Total Annihilation, wie speelt het nog ?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.519 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Pjem: jup, da's waar. Dat vond ik destijds een groot gemis omdat je tig metal makers moest bouwen op soms erg krappe stukjes land.

Pragmatisch als ik ben (:P) stel ik een compromis voor aan de mensen die absoluut niet zonder TAUCP kunnen: maak een --niet al te lange-- lijst met "most wanted" units, dan sloop ik die (en alleen die!) uit TAUCP en giet ze in een compact** en klantvriendelijk GoT-pack. :)

** Er is namelijk nog een zesde reden waarom ik tegen ben: TAUCP is rond de 25 megabytes *extra* data voor m'n peeceetje om door te spitten, wat de snelheid niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

naja, kloot, das wel waar. maar alles heeft een positieve en negatieve kant, TAUCP heeft goeie, maar ook slechte units, en is gaaf om te hebben, maar is wel weer zwaarder voor je pc. elke unit die jij heb, heeft je vijand ook enelke unit die jij heb, heeft je vijand ook (of gelijkwaardig)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik het heb bekeken zijn er vooral betere energiecentrales en betere metalmakers. Hierdoor haal je het hele resourcemanagement edeelte uit het spel.

De units zijn allemaal sterker dus je heft het gewoon weer keihard op. Ze hebben meer pantser maar alles schiet harder. resultaat is hetzelfde. Ach, ik ben dr niet echt tegen. maar om nou te zeggen dat ik heb echt nodig vind. :)

Een metal maker die 150 metal maakt kan je gewoon niet gebalanceerd noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

remco, ga maares een potje spelen op tempest 3, wedden dat die adv metal makers ERG in trek bij jou worden :)

je moet die wel gewoon hebben, ook in een normaal level, als je een goed legertje wil maken, dan moet je met die dingen beginnen..

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Dat is dus grote onzin. Wie niet zonder die productietroep uit TAUCP kan (op METALMAPS nota bene!) is naar mijn bescheiden doch krachtige mening een slechte speler die het economy-model van TA niet beheerst. De beste TA battles waar ik aan heb meegedaan begonnen op metal-arme maps en met weinig (1K/1K) starting resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me agrees met Kloot.

Ik kan ook zonder adv. Metal rommel een prima leger uit de grond stampen. Op een metal map is het neit eens nodig om die dingen te bouwen, je flikkert gewoon overal mijntjes neer en het gaat prima dan.

Die Moho dingen zijn gewoon makkelijk, en zeker goed maar meer dan dat hoeft het naar mijn idee toch niet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

...

naja, dan niet...

ik vind ze heeeeeel prettig, naar hun maat en kosten zijn ze heel snel klaar, en ik vind het een stuk beter om 4 van die dingen te hebben dan 40 van die moho's
je bent ten eerste 40 units kwijt aan mines en het kost veel ruimte, en vooral Bouwtijd
met 6 van die dingen heb je meer dan genoeg om een basis te onderhouden.
op metal maps vind ik ze handiger.
maar ja, ik ga der niet eens verder over discusieren, vind het allemaal wel best, hoewel ik het leuker vind MET unit pack

wanneer doen we weeres een potje?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Denk morgen vandaag, als Jag er weer bij is. :)

Ik heb trouwens de ontbrekende schakeltjes uit TA (een underwater moho metal maker en een underwater moho mine, er is immers ook een underwater fusion plant) gevonden, op wat kleine details zijn deze identiek aan hun droogstaande collega's. Handig op maps waar water domineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Kunnen jullie niet zonder mij spelen :P? Overigens ben ik nu net klaar met werken, en ben ik morgen vrij. Dus morgen ben ik de hele middag/avond in principe beschikbaar voor een potje :). Maar ik kan het helaas niet al te laat maken, moet dinsdag van 9 tot 21 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

we kunnen om 2000 wel een potje doen.
iedereen die mee wil doen, moet mij maar ff op ICQ aanspreken, dan maak ik een lijsie enzo.

Kloot, jij bent nogal goed met HPI files editten?
kan je dan ff een paar goeie units uit TAUCP slopen, en die beschikbaar maken zonder dat we TAUCP kunnen gebruiken?

underwater moho mine vind ik een goed idee.
misschien de NANO tower (in overleg hoor :D )
en nog wat andere units, allemaal in overleg hoor :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

TepelStreeltje schreef:
we kunnen om 2000 wel een potje doen.
iedereen die mee wil doen, moet mij maar ff op ICQ aanspreken, dan maak ik een lijsie enzo.
Pen mij maar alvast neer. :)
Kloot, jij bent nogal goed met HPI files editten?
'Tis verbazingwekkend hoeveel je leert als je een weekje met troubleshooting bezig bent. :+
kan je dan ff een paar goeie units uit TAUCP slopen, en die beschikbaar maken zonder dat we TAUCP kunnen gebruiken?

underwater moho mine vind ik een goed idee.
misschien de NANO tower (in overleg hoor :D )
en nog wat andere units, allemaal in overleg hoor :)
Da's goed, mits iedereen zich er in kan vinden. Wel graag een definitieve lijst inleveren anders blijf ik aan de gang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Alleen units die bij de Arm en Core hetzelfde zijn, als gaan we het unbalanced maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ja, psies jag, dat was men plan ook :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

trouwens, is het niet een idee om een keer op een of andere mirc server af te spreken....
ik zit vaak op quakenet.org servers. misschein een idee om daar ook in een kanaal af te spreken, want met ICQ lukt het wel, maar ik vind het niet ideaal...
(tegen iedereen apart dingen zeggen terwijl je dat ook in 1 keer kan doen...)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ok, ondertussen kan iedereen die interesse heeft in meespelen naar #TA komen :). We zoeken namelijk nog een 6e speler (drukke avond :)). Dus iedereen die wat goede TA herinneringen op wilt halen, kom naar #TA. Goed zijn is geen voorwaarde, CC hebben geinstalleerd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Jag schreef op 14 oktober 2002 @ 20:19:
Ok, ondertussen kan iedereen die interesse heeft in meespelen naar #TA komen :). We zoeken namelijk nog een 6e speler (drukke avond :)). Dus iedereen die wat goede TA herinneringen op wilt halen, kom naar #TA. Goed zijn is geen voorwaarde, CC hebben geinstalleerd wel.
dan dus wel op de irc.tweakers.net server, (had je der niet bijgezegd jag :)
NIET dus op de server die ik zei, lekker op de tweakers server :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Bleh, slome bedoening. Ouderwets onspeelbaar zelfs.

En ik heb de oorzaak achterhaald: TA's netcode heeft synchronisatiemoeilijkheden wanneer *1* computer dramatisch veel langzamer is dan de anderen. Het relatieve verschil in megahertzjes is dan simpelweg te groot om adequaat weg te moffelen. Dat verklaart ook waarom de afgelopen drie battles wel soepel liepen, Pjemco's bak zit qua specs namelijk dichter in de buurt van mijn beestje. Als -ie niet meedoet kan ik het min of meer schudden. :D

Ergo: enkeltje Pricewatch. Donaties zijn natuurlijk welkom. :+

Dit is trouwens een schoolvoorbeeld van netwerktheorie over gelijkwaardige hardware... vier keer gemiddeld presteert beter dan twee keer snel en twee keer traag, etc. Zuigt hard zeg, de zwakste schakel zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

DroogKloot schreef op 14 oktober 2002 @ 22:42:
Bleh, slome bedoening. Ouderwets onspeelbaar zelfs.

En ik heb de oorzaak achterhaald: TA's netcode heeft synchronisatiemoeilijkheden wanneer *1* computer dramatisch veel langzamer is dan de anderen. Het relatieve verschil in megahertzjes is dan simpelweg te groot om adequaat weg te moffelen. Dat verklaart ook waarom de afgelopen drie battles wel soepel liepen, Pjemco's bak zit qua specs namelijk dichter in de buurt van mijn beestje. Als -ie niet meedoet kan ik het min of meer schudden. :D

Ergo: enkeltje Pricewatch. Donaties zijn natuurlijk eveneens welkom. :+

Dit is trouwens een schoolvoorbeeld van netwerktheorie over gelijkwaardige hardware... vier keer gemiddeld presteert beter dan twee keer snel en twee keer traag, etc.
Is dit een eigen theorie, of heb je dit ergens gelezen?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Twee opmerkingen:

- waarom heeft Pjemco er geen last van dan?
- waarom hadden ik en LD jaren geleden precies hetzelfde probleem toen we TA over IPX speelden met respectievelijk een K6-2 400 en PII-333?

En nog een vraag: zou het helpen als jij (kloot) zou hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Jag schreef op 14 oktober 2002 @ 23:25:
Twee opmerkingen:

- waarom hadden ik en LD jaren geleden precies hetzelfde probleem toen we TA over IPX speelden met respectievelijk een K6-2 400 en PII-333?

En nog een vraag: zou het helpen als jij (kloot) zou hosten?
MMX vs geen MMX [optimalizaties etc] ¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik zat ook er al aan te denken dat het misschien aan type cpu ligt (mmx amd p3 p4 etc)
ik zelf heb een p4..

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Bloas: combinatie van beiden, en logisch redeneren. Ik zou i.i.g. niet weten waar het anders aan ligt.

Jag:
1) Beats me, ik spreek slechts uit eigen ervaring.
2) Precies hetzelfde? Als in "1 van de 2 computers bijna geen systemresources meer over"?
3) Valt te proberen, maar ik heb er een hard hoofd in.

ME, Tepel: lijkt me vergezocht (immers geen last van gehad op Greenhaven/Kingdom/Caldera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ja kijk, van mij mag je gaan upgraden, ik hou je niet tegen :P, maar ik ben er absoluut niet van overtuigd dat het door het snelheidsverschil van hardware komt. Het zal vast en zeker iets met de netwerkshit te maken hebben, maar ik denk niet dat het aan de snelheid van de hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

naja, wat kloot had voor oplossing vond ik HEEL logisch klinken.
ik denk dat het daar wel aan kan liggen...
maar ja, ik ben niet zon progameur, maar het klinkt gewoon goed :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 14 oktober 2002 @ 23:25:
Twee opmerkingen:

Ik ben verbazingwekkend genoeg ook altijd eerder klaar met het inladen van een level. Heb je niet een of ander vreemd intern conflict dat resources vreet ofzo?

Sorry dat ik er vandaag niet bij was mensen. Ik werd zomaar een sociaal leven ingesleurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Zo, dat waren twee coole potjes :). Ik weet nu wel dat ik geen TKOTA meer wil spelen, de map is wel veelzijdig, maar het komt erop neer dat er maar 1 winnende strategie is, en dat is air. Ik wist dat al min of meer, en eigenlijk een beetje onterecht gewonnen. Ik was al heel snel bijna dood doordat ME en Bloasfist me allebei aanvielen, maar doordat het zo lastig is om aan te vallen over land heb ik kunnen overleven. Toen heb ik zo goed en kwaad als het kon een Hawks productie op kunnen zetten, die herhaaldelijk gesloopt is door Bloas' Phoenixen (je had trouwens beter mijn resources kunnen mollen denk ik). Maar ter nauwernood overleefd, en uiteindelijk hebben de Hawks weer hun nut bewezen :).
Ik wilde eigenlijk ook nog een flinke hoeveelheid schepen bouwen, maar dat ik kreeg er niet genoeg door de smalle openingen geperst :(. Ik heb nog wel erg veel gehad aan de carriers die ik gebouwd heb.

Eerste potje was wat dat betreft leuker, leuke map ook (painted dessert). Bijna alleen met lvl 1 vehicles gewonnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SJa, zo leuk vond ik em niet JAG, eerste potje vond ik zeker niet leuk...
zoals je weet ben ik niet zo heel snel met basis bouwen, en daar heb jij gebruik van gemaakt :(

maar goed, 2e potje was een stuk leuker :)
lekker SNEL een basis bouwen (ging wel goed, dus ik kom al verder in mijn tactieken maken :) )
lekker snel ME pesten met bertha en units. helaas was me eerder met zen bertha, en pestte hij mij...

voor het eerst ben ik voor de hawks gegaan, met succes, er was erg veel, erg snel dood, een aantal aanvallen van bloas heb ik daardoor afgeslagen.

aan het eind nog zitten rellen met Kroggies :)

het potje eindigde met bloas die vertrok omdat het te laat werd, en Me en ik die een duelletje deden met de commander en mijn kroggies (4stux)
helaas werkt die Dgun op alles (1shot 1 kill) dus mijn kroggies overleefde het niet
door de ontploffing was de commander van me ook snel kapot ;D

ik zit nu dus op men werk, en 2 collegas hebben wel zin om een keer een potje mee te doen :D
eentje heeft ook wel een stand alone server dus dat word ook geen probleem meer, hij kan hosten, en die server kan het aan (dual p3 800 met eem gig ram)
ik heb ze in men ICQ staan, en als we gaan relllen nodig ik ze wel uit in het kanaal :)

dus vanavond weer :D

[edit]
screenis post ik vanavond wel ff, heb niet veel, maar is wel leuk :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Ik ben er niet bij. Heb echt ff geen tijd vandaag/vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hehe, het was weer een vet potje :)
Ik zat met tkota in het midden, een lastige plaats bleek later.
Nadat de aanvallen over land niet succesvol waren [te veel defense @ tepelstreeltje, zelfs mavericks kwamen er neit door :( ] heb ik maar een bertha gebouwd en ben ik voor sea/air gegaan.
Helaas had Jag ook bootjes en was in no time het grootste deel van me zee-units dood en maakten de hawks van jag en tepel me basis af. Gelukkig hadden ze de onderwater-fusion-plants niet door en had ik toch nog wat stroom over voor me 2e basis [die overigens ook snel dood was , dankzij alle air die er rond vloog ] ;)
Dus toen had ik alleen me commander nog en heb ik nog fftjes een zooi kroggies ge D-gunned >:)
Ik heb het hele potje ook opgenomen, als iemand 20 MB webspace over heeft wil ik het wel online zetten. :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Hey guys, ben ik weer (inmiddels heeft TepelStreeltje mij in z'n ICQ staan, en ik hem :) )

Anyway, gisteravond speelde ik TA met een vriend van mij, volgens ons oude vertrouwde speltype: hij en ik allied in Team-1, en zijn AI en mijn AI samen in Team-2. We hebben trouwens de Banzai-AI geinstalleerd staan...

Vervolgens in het lopende spel viel zijn AI mij aan, en schoten mijn units niet terug. Die AI was niet 'targetable' voor mijn units!

De truc die eerder aangeraden werd, om even alliantie te sluiten en weer te verbreken ging niet op. Misschien dat dat ligt aan het feit dat je geen alliantie kunt sluiten met iemand die in een ander team zit?

Anyway, potje afgebroken, en opnieuw geprobeerd, ditmaal wij wel weer geallieerd, maar zonder teams te gebruiken. Nu ging de targetting van vijandelijke units wel goed, maar nu vielen de AI spelers elkaar ook aan, wat dus eigenlijk ook weer niet de bedoeling was!

We speelden trouwens op de map Red River, waarbij wij beiden bovenaan zaten en de AI spelers beneden. Na enkele uren gespeeld te hebben waren we op het punt dat we alleen met regelmatige nuke aanvallen de AI in toom konden houden, en ik al ettelijke Krogoths door Bertha / Buzzsaw vuur verloren had. Om 00:30 uur stopten we er maar mee omdat ik eigenlijk al lang had moeten pitten! ;) Vandaag weer een volle dag werk op kantoor...

Zijn er hier trouwens mensen die TA onder WinXP draaien? Ik heb namelijk 2 technische problemen:
(1) Tijdens het spelen zit er een irritante repeterende tik/kraak in het geluid, wat ik niet had onder Win2000 en ouder. Het geluid in DXDIAG op basic accelleration zetten verandert hier niks aan. Ik heb een Philips Seismic Edge met laatste driver...
(2) Af en toe verschiet het beeld naar 4 kleuren ofzo. Voornamelijk roze en gele pixels. Als ik dan alt-tab naar de desktop ga en weer terug het spel in dan is het beeld weer goed. Tot het volgende moment dat het weer gebeurt (gem. eens in de 10-15 minuten schat ik zo). Ik heb een Radeon 9700 Pro met meest recente beta driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 15 oktober 2002 @ 13:10:
Zijn er hier trouwens mensen die TA onder WinXP draaien? Ik heb namelijk 2 technische problemen:
(1) Tijdens het spelen zit er een irritante repeterende tik/kraak in het geluid, wat ik niet had onder Win2000 en ouder. Het geluid in DXDIAG op basic accelleration zetten verandert hier niks aan. Ik heb een Philips Seismic Edge met laatste driver...
(2) Af en toe verschiet het beeld naar 4 kleuren ofzo. Voornamelijk roze en gele pixels. Als ik dan alt-tab naar de desktop ga en weer terug het spel in dan is het beeld weer goed. Tot het volgende moment dat het weer gebeurt (gem. eens in de 10-15 minuten schat ik zo). Ik heb een Radeon 9700 Pro met meest recente beta driver...
1. Geen idee
2. Ja, MSN messenger uitzetten. Zodra die een dingetje "omhoogstuurt" knal je naar 4 kleuren. "You have new mail" ofzo iets irritants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb het iets van 2 jaar terug voor het laatst gespeeld.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik speel em onder XP, maar heb nergens last van...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

TepelStreeltje schreef op 15 oktober 2002 @ 10:51:
SJa, zo leuk vond ik em niet JAG, eerste potje vond ik zeker niet leuk...
zoals je weet ben ik niet zo heel snel met basis bouwen, en daar heb jij gebruik van gemaakt :(

Ja he, nou wordt ie helemaal mooi :P. Je gaat juist gebruik maken van de zwakke plekken van je tegenstander. Bovendien is het nog nuttig ook, want als jij een paar keer dood gerushed wordt, dan ga je vanzelf sneller opbouwen :).

En nogmaals voor alle mensen die mee willen spelen, je kan me bereiken op ICQ UIN 54719158. Of natuurlijk één van de andere regulars.

Of ik er morgenavond ben weet ik niet, misschien dat ik wel de kroeg induik met wat vrienden. Stomme social life ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik weer beter ben doe ik zeker mee :)

/me kan nu niet langer dan 10 minuten naar een monitor kijken zonder tranende oogjes.

Tepel:

Sneller bouwen. Het kan echt. Ik ben er zelf ook echt geen ster in maar het is wel mogelijk. Zorg ervoor dat je in iedergeval nooit onder Nanostall aan het bouwen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:22:
1. Geen idee
2. Ja, MSN messenger uitzetten. Zodra die een dingetje "omhoogstuurt" knal je naar 4 kleuren. "You have new mail" ofzo iets irritants.
Hm, ik gebruik geen MSN. Ben geen tiener meer! :D Ben nog van de ICQ generatie, ha ha ha :) Maar goed, zal eens proberen progjes die tussendoor zelfstandig dingen gaan doen, zoals bv. email-programma en ICQ, uit te zetten voor ik TA opstart. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 16 oktober 2002 @ 09:46:
[...]

Hm, ik gebruik geen MSN. Ben geen tiener meer! :D Ben nog van de ICQ generatie, ha ha ha :)
Ik ook, maar ja als alle bekenden die je mogelijkerwijs via het net zou willen spreken op MSN gaan zitten dan blijft er toch weinig keus over. (8>
Maar goed, zal eens proberen progjes die tussendoor zelfstandig dingen gaan doen, zoals bv. email-programma en ICQ, uit te zetten voor ik TA opstart. Thanks voor de tip!
Bij mij spring ie terug naar 4 kleuren als er op de achtergrond opeens een schermpje ofzo openklapt. Alt-tabben en hij doet het weer normaal. MIsschien werk het. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zijn er nog liefhebbers die vanavons zin hebben in een potje

zoja, post het hier, en dan zie ik je rond 2000 in het kanaal #ta op de tweakers server.
:)

Jag, ik zorg wel gewoon dat ik bij jou in het team zit :D ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Neuh, jij teamt zowat iedere battle met die gast... moet een keer afgelopen zijn. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Arrghh, ik kan de cd niet vinden, ik heb 3 maal cd2, maar geen 1, na het lezen van dit allemaal wil ik het ook weer spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

DroogKloot schreef op 16 oktober 2002 @ 12:37:
Neuh, jij teamt zowat iedere battle met die gast... moet een keer afgelopen zijn. >:)
waarom denk je >:) >:) >:) }) }) })

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

TepelStreeltje schreef:
[...]

waarom denk je >:) >:) >:) }) }) })
Ik ruik een 1 versus 1 op een metal-arme map. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 10:28:
Ik ook, maar ja als alle bekenden die je mogelijkerwijs via het net zou willen spreken op MSN gaan zitten dan blijft er toch weinig keus over. (8>
*kuch* Trillian *kuch* :D

Ik ben vanavond ook wel van de partij, moet wel ff me zusje ophalen van het station ergens die avond, maar dat kan wel tijdens een potje ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 10:28:
Gelukkig zitten al mijn vrienden op ICQ, met een enkele uitzondering die Trillian gebruikt.
Bij mij spring ie terug naar 4 kleuren als er op de achtergrond opeens een schermpje ofzo openklapt. Alt-tabben en hij doet het weer normaal. MIsschien werk het. succes!
Ja, Alt-tabben werkt, maar als je midden in een battle zit WIL je helemaal niet alt-tabben! En als ik van desktop terug naar TA alt-tab dan duurt het enkele seconden voor ik weer beeld krijg. Ook NIET fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

naja, ME even het spel op pauze zetten is niet zon probleem in mijn mening. dus even kwartiertje pauze is natuurlijk altijd wel relaxed :)
ohja, Kloot, is goed hoor :) :) :)
ik maak je wel ff in :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

* DroogKloot is ff naar de dierenwinkel om een nieuw piepend electronisch huisdier op te halen...over een half uurtje gaat -ie uitgelaten worden. :+

[ Voor 22% gewijzigd door DroogKloot op 06-04-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

ik wil wel een keer meedoen
heb het wel al 3 jaar niet meer gedaan :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Count me out vanavond, alcohol promillage is iets te hoog op het moment, en bovendien ben ik moe (net het geluid van een voorstelling gedaan met 600 schreeuwende koters in de zaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

heuveltje schreef op 16 oktober 2002 @ 18:40:
ik wil wel een keer meedoen
heb het wel al 3 jaar niet meer gedaan :(
We beginnen nu een nieuw potje en zoeken nog een 4e man.. contact me op icq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Als er iemand vanavond zin heeft om te spelen: ik ben weer beschikbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik heb wel zin, en een maat van mij doet ook wel mee dnek ik.
zal hem ff contacteren, ik ben iig in het kanaal op de tweakers server

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

212.64.10.205

Dat ip kan je joinen als je mee wilt doen. Alleen TA, CC en 3.1c zijn nodig. Je kan ook naar het TA irc kanaal komen: irc.tweakers.net en dan #TA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Jag schreef op 17 oktober 2002 @ 20:11:
212.64.10.205

Dat ip kan je joinen als je mee wilt doen. Alleen TA, CC en 3.1c zijn nodig. Je kan ook naar het TA irc kanaal komen: irc.tweakers.net en dan #TA.
Zojuist meegedaan, het was mijn eerste keer over internet :P ik heb vroeger heel veel tegen bots gespeeld en een paar keer over een lan tegen iemand anders. Allemaal meer als een jaar geleden, en dat kon ik merken ook. Ten eerste was ik gewend aan gamespeed +10 dus ik zat me rot te vervelen, omdat ik mijn bouwunits altijd flink batch. Daar lag ook mijn 2e fout, in het begin had ik een flinke batch opgebouwd voor mijn commander, 3 extractors, 3 solar, vehicle, 3 solar 3 3 extractors, airfield ect. Alleen had ik ipv extractors per ongeluk metalmakers gebruikt, en toen zag ik mijn commander hevig stallen op de 3e metalmaker omdat de 2 anderen 120 energy drainen, en ik uberhaupt niet gewend ben aan een startammount van 1000/1000, speelde zelf altijd 10000/10000.

Ik had dus al een flinke achterstand, maar ik wist toch te overleven door mijn bases niet uit te breiden maar enkel wat rocket torentjes neer te planten. Jag was even voorzichtig komen kijken, maar Kloot had het eerder dan voorzien op mijn basis voorzien. De eerste mini attackwave kon ik nog wel afslaan met strategisch geplaatste samsons en rocket torentjes, maar toen 'ie later en masse aanviel was mijn forward basis eraan, ik was onderhand al een hightech nieuwe basis aan het bouwen op een remote eilandje, we deden red triangle. Daar begon ik maar met wat fusions te bouwen, om maar zo snel mogelijk door het UR punt heen te komen. Dat is me bijna gelukt, ware het niet dat ik te weinig contruction units had.

Kloot was even een kijkje komen nemen met een vliegtuigzooitje, en toen dacht ik: laat ik mijn big bertha maar eens aanslingeren. Dat hij ook al van die dingen had zou ik moeten hebben geweten, maar ik kreeg dus meteen de volle lading terug, terwijl hij wist hoe mijn basis opgebouwd was, en ik niet van hem. Toen heb ik maar een 'kleine' self destruct uitgevoerd, ik hou nou eenmaal niet zo van long range vuur van basis naar basis. Niet veel later was jag ook dood, Kloot gefeliciteerd, maar ik wil wel revenge :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

*grin*

Kom maar halen joh. >:)

[ Voor 21% gewijzigd door DroogKloot op 06-04-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Binnenkort het eerste georganiseerde potje TA
ik heb gemerkt dat het spelen en regelen van potjes nogal ongeorganiseerd gaat. Daarom nu een planning (gemaakt in #ta) voor het eerste georganiseerde potje:

*wanneer vrijdag (morgen dus)
*hoe laat 21.30u
*map In overleg
*ipvragen aan Jag in irc (#TA)

Ik kan er zelf niet bij zijn omdat ik tot 21.00u moet werken. Als je graag mee wilt doen post dat dan in dit topic

Edit: ik (Jag) heb ff een edit gemaakt. Ff iets later beginnen (dan kan je zelf ook meedoen) en map nog niet uitkiezen (kan toch pas morgen).

[ Voor 0% gewijzigd door Jag op 18-10-2002 00:18 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Zo, net een potje gedaan met Bean (collega van tepelstreeltje) en ME op Greenhaven. Het is nogal moeilijk verdedigen op Greenhaven (metal extractors verspreid over de map), dus ik heb gekozen om te rushen, en dat werkte :). ME en Bean zijn nu een recording aan het bekijken van de battle van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

M.M wil niet lullig zijn, maar zoals we de potjes nu oraniseren gaat perfect.
je hebt net je eerste pot met ons gedaan, terwijl wij al ruim 3 a 4 weken bezig zijn.

morgen om 2000 heb ik al met een aantal in #ta afgesproken.
jij was zelf ook in dat kanaal, dus :?

we spreken elkaar op ICQ, en vragen rond wie zin heeft.
meer is er echt niet nodig.
dat MIRC kanaal werkt beter als je moet overleggen, of als er wat mis gaat.

heb trouwens geen spijt dat ik de stad in ben gegaan, Geweldige avond gehad, en ben nog een beetje aangeschoten, heb me PERFECT vermaakt.

morgen dus om 2000 nieuw potje TA in #ta op de tweakers server

* TepelStreeltje gaat nog even van zijn half aangeschoten status genieten met wat muziek, en strax lekker snel slapen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je Uberhaput met Metal extractors? Die dingen bouw ik eigenlijk alleen aan het begin. Zodra mijn eerste Nuclear draait zal het me een grote rotzorg zijn of die extractors heel blijven of niet.

Misschien uit principe nog :)

Nuclear -> Moho Metal maker -> Nuclear en nieuwe Moho MM. -> etc.

Wat ik ook heb gemerkt, maar dat is met Core, is dat een Moho 600 energy kost. Dat is 200 minder dan dat kreng van de ARM.

Door simpelweg 15-20 solars neer te dumpen kan je al een Moho MM onderhouden. Dit levert je in het begin echt een te gek metal voordeel op. Je ramt er zowieso meer metal uit dan je tegenstander dan. Kan je mooi iets doen aan je early game defence want de Core units die je aan het begin kan bouwen zuigen zwaar :)

Hopelijk ben ik dr snel weer bij mensen :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op 18 oktober 2002 @ 02:43:
heb trouwens geen spijt dat ik de stad in ben gegaan, Geweldige avond gehad, en ben nog een beetje aangeschoten, heb me PERFECT vermaakt.

/me gaat nog even van zijn half aangeschoten status genieten met wat muziek, en strax lekker snel slapen :)
Je hebt gescoord? }) }) }) })

Nienke toevallig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 02:48:
Wat moet je Uberhaput met Metal extractors? Die dingen bouw ik eigenlijk alleen aan het begin. Zodra mijn eerste Nuclear draait zal het me een grote rotzorg zijn of die extractors heel blijven of niet.
Hopelijk ben ik dr snel weer bij mensen :0
lol dan heb jullie toch of:
gruwelijk veel porcupines of gruwelijk lange bouwtijd

toen ik nog speelde was het 5 minuten bouwtijd. en dan kon je verwachten dat er om 5.30 een lading flashes/thor's/jeffy's/ aan de rand van je basis stond

als je dan al je energy in een nuclear had gestoken had je toch echt een probleem :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Pjemco schreef:

Misschien uit principe nog :)

Nuclear -> Moho Metal maker -> Nuclear en nieuwe Moho MM. -> etc.

Wat ik ook heb gemerkt, maar dat is met Core, is dat een Moho 600 energy kost. Dat is 200 minder dan dat kreng van de ARM.

Door simpelweg 15-20 solars neer te dumpen kan je al een Moho MM onderhouden. Dit levert je in het begin echt een te gek metal voordeel op. Je ramt er zowieso meer metal uit dan je tegenstander dan. Kan je mooi iets doen aan je early game defence want de Core units die je aan het begin kan bouwen zuigen zwaar :)
Soms heb je meer aan moho mines, ik ga pas voor een fusion plant / moho maker combo als ik niet binnen 10-15 minuten op +75 income zit. :)

True, de Core MMM zuipt minder energy, maar het ding produceert ook minder metal (12 tegen 16).

Trouwens, twintig solars kosten je in totaal 3000 metal dat je beter kan spenderen aan andere niet onbelangrijke zaakjes zoals, uh, verdediging. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

heuveltje schreef op 18 oktober 2002 @ 09:34:
[...]

lol dan heb jullie toch of:
gruwelijk veel porcupines of gruwelijk lange bouwtijd

toen ik nog speelde was het 5 minuten bouwtijd. en dan kon je verwachten dat er om 5.30 een lading flashes/thor's/jeffy's/ aan de rand van je basis stond

als je dan al je energy in een nuclear had gestoken had je toch echt een probleem :)
Geloof me dat is bij ons ook het geval >:)
Jag wil nog wel eens rushen, en Kloot heeft 'r ook een handje van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

bloasfist schreef op 18 oktober 2002 @ 12:15:
[...]

Geloof me dat is bij ons ook het geval >:)
Jag wil nog wel eens rushen, en Kloot heeft 'r ook een handje van ;)
Idd tegen menselijke tegenstanders is wel ff wat moeilijker als die domme AI :)

Ik kan vanavond helaas niet meedoen (heb ik al gezegd overigens) maar nu ff de bevestiging :) Iemand morgen middag of avond een potje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Trouwens, iemand NU zin in een potje? Heb eigenlijk wel zin in een rematch op red triangle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DroogKloot schreef op 18 oktober 2002 @ 11:02:
[...]

Soms heb je meer aan moho mines, ik ga pas voor een fusion plant / moho maker combo als ik niet binnen 10-15 minuten op +75 income zit. :)

True, de Core MMM zuipt minder energy, maar het ding produceert ook minder metal (12 tegen 16).

Trouwens, twintig solars kosten je in totaal 3000 metal dat je beter kan spenderen aan andere niet onbelangrijke zaakjes zoals, uh, verdediging. :+
Ik begin hoe dan ook met een fusion plant. De seconde dat ik dat kreng kan bouwen wordt eraan gewerkt.

2 kleine vragen:

1. Hoe kom je in vredesnaam aan +75 metal binnen 10 minuten zonder fusion/moho?

2. 20 solars kosten geen 3000 metal. Ze kosten zo rond de 1000 ofzo. Het feit dat ze metal kosten is ook niet het belangrijkste vind ik. Die rommel verdien je gewoon terug.

Maar ik moet inderdaad toegeven dat een beetje extra verdediging aan het begin geen kwaad kan :) Vooral als Core is dat nogal belangrijk omdat je lvl1 tankjes echt allemaal compleet kut zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

bloasfist schreef:
Trouwens, iemand NU zin in een potje? Heb eigenlijk wel zin in een rematch op red triangle!
Same here, ik heb nog 'n appeltje met ME te schillen. :P
Pjemco schreef:
[...]
1. Hoe kom je in vredesnaam aan +75 metal binnen 10 minuten zonder fusion/moho?

2. 20 solars kosten geen 3000 metal. Ze kosten zo rond de 1000 ofzo. Het feit dat ze metal kosten is ook niet het belangrijkste vind ik. Die rommel verdien je gewoon terug.

Maar ik moet inderdaad toegeven dat een beetje extra verdediging aan het begin geen kwaad kan :) Vooral als Core is dat nogal belangrijk omdat je lvl1 tankjes echt allemaal compleet kut zijn :)
+75 is misschien een tikje overdreven, maar op maps waar je toegang hebt tot relatief veel metalpatches en water (el-cheapo tidals) zit je al gauw aan, pak 'm beet, +50 met slechts een handvol moho mines.

Solar collectors kosten net geen 150 metal per stuk... you do the math. :)

Core is inderdaad qua level1 units/structs niet je-van-het, daarom moet je als Arm speler het kleine voordeel dat je aanvankelijk hebt maximaal uitbuiten en verhinderen dat je tegenstander naar level2 kan techen. In other words: raid 'm like mad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DroogKloot schreef op 18 oktober 2002 @ 14:57:

+75 is misschien een tikje overdreven, maar op maps waar je toegang hebt tot relatief veel metalpatches en water (el-cheapo tidals) zit je al gauw aan, pak 'm beet, +50 met slechts een handvol moho mines.

Solar collectors kosten net geen 150 metal per stuk... you do the math. :)

Core is inderdaad qua level1 units/structs niet je-van-het, daarom moet je als Arm speler het kleine voordeel dat je aanvankelijk hebt maximaal uitbuiten en verhinderen dat je tegenstander naar level2 kan techen. In other words: raid 'm like mad. :P
Ja, oke, dan klopt het wel zo'n beetje. Alleen bouw ik zelf nooit Moho mines. Vanaf de seconde dat ik mn nuclear aan het bouwen ben ros ik daar al mn krachten op. Als dat kreng eenmaal staat dan ramt je economie als een gek.

ALs Core speler hoef ik toch niet echt veel metal te spenderen aan units in het begin. Elke ARM speler loopt daar toch lachend overheen. Daarentegen kan je met een klein beetje verdediging wel aan. Paar torentjes en je zit "redelijk" goed.

Vanaf hety moment dat je een paar tanks (5-10) heb staan ben je niet zo gevoelig meer voor grondaanvallen. Zoals Jag waarschijnlijk kan beamen. Die zag een heel leger aan gort geknald worden terwijl er bij mij praktisch geen slachtoffers waren.

(wel even vermelden dat Jag mij de tijd gaf om rustig op te bouwen. Ik was toen nog niet echt denderend in dat spel. Nogmaals bedankt. Je overwinning was verdiend :) )

Al met al is het een kwestie van smaak/stijl hoe je opbouwt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hmmz, der is dus wel echt een verschil tussen arm en core...
kan iemand dit misschien wat precizer beschrijven.

en nee, niet gescoord, en nee, ook niet nienke, is een hele goeie vriendin van me, en wat te oud :) (scheelt 3 jaar ;) )
nog wel mezelf ff bekend gemaakt bij een lekker wijf, en die moet ik om 2000 ff bellen (eigenlijk geen zin in, spreek haar wel weer een keer...)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TepelStreeltje schreef op 18 oktober 2002 @ 19:27:
Ik weet niet exact wat het verschil tussen arm en core is, maar op BoneYards [toen het nog bestond] waren er 2,5 keer zoveel mensen arm als core en TOCH had core constant iets de overwicht in de universe.
Dit kan misschien deels verklaard worden dooedat arm de standaard keuze was en dus de n00bs meestal arm speelden, maar toch heb ik het gevoel dat core sterker is.. De reden dan ik met arm speel, omdat ik meestal zelf arm kies [units zijn mooier en ik ken ze beter]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op 18 oktober 2002 @ 19:27:
We gaan het proberen. :)

De ARM is in principe de zogeheten "snellere" van de 2. De Core is de "sterkere".

Het is je misschien wel eens opgevallen dat als je tegen of met mij speelde dat ik aan het begin vrijwel geen tanks bouw. Dit heeft een simpele reden: De techlvl 1 units van de core zuigen echt totaal. Een paar flashes maken me compleet dood (zonder torentjes, dat is).

Als een core speler een rush van de tegenpartij weet te overleven en het tot het laatste stadium van zn techs red ben je als ARM speler in theorie kansloos. De Core tanks zijn (absurb) veel sterker dan de ARM tanks. De Core schepen zijn sterkers etc.

Leuk voordeel: De Initimidator (bertha v.d. Core) schiet zowel sneller als verder dan de dikke Bertha van de ARM.

Mijn metal makers zijn goedkoper, maar leveren een beetje minder metal. Enzovoorts.

ARM is dus gewoon ietsie makkelijker omdat je aan het begin gewoon veel beter van start komt. Als de Core echter eenmaal in techlvl 2 zit en goed draait dan heeft die in principe het voordeel omdat de units gewoon beter zijn.
en nee, niet gescoord, en nee, ook niet nienke, is een hele goeie vriendin van me, en wat te oud :) (scheelt 3 jaar ;) )
nog wel mezelf ff bekend gemaakt bij een lekker wijf, en die moet ik om 2000 ff bellen (eigenlijk geen zin in, spreek haar wel weer een keer...)
Jammer voor je :) Stuur Nien maar een keer naar mij toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Woei, net onze eerste 3 Vs 3 gespeeld :). Uiteraard veel gekloot om het aan de praat te krijgen, maar het was het wachten waard. Helaas klopte er toch iets niet aan de starting postitions want we begonnen verkeerd. De teams waren als volgt:

Ik, ME en MM Vs LD, Bloasfist en Kloot

Map was Painted desert (leuke map). Ik wilde gaan rushen, maar ik moest dat onderbreken toen ME zwaar werd aangevallen door LD. We hebben toen LD in elkaar geschmuckt (LD begon aan onze kant en was daardoor zwaar in het nadeel). Als wraak werd MM (begon ook verkeerd) gemold door Kloot. Ik heb toen besloten om het midden te pakken, en proberen van daaruit de Noord-zuid lijn tot het midden te verdedigen. Ik heb daar flink voor moeten knokken, maar heb wel stand weten te houden tegen met name Bloasfist. Ondertussen was ik bezig met fusions en moho metal makers te bouwen, en kon ik voorzichtig beginnen een productie op gang te zetten. Ik ging voor het bekende concept van veel Hawks gecombineerd met wat bombers en eagles (radar planes). Met een flink park air repair pads om de Hawks heel te houden.
Ondertussen werd ik flink bestookt door Big Bertha's (ik had er zelf ook één). Helaas waren die zo goed ingebouwd dat ik ze niet kapot kreeg met bombers of Hawks. Ik verloor daardoor de laatste grond units die ik nog had. Ik ben toen Bloasfist gaan aanvallen met mijn Hawks, wat in eerste instantie goed leek te lukken, maar nadat hij de luchtverdediging zo ver had geopgeschroefd dat mijn Hawks het niet meer trokken, heb ik een flinke vehicle productie op poten gezet. En die vehicles maakten het verschil. Ik heb toen langzamerhand bloasfist's basis weten te slopen, en toen konden ik en ME beginnen aan Kloot's basis, die zich ondertussen ook al flink had ingegraven. Er was geen doorkomen aan voor mijn ground units door de gigantische blokken met sentinels en mijn Hawks waren ook al dun gezaaid door het continue aanvallen (en bovendien lagen de repair pads te ver weg waardoor ze niet meer automatisch terug vlogen). Pas nadat ik zijn targeting facility en veel fusions had gemold, lukt het mij en ME om Kloot helemaal te mollen.
Uiteindelijk toch 3.5 uur bezig geweest :). Erg jammer dat de start posities niet klopten, daardoor was het al een gelopen race voor LD en MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Jag schreef op 19 oktober 2002 @ 02:15:
Erg jammer dat de start posities niet klopten, daardoor was het al een gelopen race voor LD en MM.
Ja, het was echt ultiem saai. :D

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

sja, ik had graag mee gedaan, maar ik kon niet, ik was bij een virned van me een PC in elkaar aant zetten...
morgen ben ik wel weer in voor een GOEIE pot.
liefst ook met 6 man, altijd leuk :)

spreek me maar ff aan als we beginnen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Hij had me net te vroeg aangevallen, ik had in het begin wat samsons gebouwd, maar omdat ik niet aangevallen werd ben ik met volle kracht een fusion gaan bouwen, net toen die af was kreeg ik ineens een vrij forse legermacht waar ik geen weerstand tegen had. Ik kon nog wegkomen met een lvl2 constucion vehicle, daarmee ben ik naar Jag gereden waar ik heel langzaam een nieuwe basis probeerde op te bouwen. Eerst moest ik een lvl1 vehicle plant maken omdat je met een lvl2 geen solars ect kan bouwen. Dat duurde ongeveer 10 minuten :P met een metal productie van 0,5 (door de CV) toen ik langzamaarhad een paar lvl1's gebouwd had ging het wat beter, omdat mijn allies energy shareden kon ik met metal makers wat metaal maken waar ik een lvl1 en later een lvl2 vliegveld van kon bouwen. Ik heb toen met wat enhanced radars lopen kloten omdat ik geen enemys kon zien via radarshare. Ik had later zelfs een fusion beter af, alleen toen crashte TA :( ik heb verder geen echte rol van betekenis kunnen spelen maar ik had die rush wel overleefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

vanavond weer 3on3? kom naar #ta of reply ff als je mee wilt doen (nog liever 4on4 natuulijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik zit nu ook al in #TA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

kannie vanavond, morgen ben ik VOLLEDIG beschikbaar voor meerdere potjes.
waarschijnlijk met een kater, ik heb nl om 2000 een verjaardag in de kroeg waar ik zowiezo al naar toe wou :)

kijken of ik nu wel wijven ken scoren :)
en ik zal Nien wel ff door sturen pjemco :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

Hi guys,
Ik lees deze topic sinds de start.
Ik ben zelf een Die hard TA fan.
Ik heb alle cd orgineel ook de TA battle tactics cd :)

Al sinds de val van boneyards wou ik zelf een online sector oorlog opzetten.
Zodat we dus om grond vechten inplaast van losse battles.

Ik speel met 3 man regel matig op lan.
Dus binnen kort kunnen jullie 3 extra die hard TA commanders erbij verwachten.
We kampen nu met pc problemen en drukke prive leven.
Maar binnen 3 weken moeten we wel klaar zijn voor losse battles.

Nu wil ik jullie vragen wat jullie ervan vinden als ik zo'n online sector oorlog opzet.
Willen jullie bv pure Arm vs Core battle's ???
Of gewoon gemixt?
Moeten er goed gekeurde 3e party units worden toegelaten in die battle's?
Zoals bettere walls, of de bekende Arm&Core production plant.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Ik zal ook een beetje hulp nodig hebben met het opzetten van de site enz.
Mijn E-mail: glenn_gabriels@hotmail.com
Mijn msn staat meestal aan.

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

7th schreef op 19 oktober 2002 @ 21:16:
Hi guys,
Ik lees deze topic sinds de start.
Ik ben zelf een Die hard TA fan.
Ik heb alle cd orgineel ook de TA battle tactics cd :)

Nu wil ik jullie vragen wat jullie ervan vinden als ik zo'n online sector oorlog opzet.
Of gewoon gemixt?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Ik zal ook een beetje hulp nodig hebben met het opzetten van de site enz.
Mijn E-mail: glenn_gabriels@hotmail.com
Mijn msn staat meestal aan.

Ik zou zeggen Arm Vs Core en wat betreft units alleen Cavedog units. En ik hoop je nog een keer online te treffen met TA. Mocht er iemand van jullie zin hebben, #TA is meestal wel bezet 's avonds :).

Net weer een 2 V 2 gedaan op Two continents. Ik en MM Vs Kloot en ME. Ik ben vrij aggressief van start gegaan en heb alle rondliggende eilandjes bezet met contruction aircraft. Ik kreeg vrij weinig tegenstand tot ik met een Guardian op Kloot schoot, die dat aanleiding vond om mij van een paar eilandjes af te schoppen. Ik had op dat moment nog vrij weinig units, maar mijn verdediging hield kloot redelijk bezig. Ik heb vrij weinig moeite gedaan om de eilandjes (en daarmee een hoop extractors) te behouden omdat ik op dat moment als fusions en moho metal makers had.
Ik heb toen een Schip productie opgestart en daarna 15 adv aircraft plants gebouwd. Mijn vloot bestond uit Conquerors en Millenia geguard door jammers, met Archers en Colossus-en in de achterhoede. In de lucht hingen mijn beruchte Hawks, met Eagles daar vlak achter voor de broodnodige radardekking en Phoenixen in de basis klaar om Bertha's te bomben.
Kloot had weer een taaie defence opgezet, maar door de geweldige long range van de Conquerors en Millenia kon dat me niet tegenhouden. De Hawks gaven de air support tegen alles boven water.
Na de verdediging te hebben overwonnen kwam het vaste land van Kloot in bereik, en daar werd snel door de Millenia korte metten mee gemaakt. En de resterende gebouwen werden door Hawks onder handen genomen. Daarna kon ik meteen door stomen naar ME, die ik en MM in een joint effort op de knieen hebben gekregen :). Hij had nog wel een vervelende verrassing in petto, nl submarines. Die maakten snel korte metten met mijn Conquerors en zelfs Millenia. Note to self: bouw volgende keer Lancets :).
Wel een leuke game op een zeer leuke map. Ook nog nooit zo'n hoge kill/loss ratio gehad. Een kleine 1000 kills voor nog geen 200 lossen geloof ik. Met name dankzij mijn beruchte Hawks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

7th schreef op 19 oktober 2002 @ 21:16:

Of gewoon gemixt?
Ik wil niet lullig doen.. maar er IS al zon oorlog + software enzo
Zoek maar eens op PhoenixWorx
Tuurlijk is een eigen systeem altijd leuk om te maken en ik zal zeker willen meehelpen als dat nodig is ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Uhm, tja? IRC en ICQ zijn hier ineens dood?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

-=!ME!=- schreef op 19 oktober 2002 @ 23:51:
[...]

Ik wil niet lullig doen.. maar er IS al zon oorlog + software enzo
Zoek maar eens op PhoenixWorx
Tuurlijk is een eigen systeem altijd leuk om te maken en ik zal zeker willen meehelpen als dat nodig is ;)
ja weet ik.
Maar ik wil zelf een secor war opzetten met nederlandse ta players.
Met een klein groepje die hard TA players uit Nederland dat is veel leuker dan zeer grote wars.
bv met 12 nederlandse players bv 6 ervan arm en 6 core en dan 3vs3 en 2vs2 battles over een sector.Dat lijk mij erg spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TA rulez

Hallo allemaal ik speel al ta sinds dat het uit is.

En ik zie haast nooit iemand van julloe online op de servers die er nog zijn.

Even een kleine intro.

Ik begon op Mplayer daar had ik al snel de naam MIB-ETERNAL
Op www.zone.com/ta hetzelfde,dat werd later Duke_ETERNAL toen TNL_Orange.

Nu zit ik Loc als Loc_Anti od Loc_ETERNAL

Er is een opvolger zelfs 2 van boneyards genaamd GBL en

adres is www.gamingbattleleague.com

En ik denk dat in nederland ik bij de beste top10 hoor van spelers die nog online spelen.

Ik heb ook mappen gemaakt bijv. Taros of war,Finalwar,Eternalsgreen,Area52 zijn er een paar van allemaal te vinden op www.tamec.org

Tot laters allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:43:
TA rulez

Hallo allemaal ik speel al ta sinds dat het uit is.

En ik zie haast nooit iemand van julloe online op de servers die er nog zijn.

Even een kleine intro.

Ik begon op Mplayer daar had ik al snel de naam MIB-ETERNAL
Op www.zone.com/ta hetzelfde,dat werd later Duke_ETERNAL toen TNL_Orange.

Nu zit ik Loc als Loc_Anti od Loc_ETERNAL

Er is een opvolger zelfs 2 van boneyards genaamd GBL en

adres is www.gamingbattleleague.com

En ik denk dat in nederland ik bij de beste top10 hoor van spelers die nog online spelen.

Ik heb ook mappen gemaakt bijv. Taros of war,Finalwar,Eternalsgreen,Area52 zijn er een paar van allemaal te vinden op www.tamec.org

Tot laters allemaal.

Ik ben een beethje afgeknakt op het online spelen via boneyards enzo. Altijd zoveel geeikel over van alles en nog wat. Ik speel veel liever met bekenden zoals we nu doen. Zoals het nu gaat is het echt perfect :).

Mocht je een keer mee willen doen: je bent van harte welkom :). Spelen we wel een 5 V 1 ofzo :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Orange schreef:
TA rulez

[blabla]

Tot laters allemaal.
Hee, een ex-Duke. :) Kende een aantal mensen uit die clan, heb zelfs nog een tijd op hun forum rondgehangen. :) Af en toe een pot met Zonnetje/Maverick gespeeld op de Zone, hingen vrij veel nederlanders rond toendertijd. Is inmiddels alweer ruim een jaar geleden.

Naar mijn weten zit niemand van de regulars in deze draad bij GBL of PP; de keren dat ik bij hoge uitzondering nog 'es de Zone binnenviel gebeurde er ook bijster weinig bijzonders dus daar kom ik al maanden niet meer. irc.tweakers.net, kanaal #TA is ons stekkie en 't bevalt prima. :)

De beste 10 he? Ik zou zeggen, toon ons newbies 'es hoe het spelletje echt gespeeld wordt. :D

[ Voor 35% gewijzigd door DroogKloot op 06-04-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was de leider van duke :)

En ik heb ME al gezegd maak een game met 8 mensen los op perm dan laat ik wel wat dingen zien.

Ik ben er vandaag de hele dag wel online mijn icq is 32641203.

Voorals je spelen wil.

Laters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Jag schreef op 20 oktober 2002 @ 01:06:

[...]

Ik ben een beethje afgeknakt op het online spelen via boneyards enzo. Altijd zoveel geeikel over van alles en nog wat. Ik speel veel liever met bekenden zoals we nu doen. Zoals het nu gaat is het echt perfect :).

Mocht je een keer mee willen doen: je bent van harte welkom :). Spelen we wel een 5 V 1 ofzo :+.
Ja daarom wil ik het klein schalig maken.
Dus sector battels met 6 tot 12 man max.
Zoals jullie nu TA doen alleen dan na een battle de verslagen vijand lopen stressen dat ze weer een sector kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 01:12:
Ik was de leider van duke :)

En ik heb ME al gezegd maak een game met 8 mensen los op perm dan laat ik wel wat dingen zien.
Ja hoor.....
Kan jij in je eentje 8 man aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Jag schreef:

[...]

Nou ja, PERFECT zou ik het ook niet meteen willen noemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou ja, even afgezien dat we elke keer 2 uur moeten klooien voordat we kunnen beginnen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dat heb je altijd in het begin (als er een nieuwe speler bij komt)....

het gaat perfect op mirc, (als iedereen zen versie goed is wel te verstaan)

we hebben nu al een man of 8 echt actief meespelend.
met eigenlijk een echte Core van 4 (jag, ik bloas, kloot) die al vanaf het prille begin met online-tegen-elkaar-spelen :)
LD deed toen ook al wel mee, maar niet zo veel als deze 4, later zijn daar nog ME, MM, Pjemco (wat eerder als de rest) en Bean bij gekomen, dus dan zit je al op 9, nog eentje en we kunnen echt VETTE potten doen :D

we moeten maar ff kijken, morgen ben IK de hele dag vrij, ik ben dus zodra ik wakker word beschikbaar voor een potje, ik zal trouwens ook direct op MIRC komen, en dan kunnen we alles regelen voor evt. potten.
morgen avond om 2000 lijkt me een goeie tijd om centraal af te spreken met wie er mee wil doen met een GROTE pot (of ge-organiseerd, hoe jij het wilt noemen :) )

zorg dus dat je morgen om 2000 in het kanaal #ta op de server: irc.tweakers.net zit als je een potje TA mee wilt doen

icq word ook veel gebruikt om een potje af te spreken (ben jij der? zin om mee te doen? etc)

verder eigenlijk niet, en meer is in mijn mening ook niet nodig...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Oeps, dat wordt heel snel TA even installeren, en dat net nadat ik Mohaa eindelijk eens voor het eerst online gespeeld heb (zowaar het origineel in huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7th schreef op 20 oktober 2002 @ 01:13:
[...]

Ja hoor.....
Kan jij in je eentje 8 man aan?
Dat heb ik nooit gezegd ik zei dan laat ik een aantal dingen zien.

Waardoor je spel beter word tenzij jij zegt dat je alles al weet dan spelen jij en ik 1 vs 1 en dan laat ik je zien dat je in 10 min al dood bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heel jammer vind is dat jullie taucp erbij hebben,dat komt dus niet bij mij op mijn pc.

Third party units suck.

Bij online gaming gebruikt niemand ze alleen een enkeling die het speelt.

TA2 komt er trouwens ook aan infrogames heeeft het uitbesteed aan een koreaans bedrijf.

Als iemand een game wil ik maak een ip game ongeveer om 1200 uur dus als je wil reply hier of op mijn icq 32641203 of msn principaal@wanadoo.nl ben wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 10:11:
Wat ik heel jammer vind is dat jullie taucp erbij hebben,dat komt dus niet bij mij op mijn pc.

Third party units suck.

Bij online gaming gebruikt niemand ze alleen een enkeling die het speelt.

TA2 komt er trouwens ook aan infrogames heeeft het uitbesteed aan een koreaans bedrijf.

Als iemand een game wil ik maak een ip game ongeveer om 1200 uur dus als je wil reply hier of op mijn icq 32641203 of msn principaal@wanadoo.nl ben wel online.
we spelen niet met taucp hoor! Aleen de CC units + de andere 4 Cavedog units! Ik ga ervan uit dat de 'morgenavond' die vanacht genoemd is slaat op vandaag? (zondag dus)

8vs1 win je niet, want de 8 gaan dan gewoon rushen, maar ik merk aan mezelf dat ik met name later in het spel niet doorga met het uitbreiden van mijn productiecapaciteiten en defences omdat ik tot nu toe gewoon relaxed zit te spelen, ik kloot maar wat aan zogezegd :) beetje plaagstootjes uitdelen ect. Heb gisteren ook niet echt een grote rol van betekenis gespeeld, alleen in het begin ME's economy een beetje gehinderd door z'n extractors allemaal kapot te knallen met de core gunship, heb in het middenspel z'n halve vloot met fighters gesloopt heb, en in het einspel heb ik z'n verstopte units kapotgeschoten (was de enige die bijna 100% radardekking had) verder nog wat lopen klieren met een paar atoombommetjes en wat seaplane fighters, duikbootjes (om zijn subs te killen) helaas is mijn buzzsaw bij zijn basis niet op tijd afgekomen >:|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

m.m schreef op 20 oktober 2002 @ 13:58:
[...]

we spelen niet met taucp hoor! Aleen de CC units + de andere 4 Cavedog units! Ik ga ervan uit dat de 'morgenavond' die vanacht genoemd is slaat op vandaag? (zondag dus)

8vs1 win je niet, want de 8 gaan dan gewoon rushen, maar ik merk aan mezelf dat ik met name later in het spel niet doorga met het uitbreiden van mijn productiecapaciteiten en defences omdat ik tot nu toe gewoon relaxed zit te spelen, ik kloot maar wat aan zogezegd :) beetje plaagstootjes uitdelen ect. Heb gisteren ook niet echt een grote rol van betekenis gespeeld, alleen in het begin ME's economy een beetje gehinderd door z'n extractors allemaal kapot te knallen met de core gunship, heb in het middenspel z'n halve vloot met fighters gesloopt heb, en in het einspel heb ik z'n verstopte units kapotgeschoten (was de enige die bijna 100% radardekking had) verder nog wat lopen klieren met een paar atoombommetjes en wat seaplane fighters, duikbootjes (om zijn subs te killen) helaas is mijn buzzsaw bij zijn basis niet op tijd afgekomen >:|)
Cave dog heeft toch 6 units gereleased?
1 ervan erg laat.

http://www.cavedog.com/totala/dwnlds_frame.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.m schreef op 20 oktober 2002 @ 13:58:
[...]

hoe komt het dat iedereen zegt dat ik 8 vs 1 wil??????

Ik zei ik kan jullie misschien iets leren of zijn jullie al op de hoogte van multiple reclaiming,splitting kroggie,mohospanking??

In ieder gal 2 vs 1 en misschien 3 vs 1 zou misschien wel lukken :)

En je zegt 4 units?

bedoel je hedgehog immolator flea scarab?

Waar zijn dan de necro en de Fark???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Orange schreef:
[...]

hoe komt het dat iedereen zegt dat ik 8 vs 1 wil??????
"En ik heb ME al gezegd maak een game met 8 mensen los op perm dan laat ik wel wat dingen zien."

Daarom. :P

Maar goed, laat wat dingen zien zou ik zeggen, ben benieuwd. :)
Ik zei ik kan jullie misschien iets leren of zijn jullie al op de hoogte van multiple reclaiming,splitting kroggie,mohospanking??
We zijn op de hoogte dat mohospanking een klotebug is die door veel te veel mensen ge-exploiteerd wordt ja. :+ Persoonlijk heb ik er een pesthekel aan (ook aan Pelicans en curvebombing trouwens) maar ja, wie ben ik. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door DroogKloot op 06-04-2005 17:27 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.