruiken, alcohol verdampt snel en daarmee krijg je waarschijnlijk de strepen er wel vanaf. Als je maar niet puur alcohol gaat toepassen, wordt ook verkocht, maar is er dus niet voor geschikt. Sterkte hoor ;(

Dus geen schoonmaakmiddel met hoog alcohol-percentage en zeker geen chloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10

Borry

prutsen is mijn leven

foutje!!

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Laatst online: 11:10

Borry

prutsen is mijn leven

Op dinsdag 19 maart 2002 12:16 schreef mxstrAEm het volgende:
Voor hoeveel en waar eigenlijk? Nu ben ik toch wel benieuwd naar die pixel garantie. Dat betekent dus dat ik mijn TFT ook kan omruilen :9~
Ik heb ff geinformeerd bij Centenna, de importeur van NEOVO, over de dode pixel garantie, en heb de volgende mail terug ontvangen;
============================================
Geachte heer weustink,

Via de Centenna dealers krijgt u garantie bij ieder kapot pixel , alleen als de dealers het scherm bij Centenna inkopen.
Degene die hieraan meewerkt in uw regio is : JCC Software in Enschede (tel 4325005) of Progress autoamtisering in Hengelo (Tel 074-2452600)

Met vriendelijke groet/Best regards,
Centenna,

Maurice M. Laseur
General Manager

Tel : +31-30-6365090
Fax: +31-30-6365382
Mob:+31-6-55166999
mlaseur@centenna.nl
www.centenna.nl
===========================================
Ik neem aan dat je bij Centenna nog wel meer adressen kunt krijgen waaraan zij leveren.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, centenna distribueert bijna alle Neovo TFT's in NL. Dus via via via groothandels zou het dus betekenen dat je dus altijd bij Centenna terechtkomt :)

vraag: spokey is het gelukt met het verwijderen van die stift-krassen op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de grote vraag: waar hebben jullie hem gekocht?

Online? Heb je hem thuis laten bezorgen of ben je hem gaan ophalen? Heb je hem eerst bekeken in een showroom? en waar?
en hoeveel kostte hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op maandag 25 maart 2002 16:52 schreef The_Best het volgende:
Nu de grote vraag: waar hebben jullie hem gekocht?

Online? Heb je hem thuis laten bezorgen of ben je hem gaan ophalen? Heb je hem eerst bekeken in een showroom? en waar?
en hoeveel kostte hij?

Oh ja nog 1 vraag: hoeveel dode sub-/pixels heb je?
Bekijk de brief een paar posts boven je, daar staat garantie bij dode pixels dus als je er eentje hebt, dan nieuwe ;) Wat btw heel mooi geregeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem Vandaag binnengekregen inclusief dooie pixel :(

Morgen maar ff snel bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 14:54
Ik heb hem intussen bijna een maand in gebruik.. wat een lekker ding!! >:) Kom er vorige week achter dat ik 3 :( dode (sub)pixels heb (nooit erder opgevallen)...

Ik bellen, morgen wordt hij omgeruild! Geniale service!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 11:51 schreef Imperial_Master het volgende:
Ik heb hem intussen bijna een maand in gebruik.. wat een lekker ding!! >:) Kom er vorige week achter dat ik 3 :( dode (sub)pixels heb (nooit erder opgevallen)...

Ik bellen, morgen wordt hij omgeruild! Geniale service!!
Heb je naar de winkel gebeld?

Overigens heb ik nog een vraagje, ik heb windows XP en ik heb de drivers geinstalleerd van Neovo.
http://home.wanadoo.nl/hermanie/ag-neovo.zip
Maar elke keer als ik opstart worden de display settings geset op 16 kleuren @ 640 x 480. Ik moet elke keer alles opnieuw instellen. Dit had ik niet toen ik onder XP mijn TFT als plug and play monitor had opgegeven. Waar kan dit aan liggen? Enig idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 16:34 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Heb je naar de winkel gebeld?

Overigens heb ik nog een vraagje, ik heb windows XP en ik heb de drivers geinstalleerd van Neovo.
http://home.wanadoo.nl/hermanie/ag-neovo.zip
Maar elke keer als ik opstart worden de display settings geset op 16 kleuren @ 640 x 480. Ik moet elke keer alles opnieuw instellen. Dit had ik niet toen ik onder XP mijn TFT als plug and play monitor had opgegeven. Waar kan dit aan liggen? Enig idee iemand?
Ik heb gewoon de drivers van de bijgelevere dikette gebruikt en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owh ja :+ :P die heb ik ook nog
die maar 's proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over iets dat toch ook wel belangrijk is, hoelang denken jullie dat zo'n scherm mee gaat?

De back-light zal waarschijnlijk de beperkende factor zijn.

En nog iets; is het een beetje relaxt tv kijken? Is namelijk niet een heel groot scherm en van die tuner weet je ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb even een vraag;; Ehh ik heb van een aantal mensen te horen gekregen dat de beeldkwaliteit van dit scherm nog al te wensen over laat. Ik weet dat ik het zelf beter kan bekijken bij een winkel ofzo, maar wil het toch ook even van jullie horen

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 20:59 schreef JeeDee het volgende:
Even een vraagje over iets dat toch ook wel belangrijk is, hoelang denken jullie dat zo'n scherm mee gaat?

De back-light zal waarschijnlijk de beperkende factor zijn.

En nog iets; is het een beetje relaxt tv kijken? Is namelijk niet een heel groot scherm en van die tuner weet je ook niets.
Niet denken, het is een feit dat de backlight 50.000 uur moet kunnen meegaan, tegen die tijd is het scherm al dermate verouderd, hoef je geen zorgen over te maken.

Je tweede vraag is een beetje vreemd vind ik, het scherm is effectief 44 cm diagonaal, en dat is groot voor een TFT en ik denk voor velen groter dan de TV op de slaapkamer :+ Bovendien moet je er rekening mee houden dat TV kijken op 19"/20" schermen niet echt grafisch adembenemend met een beperkte resolutie van 800 x 600 voor de pal-standaard ;)

En ik zou geen TV tuner kopen van Neovo, maar een simpele TV kaart of een video / dvd recorder, ben je goedkoper uit en kan je meer. Een degelijk 20" scherm met een Response time van 25 ms en contrast ratio van minimaal 400:1 is op dit moment echt niet te betalen, kan je net zo goed een plasma tv kopen van diagonaal 3 meter, dan is het wel relaxt tv kijken geblazen :D

Overigens vind ik DIVx-jes kijken op mijn TFT erg relaxt als je dat bedoeld, maar ik denk er toch over om een beamer te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 23:44 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik heb even een vraag;; Ehh ik heb van een aantal mensen te horen gekregen dat de beeldkwaliteit van dit scherm nog al te wensen over laat. Ik weet dat ik het zelf beter kan bekijken bij een winkel ofzo, maar wil het toch ook even van jullie horen
Heb je mijn review wel gelezen, whehehe, ik heb hem niet niks voor niks gemaakt. Mensen leest mijn review 2 pages terug ofsow, bijna 2 a4tjes lang, kan niet missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
* Imperial_Master is zeer tevreden over de beeldkwaliteit :9~ !!

Ook in 3d (Tactical Ops, Global Ops) staat mijn scherm z'n mannetje (wel powerstrip 1280*1024 72 hz laten forceren >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
75hz bedoel je zeker ;)
even nog een plaatje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/main_images/main/front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 20 april 2002 23:59 schreef mxstrAEm het volgende:
75hz bedoel je zeker ;)
even nog een plaatje :P

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/main_images/main/front.jpg

het is inderdaad een juweeltje om te zien, ik denk dat ik die ook maar moet hebben :9 met zo'n mooie arm erbij O+

Afbeeldingslocatie: http://www.neovo.com/products/X-img/x-view2.jpg
wel duur 440 oude pieken voor een stukje aluminium maar oke :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50.000 uur voor die back-light, dat zijn dus (in mijn geval) 50.000/4 = 12500 dagen. Dat is ongeveer 34 jaar dus.
In geval van werkdag is dat dus 50.000/9 = 5555 dagen. Das ongeveer 15 jaar. Ook wel ok.

Maar wel belangrijk, uit welke bron heb jij die 50.000 uur voor de back-light? En bovendien, zal het "verslechteringproces" lineair verlopen? Dat zou betekenen dat de sterkte van de back-light langzaam afneemt en sterft na 50.000 uur, ook niet echt leuk na een tijdje dan.

En nog een heel ander punt, hebben jullie wel eens last gehad van dat het scherm optisch hol lijkt (ervaring die met flatrons wel eens voorkomt). En verder neem ik maar aan dat het beeld 100% recht is (Is nl niet zo bij mijn huidige flatron, beeld is in het midden aan de bovenkant ongeveer een mm lager dan aan de zijkanten, aan de onderkant idem. Dit is mischien maar weinig maar lijkt meer, en het stoort me. (naast ander crt-gedonder, zoals af en toe vervormde zijkanten, scherpte niet overal evengoed en soms een blauwe vlek in beeld)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36
Bij de informatie van mijn LCD, een Viewsonic Vg175 (ook met hetzelfde MVA panel zoals de Neovo X-174 heeft) staat dat de levensduur van de CCFLs (Cold Cathode Fluorescent Lamps) typical 50000 hour is.
Er staat letterlijk : "Light Source: Long life, 50000 hour (typ)". Je kan het hier nalezen: http://www.viewsonic.com/pdf/vg175.pdf

Ik moet wel zeggen dat ik tijdens mijn zoektocht naar een LCD ook LCD's ben tegengekomen met CCFLs met een kortere levensduur (25000 hour of zoiets) waar ook bij stond dat ze van het long life type waren... (merk sharp, samsung ofzo)

Of deze CCFLs van hetzelfde type zijn als deze die ik in mijn casemod heb zitten zou ik niet weten. (Ze zullen in ieder geval wel niet blauw zijn :P)

Ik heb ooit eens gehoord dat na verloop van tijd die CCFL wel in lichtsterkte afnemen... maar hierboven staat 50000 hour typical, dus niet max. ik neem aan dat je dan zonder probleem 50000 uur zou moeten kunnen werken zonder merkbare afname van de lichtintensiteit.

Wat die geometrie betreft, je hebt een perfect vlak beeld, een rechte horizontale of verticale lijn is ook echt recht. Bv. een lijn van 1 pixel horizontaal zal niet naar een hogere pixelrij springen tijdens zijn verloop op je LCD.
Je kan dit nagaan op http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index-2.htm bij Geometrie :) heel mooi vlakke evenwijdige lijnen op mijn LCD, geen vervorming dus *D

nog een fotootje omdat ik het niet laten kan :D

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/turbotest/lcd/schuin_adslbox_small.jpg
meer fotootjes zie mijn signature aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Op zaterdag 20 april 2002 23:53 schreef Imperial_Master het volgende:

[..]

* Imperial_Master is zeer tevreden over de beeldkwaliteit :9~ !!

Ook in 3d (Tactical Ops, Global Ops) staat mijn scherm z'n mannetje (wel powerstrip 1280*1024 72 hz laten forceren >:) )
? Ik speel TO ook af en toe op mijn MVA 17.4" panel maar je moet toch helemaal niet met powerstrip die 72Hz forceren... is nergens goed voor ! (trouwens powerstrip had ik ook even staan tot ik percies een dode pixel zag, het bleek geen dode pixel te zijn (als ik in het OSD het scherm verticaal naar boven deed, vulde de pixel plots op en werkte hij.. had dus niets met die pixel te maken), maar als ik PowerStrip afzette was de 'fake dode pixel' plots weg :) )

Trouwens je hebt heel duidelijk ghosting met dit panel type (TO, Urban Terror, CS maakt niet uit), het is gewoon een kwestie van eraan te wennen... Wat vooral voor ghosting zorgt is bv een donkere vlek in een licht vlak, zoiets wil wel eens 'meeslepen' als het snel van punt x naar y moet.
Achteraf gezien is het toch een goed scherm mijn Viewsonic Vg175 met dezelfde LCD erin als de Neovo X-174... in het begin had ik last van 'flikkering' maar dat probleem is opgelost. Ik had namelijk mijn adapter tussen een hele hoop stroomkabels gelegd => storing, dus geen goed signaal voor de aansturing van de invertors van de CCFLs in het scherm => flikkering... daar heb ik nu geen last meer van nu de adapter mooi op mijn bureau ligt achter mijn scherm (waar nu lekker veel ruimte vrij is :) )
Wat ik ook nog heb (maar het valt niet zo op) zijn lichtere vlekken aan de hoeken en zijkanten van het scherm... die heb ik ook op mij oeroude labtop... slechte behandeling? maar het stoort niet want het valt niet zo op :)
Wat ik wel mis een een glasplaat zoals bij de Neovo :'( als er nu wat spikkeltje op mijn scherm staan heb ik altijd schrik die eraf te vegen... met een glasplaat was dit geen probleem geweest...
Iemand een idee hoe ik een plexiglas plaat kan behandelen zodat hij niet meer reflecteerd? dan zal ik een modje maken zodat ik die ervoor kan hangen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die responsetijd he, ik heb dus een CRT (LG795FT+), maar als ik met met (witte dus he) "tekenkruis" snel door mijn Autocad tekenscherm vlieg, zie ik ook heus wel een spoortje er achteraan hoor, en dat ligt niet aan de volgsnelheid oid. Ik weet niet hoe erg dat zal zijn met een TFT maar een (mijn) CRT heeft ook wel iets dat je ghosting kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
jep ik heb het hier ook juist geprobeerd in AutoCAD... klopt op CRT heb ik een vage waas als je goed kijkt (soort van miststaart van 5cm lang op mijn 17" CRT).
In feite is er niet zo erg veel verschil tussen mijn CRT en mijn LCD in autocad (alleen de resolutie van het LCD is hoger).
Nu als je die 5cm lange miststaart bedoelt, dan kan ik zeggen dat ghosting daar helemaal niet op trekt. In het ergste geval !!! bij heel snelle bewegingen van je muis op de blauwe windows achtergrond ofzo zal er een vaag staartje van zo'n cm aanhangen, maar dat valt echt wel niet op + het went wel, moest het opvallen.

Als je echt wil weten hoe ghosting eruit ziet, dan moet je maar een een notebook in je handen zien te krijgen of naar een winkel gaan waar LCD's of notebooks staan. Gewoon even met de muis bewegen of een hele pagina met tekst doorscrollen zowel horizontaal als verticaal en je zal het wel merken ;).

Mijn LCD heeft een response time van 25ms (up en down).
Voor CAD is zo'n LCD perfect werkbaar hoor, ik zou zelfs zeggen veel beter dan een CRT, want het is veel rustiger om mee te werken :) ... tenzij je echt hoge resoluties wil, dan zal je moeten investeren in een >20" LCD met een 1600x1200 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een vraagje (ja idd het lijkt wel of ik 1 wil kopen), zijn de kleuren (van windows bv) helemaal hetzelfde als met een CRT?

Laatst zag ik nl een TFT met kleuren (windows) dat ik dacht dat ze daar alle kleurinstellingen van windows hadden veranderd, was echter niet zo. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Das eigenlijk ook nog zo één van die dingen waar LCD's problemen mee hebben, met de juiste kleurweergave. Daarom worden LCD's ook nooit gebruikt door prof. grafici enzo.
Het verschilt ook van type LCD tot type.
Het is, vind ik persoonlijk, al niet zo erg dat verschil ts LCD en CRT, maar er is wel een mauw aan te passen. Er zijn programmaatjes (die je meestal bij je LCD meegeleverd krijgt) die je helpen je kleurweergave zo optimaal mogelijk in te stellen.
Bij mijn Viewsonic zat er zo'n programma samen met een kleurstripje dat ik dan tegen het scherm moest houden als onderdeel van een hele resem tests die ik moest doen om zo mijn kleurweergave te verbeteren.
Bij sommige LCD's wordt rood nogal oranje weergegeven en das niet zo goed... let daar onderandere dus op :)
Ook de grijswaardeweergave van LCD's is niet zoals het moet zijn...
De LCD technologie is nog in volle ontwikkeling... als je nu een CRT koopt moet je al erg je best doen om een rotslecht model te hebben, spijtig genoeg geldt het omgekeerde voor veel LCD's ... de goeie kosten veel, en dan ben je nog niet zeker + er is als je tot de aankoop overgaat altijd een heel grote spanning omtrend de 'dode pixels'. Ik had geluk, geen enkele dode pixel of foute subpixel. Ik heb mijn schermpje nu al juist één week en heb er verdomt veel voor betaald door een misverstand (€1300), nu hoop ik maar dat er niet plots wat dode/slechte (sub)pixels komen opduiken... maar die kans is erg klein (oef)

Die neovo kon ik goedkoper hebben dan mijn schermpje nu met hetzelfde panel maar minder opties, maar ja... ik ben toch blij :)
Die neovo heeft een glasplaat en een digitale ingang... dat is alles wat ik mis op mijn schermpje.
Maar die Neovo heeft geen in hoogte verstelbare opstelling :) en dat heb ik wel, een heel goeie voet + ik kan mijn scherm 90° draaien en das best lekker bij het surfen of tijdens het werken in Word ofzo :)

Om nog eens even terug te komen op die AutoCAD ik heb het hierjuist nog eens even geprobeerd voor de zekerheid, je hebt totaal GEEN ghosting. Het enige dat je merkt is dat de lijn van het kruis dat loodrecht op je bewegingsrichting ligt wat wazig wordt, maar je krijgt heus geen staartje ofzo het wordt gewoon een klein beetje wazig bij een snelle beweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die kleuren vind ik niet zo erg, ik wil graag mijn beeld recht hebben, en das nu absoluut niet zo.....

Het lijkt aan de bovenkant in het midden erg doorgezakt (alhoewel het maar 1 mm is mischien). Verder ook andere dingen die niet kloppen. Dit hoop ik met een TFT op te lossen. Ik zit dus sterk te denken aan een X-174 vanwege digitale ingang (heb matrox G550), 0-dode-pixel-garantie, video-ingang (scheelt wel ff een tv tot zolang ik studie af heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 19:19 schreef -NuKeM- het volgende:
Das eigenlijk ook nog zo één van die dingen waar LCD's problemen mee hebben, met de juiste kleurweergave. Daarom worden LCD's ook nooit gebruikt door prof. grafici enzo.
Het verschilt ook van type LCD tot type.
Het is, vind ik persoonlijk, al niet zo erg dat verschil ts LCD en CRT, maar er is wel een mauw aan te passen. Er zijn programmaatjes (die je meestal bij je LCD meegeleverd krijgt) die je helpen je kleurweergave zo optimaal mogelijk in te stellen.
Bij mijn Viewsonic zat er zo'n programma samen met een kleurstripje dat ik dan tegen het scherm moest houden als onderdeel van een hele resem tests die ik moest doen om zo mijn kleurweergave te verbeteren.
Bij sommige LCD's wordt rood nogal oranje weergegeven en das niet zo goed... let daar onderandere dus op :)
Ook de grijswaardeweergave van LCD's is niet zoals het moet zijn...
De LCD technologie is nog in volle ontwikkeling... als je nu een CRT koopt moet je al erg je best doen om een rotslecht model te hebben, spijtig genoeg geldt het omgekeerde voor veel LCD's ... de goeie kosten veel, en dan ben je nog niet zeker + er is als je tot de aankoop overgaat altijd een heel grote spanning omtrend de 'dode pixels'. Ik had geluk, geen enkele dode pixel of foute subpixel. Ik heb mijn schermpje nu al juist één week en heb er verdomt veel voor betaald door een misverstand (€1300), nu hoop ik maar dat er niet plots wat dode/slechte (sub)pixels komen opduiken... maar die kans is erg klein (oef)

Die neovo kon ik goedkoper hebben dan mijn schermpje nu met hetzelfde panel maar minder opties, maar ja... ik ben toch blij :)
Die neovo heeft een glasplaat en een digitale ingang... dat is alles wat ik mis op mijn schermpje.
Maar die Neovo heeft geen in hoogte verstelbare opstelling :) en dat heb ik wel, een heel goeie voet + ik kan mijn scherm 90° draaien en das best lekker bij het surfen of tijdens het werken in Word ofzo :)

Om nog eens even terug te komen op die AutoCAD ik heb het hierjuist nog eens even geprobeerd voor de zekerheid, je hebt totaal GEEN ghosting. Het enige dat je merkt is dat de lijn van het kruis dat loodrecht op je bewegingsrichting ligt wat wazig wordt, maar je krijgt heus geen staartje ofzo het wordt gewoon een klein beetje wazig bij een snelle beweging :)
De kleurweergave van de Neovo overtreft naar mijn mening toch de CRT's ( ik heb vele Liyama Pro visionmasters mogen aanschouwen). De glasplaat haalt het doffe effect van kleuren weg, het resultaat is echt subliem. Over de voet die niet in hoogte is te verstellen ben ik ook zeer boos over, heb ik ook in mijn review gezet. Maar een LCD arm overtreft een TFT die wel in hoogte te verstellen is. Ik kan de Arm overal naartoe swiepen, dat kan je niet met een vaste voet ;)
Accoord, je betaalt 400 NLG voor de aanschaf, maar dan is dat probleem ook minstens correct opgelost. Marketing noemen ze dat geloof ik :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch nog iets waar ik mee zit, de prijs. Misschien niet heel duur vergeleken met andere 17" TFT schermen, en bovendien 3 soorten ingangen en een mooie vormgeving, maar zelfs de laagste prijs in de pricewatch is gewoon erg veel geld.

Ik zal binnenkort eens naar de mediamarkt om hem nog eens beter te bekijken (daar staat ie toch wel?). Ik zou graag even wat windows-toepassingen en een filmpje willen bekijken, hopelijk is het daar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mediamarkt staat ie niet d8 ik, misschien de x-150, bij Vobis staat hij wel in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
? Ik speel TO ook af en toe op mijn MVA 17.4" panel maar je moet toch helemaal niet met powerstrip die 72Hz forceren... is nergens goed voor !
Tja... bij mij maakte het wel degelijk verschil.. zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat ik hem draai op een GF2MX zonder DVI (op de VGA dus)? Als dat zo is dan is dat binnenkort ook weer opgelost, watt ik ga een kaartje met DVI kopen (GF3 Ti200 denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Zou normaal gezien geen probleem mogen zijn op Vga (daar werk ik ook mee, ik kan niet anders)...
Heb je je fase fijn ingesteld?
Veranderd bij het opstarten van TO, UT misschien de refreshrate van je scherm (naar 72Hz?)? als dat gebeurd dan is je fase terug uit evenwicht indien je in de windows omgeving een andere gebruikt en krijg je inderdaad een slecht beeld...
Kijk dus eens even in de config files van UT of daar ergens een refreshrate wordt opgedrongen die anders is dan die die je op je windowsdesktop normaalgezien zou gebruiken (60Hz dus).

DVI zou dit probleem inderdaad moeten oplossen... maar het moet volgens mij ook zonder DVI opgelost geraken...

Kijk eens naar de refreshrate van je scherm als TO opstaat in de OSD van je LCD ... als daar 72 of iets anders <> 60Hz instaat moet je maar eens zoeken in je config files om daar terug 60Hz van te maken en je scherm dan terug gewoon via 60Hz aan te sturen in de windows omgeving...
Trouwens, een beetje offtopic, zou ik nog willen zeggen, dat hoe hoger je refreshrate staat, hoe minder nauwkeurig je de fase kan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 13:41 schreef -NuKeM- het volgende:
Wat ik ook nog heb (maar het valt niet zo op) zijn lichtere vlekken aan de hoeken en zijkanten van het scherm... die heb ik ook op mij oeroude labtop... slechte behandeling? maar het stoort niet want het valt niet zo op :)
Wat ik wel mis een een glasplaat zoals bij de Neovo :'( als er nu wat spikkeltje op mijn scherm staan heb ik altijd schrik die eraf te vegen... met een glasplaat was dit geen probleem geweest...
Iemand een idee hoe ik een plexiglas plaat kan behandelen zodat hij niet meer reflecteerd? dan zal ik een modje maken zodat ik die ervoor kan hangen :9~
De donkere plekken zijn technisch niet gelinkt aan het feit dat het een MVA panel is. Een fabrikant kan ervoor kiezen extra belichting te plaatsen achter de panel. De wijze waarop dit gebeurt, en de vorm van verlichting zorgt voor een evenredige verdeling van de verlichting. Zoals je weet zenden de pixels geen licht uit, deze zijn er puur voor kleurbepaling.
Voor je plexiglas mod, zou je kunnen bellen naar Neovo of Centenna, zij leveren ook losse glazen, het lijkt mij ecter zeer moeilijk om het plexiglas stofvrij te bevestigen aan je monitor. Succes in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Over die mod, ik denk dat ik het maar simpel ga houden en er gewoon een screen filter ga voorzetten die normaalgezien gemaakt zijn voor CRT's ... misschien een dom zicht omdat die dingen niet nodig zijn op een LCD, maar het zal mij wel wat spatten op mijn scherm sparen :)
Ik heb mijn plexiglas nog eens bovengehaald en dat reflecteerd echt wel veel te veel (ik dacht eens langs een optieker te gaan en te vragen of zij dat niet kunnen doen met één of ander product... maar dat zou waarschijnlijk toch niet goed gewerkt hebben op plexiglas) :)
We zien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een leuk ideetje, misschien een eigen productie lijn ;)
Volgens mij is de filter voor mijn monitor ook plexiglas, het voelt vrij dof aan. Of het glas is erg dun, dat weet ik niet. Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen: de glasplaat is een enorme vooruitgang. Het verschil tussen mat foto's en glans foto's = verschil tussen Neovo X-lijn en TFT's zonder glasplaat
dat zegt genoeg hoop ik, tenzij je van mat foto's houd :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad is de X-174 een prima scherm.

Voordelen:
- Goede kleuren
- snelle response
- grote kijkhoek.
- Zeer handig is die extra analoge aansluiting, dus gewoon koppelen aan je videorecorder en je hebt een TV.
- Het enige flatpanel dat direct op je C64 kan ;)
- Relatief goedkoop
- Ziet er luxe uit.
- Geen defect pixels

Nadelen:
- die knopjes aan de zijkant niet goed zonder te kijken te bedienen.
- Goed op je lichtomstandigheden letten zodat je geen last hebt van het spiegelen.
- Geen mensen met vette klauwen in de buurt laten (vingerafdrukken zie je direct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volledig mee eens met tweakerrr, nog 1 nadeel: niet in hoogte verstelbare voet, scherm ziet er kleiner uit, terwijl het qua schermopppervlakte zeer groot is, namelijk 44cm diagonaal = 17,4 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog iets, relatief goedkoop misschien maar ik heb al een PIV gekocht en dan is het op zich wel veel geld, zo'n X-174. Verder heb ik geen vaste baan, maar ja, het blijft verleidelijk...

En verder zou ik dit scherm voornamelijk kopen omdat mijn huidige monitor (LG795FT+) niet recht is en wat andere fouten heeft. Om de scherpte hoef ik het niet te doen, en ook niet echt om het beeldoppervlak. Maar een 15" TFT vind ik weer een achteruitgang vergeleken met deze CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoi

Ik wil deze TFT ook bestellen alleen weet ik niet waar :)

Ik wil dus 0 pixels garantie

Atlas Automatisering en Informatique zijn denk ik betrouwbaar, zelf goede ervaringen met Informatiue

Alleen de vraag, Geven deze 2 winkels een 0 defecte pixels garantie??

Zo nee, waar dan wel??

Ik ga er ook gelijk een arm erbij bestellen want die voet is mij VEEL te laag

Iemand een idee hoe hoog die voet MAX is??
(van tafel tot onderkant scherm)??

Hoop dat iemand mij kan helpen

Thnx

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit te bedenken waar je de X-174 het beste kunt kopen. Ik denk zelf aan Informatique, omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord.

Daar zou je ook 0-dode-pixel-garantie kunnen krijgen als Informatique de monitoren bij Centenna weg haalt. Omdat de meeste winkels dat doen (volgens dit topic) neem ik aan dat idd zo is.

Deze garantie wil ik ook niet missen, het zou een van de redenen zijn waarom ik deze monitor zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Zojuist Centenna geinformeert

Informatique krijgt deze scherm niet van Centenna

dus die garantie zit er niet bij

Atlas automatisering krijgt ze wel van Centenna

Ik heb de mijne dus bij Atlas gekocht

(ook nog eens goedkoper 1189 Euro) :)

nu maar wachten tot ik die krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, vraag je wel nadrukkelijk ook bij die zaak om de garantie?

Zou je je ervaringen met die zaak wilen geven als je hem hebt? Ik zit er nl ook sterk aan te denken deze monitor te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik zelf heb informatique nog niet gebeld maar als de leverancier zegt dat informatique niet bij hun inkopen dan weet ik genoeg

mijn monitor wordt morgen verstuurd :)

Heb ook gelijk dier arm erbij besteld :)

Hoop dat ik hem vrijdag krijgt

Verstuurd PTT wel boven de 1000 Euro???

Had namelijk ergens gelezen dat ze geen pakketjes boven de €1000 verzenden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 18:38 schreef JeeDee het volgende:
Ok, vraag je wel nadrukkelijk ook bij die zaak om de garantie?

Zou je je ervaringen met die zaak wilen geven als je hem hebt? Ik zit er nl ook sterk aan te denken deze monitor te kopen...
Ik heb onlangs ook deze monitor gekocht bij Atlas Automatisering en heb (helaas!) al te maken gehad met de garantie, omdat ik een dode pixel had. Het werkt zo:

Alle Neovo schermen komen van Neovo (importeur). Dat is logisch. En die geven garantie bij 1 dode pixel, MITS deze binnen 6 cm van het centrum zit. Mijn dode pixel zat 7,5 cm van het centrum en dan heb je gewoon pech, want dan geldt pas de garantie als er 5 dode pixels (in het hele scherm, buiten de 6 cm. van het midden) aanwezig zijn. Afwikkeling van garantie lijkt overigens prima, want scherm wordt bij je opgehaald en een nieuwe daarna weer teruggebracht via UPS. Dit is dus een fabrieksgarantie en geldt voor elke X-174 waar je hem ook koopt, want uiteraard komt dit scherm altijd van Neovo vandaan.

Centenna is een distributeur van Neovo, oftewel zit tussen Neovo en de dealer is. En ze doen een schepje bij de garantie op, want ze geven ook garantie bij 1 dode pixel EN het maakt niet uit waar die zit! Wel moet dit binnen 2 weken na anschaf worden geconstateerd en gemeld. Ik had hem dus gekocht bij Atlas die dus weer een dealer is van Centenna en had daarom wel recht op garantie. Helaas is de afwikkeling niet zo als bij de Neovo garantie, want je moet de monitor wel zelf brengen en halen. Ik heb de mazzel gehad dat een vertegenwoordiger van het bedrijf waar ik werk wel eens in de buurt kwam van Houten (waar Centenna zit) en hij heeft hem dus meegenomen en omgeruild. Wel heb ik Centenna gevraagd de nieuwe monitor vooraf even te checken wat ze hebben gedaan en zo kijk ik nu tegen een perfect Neovo scherm aan. Atlas heeft zich ook nog bemoeid met de garantie-afwikkeling en ik ben zeer tevreden met dit bedrijf. Goede prijs en service. Kun je gerust deze monitor bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn dit allemaal voor regeltjes :D
En hoe moet ik bepalen waar de dead pixel zit? Hij zit ongeveer in het midden, moet ik een liniaal beet pakken en gaan meten ofzo :+
Ik heb centenna gemaild of ik aanmerking kom, voor wat jij beschrijft: dead pixel binnen de 6 cm, maar nog geen antwoord gekregen, zal ze morgen even bellen, want het lijkt er niet op dat ik nog antwoord krijg.
Overigens die dead pixel bij mij werkt alleen niet op een witte achtergrond, zwart kan ie wel weergeven, dus dat is een hele meevaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Voor deze prijs wil ik gewoon geen enkele dode pixel

Lijkt me gewwon erg irritant ook al zie je die niet of niet goed

Ik zal me er echt aan ergeren

Kan je die monitor ook naar Centenna toesturen ipv langsbrengen voor vervanging??

Ik zit niet echt in de buurt namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog Windows 98 op mijn computer en die had onder Beeldscherm als optie "Rode Blokken" en die kwamen precies samen in het midden van het scherm. Van daaruit was het heel simpel de afstand te bepalen. Wel met een liniaaltje, ja! Als je een dode pixel hebt en de monitor komt via Centenna, kom je zowiezo in aanmerking voor garantie. Het beste kun je even bellen met Centenna, maar ik vrees dat het voor jou te laat is, want je hebt die monitor toch al langer dan 2 weken, nietwaar? Afijn, niet geschoten is altijd mis. Succes ermee! Mijn pixel was overigens rood bij een donkere achtergrond. Heel irritant. Een monitor kun je natuurlijk altijd versturen en zal ook wel retour gestuurd kunnen worden, echter kosten zijn dan vast voor jouw rekening. Regeltjes ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, maar ik mocht toch de monitor binnen 3 maanden laten omruilen? Ik heb hem nu bijna 2,5 maand, moet eigenlijk wel opschieten. Maar de dead pixel zit dicht bij het midden. Ik weet echter niet of mijn monitor via centenna is gekocht :?
Nou, ik bel morgen, kijken wat centenna voor voorwaarden opgeeft. Want de garantie is onsite, mogen ze hem ook lekker komen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Over slechte pixels gesproken.
De laatste dagen heb ik plots een stuk of 15 (Jawel, je leest het goed) slechte subpixels op mijn scherm geteld.
Die waren er toen ik het scherm kocht nog niet !!! daar ben ik zeker van.

15 klinkt veel maar ze vallen niet erg op... het stof dat op het scherm valt is lastiger dan die subpixels :)
Je ziet ze ook alleen maar op een zwarte achtergrond, dan lichten ze wit op, ze verdwijnen soms ook als je bv. een klein beetje met je hoofd naar links of rechts beweegt (behalve één die zit juist op ooghoogte en die durft nog wel eens op te vallen in een donker beeld).
Ik heb mijn monitor nu al 2 weken ofzo (je weet wel die viewsonic vg175 met MVA panel) en ben aan het twijfelen om hem terug binnen te brengen...maar ik denk dat ik het niet ga doen... zoals ik al zei ze vallen niet erg op (je moet al scheel gaan kijken + een pikzwarte achtergrond hebben).
Ondertussen ben ik de ghosting ook al gewoon geworden ;) Het enige wat mij nu nog stoord is dat bv. in mijn kamer als die verduisterd is, dat ik dan de zijkanten van mijn scherm (en vooral de hoeken) veel lichter zijn dan de rest van het scherm... bij normale belichting in mijn kamer valt het veel minder op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet meer of ik nu wel een X-174 ga kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Op zaterdag 27 april 2002 19:15 schreef JeeDee het volgende:
Wat is je reden om hem niet te nemen??
Mijne wordt maandag waarschijnlijk pas verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik ga ineens ook op andere ged88 als ik die laatste berichten hier zo lees/

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voorde samsung 171P

:9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 28 april 2002 09:58 schreef Carnivore het volgende:

Dat hoeft niet te betekenen dat je geen kans op dooie pixels heb :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Als ik opnieuw mocht kiezen zou ik waarschijnlijk geen lcd meer nemen maar een heel goede crt met plat scherm ofzo.
In feite raad ik een lcd af :( ik heb er eigenlijk niet zo'n beste ervaringen mee... nu dat flikkeren van mijn lcd is opgelost.. dat was het ergste (was mijn fout, lag niet aan de lcd), maar de ghosting die wel went maar toch zichtbaar blijft en de onregelmatige belichting die soms opvalt zijn spijtige negatieve punten.
De slechte subpixels (het zijn geen dooie pixels die vallen nog meer op, een geluk voor mij) storen zoals ik al zei echt wel het minst van al (je ziet ze practisch alleen maar op een zwarte achtergrong en zelfs dan moet je al goed kijken)... ze zijn ten eerste heel klein en het stof dat op je scherm neerdwarelt stoort 10 keer meer...
Nu dit is mijn opinie... er zullen vast wel massa's mensen zijn die heel blij zijn met hun lcd... misschien ben ik maar een uitzondering.
Ik ben niet HEEL blij maar ben gewoon gelukkig. Mijn ogen hebben nu veel minder last van de lange uren voor de monitor en dat is het voornaamste :)
Het enige waar ik schrik voor heb is dat er nog slechte subpixels gaan bijkomen :'( lets hope not.
Zorg dat je een goeie garantie hebt als je je lcd gaat halen, zodat je hem kan terugdoen bij het minste dat je stoord. Ik heb de mijne via het bedrijf van mijn vakantiejob gekocht en ik wil die mensen niet terug (er is al heel wat gebeurd voor hij hier was) gaan lastig vallen met mijn lcd, alhoewel... het gaat hier over veel geld :(
Ik zal er eens een nachtje over slapen...
ofwel €1300 terug en dan koop ik mij een mooi 19" eizo schermpje ofzo + heb ik nog veel over om te sparen ;) als ik mijn geld zoizo al terug krijg en ze het niet gaan 'repareren',
ofwel een wreselijk duur scherm op mijn bureau dat feitelijk die prijs niet waard is, maar eigenlijk ook niet echt slecht is...
Wat een dilemma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

mxstrAEm

kan je voor my de max hoogte meten van die arm??

dus van bureau tot onderkant monitor

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk wel dat ook een CRT veel nadelen heeft, een Flatron ook (misschien wel meer). Ik zal er eens een paar noemen, van mijn scherm, een LG795FT+.

# Als eerste de geometrie, mijn horizontale lijnen aan de bovenkant van het scherm hangen door in het midden, als je het meet is het ongeveer 1 mm, maar je ziet het wel en het lijkt meer. Bij alle flatte CRT's zal de geometrie niet helemaal goed zijn.

# Het beeld is niet overal even scherp, bij mij aan de rechterkant en de hoeken iets minder scherp.

# Flikkert misschien meer, ik kan niet vergelijken, op 100Hz hou ik het heel wat uurtjes uit achter mijn pc, en dan nog niet last van rare verschijnselen.

# Iets minder scherp dan een TFT.

# Beinvloeding door magnetische velden, denk aan luidsprekers, andere monitoren, versterkers.

# Rechtheid van zijkant van het beeld kan worden beinvloed door wat er op het scherm staat.

(Ik ben dus wel erg kritisch, meesten zullen zich aan deze punten totaal niet storen, maar ik zie het dus wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik zit er diep over te denken de AG Neovo S19 te kopen. Heeft iemand al ervaringen met dat scherm? Hij beschikt naar ik vrijwel zeker weet over hetzelfde panel als de Samsung 191T.

De Neovo ziet er wel een stukje strakker uit :9

Weet iemand trouwens al iets meer over de kwaliteit van de composiet en Svideo ingangen op het scherm? Ik wil namelijk ook mijn Xbox er op aan gaan sluiten *D

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 01:22 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

ik ga ineens ook op andere ged88 als ik die laatste berichten hier zo lees/
De LCD van -NuKeM- is een viewsonic, dus ik weet echt niet waar jullie het over hebben!
Op zondag 28 april 2002 12:52 schreef ken het volgende:
mxstrAEm

kan je voor my de max hoogte meten van die arm??

dus van bureau tot onderkant monitor

Alvast bedankt :)
No problem :)

De arm is in de uiterste stand 55cm hoog
De onderste twee bevestigingsgaten op de TFT zijn 15 cm hoog vanaf de onderkant van de voet

dus 55 - 15 = 40 cm, maar dan krijg je ook echt kramp in je nek van het omhoog kijken :D
Op zondag 28 april 2002 09:58 schreef Carnivore het volgende:

-Snap totaal niet wat het met een porche te maken heeft, de specs zijn goed, maar niet beter dan de Neovo X-174.
-Ziet er lelijk uit, lelijke bedieningsknoppen op de voorkant (maar ok kan smaak zijn)
-Geen glasplaat voor de TFT

Buiten dit alles, ik dacht dat een Porche uit titanium en aluminium bestond, niet uit goedkoop plastic :D
Want dat snap ik niet he, je legt dik 1000 Euro neer voor een monitor en je krijgt er een plastic behuizing voor terug, diep triest :)

De Agneovo X-174 bestaat daarentegen wel uit edelmetaal.
"AG Neovo Wins Taiwan's Symbol of Excellence Award."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die viewsonic heeft wel hetzelfde MVA-scherm he als de X-174. Ik vind +/- 1200 € veel geld en wil uiteraard geen miskoop. Verder is de reden dat ik van deze LG795FT+ naar een X-174 zou overstappen erg discutabel; zou bijna alleen zijn omdat ik een recht beeld wil en ik dan direct ook een tv heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
Op de Uni in Nijmegen staat het vol met die Neovo schermpjes. Ze werken erg lekker, alleen jammer dat ze analoog zijn aangesloten, zodat je last hebt van 'lopende' letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

mxstrAEm

Bedankt voor je info

Was namelijk bang dat die nog te laag was voor mij

Ik wil hem namelijk recht voor mij hebben op ooghoogte

Zou dus geen probleem moeten xijn :)

Kan niet wachten ;)

Hoop hem woensdag binnen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal X-174's? Wat een geld heeft die uni dan zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 20:53 schreef JeeDee het volgende:
Die viewsonic heeft wel hetzelfde MVA-scherm he als de X-174. Ik vind +/- 1200 € veel geld en wil uiteraard geen miskoop. Verder is de reden dat ik van deze LG795FT+ naar een X-174 zou overstappen erg discutabel; zou bijna alleen zijn omdat ik een recht beeld wil en ik dan direct ook een tv heb...
Ja maar betekent niet dat de fabrikant van de schermen hetzelfde is. Je kan MVA panels niet met elkaar vergelijken, het is een standaard, maar zelfs een panel van dezelfde fabrikant is niet gelijkwaardig aan een ander panel uit de fabriek. OK dit voorbeeld is vrij extreem, 15 subpixels die dood zijn, snap ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Denk niet dat het de Ag neovo x-174 is geweest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 21:49 schreef ken het volgende:
Denk niet dat het de Ag neovo x-174 is geweest :?
Misschien X-150 ;)
Alsnog dure investering, maar in Twente schijnt het dat ze enorm veel Dell 1702FP TFT's hebben staan: 17 inch TFT's dus. Sponsering denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de uni krijgt ook wat centjes van handeltjes daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 29 april 2002 20:30 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

[..]

De LCD van -NuKeM- is een viewsonic, dus ik weet echt niet waar jullie het over hebben!
owww, sorry! Dat is weer een hele opluchting! :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Op maandag 29 april 2002 21:19 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Ja maar betekent niet dat de fabrikant van de schermen hetzelfde is. Je kan MVA panels niet met elkaar vergelijken, het is een standaard, maar zelfs een panel van dezelfde fabrikant is niet gelijkwaardig aan een ander panel uit de fabriek. OK dit voorbeeld is vrij extreem, 15 subpixels die dood zijn, snap ik ook niet :P
Jaja, het zijn er echt wel een stuk of 15 ... maar op rode, blauwe of groene achtergrond vallen ze totaal niet op !! (zijn slechte subpixels denk ik)
Op een pikzwarte achtergrond zie je ze wel als je goed kijken :(
Nu bij DVD kijken heb je meestal van die zwarte banden, en dan zie je ze... maar het stoort echt niet... zoals ik al zei, het stof op je scherm stoort veel meer ;)
Nu hoop ik maar dat er geen meer bijkomen, anders vliegt deze monitor terug naar vanwaar hij kwam...
Van de slechte belichting heb ik alleen maar last van in het pikke donker ... maar ik denk dat dan elke LCD er wel wat slecht en oneffen belicht uitziet :)
Onder normale omstandigheden valt ook dit niet op...
Ik vind het erg spijtig dat ik maar liefst ongeveer €1300 heb neergeteld voor dit scherm (een misverstand, normaal ging ik het exl 21% btw hebben (€1050 dus :( ) maar ja dat ging niet door)... voor heel wat minder had ik een neovo X-174 gehad met DVI en glasplaat... (maar geen portrait mode noch een in hoogte verstelbare arm, met deze arm incl. zou je waarschijnlijk op ongeveer dezelfde prijs uitkomen)
Uiteindelijk ben ik toch gelukkig met mijn scherm in zijn huidige staat... mooi helder scherp beeld en contrastrijk zonder vervorming... daar kunnen CRT gebruikers enkel maar van dromen :)
Nu maar hopen dat dit schermpje nog zeker 5 jaar meegaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
---------------------------------------------------------------------------
owww, sorry! Dat is weer een hele opluchting! :)
:) ja, een ander merk, maar de panel is 100% identiek aan die van de neovo X-174. Ghosting, kijkhoek, enz. zijn identiek bij mijn monitor en de Neovo X-174.
Ik wilde jullie echter geen schrik aanjagen, maar als je gewoon een lcd wilt omdat het leuk staat of 'in is', dan zou ik het maar zo laten... wacht dan liever nog even :) de technologie is nog in volle ontwikkeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op dinsdag 30 april 2002 18:42 schreef -NuKeM- het volgende:

maar als je gewoon een lcd wilt omdat het leuk staat of 'in is', dan zou ik het maar zo laten... wacht dan liever nog even :) de technologie is nog in volle ontwikkeling!
ik zou ook een TFT-scherm kopen, maar ik koop toch eerst maar even een el cheapo CRT buisje van Samsung; Dat houd ik nu gewoon het verschil ongeveer € 600,- wel achteruit om er over pakweg 2 jaartjes een scherm van te kopen. AG Neovo is een zeer mooi beeldscherpje, maar ik wil gewoon geen risico lopen en gezeik hebben met pixels voor een produkt van 2600 oude guldentjes!

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er ook sterk over de nadelen van een/deze CRT maar voor lief te nemen en bij de volgende pc wel een TFT te kopen. Het is met mijn "inkomen" toch wat te veel geld.

Wel jammer dat ik zolang geen ruim bureau, recht beeld en TFT-TV heb maar het is gewoon iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Op dinsdag 30 april 2002 19:59 schreef Gutteguttegut het volgende:
http://www.tomshardware.com/display/02q2/020429/17lcd-05.html
Wow, ze zijn er niet erg positief over...
Nu ja, die Tomshardware reviews neem ik altijd met een korreltje zout hoor :)

Wel klote dat Viewsonic binnen een paar maanden met nieuwe schermpjes op de markt komt met response times van 16 tot 11.6ms ... misschien had ik beter even gewacht met mijn aankoop. Nu ja, voor die schermpje in Europa verkrijgbaar zijn voor een goeie prijs is er weer al iets nieuws op de markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ziezo, mijn mailtje is verstuurd.
Hopelijk kan ik mijn monitor snel terug binnenbrengen en krijg ik mijn geld terug. Dan zal ik eens kijken waar in België ik die Neovo X-174 kan vinden of ga ik gewoon voor een goeie CRT (ondanks mijn slechte ervaring met LCD's tot nu toe zal ik denk ik toch terug voor een LCD gaan ... ze zijn zo zalig om op te werken :)).
Trouwens, ondertussen zijn er al ongeveer 40 lichtende puntjes te zien op een zwarte achtergrond... ze nemen toe :( ik denk dan ook dat we hier kunnen spreken van een defecte monitor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Tis in orde :) ik mag een nieuwe monitor nemen :)
Iemand ervaring met die nieuwe Samsung Syncmaster 171p (die met zijn Porsche design)?
In ieder geval mooie specs:
- <25 ms response time
- 500:1 contrast ratio
- 250cd/m² brightness
- 170° kijkhoek
Zit hier een PVA panel in (broertje van MVA?)?
Enkele links
http://www.samsungelectronics.com/monitor/lcd/index.html#features
http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/TFT_LCD/Monitors/LTM170E5/ltm170e5.htm

Ik denk niet dat ik voor die Neovo ga... te moeilijk te vinden en die samsung ziet er best wel lekker uit (kwa specs, uiterlijk trek ik mij niet aan)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wel weer een TFT? Moet/ga je bij dezelfde leverancier weer een scherm halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Op woensdag 01 mei 2002 17:39 schreef JeeDee het volgende:
Dus wel weer een TFT? Moet/ga je bij dezelfde leverancier weer een scherm halen?
Inderdaad. Als ik even voor een CRT ga zitten hier thuis valt mij dat toch tegen, daarom ga ik terug voor een LCD.

Ik ga ook terug bij dezelfde leverancier een nieuwe LCD halen (omdat mijn baas -via wie ik het bestel- daar een account heeft enzo, het is geen gewone winkel moet je weten).
Die Samsung 171p kost daar €1327.61
Mijn defecte Viewsonic heeft mij daar €1277.16 gekost
Een klein prijsverschil dat ik graag bijleg, want die samsung heeft ook een DVI aansluiting (heb ik nu niet), een pivot functie en hij is ook in hoogte verstelbaar.
Lijkt mij dus geen slecht scherm, hopelijk kan ik hem binnenkort in ontvangst nemen (ik laat jullie dat dan meteen weten).

Die Neovo heeft ook wel een DVI aansluiting, maar geen pivot functie, noch een in hoogte verstelbare arm + die glasplaat die toch wel heel handig lijkt, kan best wel storen zijn neem ik aan. Kijk maar eens op de onderstaande image, is een pic vanop de site van Neovo, mooi spiegeleffect, niet? >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.neovo.com/products/03img/accessories.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 18:08 schreef -NuKeM- het volgende:

Die Neovo heeft ook wel een DVI aansluiting, maar geen pivot functie, noch een in hoogte verstelbare arm + die glasplaat die toch wel heel handig lijkt, kan best wel storen zijn neem ik aan. Kijk maar eens op de onderstaande image, is een pic vanop de site van Neovo, mooi spiegeleffect, niet? >:)

[afbeelding]
Haha hij staat nu uit hoor. Maar hij glimt prachtig inderdaad, glimt die authentiek ge-emuleerde plastic TFT van samsung ook of niet? :D
Een klein prijsverschil dat ik graag bijleg, want die samsung heeft ook een DVI aansluiting (heb ik nu niet), een pivot functie...
Whehe nog een vraagje, hoezo wil je over de kop dan? Krijg je geen Spoiler meegeleverd ? :+ nofi

Deze reactie snap ik niet helemaal
noch een in hoogte verstelbare arm
Wat is dit dan ;) ??
Afbeeldingslocatie: http://www.neovo.com/products/X-img/x-view2.jpg

En heeft de Samsung ook een S-video aansluiting? Nee?Jammer hoor, betaal je toch dik 1300 Euro voor dacht ik zo.
Wat is de meerwaarde eigenlijk van deze monitor die totaal niets met een Porche te maken heeft?? Neem dan een Eizo L565 als ge voor kwaliteit gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 19:59 schreef Gutteguttegut het volgende:
http://www.tomshardware.com/display/02q2/020429/17lcd-05.html
Wat een magere test. Mijn review hier op tweakers is nog langer.

Paar punten van commentaar:

-Welke aansluiting is gebruikt laten we daar eens mee beginnen? Als Tommie de kleureninstellingen niet binnen 2mins voor elkaar kan krijgen, is het negatief beoordelen ervan erg onfprofessioneel. Kleurweergave mag ik zeker niet over klagen. Wat zeurt hij nou? Als je teveel tinten van 1 bepaalde kleur ziet, zet je die waarde toch lager :? Op user mode zijn alle instellingen perfect.
Wat eventueel te bediscussieren valt is de mogelijkheid van de TFT om alle kleuren weer te geven, maar dan moet hij niet triest doen omdat hij de instellingen niet voor elkaar krijgt.

-Belangerijkste bij een TFT is de scherpte van geproduceerd beeld, wordt niet over gesproken.

-Wat mij helemaal verbaast is dat hij ook nog eens de helderheid en lichtintensiteit van het beeld bekritiseert |:(
"On the other hand, brightness and contrast adjustment are not good enough for anything but multimedia. For office applications, the display is much too bright. You would have to go back to the original settings, 50 for contrast, 50 for brightness."
Geen ervaring met TFT's zeker? Zet de backlight lager of speel geen spellen. Dit is echt de domste reactie op Toms Hardware Guide. Maar goed, ik wil Neovo niet de lucht in prijzen, maar met een review van 3 seconden keur je echt geen TFT van 1200 Euro :Y)
Bovendien wordt in de test de kwaliteit van de panel geprezen om de response time en contrast ratio en dan geeft Tom de TFT 2/5 voor suitability for gaming :?

-Waar is de test van de S-video aansluiting? Zeker vergeten...

En de allerdomste reactie van de eeuw

"Finally, the glass panel has another disadvantage in that it is very sensitive to greasy fingers. Fingerprints remain highly visible"

Heeft die knul geen normale TFT monitor onder handen gehad :z ? Bij de geringste aanraking met de TFT loopt het beeld te knetteren omdat het indeukt (elke seconde vrees voor een dead pixel). Dat is goed schoon maken zeker :P

Btw: ik moet toegeven, hij ziet er geil uit die monitor, maar je moet haar ook niet lopen betasten he ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Op woensdag 01 mei 2002 19:06 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Haha hij staat nu uit hoor. Maar hij glimt prachtig inderdaad, glimt die authentiek ge-emuleerde plastic TFT van samsung ook of niet? :D
De zilvere plastic glimt waarschijnlijk nog net iets minder als die plaat voor je Neovo. Het gaat hier om het scherm en wat ervoor staat, niet de behuizing.
En er is ook nog een groot verschil tussen glimmen en spiegelen ;)
[..]

Whehe nog een vraagje, hoezo wil je over de kop dan? Krijg je geen Spoiler meegeleverd ? :+ nofi

Deze reactie snap ik niet helemaal
Lol, nee.
Een pivot functie is een functie die je scherm toelaat 90° te draaien. Deze pic van mijn defect schermpje zal het wel duidelijk maken:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/turbotest/lcd/schuin_got_small.jpg
Maw. ik wil dus inderdaad ongeveer over kop gaan ;)
[..]

Wat is dit dan ;) ??
//afbeelding armpje//
Inderdaad, maar deze arm is geen standaarduitrusting van de monitor en kost waarschijnlijk ook weer een pak meer.
Ook moet je deze arm blijkbaar bevestigen aan je bureau en dat doe ik liever niet, een voet lijkt mij handiger (om naar lanparties te gaan bv).
En heeft de Samsung ook een S-video aansluiting? Nee?Jammer hoor, betaal je toch dik 1300 Euro voor dacht ik zo.
Wat is de meerwaarde eigenlijk van deze monitor die totaal niets met een Porche te maken heeft?? Neem dan een Eizo L565 als ge voor kwaliteit gaat ;)
Een S-video aansluiting heb ik niet nodig. Maakt dus niets uit :)
Of daar nu Porche of Lada opstaat kan mij ook niet schelen, ik kijk naar de specs en die zien er niet slecht uit !!
Een Eizo L565 heb ik ook bekeken. Deze monitor heeft een hogere responsetime, kan je ook niet in hoogte verstellen en heeft geen pivot functie!
Kortom die Samsung voldoet op het eerste zicht het meeste aan mijn eisen. Alleen zo'n glasplat lijkt mij wel uiterst handig als ze niet zou spiegelen. (Nies maar eens als je achter je scherm zit, als je je hand niet op tijd voor je mond krijgt zit je monitor onder de spikkeltjes, en dat daar af krijgen zonder vegen... erg moeilijk + je mag nooit te hard drukken op je vodje).
O ja, nog een reden waarom ik niet voor de Neovo X-174 ga. Hij is moeilijk te vinden in België + hij staat niet tussen de producten die op de site staan van de leverancier van mijn baas :( anders had ik wel erg getwijfeld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 20:12 schreef -NuKeM- het volgende:
Of daar nu Porche of Lada opstaat kan mij ook niet schelen, ik kijk naar de specs en die zien er niet slecht uit !!
Een Eizo L565 heb ik ook bekeken. Deze monitor heeft een hogere responsetime, kan je ook niet in hoogte verstellen en heeft geen pivot functie!
Kortom die Samsung voldoet op het eerste zicht het meeste aan mijn eisen. Alleen zo'n glasplat lijkt mij wel uiterst handig als ze niet zou spiegelen. (Nies maar eens als je achter je scherm zit, als je je hand niet op tijd voor je mond krijgt zit je monitor onder de spikkeltjes, en dat daar af krijgen zonder vegen... erg moeilijk + je mag nooit te hard drukken op je vodje).
O ja, nog een reden waarom ik niet voor de Neovo X-174 ga. Hij is moeilijk te vinden in België + hij staat niet tussen de producten die op de site staan van de leverancier van mijn baas :( anders had ik wel erg getwijfeld hoor.
Maar waarom heb je toch een pivot functie nodig? De scherpte van een Eizo is subliem. Als je niet wilt gamen zou ik ondanks de hoge rp toch voor een Eizo kiezen.

Over de glasplaat ben ik heel eerlijk: het is een verademing om ernaar te kijken, 0,0 % last van reflectie. Als je mijn allereerste post in dit topic leest, zie je dat ik in het begin ook erg onzeker was. Nu niet meer eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Op woensdag 01 mei 2002 20:56 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Maar waarom heb je toch een pivot functie nodig? De scherpte van een Eizo is subliem. Als je niet wilt gamen zou ik ondanks de hoge rp toch voor een Eizo kiezen.

Over de glasplaat ben ik heel eerlijk: het is een verademing om ernaar te kijken, 0,0 % last van reflectie. Als je mijn allereerste post in dit topic leest, zie je dat ik in het begin ook erg onzeker was. Nu niet meer eigenlijk ;)
Wel bijvoorbeeld op dit moment ben ik aan een project aan het werken voor school (programmaatje schijven).
Het is werkelijk een verademing als ik het scherm kan kantelen en nu veel meer code kan overzien :)
Ik ben ook een gamer en vind het dus belangrijk dat een scherm goed is voor gaming. Samsung schermen hebben bijna overal de naam dat ze hiervoor uiterst geschikt zijn.
Over Eizo geen slecht woord, maar ik zou dan toch eerder voor een Samsung gaan. (+ die 17" Eizo is niet in hoogte verstelbaar en heeft geen pivot functie zoals al gezegd)

Ik heb hierjuist ook eens gekeken naar mijn tft vanaf de zijkant bij belichting (zoals op die pic) en moet zeggen dat hij ook wat spiegelt onder die hoek (en mijn scherm heeft geen glasplaat), als je voor het LCD zit heb je 0.0% last van die spiegeling :) net zoals met jouw Neovo, ik geloof je dus graag en verwaarloos dus de commentaar van nonkel Tom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:30

Klippy

Still Game

Oke nog ff 1 vraagje, die Samsung 171P is die niet een beetje duur voor zijn functies? Zover ik kan zien betaal je €200 voor de naam Porsche. Hij ziet er idd wel super uit :9

Ik ga zelf 99% zeker volgende week de 171B kopen voor €1000. Wel geen DVI, maar ik heb toch voorlopig geen videokaart met DVI.

Zat zelf ook te twijfelen tussen die Samsung en de Eizo L565.
Maar denk dat die Samsung toch wat beter is om te gaan gamen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Op woensdag 01 mei 2002 21:32 schreef LiquidSilver het volgende:
Oke nog ff 1 vraagje, die Samsung 171P is die niet een beetje duur voor zijn functies? Zover ik kan zien betaal je €200 voor de naam Porsche. Hij ziet er idd wel super uit :9

Ik ga zelf 99% zeker volgende week de 171B kopen voor €1000. Wel geen DVI, maar ik heb toch voorlopig geen videokaart met DVI.

Zat zelf ook te twijfelen tussen die Samsung en de Eizo L565.
Maar denk dat die Samsung toch wat beter is om te gaan gamen.
Die 200€ extra bovenop de 171s betaal je heus niet alleen voor de naam hoor.
Even de verschillen:

Specificaties van de Samsung 171s

Beelddiagonaal 17"
Dotpitch 0.264 mm
Aantal kleuren 16.7 miljoen
Kijkhoek horizontaal 150°
Kijkhoek boven / onder 65° / 65°
Contrast ratio nominaal 350 : 1
Helderheid 250 cd / m2
Responstijd 40 ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024
Max. resolutie digitaal nvt
geen DVI aansluiting

Specificaties 171P

Beelddiagonaal 17"
Dotpitch 0.264 mm
Kijkhoek horizontaal 170°
Kijkhoek boven / onder 170°
Contrast ratio nominaal 500 : 1
Helderheid 250 cd / m2
Responstijd <25ms
Max. bandbreedte (pixel) 135 Mhz
Max. resolutie 1280 x 1024
Wel DVI aansluiting

Ze zijn dus wel duidelijk verschillend.
Verschillende kijkhoek, contrast ratio en responsetime + de DVI aansluiting
Ik vind dit alles wel de extra 200€ waard :) en dat je er een mooi design bovenop krijgt is nog mooier natuurlijk (nu ja, persoonlijk vind ik het design van de 171p niet echt fantastisch... mijn viewsonic vindt ik mooier, ook de Neovo is mooier... maar ja das mijn smaak)
Ik heb momenteel ook geen DVI aansluiting op mijn Geforce 2 GTS maar ik denk toekomstgericht :) het kan best handig uitkomen die DVI aansluiting bij mijn volgende grafische kaart.

// edit

de 171B was het dus :) inderdaad mxstraem, bedankt

dit zijn de specs van de 171b

Beelddiagonaal 17"
Dotpitch 0.264 mm
Kijkhoek horizontaal 160°
Kijkhoek boven / onder 80° / 80°
Contrast ratio nominaal 400 : 1
Helderheid 240 cd / m2
Responstijd 25 ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024
Max. resolutie digitaal Nvt

Hier is al een veel kleiner verschil met de 171p op te merken, inderdaad :)
Maar toch, die DVI alleen al zou mij overhalen voor de 171P te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 21:42 schreef -NuKeM- het volgende:

[..]
Hij was op zoek naar de Samsung 171B hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
* Imperial_Master denkt dat het bij iedere TFT een risico is dat je dode pixels kan krijgen..

Maar daar kies je voor als je zo'n scherm wil! De mijne is iig zonder problemen omgeruild toen ik die dode subpixels had, nu net een GF3 Ti200 geinstalleerd-> monitor op DVI-> super strak beeld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi luitjes,

Volg de topic al geruime tijd en heb nu met de pcprive ook een X-174 mogen bestellen 8-)
Na het oppervlakkige geblaat van ome Tom nog een review van MacWorld gevonden waar de Neovo als beste uit de bus komt....

Macworld's Buying Advice
Although CRTs are still a better choice in terms of cost, text sharpness and color accuracy, LCDs keep improving on all counts. If you've been wishing for more room on your desk, we recommend the AG Neovo X-714 for its wide viewing angle, excellent color quality and reasonable price. It also accepts VGA, DVI and S-Video inputs.

http://www.macworld.com/2001/12/reviews/flatpanel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaringen met de S-video ingang? Heb namelijk zojuist mijn digital8 videocamera hierop aangesloten, maar kom vervolgens met de omhoog/beneden en +/- knopjes aan de zijkant van het scherm niet de S-video input selecteren. Hij springt altijd meteen naar de digitale ingang. Probeer het zelf maar eens dan zul je zien wat ik bedoel. Of misschien niet???!!! Iemand dan een idee wat ik fout doe?!
Of kan ik misschien vanuit mijn videokaart (ATI Radeon 8500DV All-In-Wonder) beeld krijgen?

En nog even wat anders: Ben super tevreden over dit scherm en één van de redenen hiervoor is dat dit scherm er zo geweldig gaaf uitziet. Ik kick op design en heb daarom ook alle andere onderdelen qua design afgestemd op dit scherm.
Ik som ze even op (heb me namelijk helemaal suf gezocht om dit bij elkaar te zoeken en misschien bespaar ik hiermee nu iemand wel heel veel moeite!):

Kast: Colorcase Noblesse black: zwarte kast met gedeeltelijk zwart glimmende voorzijde met een blauwachtig glimmend spiegelend ruitje.
Speakers: Harman Kardon 695 speakerset. Gekocht bij Dell. Zijn zwart met grijs en van een heel gaaf design.
Toetsenbord + muis: Cherry zwart gekocht bij Memo. Simpel maar voldoet. Neovo vindt ik mooier echter heb te veel slechte ervaringen hierover gehoord m.n. over de muis. Mogelijk koop ik ooit nog eens zo'n Logitech Optical of een Trust die binnenkort ook met iets leuks in het zwart komt.
Scanner: Trust Direct Webscan 19200. Weer zwart met grijs. Misschien niet de beste, maar wel de mooiste!
Printer: HP 1115. Zwarte printer met overigens goede prints. De HP 1215 is nog mooier, maar ook duurder. En aangezien al het geld al was opgegaan aan de monitor, toch maar voor de 1115 gekozen!

Ten slotte nog iets over het schoonmaken van het scherm: gebruik van die Glassex Multidoekjes. Super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je helaas niet helpen met de s-video, maar kan wel zeggen dat ik precies hetzelfde denk als jij :)

Ik heb nu een 4.1 surround set van cambridge (zwart uiteraard)
zwart toetsenbord en muis van recom, geheel zwart zonder merknaam op toetsenbord / muis
ik wil de lian li pc 65, omdat die ook van aluminium is + metalen look heeft aan de voorkant.

Diezelfde scanner van trust wil ik ook kopen, zeer goedkoop en past precies bij de set, over de printer ben ik nog niet uit, maar je snapt waar ik naartoe wil...

"what the eye sees, the mind believes" :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hetzelfde doen,

als ik meer geld had

en dus geen echte student zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AOpen komt met een mooi speakersetje:

http://www.cdrlabs.com/articles/index.php?articleid=17

Heb zelf een Audi Colorcase, voor meer zwarte kasten:

www.wintelco.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een X-174 waar ik overigens ZEEER tevreden over ben (m`n ouwe heeft er ook 1 en is er ook ZEEER tevreden over :P)
Maar ik vroeg me af:
Vanaf welke maat TFT gaat de resolutie hoger dan 1280x1024?
Want ik zat naar de S-19 te kijken, die is dus groter als de X-174 maar draait op dezelfde resolutie!!
Vanaf welke schermen kom je boven de 1280x1024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In zijn algemeenheid kan je zeggen dat vanaf 20" 1600 x 1200 mogelijk is.
Neovo beschikt nog niet over zo'n monitor helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 16:25:
Helaas ja want ik zat al naar de S-19 te kijken maar dan zit ik opdezelfde resolutie als m`n X-174 nu draait dus schiet ik er niet super veel meej op!
Dan wordt het maar naar 20" kijken misschien suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:28
Mijn suggestie zou zijn wachten... ik wil die x-174 ook al sinds het begin van dit topic maar als je de voordelen, nadelen en prijs tegenover elkaar zet zul je toch op een 19/21" CRT uitkomen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn werk heb ruim anderhalf jaar geleden de E-17A aanbevolen ter vervaning van onze versleten 15" CRT-tjes. (~150 Stuks!)
Zowel de direktie van de school als ikzelf hebben er tot op de dag van vandaag nog geen moment spijt van gehad.

Ideaal met onze leerlingen!! Die glasplaat is perfect als bescherming voor deze monitoren.

Ik vind ze zo goed dat ik van mijn vakantiegeld, dit jaar, de E17DA heb gekocht.
Heerlijk, wat een beeld!!
Ik kijk er zelfs TV op, en onder Windows draai ik 1280*1024@75Hz, op 32-bit kleurendiepte. (Native, =beste kwaliteit)

Echt een plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2002 @ 16:25:
Jawel hoor, de X20 en de X20AV.
Beide ECHT 20" Zichtbaar LCD met de bekende glasplaat.

Victor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 09-10 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen lijken opgraven aub.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.