Pff, moeilijk gedoe hier...
Op donderdag 17 januari 2002 21:23 schreef mahjqa het volgende:
[..]
*kuchkuch*
Okee. Dat mensen graag met paint werken, mooi. Dat mensen graag verklaren dat hun manier de enig juiste manier is vind ik een beetj...
Heb ik dat gezegd?! Idd niet...
Maar ik wil even verklaren dat elke pixel die ik zet handmatig gezet is, afgezien van het vulemmertje.
Sure:
Op donderdag 17 januari 2002 10:01 schreef mahjqa het volgende:
Eerst de schaduwen in donkerblauw, (druk gezet op 30% of zelfs lager) de glimlichtjes met de airbrush gezet bet de blending mode ' color dodge'
Als jij je helemaal richt op het 'pixelneuken in de puurste vorm' dan kan je net zo goed verbieden knippen en plakken te gebruiken. Ja toch? Knippen en plakken is vals spelen. Vullen ook. Je moet
elke pixel zelf zetten.

Hehe, zo'n antwoord had ik al verwacht. Het gaat er dus om waar je de grens trekt (en nee, die trek ik niet bij knippen, plakken en vullen)
begrijp me niet verkeerd, als jij het graag alleen met paint doet; tuurlijk! Ga je gang! Het mooie van pixelen is dat je prachtige dingen kan maken, onafhankelijk van wat voor programma je gebruikt. het grootste gedeelte van de gebouwen in de top5 van pixeltown is met paint gemaakt, zegt al genoeg. Maar ga alsjeblieft niet verklaren dat de andere mensen het 'fout' doen omdat ze een ander programma gebruiken.
Ik had het over de ps-
tools en niet over ps in het algemeen. Ieder zijn eigen prog, maar als iemand bijv (!) patterns, geresizede plaatjes, 3dfilters en meer van dat soort zooi gaat gebruiken dan vraag ik me idd af waarom we er dan gewoon niet helemaal mee kappen en de stad direct in 3dsmax gaan bouwen...
En alsjeblieft, laat dit niet uitlopen op een flamewar
Hoewel ik dat gewoon als een normale discussie zie lijkt het me beter om te stoppen ivm de andere reacties (van mensen die discussies like this niet aankunnen

)
het gaat er toch alleen om hoe het eindresultaat er uit ziet?
Ja precies

. Maar laat iedereen gewoon zijn eigen ding doen. Je kan iemand moeilijk verplichten om zijn randen weg te halen, net zoals je niemand kan verplichten om geen patterns en meer van dat soort ongein te gebruiken. Vind je een gebouw niet mooi dan beoordeel je hem gewoon laag en komt ie (als anderen er ook zo over denken) ook niet in het centrum terecht, sim-pel
En Bas_f, niet huilen jongen. Ooit zal ook jij het kunnen hebben dat er wat van je ongenuanceerde geflame op IE wordt gezegd.