[3d] Groepsproject: trein-animatie *KLAAR*

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste
Acties:
  • 8.421 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:06
zirus schreef op 24 januari 2003 @ 21:11:
Kan er miss een nieuw topic geopend worden voor het final renderen, Dit topic is de 1000 al een tijdje gepasseerd :).

Tijdens het renderen van de plaatjes, nam max 10 % van mijn procesor in beslag en 100mb van de 512, is dit niet een beetje raar of kwam het omdat ik heel erg veel achtergrond programmas aan het draaien was?
Ik vind 1700 posts ook wel veel, maar in 17 pagina's (100 posts per pagina :) ) waarvan je de eerste 13 ofwel vluchtig doorneemt, ofwel helemaal niet leest toch niet zó veel.
Als je rendert kan je misschien wat andere progs afzetten, ben je er én een pak sneller vanaf én minder kans op crashes ;) . Ik kan perfect 90% processortijd in beslag nemen met mun taakbalk progs en wat gephotoshop, dus eig heb je net een weirdo vraag gesteld, en een vreselijk antwoord terug gekregen B)

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Als ik render is mijn processor doorgaans toch wel 100% bezig hoor. Ik moet een minuut wachten voor ik Internet Explorer op kan starten in Windows XP als ik dat probeer tijdens het renderen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:48
Oogst schreef op 24 January 2003 @ 20:00:
Rendertijd valt weinig aan te verkorten, dat had ik moeten doen bij het maken van de scene en wees gerust, daar heb ik op gelet.

Is het een goed idee om iedereen te laten renderen naar .avi gecodeerd met DivX met een bitrate van 4000 bits per seconde? Volledige frames is niet haalbaar omdat het over internet verstuurt moet worden en op 4000 bits per seconde lijkt me toch nog best wel goed. De maximale grote per shot wordt dan ongeveer 20mb, goed verstuurbaar dus. Het renderen wordt dan verdeeld per shot, waardoor key-frames geen problemen moeten geven, want die zitten gewoon altijd in ieder geval aan het begin van elke shot op deze manier.
welke res wordt het dan ?
640x480 of 640x360 ?
(of iets anders ?)

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Maar als ik nergens mee bezig ben op mijn computer alleen winamp voor muziek en mirc, en max neemt tijdens het renderen maar 10 % in beslag, dus dan heb ik voor niks een 2 gHrz want de rest van procc word niet gebruikt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dan zit er dus ergens een belachelijk zware bottleneck, of dan klopt dat getal van 10% niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als je proc nix zit te doen, dan issie vaak aan het swappen, en hoe trager de HD hoe trager het wordt. raar dat ie niet meer ram gebruikte want daar licht het aan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

owk ... mayb goed idee om te gaan beginnen met final render .... of iig al ff een IRC channel aanmaken ... ofzo .... dat als verzamelpunt dient voor de frames. en maak voor de n00b's onder de renderers ff een klein stappen plan wat er aan instellingen goed gezet moet worden ... zodat we iig frames op de zelfde quality en de zelfde reso enzo krijgen ... en dan gewoon maar beginnen met renderen ......bij frame 1 ... enzo ... ff lijst maken van iedereen die WIL en KAN renderen ....

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben aan het wachten tot één van de mensen in mijn MSN-lijst die webspace hebben tegelijk met mij online is, zodat ik de file daar naartoe kan sturen en die die dan online kan zetten. Zodra de definitieve MAX-file online staat, krijgt iedereen frames toegewezen op een specifieke opslagkwaliteit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oogst schreef op 25 January 2003 @ 23:02:
Ik ben aan het wachten tot één van de mensen in mijn MSN-lijst die webspace hebben tegelijk met mij online is, zodat ik de file daar naartoe kan sturen en die die dan online kan zetten. Zodra de definitieve MAX-file online staat, krijgt iedereen frames toegewezen op een specifieke opslagkwaliteit.
Hoe groot is dat bestand? Anders heb ik misschien ook wel een plekje voor je... als het maar niet zo'n 300x gedownload wordt. (ik check dit topic niet zovaak dus ICQ gaat maybe sneller)

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 26-01-2003 00:38 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Oogst schreef op 25 January 2003 @ 20:42:
Dan zit er dus ergens een belachelijk zware bottleneck, of dan klopt dat getal van 10% niet.
Hmz bottleneck kwa hardware lijkt me dat sterk, want ik heb een maxtor 7200 80 gig hd, 2700 ddr geheugen, maarja ik zal nog ff wat rond proberen.

Is er al een irc channel is misschien wel handig voor de finalrender. En de gerenderde stukjes moeten die naar Oogst gestuuurd worden of komt er een ftp waar we ze kunnen uploaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:48
Oogst schreef op 25 January 2003 @ 23:02:
Oogst : was de size van het voltooide bestand ?
ik heb ergens denk ik nog wel wat ruimte vrij ( als het bestanden < 15 mb is )

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
OK, hè hè, het is eindelijk zover: renderen! :D

Iedereen die hier de laatste paar dagen heeft getest heeft een aantal frames toegewezen gekregen, afhankelijk ook van zijn renderpower, voor zover bekend. Sta je in de onderstaande lijst, maar wil je toch niet renderen, laat die dan zo snel mogelijk weten! De lijst:

0000-0231 WhizzCat
0232-0685 zirus
0686-0859 Dark-Phoenix
0860-1375 Plukkie
1376-1541 Scipionyx
1542-1769 messi
1770-1986 Zoefff
1987-2166 JesterRace
2167-2785 Gladiool
2786-2990 Icheb
2991-3293 MaSsiE
3294-3404 CRiMiNaL
3405-3515 the_Emperor
3516-4060 Fragneck

Meer shots kon ik er op redelijke wijze niet van maken, waardoor Gaitje geluk heeft en niet hoeft. Mocht iemand van deze lijst uitvallen, dan vraag ik Gaitje alsnog om te renderen. En ik sta er zelf niet bij, om twee redenen: ik heb zo ongeveer de traagste pc van iedereen hier en ik ga die trage bak gebruiken om high-res renders te maken van de wagons die als background kunnen dienen, inclusief wat DoF-blur.

Ik heb hem al ingesteld, maar controleer even:
-resolutie op 640*360
-stel je eigen frames in
-save met een filenaam zoals deze: Trein definitief 0232-0685.avi (vermeld dus de begin en eind-frames!)
-save met DivX 5.0.2
-save met DivX op een bitrate van 4000, dus dan krijg je de volgende command line:
-b1 4000 -key 150 -dr 12,2,2000,10,20 -sc 50 -pq 5

En hoe krijg je je file naar mij toe? Als je zelf genoeg webspace hebt, dan kun je hem uploaden, dat is het handigst. Heb je dat niet, dan kun je file direct naar mij sturen met MSN. Heb je ook dat niet, neem dat even contact met mij op, dan zoeken we een oplossing.

Mocht iets het niet doen, post dat dan onmiddelijk hier, zodat het renderen direct kan worden afgeblazen als er serieuze problemen blijken te zijn! Maar volgens mij moet alles zo wel goed zijn.

Overigens heb ik nog een paar dingen veranderd sinds de test-versie: ik heb een lading bomen toegevoegd en ik heb de lucht-background wat mooier seamless gemaakt met Photoshop.

Dus eindelijk: dit is de file.

En nog wat specs voor de liefhebber over de scene en zo: 12 deelnemers vulden in 4061 frames 844584 faces in 5239 objecten die bedekt zijn door 118 textures en belicht door 27 lampen, waarvan er 17 schadow mapped zijn, wat samen een .MAX-file oplevert van 34.435kb.

En de dooddoener: deze tread loopt al sinds 21 januari 2002. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 26-01-2003 17:53 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

ik zet hem vanavond aan het renderen moet ie morgen wel klaar zijn :) en ik heb waarschijnlijk wel een probleem om hem ergens neer te zetten, maar dat zie ik morgen wel en ik kan hem niet met msn sturen want ik zit achter een firewall ...

edit:

dit is trouwens mijn eerste frame (3405 @ 2 min 9 sec):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jroques/test3405.jpg

en dit mijn laatste frame (3515 @ 1 min 27 sec):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jroques/test3515.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Linc op 26-01-2003 14:12 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

the_Emperor schreef op 26 januari 2003 @ 13:50:
ik zet hem vanavond aan het renderen moet ie morgen wel klaar zijn :) en ik heb waarschijnlijk wel een probleem om hem ergens neer te zetten, maar dat zie ik morgen wel en ik kan hem niet met msn sturen want ik zit achter een firewall ...
Papa Eend heeft wel wat webspees, hoe groot worden die gerenderde files?
Hij wil wel een upload scriptje maken zodat de bestanden (de noodzakelijke) er tijdelijk even op kunnen, dus MSN nu niet met zn allen naar hem toe om toegang tot zn FTP te vragen, ICQ desnoods mij even, dan ben ik wel helpdeskmuts ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Papa Eend durft zelf niet te posten dus praat jij namens hem? Of jij beslist gewoon zelf voor hem wat hij wil doen? :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Ik was ff proberen te renden maar ik kwam ff wat dinge tegen die ik zeker wil weten voordat ik hem defeniet aanzet :)

De compressie, ik heb nimo codec pack geinstalled, maar ik zie alleen divx 4.02 in het rijdtje van compressie formaten :?,en die die command line waar moet je die ergens invoeren aangezien ik nogal een noob ben met renderen van vooral video's .

Verdere instellingen van het renderen moeten die gewoon blijven zoals in het gedownloade filetje bijv moet advance lightning aanstaan enz.
maarja ik kom straks vast nog wel wat moeilijkheden tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:26

Zoefff

❤ 

Nouw, leuk, eindelijk renderen!

Ik zie net dat ik het stukkie over de brug heb, met al dat water... vind ie (computer) niet echt leuk geloof ik, maarja :P

Merk overigens wel, dat als ie het water renderd dat processor maar 50% of minder word gebruikt, betekend dat mn HDD (swapfile) de zwakke schakel is? Ik heb 640 MB ram..

Anyways, ik ga morgenochtend beginnen met renderen, verwacht dat het morgenavond/nacht klaar is, zie wel hoe ik het ga versturen ;) Heb nu iig mn computertje nog ff nodig om op te werken :P

Owja, nog 1 ding, heeft het zin als ik de DIVX 5 PRO installeer, betere kwaliteit/snelheid/compressie?? Zo ja, dan "koop" ik m wel ff ( O-) ), gebruik nu gewoon de gratis versie..

[ Voor 17% gewijzigd door Zoefff op 26-01-2003 14:32 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
zirus: download vanaf die link die ik heb gepost gewoon ff divx 5.0.2, das handiger. Die command-line kun je invoeren bij de setup van de codec, das in MAX zelf en moet je even kijken bij de file-naam, daar staat ook setup bij. De instellingen staan verder wel goed allemaal, MAX slaat dat namelijk ook allemaal op.

Zoefff: Ik heb ook de gratis versie, maar ik zal voor de definitieve versie ook maar eens de pro versie zoeken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

als er nog webspace nodig is....kan max 1gb @100mbit aanbieden,met ftp acces uiteraard, laat maar weten als het nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

zirus schreef op 26 januari 2003 @ 14:23:
Ik was ff proberen te renden maar ik kwam ff wat dinge tegen die ik zeker wil weten voordat ik hem defeniet aanzet :)

De compressie, ik heb nimo codec pack geinstalled, maar ik zie alleen divx 4.02 in het rijdtje van compressie formaten :?,en die die command line waar moet je die ergens invoeren aangezien ik nogal een noob ben met renderen van vooral video's .

Verdere instellingen van het renderen moeten die gewoon blijven zoals in het gedownloade filetje bijv moet advance lightning aanstaan enz.
maarja ik kom straks vast nog wel wat moeilijkheden tegen :)
advanced lightning lijkt me sterk dat die aan moet staan...
Oogst draait voor zover ik weet MAX 4 (toch ?) dus daar is dat geen optie in, al kan ik me niet voorstellen dat je leuke rendertijden krijgt mét advanced lightning.

Als Oogst idd max 4 heeft dan weet je dat de setting _uit_ moet staan.
Even wachten op Oogst dus.

offtopic:
als geestelijk vader die al héél lang niks meer heeft gepost in dit topic voel ik me langzaam een beetje buiten de boot vallen :)
Oogst, ik weet niet meer wat we precies hadden afgesproken, maar zou ik misschien de nabewerking voor mijn rekening kunnen nemen ?

@ lange: Ik denk dat daar geen nee tegen hoeft worden gezegd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan op 26-01-2003 14:52 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Hmmmzzz Atgast ... Oogst heeft inmiddels MAX5 als ik het goed heb. en mischien dat jij garant kan staan voor het verzamelen van de gerenderde frames

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Volgens mij heeft Oogst max 5 aangezien het allemaal in max 5 MOET gerendert worden, en ik ben zoiezo met het renderen vna een plaatje minimaal een minuut bezig op wat voor resolutie die ook staat want het prepering lights duurt altijd minimaal 1 minuut ik weet niet of dit normaal is aangzien ik toch best veel geheugen en processor kracht die vooor maar 50 % worden gebruikt tijdens renderen :? en mijn pagefile is ook niet eens vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

nog even ee opmerking op de divx site staat nu versie 5.03 ... mag ik deze hier ook voor gebruiken oogst .. ??? zo jah .. verander het dan even in je Post ...

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Dat je zolang moet wachten op de lampen is wel te verwachten omdat er, ondanks de optimalisatie die oogst overal heeft getuned, HUGE shadow maps moeten gebakken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

the_Emperor schreef op 26 January 2003 @ 13:50:
dit is trouwens mijn eerste frame (3405 @ 2 min 9 sec):

[afbeelding]

en dit mijn laatste frame (3515 @ 1 min 27 sec):

[afbeelding]
Wat zijn dat voor rare artifacts bij de ramen :?

Edit: volgens mij is de mapping van de spoorbedding nog steeds niet goed, iig is de bovenkant anders als de zijkant.

[ Voor 13% gewijzigd door handige_harrie op 26-01-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

handige_harrie schreef op 26 januari 2003 @ 15:21:
[...]

Wat zijn dat voor rare artifacts bij de ramen :?

Edit: volgens mij is de mapping van de spoorbedding nog steeds niet goed, iig is de bovenkant anders als de zijkant.
Die artifacts ontstaan doordat de shadow maps te klein zijn. Maar ik ga ervan uit dat Oogst voor de gulden middenweg heeft gekozen, aangezien een dubbele grote qua shadow map, een verdubbeling in geheugengebruik en een kwadratering in render tijd met zich mee brengt...

en die spoorbedding dat is waarschijnlijk gedaan omdat er toch al heel veel textures in de file zitten, meer textures betekend nog meer geheugen en ook weer meer rendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

ik ben bezig met een kleine test render van 10 frames. tot nu toe loopt het prima, alleen bij het openen kreeg ik 1 foutmelding. Hij was op zoek naar:

VRender40.dlr

is dit een noodzakelijke file ??? ik hoor het wel. hij neemt idd wel de tijd voor de belichting.
Zodra ik klaar ben laat ik het weten.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Atgast schreef op 26 January 2003 @ 15:27:
Die artifacts ontstaan doordat de shadow maps te klein zijn. Maar ik ga ervan uit dat Oogst voor de gulden middenweg heeft gekozen, aangezien een dubbele grote qua shadow map, een verdubbeling in geheugengebruik en een kwadratering in render tijd met zich mee brengt...
Toch vreemd, want je ziet het alleen bij de ramen, en al zou dit het probleem zijn, dan heb je ook nog de kartelranden op de eerste pic, komt dat door lage AA of iets anders?
en die spoorbedding dat is waarschijnlijk gedaan omdat er toch al heel veel textures in de file zitten, meer textures betekend nog meer geheugen en ook weer meer rendertijd.
Het gaat om de mapping, de texture ziet er gestretched uit, dat heeft toch niks met 'meer textures' te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

CRiMiNaL schreef op 26 January 2003 @ 15:44:
ik ben bezig met een kleine test render van 10 frames. tot nu toe loopt het prima, alleen bij het openen kreeg ik 1 foutmelding. Hij was op zoek naar:

VRender40.dlr

is dit een noodzakelijke file ??? ik hoor het wel. hij neemt idd wel de tijd voor de belichting.
Zodra ik klaar ben laat ik het weten.
Al een paar keer langs gekomen, is geen noodzakelijke file ;)

Had geloof ik te maken met een bepaald soort lamp, die lamp is echter al lang verwijderd, maar hij blijft nog wel vragen naar die file, die dus niet nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
handige_harrie schreef op 26 januari 2003 @ 15:46:
Toch vreemd, want je ziet het alleen bij de ramen, en al zou dit het probleem zijn, dan heb je ook nog de kartelranden op de eerste pic, komt dat door lage AA of iets anders?
Dat komt doordat een enorme scene belicht moet worden en ook bij een adaptief systeem zoals ik hiervoor zelf heb neergezet (behoorlijk ingewikkeld, probeer het doel van alle lampen maar eens te ontcijferen... :) ) is het niet altijd optimaal. Artifacts zijn bijna overal in de scene wel te zien, vooral door de dome-of-light. Dat is ook waardoor het hier zo opvalt: dit raam staat van de hoofdlichtbron afgekeerd en wordt dus alleen belicht door de lage kwaliteits dome-of-light lampen.

Ik heb overigens wel geprobeerd de dome-of-light lampen scherpere schadow maps te geven, maar dan kon ik met mijn 640mb RAM ook niet meer renderen, was teveel.
handige_harrie schreef op 26 januari 2003 @ 15:46:
Het gaat om de mapping, de texture ziet er gestretched uit, dat heeft toch niks met 'meer textures' te maken.
De mapping is idd verschillend voor de zijkant en voor de bovenkant, want ik heb een box-map gebruikt en de bovenkant is overal parallel, terwijl de zijkant de richting van de baan volgt en dus op de ene plek net iets anders is dan op de andere. Ik vond dit echter niet lelijk of storend en na het wat verbeterd te hebben vond ik het ook geen issue meer.
CRiMiNaL schreef op 26 January 2003 @ 15:00:
Hmmmzzz Atgast ... Oogst heeft inmiddels MAX5 als ik het goed heb. en mischien dat jij garant kan staan voor het verzamelen van de gerenderde frames
Oogst heeft idd MAX 5 en aangezien er helemaal geen advanced lightning in deze scene wordt gebruikt, maakt het niks uit of dat nou aan staat of niet: het is er toch niet.

En nee, het is niet handig als Atgast files gaat verzamelen, omdat ik al een Premiere-file gereed heb staan en precies heb bijgehouden wie welke files hebben toegevoegd (voor in de aftiteling).
CRiMiNaL schreef op 26 januari 2003 @ 15:08:
nog even ee opmerking op de divx site staat nu versie 5.03 ... mag ik deze hier ook voor gebruiken oogst .. ??? zo jah .. verander het dan even in je Post ..
Liever 5.0.2 als die er nog staat, maar 5.0.3 vind ik ook best, dan download ik hem wel even.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Oogst schreef op 26 januari 2003 @ 16:13:
[...]
...omdat ik al een Premiere-file gereed heb staan en precies heb bijgehouden wie welke files hebben toegevoegd (voor in de aftiteling).
Zorg je er dan wel voor dat je dán mijn nick wel goed schrijft? ;)

[rml]Oogst in "[ 3d] Groepsproject: trein-animatie *rend"[/rml]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
even kijken, 8 frames kostte gemiddeld 6 minuten, dus 1 frame 45 seconden, dat maal 618 frames = 27810 seconden = 7.725 uur.

moet ergens lukken komende paar dagen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

jah glad ... peper het me maar weer in ...ikke doe 2:20 over 1 frame .. van Oogst 101 frames gekregen 2.20 x 100 = 220 min / 60 = 3 uur en 40 min .. :D dat komt vanacht/vanavond wel af ... :D

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23
ik kan nog 2x 10 mbit mirror regelen voor de eindfilm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

_-= Erikje =-_ schreef op 26 January 2003 @ 17:01:
ik kan nog 2x 10 mbit mirror regelen voor de eindfilm..
kan je mischien ook een simpel 10mbit ftp'tje regelen waar alle renderers hun deeltje naar kunnen uploaden zodat oogst em er weer af kan halen

test render = klaar .... deed er 39.14 over 11 frames (3294-3304) het eindresultaat is 202 KB groot :? en is 0.4 seconde lang .. :D erg leuk maar er is dus weinig op te zien :+

[ Voor 24% gewijzigd door CRiMiNaL op 26-01-2003 17:26 . Reden: add ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12
ik kan de file niet downloaden, kan dat kloppen?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

bij mij werkt hij nog wel hoor...

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen divx 5.0.3 te pakken krijgen... zal em dus daarmee moeten encoderen helaas....
sorry oogst...als dit niet acceptabel is laat het me dan weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ik heb hier trouwens een huisservertje op surfnet verbinding, met plenty ruimte, dus ik kan ook wel wat hosten tijdelijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

ik heb hetzelfde gedaan JesterRace, zorg alleen wel dat als je in het schermpje voor het opslaan van de AVI zit je ff op SETUP klikt, daarna kies je voor de DivX 5.03 Bundel dan klik je op de rechter CONFIGURE knop en dan krijg je het configureer schermpje voor de DIVX 5.03 codec onderaan staat de command line box. Selecteer alle text en delete het daarna c/p je het volgende :

b1 4000 -key 150 -dr 12,2,2000,10,20 -sc 50 -pq 5

erin.
klik op ok, volgende schermpie ook op OK en dan op save ...... let er ook nog ff op dat dus je frames in de naam zitten. Ready en renderen maar .. :+

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Scipionyx schreef op 26 January 2003 @ 16:19:
[...]

Zorg je er dan wel voor dat je dán mijn nick wel goed schrijft? ;)

Ik zie niks verkeerd staan aan je naam? :?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

owk .... ik blijf er mee bezig.
Het leek me een leuk idee om elkaar realtime op de hoogte te kunnen houden en vragen te kunnen stellen dus ik heb hiervoor een IRC channel aangemaakt:

chan:

#gottreinanimatie

IRC server :

quakenet.org

ik hoop jullie daar te zien

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18
Oogst schreef op 26 januari 2003 @ 17:54:
[...]

Ik zie niks verkeerd staan aan je naam? :?

verdacht? "Oogst wijzigde dit bericht 26-01-2003 17:53" :)

Ik heb niet aan dit project mee gedaan, ik hoop aan een vervolg van dit groepsproject mee te kunnen doen (als dat er van zou komen). Ben benieuwd naar het resultaat :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
idd. ;)

Ik denk dat ik morgenvroeg als ik naar school ga mijn render aanzet, is ie hopelijk klaar als ik van school terug ben.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23
ftp access is onmogelijk, dat zou een ranzig PHP upload scripje worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin morgen met renderen als alles goed gaat, maar ik moet eerst mijn hele pc opnieuw installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loran
  • Laatst online: 25-08 14:53
Nou dan zit het er aan te komen dat we een final filmpje hebben aankomende week? daar hebben denk ik heel veel mensen op zitten wachten.
* Loran Doet niet mee maar vind het wel een gaaf project!

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

ik denk wel dat we binne enkele weken tot het eindproduct kunnen komen ... :D dat hoop ik iig ... renderen verloopt bij mij goed ... ben nu bij frame 63 van de 111 .... wel al 3 uur voorbij :(

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 10 uur renderen nog maar 3 te gaan... gemiddeld 4 minuten per frame .. allemaal water freempjes :( maar ok we zijn er bijna doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

ik ben klaar met mijn stuk hij deed er 3 uur en 4 sec over (frame 3405 t/m 3515) en het filmpje is 2,19 mb geworden dus ik heb nu alleen het probleem nog om hem bij oogst te krijgen .... ik heb al vele aanbiedingen gehoord om hem ergens neertezetten daar zou ik graag vanavond gebruik van maken, maar ik ga nu eerst stage lopen dus als iemand me wil mailen die me wil helpen om deze 2,19 mb bij oogst te krijgen alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al een idee wanneer de definitieve samengevoegde render ergens weg te plukken valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de compleet gerenderde film, hij is 26mb DivX. Als Oogst het goed vind wil ik em wel online zetten, anders moet je maar mail sturen als je een link wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

lol ..dat was niet de afspraag Gaitje ..... maarjah ik nu ook klaar met m'n renderen alleen er valt me iets heeel raars op het duurde 8 uur en 45 min om 111 frames te renderen (3294-3404) maar dit is het resultaat :

File

maar de eerste paar seconden van filmpje zie je dus nix :S :S :S hoe kan dit ?????
kan iemand mij dat vertellen voordat ie em weer opnieuw ga renderen.

owjah niet iedereen gaan downloaden plzz is toch een mislukte versie dus.

plzzz help me :'(

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar ik wilde toch wel effe graag hele film zien :) Overigens duurde het renderen van film +/- 25uur. Totale filmgrootte is 2:54 min. Pc specs: dual Xeon 2,4Ghz 1GB ram, Quadro 750XGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Gaitje kun jij even kijken wat er mis is met me file dan ???

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mijn deel is ook klaar. 15 uur bijna voor 7 seconden film.... ik moet ook nog een manier vinden om deze 3.4 Mb bij oogst te gaan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Damn, jullie letten te goed op! :P
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 07:54:
na 10 uur renderen nog maar 3 te gaan... gemiddeld 4 minuten per frame .. allemaal water freempjes :( maar ok we zijn er bijna doorheen.
Er zijn twee shots met veel water en die heb ik gegeven aan mensen waarvan ik, aan de hand van de geposte rendertijden over de testframes, dacht dat ze behoorlijk snel konden renderen. Vandaar dat jij die frames hebt toegewezen gekregen.
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 09:05:
Ik heb inmiddels de compleet gerenderde film, hij is 26mb DivX. Als Oogst het goed vind wil ik em wel online zetten, anders moet je maar mail sturen als je een link wilt.
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 10:03:
Sorry, maar ik wilde toch wel effe graag hele film zien :) Overigens duurde het renderen van film +/- 25uur. Totale filmgrootte is 2:54 min. Pc specs: dual Xeon 2,4Ghz 1GB ram, Quadro 750XGL.
Hier doe je iets vreemds met de tijd. Ik heb op 26 januari om 13.27 uur de definitieve versie gepost. Vervolgens post jij op 27 januari om 9.05 uur dat je heel de film hebt gerenderd. En nou zie ik dat je daar 25 uur over hebt gedaan. Terwijl er tussen die twee posts toch echt maar 19.38 uur tussen zit. Das dus héél knap van je. B)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

erm ... oogst kijk plz ff naar me filmpje ... en tell me wat er mis is gegaan ...

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik kan hier op de universiteit Utrecht geen nieuwe versie van DivX downloaden en dus geen filmpjes die met DivX zijn opgeslagen bekijken, vanavond ben ik pas weer thuis.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 27 januari 2003 @ 10:16:
Gaitje kun jij even kijken wat er mis is met me file dan ???
Ik zie inderdaad rare dingen gebeuren, ik kan je zo niet zeggen wat de problemen zijn. Waarschijnlijk heeft het toch te maken met instellingen...Meer kan ik er niet van zeggen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 27 januari 2003 @ 11:06:
Hier doe je iets vreemds met de tijd. Ik heb op 26 januari om 13.27 uur de definitieve versie gepost. Vervolgens post jij op 27 januari om 9.05 uur dat je heel de film hebt gerenderd. En nou zie ik dat je daar 25 uur over hebt gedaan. Terwijl er tussen die twee posts toch echt maar 19.38 uur tussen zit. Das dus héél knap van je. B)
Ik heb niet de definitieve versie gerenderd maar een eerdere versie vandaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst: Ik ben op dit moment laatste versie aan het downen, dom van me om niet definitieve versie te renderen :o Maar goed, ik ga alsnog definitieve versie compleet renderen(kan hier o netwerk renderen met 2x Dual Xeon 2,4ghz..). Mochten er een aantal dingen mis gaan of niet lukken om de totale complete film te maken dan wil ik je wel een link geven waarop de definitieve film staat. Ik zal hem niet aan andere mensen tot dan doorgeven. Als je dit wat lijkt dan hoor ik het wel...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik ben er inmiddels achter dat de render goed is gegaan, maar dat het aan m'n PC ligt.
Op mijn server(waar hij op gerenderd is) speelt hij perfect af en ook op de PC van een maat van me zonder problemen. dus Oogs de link is dan gelijk mijn definitieve versie, dan hoop ik maar dat hij bij jou geen problemen oplevert.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
CRiMiNaL: OK, dan down ik die vanavond even.

Gaitje: Ik vind het juist leuk dat iedereen een stukje rendert, het is tenslotte een groeps-project.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 27 January 2003 @ 11:34:
Gaitje: Ik vind het juist leuk dat iedereen een stukje rendert, het is tenslotte een groeps-project.
TUURLIJK!! Ben ik het mee eens, maar er zouden problemen op kunnen treden (wat ik natuurlijk niet mag verwachten! :) ) Mocht het te lang duren c.q. niet lukken dan stel ik me beschikbaar voor de complete film gerenderd en al... ik zie/hoor het vanzelf wel... suc6!

ps. mooi project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst: Maakt ook niet uit dat ik de water scene heb gekregen pc ik sliep toch de hele nacht en groot gedeelte van de morgen. Superbowl gekeken.
Dus had em toch effe niet nodig. Maar wilde gewoon even delen met jullie hoe lang die water frames duren...en totale duur van de "scene"
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat en ik hoop eerlijk gezecht op een vervolg project..met iets anders dan treinen..... wie weet.
Ik weet dat inmiddels meer mensen dan alleen oogst zich aangemeld hebben met animeer kwaliteiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Idee voor volgend project: maak een in werking zijnde bierfabriek oid... zodat je alles ziet bewegen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
Hoe groot gaat de eindfilm ongeveer worden? Ik heb 50mb op 100mbit (utwente) wel beschikbaar voor enkele weken. Laat maar weten als het nodig is.

/edit: ik lees net 3 pagina's terug dat er al 1gig op 100mbit is aangeboden :+

[ Voor 23% gewijzigd door Geronimoos op 27-01-2003 13:23 ]

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12
ik kan de file nog steeds niet downloaden :?
zou iemand em kunnen mailen/mirroren?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal hem effe mirroren, even geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

evaarties schreef op 27 January 2003 @ 13:02:
Idee voor volgend project: maak een in werking zijnde bierfabriek oid... zodat je alles ziet bewegen ed.
bierfabriek 8)7 lol

Maar als we toch ideeën hier neer gaan zetten:

• een bos, waarin iedereen z'n eigen unieke (wel stilstaande) boom maakt (beetje ala LOTR:TTT met de Enten)

• ruimtegevecht, waarin iedereen een ruimtescheepje maakt (maar dan moet je iemand hebben die goed kan animeren en verstand heeft van sfx)

• race, maak een wackie/snel/mooi mobiel en laat ze tegen elkaar racen.

• een airshow, maak een wackie/snel/mooi vliegtuigje en laat ze showen in de lucht.

• een gebouw waarin iedereen zijn eigen verdieping mag indelen en opvullen

• gewoon een nieuwe trein, maar dan langer, mooier en beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

-> Superidee, maak een filmpje waarin het Empire State Building oid wordt opgebouwd. Dit vanaf de grond af met eerst het geraampte ed... (beetje langdurig project denk ik alleen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

* WhizzCat is ook bezig met renderen en het duurt nog maar een uur of 2 (van de negen :+ )

Oogst, als die klaar is stuur ik je wel een linkje naar mun eigen ftp, dan kun je hem daar wel weghalen (15 kb/s maar goed, toch niks beters te doen :P )

edit: Oogst, ik zie net dat max alleen maar fysiek geheugen gebruikt, dat zal wel zo horen, maar ff een vraagje, hoe doe je dat? Dat vind ik nl. wel interessant aangezien ik er binnenkort nog een reepje van 512 bij in ga kopen denk ik :)

[ Voor 34% gewijzigd door WhizzCat op 27-01-2003 17:09 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

evaarties schreef op 27 januari 2003 @ 15:53:
-> Superidee, maak een filmpje waarin het Empire State Building oid wordt opgebouwd. Dit vanaf de grond af met eerst het geraampte ed... (beetje langdurig project denk ik alleen).
Dit is net zoals je bierfabriek; leuk idee opzich maar niet haalbaar als groepsproject.

Alles hangt van elkaar af, en das ontzettend lastig, en het betekent minder vrijheid.
Ook betekent het dat mensen niet kunnen afvallen, waardoor er weer minder zijn die eraan beginnen.

Houd het gewoon zoals nu, iedereen die z'n eigen losse model maakt in z'n eigen stijl, en die vervolgens bij elkaar worden gebracht in één animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Zo`n race lijkt me wel cool.
á la Starwars 1 8-)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ik ben klaar met het renderen van mijn gedeelte (frames 1376-1541). Alleen de .avi is _maar_ zo'n 1.3MB en duurt 6 seconden... :? Kan dat kloppen??

Ik heb de DivX-codec zo ingesteld als CRiMiNaL zei [rml]CRiMiNaL in "[ 3d] Groepsproject: trein-animatie *rend"[/rml]

DivX-codec 5.0.3 btw.

[ Voor 9% gewijzigd door Scipionyx op 27-01-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

XLerator schreef op 27 January 2003 @ 17:25:
Zo`n race lijkt me wel cool.
á la Starwars 1 8-)
Damn he, das idd een cool idee :9~.

Iedereen die z'n eigen pod maakt.

Ik heb vorig jaar een keer zo'n startende motor van zo'n ding proberen na te maken, zag er best overtuigend uit. alleen wel in C4D

Als je zo'n race wil maken moet je wel een cool landschap hebben, en dat lijkt me ook een hoop werk, iig meer werk als het landschap van de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Das dan een leuk jobje voor mij :) Aangezien ik niet echt goed ben in wagen achtige dingen te maken

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
OK, ik stel voor dat we praten over een nieuw onderwerp even laten voor wat het is tot de definitieve render van dit project er is. En als het eenmaal zover is, dan moeten we eerst eens gaan inventariseren hoeveel belangstelling er nou écht is, hoeveel tijd mensen bereid zijn er aan te besteden, hoeveel ervaring er meedoet, dan kunnen we daarna gaan kijken wat mogelijk is te realiseren. In ieder geval had handige_harrie al een goed punt: het moet goed te verdelen zijn.

Maar we zijn nog bij ons huidige project. Ik heb tot nu toe alleen de scene van CRiMiNaL binnen en die doet het goed.
Scipionyx schreef op 27 January 2003 @ 17:27:
Ik ben klaar met het renderen van mijn gedeelte (frames 1376-1541). Alleen de .avi is _maar_ zo'n 1.3MB en duurt 6 seconden... :? Kan dat kloppen??

Ik heb de DivX-codec zo ingesteld als CRiMiNaL zei [rml]CRiMiNaL in "[ 3d] Groepsproject: trein-animatie *rend"[/rml]

DivX-codec 5.0.3 btw.
Die grootte kan goed, hoewel die mij wel enorm meevalt. In de film van CRiMiNaL is goed te zien dat er wél artifacts zijn, maar die zijn niet problematisch en die komen voor 90% door bewegende shadow maps. Renderen naar volledige frames is geen optie en iets beters met acceptabele maten ken ik niet. Alles dat ik ken, heeft verder artifacts. Cinepak bijvoorbeeld vernachelt in mijn ervaring de AA in te hoge mate, net als BINK trouwens.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Groot gelijk. wacht iig even met het praten over een volgend project tot dit project afgelopen is. Die Artifacts vielen mij ookal op .. en niet alleen op de wagon maar ook bij de bomen, of ik moet dit fout gezien hebben. Scipionyx mail of post hier ff een link naar je file zodat oogst die ookal heeft.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik heb mijn deel ook al gerenderd, het is 18 sec en 9 mb ?? :? ?? . Oogst hoe wil je het bestand ontvangen via msn/icq?? of een ftp die er volgens mij nog niet is?? Ik heb momenteel geen plaats op mijn chello account, en ik weet iig geen gratis webspace met 10 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Hier een update ... even voor het overzicht :

0000-0231 WhizzCat :Klaar
0232-0685 zirus :Klaar
0686-0859 Dark-Phoenix :Bezig
0860-1375 Plukkie :Onbekend
1376-1541 Scipionyx :Klaar
1542-1769 messi :Wacht op file
1770-1986 Zoefff :Bezig
1987-2166 JesterRace :Klaar
2167-2785 Gladiool :Bezig
2786-2990 Icheb :Onbekend
2991-3293 MaSsiE :Onbekend
3294-3404 CRiMiNaL :Klaar
3405-3515 the_Emperor :Klaar
3516-4060 Fragneck :Bezig

Nog 4 mensen die niet aangegeven hebben bezig te zijn of gepost hebben na het posten van de file.

[ Voor 2% gewijzigd door CRiMiNaL op 27-01-2003 19:14 . Reden: UPDATE ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
CRiMiNaL schreef op 27 January 2003 @ 19:07:
Hier een update ... even voor het overzicht :

0000-0231 WhizzCat :Bezig
0232-0685 zirus :Klaar
0686-0859 Dark-Phoenix :Bezig
0860-1375 Plukkie :Onbekend
1376-1541 Scipionyx :Klaar
1542-1769 messi :Wacht op file
1770-1986 Zoefff :Bezig
1987-2166 JesterRace :Klaar
2167-2785 Gladiool :Bezig
2786-2990 Icheb :Onbekend
2991-3293 MaSsiE :Onbekend
3294-3404 CRiMiNaL :Klaar
3405-3515 the_Emperor :Klaar
3516-4060 Fragneck :Onbekend

Nog 4 mensen die niet aangegeven hebben bezig te zijn of gepost hebben na het posten van de file.
Morgen ochtend zet ik mijn bak aan het renderen.
Als iemand webspace heeft, dan is (als mijn PC stabiel renderd) de render klaar,
en kan ik vanavond om 19:00 uur uploaden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Oogst, je hebt een mailtje van mij met url naar mijn stukje render, 4 mb 9 seconden, 12 uur rendertijd, ik weet niet wat er mis is met mijn bak, maar het ging erg traag allemaal, maar hij is er nu! Ik kijk erg uit naar het eindresultaat :)

FragNeck, ik ben dus ook al klaar :P

[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 27-01-2003 19:14 ]

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
WhizzCat schreef op 27 januari 2003 @ 19:11:
Oogst, je hebt een mailtje van mij met url naar mijn stukje render, 4 mb 9 seconden, 12 uur rendertijd, ik weet niet wat er mis is met mijn bak, maar het ging erg traag allemaal, maar hij is er nu! Ik kijk erg uit naar het eindresultaat :)

FragNeck, ik ben dus ook al klaar :P
hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Mijn deel: *RechtermuisKlik -> save as*

Laat het ff weten zodra je hebt, dan kan ie er weer af.

EDIT: .avi is niet meer online!

[ Voor 42% gewijzigd door Scipionyx op 31-01-2003 18:55 . Reden: EDIT: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loran
  • Laatst online: 25-08 14:53
Waarschijnlijk heeft ie het tegen Criminal, over het lijstje wie klaar en nog bezig is. :)
Scipionyx schreef op 27 January 2003 @ 20:44:
Nu ik dit zo gezien heb, wordt het eindresultaat echt heel mooi!
XLerator schreef op 27 januari 2003 @ 21:13:
Waarom zit er geen muziek bij :?
Zet oogst dit er niet later onder, bij het samenvoegen van de stukken.
Ik denk dat dat veel te moeilijk is, om dat in stukken te verdelen en er via max eronder te plakken(als t al kan) toch?
Sorry, ik maak het er niet overzichtelijker op, dit was een reactie op XLerator hieronder :Y)
* Loran heeft nog nooit met 3dmax gewerkt maar vind het wel mooi!

[ Voor 74% gewijzigd door Loran op 27-01-2003 21:22 ]

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waarom zit er geen muziek bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er later bij denk ik via Adobe Premiere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Excuus, ik zag idd niet dat het een quote was :)

Oogst, rock 'n' roll wat mij betreft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

bij wie kan ik mijn deel nou ff uppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Scipionyx schreef op 27 januari 2003 @ 20:44:

Noem mij terecht :p een mierenneuker, maar die glitches aan de zijkant (door de lage shadow-mapping) vind ik nogal lelijk en redelijk storend. Jammer dat door niet echt een oplossing voor is. Voor de rest is het prachtig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
WhizzCat schreef op 27 januari 2003 @ 22:04:
[...]

Excuus, ik zag idd niet dat het een quote was :)

Oogst, rock 'n' roll wat mij betreft... :)
,.... maar wat BEDOEL je nou... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
CRiMiNaL, Scipionyx, JesterRace, WhizzCat: jullie files heb ik al binnen en op mijn HD staan.
zirus schreef op 27 January 2003 @ 18:51:
ik heb mijn deel ook al gerenderd, het is 18 sec en 9 mb ?? :? ?? . Oogst hoe wil je het bestand ontvangen via msn/icq?? of een ftp die er volgens mij nog niet is?? Ik heb momenteel geen plaats op mijn chello account, en ik weet iig geen gratis webspace met 10 mb.
MSN is OK.

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 27-01-2003 23:30 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Mn bak is aan het renderen, en volgens de 'timeleft' zal het ongeveer 3 en een half uur duren voor ie klaar is... (inmiddels 2 en een half uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Owkeej dan, ik ben ook klaar met renderen :) Hij heeft zich wel flink verslikt in al dat water zeg... Deed er gemiddeld 5,5 min per frame over ofzo, terwijl ik ook een aantal renders @ 1600 * 1200 heb gemaakt, en daar deed ie maar 2 min over... naja, ik hoop dat het goed is :)

http://members.ams.chello...ief%201770%20-%201986.avi Weer weggehaald, Oogst heeft m binnen :)

Oogst, zou je het willen zeggen als je m hebt, dan kan ik m weer weghalen, ruimte is kostbaar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 28-01-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Laatst online: 25-05 21:55
als ik zou mogen zeggen :) het water lijkt toch niet zo goed gelukt, iets te korrelig of te golvend

Voor de rest is het wel nice

[ Voor 15% gewijzigd door CaineTanathos op 28-01-2003 10:31 ]

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

CaineTanathos schreef op 28 January 2003 @ 10:30:
als ik zou mogen zeggen :) het water lijkt toch niet zo goed gelukt, iets te korrelig of te golvend

Voor de rest is het wel nice
Ja, ik moet zeggen dat ik daar ook al een beetje naar zat te kijken.. Hoop niet dat het aan mij ligt, maar volgens mij heb ik met de goeie instellingen gerenderd :? (en naar Divx 5.02 standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Hmm dat water zou wel eens kunnen komen door Anti-Aliasing settings. Heeft Max zoiets als een optie voor AA om te kiezen tussen 'Still Render' of 'Animation'?

Bij C4D is het zo dat als je voor 'Animation' AA kiest het een stuk zachter wordt, en daarmee zulke korrel-effecten voorkomt.
Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.