Radeon 8500 Voltage mod

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 10:03
Op zaterdag 22 december 2001 15:32 schreef ErikRo het volgende:
Domme vraag misschien, maar hebben deze modjes ook nut op LE 250/250 qems met maar 4 ms geheugen ipv 3.6ms?
Het is geen kaart uit 1944, het is nano seconden, geen ms!
En ik denk zelf dat het weinig effect heeft, zal niet zeggen dat je de 275 niet kan halen, maar de 300 zeker niet!

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel spanning mag er maximaal op zo'n DDR geheugen zitten (mits het geheugen goed gekoeld is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
ben er ook benieuwd naar *boem*

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op zaterdag 22 december 2001 18:00 schreef KawaFD het volgende:
Hoeveel spanning mag er maximaal op zo'n DDR geheugen zitten (mits het geheugen goed gekoeld is)?
Dacht tussen de 3,4 en de 3,6 volt, (fabrieks opgaven)
meer kan natuurlijk altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het hele systeem in zoverre dat ik het toe kan passen. echter wat ik niet begrijp is wat de potlood streep doet om de weerstand te verhogen. Je brengt een geleidende laag aan zodat de totale weerstand hoger wordt :?

natuurkunde is ff geleden maar goed. Blijbkaar moet het zo zijn dat 2 paralel geschakelde weerstanden een grotere weerstand opleveren. Dus je kan de ohms optellen?
2 ohm + 2 ohm is 4 ohm? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
In serie moet je toch de weerstanden optellen
Rt=R1+R2
In Paralel moet je zo doen Rv=1/R1+1/R2

Toch...

Hahah ik heb electro gedaan

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op zaterdag 22 december 2001 21:40 schreef robbie007 het volgende:
Rt=R1+R2

Toch...

Dit klopt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De potlootstreep laat de geleiding toenemen, ofwel de weerstand VERLAGEN!

Aangezien er twee weerstanden als spanningsdeler worden gebruit, kan je kiezen:

Ofwel de eerste weertsand verhogen. Bijv. schrapen of solderen.

Ofwel de tweede verlagen dmv potloden.

Deze laatste methode is veilig. Echter ik heb ook nhet verschijnsel meegemaakt dat de potlootstreep vervaagd na verloop van tijd.

Dit komt doordat de SMD weerstanden de potlootstreep niet goed laten houden. Ik heb dit opgelost om eventjes met spiritus of beter thinner over de weerstand heen te gaan. dan los je wat van die verflaag af... ebven met een oor-stokje aanbrengen en gelijk weer afdeppen met de andere zijde ervan. verder niet onnodig lang laten inwerken.

Ook bleek dat een zeer zacht potlood beter werkte ; dus iets van 4B ofzo...

Wat betrefd de weerstand om te kleuren. In vrijwel alle gevallen moet je de meest linkse hebben. De vierde weerstand van rechts dient alleen om te compenseren tusen retail en OEM.

Maar in praktijk kan je er veel op krassen zonder dat je snel omhoog gaat in spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die meest linkske nu toch geen diode(groter dan de rest?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 00:46

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

in ieder geval heeft het geen zin om te krassen op de 4e bij mij.

Voltage was 3.16v en blijft gelijk. Zal nu eens de eerste en grote proberen.

Dit is waarschijnlijk geen diode, aangezien ik het vreemd zou vinden als ati de weerstand zou veranderen in een diode in een latere uitgave.(oftewel dat er veel veranderd wordt).

Ik ga nu eens deze eerste krassen.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keep us updated.
Als we niets meer van je horen weten we dat het deze niet was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Laatst online: 10-09 00:46

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

ok, ik leef nog :). Met krassen bedoel ik met potlood inkleuren, niet schrapen.

Ik vind het niet opschieten. Heb het voltage nu omhoog gekregen van 3.16 naar 3.19. Dit door er zo ongeveer een laagje grafiet op te leggen (korreltjes >:) ) Maar aangezien ik minstens 3.4 volt wil, ga ik maar eens solderen. Potmetertje ertussen ofzo :z

Maar dat wordt waarschijnlijk morgen.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Op zaterdag 22 december 2001 01:21 schreef E-MANs het volgende:
[afbeelding]

Rechts van Q10 zitten 4 dingen.
van boven naar beneden
1 condensator
2 weerstand
3 weerstand -> meer weerstand, meer gpu voltage
4 diode
klopt de volgorde van de 4 smd componenten voor alle kaarten :?
ik heb namelijk een club3d!
E-MANs, Als ik naar die foto kijken zou het lijstje als volgt moeten zijn:

van boven naar beneden
1 Ferrite bead (Kan je controleren door met je multimeter de weerstand te meten, als je tussen de nul en 1 Ohm meet dan is het een Ferrite bead, ipv condensater)
2 weerstand
3 weerstand
4 condensator, als het een bruin ceramisch ding is dan is het een condensator, diodes zijn meestal van glas en rond.
Ik kan dit niet helemaal goed zien op deze foto.
Zelf heb ik een Radeon Vivo, dus geen 8500, ik kan alleen maar afgaan op deze foto.

Het is geen antwoord op je vraag, ik moest dit toch even kwijt. Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op zondag 23 december 2001 11:49 schreef 6Pac het volgende:
Voor de mensen die het niet gezien hebben!!.. (gelukkig kan ik Cyrillish lezen :) )

[topic=358918/1/75]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey emans, mooi waterblok :) wat zijn je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 12-09 16:29
oke zoals jullie misschien gelezen hebben is er nog een manier om het voltage op te schroeven en daar was nog niet zo heel veel over bekend, maar ik ben ff op rage3d geweest en macci ligt het daar ff feintjes uit. ik heb ff snel wat crappy pics genomen en nu moet iedereen zonder problemen en al te veel risico's deze mod uit kunnen voeren.

ik ga het morgen proberen.

Zie hier waar het weerstandje voor het GPU voltage moet komen. tussen pin 4 en 5 dus. Het draadje dat naar pin 4 moet kan je eventueel ook aan je case bevestigen, dat is voor de ground. 6,67Kohm ohm zou moeten zorgen voor 1,75v ipv 1,60v bij de oem kaarten. (bij mij is het 1,62v)
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/fron.gif

En hier zie je waar het weerstandje voor voor het mem voltage moet. Het zelfde verhaal als GPU voltage dus. ook hier zou 6,67Kohm voldoen voor 3,46/3,5v. 5Kohm zou uitkomen op 3,6/3,7. Dit is bij mij standaart 3,15v
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/backmem.gif

als hier ergens een foutje tussen is geslopen of mocht het niet werken dan probeer ik het op de moeilijkere manier en dat horen jullie dan nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op maandag 24 december 2001 00:00 schreef Peltier het volgende:
Hey emans, mooi waterblok :) wat zijn je temps?
Heb een waterblokie en peltier 80 watt besteld, heb hem nog niet thuis, waarom denk je dat ik een waterblokie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
ow mijn swiftech MCW462, ja prima blokje, makkelijk aan te sluiten met de speciale slangen, en ze passen precies in de eheim 600 liter/pu pomp.
Mijn temps: ik hem mijn rad nog niet eens aangesloten, doe ik als mijn houten case af is, zit nu met een emmer. De temp van het water in de emmer is max 33 graden, dus je kunt mijn cpu temp wel raden :), ik kijk liever nie naar mijn temps, want ook al geeft/liegt ie 60 graden aan, is ie nog ver te OCen, natuurlijk als mijn water onder de 17 graden blijft is ie nog wat verder te OCen, heb een keer met ijswater geprobeert (-10) dat ging wel lekker, tot dat het water 7 graden werdt, weet niet meer het aantal mhz lag dik in de 1,6 ghz, nie slecht he voor een 100fsb 1,3 ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik las het ook bij rage3d over die manier van Macci. Ik denk dat ik die maar eens ga proberen. Lijkt em makkelijker om een weerstand over die 'u8'-chip te zetten dan die andere eraf te halen en een nieuwe voor in de plaats te zetten. Mijn core kan al tot 310MHz zonder te crashen maar op 304 loopt ie helemaal stabiel. Ik ga daarom waarschijnlijk alleen de Vmem modden zodat ik 300/300 kan draaien. Of ik mod ze allebei en kijk of ik die core ook nog naar 320 kan krijgen ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zaterdag 22 december 2001 21:40 schreef robbie007 het volgende:
Rt=R1+R2
Toch...

Unquote:

FOUT!!!!!! ;)

het is voor een parrallele weerstand:

1/Rv = 1/r1 + 1/R2 . eventjes wel anders he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
ok mod(s) geslaagd; hier zijn fotos van die van mij en e-man.

----------
e-man's vmem mod met een smd weerstandje.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/mod/petervmod.gif

mijn vmem mod.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/mod/vmod.gif

mijn gpu mod.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/mod/gpumod.gif

het geheel van mijn mod.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/mod/gpumem.gif

en hier 2 gemodde radeons.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/mod/2mod.gif

hier het originele smd weerstandje.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/mod/klein.gif

ja ze zijn best klein.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/mod/klein1.gif

exacte waarde van de originele mem weerstand.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/mod/mem.gif

exacte waarde van de originele gpu weerstand.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/mod/gpu.gif

mijn gpu is nu 1,72v ipv 1,62 met 910 ohm weerstand.
mem is nu 3,55 ipv 3,15 met een 1800ohm weerstand.

ik ga hoger zodra extra koeling en heatsinkjes binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe veel winst heb je nu met deze hogere spanningen?
Op hoeveel MHz draai je nu?
En levert het wat op met benchmarken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op maandag 24 december 2001 18:47 schreef Coenen het volgende:
Hoe veel winst heb je nu met deze hogere spanningen?
Op hoeveel MHz draai je nu?
En levert het wat op met benchmarken?
ik heb nog nouwelijks geexpirimenteerd, ik was net thuis en ben toen gaan eten. ik heb iig 2 x 3dmark2k1 gedraait op 292 gpu en 298 mem en dat draaide vlekkeloos. dat was eerst max 285/280 zonder articfacts.

of dit stabiel blijft lopen durf ik niet te zeggen maar ik verwacht van wel, ik heb nogmaals nog niks kunnen doen. dat ga ik vanavond of morgen ff uit zoeken.

mijn 3dmark score ging van 9300 naar een kleine 9600. maar mijn systeem was niet optimaal overklokt >:)

ik heb een grote berg heatsinks besteld en een goede chipset koeler en hiermee wil ik minimaal 5 mhz ;) winst extra halen. ik heb hier ook nog zat weerstanden liggen en ga die allemaal proberen zodra ik beter koeling heb.

310/310 moet zeker lukken.

[edit: 295/303 loop stabiel zonder extra koeling]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik dacht ook dat 270/270 stabiel liep hier, maar na een paar uurtjes CS spelen kreeg ik opeens rode puntjes in het beeld. Ram was gewoon te warm geworden :( Zo zie je maar weer dat een keertje 3dmark draaien niet goed genoeg is om te kijken of het wel stabiel loopt.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Ik zit er inmiddels al weer 4 uur achter. ik heb ut gespeeld, quake3, max payne en rtcw rond de 290/300 zonder enige problemen. gpu en geheugen worden niet echt warm, ik heb wel een degelijke airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

YEAH

op rage3d stond een post over de pencil trick, dat als het mensen niet lukt met nummertje 4, dan moeten ze het eens met nummertje 1 proberen.

Dat heb ik dus gedaan, 1 klein streepje erop...niks. Nog een...nogsteeds niks, eentje langs de zijkant...hey, 3,21V dat had ik nog niet gezien. Nog ff een streep aan de zijkant erbij en YEAH 3,49V !!!! Ik ga NU BENCHEN!!!!

Zet dus een streep langs de helemaal linker om je Vmem omhoog te helpen.

[update]
Ok, 280/280 iig geen artifatcs+ 100% stabiel. op 300/300 een paar artifacts.

DIT HEERSCHT!
[/update]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een softwareprogje om je mem voltage te meten, of moet dit echt met me multimetertje?

Ik vermoed nl dat ik 3,5v mem heb vanwege het feit dat ik met m'n geflashte bios zo naar 276/276 kan.

Ik zou dit graag ff op een "veilige" manier confirmeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Kan niet softwarematig.
Maar reken der maar niet op dat ie 3,5v standaart draait, eerder iets van 3.15. ik kon ook wel 275/275 draaien standaart.
En met een multimeter meten is veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men heeft het steeds over:

"nog een paar artifacts."

Wat is een artifact??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Laatst online: 24-08 09:12
Hmmz, varieert, als ik bij de 3dmark 2001 artifacts krijg is het in de vorm van strepen, blokjes door m'n beeld, bij de nieuwe Medal of Honor demo (die is dus fuckin' mooi met radeon :D ) zijn het vlekken op de muren en vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vmod: pencil tric, meest linkse blokje, ff met spiritus afgenomen, voorzichtig met een heel hard potlood (om niet teveel voltage te geven) ff paar strepen gezet.

voor Vmod haalde ik 275Mhz met op lange termijn glitches. Haal nu 300Mhz. ECHTER, heb geen voltage meter, en geen ramsinks dus heb ff 2 minuten getest en toen alles weer afgenomen.

Ik heb m'n core altijd op 300Mhz draaien en m'n ram op 300Mhz gezet. Toen gekeken hoe de vertex shader het deed in 3dmark. EEN EN AL GLITCH. streepje op het meest uiterste blokje van u8 af. Hey, minder glitches. Nog een streepje. Nog minder glitches. weer een streepje. hmz perfect beeld. dat is mooi, alles schoongemaakt om niet toevallig m'n radeon te fryen.

Het moge duidelijk zijn dat het rete goed werkt die vmod. Bravo! Zodra ik m'n thermal paste (zink oxide geen arctic marketing) weer heb zet ik die ramsink erop, loop ik ff langs selachii zodra kerst voorbij is, en dan mod ik het beestje in iedergeval naar 300Mhz, wellicht is 310 wel te doen maar het streven is 300/300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
Wat voor 3Dmark score heb jij dan?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen 3dmark gerundt, ik wil 0% risico lopen dat ik door stomiteiten het ram om zeep help. Wilde zuiver weten of ik uberhaupt met vmodden in het kort 300Mhz kan halen. Dat lukt. Nou weet ik genoeg om door te zetten om dat ook echt 100% stabiel en glitchless te maken.
Khad hiervoor met m'n tbird 800@980, radeon@300/275, 256mb ram, en 140Mhz FSB ergens in de lage 6300 3dmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op maandag 24 december 2001 18:15 schreef salvador4 het volgende:
ok mod(s) geslaagd; hier zijn fotos van die van mij en e-man.

----------
e-man's vmem mod met een smd weerstandje.
[afbeelding]

mijn vmem mod.
[afbeelding]

mijn gpu mod.
[afbeelding]

het geheel van mijn mod.
[afbeelding]

en hier 2 gemodde radeons.
[afbeelding]

hier het originele smd weerstandje.
[afbeelding]

ja ze zijn best klein.
[afbeelding]

exacte waarde van de originele mem weerstand.
[afbeelding]

exacte waarde van de originele gpu weerstand.
[afbeelding]

mijn gpu is nu 1,72v ipv 1,62 met 910 ohm weerstand.
mem is nu 3,55 ipv 3,15 met een 1800ohm weerstand.

ik ga hoger zodra extra koeling en heatsinkjes binnen is.
Netjes gedaan Salvador en E-man :P
niet gek 290/300, al denk ik dat je core wel op 300 kan draaien :)
naar mijn gpu mod, haal ik maar 303mhz stabiel, das dus met 1k weerstand, betere koeling zal hoop ik helpen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt er aan die "Q10" netzoals met de resistors van de "U8" niet wat te potloden voor een Gmod? Die core wil echt geen mhz hoger dan 300Mhz. Bij 305 is het al DIRECT crashen, lager dan dat is amper boeiend qua performance.

Ben benieuwd tot waar je het memory ergens kan krijgen. Vermoed dat de ultra iets verder te clocken is, beter geheugen en kleinere core. maar daar zal je dan ook wel voor mogen lappen. dat is me dan net iets te onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Ik weet het, het is al langsgekomen, maar ik wil toch even zekerheid: Kan ik Vmem testen ZONDER de kaart in de pc te laten, of moet de kaart dan aanstaan? Ik vermoed het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 21:06
whhahahhahahahhahhahahah dit is vet :P

heb ook mn radeon gesoldeerd.... alleen heb ik geen 1800 ohm gepakt, maar wilde ik 1620 ohm gebruiken... natuurlijk had ik die niet thuis liggen, dus heb ik maar 2 smd weerstandjes van 3300 ohm parallel gezet.

Vout = Vref * ((Rb / Ra) + 1)

Volgens de datasheets: Ra=1500, Rb=2500, Vref=1.25 en Vout=3.333
Mijn OEM Radeon: Ra=1000, Rb=1500, Vref=1.25 en Vout=3.125
Na de mod: Ra=1000, Rb=1650, Vref=1.25 en Vout=3.313

Afbeeldingslocatie: http://www.radeon2.ru/konkurs/img/8500le_upg/image007.jpg

Bij mijn OEM stond op Ra 1001, dat wil zeggen 100*10^1 oftewel 1000 ohm en op Rb stond nix, maar als je em doormeet dan is ie ongeveer 1500 ohm. Nu zit er op die plek twee smd weerstandjes op elkaar gesoldeerd, met als opschrift 332 (33*10^2).

Toch wel leuk.... stabiel op 275/275@1.66/3.3 :P ik had em ook kunnen overclocken naar 300 ofzo, maar ja eerst dit maar es proberen, d8 ik :P

Leuk kerstkadootje, gig gig gig

Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5675, Corsair Vengeance 12GB DDR3-1600, Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5, Samsung 850 EVO 256GB, Cooler Master CM 690, Dell U2412M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op woensdag 26 december 2001 12:20 schreef GambitRS het volgende:
Ik weet het, het is al langsgekomen, maar ik wil toch even zekerheid: Kan ik Vmem testen ZONDER de kaart in de pc te laten, of moet de kaart dan aanstaan? Ik vermoed het laatste.
Je kaart moet aanstaan natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ondanks dat ik geen 8500 heb vind ik dit zeker een interressant topic.
Ik zat me eigenlijk af te vragen of er niet ergens een datasheet van die regulator (U8) beschikbaar is. Ik bedenk dit nu ter plekke, ik had eerst zelf kunnen zoeken, ik heb hem voorbij zien komen een paar dagen geleden. Geen idee waar meer.

Goed, het gaat om het volgende: hoeveel stroom kan die regulator eigenlijk leveren? Gaan die Ram chippies nu niet veel meer stroom vragen nu ze op een hogere spanning draaien en hogere frequentie?
En kan die regulator het dan nog steeds aan. Voor hetzelfde geld moet die regulator ook gekoeld worden. Is het eigenlijk zeker dat alle Ram chippies door deze regulator gevoed worden?

En waar ik ook nog aan zat te denken is ontkoppeling. Er bestaat natuurlijk een kans dat ATi, of andere fabrikanten, de ontkoppeling van de uitgang een beetje verwaarloosd hebben. Simpel gezegd een goede ontkoppeling levert een 'mooiere' uitgangs spanning op (minder rimpel). Ik kan me voorstellen dat je voor geheugen chippies (of cores) die op 300 MHz draaien een nette voedingsspanning nodig hebt. Ik heb regulators gezien waar je op 1 van de 2 instelweerstanden nog een condesator moest zetten.
Als er mensen met stabiliteits problemen zijn, zou hier eens naar kunnen kijken.

Die truck met die twee weerstanden opelkaar is goed, ik heb hem zelf al vaak genoeg gebruikt. 4 of 5 condensatoren opelkaar gaat ook goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Hier is de datasheet van de 'u8'-chip: http://www.onsemi.com/pub/Collateral/CS51031-D.PDF
Je kan dus pin 5 gebruiken voor de mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb 'm gevonden. Het is dus geen gewone regulator, maar een DC-DC convertor. Niet mijn favoriet. Ik ga de datasheet maar eens met de foto's vergelijken. Op het eerste gezicht lijkt mij dat ie genoeg stroom kan leveren, 1 Ampere zou toch voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuk
Zijn er trouwens medetweakers die al geprobeerd hebben om de retail bios in de oem te zetten. of iemand die al RadEdit heeft gebruikt? Vind het een beetje eng om een andere bios in mn kaartje te proppen, nu de garantie is vervallen...

Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5675, Corsair Vengeance 12GB DDR3-1600, Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5, Samsung 850 EVO 256GB, Cooler Master CM 690, Dell U2412M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ja, dat gaat prima, alleen moet je kaart dan wel retail snelheden aankunnen. Anders moet je hem alsnog onderclocken. Maar de bios flashen kan gewoon, en al zou je een soort error op het scherm krijgen, gewoon nog een keer proberen (dus niet na error resetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Iemand schreef het volgende:

Known-(OEM/LE ONLY!)
(GPU)
OHMS-Volts-MHZ
0700-1.60 -280
0800-1.66 -283
0900-1.74 -285
0910-1.75 -290
1.0k-1.80 -306
????-1.780-348(extreme-cooled) >:)

volgens mij klopt dit niet helemaal:
????-1.780-348(extreme-cooled)
ik denk dat die 1.780 1.880 moet zijn (of iets anders)

Wat verstaan jullie onder EXTREME cooling ?
Ik heb op mij zadeon een koelblok van 5x5x2 cm zitten met daarop een 600 rpm van (de onderste cooler van een super orb). >): >:)
Zou dat genoeg zijn om de EXTREEM setting aan te kunnen ????

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Nee, dat is niet genoeg. Deze werd echt EXTREEM gekoeld :)
http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/system1.jpg

Verwijderd

haha, die voltages zijn echt niet voor elke kaart valide. Omdat ze toevallig voor een kaart opgaan moet je zeker denken dat het als een wet van meden en perzen geldt. NO WAY, m'n radeon draait op standaard LE sucky rag voltage al easy op 275Mhz. Met ramsinks kwam ik zelfs glitchless tot 280Mhz. Met een korrel zout nemen dus.

• salvador4
Op woensdag 26 december 2001 21:38 schreef Astennu het volgende:

Wat verstaan jullie onder EXTREME cooling ?
Ik heb op mij zadeon een koelblok van 5x5x2 cm zitten met daarop een 600 rpm van (de onderste cooler van een super orb). >): >:)
Zou dat genoeg zijn om de EXTREEM setting aan te kunnen ????
extreme cooling van je zadeon 8500 met een 600 rpm superorb van boven op het ati sinkje?

Verwijderd

Hmz extreem kan altijd extremer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
socket 370 heatsink
alpha met delta erop
waterkoeling
waterkoeling met peltier
waterkoeling met gekoeld water en peltier
directe freon koeling
vapochill speciaal voor vidkaart
dry ice door een koelblok werken

Hmz veel extremer kan ik niet direct bedenken. :)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Zou er misschien eens iemand kunnen laten zien, dmv een foto, waar je de streepjes voor Vmem gezet hebt en hoe het er uiteindlijk uit komt te zien? Mijn broer wil wel SMD solderen, maar ja das achteraf niet meer te verwijderen als je hem terug wilt sturen oid :) Dus doe ik liever die potlood zooi, maar er is nergens een plaatje te vinden hoe dat er uiteindelijk uit komt te zien :(

Breek je nek voorzichtig

• salvador4
Gewoon een paar streepjes zetten en meten. dat zou ik toch altijd doen ook al zie je een foto, dan weet je nog niet hoeveel volt ie bij jouw zou zijn.

Als je goed kijkt naar de verschillende fotos zie je dat al die weerstandjes shots en scheef zitten. als je ze er netjes af kan krijgen dan kan je ze vast na wat gepriel ook weer netjes er op krijgen. ik denk ook niet dat ati of het winkelpersoneel elke rotte kaart na gaat kijken op zelf gesoldeerde smd weerstandjes. Ik schat dat minder dan 0,5% van de kapotte kaarten komt door solderen.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Ik heb nu mijn multimetertje gekocht, maar er staan geen wisselspanning/gelijkspannings tekens op. Ik kan kiezen uit: ACV, DCV, DCA(die is het niet denk ik), en een OHM tekentje. Als ik nu de VMem wil aflezen, op welke stand moet ik hem dan zetten? 20 DCV? En dan terwijl de pc aanstaat de VOhmmA uitgang op de VMem read aansluiten en de COM uitgang tegen de kast houden?

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Je moet hem idd op 20 DCV zetten. Dan eerst je zwarte pin bij voorbeeld op de schroef zetten die je videokaart vast zet en de andere pen op de Vmem /Vgpu 'aflees'-contact. Je moet voor het geheugen ongeveer 3.15V (oem kaart) aflezen en voor de gpu 1,61V. Zal wel lukken nu toch? Ohja dit doe je dus met je compu aan.

Aanvulling: zet je zwarte pen in de 'COM' aansluiting en je rode idd op de 'VOhmmA' aansluiting.

• GambitRS

GambitRS

w00t

ik las dus 3.19, na de zijkant potloden (bedankt voor de tip) 3.96 (OEPS!!! :P ). En na een beetje voorzichtig gummen met pincet en brokkeltje gum nu 3.63 >:)

De GPU leest ie niet af, misschien zit ik op de verkeerde plek te meten? Ik gebruik het meetpunt dat er eentje onder zit, maar daar krijg ik gewoon 0.

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Je moet niet die pin hebben eentje eronder. Je moet dat setje van twee puntjes zoals waar je nu op zit te meten hebben maar dan een 1cm meer naar het midden van de kaart.

• GambitRS

GambitRS

w00t

1.62, is dit ook niet met een potloodtruukje te verhogen? Ik geloof het wel, ff kijken >:)

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Ja is ook te doen. Je bent waarschijnlijk nu al op rage3d aan het kijken :)
Ik zelf ga gewoon solderen, lijkt me wat stabieler.
Maar ik snap dat potloden ook nog steeds niet. De één zet een potlood streep tussen de laatste twee componenten en de ander heeft het weer over strepen over de zijkant van een weerstand. Gambit; kun jij nu jouw toegepaste manier even samenvatten voor mij met wat plaatjes van andere ofzo die het laten zien?

Verwijderd

Ik heb vandaag ook mijn mem ge Vmod

Heb de sdm vervangen voor een 1800K versie
Nu is de voltage 3,62. Draait stabiel op 275/275 zonder enige artifacs.

Heeft het zin om de GPU ook te veranderen?
De bedoeling is eigenlijk de kaart laten draaien waarop ik dacht dat ie zou draaien 275/275.
Als ik hem toch wil laten veranderen wat kan ik het beste doen? welke waardes moet ik erin zetten?

• GambitRS

GambitRS

w00t

dat over de vcore met potlood heb ik nog niks gevonden, als je me kan vertellen waar dan graag.

Met het potloodje is het heel simpel om de Vmem te verhogen. Het weerstandje dat 1500 was en waar je 1800 op moest solderen, weet je waar dat zit? Het ding links ervan moet je potloden. Gewoon over de zijkant eventjes licht een streepje zetten en dan Vmem bekijken. Dus niet over de bovenkant, dat schiet nie op.

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Ok, begrijp ik dat ook weer :)

En over die potlood Vgpu daar vertelt die macci over:
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=33588280&perpage=20&pagenumber=29
Het is nog niet helemaal duidelijk alleen welke van de twee omcirkelde je precies moet hebben nu. Dit komt omdat Macci voor de Vmem namelijk ook een lijntje trekt tussen de laatste 2 weerstanden. Dat wilde hij dus ook laten zien met de Vcore alleen jij gebruikt de potlood manier op één weerstand en zal je ff moeten wachten totdat hij het antwoord geeft op John Hoek's vraag.
Hier een plaatje ervan: http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/vgpu_res.jpg

• GambitRS

GambitRS

w00t

ik zie dat de bovenste de ground is. Ik weet dus niet hoe macci het heeft gedaan, maar ik denk dat ik eens een streepie over die ground resistor ga zetten en dan ga kijken wat er met het voltage gebeurt.

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Als je het streepje voor streepje probeert zou het redelijk zonder risico moeten kunnen, toch? Vertel ff wat je bevindingen zijn.

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb mijn Radeon 8500 gemod.
Ik heb voor de vmem een 1k8 ohm weerstand gebruikt en voor de gpu een 1k.
hij draaid nu stabiel op 302-302 verder kom ik niet.

Nu wil ik probeeren op de mem een 2k en op de gpu een 1k2 weerstand te zetten.
Ik wil probeeren om de 325-325 te halen.
Wat is de max voltage dat i mag hebben?

Ik heb die cooling van 5x5x2 mem 6000 RPM super orb fan.
en de heatsinks.
Ik kan wel een plaatje laten zien maar ik weet niet hoe ik die op het forum afgebeeld moet laten zien.

Ik haal nu een score van 9310 bij 2001 op een zie onderzijde

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

als je bij de Vmod op de resistor die met de ground is verbonden (de bovenste in dat plaatje op rage3d) gaat potloden langs de zijkant op precies dezelfde manier als je moet doen bij de Vmem mod, dan verhoog je het voltage van de core. Vmem is nu 3.63 en Vcore 1.74, en dat zonder te solderen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op vrijdag 28 december 2001 00:05 schreef GambitRS het volgende:
als je bij de Vmod op de resistor die met de ground is verbonden (de bovenste in dat plaatje op rage3d) gaat potloden langs de zijkant op precies dezelfde manier als je moet doen bij de Vmem mod, dan verhoog je het voltage van de core. Vmem is nu 3.63 en Vcore 1.74, en dat zonder te solderen >:)
totdat je je fans aanzet :)
als ik dat doe met mijn hp80 erboven en 5 casefans dan zijn die potloodstreepjes zo pleite.
plakbandje erop is wel aan de raden.
wel geinig dat potloden werkt. waar die dingen al niet goed voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
nog een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ik heb net nog even getest, en het blijft gewoon zitten ook al zitten er fans op >:) Je bent gewoon jaloers omdat ik niet heb hoeven solderen :+

280/280 draait nu zonder artifacts, hoger natuurlijk ook maar ik vindt het nu eventjes genoeg. W00T W00T }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op vrijdag 28 december 2001 00:28 schreef GambitRS het volgende:
ik heb net nog even getest, en het blijft gewoon zitten ook al zitten er fans op >:) Je bent gewoon jaloers omdat ik niet heb hoeven solderen :+

280/280 draait nu zonder artifacts, hoger natuurlijk ook maar ik vindt het nu eventjes genoeg. W00T W00T }:O
ach jaloers hehe 't staat gewoon stoer wat draadjes op je radeon lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ja, maar hoe stoer staat het als je terug moet naar de winkel? :P Ik hoef nie eens te gummen, zien ze toch nie, maar als je aan komt zetten met een radeon waaraan draadjes gesoldeerd zijn denk ik dat ze wel moeilijk gaan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op vrijdag 28 december 2001 00:49 schreef GambitRS het volgende:
ja, maar hoe stoer staat het als je terug moet naar de winkel? :P Ik hoef nie eens te gummen, zien ze toch nie, maar als je aan komt zetten met een radeon waaraan draadjes gesoldeerd zijn denk ik dat ze wel moeilijk gaan doen :+
men neme weer de soldeerbout, de 2 oude smd weerstandjes en men soldeert ze er weer terug op.
denk je dat ze bij de pc boer er achter komen dat die 2 weerstandjes er af zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

met streepje op de zijkant bedoel je dan op de printplaat om het weestandje heen, of op de zijkant van de weestand?

Er zijn dus twee potlood truucs, bij weestanje 1 en bij weerstandje 4? en bij 4 moet het boven en bij 1 moet het zijkant. zeg ik dat zo goed?

Ik heb graag namelijk alle feiten op een rijtje voor ik ga modden

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
ik denk niet op de printplaat :P
doe het maar op de zijkant. maakt nie veel uit waar je potlood(boven onder links rechts), zolang de weerstand maar omhoog gaat. alleen op de zijkant schijnt het potlood beter te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Doen hier nog mensen mee met de DPC :?
Zijn jullie al bij een team aangesloten :?

Ik weet nog wel een team welke een eenzaam, stil en vergeten bestaan lijdt

Team Radeon [DPC]

DPC? wat is dat

Team pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op vrijdag 28 december 2001 01:47 schreef The_PyroPath het volgende:
met streepje op de zijkant bedoel je dan op de printplaat om het weestandje heen, of op de zijkant van de weestand?

Er zijn dus twee potlood truucs, bij weestanje 1 en bij weerstandje 4? en bij 4 moet het boven en bij 1 moet het zijkant. zeg ik dat zo goed?

Ik heb graag namelijk alle feiten op een rijtje voor ik ga modden
Ik heb gepotlood op weerstandje 1. Op de zijkant van weerstandje 1. De allerlinks, degene die met ground is omcirkeld op een van de plaatjes. Voor de GPU heb ik hetzelfde gedaan, op de zijnkant van de resistor een normale lijnt getrokken en daarna het voltage gemeten. Die printplaat methode is veel moeilijker, dan moet je echt een spoor van grafiet gaan trekken, en dat raad ik dus niet aan. Pas wel op, de eerste 2 keer deed ik het fout en gebeurde er niks, dus dacht ik "Laat ik maar even een lekkere dikke streep zetten". Toen ik de pc aanzette was het voltage plotseling dus 1.90V. Oeps :+ BTW, wees niet bang dat je per ongeluk je kaart ofzo opblaast, gewoon een streepje zetten en dan testen. Te hoog is niet erg, gewoon zo snel mogelijk de pc weer uit en gummen. Tip: Gebruik een bootflop, kan je het beeldscherm gewoon uitlaten en de aan/uit knop gebruiken zonder je windows te beschadigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag m'n Ultra oversized home made ramsinks weer geplaatst en m'n trouwen 12CM fan @5V er weer opgzet. core en memory op 300/300 gezet. paar potlood strepen bij U8 op de juiste plaats, en voila. (met een heel graphiet vrij potlood zodat ik neit ineens teveel Voltage heb)

CPU is een beetje de bottleneck aan het worden. haal er 6485 3Dmarks mee met m'n nog steeds identieke bird 980Mhz en 140Mhz fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

dat denk ik ook, ik haalde 6600 met oem settings maar na de mod is het 64xx geworden. Niet gek ook, mijn cpu is langzamer gezet, ik heb andere drivers geinstalleerd en heb nu mijn kaart voor kwaliteit getweaked. Echte snelheidswinst ga ik wel halen volgend jaar, met een nieuwe processor. Core/Memory moet hier nu ook wel 300/300 draaien, maar veel schiet je er toch niet mee op als je geen state of the art processor hebt. Kan nu wel mooi zeggen dat ik mijn Radeon 8500LE heb omgemod in Retail >:)

Hmz, OEMS kopen en modden, dan als gemodde oems verkopen, mag dat? Is best 100 piek per kaart mee te verdienen, en het werk dat je moet verzetten is minimaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retail retail? ULTRA! !
nu nog ff een voltmeter kopen zodat ik kan gaan finetunen.

Hmz ja volgend jaar, echter ik kijk ff of ik niet een leuke 1Ghz Axia op de kop kan tikken en m'n 800Mhz aan iemand anders tegen een zeer vriendelijk prijsje kan verkopen.
axia ff hardcore overclocken en ik kan weer door totdat ik geld heb en de northwoods betaalbaar worden. (betaalbaarder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuk
ff voor de info:
bij een echte retail zijn Ra en Rb omgewisseld en is Rb 2430 ohm.

dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben ergens achter gekkomen tijden het schrijven van mijn nieuwe flashtool!
voor de lezers onder ons...

found out after programming my new flashtool that the RV200 core already exists!

Yes the radeon 8500 uses the R200 core
and the radeon 7500 uses the RV200 core!!!

THIS MEANS IN PRINCIPLE THAT THE CORE OF THE RADEON 7500 IS THE SAME AS THOSE FROM THE RADEON 8500!!!

There could be still some differences though, like Intel did with the celerons and ATI with the Durons. But it could be also just a marketing trick ATI has done before, like on the OEM and retail confusion and older radeon versions etc. In this case the vertex en pixelchaders are just switched of by software (bios) and can be used again!

I like to know if someone with a radeon 7500 like to test a bios of the Radeon 8500 card on his card. I have a special version to test it, wich is lower clocked, but just good enogh to test it on his card. I have the correct program to do this ready for him!

Like those ATI guy's more and more....

Dus jonegns, zijn er hier ook mensen die een radon 7550 willen upgraden naar een radeon 8500?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de getekende potloodlijnen beschermen door even kort te spuiten met HAARLAK spray! :)

komt er een laagje op die potoodlijn en kan het er naar verloop van tijd niet meer afgaan!

makkelijk en easy!

Love this Hoek-Thunderbird truuk!

Oh, ja, mijn nieuwe flashtool komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff terug gelezen, Vcore is inderdaad te verhogen. kwacht het nog ff af totdat iemand goede results post. Gambit ? :)

[outdated]
Vergis ik me, of is het uiteindelijk zo dat je met een beetje hoeks potloden de Vcore kan verhogen door de uiterste resistor bij Q10 ff een grijs kleurtje te geven?
las dat op rage, maar weet het niet zeker. tgaat dus om de resistor die wel bij Q10 hoort, maar het verst van Q10 af ligt
[/outdated]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

John_Hoek, ik heb een vraag voor je, was het niet mogelijk om de voltage van de mem en GPU met de BIOS te wijzigen?

Ik ben een tijdje weg geweest, en wil up to date komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fms,
nope. nog nergens is het gelukt om via de bios het voltage te veranderen. Maar vmem is makkelijk te doen. ouderwetse tbird unlocken is lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Resistor RA, zet op de zijkant van dit ding een potloodstreep. Eentje maar, niet grijs kalken. Daarna testen. Als je .01 of .02 te weinig hebt ga dan de bovenkant grijs maken, op de bovenkant potloden schiet niet op :+ Hiermee verhoog je dus Vmem. Probeer tussen de 3.6 en 3.7 uit te komen voor optimaal resultaat. Default is dit 3.16 en voorgeschreven is 3.5

Afbeeldingslocatie: http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/vgpu_res.jpg

De bovenste resistor, zet op de zijkant weer een potloodstreep. Hiermee verhoog je de Vcore. Streef naar een waarde rond de 1.75, of als je extreem aan het koelen bent kan het natuurlijk altijd iets hoger :)

In mijn geval had ik 3.26 Vmem en 1.63 Vcore, waarmee ik 280/263 maximaal haalde zonder artifacts. Nu heb ik 3.63 Vmem en 1.74 Vcore en speel op 275/275 zonder artifacts nu. Ik weet zeker dat 300/300 ook te halen is, alleen heb ik niet zo'n zin powerstrip steeds te draaien :+ Met koeling en een heel klein beetje extra stroom is misschien zelfs 325/325 te halen, wie weet. Tweak naar hartelust zou ik zeggen :) Ik ben al blij genoeg dat mijn OEM van 600 piek nu even snel is als de Retail van 750 :+

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/backmem.gif
Op dit plaatje is te zien waar je moet meten voor Vmem. de Vcore is niet op het plaatje aangeven, het gpu reading omcirkelde ding geeft geen spanning af. Als je je Vcore wil meten dan moet je ongeveer een centimeter meer naar het midden van de kaart kijken, daar zitten weer 2 uitsteeksel meetpuntjes waarvan de bovenste de Vcore aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, 325/325 lijkt me ERG extreem. maar zodra ik m'n Voltage meter in huis heb kan ik ff gaan nameten waar mn ram nu op loopt. ik haal met m'n core op standaard voltage al 300Mhz (wel oversized koeling maar dat is alles)
Interesting. tnx gambit. en natuurlijk John "pencil" boy. :)
en de rest van de wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

nope. nog nergens is het gelukt om via de bios het voltage te veranderen. Maar vmem is makkelijk te doen. ouderwetse tbird unlocken is lastiger.
Waarom dan niet?, Ik neem aan de voltage van de Retail R8500 via de BIOS is ingesteld. Dus zou de bios van de retail gewoon op de OEM moeten werken, en als volgt even veel voltage door de OEM als de retail.
tis men al gelukt om binnen de BIOS van de R8500 kaarten te komen, en de clocksnelheden te veranderen dus waarom niet de voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het voltage niet via de bios wordt geregeld maar hard wired via resistors is gedaan. Daar ligt ook het verschil tussen de retail en oem/le. retails hebben een hogere resistor en een hoger Vmem. weet het niet wat gpu betreft, dat zit wel gelijk geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
gambit > bij die donkere pic die je net geplaatst hebt klopt de gpu reading niet, die moet 1 'puntje' naar beneden. foutje van me.

[edit: arch ik zag dat je dat al zei ik ben nog niet wakker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
g*dver :'( net de kart gemold :'( k snap er nix van
ik kwam per ongeluk tegen de middelste SMD aan kgggr bzzz :'( ik gauw de pc uit, gemmen pc aan k*t, beeld is niet te lezen alle kleuren flikkeren door elkaar :'(
wat heb ik gesloopt :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op zaterdag 29 december 2001 12:57 schreef salvador4 het volgende:
gambit > bij die donkere pic die je net geplaatst hebt klopt de gpu reading niet, die moet 1 'puntje' naar beneden. foutje van me.

[edit: arch ik zag dat je dat al zei ik ben nog niet wakker]
Hee nieuwe score, nie slecht, wat haalde je nu met je radeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op zaterdag 29 december 2001 13:35 schreef ernst het volgende:
g*dver :'( net de kart gemold :'( k snap er nix van
ik kwam per ongeluk tegen de middelste SMD aan kgggr bzzz :'( ik gauw de pc uit, gemmen pc aan k*t, beeld is niet te lezen alle kleuren flikkeren door elkaar :'(
wat heb ik gesloopt :?
ff nog een keer kijken of ie echt niet kapot is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
heb ik al tig keer gedaan maar wie weet er waar knipperen gekleurde rechthoekjes op duiden ?
is dat een dooie core of dooie mem of een dooie smd or what ever ? plz help :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
boem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
lijkt me eerder je memory dan je core
wat heb je precies gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

je hebt toch niet lopen potloden met je pc aan? Dat zou ik iig nooit doen. Elke keer voor het potloden het ding eruitgehaald en elke keer terug geplaatst om even te testen. Of heb je met je multimeter die SMD aangeraakt?
En wat je gesloopt hebt? Ik denk de hele kaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Je moet je sig updaten
XP 1800+@MAZ II. Epoxje, 512mb cruiaal, 2x maxtor 40gb 7200rpm ata 133, lite on 16x48x lite on 24x12x40 netwerkdingus DODE ATI RADEON 8500 etc. :)

Zit er nergens grafiet of soldeertin tussen, of zit die weerstand nog wel goed op de pcb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
wat was je aan het meten, de gpu of de mem voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

was je wel aan het meten? Dat vraag ik me dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
ja maar nogmaals ik had nog nix gepotlood dus...
weet iemand de waardes van de 5 smd tjes ? dan kan ik die ff doormeten
btw, na de crash klote de voltages nog zou iemand die anders ook nog ff kunnen posten ? dus mem en gpu bij een oem etje ?
thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

scroll maar omhoog, bij de plaatjes, daar staat het.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste