Geen vergelijking, enkel om te kijken hoe die schepen in elkaar steken. Bedankt voor de info 
ps. maareh, hoe zit ´t met docken en landen etc?
ps. maareh, hoe zit ´t met docken en landen etc?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
tja, naar die afmetingen van freelancer zou ik niet kijken.. daar klopt echt geen hol van, t is een beetje arcade achtigBaN5Hee schreef op 28 juli 2003 @ 16:28:
Als je het zou vergelijken is een frigate dan even groot als bijv. een heavy fighter uit Freelancer?
En hoe zit dat met docken etc.? Anyone?
[ Voor 15% gewijzigd door Erikie op 28-07-2003 16:52 ]
traktor scratch!
[ Voor 6% gewijzigd door Erikie op 28-07-2003 17:04 ]
traktor scratch!
Anoniem: 41387
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
[ Voor 14% gewijzigd door Ace op 28-07-2003 21:22 ]
traktor scratch!
Anoniem: 16462
Waar lees je dat dat niet zo is?keldon schreef op 29 July 2003 @ 09:30:
Er zit dus geen uitgebreide economie in dit spel? Lijkt me dat juist gevaarlijke/dure goederen van station naar station slepen om te verhandelen (ala Elite) wel 1 van de onderdelen van een space-sim zou moeten zijn?
ghehe.. euhm. als je schip kapot is, is ie stuk.. dag schip.. je kunt een verzekering op je schip nemen, maar dat kost geld, en is maar een beperkte tijd geldig.. handig als je een eng stelsel of misse gaat doen. Wanneer deze kapot wordt geschoten escape je in een ei vormig capsule, en zorg dan dat je zo snel mogelijk gedockt bent aan een station. daar krijg je een n00b schip terug, of het geld van de verzekering (als je die hebt)..BaN5Hee schreef op 29 July 2003 @ 13:29:
En als je schip kapot geschoten wordt? Spawn je dan weer of moet je een nieuw schip van je corp. krijgen? Hoe zit dat als je dood gaat?
[ Voor 14% gewijzigd door Erikie op 29-07-2003 13:38 ]
traktor scratch!
economie is toch behoorlijk uitgebreidt.. Als bv iedereen omber zit te minen, dan zijn die mineralen bijna niet meer te verkopen. (of voor veeel minder). Ook qua schepen concureren sommige corps best hardkeldon schreef op 29 July 2003 @ 09:30:
Er zit dus geen uitgebreide economie in dit spel? Lijkt me dat juist gevaarlijke/dure goederen van station naar station slepen om te verhandelen (ala Elite) wel 1 van de onderdelen van een space-sim zou moeten zijn?
traktor scratch!
jup.. hoeft niet alleen met mineralen, maar ook andere dingen, zoals cola, wapens, etc. Zelfs andere gebruikers kunnen op station a een blikje cola hebben gekocht, en zijn zelf op station b. voor hen is t net iets te ver om effe heen en weer te vliegen, en zou iemand anders dat blikje kunnen brengen. (voorbeeld). 't ligt maar aan de vraag / aanbod.keldon schreef op 29 July 2003 @ 13:55:
Maar kan je alleen handelen in minerals die je zelf mined? Of kan je gebruik maken van vraag/aanbod en dus goederen ergens goedkoop inslaan en 2 stelsels verderop op duur verkopen?
Beetje het Elite idee zeg maar. Want als het ook maar enigszins Elite achtig overkomt dan ga ik EVE morgen nog aanschaffen
Ik vind het een beetje raar dat ze gekozen hebben voor mining terwijl trading veel leuker/spannender/handiger is om aan je geld en materialen te komen lijkt me. En ik hoor dus een hoop verhalen dat het Minen echt je strot uitkomt na 2 weken.
Of zie ik dat weer helemaal verkeerd. En om al deze vragen te voorkomen vind ik dat ze maar gewoon freedownloadable trail ter beschikking moeten stellen
traktor scratch!
traktor scratch!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 16462 op 30-07-2003 02:06 ]
[ Voor 50% gewijzigd door SiErRa op 30-07-2003 13:45 ]
traktor scratch!
Ja super... de graphics zijn gewoon geweldig. En wat ik in de 2 uurtjes die ik gister (maar) kon spelen heb ik eigenlijk alleen een beetje rondgekeken. Er zijn zoveel richtingen, opties en skills dat ik door de bomen het bos niet meer zag
[ Voor 26% gewijzigd door SiErRa op 31-07-2003 16:12 ]
Ja inderdaad was de tutorial gewoon buggy dus hij is er gewoon mee gekapt. Maar ik ben wel gewoon naar die eerste agent gegaan om daar het 2e deel van m'n tutorial te doen. Die heb ik nu gedaan en ik snap al een stuk meer. Alleen het trade gedeelte moet ik nog wel een beetje onder de knie krijgen maar man... dit spel gaat tijd vreten ben ik bangSiErRa schreef op 31 July 2003 @ 16:10:
Je moet nadat je je ore gejettisonned hebt het weer uit de container halen.
Als het goed is gaat de tutorial dan weer verder, maar hij is idd nogal buggy.
Daarna zou je een beetje op een drone moeten gaan schieten.
Daarna moet je docken bij je space station (waar je begint) en dan krijg je nog wat tutorial.
Daarna kan je met je eerste agent bezig gaan die je uitlegt hoe de agent missions werken.
Ik ben al de hele dag bezig met agent missions, rest van de corp is niet online dus heb niet veel beters te doen.
EN je baan, en je school, en je vriendin, en je familie
traktor scratch!
[ Voor 26% gewijzigd door DutchCommando op 01-08-2003 16:58 ]
[ Voor 60% gewijzigd door SiErRa op 01-08-2003 17:31 ]
Vaag, ik heb geen CC card ingevuld of niks, maar ik kon gewoon spelenSiErRa schreef op 01 August 2003 @ 17:29:
Je betaald niet direct, de eerste afschrift gebeurd pas na een maand, maar je cc gegevens worden wel gecontroleerd.
Ben vandaag een beetje aan het traden geweest met helaas weinig geld.
Over het algemeen wist ik toch wel een procent of 10 van het ingezette kapitaal als winst te krijgen. Maar je kan dat ook weer in 1 klap verliezen als iemand voor je neus al de demand wegkaapt. Dus wil je gaan traden, zorg dat je een groot en snel schip hebt.
[ Voor 31% gewijzigd door DutchCommando op 02-08-2003 16:46 ]
Anoniem: 20531
10% op 30M is best leuk hoorkeldon schreef op 12 augustus 2003 @ 10:44:
Hmmz, 10% schiet niet echt op lijkt me. Eeuwig minen zie ik ook niet zo zitten want dat is vrij saai
Dan maar pirates hunten?
[ Voor 58% gewijzigd door Bansoon op 12-08-2003 20:50 ]
Tja ik heb het spel nu 2 weken, en ook al speel ik het elke dag intensief, gister kwam ik er dus pas achter dat er een channel ´Dutch´bestaat. doh... Alleen jammer dat het er heel vaak gewoon TE rustig is.Anoniem: 16462 schreef op 13 August 2003 @ 17:06:
cool maarten, cya ingame
Kom naar channel Dutch he
Anoniem: 8504
Is toch vrij normaal als je warpt? Aangezien je hele machine dan in een flux verkeerd, bewegen de atomen zich uit sync en heb je dit verschijnsel. Lijkt mij persoonlijk vrij logischkeldon schreef op 14 August 2003 @ 09:09:
Wat ik trouwens heel erg jammer vind is dat je gewoon overal dwars doorheen vliegt. Planets, stations, roids etc.
Is het nou zo moeilijk om dat even netjes te coden want het ziet er echt niet uit. Kom je een station uit en ga je warpen dan draai je gewoon terug het station in om er vervolgens vol doorheen te gaan.
Erg slordig imho.
Ga jij effe je grootje in de maling zitten nemenAnoniem: 8504 schreef op 14 August 2003 @ 09:12:
[...]
Is toch vrij normaal als je warpt? Aangezien je hele machine dan in een flux verkeerd, bewegen de atomen zich uit sync en heb je dit verschijnsel. Lijkt mij persoonlijk vrij logisch
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Ja klopt... ze hebben de server geupdate naar versie 1165. De patch is al te downloaden op de website.knightofn1 schreef op 14 augustus 2003 @ 16:13:
damn die downtime voor servicemaintenance duurt wel erg lang nu.
Nou het is al verholpen al weet ik nog niet precies hoe. Ik had alles al geprobeerd, dus ik dacht: ach... ff reinstallen, zo gebeurd. En inderdaad, ik kwam weer normaal in de game. Maar toen kreeg ik een message dat ik naar een ander station verplaatst was en dat dat hopelijk het probleem zou oplossen. En dat is waarschijnlijk in de tijd gebeurd dat ik aan het reinstallen was. Erg vaag.keldon schreef op 15 August 2003 @ 09:13:
/cache folder leeggooien wil nog wel eens helpen in het geval van 'stuck in black screen'
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Anoniem: 90226
Het echte verhaal is veel leuker, het schijnt dat de SPELERS hebben gevraagd om deze functie(het door planeten heen vliegen).DenMan schreef op 14 August 2003 @ 18:44:
[...]
Ja klopt... ze hebben de server geupdate naar versie 1165. De patch is al te downloaden op de website.
Ik geef jullie trouwens wel gelijk dat het warpen door planeten en station slordig is. Ik weet niet hoe dat in het echt zou gaan maar ik stoor me er soms wel aan. Maar opzich brengt dit geen grote nadelen met zich mee voor de gameplay, dus kan ik er mee leven.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq