Radeon 8500 Voltage mod

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je kaart het lang genoeg uithoud met deze voltages.....

Zijn sterk bopven spec overgeklokt! Maar wel een leuke score.

Een jalourse collega ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Ja dat moet ik maar zien dan ;) Maar ik ben niet eens zo gek veel omhoog gegaan vanaf mijn vorige waardes om dit te bereiken. Alleen blijft het wel hoog ja. De koelblokken blijven allemaal lauw tot warm maar heet heb ik ze nog niet gehad dus de warmte zal wel mee vallen maar je loopt altijd het risico dat je hem molt idd met hoge voltages. Ik heb nu alles dicht geschroefd en ben geeindigt met 1,9Vgpu en 3,88Vmem. Haal nog steeds de 320/330. Het mooie van het verhaal is dat ik met 317/325 ook echt kan blijven spelen. Terwijl vroeger de gpu al aardig begon te koken bij 310 en fouten begon te vertonen. Dus een betere gpu cooler kan je stabiliteit van de gpu nog aardig verhogen.
Die mooie leveltjes van rtcw draaien steeds lekkerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je Mohaa is proberen, vind ik opzich nog mooier als RTCW :) Max Payne blijft toch het mooist vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

al;s het goed is krijg ik mijn r8500 ook binnen vandaag :) :) en dan maar eens kijken hoever hij te klokken is! ik ga voor de 300 in eerste instantie, omdat ik nog geen andere fan heb!

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Laatst online: 13-09 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Heeft iemand zijn ATI8500 nog naast hem liggen of kan je er snel bij? Ik wil graag weten of er ergens op die kaart een productie datum of zo iets te vinden valt, misschien verborgen in serienummer ofzo iets.
Als iemand dat zou willen checken graag en vertel me even waar je het hebt gevonden (eventueel fotootje).
Ik wil gaan kijken of het tv-out probleem dat ik en een heleboel andere ondervinden aan een fout in de hardware lag aangezien er nu steeds meer mensen beweren dat ze er geen last van hebben. Deze mensen hebben in veel gevallen hun kaart waarschijnlijk dan ook later gehaald (aangezien ze nu pas wat laten horen).
Het gaat om dit probleem: ATI8500, bad tv-out@800x600

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb al eerder een radeon 8500 le gehad maar die is kapot gegaan mmar nu heb ik een nieuwe.
De oude radeon had ik gemold naar een vgpu van 2.019v en de vmem naar 4.45v (de kaart is niet door de mod kapot gegaan dat gebeurde bij het opbouwen van de water cooling).
Maar nu heb ik de zelfde weerstandjes weer op mijn radeon gebouwd maar als ik nu in windows kom en bv village mark , ut of 3dmark 2001 wil draaien dan krijg is zodra hij 3d moet gaan renderen zwart beeld.
Ik heb 2 van die nieuwere kaarten en ook in andere pc's maar bij beide heb ik dezelfde problemen.
1e kaart heeft een 1k5 vgpu en 2k2 vmem 2e kaart heeft 1k vgpu en 1k8 mem.
Na het terrug zetten van de orginele weerstandjes deed de kaart het weer normaal.
Zou het zo kunnen zijn dat ati een vmod beveiliging erin heeft gebouwd??
Alvast bedankt

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
Kijk hier eens:

http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/ramvoltage.jpg

http://www.hothardware.com/reviews/images/r8500dv/boardback.jpg

Nu is die bovenste de OEM Radeon 8500 met voltage mod, en de onderste (sorry voor brak piccie, ik zoek momenteel ff een andere ;)) is de All-in-Wonder...... Nou zou ik kunnen zeggen... zoek de verschillen, dan ben je zo klaar, maar vind nou maar eens die weerstandjes van de OEM trug op de AIW, kolere karwei, iemand al gelukt? Ik zou ze namelijk graag vervangen >:).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
iets verteld mij dat je dat niet gaat lukken (mischien als je er 2 weken naar gaat zoekken)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen AIW kaart, maar in principe is de voltagemod identiek op alle kaarten. Echter de plaats van de weerstanden verschilt iets en er kunnen andere voltage regulators op zitten.

Je moet op zoek naar dat 51031 ic-tje dat direct in verbinding staat met het Ram en GPU. Mijn gevoel zegt me (als ik je foto zie) dat de juiste geheel in de linkerhoek links bovenaan je foto zit. Dan trek je een DUN potloodlijntje tussen aarde en pinnnetje 5 van dit IC en je voltage gaat omhoog. That's all!

Succes ermee... :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste