Pentium 4 Northwood MOBO met DDR

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 11:48 schreef The_Yeti het volgende:

Pimpimpers: Heb jij nou al alles binnen ??
Nee ik heb nog niet alles binnen :(
Ik heb overal wat gekocht, bij een winkel waar ik het moederbord en Artic Silver III en een HD heb besteld hadden ze de HD nog niet op voorraad, maar die zou er dinsdag zijn dus dan heb ik het woensdag wel.

Maar ik heb één probleem :( ik heb dus dat 4x 256MB Rambus (Samsung Origineel) geheugen bij Multipc besteld. Nu heb ik dus een paar keer gemaild en ik krijg geen antwoord, ik denk wat gek allemaal.
In de shop survey staat dat ze zo goed zijn en snel leveren, mooi niet dus.
Dus ik vandaag gebeld, krijg ik het antwoord apparaat en ze zeggen dat ze ziek zijn. Ook staat het op de site, wat ik dus niet het gezien toen ik het daar kocht.

mededeling Multipc
Wegens ziekte zijn wij de komende tijd uitsluitend bereikbaar voor afhaalbestellingen en balieverkoop op zaterdag van 12 uur tot 17 uur.
Remboursbestellingen zijn de komende tijd (tot nader order) helaas niet mogelijk.

Voor technische vragen kunt u bellen met 06-11463448 na 18 uur.
Onze excuses voor dit ongemak.

Dus ik heb maar die kloten antwoord apparaat ingesproken dat ik het snel nodig heb en dat ik dit geheugen nergens anders kan krijgen. En dat het een orde is van 464,00 (fl1022,-) enof ze moeite willen doen om het op te sturen.
Ik weet nu dus niet waar ik aan toe ben, misschien zijn ze wel een maand ziek :(

Ik vindt het maar wel gek iedereen ziek bij die winkel :? Dan verdienen ze helemaal niets meer en ik heb zondag de 9de besteld dus bijna een week geleden dan kan je toch wel weer beter zijn. Is dus mooi KUT voor mijn :( ;(

Heeft iemand nog een tip voor me waar ik het ergens anders kan kopen?
Ik kan ook wel een ander merk nemen met samsung chips erop maar die zijn vaak niet zo goed te oklokken als de Originele Samsung modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

ff voor de lol, maar hoeveel geld ben je er in totaal aan kwijt pimpimmers?

Hard gewerkt zekers :)

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 01:56 schreef DJ Chicken het volgende:
ff voor de lol, maar hoeveel geld ben je er in totaal aan kwijt pimpimmers?

Hard gewerkt zekers :)
Ik ben crimineel ;)
Verdient goed man, echt een aanrader :)

Maar ik ben heel veel kwijt reken zelf maar uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Voor mensen die nog twijfelen klik op de links hieronder
Je ziet dat de RDRAM systemen (Intel 850 chipset) het snelst zijn.
Dus ik heb ook gekozen voor een Asus P4T-E Intel 850 chipset.
En een tip neem orginele samsung geheugen dan weet je zeker dat je goed zit bij het o'klokken

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/020128/images/image003.gif
Dit is een goed voorbeeld dat getalletjes niet alles zeggen de 2600MHz met RDRAM is een stuk sneller als een 3000Mhz met DDR.

Speed Euphoria: AMD vs. Intel - Who's Ahead?
SiS645 and SiS650 Based Motherboards Roundup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Op zaterdag 16 februari 2002 02:53 schreef Pimpimmers20 het volgende:
...2600MHz met RDRAM is een stuk sneller als een 3000Mhz met DDR.
Jaaaa....dat heb je nou al 3 keer gezegd. En t was niet eens je eigen idee. Je wilde eerst voor de 3ghz gaan, totdat iemand je erop wees 'niet voor de getalletjes te gaan'.

Voor de rest leuk toppic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 04:03 schreef SillyJW het volgende:

[..]

Jaaaa....dat heb je nou al 3 keer gezegd. En t was niet eens je eigen idee. Je wilde eerst voor de 3ghz gaan, totdat iemand je erop wees 'niet voor de getalletjes te gaan'.

Voor de rest leuk toppic ;)
Ja dat weet ik maar ik kwam er dus ook later achter en wil ik mensen helpen die twijvelen.
Ik dacht ook eerst dat DDR sneller was en goedkoper maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat ik wel heb gemerkt is dat Cheetah schijven (ik heb er ook 2) beter presteren op een i845D dan op een i850. En dat is een feit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
LOL die P4TE werkt ook zonder de speciale P4 plug :)
Zou niet weten wat het dan uit zou maken :?

btw. Mycom heeft ook Samsung Rimm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 12:18 schreef Michaeltjuh het volgende:
Maar wat ik wel heb gemerkt is dat Cheetah schijven (ik heb er ook 2) beter presteren op een i845D dan op een i850. En dat is een feit!
Oke je brengt me weer aan het twijfelen, ik heb dus een P4T-E besteld ik kan geen 256MB Samsung modules krijgen. Maar ik heb dus hier nog 3x 256MB crusial Pc2100 DDR liggen.
Ik heb net mail van de Oc-shop dat ze wel samsung geheugen hebben maar is weer een stuk duurder dan waar ik het eerst kon kopen. In de mail stond: Het is Samsung original welke Mushkin passed is. Mushkin maakt dus de pcb niet zelf; mag ook niet betreffende de Rambus overeenkomst

Nu zeg jij weer dat een I845D MOBO beter presteert in combo met die Cheetah HD. Ik weet niet welke jij heb maar ik heb 2x 18.4Gb Cheetah X15 Ultra160 versie met 4MB cache en deze 2 schijven komen ook allen in mijn nieuwe Pc met een Adaptec 29160 SCSI controller.

Wat ik nu kan doen is dat Mem bij de Oc-shop kopen of mijn MOBO bestelling wijzigen en een P4B266-E nemen.

Wat moet ik doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Had de i850 niet dezelfde problemen als de VIA-chipsets om de PCI-bus volledig te benutten?

Ik bedoel dus deze bug... :(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 14:00 schreef Tachyon het volgende:
Had de i850 niet dezelfde problemen als de VIA-chipsets om de PCI-bus volledig te benutten?

Dat wist ik met eens, bedankt voor de tip.
Ik moet nog eens goed nadenken wat ik nu moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 14:00 schreef Tachyon het volgende:

Exact. Ik heb de X15 U-160 8 mb twee maal in Raid 0 met een Adaptec 3400 SCSI. Je merkt het alleen in benchmarks en dan bij bursts en grotere transfers. In combinatie met mijn BD7-Raid is het een echte droomset. Maar ik heb ook een P4T (geen E) gehad en dat was een redelijk goede plank (gezeik met corevoltage gehad => voltmod :) )

Ik moet de Sandra screenies nog hebben van mijn (engineering sample s423) P4 1,5 @ FSB 533 met RDRAM op 4:3 verhouding. Dat was ook Samsung btw.
Helaas kon dit bord niet op 533 mem draaien, dat lag _weet ik bijna zeker_ aan de PLL.

Mijn huidige (Intel Based) setup:

Intel Northwood 2,2 @ 3,0 GHz
Abit BD7-Raid (droomplank!!!)
512 MB Crucial PC2100 @ 169 MHz
(2) Seagate X15 U160 8 mb in RAID 0
Adaptec 3400 SCSI RAID U160
Asus V8200 (modded to ti-600 ;) )
SBLive!
CD brander, rom Nic etc etc.

Aaah. Wat een zelfbevekking weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 14:26 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Exact. Ik heb de X15 U-160 8 mb twee maal in Raid 0 met een Adaptec 3400 SCSI. Je merkt het alleen in benchmarks en dan bij bursts en grotere transfers. In combinatie met mijn BD7-Raid is het een echte droomset. Maar ik heb ook een P4T (geen E) gehad en dat was een redelijk goede plank (gezeik met corevoltage gehad => voltmod :) )

Ik moet de Sandra screenies nog hebben van mijn (engineering sample s423) P4 1,5 @ FSB 533 met RDRAM op 4:3 verhouding. Dat was ook Samsung btw.
Helaas kon dit bord niet op 533 mem draaien, dat lag _weet ik bijna zeker_ aan de PLL.

Mijn huidige (Intel Based) setup:

Intel Northwood 2,2 @ 3,0 GHz
Abit BD7-Raid (droomplank!!!)
512 MB Crucial PC2100 @ 169 MHz
(2) Seagate X15 U160 8 mb in RAID 0
Adaptec 3400 SCSI RAID U160
Asus V8200 (modded to ti-600 ;) )
SBLive!
CD brander, rom Nic etc etc.

Aaah. Wat een zelfbevekking weer.
Ik ga toch maar die P4T-E doen, ik heb multipc geannuleerd met dat geheugen en ga het bij de oc-shop kopen.
Ik gebruik geen raid en die bordje is toch iets anders als een P4T en jou cpu was een 423 socket en dit is ook weer anders.
Maar wat houd het nu eigenlijk in Het is Samsung original welke Mushkin passed is. Mushkin maakt dus de pcb niet zelf; mag ook niet betreffende de Rambus overeenkomst :?

TIP
In Hindsight: Does DDR Slow The P4 To A Snail's Pace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56

ChUcKiE

Dus........

Allemaal leuk en aardig nu ik het hele topic doorgelezen heb, maar kijk nu eens deze twee grafiekjes van ome Tom. Best leuk, dat de 2600A bij allerlei leuke benchmarks bovenaan komt te staan, maar bij sommige applicaties gaat het toch ook om het hoogst aantal MHz.

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/020128/images/image020.gif

http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/020128/octitans-15.html

Hmm rotplaatje...over die office applicaties dus....

Uiteraard snap ik, dat de applicatie langer op jouw staat te wachten dan jij op de applicatie (met een 3GHz processor).

Toch nog een vraagje, die menig een van jullie wellicht kan beantwoorden.

Stel ik wil het volgende:
- P4 1,6A 512KB
- Zalman 6500A Full copper flower (super stil dus)
Afbeeldingslocatie: http://www.zalmantech.com/images/CNPS-6500A-CU/CNPS-6500A-CUalarge.gif

Nu zoek ik er dus een mobo + geheugen bij. In deze topic is het vaak genoemd, met RDRAM kom je qua MHz. niet zo hoog t.o.v. DDR. Als je deze koeler bekijkt, kan het dan zijn, dat warmte de bepalende factor wordt, i.p.v. het geheugen. Oftewel zou ik met deze koeler toevallig gewoon niet hoog kunnen overklokken ondanks het type geheuegen?

Zoja dan is de keuze duidelijk: P4T-E i.c.m. 256MB RDRAM. Indien het geheugen ruim! de bepalende factor is, kies ik voor P4B266, i.c.m. PC2100 DDR.

Kan iemand hier iets zinnigs over op-/aanmerken?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Je kunt een Northwood processor al een heel eind opvoeren met gewoon standaard koeling, is geen enkel probleem. Ga je echter met voltages aan de gang vanaf 1.80~1.85 Volt dan word zelfs een Northwood erg warm, vooral bij snelheden boven de 2500MHz. Mijn Northwood 1800A draait nu op 2400MHz met een Voltage van 1.95Volt op een Asus P4B-266. De koeling die ik hiervoor gebruik is een aangepaste Coolermaster Volcano met een Delta 80MP fan. Na 1 1/2 Prime95 is de temperatuur 45 graden. Wat die Zalman betreft....zoek wat reviews op het net.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Net f snel met google gezocht, maar nog erg weinig kunnen vinden over specifiek deze cooler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 11:46 schreef ChUcKiE het volgende:
Net f snel met google gezocht, maar nog erg weinig kunnen vinden over specifiek deze cooler!
ZALMAN CNPS-6500A CU

Copper CPU Cooling Kit
For use with both Socket 423 and Socket 478 Pentium 4 CPUs

Features:
1) Zalman's CPU Coolers do not generate noise and vibration in Silent Mode.
2) The heat dissipating material of the Flower HeatSink (FHS) is 100% Copper.
3) Separation of the FHS from the CPU fan prevents transfer of the fan's vibration to the CPU.
4) By utilizing a 92mm fan, both the CPU and the motherboard chipset are cooled.
5) The cooling fan can be mounted at any desired location, making it compatible with virtually all computer cases and motherboards
(Note: computer cases that have the power supply covering the CPU cannot be used).
6) With the included adjustable fand speed connector, the user can freely adjust the CPU fan's RPM.
7) The CPU can be cooled to a temperature sufficiently below the temperature required by the CPU manufacturer in Silent Mode.
8) Zalman CPU Coolers enable very stable operation of a CPU in an OVERCLOCKED environment.

* If you try OVERCLOCKING, please make sure that the fan is in Normal Mode.
* Zalman Tech. Co., Ltd. is not responsible for any damage to systems or CPUs caused by CPU OVERCLOCKING.

Kit Includes:
1) FHS: ZM6558BC-CU (Copper heatsink)
2) NP fan & bracket: FB123
3) Thermal grease
4) Screw bolts (Inch-sized/mm-sized bolts)
5) Clip
6) Adjustable fan speed resistor (Fan Mate 1)
7) Heatsink installation tool (Clip Mate)

ZM6558BC-CU FHS Specifications:
- Dimensions: 115~125 mm (L) x 93 mm (W) x 65 mm (H)
- Base Material: Pure Copper
- Mass: 810* g
- Total Surface Area: 3200cm2
- Thermal Resistance:
0.??deg C/W (12V Normal Mode)
0.??deg C/W (5V Silent Mode)
*The maximum weight for a heatsink is specified as 180g by Intel CPU (Socket 370) and as 300g by AMD (Socket 462). Should a heatsink which exceeds the relevant weight limit be installed in a computer, special care should be taken when the computer is moved. Zalman Tech Co., Ltd. is not responsible for any damage to a system or a CPU occuring when moving a computer with an overweight heatsink.

Fan Specifications:
- Dimensions: 92 x 92 x 25 mm
- Weight: 88 g
- Bearing Type: Sleeve

Normal Mode:
Noise Level: 36.1 dB/A
Fan Speed: 2800 RPM
Recommended CPU clock speeds:
INTEL Pentium 4: All speeds (max speed supported estimated up to 3.0GHz or higher)

Silent Mode:
Noise Level: 20.0 dB/A
Fan Speed: 1600 RPM
Recommended CPU clock speeds:
INTEL Pentium 4: All speeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Jaja, dat had ik ook nog wel gevonden op die site ja. :Z Maar kun je ook antwoord geven op mijn hier eerder genoemde vraag?

Up to 3Ghz, op standaard voltage etc en in normal mode waarschijnlijk. Bij overklokken heb je toch totaal andere variabelen, of niet dan |:(

Daarnaast ging het om een Review niet om een opsomming van de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zo leuke topic om te lezen op een zondag..bedankt allemaal voor de evt info dat ik nog niet wist(namelijk: twijfel tussen P4T-e en P4B..)

Ik zelf koop eindelijk een nieuw systeem upgrate(na 1,5 jaar) het wordt een:

P4 1.6A of 1.8A (standaard koeler ga ik gebruiken voor de oc-en)
Asus P4T-e
2x 256Mb Pc800Rimm Samsung

maar de vraag is hoe krachtige voeding heb ik nodig voor deze bord? 350W lijkt mij genoeg naast me GF3/Writer/dvd
Moet ik ook per se een P4 voeding hebben voor die aansluiting op die P4t-e of kan ik zelf iets beter knutselen(ala goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 16:44 schreef Kev0867 het volgende:
zo leuke topic om te lezen op een zondag..bedankt allemaal voor de evt info dat ik nog niet wist(namelijk: twijfel tussen P4T-e en P4B..)

Ik zelf koop eindelijk een nieuw systeem upgrate(na 1,5 jaar) het wordt een:

P4 1.6A of 1.8A (standaard koeler ga ik gebruiken voor de oc-en)
Asus P4T-e
2x 256Mb Pc800Rimm Samsung

maar de vraag is hoe krachtige voeding heb ik nodig voor deze bord? 350W lijkt mij genoeg naast me GF3/Writer/dvd
Moet ik ook per se een P4 voeding hebben voor die aansluiting op die P4t-e of kan ik zelf iets beter knutselen(ala goedkoper)
350Watt is wel genoeg als je het allemaal een beetje standaard houd. Als je tegenwoordig een voeding koop zit er wel een P4 connector op. En wat ik vaak hoor is dat veel mensen zonder P4 connector hun pc het ook gewoon doet.
En een nieuwe voeding kost tegenwoordig ook bijna niets meer.
Veder een goede keus P4T-E :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
post maar als je hem inelkaar heb zitten..en natuurlijk je scores..ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 20:40 schreef Kev0867 het volgende:
post maar als je hem inelkaar heb zitten..en natuurlijk je scores..ben benieuwd..
ja doe ik.
Maar ik moet dus nu nog ergens anders Samsung geheugen bestellen. Wil ik dat net doen bij de oc-shop is GVD daar uitverkocht. :(
Nu ga ik eerst Mycom eens mailen of dat geheugen van hun wel echt original Samsung PC800 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
Ik heb net het hele topic gelezen :). Leuk, maar ik heb ook ace hardwareguide gelezen en dat vond ik nog interresanter.

Ik had een idee, Inkoop actie geheugen klok generators van Texas instruments?

Ik ben bezig met een TH7-II raid. Ik wou me mem al gaan waterkoeling aangezien de NW word ge dual peltierkoeld >:).

Dus zo'n clockgenerator zou het zeker opkrikken. Ik soldeer hem er zelf wel op. Zo duur zullen die wel niet zijn. volgens mij zijn er wel minstens 5 mensen in dit topic met interrese :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 20:43 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

ja doe ik.
Maar ik moet dus nu nog ergens anders Samsung geheugen bestellen. Wil ik dat net doen bij de oc-shop is GVD daar uitverkocht. :(
Nu ga ik eerst Mycom eens mailen of dat geheugen van hun wel echt original Samsung PC800 is.
www.gistron.com
Hier kwam ik ook 128 MB RD-RAM Rimm 800MHz voor een prijs van 65,80 euro tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
Op zondag 17 februari 2002 20:43 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

ja doe ik.
Kan je niet direct bij Samsung bestellen???

Ow en Zalman koelers zijn echt voor stilte...totaal NIET geschikt voor OC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
zie andere post ergens..MyCom verkoopt ze ook..256MB reepje van samsung kost 135euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 22:09 schreef roedie het volgende:

Ik had een idee, Inkoop actie geheugen klok generators van Texas instruments?

Ik ben bezig met een TH7-II raid. Ik wou me mem al gaan waterkoeling aangezien de NW word ge dual peltierkoeld >:).

Dus zo'n clockgenerator zou het zeker opkrikken. Ik soldeer hem er zelf wel op. Zo duur zullen die wel niet zijn. volgens mij zijn er wel minstens 5 mensen in dit topic met interrese :)
Lijkt me een strak plan :) Dan mag jij ze er ook op solderen voor me.
Ik hoop dat er meer mensen meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 22:23 schreef Anti-terrorizer het volgende:

[..]

www.gistron.com
Hier kwam ik ook 128 MB RD-RAM Rimm 800MHz voor een prijs van 65,80 euro tegen.
ja dat is nu juist het kutte er aan ik mot 256MB modules hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 00:10 schreef Kev0867 het volgende:
zie andere post ergens..MyCom verkoopt ze ook..256MB reepje van samsung kost 135euro..
Ik heb ze al een paar uur geleden gemaild.
Ik heb ff gevraag of het orginele Samsung moduls zijn en niet een ander merk met Samsung chips.

Als je het plaatje bekijkt is het wel echt Samsung.
Ik heb ook maar direct in de mail gezet als echte Samsung modules zijn, moeten ze het direct naar me opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
ja ik heb ook naar het plaatje gekeken en idd links boven in de hoek staat het logo van Samsung, dus dan moet het wel zo zijn voor zo "kwaliteits" winkel anders is het misleidend reclame wat je vooral bij je buurt computerboer zou tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 18 februari 2002 03:11 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ik heb ze al een paar uur geleden gemaild.
Ik heb ff gevraag of het orginele Samsung moduls zijn en niet een ander merk met Samsung chips.

Als je het plaatje bekijkt is het wel echt Samsung.
Ik heb ook maar direct in de mail gezet als echte Samsung modules zijn, moeten ze het direct naar me opsturen.
Ik heb me hele spulletje gewoon bij MyCom(A'dam) gehaald, kan je tenminste gelijk aan de slag :)

Anyway ik d8 eerst dat het Apacer Rimms waren, thuisgekomen bleken het echte Samsungs, silveren heatspreader met url erin gedrukt en logo op de sticker...

Moet wel zeggen de P4TE is echt rocksolid... wat een verschil met een A** systeem... eindelijk sound en tv kijken zonder storing... aahhhh
Op zondag 17 februari 2002 20:40 schreef Kev0867 het volgende:
Mijn scores:

Met een 1.8A, 512MB en een GF3Ti500 haal ik 7800 3Dmarks...
lijkt laag itt. mijn 6100 marks met een Athlon 1000.

Echter met Quake 3 timedemo haal ik nu 188fps ipv. 98 gemiddeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 09:15 schreef Redje het volgende:

[..]

Ik heb me hele spulletje gewoon bij MyCom(A'dam) gehaald, kan je tenminste gelijk aan de slag :)

Anyway ik d8 eerst dat het Apacer Rimms waren, thuisgekomen bleken het echte Samsungs, silveren heatspreader met url erin gedrukt en logo op de sticker...

Moet wel zeggen de P4TE is echt rocksolid... wat een verschil met een A** systeem... eindelijk sound en tv kijken zonder storing... aahhhh
[..]

Mijn scores:

Met een 1.8A, 512MB en een GF3Ti500 haal ik 7800 3Dmarks...
lijkt laag itt. mijn 6100 marks met een Athlon 1000.

Echter met Quake 3 timedemo haal ik nu 188fps ipv. 98 gemiddeld :)
Beter ik hoop dat ik het woensdag heb, omdat ik dan ook mijn moederbord krijg.

Wel cool dat je ook een P4T-E hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Hoe zit het trouwens met de originele Intel moederborden (i850 of i845) Valt daar nog iets interessants mee te doen?
P/N Fabrikant Subcategorie Prijs Voorraad
Mboard D845WN/mPGA478 I845 ATX 3GB +Audio NO LAN
BOXD845WN INTEL Mainboard 155,00 598
Mboard D845WNL/mPGA478 I845 ATX +LAN 3GB +Audio+LAN
BOXD845WNL INTEL Mainboard 172,94 447
MBoard D850MV/mPGA478 I850 ATX 2GB+Audio no LAN
BOXD850MV INTEL Mainboard 198,50 440
Mboard D845HV/mPGA478 I845 M-ATX 3GB Audio NO LAN
BOXD845HV INTEL Mainboard 152,50 389
Mboard D845HVL/mPGA478 I845 M-ATX Audio+LAN 3GB
BOXD845HVL INTEL Mainboard 169,92 345
Mboard D850MD/mPGA478 I850 M-ATX 2GB+ Audio no LAN
BOXD850MD INTEL Mainboard 187,98 276
Mboard D850MDL/mPGA478 I850 M-ATX 2GB+Audio+LAN
BOXD850MDL INTEL Mainboard 203,01 253
Mboard Pendleton/mPGA478 I845 ATX 2GB DDR Audio+Lan
BOXD845PTL INTEL Mainboard 181,95 236
Mboard Pendleton/mPGA478 I845 ATX 2GB DDR + Audio
BOXD845PT INTEL Mainboard 166,91 220
Mboard Billings/mPGA478 I845 ATX 2GB DDR+ Audio
BOXD845BG INTEL Mainboard 169,92 209
Mboard Billings/mPGA478 I845 ATX 2GB DDR Audio+Lan
BOXD845BGL INTEL Mainboard 184,96 183
MBoard D850MVL/mPGA478 I850 ATX 2GB+Audio+LAN
BOXD850MVL INTEL Mainboard 213,54 143
Uit de tweaker ICT-shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mboard Billings/mPGA478 I845 ATX 2GB DDR+ Audio
BOXD845BG INTEL Mainboard 169,92 209

^^ zo'n ding heb ik ook liggen, en met die Intel reference borden kun je helemaal niks. Het is topkwaliteit, maar extra spul zit er niet op (op overklokgebied dan)
Wel 6-kanaals audio onboard enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Hmm, das jammer. De prijzen vielen op zich best wel mee ja i.v.m. Asus P4T....

Trouwens erg vaag, waarom de geheugenshop van tweakers alleen op ECC geheugen uitkomt voor een P4T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 13:03 schreef roedie het volgende:
https://www-a.ti.com/apps/samp/lookup.asp?goto%5Fpage=samp%2Forder%5Foptions%2Easp&sku=CDCFR83DBQR&ac=0

Iemand member?
Texas Instruments' CDCFR83 Direct RAMBUS Clock Generators PDF file

meer info
Ze kosten maar $3.80 per stuk en je bent er maar 2 nodig

Nu nog iemand die ze kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb net bij mycom 2x 256MB Rambus Samsung besteld en komt morgen aan :)

Het is als het goed is precies het zelfde als dat artikel over The DRDRAM Evolution: PC1066
Dus nu nog 2 Texas Instruments' CDCFR83 Direct RAMBUS Clock Generators. En dan draaien maar :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.aceshardware.com/articles/reviews/RDR533/RDRTIclockgen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Dat wordt een pittige soldeer klus.
Zeker niet sim-pel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er ook niet helemaal van overtuigd dat het werkt zonder bios alterations of zo iets. Durf het gerust te solderen, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Aha, het betere tweakwerk :) Mail anders die gast van die review (is geloof ik ook Nederlander, maar pin me d'r niet op vast) en vraag 'm naar z'n ervaring; hoe meer kennis hoe beter, eer je een soldeerstaaf op je P4T-E duwt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Je kunt je gewoon aan melden als member, ik heb er 3 besteld als test sample. Gewoon gratis :)
Op maandag 18 februari 2002 14:34 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Ik heb net bij mycom 2x 256MB Rambus Samsung besteld en komt morgen aan :)

Het is als het goed is precies het zelfde als dat artikel over The DRDRAM Evolution: PC1066
Dus nu nog 2 Texas Instruments' CDCFR83 Direct RAMBUS Clock Generators. En dan draaien maar :9~

[afbeelding]
waarom 2 BTW.

Nu hopen dat ze nederland halen.

ik heb als telefoon nr opgegeven 011 voor nederland en dan 077 als netnummer en dan mijn eigen telefoon nr. Maar klopt dat wel voor nederland? of moest die 0 van 077 dan weg ofzo.

Maar ik krijg er 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Op maandag 18 februari 2002 16:45 schreef roedie het volgende:

[..]

ik heb als telefoon nr opgegeven 011 voor nederland en dan 077 als netnummer en dan mijn eigen telefoon nr. Maar klopt dat wel voor nederland? of moest die 0 van 077 dan weg ofzo.

Maar ik krijg er 3 :)
Nederland = 031 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:48

DDX

om hoger te kunnen dan 133mhz bus (tot 150mhz)
mitst je juiste chips op je bord hebt zitten

lees dit eens :

http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?s=1c9d5970831b8984b0a8b5456b174cbe&threadid=13459

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Op maandag 18 februari 2002 16:45 schreef roedie het volgende:
waarom 2 BTW.
rimms moeten per 2 geplaatst worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Zitten die krengen op het geheugen, of zitten die bij de banken dan ofzo. Maar ik zal een lezen. Of moet ik andersom doen, eerst lezen en dan posten :P

ok, het gaat hier om CYP cipies en ICS en de ICS zouden wel op 133 kunnen en die CYP niet. Ze zitten bij de banken waar het geheugen in moet. Er word niks gezegt over een Texas instruments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Die Intel bordjes zijn inderdaad wel goed, lekker stabiel maar verwacht geen ultiem 'tweakbord'! Ook wel leuk is dat je een cdtje erbij krijgt met Norton antivirus en firewall 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik bekijk die link morgen nog wel ff, ik ga nu nog ff Medal of Honor Allied Assault spelen :)
En dan weer 3uur slapen en dan weer naar m'n werk :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
hhmm, ben zelf ook op zoek naar de rdram/northwood combo, en volg deze thread al even.

maar heeft er iemand meer info over de Abit TH7-II. en dan bedoel ik een userforum (of een echt recente review). dit board lijkt me nl een goed alternatief voor p4te.

en het abit board heeft heel veel o'c features.

heeft verder iemand al gekeken of er ics p4te boardje in nl zijn (iemand die in shop werkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Ik heb email ontvangen dat het is verstuurd. Met UPS met tracking nummer en alles. Word ik netjes bedankt voor het vertrouwen in TI semiconductors. Dat is pas service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo een p4b266 bordje met 2.2 gig northwood >:) je kan trouwens wel een op hogerre voltage komen er is een test bios voor dat bord zodat de voltage van northwood op 2,1 kan dus ik zal dat p4b bordmje maar nemen en werkt ook noig stabiel ik heb hem nu ook op luchtcooling 2700 mhz draaien en het werkt perfect en zelfs daarbij mijn videokaart overgeclocked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yeti
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Op dinsdag 19 februari 2002 13:50 schreef FMolema het volgende:
Ik heb ook zo een p4b266 bordje met 2.2 gig northwood >:) je kan trouwens wel een op hogerre voltage komen er is een test bios voor dat bord zodat de voltage van northwood op 2,1 kan dus ik zal dat p4b bordmje maar nemen en werkt ook noig stabiel ik heb hem nu ook op luchtcooling 2700 mhz draaien en het werkt perfect en zelfs daarbij mijn videokaart overgeclocked :+
Welke bios heb jij er dan opgezet ? En is dit een bios van Asus ? IK heb namelijk ook een keer ergens gelezen dat je met een andere bios een hoger voltage zou kunnen instellen, maar ik heb dit nog niet gedaan, ik vertrwoude het niet zo en had effe geen tijd om het uit te zoeken, ik hen mijn PC namelijk momemteel erg hard nodig voor mijn afstudeerproject :7

Zou je misschien een linkje kunnen geven waar ik die bios vandaan kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Op dinsdag 19 februari 2002 10:40 schreef DarkChylde het volgende:
heeft verder iemand al gekeken of er ics p4te boardje in nl zijn (iemand die in shop werkt?)
2 * asus p4t-e gekocht vorige pcdumpdag, beide hebben ics chips

ik krijg m'n p4 (1.8ghz) tot maximaal 144mhz busspeed
alleen voltage is te weinig om stabiel te kunnen draaien
(bij 133mhz moet voltage ook al omhoog)
wachten op een bios update dus ofzo die hoger dan 133mhz kan....

voel me alleen nogsteeds beetje opgelicht, achterop de doos staat toch echt fsb instelbaar in stapjes van 1mhz
en computerplanet (waar ik ze gekocht heb) negeerd m'n mailtjes ook steeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Op dinsdag 19 februari 2002 15:47 schreef DDX het volgende:

[..]
voel me alleen nogsteeds beetje opgelicht, achterop de doos staat toch echt fsb instelbaar in stapjes van 1mhz
en computerplanet (waar ik ze gekocht heb) negeerd m'n mailtjes ook steeds :(
oops computerland bedoel ik
tikfout

(edit mocht niet meer: Helaas, je bericht is al gewijzigd door een moderator. Je kunt dit bericht niet meer wijzigen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op dinsdag 19 februari 2002 15:11 schreef The_Yeti het volgende:

[..]

Welke bios heb jij er dan opgezet ? En is dit een bios van Asus ? IK heb namelijk ook een keer ergens gelezen dat je met een andere bios een hoger voltage zou kunnen instellen, maar ik heb dit nog niet gedaan, ik vertrwoude het niet zo en had effe geen tijd om het uit te zoeken, ik hen mijn PC namelijk momemteel erg hard nodig voor mijn afstudeerproject :7

Zou je misschien een linkje kunnen geven waar ik die bios vandaan kan halen ?
http://www.cols.pwp.blueyonder.co.uk/P4B266.zip

alsteblieft kerel en het is safe, heb hem er hier ook op staan. 2400MHz@1.95Volt

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Op dinsdag 19 februari 2002 18:01 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]

http://www.cols.pwp.blueyonder.co.uk/P4B266.zip

alsteblieft kerel en het is safe, heb hem er hier ook op staan. 2400MHz@1.95Volt
heb je toevallig ook een link voor de p4t-e beta bios ?
(hij heeft kort op asus.com ftp gestaan, maar ik was net te laat :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 13:12 schreef roedie het volgende:
Ik heb email ontvangen dat het is verstuurd. Met UPS met tracking nummer en alles. Word ik netjes bedankt voor het vertrouwen in TI semiconductors. Dat is pas service :)
Ik had me gister ook al geregistreerd maar nog niet besteld (geen tijd) maar welke heb je nu ?

Kijk HIER welke heb jij van de 2 besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb het geheugen ook al :)
Gister bij Mycom besteld en vandaag in huis, prima service goed verpakt en het is Samsung geheugen.

Alleen duurt mijn ander bestelling bij perfect-systems een beetje lang ;( 80GB HD was niet op voorraad maar dat komt donderdag als het goed is dus ook het moederbord en AS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op dinsdag 19 februari 2002 23:43 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Ik heb het geheugen ook al :)
Gister bij Mycom besteld en vandaag in huis, prima service goed verpakt en het is Samsung geheugen.

Alleen duurt mijn ander bestelling bij perfect-systems een beetje lang ;( 80GB HD was niet op voorraad maar dat komt donderdag als het goed is dus ook het moederbord en AS3 :)
Mijn ervaringen met Mycom zijn ook prima, zowel in de zaak als per post.

Dus je kan bijna aan de slag... heb je de proc al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Ik heb vandaag m'n Gigabyte GA-8IRXP (i845D) bordje gekregen (gekocht dus) :) . Kan met dit bordje toch net weer wat verder klokken dan met de GA-8ITX (RDRAM i850) die ik hiervoor had. Die ging niet verder dan 133MHz, wat 2.133GHz betekende voor m'n 1.6A CPU. Draai nu op 2.32GHz / 1.65V :) ... gewoon met de retail Intel Cooler. 2.4GHz draait eigenlijk ook goed (met 1.70V) in Windows, het vreemde is alleen zodra ik reboot start ie niet meer door en krijg ik een zwart scherm :? . Geen idee waarom, misschien default ie ff naar bepaalde geheugen of CPU settings waardoor hij niet doorboot. Maargoed ben tevreden met 2.32GHz. Samsung geheugen draait CAS2 alle timings zo snel mogelijk, op deze manier is deze combinatie een stukje sneller dan de i850 RDRAM @ 399MHz CPU @ 2.133MHz combo :) (zegt 3DMark2K1 tenminste).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Heb een beetje zitten spelen en gebruik nu andere settings ... check sig ;) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een p4b266 en ben daar zeer tevreden over, absoluut tevreden met oc prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 00:00 schreef Redje het volgende:

[..]

Mijn ervaringen met Mycom zijn ook prima, zowel in de zaak als per post.

Dus je kan bijna aan de slag... heb je de proc al?
Yep CPU ligt hier al 2 dagen te rotten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Op woensdag 20 februari 2002 00:09 schreef Bomberman het volgende:
Ik heb vandaag m'n Gigabyte GA-8IRXP (i845D) bordje gekregen (gekocht dus) :) . Kan met dit bordje toch net weer wat verder klokken dan met de GA-8ITX (RDRAM i850) die ik hiervoor had. Die ging niet verder dan 133MHz, wat 2.133GHz betekende voor m'n 1.6A CPU. Draai nu op 2.32GHz / 1.65V :) ... gewoon met de retail Intel Cooler. 2.4GHz draait eigenlijk ook goed (met 1.70V) in Windows, het vreemde is alleen zodra ik reboot start ie niet meer door en krijg ik een zwart scherm :? . Geen idee waarom, misschien default ie ff naar bepaalde geheugen of CPU settings waardoor hij niet doorboot. Maargoed ben tevreden met 2.32GHz. Samsung geheugen draait CAS2 alle timings zo snel mogelijk, op deze manier is deze combinatie een stukje sneller dan de i850 RDRAM @ 399MHz CPU @ 2.133MHz combo :) (zegt 3DMark2K1 tenminste).
Naar dat bordje heb ik ook al een tijdje zitten kijken. Zitten bijzonder veel features op, of niet? (LAN/5.1 sound/ATA133 etc.)?
Waar heb je dit bordje gekocht en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Op dinsdag 19 februari 2002 23:43 schreef Pimpimmers20 het volgende:
80 Gb IBM of Maxtor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
heeft er iemand een idee waar je in het buitenland rdram geheugen kan bestellen.

heb rond zitten kijken op pricewatch.com en het is toch een heel stuk goedkoper (rimm 256 mb $78, in nl plm 130 euro).

de sites die ik via pricewacht heb bezocht doen geen internationale orders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 10:28 schreef Gman het volgende:

[..]

80 Gb IBM of Maxtor?
Nee een Seagate 80GB (Barracuda IV, 7200rpm) ik heb er ook al één en doet het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Op woensdag 20 februari 2002 08:47 schreef ChUcKiE het volgende:

[..]

Naar dat bordje heb ik ook al een tijdje zitten kijken. Zitten bijzonder veel features op, of niet? (LAN/5.1 sound/ATA133 etc.)?
Waar heb je dit bordje gekocht en voor hoeveel?
SWW en CompTech World verkopen hem! :9

Zeer interessant plankje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

SWW

Gigabyte GA-8IRXP P4 S478 DDR/USB2.0/RAID-133/LAN € 245

ComptechWorld

Gigabyte 8IRXP+256 S478 i845D + 256 DDR 300,00
Zit er nu wel of geen 5.1 Sound op?

En Comptechworrld levert er dus 256MB DDR (welk merk) bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Ik heb mijn 533 fsb clock generators binnen, binnen 2 dagen van de US naar NL=>mijn huis. UPS ruled dus.

Ik kan ze niet testen, want door allerlei kutzooi duurt het denk ik nog 2 a 3 weken voordag ik alles heb, dan horen jullie het wel.

Een fikse verpakking met allerlei snippers ering, ik zoeken. Een klein antistatisch zakje. Met een nog kleiner zakeje erin. Daar zat een plastic stripje met 3 chipies. Ik dacht eerst, dan zullen er wel 3 zakjes in zitten, want ik dacht dat dat het IC wel zo groot zou zijn als dat stripje.
WAT ZIJN DIE KLEIN. nog geen centimeter lang, en het kreng heeft 24 pootjes. Ik denk dat ik maar een naald in mijn soldeerbout zet. Nu heb ik wel een vaste hand en lukt het wel, maar als ik aan mijn net nieuw 500 gulden TH7-II RAID mobo zit, zal ik wel iets meer bibberen.

Ik post dan wel de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik ben benieuwd...prof's doen het met zo'n soldeerbout met xx pootjes eraan.

In in 1 keer eraf & in 1 keer gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 22:07 schreef roedie het volgende:
Ik heb mijn 533 fsb clock generators binnen, binnen 2 dagen van de US naar NL=>mijn huis. UPS ruled dus.

Ik kan ze niet testen, want door allerlei kutzooi duurt het denk ik nog 2 a 3 weken voordag ik alles heb, dan horen jullie het wel.

Een fikse verpakking met allerlei snippers ering, ik zoeken. Een klein antistatisch zakje. Met een nog kleiner zakeje erin. Daar zat een plastic stripje met 3 chipies. Ik dacht eerst, dan zullen er wel 3 zakjes in zitten, want ik dacht dat dat het IC wel zo groot zou zijn als dat stripje.
WAT ZIJN DIE KLEIN. nog geen centimeter lang, en het kreng heeft 24 pootjes. Ik denk dat ik maar een naald in mijn soldeerbout zet. Nu heb ik wel een vaste hand en lukt het wel, maar als ik aan mijn net nieuw 500 gulden TH7-II RAID mobo zit, zal ik wel iets meer bibberen.

Ik post dan wel de resultaten.
Zou je mijn vraag nog kunnen beantwoorden? Zie: dinsdag 19 februari 2002 22:47 Enkele post omhoog.

• DarkChylde
Op woensdag 20 februari 2002 22:07 schreef roedie het volgende:
Nu heb ik wel een vaste hand en lukt het wel, maar als ik aan mijn net nieuw 500 gulden TH7-II RAID mobo zit, zal ik wel iets meer bibberen.
roedie, de clockgen's van de th7-II die kunnen al tot 533,
dus waarom zou je gaan solderen. je moet alleen solderen als je de pt4-e zonder ics chips hebt.

check het forum van hardocp maar voor meer info.

• roedie
Op dinsdag 19 februari 2002 22:47 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ik had me gister ook al geregistreerd maar nog niet besteld (geen tijd) maar welke heb je nu ?

Kijk HIER welke heb jij van de 2 besteld?
Op mijn factuur stond 3$81, dus dat zullen de onderste wel zijn. Ik zal thuis de speceficaties moeten bekijken om het zeker te weten. Ik zit nu op school, en heb ik het niet bij de hand. Maar ik weet zeker dan ze 3&81 kosten, dus is het ook vrij zeker dat dat klopt.

Maar jij moet hier betalen, je moet gewoon test samples vragen he, lekker gratis.

• roedie
Op donderdag 21 februari 2002 10:51 schreef DarkChylde het volgende:

[..]

roedie, de clockgen's van de th7-II die kunnen al tot 533,
dus waarom zou je gaan solderen. je moet alleen solderen als je de pt4-e zonder ics chips hebt.

check het forum van hardocp maar voor meer info.
Dat zou makkelijk zijn. Dat zie ik dan vanzelf, dan soldeer ik ze er gewoon niet op en kan ik ze hier weggeven ofzo. Maar nu bewaar ik ze ff totdat ik mijn syteem stabiel en heel ver heb overgeklokt, anders gaan ze er alsnog op als ze niet over de 133 komen.

En is zal eens wat zoeken op hardocp. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik denk dat ik binnenkort toch maar de volgende set ga bestellen:
Gigabyte GA-8IRXP P4 S478 DDR/USB2.0/RAID-133/LAN € 245
Kingston KVR266X64C25/256 256MB PC266 CL25 DDR € 134
Intel BX80528JK160G Pentium 4 1.6 GHz € 222
Zalman CNPS6500A-AlCu 6500 Aluminium-Copper f/P4 € 45
Moet ik er alleen nog een leuke midi tower bij kopen:
AOpen H600A Super Midi Tower 4x5.25IN/300W/P4/AMD € 120
of
AOpen HQ-48-PRO Midi Tower Blue 300W/P4/AMD € 100
Iemand nog tips/advies?

Trouwens allemaal van www.sww.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Chuckie, sorry voor de late reply maar nog ff over de 8IRXP:

Fijn bordje. Heeft zo'n beetje alles wat je je maar kunt wensen op zo'n ding: UDMA133 RAID, USB2.0, onboard 100Mbit Intel NIC, onboard sound (ok niet echt nuttig), instelbare voltages voor RAM, AGP en CPU en Dual Bios. Het is helemaal niet zoveel langzamer dan een bord met RDRAM moet ik zeggen, ik had een groter verschil verwacht :) . Niet alles is rooskleurig echter, het bordje dat ik heb (en het is te hopen dat dat niet bij alle exemplaren is) doet nogal vreemd met OCen. Ik kan de FSB bijvoorbeeld op 150MHz (!) instellen, voltage wat verhogen en dan WinXP starten / benchmarken / gamen. Alles is dan stabiel. Zodra ik echter reboot krijg ik alleen een zwart scherm :? . Als ik de PC dan uitzet en weer aan boot ie wel door. Dit doet ie bij alle snelheden boven de 2.24GHz. Ik heb geen idee waarom, heb is alleen niet echt lekker OCen zo. Gelukkig ben ik niet zo'n fanatieke OCer, dus 2133MHz is al genoeg voor mij. Als je wel tot het uiterste wil gaan wel lastig natuurlijk ... misschien meer mensen met dit bordje die door ook of geen last van hebben?

Btw mijn geheugen is het ook niet, dat heb ik met een hogere multiplier al op 166MHz draaiend gehad zonder veel problemen .. AGP of PCI is het ook niet want die devider kan ik ook instellen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Hmm, kan uiteraard ook aan revisie liggen, of niet?
Verder lijkt me dat echt tof bordje! Ik ga trouwens ook voor de 1.6a, alleen de keuze voor het geheugen heb ik nog niet gemaakt.
Iemand enig idee of die Kingston modules van SWW wat zijn ??

Bomberman, welke chips voor die klokgenerator zitten er op de Gigabyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Revisie? Hmm denk niet dat er nu al verschillende revisies op de markt zijn ... ik zal dalijk ff naar die chippies kijken voor je.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Bomberman, jouw probleem schijnt zeer veel voor te komen onder 8IRXP gebruikers. Lees de nieuwsgroep van Gigabyte er maar eens op na....
Tot nu toe geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hmm .. van de ene kant wel goed om te horen, misschien dat er dan een fix voor uitkomt. Heb je misschien een linkje naar die newsgroups? Thnx.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Gigabyte newsgroup:

alt.comp.periphs.mainboard.giga-byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Thnx! Ik heb ook al op de forums van Anandtech gekeken, ook daar is er wat over te lezen. Iedereen wacht nog op een bios update.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb dus nog steeds geen Moederbord :(
Ze hebben gezegd dat het woensdag op de post is verstuurd, moei niet dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij wilt sneller dan snel? => AMD

Sorry, moest ik ff kwijt, het is nou éénmaal een feit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Op zondag 24 februari 2002 23:30 schreef janpietklaas het volgende:

je bent niet goed wijs >:)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

[topic=306495/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman

Nee kappe met dat kansloze geflame.
Lees die faq ff, ik wil NIET!!! dat dit topic dicht gaat.
Het is 11 pagina's goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 13:50 schreef Gman het volgende:

[..]

Nee kappe met dat kansloze geflame.
Lees die faq ff, ik wil NIET!!! dat dit topic dicht gaat.
Het is 11 pagina's goed gegaan.
Doe rustig, als je rustig doet bereik je meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op zondag 24 februari 2002 22:40 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Ik heb dus nog steeds geen Moederbord :(
Ze hebben gezegd dat het woensdag op de post is verstuurd, moei niet dus ;(
Das bale...

btw. alle nieuwe mobo met bios versie 1005 schijnen die CYP rdram clockgenerators te hebben, zo ook die van mij, das wordt dus gegarandeerd geen 133Mhz fsb :(
Als ik jouw was zou ik zoeke naar P4TE's met ICS clockgen's (want solderen lijkt me niks.) want nu kan het nog :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/tweakers/p4te_cyp.jpg

edit:

+plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Op maandag 25 februari 2002 18:27 schreef Redje het volgende:

[..]

Das bale...

btw. alle nieuwe mobo met bios versie 1005 schijnen die CYP rdram clockgenerators te hebben, zo ook die van mij, das wordt dus gegarandeerd geen 133Mhz fsb :(
Als ik jouw was zou ik zoeke naar P4TE's met ICS clockgen's (want solderen lijkt me niks.) want nu kan het nog :)

[afbeelding]

edit:

+plaatje
Heb je nog een plaatje van iets verder af met iets meer licht?

is die klok generator iets kleiner als een centimeter lang?
Dan klopt de grote van mijn TI. Want ik vind hem wel erg klein. En waar zit ie ergens. Maar als het goed is zit op de TH7-II RAID al goede clock generatoren, dus hoef ik helemaal niet te solderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 18:27 schreef Redje het volgende:

[..]

Das bale...

[afbeelding]

edit:

+plaatje
Nou gelukkig ik krijg mijn MOBO morgen vandaag :)
Er was namelijk een problemen met de leverbaarheid van de harde schijf :r

[offtopic mode]
Maakt eigenlijk niet zo veel uit, ik had het weekend toch druk met mijn kamer verven enz.
En een goede tip van Pim: als je tering veel kabels heb zoals mij (Pcs monitoren, switch UTP, Tv, digitale tuner, 2x een 5.1 setjes, lampen, tel, lader, black light, PS2 noem maar op. Dan moet je een ronde dakgoot kopen bij de Gamma :) en die onder je bureau maken, echt ideaal ik heb een L bureau en in de lengte is die +- 4meter en ik geloof 3 meter nog wat breed. Nu heb ik die dakgoot in de lengte (dus 4meter) en in de breedte zit een verwarming, dus daar heb ik de kabels tussen de verwarming gestopt.
[/offtopic mode]

Maar goed, moet ik nu hopen op een MOBO met BIOS 1005 of juist niet :? Ik snap er niets meer van met die ICS clockgen's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de afgelopen dumpdag een P4T-E moederbord en een 1.8 GHz Northwood met 512 Rimm gekocht en op zich draaid het best goed.
Alleen als ik de fsb omhoog gooi,loopt mijn pc bij de boot vast. mijn muis (microsoft intelli explorer)begint dan vet te knipperen en op het beeld staan halve woorden.
als ik mijn muis er uit gooi is met de usb aangesloten loopt hij wel door alleen niet echt stabiel. met Unreal Tournament bijvoorbeeld loopt hij na ongeveer 2 min vast en mag ik resetten

WAT doe ik hier fout of is er iets mis met mijn cpu of moederbord ik gebruik de standaard cooler van intel die bij de cpu geleverd werdt moet genoeg zijn.
heb dit probleem bij alle waarde van de FSB boven 100 (ook als ik een gewone muis gebruik in ps2)

wil niet eens verder dan 122 dus moet volgens mij wel kunnen lukken .

i'm desperate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Nu online

Rico

Wie dit leest is gek....

He pimpimmers ik zou geen kabels tussen een verwarming stoppen. Tenzij je je verwarming toch niet meer aan hebt.
Die dingen kunnen nogal heet worden en sommige kabels hebben dan de neiging te smelten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Da_Godfather, probeer m.b.v. je jumpers te oce'n, en je pci/agp divider eerst omlaag gooien (ook via jumpers).
ik heb op de fora gelezen dat het dan beter gaat.

en over de clockgen's... op de pt4-e heb je dus de ics nodig.
op de th7-II zitten cpy's die ook voor 400 mhz zijn (dus 4 x 100 op quad pumped bus) maar het lijkt erop dat veel mensen toch 133+ fsb halen.

maar ik moet toch nog een maandje wachten voor ik mijn setje kan kopen. (wachten tot ati aiw 7500 uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 25 februari 2002 22:16 schreef roedie het volgende:

[..]

Heb je nog een plaatje van iets verder af met iets meer licht?

is die klok generator iets kleiner als een centimeter lang?
Dan klopt de grote van mijn TI. Want ik vind hem wel erg klein. En waar zit ie ergens. Maar als het goed is zit op de TH7-II RAID al goede clock generatoren, dus hoef ik helemaal niet te solderen :).
Ik was al blij dat ik er een pic van kon make.. me kast staat erg ongelukkig :)

Maar de glockgens zijn idd erg klein, ze zitten direct naast de rimms. Op de foto is dat degene tussen socket en rimm(keyboard aansl. zit links).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmh misschien is het toch beter dan dat ik mijn P4T-E bordje ga inruilen voor die TH7-II van Abit.

een vriend van mij heeft dezelfde configuratie en bij hem lukt het wel om de fsb op 122 stabiel te houden en ook gewoon in de bios exact dezelfde configuratie dus ik heb het waarschijnlijk niet getroffen ga eerst is kijken of ik dit bordje kan ruilen of kan het ook aan de CPU liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Op dinsdag 26 februari 2002 01:35 schreef Da_Godfather het volgende:
Ik heb op de afgelopen dumpdag een P4T-E moederbord en een 1.8 GHz Northwood met 512 Rimm gekocht en op zich draaid het best goed.
Alleen als ik de fsb omhoog gooi,loopt mijn pc bij de boot vast. mijn muis (microsoft intelli explorer)begint dan vet te knipperen en op het beeld staan halve woorden.
als ik mijn muis er uit gooi is met de usb aangesloten loopt hij wel door alleen niet echt stabiel. met Unreal Tournament bijvoorbeeld loopt hij na ongeveer 2 min vast en mag ik resetten

WAT doe ik hier fout of is er iets mis met mijn cpu of moederbord ik gebruik de standaard cooler van intel die bij de cpu geleverd werdt moet genoeg zijn.
heb dit probleem bij alle waarde van de FSB boven 100 (ook als ik een gewone muis gebruik in ps2)

wil niet eens verder dan 122 dus moet volgens mij wel kunnen lukken .

i'm desperate
Heb hetzelfde probleem met dezelfde M$ muis.
Alleen ik houd hem stabiel tot 115.
Ik ben een aantal keren hoger geweest en kon m'n
nieuwe muis van $$ terugbrengen voor reparatie.
(heb een nieuwe meegekregen)
Volgens mij zijn de USB poorten niet helemaal lekker meer.
M'n onboard sound hield op bij FSB 110, heb er maar een
sb ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 08:48 schreef Rico het volgende:
He pimpimmers ik zou geen kabels tussen een verwarming stoppen. Tenzij je je verwarming toch niet meer aan hebt.
Die dingen kunnen nogal heet worden en sommige kabels hebben dan de neiging te smelten....
De verwarming word wel gebruikt, en ik het al maar dan 2 jaar tussen de verwarming en het is geen enkel probleem.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste