Ag neovo x-174 - TFT met glasplaat [ REVIEW GEVR.]

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.239 views sinds 30-01-2008

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:42
Nou ik heb um ook binnen hoor, tis echt wel de vetste TFT die ik tot nu toe gezien heb.
Ik heb um dus wel bij Vobis weg en als hij hier in de pricewatch had gestaan dat stond ie op plek 3, dus als je beetje kunt lullen of je kent iemand bij een Vobis dan kun je hem best "cheap" krijgen.
Ik heb nog geen dode pixels kunnen vinden, ik heb het getest met compleet zwart en compleet wit scherm en kan nergens een opgloeiende punt vinden.
Na dat ik eindelijk naar veel geklier (Win XP) de monitor driver had geinstalleerd was het ghosting effect al wel 100% minder in Windows zelf, als ik gegamed heb post ik die ervaring ook nog wel even.

Verwijderd

Topicstarter
Oh scheelt dat de drivers installen? Heb het niet gedaan onder XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Nah ik dacht 1st ook wat een onzin om die driver te installeren omdat hij eigenlijks ook bedoelt was/is voor win95/98 en XP de monitor gewoon als Plug&Pray monitor had geinstallerd.
Alleen las ik hier dan iedereen zo enthousiast was over het lage ghost gehalte, dus dacht ik: lets give it a try, omdat ik hem juist wel erugh vond ghosten en na de driver installed te hebben was het effect 100% minder, raar maar waar.

Ik had btw ook de .inf nog aangepast zodat ie als het goed is in elke resolutie 75hz gebruikt nu nog een methode vinden hoe dat te testen of kan dat met het menu van de moni zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 12:09 schreef spokey het volgende:
of kan dat met het menu van de moni zelf?
nee dat kan niet, je kan wel in het menuutje zien op wat voor frequentie hij draait (laatste submenu met tool-icon en dan "information" , maar dat wist je denk ik al :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus de s-15v,

En heb een dode subpixel denkik,
ik moet echt KEI hard zoeken ben em iedere
keer kwijt maar hij is rood.

Heb er echt geen last van, en had hem goedkoper
gekregen, omdat ik dat dus zei over die pixel.

Vet man

Maar echt een toppie scherm dude..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MXStream: je zou toch binnenkort een review over deze tft schrijven. Ik ben benieuwd wat erin zal staan. Wanneer denk je em af te hebben?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 20:17 schreef wcduck het volgende:
MXStream: je zou toch binnenkort een review over deze tft schrijven. Ik ben benieuwd wat erin zal staan. Wanneer denk je em af te hebben?
Vrijdag is ie af ... ben momenteel druk bezig een historisch onderzoek te doen voor school :+
heel veel tijd heb ik niet, maar vrijdag staat ie hier in dit topic :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamict
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11-2019
Op zondag 03 maart 2002 12:09 schreef Muhneer het volgende:
Ik heb dus de s-15v,

En heb een dode subpixel denkik,
ik moet echt KEI hard zoeken ben em iedere
keer kwijt maar hij is rood.

Heb er echt geen last van, en had hem goedkoper
gekregen, omdat ik dat dus zei over die pixel.

Vet man

Maar echt een toppie scherm dude..
Normaal geeft Neovo 3 jaar garantie op dode (sub)pixels op de schermen met een glasplaat (dus niet de F-serie).
Ze hebben even geleden alle dealers (waar ik er 1 van ben) exemplaren met maximaal 2 dode sub pixels aangeboden tegen gereduceert tarief. Hierop is die garantie niet van toepassing. Alle andere schermen hebben 3 jaar pickup and return garantie. Dus als je niet 1 van die afgeprijsde schermen hebt gekocht, dan kun je Neovo bellen en ze komen hem kostenloos ophalen.:)

Stam ICT
Apeldoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M.a.w. Neovo handhaaft een zero-tolerance policy?
In de handleiding staat 5 dode (sub)pixels als maximaal aangegeven. Wat is nu correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
MXstream, waar blijft de review nu? Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:57

gpex

Pex voor intimi

Op dinsdag 05 maart 2002 20:23 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Vrijdag is ie af ... ben momenteel druk bezig een historisch onderzoek te doen voor school :+
heel veel tijd heb ik niet, maar vrijdag staat ie hier in dit topic :) .
Welke vrijdag? :)

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 10:28
Kom eens door met die review... >:)

Ik heb hem trouwens gisteren besteld (de X-174) :9

Ben wel benieuwd wat jouw bevindingen zijn..

* Imperial_Master hoopt nog lang plezier te hebben van deze aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Neovo monitor maar dan een iets goedkopere versie (de F15) en ik ben er ook errug blij mee.
Ook ik heb geen enkele dooie pixel en in combinatie met mijn Radeon 8500 heb ik alleen maar lol als ik 'spelletjes' speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry mensen na een intensieve schoolweek, zit ik nu in een verhuis situatie :(
Nog een beetje geduld s.v.p., de review is bijna af. Maandag avond is ie online, promised :+

Love ya all Neovo owners :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joehoe !

Ben vandaag een x-174 gaan halen en zit er nu achter te tikken, ik ga geen review schijven :P , maar toch snel een reactie:

Positief:
Geen dode(sub)pixels.
Heel helder beeld.
Bijna geen ghosting, het is er wel maar niet vervelend.

Negetief:
Geen F*ck*ng XP drivers. Indien ik de windows 2000 drivers gebruik blijf ik na een reboot lekker voor een zwart scherm zitten. Weet iemand een oplossig, ik werk nu met standaard Microdoft TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laatste drivers voor heerlijk helder, Heinek ... oh sorry, ik bedoel natuurlijk Neovo X-174 >:)

ik ga in de review ook bijpassende accessoires opgeven. Niet alleen van Neovo, maar o.a. welk zwart toetsenbord te combineren is met de monitor, welke videokaart voor DVI , PC-case etc. etc :9 .
Ultimate goal: volledig ge-epoxeerd zwart edelstalen pc-opstelling :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Eindelijk weer eens wat nieuws van MXStream :). Ik ga em na je review denk ik bestellen. Toch hoor ik volgens andere mensen dat het scherm weerspiegeld(zelfs van een verkoper). Kan iemand me hier echt uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik geef je nu al de garantie dat je geen enkel last zult hebben van de glasplaat. Mits je niet met spotlights op de TFT gaat lopen schijnen met een pure zwarte achtergrond, maar dat is een extreme situatie. De andere gebruikers kunnen ook hun mening geven, maar ik ondervind totaal geen last van weerspiegeling of iets dergelijks.
Ik raad je trouwens wel aan om het scherm eerst te mogen testen in de winkel, deed ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Dan vraag ik het hierbij nog ff aan Bono: heb jij last van weerspiegeling?

De situatie bij mij is namelijk als volgt: de monitor staat tegenover een groot raam. In de zomer zien we erg weinig, ook op een crt monitor.

MXStream: zou je misschien van de zijkant naar het scherm willen kijken en dan kijken of het weerspiegelt? BVD

Ik heb de F50 wel gezien, deze weerspiegelde aardig. Ook heb ik een andere merk met een glasplaat gezien. Deze weerspiegelde nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanaf de zijkant van de TFT weerspiegelt de TFT wel, maar dat is onder een hoek van 170 graden, tot 160 graden geen weerspiegeling.

Vergelijk de TFT niet met de F15 of iets dergelijks, de transmission waarde bij deze types is veel lager dan de X-174. Als ik je zeg dat het doorlatingspercentage van licht door de glasplaat 99% is weet je volgens mij voldoende ;) .
Je hoeft echt geen angst te hebben voor weerspiegeling. Maar ga ook niet de TFT parallel aan een raam zetten of met spotlichten erop schijnen, want dan kan je op een CRT zoals je aangeeft ook niets zien, en met een TFT zonder glasplaat ook niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Thanks. Eigenlijk heb je wel gelijk: geeneen monitor kan tegen die zon op. Je review komt vanavond? Dan ga ik em morgen bestellen. Jammer trouwens dat ik em vorige week niet heb besteld: hij was toen €50 goedkoper. Echt balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 15:41 schreef wcduck het volgende:
Dan vraag ik het hierbij nog ff aan Bono: heb jij last van weerspiegeling?

...
Weerspiegeling valt reuze mee, ik zal je uitleggen hoe is zit:

Mijn zit positie is vlak voor de deur die toegang geeft tot de zitkamer, deze is heel helder bij zonlicht (overdag dus) , toch zie ik de deur niet weerspiegeld, laat staan mijzelf.
In de zit kamer hangen drie spots, waarvan één recht de deur in schijnt op het schrem dus, daarvan zie ik een klein vlekje, maar dat is zelf minder dan met de LG die ik hier vroeger staan had. MAW hij weerspiegeld minder dan een crt met coating.
[EDIT]
Als je een lichtbron van opzij hebt (onder een hoek van 45 of meer) dan kijg je wel reflectie. Ik denk touwens dat het probleem dat jij met je crt had niet echt een reflectie probleem is maar een helderheids probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 18:33 schreef wcduck het volgende:
Thanks. Eigenlijk heb je wel gelijk: geeneen monitor kan tegen die zon op. Je review komt vanavond? Dan ga ik em morgen bestellen. Jammer trouwens dat ik em vorige week niet heb besteld: hij was toen €50 goedkoper. Echt balen.
Wat die prijzen trouwens betreft, hier in Belgie varieerden die van €1369 tot €1750. Je kan wel raden waar ik hem heb gekocht. Wat is jouw prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
review AG Neovo X-174, tweakers.net
door: mxstraem

Afbeeldingslocatie: http://www.centenna.nl/neovo/logo.gif

De vraag naar TFT's dit jaar overtreft elk ander jaar. Er zijn geruchten dat de prijzen van TFT's dit jaar zullen stijgen, door een tekort aan productiemiddelen.
Laat ik allereerst voorop stellen: LCD monitoren zijn ongelooflijk scherp in helderheid, en "image qualtiy", maar ze hadden een groot tekort aan kijkhoek en last van een verschijnsel dat vegen op het beeld veroorzaakt, namelijk ghosting = (vegen over het beeld, door snelle beeldverversing) .
De Neovo met een kijkhoek van minimum 160 graden horizontaal en verticaal overtreft werkelijk elk ander TFT in ongeveer dezelfde prijsklasse.
Ik was bevoorrecht om veel merken TFT's te mogen aanschouwen en testen: Dell 1701 FP, Samsung syncmaster 171S, LG 885LE (18" inch), NEC 1850, Hercules Prophetview en nog andere merken waarvan ik de type nummers niet heb onthouden zoals:
IBM, Compaq, Philips, Viewsonic, een vergelijking was voor mij gemakkelijk te maken. Ik heb ook gekeken of de monitoren wel waren aangesloten op dezelfde grafische kaart en de aanbevolen resolutie draaiden. Alle TFT's waren aangesloten op
analoge aansluitingen, niet digitaal!
1 Monitor stak er, met scherpte, helderheid, uitstekende grafische weergave en de ongelooflijke kijkhoek, bovenuit, De NEOVO X-174.

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/displays/big/X174.jpg

Neovo is waarschijnlijk voor velen een onbekend merk. Naar mijn inziens ten onrechte, want de Neovo X-174 beschikt over een Fujitsu - Siemens paneel (MVA-standaard) met een effectief beelddiagonaal van 44cm! Een waar genot voor het oog.

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/images/main/adcod.jpg

de techniek

De specificaties volgen hieronder:

Panel Screen Size = 17" (44cm) diagonal
Pixel Format = 1280 x 1024 vertical stripe
Brightness = 250cd/m2 (typical)
Contrast Ratio = 400:1 (typical)
Viewing Angle = 160º/160º (minimum)
Color Depth = 24-bit interface (16.7M colors)
Input Signal Frequency = Horizontal: 31kHz - 80kHz, Vertical: 50Hz - 75Hz
Max. Pixel Clock = 135MHz
Compatibility PC = Max. to 1280 x1024 @ 75Hz
Mac Max. to 1280 x1024 @ 75Hz
Video Source = DVD, VCD, VCR
Connector Analog 15-Pin Mini D-Sub
Digital/DVI 29-Pin DVI-D
S-Video 4-Pin Mini Din
RCA Jack CVBS (Video-In)

Power = 3-Pin AC Plug
neo V technology Material = Reinforced glass + Coating + 2.8mm (0.11") + Reflective < 1% + Transmission > 94%
Hardness > 6H

Afbeeldingslocatie: http://www.centenna.nl/neovo/1.gif

Tilt/Swivel Tilt Angle = 0º - 15º
Dimensions = (W x H x D) Net 432 x 407 x 175mm (17.0" x 16.0" x 6.9")

VESA = DDC1/2B, DMPS
Power AC = 90 ~ 264V, 50 ~ 60Hz
Consumption = < 35 Watts (On), < 8 Watts (Stand-by) < 5 Watts (Off)

mijn beoordeling

Een van de minpunten die ik ondervind bij TFT monitoren is de kleine kijkhoek, vage donkere vlekken bij TFT's, zelfs als je er recht voor zit zijn deze helaas geen uitzondering. De NEOVO X-174 TFT was de enige monitor die zelfs bij niet optimale kijkhoeken gelijkwaardig aan een CRT monitor presteerde. De prestige van een TFT met een kijkhoek van 160 graden die Neovo claimt, is terecht.

De glasplaat doet bij sommigen de vrees van reflectie opwekken, zelfs ik had er mijn twijfels over. Als de monitor uitstaat is de TFT net een glanzende spiegel, maar eenmaal aan, en zelfs bij een bijna volledig zwart oppervlak is van hinderlijke reflectie geen enkel sprake. Dit lijkt tegenstrijdig, maar ik ga het uitleggen.

De glasplaat heeft enorme voordelen:

* de TFT is zeer gemakkelijk schoon te maken, de glasplaat is voorzien van een kras-vrij acryl-laag. LET BIJ HET SCHOONMAKEN EROP DAT ER GEEN ALCOHOL OF ANDERE BIJTENDE MIDDELEN WORDEN GEBRUIKT, HIERMEE BESCHADIG JE DE BESCHERMLAAG!

* het beeld oogt veel helderder met een glasplaat. Ik durf te beweren dat zwarte kleurtinten veel en veel beter worden weergegeven op deze monitor dan een TFT zonder glasplaat. Ook doet de Neovo niet onder voor CRT monitoren. Persoonlijk
vind ik de weergave van donkere tinten op deze TFT's oogverblindend mooi.

* de glasplaat is zeer gemakkelijk te vervangen door de vier plastic nopjes los te maken met een imbus sleutel vanuit de achterkant. Dit raad ik echter niet aan, omdat de achterkant geheel stofvrij is. Desalniettemin vertelde de verkoper mij dat NEOVO glasplaten vervangt, mocht er iets onverhoop misgaan. Ik heb niet gevraagd naar eventuele voorwaarden.

Ik ondervind tot ongeveer de aanbevolen kijkhoek van 160 graden geen weerspiegeling van de TFT. Op een zwarte achtergrond ondervond ik wel lichte weerkaatsing. Het beeld ziet er namelijk glanzend uit, zonder dat de scherpte of helderheid er onder hoeft te lijden. De "weerkaatsing" verbetert de beeldkwaliteit. Het is te vergelijken met een matte foto enerzijds, en een foto met glans anderzijds. De foto met glans ondervindt wel weerkaatsing, maar is niet hinderlijk. Het bevordert juist het beeldkwaliteit. Deze vergelijk vind ik zeer op zijn plaats.

De response time van de TFT is 25 ms typical. Ik ondervind lichte ghosting in spellen zoals Unreal Tournament. Elke TFT ondervindt met de bestaande technologie ghosting. Niet voor niets worden er buigbare displays als OLEDS ontwikkelt. Het fabeltje: "ik ondervind geen ghosting hoor" is niet objectief.
Ook al is dit bij de Neovo X-174 veel minder dan andere TFT's en valt het ghosten nauwelijks op, omdat je er zeer snel aan went, zijn het voornamelijk objecten van lichte kleurtinten in donkere omgevingen die gaan vervagen, het zogenoemde "ghosten". Dat het gehele beeld gaat vervagen is niet waar, het ligt aan het soort kleurenverschil en aan de ssnelheid van beeldopbouw.
Koop het scherm daarom niet uitsluitend om te gamen. Het kan er zeer goed op, ik game vrij regelmatig, maar bij extreem donkere omgevingen ondervind ik lichte ghosting. Bij een spel zoals Need For Speed bijvoorbeeld ondervind ik geen enkele ghosting. De factor ghosting is te verwaarlozen. Maar om puur en alleen te gamen zijn CRT's de beste keuze.

BEELDKWALITEIT MET EEN DIGITALE AANSLUITING

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/5755] Crasher [/url] :

aansluiting via de DVI-connector

"Ik had hier deze monitor de eerste 2 weken aangesloten via een VGA-connector en was toen al zeer tevreden. Sindsdien heb ik een GeForce-3 ti200 aangeschaft met DVI en ik moet bekennen dat ik nooit meer terug ga naar die VGA-aansluiting. Bij mij was er een duidelijk verschil merkbaar tussen de analoge en digitale aansluiting.

a. Hoef nooit meer gebruik te maken van de "AUTO" funktie.

b. Het beeld is nog scherper dan via de analoge VGA-aansluiting.

c. Via de NVIDIA Detonator drivers (helaas werkt dit alleen perfect met versie 22.80) kan je goed instellen hoe de monitor moet reageren op "niet native" resoluties. Vanaf 1024x768 en lager krijg ik nu een vol beeld, en bij resoluties zoals 1152x864 en 1280x960 heb ik kleine zwarte randen zodat de resolutie nog steeds pixel voor pixel wordt weergegeven (zeer scherp)."

voor zover de techniek en beoordeling ervan, nu de features c.q. accessoires

Ik wilde beginnen met de s-video aansluiting. Ik heb hem nog steeds niet kunnen uitproberen, ik ben haastig op zoek naar een dvd speler / video recorder. In combinatie met een logitech 5300 stereo set verander je binnen de korste keren de kamer in een exoptisch thuis-bioscoop met een ongelooflijk scherpee 17,4 inch TFT en een contrast ratio, van maar liefst 400:1, waardoor zelfs de meest licht-arme films moeiteloos kunnen worden afgespeeld. Voor het moment draai ik nog divxjes, en dit gaat perfect.

Neovo biedt de consument vele accessoires die bij de TFT kunnen worden meebesteld. De accessoires zijn vrij prijzig, maar zeer degelijk van kwaliteit, behalve de Neovo Toetsenbord en muis set.

Ik kan alleen de VESA ARM & NEOVO DRAADLOOS TOETSENBORD EN MUIS combinatie reviewen omdat ik ze in mijn bezit heb/ gehad heb.

Allereerst de VESA ARM. Deze is wenselijk voor diegenen met een vrij laag bureau. De aluminium voet is, schat ik, 8 cm hoog waardoor het scherm net te laag blijft. De Arm heeft als voordeel dat het net als de TFT uit aluminium is opgebouwd en in elke positie is te dirigeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/displays/small/LCD_Keyboard.jpg
Radiofrequentie techniek met 6 kanalen, 800 DPI scrolwielmuis. Werkt op Windows 95, 98, 2000 en NT. Plug & Play
mini - review:

Deze set is in tegenstelling tot de monitor geheel niet naar mijn wens. De muis reageert zeer slecht, het toetsenbord ligt net te hoog en is helaas niet in hoogte te verstellen. Ook ondervond ik tijdens het typen problemen, omdat in elke zin wel een aantal letters ontbraken. Toen er in de handleiding stond dat Neovo niet garant staat voor een feilloze werking van de set, heb ik besloten het terug te sturen.
De batterijen van de muis gaan hooguit een weekje mee. De batterijen van de keyboard houden het 2 a 3 weken uit bij dagelijks gebruik met oplaadbare batterijen.
Deze accessoire is een sterke afrader, zonde van het geld.

adviesprijs: 115 Euro.

Bij regenboog.net kan je bijpassend zwart toetsenbord en
muis kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.highgreen.nl/images/products/various_prod_k290b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.highgreen.nl/images/products/various_prod_m5b.jpg

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/28172] Bono: [/url]
De cordless desktop optical van logitech lijkt voor deze TFT gedesigned te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov105.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/displays/small/bracket.jpg
Voor montage van de S-Panels, M-Panels en X174V aan de wand.

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/displays/small/TVBox.jpg
Met deze box is de S15V, M15V en X174V te gebruiken voor TV weergave zonder PC !

persoonlijk raad ik een standalone videorecorder of dvd speler aan, vanwege de opname mogelijkheid en om desgewenst films af te spelen. TV kijken kan door het opslaan van de tv kanalen in het geheugen van de -speler.
hier maak je gebruik van de s-video aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/displays/small/monitor_arm.jpg
Voor montage van de S-panels, M-panels en X174V aan een bureau.

mini review: Zoals beschreven in de review stond bij mij de monitor te laag. Vandaar deze vesa arm. De arm is hydraulisch verstelbaar. Alle kabels die naar de TFT leiden zijn in de arm te verwerken. Dit product bevalt zeer goed, omdat het in tegenstelling
tot de muis en toetsenbord - set van Neovo zeer degelijk van kwaliteit is.

adviesprijs: 199 Euro

de nadelen van de Neovo X-174 TFT

* Laat ik beginnen met de bedieningsknoppen aan de zijkant. Zeer degelijk, maar totaal niet functioneel. De bediening van de knopjes dient op "gevoel" te gebeuren. Aangezien de scroll knoppen helemaal bovenaan zijn gevestigd, maar ook de 2 knoppen om de instelling te wijzigen, is de verwarring van de bediening zo geschapen. De power-knop zit gelukkig wel geisoleerd. Aan de ene kant laat de bediening veel te wensen over. Aan de andere kant kijk je tegen een volledig egaal beeldscherm zonder enig verstoring van objecten. Je kan natuurlijk ook naar de zijkant van de monitor staren om de knoppen te bedienen, maar op dat moment is meekijken op de monitor om te zien wat je uitvoert weer lastig. Overigens hoef je de instellingen maar 1 keer in te stellen, met de auto-adjust knop aan de zijkant wordt het beeld automatisch ingesteld zodat het hele beeld goed is verdeeld over het hele scherm.

* De voet van de TFT is naar mijn mening te laag en is ook niet in hoogte te verstellen. Neovo lijkt hiermee klanten te willen dwingen de VESA arm aan te schaffen. Alhoewel de nieuwe Neovo series een hogere, maar lelijkere plastic voet hebben, is de voet van de X-174 puur edelstaal. Qua afwerking mag ik helemaal niets klagen, alles is ge-epoxeerd zwart edelstaal met licht aluminium bevestigingspunten.

*ik heb 1 dode subpixel , die groen oplicht bij een licht achtergrondkleur, zoals wit. Bij donkere tinten, en gelukkig ook bij zwart slaat de subpixel gelukkig wel goed om, zodat ik perfect beeld heb.

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/28172] Bono: [/url]
De handleiding is vrij uitgekleed. Een kleurrijk kwalitatieve handleiding van stevig karton ontbreekt. Alles staat erin, maar daarmee is ook alles gezegd. Het geheel bestaat namelijk simpel uit witte a-4tjes.

De drivers zijn alleen compatibel met win95/98 en worden meegeleverd op diskette, wat goedkoop overkomt. Een leuke demo - cd voor de TFT zou fijn zijn. Ook dit ontbreekt.

de aanschaf

De Neovo X-174 is aan te schaffen bij de volgende dealers:
ik heb hem aangeschaft bij Aci-computers voor 2675,- NLG / 1214 Euro

DiDicom € 1195,-
Atlas Automatisering € 1199,-
Formoza Computers € 1245,-
PC Vergelijk € 1249,-
Informatique € 1255,-
ACI Computers € 1275,-
Memo Systems € 1289,-
Progress Automatisering Hengelo € 1302,-
CompTech World € 1309,-
MDR Computer Service € 1363,-
Vobis € 1399,-
Wireline Computers € 1492,-
FutureScience € 1493,-
Powerline Computers BV € 1525,-
BuyOnline.nl B.V. € 1618,-

eindcijfer monitor = 8,75 op een schaal van 1-10

einde review, wordt de komende tijd verbeterd en uitgebreid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
graag hoor ik van andere gebruikers wat jullie ervaring is en punten waar jullie het wel en niet mee eens zijn zodat ik mijn review kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knappe review, goed gedaan !
Wat ik wel bij de negatieve beoordeling zou voegen is de schaarse handleiding (ok alles staat erin, maar het zou wel wat mooier mogen, je hebt er toch veel geld voor betaald). De loze floppy die er bij mij bijzat met 95/98 drivers, een cd'tje met wat extra's zou wel mogen.

Als je een bijhorend keyb en muis wil, de Logitech wireless keyb en mouse set in zwarte uitvoering staat er wel goed bij.

Wat de dode subpixel betreft, ik heb er gelukkig geen, maar de verkoper vertelde mij, dat moest ik er binnen de 3 maanden één zou hebben hij hem zou omruilen. Op de site van neovo vind ik daar niets van terug. Nergens kon ik in de handleiding ook de voorwaarden betreffende de fabrieks garantie vinden. Ik heb dus geen idee of Neovo wat die drie maanden betrefd afspraken heeft met leveranciers, of dat die winkel waar ik hem heb gekocht, zeker is van zijn stuk wat dode pixles betreft.
Het kan natuurlijk ook gewoon verkopers praat geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Thanks for the review. Ik ga em morgen bestellen. Hopelijk heb ik em dan overmorgen/de dag daarna. De arm erbij wordt te duur. Ik maak wel een plateautje eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 19:03

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Goede review! toppie. :)
Zoals Bono al zei: Ik kreeg van mijn dealer ook de garantie dat als er binnen 3 maanden een dooie pixel tevoorschijn zou komen ik een nieuwe zou krijgen!

Ik mis trouwens 1 onderdeel in de review: aansluiting via een DVI-connector.

Ik had hier deze monitor de eerste 2 weken aangesloten via een VGA-connector en was toen al zeer tevreden. Sindsdien heb ik een GeForce-3 ti200 aangeschaft met DVI en ik moet bekennen dat ik nooit meer terug ga naar die VGA-aansluiting. Bij mij was er een duidelijk verschil merkbaar tussen de analoge en digitale aansluiting.

a. Hoef nooit meer gebruik te maken van de "AUTO" funktie.

b. Het beeld is nog scherper dan via de analoge VGA-aansluiting.

c. Via de NVIDIA Detonator drivers (helaas werkt dit alleen perfect met versie 22.80) kan je goed instellen hoe de monitor moet reageren op "niet native" resoluties. Vanaf 1024x768 en lager krijg ik nu een vol beeld, en bij resoluties zoals 1152x864 en 1280x960 heb ik kleine zwarte randen zodat de resolutie nog steeds pixel voor pixel wordt weergegeven (zeer scherp).

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 20:26 schreef Bono het volgende:
Knappe review, goed gedaan !
Wat ik wel bij de negatieve beoordeling zou voegen is de schaarse handleiding (ok alles staat erin, maar het zou wel wat mooier mogen, je hebt er toch veel geld voor betaald). De loze floppy die er bij mij bijzat met 95/98 drivers, een cd'tje met wat extra's zou wel mogen.

Als je een bijhorend keyb en muis wil, de Logitech wireless keyb en mouse set in zwarte uitvoering staat er wel goed bij.

Wat de dode subpixel betreft, ik heb er gelukkig geen, maar de verkoper vertelde mij, dat moest ik er binnen de 3 maanden één zou hebben hij hem zou omruilen. Op de site van neovo vind ik daar niets van terug. Nergens kon ik in de handleiding ook de voorwaarden betreffende de fabrieks garantie vinden. Ik heb dus geen idee of Neovo wat die drie maanden betrefd afspraken heeft met leveranciers, of dat die winkel waar ik hem heb gekocht, zeker is van zijn stuk wat dode pixles betreft.
Het kan natuurlijk ook gewoon verkopers praat geweest zijn.
Ik heb gehoord dat er 2 leveranciers zijn: eentje die die garantie wel geeft en een die het niet geeft. Hopelijk zit je bij de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het met jullie eens:

Bono idd, ik vond de handleiding ook magertjes, te magertjes idd voor zo'n monitor. Maar de verpakkingsdoos vond ik wel mooi :+ En de drivers zijn volgens mij ook niet XP compatibel. Jep zal ik bijvoegen.

Crasher: de DVI aansluiting ben ik helemaal vergeten joh :7

over de fabrieksgarantie: ik had ergens gelezen: dat de retailers van Neovo :? die 3 maanden no - dead pixel garantie mochten aanbieden. Maar volgens mij is dat een beetje raar verhaal want Neovo handelt de garantiekwesties af volgens mijn verkoper. Anyway: vraag er nog eens naar in de winkel zou ik zeggen.

Ik voeg de "kritiek" toe aan de review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 21:08 schreef mxstrAEm het volgende:
Ik ben het met jullie eens:

Bono idd, ik vond de handleiding ook magertjes, te magertjes idd voor zo'n monitor. Maar de verpakkingsdoos vond ik wel mooi :+ En de drivers zijn volgens mij ook niet XP compatibel. Jep zal ik bijvoegen.

Crasher: de DVI aansluiting ben ik helemaal vergeten joh :7
De drivers die je gepost had waren toch wel XP compatible(dus die op de site staan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:11 schreef wcduck het volgende:

[..]

De drivers die je gepost had waren toch wel XP compatible(dus die op de site staan)?
Ik heb ze gebruikt en ze werken, maar ze zijn niet certified onder XP in de readme staat ook alleen 95/98 en 2000 vermeld. Maar bon ze zullen wel eens met een certified release komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Aha.

Ik ga er ook een Radeon 7500 DVI bijkopen. Het zou een te duur scherm zijn als ik em niet hierop zou aansluiten. Is dit een goede keuze of weten jullie betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de Radeon 7500 de beste keuze is als je niet te vaak wilt gamen. De matrox dualhead kaarten zijn ook voorzien van een DVI aansluiting, maar daar betaal je meer voor de tweede vga aansluiting. De filters zijn net iets beter dan ATI kaarten. Voor de echte game fanaten is er natuurlijk de Geforce 4 en de Ati Radeon 8500 met DVI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:22 schreef wcduck het volgende:
Aha.

Ik ga er ook een Radeon 7500 DVI bijkopen. Het zou een te duur scherm zijn als ik em niet hierop zou aansluiten. Is dit een goede keuze of weten jullie betere?
Ik denk wel dat dat ok is, DVI is DVI (volgens mij toch). Ik heb hier een Leadtec 'Original' GF3 met DVI en alles topie. Ik denk dat een R7500 zoniet een nog beter beeld zal geven.
Als je veel gamed moet je eens een aantal review lezen en zien of hij qua fps de 1280*1024 resolutie goed trekt, dat is de native res van de X-174.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje aan jullie: hebben jullie nou last van ghosting? :+
Ik heb nu een verouderde videokaart in mijn pc zitten, dus heel veel fps trek ik niet. Zou ik toch willen weten, hoe het ermee staat als je bv met 180 fps zit te gamen...verergert het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 19:03

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zeg Bono, wat voor handleiding heb jij bij deze monitor gehad ?
Ik heb hier een zeer net boekje (A5) die bestaat uit 4 talen met per taal zo'n 25 bladzijden. Er staat behoorlijk wat in.

Betreffende de bijhorende muis en toetsenbord, gebruik ik het toetsenbord hier nog steeds (zonder het probleem van verdwenen letters). Hier zitten nu geen oplaadbare batterijn in, maar deze alkaline batterijen gaan nu al zeker zo'n 3 maanden mee. :)

De muis geeft bij mij ook problemen, maar dit heeft vooral te maken met de slechte mechanische kwaliteit. Het balletje is te klein (en te licht) en het veertje wat het balletje tegen de rolletjes moet drukken is slecht. :( Na het monteren van een ander veertje (ergens op mijn werk gevonden) deed hij het weer prima. :) toch ben ik weer teruggegaan naar mijn Logitech cordless, omdat die toch wel beter reageert.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:42 schreef mxstrAEm het volgende:
Vraagje aan jullie: hebben jullie nou last van ghosting? :+
Ik heb nu een verouderde videokaart in mijn pc zitten, dus heel veel fps trek ik niet. Zou ik toch willen weten, hoe het ermee staat als je bv met 180 fps zit te gamen...verergert het dan?
Ik draait nu op 75 hz met de vsync aan, dat zou de beeld opbouw dus moeten limiteren tot 75 fps. In Medal of Honor heb ik dan lichte ghosting in donkere levels met verlichting van lampen of zo. Ik speel ook vaak IL2 (Een flightsim) waar het nooit echt met contrasten werkt, in dat geval heb ik geen ghosting. Ik draai ook met Quincux (of hoe noem je dat beest) antilatiasing wat de performantie zowiezo naar beneden haalt.

Ik vind het wel vreemd in display properties kan je de refresh kiezen uit 60,72 en 75. 72 werkt niet, maar volgens de handleiding wordt die ook niet ondersteund en toch staat ze ertussen. Maakt die refrsh trouwens wat uit op een tft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:48 schreef Chrasher het volgende:
Zeg Bono, wat voor handleiding heb jij bij deze monitor gehad ?
Ik heb hier een zeer net boekje (A5) die bestaat uit 4 talen met per taal zo'n 25 bladzijden. Er staat behoorlijk wat in.

Betreffende de bijhorende muis en toetsenbord, gebruik ik het toetsenbord hier nog steeds (zonder het probleem van verdwenen letters). Hier zitten nu geen oplaadbare batterijn in, maar deze alkaline batterijen gaan nu al zeker zo'n 3 maanden mee. :)

De muis geeft bij mij ook problemen, maar dit heeft vooral te maken met de slechte mechanische kwaliteit. Het balletje is te klein (en te licht) en het veertje wat het balletje tegen de rolletjes moet drukken is slecht. :( Na het monteren van een ander veertje (ergens op mijn werk gevonden) deed hij het weer prima. :) toch ben ik weer teruggegaan naar mijn Logitech cordless, omdat die toch wel beter reageert.
We praten over dezelfde handleiding, mij bevalt ze niet, maar over smaken en kleuren valt niet te argumenteren, het zal dus wel aan mij liggen dat ik wat beter verwacht.

Over welke muis praat jij, die van Neovo ? Want die heb ik niet geprobeerd, ik gebruik op een Logitech Itouch cordless keyb en een logitec optische, draadloze muis. Dat was een kit, de doos ligt al op het containerpark, dus de exacte benaming ben ik al vergeten (slecht geheugen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld wordt sneller opgebouwd bij een verandering lijkt me. Maar ik vraag me af, waarom de Neovo 75 hz kan draaien, maar andere TFT's het bij 60 hz houden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 22:55 schreef mxstrAEm het volgende:
Het beeld wordt sneller opgebouwd bij een verandering lijkt me. Maar ik vraag me af, waarom de Neovo 75 hz kan draaien, maar andere TFT's het bij 60 hz houden. :?
Ja, ik vraag het mij ook af, in het osd menu als je info opvraagd zegt ie nogthans dat hij op 75hz draait. in de handleiding staat 60 of 75 bij een 1280*1024 resolutie.
Ik ga eens navragen bij een vriend die heeft een Iyama met dezelde tft, eens zien of hij ook 75 hz kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 20:13 schreef mxstrAEm het volgende:
graag hoor ik van andere gebruikers wat jullie ervaring is en punten waar jullie het wel en niet mee eens zijn zodat ik mijn review kan uitbreiden.
Ik heb met zeer veel plezier je review zitten lezen en vind het een erg goede review. Ik heb bij mij gelukkig nog geen dode pixel kunnen ontdekken. Ik heb bij mij enkele wijzigingen in de opstelling veranderd omdat ik bang was voor reflectie maar in de praktijk heb ik hier nog geen last van gehad.Ik heb op mijn werk een Compaq 18.1 scherm en moet zeggen dat dit ook een erg goed scherm is ook in andere resoluties, maar vind het een verademing als ik thuis mijn x174 weer aanzet. Ik heb een zwart toetsenbord van cherry en een microsoft donkere explorer muis en dit combineerd ook goed en mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 09:36 schreef Toontje het volgende:

Ik heb met zeer veel plezier je review zitten lezen en vind het een erg goede review. Ik heb bij mij gelukkig nog geen dode pixel kunnen ontdekken. Ik heb bij mij enkele wijzigingen in de opstelling veranderd omdat ik bang was voor reflectie maar in de praktijk heb ik hier nog geen last van gehad.Ik heb op mijn werk een Compaq 18.1 scherm en moet zeggen dat dit ook een erg goed scherm is ook in andere resoluties, maar vind het een verademing als ik thuis mijn x174 weer aanzet. Ik heb een zwart toetsenbord van cherry en een microsoft donkere explorer muis en dit combineerd ook goed en mooi!
Ik ben erg blij dat jullie de review goed vinden O+
Vandaag zal ik de pc - cases toevoegen die bij de X-174 passen. Zoals Lian - Li ed. Nog iets: volgens mij ben ik de enige in de gezelschap die 1 dode subpixel heeft :D , maar goed, hij valt totaal niet op hoor. Zoals ook in mijn review staat: op zwarte achtergrond wordt de pixel gewoon zwart (gelukkig :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb em besteld, MET een dode pixel garantie van 3 maanden. Ik heb em waarschijnlijk donderdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor hoeveel en waar eigenlijk? Nu ben ik toch wel benieuwd naar die pixel garantie. Dat betekent dus dat ik mijn TFT ook kan omruilen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb het bij Didicom besteld voor € 1195.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb effe gechecked met die maat van mij met zijn Iiyama TFT die kan ook 60 en 75 Hz aan. Evenals mij merkt hij echter geen verschil in de kwaliteit.
Indien iemand weet of het invloed heeft op de beeld kwaliteit of het gamen zonder vsync aan, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit lijkt me een geweldig scherm maar err
1200 euro ? Waar halen jullie het geld en is het niet een beetje zonde om zoveel enkel aan het scherm te besteden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 12:00 schreef blade-be het volgende:
dit lijkt me een geweldig scherm maar err
1200 euro ? Waar halen jullie het geld en is het niet een beetje zonde om zoveel enkel aan het scherm te besteden ?
Het is inderdaad veel geld. Ik heb mijn spaarrekening geplunderd :)

Is het zijn geld waard ? Dat moet een ieder voor zichzelf uitmaken, ik kan alleen voor mezelf praten:
Ik had een LG 995+ flatron, geen slecht scherm, mijn ogen daarintegen zijn wel slecht. De LG stond vrij ver van mij af +/- 1 meter (Dit door de idiote lay-out van mijn bureau). Op 1280*1024 kon ik de laaste tijd geen reet meer lezen. Een TFT kon ik echter zonder problemen vlak voor mijn neus kwijt, Dus ik besloot te sparen en waneer ik voldoende geld had een TFT te kopen.
Waarom de Neovo dan ? Wel een TFT kost zowiezo een flinke duit, de X-174 kost net iets meer dan de Iiyama AS4431D die de zelfde TFT plaat gebruikt. € 1195 voor de X-174 € 1112 voor de Iiyama. Voor dat prijs verschil heeft de X-174 een mooier desing (Naar mijn smaak toch). Ik ga van het principe uit, ben je niet het type die om de haverklap iets aan zijn pc vervangt, ga dan voor wat je werkelijk wil en laat je niet beinvloeden door de prijs, heb je op dat moment niet voldoende geld, geef de moed niet op een spaar verder tot je voldoende gespaart hebt. Anders zal je bij een andere koop na verloop van tijd toch het gevoel hebben van 'Had ik toen maar dit of dat gekocht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Een kameraad van mij die bij Vobis werkt (waar ik mijn X-174 gekocht heb) heeft voorzichzelf 2 van deze schermen besteld, toen ze aankwamen heeft hij ze getest en 1 ervan had dus een dode pixel (hele of sub weet ik zo niet).
Daar hij/wij uitgingen van 0 pixel garantie heeft hij gebeld voor een nieuwe, toen is speciaal iemand langs gekomen om het scherm te om te ruilen, toen de man er was vertelde hij dat dode pixel garantie alleen geld bij een aantal leveranciers welke dus instaan voor die 0 dode pixel garantie en niet neovo zelf.
Officieel mocht zijn scherm een aantal centimeters rond het midden punt dus een dode pixel hebben (hoeveel cm zal ik moeten navragen), nu de man er toch was heeft hij hem gewoon omgeruild wat natuurlijk een mooie service is.
Dus voordat je hem ergens besteld vraag dan eerst of zei een 0 dode pixel garantie geven, doen ze dat niet en mocht een andere leverancier dat wel doen maar wel iets duurder zijn dan is dat toch wel aantebevelen, die paar € extra merk je niet op zo`n bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het geld nog wel maar vrees dat ik het niet ga kunnen uitleggen aan mijn vriendIn dat ik 1200 euro aan een monitor heb uitgegeven :)
als iemand em wegdoet , let me know *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik stoor me niet aan die pixel, omdat ik hem gewoon niet zie. De reden dat ik deze TFT heb gekocht is eigenlijk een wraakactie. Ik heb 4 jaar geleden een pc gekregen van Packard Bell, pentium 166 mmx met 80 mb geheugen en 14 inch monitor, aangezien ik vrij veel deed, ook designen krijg ik op een gegeven moment koppijn van de resolutie. Ik draaide 1024 x 768 @ 43 hz, want meer kon die monitor niet aan :'(

Ik heb hier 4 jaar mee gedaan, daarom vind ik dat ik deze TFT heb verdiend, door 4 jaar met een pentium 166 mmx om te gaan en 14 inch scherm. Mijn vader is nog steeds van mening dat de Packard Bell voldoende is, nou hij mag er dan ook zo lang op werken als hij wil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

mxstraem, het duurde even maar daar is ie dan.
Ik moet zeggen de review ziet er prima uit. :)
De monitor zelf trouwens ook.

Ik ben er voor me zelf nog niet helemaal uit.
Gister even wat proef gedraaid met een IIyama TXA3823MT (15").
Ik moet zeggen dat viel niet tegen. Ghosting is mij niet opgevallen en het beeld zag er verder lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Weet iemand van jullie met welke middelen je de glazen plaat mag schoonmaken?
Ik heb net met Neovo gebeld en krijg er dus een meisje/vrouw aan de lijn van buitenlandse afkomst die zeer slecht NL spreekt en mij geen antwoord kon geven.

Wat is namelijk het geval, ik kom net uit bed en zie dat mijn zoontje zich uitgeleeft heeft met een benzinestif op mn scherm, nou dan staan de :'( je wel in de ogen als je dat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ai :'(

je kan het schoonmaken met elk schoonmiddel waar duidelijk opstaat: geen agressieve stoffen:

hieronder wordt chloor verstaan, verder kan je ook alcoholische doekjes gebruiken, alcohol verdampt snel en daarmee krijg je waarschijnlijk de strepen er wel vanaf. Als je maar niet puur alcohol gaat toepassen, wordt ook verkocht, maar is er dus niet voor geschikt. Sterkte hoor ;(

Dus geen schoonmaakmiddel met hoog alcohol-percentage en zeker geen chloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:30

Borry

prutsen is mijn leven

foutje!!

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:30

Borry

prutsen is mijn leven

Op dinsdag 19 maart 2002 12:16 schreef mxstrAEm het volgende:
Voor hoeveel en waar eigenlijk? Nu ben ik toch wel benieuwd naar die pixel garantie. Dat betekent dus dat ik mijn TFT ook kan omruilen :9~
Ik heb ff geinformeerd bij Centenna, de importeur van NEOVO, over de dode pixel garantie, en heb de volgende mail terug ontvangen;
============================================
Geachte heer weustink,

Via de Centenna dealers krijgt u garantie bij ieder kapot pixel , alleen als de dealers het scherm bij Centenna inkopen.
Degene die hieraan meewerkt in uw regio is : JCC Software in Enschede (tel 4325005) of Progress autoamtisering in Hengelo (Tel 074-2452600)

Met vriendelijke groet/Best regards,
Centenna,

Maurice M. Laseur
General Manager

Tel : +31-30-6365090
Fax: +31-30-6365382
Mob:+31-6-55166999
mlaseur@centenna.nl
www.centenna.nl
===========================================
Ik neem aan dat je bij Centenna nog wel meer adressen kunt krijgen waaraan zij leveren.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, centenna distribueert bijna alle Neovo TFT's in NL. Dus via via via groothandels zou het dus betekenen dat je dus altijd bij Centenna terechtkomt :)

vraag: spokey is het gelukt met het verwijderen van die stift-krassen op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de grote vraag: waar hebben jullie hem gekocht?

Online? Heb je hem thuis laten bezorgen of ben je hem gaan ophalen? Heb je hem eerst bekeken in een showroom? en waar?
en hoeveel kostte hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 20:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op maandag 25 maart 2002 16:52 schreef The_Best het volgende:
Nu de grote vraag: waar hebben jullie hem gekocht?

Online? Heb je hem thuis laten bezorgen of ben je hem gaan ophalen? Heb je hem eerst bekeken in een showroom? en waar?
en hoeveel kostte hij?

Oh ja nog 1 vraag: hoeveel dode sub-/pixels heb je?
Bekijk de brief een paar posts boven je, daar staat garantie bij dode pixels dus als je er eentje hebt, dan nieuwe ;) Wat btw heel mooi geregeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem Vandaag binnengekregen inclusief dooie pixel :(

Morgen maar ff snel bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
Ik heb hem intussen bijna een maand in gebruik.. wat een lekker ding!! >:) Kom er vorige week achter dat ik 3 :( dode (sub)pixels heb (nooit erder opgevallen)...

Ik bellen, morgen wordt hij omgeruild! Geniale service!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 11:51 schreef Imperial_Master het volgende:
Ik heb hem intussen bijna een maand in gebruik.. wat een lekker ding!! >:) Kom er vorige week achter dat ik 3 :( dode (sub)pixels heb (nooit erder opgevallen)...

Ik bellen, morgen wordt hij omgeruild! Geniale service!!
Heb je naar de winkel gebeld?

Overigens heb ik nog een vraagje, ik heb windows XP en ik heb de drivers geinstalleerd van Neovo.
http://home.wanadoo.nl/hermanie/ag-neovo.zip
Maar elke keer als ik opstart worden de display settings geset op 16 kleuren @ 640 x 480. Ik moet elke keer alles opnieuw instellen. Dit had ik niet toen ik onder XP mijn TFT als plug and play monitor had opgegeven. Waar kan dit aan liggen? Enig idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 16:34 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Heb je naar de winkel gebeld?

Overigens heb ik nog een vraagje, ik heb windows XP en ik heb de drivers geinstalleerd van Neovo.
http://home.wanadoo.nl/hermanie/ag-neovo.zip
Maar elke keer als ik opstart worden de display settings geset op 16 kleuren @ 640 x 480. Ik moet elke keer alles opnieuw instellen. Dit had ik niet toen ik onder XP mijn TFT als plug and play monitor had opgegeven. Waar kan dit aan liggen? Enig idee iemand?
Ik heb gewoon de drivers van de bijgelevere dikette gebruikt en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owh ja :+ :P die heb ik ook nog
die maar 's proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over iets dat toch ook wel belangrijk is, hoelang denken jullie dat zo'n scherm mee gaat?

De back-light zal waarschijnlijk de beperkende factor zijn.

En nog iets; is het een beetje relaxt tv kijken? Is namelijk niet een heel groot scherm en van die tuner weet je ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb even een vraag;; Ehh ik heb van een aantal mensen te horen gekregen dat de beeldkwaliteit van dit scherm nog al te wensen over laat. Ik weet dat ik het zelf beter kan bekijken bij een winkel ofzo, maar wil het toch ook even van jullie horen

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 20:59 schreef JeeDee het volgende:
Even een vraagje over iets dat toch ook wel belangrijk is, hoelang denken jullie dat zo'n scherm mee gaat?

De back-light zal waarschijnlijk de beperkende factor zijn.

En nog iets; is het een beetje relaxt tv kijken? Is namelijk niet een heel groot scherm en van die tuner weet je ook niets.
Niet denken, het is een feit dat de backlight 50.000 uur moet kunnen meegaan, tegen die tijd is het scherm al dermate verouderd, hoef je geen zorgen over te maken.

Je tweede vraag is een beetje vreemd vind ik, het scherm is effectief 44 cm diagonaal, en dat is groot voor een TFT en ik denk voor velen groter dan de TV op de slaapkamer :+ Bovendien moet je er rekening mee houden dat TV kijken op 19"/20" schermen niet echt grafisch adembenemend met een beperkte resolutie van 800 x 600 voor de pal-standaard ;)

En ik zou geen TV tuner kopen van Neovo, maar een simpele TV kaart of een video / dvd recorder, ben je goedkoper uit en kan je meer. Een degelijk 20" scherm met een Response time van 25 ms en contrast ratio van minimaal 400:1 is op dit moment echt niet te betalen, kan je net zo goed een plasma tv kopen van diagonaal 3 meter, dan is het wel relaxt tv kijken geblazen :D

Overigens vind ik DIVx-jes kijken op mijn TFT erg relaxt als je dat bedoeld, maar ik denk er toch over om een beamer te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 23:44 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik heb even een vraag;; Ehh ik heb van een aantal mensen te horen gekregen dat de beeldkwaliteit van dit scherm nog al te wensen over laat. Ik weet dat ik het zelf beter kan bekijken bij een winkel ofzo, maar wil het toch ook even van jullie horen
Heb je mijn review wel gelezen, whehehe, ik heb hem niet niks voor niks gemaakt. Mensen leest mijn review 2 pages terug ofsow, bijna 2 a4tjes lang, kan niet missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
* Imperial_Master is zeer tevreden over de beeldkwaliteit :9~ !!

Ook in 3d (Tactical Ops, Global Ops) staat mijn scherm z'n mannetje (wel powerstrip 1280*1024 72 hz laten forceren >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
75hz bedoel je zeker ;)
even nog een plaatje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/main_images/main/front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 20 april 2002 23:59 schreef mxstrAEm het volgende:
75hz bedoel je zeker ;)
even nog een plaatje :P

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/main_images/main/front.jpg

het is inderdaad een juweeltje om te zien, ik denk dat ik die ook maar moet hebben :9 met zo'n mooie arm erbij O+

Afbeeldingslocatie: http://www.neovo.com/products/X-img/x-view2.jpg
wel duur 440 oude pieken voor een stukje aluminium maar oke :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50.000 uur voor die back-light, dat zijn dus (in mijn geval) 50.000/4 = 12500 dagen. Dat is ongeveer 34 jaar dus.
In geval van werkdag is dat dus 50.000/9 = 5555 dagen. Das ongeveer 15 jaar. Ook wel ok.

Maar wel belangrijk, uit welke bron heb jij die 50.000 uur voor de back-light? En bovendien, zal het "verslechteringproces" lineair verlopen? Dat zou betekenen dat de sterkte van de back-light langzaam afneemt en sterft na 50.000 uur, ook niet echt leuk na een tijdje dan.

En nog een heel ander punt, hebben jullie wel eens last gehad van dat het scherm optisch hol lijkt (ervaring die met flatrons wel eens voorkomt). En verder neem ik maar aan dat het beeld 100% recht is (Is nl niet zo bij mijn huidige flatron, beeld is in het midden aan de bovenkant ongeveer een mm lager dan aan de zijkanten, aan de onderkant idem. Dit is mischien maar weinig maar lijkt meer, en het stoort me. (naast ander crt-gedonder, zoals af en toe vervormde zijkanten, scherpte niet overal evengoed en soms een blauwe vlek in beeld)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:04
Bij de informatie van mijn LCD, een Viewsonic Vg175 (ook met hetzelfde MVA panel zoals de Neovo X-174 heeft) staat dat de levensduur van de CCFLs (Cold Cathode Fluorescent Lamps) typical 50000 hour is.
Er staat letterlijk : "Light Source: Long life, 50000 hour (typ)". Je kan het hier nalezen: http://www.viewsonic.com/pdf/vg175.pdf

Ik moet wel zeggen dat ik tijdens mijn zoektocht naar een LCD ook LCD's ben tegengekomen met CCFLs met een kortere levensduur (25000 hour of zoiets) waar ook bij stond dat ze van het long life type waren... (merk sharp, samsung ofzo)

Of deze CCFLs van hetzelfde type zijn als deze die ik in mijn casemod heb zitten zou ik niet weten. (Ze zullen in ieder geval wel niet blauw zijn :P)

Ik heb ooit eens gehoord dat na verloop van tijd die CCFL wel in lichtsterkte afnemen... maar hierboven staat 50000 hour typical, dus niet max. ik neem aan dat je dan zonder probleem 50000 uur zou moeten kunnen werken zonder merkbare afname van de lichtintensiteit.

Wat die geometrie betreft, je hebt een perfect vlak beeld, een rechte horizontale of verticale lijn is ook echt recht. Bv. een lijn van 1 pixel horizontaal zal niet naar een hogere pixelrij springen tijdens zijn verloop op je LCD.
Je kan dit nagaan op http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index-2.htm bij Geometrie :) heel mooi vlakke evenwijdige lijnen op mijn LCD, geen vervorming dus *D

nog een fotootje omdat ik het niet laten kan :D

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/turbotest/lcd/schuin_adslbox_small.jpg
meer fotootjes zie mijn signature aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Op zaterdag 20 april 2002 23:53 schreef Imperial_Master het volgende:

[..]

* Imperial_Master is zeer tevreden over de beeldkwaliteit :9~ !!

Ook in 3d (Tactical Ops, Global Ops) staat mijn scherm z'n mannetje (wel powerstrip 1280*1024 72 hz laten forceren >:) )
? Ik speel TO ook af en toe op mijn MVA 17.4" panel maar je moet toch helemaal niet met powerstrip die 72Hz forceren... is nergens goed voor ! (trouwens powerstrip had ik ook even staan tot ik percies een dode pixel zag, het bleek geen dode pixel te zijn (als ik in het OSD het scherm verticaal naar boven deed, vulde de pixel plots op en werkte hij.. had dus niets met die pixel te maken), maar als ik PowerStrip afzette was de 'fake dode pixel' plots weg :) )

Trouwens je hebt heel duidelijk ghosting met dit panel type (TO, Urban Terror, CS maakt niet uit), het is gewoon een kwestie van eraan te wennen... Wat vooral voor ghosting zorgt is bv een donkere vlek in een licht vlak, zoiets wil wel eens 'meeslepen' als het snel van punt x naar y moet.
Achteraf gezien is het toch een goed scherm mijn Viewsonic Vg175 met dezelfde LCD erin als de Neovo X-174... in het begin had ik last van 'flikkering' maar dat probleem is opgelost. Ik had namelijk mijn adapter tussen een hele hoop stroomkabels gelegd => storing, dus geen goed signaal voor de aansturing van de invertors van de CCFLs in het scherm => flikkering... daar heb ik nu geen last meer van nu de adapter mooi op mijn bureau ligt achter mijn scherm (waar nu lekker veel ruimte vrij is :) )
Wat ik ook nog heb (maar het valt niet zo op) zijn lichtere vlekken aan de hoeken en zijkanten van het scherm... die heb ik ook op mij oeroude labtop... slechte behandeling? maar het stoort niet want het valt niet zo op :)
Wat ik wel mis een een glasplaat zoals bij de Neovo :'( als er nu wat spikkeltje op mijn scherm staan heb ik altijd schrik die eraf te vegen... met een glasplaat was dit geen probleem geweest...
Iemand een idee hoe ik een plexiglas plaat kan behandelen zodat hij niet meer reflecteerd? dan zal ik een modje maken zodat ik die ervoor kan hangen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die responsetijd he, ik heb dus een CRT (LG795FT+), maar als ik met met (witte dus he) "tekenkruis" snel door mijn Autocad tekenscherm vlieg, zie ik ook heus wel een spoortje er achteraan hoor, en dat ligt niet aan de volgsnelheid oid. Ik weet niet hoe erg dat zal zijn met een TFT maar een (mijn) CRT heeft ook wel iets dat je ghosting kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
jep ik heb het hier ook juist geprobeerd in AutoCAD... klopt op CRT heb ik een vage waas als je goed kijkt (soort van miststaart van 5cm lang op mijn 17" CRT).
In feite is er niet zo erg veel verschil tussen mijn CRT en mijn LCD in autocad (alleen de resolutie van het LCD is hoger).
Nu als je die 5cm lange miststaart bedoelt, dan kan ik zeggen dat ghosting daar helemaal niet op trekt. In het ergste geval !!! bij heel snelle bewegingen van je muis op de blauwe windows achtergrond ofzo zal er een vaag staartje van zo'n cm aanhangen, maar dat valt echt wel niet op + het went wel, moest het opvallen.

Als je echt wil weten hoe ghosting eruit ziet, dan moet je maar een een notebook in je handen zien te krijgen of naar een winkel gaan waar LCD's of notebooks staan. Gewoon even met de muis bewegen of een hele pagina met tekst doorscrollen zowel horizontaal als verticaal en je zal het wel merken ;).

Mijn LCD heeft een response time van 25ms (up en down).
Voor CAD is zo'n LCD perfect werkbaar hoor, ik zou zelfs zeggen veel beter dan een CRT, want het is veel rustiger om mee te werken :) ... tenzij je echt hoge resoluties wil, dan zal je moeten investeren in een >20" LCD met een 1600x1200 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een vraagje (ja idd het lijkt wel of ik 1 wil kopen), zijn de kleuren (van windows bv) helemaal hetzelfde als met een CRT?

Laatst zag ik nl een TFT met kleuren (windows) dat ik dacht dat ze daar alle kleurinstellingen van windows hadden veranderd, was echter niet zo. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Das eigenlijk ook nog zo één van die dingen waar LCD's problemen mee hebben, met de juiste kleurweergave. Daarom worden LCD's ook nooit gebruikt door prof. grafici enzo.
Het verschilt ook van type LCD tot type.
Het is, vind ik persoonlijk, al niet zo erg dat verschil ts LCD en CRT, maar er is wel een mauw aan te passen. Er zijn programmaatjes (die je meestal bij je LCD meegeleverd krijgt) die je helpen je kleurweergave zo optimaal mogelijk in te stellen.
Bij mijn Viewsonic zat er zo'n programma samen met een kleurstripje dat ik dan tegen het scherm moest houden als onderdeel van een hele resem tests die ik moest doen om zo mijn kleurweergave te verbeteren.
Bij sommige LCD's wordt rood nogal oranje weergegeven en das niet zo goed... let daar onderandere dus op :)
Ook de grijswaardeweergave van LCD's is niet zoals het moet zijn...
De LCD technologie is nog in volle ontwikkeling... als je nu een CRT koopt moet je al erg je best doen om een rotslecht model te hebben, spijtig genoeg geldt het omgekeerde voor veel LCD's ... de goeie kosten veel, en dan ben je nog niet zeker + er is als je tot de aankoop overgaat altijd een heel grote spanning omtrend de 'dode pixels'. Ik had geluk, geen enkele dode pixel of foute subpixel. Ik heb mijn schermpje nu al juist één week en heb er verdomt veel voor betaald door een misverstand (€1300), nu hoop ik maar dat er niet plots wat dode/slechte (sub)pixels komen opduiken... maar die kans is erg klein (oef)

Die neovo kon ik goedkoper hebben dan mijn schermpje nu met hetzelfde panel maar minder opties, maar ja... ik ben toch blij :)
Die neovo heeft een glasplaat en een digitale ingang... dat is alles wat ik mis op mijn schermpje.
Maar die Neovo heeft geen in hoogte verstelbare opstelling :) en dat heb ik wel, een heel goeie voet + ik kan mijn scherm 90° draaien en das best lekker bij het surfen of tijdens het werken in Word ofzo :)

Om nog eens even terug te komen op die AutoCAD ik heb het hierjuist nog eens even geprobeerd voor de zekerheid, je hebt totaal GEEN ghosting. Het enige dat je merkt is dat de lijn van het kruis dat loodrecht op je bewegingsrichting ligt wat wazig wordt, maar je krijgt heus geen staartje ofzo het wordt gewoon een klein beetje wazig bij een snelle beweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die kleuren vind ik niet zo erg, ik wil graag mijn beeld recht hebben, en das nu absoluut niet zo.....

Het lijkt aan de bovenkant in het midden erg doorgezakt (alhoewel het maar 1 mm is mischien). Verder ook andere dingen die niet kloppen. Dit hoop ik met een TFT op te lossen. Ik zit dus sterk te denken aan een X-174 vanwege digitale ingang (heb matrox G550), 0-dode-pixel-garantie, video-ingang (scheelt wel ff een tv tot zolang ik studie af heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 19:19 schreef -NuKeM- het volgende:
Das eigenlijk ook nog zo één van die dingen waar LCD's problemen mee hebben, met de juiste kleurweergave. Daarom worden LCD's ook nooit gebruikt door prof. grafici enzo.
Het verschilt ook van type LCD tot type.
Het is, vind ik persoonlijk, al niet zo erg dat verschil ts LCD en CRT, maar er is wel een mauw aan te passen. Er zijn programmaatjes (die je meestal bij je LCD meegeleverd krijgt) die je helpen je kleurweergave zo optimaal mogelijk in te stellen.
Bij mijn Viewsonic zat er zo'n programma samen met een kleurstripje dat ik dan tegen het scherm moest houden als onderdeel van een hele resem tests die ik moest doen om zo mijn kleurweergave te verbeteren.
Bij sommige LCD's wordt rood nogal oranje weergegeven en das niet zo goed... let daar onderandere dus op :)
Ook de grijswaardeweergave van LCD's is niet zoals het moet zijn...
De LCD technologie is nog in volle ontwikkeling... als je nu een CRT koopt moet je al erg je best doen om een rotslecht model te hebben, spijtig genoeg geldt het omgekeerde voor veel LCD's ... de goeie kosten veel, en dan ben je nog niet zeker + er is als je tot de aankoop overgaat altijd een heel grote spanning omtrend de 'dode pixels'. Ik had geluk, geen enkele dode pixel of foute subpixel. Ik heb mijn schermpje nu al juist één week en heb er verdomt veel voor betaald door een misverstand (€1300), nu hoop ik maar dat er niet plots wat dode/slechte (sub)pixels komen opduiken... maar die kans is erg klein (oef)

Die neovo kon ik goedkoper hebben dan mijn schermpje nu met hetzelfde panel maar minder opties, maar ja... ik ben toch blij :)
Die neovo heeft een glasplaat en een digitale ingang... dat is alles wat ik mis op mijn schermpje.
Maar die Neovo heeft geen in hoogte verstelbare opstelling :) en dat heb ik wel, een heel goeie voet + ik kan mijn scherm 90° draaien en das best lekker bij het surfen of tijdens het werken in Word ofzo :)

Om nog eens even terug te komen op die AutoCAD ik heb het hierjuist nog eens even geprobeerd voor de zekerheid, je hebt totaal GEEN ghosting. Het enige dat je merkt is dat de lijn van het kruis dat loodrecht op je bewegingsrichting ligt wat wazig wordt, maar je krijgt heus geen staartje ofzo het wordt gewoon een klein beetje wazig bij een snelle beweging :)
De kleurweergave van de Neovo overtreft naar mijn mening toch de CRT's ( ik heb vele Liyama Pro visionmasters mogen aanschouwen). De glasplaat haalt het doffe effect van kleuren weg, het resultaat is echt subliem. Over de voet die niet in hoogte is te verstellen ben ik ook zeer boos over, heb ik ook in mijn review gezet. Maar een LCD arm overtreft een TFT die wel in hoogte te verstellen is. Ik kan de Arm overal naartoe swiepen, dat kan je niet met een vaste voet ;)
Accoord, je betaalt 400 NLG voor de aanschaf, maar dan is dat probleem ook minstens correct opgelost. Marketing noemen ze dat geloof ik :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch nog iets waar ik mee zit, de prijs. Misschien niet heel duur vergeleken met andere 17" TFT schermen, en bovendien 3 soorten ingangen en een mooie vormgeving, maar zelfs de laagste prijs in de pricewatch is gewoon erg veel geld.

Ik zal binnenkort eens naar de mediamarkt om hem nog eens beter te bekijken (daar staat ie toch wel?). Ik zou graag even wat windows-toepassingen en een filmpje willen bekijken, hopelijk is het daar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mediamarkt staat ie niet d8 ik, misschien de x-150, bij Vobis staat hij wel in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
? Ik speel TO ook af en toe op mijn MVA 17.4" panel maar je moet toch helemaal niet met powerstrip die 72Hz forceren... is nergens goed voor !
Tja... bij mij maakte het wel degelijk verschil.. zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat ik hem draai op een GF2MX zonder DVI (op de VGA dus)? Als dat zo is dan is dat binnenkort ook weer opgelost, watt ik ga een kaartje met DVI kopen (GF3 Ti200 denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Zou normaal gezien geen probleem mogen zijn op Vga (daar werk ik ook mee, ik kan niet anders)...
Heb je je fase fijn ingesteld?
Veranderd bij het opstarten van TO, UT misschien de refreshrate van je scherm (naar 72Hz?)? als dat gebeurd dan is je fase terug uit evenwicht indien je in de windows omgeving een andere gebruikt en krijg je inderdaad een slecht beeld...
Kijk dus eens even in de config files van UT of daar ergens een refreshrate wordt opgedrongen die anders is dan die die je op je windowsdesktop normaalgezien zou gebruiken (60Hz dus).

DVI zou dit probleem inderdaad moeten oplossen... maar het moet volgens mij ook zonder DVI opgelost geraken...

Kijk eens naar de refreshrate van je scherm als TO opstaat in de OSD van je LCD ... als daar 72 of iets anders <> 60Hz instaat moet je maar eens zoeken in je config files om daar terug 60Hz van te maken en je scherm dan terug gewoon via 60Hz aan te sturen in de windows omgeving...
Trouwens, een beetje offtopic, zou ik nog willen zeggen, dat hoe hoger je refreshrate staat, hoe minder nauwkeurig je de fase kan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 13:41 schreef -NuKeM- het volgende:
Wat ik ook nog heb (maar het valt niet zo op) zijn lichtere vlekken aan de hoeken en zijkanten van het scherm... die heb ik ook op mij oeroude labtop... slechte behandeling? maar het stoort niet want het valt niet zo op :)
Wat ik wel mis een een glasplaat zoals bij de Neovo :'( als er nu wat spikkeltje op mijn scherm staan heb ik altijd schrik die eraf te vegen... met een glasplaat was dit geen probleem geweest...
Iemand een idee hoe ik een plexiglas plaat kan behandelen zodat hij niet meer reflecteerd? dan zal ik een modje maken zodat ik die ervoor kan hangen :9~
De donkere plekken zijn technisch niet gelinkt aan het feit dat het een MVA panel is. Een fabrikant kan ervoor kiezen extra belichting te plaatsen achter de panel. De wijze waarop dit gebeurt, en de vorm van verlichting zorgt voor een evenredige verdeling van de verlichting. Zoals je weet zenden de pixels geen licht uit, deze zijn er puur voor kleurbepaling.
Voor je plexiglas mod, zou je kunnen bellen naar Neovo of Centenna, zij leveren ook losse glazen, het lijkt mij ecter zeer moeilijk om het plexiglas stofvrij te bevestigen aan je monitor. Succes in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Over die mod, ik denk dat ik het maar simpel ga houden en er gewoon een screen filter ga voorzetten die normaalgezien gemaakt zijn voor CRT's ... misschien een dom zicht omdat die dingen niet nodig zijn op een LCD, maar het zal mij wel wat spatten op mijn scherm sparen :)
Ik heb mijn plexiglas nog eens bovengehaald en dat reflecteerd echt wel veel te veel (ik dacht eens langs een optieker te gaan en te vragen of zij dat niet kunnen doen met één of ander product... maar dat zou waarschijnlijk toch niet goed gewerkt hebben op plexiglas) :)
We zien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een leuk ideetje, misschien een eigen productie lijn ;)
Volgens mij is de filter voor mijn monitor ook plexiglas, het voelt vrij dof aan. Of het glas is erg dun, dat weet ik niet. Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen: de glasplaat is een enorme vooruitgang. Het verschil tussen mat foto's en glans foto's = verschil tussen Neovo X-lijn en TFT's zonder glasplaat
dat zegt genoeg hoop ik, tenzij je van mat foto's houd :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad is de X-174 een prima scherm.

Voordelen:
- Goede kleuren
- snelle response
- grote kijkhoek.
- Zeer handig is die extra analoge aansluiting, dus gewoon koppelen aan je videorecorder en je hebt een TV.
- Het enige flatpanel dat direct op je C64 kan ;)
- Relatief goedkoop
- Ziet er luxe uit.
- Geen defect pixels

Nadelen:
- die knopjes aan de zijkant niet goed zonder te kijken te bedienen.
- Goed op je lichtomstandigheden letten zodat je geen last hebt van het spiegelen.
- Geen mensen met vette klauwen in de buurt laten (vingerafdrukken zie je direct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volledig mee eens met tweakerrr, nog 1 nadeel: niet in hoogte verstelbare voet, scherm ziet er kleiner uit, terwijl het qua schermopppervlakte zeer groot is, namelijk 44cm diagonaal = 17,4 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog iets, relatief goedkoop misschien maar ik heb al een PIV gekocht en dan is het op zich wel veel geld, zo'n X-174. Verder heb ik geen vaste baan, maar ja, het blijft verleidelijk...

En verder zou ik dit scherm voornamelijk kopen omdat mijn huidige monitor (LG795FT+) niet recht is en wat andere fouten heeft. Om de scherpte hoef ik het niet te doen, en ook niet echt om het beeldoppervlak. Maar een 15" TFT vind ik weer een achteruitgang vergeleken met deze CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoi

Ik wil deze TFT ook bestellen alleen weet ik niet waar :)

Ik wil dus 0 pixels garantie

Atlas Automatisering en Informatique zijn denk ik betrouwbaar, zelf goede ervaringen met Informatiue

Alleen de vraag, Geven deze 2 winkels een 0 defecte pixels garantie??

Zo nee, waar dan wel??

Ik ga er ook gelijk een arm erbij bestellen want die voet is mij VEEL te laag

Iemand een idee hoe hoog die voet MAX is??
(van tafel tot onderkant scherm)??

Hoop dat iemand mij kan helpen

Thnx

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit te bedenken waar je de X-174 het beste kunt kopen. Ik denk zelf aan Informatique, omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord.

Daar zou je ook 0-dode-pixel-garantie kunnen krijgen als Informatique de monitoren bij Centenna weg haalt. Omdat de meeste winkels dat doen (volgens dit topic) neem ik aan dat idd zo is.

Deze garantie wil ik ook niet missen, het zou een van de redenen zijn waarom ik deze monitor zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Zojuist Centenna geinformeert

Informatique krijgt deze scherm niet van Centenna

dus die garantie zit er niet bij

Atlas automatisering krijgt ze wel van Centenna

Ik heb de mijne dus bij Atlas gekocht

(ook nog eens goedkoper 1189 Euro) :)

nu maar wachten tot ik die krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, vraag je wel nadrukkelijk ook bij die zaak om de garantie?

Zou je je ervaringen met die zaak wilen geven als je hem hebt? Ik zit er nl ook sterk aan te denken deze monitor te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik zelf heb informatique nog niet gebeld maar als de leverancier zegt dat informatique niet bij hun inkopen dan weet ik genoeg

mijn monitor wordt morgen verstuurd :)

Heb ook gelijk dier arm erbij besteld :)

Hoop dat ik hem vrijdag krijgt

Verstuurd PTT wel boven de 1000 Euro???

Had namelijk ergens gelezen dat ze geen pakketjes boven de €1000 verzenden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 18:38 schreef JeeDee het volgende:
Ok, vraag je wel nadrukkelijk ook bij die zaak om de garantie?

Zou je je ervaringen met die zaak wilen geven als je hem hebt? Ik zit er nl ook sterk aan te denken deze monitor te kopen...
Ik heb onlangs ook deze monitor gekocht bij Atlas Automatisering en heb (helaas!) al te maken gehad met de garantie, omdat ik een dode pixel had. Het werkt zo:

Alle Neovo schermen komen van Neovo (importeur). Dat is logisch. En die geven garantie bij 1 dode pixel, MITS deze binnen 6 cm van het centrum zit. Mijn dode pixel zat 7,5 cm van het centrum en dan heb je gewoon pech, want dan geldt pas de garantie als er 5 dode pixels (in het hele scherm, buiten de 6 cm. van het midden) aanwezig zijn. Afwikkeling van garantie lijkt overigens prima, want scherm wordt bij je opgehaald en een nieuwe daarna weer teruggebracht via UPS. Dit is dus een fabrieksgarantie en geldt voor elke X-174 waar je hem ook koopt, want uiteraard komt dit scherm altijd van Neovo vandaan.

Centenna is een distributeur van Neovo, oftewel zit tussen Neovo en de dealer is. En ze doen een schepje bij de garantie op, want ze geven ook garantie bij 1 dode pixel EN het maakt niet uit waar die zit! Wel moet dit binnen 2 weken na anschaf worden geconstateerd en gemeld. Ik had hem dus gekocht bij Atlas die dus weer een dealer is van Centenna en had daarom wel recht op garantie. Helaas is de afwikkeling niet zo als bij de Neovo garantie, want je moet de monitor wel zelf brengen en halen. Ik heb de mazzel gehad dat een vertegenwoordiger van het bedrijf waar ik werk wel eens in de buurt kwam van Houten (waar Centenna zit) en hij heeft hem dus meegenomen en omgeruild. Wel heb ik Centenna gevraagd de nieuwe monitor vooraf even te checken wat ze hebben gedaan en zo kijk ik nu tegen een perfect Neovo scherm aan. Atlas heeft zich ook nog bemoeid met de garantie-afwikkeling en ik ben zeer tevreden met dit bedrijf. Goede prijs en service. Kun je gerust deze monitor bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn dit allemaal voor regeltjes :D
En hoe moet ik bepalen waar de dead pixel zit? Hij zit ongeveer in het midden, moet ik een liniaal beet pakken en gaan meten ofzo :+
Ik heb centenna gemaild of ik aanmerking kom, voor wat jij beschrijft: dead pixel binnen de 6 cm, maar nog geen antwoord gekregen, zal ze morgen even bellen, want het lijkt er niet op dat ik nog antwoord krijg.
Overigens die dead pixel bij mij werkt alleen niet op een witte achtergrond, zwart kan ie wel weergeven, dus dat is een hele meevaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Voor deze prijs wil ik gewoon geen enkele dode pixel

Lijkt me gewwon erg irritant ook al zie je die niet of niet goed

Ik zal me er echt aan ergeren

Kan je die monitor ook naar Centenna toesturen ipv langsbrengen voor vervanging??

Ik zit niet echt in de buurt namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog Windows 98 op mijn computer en die had onder Beeldscherm als optie "Rode Blokken" en die kwamen precies samen in het midden van het scherm. Van daaruit was het heel simpel de afstand te bepalen. Wel met een liniaaltje, ja! Als je een dode pixel hebt en de monitor komt via Centenna, kom je zowiezo in aanmerking voor garantie. Het beste kun je even bellen met Centenna, maar ik vrees dat het voor jou te laat is, want je hebt die monitor toch al langer dan 2 weken, nietwaar? Afijn, niet geschoten is altijd mis. Succes ermee! Mijn pixel was overigens rood bij een donkere achtergrond. Heel irritant. Een monitor kun je natuurlijk altijd versturen en zal ook wel retour gestuurd kunnen worden, echter kosten zijn dan vast voor jouw rekening. Regeltjes ... :(
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.