Thy will see the light...
we hbben tevens afgesproken om om 2100 nog een pot te doen.
wie mee wil doen kan zich melden in het IRC kanaal.
Battle.net Spud#2543
Teams waren Jag en ik tegen MM, ME, en Spud (scheve verhouding, omdat onze zesde man op het laatste moment weg moest
ME en Spud hadden zich inmiddels diep ingegraven en waren veel hardere noten om te kraken. Schip na schip verdween in de golven door toedoen van achtereenvolgens kustverdediging, zware aanvallen van torpedobombers waar ik geen duidelijk antwoord op had (m'n Archers waren toen al dun gezaaid), en een groepje Intimidators dat ik met geen mogelijkheid vanaf zee kon bereiken. De uitermate irritante pathfinding algoritmes deden de rest.
Omdat ik geen zin had nog meer schepen zinloos naar de kelder te jagen heb ik Spud en ME's overgebleven basis (tot onneembare vesting omgetoverd) maar met vijf nukesilos gesloopt, op een gegeven moment bleken hun antinukes niet meer voorradig te zijn en dat tekende hun doodvonnis.
ik was mijn commander in de eerste 10 mins al kwijt, foutje van ME (of MM, weenie meer wie zwart was) hij was niet allied met mij, en schoot dus mijn commander kapot, toen die mee werd genomen naar een ander eiland met een vakyre...
daarom had ik dus een TRage start, en ging de rest van mijn game ook wat minder makkelijk...
ik zat in het midden van de map, wat natuurlijk erg nadelig... dus ik besloot een eilandje in de rechter bovenhoek te pakken voor een 2e hoofd basis.
de eerste basis was wel aardig verdedigd, maar niet super.
2e eiland had ik echt een Fort van gemaakt, onwijs veel missile towers, flak, en van die dubbele (lvl1) kanonnen.
verder was ik ook masaal bezig met hawks bouwen en torpedo planes, en natuurlijk bootjes.
MM en Me werden afegemaakt, en de blauwe van de 2, begon met een klein basisje op mijn eilandje.
omdat ik steeds een beetje tekort aan resources had ging het niet erg goed met de opbow van alles...
ik werd wel af en toe aangevallen, maar met een shitload hawks kon ik dat allemaal wel de kop in drukken.
op een gegeven moment werd mijn basis uit elkaar gereten door de Nukes van Klooot (EN IK HAD toch wel 3 anti nukes!!!) en door de schepen van jag en kloot ben ik afgemaakt.
ook was het leuk dat teon de blauwe speler stopte, hij de helft van mij basis opblies...
bedankt nog daarvoor...
ALS JE STOP, GEEF DAN JE UNITS WEG AAN JE ALLY!
EN BLAAS ZE NIET OP! (<-- in de basis van je ally!)
Battle.net Spud#2543
Als ik wat beter had uitgebreid en volledig voor boten was gegaan was het misschien beter gegaan

Ik had uit voozorg me commander en wat bouwunits naar tepelsreel ze basis gemoved om daar een kleine effectieve waterbasis te bouwen om met subs de enemy op afstand te houden.
Helaas crashte TA toen ik daar net aan het bouwen was en lag ik eruit.
Ik denk dat dat de ontploffing was waar hij het over had. Ik kon er helaas niks aan doen
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
en als iemand een leuk potje 1 on 1 wil doen, moettie mij maar ff icqen
Battle.net Spud#2543
Overigens vanavond weer rellen
We gaan sides/groups maken. Dus arm vs core.TepelStreeltje schreef op 21 oktober 2002 @ 18:57:
wat bedoel je precies met sector war?
Got TA players kiezen 1 kant gedurende de hele oorlog.
We maken een kaard met planeten of we maken een kaard met verschillende land type's.
De kaard word opgedeelt in blokjes(Sectors).
Elke sector(blockje met 1 planet of stukjes grond.bv 1 type planeet is van het type green world dus 1 green world map.Of kaard opgedeelt in verschillende type's land,dus green,dessert enz dan is elke stukje een map die dat type voorsteld)
Als de 2 groups(arm vs core) elkaar uitdagen over 1 sector dan word er gekeken hoeveel spelers van elke group kunnen vechten om die sector.
op dat moment is er bv 2 arm players online en 2 core players.
zij gaan dan vechten om de sector in een 2 vs 2 battle op een map die de sector voorsteld(Dus green planet dan green map,of op een grote kaard op een dessert sector vechten dan dessert map)
Als de battle is gewonnen dan sturen de players de results naar de sector admin.
Die update de sector map.
De team die had gewonnen mag de volgende stap op de sector kaard bepaalen.
En na een paar weken is de bedoeling dat de Arm of de Core de hele sector map heeft overgenomen.
ik weer niet altijd of ik kan.
zoals vanavond ben ik er niet aan te gekomen om mee te doen, dus bij mij verschilt het nogal wanneer ik mee doe...
verder lijkt het me wel kewl
alleen wie gaat het beheren enzo?
ik heb daar namelijk weinig tijd, nog zin in...
Battle.net Spud#2543

lekker rellen met zen 4en, zonder een echte winnaar helaas, ik had wle de meeste killz, maar toch...

hier main defence, een vulcan op de rand, links daarvan nog 1 in aanbouw, en 3 berthas, op het eind hadden ze allen zon 60 (of meer) killz...
lag ook nog een zooi meer flak dingen bij, maar die had ik toen nog niet
twas vooral een hawk battle. maa rja, als iedereen masaal flakkers bouwt, helpt zelfs dat niet meer...
anyway, g'nigt everybody
Battle.net Spud#2543
VEEEEEEEEL units
VEEEEEEEEL resources
HEEEEEEEEL VEEEEEEEEL wrakken
zo goed als GEEN pathfinding meer. Units liepen/voeren overal tegenaan en bleven steken, AA schoot niet meer op vijandelijke vliegtuigen, nukes raakten wel maar deden geen damage etc..
Het was een ENORME chaos, op zich wel geinig maar onspeelbaar. Het enige wat niet vastliep tegen de wrakken waren vliegtuigjes. En dus hing in no time de hele lucht vol met hawks/vamps een beetje stilligende weerloze boten af te knallen [met hulp van de letterlijk tientallen berthas/intimidators/vuldans/buzzsaws op de eilanden]
Na meer dan 2 uur spelen zijn we maar gewoon gestopt omdat het potje anders nog eeuwig zou duren
Een leuke poging, maar voorlopig niet voor herhaling vatbaar.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Ik kwam net eindelijk een beetje op gang met wat vliegtuigjes toen ik spontaan uit het spel gekicked werd.DroogKloot schreef op 22 oktober 2002 @ 00:55:
Okee... die laatste pot was goed knudde. Ten eerste omdat de teams niet bepaald eerlijk waren (Jag en ME zijn ervaren spelers, Robber daarentegen absoluut niet en Pjemco is redelijk roestig (iets wat ook voor mij geldt trouwens)), ten tweede omdat m'n allies wat hinder ondervonden van hun *kuch* ietwat minder stabiele connecties *kuch* en zodoende al vroeg uit het spel geknikkerd werden. En het in je eentje opnemen tegen de gecombineerde lucht- en zeemacht van *twee* sterke spelers pakt zelden gunstig uit.
Ik moet inderdaad helaas toegeven dat ik eenbeetje roestig ben hier en daar. Ik krijg het niet meer voor elkaar om een snelle start te maken. Op een gegeven moment kakt mijn hele productiesysteem daarop genadeloos in.
Ben maar eens wat strategy-guides gaan nalezen waa rik nou die fout maak in mijn bouw-queue.
/me komt er wel uit
Probleem 1: beeld verschiet na verloop van tijd naar 4 kleuren, opgelost door Xplanet uit te zetten voor ik TA opstart.
Probleem 2: irritant getik in het geluid tijdens het spelen, opgelost door de in-game muziek (helaas) uit te zetten.
Oftewel, het lijkt me wel leuk om een keer met jullie guys te spelen, hoewel ik bepaald niet goed ben...
heb screenie gemaakt van het eiland dat ons team als forward defence had.

kort samengevat, radar, 3 berthas derom heen, en aan de andere kant een vulcan in aanbouw, daarom heen een zooi defenders, en aan de rechter boven en onder hoek, en daar weer in het midden van annihilators (moest ik nog beginnen)
aan de achterkant zou een rij flakkers komen, maar die vulcan had meer prio, dus vandaar dat men annihilators en flakkers wat langzamer gingen.
wel leuk potje verder, jammer dat er steeds weer iemand uitklapte...
[edit]
der kwam ook nog een fortidue missile defence achter
mocht er genuked worden, dan had ik daar bscherming tegen, ook voor het eilandje zelf...
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
stuk of 100 op zen minst...
ik deed niet veel anders als hawks bouwen, en dat eilandje verzorgen...
verder wat MMM en paar fusions...
dus ik had wel tijd en geld voor vliegjes
was wel gaaf die dingen met de bootjes van jag
ze waren Zo dood...
jammer dat jag laggte en ik daarom kon schieten wat ik wilde, hij wou niet dood...
Battle.net Spud#2543

iedereen was al uit de pot, en ik ging olgrim nog ff slopen
(men eigen ally
Battle.net Spud#2543

doe mij dat normale spel...
Battle.net Spud#2543
Nee hoor , ik moest jag van resources voorzien en ik heb het veel drukker gehad dan hijDroogKloot schreef op 23 oktober 2002 @ 19:23:
Voor mij geen onzinnige groepsbasisbouwacties graag, er is toch geen zak aan als iedereen slechts 1 taak heeft (vooral diegenen die voor resources moeten zorgen zitten het grootste gedeelte van de tijd duimen te draaien)? Geweldig spannend hoor...
Ik was gewoon 100% van de tijd bezig met resources maken, overstappen naar advanced resources [ik zat in no-time aan de 500 unit limit, dus ik moetst wel
Daarna nog Target Facil, antinukes, berthas, flakkers, defender NS, stingrays etc, etc, etc bouwen
\o/
Mijn pc's en netwerk is weer up and running.
Ben aan het warm draaien met mijn clan mates tegen ai's.
Meschien komen we dit weekend online TA doen.
CU U ALL SOON.
7th Commander ready for battle
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Oke: dingen te doen om in ultra brak modus te komen
1 Ga 4 dagen naar Berlijn, waar je elke dag om 8 uur in de Ubahn moet zitten om naar weer een Civiel technisch project moet kijken
2 Ga in die 4 dagen ook 4 dagen superhard zuipen tot 6 uur 'sochtends
3 Kom dan na die 4 dagen thuis en ga naar het Union feest in Enschede
4 Slaap tot 3 uur uit
5 Ga om 4 uur werken
6 Ga die avond weer uit tot een uurtje of 4 (gisteravond dus)
7 meld dit alles zo rond 3-en in dit draadje
8 En heb plannen om vrijdag en Zaterdag ook nog uit te gaan.
Dan voel je je dus als ik nu
* DroogKloot beseft zich plotseling dat -ie zelf student is en dus in permanente staat van brakheid verkeert en helemaal geen stappenplan nodig heeft
[ Voor 55% gewijzigd door DroogKloot op 06-04-2005 17:20 ]
hmz, misschien dat ik volgende week jou achterna ga... (donderdag naar een of andere studenten feesie ofzo in a'dam... speciaal daarvoor neem ik de volgende dag vrij...)
en ja, vijdagmiddag misschien voor de leuk naar de cocos in a'dam en zaterdsagmiddag werken, en dan zaterdag avond nog uit
should be fun
gaan we zondag nog potje doen trouwens??
Battle.net Spud#2543
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
stuur me maar ff wat over icq of MSN, dan kom ik daarna wel naar mirc toe.
Battle.net Spud#2543
maaurh, ik kom wel op mirc als ik kan, dan hoor ik het daar wel....
(WOW alle bladere van de boom die voor men raam staat zijn weg!)
Battle.net Spud#2543
Ik moet nog ff wat studeren, maar wat later op de avond schiet ik wel een potje mee (het eerste potje is toch niet voor 11 uur gestart, gezien de gemiddelde aanloop/kloot tijd van 3 uur).
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
gaan we vanavond nog rellen?
Battle.net Spud#2543
edit1: Ik zit nu noodgedwongen achter een uiterst slome 486 (die normaal gesproken dienst doet als l33t Debian aanklootbak) dit bericht te typen, en geloof me, da's een prestatie op zich.
edit2: Dit betekent overigens dat jullie geen recht van spreken meer hebben als het onderwerp "Kloot's trage hardware" nog eens om de hoek mocht komen kijken.
Verwijderd
hoewel dat toen heel mooi is.
vond ik een van de eerste reply's de beste Empire Earth is mooi.
iemand zin in een potje?
en waarom kan ik in nederland geen AoC verkrijgen.
In america is ie lang en breed te verkrijgen.
GVD vinden ze het gek dat men gaat kopieeren.
maar goed.. genoeg over dit.
zou het wel leuk vinden om een potje te spelen.
geef effe een reply.
dank u.
als het aan mij ligt doen we wel weer een potje, maar ja, tligt niet alleen aan mij
kom gewoon af en toe es langs in #ta op de tweakers server.
daar word meestal alles geregeld met games enzo.
ohja, geen dank
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
bordeel103@hotmail.com
voor een potje te Empire Earth, heb ik altijd dat je zegt ZIN IN!
groeten.. en tot horens of types
Verwijderd
Verwijderd
Voor goeie demo's ga eens naar
www.tagl.net
Kijk bij reviewde games naar LocEternal dat ben ik en er staan nog een aantal goeie demo's
Bijv van de beste speler in de wereld tegen TAG_ROCK en Evilscott
dus een 2 vs 1 raad eens wie wint ???
Yup die ene speler tegen toch 2 van de beste spelers in de wereld daarom is die het beste dus bekijk die demo en leeeerrr!!!
ik begin met een metal map, puur om te oefenen, maak je geen zorgen, als het wat is zet ik em wel ergens online...
tis erg wennen, heb welles mappie gemaakt voor starcraft en red alert, maar dit is toch heel anders...
ff wennen, en hopen dat het na een tijdje wat word
dan kunnen we tenminste op gave maps spelen
als er nog wensen zijn mbt hoe de map gemaakt moet worden, breek alsjeblieft los
Battle.net Spud#2543
ik ben der (tenzij er wat tussenkomt (<- is al vaker gebeurd zoals jullie misschien weten...))
ik heb net die recording van die 3 beste spelers gekeken, das echt ZIEK hoe die gasten spelen, wel leerzaam, maar het past niet bij mijn speel stijl...
ik ben meer een sterke basis maken, en dan aanvallen of alle 2 tegelijk.
die gasten bouwen OVERAL facts. en zien wel hoe en wat verder....
bijna eng, en als er dan een linie is, dan zetten ze daar MASAAL defence neer...
met de 100 constr. veh dus...
echt eng...
(was wel op een metal map trouwens
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
ITS WAR IN TA
het is geen thee kransje waar je tijd krijgt om je thee op te drinken nee je moet aggressief te werk gaan.Alsof je echt in oorlog bent
FF over map editor gebrijk je de originele of the annuhilator 1.5 die is namelijk beter en mooier kun je downloaden bij www.tamec.org
Ik heb ook een metalmap gemaakt naam is area52 en je moet denken om de void ook toe te passen,void is namelijk een roze lijn die je in de game niet ziet maar die zorgt ervoor dat je units niet overal op kunnen klimmen zoals een toren of zo ander heb je een flat metalmap.
succes
Verwijderd
Waarom?.. ik vond TA (tis mijn mening) niet zoveel aan.
In EE is er meer te regelen en te doen. ook ietwat realistishe wapens.
speciaal in velden zals in large islands. veel marine etc.
maargoed.
Total is gewoon minder nu net zoals C&C95 extreem achterhaald is.
op naar C&C Generals.
en op naar een betere TA.
groeten
Verwijderd
Kan natuurlijk ook gebrek aan skillzz zijn dat is mijn mening.
Maar een game als TA wat zo onderscheiden is met prijzen voor best strat game ever en ik heb nog geen spel gezien met die awards,vind ik dat je TA dus niet echt waardeerd.
Trouwens al jou comments in deze forum is over EE inplaats van een leuke bijdrage doen kun je beter een topic starten over jouw EE inplaats van hier te verkondigen hoe slecht TA is ipv EE.(mijn mening)
Verwijderd
Verwijderd
En wat bedoel je met omicorn?
niets is onverwoestbaar.
maar goed.
ook nog liefhebbers van EE ??
Gadget: da's redelijk uniek, TA onoverzichtelijk noemen.
Verwijderd
ik heb het geprobeerd om een EE topic aan te maken maar word dichtgegooit.
snap er niets van. allemaal EE haters!!
over TA gesproken.. ik heb wel single player gespeeld. maar vond ik op dat moment makkelijk. maar zoals met de meeste single is dat simpel.
misschien dat ik in multiplayer er niets van bak.
p.s. zouden ze me niet mogen? of gewoon het spel bagger vinden, probeerde gewoon een discussie uit te lokken.
mag zeker niet.
EE is een kut spel. als je het over onoverzichtelijk hebt, moet je daar es kijken....
al die units, researches weet ik veel.
genoeg over EE.
dit is het TA topic.
misschien dat ik vanavond vroeg nog wat tijd heb. (ga wel de kroeg in, dus kan niet tot laat)
ik ga nog ff een paar demos kijken, want het ging gister best goed
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
daarmee wil ik natuurlijk TA niet helemaal afvallen.
Toen die tijd TA was de AI veel beter, dat toen op de markt te verkrijgen viel.
Dus ik mijn ogen een zwak argument om het(EE) zomaar af te kraken.
probeer een gekraakte demo eens.. en als je het bevalt koop het!
waar ik niet aan twijfel
Verwijderd
Single player is easy maar probeer eens online multyplayer en speel mij dan ff ik geef je zelfs 20 min building time en dan nog versla ik je.
TA rules plain and simple je moet namelijk vooruit denken net als bij schaken,een strategie hebben op elke map een andere of misschien dezelfde maar het blijft spannend afwisselend en elke keer weer anders dan je denkt.
Voor sommige mensen misschien te moeilijk.(niet lelijk bedoeld RedBear)
Plus je hebt het over de AI nou sorry maar voor TA zijn er wel 100 AI'S te downloaden plus een recorder om gespeelde games te bekijken niet in EE TA heeft zich namelijk verder ontwikkeld dan je denkt,misschien wil surfen op het net helpen.
Kijk eens bij www.planetannihilation.com en dan naar designers links of naar GBL of PP misschien een idee om toch eens dieper op TA in te gaan.
En beter nog nou kappe MET EE.
Verwijderd
ok ok... geen idee.. maar tuurlijk kunt gij winnen ik neem de uitdaging aan. maar dan moet gij een potje EE spelen met mij.
lijkt me zeker lachen!
Verwijderd
ik heb TA niet meer.
moet deze effe zien te ritselen.
en bedankt voor den link.
met alle respect voor den TAérs het is niet mijn spel.
Maar ik moet wel zeggen ze hebben goede humor!
mag ik wel. als je wil mag je me e-mailen op bordeel103@hotmail.com
wil het zeker eens proberen.
(ik word zeker ingemaakt)
maar dat maak niet uit. het gaat om de gein niet?
en ik ben nog steeds fan van doom2
Ik zoek nog mensen voor een potje. Wat mij betreft nu. Dus kom maar naar #TA.Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:09:
orange,
ik heb TA niet meer.
moet deze effe zien te ritselen.
en bedankt voor den link.
met alle respect voor den TAérs het is niet mijn spel.
Maar ik moet wel zeggen ze hebben goede humor!
mag ik wel. als je wil mag je me e-mailen op bordeel103@hotmail.com
wil het zeker eens proberen.
(ik word zeker ingemaakt)
maar dat maak niet uit. het gaat om de gein niet?
en ik ben nog steeds fan van doom2
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 19:51:
Nou daar ben ik niet mee eens. waarschijnlijk ligt het eraan dat het te moeilijk voor je is.. en de AI is ook erg goed. in mijn ogen beter als met TA. sorry dat ik het zeg.
daarmee wil ik natuurlijk TA niet helemaal afvallen.
Toen die tijd TA was de AI veel beter, dat toen op de markt te verkrijgen viel.
Dus ik mijn ogen een zwak argument om het(EE) zomaar af te kraken.
probeer een gekraakte demo eens.. en als je het bevalt koop het!
waar ik niet aan twijfel
zo duidelijk genoeg?TepelStreeltje schreef op 31 oktober 2002 @ 15:29:
hmmz, dit is het TA topic, niet EE
EE is een kut spel. als je het over onoverzichtelijk hebt, moet je daar es kijken....
al die units, researches weet ik veel.
genoeg over EE.
dit is het TA topic.
misschien dat ik vanavond vroeg nog wat tijd heb. (ga wel de kroeg in, dus kan niet tot laat)
ik ga nog ff een paar demos kijken, want het ging gister best goed
en dont call me dumb.
ik moet dat EE gewoon niet, zelfde reden als waarom ik AOE niet moet.
dat jij EE beter vind, jou keus, maar ga dan NIET 3 keer dat lopen zeggen in het TA topic.
we dont give a rats ass.
uitdagingen enzo, mag best, maar mij boeit het echt geen (ratte) aars, en der zijn der vast nog wel een paar die er net zo over denken.
dus begin ff een topic EE vs TA ofzo...
en ja, ik ben nou eenmaal een botte lul
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
maar dan heb je het niet helemaal begrepen.
ik zei helemaal niet dat ik het spel kut vond lees maar eens goed.
ik zei dat het spel toen die tijd met de AI er goed bij stond.
heb helemaal niets af zitten kraken.
dat vind ik te min. en bovendien zou ik ook meedoen voor de gein met TA
zo wat is daarop tegen?
als ik je daarmee beledigd heb spijt me dat oprecht.
het ligt niet in mijn bedoeling om iemand te beledigen.
wat het openen van een topic betreft.. tja ik heb het echt geprobeerd.
maar ik krijg telkens een slotje.
en bovendien TA is al een tijdje oud en ik hoop gewoon dat er een betere versie van uit komt. wat is daar mis mee?
niets toch?
[/offtopic _please_]Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 22:38:
sorry,
maar dan heb je het niet helemaal begrepen.
ik zei helemaal niet dat ik het spel kut vond lees maar eens goed.
ik zei dat het spel toen die tijd met de AI er goed bij stond.
heb helemaal niets af zitten kraken.
dat vind ik te min. en bovendien zou ik ook meedoen voor de gein met TA
zo wat is daarop tegen?
als ik je daarmee beledigd heb spijt me dat oprecht.
het ligt niet in mijn bedoeling om iemand te beledigen.
wat het openen van een topic betreft.. tja ik heb het echt geprobeerd.
maar ik krijg telkens een slotje.
en bovendien TA is al een tijdje oud en ik hoop gewoon dat er een betere versie van uit komt. wat is daar mis mee?
niets toch?
ik zeg er niets meer over.
ja, ben beetje lam, heb zelfs de hik... maar dan nog blijf ik bij men standpunt.
Battle.net Spud#2543
ik zit nog bij mijn broer thuis, heb hier gegeten, kan nog wel ffies duren....
sorry bloas, kan men afspraak niet nakomen...........
Battle.net Spud#2543
Battle.net Spud#2543
Oh, dat snap ik. Ik zou ook niet heel hard gaan lopen wachten. Ik bedoelde meer dat het jammer is dat het altijd zo lang moet duren voordat we een game hebben.TepelStreeltje schreef op 02 november 2002 @ 13:49:
ja sorry bloas, maar we hebben op je gewacht, maar op een gegeven moment vond we het wel welletjes en zijn kloot en ik begonnen...
Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!
Battle.net Spud#2543
zijn der al wel een paar int kanaal, maar dacht laat ik het ook hier nog ff zeggen
Battle.net Spud#2543
2 keer ingemaakt, dat wel...
hier een screenie van een poging van mij, om met zon 60 slasher naar een basis te gaan..

men units waren bescherm door hun eigen wrakken...
alleen jammer dat kloot er 3 secs. later overheen vloog met zen phoenixes...
bleef niet veel vanover
Battle.net Spud#2543
jag wist niet precies wat voor map het was..
lekker spannend, en op een gegeven moment kwam ME met een bertha op jag zen base.
sja, toen wa het snel afgelopen voor jag, maar ik kon nog met een zooi hurricanes zen (onderste) bertha slopen.
omringd door een zooi muren, maar toch gingie kapot
jag sloopte later zelf de 2e, die te ver weg stond om jag zen base te raken, maar toch
WOEI!

Battle.net Spud#2543
Elk plaatje is klikbaar voor grote versie...

Mijn basisje.

Mijn basis na een bezoekje van jag en spud bombers/hawks.

Jags basis voor de behandeling met mijn berthas.

Bloats basis vlak voordat spuds intimidator er op los ging.

Bloats basis vlak nadat spuds intimidator er op los ging.

Spuds basis in volle glorie

Mijn oplossing voor spuds basis

Mijn oplossing bleek effectief
\o/
top die plaatjes
kan je toch een beetje zien hoe iedereen speelt, en bouwt.
(zoals altijd) was ik weer beetje teveel met basis defence enzo bezig, maar ja, ik had dan ook wel echt een goeie basis(toch?)
iig met de meeste aristrips
nuker kwam er aan, antinuker was klaar
ZEVEN adv.airplants en een shitload defenders en flakkers, maarja, tegen die bertha kon ik niet op...
na een keertje aanvallen had ME al een target van mijn base aangeklikt (fusion waarschijnlijk) en dan gaat die ook dood, of het nou met 1 schot of met 20 schoten is, die bertha stopt niet voordat dat ding kapot is (zo ging mijn commander ook dood...)
helaas schoot die BB een paar keer mis, en raakte mijn air plants enzo...
was wel leuke pot, alleen jammer dat de grote kanonnen het hele level kunnen raken...
Battle.net Spud#2543
Ik had al een paar keer dat er enorme lag was en dat het hele beeld bevroor. Op een gegeven moment ontplofte ineens spontaan m'n commander ofzo
Hm, terugkijkend op 2 interessante potjes gisteravond moet ik zeggen dat ik toch bepaald niet goed ben in persoon vs. persoon, gewend als ik ben aan samen met een vriend van mij tegen 1 of 2 AI spelers spelen. Een AI valt niet aan met een golf van 30 Hawks, en al helemaal niet doelgericht je meest kritieke installaties!
In het tweede potje werd Spud (toch? Rechts in het midden) in het begin aangevallen door een grote meute hoovercrafts. Als die op mij afgekomen waren dan was ik helemaal weggeweest. Daar was ik niet op voorbereid.
Maar goed, hier leer ik wel weer van, en dat is ook goed....
[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 06-11-2002 11:54 . Reden: Even alle namen compleet gemaakt ]
Haay schreef op 06 november 2002 @ 11:51:
Helaas knalde ik er vrij vroeg uit door mij onbekende reden.![]()
![]()
Ik had al een paar keer dat er enorme lag was en dat het hele beeld bevroor. Op een gegeven moment ontplofte ineens spontaan m'n commander ofzoterwijl die ergens in de rechter beneden hoek stond te bouwen, ver buiten bereik van wat dan ook (en ja, ik had anti-nuke, en het was geen nuke). Vervolgens stond er dat ik disconnected was. Ik dacht dat de hele game had gehangen, maar na een tijdje in het IRC kanaal gewacht te hebben zonder dat de rest (Spud, Pjemco, !ME!, Kloot en Jag) terug kwamen vermoedde ik dat ik op de een of andere vage manier uit de game geklapt was. Erg jammer, maar ja.
Hm, terugkijkend op 2 interessante potjes gisteravond moet ik zeggen dat ik toch bepaald niet goed ben in persoon vs. persoon, gewend als ik ben aan samen met een vriend van mij tegen 1 of 2 AI spelers spelen. Een AI valt niet aan met een golf van 30 Hawks, en al helemaal niet doelgericht je meest kritieke installaties!
In het tweede potje werd Spud (toch? Rechts in het midden) in het begin aangevallen door een grote meute hoovercrafts. Als die op mij afgekomen waren dan was ik helemaal weggeweest. Daar was ik niet op voorbereid.
Maar goed, hier leer ik wel weer van, en dat is ook goed....
Ik ken het gevoel, ik ben wel een TA veteraan, maar ben pas sinds kort tegen mensen gaan spelen, en dat is echt zoooo anders. Vroeger bouwde ik altijd parken van Fusions enzo, maakt niks uit tegen een ai, hij valt die toch niet aan als die diep in je basis liggen.
En een verdediging die heel ver van mijn basis af lag, zodat je nog wat head room hebt als het echt druk werd. Maar een human speler loopt er dan omheen en sloopt je basis
Ook bouwde ik nooit lvl 1 metal makers, tidals en wind generators, maar die zijn toch redelijk belangrijk om te kunnen overleven. Toch kan ik nog steeds niet zo extreem expanden zoals Kloot dat kan. Die gast speelt echt net zoals een AI dat zou doen
Verwijderd
Een imense basis kan handig zijn, als een of andere mafkees een atoombom in je basis flikkerd ben je niet gelijk 60% van je basis kwijt jahJag schreef op 06 november 2002 @ 15:01:
[...]
Ik ken het gevoel, ik ben wel een TA veteraan, maar ben pas sinds kort tegen mensen gaan spelen, en dat is echt zoooo anders. Vroeger bouwde ik altijd parken van Fusions enzo, maakt niks uit tegen een ai, hij valt die toch niet aan als die diep in je basis liggen.
En een verdediging die heel ver van mijn basis af lag, zodat je nog wat head room hebt als het echt druk werd. Maar een human speler loopt er dan omheen en sloopt je basis.
Ook bouwde ik nooit lvl 1 metal makers, tidals en wind generators, maar die zijn toch redelijk belangrijk om te kunnen overleven. Toch kan ik nog steeds niet zo extreem expanden zoals Kloot dat kan. Die gast speelt echt net zoals een AI dat zou doen. Echt in no time zie je een gigantische gele vlek op je scherm verschijnen
. Ik moet het meer hebben van het tactische: efficiente combinaties van units uitzoeken, werken met radar jamers, veel repair pads/carriers, dat soort dingen.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Verwijderd
Ja, we gaan het weer eens proberen met een lagere max-unit-aantal misschien. We werden allemaal panisch van de lag. Kloot lag op een gegeven moment zo'n beetje 4 (!) minuten achter op de rest...Haay schreef op 06 november 2002 @ 11:51:
Helaas knalde ik er vrij vroeg uit door mij onbekende reden.![]()
![]()
Ik had al een paar keer dat er enorme lag was en dat het hele beeld bevroor. Op een gegeven moment ontplofte ineens spontaan m'n commander ofzoterwijl die ergens in de rechter beneden hoek stond te bouwen, ver buiten bereik van wat dan ook (en ja, ik had anti-nuke, en het was geen nuke). Vervolgens stond er dat ik disconnected was. Ik dacht dat de hele game had gehangen, maar na een tijdje in het IRC kanaal gewacht te hebben zonder dat de rest (Spud, Pjemco, !ME!, Kloot en Jag) terug kwamen vermoedde ik dat ik op de een of andere vage manier uit de game geklapt was. Erg jammer, maar ja.
tip: bouw meer dan een protector/anti-nuke ding. Dat ding is een geliefd doelwit waarna de nukes je basis aan gort komen maaien. Dat heb ik op de harde manier geleerd
Heh. Ga er maar van uit dat een andere speler jou net zo smerig aanpakt als jij de andere speler aanpaktHm, terugkijkend op 2 interessante potjes gisteravond moet ik zeggen dat ik toch bepaald niet goed ben in persoon vs. persoon, gewend als ik ben aan samen met een vriend van mij tegen 1 of 2 AI spelers spelen. Een AI valt niet aan met een golf van 30 Hawks, en al helemaal niet doelgericht je meest kritieke installaties!
Wees blij dat je Jag neit tegen je had, die komt rustig met 200+ hawks even je basis bekijken om te zien of er wat te slopen valt..
Jag werd aangevallen. Ga er maar vanuit dat dat je elke keer kan overkomen dus zet wat defence enzo neerIn het tweede potje werd Spud (toch? Rechts in het midden) in het begin aangevallen door een grote meute hoovercrafts. Als die op mij afgekomen waren dan was ik helemaal weggeweest. Daar was ik niet op voorbereid.
Ik werd de eerste paar keer ook ongenadig hard gesloopt. Begin nu langzamerhand weer een beetje op gang te komen en kan nu aardig mijn mannetje staan. Zit niet altijd mee uiteraard en soms maak je een hele nare start.Maar goed, hier leer ik wel weer van, en dat is ook goed....
IS gewoon een erg leuk spel, je komt elke keer weer wat nieuws tegen en elke keer leer je weer wat bij.
Je speelt binnenkort weer mee neem ik aan?

Verwijderd
dan nog 100 hawks, naja, das niet erg lekker aanvallen...
maar goed, ik doe vanavond niet mee, lekker filmpie kijken met nienke dus misschien laat op de avond, maar verwacht niet te veel ben wel de hele avond zoet
ps remco nienke wil een foto
Battle.net Spud#2543
Alleen is er een probleem: de computer die wel internet heeft is te sloom voor zulke hoeveelheden mooi te weergeven, en die andere, die heeft geen internet. Hopelijk binnenkort ADSL, en dan moet dat probleem eigenlijk uit de wereld zijn geholpen. Dan wil ik ook wel eens kijken of ik 't nog een klein beetje kan...
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Dit topic is gesloten.