Radeon 8500 Voltage mod

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

De mijne zijn standaard
Vcore 1,626
Vmem 3,162

Ik had ook gekleurde blokjes toen ik er voor de derde keer een streepje bijzette.
1e keer Vmem 3,182 2e keer 3,213 en 3e keer blokjes. Drie dunne streepjes. Ik heb voorzichtig met een niet statische doek de potloodstreep weggewreven, niet dat je wat ziet maar gewoon op de goede plek wrijven. Toen deed ie het weer perfect met voltage 3.169 (was toch nog wat blijven zitten dus :)). Weer een streepje gezet, ik zit nu op 3,252. Maar eens kijken of dit gunstige gevolgen heeft voor de stabiliteit.

Waarom de blokjes? Waarschijnlijk geen mooi strak streepje en een voltage overkill voor de RAM? ;) Hoewel het potlood scherp was en het streepje miniem (geen druk uitgeoefend op het potlood o.i.d.).

't is maar een gedachte, maar misschien gaat het bij iedereen wel langzaam stuk en dan hebben alle mensen hier binnen een paar maanden van die blokjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
ok thnx ik ga nog eens een dappere poging wagen en daarna weer heel hard :'( maar goed :'(
thnx

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
shit alles klopt 1,6 en 1,15 :'( ik snap er geen f*ck van

john help :'(

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

of misschien heb je geen 3,6ns ram ;) Hoort eigenlijk wel, tenzij je een op maat gemaakt OEM hebt (oftewel, pech hebt :+ ). Of je zit over de printplaat te kalken, dat is een van de potloodmanieren die heel slecht af kan lopen >:)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chech ff ZEER degenlijk of al je informatie klopt. retail/oem, goede resistor, goed potlood, etc etc etc etc.
ergens gaat iets fout, en dat heeft met jou kennis te maken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
jajajajajajajajajajajaja ja
alles klopt maar re doet niet vanzelf iets kgrrr doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ga terug naar de winkel ermee, misschien dat zij het kunnen maken. Ik vrees dat je gewoon je kaart hebt gemold, pech gehad en nieuwe kopen. Dit valt niet onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik heb net mijn hele mdoificatie lijstje afgewerkt. Moederboard overvoltage protectie weggehaald zodat ik mijn cpu verder kon overclocken maar ook mijn ATI kaart maar meteen gedaan. De Vmem heb ik op 3,66V (was 3,16V) gezet met een weerstand van 3,9kOhm. De Vgpu heb ik van 1,61V naar 1,76V verhoogd middels potlood.
Ik kan nu stabiel 310/310 draaien. Tevens heb ik mijn cpu voorlopig even op 1800MHz draaien want dat was mijn doel met mijn AMDXP1800+. Dit samen levert onder w2k de hoogste score op voor mijn cpu; 9822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Frank. Hier die aardige collega van jou, Paula. Zeg, waarom draai jij NOG STEEDS niet dan op xp???????????? Trouwens wel een lekkere score }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Whoo 310/310 is echt hoog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Het is wel aardig maar niet echt extreem hoor maar met een beetje sinks en een fannetje of wat is het het maximaal haalbare denk zonder artifacts enzo. Kan de voltage nog wel gaan opschroeven maar daar wordt de boel denk niet stabieler van. Laat het lekker zo.
Het valt wel op dat die scores van 3dmark2001 in w2k echt het laagst zijn. Zowel Xp als 98 haalt hogere scores met een pc die ongeveer dezelfde componenten heeft als ik. Misschien toch eens gaan kijken om XP even op een andere partitie te installeren. Dan kan ik mij ook aansluiten bij de 3dmark'01 10K club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dit beeldje kwam ik ergens anders tegen, klopt deze?

Afbeeldingslocatie: http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/gpu_mem_voltage.jpg

en dit is wat je moet doen, maar dan over de zijkant van de weerstand:
Afbeeldingslocatie: http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/vmem_res_pencil.jpg

BTW om te koelen dacht ik aan zo'n low profile koeler voor in een 1 u kast, is dat wat?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

offtopic:
terug van weggeweest

Ja, dat is de goeie weerstand. Het streepje aan de zijkant werkt beter omdat daar geen(minder) van die gladde troep zit. Verder is die kant toch vrij, dus is het makkelijk aanbrengen.

Ik ben nog niet thuis, maar zodra ik thuis ben ga ik ook ff me Vcore omhoog pencillen.

Verder moet je NOOIT potloden met je pc aan, het kan wel maar het is zwaar gevaarlijk. Het kan dan namelijk gebeuren dat de weerstand op een moment bijna nul is doordat er contact is via de punt. Dan kan je je kaart dus zeker toedeloe zeggen.

Ernst, wat heb je nou gedaan? Je kwam met iets tegen een smd aan? Kan je iets duidelijker zijn?

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als er geen zichtbare schade is, dus een verbrand weerstandje ofzo, zou ik gewoon terug gaan en hem proberen te ruilen. Als er nix te zien is kan hij moeilijk zeggen dat het je eigenschuld was, maak er een leuk verhaaltje van, dus dat hij vanaf het begin al niet lekker werkte maar dat je dacht dat dat aan de drivers lag ofzo :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 10:30 schreef Pjoeloe het volgende:
Zeg, waarom draai jij NOG STEEDS niet dan op xp????????????
Op zondag 30 december 2001 12:54 schreef TheGuardian het volgende:
Misschien toch eens gaan kijken om XP even op een andere partitie te installeren.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:33
Op zondag 30 december 2001 16:53 schreef Pjoeloe het volgende:

[..]

[..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vmod met pc aan is wat onverstandig ja. Het kan wel, maar is over het algemeen een beetje risky.

Kheb inmiddels een Vmeter zodat ik kan gaan finetunen. jammer dat m'n pc compleet uit elkaar ligt omdat ik me cpu aan het sellen ben zodat ik iets snellers kan betalen.

Kblijf wat sceptisch wat dat Vcore verhogen betreft. denk dat het verdomde weinig uitmaakt of je 300 of 310 met je core haalt. memory is en blijft de bottleneck op de kaart. zeker als je op een beetje fatsoenlijke reso's speelt.
maargoed, veel mensen draaien liever een rondje 3dmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
helas wist ik maar wat ik heb gedaan ik denk dat ik ergens sluiting heb gemaakt bij de middelste smd die voor de vcore
gelukkig is er nix aan de kaart te zien '
wel balen UT draaid nu in 800x600 op een 4mb s3 kaartje (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mem Vmod gebeurt er dit........

Alles werkt perfect, geen artifacts, gewoon alles werkt perfect op 275/275.

Echter.....

Als ik 3dmark2001 start en deze begint dan krijg ik ineens een spontane reboot na de 2de test.

Ik draai zelf op winXP prof.

Ook heb ik deze reboot al eens gehad in een game, voorheen had ik hiervan geen last.

De vraag is nu komt dit van het Vmodden of is mijn winXP "rot " aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
chek voeding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding klopt, ook de voltages op de kaart zelf zijn allemaal normaal.

Zo reboot pc ook niet, alleen maar bij 3dmarks2001 en HEEL af en toe in een game, maar dat is zelden dat ie tijdens een game crashed, meestal alleen als je minimize en maximize van de game doet. Heb de kaart al uren laten draaien in UT alles aan en geen enkele afwijking/artifact, zelfs niet na 3uur achter elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach jongens.....

Als je weer wat wilt flashen en ook gelijk wat verbeterde BIOSsen of overclocksettings wilt toevoegen op je Radeon 7500 of 8500 kaart, dan neem je toch een kijkje op mijn homepage:

www.home.zonnet.nl/Hoek89 :)

Yep, ik heb net de nieuwe flashradeon package geupload naar mijn website!

Om hem te downen ga je naar de brief van ATI op mijn site en gebruikt de link eronder!.... ;)

En voor de twijfelaars met een radeon 7500. Je kan ook eens proberen om een special modded 8500 bios te flashen. kan je eindelijk die braakliggende vertex en pixelshaders gebruiken.... ;) En mocht het niet werken, dan flash je gewoon weer terug naar je normale BIOS of een overgeklokkte 7500 versie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

wel grappig dat je zegt dat je er achter bent gekomen dat de 7500 al de RV200 core gebruikt, want dat was volgens mij algemeen bekend, maar ik denk dat dit toch echt een andere core is dan de R200

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Op zondag 30 december 2001 23:39 schreef John_Hoek het volgende:
Ach jongens.....

Als je weer wat wilt flashen en ook gelijk wat verbeterde BIOSsen of overclocksettings wilt toevoegen op je Radeon 7500 of 8500 kaart, dan neem je toch een kijkje op mijn homepage:

www.home.zonnet.nl/Hoek89 :)

Yep, ik heb net de nieuwe flashradeon package geupload naar mijn website!

Om hem te downen ga je naar de brief van ATI op mijn site en gebruikt de link eronder!.... ;)

En voor de twijfelaars met een radeon 7500. Je kan ook eens proberen om een special modded 8500 bios te flashen. kan je eindelijk die braakliggende vertex en pixelshaders gebruiken.... ;) En mocht het niet werken, dan flash je gewoon weer terug naar je normale BIOS of een overgeklokkte 7500 versie... :)
leuk :), maar wat is er veranderd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
De nieuwe Radeon flasher is ook via mijn site te downloaden. Voor de link: zie sign :) .

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

als 3d mark crasht, wat zijn je voltages dan? Als ze nog wat hoger kunnen, doe ze dan wat hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hoog kun/mag je gaan dan met die voeding?

Geloof dat ie nu 3.66volt heeft(uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

[kuch]
nieuwe flasher
http://www.xcl-clan.com/download.php3?id=62
[/kuch]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[kuch]
wat een prachtsite
[/kuch]

gelukkig nieuwjaar. iemand nog een stevige OC gedaan ? Ik wacht het altijd af, nog niemand die echt VER boven de 300Mhz is uitgekomen met core of memory. ik bedoel ergens in of boven de 320Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat crashen lag dus aan windows, nieuwe install en weg crashed. 3dmarks2001 werkt nu weer.

Heb nog wel steeds 1 "vreemd" probleem met die radeon, dat heb ik al vanaf het begin(dus voor V-mod), heb dat maar in nieuwe topic gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op dinsdag 01 januari 2002 22:50 schreef Peltier het volgende:
iemand nog een stevige OC gedaan ? Ik wacht het altijd af, nog niemand die echt VER boven de 300Mhz is uitgekomen met core of memory. ik bedoel ergens in of boven de 320Mhz
Ik heb net nog een beetje extra zitten kleuren en heb nu 317/320 draaien. Moet nog verder testen, liep net vast op 320/310. 317/324 is het hoogst wat ik nu even gedraaid heb maar dan komen de artifacts. 317 is de max voor de core momenteel en 322 dus ongeveer voor het geheugen. Zal 315/320 gaan worden uiteindelijk als standaard instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Go Frankie, go Frankie! Blaas die Maccie er maak dik uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Dat wordt enigzins lastig. Momenteel houdt w2k me nog een beetje tegen. Als je namelijk mijn score vergelijkt met die van andere boven mij (met zelfs langzamere cpu's) heb ik een hogere theoretische snelheid maar in de game-tests kom ik lager uit. Dit is dus puur w2k met de w2k drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
wat weerhoud je er van een andere OS er op te gooien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Vooral tijd en zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Jippie

ik draai nu 300/300 100% stabiel en glitchloos en zorgeloos en dus gewoon heerschend :)
Vmem=3,62
Vcore=1,65

Rock da house (alles met potlood)

kga die Vcore waarschijnlijk nog ietsje omhoog doen naar 1.75...denk dat ik het Vmem zo laat :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah! ff gefinetuned bij selachii met een voltage meter op z'n secondary pc.

300Mhz core / 320Mhz Memory.
Vcore = 1.62 (ongemod)
Vmem = 3.72 (pencil)

Moet vcore nog verhogen en wellicht het memory. 225 ging ook nog wel, net niet genoeg juice. Zit nu op een celly 900 dus m'n score is niet representatief.
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2367332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik denk dat het geheugen gewoon die snelheid niet trekt. Ik kan net een keertje 324 gebruiken om een 3dmarkscore neer te zetten maar dat kan ie geen tweede keer. Ik heb het op 3.80V lopen. De core gaat bij mij niet verder dan 317.25 daarna krijg ik lockups. Deze draait bij mij op 1.88V. Ik heb ook geen vette cooler op die gpu zitten dus misschien dat ie nog net iets hoger wil maar gewoon the warm wordt. Waarschijnlijk zit je met aircooling echt op het uiterste met 320/320 (totdat er een nieuwere revisie van de core komt ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat info gehad van een ATI via,via,via kennis van my uit canada... ;)

know if anyone was aware or ati doing a core rev. and memory upgrade on the r8500 well its seems they have 3.3ns hyndix ram and new core ver from what i have seen the mem will o/c to 345-350 but the default clocks are still 275 as far as the core goes it only o/c alittle better to around 330-335 from the 6 cards i have seen well enjoy

i just wish ati would quit these silent upgrades btw the cards are shipping and only ATI retail cards will have this

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Laatst online: 16-03 01:03
Dus die versies die nu verscheept worden kunnen in principe NOG hoger?
Lekker...
Sinds wanneer is dit dan, en belangrijker, wanneer zijn deze versies in NL te krijgen?
Heb er nl. 1 besteld bij Perfect Systems, en als die em nu overgevlogen krijgen uit Canada :9

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, dit is zeker goed nieuws. Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Leuke kennis heb je John:
rage3d forum
Stond er gisteren al. Je was eigenlijk een beetje laat met copiëren :)

Heb je nog die sinkies besteld John die ik noemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij moet ff wachten op zijn kennis in Canada...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Laatst online: 16-03 01:03
Kom op zeg, geef hem even 't voordeel van de twijfel.
't Kan toch zo zijn dat iemand t.o. hem heeft gedaan of hij/zij "classified" info had.
Dan is Johns enige fout naiviteit.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen een mailtje gehad van Completer.

"Wij zijn in het bezit van de nieuwe Radeon 8500 retail 275/275 met 3.3ns hyndix ram. Over de core upgrade is mij verder niets bekend maar op de memory-chips staat 3.3ns hyndix, dat is zeker".

Leuk, dit geheugen moet tot 350 Mhz kennen met een paar modjes. Niet dat ik dat zou doen, maar toch.... Binnenkort liggen deze in alle winkels die de RETAIL verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mekker niet.... ;(

Het is dezelfde persoon.... Ik lees ook niet iedere minuut mijn postvakje hoor. Ik moet ook nog eens werken! ;)

Ps. Wordt het eens niet tijd voor een slotje? Ik kan me nog herinneren dat Sinterklaas niet geloofde dat deze tread wel wat lager zou worden als 1 posting.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die topic gaat rete goed inderdaad. Ik lees em bijna nog liever dan de radeon topic aangezien daar weinig boeiends gezegd wordt totdat er weer nieuwe drivers zijn.

Aan de andere kant zou het weer combineren van deze twee topics tot de normale radeon topic wel aardig zijn. waar leg je anders de grens. krijg je strax het grote radeon 8500 mutli monitor topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen nieuwe posts? En ook geen slotje zo te merken.
Hmz, achja deel 2 starten? niet dat er heel veel te zeggen valt geloof ik. behalve hier en daar de results :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen sinkies besteld voor mijn RAM sinks...

Heb mijn kaart nu stabiel op 300/300Mhz en ben ermee zeer tevreden.

Ps. verwijder even die custon.bin file voordat je met mijn flashprogramma gaat je BIOS gaat overclocken... Anders krijg je een foutmelding!

Als je deze file vooraf even wist, gaat alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Op maandag 07 januari 2002 09:26 schreef John_Hoek het volgende:
Nog geen sinkies besteld voor mijn RAM sinks...
Heb ik wel gedaan. Kijk even of jij wel alle ramchips kan voorzien van sinkies, dat ben ik vergeten en het eentje past er dus niet :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Oke, dan post ik maar es wat over m'n oc'en ervaring tot nu toe.

ik draai nu 310Mhz core, 300Mhz mem (+ alpha heatsink).
Vcore = 1.72
Vmem = 3.5x

alles met potlood natuurlijk.

als ik me 120mm fan naast de kaart aan zet kan ik nog een extra 5mhz uit de core trekken maar het geheugen wil niet verder.

PS; ik vind dat er een "R8500 voltage topic part2" moet komen, met een overzichtelijk opsomming aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS, pak google en tik radeon voltage mod in :)
http://www.google.com/search?q=radeon+voltage+mod

selachii heeft em geschreven, vrij aardig article. staat op hardocp en rage3d ook nog eens genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

dat van selachii heb ik gelezen, das eigelijk het enige wat ik heb gelezen. het is allemaal vrij simpel.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

dat is het ook :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Selachii mijn complumenten voor je artikel.

Maar ik vraag me toch af wrom m'n geheugen niet verder wil oc'en?

jeez, die typo's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

More power needed?
Ik heb de Vmem op 3.8V draaien met halve alpha sinkies op het geheugen en een fan+slotfan. Hiermee haal ik echt max 324MHz maar daar kan ik geen spellen langdurig mee spelen. Eerst had ik 3.62V en kon toen tot ongeveer 310 komen en als je dan op 3.5xV zit zou het goed passen dat je maar de 300 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS, je hebt je geheugen op 3.5Volt draaien, dat is het standaard voltage. ik run het geheugen op 3.72V en dan kan je vrij gemakkelijk 315Mhz halen. zelfs 320Mhz als ik m'n 12CM voluit laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

dat dacht ik ook, dus het geheugen kan 3.8volt wel hebben zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selachi....

Je schijft dat er meerdere ware die die potloodtruuk hebben uitgedacht. Dacht het niet. Dat was ik toch wel in beginsel die dat brainstormde en uitvoerde. :?

Kijk maar in de Rage3d forums. Daar wordt mijn truuk al in het begin benoemd als de Hoek-Thunderbird trick. :)

Helaas was het probleem dat je niet goed op de weerstand kon kleuren, daar bleef die potlood niet goed op zitten, totdat iemand van jullie er per ongeluk achter kwam dat dit beter aan de weerstand-zijkant kon gebeuren, daar die ruwer is. En toen was doe potloodtruuk een feit! Eindelijk! ;)

Ps. Ik zou het fijn vinden dat je dit even op het verder perfecte en duidelijke artikel vermeld. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08

MartNL

Ik kan dit bovenste volledig beamen.
Het klopt dat john de potloot trick heeft bedacht.
En is het inderdaad wel zo ok , om zijn naam te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op maandag 07 januari 2002 17:12 schreef John_Hoek het volgende:
Selachi....

Je schijft dat er meerdere ware die die potloodtruuk hebben uitgedacht. Dacht het niet. Dat was ik toch wel in beginsel die dat brainstormde en uitvoerde. :?

Kijk maar in de Rage3d forums. Daar wordt mijn truuk al in het begin benoemd als de Hoek-Thunderbird trick. :)

Helaas was het probleem dat je niet goed op de weerstand kon kleuren, daar bleef die potlood niet goed op zitten, totdat iemand van jullie er per ongeluk achter kwam dat dit beter aan de weerstand-zijkant kon gebeuren, daar die ruwer is. En toen was doe potloodtruuk een feit! Eindelijk! ;)

Ps. Ik zou het fijn vinden dat je dit even op het verder perfecte en duidelijke artikel vermeld. *D
Niet helemaal mee eens. Jij was de eerste die het idee introduceerde dat zeker, maar het was iemand anders die de correcte resistor aanwees. Dus tsja, als ik nu het idee heb om de komende AMD Thoroughbred te unlocken, wil dat niet zeggen dat ik gelijk 'de man' ben...toch ? Maar ik zal je naam nog even expliciet noemen.

edit:

Je staat op pagina 2 bij de 2 andere links. Je hebt een mailto onder je naam....ga gauw kijken wat er staat zou ik zeggen :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:40
dus als ik het goed begrijp moet je voor de Voltage Mod.
gewoon een beetje met een HB potlood op die dingetjes krassen?

zie hier :
http://home-2.12move.nl/~sh921974/zoomshot2.JPG
het plaatje

verder ben ik met een site bezig dus ik wou het ook graag weten hoe het moet om andere te informeren.
http://home-2.12move.nl/~sh921974/index.htm

maar waar kan ik dan zien hoe hoog het Voltage is
3.15 is mooie voltage maar hoe kom ik hier aan?

contact mij anders even
msn : wrongadres@msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 12-09 16:29
Ik vraag me af of je dit topic gelezen hebt want in de allereerst post van dit topic staat al een pic van de punten waar je het mem en gpu voltage kan aflezen. verder word dit ook nog meerdere malen herhaald.

[edit] het staat zelfs op die donkere pic op je eigen site, alleen heb ik daar de gpu reading op de verkeerde plaats omcircelt. wat ik al had vermeld ergens in dit topic.

oh, en 3,15v is geen mooi voltage om te behalen want dat is namelijk de default.

maar je moet idd op die 'dingetjes' strepen als je het via de hook potlood way wil doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na verder die Potloodtruuk te hebben bekenen, ben ik zeker dat je dat ook met die 4e weerstand kunt doen. dit is de diode, moet wel want een 0 Ohm weerstand die in verbinding staat met aarde geeft kortsluiting!

Een diode heeft een sper - extreem veel Ohm en een doorlaatrcihting, vrijwel niets Ohm. Dus ik was gewoon in de war met die twee.

Desalnitetemin maakty het geen moer uit of je de eerste weerstand neemt of de 4e. Die potloodtruuk werkt op beide.

Reden is dat ik een denkfoutje maakte... De schraaptruuk haalt werkelijk wat van je weerstand af en dan is het zeker belangrijk onm inderdaad de juiste weerstand te modden.

Maar met de potloodtruuk haal je niet de weerstand omlaag... In principe veranderd er niets aan die weerstand. Dat had ik fout. Maar wat er nl. wel gebeurd is dat je eigenlijk met je potlood een DERDE weerstand maakt (die potloodlijn) die een zeer hoge weerstand heeft van maar liefst ettelijk MegaOhms.

Je krijgt dus een extra paralelle weerstand naar aarde. In principe kan je dit dus op andere plaasten op je kaart doen, mist je maar je Vmem naar aarde met potlood verbindt!

De formule voor een parrallel weerstand luidt; 1/Rres = 1/r1 + 1/r2; oftewel de potlood laat de resulterende weerstand naar aarde iets zakken en je uitvoerspanning gaat omhoog!

Ik had nl. in het begin de 4e diode (ik dacht dus een weerstand) gemod met potlood en het werkte. Echter aangezien ik ook problemen had met die gladde bovenlaag, moest ik hard kleuren om het potlood te laten zitten. Daarom wachte ik op resultaten van bijv. Macci en Alex om dit te veriferen en zeker te zijn dt je daarmee niet te snel de voltages omhoog krikte! Just to be sure...

Maar Selachi, ik ben blij dat je mijn naam nu inderdaad hebt genoemd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Zeg John of wie dan ook..
heb je voor 300/300 wat ik wil gaan halen :P
ram sinkjes nodig? zoja , zelf gemaakt of besteld?
iemand pics daarvan?

edit:

zeg John volgens mij ben jij nu zo'n beetje
de beroemste GoT-er die er is :P
vooral bij Ati

VERDER nog even 1 ding.
dus als ik het goed heb moet je je Multimeter op Volt zetten
en dan net zolang potlooden tot ie op 3.65 staat?
verder waar moet je je multimeter percies houden?
is dit op de goede plaats of is dit nou helemaal verkeerd?

http://home-2.12move.nl/~sh921974/zoomshot2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op woensdag 09 januari 2002 13:15 schreef Morph666 het volgende:
Zeg John of wie dan ook..
heb je voor 300/300 wat ik wil gaan halen :P
ram sinkjes nodig? zoja , zelf gemaakt of besteld?
iemand pics daarvan?
ligt eraan, als je geheugen warm of instabiel word dan is het beter om ze te gebruiken. verder maakt het natuurlijk niks uit of je ze zelf maakt of koopt, als ze het werk maar goed doen. dit verschilt per radeon evenals je niet kan zeggen dat een radeon op een X aantal mhz zal draaien bij een Y aantal volt.
VERDER nog even 1 ding.
dus als ik het goed heb moet je je Multimeter op Volt zetten
en dan net zolang potlooden tot ie op 3.65 staat?
verder waar moet je je multimeter percies houden?
is dit op de goede plaats of is dit nou helemaal verkeerd?
je ziet het verkeerd. met de punten die jij aangeeft kun je niks. hooguit de weerstand in ohm aflezen maar die waarde zal niet kloppen omdat die weerstandjes allemaal parralel staan.
Het is de bedoeling dat je de gele puntjes op die pic gebruikt (bovenste is mem) en een ground. waarschijnlijk needless to say maar uiteraard moet je pc aan staan om het voltage re meten. en kleuren als ie uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je het beste kan doen is een draadje solderen aan het testpuntje, bijv. Vmem.

dan ga je kleuren.

dan zet je kaart in je computer en sluit je multimeter aan

zet de + draad op de draad die je aan je voltmeetpunt hebt gesoldeerd en de andere draad van je voltmeter maak je contact met een blank metalen deel van je kast.
dan zet je je multimeter op 10VDC of VCC of symbool =

start computer op en kijk naar je voltreading...

moet omhoog gegaan zijn. anders;

computer uit. bijkleuren of gummen en opnieuwe etc. etc.

isse simpel... isse way of life.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Zijn er ook mensen die problemen hebben na het 'upgraden' naar retail?

Na veel problemen met mijn eerste kaart, heb ik het nog een keer geprobeerd op de tweede kaart (na alle how-to's die te vinden zijn eerst goed gelezen te hebben natuurlijk).

De afgelopen 2 weken deed mijn kaart het goed. Ik had helemaal weinig problemen, maar nu raakt mijn kaart na een tijdje eerst uit sync (scherm is 'garbled') en vervolgens crasht mijn peecee.

Ik heb toen de clocks teruggezet op 250/250, maar het probleem blijft en mijn systeem crasht steeds sneller. Het lijkt wel dat mijn kaart sneller degradeert ofzo.

vmem = 3.66v (met funky Alpha ram sinks)
vcore = standaard.

Ik had eerst mijn geheugen draaien op 3.5 volt, maar na mijn problemen heb ik vmen opgeschroeft naar 3.66. De problemen bleven aanhouden.

Vanmiddag zal ik nog even proberen om mijn vcore naar retail voltage te potloden, maar ik vrees dat het niet veel zal uitmaken.

Het gekke is, dat het lijkt wanneer ik de ati-demo's continu laat lopen, het probleem zich minder of helemaal niet snel voordoet. :? :? :? Dit suggereert volgens mij dat de gpu okidoki is - Vraag: Wat is de relatie tussen refreshrate en gpu - zou mijn ramdac beschadigd kunnen zijn?

Als iemand een idee heeft wat ik hier aan zou kunnen doen en mij wat tips zou willen geven, stel ik dat enorm op prijs. :)

Wat meer info:
- voeding is ok: 350 Watt AMD Recommended
- computer staat eigenlijk altijd aan :)
- 3286 Drivers (maar ik vermoed dat het om hardware gaat)
- win2k sp2/winXP
- ik gebruik powerstrip 3.11
- improved bios (2.01) van Mr. John_Hoek :)
- afgelopen 2 weken niets geinstalleerd

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dingen:

1; Het schijnt dat die nieuwe kaarten met 3,3 ns RAM toch niet veel verder zijn over te clocken als deze met 3,6ns RAM. Dit terwijl de specs beter zouden moeten zijn.

Het kan wel degelijk zo zijn dta het huidige design van de radeon 8500 weinig meer ruyimte geeft dan zo'n 300 - 325MHZ, zo ongeveer het hoogste maximum dat wordt behaalt met 3,6ns ram. sneller ram heeft dan niet zoveel zin, echter kan wel met minder voltage en zonder heatsinks dan hoge snelheden halen.

Waarschijnlijk heeft die kaartenbakker 3,3ns ram chips gekocht of gehad ipv 3,6ns om aan de vraag te voldoen. Klant is koning! ;)

2: Ik ben benieuwd welke core revisie er op zit. Zou best wel eens rev 2 kunnen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En 3:

Er is een nieuw officieel ATI retail PAl bios gevonden door een paar russen op radeon2.ru

linkje: www.radeon2.ru/bios/8500_pal.zip

kan je gewoon flashen. even renamen naar savebios.bin en dan copieren in de flashdirectory. Dan gewoon backup flashen naar je kaart!. :)

Heb even gekeken, maar het schijnt dat ATI dezelfde aanpassingen aan het RAM heeft gedaan als ik had uitgevonden in mijn improved bios. Ben ik toch goed bezig geweest niet?

Verder nog wat wijzigingen in R200 settings. Wat ze doen is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selachi.

Om je HOWTO te verbeter op je website, raad ik je aan om even wat aanpassingen te doen.

Het is niet zo dat je de weestand met potlood verlaagd, maar een extra parralle weerstand maakt met die lijn!

In principe kan het dus ook op andere plaatsten geschieden, maar via die weerstand gaat het makkelijk.

Klopt je verhaal nog beter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik heb de voltage van mijn v-mem & v-core verhoogt. ik heb met die multimeter getest en de v-mem is 3.71 & v-core is 1.68
maar in windows krijg ik artefacts, en met artefact tester heb ik ca 150.000 artefacts!!!.
Help me .... wat doe ik fout !!!!! :'( :'( :'(

edit: tnx johan, die heeft het boven staande voor me geschrevenen. (ik wilde me PC niet aan doen)

Ik heb nu al het spul weg gehaald en alles werkt, geen een artefact. Maar wat was de fout dan??? Kwam het door de core of voltage?

150.000 artefacts is wel een record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

misschien beetje te laat maar toch maar: http://www.xbitlabs.com/video/radeon8500-overclocking/

With both core and memory overclocked to their maximum - 320MHz / 352MHz (704MHz).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op dinsdag 15 januari 2002 17:38 schreef Spice het volgende:
misschien beetje te laat maar toch maar: http://www.xbitlabs.com/video/radeon8500-overclocking/

With both core and memory overclocked to their maximum - 320MHz / 352MHz (704MHz).
mooie review!
trouwens wel een moeilijke methode die ze hier toe passen.

[edit]
wow die gasten gaan wel ver ja, 4,1v op het memory en 1,95 op de gpu mmm das wel leuk :P wellicht met een retail.. ik haal 333mhz op geheugen rond de 3,85v

binnenkort ff verder tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

wil iemand mij nog ff helpen aub :)

ik snap niet wat ik fout doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op dinsdag 15 januari 2002 20:04 schreef FMS het volgende:
wil iemand mij nog ff helpen aub :)

ik snap niet wat ik fout doe
krijg je die artifacts zonder te overklokken? probeer anders eerst een 3,5v op het mem, std is altijd nog 3,15 voor de oem's. Ik neem aan dat je op het goede weerstandje zit te kleuren? Heb je 3.6 ns geheugen? Kan natuurlijk ook zijn dat je kaart het gewoon niet pikt.

[edit] en ik zou niet je gpu en mem te gelijk doen, dan weet je niet waar het nou aan ligt, maar dat zal je zelf ook wel snappen. hoewel artifaccts bij mij altijd geheugen is, als de core te hoog staat is het gelijk crash. Owja, heb je extra koeling? komt altijd van pas he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

de kaart was helemaal niet OC'd. 250/250 gewoon. En ik heb nog es Alpha heatsink op de memchips en een 120mm fan er naast.
het geheugen is 3.6ns hynix.

ik vind het wel raar als me kaart het zo maar niet trekt want normaal kon die op 310-300.

ik wilde weten of die artefacts met te warme core te maken hebben of geheugen.

edit: het geheugen, dacht ik ook

PS. ik heb gewoon gedaan wat op http://www.xcl-clan.com/ stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
die methode werkt bij een aantal mensen goed ja, maar het blijft een potlood en die korreltjes kunnen geleiden. oo kzal de boel vervagen met een 120mm fan erop. ik heb sinds kort een blowhole naast me radeon, en daar hangt (toevallig ook) een 120mm delta hp in die 190 cfm's doet. (staat natuurlijk niet altijd 12v :P ) en verder heb ik nog een hp60 op m'n gpu.. dit is allemaal niet echt relevant maar ik denk dat de potlood streepjes dan niet lang intakt blijven alleen al door de trillingen. met een weerstandje heb je gewoon echt 1 waarde die zeker niet zal fluctueren.

maar goed hier zal je ongetijfeld rekening mee hebben gehouden.. ik zou het gewoon nog een keer proberen op een iets lager voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb het wel gehad met dat potlood gedoe, ik ga de kaart gewoon op de normale manier modden met weerstandjes.

Ik wil wel een pic van jou systeem zien, lijkt me wel kewl.

PS, 150000 artifacts is volgens mij echt een record. ik denk dat de voltage toen op 4.5 stond ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op dinsdag 15 januari 2002 20:26 schreef FMS het volgende:
Ik heb het wel gehad met dat potlood gedoe, ik ga de kaart gewoon op de normale manier modden met weerstandjes.

Ik wil wel een pic van jou systeem zien, lijkt me wel kewl.
pics komen binnen een paar maanden, als ik wat wil laten zien op got wil ik het doen als het helemaal af is. me case (antec 1030) zelf is inmiddels al aardig onder handen genomen :P , nu nog een nieuwe baybus met wat meer functies dan 7/12v en wat ledjes. dan nog een lcd'tje en wat kleine afwerkingen en gaan! succes met je radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

artifacts is volgens mij echt een record. ik denk dat de voltage toen op 4.5 stond ofzo

Unquote:

4,5Volts?!!! Op je RAM, zonder heatsinks?.... Geen wonder dat je artifacts kreeg! Idioot.... Je geheugen kan officiaal maar 3,60Volt krijgen zonder problemen, en jij stuurt het gewoon zeer sterk overvoltage aan.

het effect is dat je een extreem sterke opwarming krijgt van je rammetjes en ze aan het verbranden gaan in het ergste geval! Je krijgt dan ook beeldfouten.

Opvoeren van je voltgae is maar beperkt, op een bepaald moment zit je aan het maximum en is de temperatuuropwarming op een dusdanig niveau dat de core/mem etc. nog goed werkt, en een max. snelheid heeft. Ga je hoger met voltage, zal dit zelfs een nadelig effect hebben, weinig of geen extra snelheid meer, maa wel meer fouten en zelfs kans op damage van je kaart of onderdelen erop!

Kortom, je was niet erg slim om te testen en je computer zelfs sterk te belasten met zo'n sterke overvoltgae op je ram! probeer opnieuw te kleuren en druk wat zachter op het potlood. Je ideale voltage zal waarschijnlijk op zo'n 3,55-3,65Volt moeten liggen om de 300Mhz te halen, zonder extra heatsinks. Met heatsinks kan je veilig tot zo'n 3,75volt gaan. Maar hoger zal ik never doen. No way! ;)

Voor de core is overiges een safe spanning max. 1,85Volt ipv 1,6Volt. wil je hoger, adviseer ik minimaal een extra sterkere 60mm fan op je koelvin te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
hahaha 4.5 Volts :P :P :P SCHROEI!

BTW John nog een vraagje aan jouw mijn specs : ( onder )
en Ati 8500 is nu :
MEM : 3.67v
GPU : 1.73v

nu wil ik hem eerst met powerstrip testen of ie 300/300 aankan en dat ging ook maar wel met artifacts ( veel )
nu probeerde ik 295/295 dat deed het wel gewoon goed.

heb je nog iets wat ik kan proberen?
ohja met 300/300 wordt het geheugen bijna niet meer
aanraakbaar dan omdat het wel erg warm wordt.
op 295/295 kan ik hem ook net aanraken gewoon normale temp. is dat ( denk ik )

Ik denk zelfs GPU omhoog naar 1.82 ofso
maar heeft dit wel zin? me mem is wel heel erg warm
verder zie ik het ook niet zitten om te testen of ie het
met heatsinkjes wel doet want die dingen zijn duur :( 80 Piek bij OC-shop. ;(

ik heb nog wel 2 x 80mm coolermaster's hier liggen kan ik daarmee iets? en heeft misschien iemand een ID hoe ik ze kan ophangen vlak bij mijn Ati R8500 Mem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 15 januari 2002 22:27 schreef John_Hoek het volgende:
Quote:

artifacts is volgens mij echt een record. ik denk dat de voltage toen op 4.5 stond ofzo

Unquote:

4,5Volts?!!! Op je RAM, zonder heatsinks?.... Geen wonder dat je artifacts kreeg! Idioot.... Je geheugen kan officiaal maar 3,60Volt krijgen zonder problemen, en jij stuurt het gewoon zeer sterk overvoltage aan.

het effect is dat je een extreem sterke opwarming krijgt van je rammetjes en ze aan het verbranden gaan in het ergste geval! Je krijgt dan ook beeldfouten.

Opvoeren van je voltgae is maar beperkt, op een bepaald moment zit je aan het maximum en is de temperatuuropwarming op een dusdanig niveau dat de core/mem etc. nog goed werkt, en een max. snelheid heeft. Ga je hoger met voltage, zal dit zelfs een nadelig effect hebben, weinig of geen extra snelheid meer, maa wel meer fouten en zelfs kans op damage van je kaart of onderdelen erop!

Kortom, je was niet erg slim om te testen en je computer zelfs sterk te belasten met zo'n sterke overvoltgae op je ram! probeer opnieuw te kleuren en druk wat zachter op het potlood. Je ideale voltage zal waarschijnlijk op zo'n 3,55-3,65Volt moeten liggen om de 300Mhz te halen, zonder extra heatsinks. Met heatsinks kan je veilig tot zo'n 3,75volt gaan. Maar hoger zal ik never doen. No way! ;)

Voor de core is overiges een safe spanning max. 1,85Volt ipv 1,6Volt. wil je hoger, adviseer ik minimaal een extra sterkere 60mm fan op je koelvin te monteren.
Ik heb wel Ram sinks op het geheugen zitten, Full size Alpha heatsink. Met een 120mm fan er naast (125 cfm)
Verder heb ik een Waterblock op me core gehad en nu een zelf gemaakt heatsink, Verder had ik op het forum gelezen dat 3.80 volt voor het geheugen geen probleem is. mijn doel was gewoon 3.70 volt.

Maar m'n fout was dat ik op de verkeerde plaatsen zat te kleuren. En opeens had ik de juiste plaats, op dat moment was ik beetje gefrustreerd en ging ik gelijk 5 strepen zetten. Maar als nog de voltage was 3.90 tijdens opstarten. Daarom vond ik die 1500000 artefacts zo vaag.

PS. john ik weet dat je goed bedoeld maar je komt soms te enthousiast over. Meteen met idioot beginnen is niet bepaald vriendelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trek het je niet aan, John voelt zich een beetje DE man met zijn flash proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Op dinsdag 15 januari 2002 23:20 schreef Pjoeloe het volgende:
Trek het je niet aan, John voelt zich een beetje DE man met zijn flash proggie
ghehehe :) idd maar mag ook wel ik vind het wel
1337 zo'n prog. hoor.

Btw wanneer komt er nieuwe versie uit van flash proggel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op woensdag 16 januari 2002 11:25 schreef Morph666 het volgende:

[..]

ghehehe :) idd maar mag ook wel ik vind het wel
1337 zo'n prog. hoor.

Btw wanneer komt er nieuwe versie uit van flash proggel?
er zijn toch al 2 versies? en er is een custom bios maak proggie, wat moet je met meer flash tools?? ik heb beide versies geprobeert en no offence, maar ik heb er zero winst mee bereikt t.o.v powestrip/overklokken. tis alleen wel prettig dat de kloksnelheid vast staat maar verder heb ik er niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
als er geen andere versie meer komt wat doet de error
COULD NOT PARSE CUSTOM.BIN
of zoiets dergelijks op mijn scherm na het invoeren
van mijn eigen klok snelheden? ( 295/295 ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op woensdag 16 januari 2002 20:10 schreef Morph666 het volgende:
als er geen andere versie meer komt wat doet de error
COULD NOT PARSE CUSTOM.BIN
of zoiets dergelijks op mijn scherm na het invoeren
van mijn eigen klok snelheden? ( 295/295 ) ?
probleem is al vaker langs gekomen, tis geloof ik de bedoeling eerst de custom.bin uit de dir van waar het flashtooltje staat te verwijderen/verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Hey John,

bedankt voor je tips, over de paralelle weerstand die de potloodstreep vormt. Ik ga het alleen niet in het artikel zetten. Het is natuurlijk wel waar, maar ik probeer het artikel vooral ook voor de 'domme' lezer interessant te maken. En ik moet natuurlijk niet hebben dat ze iets verkeerd begrijpen en hun kaart opblazen. Zoals die eene gast die zijn multimeter op de weestand had gezet terwijl de pc aanstond... |:(

Over overvoltage heb ik ook nog iets. Een lezertje van mijn xcl artikeltje was ietswat te fanatiek weze potloden...ik quote zijn mailtje.
gHost[iLs]
Also the first time I did it I kinda almost fucked it up by putting too much pencil to my Vmem resistor causing it to be totally shorted and have a Voltage of 6.45Volts!!! Other than temporary artifacts and scaring me shitless it has been working fine after redoing it. So far after about 3 hours of stress testing there have not been any issues, running at the 1600x1200x32 in Quake2/3 or 3DMark2001.

volgend mailtje
Yeah I was on for a good 30 seconds twice we turned in on to make sure we were reading the right lead on the Card sure enough 6.45Volts and no burn up so, there is somewhat of a tolerance but everycard is different so... =)
Zo zie je maar...zelfs van 2x 30 seconden 6.45Volts heb je nogsteeds geen blijvende schade...naja, in zijn geval dan, kzou zeker niet gaan testen of je het ook haalt :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me ook niet verstandig...

Ten tweede is opstarten niet zo'n probleem. Dan gebruik je je RAM bandbreedte niet echt. Maar ga je heavy 3D toepassen, dan trekt hij meer en meer stroom.

Sterker nog, het rare is dat je bij voltagemodden bij het opstarten bijv. 3,60Volt op het RAm hebt staan. En bij heavy load (3dMark2001 bijv) loopt dit met zo'n 0,01 o,02Volt extra op! Oftewel, ondanks dat het ram meer gaat vgragen en daardoor de spanning normaal zal gaan inzakken, loopt hij iets op?! Vreemd, maar waar...

Wat betrefd die flashprog. ik ben bezig met de laatse final revisie. veries 2.01Beta heeft wat kleien bugjes. Maarje, het is ook een beta niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Jah, dat verschil heb ik ook gemerkt. Als ik in de bios zat had ik 3,67V op me memm (duh). En In windows 3,62V. Dat scheelt toch redelijk veel. Ik heb nooit gekeken wat het is als hij stressed. Kben benieuwd naar je nieuwe bios(-flasher) :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat die rare voltgaeveranderingen misschien te maken hebben met de weerstand verhouding op de Vref ingang van de voltageregulator.

Je stelt met twee weerstanden (en met de potloodlijn eigenlijk een extra derde) een deelfactor in; die een bepaalde verhouding geeft. het kan heel goed dat er een ideale verhouding bestaat tussen de weerstanden onderling, en dat potloden dan een wat grotere afwijking laat constateren, doordat die verhouding iets teveel uit elkaar komt te liggen. :? Het kan, ik weet het niet... :|

Verder is het echter niet zo'n probleem, want je RAm krijgt wat meer Volt bij heavy use, dus dat is normaal nooit slecht. Inzakken van het voltage zou sneller tot gevolg hebben dat je net onstabieler wordt bij hoge kloksnelheden. :) Het veroorzaakt wel wat extra opwarmintg en dt kan zeker de oorzaak zijn dat velen pas na meerdere runs in de vertex mark (in 3dmark2001) artifacts gaan krijgen. Het ram wordt dan extra warm....

Ach wat maakt het ook uit dit gezever... Het potloodprincipe werkt, en dat is het belangrijkste! toch ;)

Ps. Wordt het eens geen tijd voor een tweede tread over dit topic? Het begint wel erg lang te worden niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik ben een behoorlijke newby hier maar wil toch even enkele ervaringen kwijt.
Ik heb zojuist de potloodmod geprobeerd. Me keurig aan de regels gehouden door regelmatig de beide spanningen te controleren totdat ik net onder de retailspanningen zat. Dit ging eigenlijk van een looien dakje, 280/300 ging perfect door 3DMark, maar even later tijdens gewoon het internetten werd heel mijn beeld korrelig, voornamelijk de fonts werden onleesbaar.
Enig idee, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is typisch een probleem van warmte... Na langere tijd aan te hebben gestaan word je ram iets te warm en misschien ook je core, alhoewel dat niet gangbaar is.

Probeer eens wat extra te koelen en nog een 0,1 a 0,2 volt extra op je ram te zetten. dan gaat het waarschijnlijk wel beter..

Koeling kan ook dmv een extra fan van zo'n 80x80 a 90x90mm te gebruiken die je over je kaart laat blazen. Ram en GPU worden danbtere gekoeld, of in ieder geval wordt de opgewekte warmte van je radeon beter afgevoerd tussen de sloten in.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Misschien leuk om te weten, of misschien hartstikke oud nieuws, maar goed;

Ik was beetje met me radeon aan het spelen, nieuw heatsink fan erop gedaan enzo.
Ik had een 40mm fan aan de kaart aangesloten, maar die fan maakte opeens heel weinig toeren, bijna geen CFM, terwijl die iets van 30CFM moet produceren. Toen heb ik ff de originele fan van ATI aan me mobo aangesloten, en Jezus dat ding draai als een kreng!
Conclusie die ATI fan draait niet op volle toeren, als je het ff op je voeding of je mobo aansluit heb je meer CFM, doublé misschien.

(pics van me nieuwe mod komen morgen avond online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

He dat ga ik ff proberen FSM. Ik heb nu namelijk dat ik af en toe mijn beeld heel lichtjes zie trillen (de letters staan niet perfect stil). Het is niet continue maar wel vaak.
Ff kijken of het dus een hitte probleem is van de core dan.

Ohja weet iemand een goede gpu cooler voor de radeon8500? Eentje die een beetje goed te krijgen is in Nederland, ligt modden maakt mijn niet uit als hij maar past dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Goede en goed verkrijgbare gpu koelers zijn schaars. dan kom je al weer gauw uit op een blue orb of crystal orb en dan vind ik wel zulke waardeloze dingen. Ik heb ze beide gehad en ze maakte naar een maand zo'n tering herrie niet normaal, helemaal uit balans. de koelprestaties zijn aardig maar niet fantastisch. Geen orb's meer voor mij dus.

Ik heb een tijdje terug een Alpha PAL15U gehaald (voor in 1U racks)en dat is tenminste niet van die prut zooi met een bolle onderkant als bij een blorb, nee dat ding heeft tenminste een kopere basis (like alle alpha's) en is vlak. Hij is ook een stuk groter (6*6*1,5) als zo'n orbje maar maar niet hoger. je verliest er maar 1 pci slot door. enige nadeel is de verkrijgbaarheid en de prijs (ik was in een gekke bui) maar dan heb je wel gelijk voor al je kaarten een goede koeler. Ik haal met dat ding stressed een graad of 26 met gpu op 1,9v terwijl die orb een stuk boven de 30 zat. (kamer temp 21c)

qua overklokken ben ik er geen zak mee op geschoten omdat mijn (slechte) core zelfs op 2v en 20 graden niet boven de 305 mhz uitkomt, maar dat ff ter zijde.

(ps hij moet wel licht gemod worden, ca 1,5cm2 moet eraf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
FMS, ik heb net het voltage gemeten wat de radeon aan de fan geeft, en das dus gewoon 5v (4,98v)

Ik denk niet dat de ati fan het echt lang zal uit houden op 12v. (meer dan double dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Zo die alpha dingentjes van jouw zijn niet goedkoop: €50 bij ocshop.

Is zoiets wat??:
http://1coolpc.com/megamite.htm of
http://1coolpc.com/mightymite.htm
Gewone sinks met een fannetje erop, voldoende of iig beter an stock koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
http://www.plycon.com/sale.htm

hier kost ie iets van 32$, als je dus meer producten nodig hebt is het de moeite waard ivm verzend kosten.

die dingen in de links die jij geeft zullen vast ook wel voldoende koelen, alleen daar zit wel 0% koper in. nou is dat niet zo belangrijk omdat die radeon niet zo warm word, alleen een detail. en waar wil je zulke grote low profile sinkjes vandaan halen?

natuurlijk werkt een gewone cpu koeler van coolermaster ook prima alleen zijn die nogal hoog en kosten je 2/3 pci sloten. die kun je ook wel hevig gaan modden maar het oog wil ook wat :) om de pci sloten en het gemak ging 't mij.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste