Radeon 8500 Voltage mod

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Hey ik vind net uit waarom mijn beeld lichtjes trilde :) Ik gebruik WCPedit om mijn halt functie te activeren op mijn mobo maar zo gauw ik dat uitzet ben ik van dat probleem af. Ook weer opgelost.

Maar als nog wil ik wel een goede koeler hebben. Ik kwam met die links omdat iemand daar wat dingen gaat bestellen wat bij plycon en coolerguys niet allemaal te koop is. Ik moet dus eigenlijk iets bij 1coolpc vandaan hebben of iets uit nederland anders wordt het allemaal een beetje prijzig.
Die alpha is 60x60 dacht ik he? Dan misschien deze bij 1coolpc vandaan: http://1coolpc.com/jag.htm
Moet er een hoekje uit en dan zal één bevestigingspunt van die fandrager aan het koper blok moeten sneuvelen zo te zien maar dat komt wel goed met een beetje secondelijm.

Hoe hoog moet die hoek eraf zodat ie past op de 8500? Lukt het denk als ik met die cool jag alleen het koper weghaal of moet het hoger weggehaald worden? Die sinks in totaal (met luchtruimte) is 1,5cm + 1cm fan. Dus ik kan maximaal 1,5cm in de hoogte vrij maken met deze koeler. Is dat genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
als ik mijn cpu laat idleen dmv cpu cool of wccred dan gaat mijn beeld ook trillen, net of ik maar 60 hz draai, probleem had ik met mijn vorige pc ook al. toch nutteloos dat idle.

ontopic, das een mooi blokkie zeg. ik denk dat ie ongeveer zo bewerkt moet worden als je de uitsparing naar beneden plaatst (iig in die richting);

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/jag3.gif

er zitten 2 condensators in de weg, 1 grote en een wat kleinere. die grote is ongeveer 1,2cm hoog uit m'n hoofd. ik heb gewoon de hele hoeken eruit gedremeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Kheb deze er op het moment op zitten...doet het prima. (met heatpipe :9~)

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/ch5-5k12.jpg

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

met welk programma lezen jullie nou precies het voltage van de videokaart uit?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Ja tering !!! Dat meen je niet??? Das wel een beetje overkill denk selachii of niet? Heb je je videokaart ondersteund meteen zeker?
Hehe, maar wel cool hoor.
Ik zoek toch wat kleiners :)

Ah leuk gedaan Salvador. Dus die hoge condensator ( 12mm)kan dan net onder de fandrager zegmaar (15mm). Ik kan het blok erwel onder uit schroeven om te bewerken want het zijn kruiskopje zo te zien. Moet ik alleen hopen dat ik het koperblok weer netjes onder fan kan monteren zonder die ene schroef, misschien ff een nieuw gaatje boren ofzo, moet wel lukken denk.
Waarschijnlijk wordt ie eind deze week besteld.

Bluppy: Wij meten het op de videokaart zelf als je comp aanstaat. Ik met een multimeter van de gamma ofzo, koste toen 20 piek, niet echt een zware investering als het je apparatuur inleven kan houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een simpele manier om die standaard koeler van die radeon 8500 af te solpen, zonder je kaart te mollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op dinsdag 22 januari 2002 15:53 schreef John_Hoek het volgende:
Is er een simpele manier om die standaard koeler van die radeon 8500 af te solpen, zonder je kaart te mollen?
ja, pinpas een stukje onder de ati sink, grote platte schroevendraaier tussen sinkje en pinpas, 1 keer draaien en plop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Hehe Salvador was me voor :)

John, de meest bekende manier (die ik overigens zelf ook ga toepassen) is de pinpas methode.
Pas tussen je kaart en koeler zetten en dan met een schroeven draaier de sink los wippen. Het schijnt te helpen als je hem eerst in de vriezer legt voor een korte tijd (in vriezer zakje tegen ijs vorming) zodat de lijm zwakker wordt en de sink makkelijker los komt.

Salvador ik laat het wel even weten hoe het met het modden van die CoolJag is gegaan als ik hem binnengehad en gemod heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Wat je overigens ook kan doen is gewoon met de juiste maat boor 2 gaten boren in de sink voor de condensators, maar dan moet je wel goed meten.

Er zit trouwens veel lijm onder die sink, ik hoorde 't zooitje echt KRAK zeggen. wat je ook het beste kan doen voordat je die sink er op zet, de gpu een beetje lappen. heb ik ook gedaan met heel fijn schuurpapier. volgens mij is alleen het binneste ronde wat je ziet de gpu, met een plastic bescherm laag er om heen. dat alles staat een heel klein beetje bol wat we niet willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik wil ook ff wat kwijt over die lijm, bij mij zat er te veel van die goedkoop troep op. Eraf halen van de Heatsink was een eitje, maar schuren van de core is een hele karwij, en ik heb nog steeds niet alles eraf kunnen krijgen, k'heb zelfs vaseline gebruikt!
Waarom gebruikt ATI zulke el cheapo koeling componenten?

Selachii, hoe heb dat ding op je kaart kunnen krijgen? Er is niet meer dan 4.5x4.5mm ruimte rond de core.
Ik heb gewoon een Coolermaster 6I11 door midden gezaagd!
nog steeds geen pics kunnen maken

oh en die ATI fan, draait nog vrolijk op 12volt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overlaatst een orbje op m'n Radeon gezet >:)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tweakground/images/radeon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 22 januari 2002 20:26 schreef KawaFD het volgende:
Overlaatst een orbje op m'n Radeon gezet >:)

[afbeelding]
en nou nog werkend zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 21:07 schreef FMS het volgende:

[..]

en nou nog werkend zien ;)
Moet ek fototje nemen voor de ongelovige thomas? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS, koop een stanley mesje, leg dat op je core, en schrapen maar. werkt prima, niet uitschieten hehehe. Was ong 10mins werk schat ik. Die heatpipe is een aanrader, gebruik em ook, werkt prima en kostte op de hcc nog geen 10,- nederlands guldens.

Voordat je de brakke prics bekijkt: het is een desktop kast, dus raak nie in de war :? er zit hier trouwens nog een standaard socket 370 koeler op. die 120mm fan draait trouwens op 7V => veel cfm, geen herrie.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/bxr2002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kijk eens die van mij doet nu al de 320 (Vmem op 3.72) enne waar zetten jullie die *heatsinks* mee vast ??
Heb nog 8 alpha heatsinks liggen...vandaar ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Peltier, goede tip, maar ik heb de heatsink al op de chip gesuperglued, de warmteovergang is wel goed want de heatsink wordt behoorlijk heet.
Maar hoe is die 120mm fan eigelijk vast gemaakt?

nog iets, dat AS adhesive werkt niet echt goed. je kan de sink nooit eraf halen, het stinkt en duur.
Volgens mij is het beter om gewoon de hele chip te bedekken met AS2 en op die laag AS paar druppels seconden lijm doen.

KawaFD, pics van je gemodde kaart zijn altijd welkom, vooral als de fan draait. ;)

Smokey, oude pics, Alpha heatsinks: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 22:14 schreef FMS het volgende:
KawaFD, pics van je gemodde kaart zijn altijd welkom, vooral als de fan draait. ;)
Zit geen fan meer in, lekker passief stil, temp is ongeveer hetzelfde als de originele heatsink met fan die draait.
Ik heb die orb bevestigd met Artic Thermal Adhesive en de sinkjes met dubbelzijde kleefband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet alsjeblieft het lappen van de GPU.

Dit lappen gaat alleen als je het op een vlakke plaat
kan drukken met iets van silver poets etc.

Dus zou je de gpu los moeten solderen....
Forget it.

Doe je het terwijl die op de PCB zit, met schuurpapier whatever. Dan wordt het oppvervlak wel op het oog mooi, maar
alles behalve vlak. En het contact met je koellichaam wordt
er zelfs slechter van.

Don't do it, to my opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS, 120mm fan zit vast aan de kast. heb em nu verplaatst direct boven de heatsinks. Das nog lastiger. gebruik nu (tijdelijk) een geo-driehoek die aan m'n hdd vast zit met secondelijm (snel droog en gemakkelijk weg te stanley-messen). de fan zit met ducktape vast zodat ik een scharnier heb. Dus Fan, ducktape, geo-driehoek, harddik... :?

Moet m'n Vcore nog verhogen, 310/310 zou mooi zijn. Ik heb ergens het gevoel dat de kaart beter presteerd door mem en core speed gelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op dinsdag 22 januari 2002 20:11 schreef FMS het volgende:

Selachii, hoe heb dat ding op je kaart kunnen krijgen? Er is niet meer dan 4.5x4.5mm ruimte rond de core.
Ik heb gewoon een Coolermaster 6I11 door midden gezaagd!
nog steeds geen pics kunnen maken

oh en die ATI fan, draait nog vrolijk op 12volt...
Dat ding is niet zo groot hoor :) Hij zit er gewoon met secondelijm op. (op de hoekjes dan, en normale thermal-shit over de rest. Ramsinks zelfde manier, dan alleen in 2 hoekjes lijm.

Het valt me mee hoe sterk de Radeon is. De kaart zit nog kaarsrecht in z'n AGP slot met deze cooler eraan. Komt ook omdat de chip zo laag op de kaart zit. Ik moest BTW een heeel klein beetje van de fan afsnijden, anders paste het niet :)

Owja, en die ATi fan op 12V houdt het nog wel ff uit, maar niet zo lang hoor.

voor de liefhebbers (mooi cam heh btw ;) )
Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/myradeon.jpg

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

woohoo, mijn LE mem draait nu op 1,55 volt..
Als ik hem hoger zet krijg ik allemaal gekke gekleurde tekens over mijn scherm heen, ik denk dus dattie niet hoger kan..
De core hebbik niet verhoogt..

Wat trouwens wel raar is, is dat 3D mark 2k1 halverwege elke test vast loopt op 272/275... ik heb geen artifact meer ofzo, maar de pc hangt dan gewoon...
enig id wat ik daar aan kan doen?? (Ik heb nog niet geflashed...)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op woensdag 23 januari 2002 17:06 schreef bluppy2 het volgende:
woohoo, mijn LE mem draait nu op 1,55 volt..

Wat trouwens wel raar is, is dat 3D mark 2k1 halverwege elke test vast loopt op 272/275...
ik neem aan 3,55V

Als hij crasht op 275 Core en niet op 250 Core moet je toch je Vcore ietsje verhogen...of beter cooling misschien een idee.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb me mem op 3.72 draaien is dat te hoog (Nog geen extra koeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
koeling is dan wel aan te raden ja. 3,72 is een mooi voltage om op te blijven draaien, ik zou niet veel hoger gaan. ik heb me mem al op 4v geprobeert en m'n sinkjes werden best warm. overigens was dat niet helemaal articfact vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hey salvador4 hoe hoog draait je mem dan ??? ik kan stabiel de 320 halen >:) maar "nog" niet artifact vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Momenteel op 3,80v daarmee loopt 325 mem perfect stabiel. met een hoger voltage lukt 335 ook nog wel voor een lange tijd alleen soms verspringen er dan wat textures, geen artifacts. Het is niet aan te raden om permanent boven de 3.8 volt te gaan zitten, en meer winst bereik je er toch nauwelijks mee. je marteld alleen je kaart. ik zou em gewoon op ongeveer 3,75v houden en dan sinkjes er op plakken, bereik je ook wel wat winst mee.

[edit] not needless to say maar ik heb wel een 120mm delta in m'n zeipaneel te hoogte van m'n radeon, ramsinkjes en een hp60 op m'n gpu. wellicht op lagere voltages maar dat speeld natuurlijk ook mee in de kloksnelheid. gpu en mem worden nooit warmer dan 26c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Met zo'n 3,8V komen momenteel de meeste rond zo rond de 320/330 uit voor het geheugen zo te zien. Veel hoger zou ik niet gaan voor het geheugen, het loopt al op ze achterpoten op die snelheid.
Ik zelf haal 324 op 3,8V maar dat is niet helemaal zonder problemen, 320 gaat langer goed. ALs ik langdurig iets speel dan zet ik hem meestal op 315. Misschien dat wat grotere sinks (nu halve alpha's die niet helemaal lekker zitten) en een andere gpu cooler (nu= gewoon nog stock) dat ik iets meer uit deze kaart kan halen nog. Maar veel hoger durf ik niet te gaan met het Voltage (Vgpu=1,88V , Vmem=3,8V wat ik misscchien verhoog naar Vgpu=1,95/2.00V en Vmem 3,9/4.0V als ik betere koeling heb). Mocht dit niet opwegen tegen de prestatie winst verlaag ik het gewoon weer naar mijn oude waardes, ben ik ook te vreden mee (en leeft mijn kaartje wat langer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god wat een ramp.

En ik dacht nog....
Nee geen heatsinks geen andere GPU cooler.
Ik ga gewoon op 290/290 zonder fratsten clocken.
Wel met voltagemod natuurlijk.

Maar nu....
Tja 320 >> es ff zoeken in de kelder in de
electronika troep van me, voor heatsinks.

Hehehehe. OK 315/315 is the way !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Ja het leven van een tweaker gaat niet over rozen en minimaal overclockte hardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag dan wel aan mijn kaart luggen, maarre 320mhz voor het ram haal ik echt niet. Nu loopt het op max. 306MZH stabiel met 3,68Volt. Zonder extra heatsinks en ben daar tevreden over.

Maar mijn core blijft regelmatig hangen met 1,89Volt met standaard fan en een extra 90mm fan eroverheen blazend op 300Mhz. 295Mhz gaat wel goed.

Dus 330/320Mhz is zeker niet voor alle kaarten hetzelfde. Wat betrefd ram snelheid warschijnlijk wel. Hynix is een goed merk met weinig variaties in kloksnelheden bij bepaalde ratings, maar de cores van ATI hebben wel grote verschillen, en de meeste houden het bij zo'n 300Mhz max. wel voor gezien....

op nar een ander koelplaat dan.

Ps. zal een blok lood (van de dakgoot geleent van de buren) ook werken als koeling. :? Het gewicht drukt dan lekker goed op de core en het contact is dan goed. Ten tweede is het lekker zacht en kan je het buigen, zodat de condensators niet meer in de weg zitten.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Ja sorry dat staat er niet bij maar ik bedoelde ook alleen het geheugen hiermee. De gpu's verschillen idd erg. Ik kan met 1,8V op de core niet verder komen save dan 315 en vandaar dat mijn geheugen daar ook naar toe gaat. Maar max draait ie nu 317/324 maar daar kan ik dus net een keertje 3dmark meehalen zonder artifacts en daar niet meer zonder.

Ik denk dat als jij ramsinks hebt en 3,8V op je geheugen dat je ook rond de 320 komt met je ram. Ik had namelijk zo'n beetje dezelfde ram snelheid op 3,66V als jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 16:42 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
topictitel aangepast:
"-= R8500 Voltage mod Topic - Deel 1 =-" >> "Radeon 8500 Voltage mod"

Ik verwacht niet echt dat dit topic 1000 reacties gaat oproepen en heel populair wordt hoor :)
Oeps >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lood als koellichaam.

Hmmmm lekker buigzaam zpul.
Wie weet krijg je lood vergiftiging :-)

Maar of het echt leuk werk als koellichaam ??
Altijd beter dan niks natuurlijk, dus voor ram sinks
is het nog zo gek niet denk ik.
Maar zie het maar mooi vlak te krijgen.

Voor de GPU zou ik het niet doen.
Maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Ps. zal een blok lood (van de dakgoot geleent van de buren) ook werken als koeling. Het gewicht drukt dan lekker goed op de core en het contact is dan goed. Ten tweede is het lekker zacht en kan je het buigen, zodat de condensators niet meer in de weg zitten....
Unquote:

Ik dacht eigenlijk meer voor toepassing op de core zelf?! :)

Nou wat denken jullie ervan... Is dit een goed idee of wel?!

(lekker goedkoop en makkelijk, zoals die flashtruuk en die potloodtruuk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>> Maar zie het maar mooi vlak te krijgen.

Gewoon... simpel he?! Er op hameren natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 31-08 00:40
uhm als je dat op je geheugen wilt plaatsen zou ik dit
NIET doen als jij gewoon een plat stukje lood erop legt
wordt ie alleen maar nog warmer al wil je dit doen

zorg dan dat je een patroon krijg zoals dit ongeveer :

|_|_|_|

gewoon blokje hout er tussen en mooie hoeken slaan
naarja kan je beter gelijk paar plaatjes alluminium kopen
en timmer.... timmer.... klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Uh John....dat je lood kan buigen is een voordeel, maar dat is dan ook het enige.

De soortelijk weerstand van lood is 210 x 10^9 Ohm m
die van koper is 17 x10^9 Ohm m ... (Aluminium = 27)

kweet niet precies welke waardes je moet nemen, maar ik dacht dat dit de informatie was die belangerijk was voor warmtegeleiding...

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

leuk die fotoz... mijn ATi R8500 is alleen wat minder goed aan toe

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011289978

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011290040

en nu ben ik dus hiermee bezig

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011821168

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011821248

voor het topic moet je maar hier zijn...
[topic=383608/1/30]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Tegen dat probleem liep ik ook toen ik het eerste sinkje plaatste. was echter binnen 5 min schoon. ik heb het geprobeert met een heel klein beetje adhesive in het midden maar je moet best veel kracht zetten om em recht te duwen. en dus weer het risico loop dat die troep er naast loopt. ik heb het een paar keer geprobeert maar de sinkjes bleven niet goed zitten met zo weinig ashesive. toen d8 ik sch**t ik ga geen vaseline pakken en heb ik dus gewoon as2 gepakt die niet zo stug is en seconde lijm, werkt perfect. koeler heb ik overigens wel goed gekregen met die adhesive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 28 januari 2002 00:55 schreef salvador4 het volgende:
Tegen dat probleem liep ik ook toen ik het eerste sinkje plaatste. was echter binnen 5 min schoon. ik heb het geprobeert met een heel klein beetje adhesive in het midden maar je moet best veel kracht zetten om em recht te duwen. en dus weer het risico loop dat die troep er naast loopt. ik heb het een paar keer geprobeert maar de sinkjes bleven niet goed zitten met zo weinig ashesive. toen d8 ik sch**t ik ga geen vaseline pakken en heb ik dus gewoon as2 gepakt die niet zo stug is en seconde lijm, werkt perfect. koeler heb ik overigens wel goed gekregen met die adhesive :)
bij mij zat het er al 1 á 2 dagen op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
kreeg je ze er nog wel makkelijk af? en ik las in je topic dat ie nog niet helemaal werkt? zo moeilijk is het toch niet om em schoon te krijgen, pak gewoon een zooi reinigings middelen, ik heb op mijn hardware al vanalles los gelaten, wasbenzine terpetine tinner alcohol spiritus alles werkt nog hoor en is brandschoon :) ik zie mijn chippies daardoor nog niet weg smeulen, en ff wat dust off (hoge druk in een bussie) om de kleine deeltjes weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waar ik aan dacht is een lekkere GROTE plak lood te gebruiken. Lekker een beetje dik ook. Dan blijft dat blok zo koel vanwege de massa, dat het volgens mij wel helpt... Of niet?

Ten tweede kan je er een grote ventilator en uitstekende flappen aan buigen en klaar is kees. ;) Als het stuk maar groot genoeg is, is die fan misschien zelfs niet meer nodig.

Het ziet er dan wel niet uit, maarre het resultaat geldt toch, niet dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op maandag 28 januari 2002 10:39 schreef John_Hoek het volgende:
Maar waar ik aan dacht is een lekkere GROTE plak lood te gebruiken. Lekker een beetje dik ook. Dan blijft dat blok zo koel vanwege de massa, dat het volgens mij wel helpt... Of niet?
Nee, dat werkt niet. Waarschijnlijk werkt het dan eerder als isolator. Lood wordt vaker als schild gebruikt omdat het zo slecht geleid/zwaar is.

Als je lood op je heatsink legt zal het er eerder voor zorgen dat de hitte beter in de chip blijft zitten (dat is iets wat je dus niet wilt ;) )

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op dinsdag 22 januari 2002 14:48 schreef salvador4 het volgende:
das een mooi blokkie zeg. ik denk dat ie ongeveer zo bewerkt moet worden als je de uitsparing naar beneden plaatst (iig in die richting);
[afbeelding]
Hier is een testje van een cooler die verdacht veel op de CoolJag lijkt ;) CoolJag test
Ik denk dat het wel voldoende is voor een radeon850o chippie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom lood is niet de way... :(

Dan moeten we maar wat anders zoeken wat makkelijk is te vinden en lekker zacht is en dan ook nog eens goed geleid.....

Iemand een idee om een dikke plakken koper ergens vandaan te halen...., liefst zonder dat het wat kost?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
hmmz ik zou alluminium nemen

1. buigt makkelijker
2. geleid ook wel redelijk ( koper beter )

Verder die pics van hierboven he!

Waar Heb Jij Die Heatsinkjes Vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Op maandag 28 januari 2002 00:50 schreef ReseTTim het volgende:
leuk die fotoz... mijn ATi R8500 is alleen wat minder goed aan toe

[afbeelding]

[afbeelding]

en nu ben ik dus hiermee bezig

[afbeelding]

[afbeelding]

voor het topic moet je maar hier zijn...
[topic=383608/1/30]
Waar komen deze heatsinkjes vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Je kan ze van best veel plaatsen halen die mem sinks. Ze zijn van Alpha en je kan ze in verschillende grootte bestellen. In nederland heeft oc-shops ze iig maar ik heb ze bij www.icomputer.nu vandaan maar die winkel gaat ermee stoppen volgens mij, hij heeft er nu nog drie voor f5,00 de stuk.
Ik zelf moet ze ook nog bestellen en doe dat bij 1coolpc want daar moet ik en nog wat mensen nog meer spullen vandaan hebben. 1coolpc verkoopt ook grotere versies. Ik neem zelf de grootste versie want daar kun je 4 van die kleinste uithalen en zijn dan weer eens tukkie goedkoper ;) Dit zijn ze overigens Ram sinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
OC shop heeft ze OF KAN JE HET ZO BETER ZIEN :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 28 januari 2002 21:21 schreef ernst het volgende:
OC shop heeft ze OF KAN JE HET ZO BETER ZIEN :?
uh lees nog es zijn reactie HEEL goed!! daar staat in oc-shop !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aluminium is zeker niet zachter als echt rood koper (geen messing) en buigt makkelijk. Ten tweede is het met mijn weten vele malen goedkoper.

Echter jullie brengen mij wel op een iedee. Er zijn bij de gamma of praxix whatever van die alu deurdorpels te koop voor een prikkie! ;)

Hier zitten al ribbels op, is lekker DIK en je kan er lekkere grote heatsinks uit zagen. Dan ben je voor ca. 5 euro klaar..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat is een simpele oplossing voor de ram sinks
denk ik.
Ik dacht dat je genoeg had aan die dingen als sinks voor
de 7805 voltage regulatoren.
Dit zijn van die lompe grote regulatoren.
Nu ja lomp, tenopzichte van de regulatoren die we
tweaken aan de ATI zijn ze lomp.

Dat zeg ik Gamma, die zijn ook savonds lang open !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Op dinsdag 29 januari 2002 06:37 schreef John_Hoek het volgende:
Aluminium is zeker niet zachter als echt rood koper (geen messing) en buigt makkelijk. Ten tweede is het met mijn weten vele malen goedkoper.

Echter jullie brengen mij wel op een iedee. Er zijn bij de gamma of praxix whatever van die alu deurdorpels te koop voor een prikkie! ;)

Hier zitten al ribbels op, is lekker DIK en je kan er lekkere grote heatsinks uit zagen. Dan ben je voor ca. 5 euro klaar..... :)
uhm zou dat nou wel zo slim zijn? ik wens je succes maar
heb je niet een oude pentium 2 cooler of pentium 1 misschien ook nog waar van die heatsinks aanzitten met van die grote punten erop?
daar gewoon blokjes van zagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik wel... maarre eens raken die ook op.... :(

Moet dus nu wat anders vinden en het mag eigenlijk niets kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righto !!

Maximaal voor minimale input !!
Way to go !!
Ik denk overigens dat elk plakje metaal dat mooi
vlak aanhecht aan een ram chip al helpt.

MAW alles is al beter dan niks.
Zoal je maar geen warmte isolater bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Hier in Den Haag zit zo'n comfi radio-winkeltje waar ze honderden soorten heatsinkjes hebben liggen voor in alle soorten versterkers en apperatuur. Er ligt veel troep bij, maar ook hele mooi blokjes af en toe...lekker neuzen dus :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: laat maar. sorry voor bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Laatst ff me raedeon gepushed om te kijken hoever ik kan komen. Uiteindelijk kan ik 315/325 glitchloos 3dmark2001 draaien. Quak3 enzo vinden het minder grappig.
Voltage was 1,85/4,05 >:)

Ik draai nu gewoon vrolijk 305/305 met 1,75/3,64. Geen gezeik, alles stabiel.

Ik moet zeggen dat de performance boost aan het einde minimaal is. Ik heb 3dmark gebencned op 318/330(niet heel erg veel artifacts) maar mijn score ging maar iets van 40 omhoog tov 310/310. De performance loopt boven de 310/310 gewoon niet meer zo hard op als daarvoor. Als je kaart nu dus tussen de 295/295 en de 310/310 draait zou ik er niet al te veel moeite voor doen om hoger te proberen te komen.

Ik heb nu btw wel de 6600 punten grens verbroken met me p3tje :)

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2593416

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 12:21 schreef Selachii het volgende:

Als je kaart nu dus tussen de 295/295 en de 310/310 draait zou ik er niet al te veel moeite voor doen om hoger te proberen te komen.
Klopt, op dat punt gaat denk ik de processor een belangrijkere rol spelen. http://www.digit-life.com/articles/r8500oc/index.html hier staat waar jij het over hebt, misschien vind je het wel interessant, je weet het niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Op woensdag 30 januari 2002 09:04 schreef John_Hoek het volgende:
Had ik wel... maarre eens raken die ook op.... :(

Moet dus nu wat anders vinden en het mag eigenlijk niets kosten :)
laat ons even weten tot hoever je gekomen bent
met die kopere deur strippen van de gamma

ik denk dat je daar nog best hoog mee komt
vooral als je active cooling aan de zeikant erover heen laat
blaazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

YEZZZZ, hijs eindelijk binnen :D Maareh, ik ga er niet meteen aan modden :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen even een vraagje, mijn fannetje van me radeon loopt hard te kutten. Hij maakt vage geluiden bij bijvoorbeeld het opstarten, eerst denk je: naja ik maak em ff schoon en hij deet het weer. Maar hij begint nu steeds vaker dit te doen en steeds langer.

Ff een idee om terug te gaan naar de winkel? of zal ik gewoon zelf een los fannetje kopen? Ik had bij freezinghardware.nl eentje gezien en daar kreeg je een soort dubbelzijdig plakband bij dat warmte zou geleiden. Werkt dit goed genoeg voor een radeon? want die dingen worden lekker warm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Je kan ook ff een beetje smeren. Gewoon een vloeibare smeerolie halen en een drupje op het asje laten lopen. Bij mijn mobo fan werkte het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand my uitleggen hoe ik mijn radeon LE naar een
retail kan flashen.Voltage is gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op zaterdag 02 februari 2002 14:06 schreef IT het volgende:
Kan iemand my uitleggen hoe ik mijn radeon LE naar een
retail kan flashen.Voltage is gemod.
http://www.xcl-clan.com/download2.php3?id=62
Deze downloaden, dan naar DOS (bootdisk) en dan 'start' intikken, krijg je allemaal makkelijke menu'tjes dankzij John....dan flashen>retail PAL :)

suc6

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 17:54 schreef Selachii het volgende:

[..]

http://www.xcl-clan.com/download2.php3?id=62
Deze downloaden, dan naar DOS (bootdisk) en dan 'start' intikken, krijg je allemaal makkelijke menu'tjes dankzij John....dan flashen>retail PAL :)

suc6
Maar ik heb er 98/XP/2000 opstaan met bootmagic.
Als ik dit programma uitpak en op diskette zet,
en dan opnieuw opstart dan krijg ik:
Kan dit programma niet onder dos starten!
Wat nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op zaterdag 02 februari 2002 23:38 schreef IT het volgende:

[..]

Maar ik heb er 98/XP/2000 opstaan met bootmagic.
Als ik dit programma uitpak en op diskette zet,
en dan opnieuw opstart dan krijg ik:
Kan dit programma niet onder dos starten!
Wat nu??
Als je met een bootdisk opstart naar DOS en je draait dat proggie krijg je een melding dat hij niet onder DOS werkt ???? Dan doe je toch iets fout...kzou niet weten wat.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik hem naar R8500p geflashd,maar mijn geheugen
staat nog op 250/250 default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
tja nu we toch over flashen bezig zijn...

ik wil mijn bios flashen naar 300/300
maar de bios van J. Hoek. die gaat maar
tot 275/275 en dus flashradeon201.zip
die doet het niet als ik custom wil flashen naar
een 300/300 kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop die LE van jou geflashed wel op retailsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Het zou toch echt moeten werken als je er een retail8500p bios in heb geflashed.

Die custom bios begrijp ik ook niet helemaal.

Ik vind het een beetje een sucky naaistreek dat tweakers.net vandaag een potloodtruc artikel op de frontpage heeft gezet...waarom die van mij niet? Die was een maand eerder en VEEL uitgebreider...GRMBL

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ja, dat is een naaistreek Selachii, eveneens voor John Hoek, dit is hier in het forum nu al eeuwenoud nieuws.
Nieuws is waarschijnlijk alleen nieuws als het van ver komt.
Je had het beter eerst op een vage Japanse site kunnen submitten.
Hetzelfde gebeurt met de driverupdates, die worden gesubmit, maar niet geplaatst, de link word in het forum gegooid en als iedereen hier er al een paar dagen mee draait zie je het als nieuws verschijnen en gaat een ander met de credits strijken. Zie ook de 6032 drivers nu en dat was ook met de vorigen.
En nee, ik heb niets gesubmit, daar ben ik al zo'n 1,5 jaar geleden mee gestopt.
Maar je kijkt wel met andere ogen naar het niveau van het "nieuws" en de mensen die het plaatsen moeten.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Op zondag 03 februari 2002 12:20 schreef Selachii het volgende:
Het zou toch echt moeten werken als je er een retail8500p bios in heb geflashed.

Die custom bios begrijp ik ook niet helemaal.

Ik vind het een beetje een sucky naaistreek dat tweakers.net vandaag een potloodtruc artikel op de frontpage heeft gezet...waarom die van mij niet? Die was een maand eerder en VEEL uitgebreider...GRMBL
ik zal die gene van jouw site eens gaan proberen,
mjah Tweakers.net zuigt kwa nieuws , price watch klopt ook vaak geen zak van...
dus ik surf meestal gelijk naar het GoT
vroeger keek ik nog wel eens op tweakers.net en daarna
ging ik naar het "tech forum"

lekker lullig van die potloodtruck ik zag het vanmorgen ook al ja, ach ja...
jij bent hier geen admin, ik ook niet

[FUN MODE]
kom we maken een nieuwe news site :P :P :P
www.tweakers.selachi.wil.het.zo.com :P :P ( just joking )
[/FUN MODE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Op zondag 03 februari 2002 12:08 schreef IT het volgende:
Loop die LE van jou geflashed wel op retailsnelheid?
ja hij loopt gewoon op 275/275
ik moet hem nu steeds handmatig met dat verrotte powerstrip
op 300/300 zetten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij powerstrip kan het toch ook direct bij het opstarten?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
met het prog radedit laad je een bios je stelt de snelheden in die je hebben wilt ( die voor jou stabiel en zonder artifacts zijn), je saved het en je flasht het dan.
Dan heb je powerstrip oid niet meer nodig.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Met powerstrip kun je ook gewoon je juiste snelheid 'saven'. De simpelste manier is hem instellen op de juiste waarde en netjes rebooten. De volgende keer start hij dan gewoon op met de door jouw laatst gebruikte instelling.
Je kan ook je standaard snelheid van de kaart opnieuw laten scannen. Je gaat naar 'options' in powerstrip menu en vervolgens naar 'preferences'. Dan doe je quicksetup en doe je een 'Rescan' (je moet dan van te voren al even je nieuwe core en mem speed ingesteld hebben). Het programma ziet je nieuwe waardes vervolgens als de standaard van je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 15:47 schreef Morph666 het volgende:
[..]
ik zal die gene van jouw site eens gaan proberen,
mjah Tweakers.net zuigt kwa nieuws , price watch klopt ook vaak geen zak van...
dus ik surf meestal gelijk naar het GoT
vroeger keek ik nog wel eens op tweakers.net en daarna
ging ik naar het "tech forum"
lekker lullig van die potloodtruck ik zag het vanmorgen ook al ja, ach ja...
jij bent hier geen admin, ik ook niet
[FUN MODE]
kom we maken een nieuwe news site :P :P :P
www.tweakers.selachi.wil.het.zo.com :P :P ( just joking )
[/FUN MODE]
Hhaha lol! Tja vrees dat GOT soms practischer is voor links dan tweakers maargoed. Al met al staat er op tweakers altijd wel iets dat nuttig is. naja soms dan.

goed back on topic. kheb gister voor 1 euro 10 twee stukjes heatink gekocht. ff kwartiertje gezaagd en uiteindelijk m;n oude oversized alu sinkjes vervangen door deze kleine zwarte krengetjes. effectief genoeg en niet zo overkill groot.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/ATI2.JPG

Owja, plak een stukje plakband over je vmod, dat gaat easy en tis wel zo makkelijk. weet je ten minste zeker dat je grafiet secure zit.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/ATIVMOD.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 20:17 schreef John_Hoek het volgende:
Quote:
Die 2 manieren mij te link, heb lieverzekerheid over de totale vervangingsweerstand, dus voor mij solderen, of de bios truuk moet werken, maar dat geloof ik niet echt dat dat gaat werken.

Unquote:

Kan heel veilig worden gedaan, mits je het voorzichtig doet en bij het schrapen oplet dat je dit van de bovenzijkanten van de smd weerstand doet en niet in het midden ervan! Dan kan je te gemakkelijk teveel weghalen en gaat het mis!

Potloden kan je makkelijk doseren, en verlaagd de weertsand. tesamen kan je redelijk veilig je voltages omhoog krikken.

Nu kan je ook zeker weten wat je doet, je schraapt een keertje en/of trekt een potloodstreepje op die ander weerstand en laat de kaart draaien. je meet dan even de spanningen realtime en doet dit opnieuw.

Hir vind je alle spanningen die nodig zijn, en dat zijn DUIDELIJKE grote spanningspunten op je Radeon kaart. je kan hier ook heel gemakkelijk twee draadjes aan solderen om te kunnen meten in je kast....

http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/gpu_mem_voltage.jpg
Door dat gemod is m'n kaart wel naar de klote hoor, nadat ik nog ff krikje gaf aan m'n geheugen, hij stond maar op 3.52v kan verdorie minstens 3.65v aan en hij gaf allemaal van die rare kutkleuren en strepen erdoorheen en in windows kon je al helemaal niks zien. Zo veilig is dat gepotlood dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op zondag 03 februari 2002 21:17 schreef timzuiddam het volgende:
Door dat gemod is m'n kaart wel naar de klote hoor, nadat ik nog ff krikje gaf aan m'n geheugen, hij stond maar op 3.52v kan verdorie minstens 3.65v aan en hij gaf allemaal van die rare kutkleuren en strepen erdoorheen en in windows kon je al helemaal niks zien. Zo veilig is dat gepotlood dus niet.
Koel jij je kaart dan ook nog extra?
Doet het nu helemaal niet meer? Heb je de potlood er nog afgehaald? Ik gebruikte gewoon een gum en mijn nagel en ik had dan altijd weer standaard spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

[..]

Ik heb nu 2 mensen gezien die allebei hetzelfde hadden, zei hadden hun kaart alleen kortgesloten...ik veroordeel je niet, maar heb je toevallig gepencild terwijl je pc aanstond? Uitgeschoten bij het aflezen van het voltage ?

1 van heeft z'n kaart gewoon terug gekregen, van die andere loopt nog een topic hier op GoT.

Owja, om ff terug te komen op die nieuwssubmot van tweakers. Check de hardocp frontpage...staat het artikel voor de 2e keer op :)
hardocp
That link you posted yesterday has some erroneous info for measurement points. This link is better. http://www.xcl-clan.com/articles.php3?id=29
das moooi :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

grmbl

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:08

charrel

Cortisol4life..

met welk programma testen jullie de snelheden van de kaart?
en hoe zet je die voor altijd omhoog na de mod? Is flashen dan de enigste optie?
ik kan met powerstrip wel makkelijk op 275/275 draaien maar dat is een evaluatie versie. En werkt dus niet definitief| :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,kan er iemand eens duidelijk uitleggen
hoe je en LE naar Retail flasht.
Want als ik naar R8500p flash,
dan staat hij weer op 250/250
Welke bios is de beste(memory timings)
improved
orgineel R

Voor mijn is 275/275 zat!(tot ik betere koeling heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
Deze topic is slechts 16 pagina's lang, als je gewoon van af het begin begint te lezen kom je alles wat je nodig hebt tegen incl. links voor de downloads etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom je meerdere keren tegen denk ik. haha :)
er staat een voltage mod op www.xcl-clan.com vrij duidelijk en easy. Remember: kloten met je kaart blijft voor je eigen risico, hoe klein het risico ook is.

Kijk uit met het potloden dat je niet toevallig een paar connectors met elkaar verbind.

Wat schrapen betreft: je kan het nie ongedaan maken, met potloden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb nu 2 mensen gezien die allebei hetzelfde hadden, zei hadden hun kaart alleen kortgesloten...ik veroordeel je niet, maar heb je toevallig gepencild terwijl je pc aanstond? Uitgeschoten bij het aflezen van het voltage ?

Unquote:

Lijkt me wel dat die dat gedaan heeft... Was vergeten om zijn computer even uit te zetten voordat hij ging kleuren.

Als je een potloodlijn trekt met de kaart onder spanning, heb je een moment dat je potlood beide contacten tegelijk kan raken en dat je gehele binnenwerk van grafiet lekker ee gaat geleiden. Oftewel een zeer lage weerstand, oftewel een lekker hogere spanning op je Rammetjes.... Poef! :)

Potloden is en blijf safe, zolang je er je maar je gezonde verstand bij gebruikt. ;)

Hetzelfde geldt voor schrapen, echter dit is omontkeerbaar en heeft wat meer risico. Al met al werken beide methoden prima. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAW stop wat meer tijd in het uitvoeren van de procedure.

Meten is weten !!
Kaart eruit, krassen, kaart erin.
Voltmeter probes aansluiten (zonder sluiting)
PC aansteken, hand bij het snoer.
IF echt te hoog -> stekker er direct uit, en gummen
ELSE
hopen dat die sneller is !!
END;

Verwijderd

Dit zat vanmorgen in mijn bakje van iemand die mijn flashradeon8500 package wilde uit proberen. :)

Quote:

I have tried it but without luck :(

I get allways a "Reg mapping error" - do you know what this mean? Has it
something to do with the flashrom.rom (.dll)?

Here some more informations to my graphic card and what happend - perhaps
you have an idea what i can do to flash a working bios:

- Jetway RadeonVE 64MB SDR (RV100B1C)
- EEPROM: ST M25P05V6
(http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/7641.pdf)
- Flashrom detects: ASIC_SF 5150 (its ok - my card has 5159)
ROM NX25F011B (why not M25P05 ???)
- what happens: i would flash my bios from ntsc to pal, but i choosed the
wrong and now i can't boot my PC or flash a working bios :((
(and i used the flash program (sflash) which i get with my graphic card and
this program doesn't compare the asic's :( )

MaXe

Unquote:

Wat een sukkel!... Probeerd een speciaal aangepast programma voor de radeon 8500 te gebruiken voor een standaard radeon kaart....

Best wel lachen niet.... ;)

Verwijderd

John,

Je hebt vast meer van dit soort leuks.
Uit beleefdheid ff de namen weg gummen en posten hier.
Dit soort blunders maken me dag goed.

Geen beter vermaak dan ...

Nee dat is wat lullig, maar je bent toch aardig
van god los als je de verkeerde kaart flashed.
Maar goed, er komt zo vast iemand klagen die zijn oude
ATI ISA VGA kaart wil flashen naar een Radeon 8500 retail.
Nu lachen we erom, morgen komen we niet meer bij als het
waarheid wordt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imand die zich MaXe noemt mag zich wel achter zijn oren krabben.... ;)

Enerzijds is hij zo intelligent dt die weet welke componenten er op zijn kaart zitten, zelfs de R100 (Radeon) core en de desbetreffende Eprom. Anderzijds weet hij niet eens dat een R100 core compleet anders is als een R200 (Radeon 8500) core... :?

Kortom zo'n tweaker die denkt er wat van te weten maar eigenlijk toch ook niet. ;(

Hoevaak ik het al niet meegekmaakt heb dat ik een computer aan de gang moet krijgen, die weg was gebracht voor reparatie bij een officieel bedrijf en nog slechter werkend terug kwam. Drivers missen etc. Wat een gedoe! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

mijn mod, (eindelijk)pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013780468

meer info @ [topic=412613/1/25] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kol***re Wat een grote GPU koeler op je core....

Zal wel lekker draaien niet? ;)

Wat zijn je resultaten met overklokken geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

hij OC'd lekker, 310-310 lukt wel.
maar na de laatste (mislukte) voltage mod poging heb ik het maar bij 310.310 gelaten.
v-mem is 3.5, v-core is 1.69.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm voor het squeezen van de laatste paar Mhz's
Heb je dus erg veel extra troep nodig, plus het opofferen
vaak van een PCI slot.

Mijne loopt nu op 281 Mhz GPU en 297 Mhz Mem.
Zonder actieve koeling etc.
3dmakrs2001 (niet SE) score 9100

Xp 1900+ (1575 Mhz)
FSB 175 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Mijne loopt al tijden 317/324 met alleen mem sinks. De rest standaard.
Ik heb gisteren avond mijn net binnengekomen CoolJag bevestigd Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/jag3.gif(bedankt Salvador, ik heb allen dat hoekje aan de andere kant eruit gehaald zodat het dikkere gedeelte intakt bleef en het gedeelte wat normaal boven je socket zit verzaagd) en ik heb wat grotere memsinks erop geplaatst maar moet nog ff gaan kijken wat ik aan dit alles heb gehad.
Vanochtend wel een run 3dmark2001SE gedaan maar met SE zakt mijn NatureTest van een gemiddelde van +/-51 naar 37 en hal dus een flink lagere score. Zal morgen ofzo ff een oude 2001 een test draaien met nieuwe drivers en dan ga ik het voltage maar weer eens uppen om te kijken of die sinks nog wat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel OC haal je met een 8500 LE zonder Voltage mod??

Hij loopt standaard op 250/250...

Is de 275/275 zonder probs en extra cooling te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op woensdag 20 februari 2002 18:21 schreef Thund3rKn0L het volgende:

Probeer het en je merkt het wel ....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op woensdag 20 februari 2002 18:21 schreef Thund3rKn0L het volgende:

Het is heel verschillend. Ik ben als ik het goed heb onthouden ooit tot 284/273 gekomen. Dit was echter al met een fan blazend over mij videokaart anders kon hij namelijk niet eens artifact vrij draaien op 250/250 maar dat is een ander verhaal. Er zijn ook mensen die de 270 niet redden voor mem en core speed.

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik heb net de volgende dingen gedaan:
- laatste 6032 drivers geinstalleerd (loopt mijn naturetest weer normaal met 3dm2kSE)
- Vgpu omhoog gegooid naar 2.00V
- Vmem omhoog naar 3.98V

Het resultaat is de 10297 score en dat is voor w2k echt onwijs goed. (ATi8500@320/330)

Ben nu mij voltage een beetje aan het verlagen want ik vind te veel van het goede voor standaard gebruik. Zo te zien is de sweetspot voor mij 1,93Vgpu en 3,89Vmem. Haal ik nog 320/328.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste