tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
[mod-modus]Mod : 1600 rep ...
... MMORPG Addict.
Nou deze topic toch weer hoog staat: HawVer, ik heb je gemaild naar twee adressen dat ik je dorpje wil hebben om het er in te plakken, maar nog geen reactie tot nog toe. Zou je het kunnen mailen? Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 03-01-2003 23:58 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
zet je dan de .max online en krijgt iedereen een bepaald aantal frames gedefineerd ofzo ?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
En over omgeving tot waneer kan je nog dingen insturen, ik heb nou test week dus ik heb niet veel tijd om iets te maken maar na volgende week weer wel.
Verwijderd
max 5 moet je hebben, als ik mij neit vergis.zirus schreef op 04 January 2003 @ 00:24:
in welke max versie word het renderen gedaan, of maakt dat niet veel uit?
En over omgeving tot waneer kan je nog dingen insturen, ik heb nou test week dus ik heb niet veel tijd om iets te maken maar na volgende week weer wel.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Aangezien ik mee wil doen met renderen (doe ik toch nog iets nuttigs) ga ik ff kijken of ik max ergens kan kopenOogst schreef op 04 januari 2003 @ 11:22:
Je moet MAX 5 hebben en als je omgevingsdingen in wilt leveren: uiterlijk vrijdag. En low-poly!
Wanneer krijgen we dan specificaties voor codec settings ?
edit: ik heb nog webruimte waar de .max + textures kan staan, nog 4 gb datalimit over op die ruimte... (zolang het minder als 50 mb is)
[ Voor 16% gewijzigd door Icheb op 04-01-2003 13:08 ]
Edit: Dark Phoenix heb je die textures van de kerk nog??
[ Voor 63% gewijzigd door HawVer op 06-01-2003 12:02 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
Verwijderd
het zijn 4 files geworden dankzij technische omstandigheden
files zijn van: kerk, huisje en kroeg
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 15:04 ]
-wielen animeren;
-verbindingen tussen wagonnen maken;
-nog wat meer landschapselementen toevoegen;
-jullie commentaar verwerken;
-het probleem met de bielzen oplossen, want die zien er nu niet uit;
-de animatie controleren;
-controleren of jullie geen problemen hebben bij het renderen;
-renderen;
-afwerken.
Oh ja, het is nu in totaal een kleine 736635 polygonen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
Geweldig echt dit ziet er super uit
LOL dat vind ik echt weiningOogst schreef op 13 January 2003 @ 21:02:
Oh ja, het is nu in totaal een kleine 736635 polygonen.
Verwijderd
e-mail = Vermeulen@chello.nl
Hello fellow humans
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
komt toch eindelijk het eind in zicht
btw oogst hoelang duurt zo'n pic om te renderen bij jou?
dan kunnen we beetje uitrekenen hoelang dat gaat duren
Bier, Whiskey en Metal!!
maar leuk project, hopelijk nog ergens een vervolg, ooit, misschien
En klopt het dat op foto 8 het hekje paars is? Zoja mischien kun je hem dan nog een texture meegeven?
En dan ook bij foto 8. De textures aan de zijkant hebben meer bumpmapping dan aan de bovenkant.
rscp1 - ??
maartenba - ??
gladiool - ??
Twixxx - ??
Gordijnstok - ??
Zydell - ??
MoodSwing - ??
vgouw - ??
MiezeL - ??
the_Emperor - jansen1547@zonnet.nl
ThaGroov - admin@thagroov.be
Kris - k.vandrie@chello.nl
BlackSash - BlackSash@badako.nl
_-= Erikje =-_ - versaevel@chello.nl
zirus - zlatan@under-the-eightball.tk
mophor - mophor@hotmail.com
Scipionyx - wicked_yigit@yahoo.com
Battle_Bunny - jelmerbs@xs4all.nl
VO-Zephyr - zephyr@kijkt.tv
WILDEAAP - weerts1@home.nl
heuveltje - t-lor@chello.nl
messi - ad22.beekman@wanadoo.nl
XLerator - TeGroen@home.nl
JesterRace - lmutsaers@chello.nl
Tampie - adslfan@planet.nl
WhizzCat - bastiaanv@home.nl
Sn3akz - hebjeookzonhekelaan@hotmail.com
MaSsiE - vermeulen@chello.nl
Icheb - sebsoft@raketnet.nl
Zoefff - sandervleeuwen@gmx.net
Tweak-Freak - TweakFreak@is-tuning.nl
Sabbath - Sabbie@Sabbie.nl
Dit zijn de mensen die ik zo gauw ff kon vinden, die aangeboden hebben om te renderen. Emailadressen heb ik uit de profielen gehaald, maar niet iedereen had m daar public staan helaas.
Hoop dat je er wat mee kan!
[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 14-01-2003 17:15 . Reden: Lijstje aangepast :) ]
De plek van de huisjes vind ik juist wel leuk, want doordat ze zo dichtbij staan komen ze in elk geval nog in beeld, anders zie je ze helemaal niet.HawVer schreef op 14 januari 2003 @ 11:51:
De huisjes staan toch wel vrij dicht bij de rails voor een backdrop. Maar dat maakt op zich niet zo veel uit.
En klopt het dat op foto 8 het hekje paars is? Zoja mischien kun je hem dan nog een texture meegeven?
En dan ook bij foto 8. De textures aan de zijkant hebben meer bumpmapping dan aan de bovenkant.
De kleur van het hekje zal ik even controleren, die weet ik niet zeker.
Dat van dat bumpmappen snap ik niet helemaal? Het dak moet meer bump of zo?
edit: oh ja, de rendertijd was over deze frames gemiddeld 2.45 minuten per frame. Dit is sterk beïnvloed door de paar frames met water erin (veel langer daaro) en door mijn trage pc (pentium III 500mhz 640mb). Dat betekent ongeveer 190 uur renderen op mijn pc. Maar de gemiddelde pc hier is veel sneller, dus dat wordt maar 90 uur schat ik. Verspreid over 20 pc's of zo, dus minder dan 5 uur per persoon.
[ Voor 20% gewijzigd door Oogst op 14-01-2003 13:08 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
misschien nog een paar akkers?
dus andere textures op de grond met heggetjes of hekjes ertussen
dan krijg je heel gemakkelijk een gevarieerd landschap.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Als het nog nodig is kan ik ook wel een stuk renderen heb hier 3 computers. amd tb 1400 Mhz 1gb pc133 ram en amd xp1700 512mb pc2100 ram en nog een P4 2 gig laptop maar ik zou dan het liefst alleen op de twee amd bakken renderen.Oogst schreef op 14 januari 2003 @ 13:05:
Bedankt voor de lijst met renderers, volgens mij kunnen we onderhand Final Fantasy renderen met zoveel rekenpower.in een eeuw
[...]
edit: oh ja, de rendertijd was over deze frames gemiddeld 2.45 minuten per frame. Dit is sterk beïnvloed door de paar frames met water erin (veel langer daaro) en door mijn trage pc (pentium III 500mhz 640mb). Dat betekent ongeveer 190 uur renderen op mijn pc. Maar de gemiddelde pc hier is veel sneller, dus dat wordt maar 90 uur schat ik. Verspreid over 20 pc's of zo, dus minder dan 5 uur per persoon.
Een hele nacht of zo renderen moet niet zo'n probleem zijn.
Wordt k.vandrie@chello.nl andere mailadres gebruik ik niet meer...Zoefff schreef op 14 januari 2003 @ 12:05:
Oogst, omdat het lijkt alsof het renderen er aan zit te komen, heb ik ff het halve topic snel doorgescand, en een kleine renderfarm bij elkaar gesprokkeld
Kris - kris@start2dance.com
Hoop dat je er wat mee kan!
Maar ik wil nog wel renderen
pc's:
AMD TB 1400Mhz - 512mb DDR pc2100
AMD Athlon 850Mhz - 496mb SDRam
als het nodig is mail maar..
Nee hij bedoelt volgens mij de spoorbedding, de mapping is daar niet goed op de bovenkant. De zijkant is wel ok.Oogst schreef op 14 januari 2003 @ 13:05:
Dat van dat bumpmappen snap ik niet helemaal? Het dak moet meer bump of zo?
Ik ben het ook met messi eens dat akkertjes zoals hij het zegt het een stuk gevarieerder zouden maken.
Ook dingen zoals een paar vogels in de verte, een vliegtuigje, eventueel een bootje op het water, zijn de details die het allemaal net wat opleuken. De dingen die ervoor zorgen dat je filmpje nog een keer bekijkt.
De rendertijd vind ik nog ontzettend meevallen, 190h op jouw pc zou op mijn pc 70h zijn ongeveer, dat zou -in principe- nog door één persoon te renderen zijn.
Voor de rest kan ik niet anders zeggen als
Verwijderd
sorry, maar het is plain text. En zo bang hoef je niet te zijn voor spam address harvest bots, er is maar een heel erg kleine kans dat ze hier terecht gaan komen.He jaaaah, fijn zet al die email adressen in clear text neer
Maar in iedergeval jongens, ik vind dit echt een fantastisch project en wacht met smart op de final render.
Verwijderd
Als ie gerenderd is, zet em dan wel op internet, ik wil em ook zien!!!
* Icheb heeft dataverkeer over op infoplace.nl...Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 20:52:
WOW, dit ziet er vet cool uit man!!!!!!!!!!!!
Daar kan de final render wel op lijkt me.
Ik wil best meehelpen met renderen, alleen ik heb mijn Max R5 nog niet binnen, ik denk dat ik hem eind deze week binnenkrijg
Ik zal mijn mail op dat addr weer ff wat vaker gaan tjekken
Nee, ze houden het besloten.Buitenstaanders mogen de render op VHS kopen, levertijd ong. 5 weken, prijs ca. 35 euro per band. Wel op tijd inschrijven he?Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:52:
WOW, dit ziet er vet cool uit man!!!!!!!!!!!!
goed, die was flauw en dus ook niet waar hè - ik wacht ook in spanning op de final render!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Waaronder ik zelf. Ik dacht in eerste instantie echt dat we hier bakken geld mee gingen verdienen, bleek het een grapje...
Hum. Nee. Je hebt me een rar-file gestuurd van deze van een te nieuwe versie die ik niet kon openen en ik was te lui om dat te mailen. Als je even een zip stuurt, die kan ik wel openen. Je bootje zit er wel al in, overigens, varend zelfs.XLerator schreef op 14 januari 2003 @ 17:20:
Jo Cool.
Ik render zeker mee
Maar zit mijn vliegtuigje er ook al in Oogst?
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
ah man weet je hoelang ik daarvoor moet werkenDark Blue schreef op 14 January 2003 @ 21:42:
[...]
Nee, ze houden het besloten.Buitenstaanders mogen de render op VHS kopen, levertijd ong. 5 weken, prijs ca. 35 euro per band. Wel op tijd inschrijven he?
ik ben natuurlijk ook bereid om mee te renderen
phoenix@12move.nl
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 23:27 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik stuur je de zip wel
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik wacht ook vol smart op het eindproduct als zijnde trein-fanaat
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
[ Voor 13% gewijzigd door Guillome op 15-01-2003 14:29 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Eén probleempje nu al: XLerator: mag ik de textures van je vliegtuigje ook nog hebben? Die was je vergeten te sturen. Het zijn kruis en band geloof ik, twee stuks.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ten tweede: Zou je misschien een korte tutorial kunnen schrijven over het renderen, hoe ik een bepaald aantal frames kan selecteren om te renderen? Ik ben namelijk een redelijk max-n00b, en van filmpjes renderen heb ik al helemaal geen kaas gegeten....
ik wacht met spanning op de file!
Verwijderd
Let je er overgens wel op dat er op vergelijkbare CPU's gerenderd wordt?Oogst schreef op 21 januari 2003 @ 20:50:
en dan moet iedereen die wil renderen een definitieve versie downen en krijgt frames toegewezen om te renderen.
Niet om het een of ander maar in het geval dat je het nog niet wist; AMD's en Intel's zullen subtiele verschillen vertonen in de gerenderde images. De routine in MAX die random nummers bepaald (welke dus gebruikt wordt in o.a. verschillende procedural maps, etc.) geven verschillende waardes op AMD's en Intel's met als resultaat subtiele kleurverschillen of zelfs compleet verschillende procedurele materialen. Als je dan frames aan elkaar plakt om af te spelen zul je een hoop noise, gejitter, etc. zien.
-Stefan.
Dit is dus geen definitieve file!
Dit is een test om te kijken of het werkt.
Er zijn al errors bij mij:
-twee textures van XLerator missen nog (band en kruis)
En ik verwacht een probleem met het RAM van mensen met minder dan 512mb, maar misschien valt dat mee. Dit in verband met de shadow maps.
Krijg je een error, probeer die dan voorbij te klikken om te zien of er nog meer komen.
Oh ja, hij is alleen voor MAX 5.
Dit is de file
De verbinding kan traag zijn en misschien niet altijd werken, maar ik had geen ruimte dus mijn dank aan Eskymir is groot voor het beschikbaar stellen van zijn ruimte. Wil iemand mirrorren, dan moet die dat vooral niet laten.
Wie zich eerder al aanbood om te renderen heeft een mailtje te pakken, voor zover bekend.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
mirror [HKU.nl]
Human Bobby

frame nummer: 1143
[knip]
ik mis nog 3 textures:
LACEWOOD.JPG
kruis.jpg
band.jpg
Verder zeurt max over het geluid (ik neem aan dat dat niet bij de test render inzit...?) en max loopt nog te zeuren over Vrender40.dlr oid.
edit: oops, eentje maar
[ Voor 59% gewijzigd door WhizzCat op 22-01-2003 00:45 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Human Bobby
ik heb 8 plaatjes gerenderd, 500,1000,1500,2000,2500,3000,3500, en 4000
duurde samen 6:06
Als wat meer mensen deze plaatjes doen dan kunnen we de snelheidsverschillen zien tussen de pc's..

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd

problemen: lacewood.jpg, kruis.jpg, band.jpg, audio, filemissing: VRender40.dlr en hij wil maar 1 frame renderen als ik zeg dat ie er meerdere moet renderen?? (iemand idee waarom dit is?)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 07:56 ]
Verwijderd
Ziet er goed uit oogst. Die vrender40.dll zit in een vray shadowmap. ... misschien dat dat je helpt om deze error op te sporen.
Ik denk dat ik net wat heftige frames gokte in het begin want alle andere frame zo ver zitten rond de minuut... 1.04 .. 1.05 ofzo.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 09:08 ]
Had het nog niet gezien, vanavond ff paar frames renderen.
Es kijken of ik lokaal een netwerkrenderer kan opzetten
XP 1800+ 640 Mbyte WxP
Duron 1GHz 256 Mbyte WxP
Duron 1GHz 196 Mbyte WinME
Iedereen heeft blijkbaar dezelfde problemen.Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 07:42:
problemen: lacewood.jpg, kruis.jpg, band.jpg, audio, filemissing: VRender40.dlr en hij wil maar 1 frame renderen als ik zeg dat ie er meerdere moet renderen?? (iemand idee waarom dit is?)
-textures: lacewood heb ik toegevoegd op mijn hd, de rest krijg ik nog van XLerator;
-VRender weet ik, geeft ie bij mij ook, maar geeft verder geen problemen en die lamp is volgens mij gedelete, maar blijkbaar is er ergens nog informatie over blijven staan.
-1 frame renderen: je stelt hem waarschijnlijk verkeerd in, je moet wel aangeven welke die moet renderen hè.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik zal hem vanavond downen en precies dezelfde renderen kijken wie er sneller isgladiool schreef op 22 januari 2003 @ 00:52:
hey cool,.
Als wat meer mensen deze plaatjes doen dan kunnen we de snelheidsverschillen zien tussen de pc's..
[afbeelding]
ja ik ben geen noob hoorgladiool schreef op 22 January 2003 @ 12:31:
dus bij "frames" ook invullen als 500,1000,1500,etc (dus steeds komma ertussen), niet allemaal afzonderlijk renderern, in 1 reeks dus.
Ik render ook ff wat
edit.
GVS!@#@!##!@#@!#
Helaas: Mijn P4 2.0 gHz kan niet meerenderen. Ik heb "maar" 256 MB ram.
Nu zegt ie da`k teweinig heb.
Damn damn damn.
[ Voor 63% gewijzigd door Guillome op 22-01-2003 13:18 ]
Geef me tot 17:00 ofzo
[ Voor 13% gewijzigd door Icheb op 22-01-2003 17:05 ]
* Scipionyx verwacht deze week namelijk zijn laptop
[ Voor 14% gewijzigd door Scipionyx op 22-01-2003 20:07 . Reden: nóg duidelijker ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Same problem hereXLerator schreef op 22 January 2003 @ 13:08:
Oogst, je hebt ze hoor
Ik render ook ff wat
edit.
GVS!@#@!##!@#@!#![]()
![]()
Helaas: Mijn P4 2.0 gHz kan niet meerenderen. Ik heb "maar" 256 MB ram.
Nu zegt ie da`k teweinig heb.
Damn damn damn.
ik heb ook "maar" 256 MB ram.
en da's jammer, want nu gaan er 2 render pc's af
gelukkig heb ik er nog 1 over
die het wel aankan.
hij hield er pas na 3 frames mee op dus hier nog 1 pic

Verwijderd

Er is maar 980 mb geheugen voor nodig geweest ofzo...
(van de 512 die erin zit)
Verwijderd
Oogst schreef op 22 January 2003 @ 11:23:
[...]
knip
-1 frame renderen: je stelt hem waarschijnlijk verkeerd in, je moet wel aangeven welke die moet renderen hè.
zo had ik hem ingesteld
Ik heb dezelfde plaatjes gerenderd op mijn bak, en ik kom op 3:42 uitgladiool schreef op 22 januari 2003 @ 00:52:
hey cool,.
[afbeelding]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
Ik heb helaas Max 5 niet, dus ik vrees dat ik niet kan renderen.. als het op een andere manier kan graag, maar ik heb max niet
-MAX 5 niet hebt;
-geen tijd hebt om te testen vóór vrijdagavond;
-niet genoeg RAM hebt.
Jammer, maar helaas, dan moeten anderen wat meer frames renderen, dat is een handiger oplossing dan alle problemen oplossen.
En nee, het is niet de bedoeling dat één iemand alles gaat renderen, simpelweg omdat het veel leuker is om het te verdelen.
XLerator: ik heb je textures binnen en toegevoegd, dankjewel!
En Dark Phoenix: je hebt nu ingesteld dat je van frames 0 t/m 10 er één op de 500 wil hebben, das dus alleen de eerste. Je moet gewoon één vak lager de nummers per stuk invoeren in dit geval.
[ Voor 18% gewijzigd door Oogst op 22-01-2003 21:15 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dat probleem heb ik ook, maar volgens mij heb je 3D Studio MAX 5 echt nodig om mee te kunnen renderen...dus jah...:'(Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 20:58:
Ik heb een probleem mensjus..
Ik heb helaas Max 5 niet, dus ik vrees dat ik niet kan renderen.. als het op een andere manier kan graag, maar ik heb max niet
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
Wat moet ik renderen, geef mij een opdracht, na de tests, en ik render hem wel voor een groot deelOogst schreef op 22 januari 2003 @ 21:13:
Als je niet kunt renderen omdat je:
-MAX 5 niet hebt;
-geen tijd hebt om te testen vóór vrijdagavond;
-niet genoeg RAM hebt.
Jammer, maar helaas, dan moeten anderen wat meer frames renderen, dat is een handiger oplossing dan alle problemen oplossen.
En nee, het is niet de bedoeling dat één iemand alles gaat renderen, simpelweg omdat het veel leuker is om het te verdelen.
XLerator: ik heb je textures binnen en toegevoegd, dankjewel!
En Dark Phoenix: je hebt nu ingesteld dat je van frames 0 t/m 10 er één op de 500 wil hebben, das dus alleen de eerste. Je moet gewoon één vak lager de nummers per stuk invoeren in dit geval.
het gaat zeer snel
Verwijderd
- vrender40.dlr missing file
- Can't open file or file has audio streams
- File load: Units mismatch --> past zich wel aan door op knoppie te rammen
- Maps missing:
- C:\Special\Maps\Wood\LACEWOOD.JPG
- D:\3dsmax5\TEXTURELIBRARY\Custom\kruis.jpg
- D:\3dsmax5\TEXTURELIBRARY\Custom\band.jpg
Hij renderde wel goed overigens ..

AMD T-bird 900
512MB RAM
Win XP
Power VR Kyro 2
en ik deed over de totale render 45:12 min
iets wat mij zwaar tegenviel. het lijkt me dus ook slimmer als mensen met sys boven de 1.5Ghz gaan renderen .. want onder de 1Ghz is ut niet te doen ....
Neemt niet weg dat ik nog steeds graag mij steentje wil bijdragen met renderen op m'n server.
[ Voor 12% gewijzigd door CRiMiNaL op 22-01-2003 22:56 . Reden: foutje :+ ]
... MMORPG Addict.
Verwijderd
ok dankjewel, het werkt nu wel goed dus je mag mij met de grote render mee rekenenOogst schreef op 22 januari 2003 @ 21:13:
knip
Amd 1600 xp+ (dus 1400 mhz)
512 mb Ram
win xp Prof
en ik deed er 27:04 over ...
... MMORPG Addict.
CRiMiNaL schreef op 23 January 2003 @ 09:30:
LoL en ik maar denken dat ik zo langzaam was. maar zelfde frames gerenderd op school op XP 1800, en duurde 15:23. Dus Gladiool heeft echt super PC
1024 mb ram helpt veel, dat zie je ook bij fragneck, behalve dat ie natuurlijk 2800 mhz heeft. (fragneck heb je "SSE" in max aangezet?)CRiMiNaL schreef op 23 January 2003 @ 09:30:
LoL en ik maar denken dat ik zo langzaam was. maar zelfde frames gerenderd op school op XP 1800, en duurde 15:23. Dus Gladiool heeft echt super PC
mijn dual 1200 komt neer op een XP2000 ongeveer, maar de snelheid zit hem denk ik in de 1024 mb, en de scsi.
trouwens, zijn er mensen die het bericht: "windows past het geheugen van het pagefile aan" kregen tijdens het renderen? want dan is je score natuurlijk te laag, vergroot je pagefile en probeer het nog eens.
Oogst heeft metteen een goeie benchmark gemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 23-01-2003 11:13 ]
Verwijderd
P4 2,4 Ghz
512 Mb RAM
en een brakke videokaart waardoor het zo lang duurt
PIV 2.26Ghz
512MB Ram (pc 2700)
SSE enabled (maar weet niet of dat bij mij wel erg veel uitmaakt..)
Doe ik 22.37 minuten over framenr. 500,1000,1500,2000,2500,3000,3500,4000
[ Voor 3% gewijzigd door Scipionyx op 23-01-2003 12:20 . Reden: ? ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Deed er 14:28 min over, met
-PIV 1,4 GHz
-640 MB Ram
-Geforce 2 MX 400
-3DS Max 5
Ik miste ook die 2 textures (inmiddels dus opgelost las ik), en de texture LACEWOOD (zal nog ff zoeken op mn 3dmax cd, denk dat ie daar wel opstaat?
Verder mist "vrender40.dlr" ook, maar volgens mij is dat een render plugin? Heb iig deze site gevonden tijdens mn zoektocht naar deze file... http://www.vrayrender.com/home/
Audio file zeurt ie ook over, maar die zit er volgens mij helemaal niet bij
^ Las net nog een post van je, Oogst, en daar staat dus in dat dit allemaal bekend is & opgelost.. dan geeft ie verder geen problemen, geef mn frames maar op
En, nog 1 vraagje...Wat zijn nou eigenlijk de beste instellingen voor mn driver? Ik heb dus een Geforce kaartje, en driver staat ingesteld op Direct3D, maar k kan ook kiezen voor OpenGL, wat is het verschil, en belangrijker, wat is beter/sneller
[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 23-01-2003 16:36 ]
Ok, thnxgladiool schreef op 23 January 2003 @ 16:40:
OpenGl is over het algemeen sneller en stabieler. Maar dat maakt nix uit voor renderen.
ik kreeg idd dat bericht ja van die pagefile en daarna deed ie weinig meergladiool schreef op 23 January 2003 @ 11:09:
[...]
1024 mb ram helpt veel, dat zie je ook bij fragneck, behalve dat ie natuurlijk 2800 mhz heeft. (fragneck heb je "SSE" in max aangezet?)
mijn dual 1200 komt neer op een XP2000 ongeveer, maar de snelheid zit hem denk ik in de 1024 mb, en de scsi.
trouwens, zijn er mensen die het bericht: "windows past het geheugen van het pagefile aan" kregen tijdens het renderen? want dan is je score natuurlijk te laag, vergroot je pagefile en probeer het nog eens.

Anyways ik heb 3dsmax5 met VRay, en 512mb ram dus dat moet werken
Als je me nodig hebt voor het uiteindelijke renderen: zydell@gmx.net
Ja, ik haalde bij frame 2000, zonder SSE 54 seconden, en MET SSE 53 secondengladiool schreef op 23 January 2003 @ 11:09:
[...]
1024 mb ram helpt veel, dat zie je ook bij fragneck, behalve dat ie natuurlijk 2800 mhz heeft. (fragneck heb je "SSE" in max aangezet?)
okey ik ben momenteel aan het renderen,
ik miste ook de textures
LACEWOOD.JPG
kruis.jpg
band.jpg
en die Vrender.dlr en het geluid gaf een fout verder voorals nog goed.
en nu ook de renders

hij doet er 20 minunten over
maar ik had het ssi nogn iet aangezet in winamp/mirc/trillian/iexplorer stonden nog aan
P4 2.0 ghrz
512 ddram
en videokaart maakt toch niet veel uit?? (is Ti4400)
verder nog tips om render tijd te verkorten?
[ Voor 109% gewijzigd door Niakmo op 24-01-2003 19:55 ]
Is het een goed idee om iedereen te laten renderen naar .avi gecodeerd met DivX met een bitrate van 4000 bits per seconde? Volledige frames is niet haalbaar omdat het over internet verstuurt moet worden en op 4000 bits per seconde lijkt me toch nog best wel goed. De maximale grote per shot wordt dan ongeveer 20mb, goed verstuurbaar dus. Het renderen wordt dan verdeeld per shot, waardoor key-frames geen problemen moeten geven, want die zitten gewoon altijd in ieder geval aan het begin van elke shot op deze manier.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Tijdens het renderen van de plaatjes, nam max 10 % van mijn procesor in beslag en 100mb van de 512, is dit niet een beetje raar of kwam het omdat ik heel erg veel achtergrond programmas aan het draaien was?
Dit topic is gesloten.