Total Annihilation, wie speelt het nog ?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.522 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 06 november 2002 @ 21:28:
Iedereen die niet met Nienke een film gaat kijken, mag naar #TA komen, we willen gaan spelen :).
Ik mocht niet mee :(

Tepel: klik hier maar voor een foto :P

Op de linker ben ik 17 en op de rechter 20. Zo, nu wil ik ook een foto van Nien zien :)

Ik was wel ff in channel maar ik kreeg ongeveer 3 sec nadat ik wat zei plots visite dus ik kon helaas niet spelen. Volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ben der nu, en wil spelen, filmpie was leuk, en nienke maakt nog steeds misbruik van het feit dat ik NIET tegen kietelen kan....

anyhow, zeg ff wat gaste, ik wil gamen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Zo, maar weer eens een battle verslag typen, is al weer een tijdje terug. Overigens in de tussentijd wel veel gespeeld. #TA is nog steeds goed gevuld, wat een hele goede zaak is :). Jammer van de lag problemen, ME moet gewoon even heel hard zijn provider schoppen :).

Vandaag meerdere potjes weer gespeeld, maar 1 ervan was op Ror shock met LD en Spud. Doordat t.net en de irc server plat lag, konden we niet meer mensen regelen. Dus dan maar ffa-en. Ror shock is een flink grote sea map, met vier identieke eilanden. Ik besloot om vrij defensief te spelen, en zo snel mogelijk te nuken. Het slachtoffer was Spud, die een nuke op zijn fusion kreeg :). Helaas was LD op hetzelfde idee gekomen, en ik kreeg dan ook 2 nukes van hem op mijn dak voordat ik mijn eerste protector afhad met anti nukes erin. Gelukkig raakte hij niks belangrijks, het scheelde mij zelfs een boel solars reclaimen :). Daarna heel veel effort erin gestoken om en superveilige basis te maken. 7 protectors om de zelfs de ergste nuke attacks af te slaan, 7 Big Bertha's tegen surface attacks van grote vloten war lords ed, een stuk of 50 a 80 flakkers tegen de zwermen Hawks/Vamps, nog wat close range defence voor schepen die er toch doorkwamen en zelfs een spare Targeting Facility, zodat ik niet in 1 klap lam gemaakt zou kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Zooi/Targetingfacilities.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Zooi/Verdediging.jpg

Toen de resources op gang waren, heb ik een flinke schepen productie op poten gezet, gesteund door de nodige Hawks, met eagles er dicht achter (radar planes). De vloot bestond uit Conquerors en Millenia als heavy hitters, gesteund door Archers als bescherming tegen luchtunits, piranhas tegen submarines en uiteraard radar jammers die de grote schepen volgden om ze te beschermen tegen de big bertha's. En in de achterhoede dobberden de Collossussen om de Hawks te repairen.

Het eerst was Spud aan de beurt. Die zoals gebruikelijk een forse defence op zijn eiland had neergeplant :). Het viel niet mee, maar na herhaaldelijke waves van zowel mij als LD, waren zijn defences weg en daarmee ook Spud :).
Ondertussen bestookte LD mij al met zijn Vamps en andere vliegtuigen, maar mijn archers en mijn Hawks hielden de boel droog. Ook een massale aanval van vamps op mijn basis sorteerde weinig effect, behalve een boel kapotte Vamps :). Ik besloot om LD met wat amphibious tanks aan te vallen, om op die manier belangrijke gebouwen te vinden. Ik vond een Krogoth gantry, fusion, buzz saw en zijn Targeting Facility, die allemaal slachtoffer werden van mijn Phoenixen. Vervolgens heb ik mijn schepen voor zijn kust gelegd, die vrij makkelijk de defence wegkreeg. Zijn vloot bestookte ik ondertussen flink met nukes en mijn Hawks. Na een redelijke periode van beleg, gaf LD het op. Maar ik geloof dat hij ook niet echt 100% serieus aan het spelen was.

Later op de avond nog drie potjes gespeeld met Bloasfist, en een huisgenoot van hem. Die ondanks dat hij TA bijna voor het eerst speelde, behoorlijk goed was. Het eerste potje, een 1 on 1 tegen Bloasfist, moest ik het behoorlijk afleggen tegen Bloas zijn rush. Het potje daarna, op Sherwood, moest ik weer het onderspit delven doordat ik iets teveel hooi op mijn vork nam.

Ik moest dus echt winnen dat derde potje :P. We deden weer een ffa, dit keer op Red Triangle. Ik besloot om een andere strategie toe te passen. Ik bouwde twee wind generators, een metal extractor en een air craft plant. Om vervolgens met het eerste transport mijn commander naar een eiland te verplaatsen. Daarna heb ik meteen met construction aircraft de andere twee eilanden bezet. Ik heb bloas en zijn huisgenoot laten knokken, en ondertussen flink gebouwd. Ik heb zo snel mogelijk een fusion, targeting facility en bertha neergezet op een eiland. En redelijk wat Crusaders naast het grote eiland gelegd, die door de Targeting Facility mooi gebruik maakte van hun range om Bloas' basis aan puin te schieten. Alleen Bloas gaf niet op, en ging net uit range van mijn radar, en later van mijn BB verder met bouwen. Vooral veel flakkers, die mijn Hawks bij bosjes molden. Ik heb daarom maar nog twee BBs neergezet, en met radar planes complete dekking gehaald. Uiteindelijk werd de combinatie van Conquerors, voordurende aanvallen van Hawks en de crossfire van BB's Bloas teveel.

Hier zie je mooi de radar dekking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Zooi/Bertha.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:49
Hmmz :)
ik denk dat ik maar weer eens van de partij moest zijn... om lekker ingemaakt te worden!

Mooi verslag JAG!!!

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

het klopt niet helemaal wat je zegt jag.

ik gaf op, toen mijn eerste buzzsaw dood ging, ben ik gestopt met bouwen, anders had ik het jullie nog VEEEEEEEEEEL moeiljijker kunnen maken.

ik zal strax als ik thuis ben wel ff mijn screenies posten :)
(heb er veel van mijn base gemaakt :)

op het eind heb ik gewoon lekker gekeken hoe jullie mijn basis af maakte....

jullie hebben trouwens niets gedaan met de units die ik gegeven had...

op een water map moet ik gewoon arm zijn, de annihilators zijn perfecte defence.
het enige wat ik had aan defence tegen boten wareen met intimidators en buzzsaw (BAD IDEA!)

maar goed, vanaovnd post van mij met screenies :)

ga nu ff lucnhen, dus kan ondertussen wel ff verslagje tikken.

ik voelde me gister niet helemaal 100% dus had al gewaarschuwd dat ik niet erg men best zou doen...

ik ben gewoon begonnen met het hele eiland vol met metal extractors, en een vehicle plant, en een paar airfields, snel begonnen met een adv. veh.plant, en daar een zooi adv.co.vhe. bouwen, en daarmee flakkers en buzzsaws maken.

jag en LD zullen dit beamen, ik had VEEL flakkers :)
niets kwam er door heen.
zoals jag al zei, mijn defence was als altijd erg goed (misschien zelfs te goed :P )
enige fout die ik heb gemaakt is rekenen op hawks als short range defence.
ik had 3 buzzsaws staan, en 3 berthas, naja, kom je te dichttbij, dan ben ik de lul.
jag en LD hebben al de gewoonte om VEEL anit aircraft boothjes te bouwen, dus ik was zo dood met mijn hawks (bouwde alleen maar hawks, met 6 adv. airfields, guarded by adv.con.veh.) dus die dingen poepte ik uit alsof het niets was.
resources was geen probleem, had alleen maar moho staan, en een zooi fusions, en nog wat tidal dingesses. men buzzsaws konder dus zonder probs schieten...

Jag begon al snel met een nuke te gooien, op een stukkie waar ik net 1 fusion had, en een paar mohos, fusion was dood, de flakkers daarom heen ook, maar de rest leefde nog (was dus niet zon probleem)
daarna pleurde LD nog een nuke op het midden van mijn base, wat resulteerde in wat dooie con units, en een airfield minder (ook geen probleem :) )
daarna waren mijn antinukers af, en kwam GEEN enkele nuke er meer doorheen (had 8 anitnukers, met in totaal iets van 120 missiles :D :D :D :D :D :D)

jag noemde mij in het potje de koning van ingraven, mijn antwoord was, dit is mijn standaard defenc, met ingraven ben ik nog erger :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Keep up the good work met die partybatlle reports! Hopelijk gaat Romkes (huisgneoot) vaker meedoen. Heeft nogal aanleg voor dit soort spelletjes volgens mij. SC-en kan ie ook supergoed.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grrrr <<<< wacht op ADSL om eens serieus te gaan kont schoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren jullie zoeken TA spelers.... ik wil graag meedoen....

Ik heb TA + CC + 3.1 Patch

Heb geen 3rd patry pack geinstallerd of uitgeprobeerd.... vaak problemen mee gehad....

Deze draad is zooooo lang dat ik halverwege opgehouden ben... hoe kan ik contact opnemen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
irc.tweakers.net
#ta

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmmmwaaaa :'( niemand reageerd.... iedereen was zeker aan het gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis daar meestal erg rustig tot vroeg in de avond (8-9 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hehe, iedereen idled daar een beetje, en af en toe word men levend :)
icq wil ook welles helpen :)

anyway, zog ook dat je 500 unit parch heb, meer is niet echt nodig.
maar goed, we zien je daar wel :)

ps
* TepelStreeltje is also know as SPUD

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

TepelStreeltje schreef op 09 november 2002 @ 21:51:
hehe, iedereen idled daar een beetje, en af en toe word men levend :)
icq wil ook welles helpen :)

anyway, zog ook dat je 500 unit parch heb, meer is niet echt nodig.
maar goed, we zien je daar wel :)

ps
* bloasfist is also know as SPUD
Tepelstreeltje is also known als Chieltje.
* bloasfist heeft maar 1 nick.
* bloasfist vind dat eigenlijk iedereen dat zou moeten hebben.
* bloasfist denkt dat de nerdwereld zo een stuk overzichterlijker zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vind dat er een foto van Nien in dit topic moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 22:40:
* bloasfist vind dat er een foto van Nien in dit topic moet :P
* bloasfist stemt 'voor'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
* Haay vraagt zich af wie in hemelsnaam die Nienke dan is :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

krijg allemaal het heen en weer!

ik ben chiel, voor online games ben ik spud, en op dit board ben ik tepel! face it!

nien is goede vriendin van mij, en woont op kamers in mijn huis :)
en nee, ik heb geen foto van der.... (niet online that is, noch op men HD)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmmz... Aetje moet dit spel ook maar weer eens installen (of heb ik 't nog op mn HD :? :o :) )

Iemand zin in een potje morgen of zo? ('Kheb 't nog nooit serieus online gedaan, wel veel tegen bots geoefend...)

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op 10 november 2002 @ 04:04:

nien is goede vriendin van mij, en woont op kamers in mijn huis :)
en nee, ik heb geen foto van der.... (niet online that is, noch op men HD)
maak es een foto.......... :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 10:04:
[...]

maak es een foto.......... :o :+
geef es digicam!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scan es wat in...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Crisis zeg! Vanmiddag speelden SPUD, Kloot, Orange en ondergetekende een potje. Omdat Orange de reputatie heeft erg goed te zijn gingen we 3 vs 1 doen, waarbij Orange het in z'n eentje tegen ons drieen moest uitvechten.

We kozen de map Eastside vs Westside. SPUD zat linksboven, Kloot linksbeneden, ik rechtsboven en Orange rechtsbeneden. Daar er 2 bruggen over de rivier zijn tussen East en West, en noord-zuid een kwestie van doorrijden is, zag ik de bui al hangen dat ik snel een leger van Orange mijn kant op zou komen. Maar dat het zo snel en zo hard aan zou komen had ik niet verwacht. Ik was nog bezig met het opzetten van rudimentaire defense en was net bezig Samsons uit te poepen toen en massa blauwe stipjes op mijn radar verscheen die in rap tempo om mijn defenses heen zwermde en mijn basisje in no-time met de grond gelijk had gemaakt. Ik stond wel even met m'n mond vol tanden toen er bij die aanval ook een groep Hawks zaten, waar ik nog niet eens een level-2 fabriek had! SPUD kwam mij wel te hulp met een leger units, maar die werden net zo vakkundig tot schroot geblazen door Orange.

Gelukkig was SPUD zo vriendelijk mij een construction vehicle te geven in zijn kamp, en kon mijn Commander zich zonder kleerscheuren zich naar de andere kant van de rivier verplaatsen. Daar kon ik dus opnieuw beginnen met een basis opbouwen.

Intussen zag ik dat Kloot en Orange bij de zuidelijke brug zwaar in gevecht waren. Een tijdje leek het spel in evenwicht. Kloot die de zuidelijke brug bewaakte, en SPUD die de noordelijke brug bewaakte, terwijl ik probeerde weer wat achterstand in te halen. Na een tijdje kwam Orange met een grote aanval op de noordelijke brug en stootte hij door richting mijn basis. Uiteindelijk werd die aanval afgeslagen, maar met veel verliezen ook aan onze kant.

Toen kwam Kloot met de mededeling dat Orange waarschijnlijk Nukes aan het schieten was want ineens was een deel van zijn basis weg. Niet veel later zag ik ook een nuke mijn basis binnenvliegen en een hoop simpele units wegvagen. SPUD moest toen stoppen met spelen en hij gaf zijn units aan mij om verder mee te spelen. Vlak daarop (als ik me goed herinner) kwam er weer een nuke, die mijn Commander en m'n Fusion power plant wegvaagden. Hierdoor zat ik met een zwaar energie tekort wat mijn produktie zwaar vertraagde. Na dat weer op gang geholpen te hebben en de verdediging van de noordelijk brug geregeld te hebben zag ik dat Kloot het in het zuiden niet meer trok en niet veel later kwam Orange mijn basis met grond units vanuit het zuiden aanvallen. Die eerste aanval kon ik afslaan, en de volgende lucht-aanval kon ik ook nog weerstaan door m'n grote hoeveelheid rocket-towers aangevuld met mobile-flak units. Tot ik zag dat mijn verdediging bij de brug door een nuke weggevaagd was. Tsja, geen anti-nuke defense, hoewel ik die wel aan het regelen was.

Kloot had inmiddels in mijn basis een eigen basis opgezet omdat zijn basis in het zuiden het niet meer trok tegen Orange. Toen was het dus bekeken zaak en niet veel later was Orange de ultieme winnaar nadat hij mijn laatste unit vakkundig tot ontploffing had gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik heb nog een tijdje mee gekeken, maar ik klapte er (alweer :() uit.
orange had een kleine basis, wat productie plants, en zooitje metal storages (de gebouwn waren reclaimbaar, wat rond de 8K metal opleverde, stom dat ik niet aan storages gedacht had...)
anyway, orange had een simpele basis, en in de trend van een goeie defence is een sterke offence heeft hij dus allemaal afgemaakt..

ik zag ook bij orange (geloof ik) een lijk van een vulcan staan, kan dat?

naja, goed, ik heb TAUCP 1.2 der weeres op gezet, heb wel weeres zin om dat te doen, dus als iemand ook wil; laat het ff weten!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Voordat ik het ding kapot knalde met Hawks *was* dat inderdaad een Vulcan ja. :D

[ Voor 61% gewijzigd door DroogKloot op 16-04-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

net nog ff potje taucp gespeeld (1.2 that is)
toch blijft het wel leuk, is allemaal nog steeds teveel van het goeie, maar toch...
ik had in totaal 1200miljard energy gemaakt :) *wat komt er na miljard? biljoen toch?*
maar ja, 10 van die alien fusion plants :D.
had ik trouwens ook wel nodig hoor, met mijn 3tal vulcans :)

maar goed, ik ben behoorlijk ziek aant worden, dus ik ga snel slapen.
morgen ben ik vrij, misschien dat ik nog wle potje kan/wil doen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
TepelStreeltje schreef op 10 November 2002 @ 22:09:
orange had een kleine basis, wat productie plants, en zooitje metal storages (de gebouwn waren reclaimbaar, wat rond de 8K metal opleverde, stom dat ik niet aan storages gedacht had...)
Ja, daar had ik dus wel aan gedacht. Ik had zelfs nog 1 metal storage helemaal bovenaan vlak bij waar ik begonnen was, rechts van de rivier, die door Orange niet opgemerkt was toen hij mijn eerste basis vernietigde. Die metal storage heeft tot het einde nog dienst gedaan, ha ha. :)

Dat werkte echt perfect: paar metal storage, gebouwen reclaimen en vervolgens als een gek bijbouwen. Alleen was dat niet voldoende...
anyway, orange had een simpele basis, en in de trend van een goeie defence is een sterke offence heeft hij dus allemaal afgemaakt..
Tsja, als je de tegenpartij dwingt zich 100% op verdedigen te concentreren word je zelf niet aangevallen. Wel verbazingwekkend dat die strategie werkte tegen DRIE tegenstanders, die toch allemaal ook geen groentjes waren...
naja, goed, ik heb TAUCP 1.2 der weeres op gezet, heb wel weeres zin om dat te doen, dus als iemand ook wil; laat het ff weten!
Wat is dat? TAUCP 1.2 ??? En pack met extra units ofzo? Zoja, welke units zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

150 nieuwe OVERpowerde units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 17:46:
150 nieuwe OVERpowerde units.
* bloasfist beaamt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
zuur verhaal, spel ooit wel gekocht nog zelfs, maar CD1 (install) kwijt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/TA/Header2_FAQ.gif

Ik zou heel graag met jullie GoT-ers willen spelen, maar wat heb ik er allemaal voor nodig?

Nou als eerste waarderen wij het heel erg dat je mee wilt doen, en iedereen is welkom, ook al speel je het voor het eerst. Over het algemeen is het het handigste om een re-install te doen. Je begint gewoon met een regular TA install, en dan installeer je CC (Core Contingency) erover heen. De missions zijn niet nodig, de maps wel!
Vervolgens patch je TA naar versie 3.1c, en dat doe je met deze patch. Vervolgens download je deze file, en die zet je in de root van je TA dir (waar ook totala.exe staat). Deze file zorgt ervoor dat de unit limit van 250 units naar 500 units max gaat. Als laatste mogen de extra Cavedog units niet ontbreken, deze kan je hier vinden. Ook deze moet je in de root van je TA dir zetten.
Als je dit allemaal gedaan hebt, dan mag je mirc opstarten, connecten met irc.tweakers.net en dan #TA joinen. Van daaruit worden alle games gestart. Je kan ook op deze link clicken. Je hebt het meeste kans om veel mensen te treffen rond een uur of zeven 's avonds tot een uur of 1 's nachts. Maar eigenlijk zit er altijd wel iemand in het kanaal.

Ik wil wel benadrukken dat iedereen die wilt meespelen zich aan deze install guide moet houden. We verliezen zo vaak een uren tijd vanwege versie conflicten.
Mocht je ondanks dat je je aan de guide hebt gehouden, toch problemen hebben, zijn wij niet te beroerd om te wachten met het starten van de game om het probleem op te lossen :).

Ik steeds van die rare messages in beeld verschijnen met position van spelers enzo!

Dat zijn messages van de TA demo recorder, die veel gebruikt wordt. Met dat programma kan je games opnemen en later terug kijken. Dat is een uitstekende manier om van je eigen fouten te leren, en bovendien de kunst van anderen af te kijken. Bovendien kan je als je de TA demo recorder gebruikt, zien wat je allies zien, een soort share vision. De TA demo recorder kan je hier downen.

Ik zie dode units doorrijden, en al mijn units blijven er op schieten, wat is er aan de hand?

Dit wordt veroorzaakt door lag: de games lopen niet meer synchroom. Vaak komt er een verschil in game time van verschillende players van wel 30 seconden! Op dit moment is er weinig dat we eraan kunnen doen. Niet iedereen is gezegend met een T1 lijn met een ping van 30ms, dus we zullen het ermee moeten doen, zo goed en zo kwaad als het kan. Soms kan ff pauzeren helpen, je ziet dan andermans units doorijden/vliegen/varen en alsnog ontploffen. Als je de game ineens op pauze ziet gaan, dan is er waarschijnlijk iemand die dat vanwege de lag doet. Gelieve hier begrip voor te hebben, en niet meteen de game weer van pauze af te halen.
Uiteraard verlangen we wel dat je voordat je joint, je ff alle kazaa's en edonkey's uitzet, om pings zo laag mogelijk te houden. Zoiezo is het beter om alle onnodige dingen zoals virus scanners en ICQ-like progsels uit te zetten. Lag hou je altijd, maar dan heb je er iig alles aan gedaan.

Ik wil een game joinen, maar ik kan hem niet vinden, help!

Geen paniek, waarschijnlijk heb je een firewall draaien of zit je achter een router. Je hebt zelfs kans dat al je spellen het doen, alleen TA niet. Dat komt omdat TA niet de gebruikelijke poorten gebruikt. In deze text file wordt het onderwerp behandeld, en kan je lezen welke poorten je moet forwarden.

Ok, ik zit dan nu in de game, maar ik heb alleen nog maar tegen AI's gespeeld. Kan iemand me wat tips geven om wat langer te overleven?

Om te beginnen heeft het in TA weinig zin om afwachtend te spelen, dat is het recept om binnen enkele ogenblikken van de map weggevaagd te zijn. Veel en snel is het motto.
In het begin is het het lastigste om inkomsten en uitgaven in balans te houden. Vaak heb je maar enkele metal patches tot je beschikking, waar je soms ook nog eens hard voor moet knokken om ze te behouden. Gelukkig zijn er ook metal makers, en je zult er veel van nodig hebben. Helaas hebben die heel veel energy nodig. Over het algemeen is het een vrij zinloze onderneming om dit met Solar plants te financieren. Solars hebben het voordeel dat ze altijd +20 leveren, maar ze kosten erg veel metal. En die metal heb je keihard nodig om units te bouwen! Wind generators zijn veel goedkoper, maar de hoeveelheid energy die zij leveren hangt af van de map die je speelt, en vaak is het ook nog eens sterk wisselend (het ene moment +7 en het andere +23). Je zult merken dat je voor een beetje metal inkomsten hele parken wind generators nodig hebt. Niet schrikken, dat is normaal.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/TA/Metal_makers_FAQ.jpg

Als je beschikking hebt over water, dan zijn tidal generators bouwen vaak een uitkomst. Deze kun je bouwen met je commander, maar beter is het om ze met contruction ships te bouwen. De hoeveelheid energie die tidals leveren is wederom afhankelijk van de map.
De meeste maps hebben ook vents, waar je een geothermal power plant op kan plaatsen. Deze leveren +250 energy, en zijn naar verhouding erg goedkoop. Als je zo'n vent ziet, meteen een geothermal erop bouwen.
Als je inkomsten een beetje op niveau zijn (denk aan +40 metal inkomsten), kan je eens gaan denken over het bouwen van fusions en Moho Metal Makers. Je zult merken dat als je de eerste fusion met Moho metal maker hebt staa, dat de inkomsten rap omhoog gaan.
Maar je moet wel lang genoeg overleven om zover te komen. Veel potjes zijn al beslist ver voordat iemand aan een fusion is toe gekomen. Het is dan ook zaak om zo snel mogelijk een flinke unit productie op te zetten. De meest populaire level 1 units zijn Flashes en Samsons voor de Arm, en Slashers voor de Core. Alhoewel je kans hebt dat het je niet in dank wordt afgenomen dat je Flashes bouwt, aangezien die nogal wat lag veroorzaken. Er is een soort gentleman's agreement dat je niet al teveel flashes bouwt, je moet maar zien wat je ermee doet.
Bij dat overleven hoort ook dat je genoeg air defence bouwt. Hier zijn defenders goed geschikt voor, die bovendien zichzelf ook goed kunnen verweren tegen ground units. Maar echte killers zijn Flakkers(Arm)/Cobras(Core), helaas duren die erg lang om te bouwen. Je moet er dus niet te laat mee beginnen. Je kunt ook mobile flakkers bouwen (Phalanx voor Arm en Copperhead voor Core), dat kun je doen in de Advanced Vehicle Plant, die zijn wat goedkoper en duren minder lang om te bouwen.
Als laatste wil ik ook benadrukken dat mensen, in tegenstelling tot de AI, wel nukes gooit. Alhoewel sommige mensen nukes flauw vinden, staan wij ze wel toe, omdat het nieuwe strategieen mogelijk maakt. Het is dus zaak om te snel een anti nuke gebouw te bouwen. Deze heet Protector bij de Arm en Fortitude missile defence bij de Core. Vergeet ook niet om anti nukes te bouwen als je er één hebt staan, anders heb je er nog niets aan. Kijk ook of de dekking wel volledig is voor je basis (kan je zien aan de cirkel op de mini map als je het anti nuke gebouw selecteert: een doorgetrokken cirkel betekent dat er geen anti nuke klaar is, en een onderbroken cirkel betekent dat je beschermd bent). Soms is 1 anti nuke gebouw niet genoeg: als er meerdere nukes tegelijk op je geschoten worden, komt er alsnog 1 doorheen.

Mijn basis staat, ik heb alle bovenstaande dingen gedaan. Wat nu? Je bent in principe nooit klaar met het opbouwen van je basis. Er word ten zeerste aangeraden om ten alle tijden verdedigings units bij je basis neer te zetten. In tegenstelling tot de AI-speler die met lekker handzame groepjes van +- 20 units aanvalt hebben mensenlijke spelers de vervelende neiging om af en toe met 200 units je basis te bestormen.

Probeer niet om een ondoordringbare verdediging neer te zetten maar bouw een verdediging die de tegenstander afremt en afmaakt. Hiermee word bedoelt: Bouw geen "lijn" van verdediging alleen, en zeker niks waar je omheen kan lopen. Een menselijke speler zal altjid proberen je op je zwakke plekken aan te vallen, dus als hij ook via de zijkant je basis in kan rijden moet daar ook defence staan. Bouw ook door de hele basis heen luchtafweergeschut en dergelijke. Niks is zo vervelend als een aantal vijanden in je basis die net buiten het bereik van de verdediging om je basis staan. Dit is meestal fataal.

Een ander zeer belangrijk iets is om alles in overvloed te hebben. Je moet instaat zijn om het verlies van een aantal fusions op te kunnen vangen. Als er iets kapot moet en je tegenstander probeert dit serieus, dan gaat het ook echt kapot, verdediging of niet. Bombers zijn als geen ander in staat om een zwaar verdedigde basis te doordringen en hun doel te slopen. De verdediging maakt alleen de kosten voor het slopen een stuk hoger.

High Priority targets zijn onder andere Protectors/Fortitude missele defence en Targeting Facilities. Vaak wordt voor grote aanvallen gepoogd om die gebouwen te slopen om vrij baan te maken voor nukes of de aanvals units. Het is vaak dan ook geen overbodige luxe om spare gebouwen te hebben. En bouw die spare gebouwen dan ook niet vlakbij de andere versie :).

Ga er bij het opbouwen van je basis ook vanuit dat je tegenstander net zo smerig speelt als jij tegen de AI. Bouw hierom nooit al je belangrijke gebouwen bij elkaar. Dit is de natte droom van de gemiddelde bommenwerper. Bovendien heb je kans dat de onploffing van het ene gebouw het andere meeneemt. Zo kan je in één klap al je fusions kwijt zijn. Dus belangrijke gebouwen zoveel mogelijk verspreiden over je basis, zo zijn ze moeilijker te vinden en moeilijker kapot te maken.

Je zult merken dat je steeds sneller zult gaan opbouwen als de ervaring stijgt, en dat je ipv het hele potje in de defence gedrukt wordt, je zelf het initiatief kan nemen. De beste oefening is om het gewoon te spelen en een keer de kunst afkijken van iemand anders met de TA demo recorder kan ook geen kwaad. Je hoeft niet het wiel opnieuw uit te vinden.
Meer strategy guides kan je vinden op Cavedog.

Ik kan een gebouw bouwen dat Targeting Facility heet, wat heb je daaraan?

De Targeting Facility is een Core Contingency unit, en wel een hele nuttige. Het is namelijk zo dat je units standaard alleen maar op sight schieten. De Targeting Facility (TF for short) zorgt ervoor dat units gebruik maken van de radar. Als je radar dekking hebt, en de unit ligt in bereik van jouw unit of defence, dan schieten ze automatisch. Dit is een zeer groot voordeel, zeker voor units/gebouwen met een grote range.
Je moet wel zorgen dat je radar dekking hebt. Vaak is dat voor de verdediging niet zo'n probleem (daar bouw je gewoon een adv radar achter), maar tijdens een aanval is het lastiger. Gelukkig heb je mobiele radar units, zowel als vehicle, kbot, plane en boot. Zorg dat je altijd radar dekking hebt op het stuk dat je gaat aanvallen, het kan het verschil betekenen tussen winnen en verliezen.
Je kan ook er voor zorgen dat je units niet door de vijand's radar gezien kan worden, door een radar jammer in de buurt te zetten. Ook deze heb je als vehicle, kbot, enz. Dit is vooral van belang om lang afstands geschut zoals een Big Bertha/Intimidator niet te laten prijsschieten op je units/verdeding.
Hier een voorbeeld van radar dekking met een combinatie van vaste radars en mobiele (vliegende):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/TA/Radar_FAQ.jpg

Kan je ook waypoints uitzetten of dingen queuen in TA?

Ja, en dit is zelfs één de sterkste punten van TA (de interface). Je kan namelijk zelfs een heleboel! Het meeste kom je achter door gewoon te proberen, maar ik zal je een beetje op weg proberen te helpen.
Om te beginnen kan je met elke unit een willekeurige actie queuen met de shift knop. Je kan uiteraard ook queues maken met verschillende acties, bijvoorbeeld, attack, move en daarna patrollen. Je zult ook merken dat als je shit ingedrukt houdt, met een unit (of meerdere) geselecteerd, dat je ziet wat in zijn queue staat. Je kan ook weer acties uit de queue halen. Niet met alle acties kan dat (guarden bijvoorbeeld niet), maar de meeste wel. Dit doe je door er nog een keer op te klikken.
Voor bouw units zijn er commando's die speciale betekenis hebben:
Guard -> als je met een construction unit een plant (vehicle plant bijvoorbeeld) guard, dan helpt de unit de plant met units bouwen. Je moet wel de plant guarden, en niet de unit die de plant maakt!
Patrol -> een bouw unit zal rondrijden en repairen wat er beschadigd is. En bovendien helpt hij andere construction units met het bouwen van gebouwen als deze op zijn patrol route liggen.

Als je met een bouw unit geselecteerd op shift drukt, dan zie je in het groen aangegeven waar de construction unit gebouwen gaat maken. En in het blauw is aangegeven waar anderere con units gaan bouwen.

Dan heb je in TA nogal wat shortcuts, het is een beetje persoonlijke voorkeur of ze nuttig zijn. Maar hier zijn er een aantal:

CTRL + A Select all units
CTRL + Z Select all units of selected type
CTRL + B Select all construction units except the Commander
CTRL + C Select Commmander
CTRL + V Select all aircraft
CTRL + P Select all aircraft with weapons
CTRL + R Select all radar, radar jammers, sonar and sonar jammers
CTRL + W Select all mobile units with weapons except Commander
CTRL + M Select all mines
CTRL + D Selfdestruct selected units

Met CTRL + 1-9 kan je groepen maken. Vaak is het handig om met CTRL + Z alle units van dat type te selecteren. Zo kan je bijvoorbeeld snel een groepje maken van al je flashes. Maar TA heeft nog een veel handigere feature: als je namelijk een factory/plant, of een factory/plant plus een aantal units een nummer geeft, dan krijgen alle units die uit die factory/plant ook dat nummer. Zo kan je dus automatisch al je units nummers laten geven.

Als laatste de mini map. Op de mini map zie je een overzicht van de map, met alle units erop. Of je vijandige units ziet ligt natuurlijk aan je radar dekking. Maar er valt nog meer op te zien. Als je namelijk een unit selecteert met radar/sonar, dan zie je met een groene cirkel de range van die radar of sonar aangegeven. Hetzelfde geldt voor radar en sonar jammers, alleen wordt het dan met een rode cirkel de range van het jammen aangegeven. Dat betekent dat je tegenstander geen units van jou op de radar of sonar kan zien die zich in die cirkel bevinden (tenzij hij units in visible range heeft staan uiteraard).
Als laatste kan je zien wat de range is van een cloacker als je een cloackable unit selecteert (de commander bijvoorbeeld), deze cirkel is wit. Dit werkt echter precies andersom als de cirkel van een radar: de cirkel geeft de range aan waarin enemy units moeten komen om de unit te kunnen zien.

Ik zie mensen aan het begin van de game allemaal rare commando's intypen, waar dienen die voor?

Ok, wat veel voorkomende commando's:

+shareradar: laat al je units zien op de radar van je allies. Helaas deel je niet al je radar info met je allies.
+sharemetal: als je boven een bepaalde hoeveelheid voorraad metal komt, geef je metal weg aan je allies als die dat nodig hebben. Dit kan eigenlijk nooit kwaad, dus altijd doen dus, teamplay is heel belangrijk!
+setsharemetal xxxx: vul voor de x-en de threshold is waarboven je metal gaat sharen.
+shareenergy: zelfde alleen dan met energy
+setshareenergy: zelfde alleen dan met energy
+shareall: doet alle bovenstaande dingen, behalve threshold van sharen instellen.
+shootall: standaard schieten je units alleen maar uit zichzelf op units van de tegenstander. Dit zorgt ervoor dat ze ook automatisch op gebouwen van de tegenstander schieten.

Deze commando's kan je intypen door op enter te drukken.

Ik wil alleen maar met met allies praten, en niet met de tegenstander, waar stel je dat in?

Dat doe je door op enter te drukken, en dan op options. Vergeet ook vooral niet om dat in te stellen voordat je verklapt aan iedereen dat je strategie is om zo snel mogelijk te nuken :+.
En andersom: mocht je een tegenstander zien die duidelijk vergeten is om chat op allies only te zetten, waarschuw hem dan ff.

Help! Ik kan de units van mijn tegenstander niet targeten! Wat is er aan de hand?

Heel vervelend, maar het wil nog wel eens voorkomen dat er iets fout gaat met de instellingen van de allies. De oplossing is simpel: gewoon even een alliance sluiten met je tegenstanders, en vervolgens meteen weer verbreken. Allies instellen doe je met TAB en vervolgens Allies te kiezen.

Ik wil ook van die mooie screenshots maken, hoe doe ik dat?

Print screen werkt niet in TA, in plaats daarvan moet je op contr + F9 drukken. Er wordt dan een dir aangemaakt in je TA root, die hetzelfde als je login in windows heet. Daarin staat weer een dir die screenshots heet, en daar komen ze te staan. Ze zijn in het pcx formaat, maar dat kan je gewoon met Photoshop of Paint Shop Pro naar jpg-jes converten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond iets dat in de faq is toegevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hey Jag, bedankt voor die goeie FAQ ! Het meeste had ik inmiddels al geleerd door de afgelopen anderhalve week een aantal keer met jullie mee te spelen, maar er stonden toch wel weer een paar nuttige dingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocht je nog op/aanmerkingen hebben, post ze gerust. Ik heb zelf het gevoel dat er nog iets mist, zoals ik Jag al had verteld. We konden er alleen allemaal niet opkomen wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

YES! NU KAN IK JAG EN CO OOK EINDELIJK AFMAKEN

...

duzz :P

hele goeie Faq JAG!!
word dus belangerijk om deze -> Jag in "Total Annihilation, wie speelt het nog ?" <- link bij de hand te houden als er nieuwe spelers zijn :)

zowiezo is het handig om te topic bij te houden :)

ohja, iemand zin in een potje TAUCP 1.2?
laat het me weten :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:52:
mocht je nog op/aanmerkingen hebben, post ze gerust. Ik heb zelf het gevoel dat er nog iets mist, zoals ik Jag al had verteld. We konden er alleen allemaal niet opkomen wat :)
Nou, wat op zich nog wel nuttig zou kunnen zijn is wat hints over het begin van een nieuw potje, als je alleen nog maar je Commander hebt. Welke handelingen garanderen meestal de beste start?

Ik begin meestal met:
(1) Metal Extractor
(2) 2 x Solar Generator
(3) Nog een Metal Extractor
(4) K-Bot Lab
(5) Laat K-bot Lab 3 K-Bot Construction Units maken
Onderwijl loopt mijn Commander in de nabije omgeving nog wat Metal
Extractors en 2 tot 3 Solar Generators te plaatsen.

Maar als ik dan kijk wat ik heb en wat bv. -ME- of Kloot tegen die tijd al heeft, dan doe ik toch nog wat fout. Hoe kan ik mijn begin verbeteren zodat mijn productie sneller op gang komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bouw meestal het volgende:

4 solar
3 mines (of meer als er patches zijn)
kbot factory (3 kbots)
kbot 1 ---> adv kbot.
kbot 2 ---> thermal indien mogelijk
Kbot 3 ---> patches, solars, etc. alles wat benodigd kan zijn
Commander helpt bij adv. kbot.
1e adv kbot bouw Moho Metal Maker en stopt hiermee zodra een cons kbot em "overneemt"
adv. kbot gaat nu aan de Fusion reactor werken.
3e kbot bouwt wat rudimentaire defence.

Variert van map tot map, maar het idee is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hmmz, ik zet meestal een 6 tot 8tal solars neer (heb je ruim genoeg aan in het begin, je kan door totdat je aan berthas begint)
natuurlijk eerst 3 metal mines (staan altijd wel 3 patches in de buurt)
dan die solars, dan een veh plant,die dan 2 con veh. maakt, daarna vaak al een shitload slashers (ben meestal core)
met eerst con unit metalext. neerzetten, liefst zo veel mogelijk, en afstand maakt me niet zo veel uit :)
met 2e begin ik aan wat defence.
ondertussen commander beetje laten helpen met het een en ander.
als ik dan weer over de 600 metal heb en een klein inkomen zet ik men 2e veh. plant neer (evt ook 3e) waarmee ik nog wat meer con veh. bouw, en daarna nog meer slashers.
das waar ik mee begin, meestal blijf ik oneindig slasers pompen, en defence versterken, en mensen pesten met mijn slashers :)

aircraft plant, sja, die verwaarloos ik de laatste tijd een beetje...
maar ze zijn wel een stuk handiger, maar trager in bouwen.
ze kunnen over snel komen, maar ze zijn traag in bouwen, daarom begin ik ook altijd met veh. plants, de con veh bouwen het snelst.

vaak maak ik wel na een tijdje aircraft plant, om mijn defence te repareren (die dingen masaal laten patrouilleren over je base (stuk of 20 dus)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizz33
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04-2022
we zijn vergeten er in te zetten dat we bijna altiujd na 7 uur pas beginnen met het maken van games :o

Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

hm... het ligt ernogal aan wat voor map het is, maar dit is ongeveer mijn normale manier van spelen:
1) met commander windgenerator bouwen (als wind genoeg oplevert weet ik dat dan)
2) met commander de dichtstbijzijnde metal patches bouwen (meestal is dat er 1, soms 2 of 3) met commander vehicle plant bouwen.
4) vehicle plant 2 jeffys's bouwen, vervolgens 5 constr vehicles.
5) commander ondertussen solars/wind generators en metal patches laten bouwen
6) met jeffys kloten en met constr vehicles van de rappe geothermals en metal patches zoeken en bouwen
7) met constr vehicles 3 a 4 extra vehicle plants bouwen en een aircraft bouwer
8) flashes en samsons pompen
9) rudimentaire defense en level2 fact bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

wtf is rudimentair??

ohja

Flashes are bad uhmmmmmmmmkay

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ja, dat wist ik al heel lang, dat Flash units (Flash tank, Brawler, enzo) lag veroorzaken. Maar ze ratelen wel lekker door, en dat is wel cool. Als een groepje Flash tanks tussen m'n Slashers door rijdt word ik erg geirriteerd door dat geratel! :D

Hm, interessant om te lezen hoe iedereen de eerste stappen van z'n basis doet. Zitten toch leuke verschillen in. Maar wat mij opvalt is dat meerderen van jullie zeggen eerst 3 metal extractors neer te zetten. Alleen hebben die energie nodig, en als je dan nog moet beginnen met solars zit je al snel met een energie tekort. En zonder energie ook weer geen metal inkomsten, dus gaat het bouwen van solars erg traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

[Kleine Toevoeging faq]
+noshake - Zorg dat je beeld niet gaat schudden bij grote ontploffingen.
[/Kleine Toevoeging faq]

Hoe ik me basis vaak bouw [is ERG map afhankelijk]
Eerst 2 of 3 wind generators, dan 1 metal patch, daarna een veh factory of kbot lab, daarna pak ik alle metal patches binnen beeld. Vervolgens bouw ik 4-10 construction vehicles. 1e gaat metalpatches pakken totdat ie dood gaat, 2e gaat wind of solar bouwen, 3e/4e gaan metal bouwen, 5e gaat defenders neerpleuren. De rest gaat wind/solar + metal makers maken en defense neerpleuren. aan het begin heeeel veel defenders. Ook ff snel alle metal reclaimen die in de buurt van me basis ligt [met cons cehicle of commander.
Met wat geluk en een map met redelijk wat metal kun je nu 2 vehicle factories onderhouden. die laat ik flink wat samsons uitpompen.
Daarna ligt het totaal aan de map. Of ik ga voor nog 5 vehicle/kbot labs, of ik kies voor air of ik ga het water in ;)
Fusions/mmms doe ik zogauw ik geen metal patches meer kan pakken of ik wat metal overheb.
Als er bijvoorbeeld weinig wind op een map is, loop je wel veel risico, omdat je direct bijna zonder stroom zit en alles heeel langzaaaaaam bouwt.

Het beste advies is: Breid Uit! pak ALLE metal patches tot voor de basis van de enemy [houd wel rekening met allies, ga aub geen patches jatten van de ander. Als je dat wel doet, moet je niet vreemd opkijken dat hij ze gewoon opblaast om ze zelf te pakken]
Bouw ook je defense RUIM voor je basis. Als je tegenstander er toch doorheenkomt heb je meer tijd voor noodmaatregelen. Bouw zeker NIET te krap op elkaar. 1 gelukkig geplaatste nuke of een groep bombers legt dan in 1 keer je hele basis plat. En zoals gezegd, bouw veel. Vertrouw niet op 2 antinukes, zorg dat je genoeg hebt om een 3e wereld oorlog met gemak te doorstaan. Zeker als je 3 tegen 3 speelt kunnen alle 3 je tegenstanders jouw tegelijk gaan nuken.

Vertrouw ook nooit teveel op je allies. Als degene links van je doodgaat betekend dat de verdediging van je ally er niet meer is.
Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat de vijand gewoon van de zij/achterkant me basis binnenreed omdat mijn ally aan die kant het niet meer aankon.

Vertrouw nooit helemaal op vaste verdediging. Om het simpele feit dat de tegenstander er gewoon omheen kan en dat ook zeker gaat doen. Hiervoor komt de patrolfunctie goed van pas. Laat verdedigende units direct uit de fabriek naar 1 punt Moven en queue daarna een paar patrolpunten langs je verdediging. Op deze manier rijden je units automatisch uit de fabriek lang je verdediging en hoef je je daar geen zorgen te maken. Je hebt immer s al genoeg te doen ;)

Gebruik het terrein. Units die hoger staan, kijken en schieten verder. Zet een laser op een bergje waar grondunits niet heen kunnen rijden. Zon laser leeft een enorm stuk langer en is veel effectiever. TA heeft een top down view, maar is wel volledig 3D gebouwd.

Dragon teeth/fortification walls. Dragon teeth kosten heel weinig en hebben een erg korte buildtime. Kleine units kunnen niet over dragon teeth heen schietenn, grote units wel. Dragon teeth kunnen ook helpen door de tegenstander te forceren om te rijden, zodat je meer tijd hebt om ze te mollen. Ga er wel wijs mee om, want Dragon teeth kunnen wel stuk, dus zoals altijd. vertrouw er niet blindelings op. Ze nemen 1 "unit" in beslag [zie volgende punt] en kunnen je eigen leger ook in de weg zitten.

Unit limit. TA heeft een unit limit. Dit klinkt misschien dom en overbodig, maar het is zeker een welkome feature in het spel. Omdat TA volledig 3D is, moet er erg veel berekend worden en met veel units merk je dat gauw in de performance.
Standaard heeft TA een unitlimit van 250. Omdat de PCs al een stuk snelelr zijn dan die toen het spel uitkwam, kan de limit best omhoog. de TA engine is zo gemaakt dat het maximaal ongeveer 500 units aankan en "effectief" kan besturen.
De huidige unit limit is makkelijk op te hogen tot 500 met een verandering in de ini file [zie de FAQ van Jag]. Het gebeurd alleen in de langere games dat je echt op die limiet zit [vaak zit je pas na een uurtje op de 500 units]. Een hogere limiet KAN wel [er is een patch voor 5000 units maximaal] maar die gebruiken we NIET in multiplayer. Omdat anders de lag te groot word. Ook word de performance erg slecht bij 1500+ units. Bij een aanval met 5000 units staat je PC gewoon een paar minuten vol te zweten en zie je met geluk elke seconde een frame. Vandaar de 500 unit limiet.

Radar: meten is weten. Zorg voor radar dekking. Het eerste wat je bouwt met je advanced construction vehicle/kbot/ship/sub/plane is een advanced radar ;)
Als je de aanval van de tegenstander al van in zijn basis ziet aankomen, heb je alle tijd om er iets tegen te doen. Zorg voor genoeg radars. Ook buiten je basis, radartorens zijn erg goedkoop en je hebt ze snel af. Controleer af en toe je radardekking met CTRL-R om te zien hoever je kan kijken.

Verder nog 1 belangrijk ding: Aanval is de beste verdediging. Een speler dir constant de tegenstander bezighoud zal zijn verdediging nauwelijks nodig hebben. Speel agressief en aanvallend, pak zoveel mogelijk grond die je kan krijgen.

Veel suc6, and see you on the battlefield commander ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

-=!ME!=- schreef op 12 november 2002 @ 19:50:
[Kleine Toevoeging faq]
+noshake - Zorg dat je beeld niet gaat schudden bij grote ontploffingen.
[/Kleine Toevoeging faq]
Dragon teeth Ze nemen 1 "unit" in beslag [zie volgende punt] en kunnen je eigen leger ook in de weg zitten.
)
[kleine verbetering]klopt niet
ze nemen 1 unit in zolang ze gebouwd worden
daarna niet meer

anders zou je je halve limit aan dt's hebbe :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

belangerijke toevoeging!!

kleuren.

als we spelen, heeft iedereen zon beetje zen vaste kleur.

ik zal ze ff opnoemen
JAG=wit
SPUD=rood
Kloot=geel

uhm, meer weet ik er ff niet :D
(me lacht zichzelf uit :D:P)

anyway, dit doen we, zodat we makkelijk te herkennen zijn voor elkaar.
zodra ik wit zie, weet ik dat het jag is.

als ik dus een pot speel zonder jag, en ik zie een witte speler, dan word ik altijd bang :z

is gewoon gewenning, en heel makkelijk als je het weet.

nog wat,
het word over het algemeen niet erg gewaardeerd als er gespemt word in de chat van TA zelf

je ziet meer 6 regels, en als je dus met bijv. tademo recorder gaat lopen spemmen, kan dat HEEL irritant zijn.
je ziet niet meer wat er word gezegd, en als je wat wilt zeggen, dan ziet niemand dat.
ook met allien krijg je dat, doe dit dus op een moment dat iedereen dat doet, en wanneer iedereen weet dat het moet.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

[kleuren toevoegmodus]
* StarLite = zwart ;)
[/kleuren toevoegmodus]

en sjah, als je TADemorecorder op autorecord zet hoe je niks te typen en zegt ie zelf ook niks.
Alleen als je tademorecorder commandos zoals .time intypt zegt ie wat ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

TepelStreeltje schreef op 12 November 2002 @ 22:11:
belangerijke toevoeging!!

kleuren.

als we spelen, heeft iedereen zon beetje zen vaste kleur.

ik zal ze ff opnoemen
JAG=wit
SPUD=rood
Kloot=geel

uhm, meer weet ik er ff niet :D
(me lacht zichzelf uit :D:P)
Ik ben paars (rose voor sommigen ;) )
nog wat,
het word over het algemeen niet erg gewaardeerd als er gespemt word in de chat van TA zelf

je ziet meer 6 regels, en als je dus met bijv. tademo recorder gaat lopen spemmen, kan dat HEEL irritant zijn.
je ziet niet meer wat er word gezegd, en als je wat wilt zeggen, dan ziet niemand dat.
ook met allien krijg je dat, doe dit dus op een moment dat iedereen dat doet, en wanneer iedereen weet dat het moet.
Ik neem aan dat je met "spemmen", naast het allien (wat een regeltje in de chat veroorzaakt) ook het geven van commando's bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
Ik zou graag de zwarte kleur willen claimen :)

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

-=!ME!=- schreef op 12 November 2002 @ 23:34:
[kleuren toevoegmodus]
* bloasfist = zwart ;)
[/kleuren toevoegmodus]
Robber schreef op 12 november 2002 @ 23:59:
Ik zou graag de zwarte kleur willen claimen :)
Ik zie een conflict aankomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bloasfist schreef op 13 november 2002 @ 00:07:
[...]

[...]

Ik zie een conflict aankomen ;)
Dat is maar op een beschaafde manier op te lossen >:) het eerstvolgende potje tussen
'-=!ME!=- ' en Robber bepaalt wie zwart krijgt }) Doe ons dan ook een lol en maak een vette battlereport. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 00:25:
[...]

Dat is maar op een beschaafde manier op te lossen >:) het eerstvolgende potje tussen
'-=!ME!=- ' en Robber bepaalt wie zwart krijgt }) Doe ons dan ook een lol en maak een vette battlereport. 8)
* StarLite vindt dat een goed ID >:)
pak de emmers met zwart en zet ze maar voor mijn deur :+

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ok, remco is ROZE (hahahe :P :P)
ennuh, tis nog ff de vraag wie zwart is.
(donkerblauw lijkt er erg veel op (teveel imho) en is nog niet bezet!
dus wees snel me of bloas! :D

hang natuurlijk van de spelers af in een pot.

kloot jag ik ME en nog een paar doen VAAK mee, dus bij hun is het wat belangerijker om een vaste kleur te hebben.
(no offence!!)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 00:25:
[...]

Goh, kan nog interessant worden. LD gebruikt namelijk ook al zwart :).

Net een game gedaan. En nou moet ik zeker een battle verslag geven :)? Sja, het wat een game die geteisterd werd door pathfinding problemen voor mij. Het is bekend dat TA's pathfinding niet geweldig is, is ook moeilijk met zoveel units en een 3 landschap. Maar nu wilde mijn units toch gewoon echt niet meer bewegen. De game begon heel soepel, super framerate enzo, super pathfinding, en takelde steeds verder af. Mijn cpu belasting was ook 100%, terwijl MM's cpu belasting op 33% lag. Je zou zeggen dat je met een Xp1800, zo'n 15 keer sneller dan de systeemeisen voorschrijven, en meer geheugen dan de installatie dir groot is, je zo'n spelletje toch wel redelijk zou moeten kunnen spelen, helaas :P. Zal allemaal wel door lag veroorzaakt worden, alhoewel die dit keer op zich wel mee leek te vallen. Alhoewel MM op een gegeven moment een minuut achter liep op de rest :+ Plan is om volgende keer een soort dedicated server te gebruiken (mijn ouders pc bijvoorbeeld, die op watch gezet wordt), dan staat mijn cpu iig niet @100% hoop ik en hou ik genoeg cpu tijd over om mijn units de weg te wijzen :).

Dat was dus drama dit potje. Maar goed, laat ik bij het begin beginnen. Ik, MM en Whizzy gingen op Expanded Confluence in de clinch met Kloot en Spud. Veel metal patches waren er beschikbaar, genoeg om metal makers overbdig te maken. Snel met con planes wat andere eilanden bezetten, en Hoovers pompen. Helaas zijn hoovers wel snel, maar niet zo stevig. En ze legden dan ook massaal het loodje tegen Kloot's defence (wat toen nog uit defenders bestond).
Ik ben toen over gegaan op schepen, eerst alleen Conquerors met Hoovers als spotters. Daarna 10 adv shipyards die Conquerors, Millenia, Archers, Colossusen, Escorts, Piranhas en als laatste Rangers fabriceerden.
En erboven zwormen de Hawks rond in grote getalen :). Helaas ben ik al lang niet meer de enige die de kracht van Hawks heeft ontdekt. Sterker nog, ik word tegenwoordig meestal outnumbers qua Hawks. Is niet zo'n probleem, want mijn Archers weten wel raad met vijandige Hawks/Vamps :).
Mijn basis was op zich weer de usual, met het enige verschil dat ik de air en missile defence mobile had gemaakt. Dat wil dus zeggen: Phalanxen voor de air defence en Scarabs als missile defence. Alleen phalanxen bevalt toch niet goed, ze gaan te snel stuk en het is zoveel werk om ze naar de juiste plek te laten rijden.
Die Scarabs zijn wel geweldig. Je kan ook ff een Scarab naar een plek vliegen die snel tegen nukes beschermd worden. En bovendien kan je ze ook goed verstoppen, in tegenstelling tot die grote Protector gebouwen.

Ondertussen waren mijn schepen tot een complete stop gekomen, zelfs in open water was er geen beweging meer in te krijgen. De kanalen liepen in no time vol met schepen, en niks bewoog, wat ik ook probeerde. Het enige dat nog werkte was air.
Ik heb toen besloten om het op nukes te gooien. Ik heb flink wat Retailliators gebouwd, en heb met Hawks Kloot's anti nuke gebouwen gespot en met Phoenixen gemold (geweldige units zijn dat toch). Daarna massaal nukes op Kloot gegooid, tot er weinig meer van over was (zo'n 150 kills gemaakt met mijn Retailliators).
Helaas concentreerden Kloot en Spud samen hun units op mijn basis, en konden de Phalanxen de vele honderden Hawks niet bijbenen. Langzaam maar zeker werd mijn basis afgekloven, ondanks MM's pogingen om mij te beschermen met Hawks. Zowel ik en MM hadden er geen zin meer zin op dat moment met een halve basis en stilliggende units. En we waren ook al vele uren bezig op dat moment. Het is dus een soort van draw geworden :).

Wel erg vervelend dat je 5 jaar nadat een spel is uitgekomen, en 15 keer zo snelle pc's en i-netverbindingen nog steeds een spel niet normaal kan spelen. We moeten toch maar gaan LANnen vrees ik, er zit niets anders op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 12-09 21:00
weet iemand trouwens waar TA:CC te koop is?
TA zelf heb ik wel maar CC helaas niet (ooit eens gezien wel maar nooit gekocht |:()

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook nog. En origineel :) Zeer lang gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb hem ook nog wel, is nergens meer te koop geloof ik.
* MM claimt blauw als kleur

Mijn matchreport:
Ik bezette met Wizzy en Jag het noorden, helaas vloog Wizzy er binnen een minuut uit, dus Jag en ik moesten het alleen aanpakken. Omdat er geen druk op me uitgeoefend werd heb ik in de loop van de tijd een mooie uitgebalanceerde basis kunnen bouwen, met een flinke hawkproductie (ongeveer 20 per minuut). Gewoon een kwestie van 6 advanced aircraft plants met elk 2 lvl2 construction vehicles. Ik heb gister vooral wat aan lopen kloten, met hawks basissen aanvallen enzo :) In het begin had ik niet zo'n hoge productie, ongeveer 60/3000. Toen ik later in de game toch wat meer nodig bleek te hebben (omdat ik ook wat seaunits en nukes wilde maken) heb ik mijn con vehicles flink wat fusions en makers laten bouwen, wat een tijdelijke inkrimping van mijn hawk-productie betekende, net op het moment dat kloot en spud een flinke tegenaanval op Jag aan het voeren waren. Kloot hebben we daarna redelijk doodgenuked, ik heb 1 van zijn antinukes kapot ge-phoenixed en Jag 2 geloof ik. Daarna is hij met een mooie bommenregen zover gemold dat hij naar Spud's basis gevlucht was.

Spud, die de eerste paar uur bijna helemaal met rust gelaten was, had al zo'n gigantische defence opgebouwd dat er bijna geen doorkomen meer aanwas met air-units. Atoombommen hadden ook geen effect, hij had zat anti-nukes. In het volgende halve uurtje werd jag beetje bij beetje gesloopt, en ik probeerde hem wel te verdedigen met hawks, maar tegen 2 mensen (kloot had ook al weer een flinke productie opgezet) kon ik ook niet op. Toen hebben we maar besloten te stoppen.

Volgende keer ga ik een andere tactiek gebruiken, ik ben altijd een beetje lui, als ik niet aanval bouw ik ook geen goede defence, daar ga ik vanaf nu wat aan doen, net als mijn probleem dat ik altijd zo snel mogelijk naar een bepaald niveau werk (60/3000) en daarna eigenlijk stop met ontwikkelen van resources. Mischien dit weekend weer een potje? -> #ta

Ik vind een TA-lan ook wel leuk :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Spud, die de eerste paar uur bijna helemaal met rust gelaten was
uh, excuse me? paar UUR?
hoe lang duren die potjes van jullie?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

ideetje voor een lan :
aangezien er vele zijn die hun pc niet mee kunnen/mogen/willen slepen
als we nou eens een middagje wat pc's in een cybercafe huren ?
practisch elke config zou genoeg moeten zijn. ta kan gewoon rechtstreeks vanaf cd naar hd worden gekopieerd (1 iemand met een lekker veel 3rdp maps maakt een kopietje vanaf de hd.) dus installen zou niet lang moeten duren, en geen wazige conflicten :)

voor-tegen standers ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Lord_Mithril schreef op 13 november 2002 @ 09:18:
weet iemand trouwens waar TA:CC te koop is?
TA zelf heb ik wel maar CC helaas niet (ooit eens gezien wel maar nooit gekocht |:()
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEE MITHRIL!

doe ook mee man, als je TA zelf heb, hoef je niet veel meer te halen.
op deze --> http://www.tagl.net/?go=taonlineessentials <-- site kan je een 3 tal files halen die het zelfde doen als CC. (ccmaps, ccunits een ccmissions)
als je die in de root van ta gooit, doettie hetzelfde (staat dat eigenlijk al in de faq jag?)

maaruh, als je dat hebt gedowned kan je meedoen, moet je zeker es doen
(ben trouwens weer beetje begonnen met cybots :) )

mijn battle report dan maar:

begon dus wel lekker voor mij, ik werd met rust gelaten, en kon dus lekker men gangetje gang.
ik begon beetje traag helaas...
snel eiland vol gezet met metal extractor, daarna met defenders, en het puntje van mijn eiland met wat stevigere defence (zeg maar een outpostje tegen bootjes (<- met een annihilator derop, ik was core, kreeg een adv, veh. van kloot, om pellies te bouwen))

had dus een mooi basisje, werd ook amper aangevallen (hier en daar een vliegtuigje)
maar door mijn MASALE cobra (flakkers van core) stellages kwam letter NIETS erdoorheen.
ondertussen had ik al een Vamp produtcite opgezet, met 2 tot 4 adv,air.plants, die werden geguard door een aantal con.units.
vamps pompen dus, en dat ging SNEL!

ben nog met een 80 tal pellies MM zen kant opgegaan, met wat hawks als airdefence.
dat bleek nutteloos, MM zen hawks sloopt beide unit types (ik had nog niet zoveel vamps)

ik ben me daarna volledig op vamps gaan concetreren, met als gevolg dat ik 9 airfields had, guarded door een zooi con units, wat resulteerde in zon 100 hawks per 5 minuten ofzo, weet niet eens hoeveel maar SHITLOADS!

ben jag dus lekker gaan pesten, en stukje bij beetje stukkies van zen base gaan slopen.
onderste stukkie was niet zo goed verdedigd, dus daar was ik zo doorheen.
toen kwam ik in het midden van zen base, daar stonden iets teveel phalanxes om zen fusions te slopen, dus die had ik met de volgende wave van vamps gesloopt.
daarna hebben kloot en ik samen nog een zooi van de fuisons en nukers vna jag gesloopt...

Kloot zen basis was ondertussen ook al bijna kapot.
dus ik heb hem uitgenodigd in men base, en heb hem wat fusions gegeven (stuk of 6 totaal, had er zon 14 staan geloof ik :D)

kloot had al een leuke base in mijn base staan, toen jag en MM er geen zin meer in hadden.
we zijn toen allen met elkaar gallied, en ik ben wat gaan verkennen met wat vamps. moest wel heel hardl lachen om al die bootjes die in het level lagen :D :P)
werkelijk overal lagen ze!
het verschil in airdefence viel me toch wel heeeeeeeeel erg op.
ik had dnek ik wel 3 keer zoveel flakkers als beide bij elkaar!

(maarja, kreeg ook de tijd om ze te bouwen..)

anyway, ik vond het een leuke pot :D

[edit]
mith, potjes duren vaak wel een paar uur :)

ideetje van lan is nog niet eens zon slechte....
maar heb liever men eigen peecee moet ik eerlijk zeggen.
ik vind het trouwens geen probleem om dat ding mee te zeulen, zolang ik maar vervoer heb, want in de trein is KUT (been there didnt do it!)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk werkwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
ok maar nogmaals, hoe lang duurde dat potje?
edit:
paar uur? as in 2 of meer rond de 6?

ik ben btw al wat dingen aan het downloaden van die site..
de grote dingen komen thuis wel..
maar heb ik de battletactics units ook nodig? enne de 500 of de 5k unit patch?
en dan staat er ook nog: XTA095, McnTerra-NS, TA Hook 085, EMG "No Lag" Patch.
die laatste neem ik aan wel.. maar de rest?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch gemerkt dat een potje meestal zo rond de 3-4 uur kan duren. Duurt ook es eens korter maar ik heb ze zelden meegemaakt onder de 2 uur.

Wat je vragen betrefd: RTFM :)

:+
-500 unit patch (5K is te laggy online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mithril, weenie of je men msn der nog in heb staan, spreek me anders ff aan.
dan leg ik het wel allemaal uit.

je hebt alleen die 3 CC files nodig, BT stuff is niet nodig (als je wil, mag je natuurlijk, maar niet iedereen heeft ze)
verder de 3.1 patch, en de 500 units file, das alles.

[edit]
CC Units CC-Units.ccx 3.71 MB
CC Maps ccmaps.ccx 146 MB
CC Features CC-Features.ccx 11.3 MB
deze dus

"FARK" Fast Assist RepairKbot afark.exe 133 KB
"Flea" Scout Kbot aflea.exe 74.5 KB
"Hedgehog" Mobile Anti-Nuke chedge.exe 112 KB
"Immolator" Plasma Tower cimlator.exe 102 KB
"Necro" Ressurection Kbot cnecro.exe 171 KB
"Scarab" Mobile Anti-Nuke ascarab.exe 118 KB
500 Unit Patch 500patch.exe 38 KB <-- deze is wel handig als je een game wilt hosten, als je joint, dan paktie wat de host heeft
de 6 units hierboven zijn handig, en word ZEKER gewaardeerd als iedereen die heeft

en verder die patch.
meer niet..
alles staat verder in de faq die jag had gemaakt, lees die dus nogges door ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
offtopic:
ja ik heb nog msn.. stuur me maar ff berichtje..
maar zit nu @ stage.. en 's avonds ben ik meestal aan t UTen (clan)..
zal als ik eraan denk vanaaf ff msn aangooien ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mith, ik zie je nooit meer online....
nu dus ook niet, terwijl ik wel online ben, heb je me geblokeerd ofzo ;)

PS, check men siggeh voor de FAQ :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

TepelStreeltje schreef op 13 November 2002 @ 01:53:
ok, remco is ROZE (hahahe :P :P)
ennuh, tis nog ff de vraag wie zwart is.
(donkerblauw lijkt er erg veel op (teveel imho) en is nog niet bezet!
dus wees snel me of bloas! :D
Eehm.. ik had volgens mij al een kleur geclaimed:
bloasfist schreef op 12 november 2002 @ 23:45:
[...]

Ik ben paars (rose voor sommigen ;) )

[...]

Ik neem aan dat je met "spemmen", naast het allien (wat een regeltje in de chat veroorzaakt) ook het geven van commando's bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we nu ook al gerommel krijgen over de kleuren? Duurt het nog langer om een potje op te starten :D

/me hides :)

Verwijderd

Tja, ik ben nu net lid van Got geworden. Ik speel graag nog TA.
Kon nooit aan TaCC komen maar down nu de zooi van tagl.net

Ik wil best met jullie meespelen, (alhoewel ik niet veel muliplay ervaring heb)
Enig probleem is dat ik over een week ga verhuizen en geen I-net meer zal hebben.
Dussss ik ga wel oefenen met Banzai ai, en in de toekomst zal ik er wel weer zijn :D
iig vind ik het wel leuk om jullie battle reports te lezen.

edit=typo

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 10:28 . Reden: typo ]

• Haay
De afgelopen weken met de paar potjes die ik meegedaan heb koos ik telkens voor de kleur GOUD dus hierbij wil ik die kleur als de mijne claimen! :)

• Haay
TepelStreeltje schreef op 13 november 2002 @ 16:22:
"Flea" Scout Kbot aflea.exe 74.5 KB
Deze unit WEIGER ik op mijn PC te zetten! Wat een k*t unit is dat. Glipt gewoon tussen je dragon-teeth door, dus kun je je basis nooit enigszins afschermen.

En 1 flea doet weinig damage, maar als er 50 je basis binnendringen is dat bepaald minder prettig en gaan je buildings daarnaast ook nog eens eerder kapot door je eigen defense die op die fleas schieten (en de helft van de tijd mis schieten en dan je buildings raken!).

Gelukkig kan niemand een bepaalde unit gebruiken als niet iedereen die heeft, dus dat is geen probleem, heh heh.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Haay schreef op 14 November 2002 @ 13:12:
[...]

Deze unit WEIGER ik op mijn PC te zetten! Wat een k*t unit is dat. Glipt gewoon tussen je dragon-teeth door, dus kun je je basis nooit enigszins afschermen.

En 1 flea doet weinig damage, maar als er 50 je basis binnendringen is dat bepaald minder prettig en gaan je buildings daarnaast ook nog eens eerder kapot door je eigen defense die op die fleas schieten (en de helft van de tijd mis schieten en dan je buildings raken!).

Gelukkig kan niemand een bepaalde unit gebruiken als niet iedereen die heeft, dus dat is geen probleem, heh heh.
Dus ZO moet je die fleas gebruiken >:)

Verwijderd

Haay schreef op 14 november 2002 @ 13:12:
[...]

1. Die dingen doen echt GEEN damage

2. Elke zichzelfrespecterende commander heeft genoeg defence om een groep van 300 fleas te mollen voor die dingen ook maar de kans krijgen door je dragonteeth te wandelen.

3. Je bouwt toch geen dragonteeth om je basis af te schermen? Ik bouw ze zelf om een grondaanval momentum te laten verliezen. Ff het tempo dr uit halen en ze rotknallen.

4. Die krengen zijn ZO stuk. een raketje van een pulverizer/defender is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

als je een beeeeeeeeeeeetje verdediger bent, dan heb je sentinels/gaatguns staan, en dan zijn die dingen binnen NO-TIME dood. (alle lvl 1 units trouwens :) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

trouwens, hoe en wat met de TA lan jag? laat het ff weten, moet wel defenitief zijn anders vraag ik vrij op de verkeerde dag enzo :)

wil trouwens wel, lijkt me Echt wel lachen :)
lijkt me vooral leuk om de gezichten bij de namen te leren (ken er al een paar).

dusss,
let us know!

[edit] weer een blz derbij!
das men 10e keer in deze topic :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik zat te denken aan het weekend van 7/8 december. Maar voordat iedereen vrij gaat vragen, eerst even kijken of er genoeg kunnen, dan pas ga ik het verder regelen. Dus als je zeker weet dat je dat weekend zou kunnen en ook wilt, dan moet je dat ff melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

tis beetje soort visueuse (ofzo :?) cirkel.
als ik de datum niet weet, dan kan ik geen vrij regelen, en dus niet komen.

jij weet neit wanneer iedereen kan, dus kan je ook niet goed zeggen wanneer het kan...

dus eigenlijk moet er 1 iemand concreet zeggen DAN IS DE LAN!
en dan is het jammer als iemand niet kan enzo... (maar ja, niets aan te doen, volgende keer beter)

een bijkomend probleem is het vervoer...
de trein is geen optie voor mij, omdat ik dan teveel mee moet nemen (kast, monitor, en standaard bagage)
dat kan je dus niet in je eentje meezeulen...
daar boven op komt nogges dat een chieftec (gister gekocht!! :D) op zich zelf al verrotte zwaar is :)
dan nog de rest er bij, en chiel heeft een hernia :)
en dan nog het de NS zelf, die laat ook maar te vaak de wensen over...
dus al met al, moet ik vervoer hebben (als in, ootoo ofzo)

verder lijkt het me echt leuk om te komen!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

TepelStreeltje schreef op 15 november 2002 @ 14:21:
[..]
de trein is geen optie voor mij, omdat ik dan teveel mee moet nemen (kast, monitor, en standaard bagage)
[..]

Tja, precies hetzelfd hier. Autoloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*vroem*vroemmmm* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

TUUT TUUUT
remco: HEEE spud stap in!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Sjah... ik heb wel een rijbewijs, maar geen autootje onder m'n kont --- en ik ga VAN Z'N LEVENSDAGEN niet met het openbaar vervoer. :D

Tenzij Jag bereid is me op te komen halen, maar zo gek zal -ie nog net niet zijn vrees ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dan maggie een bus huren, want dan kannie mij net zo goed ophalen :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

TepelStreeltje schreef op 15 november 2002 @ 19:11:
dan maggie een bus huren, want dan kannie mij net zo goed ophalen :D
count me in ;)
Jag, waar wacht je op. FF half Nederland aftouren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed voor de rijervaring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Dan zou het denk ik ook wel makkelijk zijn te weten waar iedereen woont. Beetje onzinnig als iemand met auto in bv. Zwolle woont en iemand zonder auto in Rotterdam moet ophalen om ergens in Arnhem te LANnen. Ik noem maar een voorbeeld...

Ik heb wel een auto overigens, en woon in Almere, maar heb in December al 2 LAN parties, en meer kan ik mijn lieve vrouw O+ echt niet aandoen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook TA besteld bij een site... ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 10:28:
Ik heb net ook TA besteld bij een site... ben benieuwd
waar heb je hem besteld¿

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draadje dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zo lijkt het ja...
der moet ff een nieuw onderwerpie aagekaart worden....

wanneer doen we trouwens weer een pot?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
wat dacht je van ASAP op irc.tweakers.net @ #TA :)

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

2[00:30] *** Now talking in #ta
02[00:30] 01*02*12* 01········02········12········14········15········
[#ta] topic- ':: TA:CC download @ http://www.tagl.net/?go=taonlineessentials of type !tacc in dit kanaal :: TA FAQ: Jag in "Total Annihilation, wie speelt het nog ?"'
[00:30] *** [#ta] topic- set by Kloot (Tue 12th Nov 2002 01:52)
[00:30] *** [#ta] users- 6 total user(s)
[00:30] *** ········································
[00:30] *** [#ta] names- SPUD wizz44 bloasfist wizz33 Maxi|Mini-Me Maxi|Mini-Me|server
en waar ben jij dan!?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van sociale oprispingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

TepelStreeltje schreef op 15 november 2002 @ 14:21:
als ik de datum niet weet, dan kan ik geen vrij regelen, en dus niet komen.

jij weet neit wanneer iedereen kan, dus kan je ook niet goed zeggen wanneer het kan...

dus eigenlijk moet er 1 iemand concreet zeggen DAN IS DE LAN!
en dan is het jammer als iemand niet kan enzo... (maar ja, niets aan te doen, volgende keer beter)

dat kan je dus niet in je eentje meezeulen...
daar boven op komt nogges dat een chieftec (gister gekocht!! :D) op zich zelf al verrotte zwaar is :)
dan nog de rest er bij, en chiel heeft een hernia :)

Ik zat te denken aan het weekend van 7/8 december.
DroogKloot schreef op 15 november 2002 @ 18:48:
Sjah... ik heb wel een rijbewijs, maar geen autootje onder m'n kont --- en ik ga VAN Z'N LEVENSDAGEN niet met het openbaar vervoer. :D

Tenzij Jag bereid is me op te komen halen, maar zo gek zal -ie nog net niet zijn vrees ik. :P
Wil ik best, maar ik ga het niet zelf betalen :).

Maar goed, als iedereen even kan aangeven of ze 7/8 december kunnen, dan kunnen we daarna altijd nog nadenken over vervoer en andere zaken. Eerst kijken of we een datum kunnen prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
ik ben nu ook bezig met TA..
nu nog tegen de AI gewoon om het snel bouwen te oefenen..
maar ik betrap me er steeds op dat ik teweinig units maak (en dat ik de maps met water ertussen kies.. zodat ik rustig kan bouwen ;))

klein vraagje, ik heb laatst tegen de easy AI een peewee rush gebruikt. werkte (natuurlijk) perfect...
inhoeverre zou dat tegen jullie werken (1on1)?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Lord_Mithril schreef op 18 November 2002 @ 12:40:
ik ben nu ook bezig met TA..
nu nog tegen de AI gewoon om het snel bouwen te oefenen..
maar ik betrap me er steeds op dat ik teweinig units maak (en dat ik de maps met water ertussen kies.. zodat ik rustig kan bouwen ;))

klein vraagje, ik heb laatst tegen de easy AI een peewee rush gebruikt. werkte (natuurlijk) perfect...
inhoeverre zou dat tegen jullie werken (1on1)?
Bij Jag is dat heel makkelijk ;) Daar werkt dat wel. Ligt natuurlijk ook aan de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
TepelStreeltje schreef op 18 November 2002 @ 00:29:
2[00:30] *** Now talking in #ta
02[00:30] 01*02*12* 01········02········12········14········15········
[#ta] topic- ':: TA:CC download @ http://www.tagl.net/?go=taonlineessentials of type !tacc in dit kanaal :: TA FAQ: Jag in "Total Annihilation, wie speelt het nog ?"'
[00:30] *** [#ta] topic- set by Kloot (Tue 12th Nov 2002 01:52)
[00:30] *** [#ta] users- 6 total user(s)
[00:30] *** [#ta] names- SPUD wizz44 bloasfist wizz33 Maxi|Mini-Me Maxi|Mini-Me|server
en waar ben jij dan!?
euh... in #TA :)
kom maar kijken :+

[ Voor 0% gewijzigd door Robber op 18-11-2002 13:48 . Reden: Oops ook ff wat tikken denk ik :) ]

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
bloasfist schreef op 18 november 2002 @ 13:18:
[...]

Bij Jag is dat heel makkelijk ;) Daar werkt dat wel. Ligt natuurlijk ook aan de map.
gewoon beetje open map (bos ofzo) zodat ik makkelijk nar je toe kan (eventueel met versmalling)

ik werkte tegen de AI op de volgende manier
1 metal extractor
2 solarcollectors
1 Kbot factory
1 constuction Kbot (met hulp van commander
CK helpt bij peewee construction
Com bouwt 2e factory en gaat dan peewee's builden
zeker als de commander meewerkt heb je uit die faktory elke 5 seconden wel een peewee >:)
en ik maakte mischien 2 punten verlies op metal en energy ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 16 november 2002 @ 16:44:
[...]

waar heb je hem besteld¿
hier -> wargames
Maar ik moet ze eerst bellen om mijn adres te bevestigen, beetje vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 18 november 2002 @ 14:41:
[...]

gewoon beetje open map (bos ofzo) zodat ik makkelijk nar je toe kan (eventueel met versmalling)

ik werkte tegen de AI op de volgende manier
1 metal extractor
2 solarcollectors
1 Kbot factory
1 constuction Kbot (met hulp van commander
CK helpt bij peewee construction
Com bouwt 2e factory en gaat dan peewee's builden
zeker als de commander meewerkt heb je uit die faktory elke 5 seconden wel een peewee >:)
en ik maakte mischien 2 punten verlies op metal en energy ;)
En je loopt ze allemaal dood op de verdediging die er bij mensen altijd wel staat :D
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.